Výsledky
XII. Total Rally 2011 | Zlín-Malenovice, 1.října 2011 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | vůz | team | body | čas |
1 | K. Sedláček | Casier - Caesemaker | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Racing | 15 | 17:33,0 | |
2 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 12 | +0:26,6 | |
3 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Nissan 350 Z | Grifone | 10 | +0:29,8 | |
4 | T. Lysák | Lysák - Vítů | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 8 | +0:49,8 | |
5 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia S2000 | Škoda Motorsport | 6 | +1:07,8 | |
6 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Nissan 350 Z | Grifone | 5 | +1:27,1 | |
7 | F. Bezděk | Robert - Bedon | Škoda Fabia S2000 | Top Run | 4 | +1:33,4 | |
8 | J. Pekař | Panizzi - Panizzi | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 3 | +1:52,1 | |
9 | K. Bajza | Tänak - Sikk | Ford Escort WRC | Sheron Racing Team | 2 | +2:13,5 | |
10 | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 1 | +2:22,9 | |
11 | J. Jandouš st. | Kosmides - Noyes | VW Scirocco TSFi | Ruby's Pub Motorsport | 0 | +2:36,8 | |
12 | V. Matucha | Štefka - Bartoš (J) | Subaru Impreza WRC | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +2:58,8 | |
13 | J. Řezanina | Řezanina - Řezanina | Mitsubishi Lancer EVO VII | AMK RC Vsetín | 0 | +3:04,2 | |
14 | P. Šíma | H.Solberg - Minor | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team | 0 | +3:27,2 | |
15 | B. Sedláček | Trelles - Christie | Citroën Xsara WRC | Viking Speed Racing | 0 | +3:44,1 | |
16 | D. Sedláček | Grzyb - Hundla (J) | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Junior | 0 | +4:06,2 | |
17 | O. Dočkal | Küzmič - Raúl | Lancia Delta HF Integrale | Doktor Racing | 0 | +4:08,4 | |
18 | I. Zmrzlík | Cantamessa - Capolongo | Fiat Grande Punto S2000 | 4 Rombi Corse | 0 | +4:12,0 | |
19 | R. Kalík | Bengué - Escudero | Škoda Fabia S2000 | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +4:48,6 | |
20 | J. Martinek | Martinek - Martinek | Subaru Impreza WRC | Kenatram Racing Team | 0 | +4:54,5 | |
21 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Fiat Grande Punto S2000 | 4 Rombi Corse | 0 | +4:57,7 | |
22 | P. Kliment | Volf - Volf | Suzuki SX4 WRC | OE Racing | 0 | +5:02,1 | |
23 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 0 | +5:08,7 | |
24 | J. Mašláň | J.Mašláň - Mašláň (J) | Ford Focus WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +6:13,6 | |
25 | J. Rosík | Rosík - Rosík (J) | Subaru Impreza WRC | R+R Racing | 0 | +6:42,1 | |
26 | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | 0 | +7:15,0 | |
27 | P. Bábek | Ojeda - Barrabes | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team | 0 | +7:24,2 | |
28 | M. Odstrčil | Stohl - Müller | Mitsubishi Lancer EVO VI | Castrol Rally Team | 0 | +8:10,5 | |
29 | V. Mašláň | V.Mašláň - Mašláňová (J) | Subaru Impreza WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +8:23,6 | |
30 | L. Zatloukal | Zatloukal - Zatloukal | Ford Focus WRC | NHRC Team | 0 | +8:36,5 | |
31 | J. Kašný | Jakeš - Jakeš (J) | Mitsubishi Lancer EVO IX | R+R Racing | 0 | +9:32,3 | |
32 | T. Mudřík | Mudřík - Mudřík (J) | Subaru Impreza WRC | Grifone Junior | 0 | +9:54,9 | |
33 | V. Kutal | Kutal - Kutal (J) | Subaru Impreza WRC | RC Klub Elišky Junkové | 0 | +10:22,1 | |
34 | P. Bětík | Belli - Urban (J) | Peugeot 207 S2000 | RockStar Racing Team | 0 | +13:44,1 |
Vítězové RZ: Casier - 7, Sibera - 1, Thiry - 1 |
Odstoupili
|
||||||
x | R. Seifert | Kneifel - Blažek | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | baterie | |
x | L. Petrla | Andersson - Axelsson | Peugeot 306 Maxi (F2) | Sheron Racing Team | vzdal | |
x | P. Matulík | Loix - Smeets | Peugeot 207 S2000 | Top Run | vzdal |
Teamy | Značky | ||
Grifone | 10 | Škoda | 10 |
Red Bull | 8 | Subaru | 8 |
Samohýl Motor Zlín | 6 | Nissan | 6 |
BF Goodrich Racing | 5 | Ford | 5 |
Škoda Motorsport | 4 | Volkswagen | 4 |
Top Run | 3 | Mitsubishi | 3 |
Sheron Racing Team | 2 | Citroën | 2 |
Ruby's Pub Motorsport | 1 | Lancia | 1 |
Dvanáctý ročník Total Rally byl mnoha jezdci chválen za pěkné tratě skýtající rychlé svezení, také organizace byla tradičně bezproblémová a všichni si domů odváželi spoustu zajímavých zážitků. Hlavní pořadatel Vláďa Karlík k tomu dodal: „Doufám že se letošní Total Rally všem soutěžícím líbila. Za velkou pomoc při přípravě tratí bych chtěl poděkovat Ivanu Zmrzlíkovi, Romanu Kalíkovi a Laďovi Matuchovi. Bez jejich přičinění by žádný Total nebyl, protože bych v lese zametal do teď, jak debil..... Takže díky kluci.“ Tato soutěž tedy úspěšně uzavřela letošní desetidílný seriál.
Ohlasy některých jezdců:
„Po menší pauze jsem si na místo spolujezdce posadil zpátky
Francise a dařilo se hnedka od začátku. Věděli jsme, že Pavel bude rychlý, tak
jsme se ho chtěli držet s minimálním odstupem. To se taky dařilo. Sice jsme v
úvodní RZ dostali 2 vteřinky, ale to nic neznamenalo. Pak se nám podařilo
zrychlit a auto fungovalo jako na předešlých závodech na 100%. Sedm vyhraných
rychlostek z devíti bylo jasnou zprávou dalšího vítězství, a to je pro nás
velká radost. Těšíme se na další sezónu, kterou se budeme brouzdat se zcela
novým podvozkem od stejného výrobce, ale v jiném týmu. Na závěr bych chtěl
poděkovat všem soupeřům za těsné souboje v celé sezóně, pořadateli za krásné
tratě a hlavně mým rodičům, kteří mi na to, abych mohl startovat přispívají
více než dost financí. Za to jim patří velké díky!“
„Dobrý Total. Tradičně pěkné náročné
tratě, jen volají trošku po prodloužení.
Počasí letos vyšlo parádně, nepamatuji tak teplou
a suchou Total Rally.
Vzhledem k tomu, že už jsme se v tabulce prakticky nikam nemohli
posunout, tak
jsme auto před soutěží nastavili jinak, než jsme byli
zvyklí. Chtěli jsme
vyzkoušet, jestli se neposuneme ve vlastnostech auta trochu
dál. Před soutěží
nebyl čas auto vyzkoušet a hned na úvod nám bylo
jasné, že se auto posunulo
dál, ale dál dozadu. I když první dvě RZ tomu
časově nenasvědčují, tak jsme se
trápili. Zkoušeli jsme laborovat s pneumatikami a
s tlumiči. Až od páté
vložky jsme dospěli k něčemu, co aspoň trochu funguje. Thiry s Casierem
ovšem
jeli perfektně. Do posledních dvou RZ jsme dali téměř
všechno a kupodivu se nám
podařilo předjet Thiryho, v což jsme už snad ani nedoufali. Casiera
bychom asi
neporazili ani kdyby nám fungovalo auto na 100%, jel naprosto
úžasně. Ale je
třeba rychlého mládí a nás "staré
dědky" to možná přinutí něco dělat,
abychom neusnuli na vavřínech.“
„Představovali jsme si celkový výsledek
letošního šampionátu trochu jinak.
Cílem bylo kvalifikovat se do první desítky, což
se nám o pár bodů nepovedlo.
Příčinou byla jistě porucha elektroniky
v úvodní Caterpillar Rally a
absence na Tour de Cabin. Letos to bylo hlavně o
testování a pěkném svezení v
prostředí dobrých kamarádů. Chtěl bych poděkovat
celému týmu, že mi opravou
vozu po havárii při testování před
posledním závodem dal ještě šanci
posbírat
pár důležitých bodů v závěrečném
klání na Total Rally, která byla vskutku
záživná díky našim týmovým
fanouškům, skvěle připraveným prašným
tratím a
bezvadnému počasí. Celý tým Škoda
Motosport s naší posádkou děkuje všem,
kteří se jakkoliv podíleli na realizaci tohoto
skvělého podniku, ale i celého
letošního šampionátu.“
Cédric Robert (7.) :
„Výsledek posledního závodu sezóny
nemohl pro mě znamenat změnu v celkovém
hodnocení Intercupu pro rok 2011. Proto jsem se rozhodl pro
testování nových
pneumatik pro šotolinový povrch. Letošní
Total Rally se však odehrávala v
naprosto odlišných podmínkách než v
předchozích letech. Lesní hrabanka byla
suchá a přejezdové úseky tvrdé a
prašné. S ohledem na tyto podmínky jsem byl
s dosaženými
výsledky spokojený, a proto jsem si mohl dostatečně
užívat společný francouzský
souboj s Vouillozem a Panizzim. Bohužel závada v poslední
RZ pro posledně
jmenovaného krajana znamenala jeho propad ve
výsledcích. Děkuji pořadateli za
pečlivě připravenou a během závodu udržovanou trať. Nashledanou
v Intercupu 2012.“
„Na
oblíbených tratích Totalu, kde se nám vždy
dařilo, jsme se letos poprvé chtěli
předvést se čtyřkolkou. A myslím, že se
letošní premiéra a zároveň derniéra
povedla.
Bod za 10. místo byl vzdálen jen 13 vteřin, což, po
problémech, které na trati
nastaly, bylo velmi málo. V prvních dvou RZ jsme se s
technikou teprve učili, došlo
i na výměnu diferenciálu zezadu dopředu. A přišla
třetí, dle mého už několik
let nejkrásnější rychlostní zkouška
na tratích Intercupu "Ouninpohja",
kláda v nápravě však znamenala horší
čas, než jsme očekávali. Následující sekci
tří RZ jsme navíc zahájili upadlou
spojovací tyčí řízení. Její oprava
zabrala
20 vteřin a bodované místa se odsunuly do
nenávratna. Dalších 5 erzet se nám
však všechny problémy vyhnuly, a i přes
občasné korekce vozu rukou z listí,
jsme zajížděli konkurenceschopné časy na pomezí
osmého místa absolutně. Díky
tomu, a nakonec i díky smůle soupeřů, bylo 11. místo
úspěchem a letošním
nejlepším umístěním. Chtěl bych pořadateli
poděkovat za skvěle připravenou trať
a krásné, spíše rallysprintové, ale
opravdu velmi krásné závody.“
„Byla to první soutěž naší posádky na
šotolině. Počasí bylo
nádherné a tratě byly výborně připravené.
Doufali jsme s Raúlem v umístění
někde okolo 22-24. místa, ale brali jsme to docela
střízlivě. Chtěli jsme se
prostě svézt. Začátek byl výborný a 17.
místo v první vložce nás naladilo, že
bychom mohli zajet slušný výsledek. Na
druhé RZ jsme to bohužel nezopakovali a
třetí dlouhá zkouška - no to byla
slušná škola. Ale systém tří
rotujících RZ se
nám jeví jako dobrý a velice nás to bavilo.
V RZ 5 jsme zajeli 14. čas a
zde se již rýsovala oslava výsledků budoucích (ať
už ve finále jakýchkoliv). Je
třeba sportovně přiznat, že někteří soupeři měli
technické starosti, ale
historie se neptá. Celkové 17. místo je
historický úspěch a je to hodně
umocněno tím, že to byl první závod
absolvovaný na šotolině. Za zmínku stojí
náš bodový příspěvek do tabulky značek, kde
jsme pro Lancii zaznamenali první
bod v této sezóně a tímto dostaly
historické tabulky díky nám tento zápis
- to nás velmi těší, protože si uvědomujeme, že
zatím je pouze toto šance,
abychom byli v bodovém hodnocení
vnímání. Gratulace vítězům a pořadateli
velký
dík za hezkou sobotu ... VIVA JUGOSLAVIA !“
„Na Total jsme se spolu s Jacquesem Boyerem velmi těšili,
bohužel hned v první RZ nás vyřadila technická
závada a zbytek soutěže jsme si
užili jen tak pro radost, díky superrally. Po penalizaci za
nedokončenou první
erzetu už nešlo o žádné solidní
umístění v absolutním pořadí, takže jsme se
věnovali jen dílčím výsledkům na
jednotlivých RZ. Ve druhé vložce nás
vynechávající technika opět vystrašila, ale
dovolila nám ji dokončit. Auto pak
od RZ 3 až do konce soutěže jelo bez závad, i když nikdo z
týmu neví proč.
Doufejme že příští sezóna bude
lepší.“
„Velké poděkování pořadateli za pěkné
tratě, k tomu nádherné
počasí, prostě krásný Total. My jsme celý
den úspěšně bojovali o první
patnáctku, nicméně v poslední zkoušce
nám odešla elektronika a následoval pád
do druhé desítky a velké zklamání.
Nepovedená sezona je fuč, v zimní pauze se
rozhodneme jak dál, jestli pokračovat v pohodovém
ježdění či výrazně
zainvestovat do techniky a pustit se do boje o body.“
„Náš tým se svědomitě připravoval na
poslední letošní soutěž šampionátu,
o to více frustrující je, že oba naše
italské vozy postihla hned z kraje
soutěže podivná závada elektroniky, se kterou si
taktéž italští mechanici vůbec
nevěděli rady. Naštěstí se to záhy opravilo samo,
po té co snědí
"špagetožrouti" oba vozy bezradně rozebrali a s
kroutícíma hlavama
zase složili....“
/ Loa /