X. The Great Cross Rally 2010 | Zlín-Podhoří, 24. dubna 2010 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 10 | 19:35,4 | |
2 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Nissan 350 Z | Grifone | 8 | +0:10,9 | |
3 | J.F.D. Veselka | Veselka - Veselková | Volkswagen Golf V GTi | Brikul Racing | 6 | +0:30,8 | |
4 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 5 | +0:44,4 | |
5 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 4 | +0:59,4 | |
6 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Nissan 350 Z | Grifone | 3 | +1:08,0 | |
7 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia S2000 | Ladin Motorsport | 2 | +1:21,9 | |
8 | K. Sedláček | Casier - Miclotte | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 1 | +1:30,0 | |
9 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Subaru Impreza WRC | Grifone Stars | 0 | +1:34,7 | |
10 | T. Lysák | Lysák - Kadleček | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +1:36,3 | |
11 | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni (J) | Subaru Impreza WRC | Top Run | 0 | +1:37,3 | |
12 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Nissan 350 Z | Grifone | 0 | +1:37,5 | |
13 | J. Jandouš st. | Kosmides - Noyes | Subaru Impreza WRC | Ruby's Pub Motorsport | 0 | +1:43,5 | |
14 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Peugeot 207 S2000 | Kronos Racing | 0 | +1:53,8 | |
15 | R. Zicha | Wilks - Pugh | Ford Focus WRC | Red Bull Junior | 0 | +1:55,0 | |
16 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Škoda Fabia S2000 | Top Run | 0 | +1:59,4 | |
17 | R. Hobza | Bugalski - Chiaroni | Citroën Xsara WRC | Kronos Racing | 0 | +2:01,4 | |
18 | P. Zvejška | Zvejška - Zvejška | Volkswagen Golf V GTi | Brikul Racing | 0 | +2:24,9 | |
19 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Subaru Impreza WRC | Grifone Stars | 0 | +2:26,8 | |
20 | J. Suchánek | Suchánek - Suchánek | Subaru Impreza WRC | Pegas Rally Team | 0 | +2:35,6 | |
21 | M. Sukup st. | Kankkunen - Repo | Mitsubishi Lancer EVO VI | Grifone - Sukup | 0 | +2:47,0 | |
22 | P. Matulík | Loix - Smeets | Mitsubishi Lancer WRC | Top Run | 0 | +2:51,7 | |
23 | J. Slováček | Prokop - Tománek | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +3:47,2 | |
24 | L. Večeřa | Večeřa - Večeřa | Audi S3 | Gerd Rally Team | 0 | +4:12,8 | |
25 | V. Mahdal | Sandell - Axelsson | Mitsubishi Lancer EVO IV | Red Bull Junior | 0 | +4:21,0 | |
26 | O. Záruba | Záruba - Řeháček | Lancia Delta HF Integrale | Grifone Stars | 0 | +5:07,4 | |
27 | J. Viktora | Hänninen - Markkula | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +5:08,3 | |
28 | O. Sukup | O.Sukup - Sukupová (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | Grifone - Sukup | 0 | +5:45,6 | |
29 | M. Janík | Orsák - Vajík | Subaru Impreza WRC | Hydraulics Racing Team | 0 | +6:08,8 | |
30 | D. Sedláček | Grzyb - Mazur (J) | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Junior | 0 | +6:37,3 | |
31 | L. Zámečník | Basso - Zámečník | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +6:39,4 | |
32 | P. Šíma | H.Solberg - Minor | Subaru Impreza WRC | JRT Team | 0 | +7:23,4 | |
33 | A. Komora | Komora - Komora (J) | Subaru Impreza WRC | Ticcom Racing | 0 | +7:41,4 | |
34 | T. Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Audi S3 | Gerd Rally Team | 0 | +8:06,9 | |
35 | J. Mašláň | Princen - Colebunders (J) | Ford Escort RS Cosworth | BF Goodrich Drivers | 0 | +8:43,3 | |
36 | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | 0 | +8:54,2 | |
37 | M. Viceník | Březík - Latif (J) | Subaru Impreza WRC | Polski Zwiazek Motorowy | 0 | +10:19,7 | |
38 | J. Pavlík | Pavlík - Pavlík | Mitsubishi Lancer EVO X | JP Racing | 0 | +11:01,5 | |
39 | D. Houdek | Mikkola - Hertz | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +12:13,8 | |
40 | J. Mezírka | Mezírka - Mezírka | Volkswagen Golf V GTi | JP Racing | 0 | +13:58,3 | |
41 | T. Mudřík | Mudřík - Mudřík (J) | Subaru Impreza WRC | Grifone Junior | 0 | +15:31,4 | |
42 | J. Jandouš ml. | Novikov - Moscatt (J) | Toyota Supra | Ruby's Toyota | 0 | +17:02,5 | |
43 | M. Sukup ml. | M.Sukup - Sukupová (J) | Subaru Impreza WRC | Grifone - Sukup | 0 | +17:20,4 | |
44 | P. Hanák | Cvrček - Cvrčková | Suzuki SX4 WRC | AMK JZD Mír Březůvky | 0 | +17:37,5 |
RZ 1 Slayer vítěz: Sibera |
RZ 2 Berty The Immortal Cat vítěz: Thiry |
RZ 3 Cemetery vítěz: Veselka |
RZ 4 The Great Cross vítěz: Veselka |
RZ 5 Berty The Immortal Cat vítěz: Sibera |
RZ 6 Cemetery vítěz: Thiry |
RZ 7 The Great Cross vítěz: Sibera |
Odstoupili |
Stohl (M.Odstrčil) - převodovka |
Kuchar (J.Viceník) - elektronika |
Mikkelsen (J) (J.Biernát) - upadlé kolo |
Mašláň (J) (V.Mašláň) - převodovka |
Haff (J.Haferník) - elektronika |
Kovář (P.Kovář) - elektronika |
Teamy | Značky | ||
Red Bull | 10 | Subaru | 10 |
Grifone | 8 | Nissan | 8 |
Brikul Racing | 6 | Škoda | 6 |
Ladin Motorsport | 5 | Volkswagen | 5 |
BF Goodrich Racing | 4 | Peugeot | 4 |
Grifone Stars | 3 | Ford | 3 |
Samohýl Motor Zlín | 2 | Citroën | 2 |
Top Run | 1 |
„LETOS DRUHÝ VÍTĚZNÝ POČIN PAVLA
SIBERY“
Druhou
soutěží šampionátu 2010 byla dobře
známá The
Great Cross Rally odehrávající se v zažité
lesní lokalitě ve Zlíně na Podhoří.
Jubilejní 10. ročník tohoto atraktivního
šotolinového závodu nabídl velmi
zajímavé
a až nečekaně dlouhé svezení v podobě 7. nelehkých
rychlostních zkoušek. Za
příjemného jarního počasí se na start
postavilo 50 soutěžících, mezi nimiž
chyběl na poslední chvíli odhlášený
Duval. Tímto počtem byla dodržena
propustnost tratí, a tak ani tentokrát nedošlo k
omezování startovního pole.
Favoritů byla jako vždycky celá škála.
Vítěz předešlé Caterpillar Rally Pavel
Sibera musel těsně před startem řešit náhlé
potíže technického rázu, když při
shakedownu poškodil zavěšení své Imprezy,
na poslední chvíli se mu ale podařilo
svůj opečovávaný stroj opravit, za což mohl děkovat
zručným mechanikům a
především pak svému blízkému
konkurentovi Bruno Thirymu, jenž zapůjčil potřebný
díl. Na tomto příkladu jde vidět, že i přes velkou
rivalitu na tratích, není
nouze o případnou pomoc ani ze strany největšího
soupeře. „Siberíňu“ tak mohl
hned od začátku rozehrát okulahodící
koncert v podobě agresivní, ale zároveň
velmi efektní jízdy, na plné obrátky a stal
se nejrychlejším jezdcem úvodního
úseku. Na něm zajel druhý nejlepší čas
neuvěřitelný Škodovkoman Ladin, což
čekal jen málokdo. Na druhé erzetě se
vítězným časem prezentoval neoblomný
Bruno Thiry a usadil se na druhém místě za skvěle
jedoucí posádkou Sibera -
Jirátko. Třetí vložka měla opět jiného
vítěze. Byl jím Jirka Veselka pravidelně
okupující horní patra výsledkových
listin. Jiřík František Dag opanoval i
následující čtvrtý test a usadil se na
třetí příčce s minimální
ztrátou na
druhého Thiryho. V čele byl stále dravý Pavel
Sibera. Kousek za bednou jel
na čtvrtém místě Toshi Arai, za jehož zády se
pohyboval týmový kolega Gil
Panizzi. Jen velmi těsně za Francouzem byl Tonda Hráček, v
bodované osmičce se
drželi ještě Ladin a Casier, i když zájemců o body bylo
jako vždycky velmi
mnoho.
Na páté rychlostní zkoušce byl
nejrychlejší Sibera. Toho se
snažil neustále dostihnout Bruno Thiry, projel cílem
předposlední vložky
v nejlepším čase, ovšem rychlý
český jezdec týmu Red Bull si už nenechal
prvenství nikým vzít, když se mu podařilo
vyhrát i poslední měřený úsek.
Druhým
letošním vítězstvím v řadě si tak upevnil
vedoucí pozici v šampionátu. Důležité
body za druhý flek si znovu připsal ostřílený
belgický matador Thiry, ovšem na
titul myslící Bruno snil o příčce
nejvyšší. Budiž mu to další nemalou
motivací
do následujících soubojů. Bronzovým mužem
Great Crossu se po zásluze stal Jirka
Veselka, který se stejně jako doma v brněnském
mistráku počítá mezi elitu i v
Intercupu. Další čtvrté místo po sobě
zaznamenal obhájce titulu Arai, který
zatím marně hledá recepty na rychlost jezdců před sebou.
Pokud chce svůj zlatý
pohár z loňska zopakovat, bude muset Toshi na
dalších soutěžích řádně zabrat.
Na páté pozici byl klasifikován Gil Panizzi a
tento pěkný výsledek je mu
odměnou za skvělou jízdu. A „Peki“ navíc
výborně doplnil vítězný týmový
trojlístek Red Bull, který měl všechny své
tři posádky v první pětce. Tomu se
samozřejmě v hodnocení Team‘s Trophy jen stěží může
konkurovat. Šestý dojel
Tonda Hráček, jehož Nissan stáje Grifone byl v
cíli nejlepším vozem osazeným
podvozkem Tamiya. Tony sice chyběl na úvodním
Caterpillaru, ale tady ukázal, že
jeho loňské nemalé úspěchy nebyly
náhodné, i když si možná představoval ještě
lepší umístění, stále
zrychlující konkurence jezdců v pořadí před
ním je
nekompromisní a nezastavitelná. Dojet na
bodovaných příčkách je stále
obtížnější, zvlášť, když si na
nejrychlejší osmičku brousí zuby
dalších 15 ne
zrovna nekvalitních závodníků. Sedmou pozici
vybojoval stále lepší Ladin s
Fabií S2000, u nějž to vypadá, že své
zánovní technice přišel na chuť a lze od
něj očekávat stále lepší výsledky.
Poslední volný bodík za osmé místo
si vyjel
rychlý Bernd Casier, což je pro něj další
pěkný úspěch. Jako devátý byl
hodnocen Stéphane Sarrazin, který letos
střídá dvoukolku se čtyřnáhonem, ovšem
tento zkušený Francouz je již zvyklý se adaptovat
na všechny možné podmínky.
Desítku nejlepších uzavíral tradičně pěkně
jedoucí Tomáš Lysák.
Jedenáctý
skončil vítěz juniorů Marco Cavigioli
podávající po celou soutěž vyzrálý
výkon
a v těžké konkurenci dokázal svůj um. Tentokrát si
snadno poradil se svým
nejbližším soupeřem v Junior‘s Trophy
Cédricem Robertem, jenž dojel těsně
za hranicí nejlepší patnáctky
absolutního pořadí. Do ní se zvládli
vejít ještě
další rychlíci Vouilloz, Kosmides, Gardemeister a
Wilks. Dlouhé vložky a s tím
spojená náročnost letošního Great Crossu
měla též za následek poměrně velký
počet odpadlíků (6), do cíle tak dojelo 44
účastníků. Přesto, že na čelních
pozicích je letos celková pestrost jednotlivých
značek, v Manufacturers‘s
Trophy dokázalo zase vyhrát Subaru.
10. ročník The Great Cross Rally byl nadmíru povedenou
událostí, všichni si
pochvalovali krásné a kvalitně připravené tratě
jednotlivých úseků a díky
jejich solidní délce i dostatečné svezení.
K výborné atmosféře
provázející
tento podnik přispělo taky nádherné počasí a
tradičně zajímavé souboje na všech
frontách. Pořadatel této rally však ohlásil
derniéru a není vůbec jisté, zda se
v této bezesporu atraktivní lokalitě pojede i v
příštím roce. Uvidíme.
Ohlasy některých jezdců:
Pavel Sibera (1.):
„Moc hezký a dlouhý Great Cross,
krásné tratě a výborně vyšlo i počasí. Velká pochvala pro pořadatele. Jsme
rádi, že jsme vůbec mohli startovat. Měli jsme "úžasnou"
předstartovní anabázi. Při posledním průjezdu shakedownem, kdy se už jen lehce
dolaďovali tlumiče, jsme dost nevybíravě trefili pravým kolem kořen a auto
pokračovalo ze zatáčky rovně. Při ohledání se zjistilo, že je zničené rameno a
vypadalo to, že soutěž pro nás skončila. Tímto velmi děkujeme jménem posádky i
jménem týmu Red Bull Bruno Thirymu za zapůjčení ramene. Určitě si zaslouží cenu
fair play. Soutěž jsme začali spíše opatrně, a proto nás překvapil výborný čas
hned na RZ1. Zdá se, že i na šotolině bude nový podvozek velice dobrý, ale
budou se muset udělat ještě menší úpravy. Ve vítězství jsme po shakedownu ani
nedoufali, takže spokojenější už být nemůžeme.“
„Už
před závodem jsem tušil, že „Siberíňu“
pojede jinou ligu. Šlapal do toho celý
závod na 100%. Jede mu to auto moc pěkně. Budu s tím
muset něco udělat. Já jsem
odjel závod klasicky na jistotu. Po polovině závodu zle
dotíral Jirka Veselka.
Tak jsem zatáhl na 100%, protože jsem věděl, že
závěrečné RZ jezdí neuvěřitelně
rychle. Druhé místo je pěkné, ale první by
bylo lepší. Počasí vyšlo na jedničku,
tratě paráda, škoda, že to tam nezůstane celé
léto, hned bych si to dal ještě
jednou.“
„Už
od ranních hodin vládla v našem týmu
dobrá nálada vlivem nádherného
počasí,
které v kombinaci s velmi zajímavou tratí v
krásném prostředí slibovalo bohaté
povznášející zážitky z jízdy.
Pořadatel se též vynasnažil zajistit maximální
regulérnost závodění zamezením
možností zkracování tratě festovním
ukotvením stěžejních
bodů průjezdu. To se stalo málem osudným již na
shakedownu favorizované posádce
Sibera-Jirátko, která na jednom z nich ukončila život
spodního předního ramene.
K radosti nejen českých diváků a zoufalství
manažerů konkurenčních týmů však
mechanici dokázali do začátku závodu dát
vůz téměř stoprocentně do pořádku,
takže Pavel Sibera mohl plně rozprostřít pestrou a rozhodně
nekýčovitou paletu
svého jezdeckého umu. Ale zpět k naší
posádce. Golf fungoval velice slušně a
snad jedinou výtkou na jeho adresu byla relativně velká
nestabilita při vyšších
rychlostech, zejména pak při dobržďování do
retardérů nebo vracáků po delších
rovinkách. Naštěstí jich nebylo moc, a tak
zbylé úseky mi vždy zase rozvázali
zasukované ruce a zamotanou hlavu a s
přibývajícími kilometry po startu se vždy
vracela chuť pitbula zakousnout se pořádně do objektu jeho
zájmu. V průběhu
soutěže jsem se ale několikrát dopustil zásadní
jezdecké chyby, jež snad jen
díky zásahu shůry neskončila zvukovou kulisou, jíž
za sebou zanechávají
rotující listy vrtulníku záchranné
služby. Přesto se dařilo držet krok
s užší špičkou, vyjma spanilé
jízdy známější české posádky
a do předposlední
rychlostní zkoušky dokonce polehounku mazat náskok
od rána stabilně dobře
jedoucích Thiryho s Prévotem. Tu však
klidný Belgičan oproti velmi chybujícímu
Čechovi, jehož nadledvinky vyplavily v krátké době
příliš mnoho adrenalinu,
ustál na výbornou, a tak předčasně padla opona na
rýsující se dramatické
jeviště. Ke všemu bylo lehce ohroženo i
umístění na pódiu, když se na dostřel
vzduchové pistole přiblížil před startem poslední
rychlostky v tu chvíli skvěle
jedoucí obhájce titulu Japonec Arai. Poslední
zkoušku jsem však pod sedativy
komentářů mé životní navigátorky ve stylu:
,,přece se nechceš kvůli dvěma bodům
inspirovat Kyticí - zemřela matka a do hrobu dána, siroty
po ní zůstaly!",
zajel relativně (až na bouřlivější začátek, kde mi
to přece jen nedalo) v klidu, a tak jsme mohli oslavit
naši čtvrtou „intercupáckou bednu“.
Vítězům budiž sláva a poraženým naděje, že
příště to snad bude lepší!“
Super tratě, pořadatelé si zaslouží
pochvalu. S naším výkonem jsme spokojeni.“
„Začínáme cítit handicap v
technice, takže jsme se rozhodli, že půjde do šrotu. Tratě Great
Crossu jsou
skvělé, ale díky tomu, že náš
výsledek mohl být mnohem lepší, je
náš pocit ze
závodu trochu rozpačitý.“
„Nad účastí našeho českého
týmu
Ladin Motorsport na druhém podniku Intercupu na jižním
svahu zlínského Podhoří
visel z časových a finančních důvodů velký
otazník. Ale po nepatrných úspěších
v testech se vedení rozhodlo, že do tohoto závodu s
tovární Fábií S2000
nastoupíme a pokud možno úspěšně zabojujeme s
nemalou konkurencí špičkových
jezdců. Jak se ukázalo, rozhodnutí to bylo
správné a naše posádka příjemně
překvapila, a to hned v úvodu tohoto podniku druhým
nejlepším časem. Jenže
radost netrvala dlouho a v dalších částech soutěže
se nepodařil tento počáteční
úspěch udržet. Příčinou bylo především
pár jezdeckých chyb, ale i špatná volba
starších pneumatik, které se velmi rychle
opotřebovaly. Přes všechnu snahu a
jednání s vedením BF Goodrich se během
závodu nákup nových pneumatik nepodařil.
A tak jsme se museli spokojit s jiným, podobným typem
obutí, a snažit se udržet
v nelehkých bojích o vteřiny alespoň v první
desítce. V každém případě to nic nemění
na tom, že tato soutěž byla naprosto brilantně připravena a
výborně organizována,
za což opět patří dík všem, kteří se na
tomto podniku s krásnými vložkami
podíleli.“
„Na Great Cross jsme přijeli s velkým
nadšením po loňském výkonu, který jsme tady chtěli předvést znovu . To se nám
povedlo. Dojeli jsme na bodech, což je parádní. Musíme poděkovat mechanikům za
perfektní nastavení vozu. Pochvalu zaslouží celý tým, pořadatelé a všichni co
se podíleli na výstavbě tratí. DĚKUJEME!“
„Great Cross Rally byla velice pěkně připravená soutěž.
Počasí bylo ukázkové a naše Subaru šlapalo jako hodinky. Jediný zádrhel jsme
měli ve čtvrté RZ, kdy spolujezdec Renucci špatně přečetl itinerář a tato chyba
nás stála minimálně zisk jednoho bodu. Na první dvě zkoušky jsme neodhadli pneu
a ARP bloky moc neseděly, do dalších jsme už startovali na Ripmaxech a bylo to
znát. Pořadatelům patří dík a už pomalu připravujeme Suzuki na asfaltový Lukov.
Budeme testovat regulátor DSYS a snad to pomůže ke zrychlení a lepší
ovladatelnosti 2WD podvozku.“
„Opět se mi
podařilo zvítězit v juniorech, i celkově se to vyvedlo dobře, takže
spokojenost. Auto fungovalo bez problémů, jen jsem udělal za závod hodně
„dětinských“ chyb. A i přesto, že mě trápilo nachlazení, výborně připravené
tratě jsem si užil.“
„Od začátku soutěže jsme bojovali o umístění v top 10,
auto celý den šlapalo bez problémů. V poslední erzetě jsme zkusili zaútočit na
8. místo, ale při tom jsme udělali spoustu chyb a propadli se dolů. I tak
hodnotím závod pozitivně, pěkné RZ, počasí vyšlo na jedničku a nic nám nechybělo.
Těšíme se na další rally, kde se pokusíme o zlepšení.“
„Přijeli jsme s vyladěným autem z MČR RC Rally z
Čisté, a
zvláště pak poslední časy tam, nám
umožňovali si myslet, že na Intercupu jsme
dojeli bodovat. Kvalita jezdů kolem 6.-12. místa se však
natolik zlepšuje, že
každý ukradený bod z těchto míst bude mívat
cenu zlata. Organizátoři by se
mohli zamyslet nad zvýšením počtu
bodovaných míst tak jak je to u většiny
motoristických disciplín. Proto naše
třinácté místo hodnotíme velmi kladně!
Šéfovi The Great Cross Rally se podařil pěkný
kousek, ani jedna z RZ nebyla
krátká, byly stejně obtížné, jen
některé úseky malinko zařezanější, ale je
to
rally, tak to postavil, a tak to bylo. Celkový pocit z
tratí je veskrze
pozitivní, nyní nastává čas zamyslet se nad
nastavením auta, protože šotolinové
závody se bez předních tlumičů opravdu jezdit na body
nedají.“
„Výsledek je pro nás trochu zklamáním. Před startem jsme
sice neměli žádné velké ambice, ale hned od začátku jsme se drželi na hranici
první desítky, což bylo nečekaně dobré. A zvlášť proto, že jsme jeli na
nepříliš vhodných pneumatikách ARP block a měli jsme tak trochu potíže
s nedotáčivostí vozu. I přes pár menších chybiček se nám jelo
v pohodě a byli jsme v dobrém tempu. Na páté erzetě však naši snahu
zhatily menší technické problémy se špatně ukotvenou elektroinstalací, ztratili
jsme dost času a bylo po nadějích na slušný výsledek. Zbytek soutěže jsme už
potom prodali a snažili si jízdu užívat bez ohledu na dosažené časy. Tato rally
byla díky délce jednotlivých úseků vcelku náročná, ale perfektně jsme se zde
svezli. Soutěž jako celek byla v našich očích nadprůměrně dobrá.“
„No comment!“
„Líbilo
se mně na Great Crossu, ještě nikdy jsem neviděl tak pěkné tratě. Jel jsem s
taťkovou Tamiyou a hned na shakedownu se zalepily všechny gumy. Tak jsem je
přehodil za jiné, podle taťky. Auto fungovalo dobře, ale možná už příště
dostanu Xray, a to bude asi lepší.“
„Už od začátku závodu nám bylo jasné,
kde je naše místo,
díky „skvělému“ servisnímu týmu
Ruby's Toyota nám jen ve třech RZ fungovalo
auto, ale umístění na těchto erzetách - 38.,38. a
36. - odpovídají tomu, co
jsme před letošní sezónou chtěli. Ve
zbývajících zkouškách jsme se
potýkali s
nefunkčností ovládání vozu. Chyba byla v
rukou servisního technika, kdo ví, co
od něj ještě letos můžeme čekat. A poté co si
všimnul a vyměnil baterie ve
vysílačce, jsme poslední dvě RZ odjeli zase v klidu. Už
se těšíme na další
rally, a to Slováckou, kde pojedeme s novou specifikací
vozu Toyota Supra Evo
II a doufáme v podstatné zlepšení.“
„Všechny posádky v první pětce, to je super výsledek.
Sibera potvrdil, že je největším favoritem na zisk titulu. Arai se letos zatím
trošku hledá, ale jeho chvíle přijde. Panizzi po propadáku na Caterpillaru
se zlepšil a zajel dle očekávaní.“
„Tak ukazuje se, že Grifone bude asi jediný tým,
který za
určité konstalace, jenž nastává jednou za X let,
může porazit Red Bull. Ale
sezóna končí až v říjnu. Nedáme jim nic
zadarmo. Bruno prodal svoje zkušenosti.
Auto mu šlape jako hodinky, jen tak dál. Tony
nejrychlejší Tamiya, to se cení,
ale šušká se, že po závodě půjde auto na
poličku. Už se těším. Nové auto mu dá
křídla a někomu je logicky vezme. Nicolas jede pěkně a rychle,
ale neodpustí si
jednu, dvě slabší chvilky, škoda. Byla to jeho
teprve šestnáctá soutěž, tak na
to má pořád nárok. Jede na týmových
bodech a poráží takové jezdce jako je
Gardemeister, Bugalski, Jean-Joseph nebo Loix, a to už něco
znamená.“
„Mám velice dobrý pocit ze zázemí
týmu a tím bych chtěl
poděkovat všem, co se na něm podílí. Jinak
vyzdvihnout musím především výkon
Casiera, který vyjel skvělé 8. místo a
doufám, že v tom bude pokračovat i na
dalších závodech. Jsem rád, že se do
šampionátu zapojili i naši dva nováčci
Kris Princen a Vojta Mašláň a že budou na sobě tvrdě
pracovat. Zapomenout
nemůžu ani na mladého Grzyba, který začíná
pomalu ale jistě zrychlovat a
stoupat pořadím. Dík patří i pořadatelům Great
Cross Rally za skvěle odvedenou
práci.“