Výsledky
VII. Michelin Rally 2011 | Hvozdná, 24.-25.června 2011 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | vůz | team | body | čas |
1 | J. Hadrava | Hadrava - Hadravová | Ford Focus WRC | RC Club Vidov | 15 | 38:14,3 | |
2 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Nissan 350 Z | Grifone | 12 | +0:04,7 | |
3 | M. Střihavka | Neuville - Střihavka | Toyota Celica Turbo | AMK Malá Skála | 10 | +0:21,6 | |
4 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia S2000 | Škoda Motorsport | 8 | +0:29,1 | |
5 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 6 | +0:31,3 | |
6 | P. Havlík | Ostberg - Andersson | Ford Focus WRC | RC Club Vidov | 5 | +1:31,5 | |
7 | F. Bezděk | Robert - Bedon | Škoda Fabia S2000 | Top Run | 4 | +1:50,5 | |
8 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Nissan 350 Z | Grifone | 3 | +2:55,6 | |
9 | T. Lysák | Lysák - Viktora | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 2 | +3:02,2 | |
10 | K. Sedláček | Casier - Caesemaeker | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 1 | +3:24,1 | |
11 | K. Bajza | Tänak - Sikk | Ford Escort WRC | Sheron Racing Team | 0 | +4:22,8 | |
12 | J. Viktora | Viktora - Lysák | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +4:38,3 | |
13 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Fiat Grande Punto S2000 | 4 Rombi Corse | 0 | +5:16,3 | |
14 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Peugeot 207 S2000 | Marlboro Dealer Racing | 0 | +5:31,5 | |
15 | J. Řezanina | Řezanina - Řezanina | Mitsubishi Lancer EVO VI | AMK RC Vsetín | 0 | +5:34,0 | |
16 | I. Zmrzlík | Cantamessa - Capolongo | Fiat Grande Punto S2000 | 4 Rombi Corse | 0 | +5:43,5 | |
17 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +5:45,3 | |
18 | P. Šíma | H.Solberg - Minor | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team | 0 | +6:20,3 | |
19 | M. Bartík | Bartík - Jakubů | Subaru Impreza WRC | WB Racing | 0 | +6:49,2 | |
20 | V. Matucha | Štefka - Bartoš (J) | Subaru Impreza WRC | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +6:51,6 | |
21 | D. Sedláček | Grzyb - Hundla (J) | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Junior | 0 | +7:55,9 | |
22 | J. Mašláň | J.Mašláň - Mašláň (J) | Ford Focus WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +8:07,6 | |
23 | M. Jakubů | Jakubů - Bartík | Subaru Impreza WRC | WB Racing | 0 | +9:05,5 | |
24 | J. Rosík | Rosík - Rosík (J) | Subaru Impreza WRC | R+R Racing | 0 | +9:07,2 | |
25 | O. Bětík | Bětík - Bětíková | VW Golf V GTi | AMK RC Vsetín | 0 | +9:52,1 | |
26 | M. Hanák | Peták - Benešová | Citroën Xsara WRC | Barum Team | 0 | +12:26,1 | |
27 | T. Mudřík | Mudřík - Mudřík (J) | Subaru Impreza WRC | Grifone Junior | 0 | +14:54,2 | |
28 | L. Petrla | Andersson - Axelsson | Peugeot 306 Maxi (F2) | Sheron Racing Team | 0 | +16:41,5 | |
29 | V. Mašláň | V.Mašláň - Mašláňová (J) | Subaru Impreza WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +19:07,7 | |
30 | M. Odstrčil | Stohl - Müller | Honda Accord (F2) | Castrol Rally Team | 0 | +28:31,7 | |
31 | M. Horalík | Horalík -Horalík (J) | Peugeot 307 WRC | Fanta Rally Team | 0 | +35:55,0 | |
32 | J. Řeháček | Řeháček - Řeháček (J) | Subaru Impreza WRC | Michelin Rally Team | 0 | +48:11,7 |
Vítězové RZ: Hadrava - 3, Thiry - 3, Neuville - 3, Sibera - 2, Lysák - 1, Senna - 1 |
Odstoupili
|
||||||
x | P. Pavlát | Senna - Pavlát | Toyota Celica Turbo | AMK Malá Skála | vzdal | |
x | R. Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | řízení | |
x | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | havárie | |
x | J. Jandouš st. | Kosmides - Noyes | Toyota Supra | Ruby's Pub Motorsport | vzdal | |
x | J. Jandouš ml. | Novikov - Moscatt (J) | Ford Focus WRC | Ruby's Pub Motorsport | tech. problémy | |
x | Jiří Suchánek | Aghini - Cerrai | Ford Escort RS Cosworth | Sheron Racing Team | vzdal | |
x | P. Bábek | Ojeda - Barrabes | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team | tech. problémy | |
x | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | vzdal | |
x | J. Slováček | Prokop - Tománek | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | tech. problémy |
Teamy | Značky | ||
RC Club Vidov | 10 | Ford | 10 |
Grifone | 8 | Škoda | 8 |
AMK Malá Skála | 6 | Nissan | 6 |
Škoda Motorsport | 5 | Toyota | 5 |
Red Bull | 4 | Subaru | 4 |
Samohýl Motor Zlín | 3 | Peugeot | 3 |
Top Run | 2 | Fiat | 2 |
BF Goodrich Racing |
1 | Mitsubishi | 1 |
„BLÁTIVÁ PROVĚRKA“
Na úvodní zkoušce byl nejrychlejší loňský vítěz Michelinu
Bruno Thiry, druhá blátivá erzeta se stala kořistí Ayrtona Senny. Závěr páteční
etapy pak obstarala divácky vděčná paralelní superspeciálka, na níž bylo podle
očekávání k vidění mnoho vyhecovaných a prestižních soubojů jednotlivých
dvojic. Nejrychlejší čas zde zaznamenal favorizovaný Tom Lysák, jenž měl
tentokrát spolu s týmovými kolegy ze Samohýl Motor Zlín zajímavou podporu
z řad fanoušků a fanynek. Úvodní den ale dopadl nejlépe pro Belgičana
Thiryho, jenž šel spát jako vedoucí muž průběžné výsledkové listiny. Jako druhý
přenocoval jihočeský „host“ Jirka Hadrava, průběžně třetí byl po pátku Ayrton
Senna, jenž se ovšem následně odporoučel na severozápad naší vlasti. Svoji
třetí pozici tak přenechal Ladinovi. Tento první den panovaly na tratích
skutečně „pekelné“ podmínky, což se projevilo též na odstoupení několika
posádek.
V sobotu byly tratě stále mokré a bahnité, ovšem
v průběhu dne již nepršelo a podklad postupně prosychal, k čemuž
pochopitelně přispěly i průjezdy závodních speciálů. Vedoucí Bruno Thiry
dokazoval, že Michelin Rally umí a po ránu se stále držel na čele. Poté však nedokázal
odolat ataku velmi rychlého Fordu Focus Jirky Hadravy, jenž převzal otěže
závodu. Ostřílený Thiry se ale nevzdával a skvělými časy jel s Jirkou
v podstatě rovinu. Oba se postupně odpoutali od svých pronásledovatelů a
souboj o prvenství se prakticky zúžil jen na ně dva. O třetí místo se tvrdě
bojovalo mezi trojicí Neuville, Sibera a Ladin. Zejména posledně jmenovaný
pilot Fabie jel nad očekávání dobře. Naopak z předních příček se brzy
vytratil Tomáš Lysák, jehož spolujezdec asi vstával špatnou nohou, jelikož
poslal Toma na start jedné z rychlostních zkoušek téměř o minutu později.
Po přiděleném čase tak logicky následoval výsledkový propad.
Na čele to po celý den pořádně vřelo a oba
protagonisté
v boji o vítězství Bruno Thiry a Jiří Hadrava
si mezi sebou několikrát
prohodili vedoucí pozici. Nakonec byl v cíli
šťastnější reprezentant RC Clubu
Vidov (zároveň nejlepší tým v soutěži)
Jirka Hadrava, který se radoval
z premiérového prvenství v rámci
Intercupu. Druhý Thiry za ním
zaostal jen o 4,7 sekundy, což je po dlouhém dvoudenním
klání zanedbatelný
rozestup. Belgickou stálici ve službách Grifone ale
musela mrzet především
pětisekundová penalizace za nechtěný dotyk nohou, bez
ní by se totiž stal
vítězem Michelinu právě on. Na bronzové pozici se
umístil tradičně rychlý
Thierry Neuville s Toyotou Celica týmu AMK Malá
Skála. Zde je nutno ještě zmínit,
že právě Thierry zvaný „Střihoun“
vyhrál následující den zdejší
závod konaný
v rámci Mistrovství České Republiky v RC
Rally. „Bramborová medaile“
zbyla na posádku Ladin - Ladin, která tady podala velmi
solidní a až překvapivý
výkon. Na pátém místě soutěž dokončil
dravý Pavel Sibera, za ním pak byl
klasifikován další člen jihočeského RC
Clubu Vidov Mats Ostberg. Na sedmé
příčce skončil mladý Francouz Cédric Robert, na
osmé pozici dojel do cíle Tonda
Hráček. Skvělou stíhací jízdu po
ranní ztrátě proměnil Tom Lysák
v konečné
deváté místo, desítku
bodujících uzavíral prakticky domácí
Bernd Casier. Vítězem
kategorie Junior’s Trophy se stal Štefka, pro
stříbro mezi mladíky si po
vynikajícím výkonu dojel Polák Grzyb, bronz
vybojoval Jindra Mašláň.
Letošní ročník Michelin Rally byl bezesporu velmi
těžkou
prověrkou techniky a soutěžících a uznání
zaslouží každý z dvaatřiceti
jezdců, kteří spatřili cíl této dlouhé a
díky počasí i extrémně náročné
soutěže. V rámci závodu opět proběhlo spoustu
zajímavých soubojů a všichni
si z Hvozdné odváželi velké množství
nejrůznějších zážitků. Celková
organizace proběhla na výbornou a pořadatele je potřeba
pochválit za perfektně
zvládnutou rally s neopakovatelnou atmosférou.
„Profilem tratí patří Michelin bezesporu k tomu
nejlepšímu,
co v Intercupu máme, krásně členité,
technické i rychlé úseky. A je velká
škoda, že množství ne zrovna malých kořenů, tuto
krásnou soutěž trošku
degradují. Na další ročníky by bylo
vhodné tyto exponované úseky vysypat
zeminou a průběžně udržovat (cca 3x do roka). Vím, že
pořadatelé trpí
nedostatkem času, ale jinak to asi nepůjde, jezdci z toho nemají
radost a velmi
trpí technika. Jinak náš výkon byl celkem
dobrý. Rozhodující ztrátu jsme
nabrali v pátek, kdy jsme to pojali stylem "Ve zdraví
přežij".
Takovou bahenní klouzačku pamatujeme naposledy na Great Crossu
2008. Karel za
každou informací o trati hlásil "PRODEJ", takže v
cíli jsem si
připadal jako na trhu, s tím, že jsme "rozprodali"
první dvě RZ
do poslední zatáčky. V sobotu už to bylo
lepší, úprava tlumení se
naštěstí
projevila pozitivně a podařilo se nám vyhrát dvě RZ.
Ovšem druhé průjezdy byly
už jen trápením na vyhrabaných kořenech.
Částečně k tomu přispěla i absence
přední lyžiny, ale nestihli jsme ji před závodem
nainstalovat. Vzhledem k těmto
okolnostem je páté místo celkově a třetí
z jezdců Intercupu dobré. Těšíme
se na Tour de Cabin a pevně doufáme, že se bahenní
Waterloo nebude opakovat.“
„Na rally jsem šel s velkým nasazením, ale moc jsem tlačil
na pilu, a to se projevovalo na časech, které jsme zajížděli. Nešlo se prostě
prokousat výš než kolem 10. místa. Holt soupeři jsou rychlejší a já asi dělám
moc chyb. Jinak to byla moc pěkná a moje oblíbená rally, škoda jen toho mokra,
co nás provázelo celý víkend.“
„Michelin Rally s koeficientem 3 je velmi náročná soutěž na techniku i
posádku. Technika byla letos připravená na sto procent a za celý víkend jsme
neměli jediný technický problém. S posádkou to bylo horší. Napsat rozpis na tak
dlouhou soutěž nebylo nic snadného a taky se to úplně nepovedlo. Konečné 16. místo
je řekněme uspokojivé, ale hlavně jsme opět nepomohli týmu k bodovému zisku.
Soutěž byla pořadatelsky zvládnutá na jedničku. Tratě byly v rámci počasí dobré,
ale RZ Bombardino byla téměř nesjízdná a místy spíše připomínala truck trial.
Ale to nic nemění na tom, že tato soutěž patří k tomu nejlepšímu co Intercup v
současnosti má. Jináč gratulace vítězům.“
/ Loa /