VI. BF Goodrich Rally 2010 | Hvozdná, 25.-26. června 2010 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Nissan 350 Z | Grifone | 10 | 39:48,0 | |
2 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 8 | +0:36,0 | |
3 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 6 | +1:00,3 | |
4 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia S2000 | Ladin Motorsport | 5 | +1:09,9 | |
5 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Nissan 350 Z | Grifone | 4 | +2:39,8 | |
6 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Peugeot 207 S2000 | Kronos Racing | 3 | +3:10,8 | |
7 | K. Sedláček | Casier - Caesemaker | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 2 | +3:24,2 | |
8 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Škoda Fabia S2000 | Top Run | 1 | +3:39,0 | |
9 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Subaru Impreza WRC | Grifone Stars | 0 | +3:45,5 | |
10 | R. Hobza | Bugalski - Chiaroni | Subaru Impreza WRC | Kronos Racing | 0 | +4:42,0 | |
11 | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni (J) | Subaru Impreza WRC | Top Run | 0 | +5:15,8 | |
12 | Jiří Suchánek | Suchánek - Suchánek | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | 0 | +6:59,3 | |
13 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +8:04,9 | |
14 | L. Večeřa | Večeřa - Večeřa | Audi S3 | Gerd Rally Team | 0 | +8:34,9 | |
15 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Suzuki Swift S1600 (F2) | Grifone Stars | 0 | +8:43,4 | |
16 | J. Mašláň | Princen - Colebunders (J) | Ford Focus WRC | BF Goodrich Drivers | 0 | +9:42,2 | |
17 | D. Houdek | Mikkola - Hertz | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +10:09,7 | |
18 | V. Mahdal | Sandell - Axelsson | Mitsubishi Lancer EVO IV | Red Bull Junior | 0 | +10:10,7 | |
19 | J. Viktora | Hänninen - Markkula | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +10:21,5 | |
20 | Martin Šimčík | Demuth - Radaelli (J) | Volkswagen Golf V GTi | Shimmi Team | 0 | +10:37,9 | |
21 | J. Pavlík | Pavlík - Pavlík | Mitsubishi Lancer EVO X | JP Racing | 0 | +10:41,7 | |
22 | T. Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Audi S3 | Gerd Rally Team | 0 | +10:58,7 | |
23 | P. Šíma | H.Solberg - Minor | Subaru Impreza WRC | JRT Team | 0 | +11:05,3 | |
24 | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | 0 | +11:15,3 | |
25 | K. Bajza | Toivonen - Cresto | Škoda Fabia S2000 | Seki Motorsport | 0 | +12:07,3 | |
26 | J. Slováček | Prokop - Tománek | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +12:21,3 | |
27 | D. Sedláček | Grzyb - Mazur (J) | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Junior | 0 | +12:37,6 | |
28 | L. Petrla | Petrla - Petrla | Subaru Impreza WRC | Subaru Racing Team | 0 | +15:23,7 | |
29 | V. Mašláň | Mašláň - Mašláň (J) | Subaru Impreza WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +15:52,0 | |
30 | M. Hanák | Peták - Benešová | Peugeot 106 Maxi (F2) | AMK JZD Mír Březůvky | 0 | +16:24,2 | |
31 | J. Mezírka | Mezírka - Mezírka | Volkswagen Golf V GTi | JP Racing | 0 | +16:36,2 | |
32 | L. Kalbáč | Ortega - Gábi | Ford Focus WRC | Kalba Racing | 0 | +17:30,2 | |
33 | J. Jandouš ml. | Novikov - Moscatt (J) | Toyota Supra | Ruby's Toyota | 0 | +18:04,2 | |
34 | Milan Šimčík | Čubrikov - Kirov | Subaru Impreza WRC | Shimmi Team | 0 | +19:01,8 | |
35 | V. Šimek | Šimek - Červ (J) | Škoda Octavia Kit Car (F2) | Greiner Rally T. Slušovice | 0 | +22:57,8 | |
36 | M. Viceník | Březík - Latif (J) | Subaru Impreza WRC | Polski Zwiazek Motorowy | 0 | +23:47,7 | |
37 | M. Odstrčil | Stohl - Minor | Toyota Corolla WRC | Castrol Rally Team | 0 | +23:59,7 | |
38 | T. Mudřík | Mudřík - Mudřík (J) | Subaru Impreza WRC | Grifone Junior | 0 | +28:57,7 | |
39 | M. Biernát | Biernát - Biernát (J) | Subaru Impreza WRC | Okno nemovitostí Rally T. | 0 | +39:31,0 |
RZ 1 Merlot vítěz: Arai |
RZ 2 Finlandia vítěz: Thiry |
RZ 3 Bombardino vítěz: Sibera |
RZ 4 Super Special vítěz: Ladin |
RZ 5 Bombardino vítěz: Thiry |
RZ 6 BF Goodrich vítěz: Ladin |
RZ 7 Finlandia vítěz: Thiry |
RZ 8 Olmeca vítěz: Thiry |
RZ 9 Super Special vítěz: Thiry |
RZ 10 Bombardino vítěz: Thiry |
RZ 11 Metaxa vítěz: Thiry |
RZ 12 Merlot vítěz: Arai |
RZ 13 Spiš Hruška vítěz: Thiry |
RZ 14 Super Special vítěz: Ladin |
Odstoupili |
Homolka (D.Homolka) - zdravotní problémy |
Kosmides (J.Jandouš st.) - elektronika |
Aava (I.Zmrzlík) - vzdal |
Alen (O.Voborník) - vzdal |
Záruba (O.Záruba) - vzdal |
Kuchar (J.Viceník) - technické problémy |
Pech (D.Krajíček) - technické problémy |
Mikkelsen (J) (J.Biernát) - technické problémy |
Řeháček (J) (J.Řeháček) - vzdal |
Kneisl (P.Kneisl) - |
Pavel (P.Kliment) - |
Herrmann (R.Čuřík) - |
Teamy | Značky | ||
Red Bull | 10 | Subaru | 10 |
Grifone | 8 | Nissan | 8 |
Kronos Racing | 6 | Peugeot | 6 |
Top Run | 5 | Škoda | 5 |
Ladin Motorsport | 4 | Fiat | 4 |
BF Goodrich Racing | 3 | Audi | 3 |
Grifone Stars | 2 | Suzuki | 2 |
Pegas Rally Team | 1 | Ford | 1 |
„THIRY JE VE HVOZDNÉ JAKO DOMA“
Devítidílné mistrovství přepůlila již tradiční BF Goodrich Rally, jenž se opět konala v rozlehlé lesní lokalitě v obci Hvozdná. Jednalo se o velmi dlouhou a těžkou dvoudenní soutěž, kde si často závodníci musí sáhnout až na samotné dno, zabrat dostala pochopitelně i technika. Na programu bylo celkem čtrnáct rychlostních zkoušek na šotolině, první den čekaly na jednapadesát odvážných jezdců čtyři měřené úseky, druhý den potom dalších deset náročných erzet. V rámci první páteční etapy se stal nejrychlejším jezdcem Bruno Thiry, jako druhý přenocoval Pavel Sibera, na třetím místě pak Toshi Arai. Od prvních metrů druhého dne diktoval tempo Thiry a začínal svým konkurentům postupně ujíždět. Excelentně jedoucí Belgičan pak neponechal nic náhodě a loňské vítězství na Hvozdné s přehledem obhájil. Během soboty se k pěkným výkonům vypjal Arai a s půlminutovou ztrátou byl v cíli klasifikován jako druhý. O další půl minutu za ním dojel na bronzové pozici Sibera, který se i přes velkou snahu nedokázal na mladého Japonce dotáhnout. „Sibiř“ se ještě nakonec musel obávat i fantasticky jedoucího Ladina, který předvedl, že se s ním bude muset počítat i na nejvyšších metách. V cíli čtvrtý pilot Fabie byl v součtu pomalejší jen o necelých deset sekund. Páté místo je životním úspěchem pro Nicolase Vouilloze jedoucího stejně jako vítěz s Nissanem 350 Z stáje Grifone. Na pěkném šestém místě soutěž dokončil zkušený Toni Gardemeister předvádějící i se starším podvozkem účelnou a rychlou jízdu. Sedmá příčka patřila Berndu Casierovi, poslední bod za osmé místo si domů odvážel talentovaný Cédric Robert, jenž byl zároveň nejrychlejší z juniorů. Šestý ročník BF Goodrich Rally byl pro jezdce extrémně náročný, což potvrzuje i poměrně vysoký počet dvanácti odpadlíků. Všichni si ale pochvalovali výborně připravené tratě rychlostních zkoušek a perfektní svezení. K dobré atmosféře přispělo i kvalitní zázemí a nepochybně také přívětivé počasí. Pořadatelům patří velký dík za uspořádání této velmi hezké soutěže.
Ohlasy některých
jezdců:
Bruno Thiry (1.):
„Pro
mě to byl vrchol sezóny. Celý rok jsem se na tento závod těšil. Hvozdná je RC
rally zaslíbená. Kluci jsou sehraní. Areál je vždycky perfektně nachystaný. Stany
a kompresor super. Hospoda blízko, počasí perfektní. Já dávám za jedna. Doufám,
že se letos pojede ještě nějaký volný závod. Na tratích BF Goodrich se mě
obzvlášť daří, proto jsem se po páteční etapě trochu vystrašil, nečekal jsem
tak tuhý odpor. Sobota už byla podstatně lepší. Auto mě hodně podrželo. Jel
jsem jedinou taktiku, jet opatrně a nedělat chyby, a to se podařilo na 100%. Rozjeté
to mám zatím dobře, ale do konce sezóny je ještě hodně bodů ve hře.“
„Na
dvoudenní BF Goodrich Rally jsme jeli s velkým respektem,
a to především
z dlouhých a technických tratí, na
kterých se může odehrát cokoliv. Byla
to specifická soutěž s hodně rychlými pasážemi i
složitými technickými místy.
Bramborová medaile je pro nás skvělý
výsledek, přesto, že jsme měli našlápnuto
během soutěže na stupně vítězů. Siberovi s Jirátkem jsme
těžko mohli s jeho
znalostmi konkurovat, patří mu naše gratulace.
Celý náš tým odvedl opět
špičkovou práci. Škoda jen velké
časové ztráty v prvním měřeném
úseku, kde
jsme ztratili kolem 25. vteřin v rychle projeté
zatáčce. Dostali jsme smyk
a na chvíli nám přestala fungovat elektronika.
Naštěstí pro nás tímto soutěž
neskončila, auto naskočilo a my jsme mohli předvést zatím
nejlepší výkon na
tomto šampionátu. Celému realizačnímu
týmu této soutěže patří velké
díky.“
„Letos jsme již podruhé startovali s vozem od Grifone a
můžu
říct, že tady na BF Goodrich Rally se chovalo auto
výtečně, navíc bez
jakýchkoliv technických problémů. Celou soutěž
jsem se s autem sžíval a učil
se, nevyšla nám příliš volba pneumatik,
navíc jsem nemohl najít optimální tempo,
buď to bylo moc rychle, nebo moc pomalu. Před startem jsem avizoval, že
dojet v
elitní desítce by byl úspěch. To se podařilo,
takže spokojenost. Pořadatelé si
viditelně mákli a připravili skvělou těžkou soutěž, dle
mého názoru však na
naše poměry až příliš dlouhou.“
„Suzuki jela výborně až do osmé RZ, kdy nám odešel posilovač
řízení a z této erzety jsme museli odstoupit a jet opravovat do depa. Po
opravách jsme se snažili dohnat ztrátu a vcelku se to dařilo. Nakonec jsme
obsadili 15. místo, a to považujeme za úspěch, protože jsme tipovali tak třetí
desítku před startem této soutěže. Pochvala patří všem organizátorům tohoto podniku
a bylo to opravdu pěkné svezení a v depu panovala super atmosféra. Technici od
Suzuki pomalu připravují stroj na bratřejovské peklo a snad se přidá i další
soutěžní posádka 2WD kategorie k vzájemným soubojům, protože na 4WD schází
jedna poháněná náprava.“
Petr Matulík -
manažer týmu Top Run :
„Tentokrát jsme sice startovali jen ve dvou, ale výsledek je
z pohledu hodnocení týmů velmi solidní. Obě naše posádky zajeli výborně a
zaslouží velkou pochvalu.“
Franco Paiero -
manažer týmu Kronos Racing :
Martin Mudřík -
manažer týmů Grifone :
„Zase jenom ve dvou. Tentokrát Thiry a Vouilloz. Tony měl
týmové povinnosti v Chorvatsku. Thiry zajel
mazácky. Celý závod měl pod
kontrolou. Vouilloz na sobě tvrdě maká. Tak to vypadá,
když si necháte poradit
a potom se těchto rad opravdu držíte. Jeho technika má
ještě nějaké rezervy,ale
jezdecky ohromně roste. Jean-Joseph dojel devátý, je na
něm vidět, že ho závody
zase začaly bavit. Obdivuju ho, že s tím během krize nesekl.
Seki zase vyhrál
dvoukolky. Patnáctý celkově na šotolině klobouk
dolů, je to pan jezdec. Ondra
Záruba bohužel musel plánovaně odstoupit, ale jeho
třinácté až devatenácté časy
naznačují kam patří. Po odečtení
přiděleného času na první RZ by dojel v pohodě
na 13. místě. Jenom mladému Mudříkovi
stávkovala technika. Budeme to muset
řešit. Kdyby se to mělo opakovat, tak jeho mechanikovi nebudeme
bránit v
odchodu do jiného týmu. Ale jinak celému
našemu týmu se daří, mám radost.“
/ Loa /