Výsledky


XIII. The Forest Rally 2011 Velíková, 7.května 2011
poř. soutěžící posádka N vůz team body čas
1 J. Šrámek Šrámek - Fejfarová Toyota Celica Turbo AMK Malá Skála 15 21:54,7
2 T. Lysák Lysák - Viktora Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 12 +0:10,3
3 M. Střihavka Neuville - Střihavka Toyota Celica Turbo AMK Malá Skála 10 +0:18,0
4 F. Bezděk Robert - Bedon Škoda Fabia S2000 Top Run 8 +0:26,4
5 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Subaru Impreza WRC Red Bull 6 +0:35,4
6 T. Mikl Vouilloz - Klinger Nissan 350 Z Grifone 5 +0:35,9
7 M. Mudřík Thiry - Prévot Nissan 350 Z Grifone 4 +0:46,0
8 A. Hráček Hráček - Hráček Nissan 350 Z Grifone 3 +0:49,8
9 K. Sedláček Casier - Caesemaeker Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 2 +0:51,0
10 L. Jež Ladin - Ladin Škoda Fabia S2000 Škoda Motorsport 1 +1:02,2
11 K. Bajza Tänak - Sikk Ford Escort WRC Sheron Racing Team 0 +1:26,0
12 P. Sekula Sarrazin - Renucci Subaru Impreza WRC RC Klub Elišky Junkové 0 +1:51,1
13 T. Pikner Duval - Pivato Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 0 +2:36,5
14 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 0 +2:50,6
15 J. Viktora Viktora - Lysák Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 0 +3:03,6
16 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Fiat Grande Punto S2000 4 Rombi Corse 0 +3:16,0
17 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 0 +3:21,2
18 J. Pavlík Pavlík - Pavlík Suzuki Swift S1600 (F2) JP Racing 0 +3:21,7
19 Jiří  Suchánek Aghini - Cerrai Ford Escort RS Cosworth Sheron Racing Team 0 +3:22,2
20 I. Zmrzlík Cantamessa - Capolongo Fiat Grande Punto S2000 4 Rombi Corse 0 +3:25,2
21 L. Zámečník Basso - Dotta Peugeot 207 S2000 BF Goodrich Racing 0 +4:00,1
22 V. Matucha Štefka - Bartoš (J) Subaru Impreza WRC Čamlíkov Rally Sport Zlín 0 +4:08,5
23 J. Mašláň J.Mašláň - Mašláň (J) Ford Focus WRC BF Goodrich Junior 0 +4:08,7
24 J. Jandouš st. Kosmides - Noyes Opel Kadett MkIII GTE (F2) Ruby's Pub Motorsport 0 +4:32,2
25 R. Seifert Kneifel - Blažek Honda Civic VTi (F2) Pegas Rally Team 0 +4:35,2
26 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Peugeot 207 S2000 Marlboro Dealer Racing 0 +4:45,1
27 P. Šíma H.Solberg - Minor Subaru Impreza WRC Monster Energy Team 0 +4:52,4
28 P. Kliment Volf - Volf Peugeot 207 S2000 OE Racing 0 +5:23,4
29 J. Řezanina Řezanina - Řezanina Lancia Delta HF Integrale AMK RC Vsetín 0 +5:26,1
30 D. Sedláček Grzyb - Hundla (J) Škoda Fabia S2000 BF Goodrich Junior 0 +5:35,0
31 J. Rosík Rosík - Rosík (J) Mitsubishi Lancer EVO VII R+R Racing 0 +5:45,3
32 M. Bartík Bartík - Jakubů Subaru Impreza WRC WB Racing 0 +6:03,9
33 T. Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Fiat 500 Abarth (F2) Gerd Rally Team 0 +6:37,9
34 J. Jandouš ml. Novikov - Moscatt (J) Ford Focus WRC Ruby's Pub Motorsport 0 +6:38,8
35 M. Jakubů Jakubů - Bartík Subaru Impreza WRC WB Racing 0 +7:48,9
36 L. Petrla Andersson - Axelsson Suzuki SX4 WRC Sheron Racing Team 0 +8:29,0
37 T. Mudřík Mudřík - Mudřík (J) Toyota Celica Turbo Grifone Junior 0 +8:52,2
38 P. Bábek Ojeda - Barrabes Subaru Impreza WRC Monster Energy Team 0 +9:30,0
39 M. Zlámal Zlámal - Kameníčková Peugeot 306 Maxi StonePit RC Rally 0 +9:45,3
40 P. Matulík Loix - Smeets Peugeot 207 S2000 Top Run 0 +9:50,5
41 J. Mezírka Mezírka - Mezírka VW Golf V GTi JP Racing 0 +10:07,5
42 V. Mašláň V.Mašláň - Mašláňová (J) Subaru Impreza WRC BF Goodrich Junior 0 +10:22,5
43 P. Kameníček P.Kameníček - Gates (J) Subaru Impreza WRX StonePit RC Rally 0 +10:33,6
44 D. Kameníček D.Kameníček - Zlámal Peugeot 306 Maxi StonePit RC Rally 0 +11:12,0
45 B. Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 0 +11:18,6


kompletní výsledky ke stažení

 

Vítězové RZ:  Šrámek - 5,  Neuville - 2,  Thiry - 1

 

Odstoupili
       
     

 

Teamy Značky
AMK Malá Skála 10 Škoda 10
Grifone 8 Toyota 8
Samohýl Motor Zlín  6  Nissan 6
Top Run 5 Subaru 5
Red Bull 4 Peugeot 4
BF Goodrich Racing 3 Ford 3
Škoda Motorsport 2 Citroën 2

Sheron Racing Team

1 Fiat 1




„ZDAŘILÁ OBNOVA FOREST RALLY“

Třetím letošním podnikem Intercupu byla staronová Forest Rally. Z původního Forestu, který se naposled konal v roce 2009 zůstal však pouze název, nová byla především lokalita, kterou obstaralo „bigbítiště“ v obci Velíková, post hlavního pořadatele pak hájil Lukáš Zámečník, kterému zdatně asistoval Jožka Pekař. Povrch tratí 8. rychlostních testů obstarala různorodá, většinou hladká šotolina, doplněna o pár zajímavých pasáží na asfaltu, či polooasfaltu. Na start 13. ročníku této obnovené soutěže se postavilo 45 soutěžních jezdců. Mezi nimi tradičně nechyběl nikdo z předních domácích účastníků Intercupu. Tentokrát nepřijel dosud vedoucí muž průběžné klasifikace Ayrton Senna, jenž ovšem za sebe poslal adekvátní náhradu. Tou byl třetí reprezentant AMK Malá Skála Honza Šrámek pilotující Toyotu Celicu, stejně jako jeho dobře známý týmový kolega Thierry Neuville. Oba jezdci z daleké Malé Skály se ale nestihli včas dostavit na předstartovní prezentaci a od jury si vysloužili trochu diskutabilní 1 minutovou penalizaci, která jim byla připsána k času RZ 1. Na ní byl se svým Nissanem nejrychlejší ostřílený matador Bruno Thiry. Od druhého měřeného úseku však již začali úřadovat Toyoty z Malé Skály a kluci vyhrávali jednu zkoušku za druhou. Všem jejich soupeřům bylo jasné, že ani předchozí penalizace by je neměla připravit o solidní výsledek. Dlouho se na čele průběžné výsledkové listiny držel letos velmi rychlý Tom Lysák, který šel do vedení od druhé erzety a na prvním místě vydržel až do předposledního testu. Na příčkách za ním se v celém průběhu závodu tvrdě bojovalo, mezi mnoha jezdci v první desítce to bylo extrémně vyrovnané a pořadí se s každou odjetou vložkou měnilo. Jezdci jako Sibera, Thiry, Hráček, Vouilloz, Robert, ti všichni se vystřídali na pódiovém umístění průběžných výsledkových listin. Mezi ně se ale postupně dostávali Neuville a Šrámek. Oba „Toyotáři“ byli k nezastavení a zejména posledně jmenovaný jezdec, který se v Intercupu objevil poprvé, dokazoval své nesporné kvality. Na poslední rychlostce se mu pak podařilo přehoupnout se přes doposud vedoucí Lysákovu Fabii a Honza Šrámek si tedy zaslouženě dojel pro premiérové vítězství v soutěži Intercupu. O deset sekund byl nakonec pomalejší Tomáš Lysák, který i tak mohl být se stříbrem maximálně spokojený, když si především proti hlavním domácím soupeřům připsal poměrně slušný bodový zisk. Poslední rychlostka určila konečné pořadí i na dalších místech. Jako bronzový protnul cílovou fotobuňku Belgičan Neuville, jenž v poslední erzetě na čtvrté místo odsunul skvěle jedoucího Cédrica Roberta ze stáje Top Run. Tento mladý pilot Fabie se dokonce chvíli držel na průběžné druhé příčce a jeho výkon byl na Forestu bezvadný. Něco podobného se dá říci i o jezdcích na dalších místech, mezi kterými rozhodovali o konečném výsledku jen velmi malé časové rozestupy. Jako pátý byl klasifikován dravě jedoucí Pavel Sibera, za úřadujícím šampiónem se pak seřadili všichni tři Grifoňáci. Šestým mužem Forestu byl Nicolas Vouilloz, za ním dojel Bruno Thiry, na osmou příčku pak dosáhl Tonda Hráček. Deváté místo v cíli patřilo mladému Belgičanovi Casierovi, bodovanou desítku uzavíral se svou Škodovkou Ladin. Do ní se pak nevešli další, jako Estonec Tänak, Francouz Sarrazin, a mnoho dalších kvalitních střelců. Vyzdvihnout lze ještě výkon Gilla Panizziho, který po problémech dojel na 17. místě, předvedl ovšem fantastickou stíhací jízdu a podle dosahovaných časů by bez problémů atakoval umístění na bedně. Hned za tímto smolařem se v absolutním pořadí umístil vítěz kategorie F2 Trophy Jirka Pavlík, který letos zvítězil mezi dvoukolkáři potřetí a tentokrát to bylo proti jeho pronásledovatelům hodně suverénní. Jirka dokonce za sebou nechal i čtyřkolkáře několika poměrně zvučných jmen. O druhý flek mezi vozy s jednou hnanou nápravou si to rozdali Ralph Kosmides a Milan Kneifel, nakonec se v cíli se stříbra radoval prvně jmenovaný americký krotitel Opelu Kadett, když Milan s Hondou za ním zaostal o necelé 3 sekundy. Velmi těsné to bylo i v kategorii mladíků do 15. let. Nejrychlejší mezi juniory byla posádka Štefka-Bartoš s novou Imprezou, která za sebou nechala Ford druhého Jindry Mašláně o pouhé dvě desetinky sekundy. Bronzovým dravcem v rámci smečky juniorů byl Grzegorz Grzyb.
Premiéra nových tratí a organizátorů při Forest Rally tedy vyšla na výbornou a opět pozdvihla pomyslnou laťku o něco výše. Všichni zúčastnění si zde pochvalovali velmi pěkné a atraktivní tratě, kvalitní organizaci a především vynikající servisní zázemí spojené s prakticky dokonalým občerstvením. Idylickou atmosféru pak dotvořilo ještě pohodové jarní počasí.



Ohlasy některých jezdců:

 
Pavel Sibera a Karel Jirátko (5.) :
„Pavel: Nevíme co říct, náš výkon byl velmi slabý. Na daný typ povrchu to možná chtělo trošku jiné nastavení. Ale největší chyba byla, že jsme nechali doma výplně do ráfků, takže v sedmi z osmi RZ jsme tahali kamínky z kol.
Karel: Taky Pavel zapomněl říct, že nechal doma ještě ruky. Pomohl až týmový doping Red Bull, ale bohužel přišel pozdě. Zabralo to až na poslední erzetě. Jinak traťově pěkné závody, dobrý mix povrchů....“

Nico Vouilloz (6.) :
„Musím říct, že se mi Forest Rally povedla. Jen na první rychlostní zkoušce byly technické problémy se zaseknutým zadním kolem, ale pak už bylo vše v pořádku a jen díky vlastním chybám jsem nedokázal v závěru udržet vybojované pozice. Pořadatel postavil parádní trať.“

Bernd Casier (9.) :
„Těžká rally. Šel jsem do toho naplno, jel jsem na maximum toho co umím, ale soupeři jsou holt rychlejší.“

Láďa Ladin (10.) :
„Obsadili jsme výtečné desáté místo. Myslím, že za předvedený výkon se stydět nemusíme, i když v celém týmu převažuje spíše smutek. Nepodařila se nám ideální volba pneumatik, a tak naděje, že budeme alespoň v první pětce se brzy rozplynula. Cenné vteřiny jsme ztratili i občasným blouděním, nebo nepřiměřenou rychlostí na kamenité šotolině, kde jsme nedrželi ideální stopu. Nicméně auto fungovalo výborně. Celý tým si zaslouží poděkování za skromnou, nicméně poctivou přípravu a bojovný výkon. Taktéž nemalou pochvalu zaslouží všichni, kdo zorganizovali tuto skvělou rally s nádhernými a určitě pracně připravovanými vložkami. Tratě a servisní zázemí nám naprosto vyhovovaly. Celý šampionát začíná ve svém výročí stoupat na kvalitě. Jen tak dál a díky.“

Ott Tänak (11.) :
Nádhera…jinak tenhle závod nejde komentovat. Na začátku sezóny jsme chtěli na šotolině zajet aspoň jednou výsledek do TOP15 a ono se to povedlo hned na druhém závodě a nechybělo mnoho a mohli jsme brát i body do jednotlivců. Velké dík patří organizátorům za super tratě a mechanikům, kteří připravili naše auto bez chyb. Snad se nám ještě aspoň jednou povede zajet podobný výsledek…“

Stéphane Sarrazin (12.) :
„Forest Rally byla pěknou šotolinovou soutěží. Opět jsem oprášil podvozek 4WD a přijel si trochu zazávodit. Tratě byly pěkně připravené a hodně mě pomohlo zvolení správných pneu na jednotlivé RZ. Tato taktika nám pomohla dojet na pěkném 12. místě v této velké konkurenci. Akorát jsem trochu zklamán, že i přes pěkné umístění na mě nezbyl žádný bod do hodnocení týmů. Ale to je rally a snad se na příštím závodě bude dařit aspoň tak jak na Forestu. Pořadateli patří dík. Snad se organizátorům podaří trochu prodloužit další soutěž v Lukově.“

Francois Duval (13.) :
„Zejména musíme pochválit pořadatele za parádní tratě, skvělé zázemí a celkově pěkný závod. Méně můžeme chválit náš výkon. Na Forest jsme zkusili změnit značku našeho vozu s domněním, že se třeba naše výsledky zlepší, ale nezlepšily. Nicméně i tak jsme měli molem sebe výborné piloty, s kterýma jsme si dobře zasoutěžili.“

Simon Jean-Joseph (16.) :
„Na letošní Forest jsme se těšili, změna lokality, kvalitní pořadatelská dvojice a pěkné víkendové počasí, to vše slibovalo velmi dobrou rally. Proto jsme věnovali zvýšené úsilí přípravě vozu, ten prošel menší generálkou, vyčištěním, kontrolou a namazání exponovaných dílů, tak aby bylo v nejlepší kondici. Po našem příjezdu do centra rally, se naše prognózy vyplnily. Nádherná trať, střídající několik druhů povrchů, k dispozici veškeré zázemí, spousty místa pro týmové servisy, to vše se nám moc zamlouvalo a nebývá to na mnoha soutěžích Intercupu zvykem. Nelíbil se nám však už průběh samotné rally, kterou jsme se vyloženě protrápili, auto nefungovalo jak mělo a bojovali jsme s nedotáčivostí. Ve třetí erzetě nás srazila na kolena závada elektroinstalace, kdy se auto na dvakrát zastavilo přímo na trati, aby se pak po několika sekundách poslušně rozjelo. Z toho pramenila i zvýšená nervozita posádky a tím pádem následovalo i několik jezdeckých chyb. Nakonec se auto umoudřilo a dovezlo nás na šestnáctém místě absolutně. To byl v dané konkurenci, na tak náročné soutěži a za daných okolností, náš maximální možný výsledek. Ale jsme rádi že jsme nehodili flintu do žita a dokázali si v závěru soutěže zazávodit a porvat se o lepší umístění. Velký dík pořadatelům za špičkově připravený podnik, kterému se nedalo nic vytknout. Moc se nám tato soutěž líbila, a i když se nám na ní nedařilo dle představ, odvážíme si samé pozitivní vzpomínky, určitě se do Velíkové rádi vrátíme.“

Luca Cantamessa (20.) :
„Nová lokalita Forest Rally byla pro naši posádku velkou výzvou. Už loni jsme v této lokalitě odjeli závod jiného šampionátu, tudíž jsme věděli do čeho zhruba jdeme. Auto bylo nastavené téměř bez chyby. Jenže to téměř... Už před závodem jsme bojovali s výdrží přední volnoběžky. Bohužel, ta v polovině závodu přestala fungovat úplně a auto jelo jako se zadřenou pevnou osou. Celé to potom nějak nefungovalo. Jinak svezení na tratích bylo super. Svedli jsme pár hezkých soubojů se soupeři, kteří se bohužel kolem nás ke konci soutěže zase nějak rychle přehnali. A to včetně Panizziho, který měl ve druhé erzetě přidělený čas (+2,5 min). Škoda smůly teamového kolegy Jean-Josepha kterého zradila elektronika, a tak nemohl uhájit velmi slibnou pozici kolem 15. místa. Věříme, že příští asfaltový závod přinese opět nějaké body do Team´s Trophy. Gratulace vítězům! A velký dík pořadatelům, kteří připravili velmi kvalitní soutěž!“

Ralph Kosmides (24.) :
„Do obnovené Forest Rally jsme vstupovali s nepřipraveným autem a bez testů. Ještě na shakedownu jsme řešili, zda jedeme dopředu a to druhé je zpátečka, nebo vlastně couváme. Taktéž volba pneumatik a uzavřený diferenciál nebyly na naší předokolce to pravé ořechové. Postupně jsme se však předělali celé auto, a závěrečná RZ už dopadla podle našich představ“.

Evgeniy Novikov (34.) :
„Zklamání. Každá další odjetá RZ byla horší a horší. Při druhých průjezdech jsme se vždy ani nepřiblížili předcházejícímu času. A zatímco jiní zrychlili, my zpomalili. Vinu nese psychika řidiče.“

Gustavo Trelles (45.) :
„Na Forest Rally jsme nastoupily po tříleté pauze způsobené finanční krizí v týmu. Sice jsme měli nastavený podvozek na asfalt, ale ani to nás neodradilo od nastoupení do této náročné ale zároveň krásné rally. Tento šotolinový povrch nám a našemu stylu jízdy vždy hodně seděl. Bohužel jak nastavení vozu, tak i nevychytané mouchy v technice zabránily lepšímu umístění. Organizace Forestu byla velmi solidní.“

Joe Noyes - manažer týmu Ruby’s Pub Motorsport :
„Chtěl bych pořadatelům velmi poděkovat za krásně připravené tratě. Krásné svezení. Asi to nejlepší co jsme v letošním roce jeli. Jedinou kaňkou na závodě byla, v pravidlech nepodložená, technická kontrola některých vozidel nepříliš střízlivým komisařem po skončení závodu.“

Karel Bajza - manažer týmu Sheron Racing Team :
Kdyby nám někdo před sezónou řekl, že budeme bojovat o body v každém závodě, tak se mu vysměji. Nyní je to ale pravda a nás to hrozně těší. Jako největší soupeři se jeví Marlboro Dealer Racing a právě ty bychom chtěli trápit až do konce.“


/ Loa /