VII. Extrem Rally 2010 | Fryšták, 7.února 2010 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 5 | 16:37 | |
2 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Subaru Impreza WRC | Kronos Racing | 3 | +0:20 | |
3 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Škoda Fabia WRC | Grifone Stars | 1 | +0:25 | |
4 | L. Zámečník | Basso - Zámečník | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +0:49 | |
5 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia S2000 | Ladin Motorsport | 0 | +1:14 | |
6 | K. Sedláček | Casier - Miclotte | Volkswagen Golf V GTi | Top Run | 0 | +1:18 | |
7 | R. Hobza | Bugalski - Chiaroni | Subaru Impreza WRC | Kronos Racing | 0 | +1:36 | |
8 | H. Řeháček | Auriol - Giraudet | Škoda Fabia WRC | Škoda Motorsport | 0 | +2:00 | |
9 | P. Stehlík | Stehlík - Stehlíková | Ford Focus WRC | Fridrich und Fridrich | 0 | +2:02 | |
10 | R. Seifert | Kneifel - Strnad | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | 0 | +2:02 | |
11 | J. Slováček | Prokop - Tománek | Citroën Xsara WRC | BF Goodrich Racing | 0 | +2:35 | |
12 | M. Moule | Moule - Moule | Škoda Fabia WRC | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +3:47 | |
13 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Subaru Impreza WRC | Grifone Stars | 0 | +4:19 | |
14 | D. Houdek | Mikkola - Hertz | Lancia Delta HF Integrale | Delta Racing Team | 0 | +5:06 | |
15 | J. Viktora | Hänninen - Markula | Suzuki SX4 WRC | Suzuki Motorsport | 0 | +5:30 | |
16 | P. Šíma | H.Solberg - Menkerud | Subaru Impreza WRC | JRT Team | 0 | +6:35 | |
17 | D. Sedláček | Grzyb - Mazur (J) | Peugeot 306 Maxi | Top Run Junior | 0 | +6:48 | |
18 | R. Kalík | Kalík - Kalík | Škoda Fabia S2000 | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +7:58 | |
19 | K. Bajza | Toivonen - Cresto | Subaru Impreza WRC | Ultimate Racing | 0 | +10:02 | |
20 | V. Šimek | Šimek - Hambálek (J) | Škoda 130 RS | SBT Fryšták Rally Team | 0 | +11:49 | |
21 | P. Fajgar | Fajgar - Fajgar | Lancia Delta HF Integrale | GnL | 0 | +13:04 |
Vítězové RZ: Panizzi - 4, Gardemeister - 2, Jean-Joseph - 2
Odstoupili |
Aava (I.Zmrzlík) - elektronika |
Komora (J) (A.Komora) - elektronika |
Záruba (O.Záruba) - vzdal |
Ondrašík (J.Ondrašík) - elektronika |
Teamy | Značky | ||
Kronos Racing | 3 | Subaru | 3 |
BF Goodrich Racing | 2 | Škoda | 2 |
Grifone Stars | 1 | Peugeot | 1 |
Red Bull | 0 | Volkswagen | 0 |
Ladin Motorsport | 0 | Ford | 0 |
Top Run | 0 | Fiat | 0 |
Škoda Motorsport | 0 | Citroën | 0 |
Fridrich und Fridrich | 0 | Lancia | 0 |
Pegas Rally Team | 0 | Suzuki | 0 |
Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | ||
Delta Racing Team | 0 | ||
Suzuki Motorsport | 0 |
“SKVĚLÉ ZIMNÍ SKLOUZNUTÍ“
Letošní zima v našich
krajinách nahrála uspořádání 7.
ročníku známé Extrem Rally, která
bývá vždy
závislá na počasí, jezdí se totiž na
zamrzlé přehradě ve Fryštáku. Ještě den
před soutěží se však oteplilo a hlavní pořadatel
Jožka Pekař hlásil vážné obavy
o konání tohoto volného závodu. Nakonec
přeci jen znovu přimrzlo a soutěžící a
diváci tak o atraktivní podívanou, kterou
skýtá jízda na extrémně kluzkém
ledovém povrchu, nepřišli. V průběhu dne se teplota
pohybovala okolo -5°C,
velmi nepříjemný pro všechny
zúčastněné však byl mrazivý vítr.
Jenže zkušený
pořadatel nic nepodcenil a již tradičně všem poskytl dostatek
kvalitního
občerstvení - klobásky i s grilem, svařák a
chybět nemohl ani známý tekutý
domácí ovocný výrobek.
V uzavřeném parkovišti před startem bylo celkem 25
závodních speciálů. Jelikož se nejednalo o
započítávanou rally do šampionátu,
nebyla zde taková velká konkurence, jako
bývá zvykem na ostrých soutěžích
Intercupu. To však neznamená, že by ve startovní
listině byli nekvalitní
jezdci, vždyť jména jako Panizzi, Gardemeister, či Sarrazin
hovoří za své.
Favoritů ale byla celá řada a na nevyzpytatelném povrchu
mohl uspět takřka
každý. Rozhodujícím faktorem byla
především citlivá jízda a jako
klíčová se
ukázala volba správných pneumatik.
Startovní
číslo 1 měl na
dveřích své červené Imprezy loňský
vítěz Extrem Rally Toni Gardemeister a
vyrážel tak na ledovou pouť čítající 8
rychlostních zkoušek jako první.
V cíli úvodní erzety však bylo
nejrychlejší jiné Subaru, a to v rukou
„domácí“ posádky bratrů
Panizziových. Druhý čas zaznamenal Ital Basso, jenž zde
testoval zánovní podvozek a především
nového spolujezdce. Řada jezdců si
stěžovala na nevhodně zvolené obutí a kdo měl možnost,
tak přezouval. Smůlu si
hned na úvod vybral Estonec Aava, jenž v podstatě ani
nevyjel ze startu
první zkoušky. Příčinou jeho odstoupení
byla elektronika, které se nelíbily
mrazivé podmínky. Obdobný problém měl
také Josef Ondrašík, dlouho se
v soutěži neohřál ani nejvzdálenější
jezdec Andrej Komora ze Slovenska.
Druhá rychlostka měla překvapivého vítěze. Byl
jím ostřílený Simon Jean-Joseph,
který měl konečně k dispozici kvalitní vůz a
ukázal, že jeho výsledky
z poslední doby byly nevalné zejména kvůli
technice, nikoliv kvůli jeho
jezdeckému umění. Na třetím a čtvrtém
měřeném úseku byl nejrychlejším jezdcem
znovu Panizzi a po polovině závodu vedl o 21 sekund před
rychlým „Garďákem“. O
dalších 7 sekund zpět pak následovala Fabia
Jean-Josepha. V součtu stejný
čas měl ovšem Giandomenico Basso a vše bylo tudíž
stále otevřené. A podobně
vyrovnané to bylo i na dalších místech.
Prozatímní pátý „flek“ okupoval
Belgičan Casier, na jehož Volkswagen útočil Ladin, jenž zde
testoval nový
podvozek. Na sedmé pozici se trochu překvapivě usadil Didier
Auriol, kterému se
na kluzkém povrchu dařilo držet v šachu
další kvalitní závodníky. Mezi
nimi byl také navrátilec Philippe Bugalski
objevující se na tratích po delší
přestávce. Tento velezkušený Francouz si na Extrem
pronajal špičkovou techniku
od stáje Grifone, hned v úvodu však ztratil
mnoho času špatnou volbou
pneumatik, v dalším průběhu ovšem postupně
zrychloval. Na konci první
desítky pak spolu bojovali další dobří
piloti jako Martin Prokop, Milan
Kneifel, Pavel Stehlík, nebo Stéphane Sarrazin
stěžující si na nevhodné obutí
své Imprezy.
V dalším průběhu se o
nejlepší časy v rychlostních
zkouškách starali Toni Gardemeister, Simon
Jean-Joseph a Gilles Panizzi. Posledně jmenovaný
francouzský jezdec týmu Red
Bull svůj náskok s přehledem udržel a v cíli se
tak radoval z vítězství
této náročné rally a také ze zisku
vytoužené priority „B“. Stříbrnou
příčku
obsadil o 20 sekund pomalejší Seveřan
„Garde“, který předvedl konstantní
rychlou jízdu. Přesto byl nakonec rád, že za sebou o 5
vteřin udržel Josepha.
„Žán-Pepa“ přišel své vyladěné
technice na chuť, byl velmi rychlý a svým
výkonem naznačil vysoký potenciál do
dalších soutěží. Na jezdce
z Martiniku pak již nestačil ani čtvrtý
„Talián“ Basso. O páté místo si
to
prakticky po celou soutěž rozdávali Ladin a Casier, nakonec byl
úspěšnější
prvně jmenovaný pilot zbrusu nové Fabie S2000. Jako
sedmý byl klasifikován
„Pipo“ Bugalski, jemuž se na osmou příčku podařilo
odsunout Francouze Auriola.
Devátý skončil Pavel Stehlík, desítku
nejlepších pak uzavíral Kneifel
s Fiatem. Jednoznačné prvenství v kategorii
juniorů vybojoval
Grzegorz Grzyb. V Team’s Trophy byl na tom nejlépe
Kronos Racing, hodnocení
značek ovládlo Subaru.
Letošní Extrem Rally byla
velmi skvělým počinem, a to zejména díky obětavosti hlavního pořadatele Pepy
Pekaře, který již kromě zmíněného cateringu připravil bohaté ceny pro soutěžící
a v neposlední řadě pěkné tratě. Byla to příjemně strávená závodní neděle
s výbornou atmosférou! „Peki“ nebyl samozřejmě na všechno sám a nešetřil
slova chvály na své pomocníky: „Chci poděkovat všem zúčastněným, ale hlavně
časoměřičům Jurovi a Michalovi Pospišilovým, Pepovi Sedláčkovi a Freddymu -„1/2"
zapisovateli za bezproblémový průběh Extrem Rally".
Ohlasy některých jezdců:
„Na Extrem jsme se těšili, je
to naše oblíbená rally. Hned v první a druhé RZ se nám podařilo mírně
poodjet konkurenci a v dalších vložkách jsme se snažili bezchybnou (plísní)
jízdou udržovat náskok. Ale „Garde“ s Josephem se začali přibližovat, naštěstí
nám vyšla poslední RZ a mohli jsme slavit první flek“
„Na
konci loňské sezóny to vypadalo všelijak,
naše auto nebylo vůbec v dobré
kondici a s financemi na novou sezónu to bylo ještě
horší! Nakonec se vše
podařilo dát dohromady, díky mému velkému
úsilí i za cenu toho, že auto jsme
měli složené až den před závodem a celou zimu jsme se
vůbec nesvezli. Ale stálo
to za to, tak dobře připravené auto jsem asi ještě
nepilotoval a nebýt chybné
volby pneumatik v první RZ, malé havárie a 5s
penalizace, mohli jsme být
ještě výš, ale na kdyby se nejezdí. Bylo
překvapující kolik chyb nám náš vůz
prominul
na kluzké trati, aniž by se to negativně projevilo na čase a z
kolika krizovek
nás vytáhl pouhým přidáním plynu a
lehkou korekcí řízení. Vzhledem k
dosahovaným časům a vítězstvím na dvou
zkouškách nás velmi těší i to
celkové
třetí místo, hned za dvěma největšími
specialisty na Extrem Rally. Fantasticky
jsme si zazávodili, díky pořadatelům za pěkně připravenou
trať a těšíme se na
start do ostré sezóny. Do té doby snad stihneme
něco natestovat. Máme v plánu
všechny závody Intercupu, a i když třeba
nezískáme žádné body, věřím že letos
nás to závodění po dlouhé době zase bude
bavit.“
Giandomenico Basso (4.):
„Krásné sklouznutí s krásným
výsledkem. Pomalu si zvykáme na nové auto a zároveň jsme si vyzkoušeli i
spolupráci s novým spolujezdcem. Ale až první závod na suchu ukáže, jak na tom
opravdu jsme. Jinak Pepovi moc děkujem za odvedenou práci...“
„Skvělý závod
Extrem rally
byl pro naši posádku zbrusu novou
zkušeností a především
příležitostí k
testování nové techniky, se kterou se v těchto
dnech teprve vážně seznamujeme.
5. místo náš team především
zaskočil, jelikož jsme na tratích vnímali
spíš
pomalejší tempo a navíc jsme na ledě velmi
chybovali. V první RZ jsme ztratili
hodně času především kvůli špatnému
obutí, což v úvodu nevypadalo vůbec dobře.
Každopádně velký dík patří obětavým
organizátorům a časoměřičům, kteří se na
začátku této sezóny zasloužili o velice
prestižní závod.“
„Tak tenhle závod se nám moc líbil, nešlo ani tak o výsledek, jak o to, aby jsme
se všichni sešli a pobavili se. Na tratích jsme se parádně sklouzli. Chtěl bych
pogratulovat Grzybovi za jeho první vítězství v juniorech a poděkovat za
pěkně uspořádanou rally.“
„Hned na RZ 1 jsme špatně
obuli a výrazně ztratili, v dalším průběhu soutěže jsme se zaměřili na hledání
limitu pro nás nového vozu, neboť jsme premiérově startovali se Subaru
pronajatým od Grifone. Bylo to obtížné, protože jsme chtěli taky zajet nějaký
slušný výsledek. Nakonec celkem spokojenost. Protlačili jsme se až na sedmou
pozici a zajeli pár slušných časů. Auto fungovalo výtečně. Velký dík pořadateli
za krásnou soutěž ve velmi těžkých podmínkách.“
„Na Extrem Rally jsem se připravoval jen krátce. Na závod jsme použili
testovací vůz TT-01 a pro nedostatek pneumatik jsme byli omezeni jen na jednu
sadu. Na to jsme taky dojeli a grip auta byl skoro nulový. Konkurence jela na
pneu ripmax a bylo to znát. Testovali jsme taky ochranný kryt a ten se osvědčil
na jedničku. Celé auto jelo na 100% a konečné 13.místo je na problémy s pneumatikami
dobré. Tratě byly pěkné a jen můj spolujezdec Renucci měl strach z tloušťky
ledu, ale vše dopadlo dobře. Team pomalu chystá Xray 007 na první šotolinový
závod v Brně a proběhne i pár testů s celým teamem Grifone.“
„Tohle byla úžasná rally a
pěkně jsme si zajezdili. Byl to náš poslední závod se značkou Peugeot, náš tým
již připravuje fungl novou karosérii Škoda Fabia S2000. Díky moc pořadatelům za
parádní organizaci Extrem Rally.“
/ Loa /