XI. Rally Lukov 2010 Lukov, 16. května 2010
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 M. Mudřík Thiry - Prévot Nissan 350 Z Grifone 10 7:26,2
2 T. Pikner Duval - Pivato Fiat Grande Punto S2000 Kronos Racing 8 +0:07,6
3 T. Lysák Lysák - Kadleček Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 6 +0:08,9
4 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Subaru Impreza WRC Red Bull 5 +0:11,3
5 L. Zámečník Basso - Dotta Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 4 +0:11,5
6 T. Mikl Vouilloz - Klinger Nissan 350 Z Grifone 3 +0:11,9
7 K. Sedláček Casier - Miclotte Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 2 +0:20,9
8 R. Hobza Bugalski - Chiaroni Citroën Xsara WRC Kronos Racing 1 +0:21,5
9 M. Čuřík Arai - McNeall Subaru Impreza WRC Red Bull 0 +0:22,3
10 L. Jež Ladin - Ladin Škoda Fabia S2000 Ladin Motorsport 0 +0:23,7
11 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 0 +0:39,9
12 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Peugeot 207 S2000 Kronos Racing 0 +0:41,6
13 P. Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Lancer WRC Top Run 0 +0:42,5
14 P. Sekula Sarrazin - Renucci Suzuki Swift S1600 (F2) Grifone Stars 0 +0:47,5
15 F. Vítů Cavigioli - Cantoni (J) Subaru Impreza WRC Top Run 0 +0:52,8
16 L. Večeřa Večeřa - Večeřa Audi S3 Gerd Rally Team 0 +1:07,8
17 J. Slováček Prokop - Tománek Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +1:12,1
18 P. Stehlík Stehlík - Stehlíková Ford Focus WRC Fridrich und Fridrich 0 +1:15,9
19 O. Záruba Záruba - Řeháček Lancia Delta HF Integrale Grifone Stars 0 +1:30,7
20 T. Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Fiat 500 MultiJet (F2) Gerd Rally Team 0 +1:37,8
21 I. Zmrzlík Aava - Sikk Citroën Xsara WRC Team Oreca 0 +1:38,1
22 J. Mašláň Princen - Colebunders (J) Ford Focus WRC BF Goodrich Drivers 0 +1:39,0
23 V. Mahdal Sandell - Axelsson Mitsubishi Lancer EVO IV Red Bull Junior 0 +1:40,4
24 F. Bezděk Robert - Bedon (J) Škoda Fabia S2000 Top Run 0 +1:59,8
25 J. Viktora Hänninen - Markkula Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 0 +2:07,0
26 J. Pavlík Pavlík - Pavlík Mitsubishi Lancer EVO X JP Racing 0 +2:07,1
27 P. Fajgar Fajgar - Fajgar Lancia Delta HF Integrale GnL 0 +2:12,0
28 Martin  Šimčík Demuth - Radaelli (J) Volkswagen Golf V GTi Shimmi Team 0 +2:16,7
29 Jar. Suchánek Sanka - Coffie (J) Citroën Xsara WRC Jamaica Rally Team 0 +2:29,4
30 J. Mezírka Mezírka - Mezírka Volkswagen Golf V GTi JP Racing 0 +2:34,6
31 P. Hanák Cvrček - Cvrčková Peugeot 106 Maxi (F2) AMK JZD Mír Březůvky 0 +2:37,7
32 Jan Suchánek Bouffier - Panseri BMW M3 Jamaica Rally Team 0 +2:45,4
33 D. Sedláček Grzyb - Mazur (J) Škoda Fabia S2000 BF Goodrich Junior 0 +3:00,6
34 Milan Šimčík Čubrikov - Kirov Subaru Impreza WRC Shimmi Team 0 +3:12,1
35 L. Petrla Petrla - Petrla Subaru Impreza WRC Subaru Racing Team 0 +3:25,3
36 R. Kalík Bengué - Escudero Škoda Fabia S2000 Čamlíkov Rally Sport Zlín 0 +5:06,2
37 T. Mudřík Mudřík - Mudřík (J) Subaru Impreza WRC Grifone Junior 0 +6:19,5
38 P. Kliment Pavel - Pavel Subaru Impreza WRC OE Racing 0 +7:15,5

RZ 1
Podhoranka
vítěz: Thiry
RZ 2
Langemark
vítěz: Casier
RZ 3
Ingenio
vítěz: Thiry
RZ 4
Podhoranka II
vítěz: Vouilloz

Odstoupili
Kneifel (R.Seifert) - vzdal
Jean-Joseph (V.Karlík) - elektronika
Kuchar (J.Viceník) - elektronika
Březík (J) (M.Viceník) - elektronika
Šimek (J) (V.Šimek) - technické problémy
Stohl (M.Odstrčil) - elektronika
Kneisl (P.Kneisl) - elektronika
Dawe (D.Bílek) - elektronika
Darniche (J.Pospíšil) - vzdal

Teamy Značky
Kronos Racing 10 Nissan 10
Grifone 8 Subaru 8
Red Bull 6 Peugeot 6
BF Goodrich Racing 5 Škoda 5
Samohýl Motor Zlín 4 Fiat 4
Ladin Motorsport 3 Citroën 3
Top Run 2 Mitsubishi 2
Grifone Stars 1 Suzuki 1



„RALLY LUKOV NA VODĚ“

Třetím podnikem sezóny 2010 byla asfaltová Rally Lukov. Při 11. ročníku této soutěže došlo kromě nového názvu (dříve Lukovský Rallysprint) k jiné podstatnější změně, a to na postu hlavního pořadatele, kterým je od letoška Pepa Sedláček. Ten se dokázal obklopit dobrou partou houževnatých pomocníků, což bylo samozřejmě znát v tom pozitivním slova smyslu, zejména pak při stavbě tratí. Ty byly skutečně na úrovni, vytknout by se možná dalo jen pár drobných detailů, ale jako celek byly vskutku zajímavě vymyšlené. Z let minulých zůstala zachovaná lokalita v Lukově u „Kulturáku“. V polovině května by se dalo čekat hezké májové počasí, ovšem skutečnost byla jiná. Již týden před závodem neustále pršelo a den před startem nebylo vůbec jisté, zda se rally uskuteční. Ráno v den startu jen jemně mrholilo, ovšem povrch tratí byl dost mokrý a kluzký. Naštěstí se jejich stavitelé dokázali vyhnout nejhorším místům, a tak se nakonec mohlo odstartovat. V průběhu rally však déšť postupně zesílil natolik, že pořadatel byl nucen soutěž předčasně ukončit. Toto rozhodnutí přišlo dle většiny zúčastněných v tu správnou chvíli. Z plánovaných 8. rychlostních zkoušek se tak odjeli 4. Svoji účast na poslední chvíli odvolalo několik jezdců, z favoritů to byli především loňský vítěz Lukova Tonda Hráček a rychlý „Brňák“ Jirka Veselka. Na start se postavilo 47 posádek. 

Nejrychlejší úvod měl belgický matador Bruno Thiry vítězící v první erzetě, druhý nejlepší čas zajel Tom Lysák, třetí pak vedoucí muž šampionátu Pavel Sibera. Časové rozdíly však byly velmi malé a jezdci figurující v první desítce absolutního pořadí se vměstnali do osmi sekund. Velmi vyrovnané souboje pokračovaly i na dalších vložkách a pořadí se stále točilo. Tentokrát byly časté změny také na čelních příčkách. Na druhé zkoušce zajel nejlépe Bernd Casier a průběžně mu patřila druhá pozice. Do vedení šel tradičně dravý Sibera, jeho největší konkurent v boji o každý bodík Thiry mírně zaváhal a klesl na třetí „flek“. Za ním byl v pořadí jeho krajan Duval, pátá pozice v té chvíli patřila Tomáši Lysákovi pilotující Fabii týmu Samohýl Motor. První pětka byla ovšem našlapaná ve dvou a půl sekundách! Cíl třetího měřeného úseku protnul v nejrychlejším čase Nissan Bruna Thiryho a vrátil se zpět do čela výsledkové listiny. Jeho výkon a famózní čas proti konkurenci byl zřejmě klíčovým okamžikem v boji o prvenství. Po této erzetě se na druhé místo posunul Duval, prozatímní třetí příčka patřila Casierovi. Na pódiových pozicích byli tedy jen a pouze Belgičané. Za nimi se pak nacházel Pavel Sibera následovaný Tomem Lysákem. Poslední RZ 4 měla tedy rozluštit tajenku těsných soubojů. Nezvykle razantně jedoucí zkušený Thiry neponechal nic náhodě a svůj mírný náskok udržel až do cíle. Vítězství na asfaltové soutěži za svou dlouhou kariéru snad ani nepamatuje. Vzhledem k výsledkům ostatních konkurentů se po plném zisku bodů posunul do čela tabulky průběžné klasifikace. Lukovské stříbro vybojoval se svým Fiatem „Fransoá“ Duval, který se v těžké konkurenci neztratil a dá se říci, že předčil očekávání. Něco podobného lze konstatovat i o třetím jezdci konečných výsledků, kterým se stal Tom Lysák, což je pro něj životní úspěch. Za zády nakonec udržel divoké Subaru „RedBulláka“ Sibery, jenž se o umístění na bedně rval do poslední chvíle jako pes, jenže závěr mu moc nevyšel. Čtvrtým místem tak „Siberíňu“ přišel o vedení v šampionátu. A nakonec mohl být za zisk pěti bodů rád, protože pouhé 2 desetiny sekundy za ním dojel Ital Giandomenico Basso. Pro zkušeného pilota „dvěstěsedmičky“ je toto zatím největší úspěch kariéry. Stejně tak i pro šestého Nicolase Vouilloze, který se konečně dočkal vytoužených bodů. Tentokrát se mu závod opravdu povedl a šťastný Francouz se navíc ještě mohl těšit z nejrychlejšího času na poslední rychlostní zkoušce. Soutěž měl velmi dobře rozjetou nakonec sedmý Bernd Casier, o lepší výsledek ho však ve finále připravila především desetisekundová penalizace za trefené cílové značení. O body byl jako vždycky velký zájem a o ten poslední volný, jež se dá zajistit jen dojetím na osmé příčce, se odehrály dramatické souboje až do konce. Nakonec si ho vyjel bezchybně jedoucí Philippe Bugalski. Nechal za sebou dokonce i obhájce titulu „Japončíka“ Araie, kterému letos pšenka moc nekvete. Pěkný výkon se svou Škodovkou podal tradičně Ladin, ale ani jemu nebylo přáno přihodit si do kasičky nějaký ten bodík. Po menších technických potížích skončil jinak rychlý Gil Panizzi na místě jedenáctém a zbrusu nová karosérie Imprezy v barvách Red Bullu mu tedy štěstí nepřinesla. Jako dvanáctý byl klasifikován Toni „Garde“, jenž v závěru za sebe dokázal odsunout Mitsubishi Freddyho Loixe. Na 14. pozici byla nejrychlejší „dvoukolka“ v podání Suzuki Francouze Sarrazina. Elitní patnáctku uzavíral vítěz Junior’s Trophy Marco Cavigioli. Druhým nejlepším mladíkem byl Kris Princen a vypadá to, že Intercup má dalšího rychle rostoucího kvalitního juniora. Bronzový v této kategorii dojel technikou sužovaný Cédric Robert. Druhá příčka Duvala, osmá Bugalského a dvanáctá Gardemeistera měla za následek vítězství tohoto trojlístku zvaného Kronos Racing v hodnocení týmů. Ve značkách po dlouhé době nevyhrálo Subaru, tentokrát si plný počet bodů připsal Nissan. Náročné podmínky soutěže nevydrželo 9 odstoupivších jezdců, většinou byla na vině elektronika, která se jak známo s vlhkostí a vodou zrovna moc nekamarádí.
Rally Lukov tedy nabídla opravdu napínavé boje až do konce. Velká škoda toho nepříjemného deštivého počasí, ale i taková bývá někdy rally. Na adresu organizátorů patří jen slova chvály, když se při své premiéře nezalekli všech nelehkých úskalí a soutěž i přes náročné podmínky zvládli na výbornou. Hlavní pořadatel Josef Sedláček k tomu dodal: „Chtěl bych poděkovat všem zúčastněným jezdcům a těm co se podíleli na přípravě a hlavně opravách tratí v průběhu soutěže. Děkuji.“


Ohlasy některých jezdců:


Bruno Thiry (1.):
„Počasí zase nepřálo, ale i přes to nový pořadatel obětavě připravil tratě, které snesly i ty nejpřísnější měřítka. Před závodem jsem do auta namontoval servo KoPropo a bylo to znát. Poctivě jsem zabalil elektroniku, proto jsem se nemusel během závodu rozptylovat a vyhýbat se vodě. Přeprogramoval jsem regulátor, změkčil tlumiče a povolil diferenciály. Ráno jsem otestoval čtyři sady pneumatik a vybral Pirellky. Měl jsem perfektně nastavené auto a závod jsem si mohl prohrát jedině sám. Ostatním jsem dal šanci jedině ve druhé RZ, kdy jsem vyrobil tolik chyb co jindy ve dvou závodech, přesto čas nebyl ještě úplně špatný. Od té chvíle jsem věřil, že vyhraju a závod jsem si užíval.“

Francois Duval (2.):
„Závod byl velice pěkně připravený a na jednotlivých rychlostních zkouškách jsme se krásně svezli, za což chceme pořadatelům vyseknout poklonu. Škoda jen počasí, které vůbec nevyšlo. Za druhé místo jsme upřímně rádi, protože jsme si výrazně polepšili v celkovém hodnocení a pomohli Kronosu k vítězství mezi týmy.“

Giandomenico Basso (5.):
„Sláva!!! Konečně výsledek. Obrovská spokojenost. Zdá se, že se začínáme s autem sžívat a neovládá ono nás, ale my auto. Nebo nám vyhovují horší podmínky? Nebo nám pomohlo navrácení spolujezdce Dotty? Uvidíme na příštím závodě....“

Nicolas Vouilloz (6.):
„Ze začátku jsme se báli počasí, ale nakonec nám déšť dopřál nejlepší výsledek v Intercupu. Vše se dařilo a je škoda, že závod byl ukončen po RZ 4, tlačili jsme a nebyli daleko od ještě lepšího výsledku! Musím poděkovat týmovému kolegovi Thirymu, jeho škola je znát a teď už jen tento výsledek potvrdit v dalších závodech!“

Bernd Casier (7.):
„Na Rally Lukov jsme dojeli s účelem si odvézt první body na asfaltu, a to se dařilo už od první zkoušky. Hnedka ve druhé jsme dojeli do cíle nejrychleji a tímto jsme se posunuli na druhou příčku. Po další erzetě jsme se propadli na třetí místo, ale to byl pro nás stale velký úspěch držet se tak vysoko v pořadí. Ve čtvrté a bohužel poslední RZ jsme si chtěli 3. místo udržet. Snažili jsme se až moc a udělali jsme pár chyb, ale při velkém nasazení jsme nakonec trefili cílovou bránu. To nás hodně zamrzelo. I tak jsme dojeli na 7. příčce, tedy na bodech, a s tímto výsledkem jsme hodně spokojeni. Škoda jen toho mokrého počasí, jinak rally byla super.“

Philippe Bugalski (8.):
„Trvalý déšť udělal z tohoto podniku boj o dojetí. Nám ale pršelo štěstí, neudělali jsme žádnou jezdeckou chybu a technika extrémní vlhko vydržela. Osmá bodovaná příčka je pro nás velkým úspěchem, vždyť za námi zůstaly i hvězdy Red Bullu - šampión Arai a výtečný Panizzi, nebo také objev roku Ladin, či několikanásobný vítěz Lukova Loix. Takže super výsledek. Fantastický je potom triumf našeho týmu Kronos. Klobouk dolů před pořadateli. Při své premiéře odvedli skvělou práci, dali do toho srdíčko, což se kladně projevilo na kvalitě rally. Soutěž byla velmi správně přerušena, neboť podmínky již byly neúnosné.“

Toshi Arai (9.):
„Prostě se nám nedařilo. Být po našem, tak ani nestartujeme. Ještě k tomu deváté, první nebodované místo....“

Laďa Ladin (10.):
„Rally Lukov byl bezpochyby krásný ale i tvrdý závod s pěknými vložkami. Trať byla náročná se spoustou zatáček, ale i rychlými úseky. Byla to především zkouška naší techniky v těchto nelehkých povětrnostních podmínkách. Přes to, že volba pneumatik se technikům tentokrát velmi podařila, na kluzkých úsecích jsme měli co dělat, abychom udrželi auto v ideální stopě. I tak jsme chtěli udržet pozici na bodovaných příčkách, ale z důvodu poruchy jednoho stěrače v poslední zkoušce jsme jeli spíš naslepo. Navíc v závěru posledního měřeného úseku jsme díky špatnému rozpisu několikrát špatně odbočili, což nás celkově jistě stálo propad na desátou pozici. Velký dík patří všem kolegům v týmu za perfektní přípravu vozu v servisní zóně i pořadatelům za nelehký úkol v tomto deštivém počasí udržet trať přehlednou. Nyní nás čeká období testování a příprav na následující vypsané soutěže.“

Freddy Loix (13.):
„Lukov je sice naše dlouhodobě oblíbená destinace, ale již před startem jsme měli obavy, zda to mokro přežije technika. Naštěstí jsme technické problémy neměli, ovšem hned na úvodní erzetě jsme několikrát chybovali a náš čas nebyl vůbec dobrý. Poté se nám však podařilo postupně se dostat do tempa a bylo to lepší. Když po třech vložkách hlavní pořadatel oznámil, že RZ 4 bude vzhledem k sílícímu dešti tou poslední, soustředili jsme se už jen na bezproblémové dojetí do cíle. Bohužel jsme nějak přehlídli, že těsně za námi je „Garďák“, který nás v závěru nakonec o jednu příčku porazil. Ale nevadí, s výsledkem jsme i tak spokojení. Z našeho výkonu zde v Lukově jsme totiž neměli moc dobrý pocit, asi jsme se špatně vyspali, nebo co. Musíme pochválit pořadatele, velice se snažili a i přes to hnusné počasí vše zvládli na jedničku!“

Stéphane Sarrazin (14.):
„Lukovský mokrý závod byl pěknou prověrkou techniky. Já osobně jsem měl drobné problémy s elektronikou ve třetí RZ a to mě stálo pár sekund a lepší umístění. Celý závod byl velice dobře připravený a ani počasí nezaskočilo pořadatele a pěkně jsem si zazávodil. Podle mého názoru, vyhrál každý, kdo dojel do cíle a technika mu vydržela. Doufám, že další rally bude za pěknějšího počasí a opět se tam sejde dobrá parta závodníků. Ještě jednou díky kluci Sedláčci.“

Marco Cavigioli (15.):
„Nebýt toho počasí, byl by to pěkný závod, který bych si užil. Na mokru to klouzalo víc, než jsem očekával, takže jsem byl několikrát mimo trať. Na vodě mi to prostě nejde. Vítězství v juniorech sice vyšlo, ale asi jen díky tomu, že náš největší soupeř měl problém s technikou.“

Cédric Robert (24.):
„Na start této první letošní pořádně asfaltové soutěže Intercupu jsme přivezli vozidlo s identickým nastavením jaké bylo použito před měsícem na dráze v Blansku. Bohužel všechny naděje zhatila první RZ. Stávkující zvlhlá elektronika znamenala stop a přidělený čas. Nevzdali jsme se a po výměně pohonného agregátu jsme dosáhli dvou dvanáctých a jeden pátý čas. Škoda jen, že závod musel být po sílícím dešti předčasně ukončen. Svůj konečný výsledek jsem mohl ještě zlepšit. Bohužel, taková je rally. Pro týmové techniky a mechaniky dílčí časy v RZ znamenají, že nastavení vozu bylo výborné a že jdeme správnou cestou. Hned po soutěži byl celý vůz podroben důkladné repasi a po optimalizačním testování máme jediný cíl: složit reparát na následující soutěži v Hodoníně.“

C. Sanka (29.):
„Opravdu dobré mokré svezení. Co se našeho výkonu týče, tak jsme docela spokojení. Mohlo to být horší, mnohem horší. A to především díky tomu, že jsme do první vložky odstartovali s půlminutovým zpožděním. Manažer týmu nepohlídal startovní čas a na start jsme doběhli v době, kdy už jsme měli být na trati. Taková ztráta se pak maže velmi těžko. Ale i tak spokojenost. Díky pořadatelům za skvěle připravenou soutěž za extrémních podmínek.“

Bryan Bouffier (32.):
„Nádhera. Bláto, kaluže, voda v obličeji, neskutečný adrenalin. To je přesně to, na co jsou stavěné naše blbuvzdorné podvozky TL-01. Po první vložce jsme přezuli na sjeté Ripmaxy a mohli tak diváky pobavit efektními průjezdy, které ocenil i náš krajan Bugalski. Škoda jen třetí RZ, kterou jsme museli jet totální plíseň díky slabé baterii. Kdo za to může? Pochvala pořadatelům za přípravu a bezchybný průběh rally. Gratulace vítězům všech kategorií.“

Grzegorz Grzyb (33.):
„Rally se mi líbila. Škoda jen toho počasí, ale jinak pěkné svezení.“

Franco Paiero - manažer týmu Kronos Racing :
„Potvrdila se má slova po Caterpillaru, že náš tým je schopen vyhrát soutěž a porazit top sestavy Red Bullu či Grifone. Naši jezdci podali skvělé výkony. Především stříbro Duvala je v ohromné konkurenci senzační.“

Martin Mudřík - manažer týmu Grifone :
„Nejisté počasí odradilo většinu ,,přespolních" jezdců. Škoda, že Tonda neobhajoval loňské vítězství, určitě by patřil k favoritům. I ve dvou jsme bojovali o první místo a bylo to krásně vyrovnané. Kronos nakonec zužitkoval mírnou výhodu a zaslouženě vyhrál. Jo, kdo umí, ten umí. Bruno zajel velmi dobře a není mu téměř co vytknout. Nicolas testoval novou zbraň týmu - progresivní pružiny, a zdá se, že je to bomba. Jediný, kdo je jezdíval ve svém autě byl legendární Triner. Takže je namontujeme do všech aut. Nicolasovo šesté místo je super, ale hlavně jeden druhý a jeden vítězný čas v erzetě - pochvala a spokojenost. Bohužel kompletní tým se sejde až na Jumpu, tak boj o titul v Team’s Trophy to letos asi nebude.“

Lukáš Zámečník - manažer týmů BF Goodrich :
„Na naší straně vládne spokojenost. Celý tým se pečlivě připravoval na Lukov a před závodem prošel několika testy. Vyplatilo se a doufáme, že jsme chytili správnou vlnu. Nemá cenu vyzdvihovat zvlášť každého jezdce, zkrátka celý tým zaslouží pochvalu.“

Petr Matulík - manažer týmu Top Run :
„Všichni jezdci našeho týmu prokázali své kvality, nejen zde v Lukově, ale i na předešlých soutěžích. Nemůžeme se porovnávat se silnějšími týmy, kde je většinou hvězdné obsazení, proto je naším cílem umístění jezdců v elitní patnáctce a pravidelně bodovat do hodnocení týmů, ne vždy se to ale daří. Tentokrát to vyšlo. Věříme, že naše výsledky budou mít letos už jen vzrůstající tendenci.“

Honza Suchánek - manažer týmu Jamaica Rally Team :
„Vyhodíme manažera! - ozývalo se v depu Jamaica Rally Teamu. Pozdním příjezdem do první RZ jsem připravil Sanku o možnost zasáhnout do bojů o bednu v Junior’s Trophy. Tímto se mu omlouvám a slibuji, že z této situace vyvodím pro sebe patřičné důsledky. Ještě dnes mám neklidné spaní, když si na to vzpomenu....


/ Loa /