Výsledky


XII. Total Rally 2011 Zlín-Malenovice, 1.října 2011
poř. soutěžící posádka N vůz team body čas
1 K. Sedláček Casier - Caesemaker Škoda Fabia S2000 BF Goodrich Racing 15 17:33,0
2 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Subaru Impreza WRC Red Bull 12 +0:26,6
3 M. Mudřík Thiry - Prévot Nissan 350 Z Grifone 10 +0:29,8
4 T. Lysák Lysák - Vítů Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 8 +0:49,8
5 L. Jež Ladin - Ladin Škoda Fabia S2000 Škoda Motorsport 6 +1:07,8
6 T. Mikl Vouilloz - Klinger Nissan 350 Z Grifone 5 +1:27,1
7 F. Bezděk Robert - Bedon Škoda Fabia S2000 Top Run 4 +1:33,4
8 J. Pekař Panizzi - Panizzi Subaru Impreza WRC Red Bull 3 +1:52,1
9 K. Bajza Tänak - Sikk Ford Escort WRC Sheron Racing Team 2 +2:13,5
10 F. Vítů Cavigioli - Cantoni Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 1 +2:22,9
11 J. Jandouš st. Kosmides - Noyes VW Scirocco TSFi Ruby's Pub Motorsport 0 +2:36,8
12 V. Matucha Štefka - Bartoš (J) Subaru Impreza WRC Čamlíkov Rally Sport Zlín 0 +2:58,8
13 J. Řezanina Řezanina - Řezanina Mitsubishi Lancer EVO VII AMK RC Vsetín 0 +3:04,2
14 P. Šíma H.Solberg - Minor Subaru Impreza WRC Monster Energy Team 0 +3:27,2
15 B. Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 0 +3:44,1
16 D. Sedláček Grzyb - Hundla (J) Škoda Fabia S2000 BF Goodrich Junior 0 +4:06,2
17 O. Dočkal Küzmič - Raúl Lancia Delta HF Integrale Doktor Racing 0 +4:08,4
18 I. Zmrzlík Cantamessa - Capolongo Fiat Grande Punto S2000 4 Rombi Corse 0 +4:12,0
19 R. Kalík Bengué - Escudero Škoda Fabia S2000 Čamlíkov Rally Sport Zlín 0 +4:48,6
20 J. Martinek Martinek - Martinek Subaru Impreza WRC Kenatram Racing Team 0 +4:54,5
21 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Fiat Grande Punto S2000 4 Rombi Corse 0 +4:57,7
22 P. Kliment Volf - Volf Suzuki SX4 WRC OE Racing 0 +5:02,1
23 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 0 +5:08,7
24 J. Mašláň J.Mašláň - Mašláň (J) Ford Focus WRC BF Goodrich Junior 0 +6:13,6
25 J. Rosík Rosík - Rosík (J) Subaru Impreza WRC R+R Racing 0 +6:42,1
26 J. Pospíšil Darniche - Mahé Fiat Grande Punto S2000 Pegas Rally Team 0 +7:15,0
27 P. Bábek Ojeda - Barrabes Subaru Impreza WRC Monster Energy Team 0 +7:24,2
28 M. Odstrčil Stohl - Müller Mitsubishi Lancer EVO VI Castrol Rally Team 0 +8:10,5
29 V. Mašláň V.Mašláň - Mašláňová (J) Subaru Impreza WRC BF Goodrich Junior 0 +8:23,6
30 L. Zatloukal Zatloukal - Zatloukal Ford Focus WRC NHRC Team 0 +8:36,5
31 J. Kašný Jakeš - Jakeš (J) Mitsubishi Lancer EVO IX R+R Racing 0 +9:32,3
32 T. Mudřík Mudřík - Mudřík (J) Subaru Impreza WRC Grifone Junior 0 +9:54,9
33 V. Kutal Kutal - Kutal (J) Subaru Impreza WRC RC Klub Elišky Junkové 0 +10:22,1
34 P. Bětík Belli - Urban (J) Peugeot 207 S2000 RockStar Racing Team 0 +13:44,1


kompletní výsledky ke stažení

 

Vítězové RZ:  Casier - 7, Sibera - 1, Thiry - 1

 

Odstoupili
x R. Seifert Kneifel - Blažek Fiat Grande Punto S2000 Pegas Rally Team baterie
x L. Petrla Andersson - Axelsson Peugeot 306 Maxi (F2) Sheron Racing Team vzdal
x P. Matulík Loix - Smeets Peugeot 207 S2000 Top Run vzdal

 

Teamy Značky
Grifone 10 Škoda 10
Red Bull 8 Subaru 8
Samohýl Motor Zlín  6  Nissan 6
BF Goodrich Racing 5 Ford 5
Škoda Motorsport 4 Volkswagen 4
Top Run 3 Mitsubishi 3
Sheron Racing Team 2 Citroën 2
Ruby's Pub Motorsport 1 Lancia 1




„POVEDENÁ TEČKA JUBILEJNÍ SEZÓNY“

Závěrečným podnikem letošního jubilejního dvacátého ročníku šampionátu Intercup byla Total Rally, jež se odehrála první říjnovou sobotu ve známé lesní lokalitě nad hradem v Malenovicích. Zde pořadatelé připravili 9 šotolinových rychlostních zkoušek, jež byly zejména díky profilu tratí celkem náročné. Na start se za příjemného téměř letního počasí postavilo 37 jezdců. Mezi nimi tentokrát chyběl novopečený mistr Ayrton Senna, při jeho neúčasti tak mohli vyniknout domácí jezdci, mezi kterými se tradičně našla celá řada favoritů. O druhé místo mistrovství měli svést souboj Bruno Thiry s Tomášem Lysákem, teoretickou šanci na umístění mezi nejlepší trojicí konečné klasifikace měl i loňský šampión Pavel Sibera.
A právě on byl se svým Subaru nejrychlejší na úvodní erzetě. Hned na následujícím měřeném testu ho však z první pozice sesadil Bernd Casier. Ten se v druhé polovině sezóny rozjel vskutku nevídaně a i na Total Rally pokračoval v bezchybných výkonech, když všem svým soupeřům postupně ujížděl. Za jeho zády se pak strhla bitva o pódiové umístění mezi ostřílenými piloty Thirym a Siberou. Také o další příčky a cenné body bylo k vidění spousta zajímavých soubojů. V průběhu závodu pak již nikoho před sebe nepustil Bernd Casier a se svým skvěle vyladěným vozem Škoda Fabia S2000 si na konto připsal třetí letošní prvenství. Necelou půlminutu za ním pak soutěž dokončil dravý Pavel Sibera, který v závěru udolal Belgičana Thiryho s Nissanem. Tento člen vítězné stáje Grifone si pak tímto umístěním zajistil druhou příčku v konečném účtování šampionátu. Za ním pak dojel Tom Lysák, který v celkové tabulce klesl na místo třetí, ale i tak je to pro něj skvělý a životní výsledek. Ve výsledkové listině byl v rámci Total Rally na páté pozici klasifikován další pilot Fabie Laďa Ladin. O šestou pozici až do samotného závěru válčili tři Francouzi, z nich byl nakonec nejlepší Nico Vouilloz, sedmý dojel Cédric Robert, na osmou příčku pak dosáhl Gil Panizzi, jemuž se po delší době podařilo zajet slušný výsledek. Jako devátý byl v cíli stále rychlejší Ott Tänak, desítku bodujících uzavíral Marco Cavigioli. V kategorii juniorů zvítězil znovu Štefka, který tak potvrdil svoji letošní převahu a právem mu náleží titul v Junior's Trophy. Stříbrným mladíkem se stal Polák Grzyb, bronz pak vybojoval Jindra Mašláň. Stejné pořadí těchto mladých závodníků je i v konečném účtování sezóny.

Dvanáctý ročník Total Rally byl mnoha jezdci chválen za pěkné tratě skýtající rychlé svezení, také organizace byla tradičně bezproblémová a všichni si domů odváželi spoustu zajímavých zážitků. Hlavní pořadatel Vláďa Karlík k tomu dodal: „Doufám že se letošní Total Rally všem soutěžícím líbila. Za velkou pomoc při přípravě tratí bych chtěl poděkovat Ivanu Zmrzlíkovi, Romanu Kalíkovi a Laďovi Matuchovi. Bez jejich přičinění by žádný Total nebyl, protože bych v lese zametal do teď, jak debil..... Takže díky kluci.“ Tato soutěž tedy úspěšně uzavřela letošní desetidílný seriál.  


Ohlasy některých jezdců:

Bernd Casier (1.) :
„Po menší pauze jsem si na místo spolujezdce posadil zpátky Francise a dařilo se hnedka od začátku. Věděli jsme, že Pavel bude rychlý, tak jsme se ho chtěli držet s minimálním odstupem. To se taky dařilo. Sice jsme v úvodní RZ dostali 2 vteřinky, ale to nic neznamenalo. Pak se nám podařilo zrychlit a auto fungovalo jako na předešlých závodech na 100%. Sedm vyhraných rychlostek z devíti bylo jasnou zprávou dalšího vítězství, a to je pro nás velká radost. Těšíme se na další sezónu, kterou se budeme brouzdat se zcela novým podvozkem od stejného výrobce, ale v jiném týmu. Na závěr bych chtěl poděkovat všem soupeřům za těsné souboje v celé sezóně, pořadateli za krásné tratě a hlavně mým rodičům, kteří mi na to, abych mohl startovat přispívají více než dost financí. Za to jim patří velké díky!“

Pavel Sibera (2.) :
„Dobrý Total. Tradičně pěkné náročné tratě, jen volají trošku po prodloužení. Počasí letos vyšlo parádně, nepamatuji tak teplou a suchou Total Rally. Vzhledem k tomu, že už jsme se v tabulce prakticky nikam nemohli posunout, tak jsme auto před soutěží nastavili jinak, než jsme byli zvyklí. Chtěli jsme vyzkoušet, jestli se neposuneme ve vlastnostech auta trochu dál. Před soutěží nebyl čas auto vyzkoušet a hned na úvod nám bylo jasné, že se auto posunulo dál, ale dál dozadu. I když první dvě RZ tomu časově nenasvědčují, tak jsme se trápili. Zkoušeli jsme laborovat s pneumatikami a s tlumiči. Až od páté vložky jsme dospěli k něčemu, co aspoň trochu funguje. Thiry s Casierem ovšem jeli perfektně. Do posledních dvou RZ jsme dali téměř všechno a kupodivu se nám podařilo předjet Thiryho, v což jsme už snad ani nedoufali. Casiera bychom asi neporazili ani kdyby nám fungovalo auto na 100%, jel naprosto úžasně. Ale je třeba rychlého mládí a nás "staré dědky" to možná přinutí něco dělat, abychom neusnuli na vavřínech.“

Láďa Ladin (5.) :
„Představovali jsme si celkový výsledek letošního šampionátu trochu jinak. Cílem bylo kvalifikovat se do první desítky, což se nám o pár bodů nepovedlo. Příčinou byla jistě porucha elektroniky v úvodní Caterpillar Rally a absence na Tour de Cabin. Letos to bylo hlavně o testování a pěkném svezení v prostředí dobrých kamarádů. Chtěl bych poděkovat celému týmu, že mi opravou vozu po havárii při testování před posledním závodem dal ještě šanci posbírat pár důležitých bodů v závěrečném klání na Total Rally, která byla vskutku záživná díky našim týmovým fanouškům, skvěle připraveným prašným tratím a bezvadnému počasí. Celý tým Škoda Motosport s naší posádkou děkuje všem, kteří se jakkoliv podíleli na realizaci tohoto skvělého podniku, ale i celého letošního šampionátu.“

Cédric Robert (7.) :
„Výsledek posledního závodu sezóny nemohl pro mě znamenat změnu v celkovém hodnocení Intercupu pro rok 2011. Proto jsem se rozhodl pro testování nových pneumatik pro šotolinový povrch. Letošní Total Rally se však odehrávala v naprosto odlišných podmínkách než v předchozích letech. Lesní hrabanka byla suchá a přejezdové úseky tvrdé a prašné. S ohledem na tyto podmínky jsem byl s dosaženými výsledky spokojený, a proto jsem si mohl dostatečně užívat společný francouzský souboj s Vouillozem a Panizzim. Bohužel závada v poslední RZ pro posledně jmenovaného krajana znamenala jeho propad ve výsledcích. Děkuji pořadateli za pečlivě připravenou a během závodu udržovanou trať. Nashledanou v Intercupu 2012.“

Ralph Kosmides (11.) :
Na oblíbených tratích Totalu, kde se nám vždy dařilo, jsme se letos poprvé chtěli předvést se čtyřkolkou. A myslím, že se letošní premiéra a zároveň derniéra povedla. Bod za 10. místo byl vzdálen jen 13 vteřin, což, po problémech, které na trati nastaly, bylo velmi málo. V prvních dvou RZ jsme se s technikou teprve učili, došlo i na výměnu diferenciálu zezadu dopředu. A přišla třetí, dle mého už několik let nejkrásnější rychlostní zkouška na tratích Intercupu "Ouninpohja", kláda v nápravě však znamenala horší čas, než jsme očekávali. Následující sekci tří RZ jsme navíc zahájili upadlou spojovací tyčí řízení. Její oprava zabrala 20 vteřin a bodované místa se odsunuly do nenávratna. Dalších 5 erzet se nám však všechny problémy vyhnuly, a i přes občasné korekce vozu rukou z listí, jsme zajížděli konkurenceschopné časy na pomezí osmého místa absolutně. Díky tomu, a nakonec i díky smůle soupeřů, bylo 11. místo úspěchem a letošním nejlepším umístěním. Chtěl bych pořadateli poděkovat za skvěle připravenou trať a krásné, spíše rallysprintové, ale opravdu velmi krásné závody.“

Brane Küzmič (17.) :
„Byla to první soutěž naší posádky na šotolině. Počasí bylo nádherné a tratě byly výborně připravené. Doufali jsme s Raúlem v umístění někde okolo 22-24. místa, ale brali jsme to docela střízlivě. Chtěli jsme se prostě svézt. Začátek byl výborný a 17. místo v první vložce nás naladilo, že bychom mohli zajet slušný výsledek. Na druhé RZ jsme to bohužel nezopakovali a třetí dlouhá zkouška - no to byla slušná škola. Ale systém tří rotujících RZ se nám jeví jako dobrý a velice nás to bavilo. V RZ 5 jsme zajeli 14. čas a zde se již rýsovala oslava výsledků budoucích (ať už ve finále jakýchkoliv). Je třeba sportovně přiznat, že někteří soupeři měli technické starosti, ale historie se neptá. Celkové 17. místo je historický úspěch a je to hodně umocněno tím, že to byl první závod absolvovaný na šotolině. Za zmínku stojí náš bodový příspěvek do tabulky značek, kde jsme pro Lancii zaznamenali první bod v této sezóně a tímto dostaly historické tabulky díky nám tento zápis - to nás velmi těší, protože si uvědomujeme, že zatím je pouze toto šance, abychom byli v bodovém hodnocení vnímání. Gratulace vítězům a pořadateli velký dík za hezkou sobotu ... VIVA JUGOSLAVIA !“

Simon Jean-Joseph (21.) :
„Na Total jsme se spolu s Jacquesem Boyerem velmi těšili, bohužel hned v první RZ nás vyřadila technická závada a zbytek soutěže jsme si užili jen tak pro radost, díky superrally. Po penalizaci za nedokončenou první erzetu už nešlo o žádné solidní umístění v absolutním pořadí, takže jsme se věnovali jen dílčím výsledkům na jednotlivých RZ. Ve druhé vložce nás vynechávající technika opět vystrašila, ale dovolila nám ji dokončit. Auto pak od RZ 3 až do konce soutěže jelo bez závad, i když nikdo z týmu neví proč. Doufejme že příští sezóna bude lepší.“

Gibo Fagaso (23.) :
„Velké poděkování pořadateli za pěkné tratě, k tomu nádherné počasí, prostě krásný Total. My jsme celý den úspěšně bojovali o první patnáctku, nicméně v poslední zkoušce nám odešla elektronika a následoval pád do druhé desítky a velké zklamání. Nepovedená sezona je fuč, v zimní pauze se rozhodneme jak dál, jestli pokračovat v pohodovém ježdění či výrazně zainvestovat do techniky a pustit se do boje o body.“

Vladimír Karlík - manažer týmu 4 Rombi Corse :
„Náš tým se svědomitě připravoval na poslední letošní soutěž šampionátu, o to více frustrující je, že oba naše italské vozy postihla hned z kraje soutěže podivná závada elektroniky, se kterou si taktéž italští mechanici vůbec nevěděli rady. Naštěstí se to záhy opravilo samo, po té co snědí "špagetožrouti" oba vozy bezradně rozebrali a s kroutícíma hlavama zase složili....“



/ Loa /