"ENDVIEW 2010"
TEAM’S TROPHY
Sledovanou
kategorií je kromě absolutního pořadí též hodnocení jednotlivých týmů. K
největším papírovým favoritům patřil Red Bull, a to především kvůli silnému
jezdeckému složení Sibera, Arai, Panizzi. Všichni tři pak dokázali naplnit
očekávání a tento trojlístek tak zajistil pro Red Bull zlatý pohár. Stříbro pak
patří neméně kvalitní stáji Grifone ve složení Thiry, Hráček, Vouilloz.
Bronzovou příčku vybojovali jezdci týmu Top Run - Cavigioli, Robert, Loix,
kterým se na poslední chvíli podařilo udolat „bramborový“ Kronos Racing (Duval,
Bugalski, Gardemeister).
Kategorie
jezdců do patnácti let měla i přes rekordně velký
zájem startujících mladíků
pouze dva hlavní favority. Byly jimi dva kolegové
z Top Runu Marco
Cavigioli a Cédric Robert. Oba po celý rok potvrzovali,
že se s nimi musí
počítat též v absolutní klasifikaci, a to
hodně vysoko. Na tratích pak
sobě byli vyrovnanými souputníky, nedarovali si ani
vteřinku a často dojížděli
do cíle s minimálními časovými
rozdíly. Po vydařenějším úvodu
sezóny byl
nakonec úspěšnější Marco Cavigioli,
kterému se po letech snažení konečně povedlo
usednout na juniorský mistrovský trůn. Talentovaný
Cédric Robert skončil tedy
jako stříbrný. Již s větším
bodovým odstupem se soupeřilo o poslední volné
místo na pomyslných stupních vítězů.
Tím šťastným byl nakonec mladý
polský
„střelec“ Grzegorz Grzyb, jehož jezdecký růst byl
letos nepřehlédnutelný.
Velkým
oživením bylo zavedení samostatné klasifikace pro „dvoukolky“. Zpočátku roku
jich sice nestartovalo mnoho, v průběhu sezóny však „dvoukolkářů“
přibývalo a tato kategorie si našla mnoho příznivců. Roli favorita potvrdil
velezkušený Stéphane Sarrazin, jenž nedal nikomu šanci a s přehledem si se
svou Suzuki dojel pro titul. Druhým v pořadí byl pravidelně bodující Tomáš
„Gerd“ Grebeníček, bronz nakonec putoval do Malé Skály zásluhou Ayrtona Senny.
19. ročník šampionátu Intercup měl v kalendáři 9 závodů. Z toho byly 3 soutěže čistě šotolinové, 5 ryze asfaltových a 1 podniky se jel na obou površích. Koeficient 1 měly 4 soutěže, „dvojkové" rally byly 3, nejvyšším koeficientem 3 se pyšnily 2 podniky, které byly zároveň dvoudenní. Volná zimní Extrem Rally se do těchto statistik nezapočítává.
Letos
opět padl historický rekord v počtu
zúčastněných posádek. Tento rok se
v Intercupu prezentovalo celkem 91 soutěžících!
Nejpočetnější
startovní pole bylo
k vidění na Caterpillar Rally, kde se na trať vydalo 62
účastníků, což je dosavadní rekord.
Nejmenší účast byla
na Tour de Cabin Int.Rally, kde startovalo 34 jezdců. Průměr
startujících na jednu soutěž vyjadřuje číslo 46.
Kompletní
mistrovství absolvovalo pouze 12 závodníků - Arai,
Casier, Gardemeister, Cavigioli, Robert, Grzyb, Sarrazin, Bugalski,
Jean-Joseph, Pavlík, Večeřa a Grebeníček.
Celkem bylo k dispozici 351 bodů, které si mezi sebou
rozdělilo 21
posádek, bodovat na úplně všech soutěžích
nedokázal letos ani jeden bojovník. Nejvíce
odstoupených jezdců (12) bylo na náročné BF
Goodrich Rally, nejméně pak (0) na Slovácké Rally.
Titulem ověnčený Pavel Sibera
dokázal svých 8 startů proměnit ve 3
vítězství (Caterpillar,
Great Cross, Tour de Cabin). Tři
prvenství vybojoval Bruno Thiry (Lukov, Slovácká,
BF Goodrich). Další dvě soutěže vyhrál Tonda
Hráček (Jump, Fryšták), jedenkrát
triumfoval Ayrton Senna (Total).
Celkem 12 jezdců dokázalo vybojovat stupně vítězů
- Sibera
(7-krát), Thiry
(6-krát), Hráček (3), Arai (2), Senna (2), Veselka (1),
Ladin (1), Homolka (1), Duval (1), Lysák (1), Vouilloz (1),
Neuville
(1).
Nejdelší soutěž podle součtu časů vítěze
byla BF Goodrich Rally - 39:48,0 min (Thiry),
nejkratší pak Rally Lukov - 7:26,2 min (Hráček), v
Lukově se však nemohl kvůli počasí odjet plný
počet plánovaných erzet, což byla letos v tomto
ohledu jediná výjimka. Největší
časový
rozdíl mezi vítězem a druhým v cíli
byl zaznamenán na Total Rally, kde
vyhrál Senna o 42,6 sekund před Siberou,
nejtěsnější rozdíl v cíli byl pak na
Slovácké
Rally, kde Thiry porazil Siberu o 2,3 sekundy. Součet všech
časů vítězů soutěží za celý rok je 3:04:34,4 hod.
Na asfaltovém
povrchu se letos najelo 1:26:32,4 hod, na šotolině pak 1:38:02,0
hod.
Letos se odjelo celkem 83 rychlostních zkoušek,
z toho bylo 41 na šotolině
a 42 na asfaltu. Největší počet RZ musely posádky
zvládnout na dvoudenní Tour de Cabin Int.Rally - 15 úseků, nejméně pak na Rally Lukov - 4 úseky. Letos musely být zrušeny 4
z plánovaných rychlostních zkoušek, a to
právě v Lukově. Nejdelší erzetou
šampionátu byla "Olmeca" - 5:03,0 min, která
byla součástí BF Goodrich Rally. Nejkratším
měřeným úsekem byla zkouška "El Niňo" - 0:59,0 min
na Tour de Cabin Int.Rally.
Nejrychlejší čas v erzetě zaznamenalo 12 jezdců.
Největší počet vítězství
na jednotlivých zkouškách má na kontě Sibera,
který byl nejrychlejší 20-krát.
Další vítězové RZ: Thiry-18,
Hráček-15, Senna-8, Ladin-6, Arai-4, Homolka-4, Veselka-3, Vouilloz-2, Lysák-1, Casier-1, Neuville-1.
Největší
počet vyhraných erzet v rámci jedné rally mají na
svědomí dva nejrychlejší jezdci šampionátu - Pavel Sibera (Tour de Cabin) a Bruno Thiry (BF
Goodrich) - oba byly v dané soutěži nejrychlejší 8-krát!
TEAM’S TROPHY - Této prestižní kategorie se letos zúčastnilo 51 týmů, z nichž 14 dosáhlo na body. Vítězem se stala stáj Red Bull ve složení - Sibera, Arai, Panizzi - tento tým byl letos nejrychlejší na sedmi soutěžích. Stříbro vybojoval tým Grifone (Thiry, Hráček, Vouilloz), jenž vyhrál jedenkrát. Bronzovým týmem se stal Top Run (Cavigioli, Robert, Loix), na jedno prvenství dosáhl ještě čtvrtý Kronos Racing (Duval, Bugalski, Gardemeister).
JUNIOR'S TROPHY - Letos se v této
kategorii představilo rekordních 21 mladíků a 18 z nich ve
svém hodnocení bodovalo.
Na body do absolutní klasifikace pak dosáhli 2 junioři - Cavigioli a Robert. Juniorským mistrem se
stal Marco Cavigioli, jenž zvítězil na pěti
soutěžích. Čtyři rally dokázal vyhrát celkově
stříbrný Cédric Robert. Bronzovým juniorem
sezóny byl Grzegorz Grzyb.
F2 TROPHY
- Letos byl o tuto nově obnovenou kategorii nečekaný
zájem, když se na startu objevilo celkem 11
"dvoukolkářů", 10 z nich si pak připsalo body. Do F2
hodnocení se započítávalo jen 5 soutěží,
tři z nich vyhrál Sarrazin a dvě prvenství zaznamenal
Senna. Vítězem klasifikace vozů s jednou hnanou nápravou
se stal Stéphane Sarrazin, druhým mužem byl
Tomáš Grebeníček, třetím nejlépe
hodnoceným pilotem pak Aerton Senna.
MANUFACTURER'S TROPHY - Letos bylo
k vidění
16
značek závodních speciálů různých typů a
specifikací. Z nich dokázalo 12 zabodovat. Titul
vybojovalo Subaru,
které bylo nejúspěšnějším vozem v
šesti závodech, na
druhém
místě konečné klasifikace skončil Nissan
vítězící ve dvou případech, celkový
bronz patří značce Škoda s jedním
vítězstvím.
STÁTY - Tato nevypsaná kategorie
měla letos na startu zástupce z 20.světových zemí.
Do statistiky se počítá
jen s národností jezdců, ne spolujezdců (i když jsou
většinou ze stejného
státu). Největší zastoupení měla
tradičně Česká Republika, kterou reprezentovalo 45
jezdců. Dále: Francie-11, Belgie-6, Finsko-6, Itálie-3,
Norsko-2, Slovensko-2, Španělsko-2, Polsko-2, Německo-2, USA-1,
Velká
Británie-1, Švédsko-1,
Japonsko-1, Estonsko-1, Rakousko-1, Bulharsko-1, Rusko-1,
Brazílie-1,
Jamajka-1.
-Loa-