III. Slovácká Rally 2010 | Hodonín, 5. června 2010 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Nissan 350 Z | Grifone | 10 | 21:10,8 | |
2 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 8 | +0:02,3 | |
3 | M. Čuřík | Arai - McNeall | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 6 | +0:25,0 | |
4 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Nissan 350 Z | Grifone | 5 | +0:34,2 | |
5 | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni (J) | Subaru Impreza WRC | Top Run | 4 | +1:10,3 | |
6 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia S2000 | Ladin Motorsport | 3 | +1:18,0 | |
7 | P. Matulík | Loix - Smeets | Mitsubishi Lancer WRC | Top Run | 2 | +1:19,4 | |
8 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Škoda Fabia S2000 | Top Run | 1 | +1:23,2 | |
9 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +1:23,8 | |
10 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Subaru Impreza WRC | Grifone Stars | 0 | +1:27,0 | |
11 | K. Sedláček | Casier - Caesemaker | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +1:36,5 | |
12 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 0 | +2:00,0 | |
13 | P. Stehlík | Stehlík - Stehlíková | Ford Focus WRC | Fridrich und Fridrich | 0 | +2:16,1 | |
14 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Peugeot 207 S2000 | Kronos Racing | 0 | +2:18,2 | |
15 | R. Hobza | Bugalski - Chiaroni | Citroën Xsara WRC | Kronos Racing | 0 | +2:20,2 | |
16 | M. Sukup st. | Kankkunen - Repo | Mitsubishi Lancer EVO VI | Grifone - Sukup | 0 | +2:57,9 | |
17 | J.F.D. Veselka | Veselka - Veselková | Volkswagen Golf V GTi | Brikul Racing | 0 | +3:01,6 | |
18 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Suzuki Swift S1600 (F2) | Grifone Stars | 0 | +3:07,5 | |
19 | L. Večeřa | Večeřa - Večeřa | Audi S3 | Gerd Rally Team | 0 | +3:30,9 | |
20 | J. Pavlík | Pavlík - Pavlík | Mitsubishi Lancer EVO X | JP Racing | 0 | +4:15,3 | |
21 | M. Kutěj | Kutěj - Kutěj | BMW 320si | Kutil Team | 0 | +4:17,7 | |
22 | M. Meszáros | Mates - Mates (J) | Subaru Impreza WRC | Emertebe | 0 | +4:45,7 | |
23 | I. Zmrzlík | Aava - Sikk | Subaru Impreza WRC | Team Oreca | 0 | +4:55,2 | |
24 | P. Kopytko | Lev - Ap | Citroën Xsara WRC | RC Cikcak | 0 | +5:13,8 | |
25 | O. Sukup | O.Sukup - Sukupová (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | Grifone - Sukup | 0 | +5:20,0 | |
26 | J. Viktora | Hänninen - Markkula | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +5:30,5 | |
27 | P. Šíma | H.Solberg - Minor | Subaru Impreza WRC | JRT Team | 0 | +5:41,5 | |
28 | A. Komora | Komora - Komora (J) | Subaru Impreza WRC | Ticcom Racing | 0 | +5:51,2 | |
29 | J. Mašláň | Princen - Colebunders (J) | Ford Focus WRC | BF Goodrich Drivers | 0 | +5:55,4 | |
30 | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | 0 | +6:05,9 | |
31 | D. Sedláček | Grzyb - Mazur (J) | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Junior | 0 | +6:30,2 | |
32 | T. Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Fiat 500 MultiJet (F2) | Gerd Rally Team | 0 | +6:38,3 | |
33 | J. Viceník | Kuchar - Gerber | Subaru Impreza WRC | Polski Zwiazek Motorowy | 0 | +6:59,8 | |
34 | J. Mezírka | Mezírka - Mezírka | Volkswagen Golf V GTi | JP Racing | 0 | +8:00,6 | |
35 | L. Petrla | Petrla - Petrla | Subaru Impreza WRC | Subaru Racing Team | 0 | +8:15,1 | |
36 | P. Hanák | Cvrček - Cvrčková | Peugeot 106 Maxi (F2) | AMK JZD Mír Březůvky | 0 | +8:54,4 | |
37 | V. Mašláň | Mašláň - Mašláň (J) | Subaru Impreza WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +9:24,1 | |
38 | M. Viceník | Březík - Latif (J) | Subaru Impreza WRC | Polski Zwiazek Motorowy | 0 | +11:54,6 | |
39 | T. Mudřík | Mudřík - Mudřík (J) | Subaru Impreza WRC | Grifone Junior | 0 | +15:59,0 | |
40 | M. Sukup ml. | M.Sukup - Sukupová (J) | Volkswagen Golf V GTi | Grifone - Sukup | 0 | +17:55,3 |
RZ 1 Píseček vítěz: Hráček |
RZ 2 Bašta vítěz: Thiry |
RZ 3 Hřiště vítěz: Thiry |
RZ 4 Píseček vítěz: Arai |
RZ 5 Bašta vítěz: Arai |
RZ 6 Hřiště vítěz: Sibera |
RZ 7 Dokola kolem vítěz: Sibera |
RZ 8 Dokola kolem vítěz: Sibera |
Odstoupili |
Teamy | Značky | ||
Red Bull | 10 | Subaru | 10 |
Top Run | 8 | Nissan | 8 |
Grifone | 6 | Škoda | 6 |
BF Goodrich Racing | 5 | Peugeot | 5 |
Ladin Motorsport | 4 | Mitsubishi | 4 |
Grifone Stars | 3 | Ford | 3 |
Fridrich und Fridrich | 2 | Citroën | 2 |
Kronos Racing | 1 | Volkswagen | 1 |
„THIRYHO SLOVÁCKÁ BAŠTA“
Dalším podnikem letošního devítidílného klání zvaného Intercup RC Rally Championship byla Slovácká Rally konaná ve městě Hodonín. Třetí ročník nejmladší soutěže šampionátu našel své působiště opět v parku „Na Cigánce“, kde bylo stejně jako vloni vytýčeno celkem 8 zajímavých rychlostních zkoušek na asfaltovém povrchu, které občas zpestřily několikametrové úseky na hladké šotolince. Organizátorské duo - Hráček / Lunga se samozřejmě nechtělo nechat zahanbit a připravilo dosti dlouhé a náročné svezení, proti loňsku zde bylo znát zejména lepší značení tratí. Celkovou náročnost rally umocňovala kromě délky zejména rozmanitost, když v rámci každého měřeného testu mohli soutěžící zakusit jak velmi technické části, tak i rychlé pasáže na plný plyn, tedy časté střídání rytmu jízdy. Na počátku června sice naše krajiny trápily vydatné deště a povodně, dva dny před startem se však počasí umoudřilo, a tak se tentokrát jelo za velmi pěkných slunných podmínek. Na startu se prezentovalo jen 40 účastníků. Vzdálenost udělala v tomto ohledu své a spousta jezdců ze Zlína si toto pěkné svezení nechala ujít. Z užší špičky chyběli snad jen Duval a Lysák, zájemců o čelní příčky bylo ovšem tradičně dost. Startovní listinu ještě obohatilo pár matadorů z místního šampionátu, kteří měli Slováckou Rally ve svém kalendáři, kromě jejich samostatného hodnocení mohli samozřejmě bodovat i v Intercupu.
Jak se letos stalo zvykem, největšími adepty na vítězství byli především dravci Pavel Sibera a současný lídr mistrovství Bruno Thiry. A role favoritů potvrzovali hned od začátku, když rozjeli těsnou přetahovanou o vteřinky. Zdatně jim sekundovali ještě takřka domácí Tonda Hráček a loňský vítěz tohoto podniku Toshi Arai. I přes fakt dlouhých erzet, kde nebyl problém udělat nějakou tu chybu, byly rozestupy mezi touto čtveřicí bojovníků velmi malé a neustále si mezi sebou prohazovali průběžné pořadí. Na ostatních pozicích se dělo v podstatě to samé. Po polovině rychlostních zkoušek na tom byl nejlépe ostřílený a letos pekelně rychlý Bruno Thiry s Nissanem. Tento legendární pilot neměl dříve na asfaltových závodech na růžích moc ustláno, ale po prvenství v Lukově byl ve skvělé formě také zde. Na průběžné druhé pozici po RZ 4 byl Japonec Arai, jehož časy připomínaly loňskou spanilou jízdu a vypadalo to, že mladý pilot „RedBullácké“ Imprezy konečně letos našel optimální rychlost. Třetí se držel téměř bezchybně jedoucí Tonda Hráček Po slibném úvodu klesl na čtvrtou příčku Pavel Sibera, jenž trochu chyboval na čtvrtém testu. „Sibiř“ se totiž vůbec neohlížel na fyzikální zákony a „drtil to hlava nehlava“. Tempo bylo místy opravdu pekelné a na všech zúčastněných bylo vidět obrovské nasazení. O páté až osmé místo svádělo souboj několik dalších jezdců. Výborně si počínali Italové Giandomenico Basso a Marco Cavigioli, vysoké tempo drželi také „Fast Freddy“ Loix a „Škodovák“ Ladin, skvěle jel i zatím devátý Cédric Robert obtěžkán desetisekundovou penalizací, když se mu v jedné z erzet podařilo trefit cíl. Elitní desítku průběžného pořadí uzavíral nestor Intercupu Simon Jean-Joseph, jemuž se konečně dařilo se svým Subaru konstantně zajíždět konkurenceschopné časy. „Žán-Pepa“ držel v šachu dokonce i takové střelce jakými jsou Casier, Panizzi, či Bugalski. Vůbec se nedařilo brněnskému rychlíkovi Jirkovi Veselkovi, jehož oranžový Golf trápily nemalé technické problémy.
Ve druhé polovině soutěže tedy mělo přijít rozřešení, kdo si z Hodonína odveze vavříny a cenné body. Rozhodovalo se pak především na závěrečných dvou hodně dlouhých rychlostních zkouškách. Excelentní závěr předvedl zejména Pavel Sibera, ale na prvenství to nestačilo. Bruno Thiry si svůj menší náskok pohlídal a radoval se tak z dalšího desetibodového přídělu, čímž si upevnil vedení v průběžné klasifikaci Intercupu. Stříbro tedy i přes velkou snahu „zbylo“ na Siberovo Subaru, jemuž na belgickou posádku v cíli scházelo jen 2,3 sekundy. Třetí místo a první letošní bednu vybojoval Japonec Arai, který za sebou s přehledem udržel Nissan „Tonyho“ Hráčka. Naprosto fantastická je pátá příčka pro Marca Cavigioliho, jenž byl zároveň nejrychlejší v rámci Junior’s Trophy. Po vydařeném závěru vyválčil šestý „flek“ Ladin, což je pro něj zatím nejlepší výsledek kariéry. Až po trochu nepovedené poslední erzetě klesl na konečné sedmé místo Freddy Loix, který se konečně letos předvedl v překvapivě dobrém světle. Kvalitní výkon podal taktéž jeho týmový kolega Cédric Robert připisující si první bod absolutní klasifikace, nebýt trefené časomíry, mohlo to být ještě lepší. Mladý Francouz byl současně druhým nejlepším juniorem v cíli. Žádný bod už nezbyl na nakonec devátého Bassa, který se o lepší výsledek připravil dotykem cílové brány až na úplně poslední vložce. Přesto tento charismatický Ital za sebou zanechal další pěkný dojem. Naprosto skvělé je umístění desátého Jean-Josepha, jehož si už všichni odvykli vídat na takových příčkách. Konečně se mu dařilo a konečně byla bezproblémová i jeho technika, a tak se po delší době potvrdily jeho nesporné jezdecké kvality. Mezi desítku nejrychlejších se už potom nevešli Belgičan Casier, „Žil“ Panizzi, Pavel Stehlík, Toni Gardemeister a Francouz Bugalski uzavírající elitní patnáctku. Umístění posledně jmenovaných, kteří jindy bojují i o lepší příčky, svědčí o velké konkurenci a vyrovnanosti. Další jednoznačné prvenství v kategorii F2 Trophy si se svým Swiftem připsal Stéphane Sarrazin, na ostatních dvou místech v této kategorii skončili Tomáš Grebeníček s atraktivním „pětistovkou“ Fiatem a Věroslav Cvrček pilotující Peugeot 106 Maxi. Mezi týmy to bylo tentokrát vyrovnanější, než obvykle, nakonec se z vítězství radoval Red Bull, značkám dominovalo „nečekaně“ Subaru.
Slovácká Rally byla velice povedenou událostí, jezdci si pochvalovali hezké a dlouhé svezení v příjemném prostředí, atmosféra byla i přes těsné souboje na tratích přátelská a pohodová, takže si každý z Hodonína odvážel jen pozitivní zážitky. Drobným nedostatkem byla snad jen občasná nespolehlivost měřící techniky, na které se zřejmě podepsala vlhkost z předešlého závodu, přesto se nakonec vše bez větších potíží zvládlo. Pořadatelům patří velký dík za uspořádání této soutěže a za přísun bohatých cen pro soutěžící. Slovácká Rally se tak po tomto ročníku už pevně zabydlela v kalendáři Intercupu.
Ohlasy některých
jezdců:
„Do
Hodonína jsem se po loňské zkušenosti hodně těšil. Prostředí zdejšího parku se
vyloženě hodí pro takové závody. Počasí vyšlo na jedničku, tratě a organizace
super, prosně pohodová záležitost. Začal jsem hodně zostra, protože Pavel
Sibera nemůže dostat prostor, aby si vytvořil náskok. Je potřeba ho dostat pod
tlak, jedině tak se dá porazit, a to ještě jenom někdy. Po čtvrté erzetě jsem
měl docela nadějný náskok a věřil, že to udržím. Spoléhal jsem, že Pavel udělá
při dotahování nějakou chybu. Uchlácholil jsem se náskokem a začal jsem jet
údržbu. On do toho ale šlapal na sto procent a vycházelo mu to, zajížděl super
časy. Před poslední RZ téměř zlikvidoval náskok a byl na vlně euforie. Bylo
jasné, že pojede hop nebo trop. Ale měl jsem výhodu, že jsem startoval až po
něm. Tým hlásil během zkoušky mezičasy a náskok jsem kontroloval. Musím, ale
uznat, že zajel moc dobře. Arai s Tonym jeli také hodně rychle, ve zbytku sezóny
budou určitě míchat pořadím.“
„Tradičně hezký Hodonín, dlouhé vložky a střídavě rychlé i
technické pasáže. Pořadatel odvedl velmi dobrou práci. Jen náš výkon nebyl
zrovna z nejlepších. Začátek ještě šel, do RZ 3 to bylo celkem v pohodě, byly
nějaké chyby, ale průběžný výsledek OK. RZ 4 bychom asi nejraději ale vymazali.
Tolik závažných chyb co jsme udělali......no fuj. A ke všemu se podařilo otřít
o cílovou bránu. Ztráta přes 15 sekund se zdála být nedohnatelná. Ale zkusili
jsme jet pak naplno a vyvarovat se chyb. Nakonec nám chybělo k vítězství jen
malinko, ale druhé místo bereme. V půlce závodu to vypadalo, že budeme nejlépe
pátí.“
„Nebýt začátečnických chyb, výsledek by byl lepší. I tak
jsme ale s první letošní bednou spokojeni.“
„Z mého pohledu je to maximální spokojenost. Povedlo se mi
opět zvítězit v kategorii juniorů, dokonce se mi podařilo dojet na pátém místě
celkově, což je pro mě zatím asi nejlepší výsledek po těch čtyřech sezónách, co
jezdím. Stejně jako při minulém ročníku tu byly výborné tratě.“
„Do
velmi krásné asfaltové soutěže na jihu Moravy
nastoupila naše posádka po posledním
testování na domácím okruhu s nadějí
na bodované pozice. Tato rally byla přesto
plná nečekaných událostí a zvratů. O
skutečně dramatické momenty nebylo nouze.
V úvodu třetí vložky po skoku v nenápadném
horizontu jsme urazili zadní tlumič,
který se jako zázrakem zapřel do ráfku a zůstal
tam až do konce měřeného úseku.
Ztráta při této závadě nebyla
naštěstí velká, a tak nám stále
zůstávala naděje
na pěkné umístnění v této nelehké
konkurenci špičkových posádek. Chtěli bychom
hlavně poděkovat celému týmu za přípravu vozu mezi
vložkami. Díky jejich
špičkové práci v servisním stanu obklopeni
hejny komárů jsme mohli dál pokračovat
a pokoušet se udržet v první desítce. Co
nás ale nejvíce mrzelo, byly
neukáznění diváci, kteří ve dvou
erzetách asi v rozmaru nečekaně po svém
vytyčili trať, což nás při příjezdu na tyto místa
velice překvapilo a na chvíli
zastavilo. Zřejmě šlo o místní fanoušky
rozveselené destiláty a rozpálené
teplým počasím. V každém případě to byl
skutečně těžký závod, ale zároveň pro
náš tým nová zkušenost se
stále testující novou technikou. Velké
díky patří
všem, kteří se podíleli na tomto prestižním
podniku a zvláště pak také stáji
Grifone za cenné rady a pomoc jejich agentů na
ohlídání trati na posledních
dvou dlouhých vložkách.“
„No konečně letos dobrý výsledek. Ani jsme
v takové
umístění nedoufali. Dařilo se nám hned od
začátku a v podstatě po celou
soutěž jsme se pohybovali kolem pátého až
šestého místa. Vyhovovalo nám, že se
na tratích často měnil rytmus, bylo potřeba jet
„palbu“ a současně i trochu
hlavou. Prostě nám to sedělo a nedělali jsme ani
závažnější chyby, tedy kromě
závěrečné vložky, kde nás předstihl Ladin. Ale i
tak je sedmý „flek“ parádní
výsledek. Kluci připravili velmi hezké a dlouhé
svezení, líbilo se nám to.“
„Zajel jsem
nejlepší výsledek kariéry. Taková je
skutečnost. Za tímto výsledkem je však
tvrdá práce celého týmu, který si
zaslouží můj velký dík. Dosažené
umístění je
pro nás výzvou a hnacím motorem do zbytku
sezóny, kdy neskládáme zbraně a
budeme se chtít poprat o co nejlepší
výsledek v konečném hodnocení
kategorie Junior‘s Trophy.“
„V podstatě není co okomentovat. Technické problémy po
celý závod a taky množství jezdeckých chyb nemohly přinést dobrý výsledek.
Sláva budiž vítězům, čest je taky dobrá. Jinak se nám ale soutěž moc líbila a
svezení to mohlo být moc pěkné!“
„Hodonínská rally byla velice rychlá a naše Suzuki Swift S1600
výkonově nemohla konkurovat vozům WRC. Nakonec se nám povedlo dostat do první dvacítky
v celkové konkurenci, a to je dobrý výsledek. Tratě nám seděly, ale trochu jsme
podcenili fyzickou přípravu, což se projevovalo na skoro všech úsecích. I tak
jsme si rally pěkně užili a pomalu začínáme auto přenastavovat na další
šotolinový podnik ve Hvozdné.“
„Tak náš výsledek tentokrát předčil
všechna očekávání. Druhé
místo v Team’s Trophy je fantastické.
Všichni naši jezdci jeli naprosto
skvěle a všichni tři dokonce dojeli v bodované
osmičce, což je bomba!“
„První a čtvrté místo Thiryho a Hráčka je vysoký standard.
Seki dominuje ve dvoukolkách a nemá defakto soupeře. Jean-Joseph nachází
ztracenou formu a jede moc pěkně. Přál bych mu, aby už zajel konečně bednu.
Kankkunen, i když se mu zrovna moc nedařilo, zajel šestnáctý. Je poznat, že tým
pracuje neustále na vyladění techniky a výkonnost se neustále zvyšuje. Jedeme
letos nad očekávání dobře.“
„Neuvěřitelný příběh:
Nedělní ráno, Ralph Kosmides mě budí už před
šestou, naposledy letmý pohled zda
jsou sbaleny všechny věci a vyrážíme směr
Hodonín. Po návštěvě obchodu
přijíždíme na místo jako úplně první
a technici rozkládají své
„nádobíčko“.
Potěšeni brzkým příjezdem, že tu nikdo není
a že si můžou vybrat „flek“ v depu.
Po 20. minutách však začíná
mírná nervozita. Kluci z Hodonína jsou
šikovní,
mají trať naznačenou, takže až přijdou, položí kužely a
pojede se... ale už by
tu měli být.... Ralph Kosmides se dívá na internet
a nevěří svým očím... místo,
čas, počasí, výbava - vše pasuje.... jen... to
datum je jakési jiné.... Zaznívá
pár nepublikovatelných slov
začínajících písmeny Fu....
Nezbývá, než složit
hlavu do dlaní, po servisní blamáži na Great
Crossu, teď šéf týmu přijel o den
později na soutěž, kdyby sám, to by nevadilo, ale on přijel
pozdě s celým
týmem.... Technici opět balí vše do auta a
neslavný výlet do Hodonína na Slováckou
Rally končí ostudou....“
/ Loa /