X. The Great Cross Rally 2010 Zlín-Podhoří, 24. dubna 2010
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Subaru Impreza WRC Red Bull 10 19:35,4
2 M. Mudřík Thiry - Prévot Nissan 350 Z Grifone 8 +0:10,9
3 J.F.D. Veselka Veselka - Veselková Volkswagen Golf V GTi Brikul Racing 6 +0:30,8
4 M. Čuřík Arai - McNeall Subaru Impreza WRC Red Bull 5 +0:44,4
5 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 4 +0:59,4
6 A. Hráček Hráček - Hráček Nissan 350 Z Grifone 3 +1:08,0
7 L. Jež Ladin - Ladin Škoda Fabia S2000 Ladin Motorsport 2 +1:21,9
8 K. Sedláček Casier - Miclotte Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 1 +1:30,0
9 P. Sekula Sarrazin - Renucci Subaru Impreza WRC Grifone Stars 0 +1:34,7
10 T. Lysák Lysák - Kadleček Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 0 +1:36,3
11 F. Vítů Cavigioli - Cantoni (J) Subaru Impreza WRC Top Run 0 +1:37,3
12 T. Mikl Vouilloz - Klinger Nissan 350 Z Grifone 0 +1:37,5
13 J. Jandouš st. Kosmides - Noyes Subaru Impreza WRC Ruby's Pub Motorsport 0 +1:43,5
14 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Peugeot 207 S2000 Kronos Racing 0 +1:53,8
15 R. Zicha Wilks - Pugh Ford Focus WRC Red Bull Junior 0 +1:55,0
16 F. Bezděk Robert - Bedon (J) Škoda Fabia S2000 Top Run 0 +1:59,4
17 R. Hobza Bugalski - Chiaroni Citroën Xsara WRC Kronos Racing 0 +2:01,4
18 P. Zvejška Zvejška - Zvejška Volkswagen Golf V GTi Brikul Racing 0 +2:24,9
19 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Grifone Stars 0 +2:26,8
20 J. Suchánek Suchánek - Suchánek Subaru Impreza WRC Pegas Rally Team 0 +2:35,6
21 M. Sukup st. Kankkunen - Repo Mitsubishi Lancer EVO VI Grifone - Sukup 0 +2:47,0
22 P. Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Lancer WRC Top Run 0 +2:51,7
23 J. Slováček Prokop - Tománek Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +3:47,2
24 L. Večeřa Večeřa - Večeřa Audi S3 Gerd Rally Team 0 +4:12,8
25 V. Mahdal Sandell - Axelsson Mitsubishi Lancer EVO IV Red Bull Junior 0 +4:21,0
26 O. Záruba Záruba - Řeháček Lancia Delta HF Integrale Grifone Stars 0 +5:07,4
27 J. Viktora Hänninen - Markkula Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 0 +5:08,3
28 O. Sukup O.Sukup - Sukupová (J) Mitsubishi Lancer EVO VII Grifone - Sukup 0 +5:45,6
29 M. Janík Orsák - Vajík Subaru Impreza WRC Hydraulics Racing Team 0 +6:08,8
30 D. Sedláček Grzyb - Mazur (J) Škoda Fabia S2000 BF Goodrich Junior 0 +6:37,3
31 L. Zámečník Basso - Zámečník Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +6:39,4
32 P. Šíma H.Solberg - Minor Subaru Impreza WRC JRT Team 0 +7:23,4
33 A. Komora Komora - Komora (J) Subaru Impreza WRC Ticcom Racing 0 +7:41,4
34 T. Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Audi S3 Gerd Rally Team 0 +8:06,9
35 J. Mašláň Princen - Colebunders (J) Ford Escort RS Cosworth BF Goodrich Drivers 0 +8:43,3
36 J. Pospíšil Darniche - Mahé Fiat Grande Punto S2000 Pegas Rally Team 0 +8:54,2
37 M. Viceník Březík - Latif (J) Subaru Impreza WRC Polski Zwiazek Motorowy 0 +10:19,7
38 J. Pavlík Pavlík - Pavlík Mitsubishi Lancer EVO X JP Racing 0 +11:01,5
39 D. Houdek Mikkola - Hertz Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 0 +12:13,8
40 J. Mezírka Mezírka - Mezírka Volkswagen Golf V GTi JP Racing 0 +13:58,3
41 T. Mudřík Mudřík - Mudřík (J) Subaru Impreza WRC Grifone Junior 0 +15:31,4
42 J. Jandouš ml. Novikov - Moscatt (J) Toyota Supra Ruby's Toyota 0 +17:02,5
43 M. Sukup ml. M.Sukup - Sukupová (J) Subaru Impreza WRC Grifone - Sukup 0 +17:20,4
44 P. Hanák Cvrček - Cvrčková Suzuki SX4 WRC AMK JZD Mír Březůvky 0 +17:37,5

RZ 1
Slayer

vítěz:
Sibera
RZ 2
Berty
The Immortal Cat

vítěz: Thiry
RZ 3
Cemetery

vítěz:
Veselka
RZ 4
The Great Cross

vítěz:
Veselka
RZ 5
Berty
The Immortal Cat

vítěz: Sibera
RZ 6
Cemetery

vítěz:
Thiry
RZ 7
The Great Cross

vítěz:
Sibera

Odstoupili
Stohl (M.Odstrčil) - převodovka
Kuchar (J.Viceník) - elektronika
Mikkelsen (J) (J.Biernát) - upadlé kolo
Mašláň (J) (V.Mašláň) - převodovka
 Haff (J.Haferník) - elektronika
Kovář (P.Kovář) - elektronika

Teamy Značky
Red Bull 10 Subaru 10
Grifone 8 Nissan 8
Brikul Racing 6 Škoda 6
Ladin Motorsport 5 Volkswagen 5
BF Goodrich Racing 4 Peugeot 4
Grifone Stars 3 Ford 3
Samohýl Motor Zlín 2 Citroën 2
Top Run 1    



„LETOS DRUHÝ VÍTĚZNÝ POČIN PAVLA SIBERY“

Druhou soutěží šampionátu 2010 byla dobře známá The Great Cross Rally odehrávající se v zažité lesní lokalitě ve Zlíně na Podhoří. Jubilejní 10. ročník tohoto atraktivního šotolinového závodu nabídl velmi zajímavé a až nečekaně dlouhé svezení v podobě 7. nelehkých rychlostních zkoušek. Za příjemného jarního počasí se na start postavilo 50 soutěžících, mezi nimiž chyběl na poslední chvíli odhlášený Duval. Tímto počtem byla dodržena propustnost tratí, a tak ani tentokrát nedošlo k omezování startovního pole. Favoritů byla jako vždycky celá škála. Vítěz předešlé Caterpillar Rally Pavel Sibera musel těsně před startem řešit náhlé potíže technického rázu, když při shakedownu poškodil zavěšení své Imprezy, na poslední chvíli se mu ale podařilo svůj opečovávaný stroj opravit, za což mohl děkovat zručným mechanikům a především pak svému blízkému konkurentovi Bruno Thirymu, jenž zapůjčil potřebný díl. Na tomto příkladu jde vidět, že i přes velkou rivalitu na tratích, není nouze o případnou pomoc ani ze strany největšího soupeře. „Siberíňu“ tak mohl hned od začátku rozehrát okulahodící koncert v podobě agresivní, ale zároveň velmi efektní jízdy, na plné obrátky a stal se nejrychlejším jezdcem úvodního úseku. Na něm zajel druhý nejlepší čas neuvěřitelný Škodovkoman Ladin, což čekal jen málokdo. Na druhé erzetě se vítězným časem prezentoval neoblomný Bruno Thiry a usadil se na druhém místě za skvěle jedoucí posádkou Sibera - Jirátko. Třetí vložka měla opět jiného vítěze. Byl jím Jirka Veselka pravidelně okupující horní patra výsledkových listin. Jiřík František Dag opanoval i následující čtvrtý test a usadil se na třetí příčce s minimální ztrátou na druhého Thiryho. V čele byl stále dravý Pavel Sibera. Kousek za bednou jel na čtvrtém místě Toshi Arai, za jehož zády se pohyboval týmový kolega Gil Panizzi. Jen velmi těsně za Francouzem byl Tonda Hráček, v bodované osmičce se drželi ještě Ladin a Casier, i když zájemců o body bylo jako vždycky velmi mnoho. 
Na páté rychlostní zkoušce byl nejrychlejší Sibera. Toho se snažil neustále dostihnout Bruno Thiry, projel cílem předposlední vložky v nejlepším čase, ovšem rychlý český jezdec týmu Red Bull si už nenechal prvenství nikým vzít, když se mu podařilo vyhrát i poslední měřený úsek. Druhým letošním vítězstvím v řadě si tak upevnil vedoucí pozici v šampionátu. Důležité body za druhý flek si znovu připsal ostřílený belgický matador Thiry, ovšem na titul myslící Bruno snil o příčce nejvyšší. Budiž mu to další nemalou motivací do následujících soubojů. Bronzovým mužem Great Crossu se po zásluze stal Jirka Veselka, který se stejně jako doma v brněnském mistráku počítá mezi elitu i v Intercupu. Další čtvrté místo po sobě zaznamenal obhájce titulu Arai, který zatím marně hledá recepty na rychlost jezdců před sebou. Pokud chce svůj zlatý pohár z loňska zopakovat, bude muset Toshi na dalších soutěžích řádně zabrat. Na páté pozici byl klasifikován Gil Panizzi a tento pěkný výsledek je mu odměnou za skvělou jízdu. A „Peki“ navíc výborně doplnil vítězný týmový trojlístek Red Bull, který měl všechny své tři posádky v první pětce. Tomu se samozřejmě v hodnocení Team‘s Trophy jen stěží může konkurovat. Šestý dojel Tonda Hráček, jehož Nissan stáje Grifone byl v cíli nejlepším vozem osazeným podvozkem Tamiya. Tony sice chyběl na úvodním Caterpillaru, ale tady ukázal, že jeho loňské nemalé úspěchy nebyly náhodné, i když si možná představoval ještě lepší umístění, stále zrychlující konkurence jezdců v pořadí před ním je nekompromisní a nezastavitelná. Dojet na bodovaných příčkách je stále obtížnější, zvlášť, když si na nejrychlejší osmičku brousí zuby dalších 15 ne zrovna nekvalitních závodníků. Sedmou pozici vybojoval stále lepší Ladin s Fabií S2000, u nějž to vypadá, že své zánovní technice přišel na chuť a lze od něj očekávat stále lepší výsledky. Poslední volný bodík za osmé místo si vyjel rychlý Bernd Casier, což je pro něj další pěkný úspěch. Jako devátý byl hodnocen Stéphane Sarrazin, který letos střídá dvoukolku se čtyřnáhonem, ovšem tento zkušený Francouz je již zvyklý se adaptovat na všechny možné podmínky. Desítku nejlepších uzavíral tradičně pěkně jedoucí Tomáš Lysák. Jedenáctý skončil vítěz juniorů Marco Cavigioli podávající po celou soutěž vyzrálý výkon a v těžké konkurenci dokázal svůj um. Tentokrát si snadno poradil se svým nejbližším soupeřem v Junior‘s Trophy Cédricem Robertem, jenž dojel těsně za hranicí nejlepší patnáctky absolutního pořadí. Do ní se zvládli vejít ještě další rychlíci Vouilloz, Kosmides, Gardemeister a Wilks. Dlouhé vložky a s tím spojená náročnost letošního Great Crossu měla též za následek poměrně velký počet odpadlíků (6), do cíle tak dojelo 44 účastníků. Přesto, že na čelních pozicích je letos celková pestrost jednotlivých značek, v Manufacturers‘s Trophy dokázalo zase vyhrát Subaru.
10. ročník The Great Cross Rally byl nadmíru povedenou událostí, všichni si pochvalovali krásné a kvalitně připravené tratě jednotlivých úseků a díky jejich solidní délce i dostatečné svezení. K výborné atmosféře provázející tento podnik přispělo taky nádherné počasí a tradičně zajímavé souboje na všech frontách. Pořadatel této rally však ohlásil derniéru a není vůbec jisté, zda se v této bezesporu atraktivní lokalitě pojede i v příštím roce. Uvidíme.



Ohlasy některých jezdců:

Pavel Sibera (1.):
„Moc hezký a dlouhý Great Cross, krásné tratě a výborně vyšlo i počasí. Velká pochvala pro pořadatele. Jsme rádi, že jsme vůbec mohli startovat. Měli jsme "úžasnou" předstartovní anabázi. Při posledním průjezdu shakedownem, kdy se už jen lehce dolaďovali tlumiče, jsme dost nevybíravě trefili pravým kolem kořen a auto pokračovalo ze zatáčky rovně. Při ohledání se zjistilo, že je zničené rameno a vypadalo to, že soutěž pro nás skončila. Tímto velmi děkujeme jménem posádky i jménem týmu Red Bull Bruno Thirymu za zapůjčení ramene. Určitě si zaslouží cenu fair play. Soutěž jsme začali spíše opatrně, a proto nás překvapil výborný čas hned na RZ1. Zdá se, že i na šotolině bude nový podvozek velice dobrý, ale budou se muset udělat ještě menší úpravy. Ve vítězství jsme po shakedownu ani nedoufali, takže spokojenější už být nemůžeme.“

Bruno Thiry (2.):
„Už před závodem jsem tušil, že „Siberíňu“ pojede jinou ligu. Šlapal do toho celý závod na 100%. Jede mu to auto moc pěkně. Budu s tím muset něco udělat. Já jsem odjel závod klasicky na jistotu. Po polovině závodu zle dotíral Jirka Veselka. Tak jsem zatáhl na 100%, protože jsem věděl, že závěrečné RZ jezdí neuvěřitelně rychle. Druhé místo je pěkné, ale první by bylo lepší. Počasí vyšlo na jedničku, tratě paráda, škoda, že to tam nezůstane celé léto, hned bych si to dal ještě jednou.“

Jirka F.D. Veselka (3.):
„Už od ranních hodin vládla v našem týmu dobrá nálada vlivem nádherného počasí, které v kombinaci s velmi zajímavou tratí v krásném prostředí slibovalo bohaté povznášející zážitky z jízdy. Pořadatel se též vynasnažil zajistit maximální regulérnost závodění zamezením možností zkracování tratě festovním ukotvením stěžejních bodů průjezdu. To se stalo málem osudným již na shakedownu favorizované posádce Sibera-Jirátko, která na jednom z nich ukončila život spodního předního ramene. K radosti nejen českých diváků a zoufalství manažerů konkurenčních týmů však mechanici dokázali do začátku závodu dát vůz téměř stoprocentně do pořádku, takže Pavel Sibera mohl plně rozprostřít pestrou a rozhodně nekýčovitou paletu svého jezdeckého umu. Ale zpět k naší posádce. Golf fungoval velice slušně a snad jedinou výtkou na jeho adresu byla relativně velká nestabilita při vyšších rychlostech, zejména pak při dobržďování do retardérů nebo vracáků po delších rovinkách. Naštěstí jich nebylo moc, a tak zbylé úseky mi vždy zase rozvázali zasukované ruce a zamotanou hlavu a s přibývajícími kilometry po startu se vždy vracela chuť pitbula zakousnout se pořádně do objektu jeho zájmu. V průběhu soutěže jsem se ale několikrát dopustil zásadní jezdecké chyby, jež snad jen díky zásahu shůry neskončila zvukovou kulisou, jíž za sebou zanechávají rotující listy vrtulníku záchranné služby. Přesto se dařilo držet krok s užší špičkou, vyjma spanilé jízdy známější české posádky a do předposlední rychlostní zkoušky dokonce polehounku mazat náskok od rána stabilně dobře jedoucích Thiryho s Prévotem. Tu však klidný Belgičan oproti velmi chybujícímu Čechovi, jehož nadledvinky vyplavily v krátké době příliš mnoho adrenalinu, ustál na výbornou, a tak předčasně padla opona na rýsující se dramatické jeviště. Ke všemu bylo lehce ohroženo i umístění na pódiu, když se na dostřel vzduchové pistole přiblížil před startem poslední rychlostky v tu chvíli skvěle jedoucí obhájce titulu Japonec Arai. Poslední zkoušku jsem však pod sedativy komentářů mé životní navigátorky ve stylu: ,,přece se nechceš kvůli dvěma bodům inspirovat Kyticí - zemřela matka a do hrobu dána, siroty po ní zůstaly!", zajel relativně (až na bouřlivější začátek, kde mi to přece jen nedalo) v klidu, a tak jsme mohli oslavit naši čtvrtou „intercupáckou bednu“. Vítězům budiž sláva a poraženým naděje, že příště to snad bude lepší!“

Gil Panizzi (5.):
Super tratě, pořadatelé si zaslouží pochvalu. S naším výkonem jsme spokojeni.“

Tonda Hráček (6.):
„Začínáme cítit handicap v technice, takže jsme se rozhodli, že půjde do šrotu. Tratě Great Crossu jsou skvělé, ale díky tomu, že náš výsledek mohl být mnohem lepší, je náš pocit ze závodu trochu rozpačitý.“

Laďa Ladin (7.):
„Nad účastí našeho českého týmu Ladin Motorsport na druhém podniku Intercupu na jižním svahu zlínského Podhoří visel z časových a finančních důvodů velký otazník. Ale po nepatrných úspěších v testech se vedení rozhodlo, že do tohoto závodu s tovární Fábií S2000 nastoupíme a pokud možno úspěšně zabojujeme s nemalou konkurencí špičkových jezdců. Jak se ukázalo, rozhodnutí to bylo správné a naše posádka příjemně překvapila, a to hned v úvodu tohoto podniku druhým nejlepším časem. Jenže radost netrvala dlouho a v dalších částech soutěže se nepodařil tento počáteční úspěch udržet. Příčinou bylo především pár jezdeckých chyb, ale i špatná volba starších pneumatik, které se velmi rychle opotřebovaly. Přes všechnu snahu a jednání s vedením BF Goodrich se během závodu nákup nových pneumatik nepodařil. A tak jsme se museli spokojit s jiným, podobným typem obutí, a snažit se udržet v nelehkých bojích o vteřiny alespoň v první desítce. V každém případě to nic nemění na tom, že tato soutěž byla naprosto brilantně připravena a výborně organizována, za což opět patří dík všem, kteří se na tomto podniku s krásnými vložkami podíleli.“

Bernd Casier (8.):
„Na Great Cross jsme přijeli s velkým nadšením po loňském výkonu, který jsme tady chtěli předvést znovu . To se nám povedlo. Dojeli jsme na bodech, což je parádní. Musíme poděkovat mechanikům za perfektní nastavení vozu. Pochvalu zaslouží celý tým, pořadatelé a všichni co se podíleli na výstavbě tratí. DĚKUJEME!“

Stéphane Sarrazin (9.):
„Great Cross Rally byla velice pěkně připravená soutěž. Počasí bylo ukázkové a naše Subaru šlapalo jako hodinky. Jediný zádrhel jsme měli ve čtvrté RZ, kdy spolujezdec Renucci špatně přečetl itinerář a tato chyba nás stála minimálně zisk jednoho bodu. Na první dvě zkoušky jsme neodhadli pneu a ARP bloky moc neseděly, do dalších jsme už startovali na Ripmaxech a bylo to znát. Pořadatelům patří dík a už pomalu připravujeme Suzuki na asfaltový Lukov. Budeme testovat regulátor DSYS a snad to pomůže ke zrychlení a lepší ovladatelnosti 2WD podvozku.“

Marco Cavigioli (11.):
„Opět se mi podařilo zvítězit v juniorech, i celkově se to vyvedlo dobře, takže spokojenost. Auto fungovalo bez problémů, jen jsem udělal za závod hodně „dětinských“ chyb. A i přesto, že mě trápilo nachlazení, výborně připravené tratě jsem si užil.“

Nicolas Vouilloz (12.):
„Od začátku soutěže jsme bojovali o umístění v top 10, auto celý den šlapalo bez problémů. V poslední erzetě jsme zkusili zaútočit na 8. místo, ale při tom jsme udělali spoustu chyb a propadli se dolů. I tak hodnotím závod pozitivně, pěkné RZ, počasí vyšlo na jedničku a nic nám nechybělo. Těšíme se na další rally, kde se pokusíme o zlepšení.“

Ralph Kosmides (13.):
„Přijeli jsme s vyladěným autem z MČR RC Rally z Čisté, a zvláště pak poslední časy tam, nám umožňovali si myslet, že na Intercupu jsme dojeli bodovat. Kvalita jezdů kolem 6.-12. místa se však natolik zlepšuje, že každý ukradený bod z těchto míst bude mívat cenu zlata. Organizátoři by se mohli zamyslet nad zvýšením počtu bodovaných míst tak jak je to u většiny motoristických disciplín. Proto naše třinácté místo hodnotíme velmi kladně! Šéfovi The Great Cross Rally se podařil pěkný kousek, ani jedna z RZ nebyla krátká, byly stejně obtížné, jen některé úseky malinko zařezanější, ale je to rally, tak to postavil, a tak to bylo. Celkový pocit z tratí je veskrze pozitivní, nyní nastává čas zamyslet se nad nastavením auta, protože šotolinové závody se bez předních tlumičů opravdu jezdit na body nedají.“

Freddy Loix (22.):
„Výsledek je pro nás trochu zklamáním. Před startem jsme sice neměli žádné velké ambice, ale hned od začátku jsme se drželi na hranici první desítky, což bylo nečekaně dobré. A zvlášť proto, že jsme jeli na nepříliš vhodných pneumatikách ARP block a měli jsme tak trochu potíže s nedotáčivostí vozu. I přes pár menších chybiček se nám jelo v pohodě a byli jsme v dobrém tempu. Na páté erzetě však naši snahu zhatily menší technické problémy se špatně ukotvenou elektroinstalací, ztratili jsme dost času a bylo po nadějích na slušný výsledek. Zbytek soutěže jsme už potom prodali a snažili si jízdu užívat bez ohledu na dosažené časy. Tato rally byla díky délce jednotlivých úseků vcelku náročná, ale perfektně jsme se zde svezli. Soutěž jako celek byla v našich očích nadprůměrně dobrá.“

Giandomenico Basso (31.):
„No comment!“

Tomáš Mudřík (41.):
„Líbilo se mně na Great Crossu, ještě nikdy jsem neviděl tak pěkné tratě. Jel jsem s taťkovou Tamiyou a hned na shakedownu se zalepily všechny gumy. Tak jsem je přehodil za jiné, podle taťky. Auto fungovalo dobře, ale možná už příště dostanu Xray, a to bude asi lepší.“

Jevgenij Novikov (42.):
„Už od začátku závodu nám bylo jasné, kde je naše místo, díky „skvělému“ servisnímu týmu Ruby's Toyota nám jen ve třech RZ fungovalo auto, ale umístění na těchto erzetách - 38.,38. a 36. - odpovídají tomu, co jsme před letošní sezónou chtěli. Ve zbývajících zkouškách jsme se potýkali s nefunkčností ovládání vozu. Chyba byla v rukou servisního technika, kdo ví, co od něj ještě letos můžeme čekat. A poté co si všimnul a vyměnil baterie ve vysílačce, jsme poslední dvě RZ odjeli zase v klidu. Už se těšíme na další rally, a to Slováckou, kde pojedeme s novou specifikací vozu Toyota Supra Evo II a doufáme v podstatné zlepšení.“

Jožka Pekař - manažer týmu Red Bull :
„Všechny posádky v první pětce, to je super výsledek. Sibera potvrdil, že je největším favoritem na zisk titulu. Arai se letos zatím trošku hledá, ale jeho chvíle přijde. Panizzi po propadáku na Caterpillaru se zlepšil a zajel dle očekávaní.“

Martin Mudřík - manažer týmu Grifone :
„Tak ukazuje se, že Grifone bude asi jediný tým, který za určité konstalace, jenž nastává jednou za X let, může porazit Red Bull. Ale sezóna končí až v říjnu. Nedáme jim nic zadarmo. Bruno prodal svoje zkušenosti. Auto mu šlape jako hodinky, jen tak dál. Tony nejrychlejší Tamiya, to se cení, ale šušká se, že po závodě půjde auto na poličku. Už se těším. Nové auto mu dá křídla a někomu je logicky vezme. Nicolas jede pěkně a rychle, ale neodpustí si jednu, dvě slabší chvilky, škoda. Byla to jeho teprve šestnáctá soutěž, tak na to má pořád nárok. Jede na týmových bodech a poráží takové jezdce jako je Gardemeister, Bugalski, Jean-Joseph nebo Loix, a to už něco znamená.“

Lukáš Zámečník - manažer týmů BF Goodrich :
„Mám velice dobrý pocit ze zázemí týmu a tím bych chtěl poděkovat všem, co se na něm podílí. Jinak vyzdvihnout musím především výkon Casiera, který vyjel skvělé 8. místo a doufám, že v tom bude pokračovat i na dalších závodech. Jsem rád, že se do šampionátu zapojili i naši dva nováčci Kris Princen a Vojta Mašláň a že budou na sobě tvrdě pracovat. Zapomenout nemůžu ani na mladého Grzyba, který začíná pomalu ale jistě zrychlovat a stoupat pořadím. Dík patří i pořadatelům Great Cross Rally za skvěle odvedenou práci.“


/ Loa /