IX. Caterpillar Rally 2010 Zlín, 21. března 2010
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Subaru Impreza WRC Red Bull 10 14:31,1
2 M. Mudřík Thiry - Prévot Nissan 350 Z Grifone 8 +0:12,9
3 D. Homolka Homolka - Čápová Ford Escort WRC Ruby's Pub Motorsport 6 +0:26,8
4 M. Čuřík Arai - McNeall Subaru Impreza WRC Red Bull 5 +0:28,5
5 J.F.D. Veselka Veselka - Veselková Volkswagen Golf V GTi Brikul Racing 4 +0:35,0
6 T. Lysák Lysák - Kadleček Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 3 +0:52,6
7 T. Pikner Duval - Pivato Fiat Grande Punto S2000 Kronos Racing 2 +0:53,2
8 P. Sekula Sarrazin - Renucci Suzuki Swift S1600 (F2) Grifone Stars 1 +1:12,1
9 T. Mikl Vouilloz - Klinger Nissan 350 Z Grifone 0 +1:14,7
10 R. Hobza Bugalski - Chiaroni Citroën Xsara WRC Kronos Racing 0 +1:18,3
11 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Peugeot 207 S2000 Kronos Racing 0 +1:20,1
12 K. Sedláček Casier - Miclotte Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +1:24,5
13 R. Zicha Wilks - Pugh Ford Focus WRC Red Bull Junior 0 +1:24,5
14 M. Sukup st. Kankkunen - Repo Mitsubishi Lancer EVO VI Grifone - Sukup 0 +1:30,9
15 F. Vítů Cavigioli - Cantoni (J) Subaru Impreza WRC Top Run 0 +1:35,4
16 L. Zámečník Basso - Zámečník Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +1:35,4
17 F. Bezděk Robert - Bedon (J) Škoda Fabia S2000 Top Run 0 +1:37,5
18 L. Jež Ladin - Ladin Škoda Fabia S2000 Ladin Motorsport 0 +1:50,7
19 P. Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Lancer WRC Top Run 0 +1:52,0
20 O. Záruba Záruba - Řeháček Lancia Delta HF Integrale Grifone Stars 0 +1:56,7
21 R. Seifert Kneifel - Strnad Citroën Saxo Kit Car (F2) Pegas Rally Team 0 +2:25,3
22 J. Jandouš st. Kosmides - Noyes Škoda Felicia (F2) Ruby's Pub Motorsport 0 +2:32,0
23 R. Novotný Novotný - Novotný Fiat Coupé Ruby's Pub Motorsport 0 +2:35,4
24 I. Zmrzlík Aava - Sikk Citroën Xsara WRC Team Oreca 0 +2:42,3
25 J. Viktora Hänninen - Markkula Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 0 +2:54,2
26 L. Večeřa Večeřa - Večeřa Audi S3 Gerd Rally Team 0 +2:58,6
27 J. Slováček Prokop - Tománek Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +3:00,3
28 Jiří Suchánek Suchánek - Suchánek Subaru Impreza WRC Pegas Rally Team 0 +3:34,0
29 P. Fajgar Fajgar - Fajgar Lancia Delta HF Integrale GnL 0 +3:40,8
30 O. Sukup O.Sukup - Sukupová (J) Mitsubishi Lancer EVO VII Grifone - Sukup 0 +3:47,5
31 T. Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Rover Mini Cooper (F2) Gerd Rally Team 0 +4:08,4
32 D. Zubíček Betti - Agnese Fiat Grande Punto S2000 BF Goodrich Drivers 0 +4:15,7
33 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Grifone Stars 0 +4:27,1
34 M. Konečný Koňa - Koňa Škoda Octavia WRC Jamaica Rally Team 0 +4:29,3
35 Jar. Suchánek Sanka - Coffie (J) Citroën Xsara WRC Jamaica Rally Team 0 +4:38,2
36 V. Mahdal Sandell - Axelsson Mitsubishi Lancer EVO IV Red Bull Junior 0 +4:42,0
37 Jan Suchánek Bouffier - Panseri BMW M3 Jamaica Rally Team 0 +4:53,0
38 D. Sedláček Grzyb - Mazur (J) Škoda Fabia S2000 BF Goodrich Junior 0 +4:57,9
39 H. Řeháček Auriol - Giraudet Škoda Fabia WRC BF Goodrich Drivers 0 +5:05,3
40 J. Viceník Kuchar - Gerber Subaru Impreza WRC Polski Zwiazek motorowy 0 +5:11,8
41 D. Houdek Mikkola - Hertz Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 0 +5:15,8
42 J. Pospíšil Darniche - Mahé Fiat Grande Punto S2000 Pegas Rally Team 0 +5:22,0
43 M. Šimčík Demuth - Radaelli (J) Volkswagen Golf V GTi Shimmi Team 0 +5:27,4
44 J. Pavlík Pavlík - Pavlík Mitsubishi Lancer EVO X JP Racing 0 +5:29,9
45 M. Janík Orsák - Vajík Subaru Impreza WRC Hydraulics Racing Team 0 +5:58,2
46 A. Komora Komora - Komora (J) Subaru Impreza WRC Ticcom Racing 0 +6:35,7
47 P. Hanák Cvrček - Cvrčková Peugeot 106 Maxi (F2) AMK JZD Mír Březůvky 0 +6:36,6
48 B. Kořínek Arazim - Gál Ford Focus WRC Coyote Racing Team 0 +6:39,0
49 M. Odstrčil Stohl - Müller Toyota Corolla WRC Castrol Rally Team 0 +6:39,2
50 J. Mezírka Mezírka - Mezírka Volkswagen Golf V GTi JP Racing 0 +7:05,7
51 J. Biernát Mikkelsen - Floene (J) Ford Focus WRC Okno nemovitostí Rally T. 0 +7:11,6
52 P. Kneisl Kneisl - Kneisl Subaru Impreza WRC Kneisl Racing Team 0 +7:21,7
53 K. Bajza Toivonen - Cresto Škoda Fabia S2000 Seki Motorsport 0 +7:46,5
54 P. Šíma H.Solberg - Menkerud Subaru Impreza WRC JRT Team 0 +9:45,1
55 M. Viceník Březík - Latif (J) Subaru Impreza WRC Polski Zwiazek motorowy 0 +10:19,7
56 T. Mudřík Mudřík - Mudřík (J) Subaru Impreza WRC Grifone Junior 0 +12:40,8
57 M. Sukup ml. M.Sukup - Sukupová (J) Subaru Impreza WRC Grifone - Sukup 0 +13:46,8
58 J. Řeháček Řeháček - Kříž (J) Subaru Impreza WRC BF Goodrich Junior 0 +17:17,9

RZ 1
La Massacra
vítěz: Thiry
RZ 2
La Fantomasa
vítěz: Sibera
RZ 3
Col de Peyrac
vítěz: Veselka
RZ 4
La Massacra
vítěz: Sibera
RZ 5
La Fantomasa
vítěz: Sibera
RZ 6
Col de Peyrac Brutales
vítěz: Thiry

Odstoupili
Panizzi (J.Pekař) - neklasifikován
Šimek (J) (V.Šimek) - neklasifikován
 Haff (J.Haferník) - neklasifikován
Alen (O.Voborník) - technické problémy

Teamy Značky
Red Bull 10 Subaru 10
Grifone 8 Nissan 8
Kronos Racing 6 Ford 6
Ruby's Pub Motorsport 5 Volkswagen 5
Brikul Racing 4 Škoda 4
Samohýl Motor Zlín 3 Fiat 3
Grifone Stars 2 Peugeot 2
BF Goodrich Racing 1 Suzuki 1




„PAVEL SIBERA SE PO ROCE A PŮL DOČKAL VÍTĚZSTVÍ“

Jak se již stalo tradicí, zahajovacím podnikem Intercupu byla Caterpillar Rally, jejíž tratě byly vytýčeny v rozlehlých prostorách nadzemního parkoviště vedle budovy Zlínského kraje. Tady je vždy specialitou zejména povrch jednotlivých rychlostních zkoušek, jenž tvoří především velmi kluzký beton, ale části úseků vedly taktéž po hrubším zpevněném podkladu a jako vždy zde nechyběly pasáže s nevyzpytatelným „kamínkovitým asfaltíkem“, tedy směska povrchů s naprosto rozdílnou přilnavostí. Kromě jezdeckého umění a nastavení podvozků svou roli sehrály také pneumatiky. Jelo se první jarní den a teplota mezi vždy prochladlými zdmi byla proti minulým ročníkům o dost přívětivější. Letošní Caterpillar Rally zaznamenala totální rekord v počtu startujících posádek, kterých se zde sešlo 62! Přijeli prakticky všichni pravidelní jezdci, z těch předních chyběl snad jen blanenský Tonda Hráček. I přes vysoký počet soutěžících ve startovní listině nedošlo tentokrát k omezení startovního pole, což s povděkem kvitovali všichni zúčastnění včetně juniorů. Těch byl taktéž rekordní počet, a to 13. Zajímavé je, že mezi jezdci do 15. let se objevilo spousta velmi mladých pilotů - „synátorů“ známých jmen, jako například Tomáš Mudřík, Jeník Řeháček, nebo Ondra a Marek Sukupovi, tyto „bojovníky nové generace“ nakonec nedoplnil pro nemoc odhlášený Pepík Jandouš mladší. 9. ročník Caterpillaru byl premiérově zařazen taktéž do nově vypsaného poháru F2 Trophy určeného pro vozy s jednou poháněnou nápravou, o tuto bezesporu zajímavou kategorii zde projevilo zájem 5 jezdců.

Na úvodní ze šesti naplánovaných rychlostních zkoušek byl nejrychlejší Bruno Thiry a naznačil tak, že bude letos podle očekávání opět patřit k favoritům. O necelé 4 sekundy za ním zaostal Pavel Sibera vyzbrojen nejnovějším podvozkem Xray T3. „Sibiř“ pak pořádně zatáhl na druhé erzetě, belgickému matadorovi nadělil přes pět vteřin a posunul se do čela soutěže. Druhý Thiry byl však s minimální ztrátou na dostřel. Na třetí příčce jel zatím úřadující šampión Toshi Arai, kterého ovšem trochu mrzel nedostatek výraznějšího předsezónního testování, což jeho nejbližší konkurence naopak nepodcenila. Na prvních třech místech byla tedy nejrychlejší trojka celkové klasifikace loňského Intercupu. Cílovou fotobuňku třetího měřeného úseku protnul v nejlepším čase oranžový Volkswagen brněnského Jirky Veselky. Ten byl ovšem na prozatímní šesté pozici. Čelo výsledkové listiny opanovala dvojice Sibera a Thiry, oba podávali maximální výkon a ostatním postupně ujížděli. Souboj o vítězství se tedy zúžil výhradně na toto rychlé duo. Po polovině odjetých zkoušek vedl se svou novou Imprezou Sibera s malým náskokem 2,7 sekundy na exotický Nissan 350 Z v rukou Thiryho. O dalších téměř 10 vteřin zpět byl na třetí příčce David Homolka jinak pravidelně brázdící tratě šampionátu v Brně, kterému se podařilo o dvě a půl sekundy za sebe odsunout loňskou hvězdu Araie. Časové rozestupy na dalších místech byly takřka nicotné a o jednotlivých umístěních rozhodovala každá menší chybička. Šlo vidět, že konkurence je opravdu obrovská a vyrovnaných jezdců začíná být v první dvacítce stále víc. Průběžnou pátou příčku po RZ 3 měl zatím ve svých belgických rukách „Fransoá“ Duval, za šestým Jirkou Veselkou pak následoval výborně jedoucí Tomáš Lysák s novou Fabií S2000, v elitní osmičce byl nad své možnosti jedoucí Francouz Bugalski. Naprosto fantasticky jel Stéphane Sarrazin disponující předokolkou Suzuki Swift, jenž na deváté pozici držel v šachu takové jména jako Panizzi, Wilks, Gardemeister, nebo Casier. Na hranici první patnáctky průběžného pořadí byl kromě jiných těsných soubojů také jeden prestižní, a to o nejlepšího juniora. Ten si vychutnávali týmoví kolegové z Top Runu Marco Cavigioli a Cédric Robert, zatím byl na tom o 6 desetin sekundy lépe posledně jmenovaný pilot Škodovky. 

Do druhé půle závodu našlápl vedoucí Sibera ve velkém stylu, vyhrál následující dvě erzety a před tou poslední měl již náskok 14,6 sekundy. Druhý Thiry však neházel flintu do žita, jelikož poslední úsek byl velmi dlouhý a dalo se zde mnoho získat, nebo naopak ztratit. Na ostatních příčkách byly rozestupy menší a před velkým finálovým kláním tudíž bylo stále o co závodit. Vítězem závěrečného měření sil pod názvem „Col de Peyrac Brutales“ se stal vedoucí početné ekipy Grifone Bruno Thiry. Na bezchybně jedoucího Siberu to ale nestačilo a český jezdec ve službách stáje Red Bull se v cíli radoval z prvenství v součtu o necelých 13 sekund. Bronzovou příčku nakonec velmi těsně uhájil David Homolka pilotující Escort WRC a potvrdil tak své nesporné kvality. Až čtvrtý „flek“ zbyl na loňského vítěze Caterpillaru Toshiho Araie. Na pátém místě dojel úřadující mistr RC Rally Brno Jiří František Dag Veselka, který by letos znovu měl patřit mezi špičku také v Intercupu. Na šestou pozici se probojoval Tomáš Lysák, jenž za sebe v závěru dokázal odsunout Belgičana Duvala. Poslední bod do tabulky absolutní klasifikace si za osmé místo připsal suverénní vítěz „dvoukolek“ Stéphane Sarrazin. „Seki“ o svém umístění rozhodl až na poslední rychlostní zkoušce. Jako devátý byl klasifikován Nico Vouilloz. Ten se svým Nissanem podal skvělý výkon a o body ho připravil jen drobný technický problém na RZ 1. Téměř celou rally se na osmé bodované příčce dokázal držet matador Bugalski, nakonec se však musel sklonit před rychlejšími soupeři a uzavřel první desítku. Do ní se jen těsně nevešli další výborně jedoucí jezdci jako Toni Gardemeister, Bernd Casier, Guy Wilks, nebo po roce startující Juha Kankkunen. Celkově patnáctý skončil vítěz Junior’s Trophy Marco Cavigioli, jemuž se podařilo udolat stříbrného mladíka Cédrica Roberta o pouhé 2,1 sekundy. Bronz mezi juniory vybojoval Ondra Sukup. V hodnocení F2 Trophy dojeli za jasným vítězem Sarrazinem Milan Kneifel na druhém a Ralph Kosmides na třetím místě. Prvenství v týmech si připsal Red Bull, jehož letošní novou posilou je i vítěz Caterpillar Rally, ve značkách bylo nejúspěšněji zastoupeno Subaru. 
Uznání zaslouží všichni, kterým se zdárně podařilo soutěž dokončit včetně mnoha nováčků. Z plejády soutěžících lze vyzdvihnout ostříleného Jean-Josepha, který kromě asi nejkrásnějšího zbarvení svého vozu, oslnil pěkným výkonem, když se po celou rally pohyboval v první patnáctce, velkou dávku smůly si však vybral pár metrů před cílem poslední zkoušky, kde se jeho Subaru z technických potíží na dlouhou dobu zastavilo. A ještě jedno jméno, jenž nešlo přehlídnout - tradiční rozevlátý styl pro pobavení své i diváků předvedl se svou Octavií showman Koňa, který tak doplnil výbornou atmosféru a dobrou náladu provázející celý závod. 

9. ročník Caterpillar Rally se i přes ten vysoký počet startujících posádek vydařil, jezdci si pochvalovali tratě a dobré svezení, a to že se tentokrát jelo bez omezení pole mělo snad jen malou kaňku - každý závodník musel na start do jednotlivých RZ čekat déle, než obvykle. Za pomoc při zvládnutí a bezproblémový chod soutěže je třeba poděkovat všem jedincům, kteří se i v průběhu podíleli na úpravě a značení úseků mezi průjezdy - díky kluci! Podle výsledků a dojmů to opět vypadá na velmi zajímavé souboje po celou sezónu a je až neuvěřitelné, jak se startovní pole stává čím dál vyrovnanější. Máme se zcela jistě na co těšit i při následující The Great Cross Rally. 


Ohlasy některých jezdců:


Pavel Sibera (1.): 

„Moc hezké závody a krásné tratě. Asi nejlepší Caterpillar co se zatím jel. Velká pochvala pro pořadatele. Pěkně jsme se projeli. Zvykali jsme si na nové auto, se kterým jsme měli velmi málo najeto. Ale každou RZ jsme si byli jistější a moc se nám to líbilo. Za těchto podmínek je vítězství naprosto úžasné. Doufáme, že se nám podaří do Great Crossu dobře odladit šotolinové nastavení a že se opět popereme o příčky nejvyšší.“

Bruno Thiry (2.):
„Caterpillar Rally je moje nejoblíbenější ,,asfaltová“ soutěž. Šedesát dva lidí na startu bylo něco neuvěřitelného a nahánělo strach, jestli se organizátorům podaří závod zvládnout. Musím říct, že jsou to profíci a zvládli všechno na jedničku, bylo to perfektní. Tratě jsou rok od roku lepší. Doufám, že tato soutěž ještě dlouho vydrží v kalendáři. Já jsem celý závod odjel na jistotu a snažil se nedělat chyby, což se celkem povedlo. Ukazuje se, že konkurence bude letos obrovská. Už se těším na další vyrovnané souboje.“

Toshi Arai (4.):
„Pro nás to byl mírný neúspěch, chtěli jsme bednu. Ale můžeme si za to sami, zaspali jsme přípravu.“

Francois Duval (7.):
„V první řadě chceme pogratulovat vítězi, protože jeho jízda byla excelentní a pořadateli za bezproblémový závod a krásné tratě. Na naší jízdě se projevovala nevyježděnost, protože jsme prakticky půl roku netrénovali a s tím se nedá v současné konkurenci pomýšlet na přední příčky. Proto si získaných dvou bodů vážíme a jsme rádi, že jsme také pomohli v týmovém bodování.“

Stéphane Sarrazin (8.):
„Závod byl velice pěkně připravený a jednotlivé erzety jsem si užil. Nejvíc mi seděl třetí úsek, na kterém jsem získával cenné sekundy na čtyřkolky. Se Suzuki jsem si nemohl dovolit moc chybovat, a tak jsem jel klasickou plíseň. To se osvědčilo a poslední nejdelší RZ mě pomohla k zisku jednoho bodu. Všem pořadatelům děkuji za příjemně strávenou neděli a pomalu se připravuji na příští šotolinový závod. Pojedu se Subaru a Suzuki budu dolaďovat na další asfaltovou rally. Raději mrtvý než druhý!“

Nicolas Vouilloz (9.):
„Do nové sezóny jsme připravili nové auto Nissan 350Z. Hned v první RZ nastal problém, po prvním skoku se zaseklo zadní kolo do podběhu a auto šlo špatně do zatáček a nechtělo jet rovně, to nás rozhodilo a první zkouška se tedy vůbec nepovedla. V servisu byla karoserie opravena a následovala erzeta, která se povedla a šli jsme výsledkově nahoru. To se pak dařilo udržet a závěr rally byl prostě parádní. 9. místo v takové konkurenci bereme všemi deseti. Druhé místo v týmech a značkách je také skvělé - co víc si přát.“

Philippe Bugalski (10.):
„Asi nejpěknější tratě „Catu“ v této lokalitě, opravdu jsme se parádně sklouzli. Výsledkově jsme spokojeni, celou soutěž jsme se pohybovali v první desítce, dokonce na bodech, což bylo při obrovské konkurenci pro mne samotného příjemným překvapením.“

Bernd Casier (12.):
„Tak já jsem s výsledkem spokojen. Hnedka na úvodní RZ jsme zajeli pátý čas, pak jsme sice výsledkově trochu spadli, ale s tím se dalo v tak velké konkurenci počítat. Musíme poděkovat mechanikům za velice skvělé nastavení vozu, byla to paráda. Taky chceme poděkovat pořadateli za parádní rychlostní zkoušky.“

Marco Cavigioli (15.):
„První závod po zimě pro mě nebyl nejlehčí, testování jsem se věnoval pouze v sobotu odpoledne, což se pro mě ukázalo jako nedostatečné. Nějak jsem se nemohl dostat do tempa. Vítězství v Junior's Trophy se ale podařilo, takže velká spokojenost. Byl jsem mile překvapen, jak se pořadatelé vypořádali s rekordním počtem aut a také jaké dokázali vybudovat tratě.“

Giandomenico Basso (16.):
„Zklamání! Celou zimu všechno OK, a když má přijít ostrý start, tak se všechno zesere! Není ani chuť pokračovat dál....“

Laďa Ladin (18.):
„Tento podnik byl pro naši posádku renomovaného týmu Ladin Motorsport s tovární Škodou Fabia S2000 dalším testováním techniky bez většího očekávání. Z auta mám dobrý pocit, přesto, že výsledky nebyli úplně uspokojivé. S novou technikou se stále sžívám a doufám, že to přinese v budoucnu lepší ovoce. Mechanici zkoušeli mezi RZ nějaké úpravy, které ale nepřinesli žádné ohromující zlepšení. V každém případě s krásnými a rychlými tratěmi jsem byl letos velmi spokojen. Velký obdiv mají u mě pořadatelé, které neodradil ani rekordní počet přihlášených posádek a všichni mohli letos dokončit všechny připravené rychlostní zkoušky bez omezení startovního pole.“

Freddy Loix (19.):
„Na soutěž jsme se velmi těšili. A také jsme si ji náležitě užívali. Jen výsledek mohl být o něco lepší, doufali jsme v první patnáctku. Bohužel se projevila absence jakékoliv přípravy a testování a zejména pak skutečnost, že jsem volant držel v ruce naposledy při loňské rally Criterium Fryšták. V této obrovské konkurenci to bylo velmi znát. Snad to bude v dalších závodech lepší.“

C. Sanka (35.):
„Tak na úvod musím poděkovat jamajským bobistům za zapůjčení termoprádla, jenž si pořídily na olympiádu ve Vancouveru, které se nakonec nezúčastnili. Přece jen jsme zvyklí z Jamaiky na trochu jiné teploty. S příslibem teplejšího počasí jsme se tedy nechali zlákat na úvodní podnik Intercupu a musím říct, že nelitujeme. Sice na nás zbyla jen „bramborová“ medaile v juniorech, ale přišli jsme si hlavně zajezdit. S výsledkem jsme docela spokojení, i když musím přiznat, že jsme v kategorii Junior‘s Trophy mysleli na bednu. Technika nám vydržela, díky našim servismanům, a my jen musíme trochu víc sešlápnout plynový pedál. Jinak tratě OK, organizace OK, jen jsme museli na konci reklamovat vyhranou peněženku, protože do ní pořadatel zapomněl dát nějaké ty „chechtáky“. Pravda je, že zpáteční letenka na Jamaiku není nejlevnější.“

Bryan Bouffier (37.):
„Jak už řekl Sanka, tak jsme trochu rozmlsaní teplým podnebím v Karibiku, ale díky kvalitnímu oblečení se to dalo vydržet. Naše ambice? Kvalifikovat se a dojet do cíle rally. Vzhledem k tomu, že jsme jeli ostrý závod naposled loni v Bratřejově, tak myslím, že docela odvážný cíl. Navíc jsme se učili krotit obstarožní BMW M3 a spolujezdec Panseri bude asi potřebovat brýle, neboť jsme několikrát hledali trať. I tak se nám povedl z našeho pohledu pěkný výsledek. Náš zadní nárazník si prohlídlo 21 soupeřů a hlavně jsme se ve výsledku udrželi celkem blízko našim týmovým kolegům Sankovi a Koňovi. Jinak za sebe a Sanku zde odpovím na mnohokrát položený dotaz během závodů. Mnoho z vás bylo zvědavých, zda se letos budeme zúčastňovat pravidelně, nebo zda se jedná jen o výkřik do tmy? Váš zájem nás opravdu, ale opravdu těší. Chápeme, že tak exotický tým jako je Jamaica Rally Team, je ozdobou každého závodu. Nicméně v letošním seriálu najdeme prostor možná ještě na 3 závody. Takže, výkřik do tmy. Naši neúčast snad bude zachraňovat Koňa. Organizátorům patří veliké děkuji, za vše, co pro tyto naše kratochvíle dělají. Snad jen jediná výtka - chápeme, že při velkém počtu jezdců by to zabralo hodně času, ale mohli být v cíli vyhlášeni všichni soutěžící.“

Grzegorz Grzyb (38.):
„Velice krásné svezení a velice krásný vstup do nové sezóny s novým vozem i týmem. Jsem spokojen jak s výsledkem tak i s autem. Našim mechanikům a pořadateli této soutěže patří velký dík.“

Franco Paiero - manažer týmu Kronos Racing :
„U nás panuje velká spokojenost, stříbro nám sice o vlásek uniklo, ale bedna je vždy velký úspěch. Navíc Kronos jako jediný tým měl všechny tři piloty v první patnáctce. Jsem přesvědčen o tom, že jsme letos při troše štěstí schopní v některé ze soutěží i zvítězit.“

Martin Mudřík - manažer týmů Grifone :
„Je vidět, že se v týmu přes zimu hodně zapracovalo na technice. V týmu panuje naprostá spokojenost. Máme dobře našlápnuto. Jen to nezakřiknout. Naším cílem je potrápit favorizovaný Red Bull.“

Lukáš Zámečník - manažer týmů BF Goodrich :
„Jedním slovem - PROPADÁK! Jediné co můžeme vyzdvihnout je bodový přínos Casiera do týmu BF Goodrich Racing a urputné zapálení do boje mladého juniora Jendy Řeháčka....“

Ladislav Jež - manažer týmu Ladin Motorsport :
„Budeme dál usilovat o zkvalitnění jízdních vlastností auta a připravovat se s celým týmem na další podnik tohoto šampionátu. Přesto, že jsou naše časové a finanční možnosti v letošní sezóně velmi omezené, hodláme se opět probojovat alespoň do první desítky, jako tomu bylo na konci sezóny minulé se starou technikou.“

Luboš Bezděk - manažer posádky Robert-Bedon (17.) :
„Po zimní přípravě se posádka těšila na první ostrý závod a navíc s novou technikou. Jezdec měl sice ještě ruce svázané odpovědností za nový vůz, ale výsledek je v dané konkurenci uspokojivý. Je patrné, že týmová strategie v soutěži byla správná a umožňuje jezdci závod od závodu zlepšovat své výsledky. Pořadateli děkujeme za skvělou organizaci při zvládnutí rekordního startovního pole.“


/ Loa /