Výsledky
XII. Rally Lukov 2011 | Lukov, 29.května 2011 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | vůz | team | body | čas |
1 | P. Pavlát | Senna - Pavlát | Toyota Celica Turbo | AMK Malá Skála | 15 | 20:43,1 | |
2 | T. Lysák | Lysák - Viktora | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 12 | +0:37,4 | |
3 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 10 | +0:52,6 | |
4 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Nissan 350 Z | Grifone | 8 | +1:03,7 | |
5 | M. Čuřík | Arai - Barritt | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 6 | +1:07,9 | |
6 | F. Bezděk | Robert - Bedon | Škoda Fabia S2000 | Top Run | 5 | +1:08,1 | |
7 | M. Střihavka | Neuville - Střihavka | Toyota Celica Turbo | AMK Malá Skála | 4 | +1:13,0 | |
8 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Nissan 350 Z | Grifone | 3 | +1:23,0 | |
9 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Nissan 350 Z | Grifone | 2 | +1:30,9 | |
10 | K. Sedláček | Casier - Caesemaeker | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 1 | +1:35,5 | |
11 | K. Bajza | Tänak - Sikk | Ford Escort WRC | Sheron Racing Team | 0 | +1:50,1 | |
12 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia S2000 | Škoda Motorsport | 0 | +1:56,2 | |
13 | J. Pavlík | Pavlík - Pavlík | Suzuki Swift S1600 (F2) | JP Racing | 0 | +2:42,3 | |
14 | Jiří Suchánek | Aghini - Cerrai | Ford Escort RS Cosworth | Sheron Racing Team | 0 | +2:55,0 | |
15 | J. Viktora | Viktora - Lysák | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 0 | +3:02,5 | |
16 | P. Kneř | Kneř - Kneř | VW Golf V GTi (F2) | MS Racing | 0 | +3:04,4 | |
17 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 0 | +3:14,2 | |
18 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | Subaru Impreza WRC | RC Klub Elišky Junkové | 0 | +3:19,8 | |
19 | J. Mašláň | J.Mašláň - Mašláň (J) | Ford Focus WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +3:28,0 | |
20 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Fiat Grande Punto S2000 | 4 Rombi Corse | 0 | +3:34,8 | |
21 | I. Zmrzlík | Cantamessa - Capolongo | Fiat Grande Punto S2000 | 4 Rombi Corse | 0 | +3:42,3 | |
22 | J. Řezanina | Řezanina - Řezanina | Mitsubishi Lancer EVO VI | AMK RC Vsetín | 0 | +4:09,7 | |
23 | J. Mezírka | Mezírka - Mezírka | Suzuki SX4 WRC | JP Racing | 0 | +4:32,9 | |
24 | V. Matucha | Štefka - Bartoš (J) | Subaru Impreza WRC | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +4:33,6 | |
25 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Peugeot 207 S2000 | BF Goodrich Racing | 0 | +4:36,5 | |
26 | J. Jandouš st. | Kosmides - Noyes | Toyota Supra Kit (F2) | Ruby's Pub Motorsport | 0 | +4:46,9 | |
27 | D. Sedláček | Grzyb - Hundla (J) | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Junior | 0 | +4:49,0 | |
28 | R. Seifert | Kneifel - Blažek | Honda Civic VTi (F2) | Pegas Rally Team | 0 | +5:09,2 | |
29 | M. Hanák | Peták - Benešová | Citroën Xsara Kit Car (F2) | Barum Team | 0 | +5:47,5 | |
30 | P. Kliment | Volf - Volf | Peugeot 207 S2000 | OE Racing | 0 | +5:53,9 | |
31 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Peugeot 207 S2000 | Marlboro Dealer Racing | 0 | +6:15,5 | |
32 | M. Zlámal | Zlámal - Kameníčková | Peugeot 306 Maxi | StonePit RC Rally | 0 | +6:44,5 | |
33 | R. Kalík | Bengué - Escudero | Škoda Fabia S2000 | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +6:45,0 | |
34 | M. Bartík | Bartík - Jakubů | Subaru Impreza WRC | WB Racing | 0 | +7:03,3 | |
35 | P. Matulík | Loix - Smeets | Peugeot 207 S2000 | Top Run | 0 | +7:17,7 | |
36 | P. Šíma | H.Solberg - Minor | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team | 0 | +7:49,9 | |
37 | J. Rosík | Rosík - Rosík (J) | Mitsubishi Lancer EVO VII | R+R Racing | 0 | +8:07,2 | |
38 | P. Kameníček | P.Kameníček - Gates (J) | Subaru Impreza WRX | StonePit RC Rally | 0 | +8:18,2 | |
39 | T. Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Audi A3 TDi (F2) | Gerd Rally Team | 0 | +8:23,1 | |
40 | O. Bětík | Bětík - Bětíková | VW Golf V GTi | AMK RC Vsetín | 0 | +8:35,3 | |
41 | T. Mudřík | Mudřík - Mudřík (J) | Citroën Xsara WRC | Grifone Junior | 0 | +10:11,6 | |
42 | M. Jakubů | Jakubů - Bartík | Subaru Impreza WRC | WB Racing | 0 | +10:35,5 | |
43 | P. Hanák | Cvrček - Cvrčková | Škoda Felicia Kit Car (F2) | Barum Team | 0 | +11:01,9 | |
44 | V. Mašláň | V.Mašláň - Mašláňová (J) | Subaru Impreza WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +12:30,4 | |
45 | D. Kameníček | D.Kameníček - Zlámal | Peugeot 306 Maxi | StonePit RC Rally | 0 | +13:06,6 | |
46 | D. Kubeš | Kubeš - Kubeš (J) | Subaru Impreza WRC | Kubeda Rally Team | 0 | +13:40,5 |
Vítězové RZ: Senna - 5, Sibera - 1, Thiry - 1, Neuville - 1 |
Odstoupili
|
||||||
x | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Honda Civic VTi | Red Bull | tech. problémy | |
x | P. Bábek | Ojeda - Barrabes | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team | diskvalifikován | |
x | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | vzdal | |
x | B. Sedláček | Trelles - Christie | Citroën Xsara WRC | Viking Speed Racing | neklasifikován |
Teamy | Značky | ||
Grifone | 10 | Škoda | 10 |
AMK Malá Skála | 8 | Nissan | 8 |
Red Bull | 6 | Toyota | 6 |
Samohýl Motor Zlín | 5 | Subaru | 5 |
Top Run | 4 | Ford | 4 |
Sheron Racing Team | 3 | Peugeot | 3 |
BF Goodrich Racing | 2 | Suzuki | 2 |
Škoda Motorsport |
1 | Volkswagen | 1 |
„NA RALLY LUKOV ZNOVU ÚŘADOVAL SENNA“
Ohlasy některých
jezdců:
Ayrton Senna (1.) :
„Závod se vyvíjel podle představ. Trať byla
zajímavá, leč
špatně značená. Těch lidí co jsem viděl po dojezdu
RZ1 bloudit bylo strašně
moc. U nás jsme zvyklí na čáry
ohraničující trať po obou stranách a proto
vím,
že když jí přejedu, tak jedu špatně. Tady šipka v
zatáčce je mnohdy po polovině
odjetých závodníků špatně viditelná,
protože po ní všichni jezdí. Takže jsem se
v některých pasážích více soustředil na to
kam mám pokračovat, než řešil
ideální stopu. Přesto děkuji pořadatelům za hezky
připravenou soutěž se
zajímavým profilem a střídáním
povrchu RZ. Ještě bych asi zvážil zkrácení
poslední paralelní super erzety, protože v délce
několika minut se při měření
na stopky zbytečně soutěž natahuje. Musím pogratulovat
Tomášovi k druhému
místu, myslím, že v něm roste hvězda, která bude
časem těžko k poražení.“
„Traťově byl letošní Lukov nakonec dobrý, délky RZ na
možnosti této lokality výborné a konečně vyšlo i počasí. Po ránu, když bylo
ještě vlhko jsme špatně obuli a ztráta po první vložce byla hned 10 sekund.
Navíc jsme měli nějaké změny na autě a před samotnou soutěží jsme se svezli až
na shakedownu, což bylo znát. Od druhé RZ jsme přezuli a hned to bylo lepší, i
když nás jiné vlastnosti auta občas trochu překvapili. Třetí zkoušku se nám
dokonce podařilo vyhrát, a to jsme ještě nejeli na hranici auta, což slibovalo
dobré vyhlídky. Bohužel na RZ 4 trochu zazmatkoval Thiry, když dostal na startu
info o změně trati, a následkem toho se ztratil. V domnění, aby zbytek pole
nejel špatně si stoupl přímo do trati a poslal nás jinam. Zůstali jsme stát ve
slepé uličce a teď babo (Karle) raď. Než jsme se vymotali, uběhlo kolem 5-ti až
7-mi sekund. Thirymu nic nezazlíváme, může se to stát. Ale rozhodnutí
pořadatele o desetisekundové penalizaci za nedodržení tratě, v níž jsme byli
nevině, nás hodně nasralo. Neměli jsme pak chuť jet ani dál. V rámci testu jsme
sice nakonec pokračovali, ale už jsme byli hodně rozhození a nemohli jsme se
dostat do toho správného tempa. Že jsme nakonec třetí, je takový malý zázrak.“
„V jednom rozhovoru jsem poznamenal, že Rally Lukov
patří mezi moje méně oblíbené tratě. Asi budu muset názor změnit. Letošní
ročník nám nabídnul pěkné a pečlivě připravené tratě a po nasazení (po
pečlivé přípravě) dobře naladěného podvozku, jsme zopakovali umístění
v TOP10. Šesté místo po krásném souboji s mistrem za rok 2009 je
opravdu vynikající výsledek. O to víc si ho cením, protože se nám ho podařilo
dosáhnout na zpevněném povrchu, který jsem dosud neřadil mezi své oblíbené.“
„Poprvé jsem na asfaltovou soutěž nasadil nové
pneu, což se
ukázalo jako špatný krok. Sice čas na první
RZ nebyl špatný, ale časy v dalších
zkouškách neodpovídaly
očekávání. Po přezutí pneu to bylo o něco
lepší, ale
špička byla o kus dál a já se musel spokojit s
bojem o 9. místo v celkovém
hodnocení. Auto funguje na asfaltu parádně, chce to jen
zvolit správně gumy a
může to dopadnout lépe. Pořadatel postavil pěkné tratě,
jen to chtělo místy
lépe vyznačit trať, ale i tak to bylo parádní
svezení.“
„No co k tomu říci. Snad jen, že od Rally Lukov jsem
očekával víc. Musí se zapracovat jak na technice tak na mě. Uvidíme příště.“
„Super, super, super... Kdyby jsme takové výsledky zajížděli
pravidelně, byli by jsme rádi. Velké dík patří pořadatelům za nádherné
rychlostní zkoušky.“
„Krásná, ale náročná rally na
optimální nastavení podvozku,
včasnou změnu pneumatik a v některých místech i na
orientaci. Přesto je naše
posádka s tímto podnikem i výsledkem
spokojená. Počasí vyšlo parádně.
Nadšených
diváků podél tratí bylo taky dost. Prostě super
atmosféra. Co dodat? S počátku
se nám dařilo. Okamžitě jsme našli ideální
rytmus, ale ke konci se na
výsledcích projevila opět malá připravenost a
hlavně kvalita konkurenčních
posádek, které si bodové ohodnocení určitě
zaslouží. V každém případě se těšíme
na další závody tohoto atraktivního
šampionátu.“
„Naprosto fatální chyba nás připravila o umístění v první
patnáctce, která byla našim cílem v této rally. Úplně nevědomě jsme minuli
retardér. V cíli zkoušky jsem tomu ani nechtěl uvěřit, bohužel stalo se a
vyfasovali jsme 20 vteřin "penále". Náladu jsme si částečně spravili
vítězstvím v souboji se Sarrazinem na závěrečné paralelce. Pořadatelé odvedli
kus práce, zvlášť, když celou sobotu před soutěží pršelo. Nějaké chybičky se
vyskytly, ale kluci dělají lukovskou rally teprve druhým rokem. Jsem přesvědčen,
že příští ročník bude na jedničku, vždyť nikdo nepostavil na Lukově za dvanáct
let trať s nájezdovým časem přes 20 minut jako pořadatelé letos!“
„Lukovská rally se konečně povedla pořádně zorganizovat a svezení
bylo perfektní. Měl jsem jezdecké problémy na první RZ, protože jsem si zvykal
na náhon 4x4 a ztráta se už těžko doháněla. Zbytek závodu jsem stahoval a nakonec
vše rozhodla superspeciálka. Konečné 18. místo považuji za zklamání, ale konkurence
byla hodně vyrovnaná. Velký dík patří pořadatelům. Jde vidět, že když se vymění
organizátor, tak najednou jdou věci, které předtím nešly. Byl to super závod a líbila
se mi pohodová atmosféra v depu.“
„Letos poprvé se naše posádka Kosmides-Noyes objevila v
Lukově a hned se předvedla. Jako jediná trefila železný sloupek. Závod sám byl
velmi kvalitní, délka RZ skvělá, i jejich obtížnost. Jedinou malinkatou výtku
bych měl pro dlouhou superspeciálku, kde díky měření na stopky došlo k delšímu
čekání, ale tak to prostě bylo nastavené. Chtěl bych pořadatelům poděkovat za
trať. Skvěle jsme si zajezdili, vložené šotolinové pasáže a sjezd "za
budovou" znamenaly prověření celého řidičova umění, ale i těla! Tým mrzí
neúčast Novikova, který mohl na této soutěži pomýšlet na pódium v juniorech.“
„Jak známo, tak se stále od začátku roku
potýkáme se špatně
nastavenou elektronikou, takže jsme ani nějaký velký
výsledek neočekávali,
přesto, že Lukov je naše oblíbená rally. Na
naše konečné umístění měly vliv
především chyby a časté výlety mimo trať,
takže se svým výkonem nejsme moc
spokojeni. Ale parádně jsme se svezli. Zdejší
tratě byly bezesporu nejlepší
za celou dlouhou historii této soutěže! Místy bylo
ovšem jejich značení
trochu horší, ale nám to nevadilo, protože jsme si
vždy před každou erzetou
poctivě prošli rozpis. Nebylo to sice dokonalé, ale
celková organizace tohoto
podniku se nám jevila jako dobře zvládnutá.
Pořadatelům patří díky za jejich
nelehkou práci, za opravdu krásné svezení
na poměrně dlouhých atraktivních
zkouškách, za velké množství cen pro
soutěžící a za příjemně strávený den
v Lukově!“
„Jako tým jsme si jeli pro vítězství, což jsme bohužel
nesplnili, takže nemůžu být spokojený. Marek "vyhrožoval" že
tentokrát porazí Ayrtona Sennu, protože změnil celou koncepci auta. Ale trvalo
mu skoro půl soutěže, než si ten předek zase trochu dovážil zpátky, aby mohl
jet to, na co je zvyklý. K tomu ještě udělal chybu - neobjel jeden kužel, a když
jsme ho vraceli, tak nevěděl pořádně kam, takže k těm vteřinám co jel
zpátky ještě dostal 10s penalizace. To rozhodlo o jeho špatném umístění a našem
2. místě v týmech. Protože není v pravidlech možnost výměny závodníka v týmu v
průběhu sezóny, tak ho nemůžu vyhodit, ale bude se muset zlepšit!“
„Z pohledu týmů to byl zatím náš nejvydařenější závod. Oba
jezdci dojeli do 15. místa, takže velká spokojenost.“
/ Loa /