IX. Caterpillar Rally 2010 | Zlín, 21. března 2010 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 10 | 14:31,1 | |
2 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Nissan 350 Z | Grifone | 8 | +0:12,9 | |
3 | D. Homolka | Homolka - Čápová | Ford Escort WRC | Ruby's Pub Motorsport | 6 | +0:26,8 | |
4 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 5 | +0:28,5 | |
5 | J.F.D. Veselka | Veselka - Veselková | Volkswagen Golf V GTi | Brikul Racing | 4 | +0:35,0 | |
6 | T. Lysák | Lysák - Kadleček | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 3 | +0:52,6 | |
7 | T. Pikner | Duval - Pivato | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 2 | +0:53,2 | |
8 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Suzuki Swift S1600 (F2) | Grifone Stars | 1 | +1:12,1 | |
9 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Nissan 350 Z | Grifone | 0 | +1:14,7 | |
10 | R. Hobza | Bugalski - Chiaroni | Citroën Xsara WRC | Kronos Racing | 0 | +1:18,3 | |
11 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Peugeot 207 S2000 | Kronos Racing | 0 | +1:20,1 | |
12 | K. Sedláček | Casier - Miclotte | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +1:24,5 | |
13 | R. Zicha | Wilks - Pugh | Ford Focus WRC | Red Bull Junior | 0 | +1:24,5 | |
14 | M. Sukup st. | Kankkunen - Repo | Mitsubishi Lancer EVO VI | Grifone - Sukup | 0 | +1:30,9 | |
15 | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni (J) | Subaru Impreza WRC | Top Run | 0 | +1:35,4 | |
16 | L. Zámečník | Basso - Zámečník | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +1:35,4 | |
17 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Škoda Fabia S2000 | Top Run | 0 | +1:37,5 | |
18 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia S2000 | Ladin Motorsport | 0 | +1:50,7 | |
19 | P. Matulík | Loix - Smeets | Mitsubishi Lancer WRC | Top Run | 0 | +1:52,0 | |
20 | O. Záruba | Záruba - Řeháček | Lancia Delta HF Integrale | Grifone Stars | 0 | +1:56,7 | |
21 | R. Seifert | Kneifel - Strnad | Citroën Saxo Kit Car (F2) | Pegas Rally Team | 0 | +2:25,3 | |
22 | J. Jandouš st. | Kosmides - Noyes | Škoda Felicia (F2) | Ruby's Pub Motorsport | 0 | +2:32,0 | |
23 | R. Novotný | Novotný - Novotný | Fiat Coupé | Ruby's Pub Motorsport | 0 | +2:35,4 | |
24 | I. Zmrzlík | Aava - Sikk | Citroën Xsara WRC | Team Oreca | 0 | +2:42,3 | |
25 | J. Viktora | Hänninen - Markkula | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +2:54,2 | |
26 | L. Večeřa | Večeřa - Večeřa | Audi S3 | Gerd Rally Team | 0 | +2:58,6 | |
27 | J. Slováček | Prokop - Tománek | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +3:00,3 | |
28 | Jiří Suchánek | Suchánek - Suchánek | Subaru Impreza WRC | Pegas Rally Team | 0 | +3:34,0 | |
29 | P. Fajgar | Fajgar - Fajgar | Lancia Delta HF Integrale | GnL | 0 | +3:40,8 | |
30 | O. Sukup | O.Sukup - Sukupová (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | Grifone - Sukup | 0 | +3:47,5 | |
31 | T. Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Rover Mini Cooper (F2) | Gerd Rally Team | 0 | +4:08,4 | |
32 | D. Zubíček | Betti - Agnese | Fiat Grande Punto S2000 | BF Goodrich Drivers | 0 | +4:15,7 | |
33 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Subaru Impreza WRC | Grifone Stars | 0 | +4:27,1 | |
34 | M. Konečný | Koňa - Koňa | Škoda Octavia WRC | Jamaica Rally Team | 0 | +4:29,3 | |
35 | Jar. Suchánek | Sanka - Coffie (J) | Citroën Xsara WRC | Jamaica Rally Team | 0 | +4:38,2 | |
36 | V. Mahdal | Sandell - Axelsson | Mitsubishi Lancer EVO IV | Red Bull Junior | 0 | +4:42,0 | |
37 | Jan Suchánek | Bouffier - Panseri | BMW M3 | Jamaica Rally Team | 0 | +4:53,0 | |
38 | D. Sedláček | Grzyb - Mazur (J) | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Junior | 0 | +4:57,9 | |
39 | H. Řeháček | Auriol - Giraudet | Škoda Fabia WRC | BF Goodrich Drivers | 0 | +5:05,3 | |
40 | J. Viceník | Kuchar - Gerber | Subaru Impreza WRC | Polski Zwiazek motorowy | 0 | +5:11,8 | |
41 | D. Houdek | Mikkola - Hertz | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +5:15,8 | |
42 | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | 0 | +5:22,0 | |
43 | M. Šimčík | Demuth - Radaelli (J) | Volkswagen Golf V GTi | Shimmi Team | 0 | +5:27,4 | |
44 | J. Pavlík | Pavlík - Pavlík | Mitsubishi Lancer EVO X | JP Racing | 0 | +5:29,9 | |
45 | M. Janík | Orsák - Vajík | Subaru Impreza WRC | Hydraulics Racing Team | 0 | +5:58,2 | |
46 | A. Komora | Komora - Komora (J) | Subaru Impreza WRC | Ticcom Racing | 0 | +6:35,7 | |
47 | P. Hanák | Cvrček - Cvrčková | Peugeot 106 Maxi (F2) | AMK JZD Mír Březůvky | 0 | +6:36,6 | |
48 | B. Kořínek | Arazim - Gál | Ford Focus WRC | Coyote Racing Team | 0 | +6:39,0 | |
49 | M. Odstrčil | Stohl - Müller | Toyota Corolla WRC | Castrol Rally Team | 0 | +6:39,2 | |
50 | J. Mezírka | Mezírka - Mezírka | Volkswagen Golf V GTi | JP Racing | 0 | +7:05,7 | |
51 | J. Biernát | Mikkelsen - Floene (J) | Ford Focus WRC | Okno nemovitostí Rally T. | 0 | +7:11,6 | |
52 | P. Kneisl | Kneisl - Kneisl | Subaru Impreza WRC | Kneisl Racing Team | 0 | +7:21,7 | |
53 | K. Bajza | Toivonen - Cresto | Škoda Fabia S2000 | Seki Motorsport | 0 | +7:46,5 | |
54 | P. Šíma | H.Solberg - Menkerud | Subaru Impreza WRC | JRT Team | 0 | +9:45,1 | |
55 | M. Viceník | Březík - Latif (J) | Subaru Impreza WRC | Polski Zwiazek motorowy | 0 | +10:19,7 | |
56 | T. Mudřík | Mudřík - Mudřík (J) | Subaru Impreza WRC | Grifone Junior | 0 | +12:40,8 | |
57 | M. Sukup ml. | M.Sukup - Sukupová (J) | Subaru Impreza WRC | Grifone - Sukup | 0 | +13:46,8 | |
58 | J. Řeháček | Řeháček - Kříž (J) | Subaru Impreza WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +17:17,9 |
RZ 1 La Massacra vítěz: Thiry |
RZ 2 La Fantomasa vítěz: Sibera |
RZ 3 Col de Peyrac vítěz: Veselka |
RZ 4 La Massacra vítěz: Sibera |
RZ 5 La Fantomasa vítěz: Sibera |
RZ 6 Col de Peyrac Brutales vítěz: Thiry |
Odstoupili |
Panizzi (J.Pekař) - neklasifikován |
Šimek (J) (V.Šimek) - neklasifikován |
Haff (J.Haferník) - neklasifikován |
Alen (O.Voborník) - technické problémy |
Teamy | Značky | ||
Red Bull | 10 | Subaru | 10 |
Grifone | 8 | Nissan | 8 |
Kronos Racing | 6 | Ford | 6 |
Ruby's Pub Motorsport | 5 | Volkswagen | 5 |
Brikul Racing | 4 | Škoda | 4 |
Samohýl Motor Zlín | 3 | Fiat | 3 |
Grifone Stars | 2 | Peugeot | 2 |
BF Goodrich Racing | 1 | Suzuki | 1 |
„PAVEL SIBERA SE PO ROCE A PŮL
DOČKAL VÍTĚZSTVÍ“
Jak se již stalo tradicí, zahajovacím podnikem Intercupu byla Caterpillar Rally, jejíž tratě byly vytýčeny v rozlehlých prostorách nadzemního parkoviště vedle budovy Zlínského kraje. Tady je vždy specialitou zejména povrch jednotlivých rychlostních zkoušek, jenž tvoří především velmi kluzký beton, ale části úseků vedly taktéž po hrubším zpevněném podkladu a jako vždy zde nechyběly pasáže s nevyzpytatelným „kamínkovitým asfaltíkem“, tedy směska povrchů s naprosto rozdílnou přilnavostí. Kromě jezdeckého umění a nastavení podvozků svou roli sehrály také pneumatiky. Jelo se první jarní den a teplota mezi vždy prochladlými zdmi byla proti minulým ročníkům o dost přívětivější. Letošní Caterpillar Rally zaznamenala totální rekord v počtu startujících posádek, kterých se zde sešlo 62! Přijeli prakticky všichni pravidelní jezdci, z těch předních chyběl snad jen blanenský Tonda Hráček. I přes vysoký počet soutěžících ve startovní listině nedošlo tentokrát k omezení startovního pole, což s povděkem kvitovali všichni zúčastnění včetně juniorů. Těch byl taktéž rekordní počet, a to 13. Zajímavé je, že mezi jezdci do 15. let se objevilo spousta velmi mladých pilotů - „synátorů“ známých jmen, jako například Tomáš Mudřík, Jeník Řeháček, nebo Ondra a Marek Sukupovi, tyto „bojovníky nové generace“ nakonec nedoplnil pro nemoc odhlášený Pepík Jandouš mladší. 9. ročník Caterpillaru byl premiérově zařazen taktéž do nově vypsaného poháru F2 Trophy určeného pro vozy s jednou poháněnou nápravou, o tuto bezesporu zajímavou kategorii zde projevilo zájem 5 jezdců.
Na úvodní ze šesti naplánovaných rychlostních zkoušek byl nejrychlejší Bruno Thiry a naznačil tak, že bude letos podle očekávání opět patřit k favoritům. O necelé 4 sekundy za ním zaostal Pavel Sibera vyzbrojen nejnovějším podvozkem Xray T3. „Sibiř“ pak pořádně zatáhl na druhé erzetě, belgickému matadorovi nadělil přes pět vteřin a posunul se do čela soutěže. Druhý Thiry byl však s minimální ztrátou na dostřel. Na třetí příčce jel zatím úřadující šampión Toshi Arai, kterého ovšem trochu mrzel nedostatek výraznějšího předsezónního testování, což jeho nejbližší konkurence naopak nepodcenila. Na prvních třech místech byla tedy nejrychlejší trojka celkové klasifikace loňského Intercupu. Cílovou fotobuňku třetího měřeného úseku protnul v nejlepším čase oranžový Volkswagen brněnského Jirky Veselky. Ten byl ovšem na prozatímní šesté pozici. Čelo výsledkové listiny opanovala dvojice Sibera a Thiry, oba podávali maximální výkon a ostatním postupně ujížděli. Souboj o vítězství se tedy zúžil výhradně na toto rychlé duo. Po polovině odjetých zkoušek vedl se svou novou Imprezou Sibera s malým náskokem 2,7 sekundy na exotický Nissan 350 Z v rukou Thiryho. O dalších téměř 10 vteřin zpět byl na třetí příčce David Homolka jinak pravidelně brázdící tratě šampionátu v Brně, kterému se podařilo o dvě a půl sekundy za sebe odsunout loňskou hvězdu Araie. Časové rozestupy na dalších místech byly takřka nicotné a o jednotlivých umístěních rozhodovala každá menší chybička. Šlo vidět, že konkurence je opravdu obrovská a vyrovnaných jezdců začíná být v první dvacítce stále víc. Průběžnou pátou příčku po RZ 3 měl zatím ve svých belgických rukách „Fransoá“ Duval, za šestým Jirkou Veselkou pak následoval výborně jedoucí Tomáš Lysák s novou Fabií S2000, v elitní osmičce byl nad své možnosti jedoucí Francouz Bugalski. Naprosto fantasticky jel Stéphane Sarrazin disponující předokolkou Suzuki Swift, jenž na deváté pozici držel v šachu takové jména jako Panizzi, Wilks, Gardemeister, nebo Casier. Na hranici první patnáctky průběžného pořadí byl kromě jiných těsných soubojů také jeden prestižní, a to o nejlepšího juniora. Ten si vychutnávali týmoví kolegové z Top Runu Marco Cavigioli a Cédric Robert, zatím byl na tom o 6 desetin sekundy lépe posledně jmenovaný pilot Škodovky.
Do druhé půle závodu
našlápl vedoucí Sibera ve velkém stylu,
vyhrál následující dvě erzety a před tou
poslední měl již náskok 14,6 sekundy. Druhý
Thiry však neházel flintu do žita, jelikož
poslední úsek byl velmi dlouhý a
dalo se zde mnoho získat, nebo naopak ztratit. Na
ostatních příčkách byly
rozestupy menší a před velkým
finálovým kláním tudíž bylo
stále o co závodit. Vítězem
závěrečného měření sil pod názvem
„Col de Peyrac Brutales“ se stal vedoucí
početné
ekipy Grifone Bruno Thiry. Na bezchybně jedoucího Siberu to ale
nestačilo a
český jezdec ve službách stáje Red Bull se
v cíli radoval z prvenství
v součtu o necelých 13 sekund. Bronzovou příčku
nakonec velmi těsně uhájil
David Homolka pilotující Escort WRC a potvrdil tak
své nesporné kvality. Až
čtvrtý „flek“ zbyl na loňského vítěze
Caterpillaru Toshiho Araie. Na pátém
místě dojel úřadující mistr RC Rally Brno
Jiří František Dag Veselka, který by
letos znovu měl patřit mezi špičku také v Intercupu.
Na šestou pozici se
probojoval Tomáš Lysák, jenž za sebe
v závěru dokázal odsunout Belgičana
Duvala. Poslední bod do tabulky absolutní klasifikace si
za osmé místo připsal
suverénní vítěz „dvoukolek“
Stéphane Sarrazin. „Seki“ o svém
umístění rozhodl
až na poslední rychlostní zkoušce. Jako
devátý byl klasifikován Nico Vouilloz.
Ten se svým Nissanem podal skvělý výkon a o body
ho připravil jen drobný
technický problém na RZ 1. Téměř celou rally se na
osmé bodované příčce dokázal
držet matador Bugalski, nakonec se však musel sklonit před
rychlejšími soupeři
a uzavřel první desítku. Do ní se jen těsně
nevešli další výborně jedoucí
jezdci jako Toni Gardemeister, Bernd Casier, Guy Wilks, nebo po roce
startující
Juha Kankkunen. Celkově patnáctý skončil vítěz
Junior’s Trophy Marco Cavigioli,
jemuž se podařilo udolat stříbrného mladíka
Cédrica Roberta o pouhé 2,1
sekundy. Bronz mezi juniory vybojoval Ondra Sukup.
V hodnocení F2 Trophy
dojeli za jasným vítězem Sarrazinem Milan Kneifel na
druhém a Ralph Kosmides na
třetím místě. Prvenství v týmech si
připsal Red Bull, jehož letošní novou
posilou je i vítěz Caterpillar Rally, ve značkách bylo
nejúspěšněji zastoupeno
Subaru.
Uznání zaslouží
všichni, kterým se zdárně podařilo soutěž
dokončit včetně mnoha nováčků. Z plejády
soutěžících lze vyzdvihnout
ostříleného Jean-Josepha, který kromě asi
nejkrásnějšího zbarvení svého vozu,
oslnil pěkným výkonem, když se po celou rally pohyboval
v první patnáctce,
velkou dávku smůly si však vybral pár metrů před
cílem poslední zkoušky, kde se
jeho Subaru z technických potíží na dlouhou
dobu zastavilo. A ještě jedno
jméno, jenž nešlo přehlídnout - tradiční
rozevlátý styl pro pobavení své i
diváků předvedl se svou Octavií showman Koňa,
který tak doplnil výbornou
atmosféru a dobrou náladu
provázející celý závod.
9. ročník Caterpillar Rally se i přes ten vysoký počet startujících posádek vydařil, jezdci si pochvalovali tratě a dobré svezení, a to že se tentokrát jelo bez omezení pole mělo snad jen malou kaňku - každý závodník musel na start do jednotlivých RZ čekat déle, než obvykle. Za pomoc při zvládnutí a bezproblémový chod soutěže je třeba poděkovat všem jedincům, kteří se i v průběhu podíleli na úpravě a značení úseků mezi průjezdy - díky kluci! Podle výsledků a dojmů to opět vypadá na velmi zajímavé souboje po celou sezónu a je až neuvěřitelné, jak se startovní pole stává čím dál vyrovnanější. Máme se zcela jistě na co těšit i při následující The Great Cross Rally.
Ohlasy některých jezdců:
Pavel Sibera (1.):
„Moc hezké závody a krásné tratě.
Asi nejlepší Caterpillar co se zatím jel.
Velká pochvala pro pořadatele. Pěkně
jsme se projeli. Zvykali jsme si na nové auto, se kterým
jsme měli velmi málo
najeto. Ale každou RZ jsme si byli jistější a moc se
nám to líbilo. Za těchto
podmínek je vítězství naprosto
úžasné. Doufáme, že se nám podaří do
Great
Crossu dobře odladit šotolinové nastavení a že se
opět popereme o příčky
nejvyšší.“
„Caterpillar Rally je moje nejoblíbenější ,,asfaltová“ soutěž.
Šedesát dva lidí na startu bylo něco neuvěřitelného a nahánělo strach, jestli
se organizátorům podaří závod zvládnout. Musím říct, že jsou to profíci a
zvládli všechno na jedničku, bylo to perfektní. Tratě jsou rok od roku lepší. Doufám,
že tato soutěž ještě dlouho vydrží v kalendáři. Já jsem celý závod odjel na
jistotu a snažil se nedělat chyby, což se celkem povedlo. Ukazuje se, že
konkurence bude letos obrovská. Už se těším na další vyrovnané souboje.“
„Pro nás to byl mírný neúspěch,
chtěli jsme bednu. Ale můžeme si za to sami, zaspali jsme přípravu.“
„V
první řadě chceme pogratulovat
vítězi, protože jeho jízda byla excelentní a
pořadateli za bezproblémový závod
a krásné tratě. Na naší jízdě se
projevovala nevyježděnost, protože jsme
prakticky půl roku netrénovali a s tím se nedá v
současné konkurenci pomýšlet
na přední příčky. Proto si získaných dvou
bodů vážíme a jsme rádi, že jsme také
pomohli v týmovém bodování.“
„Závod byl velice pěkně připravený
a jednotlivé erzety jsem si užil. Nejvíc mi seděl třetí úsek, na kterém jsem
získával cenné sekundy na čtyřkolky. Se Suzuki jsem si nemohl dovolit moc
chybovat, a tak jsem jel klasickou plíseň. To se osvědčilo a poslední nejdelší
RZ mě pomohla k zisku jednoho bodu. Všem pořadatelům děkuji za příjemně
strávenou neděli a pomalu se připravuji na příští šotolinový závod. Pojedu se
Subaru a Suzuki budu dolaďovat na další asfaltovou rally. Raději mrtvý než
druhý!“
„Do nové sezóny jsme
připravili nové auto Nissan 350Z. Hned
v první RZ nastal problém, po prvním skoku se
zaseklo zadní kolo do podběhu a
auto šlo špatně do zatáček a nechtělo jet rovně,
to nás rozhodilo a první
zkouška se tedy vůbec nepovedla. V servisu byla karoserie
opravena a
následovala erzeta, která se povedla a šli jsme
výsledkově nahoru. To se pak
dařilo udržet a závěr rally byl prostě parádní. 9.
místo v takové konkurenci
bereme všemi deseti. Druhé místo v týmech a
značkách je také skvělé - co víc si
přát.“
Philippe Bugalski (10.):
„Asi nejpěknější tratě „Catu“ v této lokalitě, opravdu jsme
se parádně sklouzli. Výsledkově jsme spokojeni, celou soutěž jsme se pohybovali
v první desítce, dokonce na bodech, což bylo při obrovské konkurenci pro mne
samotného příjemným překvapením.“
„Tak já jsem s výsledkem spokojen. Hnedka na úvodní RZ
jsme zajeli pátý čas, pak jsme sice výsledkově trochu spadli, ale s tím se dalo
v tak velké konkurenci počítat. Musíme poděkovat mechanikům za velice skvělé
nastavení vozu, byla to paráda. Taky chceme poděkovat pořadateli za parádní
rychlostní zkoušky.“
„První závod po zimě pro mě nebyl nejlehčí, testování jsem
se věnoval pouze v sobotu odpoledne, což se pro mě ukázalo jako nedostatečné.
Nějak jsem se nemohl dostat do tempa. Vítězství v Junior's Trophy se ale
podařilo, takže velká spokojenost. Byl jsem mile překvapen, jak se pořadatelé
vypořádali s rekordním počtem aut a také jaké dokázali vybudovat tratě.“
„Zklamání! Celou zimu všechno OK, a když má přijít ostrý
start, tak se všechno zesere! Není ani chuť pokračovat dál....“
„Tento podnik byl pro naši
posádku renomovaného týmu Ladin
Motorsport s tovární Škodou Fabia S2000
dalším testováním techniky bez
většího
očekávání. Z auta mám dobrý pocit,
přesto, že výsledky nebyli úplně uspokojivé.
S novou technikou se stále sžívám a doufám,
že to přinese v budoucnu lepší
ovoce. Mechanici zkoušeli mezi RZ nějaké úpravy,
které ale nepřinesli žádné
ohromující
zlepšení. V každém případě s
krásnými a rychlými tratěmi jsem byl letos velmi
spokojen. Velký obdiv mají u mě pořadatelé,
které neodradil ani rekordní počet
přihlášených posádek a všichni mohli
letos dokončit všechny připravené
rychlostní zkoušky bez omezení startovního
pole.“
„Na soutěž jsme se velmi těšili. A také jsme si ji náležitě
užívali. Jen výsledek mohl být o něco lepší, doufali jsme v první
patnáctku. Bohužel se projevila absence jakékoliv přípravy a testování a
zejména pak skutečnost, že jsem volant držel v ruce naposledy při loňské
rally Criterium Fryšták. V této obrovské konkurenci to bylo velmi znát.
Snad to bude v dalších závodech lepší.“
„Tak na úvod musím poděkovat jamajským bobistům za zapůjčení
termoprádla, jenž si pořídily na olympiádu ve Vancouveru, které se nakonec nezúčastnili.
Přece jen jsme zvyklí z Jamaiky na trochu jiné teploty. S příslibem teplejšího
počasí jsme se tedy nechali zlákat na úvodní podnik Intercupu a musím říct, že
nelitujeme. Sice na nás zbyla jen „bramborová“ medaile v juniorech, ale přišli
jsme si hlavně zajezdit. S výsledkem jsme docela spokojení, i když musím
přiznat, že jsme v kategorii Junior‘s Trophy mysleli na bednu. Technika nám
vydržela, díky našim servismanům, a my jen musíme trochu víc sešlápnout plynový
pedál. Jinak tratě OK, organizace OK, jen jsme museli na konci reklamovat
vyhranou peněženku, protože do ní pořadatel zapomněl dát nějaké ty „chechtáky“.
Pravda je, že zpáteční letenka na Jamaiku není nejlevnější.“
„Jak už řekl Sanka, tak jsme trochu
rozmlsaní teplým
podnebím v Karibiku, ale díky kvalitnímu
oblečení se to dalo vydržet. Naše
ambice? Kvalifikovat se a dojet do cíle rally. Vzhledem k tomu,
že jsme jeli
ostrý závod naposled loni v Bratřejově, tak
myslím, že docela odvážný cíl.
Navíc jsme se učili krotit obstarožní BMW M3 a
spolujezdec Panseri bude asi
potřebovat brýle, neboť jsme několikrát hledali trať. I
tak se nám povedl z
našeho pohledu pěkný výsledek. Náš
zadní nárazník si prohlídlo 21 soupeřů a
hlavně jsme se ve výsledku udrželi celkem blízko
našim týmovým kolegům Sankovi
a Koňovi. Jinak za sebe a Sanku zde odpovím na mnohokrát
položený dotaz během
závodů. Mnoho z vás bylo zvědavých, zda se letos
budeme zúčastňovat pravidelně,
nebo zda se jedná jen o výkřik do tmy? Váš
zájem nás opravdu, ale opravdu těší.
Chápeme, že tak exotický tým jako je Jamaica Rally
Team, je ozdobou každého
závodu. Nicméně v letošním seriálu
najdeme prostor možná ještě na 3 závody.
Takže, výkřik do tmy. Naši neúčast snad bude
zachraňovat Koňa. Organizátorům
patří veliké děkuji, za vše, co pro tyto
naše kratochvíle dělají. Snad jen
jediná výtka - chápeme, že při velkém počtu
jezdců by to zabralo hodně času,
ale mohli být v cíli vyhlášeni
všichni soutěžící.“
„Velice krásné svezení a velice krásný vstup do nové sezóny
s novým vozem i týmem. Jsem spokojen jak s výsledkem tak i s autem. Našim mechanikům
a pořadateli této soutěže patří velký dík.“
„U nás panuje velká spokojenost, stříbro nám sice o vlásek
uniklo, ale bedna je vždy velký úspěch. Navíc Kronos jako jediný tým měl
všechny tři piloty v první patnáctce. Jsem přesvědčen o tom, že jsme letos
při troše štěstí schopní v některé ze soutěží i zvítězit.“
„Je vidět, že se v týmu přes zimu hodně zapracovalo na
technice. V týmu panuje naprostá spokojenost. Máme dobře našlápnuto. Jen to
nezakřiknout. Naším cílem je potrápit favorizovaný Red Bull.“
„Jedním slovem - PROPADÁK! Jediné co můžeme vyzdvihnout je
bodový přínos Casiera do týmu BF Goodrich Racing a urputné zapálení do boje
mladého juniora Jendy Řeháčka....“
„Budeme dál usilovat o
zkvalitnění jízdních vlastností auta
a připravovat se s celým týmem na další
podnik tohoto šampionátu. Přesto, že
jsou naše časové a finanční možnosti v
letošní sezóně velmi omezené,
hodláme se
opět probojovat alespoň do první desítky, jako tomu bylo
na konci sezóny minulé
se starou technikou.“
„Po zimní přípravě
se posádka těšila na první ostrý závod a navíc s novou technikou. Jezdec
měl sice ještě ruce svázané odpovědností za nový vůz, ale výsledek je
v dané konkurenci uspokojivý. Je patrné, že týmová strategie v soutěži
byla správná a umožňuje jezdci závod od závodu zlepšovat své výsledky. Pořadateli děkujeme za skvělou organizaci
při zvládnutí rekordního startovního pole.“