Absolutní pořadí | Bratřeov 5.- 6. 7. 2013, startujících - 26 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Filip Bezděk | Robert - Bedon | Citroën DS3 WRC | Red Bull | 4WD | 29:13,9 | |
2 | Vít Kutal | Kutal - Kutal | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD/Junior | +0:38,3 | |
3 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | Citroën DS3 WRC | Red Bull | 4WD | +0:50,3 | |
4 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Mini JCW WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +1:45,8 | |
5 | Jiří Rosík | Rosík - Rosík | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD/Junior | +1:52,6 | |
6 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Škoda Fabia S2000 | Bodlinare Čamlíkov RS Zlín | 4WD | +2:52,3 | |
7 | Jiří Martinek | Martinek - Martinek | Subaru Impreza WRC | Kenatram RC Rally Team | 4WD | +2:59,6 | |
8 | David Kubeš | Kubeš - Kubeš | Subaru Impreza WRC | XV-01 Tamiya Rally Team | 4WD | +3:40,0 | |
9 | Vladimír Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Mini JCW WRC | 4 Rombi Corse | 4WD | +3:49,9 | |
10 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +4:17,0 | |
11 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +4:24,0 | |
12 | Petr Bábek | Ojeda - Barrabes | Subaru Impreza WRC | XV-01 Tamiya Rally Team | 4WD | +4:33,0 | |
13 | Petr Šíma | Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD | +4:46,2 | |
14 | Jakub Kašný | Jakeš - Jakeš | Ford Focus WRC | Monster Energy Team Junior | 4WD/Junior | +5:06,2 | |
15 | Jan Zbranek | Vatanen - Richards | Citroën Xsara WRC | MAKA Motor Co. | 4WD | +5:38,1 | |
16 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Raúl | Lancia Delta HF Integrale | Doktor Racing | Historic | +5:55,8 | |
17 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +6:47,8 | |
18 | Dan Peťovský | Peťovský - Úlehla | Subaru Impreza WRC | Subaru RC Rally Team | 4WD | +6:51,8 | |
19 | Matyáš Zbranek | Biasion - Siviero | Citroën Xsara WRC | MAKA Motor Co. | 4WD/Junior | +7:08,0 | |
20 | Jaromír Suchánek | Suchánek - Bouffier | BMW M3 | Jamaica Rally Team | Historic | +7:29,3 | |
21 | Jan Kňákal | Kňákal - Dlouhý | Lancia Delta S4 | Lancia Martini | Historic | +7:45,6 | |
22 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Ford Escort RS Cosworth | Barum Team | Historic | +8:28,0 | |
23 | Josef Vacek | Alén - Kivimäki | Lancia Delta S4 | Lancia Martini | Historic | +10:12,7 | |
24 | Martin Plšek | Plšek - Plšek | Subaru Impreza WRC | APP Racing | 4WD | +10:37,3 | |
25 | Stanislav Dalajka | S.Dalajka - Dalajka | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team Junior | 4WD/Junior | +14:26,7 | |
Odstoupili | |||||||
soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod | |
Filip Kopecký | Kopecký - Kopecká | Subaru Impreza WRC | FI-PA Rally Team | 4WD/Junior | tech.problém |
RZ | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
15 |
kompletní časy jezdců v RZ | Robert (Filip Bezděk) | 9 |
Kutal (Vít Kutal) | 3 | ||
Panizzi (Josef Pekař) | 3 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Red Bull | 1 | Citroën | |
2 | Monster Energy Team | 2 | Ford | |
3 | Red Bull Junior | 3 | Subaru | |
4 | XV-01 Tamiya Rally Team | 4 | Mini | |
5 | Marlboro Dealer Racing | 5 | Škoda | |
6 | Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín | 6 | Lancia | |
7 | Kenatram RC Rally Team | 7 | BMW | |
8 | 4 Rombi Corse | 8 |
Euro RC Rally
Challenge 2013 si
odbyla svůj pomyslný
vrchol letošního roku v Bratřejově. Tato
„nekompromisní dědina“ se krom
jiného může pyšnit vznikem RC rally disciplíny
vůbec. Ano, tady to před
jednadvaceti lety opravdu celé vzniklo. Proto je
zdejší případný úspěch velmi
ceněn a historie jej rozhodně nezapomíná.
Prestižní prvenství si zde vydobyl
mladý Francouz Cédric Robert pilotující
Citroën DS3 WRC v barvách vítězné
stáje Red Bull , stříbro pak ukořistil
nejlepší z juniorů Víťa Kutal,
hájící barvy Monster Energy Teamu, bronzovou
příčku obsadil další z
„RedBulláků“ Gil Panizzi s novou DS3 WRC. Historicky
nejstarší RC Rally se odehrála dle již léta
zaběhlého formátu. Na soutěžící
čekalo celkem 15 rychlostních zkoušek rozdělených
do dvou závodních dnů. První
krátká páteční etapa nabídla 4
měřené úseky na svižných asfaltových
tratích u
fotbalového hřiště, sobotní den pak byl ve
znamení zbylých jedenácti zkoušek
v horských lesích na náročných
šotolinových testech. Právě na nich se vždy
rozhoduje o výsledcích a nejinak tomu bylo i letos. Na
startu se sešlo celkem
26 jezdců. V absolutním pořadí se favorizovali
především Cédric Robert a
jeho stájový kolega Gil Panizzi, který
výjimečně na sedadlo spolujezdce posadil
místní legendu Karla Wüzenttala.
Neopomenutelní byli i nejrychlejší zástupci
juniorské kategorie Grzegorz Grzyb a Vítek Kutal. Letos
zatím nejlepší účast se
sešla v rámci Historic Trophy, když opětovné
vzdálené soutěžáky Kňákala a
Aléna z týmu s jedinečnou image Lancia Martini,
doplňovali minulým triumfem
ověnčený Jarda Suchánek s BMW, tradičně nevynechal
ani Rakušan Stohl a
minule absentující Küzmič s Yugoslávskou
Deltou. Zklamáním byla tentokrát F2 Trophy, kde se
nakonec nezúčastnil nikdo, což je ovšem velká škoda, protože letošní tratě byly
pro rychlé „dvoukolkáře“ jako stvořené. Celá
ekypa startujících tedy měla příležitost se
předvést na úvodní
„rozpinkávací“
den na zpevněném povrchu. Hned na začátku se potvrdila
předzvěst většiny
soutěžících, když nejlépe začal Víťa Kutal
se svou skvěle připravenou Fiestou.
Vítek prošel úvodní etapou jako nůž
máslem a po bezchybné jízdě se po pátku
usadil ve vedení soutěže. Druhý byl Cédric Robert,
jenž byl ovšem Vítkovi více
než zdatným soupeřem, což dokazuje i minimální
ztráta necelých tří sekund. Jako
třetí byl po prvním dni klasifikován
další velmi talentovaný junior Jirka
Rosík. Čtvrtý Panizzi zajel standard, na vítěze
však ztrácel již skoro půl
minuty. Velkým překvapením bylo páté
místo Davida Kubeše. V průběhu
atraktivní první etapy byla tradičním
zpestřením závěrečná „paralelka“, kde
se
za bujarých jásotů početných fandů nechalo
„vyhecovat“ spousta jezdců k zajímavým
výkonům. Jednotlivé dvojice startovaly
v pořadí odzadu a atmosféra tudíž
gradovala. Povedený úvodní den pak zakončila
„Afterpárty“, na niž se drtivá
většina soutěžících přesunula do místa
konání následujícího dne, tedy
k chatě, kde se nacházelo i centrum celé soutěže.
Tam byl již od pátečního
večera zajištěn zcela nekompromisní bufet, jenž na rally
vydržel i přes sobotu,
což byla jedna z letošních příjemných
novinek. A když jsme u těch novot,
vyasfaltované části šotolinových erzet, to
bylo teprve „překvápko“. No ale
tratě se v Bratřejově vyvíjí neustále.
Každopádně to bylo obrovské a
vítané zpestření. V sobotu
po ránu, kdy na všechny čekal těžký „El
Condor“, byl nejrychlejší Panizzi, který
před startem avizoval mírně
pochroumanou nohu, dle dosahovaných časů to však nebylo
nijak znát. Na
následující okruhové rychlostní
zkoušce, kde nebyla nouze o zajímavé
manévry,
zajel opět nejlíp Panizziho Citroën, sekci „nad
chatou“ pak zakončil
nejrychlejším časem další Francouz Robert.
Ten očividně bojoval co to šlo,
ovšem na stále vedoucího Kutala ztrácel
zatím přes 5 sekund. „Pepanizzi“
postoupil po skvělých výkonech na průběžný
třetí „flek“. Po té se celá skvadra
rozjetých závodníků přesunula na
legendární úseky do
vzdálenějšího lesa, kde
dominovala především RZ „Tarzan“. Ta se po
třech kratších zkouškách jela
v této sekci na závěr hned dvakrát po sobě.
Také tady gradovala výborně
rozjetá atmosféra všech
přihlížejících. První průjezd
nejdelším Tarzanem se
stal kořistí Cédrica Roberta, druhý pak
Vítka Kutala. Oba jezdci v boji o
první místo však již měli celkem jasno, prvně
jmenovaný francouzský závodník
již předtím řádně „zatáhl“, dostal se
do vedení a mohl se chlubit slušným,
osmadvacetisekundovým, náskokem. Na třetí
příčce byl stále bojující Panizzi.
V pořadí pak následovali juniorské
„drtičky“ Grzyb a Rosík. Závěrečnou
fázi třech rychlostek, které se odjely podobně jak
ráno nad chatou, ozdobila
znovu výtečná fandící kulisa.
„Atmoška“ gradovala a Cédric Robert
„letěl jak
z řetězu urvaný“. S přehledným
náskokem si tak se svým „Citrónem“
pojistil celkové vítězství a upevnil si tak i
vedoucí pozici v průběžné
klasifikaci šampionátu. Pro stříbro si tedy
nakonec dojel Vít Kutal, což je
samozřejmě jeho životní výsledek, vzhledem k jeho
mládí a talentu, ne
neopomenutelný. Vítek zároveň vybojoval i
maximální počet bodů v hodnocení
Junior Trophy. „Extrémně soutěživý“ Panizzi
se už v závěru smířil
s třetím místem a i přes avizované
zranění předvedl znova výborný výkon. Jako
čtvrtý byl klasifikován Polák Grzyb, který
se svým „Miníkem“ v závěru
odolal ataku pátého Jirky Rosíka. Oba
zmínění piloti patří ještě do kategorie
jezdců do 15. let, a tak se podělili o pomyslné juniorské
stupně vítězů. Velký
úspěch je konečná šestá příčka pro
Alexe Benguého, jenž tak se svou Fabií
zúročil své mnohaleté zkušenosti a
prokázal nesporný jezdecký um. Jen o fous za
ním dojel do cíle Jirka Martinek, což je pro něj zcela
jistě dobrý výsledek a i
pro něj platí, že někteří jezdci stále
„rostou“ a je radno s nimi počítat.
To se dá říci o dalším
v pořadí, osmém Davidu Kubešovi, jehož
výsledek je
pro mnohé naprostým překvapením.
„Dejv“ zajel opravdu výbornou soutěž a mnoha
soupeřům byl svým výkonem trnem v oku. Těsně za jeho
Imprezou
dojel
velezkušený martinický
„šílenec“ Simon Jean-Joseph, desítku
nejlepších pak
uzavřel Španěl Fagaso, jenž uhájil poslední
bodovanou pozici před rychlým
týmovým kolegou Trellesem. Samostatnou
kapitolou jsou tentokrát především Historici. Jasný favorit, Brane Küzmič, se
očekával na bodovaných pozicích, kde se také chvíli držel, jeho boj o absolutní
výsledek však zhatily technické potíže a „Doktor“ byl nakonec rád, že se mu
podařilo soutěž dokončit na první příčce v hodnocení Historic Trophy.
Stříbrným veteránem se stal Jarda „Suši“ Suchánek, ne moc daleko byl třetí
Honza Kňákal. V pořadí pak následovali skvěle bojující Manfred Stohl a
Markku Alén. Co se
týká Junior Trophy, první trojka v pořadí Kutal, Grzyb, Rosík, se
soustředila na boje v absolutním pořadí a ostatním mladíkům
s přehledem ujela. Jako čtvrtý z juniorů byl v cíli „Kuba“
Jakeš, dále pak Ital Biasion a Standa Dalajka. Filip Kopecký bohužel kvůli
technickým problémům závod nedokončil, což byl i celkově jediný odpadlík
letošní „Tour“. Cédric Robert (Filip Bezděk):
OPRAVDOVÝ VRCHOL SEZÓNY
Ohlasy některých jezdců a týmových managerů po soutěži:
"Mám velkou radost, že se nám povedlo dokončit 21.
ročník těžké Tour de
Cabin na velmi krásném prvním místě.
Páteční asfaltovou etapu jsem absolvoval
se šotolinovým autem, které mělo asfaltové
tlumiče, což nebylo dobré. Po
prvních dvou šotolinových rychlostních
zkouškách jsme upravili tvrdost předních
a zadních tlumičů a výsledek byl fantastický!
Povedlo se nám vyhrát 9
rychlostních zkoušek a odrazit konkurenci o
necelých 40 sekund. Poděkování si
také zaslouží organizátoři, kteří
připravili náročné a hezké rychlostní
zkoušky."
"Tratě byly krásně připraveny, hlavně v sobotu ty asfaltové úseky v lese
byly velkým překvapením. Pořadateli Radkovi a jeho realizačnímu týmu patří
velké poděkování za připravení tratí. Ze
závodního úspěchu jsem spokojen. Po
asfaltové páteční části jsem byl na 12.
místě,
to jsem moc nadšený nebyl, ale jak se říká
- chleba se láme na Tarzanovi - a po
odjetí obou Tarzanů jsem byl už na 6. místě. To se mi
podařilo udržet až do
cíle závodu. Ještě patří
poděkování za catering , guláš byl
vynikající."
"Závod
se mi velmi líbil, jelikož jsem ho poprvé dojel ze dvou pokusů ,které jsem
měl. Také jsem se poprvé setkal s šotolinovou částí, loni mi totiž shořel
po první dni motor. Krásný závod s asfaltovými přejezdy, i když to bylo
většinou hodně úzké, ale zase některé úseky byli pěkně rychlé. Už první den mi
všichni říkali, že se z Tarzana "poseru". Ale nepřišlo mi to zas tak
těžké, dokonce mi to přišlo lehčí, než některé ostatní části."
"Na Tour de Cabin jsem se vyloženě těšil a očekával jsem, že zúročíme
letité zkušenosti a zajedeme okolo pátého až osmého místa. Bohužel nestalo se,
i když jsme měli zapůjčený speciál kategorie WRC od Aimont Racing. Jednalo se o
vůz Mini John Cooper Works WRC. Na asfaltových pátečních zkouškách jsme si na
auto velice rychle zvykli. A po první etapě jsme i přes desetisekundovou
penalizaci přenocovali na krásném sedmém místě. Sobota začala nadějným
absolutně pátým časem v RZ. Jenomže potom se rozjeli i ti ostatní jezdci a
nám se dařilo jen sporadicky zajíždět časy do desátého místa, což nebylo moc
dobré. K tomu se přidaly i technické problémy na prvním průjezdu Tarzana,
kdy jsme se do cíle dobelhali se zablokovaným levým předním kolem, což nám na
motivaci do dalších soubojů moc nepřidalo. Nevím, musíme se na to ještě
podívat, obecně vzato na asfaltu to bylo dobré, tam jsem s výkonem naším i
auta spokojen, ale na šotolině se nám dařilo méně. RZ vedoucí převážně do kopce
nám šly, ale na těch zkouškách, kde bylo hodně sjezdů, tam jsme ztráceli
drahocenné vteřiny. Jestli to bylo nevhodným nastavením tlumičů, nebo jezdeckým
stylem, musíme nejprve analyzovat a nebo začít jezdit závody do vrchu. Nakonec
jsme ale rádi i za to deváté místo, přes všechny problémy a za ty dva body do
hodnocení jezdců. Samozřejmě i za ten jeden vydřený bod do Team Trophy, při
absenci naší týmové dvojky, který jsme sami vydolovali tam vysoko,
v Bratřejovských horách."
"Parádní souboj s týmovým
kolegou Trellesem, udolali jsme ho až v poslední zkoušce. Člověk je tvor
soutěživý a svého soupeře si vždy najde a nemusí to být zrovna mistr vesmíru.
Dík Gustavo za skvělou bitvu."
"Tour de Cabin je bezesporu nejnáročnější ale i
nejkrásnější soutěž .
Místo konání - Bratřejov a přilehlé lesy -
je pro tuto soutěž NEJ. Samotná
rally byla fantasticky pořadatelsky zvládnutá !!
První den krásné asfalty,
rychlé a technicky náročné s velkým počtem
skoků a protahováků. Druhý den opět
hodně náročné RZ, ale v šotolinové verzi na
solidně upravených a rozšířených
lesních lokalitách. Občerstvovací stanice hned u
základny byl taktéž velmi dobrý
tah pořadatele. Prostě velká spokojenost !!! Co se týče
naší posádky, jsme s
umístěním spokojeni , jenom nás mrzí
ztráta bodovaného desátého fleku v
poslední erzetě. Ale i to bylo v režii našeho
týmu Marlboro Dealer Racing
. Auto fungovalo skvěle a bez problémů. Celá soutěž se
nám velmi zamlouvala."
"Není radno vlítnout do dvoudenní soutěže bezhlavě
a ukrutně
přemotivovaný. Není, ale stalo se... Na shaku
několikanásobné kolo-střešní
kombinace. Vidět bylo hlavně urvané křídlo, ale to
hlavní vidět nebylo –
k tomu ale později. Ale jižanské závodění
pokračovalo hned na RZ 1
v podobě trefeného cíle. Bylo třeba se uklidnit a
malinko vychladnout. To
se povedlo a zase závěrečný Circus Maximus byl
nějaký moc vlažný (prodaný).
Páteční tratě byly velice pěkné –
otevřené, divácká kulisa byla
výborná
(miláček publika F. Loix sklízel doopravdy hlasité
ovace). Je taky nutné
pochválit závodníky a doprovody, za pomoc při
úklidu ihned po páteční sekci.
Proběhlo občerstvení a přesun k chatě, kde již byl
nachystán pojízdný bufet.
Táboráček, pokec, někteří tančí, koupou se
a papkají na mezi. Já si dávám pifko
a kontroluju auto (lepím křídlo) a zjišťuju
nějaké drobnosti, kterým bohužel
nevěnuju pozornost... Sobotní ráno se mstí
daní nejkrutější. Hned na první RZ
příděl. Holt je třeba se příště věnovat i
maličkostem. Bodové ambice do
celkového jdou automaticky do hajzlu. Damoklův meč v podobě
druhého
přídělu cítím doslova na temeni na začátku
Tarzana, kdy se do řízení hned po
startu dostává šutr a nechce ven (zde je
nutné podotknout, že těsně před
startem předvádí Babánek jakési woodoo
šaškárny směrem k autu). No nakonec
jsem ty čáry zlomil cca 5 sekund před startem
pátečního soupeře Jirky Rosíka,
kterého pak pouštím a dojíždím
vysloveně na půl plynu. Už se jenom soustředím
na dojetí a na soupeře v kategorii. Obojí se
naštěstí povedlo a tak konec
dobrý – všecko dobré. Brátr bolel,
ale tato klasika všech klasik je báječná, i
když celkové umístění není dle představ.
Být v cíli je skvělý pocit..."
"No paráda. Po pěti letech se nám podařilo dojet až do
cíle slavné Tour,
navíc bez jakýchkoli technických
potíží. To nás velmi potěšilo. O
výsledek ani
nejde, dobře jsme se svezli a užili si to."
"Super rally! Po velkém úspěchu na
¨Žabě´´ jsme v historicích věřili v
dobrý výsledek. Ale příděl času v druhé RZ,
díky rozbitému servu, byl studenou
sprchou. První šotolinová zkouška
ukázala na špatné nastavení tlumičů.
Díky
Honzovi Kňákalovi jsme provedli změny v nastavení a auto
začalo fungovat (kdyby
věděl k čemu to povede, tak by nám možná
radši neradil). Postupně se nám
dařilo umazávat ztrátu na Honzu a Manfreda. Rozhodl
druhý průjezd Tarzana, kde
jsme oběma nadělili přes 20s. Boj ale pokračoval i v posledních
třech RZ. Nic
nebylo rozhodnuto. Po předposlední 14 RZ ( 8 čas celkově !) jsme
se vyhoupli na
druhé místo v historicích s chudobným
náskokem 2,8s. Až opravdu poslední
rychlostka potvrdila druhý flek na bedně. Super závod,
skvělé tratě, výborná
organizace, zázemí a adrenalin až do konce. To vše
k Bratřejovu prostě patří..."
"Při
avizované neúčasti Cantamessy na Bratřejově se nedal
očekávat v dané týmové
konkurenci žádný velký bodový zisk . Proto
jsme rádi i za ten jeden obdržený
bod, který nás pořád drží v boji o
druhé místo v Team Trophy
s mírnou rezervou. Na třetího v pořadí
totiž pořád máme náskok pěti
bodů a proto bude naší prioritou tento náskok ve
zbývajících dvou asfaltových
soutěžích
uhájit. Pro to uděláme naprosté maximum."
"Brane se nám vrátil jakýsi poblázněný nebo
naspeedovaný, nebo já nevím co. Po první RZ jsem ho musel důrazně uklidnit.
Bohužel se stala velká chyba v servisu z pátku na sobotu, a ta
způsobila ztrátu šance na body do hodnocení týmů. Asi nemusím připomínat, že
bohužel startovalo opět jenom jedno auto..."
„Loa“