Výsledky
XXI. Tour de Cabin International RC Rally 2013

 Absolutní pořadí Bratřeov 5.- 6. 7. 2013, startujících - 26 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Filip Bezděk Robert - Bedon Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD 29:13,9
2 Vít Kutal Kutal - Kutal Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/Junior +0:38,3
3 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD +0:50,3
4 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +1:45,8
5 Jiří Rosík Rosík - Rosík Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/Junior +1:52,6
6 Roman Kalík Bengué - Escudero Škoda Fabia S2000 Bodlinare Čamlíkov RS Zlín 4WD +2:52,3
7 Jiří Martinek Martinek - Martinek Subaru Impreza WRC Kenatram RC Rally Team 4WD +2:59,6
8 David Kubeš Kubeš - Kubeš Subaru Impreza WRC XV-01 Tamiya Rally Team 4WD +3:40,0
9 Vladimír Karlík Jean-Joseph - Boyere Mini JCW WRC 4 Rombi Corse 4WD +3:49,9
10 Radek Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +4:17,0
11 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +4:24,0
12 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Subaru Impreza WRC XV-01 Tamiya Rally Team 4WD +4:33,0
13 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +4:46,2
14 Jakub Kašný Jakeš - Jakeš Ford Focus WRC Monster Energy Team Junior 4WD/Junior +5:06,2
15 Jan Zbranek Vatanen - Richards Citroën Xsara WRC MAKA Motor Co. 4WD +5:38,1
16 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl Lancia Delta HF Integrale Doktor Racing Historic +5:55,8
17 Petr Matulík Loix - Smeets Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +6:47,8
18 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Subaru Impreza WRC Subaru RC Rally Team 4WD +6:51,8
19 Matyáš Zbranek Biasion - Siviero Citroën Xsara WRC MAKA Motor Co. 4WD/Junior +7:08,0
20 Jaromír Suchánek Suchánek - Bouffier BMW M3 Jamaica Rally Team Historic +7:29,3
21 Jan Kňákal Kňákal - Dlouhý Lancia Delta S4 Lancia Martini Historic +7:45,6
22 Michal Odstrčil Stohl - Müller Ford Escort RS Cosworth Barum Team Historic +8:28,0
23 Josef Vacek Alén - Kivimäki Lancia Delta S4 Lancia Martini Historic +10:12,7
24 Martin Plšek Plšek - Plšek Subaru Impreza WRC APP Racing 4WD +10:37,3
25 Stanislav Dalajka S.Dalajka - Dalajka Subaru Impreza WRC Monster Energy Team Junior 4WD/Junior +14:26,7
             

                                                                                                                         

 Odstoupili
  soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
  Filip Kopecký Kopecký - Kopecká Subaru Impreza WRC FI-PA Rally Team 4WD/Junior tech.problém


  

 RZ  Vítězství v RZ
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
15
kompletní časy jezdců v RZ Robert (Filip Bezděk) 9
   Kutal (Vít Kutal) 3
    Panizzi (Josef Pekař) 3


 Teamy  Značky
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  Citroën
2  Monster Energy Team 2  Ford
3  Red Bull Junior 3  Subaru
4  XV-01 Tamiya Rally Team 4  Mini
5  Marlboro Dealer Racing 5  Škoda
6  Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín 6  Lancia
7  Kenatram RC Rally Team 7  BMW
8  4 Rombi Corse 8  






OPRAVDOVÝ VRCHOL SEZÓNY

Euro RC Rally Challenge 2013 si odbyla svůj pomyslný vrchol letošního roku v Bratřejově. Tato „nekompromisní dědina“ se krom jiného může pyšnit vznikem RC rally disciplíny vůbec. Ano, tady to před jednadvaceti lety opravdu celé vzniklo. Proto je zdejší případný úspěch velmi ceněn a historie jej rozhodně nezapomíná. Prestižní prvenství si zde vydobyl mladý Francouz Cédric Robert pilotující Citroën DS3 WRC v barvách vítězné stáje Red Bull , stříbro pak ukořistil nejlepší z juniorů Víťa Kutal, hájící barvy Monster Energy Teamu, bronzovou příčku obsadil další z „RedBulláků“ Gil Panizzi s novou DS3 WRC.  


Historicky nejstarší RC Rally se odehrála dle již léta zaběhlého formátu. Na soutěžící čekalo celkem 15 rychlostních zkoušek rozdělených do dvou závodních dnů. První krátká páteční etapa nabídla 4 měřené úseky na svižných asfaltových tratích u fotbalového hřiště, sobotní den pak byl ve znamení zbylých jedenácti zkoušek v horských lesích na náročných šotolinových testech. Právě na nich se vždy rozhoduje o výsledcích a nejinak tomu bylo i letos. Na startu se sešlo celkem 26 jezdců. V absolutním pořadí se favorizovali především Cédric Robert a jeho stájový kolega Gil Panizzi, který výjimečně na sedadlo spolujezdce posadil místní legendu Karla Wüzenttala. Neopomenutelní byli i nejrychlejší zástupci juniorské kategorie Grzegorz Grzyb a Vítek Kutal. Letos zatím nejlepší účast se sešla v rámci Historic Trophy, když opětovné vzdálené soutěžáky Kňákala a Aléna z týmu s jedinečnou image Lancia Martini, doplňovali minulým triumfem ověnčený Jarda Suchánek s BMW, tradičně nevynechal ani Rakušan Stohl a minule absentující Küzmič s Yugoslávskou Deltou.  Zklamáním byla tentokrát F2 Trophy, kde se nakonec nezúčastnil nikdo, což je ovšem velká škoda, protože letošní tratě byly pro rychlé „dvoukolkáře“ jako stvořené.

Celá ekypa startujících tedy měla příležitost se předvést na úvodní „rozpinkávací“ den na zpevněném povrchu. Hned na začátku se potvrdila předzvěst většiny soutěžících, když nejlépe začal Víťa Kutal se svou skvěle připravenou Fiestou. Vítek prošel úvodní etapou jako nůž máslem a po bezchybné jízdě se po pátku usadil ve vedení soutěže. Druhý byl Cédric Robert, jenž byl ovšem Vítkovi více než zdatným soupeřem, což dokazuje i minimální ztráta necelých tří sekund. Jako třetí byl po prvním dni klasifikován další velmi talentovaný junior Jirka Rosík. Čtvrtý Panizzi zajel standard, na vítěze však ztrácel již skoro půl minuty. Velkým překvapením bylo páté místo Davida Kubeše. V průběhu atraktivní první etapy byla tradičním zpestřením závěrečná „paralelka“, kde se za bujarých jásotů početných fandů nechalo „vyhecovat“ spousta jezdců k zajímavým výkonům. Jednotlivé dvojice startovaly v pořadí odzadu a atmosféra tudíž gradovala. Povedený úvodní den pak zakončila „Afterpárty“, na niž se drtivá většina soutěžících přesunula do místa konání následujícího dne, tedy k chatě, kde se nacházelo i centrum celé soutěže. Tam byl již od pátečního večera zajištěn zcela nekompromisní bufet, jenž na rally vydržel i přes sobotu, což byla jedna z letošních příjemných novinek. A když jsme u těch novot, vyasfaltované části šotolinových erzet, to bylo teprve „překvápko“. No ale tratě se v Bratřejově vyvíjí neustále. Každopádně to bylo obrovské a vítané zpestření. 

V sobotu po ránu, kdy na všechny čekal těžký „El Condor“, byl nejrychlejší Panizzi, který před startem avizoval mírně pochroumanou nohu, dle dosahovaných časů to však nebylo nijak znát. Na následující okruhové rychlostní zkoušce, kde nebyla nouze o zajímavé manévry, zajel opět nejlíp Panizziho Citroën, sekci „nad chatou“ pak zakončil nejrychlejším časem další Francouz Robert. Ten očividně bojoval co to šlo, ovšem na stále vedoucího Kutala ztrácel zatím přes 5 sekund. „Pepanizzi“ postoupil po skvělých výkonech na průběžný třetí „flek“. Po té se celá skvadra rozjetých závodníků přesunula na legendární úseky do vzdálenějšího lesa, kde dominovala především RZ „Tarzan“. Ta se po třech kratších zkouškách jela v této sekci na závěr hned dvakrát po sobě. Také tady gradovala výborně rozjetá atmosféra všech přihlížejících. První průjezd nejdelším Tarzanem se stal kořistí Cédrica Roberta, druhý pak Vítka Kutala. Oba jezdci v boji o první místo však již měli celkem jasno, prvně jmenovaný francouzský závodník již předtím řádně „zatáhl“, dostal se do vedení a mohl se chlubit slušným, osmadvacetisekundovým, náskokem. Na třetí příčce byl stále bojující Panizzi. V pořadí pak následovali juniorské „drtičky“ Grzyb a Rosík. Závěrečnou fázi třech rychlostek, které se odjely podobně jak ráno nad chatou, ozdobila znovu výtečná fandící kulisa. „Atmoška“ gradovala a Cédric Robert „letěl jak z řetězu urvaný“. S přehledným náskokem si tak se svým „Citrónem“ pojistil celkové vítězství a upevnil si tak i vedoucí pozici v průběžné klasifikaci šampionátu. Pro stříbro si tedy nakonec dojel Vít Kutal, což je samozřejmě jeho životní výsledek, vzhledem k jeho mládí a talentu, ne neopomenutelný. Vítek zároveň vybojoval i maximální počet bodů v hodnocení Junior Trophy. „Extrémně soutěživý“ Panizzi se už v závěru smířil s třetím místem a i přes avizované zranění předvedl znova výborný výkon. Jako čtvrtý byl klasifikován Polák Grzyb, který se svým „Miníkem“ v závěru odolal ataku pátého Jirky Rosíka. Oba zmínění piloti patří ještě do kategorie jezdců do 15. let, a tak se podělili o pomyslné juniorské stupně vítězů. Velký úspěch je konečná šestá příčka pro Alexe Benguého, jenž tak se svou Fabií zúročil své mnohaleté zkušenosti a prokázal nesporný jezdecký um. Jen o fous za ním dojel do cíle Jirka Martinek, což je pro něj zcela jistě dobrý výsledek a i pro něj platí, že někteří jezdci stále „rostou“ a je radno s nimi počítat. To se dá říci o dalším v pořadí, osmém Davidu Kubešovi, jehož výsledek je pro mnohé naprostým překvapením. „Dejv“ zajel opravdu výbornou soutěž a mnoha soupeřům byl svým výkonem trnem v oku. Těsně za jeho Imprezou dojel velezkušený martinický „šílenec“ Simon Jean-Joseph, desítku nejlepších pak uzavřel Španěl Fagaso, jenž uhájil poslední bodovanou pozici před rychlým týmovým kolegou Trellesem.

Samostatnou kapitolou jsou tentokrát především Historici. Jasný favorit, Brane Küzmič, se očekával na bodovaných pozicích, kde se také chvíli držel, jeho boj o absolutní výsledek však zhatily technické potíže a „Doktor“ byl nakonec rád, že se mu podařilo soutěž dokončit na první příčce v hodnocení Historic Trophy. Stříbrným veteránem se stal Jarda „Suši“ Suchánek, ne moc daleko byl třetí Honza Kňákal. V pořadí pak následovali skvěle bojující Manfred Stohl a Markku Alén.

Co se týká Junior Trophy, první trojka v pořadí Kutal, Grzyb, Rosík, se soustředila na boje v absolutním pořadí a ostatním mladíkům s přehledem ujela. Jako čtvrtý z juniorů byl v cíli „Kuba“ Jakeš, dále pak Ital Biasion a Standa Dalajka. Filip Kopecký bohužel kvůli technickým problémům závod nedokončil, což byl i celkově jediný odpadlík letošní „Tour“.

21. ročník Tour de Cabin International Rally byl letos opravdu vydařený, čemuž, krom dalších věcí, pomohlo i doslova ideální počasí. Opět jsme byli svědky mnoha atraktivních soubojů a spousty zajímavých okamžiků. Organizačně to bylo na jedničku, navíc všichni jezdci se mohli těšit z bohatých cen a po celou rally vládla parádní neopakovatelná atmosféra. Taky nově zařazený občerstvovací servis nad chatou potěšil. Co víc si přát...

Ohlasy některých jezdců a týmových managerů po soutěži:

Cédric Robert (Filip Bezděk):
"Mám velkou radost, že se nám povedlo dokončit 21. ročník těžké Tour de Cabin na velmi krásném prvním místě. Páteční asfaltovou etapu jsem absolvoval se šotolinovým autem, které mělo asfaltové tlumiče, což nebylo dobré. Po prvních dvou šotolinových rychlostních zkouškách jsme upravili tvrdost předních a zadních tlumičů a výsledek byl fantastický! Povedlo se nám vyhrát 9 rychlostních zkoušek a odrazit konkurenci o necelých 40 sekund. Poděkování si také zaslouží organizátoři, kteří  připravili náročné a hezké rychlostní zkoušky." 

Alex Bengué (Roman Kalík): 
"Tratě byly krásně připraveny, hlavně v sobotu ty asfaltové úseky v lese byly velkým překvapením. Pořadateli Radkovi a jeho realizačnímu týmu patří velké poděkování za připravení tratí.  Ze závodního úspěchu jsem spokojen. Po asfaltové páteční části jsem byl na 12. místě, to jsem moc nadšený nebyl, ale jak se říká - chleba se láme na Tarzanovi - a po odjetí obou Tarzanů jsem byl už na 6. místě. To se mi podařilo udržet až do cíle závodu. Ještě patří poděkování za catering , guláš byl vynikající."

David Kubeš (David Kubeš):
"Závod se mi velmi líbil, jelikož jsem ho poprvé dojel ze dvou pokusů ,které jsem měl. Také jsem se poprvé setkal s šotolinovou částí, loni mi totiž shořel po první dni motor. Krásný závod s asfaltovými přejezdy, i když to bylo většinou hodně úzké, ale zase některé úseky byli pěkně rychlé. Už první den mi všichni říkali, že se z Tarzana "poseru". Ale nepřišlo mi to zas tak těžké, dokonce mi to přišlo lehčí, než některé ostatní části."

Simon Jean-Joseph (Vláďa Karlík): 
"Na Tour de Cabin jsem se vyloženě těšil a očekával jsem, že zúročíme letité zkušenosti a zajedeme okolo pátého až osmého místa. Bohužel nestalo se, i když jsme měli zapůjčený speciál kategorie WRC od Aimont Racing. Jednalo se o vůz Mini John Cooper Works WRC. Na asfaltových pátečních zkouškách jsme si na auto velice rychle zvykli. A po první etapě jsme i přes desetisekundovou penalizaci přenocovali na krásném sedmém místě. Sobota začala nadějným absolutně pátým časem v RZ. Jenomže potom se rozjeli i ti ostatní jezdci a nám se dařilo jen sporadicky zajíždět časy do desátého místa, což nebylo moc dobré. K tomu se přidaly i technické problémy na prvním průjezdu Tarzana, kdy jsme se do cíle dobelhali se zablokovaným levým předním kolem, což nám na motivaci do dalších soubojů moc nepřidalo. Nevím, musíme se na to ještě podívat, obecně vzato na asfaltu to bylo dobré, tam jsem s výkonem naším i auta spokojen, ale na šotolině se nám dařilo méně. RZ vedoucí převážně do kopce nám šly, ale na těch zkouškách, kde bylo hodně sjezdů, tam jsme ztráceli drahocenné vteřiny. Jestli to bylo nevhodným nastavením tlumičů, nebo jezdeckým stylem, musíme nejprve analyzovat a nebo začít jezdit závody do vrchu. Nakonec jsme ale rádi i za to deváté místo, přes všechny problémy a za ty dva body do hodnocení jezdců. Samozřejmě i za ten jeden vydřený bod do Team Trophy, při absenci naší týmové dvojky, který jsme sami vydolovali tam vysoko, v Bratřejovských horách." 

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Parádní souboj s týmovým kolegou Trellesem, udolali jsme ho až v poslední zkoušce. Člověk je tvor soutěživý a svého soupeře si vždy najde a nemusí to být zrovna mistr vesmíru. Dík Gustavo za skvělou bitvu."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Tour de Cabin je bezesporu nejnáročnější ale i nejkrásnější soutěž . Místo konání - Bratřejov a přilehlé lesy - je pro tuto soutěž NEJ. Samotná rally byla fantasticky pořadatelsky zvládnutá !! První den krásné asfalty, rychlé a technicky náročné s velkým počtem skoků a protahováků. Druhý den opět hodně náročné RZ, ale v šotolinové verzi na solidně upravených a rozšířených lesních lokalitách. Občerstvovací stanice hned u základny byl taktéž velmi dobrý tah pořadatele. Prostě velká spokojenost !!! Co se týče naší posádky, jsme s umístěním spokojeni , jenom nás mrzí ztráta bodovaného desátého fleku v poslední erzetě. Ale i to bylo v režii našeho týmu  Marlboro Dealer Racing . Auto fungovalo skvěle a bez problémů. Celá soutěž se nám velmi zamlouvala."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Není radno vlítnout do dvoudenní soutěže bezhlavě a ukrutně přemotivovaný. Není, ale stalo se... Na shaku několikanásobné kolo-střešní kombinace. Vidět bylo hlavně urvané křídlo, ale to hlavní vidět nebylo – k tomu ale později. Ale jižanské závodění pokračovalo hned na RZ 1 v podobě trefeného cíle. Bylo třeba se uklidnit a malinko vychladnout. To se povedlo a zase závěrečný Circus Maximus byl nějaký moc vlažný (prodaný). Páteční tratě byly velice pěkné – otevřené, divácká kulisa byla výborná (miláček publika F. Loix sklízel doopravdy hlasité ovace). Je taky nutné pochválit závodníky a doprovody, za pomoc při úklidu ihned po páteční sekci. Proběhlo občerstvení a přesun k chatě, kde již byl nachystán pojízdný bufet. Táboráček, pokec, někteří tančí, koupou se a papkají na mezi. Já si dávám pifko a kontroluju auto (lepím křídlo) a zjišťuju nějaké drobnosti, kterým bohužel nevěnuju pozornost... Sobotní ráno se mstí daní nejkrutější. Hned na první RZ příděl. Holt je třeba se příště věnovat i maličkostem. Bodové ambice do celkového jdou automaticky do hajzlu. Damoklův meč v podobě druhého přídělu cítím doslova na temeni na začátku Tarzana, kdy se do řízení hned po startu dostává šutr a nechce ven (zde je nutné podotknout, že těsně před startem předvádí Babánek jakési woodoo šaškárny směrem k autu). No nakonec jsem ty čáry zlomil cca 5 sekund před startem pátečního soupeře Jirky Rosíka, kterého pak pouštím a dojíždím vysloveně na půl plynu. Už se jenom soustředím na dojetí a na soupeře v kategorii. Obojí se naštěstí povedlo a tak konec dobrý – všecko dobré. Brátr bolel, ale tato klasika všech klasik je báječná, i když celkové umístění není dle představ. Být v cíli je skvělý pocit..."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"No paráda. Po pěti letech se nám podařilo dojet až do cíle slavné Tour, navíc bez jakýchkoli technických potíží. To nás velmi potěšilo. O výsledek ani nejde, dobře jsme se svezli a užili si to."

Jarda „Suši“ Suchánek (Jaromír Suchánek): 
"Super rally! Po velkém úspěchu na ¨Žabě´´ jsme v historicích věřili v dobrý výsledek. Ale příděl času v druhé RZ, díky rozbitému servu, byl studenou sprchou. První šotolinová zkouška ukázala na špatné nastavení tlumičů. Díky Honzovi Kňákalovi jsme provedli změny v nastavení a auto začalo fungovat (kdyby věděl k čemu to povede, tak by nám možná radši neradil). Postupně se nám dařilo umazávat ztrátu na Honzu a Manfreda. Rozhodl druhý průjezd Tarzana, kde jsme oběma nadělili přes 20s. Boj ale pokračoval i v posledních třech RZ. Nic nebylo rozhodnuto. Po předposlední 14 RZ ( 8 čas celkově !) jsme se vyhoupli na druhé místo v historicích s chudobným náskokem 2,8s. Až opravdu poslední rychlostka potvrdila druhý flek na bedně. Super závod, skvělé tratě, výborná organizace, zázemí a adrenalin až do konce. To vše k Bratřejovu prostě patří..." 

Luigi Battistolli (Team Manager 4 Rombi Corse): 
"Při avizované neúčasti Cantamessy na Bratřejově se nedal očekávat v dané týmové konkurenci žádný velký bodový zisk . Proto jsme rádi i za ten jeden obdržený bod, který nás pořád drží v boji o druhé místo v Team Trophy s mírnou rezervou. Na třetího v pořadí totiž pořád máme náskok pěti bodů a proto bude naší prioritou tento náskok ve zbývajících dvou asfaltových soutěžích uhájit. Pro to uděláme naprosté maximum."

Rudi Šali (Team Manager Doktor Racing): 
"Brane se nám vrátil jakýsi poblázněný nebo naspeedovaný, nebo já nevím co. Po první RZ jsem ho musel důrazně uklidnit. Bohužel se stala velká chyba v servisu z pátku na sobotu, a ta způsobila ztrátu šance na body do hodnocení týmů. Asi nemusím připomínat, že bohužel startovalo opět jenom jedno auto..."



                                                                                                                                                                                                                                 „Loa“