Výsledky
XIII. The Forest Rally 2011 | Velíková, 7.května 2011 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | vůz | team | body | čas |
1 | J. Šrámek | Šrámek - Fejfarová | Toyota Celica Turbo | AMK Malá Skála | 15 | 21:54,7 | |
2 | T. Lysák | Lysák - Viktora | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 12 | +0:10,3 | |
3 | M. Střihavka | Neuville - Střihavka | Toyota Celica Turbo | AMK Malá Skála | 10 | +0:18,0 | |
4 | F. Bezděk | Robert - Bedon | Škoda Fabia S2000 | Top Run | 8 | +0:26,4 | |
5 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 6 | +0:35,4 | |
6 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Nissan 350 Z | Grifone | 5 | +0:35,9 | |
7 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Nissan 350 Z | Grifone | 4 | +0:46,0 | |
8 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Nissan 350 Z | Grifone | 3 | +0:49,8 | |
9 | K. Sedláček | Casier - Caesemaeker | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 2 | +0:51,0 | |
10 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia S2000 | Škoda Motorsport | 1 | +1:02,2 | |
11 | K. Bajza | Tänak - Sikk | Ford Escort WRC | Sheron Racing Team | 0 | +1:26,0 | |
12 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Subaru Impreza WRC | RC Klub Elišky Junkové | 0 | +1:51,1 | |
13 | T. Pikner | Duval - Pivato | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 0 | +2:36,5 | |
14 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 0 | +2:50,6 | |
15 | J. Viktora | Viktora - Lysák | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +3:03,6 | |
16 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Fiat Grande Punto S2000 | 4 Rombi Corse | 0 | +3:16,0 | |
17 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 0 | +3:21,2 | |
18 | J. Pavlík | Pavlík - Pavlík | Suzuki Swift S1600 (F2) | JP Racing | 0 | +3:21,7 | |
19 | Jiří Suchánek | Aghini - Cerrai | Ford Escort RS Cosworth | Sheron Racing Team | 0 | +3:22,2 | |
20 | I. Zmrzlík | Cantamessa - Capolongo | Fiat Grande Punto S2000 | 4 Rombi Corse | 0 | +3:25,2 | |
21 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +4:00,1 | |
22 | V. Matucha | Štefka - Bartoš (J) | Subaru Impreza WRC | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +4:08,5 | |
23 | J. Mašláň | J.Mašláň - Mašláň (J) | Ford Focus WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +4:08,7 | |
24 | J. Jandouš st. | Kosmides - Noyes | Opel Kadett MkIII GTE (F2) | Ruby's Pub Motorsport | 0 | +4:32,2 | |
25 | R. Seifert | Kneifel - Blažek | Honda Civic VTi (F2) | Pegas Rally Team | 0 | +4:35,2 | |
26 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Peugeot 207 S2000 | Marlboro Dealer Racing | 0 | +4:45,1 | |
27 | P. Šíma | H.Solberg - Minor | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team | 0 | +4:52,4 | |
28 | P. Kliment | Volf - Volf | Peugeot 207 S2000 | OE Racing | 0 | +5:23,4 | |
29 | J. Řezanina | Řezanina - Řezanina | Lancia Delta HF Integrale | AMK RC Vsetín | 0 | +5:26,1 | |
30 | D. Sedláček | Grzyb - Hundla (J) | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Junior | 0 | +5:35,0 | |
31 | J. Rosík | Rosík - Rosík (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | R+R Racing | 0 | +5:45,3 | |
32 | M. Bartík | Bartík - Jakubů | Subaru Impreza WRC | WB Racing | 0 | +6:03,9 | |
33 | T. Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Fiat 500 Abarth (F2) | Gerd Rally Team | 0 | +6:37,9 | |
34 | J. Jandouš ml. | Novikov - Moscatt (J) | Ford Focus WRC | Ruby's Pub Motorsport | 0 | +6:38,8 | |
35 | M. Jakubů | Jakubů - Bartík | Subaru Impreza WRC | WB Racing | 0 | +7:48,9 | |
36 | L. Petrla | Andersson - Axelsson | Suzuki SX4 WRC | Sheron Racing Team | 0 | +8:29,0 | |
37 | T. Mudřík | Mudřík - Mudřík (J) | Toyota Celica Turbo | Grifone Junior | 0 | +8:52,2 | |
38 | P. Bábek | Ojeda - Barrabes | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team | 0 | +9:30,0 | |
39 | M. Zlámal | Zlámal - Kameníčková | Peugeot 306 Maxi | StonePit RC Rally | 0 | +9:45,3 | |
40 | P. Matulík | Loix - Smeets | Peugeot 207 S2000 | Top Run | 0 | +9:50,5 | |
41 | J. Mezírka | Mezírka - Mezírka | VW Golf V GTi | JP Racing | 0 | +10:07,5 | |
42 | V. Mašláň | V.Mašláň - Mašláňová (J) | Subaru Impreza WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +10:22,5 | |
43 | P. Kameníček | P.Kameníček - Gates (J) | Subaru Impreza WRX | StonePit RC Rally | 0 | +10:33,6 | |
44 | D. Kameníček | D.Kameníček - Zlámal | Peugeot 306 Maxi | StonePit RC Rally | 0 | +11:12,0 | |
45 | B. Sedláček | Trelles - Christie | Citroën Xsara WRC | Viking Speed Racing | 0 | +11:18,6 |
Vítězové RZ: Šrámek - 5, Neuville - 2, Thiry - 1 |
Odstoupili
|
||||||
|
Teamy | Značky | ||
AMK Malá Skála | 10 | Škoda | 10 |
Grifone | 8 | Toyota | 8 |
Samohýl Motor Zlín | 6 | Nissan | 6 |
Top Run | 5 | Subaru | 5 |
Red Bull | 4 | Peugeot | 4 |
BF Goodrich Racing | 3 | Ford | 3 |
Škoda Motorsport | 2 | Citroën | 2 |
Sheron Racing Team |
1 | Fiat | 1 |
„ZDAŘILÁ OBNOVA FOREST RALLY“
Premiéra nových tratí a organizátorů při
Forest Rally tedy vyšla na výbornou a
opět pozdvihla pomyslnou laťku o něco výše.
Všichni zúčastnění si zde
pochvalovali velmi pěkné a atraktivní tratě,
kvalitní organizaci a především
vynikající servisní zázemí
spojené s prakticky dokonalým občerstvením.
Idylickou
atmosféru pak dotvořilo ještě pohodové
jarní počasí.
Ohlasy některých
jezdců:
Pavel Sibera a Karel Jirátko (5.) :
„Pavel: Nevíme co říct, náš výkon byl velmi slabý. Na daný
typ povrchu to možná chtělo trošku jiné nastavení. Ale největší chyba byla, že
jsme nechali doma výplně do ráfků, takže v sedmi z osmi RZ jsme tahali kamínky
z kol.
Karel: Taky Pavel zapomněl říct, že nechal doma ještě ruky. Pomohl až týmový
doping Red Bull, ale bohužel přišel pozdě. Zabralo to až na poslední erzetě.
Jinak traťově pěkné závody, dobrý mix povrchů....“
„Musím říct, že se mi Forest Rally povedla. Jen na první
rychlostní zkoušce byly technické problémy se zaseknutým zadním kolem, ale pak
už bylo vše v pořádku a jen díky vlastním chybám jsem nedokázal v závěru udržet
vybojované pozice. Pořadatel postavil parádní trať.“
„Těžká rally. Šel jsem do toho naplno, jel jsem na maximum
toho co umím, ale soupeři jsou holt rychlejší.“
„Obsadili jsme výtečné desáté
místo. Myslím, že za
předvedený výkon se stydět nemusíme, i když v
celém týmu převažuje spíše
smutek. Nepodařila se nám ideální volba pneumatik,
a tak naděje, že budeme
alespoň v první pětce se brzy rozplynula. Cenné vteřiny
jsme ztratili i
občasným blouděním, nebo nepřiměřenou rychlostí na
kamenité šotolině, kde jsme
nedrželi ideální stopu. Nicméně auto fungovalo
výborně. Celý tým si zaslouží
poděkování za skromnou, nicméně poctivou
přípravu a bojovný výkon. Taktéž
nemalou pochvalu zaslouží všichni, kdo zorganizovali tuto
skvělou rally s
nádhernými a určitě pracně připravovanými
vložkami. Tratě a servisní zázemí nám
naprosto vyhovovaly. Celý šampionát
začíná ve svém výročí stoupat na
kvalitě.
Jen tak dál a díky.“
„Nádhera…jinak
tenhle závod nejde komentovat. Na začátku sezóny jsme chtěli na šotolině zajet
aspoň jednou výsledek do TOP15 a ono se to povedlo hned na druhém závodě a
nechybělo mnoho a mohli jsme brát i body do jednotlivců. Velké dík patří organizátorům za super tratě a mechanikům,
kteří připravili naše auto bez chyb. Snad se nám ještě aspoň jednou povede
zajet podobný výsledek…“
„Forest Rally byla pěknou šotolinovou soutěží. Opět
jsem
oprášil podvozek 4WD a přijel si trochu zazávodit.
Tratě byly pěkně připravené
a hodně mě pomohlo zvolení správných pneu na
jednotlivé RZ. Tato taktika nám
pomohla dojet na pěkném 12. místě v této
velké konkurenci. Akorát jsem trochu
zklamán, že i přes pěkné umístění na mě
nezbyl žádný bod do hodnocení týmů. Ale
to je rally a snad se na příštím závodě
bude dařit aspoň tak jak na Forestu.
Pořadateli patří dík. Snad se organizátorům
podaří trochu prodloužit další
soutěž v Lukově.“
„Zejména musíme pochválit pořadatele za
parádní tratě,
skvělé zázemí a celkově pěkný závod.
Méně můžeme chválit náš výkon. Na
Forest
jsme zkusili změnit značku našeho vozu s domněním, že se
třeba naše výsledky
zlepší, ale nezlepšily. Nicméně i tak jsme
měli molem sebe výborné piloty,
s kterýma jsme si dobře zasoutěžili.“
„Na letošní Forest jsme se těšili, změna
lokality, kvalitní
pořadatelská dvojice a pěkné víkendové
počasí, to vše slibovalo velmi dobrou
rally. Proto jsme věnovali zvýšené
úsilí přípravě vozu, ten prošel
menší
generálkou, vyčištěním, kontrolou a
namazání exponovaných dílů, tak aby bylo v
nejlepší kondici. Po našem příjezdu do
centra rally, se naše prognózy vyplnily.
Nádherná trať, střídající několik
druhů povrchů, k dispozici veškeré zázemí,
spousty místa pro týmové servisy, to vše se
nám moc zamlouvalo a nebývá to na
mnoha soutěžích Intercupu zvykem. Nelíbil se nám
však už průběh samotné rally,
kterou jsme se vyloženě protrápili, auto nefungovalo jak mělo a
bojovali jsme s
nedotáčivostí. Ve třetí erzetě nás srazila
na kolena závada elektroinstalace,
kdy se auto na dvakrát zastavilo přímo na trati, aby se
pak po několika
sekundách poslušně rozjelo. Z toho pramenila i
zvýšená nervozita posádky a tím
pádem následovalo i několik jezdeckých chyb.
Nakonec se auto umoudřilo a
dovezlo nás na šestnáctém místě
absolutně. To byl v dané konkurenci, na tak
náročné soutěži a za daných okolností,
náš maximální možný výsledek.
Ale jsme
rádi že jsme nehodili flintu do žita a dokázali si v
závěru soutěže zazávodit a
porvat se o lepší umístění. Velký
dík pořadatelům za špičkově připravený
podnik, kterému se nedalo nic vytknout. Moc se nám tato
soutěž líbila, a i když
se nám na ní nedařilo dle představ,
odvážíme si samé pozitivní
vzpomínky,
určitě se do Velíkové rádi
vrátíme.“
„Nová lokalita Forest Rally byla pro naši
posádku velkou
výzvou. Už loni jsme v této lokalitě odjeli závod
jiného šampionátu, tudíž jsme
věděli do čeho zhruba jdeme. Auto bylo nastavené téměř
bez chyby. Jenže to
téměř... Už před závodem jsme bojovali s
výdrží přední volnoběžky. Bohužel, ta
v polovině závodu přestala fungovat úplně a auto jelo
jako se zadřenou pevnou
osou. Celé to potom nějak nefungovalo. Jinak svezení na
tratích bylo super.
Svedli jsme pár hezkých soubojů se soupeři, kteří
se bohužel kolem nás ke konci
soutěže zase nějak rychle přehnali. A to včetně Panizziho, který
měl ve druhé
erzetě přidělený čas (+2,5 min). Škoda smůly
teamového kolegy Jean-Josepha
kterého zradila elektronika, a tak nemohl uhájit velmi
slibnou pozici kolem 15.
místa. Věříme, že příští
asfaltový závod přinese opět nějaké body do
Team´s
Trophy. Gratulace vítězům! A velký dík
pořadatelům, kteří připravili velmi
kvalitní soutěž!“
„Do obnovené Forest Rally jsme vstupovali s nepřipraveným
autem a bez testů. Ještě na shakedownu jsme řešili, zda jedeme dopředu a to
druhé je zpátečka, nebo vlastně couváme. Taktéž volba pneumatik a uzavřený
diferenciál nebyly na naší předokolce to pravé ořechové. Postupně jsme se však
předělali celé auto, a závěrečná RZ už dopadla podle našich představ“.
„Zklamání. Každá další
odjetá RZ byla horší a horší. Při
druhých průjezdech jsme se vždy ani nepřiblížili
předcházejícímu času. A
zatímco jiní zrychlili, my zpomalili. Vinu nese psychika
řidiče.“
„Na Forest Rally jsme nastoupily po tříleté pauze
způsobené
finanční krizí v týmu. Sice jsme měli
nastavený podvozek na asfalt, ale ani to
nás neodradilo od nastoupení do této
náročné ale zároveň krásné rally.
Tento
šotolinový povrch nám a našemu stylu
jízdy vždy hodně seděl. Bohužel jak
nastavení vozu, tak i nevychytané mouchy v technice
zabránily lepšímu umístění.
Organizace Forestu byla velmi solidní.“
„Chtěl bych pořadatelům velmi poděkovat za krásně připravené
tratě. Krásné svezení. Asi to nejlepší co jsme v letošním roce jeli. Jedinou
kaňkou na závodě byla, v pravidlech nepodložená, technická kontrola některých
vozidel nepříliš střízlivým komisařem po skončení závodu.“
„Kdyby
nám někdo před sezónou řekl, že budeme bojovat o body v každém závodě, tak
se mu vysměji. Nyní je to ale pravda a nás to hrozně těší. Jako největší
soupeři se jeví Marlboro Dealer Racing a právě ty bychom chtěli trápit až do
konce.“
/ Loa /