XI. Rally Lukov 2010 | Lukov, 16. května 2010 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Nissan 350 Z | Grifone | 10 | 7:26,2 | |
2 | T. Pikner | Duval - Pivato | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 8 | +0:07,6 | |
3 | T. Lysák | Lysák - Kadleček | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 6 | +0:08,9 | |
4 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 5 | +0:11,3 | |
5 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 4 | +0:11,5 | |
6 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Nissan 350 Z | Grifone | 3 | +0:11,9 | |
7 | K. Sedláček | Casier - Miclotte | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 2 | +0:20,9 | |
8 | R. Hobza | Bugalski - Chiaroni | Citroën Xsara WRC | Kronos Racing | 1 | +0:21,5 | |
9 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 0 | +0:22,3 | |
10 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia S2000 | Ladin Motorsport | 0 | +0:23,7 | |
11 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 0 | +0:39,9 | |
12 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Peugeot 207 S2000 | Kronos Racing | 0 | +0:41,6 | |
13 | P. Matulík | Loix - Smeets | Mitsubishi Lancer WRC | Top Run | 0 | +0:42,5 | |
14 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Suzuki Swift S1600 (F2) | Grifone Stars | 0 | +0:47,5 | |
15 | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni (J) | Subaru Impreza WRC | Top Run | 0 | +0:52,8 | |
16 | L. Večeřa | Večeřa - Večeřa | Audi S3 | Gerd Rally Team | 0 | +1:07,8 | |
17 | J. Slováček | Prokop - Tománek | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +1:12,1 | |
18 | P. Stehlík | Stehlík - Stehlíková | Ford Focus WRC | Fridrich und Fridrich | 0 | +1:15,9 | |
19 | O. Záruba | Záruba - Řeháček | Lancia Delta HF Integrale | Grifone Stars | 0 | +1:30,7 | |
20 | T. Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Fiat 500 MultiJet (F2) | Gerd Rally Team | 0 | +1:37,8 | |
21 | I. Zmrzlík | Aava - Sikk | Citroën Xsara WRC | Team Oreca | 0 | +1:38,1 | |
22 | J. Mašláň | Princen - Colebunders (J) | Ford Focus WRC | BF Goodrich Drivers | 0 | +1:39,0 | |
23 | V. Mahdal | Sandell - Axelsson | Mitsubishi Lancer EVO IV | Red Bull Junior | 0 | +1:40,4 | |
24 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Škoda Fabia S2000 | Top Run | 0 | +1:59,8 | |
25 | J. Viktora | Hänninen - Markkula | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +2:07,0 | |
26 | J. Pavlík | Pavlík - Pavlík | Mitsubishi Lancer EVO X | JP Racing | 0 | +2:07,1 | |
27 | P. Fajgar | Fajgar - Fajgar | Lancia Delta HF Integrale | GnL | 0 | +2:12,0 | |
28 | Martin Šimčík | Demuth - Radaelli (J) | Volkswagen Golf V GTi | Shimmi Team | 0 | +2:16,7 | |
29 | Jar. Suchánek | Sanka - Coffie (J) | Citroën Xsara WRC | Jamaica Rally Team | 0 | +2:29,4 | |
30 | J. Mezírka | Mezírka - Mezírka | Volkswagen Golf V GTi | JP Racing | 0 | +2:34,6 | |
31 | P. Hanák | Cvrček - Cvrčková | Peugeot 106 Maxi (F2) | AMK JZD Mír Březůvky | 0 | +2:37,7 | |
32 | Jan Suchánek | Bouffier - Panseri | BMW M3 | Jamaica Rally Team | 0 | +2:45,4 | |
33 | D. Sedláček | Grzyb - Mazur (J) | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Junior | 0 | +3:00,6 | |
34 | Milan Šimčík | Čubrikov - Kirov | Subaru Impreza WRC | Shimmi Team | 0 | +3:12,1 | |
35 | L. Petrla | Petrla - Petrla | Subaru Impreza WRC | Subaru Racing Team | 0 | +3:25,3 | |
36 | R. Kalík | Bengué - Escudero | Škoda Fabia S2000 | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +5:06,2 | |
37 | T. Mudřík | Mudřík - Mudřík (J) | Subaru Impreza WRC | Grifone Junior | 0 | +6:19,5 | |
38 | P. Kliment | Pavel - Pavel | Subaru Impreza WRC | OE Racing | 0 | +7:15,5 |
RZ 1 Podhoranka vítěz: Thiry |
RZ 2 Langemark vítěz: Casier |
RZ 3 Ingenio vítěz: Thiry |
RZ 4 Podhoranka II vítěz: Vouilloz |
Odstoupili |
Kneifel (R.Seifert) - vzdal |
Jean-Joseph (V.Karlík) - elektronika |
Kuchar (J.Viceník) - elektronika |
Březík (J) (M.Viceník) - elektronika |
Šimek (J) (V.Šimek) - technické problémy |
Stohl (M.Odstrčil) - elektronika |
Kneisl (P.Kneisl) - elektronika |
Dawe (D.Bílek) - elektronika |
Darniche (J.Pospíšil) - vzdal |
Teamy | Značky | ||
Kronos Racing | 10 | Nissan | 10 |
Grifone | 8 | Subaru | 8 |
Red Bull | 6 | Peugeot | 6 |
BF Goodrich Racing | 5 | Škoda | 5 |
Samohýl Motor Zlín | 4 | Fiat | 4 |
Ladin Motorsport | 3 | Citroën | 3 |
Top Run | 2 | Mitsubishi | 2 |
Grifone Stars | 1 | Suzuki | 1 |
„RALLY LUKOV NA VODĚ“
Nejrychlejší úvod měl
belgický matador Bruno Thiry vítězící
v první erzetě, druhý nejlepší čas
zajel Tom Lysák, třetí pak vedoucí muž
šampionátu Pavel Sibera. Časové rozdíly
však byly velmi malé a jezdci
figurující v první desítce
absolutního pořadí se vměstnali do osmi sekund.
Velmi vyrovnané souboje pokračovaly i na dalších
vložkách a pořadí se stále
točilo. Tentokrát byly časté změny také na
čelních příčkách. Na druhé zkoušce
zajel nejlépe Bernd Casier a průběžně mu patřila druhá
pozice. Do vedení šel
tradičně dravý Sibera, jeho největší konkurent
v boji o každý bodík Thiry
mírně zaváhal a klesl na třetí „flek“.
Za ním byl v pořadí jeho krajan
Duval, pátá pozice v té chvíli patřila
Tomáši Lysákovi pilotující Fabii
týmu Samohýl Motor. První pětka byla ovšem
našlapaná ve dvou a půl sekundách! Cíl
třetího měřeného úseku protnul
v nejrychlejším čase Nissan Bruna Thiryho a
vrátil se zpět do čela výsledkové listiny. Jeho
výkon a famózní čas proti
konkurenci byl zřejmě klíčovým okamžikem v boji o
prvenství. Po této
erzetě se na druhé místo posunul Duval,
prozatímní třetí příčka patřila
Casierovi. Na pódiových pozicích byli tedy jen a
pouze Belgičané. Za nimi se pak
nacházel Pavel Sibera následovaný Tomem
Lysákem. Poslední RZ 4 měla tedy
rozluštit tajenku těsných soubojů. Nezvykle razantně
jedoucí zkušený Thiry
neponechal nic náhodě a svůj mírný náskok
udržel až do cíle. Vítězství na
asfaltové soutěži za svou dlouhou kariéru snad ani
nepamatuje. Vzhledem
k výsledkům ostatních konkurentů se po plném
zisku bodů posunul do čela
tabulky průběžné klasifikace. Lukovské stříbro
vybojoval se svým Fiatem
„Fransoá“ Duval, který se v těžké
konkurenci neztratil a dá se říci, že předčil
očekávání. Něco podobného lze konstatovat i
o třetím jezdci konečných výsledků,
kterým se stal Tom Lysák, což je pro něj životní
úspěch. Za zády nakonec udržel
divoké Subaru „RedBulláka“ Sibery, jenž se o
umístění na bedně rval do poslední
chvíle jako pes, jenže závěr mu moc nevyšel.
Čtvrtým místem tak „Siberíňu“
přišel o vedení v šampionátu. A
nakonec mohl být za zisk pěti bodů rád,
protože pouhé 2 desetiny sekundy za ním dojel Ital
Giandomenico Basso. Pro
zkušeného pilota „dvěstěsedmičky“ je toto
zatím největší úspěch kariéry.
Stejně
tak i pro šestého Nicolase Vouilloze, který se
konečně dočkal vytoužených bodů.
Tentokrát se mu závod opravdu povedl a
šťastný Francouz se navíc ještě mohl
těšit z nejrychlejšího času na
poslední rychlostní zkoušce. Soutěž měl
velmi dobře rozjetou nakonec sedmý Bernd Casier, o
lepší výsledek ho však ve
finále připravila především desetisekundová
penalizace za trefené cílové
značení. O body byl jako vždycky velký zájem a o
ten poslední volný, jež se dá
zajistit jen dojetím na osmé příčce, se
odehrály dramatické souboje až do
konce. Nakonec si ho vyjel bezchybně jedoucí Philippe Bugalski.
Nechal za sebou
dokonce i obhájce titulu „Japončíka“ Araie,
kterému letos pšenka moc nekvete.
Pěkný výkon se svou Škodovkou podal tradičně
Ladin, ale ani jemu nebylo přáno přihodit
si do kasičky nějaký ten bodík. Po menších
technických potížích skončil jinak
rychlý Gil Panizzi na místě jedenáctém a
zbrusu nová karosérie Imprezy
v barvách Red Bullu mu tedy štěstí
nepřinesla. Jako dvanáctý byl
klasifikován Toni „Garde“, jenž v závěru
za sebe dokázal odsunout
Mitsubishi Freddyho Loixe. Na 14. pozici byla
nejrychlejší „dvoukolka“
v podání Suzuki Francouze Sarrazina. Elitní
patnáctku uzavíral vítěz
Junior’s Trophy Marco Cavigioli. Druhým
nejlepším mladíkem byl Kris Princen a
vypadá to, že Intercup má dalšího rychle
rostoucího kvalitního juniora.
Bronzový v této kategorii dojel technikou
sužovaný Cédric Robert. Druhá
příčka Duvala, osmá Bugalského a
dvanáctá Gardemeistera měla za následek
vítězství tohoto trojlístku zvaného Kronos
Racing v hodnocení týmů. Ve
značkách po dlouhé době nevyhrálo Subaru,
tentokrát si plný počet bodů připsal
Nissan. Náročné podmínky soutěže nevydrželo 9
odstoupivších jezdců, většinou
byla na vině elektronika, která se jak známo
s vlhkostí a vodou zrovna moc
nekamarádí.
Rally Lukov tedy nabídla opravdu napínavé boje až
do konce.
Velká škoda toho nepříjemného
deštivého počasí, ale i taková
bývá někdy rally. Na
adresu organizátorů patří jen slova chvály, když
se při své premiéře nezalekli
všech nelehkých úskalí a soutěž i přes
náročné podmínky zvládli na
výbornou.
Hlavní pořadatel Josef Sedláček k tomu dodal:
„Chtěl bych poděkovat všem
zúčastněným jezdcům a těm co se podíleli na
přípravě a hlavně opravách tratí
v průběhu soutěže. Děkuji.“
Ohlasy některých
jezdců:
„Počasí
zase nepřálo, ale i přes to nový pořadatel obětavě připravil tratě, které
snesly i ty nejpřísnější měřítka. Před závodem jsem do auta namontoval servo
KoPropo a bylo to znát. Poctivě jsem zabalil elektroniku, proto jsem se nemusel
během závodu rozptylovat a vyhýbat se vodě. Přeprogramoval jsem regulátor,
změkčil tlumiče a povolil diferenciály. Ráno jsem otestoval čtyři sady
pneumatik a vybral Pirellky. Měl jsem perfektně nastavené auto a závod jsem si
mohl prohrát jedině sám. Ostatním jsem dal šanci jedině ve druhé RZ, kdy jsem
vyrobil tolik chyb co jindy ve dvou závodech, přesto čas nebyl ještě úplně
špatný. Od té chvíle jsem věřil, že vyhraju a závod jsem si užíval.“
„Závod
byl velice pěkně připravený a na jednotlivých rychlostních zkouškách jsme se
krásně svezli, za což chceme pořadatelům vyseknout poklonu. Škoda jen počasí,
které vůbec nevyšlo. Za druhé místo jsme upřímně rádi, protože jsme si výrazně
polepšili v celkovém hodnocení a pomohli Kronosu k vítězství mezi týmy.“
„Sláva!!! Konečně výsledek. Obrovská
spokojenost. Zdá se, že se začínáme s autem
sžívat a neovládá ono nás, ale my
auto. Nebo nám vyhovují horší
podmínky? Nebo nám pomohlo navrácení
spolujezdce Dotty?
Uvidíme na příštím závodě....“
„Ze začátku jsme se báli počasí, ale nakonec nám déšť dopřál
nejlepší výsledek v Intercupu. Vše se dařilo a je škoda, že závod byl ukončen
po RZ 4, tlačili jsme a nebyli daleko od ještě lepšího výsledku! Musím
poděkovat týmovému kolegovi Thirymu, jeho škola je znát a teď už jen tento
výsledek potvrdit v dalších závodech!“
„Na Rally Lukov jsme dojeli s účelem si odvézt první body na
asfaltu, a to se dařilo už od první zkoušky. Hnedka ve druhé jsme dojeli do
cíle nejrychleji a tímto jsme se posunuli na druhou příčku. Po další erzetě
jsme se propadli na třetí místo, ale to byl pro nás stale velký úspěch držet se
tak vysoko v pořadí. Ve čtvrté a bohužel poslední RZ jsme si chtěli 3.
místo udržet. Snažili jsme se až moc a udělali jsme pár chyb, ale při velkém
nasazení jsme nakonec trefili cílovou bránu. To nás hodně zamrzelo. I tak jsme
dojeli na 7. příčce, tedy na bodech, a s tímto výsledkem jsme hodně
spokojeni. Škoda jen toho mokrého počasí, jinak rally byla super.“
„Trvalý déšť udělal z tohoto podniku boj o dojetí. Nám ale
pršelo štěstí, neudělali jsme žádnou jezdeckou chybu a technika extrémní vlhko
vydržela. Osmá bodovaná příčka je pro nás velkým úspěchem, vždyť za námi
zůstaly i hvězdy Red Bullu - šampión Arai a výtečný Panizzi, nebo také objev
roku Ladin, či několikanásobný vítěz Lukova Loix. Takže super výsledek.
Fantastický je potom triumf našeho týmu Kronos. Klobouk dolů před pořadateli.
Při své premiéře odvedli skvělou práci, dali do toho srdíčko, což se kladně projevilo
na kvalitě rally. Soutěž byla velmi správně přerušena, neboť podmínky již byly
neúnosné.“
„Prostě se nám nedařilo. Být po našem, tak ani nestartujeme.
Ještě k tomu deváté, první nebodované místo....“
„Rally Lukov byl bezpochyby krásný ale i
tvrdý závod s
pěknými vložkami. Trať byla náročná se spoustou
zatáček, ale i rychlými úseky.
Byla to především zkouška naší
techniky v těchto nelehkých povětrnostních
podmínkách. Přes to, že volba pneumatik se technikům
tentokrát velmi podařila,
na kluzkých úsecích jsme měli co dělat, abychom
udrželi auto v ideální stopě. I
tak jsme chtěli udržet pozici na bodovaných
příčkách, ale z důvodu poruchy
jednoho stěrače v poslední zkoušce jsme jeli
spíš naslepo. Navíc v závěru
posledního
měřeného úseku jsme díky špatnému
rozpisu několikrát špatně odbočili, což nás
celkově jistě stálo propad na desátou pozici.
Velký dík patří všem kolegům v
týmu za perfektní přípravu vozu v servisní
zóně i pořadatelům za nelehký úkol v
tomto deštivém počasí udržet trať přehlednou.
Nyní nás čeká období
testování a
příprav na následující vypsané
soutěže.“
„Lukov je sice naše dlouhodobě
oblíbená destinace, ale již před startem
jsme měli obavy, zda to mokro přežije technika. Naštěstí
jsme technické
problémy neměli, ovšem hned na úvodní
erzetě jsme několikrát chybovali a náš
čas nebyl vůbec dobrý. Poté se nám však
podařilo postupně se dostat do tempa a
bylo to lepší. Když po třech vložkách
hlavní pořadatel oznámil, že RZ 4 bude
vzhledem k sílícímu dešti tou
poslední, soustředili jsme se už jen na
bezproblémové dojetí do cíle. Bohužel jsme
nějak přehlídli, že těsně za námi je
„Garďák“, který nás
v závěru nakonec o jednu příčku porazil. Ale
nevadí,
s výsledkem jsme i tak spokojení.
Z našeho výkonu zde v Lukově
jsme totiž neměli moc dobrý pocit, asi jsme se špatně
vyspali, nebo co. Musíme
pochválit pořadatele, velice se snažili a i přes to
hnusné počasí vše zvládli
na jedničku!“
„Lukovský mokrý závod byl pěknou prověrkou
techniky. Já
osobně jsem měl drobné problémy s elektronikou ve
třetí RZ a to mě stálo pár
sekund a lepší umístění. Celý
závod byl velice dobře připravený a ani počasí
nezaskočilo pořadatele a pěkně jsem si zazávodil. Podle
mého názoru, vyhrál
každý, kdo dojel do cíle a technika mu vydržela.
Doufám, že další rally bude za
pěknějšího počasí a opět se tam sejde dobrá
parta závodníků. Ještě jednou díky kluci
Sedláčci.“
„Nebýt toho
počasí, byl by to pěkný závod, který bych
si užil. Na mokru to klouzalo víc,
než jsem očekával, takže jsem byl několikrát mimo trať.
Na vodě mi to prostě
nejde. Vítězství v juniorech sice vyšlo, ale asi
jen díky tomu, že náš největší
soupeř měl problém s technikou.“
„Na start této první letošní
pořádně asfaltové soutěže
Intercupu jsme přivezli vozidlo s identickým
nastavením jaké bylo použito
před měsícem na dráze v Blansku. Bohužel
všechny naděje zhatila první RZ.
Stávkující
zvlhlá elektronika znamenala stop a přidělený čas.
Nevzdali jsme se a po výměně
pohonného agregátu jsme dosáhli dvou
dvanáctých a jeden pátý čas. Škoda
jen, že
závod musel být po sílícím
dešti předčasně ukončen. Svůj konečný výsledek
jsem
mohl ještě zlepšit. Bohužel, taková je rally. Pro
týmové techniky a mechaniky
dílčí časy v RZ znamenají, že nastavení
vozu bylo výborné a že jdeme správnou
cestou. Hned po soutěži byl celý vůz podroben důkladné
repasi a po
optimalizačním testování máme jediný
cíl: složit reparát na následující
soutěži
v Hodoníně.“
„Opravdu dobré mokré svezení. Co se
našeho výkonu týče, tak
jsme docela spokojení. Mohlo to být horší,
mnohem horší. A to především díky
tomu, že jsme do první vložky odstartovali
s půlminutovým zpožděním.
Manažer týmu nepohlídal startovní čas a na start
jsme doběhli v době, kdy už
jsme měli být na trati. Taková ztráta se pak maže
velmi těžko. Ale i tak
spokojenost. Díky pořadatelům za skvěle připravenou soutěž za
extrémních
podmínek.“
„Nádhera. Bláto, kaluže, voda v obličeji, neskutečný
adrenalin. To je přesně to, na co jsou stavěné naše blbuvzdorné podvozky TL-01.
Po první vložce jsme přezuli na sjeté Ripmaxy a mohli tak diváky pobavit
efektními průjezdy, které ocenil i náš krajan Bugalski. Škoda jen třetí RZ,
kterou jsme museli jet totální plíseň díky slabé baterii. Kdo za to může?
Pochvala pořadatelům za přípravu a bezchybný průběh rally. Gratulace vítězům
všech kategorií.“
„Rally se mi líbila. Škoda jen toho počasí, ale jinak pěkné
svezení.“
„Potvrdila se má slova po Caterpillaru, že náš tým je
schopen vyhrát soutěž a porazit top sestavy Red Bullu či Grifone. Naši jezdci
podali skvělé výkony. Především stříbro Duvala je v ohromné konkurenci
senzační.“
„Nejisté počasí odradilo většinu ,,přespolních" jezdců.
Škoda, že Tonda neobhajoval loňské vítězství, určitě by patřil k favoritům. I
ve dvou jsme bojovali o první místo a bylo to krásně vyrovnané. Kronos nakonec
zužitkoval mírnou výhodu a zaslouženě vyhrál. Jo, kdo umí, ten umí. Bruno zajel
velmi dobře a není mu téměř co vytknout. Nicolas testoval novou zbraň týmu - progresivní
pružiny, a zdá se, že je to bomba. Jediný, kdo je jezdíval ve svém autě byl
legendární Triner. Takže je namontujeme do všech aut. Nicolasovo šesté místo je
super, ale hlavně jeden druhý a jeden vítězný čas v erzetě - pochvala a spokojenost.
Bohužel kompletní tým se sejde až na Jumpu, tak boj o titul v Team’s
Trophy to letos asi nebude.“
„Na naší straně vládne spokojenost. Celý tým se pečlivě
připravoval na Lukov a před závodem prošel několika testy. Vyplatilo se a
doufáme, že jsme chytili správnou vlnu. Nemá cenu vyzdvihovat zvlášť každého
jezdce, zkrátka celý tým zaslouží pochvalu.“
„Všichni jezdci našeho týmu prokázali
své kvality, nejen zde
v Lukově, ale i na předešlých soutěžích.
Nemůžeme se porovnávat se
silnějšími týmy, kde je většinou
hvězdné obsazení, proto je naším
cílem umístění
jezdců v elitní patnáctce a pravidelně bodovat do
hodnocení týmů, ne vždy
se to ale daří. Tentokrát to vyšlo. Věříme,
že naše výsledky budou mít letos už
jen vzrůstající tendenci.“
„Vyhodíme
manažera! - ozývalo se v depu Jamaica Rally Teamu. Pozdním
příjezdem do první RZ jsem připravil Sanku o možnost zasáhnout do bojů
o bednu
v Junior’s Trophy. Tímto se mu omlouvám a slibuji, že z této situace
vyvodím pro sebe patřičné důsledky. Ještě dnes mám neklidné spaní, když
si na to vzpomenu....“
/ Loa /