XI. Total Rally 2010 Zlín-Malenovice, 2. října 2010
poř. soutěžící posádka N značka vozu team body čas
1 P. Pavlát Senna - Pavlát Toyota Celica Turbo AMK Malá Skála 10 19:45,1 
2 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Subaru Impreza WRC Red Bull 8 +0:42,6
3 M. Střihavka Neuville - Střihavka Toyota Celica Turbo AMK Malá Skála 6 +1:01,8
4 M. Čuřík Arai - Barritt Subaru Impreza WRC Red Bull 5 +1:02,4
5 M. Mudřík Thiry - Prévot Nissan 350 Z Grifone 4 +1:07,6
6 T. Mikl Vouilloz - Klinger Nissan 350 Z Grifone 3 +1:09,0
7 A. Hráček Hráček - Hráček Nissan 350 Z Grifone 2 +1:30,7
8 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 1 +1:47,8
9 F. Bezděk Robert - Bedon (J) Škoda Fabia S2000 Top Run 0 +1:50,2
10 P. Sekula Sarrazin - Renucci Subaru Impreza WRC Grifone Stars 0 +2:33,1
11 F. Vítů Cavigioli - Granai (J) Fiat Grande Punto S2000 Top Run 0 +2:46,5
12 K. Sedláček Casier - Caesemaker Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +2:59,4
13 T. Lysák Lysák - Kadleček Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 0 +3:27,0
14 T. Pikner Duval - Pivato Fiat Grande Punto S2000 Kronos Racing 0 +3:37,1
15 L. Zámečník Basso - Dotta Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +4:15,0
16 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Subaru Impreza WRC Grifone Stars 0 +4:26,5
17 R. Hobza Bugalski - Chiaroni Citroën Xsara WRC Kronos Racing 0 +4:27,8
18 I. Zmrzlík Aava - Sikk Subaru Impreza WRC Team Oreca 0 +5:05,4
19 K. Bajza Toivonen - Cresto Ford Escort RS Cosworth Seki Motorsport 0 +5:10,2
20 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Peugeot 207 S2000 Kronos Racing 0 +5:15,7
21 J. Jandouš st. Kosmides - Noyes Škoda Felicia (F2) Ruby's Pub Motorsport 0 +5:31,9
22 J. Viktora Hänninen - Markkula Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 0 +5:39,2
23 L. Večeřa Večeřa - Večeřa Audi S3 Gerd Rally Team 0 +6:58,2
24 J. Mašláň Princen - Colebunders (J) Ford Focus WRC BF Goodrich Drivers 0 +7:01,0
25 J. Jandouš ml. Novikov - Moscatt (J) Subaru Impreza WRC Ruby's Toyota 0 +7:17,5
26 D. Houdek Mikkola - Hertz Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 0 +7:33,8
27 P. Šíma H.Solberg - Minor Subaru Impreza WRC JRT Team 0 +8:21,0
28 D. Sedláček Grzyb - Zawada (J) Škoda Fabia S2000 BF Goodrich Junior 0 +8:23,3
29 M. Janík Orsák - Vajík Volkswagen Golf V GTi Hydraulics Racing Team 0 +8:32,2
30 L. Petrla Petrla - Petrla Suzuki SX4 WRC Subaru Racing Team 0 +8:46,0
31 T. Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Audi S3 Gerd Rally Team 0 +8:49,5
32 Jiří Suchánek Suchánek - Suchánek Fiat Grande Punto S2000 Pegas Rally Team 0 +9:13,1
33 D. Krajíček Pech - Uhel Fiat Grande Punto S2000 Gemini Rally Team 0 +9:17,3
34 V. Dobeš Dobeš - Dobeš (J) Subaru Impreza WRC Dobeš Motorsport 0 +10:28,2
35 J. Rosík Rosík - Rosík (J) Mitsubishi Lancer EVO VII R+R Racing 0 +10:58,9
36 J. Pavlík Pavlík - Pavlík Suzuki Swift S1600 (F2) JP Racing 0 +11:09,3
37 J. Mezírka Mezírka - Mezírka Suzuki SX4 WRC JP Racing 0 +11:43,5
38 O. Bětík Bětík - Bětíková Volkswagen Golf V GTi Movo Rally Team 0 +13:33,4
39 P. Bábek Ojeda - Barrabes Subaru Impreza WRC Hroch Rally Team 0 +13:34,0
40 T. Mudřík Mudřík - Mudřík (J) Subaru Impreza WRC Grifone Junior 0 +13:56,0
41 V. Matucha Matucha - Matucha Mitsubishi Lancer EVO IV Čamlíkov Rally Sport Zlín 0 +14:06,6
42 V. Mašláň Mašláň - Mašláň Subaru Impreza WRC BF Goodrich Junior 0 +15:20,2

RZ 1
Killeri
vítěz: Senna
RZ 2
Mökkiperä
vítěz: Senna
RZ 3
Ouninpohja
vítěz: Senna
RZ 4
Killeri
vítěz: Senna
RZ 5
Mökkiperä
vítěz: Senna
RZ 6
Ouninpohja
vítěz: Sibera
RZ 7
Killeri
vítěz: Senna
RZ 8
Mökkiperä
vítěz: Neuville
RZ 9
Ouninpohja
vítěz: Senna
 

Odstoupili
Loix (P.Matulík) - motor
Stohl (M.Odstrčil) - 
Pavel (P.Kliment) - 

Teamy Značky
Red Bull 10 Subaru 10
Grifone 8 Nissan 8
AMK Malá Skála 6 Toyota 6
Top Run 5 Škoda 5
Grifone Stars 4 Fiat 4
BF Goodrich Racing 3 Peugeot 3
Samohýl Motor Zlín 2 Citroën 2
Kronos Racing 1    



„SIBERA S JIRÁTKEM SLAVÍ SVŮJ DRUHÝ MISTROVSKÝ TITUL“

První říjnovou sobotu byla na programu závěrečná soutěž šampionátu Total Rally. 11. ročník této náročné šotolinové soutěže měl v harmonogramu 9 rychlostních zkoušek, tratě byly vytýčeny na tradičním lesním místě ve Zlíně-Malenovicích. Za chladného rána se na startu prezentovalo 45 soutěžících, mezi nimiž nechyběl nikdo z hlavních protagonistů v boji o nejrychlejší trojici konečné klasifikace mistrovství. Z předních jezdců absentoval snad jen Ladin, soutěž svým startem naopak obohatili rychlíci z AMK Malá Skála Ayrton Senna a Thierry Neuville. Oba piloti Toyoty se kromě tradičních „Intercupáků“ řadili mezi hlavní favority a očekávalo se, že by mohli ziskem bodů zamíchat pořadí konečné klasifikační tabulky. Nejsledovanější byl pochopitelně souboj o post nejvyšší, tedy o mistrovský titul, mezi Brunem Thirym a Pavlem Siberou. Posledně jmenovaný jezdec Subaru vedl před startem o tři body a šel tak do boje možná s větším klidem. Naopak Thiry do toho musel jít naplno a zároveň doufat v Paní Štěstěnu a „Siberíňův“ menší bodový příděl. A samozřejmě hráli roli též ostatní rychlí jezdci. Na úvodní erzetě byl na tom lépe Belgičan Thiry, pohybující se na druhé příčce, naproti tomu Sibera byl až pátý. Nejrychlejší čas zaznamenal Ayrton Senna. Brazilec pak hájil vedoucí pozici i v dalším průběhu rally, vyhrával jednu zkoušku za druhou a na čele si začínal budovat zajímavý náskok. Za jeho zády se ovšem velmi tvrdě bojovalo a na bedně se vystřídalo hned několik jezdců. Také na ostatních bodovaných místech se pořadí po každé odjeté rychlostní zkoušce hodně měnilo. Kromě rivalů Sibery a Thiryho se v popředí průběžné výsledkové listiny pohybovali Neuville, Arai a Vouilloz. Po dvou třetinách závodu, tedy po šestém měřeném testu se od ostatních pronásledovatelů trochu odpoutal Pavel Sibera, jenž tento úsek vyhrál. Bylo to první vítězství v RZ jiného jezdce, než suverénně jedoucího Senny. Ten si jel svůj závod a jeho náskok na čele byl v té chvíli již půlminutový. Druhý „Sibiř“, jenž vodil svou Imprezu s tradiční agresivitou, měl k dobru sedm sekund na průběžně třetího Belgičana Neuvilla. Na něm však byly doslova nalepení hned tři dravci v pořadí Nico Vouilloz, Bruno Thiry, Toshi Arai, všichni v rámci zhruba devíti sekund. Sedmou příčku držel celkem s přehledem Tonda Hráček, o poslední bodovanou pozici se spolu rvali Gil Panizzi a nejrychlejší z juniorů Cédric Robert. V závěrečné fázi soutěže se na prvních třech místech pořadí už neměnilo, přestože souboje pokračovaly až do úplného závěru. Na letošním ročníku Total Rally byl tedy nejrychlejší Ayrton Senna, jenž zvítězil systémem start-cíl, vyhrál sedm z devíti erzet a deklasoval konkurenci o více než 40 sekund. Stříbro vybojoval Pavel Sibera a ziskem osmi bodů mu právem náleží titul krále Intercupu 2010. Putovní pohár určený výhradně pro vítěze šampionátu mu poté předal jeho týmový kolega z vítězné stáje Red Bull Toshihiro Arai. Bronzový post si po perfektním výkonu z Malenovic odvážel Thierry „Střihoun“ Neuville, tento „Belgán“ však jen těsně zvládl za svými zády udržet nakonec čtvrtého Japonce Araie. Pilot Red Bullu totiž v závěru velmi zrychlil a byl jedním z kandidátů na bednu. Ta mu unikla jen o 6 desetin sekundy. Svým výsledkem si však vysloužil celkové třetí „flek“ v závěrečném účtování šampionátu. Na pátém místě dovezl svůj „Grifoňácký“ Nissan Bruno Thiry, který se tak musel spokojit se stříbrem v konečné klasifikaci. Jen o 1,4s v cíli na něj ztratil další rychlý jezdec týmu Grifone Nicolas Vouilloz, Francouz tentokrát naplno předvedl, že již definitivně patří k užší špičce. Jako sedmý byl klasifikován standardně rychlý Tonda Hráček. Poslední bodovaná příčka potom patří Gillesi Panizzimu, jenž si velmi pochvaloval podvozek TA02 zapůjčený od kluků z Malé Skály. Devátým jezdcem Totalu se stal nejrychlejší z juniorů Cédric Robert, elitní desítku uzavíral další závodník ze země galského kohouta Stéphane Sarrazin. Absolutně jedenácté místo a zároveň stříbro v rámci mladíků do 15.let si vyjel Marco Cavigioli s pronajatým Xrayem. Mladý Ital se pak stal vítězem letošního poháru Junior’s Trophy. Mezi nejlepších patnáct se po pěkných výkonech vešli ještě Bernd Casier, Tom Lysák, Francois Duval a Giandomenico Basso. Cíl soutěže tentokrát spatřilo 42 soutěžících, jenž zvládli zdolat všechny nástrahy těžké a zároveň pěkné tratě, kterou pořadatelé 11. Total Rally připravili. Závod měl vysokou sportovní hodnotu, a to především díky mnoha dramatickým soubojům od začátku až do konce a největší náboj sebou nesla zejména bitva o jezdecký titul. Navíc poslední rally šampionátu proběhla bez problémů, organizačně vše fungovalo a k dobré atmosféře přispělo také vcelku přívětivé počasí. 


Ohlasy některých jezdců:

Ayrton Senna (1.) :
„Na závěrečný podnik zlínského šampionátu IRC jsem měl v úmyslu přivézt několik rychlých kluků od nás ze severu (Střihavka, Šrámek, Broučil) a i sám si zazávodit se čtyřkolkou. David Broučil musel nakonec pomáhat doma v dílně, Jan Šrámek na poslední chvíli onemocněl, a tak jsme dorazili jen já a "Střihoun", startující zde pod jménem Thierry Neuville Tratě se nám moc líbily, protože se střídaly úseky technické a rychlé, což naše upravené Tamiye TA01, resp. TA02, dobře zvládají. Díky úpravě řízení se zpřesnilo ovládání vozu, což je na úzkých nerovných tratích zvlášť potřeba. A bylo to hned od začátku znát i na časech. Já jsem dovolil soupeřům vyhrát jen 2 erzety, z toho jednu vyhrál "Střihoun", když se až na výjimky umisťoval mezi prvními třemi. Ty výjimky byly důsledkem jeho dravé jízdy na hranici možností modelu a s tím souvisejících chyb. Nakonec se mu podařilo o fous uhájit třetí místo před finišujícím Araiem. Podvozek Honzy Šrámka (Tamiya TA02), který vozím sebou, jsme pronajali pro tento závod Panizzimu a ten s ním nakonec vybojoval jeden vytoužený bod za osmé místo. Takže musím konstatovat, že náš výlet na Moravu se vydařil. Gratulujeme celkovým vítězům šampionátu Intercup a přejeme jim i všem ostatním do dalšího ročníku hodně odjetých rally bez technických závad. Na závěr ještě celkové hodnocení: Trať výborná, atmosféra přátelská, chybělo bohužel jakékoliv zázemí (220V, WC, občerstvení) a taky nedostatek místa pro stany účastníků.“

Toshi Arai (4.) :
„Předem musíme říct, že jsme s takovým úspěchem, od kterého se odrazila naše celková pozice, ani moc nepočítali. Jednotlivé RZ nám ale vycházeli, a tak jsme po krásnem souboji s Tondou Hráčkem a respektive celým týmem Grifone vyhráli. Vítězství v týmech a titul týmového kolegy Sibery byly už jen třešničkou na dortu.“ 

Bruno Thiry (5.) :
„Těžká soutěž na kterou jsem neměl fyzičku. Hodně jsem se nadřel i na to páté místo. Byl to jenom takový pokus, jestli Siberovi něco neupadne z auta. Jedině tak jsem měl ještě šanci na titul. Ale takové vítězství by mě stejně netěšilo, tak že to vlastně dopadlo dobře. O to lépe se přichystám na příští sezónu.“

Nico Vouilloz (6.) :
„Do posledního závodu jsem šel s jasným cílem potrápit Siberu a pomoct Thirymu k titulu. Do třetí RZ se to dařilo dokonale, drželi jsme průběžné 2. místo, ale pak začali všichni zrychlovat, já dělal chybu za chybou a bylo po útoku. Přišly dvě nepovedené erzety a místo boje o bednu jsem se v předposlední zkoušce propadl na 6. místo. Poslední RZ byl velký boj, jel jsem naplno, ale Arai ukázal, že nezapomněl jezdit a s Brunem to bylo velmi těsné. Nakonec čtyři jezdci v sedmi sekundách - to byla parádní bitva. 6. místo v závodě, 6. na dveřích, 6. v celkovém hodnocení. Gratulace Siberovi k titulu, Thirymu k celkovému stříbru a druhému místu jako týmovému managerovi Grifone. Byla to velmi povedená sezóna, dostal jsem se na úroveň špičky. Pokusím se příští rok zajet ještě lépe a třeba zabojovat o celkovou bednu. Pořadateli Totalu díky za povedený a pěkný závod.“

Cédric Robert (9.) :
„Skvělá trať, výborná atmosféra, krásné podzimní počasí a moje nejoblíbenější trať. Co víc si přát k poslednímu závodu sezóny, který za jistých okolností mohl rozhodnout o titulu v Junior‘s Trophy, o který jsem bojoval. Nakonec jsem se soustředil na souboj o poslední bodovanou pozici v klasifikaci rally s Gillesem Pannizzim. Tomu pomohla k lepšímu umístění zapůjčená technika. Gratuluji Marcu Cavigiolimu k zisku titulu juniorského mistra a Pavlu Siberovi k celkovému vítězství v šampionátu. Děkuji pořadateli za tradičně pečlivou přípravu tratě. Ke spokojenosti s celou sezónou přispělo i třetí místo v klasifikaci týmů. Sezóna pro nás však nekončí – musím se ještě soustředit na poslední dva závody Rally Brno, které se jedou v náročných podmínkách počínající zimy.“

Stéphane Sarrazin (10.) :
„Poslední závod tohoto ročníku byl pěknou a náročnou soutěží. Po delší době jsem startoval se čtyřkolkou a celý závod jsem si užil bez jediného technického problému a to mě stačilo na desáté místo. V této konkurenci to považuji za úspěch a pořadatelům patří dík za tak pěkné rychlostní zkoušky a celkovou přípravu závodu.“

Marco Cavigioli (11.) :
„V tomto závodě se mělo rozhodnout, zda dostanu titul v juniorech já nebo teamový kolega Cédric Robert. Tomu jsem také podřídil taktiku a od třetí RZ jsem už jel opatrněji, abych o titul nepřišel, což se naštěstí nestalo - titul mám. Velice musím poděkovat Martinovi Mudříkovi, který mi na tento závod připravil jedno ze svých aut - moje auto totiž nebylo schopné se na start postavit. Co se týká tratí, první úsek byl skvělý, ty další dva byly zbytečně uběhané a místy těžko průjezdné - jako stylem závodů Truck Trial.“

Bernd Casier (12.) :
„K tratím nemáme co říct. Byly připravené na jedničku s hvězdičkou. Díky pořadatelům a těm, co se podíleli na tvorbě trati za krásné erzety. Také chci poděkovat mechanikům za celou sezónu a pogratulovat mému mladšímu bratrovi Grzegorzi Grzybovi za krásný bronz v celkové klasifikaci Junior's Trophy.“

Urmo Aava (18.) :
„Na začátku letošní sezóny byl hlavní a jediný úkol získat alespoň nějaký bod do Team´s Trophy. Jak je patrné, bodové konto zeje prázdnotou. To určitě není dobře. I když výkony nebyly úplně špatné a závod od závodu byla forma lepší, nicméně cíl se splnit nepodařilo. Jisté je, že aspoň technika je na velmi dobré úrovni. Nebylo jediné rally, kdybychom museli odstoupit z technických důvodů. Veškerá váha neúspěchu padá tedy na posádku. I proto nebyla prodloužena smlouva v Teamu Oreca na příští sezónu. Nová jednání s týmy na příští rok probíhají. Rádi by jsme si zajezdili s vozem specifikace S2000, tak uvidíme.“

Ralph Kosmides (21.) :
„Na Total Rally jsme odjížděli s natestovanými km z WineYard Rally z Bošovic, kde se nám podařilo odladit podvozek na těžké šotolinové soutěže. Jízdu jsme si opravdu užívali. V naší kategorii jsme na tomto závodě neměli konkurenci. Trať byla velmi těžká, ale velmi hezká, zvláště pak jsme si užívali další průjezdy úseku č.3, kde se postupně trať čistila a byla pro nás rychlejší a průjezdnější. Bohužel některé části prvního a druhého úseku byly pro naše vozidlo neprůjezdné a tím vlastně mimo hranice regulérnosti. Vždy jsme museli ven a auto do kopců vytlačit. Také zamrzí opětovné zařazení za střelce, kteří si neumí sehnat kolegu, který by po nich rovnal tratě.Celkově jsme s výsledkem spokojeni. Auto fungovalo bezchybně, tratě byly pořadatelem skvěle připraveny, časy byly konkurence schopné. Na ukončení sezóny plná spokojenost.“

Yevgenij Novikov (25.) :
„Slzy smutku. Tak se dá jednoduše shrnout závěr krásné soutěže Total Rally. V letošním roce jsme poprvé vyrazili na všechny závody Intercupu (nebo se alespoň snažili vyrazit) a postupně jsme se sžívali s autem i těžkými podmínkami tratí. Dvě čtvrté místa na závěr hovoří za vše. Ale mohlo být i lépe. Jen díky větvi v zadním kole v poslední RZ jsme nestáli na bedně. K šotolinovým úsekům letošního ročníku Totalu nemůžeme říci jediné škaredé slovo. Mimo jediného výjezdu v prvním úseku, kde v našich startovních číslech už při prvním průjezdu se trať blížila na hranici regulérnosti, byli všechny ostatní části skvělé. Děkujeme všem.“

Grzegorz Grzyb (28.) :
„My jsme maximálně spokojeni! 3. místo v celkové klasifikaci Junior's Trophy je pro nás další úspěch a příští sezónu budeme chtít být ještě výš! Jeli jsme na rally s tím, že se svezeme na krásných tratích stejně jako loni, což tak i bylo. Pořadatelům patři velký dík za parádní tratě.“

Martin Mudřík - manažer týmu Grifone :
„Na start jsme se postavili opět v plné síle a odhodlaní bojovat o co nejlepší umístění. Všichni tři bojovali v nejužší špičce s jezdci z Malé Skály a týmu Red Bull. Po celodenních tvrdých soubojích bohužel všichni tři těsně prohráli souboje o celkové umístění. I tak jsme v této sezóně velmi úspěšní, když se všichni jezdci umístili v celkovém pořadí v první šestce. Tým skončil druhý, což je jeho nejlepší výsledek za celou dobu co funguje. Kdo by na začátku roku čekal, že bude někdo tak houževnatě vzdorovat týmu Red Bull. Klukům děkuji za celou sezónu, kdy odváděli perfektní práci a bojovali poctivě až do posledního závodu. Také jsem rád, že se podařilo udržet sestavu ve stejném složení i na příští sezónu.“

Petr Matulík - manažer týmu Top Run :
„Závěrečná soutěž šampionátu se pro náš tým nesla ve znamení souboje o konečný bronz v hodnocení Team’s Trophy. Nastoupili jsme tedy v plném nasazení. V úvodu rally sice musel odstoupit Loix se skomírajícím motorem, ovšem stejně jsme se spoléhali spíš na dvojici rychlých mladíků Roberta a Cavigioliho. Marco měl už dva týdny před závodem potíže se svou stabilní technikou, a tak si na Total Rally pronajal vůz od stáje Grifone. Pro „Cavigiho“ bylo zároveň důležité dojet až do cíle, jelikož usiloval o titul v juniorech. V tom mu mohl zabránit pouze kolega Cédric Robert. Marco zajel tradičně velmi dobře, v rámci Junior’s Trophy dojel druhý, což mu na titul bohatě stačilo. Tímto mu za celý náš tým gratulujeme, určitě si to po letech strávených mezi mladíky zasloužil. Cédric opět potvrdil své rostoucí kvality a na Totalu mu jen těsně unikla bodovaná osmička v absolutním pořadí. Mezi juniory zvítězil, což mu vyneslo stříbrný post konečné juniorské klasifikace. Opět gratulace! Důležité ovšem je, že oba jezdci nezklamali a naplnili očekávání, když deklasovali konkurenty z Kronosu. Tudíž se náš Top Run umístil na vynikajícím třetím místě celkového hodnocení. Tento úspěch jsme před sezónou vůbec nečekali. Všem, kteří se na tomto super výsledku podíleli, patří velký dík!“

Franco Paiero - manažer týmu Kronos Racing :
„Do závěrečné soutěže šampionátu jsme šli s cílem udržet bronzovou pozici v Team‘s Trophy. Nicméně se nám to nepodařilo. Po odstoupení Loixe nám sice svitla naděje, ovšem mladé pušky z Top Runu podali výtečný výkon a pokořili nás. Především atletická třetí zkouška naší starší jezdecké sestavě nesvědčila.“ 


 / Loa /