VII. Extrem Rally 2010 Fryšták, 7.února 2010
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 J. Pekař Panizzi - Panizzi
Subaru Impreza WRC Red Bull 5 16:37
2 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen
Subaru Impreza WRC Kronos Racing 3 +0:20
3 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Škoda Fabia WRC Grifone Stars 1 +0:25
4 L. Zámečník Basso - Zámečník
Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +0:49
5 L. Jež Ladin - Ladin
Škoda Fabia S2000 Ladin Motorsport 0 +1:14
6 K. Sedláček Casier - Miclotte
Volkswagen Golf V GTi Top Run 0 +1:18
7 R. Hobza Bugalski - Chiaroni Subaru Impreza WRC Kronos Racing 0 +1:36
8 H. Řeháček Auriol - Giraudet Škoda Fabia WRC Škoda Motorsport 0 +2:00
9 P. Stehlík Stehlík - Stehlíková Ford Focus WRC Fridrich und Fridrich 0 +2:02
10 R. Seifert Kneifel - Strnad Fiat Grande Punto S2000 Pegas Rally Team 0 +2:02
11 J. Slováček Prokop - Tománek Citroën Xsara WRC BF Goodrich Racing 0 +2:35
12 M. Moule Moule - Moule Škoda Fabia WRC Čamlíkov Rally Sport Zlín 0 +3:47
13 P. Sekula Sarrazin - Renucci Subaru Impreza WRC Grifone Stars 0 +4:19
14 D. Houdek Mikkola - Hertz Lancia Delta HF Integrale Delta Racing Team 0 +5:06
15 J. Viktora Hänninen - Markula Suzuki SX4 WRC Suzuki Motorsport 0 +5:30
16 P. Šíma H.Solberg - Menkerud
Subaru Impreza WRC JRT Team 0 +6:35
17 D. Sedláček Grzyb - Mazur (J)
Peugeot 306 Maxi Top Run Junior 0 +6:48
18 R. Kalík Kalík - Kalík Škoda Fabia S2000 Čamlíkov Rally Sport Zlín 0 +7:58
19 K. Bajza Toivonen - Cresto Subaru Impreza WRC Ultimate Racing 0 +10:02
20 V. Šimek Šimek - Hambálek (J) Škoda 130 RS SBT Fryšták Rally Team 0 +11:49
21 P. Fajgar Fajgar - Fajgar Lancia Delta HF Integrale GnL 0 +13:04

Vítězové RZ: Panizzi - 4,  Gardemeister - 2,  Jean-Joseph - 2

Odstoupili
Aava (I.Zmrzlík) - elektronika
Komora (J) (A.Komora) - elektronika
Záruba (O.Záruba) - vzdal
Ondrašík (J.Ondrašík) - elektronika

Teamy Značky
Kronos Racing 3 Subaru 3
BF Goodrich Racing 2 Škoda 2
Grifone Stars  1  Peugeot 1
Red Bull 0 Volkswagen 0
Ladin Motorsport 0 Ford 0
Top Run 0 Fiat 0
Škoda Motorsport 0 Citroën 0
Fridrich und Fridrich 0 Lancia 0
Pegas Rally Team 0 Suzuki 0
Čamlíkov Rally Sport Zlín 0    
Delta Racing Team 0    
Suzuki Motorsport 0    



“SKVĚLÉ ZIMNÍ SKLOUZNUTÍ“


Letošní zima v našich krajinách nahrála uspořádání 7. ročníku známé Extrem Rally, která bývá vždy závislá na počasí, jezdí se totiž na zamrzlé přehradě ve Fryštáku. Ještě den před soutěží se však oteplilo a hlavní pořadatel Jožka Pekař hlásil vážné obavy o konání tohoto volného závodu. Nakonec přeci jen znovu přimrzlo a soutěžící a diváci tak o atraktivní podívanou, kterou skýtá jízda na extrémně kluzkém ledovém povrchu, nepřišli. V průběhu dne se teplota pohybovala okolo -5°C, velmi nepříjemný pro všechny zúčastněné však byl mrazivý vítr. Jenže zkušený pořadatel nic nepodcenil a již tradičně všem poskytl dostatek kvalitního občerstvení - klobásky i s grilem, svařák a chybět nemohl ani známý tekutý domácí ovocný výrobek. V uzavřeném parkovišti před startem bylo celkem 25 závodních speciálů. Jelikož se nejednalo o započítávanou rally do šampionátu, nebyla zde taková velká konkurence, jako bývá zvykem na ostrých soutěžích Intercupu. To však neznamená, že by ve startovní listině byli nekvalitní jezdci, vždyť jména jako Panizzi, Gardemeister, či Sarrazin hovoří za své. Favoritů ale byla celá řada a na nevyzpytatelném povrchu mohl uspět takřka každý. Rozhodujícím faktorem byla především citlivá jízda a jako klíčová se ukázala volba správných pneumatik.

Startovní číslo 1 měl na dveřích své červené Imprezy loňský vítěz Extrem Rally Toni Gardemeister a vyrážel tak na ledovou pouť čítající 8 rychlostních zkoušek jako první. V cíli úvodní erzety však bylo nejrychlejší jiné Subaru, a to v rukou „domácí“ posádky bratrů Panizziových. Druhý čas zaznamenal Ital Basso, jenž zde testoval zánovní podvozek a především nového spolujezdce. Řada jezdců si stěžovala na nevhodně zvolené obutí a kdo měl možnost, tak přezouval. Smůlu si hned na úvod vybral Estonec Aava, jenž v podstatě ani nevyjel ze startu první zkoušky. Příčinou jeho odstoupení byla elektronika, které se nelíbily mrazivé podmínky. Obdobný problém měl také Josef Ondrašík, dlouho se v soutěži neohřál ani nejvzdálenější jezdec Andrej Komora ze Slovenska. Druhá rychlostka měla překvapivého vítěze. Byl jím ostřílený Simon Jean-Joseph, který měl konečně k dispozici kvalitní vůz a ukázal, že jeho výsledky z poslední doby byly nevalné zejména kvůli technice, nikoliv kvůli jeho jezdeckému umění. Na třetím a čtvrtém měřeném úseku byl nejrychlejším jezdcem znovu Panizzi a po polovině závodu vedl o 21 sekund před rychlým „Garďákem“. O dalších 7 sekund zpět pak následovala Fabia Jean-Josepha. V součtu stejný čas měl ovšem Giandomenico Basso a vše bylo tudíž stále otevřené. A podobně vyrovnané to bylo i na dalších místech. Prozatímní pátý „flek“ okupoval Belgičan Casier, na jehož Volkswagen útočil Ladin, jenž zde testoval nový podvozek. Na sedmé pozici se trochu překvapivě usadil Didier Auriol, kterému se na kluzkém povrchu dařilo držet v šachu další kvalitní závodníky. Mezi nimi byl také navrátilec Philippe Bugalski objevující se na tratích po delší přestávce. Tento velezkušený Francouz si na Extrem pronajal špičkovou techniku od stáje Grifone, hned v úvodu však ztratil mnoho času špatnou volbou pneumatik, v dalším průběhu ovšem postupně zrychloval. Na konci první desítky pak spolu bojovali další dobří piloti jako Martin Prokop, Milan Kneifel, Pavel Stehlík, nebo Stéphane Sarrazin stěžující si na nevhodné obutí své Imprezy.
V dalším průběhu se o nejlepší časy v rychlostních zkouškách starali Toni Gardemeister, Simon Jean-Joseph a Gilles Panizzi. Posledně jmenovaný francouzský jezdec týmu Red Bull svůj náskok s přehledem udržel a v cíli se tak radoval z vítězství této náročné rally a také ze zisku vytoužené priority „B“. Stříbrnou příčku obsadil o 20 sekund pomalejší Seveřan „Garde“, který předvedl konstantní rychlou jízdu. Přesto byl nakonec rád, že za sebou o 5 vteřin udržel Josepha. „Žán-Pepa“ přišel své vyladěné technice na chuť, byl velmi rychlý a svým výkonem naznačil vysoký potenciál do dalších soutěží. Na jezdce z Martiniku pak již nestačil ani čtvrtý „Talián“ Basso. O páté místo si to prakticky po celou soutěž rozdávali Ladin a Casier, nakonec byl úspěšnější prvně jmenovaný pilot zbrusu nové Fabie S2000. Jako sedmý byl klasifikován „Pipo“ Bugalski, jemuž se na osmou příčku podařilo odsunout Francouze Auriola. Devátý skončil Pavel Stehlík, desítku nejlepších pak uzavíral Kneifel s Fiatem. Jednoznačné prvenství v kategorii juniorů vybojoval Grzegorz Grzyb. V Team’s Trophy byl na tom nejlépe Kronos Racing, hodnocení značek ovládlo Subaru.

Letošní Extrem Rally byla velmi skvělým počinem, a to zejména díky obětavosti hlavního pořadatele Pepy Pekaře, který již kromě zmíněného cateringu připravil bohaté ceny pro soutěžící a v neposlední řadě pěkné tratě. Byla to příjemně strávená závodní neděle s výbornou atmosférou! „Peki“ nebyl samozřejmě na všechno sám a nešetřil slova chvály na své pomocníky: „Chci poděkovat všem zúčastněným, ale hlavně časoměřičům Jurovi a Michalovi Pospišilovým, Pepovi Sedláčkovi a Freddymu -„1/2" zapisovateli za bezproblémový průběh Extrem Rally".


Ohlasy některých jezdců:


Gil Panizzi (1.):
„Na Extrem jsme se těšili, je to naše oblíbená rally. Hned v první a druhé RZ se nám podařilo mírně poodjet konkurenci a v dalších vložkách jsme se snažili bezchybnou (plísní) jízdou udržovat náskok. Ale „Garde“ s Josephem se začali přibližovat, naštěstí nám vyšla poslední RZ a mohli jsme slavit první flek“

Simon Jean-Joseph (3.):
„Na konci loňské sezóny to vypadalo všelijak, naše auto nebylo vůbec v dobré kondici a s financemi na novou sezónu to bylo ještě horší! Nakonec se vše podařilo dát dohromady, díky mému velkému úsilí i za cenu toho, že auto jsme měli složené až den před závodem a celou zimu jsme se vůbec nesvezli. Ale stálo to za to, tak dobře připravené auto jsem asi ještě nepilotoval a nebýt chybné volby pneumatik v první RZ, malé havárie a 5s penalizace, mohli jsme být ještě výš, ale na kdyby se nejezdí. Bylo překvapující kolik chyb nám náš vůz prominul na kluzké trati, aniž by se to negativně projevilo na čase a z kolika krizovek nás vytáhl pouhým přidáním plynu a lehkou korekcí řízení. Vzhledem k dosahovaným časům a vítězstvím na dvou zkouškách nás velmi těší i to celkové třetí místo, hned za dvěma největšími specialisty na Extrem Rally. Fantasticky jsme si zazávodili, díky pořadatelům za pěkně připravenou trať a těšíme se na start do ostré sezóny. Do té doby snad stihneme něco natestovat. Máme v plánu všechny závody Intercupu, a i když třeba nezískáme žádné body, věřím že letos nás to závodění po dlouhé době zase bude bavit.“

Giandomenico Basso (4.):
„Krásné sklouznutí s krásným výsledkem. Pomalu si zvykáme na nové auto a zároveň jsme si vyzkoušeli i spolupráci s novým spolujezdcem. Ale až první závod na suchu ukáže, jak na tom opravdu jsme. Jinak Pepovi moc děkujem za odvedenou práci...“

Laďa Ladin (5.):
„Skvělý závod Extrem rally byl pro naši posádku zbrusu novou zkušeností a především příležitostí k testování nové techniky, se kterou se v těchto dnech teprve vážně seznamujeme. 5. místo náš team především zaskočil, jelikož jsme na tratích vnímali spíš pomalejší tempo a navíc jsme na ledě velmi chybovali. V první RZ jsme ztratili hodně času především kvůli špatnému obutí, což v úvodu nevypadalo vůbec dobře. Každopádně velký dík patří obětavým organizátorům a časoměřičům, kteří se na začátku této sezóny zasloužili o velice prestižní závod.“

Bernd Casier (6.):
„Tak tenhle závod se nám moc líbil, nešlo ani tak o výsledek, jak o to, aby jsme se všichni sešli a pobavili se. Na tratích jsme se parádně sklouzli. Chtěl bych pogratulovat Grzybovi za jeho první vítězství v juniorech a poděkovat za pěkně uspořádanou rally.“

Philippe Bugalski (7.):
„Hned na RZ 1 jsme špatně obuli a výrazně ztratili, v dalším průběhu soutěže jsme se zaměřili na hledání limitu pro nás nového vozu, neboť jsme premiérově startovali se Subaru pronajatým od Grifone. Bylo to obtížné, protože jsme chtěli taky zajet nějaký slušný výsledek. Nakonec celkem spokojenost. Protlačili jsme se až na sedmou pozici a zajeli pár slušných časů. Auto fungovalo výtečně. Velký dík pořadateli za krásnou soutěž ve velmi těžkých podmínkách.“

Stéphane Sarrazin (13.):
„Na Extrem Rally jsem se připravoval jen krátce. Na závod jsme použili testovací vůz TT-01 a pro nedostatek pneumatik jsme byli omezeni jen na jednu sadu. Na to jsme taky dojeli a grip auta byl skoro nulový. Konkurence jela na pneu ripmax a bylo to znát. Testovali jsme taky ochranný kryt a ten se osvědčil na jedničku. Celé auto jelo na 100% a konečné 13.místo je na problémy s pneumatikami dobré. Tratě byly pěkné a jen můj spolujezdec Renucci měl strach z tloušťky ledu, ale vše dopadlo dobře. Team pomalu chystá Xray 007 na první šotolinový závod v Brně a proběhne i pár testů s celým teamem Grifone.“

Grzegorz Grzyb (17.):
„Tohle byla úžasná rally a pěkně jsme si zajezdili. Byl to náš poslední závod se značkou Peugeot, náš tým již připravuje fungl novou karosérii Škoda Fabia S2000. Díky moc pořadatelům za parádní organizaci Extrem Rally.“


/ Loa /