Výsledky
XVI. Criterium Fryšták 2013

 Absolutní pořadí Fryšták 14. 9. 2013, startujících - 38 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Jan Viktora Viktora - Lysák Škoda Fabia S2000 Škoda Samohýl Motor Zlín 4WD 9:50,3
2 Michal Pospíšil Sibera - Jirátko Škoda Fabia S2000 Red Bull 4WD +0:03,5
3 Karel Bajza Tänak - Sikk Peugeot 207 S2000 Sheron Racing Team 4WD +0:16,2
4 Tomáš Pikner Duval - Pivato Ford Escort RS Cosworth 4 Rombi Corse Historic +0:18,1
5 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl Lancia Delta HF Integrale Doktor Racing Historic +0:34,8
6 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Fiat 124 Abarth Rally XV-01 Tamiya Rally Team Historic +0:35,5
7 Josef Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia S2000 Red Bull 4WD +0:40,6
8 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +0:42,4
9 Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +0:50,8
10 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Peugeot 106 Maxi Michelin Rally Team F2 +1:02,4
11 Jan Zbranek Vatanen - Richards Citroën Xsara WRC MAKA Motor Co. 4WD +1:10,7
12 Filip Kopecký Kopecký - Kopecká Subaru Impreza WRC FI-PA Rally Team 4WD/Junior +1:11,6
13 Martin Bartík Bartík - Bartíková Suzuki Swift S1600 WB Racing F2 +1:19,0
14 Vladimír Karlík Jean-Joseph - Boyere Mini JCW WRC 4 Rombi Corse 4WD +1:30,0
15 Roman Seifert Kneifel - Blažek Citroën Saxo Kit Car Pegas Rally Team F2 +1:36,5
16 Filip Bezděk Robert - Bedon Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD +1:43,7
17 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +1:44,1
18 Ondřej Záruba Záruba - Řeháček Ford Fiesta RS WRC Z-Sport 4WD +1:48,3
19 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Subaru Impreza WRC Subaru RC Rally Team 4WD +1:55,8
20 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +1:57,5
21 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +2:12,5
22 Michal Odstrčil Stohl - Müller Audi Coupé Quattro Barum Team Historic +2:15,5
23 Vít Kutal Kutal - Kutal Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/Junior +3:00,8
24 Martin Plšek Plšek - Plšek Subaru Impreza WRC APP Racing 4WD +3:02,9
25 Jiří Suchánek Aghini - Cerrai Škoda Fabia S2000 Doktor Racing 4WD +3:05,1
26 Martin Jakubů Clarkson - Jakubů Suzuki Swift S1600 WB Racing F2 +3:15,8
27 Jaroslav Kovařík Breen - Roberts Fiat 500 Abarth Martini Racing F2 +3:38,5
28 Roman Kalík Bengué - Escudero Škoda Fabia S2000 Bodlinare Čamlíkov RS Zlín 4WD +3:51,1
29 Stanislav Dalajka S.Dalajka - Dalajka Subaru Impreza WRC Monster Energy Team Junior 4WD/Junior +4:15,6
30 Marián Dalajka M.Dalajka - Dalajka Ford Focus WRC Monster Energy Team Junior 4WD/Junior +4:27,3
31 Robin Šiška Al-Attiyah - Bernacchini Subaru Impreza WRC Lay's Rallysport 4WD/Junior +5:08,2
32 Jan Kadlečík Lucky - Pons Škoda Fabia S2000 RCA Rally Team 4WD +7:48,6
33 Petra Hanáková Trojanová - Pluhařová Subaru Impreza WRC Recordati Green Team 4WD +13:23,9
34 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Peugeot 207 S2000 Red Bull Junior 4WD/Junior +15:07,3
             

                                                                                                                         

 Odstoupili
  soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
  Ivan Zmrzlík Cantamessa - Capolongo Mini JCW WRC 4 Rombi Corse 4WD tech.problém
David Kubeš Kubeš - Kubeš Fiat 131 Abarth XV-01 Tamiya Rally Team Historic tech.problém
Tomáš Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Audi S3 Gerd Rally Team 4WD vzdal
Jiří Gardoň Gardoň - Skalický Subaru Impreza WRC XV-01 Tamiya Rally Team 4WD tech.problém


  

 RZ  Vítězství v RZ
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
5
kompletní časy jezdců v RZ Viktora (Jan Viktora) 3
kompletní výsledky v pdf Sibera (Michal Pospíšil) 2


 Teamy  Značky
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  Škoda
2  Škoda Samohýl Motor Zlín 2  Peugeot
3  4 Rombi Corse 3  Lancia
4  Sheron Racing Team 4  Ford
5  Doktor Racing 5  Fiat
6  XV-01 Tamiya Rally Team 6  Mini
7  Red Bull Junior 7  Citroën
8  Marlboro Dealer Racing 8  Subaru




FRYŠTÁK NA VODĚ

V polovině září, přesněji v sobotu 14. 9. se v rámci Euro RC Rally Challenge uskutečnila druhá nejstarší RC Rally v ČR zvaná Criterium Fryšták. Při 16. ročníku této rally konající se v obci Fryšták u Zlína, přesněji v areálu dlouholetého pořadatele firmy ObalPrint, jsme byli svědky nejrůznějších dramatických situací. Nejúspěšnějším závodníkem se zde stal Honza Viktora se svou Fabií S2000 v barvách stáje Škoda Samohýl Motor Zlín, po velkém souboji s Honzou stanul na stříbrném stupínku Pavel Sibera se stejnou specifikací vozu z týmu Red Bull, bronzovou příčku obsadil Ott Tänak pilotující Peugeot 207 S2000 Sheron Racing Teamu.


Již před samotnou soutěží panovaly velké obavy, když se předpovědi hlásající vytrvalý déšť naplňovaly, a tak se tentokrát musela pořadatelská skupina shodnout na změnách v časovém harmonogramu a uspořádání jednotlivých rychlostních zkoušek. Těch bylo původně na programu devět, nakonec se však odjelo jen 5 měřených úseků. V uzavřeném parkovišti před startem se sešlo 38 soutěžních speciálů, které mimo jiné zdobila bohatá účast historiků s krásnými vozy. Podmínky na tratích byly kvůli počasí nevyzpytatelné, chvílemi déšť sice ustával, naopak se však v průběhu některých zkoušek znovu spouštěl a závodilo se tedy celou dobu na více či méně mokrém asfaltu. Hlavní roli hrála volba vhodných pneumatik a především cit pro jízdu.
Na úvodní erzetě byl nejrychlejší Pavel Sibera, který se letos na soutěžích objevuje jen sporadicky, druhý čas zaznamenal junior Grzegorz Grzyb, třetí pak nejlepší z historiků Brane Küzmič. Rozdíly však byly naprosto nicotné, když se do desíti sekund vměstnalo hned 19 závodníků. Na druhé zkoušce zajel nejlépe Honza Viktora a posunul se za Siberu na druhé místo, na „bednu“ postoupil Estonec Tänak. Na tomto dlouhém testu se pořadí i na dalších místech hodně promíchalo. Různé problémy zde zaznamenalo několik rychlých jezdců, včetně favorizovaného Vítka Kutala, jenž urazil na své Fiestě kolo a po velké ztrátě se tak propadl mimo bodované pozice. Problémy technického rázu zpomalily například také Benguého a Cantamessu. Jan Viktora vyhrál i následující, opět docela dlouhou, erzetu a po ní se již „vyhříval“ na vedoucí pozici. Jen o 3 sekundy zpět byl Pavel Sibera, který souboj o prvenství nevzdával. Třetí zůstával skvěle jedoucí Ott Tänak ztrácející 10 sekund na „Sibiř“. Velmi těsně však následovali nejrychlejší jezdci Historic Trophy, jejichž předepsané pneumatiky fungovaly na zdejším povrchu výborně. Především čtvrtý Francois Duval dokazoval, že na asfaltu opravdu umí a v průběžné výsledkové listině přeskočil jugoslávského dravce Küzmiče. Mezi oba nejlepší historiky se vklínil vedoucí muž mistrovství Cédric Robert, který mě tady již teoretickou šanci na zisk titulu. Předposlední rychlostní zkouška se mu však stala osudnou, když kvůli vyvrácenému „šusplechu“ tento test nedokončil. Korunovace mistra se tedy odkládá až na poslední závod sezóny. Rozjetá Viktorova „Fábka“ byla v cíli znova nejrychlejší a její pilot navýšil náskok na Siberu o další 1 sekundu. Do finále však šli oba protagonisté souboje o vítězství naplno. Trať poslední erzety sice projel v nejlepším čase Pavel Sibera, na bezchybného Honzu Viktoru to však v součtu nestačilo. „Viki“ si tak dojel při svém prvním startu v ERC pro premiérové vítězství, nutno podotknout, že zcela zasloužené. Stříbrný „Siberíňu“ byl sice po nezdarech z jarních startů v cíli spokojen, přesto jej lehce zamrzela minimální 3,5s ztráta na první flek. Poslední volnou pozici na stupních vítězů udržel estonský závodník Tänak a zopakoval tak svůj úspěch z Caterpillaru, kde startoval v šampionátu naposled. Jen o pouhé 2 vteřinky za ním byl v cíli nejrychlejší z historiků, a to Belgičan Duval, který se svým Escortem předváděl naprosto bezvadný výkon. V absolutním pořadí pak následovali další dva jezdci této stále populárnější kategorie - Küzmič a Ojeda - oba se v závěru poprali o konečný výsledek, když svým výkonem udivoval především španělský pilot. Až na nimi byl klasifikován vlasatý Gil Panizzi, který do poslední chvíle bojoval Polákem Grzybem. Ten byl zároveň na prvním místě v hodnocení juniorů. Do první desítky se vměstnali ještě Freddy Loix s historickou Lancií a vítěz F2 Trophy Ital Basso. Bodované příčky jen velmi těsně unikly Ari Vatanenovi, jehož výsledek je i tak jedním z překvapení.

Junior Trophy
Prvenství mezi sedmi mladíky do 15. let vybojoval se svým Mini Cooperem WRC Grzegorz Grzyb, jemuž situaci svou chybou mírně zjednodušil Víťa Kutal. Ten byl nakonec v cíli jako třetí. Stříbrnou příčku obsadil Filip Kopecký, který se neztratil ani v absolutním pořadí, kde zaznamenal 12. místo, což je pro něj zatím životním výsledkem. O čtvrtou pozici si to spolu rozdali bratři Dalajkaové, úspěšnější byl nakonec Standa před Mariánem. V pořadí pak následoval rostoucí Al-Attiyah. Velkou událostí byl start teprve 3,5 letého Esapekky Lappiho, který svůj Peugeot vodil v klidu a bez chyb, celou trať projel i přes svůj velmi nízký věk výborně a v cíli sklidil zasloužený aplaus. Skutečně nevídaná věc.

F2 Trophy
Ve dvoukolkách se sešlo 5 závodníků. Jasným favoritem byl Giandomenico Basso, jež svou roli potvrdil a po dalším vítězství se stal již s předstihem mistrem své kategorie. Druhý byl klasifikován Martin Bartík se Swiftem, nedaleko za ním dojel Milan Kneifel. Dále pak následovali Clarkson a  Breen.

Historic Trophy
Ve Fryštáku se sešel zatím největší letošní počet sedmi historiků. Jasným adeptem na prvenství byl Küzmič, s napětím se ale očekávalo, jak se bude dařit velmi rychlému Belgičanovi Duvalovi. Ten nakonec zvítězil, Brane Küzmičovi však druhé místo stačilo k předčasnému zajištění mistrovského poháru. Až nečekaný byl výsledek Enrique Ga. Ojedy, jenž dojel se svým překrásným Fiatem 124 Abarth bronzový. Čtvrtý mezi historiky skončil Freddy Loix, který se taktéž vešel do první desítky absolutně, takže v cíli byli celkem 4 jezdci této kategorie mezi nejlepšími deseti. Mohl tam být také jeho kolega s další novou hezkou „Integrálkou“ Gibo Fagaso, tomu se ale v jednom z úseků podařilo vyrobit chybu a po velké ztrátě, kdy erzetu dojížděl bez poloosy, dojel na 20. pozici a pátý ve své kategorii. Za ním pak dokončil Manfred Stohl, jenž opět nezklamal, když představil krásnou karoserii Audi Coupé Quattro. Až do cíle nakonec nedojel David Kubeš s novým Fiatem 131 Abarth.

Absolutní klasifikaci nadále vévodí Cédric Robert, šanci na titul má ale při jistých okolnostech též ještě Gilles Panizzi. Na celkovou „bednu“ má šanci ještě více jezdců. Hotové to není ani mezi juniory, i když Grzyb má před Kutalem celkem náskok, napínavý bude ale hlavně souboj o konečné 3. místo. V Historic Trophy i v F2 Trophy je o mistrech již jasno, stejně tak i v Team Trophy, kde si po dalším triumfu zajistil titul Red Bull.

16. Criterium Fryšták byla zajímavá soutěž s pěkně připravenými tratěmi, které bohužel nebylo možné kvůli počasí naplno využít. Ale i tak byla k vidění celá řada zajímavých situací a napínavých soubojů mezi jezdci. V neposlední řadě to byla celkem náročná zkouška odolnosti. Závěrem se sluší poděkovat hlavnímu pořadateli soutěže Martinu Vavřičkovi za tradiční špičkové zázemí spojené též s luxusním a Martinem dotovaným bufetem.

Ohlasy některých jezdců a týmových managerů po soutěži:

Jan Viktora (Honza Viktora):
"Když jsem byl ráno na cestě do Fryštáku, bylo mi jasné, že nás za takového počasí nic jednoduchého nečeká. To se také potvrdilo hned v úvodní vložce, kde jsem špatně obul a skončil až na 12. místě. Od druhé RZ se ale už vše zlepšovalo a já si závod čím dál víc užíval. Vše fungovalo na jedničku. Děkuji mému největšímu soupeři Pavlu Siberovi za napínavý závod až do samotného cíle. Chtěl bych ještě jednou poděkovat všem, co mi napomohli uplynulou sobotu zvítězit a hlavně tedy Karlovi za gumy. Soutěž se vyvedla stejně dobře jako každý rok." 

Pavel Sibera (Michal Pospíšil): 
"Criterium Fryšták je výborná soutěž a vždy se tu krásně svezeme. Letos byly připraveny opět hezké tratě, ale záměr pořadatelské skupiny zhatilo počasí, které se podepsalo na zkrácení soutěže. To se bohužel nedá nic dělat. Náš výkon hodnotím rozhodně jako velmi dobrý. Udělali jsme spoustu chyb, které ale pramení z nevyježděnosti. A vzhledem k tomu, že naposledy jsme s Karlem seděli v autě před čtyřmi měsíci a poslední celý odjetý závod byl Caterpillar, je druhý flek výborný výsledek. Musíme však velmi poděkovat Bernardu Darnichemu za přípravu auta, bez něho by náš start nebyl možný."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Tož tohle byla rally jako když u nás v „Jugošce“ udeří Mistrál na pobřeží... Dost tvrdá a takzvaným „ňunínkům“ z cukru vstup na vlastní nebezpečí. Překvapilo nás, že tvrdých bylo 38 (včetně jedné statečné Xeny). Konkurence velmi slušná a zvlášť v naší kategorii. Docela silný déšť odložil start o několik desítek minut, ale i tak průběžně stále pršelo. Start do soutěže nám vyšel perfektně - celkově 3. místo a vedení v kategorii. Druhá RZ nám vyšla taky velice slušně - stejný čas s Duvalem jsem hodnotil kladně, protože nebyla úplná spokojenost s nastavením. Jenomže se v servisu stala chyba a místo do mínusu byly expa nastaveny do plusu. Do toho ještě v průběhu třetí zkoušky kameň někde v autě a značná ztráta (cca 15 sekund) na Duvala se ukázala jako rozhodující v naší kategorii. Rázem se stal soupeřem dravě jedoucí Ojeda v bitvě o druhé „historické“ místo. Naštěstí jsem ho i s blbě nastaveným expem udržel o půl sekundy za sebou. Celkově z toho bylo 5. místo, což nás těší. Cíl - TITUL V HISTORIC TROPHY - byl splněn, a tak byl důvod k oslavě... Na Yugo Reli hodláme být ještě lepší!!!"

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Letošní Fryšták byla velmi dramatická rally. To počasí to jednoznačně kazilo, ale všichni jsme se museli s podmínkami nějak smířit. Pro tento podnik jsme nasadili zbrusu novou Lancii a s napětím jsme očekávali, jak se zapojíme do soubojů v Historic Trophy. Od začátku to šlo velmi dobře a hned na úvodní erzetě jsme zajeli čtvrtí v „Háčkách“ a desátí absolutně, což nás mile překvapilo. Následující dvě dlouhé vložky jsme absolvovali za vydatného deště, což sice nebylo moc příjemné, ale snažili jsme se co to šlo. Někteří soupeři se nechali „vydrcat“ záludnostmi zdejších tratí, my jsme se však snažili jet pokud možno bez větších chyb a zároveň rychle. Jak už jsme byli rozjetí, tak jsme dokonce v předposlední zkoušce zajeli šestý čas v absolutním pořadí, fakt dobrý pocit! Tak nějak nám to celé sedlo, jelikož zdejší tratě nám vždy vyhovovaly a nejinak tomu bylo i letos. Náš konečný výsledek je z říše snů, v této konkurenci jsme to nečekali. Je velká škoda, že se letos nemohla jet RZ „Příjezd“ a velice nás mrzí, že to ohavné počasí pokazilo v podstatě celou soutěž, jejíž tratě byly tradičně velmi kvalitně přichystané!"

Ari Vatanen (Honza Zbranek):
"Co říci k sobotní soutěži ve Fryštáku. Voda, voda a zase voda. Letos náš tým absolvoval již jednu soutěž v podobných podmínkách, takže naši techniku přívaly vody nijak nezaskočili, ale pořadateli perfektně připravené tratě si určitě zasloužily přívětivější počasí, aby bylo možné si je pořádně užít. Kvůli zdravotním problémům startovala z našeho týmu ve Fryštáku pouze naše posádka Vatanen-Richards a jelikož se nedaří technikům naladit vůz ideálně na asfaltové povrchy, naše ambice na umístění nebyly nijak velké. Časy kolem 18. místa na prvních dvou vložkách to jen potvrzovali. V následujících dvou RZ jsme se ale dostali do tempa a časy kolem 10. místa byly velkým překvapením. Škoda posledního měřeného úseku zkráceného programu Fryštáku, kdy jsme podlehli atmosféře a jezdecká parádička a následné couvání z barier nás stálo nemálo vteřin. Ale i tak náš tým dosáhl na 11. příčku celkově, čili nejlepší výsledek v tomto roce v ERC. Tento výsledek nás těší o to víc při vědomí, že jako jedni z mála (možná fakt jediní) v tomto šampionátu používáme starší stejnosměrné motory, takže příští sezonu s novým motorem by jsme již mohli pomýšlet na občasné body. Velký dík organizátorům za parádní svezení."

Simon Jean-Joseph (Vláďa Karlík): 
"Na Fryšták a jeho náročné asfalty jsme se těšili, nejenom pro skvělé pořadatelské zázemí, ale i pro dobrou atmosféru, která zde vždy vládne. Letošní soutěž byla bohužel velmi ovlivněna nepříznivým počasím, na které pořadatel správně zareagoval úpravou a zkrácením tratí, což ale neznamená, že by to soutěži ubralo na náročnosti. Právě naopak. Proto jsme zvolili takové rozumné tempo, abychom příliš neublížili autu a dojeli zdárně do cíle. To se nakonec povedlo. Někteří příliš „agresivní“ závodníci přehnali své nasazení a do cíle soutěže dorazili až za námi, s více či méně „rozebranými“ auty. Takže z tohoto pohledu se naše strategie ukázala jako velmi dobrá. Jezdíme pro radost, za naše peníze a vůbec jsme nevěděli co tolik vody s autem udělá, proto jsme byli rádi za dojetí v první půli startovního pole." 

Cédric Robert (Filip Bezděk):
"Na letošní Fryšták jsme se hodně těšili, a to už jen na jako první letošní opravdu asfaltovou soutěž. První zkoušku jsme jeli na špatných pneumatikách, proto jsme přezuli na osvědčené "štípané bloky", které se ale na mokru ukázaly jako špatná volba. Výběr tedy padl na pneumatiky kategorie Historic Trophy, které se na mokrém asfaltu ukázaly jako velmi dobré. V  předposlední rychlostní zkoušce jsme narazili spodním hliníkovým krytem do betonového prahu při vjezdu do haly a byl nám přidělen čas, čímž jsme se propadli na 16. místo. To už bylo po nadějích na výsledek. Jinak byl závod skvěle zorganizovaný."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Těsně před soutěží jsme konečně dotáhli avizovaný přestup mezi historiky. Poděkování tímto patří firmě ZedArt Racing, která designově připravila naši novou Deltu Integrale. Na Fryštáku se navíc sešla v kategorii historiků skvělá konkurence s krásnými auty. Úvod nám vyšel na výtečnou a drželi jsme se v popředí skupiny i absolutního pořadí. Na začátku třetí zkoušky jsem ale chyboval a urazil levé přední kolo. Opravili jsme to a pokračovali v RZ, bohužel bez poloosy, a tak ztráta rostla. Pouštěli jsme ještě na trati týmového kolegu Loixe a nakonec ztratili více než minutu, a to znamenalo konec nadějí na slušný výsledek. Zvládli jsme ještě úspěšně souboj se Stohlovým Quattrem, další postup bohužel zastavilo předčasné ukončení závodu. Letošní Fryšták negativně ovlivnilo špatné počasí, trvalý déšť donutil pořadatele rušit RZ a měnit časový harmonogram, což soutěž pokazilo. Počasí ale nelze ovlivnit, a tak doufejme, že příští rok to bude zase prosluněná asfaltová show."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Pěkná rally a pěkné tratě. V dešti bohužel zazlobila technika, a tak je výsledek špatný. Do další soutěže musím zapracovat na technice a pokusit se zabojovat o další body."

“Lucky“ (Honza Kadlečík):
"My jsme do této soutěže šli jako úplní nováčci bez zkušeností a brali jsme to spíš jako porovnávací test, zejména technického rázu. Přes handicap, který jsme měli s pomalým analogovým servořízením, které podle očekávání nesplňovalo požadavky kladené do rally, jsme navzdory velmi deštivým podmínkám byli rádi, že jsme tuto soutěž, i když zkrácenou kvůli velkému množství vody, dokončili.Takže nás čekají určité změny na voze, které jsou nezbytné. Soutěž byla i přes velkou nepřízeň počasí velmi zajímavá a vnímáme ji velmi pozitivně. Mnoho startujících zde svádělo napínavé a velmi vyrovnané souboje. Všem k těmto výkonům gratulujeme. Rádi bychom pochválili všechny zúčastněné za hezkou a přátelskou atmosféru. Také děkujeme pořadatelům a firmě ObalPrint za výbornou organizaci a za velmi zajímavé rychlostní zkoušky. Poděkování si zaslouží také „Loa“ za poskytnutí řady informací, které s těmito soutěžemi souvisí."

Franco Paiero (Team Manager Marlboro Dealer Racing): 
"V rámci přípravy na příští sezonu, v níž chceme startovat v Historic Trophy, jsme nasadili ve Fryštáku již dva vozy této skupiny. Nové Lancie Delta HF Integrale pilotovali Gibo Fagaso a Freddy Loix, Gustavo Trelles startoval s osvědčenou Xsarou WRC. Déšť, který provázel celou soutěž, nám příliš štěstí „nenapršel“. Gibo urazil kolo, Gustavo se nedostal do první patnáctky, což je zklamání. A tak vše zachraňoval výborným výkonem Freddy, který po několika letech bodoval osmou příčkou a zasloužil se o jeden bodík do klasifikace Team Trophy. Při naší oblíbené Fryštácké rally jsme jako tým ovšem čekali přeci jen víc." 

Luigi Battistolli (Team Manager 4 Rombi Corse): 
"Na Criterium Fryšták jsme do týmu angažovali specialistu na tuto soutěž - Francoise Duvala. Jeho výsledek předčil naše očekávání a velmi nám svým bodovým přínosem pomohl v boji o celkové druhé místo v Team Trophy. Za to mu celý náš team děkuje. V jednání s tímto špičkovým pilotem je ještě start na poslední soutěži šampionátu, asfaltové YU Reli 1000 Okuka. Samozřejmě pro příští sezónu jsou pro něj dveře otevřeny, tak aby doplnil stávající sestavu jezdců, která se z kraje sezóny vezla na úspěšné vlně a zajížděla stabilní výsledky. Bohužel v její druhé půli malinko ztrácí dech a až tak se daří, jak bychom si představovali."

Rudi Šali (Team Manager Doktor Racing): 
"Tentokrát jsme měli na startu dvě auta. Brane měl za úkol si předčasně zajistit titul v Historic Trophy a Aghini být co možná nejvýše. To první se podařilo, avšak Aghini se přijel více bavit, než bojovat o body. Avšak jeho průjezdy byly divácky jednoznačně nejatraktivnější."


                                                                                                                                                                                                                                 „Loa“