XI. Total Rally 2010 | Zlín-Malenovice, 2. října 2010 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | značka vozu | team | body | čas |
1 | P. Pavlát | Senna - Pavlát | Toyota Celica Turbo | AMK Malá Skála | 10 | 19:45,1 | |
2 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 8 | +0:42,6 | |
3 | M. Střihavka | Neuville - Střihavka | Toyota Celica Turbo | AMK Malá Skála | 6 | +1:01,8 | |
4 | M. Čuřík | Arai - Barritt | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 5 | +1:02,4 | |
5 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Nissan 350 Z | Grifone | 4 | +1:07,6 | |
6 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Nissan 350 Z | Grifone | 3 | +1:09,0 | |
7 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Nissan 350 Z | Grifone | 2 | +1:30,7 | |
8 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 1 | +1:47,8 | |
9 | F. Bezděk | Robert - Bedon (J) | Škoda Fabia S2000 | Top Run | 0 | +1:50,2 | |
10 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Subaru Impreza WRC | Grifone Stars | 0 | +2:33,1 | |
11 | F. Vítů | Cavigioli - Granai (J) | Fiat Grande Punto S2000 | Top Run | 0 | +2:46,5 | |
12 | K. Sedláček | Casier - Caesemaker | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +2:59,4 | |
13 | T. Lysák | Lysák - Kadleček | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +3:27,0 | |
14 | T. Pikner | Duval - Pivato | Fiat Grande Punto S2000 | Kronos Racing | 0 | +3:37,1 | |
15 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +4:15,0 | |
16 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Subaru Impreza WRC | Grifone Stars | 0 | +4:26,5 | |
17 | R. Hobza | Bugalski - Chiaroni | Citroën Xsara WRC | Kronos Racing | 0 | +4:27,8 | |
18 | I. Zmrzlík | Aava - Sikk | Subaru Impreza WRC | Team Oreca | 0 | +5:05,4 | |
19 | K. Bajza | Toivonen - Cresto | Ford Escort RS Cosworth | Seki Motorsport | 0 | +5:10,2 | |
20 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Peugeot 207 S2000 | Kronos Racing | 0 | +5:15,7 | |
21 | J. Jandouš st. | Kosmides - Noyes | Škoda Felicia (F2) | Ruby's Pub Motorsport | 0 | +5:31,9 | |
22 | J. Viktora | Hänninen - Markkula | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +5:39,2 | |
23 | L. Večeřa | Večeřa - Večeřa | Audi S3 | Gerd Rally Team | 0 | +6:58,2 | |
24 | J. Mašláň | Princen - Colebunders (J) | Ford Focus WRC | BF Goodrich Drivers | 0 | +7:01,0 | |
25 | J. Jandouš ml. | Novikov - Moscatt (J) | Subaru Impreza WRC | Ruby's Toyota | 0 | +7:17,5 | |
26 | D. Houdek | Mikkola - Hertz | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +7:33,8 | |
27 | P. Šíma | H.Solberg - Minor | Subaru Impreza WRC | JRT Team | 0 | +8:21,0 | |
28 | D. Sedláček | Grzyb - Zawada (J) | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Junior | 0 | +8:23,3 | |
29 | M. Janík | Orsák - Vajík | Volkswagen Golf V GTi | Hydraulics Racing Team | 0 | +8:32,2 | |
30 | L. Petrla | Petrla - Petrla | Suzuki SX4 WRC | Subaru Racing Team | 0 | +8:46,0 | |
31 | T. Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Audi S3 | Gerd Rally Team | 0 | +8:49,5 | |
32 | Jiří Suchánek | Suchánek - Suchánek | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | 0 | +9:13,1 | |
33 | D. Krajíček | Pech - Uhel | Fiat Grande Punto S2000 | Gemini Rally Team | 0 | +9:17,3 | |
34 | V. Dobeš | Dobeš - Dobeš (J) | Subaru Impreza WRC | Dobeš Motorsport | 0 | +10:28,2 | |
35 | J. Rosík | Rosík - Rosík (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | R+R Racing | 0 | +10:58,9 | |
36 | J. Pavlík | Pavlík - Pavlík | Suzuki Swift S1600 (F2) | JP Racing | 0 | +11:09,3 | |
37 | J. Mezírka | Mezírka - Mezírka | Suzuki SX4 WRC | JP Racing | 0 | +11:43,5 | |
38 | O. Bětík | Bětík - Bětíková | Volkswagen Golf V GTi | Movo Rally Team | 0 | +13:33,4 | |
39 | P. Bábek | Ojeda - Barrabes | Subaru Impreza WRC | Hroch Rally Team | 0 | +13:34,0 | |
40 | T. Mudřík | Mudřík - Mudřík (J) | Subaru Impreza WRC | Grifone Junior | 0 | +13:56,0 | |
41 | V. Matucha | Matucha - Matucha | Mitsubishi Lancer EVO IV | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +14:06,6 | |
42 | V. Mašláň | Mašláň - Mašláň | Subaru Impreza WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +15:20,2 |
RZ 1 Killeri vítěz: Senna |
RZ 2 Mökkiperä vítěz: Senna |
RZ 3 Ouninpohja vítěz: Senna |
RZ 4 Killeri vítěz: Senna |
RZ 5 Mökkiperä vítěz: Senna |
RZ 6 Ouninpohja vítěz: Sibera |
RZ 7 Killeri vítěz: Senna |
RZ 8 Mökkiperä vítěz: Neuville |
RZ 9 Ouninpohja vítěz: Senna |
Odstoupili |
Loix (P.Matulík) - motor |
Stohl (M.Odstrčil) - |
Pavel (P.Kliment) - |
Teamy | Značky | ||
Red Bull | 10 | Subaru | 10 |
Grifone | 8 | Nissan | 8 |
AMK Malá Skála | 6 | Toyota | 6 |
Top Run | 5 | Škoda | 5 |
Grifone Stars | 4 | Fiat | 4 |
BF Goodrich Racing | 3 | Peugeot | 3 |
Samohýl Motor Zlín | 2 | Citroën | 2 |
Kronos Racing | 1 |
„SIBERA S JIRÁTKEM SLAVÍ SVŮJ DRUHÝ MISTROVSKÝ TITUL“
Ohlasy některých
jezdců:
„Na závěrečný podnik zlínského
šampionátu IRC jsem měl v
úmyslu přivézt několik rychlých kluků od
nás ze severu (Střihavka, Šrámek,
Broučil) a i sám si zazávodit se čtyřkolkou. David
Broučil musel nakonec
pomáhat doma v dílně, Jan Šrámek na
poslední chvíli onemocněl, a tak jsme
dorazili jen já a "Střihoun", startující zde pod
jménem Thierry
Neuville Tratě se nám moc líbily, protože se
střídaly úseky technické a rychlé,
což naše upravené Tamiye TA01, resp. TA02, dobře
zvládají. Díky úpravě řízení
se zpřesnilo ovládání vozu, což je na
úzkých nerovných tratích
zvlášť potřeba.
A bylo to hned od začátku znát i na časech. Já
jsem dovolil soupeřům vyhrát jen
2 erzety, z toho jednu vyhrál "Střihoun", když se až na
výjimky umisťoval
mezi prvními třemi. Ty výjimky byly důsledkem jeho
dravé jízdy na hranici možností
modelu a s tím souvisejících chyb. Nakonec se mu
podařilo o fous uhájit třetí místo
před finišujícím Araiem. Podvozek Honzy
Šrámka (Tamiya TA02), který vozím
sebou, jsme pronajali pro tento závod Panizzimu a ten s
ním nakonec vybojoval
jeden vytoužený bod za osmé místo. Takže
musím konstatovat, že náš výlet na Moravu
se vydařil. Gratulujeme celkovým vítězům
šampionátu Intercup a přejeme jim i
všem ostatním do dalšího ročníku
hodně odjetých rally bez technických závad. Na
závěr ještě celkové hodnocení: Trať
výborná, atmosféra přátelská,
chybělo bohužel
jakékoliv zázemí (220V, WC, občerstvení) a
taky nedostatek místa pro stany
účastníků.“
Toshi Arai (4.) :
„Těžká soutěž na kterou jsem neměl
fyzičku. Hodně jsem se nadřel i na to páté místo. Byl to jenom takový pokus,
jestli Siberovi něco neupadne z auta. Jedině tak jsem měl ještě šanci na titul.
Ale takové vítězství by mě stejně netěšilo, tak že to vlastně dopadlo dobře. O
to lépe se přichystám na příští sezónu.“
„Do posledního závodu jsem šel s
jasným cílem potrápit Siberu a pomoct Thirymu k
titulu. Do třetí RZ se to
dařilo dokonale, drželi jsme průběžné 2. místo, ale pak
začali všichni
zrychlovat, já dělal chybu za chybou a bylo po útoku.
Přišly dvě nepovedené
erzety a místo boje o bednu jsem se v předposlední
zkoušce propadl na 6. místo.
Poslední RZ byl velký boj, jel jsem naplno, ale Arai
ukázal, že nezapomněl
jezdit a s Brunem to bylo velmi těsné. Nakonec čtyři jezdci
v sedmi
sekundách - to byla parádní bitva. 6. místo
v závodě, 6. na dveřích, 6. v
celkovém hodnocení. Gratulace Siberovi k titulu, Thirymu
k celkovému
stříbru a druhému místu jako
týmovému managerovi Grifone. Byla to velmi
povedená sezóna, dostal jsem se na úroveň
špičky. Pokusím se příští rok zajet
ještě lépe a třeba zabojovat o celkovou bednu. Pořadateli
Totalu díky za
povedený a pěkný závod.“
„Skvělá trať, výborná
atmosféra, krásné podzimní počasí a
moje
nejoblíbenější trať. Co víc si přát
k poslednímu závodu sezóny, který za
jistých okolností mohl rozhodnout o titulu v
Junior‘s Trophy, o který jsem
bojoval. Nakonec jsem se soustředil na souboj o poslední
bodovanou pozici v
klasifikaci rally s Gillesem Pannizzim. Tomu pomohla
k lepšímu umístění
zapůjčená technika. Gratuluji Marcu Cavigiolimu k zisku titulu
juniorského
mistra a Pavlu Siberovi k celkovému vítězství v
šampionátu. Děkuji pořadateli
za tradičně pečlivou přípravu tratě. Ke spokojenosti s celou
sezónou přispělo i
třetí místo v klasifikaci týmů. Sezóna
pro nás však nekončí – musím se
ještě soustředit na poslední dva závody Rally
Brno, které se jedou v náročných
podmínkách počínající zimy.“
Stéphane Sarrazin (10.) :
„Poslední závod tohoto ročníku byl
pěknou a náročnou soutěží. Po delší době jsem startoval se čtyřkolkou a celý
závod jsem si užil bez jediného technického problému a to mě stačilo na desáté
místo. V této konkurenci to považuji za úspěch a pořadatelům patří dík za
tak pěkné rychlostní zkoušky a celkovou přípravu závodu.“
„V tomto závodě se mělo rozhodnout,
zda dostanu titul v juniorech já nebo teamový kolega Cédric Robert. Tomu jsem
také podřídil taktiku a od třetí RZ jsem už jel opatrněji, abych o titul
nepřišel, což se naštěstí nestalo - titul mám. Velice musím poděkovat Martinovi
Mudříkovi, který mi na tento závod připravil jedno ze svých aut - moje auto
totiž nebylo schopné se na start postavit. Co se týká tratí, první úsek byl
skvělý, ty další dva byly zbytečně uběhané a místy těžko průjezdné - jako
stylem závodů Truck Trial.“
„K tratím nemáme co říct. Byly
připravené na jedničku s hvězdičkou. Díky pořadatelům a těm, co se
podíleli na tvorbě trati za krásné erzety. Také chci poděkovat mechanikům za
celou sezónu a pogratulovat mému mladšímu bratrovi Grzegorzi Grzybovi za krásný
bronz v celkové klasifikaci Junior's Trophy.“
„Na začátku letošní sezóny byl hlavní a jediný úkol získat
alespoň nějaký bod do Team´s Trophy. Jak je patrné, bodové konto zeje
prázdnotou. To určitě není dobře. I když výkony nebyly úplně špatné a závod od
závodu byla forma lepší, nicméně cíl se splnit nepodařilo. Jisté je, že aspoň
technika je na velmi dobré úrovni. Nebylo jediné rally, kdybychom museli
odstoupit z technických důvodů. Veškerá váha neúspěchu padá tedy na posádku. I
proto nebyla prodloužena smlouva v Teamu Oreca na příští sezónu. Nová jednání s
týmy na příští rok probíhají. Rádi by jsme si zajezdili s vozem specifikace
S2000, tak uvidíme.“
„Na Total Rally jsme odjížděli s
natestovanými km z WineYard Rally z Bošovic, kde se
nám podařilo odladit
podvozek na těžké šotolinové soutěže. Jízdu
jsme si opravdu užívali.
V naší kategorii jsme na tomto závodě neměli
konkurenci. Trať byla velmi
těžká, ale velmi hezká, zvláště pak jsme si
užívali další průjezdy úseku č.3,
kde se postupně trať čistila a byla pro nás
rychlejší a průjezdnější. Bohužel
některé části prvního a druhého
úseku byly pro naše vozidlo neprůjezdné a
tím
vlastně mimo hranice regulérnosti. Vždy jsme museli ven a auto
do kopců
vytlačit. Také zamrzí opětovné zařazení za
střelce, kteří si neumí sehnat
kolegu, který by po nich rovnal tratě.Celkově jsme s
výsledkem spokojeni. Auto
fungovalo bezchybně, tratě byly pořadatelem skvěle připraveny, časy
byly
konkurence schopné. Na ukončení sezóny plná
spokojenost.“
„Slzy smutku. Tak se dá jednoduše shrnout
závěr krásné
soutěže Total Rally. V letošním roce jsme poprvé
vyrazili na všechny závody
Intercupu (nebo se alespoň snažili vyrazit) a postupně jsme se
sžívali s autem
i těžkými podmínkami tratí. Dvě čtvrté
místa na závěr hovoří za vše. Ale mohlo
být i lépe. Jen díky větvi v zadním
kole v poslední RZ jsme nestáli na
bedně. K šotolinovým úsekům
letošního ročníku Totalu nemůžeme říci
jediné
škaredé slovo. Mimo jediného výjezdu
v prvním úseku, kde v našich
startovních číslech už při prvním průjezdu se trať
blížila na hranici
regulérnosti, byli všechny ostatní části
skvělé. Děkujeme všem.“
„My jsme maximálně spokojeni! 3.
místo v celkové klasifikaci Junior's Trophy je pro
nás další úspěch a
příští
sezónu budeme chtít být ještě
výš! Jeli jsme na rally s tím, že se svezeme
na krásných tratích stejně jako loni, což tak i
bylo. Pořadatelům patři velký
dík za parádní tratě.“
Petr Matulík - manažer týmu Top Run :
„Závěrečná soutěž šampionátu se pro náš tým nesla
ve znamení souboje o konečný bronz v hodnocení Team’s Trophy. Nastoupili
jsme tedy v plném nasazení. V úvodu rally sice musel odstoupit Loix
se skomírajícím motorem, ovšem stejně jsme se spoléhali spíš na dvojici
rychlých mladíků Roberta a Cavigioliho. Marco měl už dva týdny před závodem
potíže se svou stabilní technikou, a tak si na Total Rally pronajal vůz od
stáje Grifone. Pro „Cavigiho“ bylo zároveň důležité dojet až do cíle, jelikož
usiloval o titul v juniorech. V tom mu mohl zabránit pouze kolega
Cédric Robert. Marco zajel tradičně velmi dobře, v rámci Junior’s Trophy
dojel druhý, což mu na titul bohatě stačilo. Tímto mu za celý náš tým
gratulujeme, určitě si to po letech strávených mezi mladíky zasloužil. Cédric
opět potvrdil své rostoucí kvality a na Totalu mu jen těsně unikla bodovaná
osmička v absolutním pořadí. Mezi juniory zvítězil, což mu vyneslo
stříbrný post konečné juniorské klasifikace. Opět gratulace! Důležité ovšem je,
že oba jezdci nezklamali a naplnili očekávání, když deklasovali konkurenty
z Kronosu. Tudíž se náš Top Run umístil na vynikajícím třetím místě
celkového hodnocení. Tento úspěch jsme před sezónou vůbec nečekali. Všem, kteří
se na tomto super výsledku podíleli, patří velký dík!“
Franco Paiero - manažer týmu Kronos Racing :
„Do
závěrečné soutěže šampionátu jsme
šli s cílem
udržet bronzovou pozici v Team‘s Trophy. Nicméně se
nám to nepodařilo. Po
odstoupení Loixe nám sice svitla naděje, ovšem
mladé pušky z Top Runu podali
výtečný výkon a pokořili nás.
Především atletická třetí zkouška
naší starší
jezdecké sestavě nesvědčila.“