VI. BF Goodrich Rally 2010 Hvozdná, 25.-26. června 2010
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 M. Mudřík Thiry - Prévot Nissan 350 Z Grifone 10 39:48,0
2 M. Čuřík Arai - McNeall Subaru Impreza WRC Red Bull 8 +0:36,0
3 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Subaru Impreza WRC Red Bull 6 +1:00,3
4 L. Jež Ladin - Ladin Škoda Fabia S2000 Ladin Motorsport 5 +1:09,9
5 T. Mikl Vouilloz - Klinger Nissan 350 Z Grifone 4 +2:39,8
6 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Peugeot 207 S2000 Kronos Racing 3 +3:10,8
7 K. Sedláček Casier - Caesemaker Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 2 +3:24,2
8 F. Bezděk Robert - Bedon (J) Škoda Fabia S2000 Top Run 1 +3:39,0
9 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Grifone Stars 0 +3:45,5
10 R. Hobza Bugalski - Chiaroni Subaru Impreza WRC Kronos Racing 0 +4:42,0
11 F. Vítů Cavigioli - Cantoni (J) Subaru Impreza WRC Top Run 0 +5:15,8
12 Jiří Suchánek Suchánek - Suchánek Fiat Grande Punto S2000 Pegas Rally Team 0 +6:59,3
13 L. Zámečník Basso - Dotta Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +8:04,9
14 L. Večeřa Večeřa - Večeřa Audi S3 Gerd Rally Team 0 +8:34,9
15 P. Sekula Sarrazin - Renucci Suzuki Swift S1600 (F2) Grifone Stars 0 +8:43,4
16 J. Mašláň Princen - Colebunders (J) Ford Focus WRC BF Goodrich Drivers 0 +9:42,2
17 D. Houdek Mikkola - Hertz Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 0 +10:09,7
18 V. Mahdal Sandell - Axelsson Mitsubishi Lancer EVO IV Red Bull Junior 0 +10:10,7
19 J. Viktora Hänninen - Markkula Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 0 +10:21,5
20 Martin  Šimčík Demuth - Radaelli (J) Volkswagen Golf V GTi Shimmi Team 0 +10:37,9
21 J. Pavlík Pavlík - Pavlík Mitsubishi Lancer EVO X JP Racing 0 +10:41,7
22 T. Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Audi S3 Gerd Rally Team 0 +10:58,7
23 P. Šíma H.Solberg - Minor Subaru Impreza WRC JRT Team 0 +11:05,3
24 J. Pospíšil Darniche - Mahé Fiat Grande Punto S2000 Pegas Rally Team 0 +11:15,3
25 K. Bajza Toivonen - Cresto Škoda Fabia S2000 Seki Motorsport 0 +12:07,3
26 J. Slováček Prokop - Tománek Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +12:21,3
27 D. Sedláček Grzyb - Mazur (J) Škoda Fabia S2000 BF Goodrich Junior 0 +12:37,6
28 L. Petrla Petrla - Petrla Subaru Impreza WRC Subaru Racing Team 0 +15:23,7
29 V. Mašláň Mašláň - Mašláň (J) Subaru Impreza WRC BF Goodrich Junior 0 +15:52,0
30 M. Hanák Peták - Benešová Peugeot 106 Maxi (F2) AMK JZD Mír Březůvky 0 +16:24,2
31 J. Mezírka Mezírka - Mezírka Volkswagen Golf V GTi JP Racing 0 +16:36,2
32 L. Kalbáč Ortega - Gábi Ford Focus WRC Kalba Racing 0 +17:30,2
33 J. Jandouš ml. Novikov - Moscatt (J) Toyota Supra Ruby's Toyota 0 +18:04,2
34 Milan Šimčík Čubrikov - Kirov Subaru Impreza WRC Shimmi Team 0 +19:01,8
35 V. Šimek Šimek - Červ (J) Škoda Octavia Kit Car (F2) Greiner Rally T. Slušovice 0 +22:57,8
36 M. Viceník Březík - Latif (J) Subaru Impreza WRC Polski Zwiazek Motorowy 0 +23:47,7
37 M. Odstrčil Stohl - Minor Toyota Corolla WRC Castrol Rally Team 0 +23:59,7
38 T. Mudřík Mudřík - Mudřík (J) Subaru Impreza WRC Grifone Junior 0 +28:57,7
39 M. Biernát Biernát - Biernát (J) Subaru Impreza WRC Okno nemovitostí Rally T. 0 +39:31,0

RZ 1
Merlot
vítěz: Arai
RZ 2
Finlandia
vítěz: Thiry
RZ 3
Bombardino
vítěz: Sibera
RZ 4
Super Special
vítěz: Ladin
RZ 5
Bombardino
vítěz: Thiry
RZ 6
BF Goodrich
vítěz: Ladin
RZ 7
Finlandia
vítěz: Thiry
RZ 8
Olmeca
vítěz: Thiry
RZ 9
Super Special
vítěz: Thiry
RZ 10
Bombardino
vítěz: Thiry
RZ 11
Metaxa
vítěz: Thiry
RZ 12
Merlot
vítěz: Arai
RZ 13
Spiš Hruška
vítěz: Thiry
RZ 14
Super Special
vítěz: Ladin

Odstoupili
Homolka (D.Homolka) - zdravotní problémy
Kosmides (J.Jandouš st.) - elektronika
Aava (I.Zmrzlík) - vzdal
Alen (O.Voborník) - vzdal
Záruba (O.Záruba) - vzdal
Kuchar (J.Viceník) - technické problémy
Pech (D.Krajíček) - technické problémy
Mikkelsen (J) (J.Biernát) - technické problémy
Řeháček (J) (J.Řeháček) - vzdal
Kneisl (P.Kneisl) -
Pavel (P.Kliment) -
Herrmann (R.Čuřík) -

Teamy Značky
Red Bull 10 Subaru 10
Grifone 8 Nissan 8
Kronos Racing 6 Peugeot 6
Top Run 5 Škoda 5
Ladin Motorsport 4 Fiat 4
BF Goodrich Racing 3 Audi 3
Grifone Stars 2 Suzuki 2
Pegas Rally Team 1 Ford 1




„THIRY JE VE HVOZDNÉ JAKO DOMA“

Devítidílné mistrovství přepůlila již tradiční BF Goodrich Rally, jenž se opět konala v rozlehlé lesní lokalitě v obci Hvozdná. Jednalo se o velmi dlouhou a těžkou dvoudenní soutěž, kde si často závodníci musí sáhnout až na samotné dno, zabrat dostala pochopitelně i technika. Na programu bylo celkem čtrnáct rychlostních zkoušek na šotolině, první den čekaly na jednapadesát odvážných jezdců čtyři měřené úseky, druhý den potom dalších deset náročných erzet. V rámci první páteční etapy se stal nejrychlejším jezdcem Bruno Thiry, jako druhý přenocoval Pavel Sibera, na třetím místě pak Toshi Arai. Od prvních metrů druhého dne diktoval tempo Thiry a začínal svým konkurentům postupně ujíždět. Excelentně jedoucí Belgičan pak neponechal nic náhodě a loňské vítězství na Hvozdné s přehledem obhájil. Během soboty se k pěkným výkonům vypjal Arai a s půlminutovou ztrátou byl v cíli klasifikován jako druhý. O další půl minutu za ním dojel na bronzové pozici Sibera, který se i přes velkou snahu nedokázal na mladého Japonce dotáhnout. „Sibiř“ se ještě nakonec musel obávat i fantasticky jedoucího Ladina, který předvedl, že se s ním bude muset počítat i na nejvyšších metách. V cíli čtvrtý pilot Fabie byl v součtu pomalejší jen o necelých deset sekund. Páté místo je životním úspěchem pro Nicolase Vouilloze jedoucího stejně jako vítěz s Nissanem 350 Z stáje Grifone. Na pěkném šestém místě soutěž dokončil zkušený Toni Gardemeister předvádějící i se starším podvozkem účelnou a rychlou jízdu. Sedmá příčka patřila Berndu Casierovi, poslední bod za osmé místo si domů odvážel talentovaný Cédric Robert, jenž byl zároveň nejrychlejší z juniorů. Šestý ročník BF Goodrich Rally byl pro jezdce extrémně náročný, což potvrzuje i poměrně vysoký počet dvanácti odpadlíků. Všichni si ale pochvalovali výborně připravené tratě rychlostních zkoušek a perfektní svezení. K dobré atmosféře přispělo i kvalitní zázemí a nepochybně také přívětivé počasí. Pořadatelům patří velký dík za uspořádání této velmi hezké soutěže.


Ohlasy některých jezdců:

Bruno Thiry (1.):
„Pro mě to byl vrchol sezóny. Celý rok jsem se na tento závod těšil. Hvozdná je RC rally zaslíbená. Kluci jsou sehraní. Areál je vždycky perfektně nachystaný. Stany a kompresor super. Hospoda blízko, počasí perfektní. Já dávám za jedna. Doufám, že se letos pojede ještě nějaký volný závod. Na tratích BF Goodrich se mě obzvlášť daří, proto jsem se po páteční etapě trochu vystrašil, nečekal jsem tak tuhý odpor. Sobota už byla podstatně lepší. Auto mě hodně podrželo. Jel jsem jedinou taktiku, jet opatrně a nedělat chyby, a to se podařilo na 100%. Rozjeté to mám zatím dobře, ale do konce sezóny je ještě hodně bodů ve hře.“

Laďa Ladin (4.):
„Na dvoudenní BF Goodrich Rally jsme jeli s velkým respektem, a to především z dlouhých a technických tratí, na kterých se může odehrát cokoliv. Byla to specifická soutěž s hodně rychlými pasážemi i složitými technickými místy. Bramborová medaile je pro nás skvělý výsledek, přesto, že jsme měli našlápnuto během soutěže na stupně vítězů. Siberovi s Jirátkem jsme těžko mohli s jeho znalostmi konkurovat, patří mu naše gratulace. Celý náš tým odvedl opět špičkovou práci. Škoda jen velké časové ztráty v prvním měřeném úseku, kde jsme ztratili kolem 25. vteřin v rychle projeté zatáčce. Dostali jsme smyk a na chvíli nám přestala fungovat elektronika. Naštěstí pro nás tímto soutěž neskončila, auto naskočilo a my jsme mohli předvést zatím nejlepší výkon na tomto šampionátu. Celému realizačnímu týmu této soutěže patří velké díky.“  

Philippe Bugalski (10.):
„Letos jsme již podruhé startovali s vozem od Grifone a můžu říct, že tady na BF Goodrich Rally se chovalo auto výtečně, navíc bez jakýchkoliv technických problémů. Celou soutěž jsem se s autem sžíval a učil se, nevyšla nám příliš volba pneumatik, navíc jsem nemohl najít optimální tempo, buď to bylo moc rychle, nebo moc pomalu. Před startem jsem avizoval, že dojet v elitní desítce by byl úspěch. To se podařilo, takže spokojenost. Pořadatelé si viditelně mákli a připravili skvělou těžkou soutěž, dle mého názoru však na naše poměry až příliš dlouhou.“

Stéphane Sarrazin (15.):
„Suzuki jela výborně až do osmé RZ, kdy nám odešel posilovač řízení a z této erzety jsme museli odstoupit a jet opravovat do depa. Po opravách jsme se snažili dohnat ztrátu a vcelku se to dařilo. Nakonec jsme obsadili 15. místo, a to považujeme za úspěch, protože jsme tipovali tak třetí desítku před startem této soutěže. Pochvala patří všem organizátorům tohoto podniku a bylo to opravdu pěkné svezení a v depu panovala super atmosféra. Technici od Suzuki pomalu připravují stroj na bratřejovské peklo a snad se přidá i další soutěžní posádka 2WD kategorie k vzájemným soubojům, protože na 4WD schází jedna poháněná náprava.“

Petr Matulík - manažer týmu Top Run :
„Tentokrát jsme sice startovali jen ve dvou, ale výsledek je z pohledu hodnocení týmů velmi solidní. Obě naše posádky zajeli výborně a zaslouží velkou pochvalu.“

Franco Paiero - manažer týmu Kronos Racing :
 „S naším výsledkem jsme spokojeni. Garde zajel opravdu skvěle a Pipo při premiéře s Xrayem na šotolině rozhodně nezklamal. I bez naší jedničky jsme vybojovali cennou bednu, která se na tak náročné rally počítá.“

Martin Mudřík - manažer týmů Grifone :
„Zase jenom ve dvou. Tentokrát Thiry a Vouilloz. Tony měl týmové povinnosti v Chorvatsku. Thiry zajel mazácky. Celý závod měl pod kontrolou. Vouilloz na sobě tvrdě maká. Tak to vypadá, když si necháte poradit a potom se těchto rad opravdu držíte. Jeho technika má ještě nějaké rezervy,ale jezdecky ohromně roste. Jean-Joseph dojel devátý, je na něm vidět, že ho závody zase začaly bavit. Obdivuju ho, že s tím během krize nesekl. Seki zase vyhrál dvoukolky. Patnáctý celkově na šotolině klobouk dolů, je to pan jezdec. Ondra Záruba bohužel musel plánovaně odstoupit, ale jeho třinácté až devatenácté časy naznačují kam patří. Po odečtení přiděleného času na první RZ by dojel v pohodě na 13. místě. Jenom mladému Mudříkovi stávkovala technika. Budeme to muset řešit. Kdyby se to mělo opakovat, tak jeho mechanikovi nebudeme bránit v odchodu do jiného týmu. Ale jinak celému našemu týmu se daří, mám radost.“


/ Loa /