Výsledky
X. Caterpillar Rally 2011 | Zlín, 3.dubna 2011 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | vůz | team | body | čas |
1 | P. Pavlát | Senna - Pavlát | Toyota Celica Turbo | AMK Malá Skála | 15 | 17:23,9 | |
2 | M. Střihavka | Neuville - Střihavka | Toyota Celica Turbo | AMK Malá Skála | 12 | +0:03,8 | |
3 | T. Lysák | Lysák - Viktora | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 10 | +0:06,7 | |
4 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Nissan 350 Z | Grifone | 8 | +0:25,7 | |
5 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 6 | +0:26,1 | |
6 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Nissan 350 Z | RC Klub Elišky Junkové | 5 | +0:51,0 | |
7 | M. Čuřík | Arai - Barritt | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 4 | +0:53,2 | |
8 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Nissan 350 Z | Grifone | 3 | +0:54,8 | |
9 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Nissan 350 Z | Grifone | 2 | +0:57,9 | |
10 | K. Sedláček | Casier - Caesemaeker | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 1 | +1:02,3 | |
11 | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +1:06,9 | |
12 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Fiat Grande Punto S2000 | 4 Rombi Corse | 0 | +1:27,5 | |
13 | K. Bajza | Tänak - Sikk | Ford Escort WRC | Sheron Racing Team | 0 | +1:54,5 | |
14 | J. Viktora | Viktora - Lysák | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +1:55,4 | |
15 | J. Pavlík | Pavlík - Pavlík | Suzuki Swift S1600 (F2) | JP Racing | 0 | +2:14,5 | |
16 | I. Zmrzlík | Cantamessa - Capolongo | Fiat Grande Punto S2000 | 4 Rombi Corse | 0 | +2:22,2 | |
17 | J. Mašláň | J.Mašláň - Mašláň (J) | Ford Focus WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +2:30,4 | |
18 | F. Bezděk | Robert - Bedon | VW Scirocco TSFi | Top Run | 0 | +2:41,5 | |
19 | M. Kopytko | Kopytko - Kopytko (J) | Citroën Xsara WRC | RC Cikcak | 0 | +2:56,3 | |
20 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Peugeot 207 S2000 | Marlboro Dealer Racing | 0 | +2:59,8 | |
21 | J. Mezírka | Mezírka - Mezírka | Suzuki SX4 WRC | JP Racing | 0 | +3:01,3 | |
22 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Fiat Grande Punto S2000 | Marlboro Dealer Racing | 0 | +3:15,4 | |
23 | L. Večeřa | Večeřa - Večeřa | Audi S3 | Gerd Rally Team | 0 | +3:21,5 | |
24 | J. Jandouš st. | Kosmides - Noyes | Opel Kadett MkIII GTE (F2) | Ruby's Pub Motorsport | 0 | +3:22,1 | |
25 | R. Seifert | Kneifel - Blažek | Citroën Saxo Kit Car (F2) | Pegas Rally Team | 0 | +3:34,2 | |
26 | J. Řezanina | Řezanina - Řezanina | Lancia Delta HF Integrale | AMK RC Vsetín | 0 | +3:40,3 | |
27 | M. Hanák | Peták - Benešová | Citroën Xsara Kit Car (F2) | Barum Team | 0 | +4:03,7 | |
28 | T. Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Fiat 500 Abarth (F2) | Gerd Rally Team | 0 | +4:06,8 | |
29 | V. Matucha | Štefka - Bartoš (J) | Mitsubishi Lancer EVO VI | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +4:38,6 | |
30 | D. Sedláček | Grzyb - Hundla (J) | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Junior | 0 | +4:42,6 | |
31 | R. Kalík | Bengué - Escudero | Škoda Fabia S2000 | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +4:45,0 | |
32 | Milan Šimčík | Čubrikov - Kirov | Subaru Impreza WRC | Shimmi Team | 0 | +5:13,2 | |
33 | M. Zlámal | Zlámal - Kameníčková | Peugeot 306 Maxi | StonePit RC Rally | 0 | +5:15,8 | |
34 | Martin Šimčík | Fly - Swordfish | Volvo 850 (F2) | Shimmi Team | 0 | +5:20,7 | |
35 |
P. Hanák |
Cvrček - Cvrčková | Škoda Felicia Kit Car (F2) | Barum Team | 0 | +5:33,6 | |
36 | P. Šíma | H.Solberg - Minor | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team | 0 | +5:46,0 | |
37 | T. Mudřík | Mudřík - Mudřík (J) | Subaru Impreza WRC | Grifone Junior | 0 | +5:51,6 | |
38 | P. Kliment | Volf - Volf | Subaru Impreza WRC | OE Racing | 0 | +5:54,2 | |
39 | P. Matulík | Loix - Smeets | Peugeot 207 S2000 | Top Run | 0 | +6:04,4 | |
40 | J. Jandouš ml. | Novikov - Moscatt (J) | Ford Focus WRC | Ruby's Pub Motorsport | 0 | +6:17,1 | |
41 | L. Petrla | Andersson - Axelsson | Suzuki SX4 WRC | Sheron Racing Team | 0 | +6:28,3 | |
42 | J. Rosík | Rosík - Rosík (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | R+R Racing | 0 | +6:31,3 | |
43 | M. Bartík | Bartík - Jakubů | Subaru Impreza WRC | WB Racing | 0 | +6:51,2 | |
44 | P. Kratina | Kratina - Hnilica | Subaru Impreza WRC | Subaru WRT | 0 | +6:58,9 | |
45 | Jar. Suchánek | Gonzales - Coffie | BMW M3 (F2) | Jamaica Rally Team | 0 | +7:21,5 | |
46 | D . Houdek | Mikkola - Hertz | Škoda Fabia S2000 | Top Run | 0 | +7:52,7 | |
47 | Jan Suchánek | Bouffier - Panseri | Citroën Xsara Kit Car (F2) | Jamaica Rally Team | 0 | +8:27,2 | |
48 | M. Jakubů | Jakubů - Bartík | Subaru Impreza WRC | WB Racing | 0 | +8:45,1 | |
49 | D. Bílek | Baster - Baster | Subaru Impreza WRC | OE Racing | 0 | +8:54,7 | |
50 | P. Kameníček | P.Kameníček - Gates (J) | Subaru Impreza WRC | StonePit RC Rally | 0 | +10:18,5 |
Vítězové RZ: Senna - 3, Lysák - 2, Neuville - 1 |
Odstoupili
|
||||||
x | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | elektronika | |
x | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia S2000 | Škoda Motorsport | tech. problémy | |
x | Jiří Suchánek | Aghini - Cerrai | Ford Escort RS Cosworth | Sheron Racing Team | vzdal | |
x | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | tech. problémy | |
x | M. Odstrčil | Stohl - Müller | Škoda Felicia (F2) | Castrol Rally Team | tech. problémy | |
x | T. Pikner | Duval - Pivato | Fiat Grande Punto S2000 | Marlboro Dealer Racing | neklasifikován | |
x | V. Dobeš | Dobeš - Dobeš | Citroën C4 WRC | Dobeš Motorsport | neklasifikován |
Teamy | Značky | ||
AMK Malá Skála | 10 | Nissan | 10 |
Grifone | 8 | Toyota | 8 |
Samohýl Motor Zlín | 6 | Škoda | 6 |
Red Bull | 5 | Subaru | 5 |
RC Klub Elišky Junkové | 4 | Peugeot | 4 |
BF Goodrich Racing | 3 | Fiat | 3 |
4 Rombi Corse | 2 | Ford | 2 |
Sheron Racing Team |
1 | Suzuki | 1 |
„DOUBLE JEZDCŮ Z MALÉ SKÁLY“
Úvodním podnikem jubilejního 20. ročníku šampionátu Intercup byla již tradičně Caterpillar Rally, situující své tratě v nadzemním parkovišti vedle budovy úřadu Zlínského Kraje. A aby těch jubileí nebylo pro začátek málo, tak i Caterpillar slavil narozeniny, a to desáté. Pořadatelé se snažili tento ročník traťově vyšperkovat, jelo se sice v rámci možností a dle zaběhlejší koncepce, snaha ovšem byla hlavně ve stavbě co největší délky jednotlivých úseků, a také v přehlednosti jejich značení. V uzavřeném parkovišti, čítajícím 57 speciálů, bylo k vidění spousta nových neokoukaných karosérií. Loňský rekord v počtu startujících tedy překonán nebyl, a tak se všichni, bez jakéhokoliv omezení, mohli popasovat se všemi šesti naplánovanými rychlostními zkouškami. Do nové sezóny se, jako vždy, vyráželo „od nuly“, spoustu jezdců přes zimu zbrojilo a pilně testovalo. Mezi hlavní favority se řadili zejména Sibera a Thiry, právě tito dva draví „RC Rallymani“ spolu svedli v loňské sezóně souboj o titul, předem bylo však jasné, že kromě nich se budou chtít „angažovat“ i další kvalitní piloti, kterých je v současné době v Intercupu víc než dost. A aby té konkurence nebylo málo, tak s vidinou pravidelnějších startů se zde představilo i dobře známé duo kluků z Malé Skály - vítěz poslední loňské Total Rally Ayrton Senna a extrémně rychlý mladý Thierry Neuville. Oba zmínění „Toyotáři“ hned od počátku závodu ukazovali svou zkušenost a „vyježděnost“. Svého rivala z řad „Intercupistů“ však našli. Nebyl jím ovšem nikdo z papírových favoritů. Jasným konkurentem byl pouze Tomáš Lysák s Fabií S2000, jenž má plně podporovaný týmový vůz dobře známou firmou Samohýl Motor Zlín. Od začátku se mezi výše zmíněnou trojicí rozpoutaly časově vyrovnané partie a byla to přetahovaná o vteřinky, na niž tentokrát nestačili ani loňští „tituloví“ rivalové - Sibera a Thiry. Ti si to, s menším časovým odstupem, rozdávali až o čtvrté místo. V druhé polovině rally se na čele jednoznačně prosazoval Brazilec Senna. I přes nečekanou pětisekundovou penalizaci dokazoval svoji rychlost v maximálním možném „levelu“ a stal se po zásluze nejrychlejším jezdcem v cíli. Jen kousek za ním dojel na stříbrném postu jeho kolega z týmu Belgičan Neuville, oba tak mohli slavit „double“ pro AMK Malá Skála. Jen o pár sekund se za touto rychlou dvojicí umístil nejlepší „z domácích“ Tom Lysák. To bylo asi největším překvapením soutěže. „Lysman“ prostě vyrostl! Již vloni naznačoval svoji rychlost, ale že by dokázal o docela zajímavý rozdíl porazit dva nejrychlejší jezdce minulého roku, to by nečekal nikdo. O „bramboru“ si to tedy rozdali Sibera a Thiry, oba jeli naprosto stejně dobře, jen belgický matador byl v cíli o čtyři desetiny sekundy dříve. Již s menším odstupem se pak bojovalo na příčkách dalších. A byly to souboje hodně vyrovnané a adrenalinové. Jako šestý byl klasifikován Francouz Sarrazin, za ním pak následoval mistr z roku 2009 Toshi Arai. Za japonskou Ikonou se dobře prezentovali dva „Grifoňáci“ Nicolas Vouilloz a Tonda Hráček, bodovanou desítku pak uzavřel Bernd Casier. Letos byl sice zvýšený stav bodů do mistrovství v hodnocení jezdců, při této vyrovnanosti však zůstává „stará známá hláška“, že každý bod má hodnotu zlata! Kromě dobré atmosféry, na níž má nesporný podíl i „občerstvovací stanice“, tyto závody provázely velmi pěkné jezdecké souboje, které si všichni zainteresovaní užívali. Na soutěži bylo použito zcela nové měřící zařízení, jenž se osvědčilo a posunulo šampionát opět na vyšší úroveň. Ale tu hlavní - jezdeckou úroveň - tu přehlédnout tentokrát určitě nešlo.
Ohlasy některých jezdců:
Tom Lysák (3.) :
„Super rally, auto bylo také perfektně
připravené. Během zimy se na vozech důkladně pracovalo, což určitě tomu třetímu
místu napomohlo. Kluci z Čech jeli neuvěřitelně. Nebýt jezdeckých chyb ve třetí
a čtvrté RZ, mohli jsme zajet lépe. Určitě velká radost ze 3. místa v týmech, to
je super rozjetá sezóna. Velké poděkování panu Samohýlovi.“
„Soutěž byla pěkná, hlavně ty delší
RZ 2, 4, 6 byly parádní. Traťově byl
letošní Caterpillar lepší než v roce 2010.
Jen mohl být klidně delší. Zvládlo by se 7
a možná i 8 RZ. Co se týká našeho
výkonu, tak nemůžeme říct nic jiného, než hrůza.
Sice jsme čekali, že to po
dlouhé zimní pauze nebude nejlepší, ale
takový debakl....... Nejsme ještě sžití
s novou elektronikou a dva krátké testy týden před
ostrým závodem jsou málo.
Myslím, že jedeme asi stejně rychle jako loni, ale na
mladé kluky, kteří mají
možnost často testovat, už pomalu přestáváme stačit, o
klucích z AMK Malá Skála
nemluvě. Chvíli jsme i uvažovali o roční
přestávce, protože letos asi nebude
možnost nějak výrazně zasáhnout do pořadí na
stupních vítězů, což je pro nás
hodně deprimující. Ale zatím jsme se s Karlem
rozhodli bojovat s "větrnými
mlýny". Navíc nemůžeme nechat tým ve
sračkách. Musíme hodit za hlavu
Caterpillar a začít se soustředit na Great Cross.“
„Do nové sezóny jsme šli s tím, získat nějaké body do Team‘s Trophy,
což se nám podařilo hned na prvním závodě. Se vstupem do sezóny jsme tedy
spokojení. Trošku nás však mrzí výsledek Aghiniho.“
/ Loa /