III. Slovácká Rally 2010 Hodonín, 5. června 2010
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 M. Mudřík Thiry - Prévot Nissan 350 Z Grifone 10 21:10,8
2 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Subaru Impreza WRC Red Bull 8 +0:02,3
3 M. Čuřík Arai - McNeall Subaru Impreza WRC Red Bull 6 +0:25,0
4 A. Hráček Hráček - Hráček Nissan 350 Z Grifone 5 +0:34,2
5 F. Vítů Cavigioli - Cantoni (J) Subaru Impreza WRC Top Run 4 +1:10,3
6 L. Jež Ladin - Ladin Škoda Fabia S2000 Ladin Motorsport 3 +1:18,0
7 P. Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Lancer WRC Top Run 2 +1:19,4
8 F. Bezděk Robert - Bedon (J) Škoda Fabia S2000 Top Run 1 +1:23,2
9 L. Zámečník Basso - Dotta Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +1:23,8
10 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Grifone Stars 0 +1:27,0
11 K. Sedláček Casier - Caesemaker Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +1:36,5
12 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 0 +2:00,0
13 P. Stehlík Stehlík - Stehlíková Ford Focus WRC Fridrich und Fridrich 0 +2:16,1
14 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Peugeot 207 S2000 Kronos Racing 0 +2:18,2
15 R. Hobza Bugalski - Chiaroni Citroën Xsara WRC Kronos Racing 0 +2:20,2
16 M. Sukup st. Kankkunen - Repo Mitsubishi Lancer EVO VI Grifone - Sukup 0 +2:57,9
17 J.F.D. Veselka Veselka - Veselková Volkswagen Golf V GTi Brikul Racing 0 +3:01,6
18 P. Sekula Sarrazin - Renucci Suzuki Swift S1600 (F2) Grifone Stars 0 +3:07,5
19 L. Večeřa Večeřa - Večeřa Audi S3 Gerd Rally Team 0 +3:30,9
20 J. Pavlík Pavlík - Pavlík Mitsubishi Lancer EVO X JP Racing 0 +4:15,3
21 M. Kutěj Kutěj - Kutěj BMW 320si Kutil Team 0 +4:17,7
22 M. Meszáros Mates - Mates (J) Subaru Impreza WRC Emertebe 0 +4:45,7
23 I. Zmrzlík Aava - Sikk Subaru Impreza WRC Team Oreca 0 +4:55,2
24 P. Kopytko Lev - Ap Citroën Xsara WRC RC Cikcak 0 +5:13,8
25 O. Sukup O.Sukup - Sukupová (J) Mitsubishi Lancer EVO VII Grifone - Sukup 0 +5:20,0
26 J. Viktora Hänninen - Markkula Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 0 +5:30,5
27 P. Šíma H.Solberg - Minor Subaru Impreza WRC JRT Team 0 +5:41,5
28 A. Komora Komora - Komora (J) Subaru Impreza WRC Ticcom Racing 0 +5:51,2
29 J. Mašláň Princen - Colebunders (J) Ford Focus WRC BF Goodrich Drivers 0 +5:55,4
30 J. Pospíšil Darniche - Mahé Fiat Grande Punto S2000 Pegas Rally Team 0 +6:05,9
31 D. Sedláček Grzyb - Mazur (J) Škoda Fabia S2000 BF Goodrich Junior 0 +6:30,2
32 T. Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Fiat 500 MultiJet (F2) Gerd Rally Team 0 +6:38,3
33 J. Viceník Kuchar - Gerber Subaru Impreza WRC Polski Zwiazek Motorowy 0 +6:59,8
34 J. Mezírka Mezírka - Mezírka Volkswagen Golf V GTi JP Racing 0 +8:00,6
35 L. Petrla Petrla - Petrla Subaru Impreza WRC Subaru Racing Team 0 +8:15,1
36 P. Hanák Cvrček - Cvrčková Peugeot 106 Maxi (F2) AMK JZD Mír Březůvky 0 +8:54,4
37 V. Mašláň Mašláň - Mašláň (J) Subaru Impreza WRC BF Goodrich Junior 0 +9:24,1
38 M. Viceník Březík - Latif (J) Subaru Impreza WRC Polski Zwiazek Motorowy 0 +11:54,6
39 T. Mudřík Mudřík - Mudřík (J) Subaru Impreza WRC Grifone Junior 0 +15:59,0
40 M. Sukup ml. M.Sukup - Sukupová (J) Volkswagen Golf V GTi Grifone - Sukup 0 +17:55,3

RZ 1
Píseček
vítěz: Hráček
RZ 2
Bašta
vítěz: Thiry
RZ 3
Hřiště
vítěz: Thiry
RZ 4
Píseček
vítěz: Arai
RZ 5
Bašta
vítěz: Arai
RZ 6
Hřiště
vítěz: Sibera
RZ 7
Dokola kolem
vítěz: Sibera
RZ 8
Dokola kolem
vítěz: Sibera

Odstoupili
 

Teamy Značky
Red Bull 10 Subaru 10
Top Run 8 Nissan 8
Grifone 6 Škoda 6
BF Goodrich Racing 5 Peugeot 5
Ladin Motorsport 4 Mitsubishi 4
Grifone Stars 3 Ford 3
Fridrich und Fridrich 2 Citroën 2
Kronos Racing 1 Volkswagen 1




„THIRYHO SLOVÁCKÁ BAŠTA“

Dalším podnikem letošního devítidílného klání zvaného Intercup RC Rally Championship byla Slovácká Rally konaná ve městě Hodonín. Třetí ročník nejmladší soutěže šampionátu našel své působiště opět v parku „Na Cigánce“, kde bylo stejně jako vloni vytýčeno celkem 8 zajímavých rychlostních zkoušek na asfaltovém povrchu, které občas zpestřily několikametrové úseky na hladké šotolince. Organizátorské duo - Hráček / Lunga se samozřejmě nechtělo nechat zahanbit a připravilo dosti dlouhé a náročné svezení, proti loňsku zde bylo znát zejména lepší značení tratí. Celkovou náročnost rally umocňovala kromě délky zejména rozmanitost, když v rámci každého měřeného testu mohli soutěžící zakusit jak velmi technické části, tak i rychlé pasáže na plný plyn, tedy časté střídání rytmu jízdy. Na počátku června sice naše krajiny trápily vydatné deště a povodně, dva dny před startem se však počasí umoudřilo, a tak se tentokrát jelo za velmi pěkných slunných podmínek. Na startu se prezentovalo jen 40 účastníků. Vzdálenost udělala v tomto ohledu své a spousta jezdců ze Zlína si toto pěkné svezení nechala ujít. Z užší špičky chyběli snad jen Duval a Lysák, zájemců o čelní příčky bylo ovšem tradičně dost. Startovní listinu ještě obohatilo pár matadorů z místního šampionátu, kteří měli Slováckou Rally ve svém kalendáři, kromě jejich samostatného hodnocení mohli samozřejmě bodovat i v Intercupu.

Jak se letos stalo zvykem, největšími adepty na vítězství byli především dravci Pavel Sibera a současný lídr mistrovství Bruno Thiry. A role favoritů potvrzovali hned od začátku, když rozjeli těsnou přetahovanou o vteřinky. Zdatně jim sekundovali ještě takřka domácí Tonda Hráček a loňský vítěz tohoto podniku Toshi Arai. I přes fakt dlouhých erzet, kde nebyl problém udělat nějakou tu chybu, byly rozestupy mezi touto čtveřicí bojovníků velmi malé a neustále si mezi sebou prohazovali průběžné pořadí. Na ostatních pozicích se dělo v podstatě to samé. Po polovině rychlostních zkoušek na tom byl nejlépe ostřílený a letos pekelně rychlý Bruno Thiry s Nissanem. Tento legendární pilot neměl dříve na asfaltových závodech na růžích moc ustláno, ale po prvenství v Lukově byl ve skvělé formě také zde. Na průběžné druhé pozici po RZ 4 byl Japonec Arai, jehož časy připomínaly loňskou spanilou jízdu a vypadalo to, že mladý pilot „RedBullácké“ Imprezy konečně letos našel optimální rychlost. Třetí se držel téměř bezchybně jedoucí Tonda Hráček Po slibném úvodu klesl na čtvrtou příčku Pavel Sibera, jenž trochu chyboval na čtvrtém testu. „Sibiř“ se totiž vůbec neohlížel na fyzikální zákony a „drtil to hlava nehlava“. Tempo bylo místy opravdu pekelné a na všech zúčastněných bylo vidět obrovské nasazení. O páté až osmé místo svádělo souboj několik dalších jezdců. Výborně si počínali Italové Giandomenico Basso a Marco Cavigioli, vysoké tempo drželi také „Fast Freddy“ Loix a „Škodovák“ Ladin, skvěle jel i zatím devátý Cédric Robert obtěžkán desetisekundovou penalizací, když se mu v jedné z erzet podařilo trefit cíl. Elitní desítku průběžného pořadí uzavíral nestor Intercupu Simon Jean-Joseph, jemuž se konečně dařilo se svým Subaru konstantně zajíždět konkurenceschopné časy. „Žán-Pepa“ držel v šachu dokonce i takové střelce jakými jsou Casier, Panizzi, či Bugalski. Vůbec se nedařilo brněnskému rychlíkovi Jirkovi Veselkovi, jehož oranžový Golf  trápily nemalé technické problémy.

Ve druhé polovině soutěže tedy mělo přijít rozřešení, kdo si z Hodonína odveze vavříny a cenné body. Rozhodovalo se pak především na závěrečných dvou hodně dlouhých rychlostních zkouškách. Excelentní závěr předvedl zejména Pavel Sibera, ale na prvenství to nestačilo. Bruno Thiry si svůj menší náskok pohlídal a radoval se tak z dalšího desetibodového přídělu, čímž si upevnil vedení v průběžné klasifikaci Intercupu. Stříbro tedy i přes velkou snahu „zbylo“ na Siberovo Subaru, jemuž na belgickou posádku v cíli scházelo jen 2,3 sekundy. Třetí místo a první letošní bednu vybojoval Japonec Arai, který za sebou s přehledem udržel Nissan „Tonyho“ Hráčka. Naprosto fantastická je pátá příčka pro Marca Cavigioliho, jenž byl zároveň nejrychlejší v rámci Junior’s Trophy. Po vydařeném závěru vyválčil šestý „flek“ Ladin, což je pro něj zatím nejlepší výsledek kariéry. Až po trochu nepovedené poslední erzetě klesl na konečné sedmé místo Freddy Loix, který se konečně letos předvedl v překvapivě dobrém světle. Kvalitní výkon podal taktéž jeho týmový kolega Cédric Robert připisující si první bod absolutní klasifikace, nebýt trefené časomíry, mohlo to být ještě lepší. Mladý Francouz byl současně druhým nejlepším juniorem v cíli. Žádný bod už nezbyl na nakonec devátého Bassa, který se o lepší výsledek připravil dotykem cílové brány až na úplně poslední vložce. Přesto tento charismatický Ital za sebou zanechal další pěkný dojem. Naprosto skvělé je umístění desátého Jean-Josepha, jehož si už všichni odvykli vídat na takových příčkách. Konečně se mu dařilo a konečně byla bezproblémová i jeho technika, a tak se po delší době potvrdily jeho nesporné jezdecké kvality. Mezi desítku nejrychlejších se už potom nevešli Belgičan Casier, „Žil“ Panizzi, Pavel Stehlík, Toni Gardemeister a Francouz Bugalski uzavírající elitní patnáctku. Umístění posledně jmenovaných, kteří jindy bojují i o lepší příčky, svědčí o velké konkurenci a vyrovnanosti. Další jednoznačné prvenství v kategorii F2 Trophy si se svým Swiftem připsal Stéphane Sarrazin, na ostatních dvou místech v této kategorii skončili Tomáš Grebeníček s atraktivním „pětistovkou“ Fiatem a Věroslav Cvrček pilotující Peugeot 106 Maxi. Mezi týmy to bylo tentokrát vyrovnanější, než obvykle, nakonec se z vítězství radoval Red Bull, značkám dominovalo „nečekaně“ Subaru.

Slovácká Rally byla velice povedenou událostí, jezdci si pochvalovali hezké a dlouhé svezení v příjemném prostředí, atmosféra byla i přes těsné souboje na tratích přátelská a pohodová, takže si každý z Hodonína odvážel jen pozitivní zážitky. Drobným nedostatkem byla snad jen občasná nespolehlivost měřící techniky, na které se zřejmě podepsala vlhkost z předešlého závodu, přesto se nakonec vše bez větších potíží zvládlo. Pořadatelům patří velký dík za uspořádání této soutěže a za přísun bohatých cen pro soutěžící. Slovácká Rally se tak po tomto ročníku už pevně zabydlela v kalendáři Intercupu. 


Ohlasy některých jezdců:

Bruno Thiry (1.):
„Do Hodonína jsem se po loňské zkušenosti hodně těšil. Prostředí zdejšího parku se vyloženě hodí pro takové závody. Počasí vyšlo na jedničku, tratě a organizace super, prosně pohodová záležitost. Začal jsem hodně zostra, protože Pavel Sibera nemůže dostat prostor, aby si vytvořil náskok. Je potřeba ho dostat pod tlak, jedině tak se dá porazit, a to ještě jenom někdy. Po čtvrté erzetě jsem měl docela nadějný náskok a věřil, že to udržím. Spoléhal jsem, že Pavel udělá při dotahování nějakou chybu. Uchlácholil jsem se náskokem a začal jsem jet údržbu. On do toho ale šlapal na sto procent a vycházelo mu to, zajížděl super časy. Před poslední RZ téměř zlikvidoval náskok a byl na vlně euforie. Bylo jasné, že pojede hop nebo trop. Ale měl jsem výhodu, že jsem startoval až po něm. Tým hlásil během zkoušky mezičasy a náskok jsem kontroloval. Musím, ale uznat, že zajel moc dobře. Arai s Tonym jeli také hodně rychle, ve zbytku sezóny budou určitě míchat pořadím.“

Pavel Sibera (2.):
„Tradičně hezký Hodonín, dlouhé vložky a střídavě rychlé i technické pasáže. Pořadatel odvedl velmi dobrou práci. Jen náš výkon nebyl zrovna z nejlepších. Začátek ještě šel, do RZ 3 to bylo celkem v pohodě, byly nějaké chyby, ale průběžný výsledek OK. RZ 4 bychom asi nejraději ale vymazali. Tolik závažných chyb co jsme udělali......no fuj. A ke všemu se podařilo otřít o cílovou bránu. Ztráta přes 15 sekund se zdála být nedohnatelná. Ale zkusili jsme jet pak naplno a vyvarovat se chyb. Nakonec nám chybělo k vítězství jen malinko, ale druhé místo bereme. V půlce závodu to vypadalo, že budeme nejlépe pátí.“

Toshi Arai (3.):
„Nebýt začátečnických chyb, výsledek by byl lepší. I tak jsme ale s první letošní bednou spokojeni.“

Marco Cavigioli (5.):
„Z mého pohledu je to maximální spokojenost. Povedlo se mi opět zvítězit v kategorii juniorů, dokonce se mi podařilo dojet na pátém místě celkově, což je pro mě zatím asi nejlepší výsledek po těch čtyřech sezónách, co jezdím. Stejně jako při minulém ročníku tu byly výborné tratě.“

Laďa Ladin (6.):
„Do velmi krásné asfaltové soutěže na jihu Moravy nastoupila naše posádka po posledním testování na domácím okruhu s nadějí na bodované pozice. Tato rally byla přesto plná nečekaných událostí a zvratů. O skutečně dramatické momenty nebylo nouze. V úvodu třetí vložky po skoku v nenápadném horizontu jsme urazili zadní tlumič, který se jako zázrakem zapřel do ráfku a zůstal tam až do konce měřeného úseku. Ztráta při této závadě nebyla naštěstí velká, a tak nám stále zůstávala naděje na pěkné umístnění v této nelehké konkurenci špičkových posádek. Chtěli bychom hlavně poděkovat celému týmu za přípravu vozu mezi vložkami. Díky jejich špičkové práci v servisním stanu obklopeni hejny komárů jsme mohli dál pokračovat a pokoušet se udržet v první desítce. Co nás ale nejvíce mrzelo, byly neukáznění diváci, kteří ve dvou erzetách asi v rozmaru nečekaně po svém vytyčili trať, což nás při příjezdu na tyto místa velice překvapilo a na chvíli zastavilo. Zřejmě šlo o místní fanoušky rozveselené destiláty a rozpálené teplým počasím. V každém případě to byl skutečně těžký závod, ale zároveň pro náš tým nová zkušenost se stále testující novou technikou. Velké díky patří všem, kteří se podíleli na tomto prestižním podniku a zvláště pak také stáji Grifone za cenné rady a pomoc jejich agentů na ohlídání trati na posledních dvou dlouhých vložkách.“

Freddy Loix (7.):
„No konečně letos dobrý výsledek. Ani jsme v takové umístění nedoufali. Dařilo se nám hned od začátku a v podstatě po celou soutěž jsme se pohybovali kolem pátého až šestého místa. Vyhovovalo nám, že se na tratích často měnil rytmus, bylo potřeba jet „palbu“ a současně i trochu hlavou. Prostě nám to sedělo a nedělali jsme ani závažnější chyby, tedy kromě závěrečné vložky, kde nás předstihl Ladin. Ale i tak je sedmý „flek“ parádní výsledek. Kluci připravili velmi hezké a dlouhé svezení, líbilo se nám to.“

Cédric Robert (8.):
„Zajel jsem nejlepší výsledek kariéry. Taková je skutečnost. Za tímto výsledkem je však tvrdá práce celého týmu, který si zaslouží můj velký dík. Dosažené umístění je pro nás výzvou a hnacím motorem do zbytku sezóny, kdy neskládáme zbraně a budeme se chtít poprat o co nejlepší výsledek v konečném hodnocení kategorie Junior‘s Trophy.“

Jiří F.D.Veselka (17.):
„V podstatě není co okomentovat. Technické problémy po celý závod a taky množství jezdeckých chyb nemohly přinést dobrý výsledek. Sláva budiž vítězům, čest je taky dobrá. Jinak se nám ale soutěž moc líbila a svezení to mohlo být moc pěkné!“

Stéphane Sarrazin (14.):
„Hodonínská rally byla velice rychlá a naše Suzuki Swift S1600 výkonově nemohla konkurovat vozům WRC. Nakonec se nám povedlo dostat do první dvacítky v celkové konkurenci, a to je dobrý výsledek. Tratě nám seděly, ale trochu jsme podcenili fyzickou přípravu, což se projevovalo na skoro všech úsecích. I tak jsme si rally pěkně užili a pomalu začínáme auto přenastavovat na další šotolinový podnik ve Hvozdné.“

Petr Matulík - manažer týmu Top Run :
„Tak náš výsledek tentokrát předčil všechna očekávání. Druhé místo v Team’s Trophy je fantastické. Všichni naši jezdci jeli naprosto skvěle a všichni tři dokonce dojeli v bodované osmičce, což je bomba!“

Martin Mudřík - manažer týmů Grifone :
„První a čtvrté místo Thiryho a Hráčka je vysoký standard. Seki dominuje ve dvoukolkách a nemá defakto soupeře. Jean-Joseph nachází ztracenou formu a jede moc pěkně. Přál bych mu, aby už zajel konečně bednu. Kankkunen, i když se mu zrovna moc nedařilo, zajel šestnáctý. Je poznat, že tým pracuje neustále na vyladění techniky a výkonnost se neustále zvyšuje. Jedeme letos nad očekávání dobře.“

Jevgenij Novikov (nestartoval) :
„Neuvěřitelný příběh:
Nedělní ráno, Ralph Kosmides mě budí už před šestou, naposledy letmý pohled zda jsou sbaleny všechny věci a vyrážíme směr Hodonín. Po návštěvě obchodu přijíždíme na místo jako úplně první a technici rozkládají své „nádobíčko“. Potěšeni brzkým příjezdem, že tu nikdo není a že si můžou vybrat „flek“ v depu. Po 20. minutách však začíná mírná nervozita. Kluci z Hodonína jsou šikovní, mají trať naznačenou, takže až přijdou, položí kužely a pojede se... ale už by tu měli být.... Ralph Kosmides se dívá na internet a nevěří svým očím... místo, čas, počasí, výbava - vše pasuje.... jen... to datum je jakési jiné.... Zaznívá pár nepublikovatelných slov začínajících písmeny Fu.... Nezbývá, než složit hlavu do dlaní, po servisní blamáži na Great Crossu, teď šéf týmu přijel o den později na soutěž, kdyby sám, to by nevadilo, ale on přijel pozdě s celým týmem.... Technici opět balí vše do auta a neslavný výlet do Hodonína na Slováckou Rally končí ostudou....“ 


/ Loa /