Absolutní pořadí | Zlín-Podhoří 18.5. 2013, startujících - 23 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Josef Pekař | Panizzi - Panizzi | Škoda Fabia S2000 | Red Bull | 4WD | 16:11,7 | |
2 | Filip Bezděk | Robert - Bedon | Citroën DS3 WRC | Red Bull | 4WD | +0:10,1 | |
3 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Mini JCW WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +0:18,9 | |
4 | Vladimír Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Fiat Grande Punto S2000 | 4 Rombi Corse | 4WD | +0:19,9 | |
5 | Vít Kutal | Kutal - Kutal | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD/Junior | +0:46,8 | |
6 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Raúl | Lancia Delta HF Integrale | Doktor Racing | Historic | +0:49,8 | |
7 | Jiří Martinek | Martinek - Martinek | Subaru Impreza WRC | Kenatram RC Rally Team | 4WD | +0:55,2 | |
8 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +0:56,2 | |
9 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Peugeot 106 Maxi | Michelin Rally Team | F2 | +1:04,8 | |
10 | Ivan Zmrzlík | Cantamessa - Capolongo | Fiat Grande Punto S2000 | 4 Rombi Corse | 4WD | +1:19,9 | |
11 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +1:20,1 | |
12 | David Kubeš | Kubeš - Kubeš | Subaru Impreza WRC | XV-01 Tamiya Rally Team | 4WD | +2:16,1 | |
13 | Petr Šíma | Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD | +2:20,6 | |
14 | Martin Bartík | Bartík - Bartíková | Suzuki Swift S1600 | WB Racing | F2 | +2:36,0 | |
15 | Petr Bábek | Ojeda - Barrabes | Subaru Impreza WRC | XV-01 Tamiya Rally Team | 4WD | +3:09,8 | |
16 | Matyáš Zbranek | Biasion - Siviero | Mitsubishi Lancer Evo VI | MAKA Motor Co. | 4WD/Junior | +3:29,4 | |
17 | Dan Peťovský | Peťovský - Úlehla | Subaru Impreza WRC | Subaru RC Rally Team | 4WD | +3:39,8 | |
18 | Jan Zbranek | Vatanen - Richards | Subaru Impreza WRC | MAKA Motor Co. | 4WD | +4:19,3 | |
19 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +4:31,1 | |
20 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Toyota Celica 4WD Turbo | Barum Team | Historic | +5:11,7 | |
21 | Bronislav Kořínek | Arazim - Gál | Škoda Felicia Kit Car | Coyote Racing | F2 | +7:38,2 | |
22 | Stanislav Dalajka | S.Dalajka - Dalajka | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team Junior | 4WD/Junior | +10:18,9 | |
Odstoupili | |||||||
soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod | |
x | Michal Pospíšil | Sibera - Jirátko | Citroën DS3 WRC | Red Bull | 4WD | motor | |
|
RZ | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
7 |
kompletní časy jezdců v RZ | Panizzi (Josef Pekař) | 3 |
Jean-Joseph (Vladimír Karlík) | 2 | ||
Grzyb (David Sedláček) | 1 | ||
Sibera (Michal Pospíšil) | 1 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Red Bull | 1 | Citroën | |
2 | 4 Rombi Corse | 2 | Fiat | |
3 | Monster Energy Team | 3 | Škoda | |
4 | Red Bull Junior | 4 | Ford | |
5 | Marlboro Dealer Racing | 5 | Subaru | |
6 | Doktor Racing | 6 | Mini | |
7 | Kenatram RC Rally Team | 7 | Lancia | |
8 | Michelin Rally Team | 8 | Peugeot |
Třetím
podnikem šampionátu Euro RC Rally Challenge byla obnovená Viking Rally. Stupně
vítězů, obdobně jako na minulé soutěži, ovládli jezdci stáje Red Bull.
Tentokrát se z vysněného prvenství radoval Gilles Panizzi pilotující Škodu
Fabii S2000, jenž za sebou nechal kolegu Cédrica Roberta s Citroënem DS3 WRC,
na bronzový stupínek opětovně vystoupal Grzegorz Grzyb s vozem Mini John
Cooper Works WRC startující za juniorskou „Red Bulláckou“ odnož. Viking
Rally, což je dnes již legenda mezi RC soutěžemi, se v lokalitě u
základní
školy na Podhoří konala po dlouhých sedmi letech.
Ovšem i po tak dlouhé době
provázela devátý ročník znovuzrozené
klasiky spousta typicky charakteristických
vlastností - střídání asfaltu a
šotoliny, s tím spojená pneumatiková
loterie,
uvolněná atmosféra s řadou nahodilých
vzpomínek, vyrovnané souboje,
precizně připravené tratě, no a v neposlední řadě
taktéž typické rozmary
počasí. Prostě kompletní Viking. Ten totiž prakticky vždy
provázely nejisté
povětrnostní podmínky a letos tomu nebylo jinak. Brzy
ráno, v sobotu 18.
května, kdy se závod konal, se počasí tvářilo
„na pohodu“. Ale po finální
přípravě tratí všech sedmi rychlostních
zkoušek se spustil silný intenzivní
déšť a chvílemi to vypadalo, že to celé
„neklapne“. Chvilku před startem se
však počasí umoudřilo a nakonec se tedy
třiadvacítka posádek mohla pustit do
bojů. První
erzeta se jela pouze na asfaltovém povrchu, v tomto případě tedy mokrém.
Vítězný čas si připsal Pavel Sibera, jemuž se ovšem v cíli z auta
lehce zakouřilo, po analýze pak český driver zjistil neodstranitelný technický
problém s motorem své „Déestrojky“. Nenásledovalo tak nic jiného, než
odstoupení. Tím pádem se na čele výsledkové listiny ocitl Branislav Küzmič,
který sice pilotoval opět historika, na asfaltu však nejsou pro tuto kategorii
předepsané pneumatiky nevýhodou. No ale i tak to bylo docela překvapivé. Vždyť
za sebou nechal favorizovanější jména jako Panizzi, či Robert. Další dva
rychlostní testy se odehrávaly na šotolině, jen vcelku krátký dojezd k cíli
byl na zpevněném podkladu. První průjezd
RZ „Valhalle“ vyhrál Polák Grzyb, o jehož
jezdeckém umu v kombinaci
s výbornou technikou se sice ví, ale
vítězství v erzetě je vítězství
v erzetě. „Grzýbek“ navíc stále
spadá do kategorie juniorů, byť už těch
zkušenějších.
Průběžně však vedl „Žil“ Panizzi.
Yugoslávský „Doktor“ Küzmič totiž na
nezpevněném povrchu dle očekávání se svou
historickou Lancií trochu ztrácel.
Panizzi navíc vyhrál následnou zkoušku
zvanou „Drakkar“ a zůstával vedoucím
mužem Vikingské Rally. Rozdíly ovšem nebyly
tradičně moc velké. Po
čtvrté
rychlostce se na průběžné první pozici vyhříval
jiný jezdec z Red Bullu,
konkrétně Cédric Robert. Ten sice do té
chvíle nezvítězil ani v jedné
vložce, součet časů však hovořil ve prospěch tohoto
mladého Francouze. Zmíněná
ryze asfaltová RZ 4 se stala kořistí
„starých harcovníků“, když Simonu
Jean-Josephovi byl naměřen nejlepší čas,
dalším „překvápkem“ byl druhý
nejrychlejší Freddy Loix. Časové rozestupy
však byly opět nepodstatné a těsné
vedení udržoval vítěz předchozí soutěže ERC Robert
před Panizzim a Grzybem. Na
páté, zas šotolinové erzetě, se znovu
podařilo vyhrát Jean-Josephovi a tento
dobře známý Martiničan, reprezentující
stáj 4 Rombi Corse, se ocitl ještě více
na dostřel nejrychlejší trojici. Tu tvořili stále
Robert, Panizzi a Grzyb,
všichni zajíždějící konstantně
rychlé časy. Předposlední „stage“ se stala
doménou Gilla Panizziho, jenž trošku výrazněji
přeskočil Cédrica Roberta,
starší a vlasatější z Francouzů se tak
ujal vedení v soutěži. Na posledním
testu „Troll“, jenž vznikl celkovým spojením
tratí šotolinových a asfaltových
úseků, se tedy mělo rozhodnout. Zkouška to byla velmi
dlouhá a svou roli
zahrála též volba pneu, která byla v mnoha
případech dost rozdílná, a to i
u jezdců bojujících v popředí.
V kombinaci se stále vlhkým povrchem a
jejich střídáním, měl dilema „co
obout“ snad každý. Právě třeba tahle situace
je jednou z výjimečností Viking Rally, tohle se na
moc soutěžích prožít
určitě nedá. Vítězem „Trolla“ se stal Gil
Panizzi a potvrdil tak své prvenství, které se
ocitlo jistě ve správných rukou. Kombinace - Panizzi -
Fabia - Red Bull - byla nyní prostě nejlepší. Po
výhře na Great Crossu si právě na
něj brousil zuby Cédric Robert, ale tentokrát se Panizzi
vyvaroval větších chyb,
Robert ve finiši zariskoval s pneumatikami a prostě to celkově
na „Pekiho“ jaksi
nestačilo. I tak podal druhý z členů
vítězného týmu Red Bull standardně
pěkný výkon. Bronz patří mladému Grzybovi,
jenž zopakoval výsledek
z minulé rally, polský talent se navíc opět
stal jasným vítězem
v hodnocení Junior Trophy. Jedna jediná sekunda,
dělila v cíli od
„bedny“ Jean-Josepha. „Žán“ měl
našlápnuto trochu výše, ale i tak ho aspoň
potěšil fakt, že letos konečně v ERC zdolal celkově
pátého Víťu Kutala.
Ten opět dokázal svůj nesporný um, byl
stříbrný z juniorů a hlavně zajel další
super místo v absolutním pořadí. Jako
šestý byl klasifikován Brane Küzmič,
který tak dokázal, že jeho výsledek na
minulém „Greatu“ nemusí být zas tak
ojedinělý a i na méně vhodných pneu lze ze
šikovných rukou „uplést“
zdařilý
výsledek. Na místě sedmém dojel Jirka Martinek,
což bylo pro mnohé trochu
překvapivé, ale tento jezdec již není žádný
„zelenáč“ a dokázal zde zužitkovat
své zkušenosti. Osmý Fagaso byl v cíli
právem lehce nešťastný, když právě
Jirka ho připravil o lepší „flek“ o pouhou
sekundu. Přitom tenhle Španělský
Matador začal Viking na čtvrtém místě a celý
závod bojoval o pozice kolem
„šestky“. Devátá příčka patřila
italskému dravci Bassovi, jenž se stal se svojí
dvoukolkou opět trnem v oku mnohým čtyřkolkářům,
desítku nejlepších
uzavřel další z Italů Cantamessa. Na něj nakonec o
pouhé dvě desetinky
sekundy nedosáhl Trelles, což je pro
„domácího“ Uruguayce,
předvádějícího hezký
sport, trochu striktní prohra. Co se týká
„pódiovek“ v jednotlivých vypsaných
kategoriích - třetí v juniorech skončil
nadějný Miki Biasion, stříbrný
post v F2 Trophy obsadil Martin Bartík se Swiftem,
bronzový pak Arazim
s Felicií. V Historic Trophy dojel na druhé pozici Manfred Stohl, který je jedinečný
zejména ve střídání nádherných karosérií. Gilles Panizzi (Josef Pekař): Cédric Robert (Filip Bezděk): Grzegorz Grzyb (David Sedláček): Brane Küzmič (Ondra Dočkal): Gibo Fagaso (Radek Hobza):
Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček): Freddy Loix (Petr Matulík):
VIKING: PLNOHODNOTNÝ NÁVRAT LEGENDY
Ohlasy jezdců po soutěži:
"SUPER!!! Až na to počasí. Pořadatelé odvedli skvělou práci, perfektně
jsme si zazávodili. I přes pád ve druhé RZ a špatnou volbu pneu ve čtvrté
vložce, jsme po dlouhé době vyhráli. Dík patří samozřejmě i mechanikům,
v tak náročných podmínkách fungovala naše Fabie bezchybně. Už se těšíme na
Forest Frog."
"Na start Vikingu jsem nastupoval poněkud nervózní. Za
prvé: na této trati
jsem dosud nestartoval, za druhé: na Great Crossu jsem
vyhrál, tak bude ze mě
štvaná zvěř, za třetí: ve výbavě
tentokrát chyběla sada nových řezaných Blocků.
Výsledek? Vynikající druhé místo.
Sklonit hlavu před Panizzim není přece
ostuda. Je to sice týmový kolega, ale pořád
ostřílený matador. Bohužel pro mě,
tentokrát byl nad mé síly. Blahopřeji Grzybovi
k zisku dalšího pódia a
Jean-Josephovi k návratu mezi TOP 5. A moje
hodnocení závodu: Tratě opět
výborně připravené a vyznačené; místo pro
zázemí bylo kompaktní – většina
jezdců pod jedním velkým stanem; bufet –
svérázný, za to však skvělý.
Časový
harmonogram opět (jak jinak v ERC) klapal a jury opět (jak jinak
v ERC)
neměla práci. Jedním slovem, opět jsem prožil jeden
výborný den ve společnosti
stejně naladěných kamarádů „RC rallystů“ ve
vynikající pohodě. Škoda jen, že se
práci organizátora pokoušelo kazit počasí
občasnými přeháňkami."
"No co říct o Vikingu. Začneme celkovým hodnocením
tratí, které byly
skvostné, čitelné, místy technické a jinde
zase volnější. Vlastně celý závod se
nám, nejspíše i všem líbil.
Myslíme, že to bylo pěkné jak z pohledu
závodníků,
tak i z pohledu diváků. Ačkoli bylo na závodě
chvílemi horko, jindy jsme
si zase brali deštníky, nám tohle vůbec nevadilo.
Ba naopak to celou rally
zpestřilo, jelikož i volba pneumatik pro téměř všechny
závodníky byla těžká.
Jelikož to byla velmi špatně přístupná lokalita,
tak chválíme pořadatele za
super závod, skvělou atmosféru, dobré
občerstvení a hlavně za nervy co si s tímhle
vším prožil. A ještě našemu
umístění - co ještě víc si přát,
třetí absolutně a
na nejvyšším stupni juniorské kategorie.
Takže maximální spokojenost jak s
umístěním tak se závodem
z pořadatelského hlediska!"
"VIKING JE SUPER!!! O této legendě jsem hodně slyšel, ale
lepší je to
zažit na vlastní kožu (tož to možu). Historikům logicky
odpadá starost s gumama,
a tak loterie zbytku pole se nás netýkala. Ze
začátku bylo počasí jakože
hooodně přísné, ale ani šamani
běhající nahatí kolem woodoo kruhu s panenkama
nám rozhodně nemůžou zkazit náladičku. O tu se starala
dost dobrá partija,
dobrá gořalenka, dobré pifko a doslova
originální bufet s nadšenou obsluhou -
kdo neviděl neuvěří. Závod začal těsně po dešti,
avšak dle harmonogramu přesně
na čas. Na pěkně mokré trati jsem to pojal trochu opatrněji,
avšak druhé místo
v první RZ je novým historickým maximem
naší posádky. V servisu bohužel hlásil
Sibera svůj technický problém, a tak jsme do druhé
RZ startovali z první průběžné
pozice (což nás pak stálo dost panáků na
tiskovce). Avšak na mokré šotce se
naše gumy prostě nemůžou chytat. Navíc na RZ 3
přišel problém doslova z
lajdáctví, a tak padla v garáži jedna
výpověď. Ztráta cca 20. sekund byla naprosto
zbytečná a stála nás ve finále
lepší umístění a po třetí erzetě
pád na desáté
místo. Začal hon na naše soupeře a vše vyvrcholilo
nádherným soubojem v
poslední zkoušce. Před touto jsme ztráceli tři
„buchty“ na Bassa, čtyři na „Komeťáka“
Jirku Martínka, a zdánlivě nedosažitelných 11 na
Fagasa s Kutalem. Všichni
řešili co obujou. U nás byl logicky klid. Výsledek
byl výborný. Skok z devátého
na šesté místo je super a stále si to
užíváme... Jenom ostatní členové
týmu
Doktor Racing by měli jezdit častěji. Viking byl fakt super... Jen tak
dál! ERC
jde soutěž od soutěže nahoru!"
"Proměnlivé
počasí si s
námi pořádně zalaškovalo a rozehrálo
nefalšovanou pneumatikovou ruletu.
Především závěrečná RZ „Troll“
byla v tomto směru opravdovou výzvou. Napůl
šotolina s mokrým asfaltem za mírného
mrholení. Obuli jsme Ripmaxy, což ale
nebyla dobrá volba. Na asfaltové části to
neskutečně klouzalo a ztratili jsme
spoustu času. Následoval propad o dvě pozice na konečné
8. místo. Viking Rally
je krásná soutěž. Její návrat do
kalendáře jsem přivítal s nadšením, je to
opravdová klasika, což se letos potvrdilo. Zamlouvá se mi
také trend rozšiřování
a povolování tratí RZ, který
pořadatelé soutěží ERC razí. Zatím to bylo
vždy
náramné svezení. Nejsem milovníkem
sedmiminutových motanic, proto - jen tak dál!"
"Myslíme, že tato soutěž dostála svého jména. Krásná a díky počasí i
náročná rally. I různé povrchy udělaly z tohoto podniku dost zajímavý souboj
posádek. My jsme v průběhu závodu trochu laborovali s geometrií a nastavením
vozu. Ale dosažený výsledek nás docela uspokojuje. Je pravda, že jsme se viděli
na bodovaném fleku, ale 0,2s je na celé rally asi dost. (že „Aisíku“). Ale
hlavně - pohoda a výborná nálada vládla během celého závodu. A to je paráda."
"Viking Rally byla velmi hezká akce. Počasí
„akorát“, parádní atmosféra,
tratě výborné. Prostě klasický Viking se
vším všudy! Při této soutěži jsme si
s trochou nostalgie zavzpomínali na „staré
časy“. Zdejší erzety nás jaksi
budou bavit vždycky. Od počátku se nám i vcelku dařilo a
průběžné desáté místo,
jenž jsme dlouho drželi, bylo nad očekávání.
Dokonce se nám povedlo „vyrobit“
druhý čas ve čtvrté rychlostní
zkoušce, což byl počin z říše snů. O
to víc nás mrzí technický problém
v samotném závěru, kdy jsme po menší
havárii vytrhli uchycení servořízení a
nešlo s tím nic dělat. To mělo samozřejmě
vliv na konečný výsledek. Bylo to pro nás
v té chvíli nepopsatelné
zklamání, ale i taková je tvář rally.
Rádi bychom touto cestou pogratulovali
vítězi Panizzimu, který si vyhrát určitě zasloužil
a do teď mu moc nebylo
přáno. Naše poděkování směřuje jak
pořadateli, tak i všem co pomohli
s přípravou soutěže, zvláštní cenu
zaslouží i „bufetářky“ Marťa
s Míšou!"
"Super! Opět jsme obsadili kompletní stupně vítězů. Škoda jen odstoupení
Sibery, v první erzetě jel fantasticky. Panizzi překvapil svou rychlostí
hlavně na šotolině. Robert zajel svůj vysoký standard. Grzyb fantasticky ustál
souboj o 3. místo s velezkušeným mnohonásobným vicemistrem Jean-Josephem.
Jen tak dál. V Team Trophy nám neustále na záda dýchá 4 Rombi Corse, takže
nepolevujeme a pečlivě se připravujeme na následující rally."
Franco Paiero (Team Manager Marlboro Dealer Racing):
"Bohužel, závěrečný „Troll“ nás nakonec připravil o týmovou bednu. Fagaso
špatně zvolil gumy, Trelles těsně podlehl v boji o desátou příčku
s Cantamessou a Loix po technickém problému skončil v nebodovaném
pásmu. Skvěle rozjetý závod pro nás tedy nedopadl, což mrzí. O to lépe se však
musíme připravit na další rally. Pevně věřím, že naše sestava se letos
v některé z dalších soutěží ERC prosadí na stupně vítězů Team Trophy."
„Loa“