Výsledky
XII. Caterpillar Rally 2013

 Absolutní pořadí Zlín 24.3. 2013, startujících - 34 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Kamil Sedláček Casier - Miclotte Škoda Fabia S2000 Doktor Racing 4WD 17:31,5
2 Michal Pospíšil Sibera - Jirátko Škoda Fabia S2000 Red Bull 4WD +0:18,9
3 Karel Bajza Tänak - Sikk Subaru Impreza WRC Sheron Racing Team 4WD +0:30,9
4 Filip Bezděk Robert - Bedon Škoda Fabia S2000 Red Bull 4WD +0:40,3
5 Vít Kutal Kutal - Kutal Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/Junior +1:27,5
6 Vladimír Karlík Jean-Joseph - Boyere Fiat Grande Punto S2000 4 Rombi Corse 4WD +1:27,6
7 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +1:35,2
8 Radek Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +1:52,7
9 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Subaru Impreza WRC XV-01 Tamiya Rally Team 4WD +1:53,4
10 Roman Kalík Bengué - Escudero Škoda Fabia S2000 Bodlinare Čamlíkov RS Zlín 4WD +1:56,7
11 Ivan Zmrzlík Cantamessa - Capolongo Fiat Grande Punto S2000 4 Rombi Corse 4WD +2:02,3
12 Jiří Pavlík Campana - De Castelli Suzuki Swift S1600 JPK Racing F2 +2:03,8
13 Martin Bartík Bartík - Bartíková Suzuki Swift S1600 WB Racing F2 +2:05,7
14 Jiří Suchánek Aghini - Cerrai Škoda Fabia S2000 Doktor Racing 4WD +2:15,0
15 Petr Matulík Loix - Smeets Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +2:17,5
16 Roman Seifert Kneifel - Blažek Citroën Saxo Kit Car Pegas Rally Team F2 +2:30,6
17 Josef Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia S2000 Red Bull 4WD +2:40,1
18 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Peugeot 106 Maxi Michelin Rally Team F2 +2:52,4
19 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +2:53,8
20 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Subaru Impreza WRC Subaru RC Rally Team 4WD +3:06,2
21 Jan Zbranek Vatanen - Richards Subaru Impreza WRC MAKA Motor Co. 4WD +3:24,4
22 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl Lancia Delta HF Integrale Doktor Racing Historic +3:49,3
23 Olin Bětík Bětík - Bětíková Suzuki SX4 WRC Movo Racing 4WD +4:14,9
24 Filip Kopecký Kopecký - Kopecká Subaru Impreza WRC FI-PA Rally Team 4WD/Junior +4:21,5
25 David Kubeš Kubeš - Kubeš Subaru Impreza WRC XV-01 Tamiya Rally Team 4WD +4:43,1
26 Petr Sekula Sekula - Sekulová Trabant 601 Seki Motorsport Historic +5:11,8
27 Petr Šíma Solberg - Minor Subaru Impreza WRC Monster Energy Team 4WD +5:28,1
28 Martin Jakubů Clarkson - Jakubů Renault Clio Williams WB Racing F2 +6:33,2
29 Jiří Gardoň Gardoň - Skalický Subaru Impreza WRC XV-01 Tamiya Rally Team 4WD +7:13,5
30 Matyáš Zbranek Biasion - Siviero Mitsubishi Lancer Evo VI MAKA Motor Co. 4WD/Junior +7:19,0
31 Michal Odstrčil Stohl - Müller Lancia Stratos HF Barum Team Historic +7:44,5
32 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Škoda Felicia Kit Car Coyote Racing Team F2 +8:39,1
33 Stanislav Dalajka S.Dalajka - Dalajka Subaru Impreza WRC Monster Energy Team Junior 4WD/Junior +15:31,5
             

                                                                                                                         

 Odstoupili
  soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Petr Hanák Cvrček - Cvrčková Škoda Felicia Kit Car Barum Team F2 odstoupil
       
       


  

 RZ  Vítězství v RZ
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
6
kompletní časy jezdců v RZ Casier (Kamil Sedláček) 5
   Sibera (Michal Pospíšil) 1


 Teamy  Značky
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  Škoda
2  Doktor Racing 2  Subaru
3  4 Rombi Corse 3  Fiat
4  Sheron Racing Team 4  Citroën
5  Monster Energy Team 5  Ford
6  Red Bull Junior 6  Mini
7  Marlboro Dealer Racing 7  Suzuki
8  XV-01 Tamiya Rally Team 8  Peugeot



PRVNÍ VÍTĚZSTVÍ V ERC PRO PANA CASIERA

Úvodní podnik „nového“ šampionátu Euro RC Rally Challenge, který obstarala známá Caterpillar Rally, opanoval rychlý Belgičan Bernd Casier se Škodou Fabia S2000 startující pod křídly stáje Doktor Racing. Na stupních vítězů jej doplnili Pavel Sibera s další „Fábkou“ a Ott Tänak s Imprezou WRC.

Přestože pořadatelé ERC jsou již zkušenými mazáky a Caterpillar Rally se konala v jejich rukou už po dvanácté, viselo před startem ve vzduchu několik otazníků. Především to bylo počasí. „Cat“ se sice koná v uzavřených prostorách nadzemních garáží vedle budovy Zlínského kraje, ale již několik dní před samotným závodem bylo všem jasné, že to mezi tradičně prochladlými zdmi patrového parkoviště nebude žádná procházka růžovou zahradou. No a žádná „hitparáda“ to v tomto směru nakonec ani nebyla. Noční a ranní teploty dosahovaly dokonce nemalých hodnot pod bodem mrazu, v den konání rally to bylo okolo mínus 10. stupňů dle měřítek pana Celsia. Proto další otázkou, jež tímto návazně vyvstala, bylo, zda-li v takové „kose“ vydrží výpočetní a měřící technika se všemi svými nezbytnými články. No a v neposlední řadě panoval i mírný neklid nad tím, jaká vlastně bude v těchto podmínkách účast a jezdecké obsazení. Poslední dvě zmíněné obavy se nakonec ukázaly jako liché. Veškerá měřící zařízení pracovala bez potíží, dokonce ani časoměřička Jana neumrzla, no a účast byla velmi slušná. V krásně „barevném“ uzavřeném parkovišti čekalo na svoji pouť šesti rychlostních zkoušek čtyřiatřicet vozů nejrůznějších značek a specifikací.
Jako první vyrážel na betonové tratě loni nejrychlejší „driver“ šampionátu Intercup Bernd Casier, který zde obhajoval prvenství z minulého ročníku Caterpillaru, jenž se dříve pod hlavičkou Intercupu konal. Nejlepším časem v cíli RZ 1 se však prezentoval jiný kvalitami oplývající jezdec, a to Pavel Sibera disponující zbrusu nově přestavěným podvozkem Xray. Při pohledu na tradičně dravou Siberovu jízdu bylo všem jasné, že jeho předstartovní řeči o „nepřipravenosti syrového neotestovaného podvozku“ jsou zcela scestné. Trochu překvapivě se druhým časem na úvod prezentoval Estonec Tänak, favorizovaný Casier zajel třetí čas, rozdíly však byly velmi malé. V Casierovi „chytly saze“ od druhé erzety, po níž se ujal vedení, které až do konce soutěže nepustil. Neměl to však příliš jednoduché, když za jeho zády zuřily po celou rally nelítostné souboje o další příčky a časový odstup od neustále dorážejících rychlých jezdů nebyl moc velký. O zbývající „místa na pódiu“ se prali Sibera, jeho týmový kolega z Red Bullu Cédric Robert, překvapivě rychlý byl i Tänak. A právě on byl po čtvrtém dlouhém rychlostním testu celkově druhý před svými souputníky. Ottovi zřejmě tento povrch vyhovuje, když právě tady vloni dokázal zajet výborný výsledek. Pořadí mezi těmito třemi zmíněnými jezdci se však stále přelévalo a ostatním pronásledovatelům tato jasná čtveřice včetně vedoucího Casiera mírně poodjela. Nakonec se na vítězné vlně udržel Belgický pilot jen díky své konstantní bezchybné a precizní jízdě. Navíc „pro oko rallymana koukatelné“. Stříbro ve finále ukořistil neustále nekompromisně jedoucí „Sibiř“, člen vítězného týmu Red Bull. Holt dvojnásobný mistr RC Rally stále umí. Ve finále velký těsný boj o bronzový stupínek vyhrál pro sebe estonský „frajer“ Tänak ze Sheron Racing Teamu. Neoblíbená čtvrtá příčka v cíli rally tak náležela dalšímu z „RedBulláků“ Robertovi, jenž musel na závěrečné rychlostce čelit mírným technickým problémům. Jeho týmový kolega Panizzi se poměrně dlouho držel na skvělé páté příčce, byl však občas v menším boji s dalším galským kohoutem Jean-Josephem. „Los Karlos“ byl v cíli lepší, než jeho o cosi vlasatější soupeř, Gillese Panizziho ale o téměř jasné páté místo připravily technické potíže s vylomeným zavěšením v poslední erzetě závodu. Blízko těchto dvou byli po celou rally i nejrychlejší dva z juniorů, Vít Kutal a Grzegorz Grzyb. V cíli byl nejlepší Víťa Kutal s Fiestou, jenž se nakonec dostal i před Martinickou legendu Josepha o pouhou desetinu sekundy. Na sedmé pozici dojel druhý z kategorie Junior Trophy Polák Grzyb. Boj o celkové osmé místo v závěru vyhrál nestárnoucí „Marlboroman“ Fagaso na úkor devátého krajana Ojedy. Bodovanou desítku pak uzavřel pěkně jedoucí Bengué. Nutno podotknout že o „fous“, jelikož v nejlepší patnáctce to v přelívání pořadí jen vřelo.
V hodnocení juniorů se po vítězném Kutalovi a druhém Grzybovi, kteří jasně stíhají i absolutnímu pořadí, stal dalším „pódiákem“ z řad mladíků do 15. let nadějný Filip Kopecký. V klasifikaci F2 Trophy vyhrál Jirka Pavlík, velmi slušně jej však po celou dobu trápil druhý Martin Bartík, třetí byl Milan Kneifel. V nově vypsané  Historic Trophy i si i přes menší potíže zajistil svou jízdou prvenství Yugoslávský „buřič“ Brane Küzmič s Lancií, stříbrný byl atraktivní Trabant Petra Sekuly, oba doplnil Rakušan Stohl.

Takže první soutěž ERC vyšla, a to i přes nepříznivé podmínky, na výbornou. Vše fungovalo dle plánu, pravidla byly akceptovány, informovanost soutěžících dobrá, výsledkový servis bez potíží, luxusní bufet, teplo bylo na vycházejícím slunku trošičku taky, co víc v tomto rozmezí chtít. Velký dík patří především všem, co se podíleli na přípravě i chodu Caterpillar Rally, kdy i za nelehkých podmínek vše fungovalo a všichni jezdci se slušně svezli. Také početní diváci si přišli na své. Velké díky patří taktéž na poslední chvíli zorganizovanému a naprosto skvělému občerstvení v místě konání.

Ohlasy jezdců po soutěži:

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"
Na Caterpillar jsem jel s tím, abych chytl auto pořádně do ruky. To se ale asi stalo hned ve druhé erzetě, od které se mi začalo dařit. To nakonec vydrželo až do konce závodu. Auto bylo naprosto perfektní. Tratě byly výborně připravené, vše bylo dobře značené, přesto by se asi mělo na některé jezdce více posvítit." 

Cédric Robert (Filip Bezděk):
"
Letošní Caterpillar Rally bych rozdělil na dvě části: v prvních pěti erzetách to byl souboj se Siberou a Tänakem o umístění na bedně; v poslední, šesté, souboj s technikou. I když Fabia S2000 je konstruována s pohonem všech čtyř kol, tak porucha zadních transmisí nás posunula přechodně do kategorie 2WD. Takže souboj o „bednu“ rozhodla technika, což je výzvou pro celý tým připravit vůz po úspěšné a náročné zimě do správné kondice. Ale nyní vážně: tratě – krásné a pěkně „čitelné“; zázemí – catering skvělý; jezdecké obsazení – po dlouhé době jezdci, kteří bojují jen na trati a v servisu jsou kamarádi!! K organizaci závodu: celou zimu jsme připravovali s týmem ERC tuto premiéru a dopadla velmi, velmi dobře. Pocit z úspěšného, a jezdci již v průběhu velmi dobře hodnoceného závodu, převažuje nad „hořkostí z další brambory“, kterou si z této rally odvážím. Ta „bedna“ je snad pro mě zakletá! Celkově mám však z 12. Caterpillar Rally dobrý pocit z umístění (dosud nejlepší z mojí dosavadní účasti) a vynikající pocit z průběhu. Z pohledu výsledku týmu jsem nadmíru spokojen. Škoda jen technických problémů Panizziho. Jako spolupořadatel Great Crossu zvu všechny jezdce do přívětivé náruče lesa na Podhoří, abychom mohli opět v příjemné a kamarádské atmosféře bojovat o body v Euro RC rally Challenge." 

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Z našeho pohledu parádní soutěž,tratě dovedené k dokonalosti,fantastické svezení auto je pořád ve smyku. Výsledkově absolutní spokojenost. Do poslední vložky jsme šli jako jedenáctí s maximálním nasazením, naším cílem bylo proniknout do elitní desítky. Zajeli jsme jednou fantastický pátý čas absolutně, což nás katapultovalo až na vynikající osmou pozici,samozřejmě nám pomohly ty technické problémy Panizziho, ale taková už je rally." 

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Pěkné a krásně připravené tratě na promrzlém betonu. Po špatně zvolených pneumatikách jsem se probojoval na 10. pozici a jeto moje nejlepší umístění . Když vzpomínám na mé první závody vůbec z RC Rally, tak to bylo zde, a to jsem vypadl ve vyřazování. tentokrát jsem dojel na pro mě super pěkném 10. místě." 

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Dobrý výsledek. Ale cítili jsme se chvílemi i na víc. Po tom jak jsme si osahali managerem doporučené gumy, nás to bavilo, a to opravdu moc. Jízda se nám někdy opravdu dařila, nějaký osmý čas není k zahození. Ale musíme přiznat i lehké rozpoložení v pár situacích, holt jsme si trochu odvykli soupeřit. Vesměs jsme si jízdu ale hodně užívali, a to byly asi ty časové ztráty. Každopádně to bylo hodně hezké a letos nečekaně uvolněné svezení. Navíc i bodíky pro tým, což je taky super."

Brane Küzmič (Ondra Dočkal): 
"
Na startu jsem měl jasný cíl. Získat historicky první výhru v ERC v kategorii Historic Trophy. Bohužel seznam přihlášených nebyl tak nabitý jak se říkalo. Ale vím, že se to bude rozrůstat v průběhu roku a konkurence bude větší. Čtenáři už ví, že se to povedlo, ale i když se to nezdá nebyla to lehká cesta. Z neznámých důvodů se semo tamo vypne auto. Taky na jedné z RZ bylo velmi kritické podklouznutí s následkem nataženého svalu, ve spojitosti s už tak blbým tříslem to nebylo vůbec fajn. No ale dá se říct, že první RZ napověděla o všem a pak jsem už jenom hlídal svou pozici. Na první RZ jsem dal celkově 19. čas s náskokem cca 20 sek. na Stohla a cca 40 na Sekulu. To bylo vlastně rozhodující. Poté jsem se hodně hlídal, abych jel čistě a bez chyb a krotil balkánský temperament. Nemělo smysl se honit, jestli bude člověk 20. nebo 23. důležité bylo získat 10. bodů do historiků. Takže první pohár z prvního závodu ERC je doma – radost je pochopitelně velká, ale víme, že časy budou složitější, až se dostaví na start všichni ostatní a nově příchozí. Je třeba zmínit i další úspěch, který zaznamenala stáj Doktor Racingu ve složení Casier, Aghini, Küzmič. Tím je celkově druhé místo v hodnocení týmů, pochopitelně hlavně zásluhou Casiera, který se stal historicky prvním vítězem ERC v celkové klasifikaci. Ale neměl to Casier rozhodně jednoduché, ale dokázal, že se s tím dokáže popasovat a Doktor Racing je hrdý nato, že tento rok budeme spolu. Aghini na tom byl v průběhu závodu líp, než nakonec dopadl a je to velká škoda. Na pořadí týmů by to asi vliv nemělo, ale mohl být rozhodně výš a bodovat do jednotlivců (tzn. být do 10. místa). Celkově vzato – za celý Doktor Racing super závod. Dva poháry pro vítěze a druhé místo v týmech ... To by řekl před sezónou málo kdo. Ale tak víme čím to je..." 

Olin Bětík (Olin Bětík): 
"Úvodní soutěž nového šampionátu s mnohaletou zkušeností pořadatelů proběhla z pohledu MOVO Racing teamu dle očekávání vzhledem k tradici jakou máte jako pořadatelé RC soutěží . Mrazivou teplotu betonových stěn garáží rozehřála přátelská a poklidná atmosféra doprovázena cateringem s teplým jídlem a nápoji! Tratě byly přehledně značeny a posádka našeho teamu snad poprvé za působení v rally podnicích neměla problém s rozpisem a neřešila problém kudy vlastně vede trať! Caterpillar byl pro nás vlastně takovou tečkou za aktivní účastí v rally. Bohužel zdravotní problémy pilota neumožňují běh za autem a bez něj to bohužel nejde. Ale i přes tento handicap jsme dojeli na pěkném a námi nečekaném 23.místě. Zároveň jsme poskytli servisní zázemí nově nastupujícímu teamu Maka Motor Co., který nasadil při premiéře dva vozy pilotované jezdci zvučných jmen - Ari Vatanen a Miki Biasion. Ari  dojel do cíle o celých 0:50,5 min dřív než naše tovární Suzuki SX4 a nebýt technických problémů na přívodu paliva v Mitsubishi Mikiho Biasiona, kdy cca 3 minuty opravoval na trati RZ ,tak by jsme si museli hodně hlídat záda aby nedojel taky před námi. To znamená, že tyto dvě Vsetínské posádky budou daleko nebezpečnější a konkurenceschopnější náhradou za náš team, a pokud bude z jejich strany zájem, tak jim pro pár prvních závodů poskytneme potřebné servisní zázemí a materiální podporu. MOVO Racing přesune závodní aktivitu na asfaltové okruhy série Le Mans , kde bude mít v kategorii GT FšeStock nasazeny dva vozy  a dokonce dosavadní navigátorka Vanda vezme do svých dívčích rukou volant růžového 2WD speciálu NISSAN GTR připraveného firmou YOKOMO. A po předělaní elektroniky a pohonu z SUZUKI do specialu Short Course otestujeme i buggy dráhy Olomouckého poháru spolu s horkou novinkou teamu SEKI Motorsport a to 22SCT od TLR . Takže RC Rally zdar! A díky!"

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Naše posádka absolvovala pár volných podniků na „rozdýchání“  do nové sezóny a i technika prošla docela zásadní ozdravnou kůrou. Ale přesto se nám první podnik vůbec nepovedl. Hned v první RZ jsme prokaučovali na pneumatikách a další zkoušky jsme se prali s nefunkčním diferákem. Veškerou smůlu pak dovršil kámen, který se nám dvakrát dostal do kola. Doufám, že jsme si veškerou smůlu již vybrali a už se plně připravujem na další krásnou soutěž - v tomto případě na šotolinu která nám snad více sedí....."

Franco Paiero (Team Manager Marlboro Dealer Racing):
"Nemůžeme být nespokojení. Náš team již není v postavení, ve kterém byl před lety. Nicméně bodovali jsme, a to je hodně důležité. Sestava legend z dob nedávno minulých, rozhodně nezklamala, spíše naopak. Pozice Fagasa a Loixe jsou mírným překvapením. Proto věříme, že ještě není všem dnům konec. " 

Jan Zbranek (Team Manager MAKA Motor Co.): 
"
Pro náš tým Maka Motor Co. to byla vůbec první soutěž, kterou jsme absolvovali. Brali jsme ji více-méně jako testovací, zda naše technika vydrží a funguje jak má. Neměli jsme žádné ambice a naším cílem bylo soutěž dokončit. Z tohoto pohledu jsme s umístěním maximálně spokojeni. A nebýt technické závady ve druhé RZ u Biasionova Mitsubishi, oba vozy by byly kolem 20. místa. To je velké povzbuzení do dalších soutěží. Musíme složit pořadatelům velkou poklonu za skvěle připravenou a srozumitelnou trať. Jako nováčci musíme pochválit také výbornou a bezproblémovou organizaci celého dne. Velký dík patří také Oldovi z MOVO Racing Teamu, který nám poskytl v přípravě na závody mnoho užitečných rad a v neděli jejich technické zázemí, bez něhož by vše nešlo tak jak šlo."

                                                                                                                                                                                                                                 „Loa“