Výsledky
XIII. Caterpillar Rally 2014

 Absolutní pořadí Zlín 30.3. 2014, startujících - 58 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 David Mišalko Mišalko - Starý Škoda Fabia S2000 RC Club Čistá 4WD 17:56,9
2 Filip Bezděk Robert - Bedon Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD +0:04,8
3 Frantin Doležal Diehl dos Santos - Soneca Ford Fiesta RS WRC RC Club Čistá 4WD +0:25,9
4 Michal Pospíšil Sibera - Jirátko Citroën DS3 WRC Chardonnet 4WD +0:26,9
5 Tomáš Procházka Jackson - Mashiter Ford Fiesta RS WRC RC Club Čistá 4WD +0:37,0
6 Vít Kutal Kutal - Kutal Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/Junior +0:37,1
7 Tomáš Lysák Lysák - Viktora Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor 4WD +0:37,8
8 Karel Bajza Tänak - Sikk Subaru Impreza WRC Sheron Racing Team 4WD +1:19,1
9 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Red Bull 4WD/Junior +1:19,9
10 Josef Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia S2000 Red Bull 4WD +1:24,1
11 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Škoda Fabia S2000 Doktor Racing 4WD +1:31,4
12 Kamil Sedláček Casier - Caesemaeker Škoda Fabia Kit Car Playboy Red Racing F2 +1:42,0
13 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl Škoda 130 RS Doktor Racing Legend +1:42,3
14 Tomáš Pikner Duval - Pivato Ford Escort RS Cosworth 4 Rombi Corse Legend +1:48,7
15 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +1:50,6
16 Radek Hobza Fagaso - Moya Fiat Grande Punto S2000 Marlboro Dealer Racing 4WD +2:04,7
17 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Subaru Impreza WRC Doktor Racing 4WD/Junior +2:05,3
18 Petr Sekula Sarrazin - Renucci VW Scirocco TSFi Seki Motorsport F2 +2:05,6
19 Jiří Rosík Kruuda - Järveoja Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/Junior +2:15,6
20 Jan Zbranek Vatanen - Richards Citroën Xsara WRC MAKA E-motor 4WD +2:16,9
21 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Fiat 124 Abarth Rally Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín Legend +2:17,1
22 David Kubeš Kubeš - Kubeš Fiat 131 Abarth A-Sport Rally Team Legend +2:33,3
23 Matyáš Zbranek Biasion - Siviero Citroën Xsara WRC MAKA E-motor 4WD/Junior +2:37,8
24 Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan Toyota Celica GT-Four 4 Rombi Corse Legend +2:40,8
25 Jan Viktora Viktora - Lysák Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor 4WD +2:48,0
26 Roman Kalík Bengué - Escudero Audi Quattro Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín Legend +2:54,0
27 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Ford Focus WRC A-Sport Rally Team 4WD +2:55,8
28 Vladimír Matucha Matucha - Matucha Lancia Delta HF Integrale Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín Legend +3:00,2
29 Martin Šimčík Demuth - Radaelli Mini Cooper Racing A-Sport Rally Team F2 +3:05,1
30 Jakub Kašný Jakeš - Jakeš Ford Focus WRC Monster Energy Team Junior 4WD/Junior +3:10,0
31 Josef Vacek Alén - Kivimäki Fiat 124 Abarth Rally Lančia Martini Legend +3:14,6
32 Marián Dalajka Dalajka - Kadlečík Ford Focus WRC Rockstar Energy Team 4WD/Junior +3:42,8
33 Ivan Zmrzlík Cantamessa - Capolongo Fiat 131 Abarth 4 Rombi Corse Legend +3:44,4
34 Tomáš Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Fiat 500 Abarth Gerd Rally Team F2 +3:56,0
35 Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Legend +3:58,5
36 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +4:11,5
37 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek BMW M3 RC Racing Vsetín Legend +4:30,1
38 Luboš Večeřa Večeřa - Večeřa Audi S3 Gerd Rally Team 4WD +5:18,4
39 Jakub Řezanina Řezanina - Řezanina Lancia Delta HF Integrale RC Racing Vsetín Legend +5:28,8
40 Stanislav Dalajka Ogryzek - Dalajka Peugeot 106 Maxi Rockstar Energy Team F2 +6:02,8
41 Kryštof Fadler Fadler - Manďák Ford Focus WRC Fados Rally Team 4WD/Junior +6:18,2
42 David Šintál Wiegand - Gottschalk Subaru Impreza WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +6:20,8
43 Marek Šiška Al Qassimi - Martin Suzuki SX4 WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +6:30,1
44 Milan Šimčík Čubrikov - Kirov Audi Quattro Shimmi Team Legend +6:31,5
45 Petr Kratina Kratina - Kratina Škoda Fabia S2000 Škoda Sport 4WD +7:03,9
46 Robin Šiška Al-Attiyah - Bernacchini Subaru Impreza WRC Rockstar Energy Team 4WD +7:16,7
47 Jiří Pospíšil Darniche - Mahé Lancia Stratos HF Chardonnet Legend +8:43,1
48 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Grande Punto S2000 Playboy Red Racing 4WD/Junior +8:43,9
49 Martina Pekařová Taylor - Cleo Subaru Impreza WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior +9:06,5
50 Tadeáš Volf T. Volf - Dresler Škoda Fabia S2000 Volf Rally Team 4WD/Junior +12:07,1
51 Milan Kadlečík Kadlečík - Kresta Subaru Impreza WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +13:53,4
52 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia S2000 Red Bull Junior 4WD/Junior +14:06,2
53 Lukáš Bardoděj Kubica - Szczepaniak Subaru Impreza WRC Monster Energy Team Junior 4WD/Junior +15:21,2
54 Adéla Skácelová Skácelová - Matucha Ford Fiesta RS WRC Bodlinare Čamlíkov RS Zlín Junior 4WD/Junior +17:01,1
             

                                                                                                                         

 Odstoupili
  soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Michal Odstrčil Stohl - Müller Škoda 130 RS Barum Team Legend elektronika
x Jaroslav Kovařík Fontana - Arena Lancia Delta HF Integrale Racing Lukov Legend odstoupil
x Tomáš Pikner ml. Tidemand - Floene Fiat Grande Punto S2000 Grifone Junior 4WD/Junior odstoupil
x Stanislav Bartoň Bartoň - Bartoň Renault Clio S1600 Jolanda Racing F2/Junior odstoupil
       
       


  

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
6
kompletní časy a výsledky (html) Mišalko (David Mišalko) 3
kompletní časy a výsledky (pdf) Robert (Filip Bezděk) 2
  startovní listina Lysák (Tomáš Lysák) 1


 Teamy  Značky
poř.  team poř.  značka
       
1  RC Club Čistá 1  Ford
2  Red Bull 2  Citroën
3  Chardonnet 3  Škoda
4  Monster Energy Team 4  Subaru
5  Samohýl Motor 5  Mini
6  Sheron Racing Team 6  Fiat
7  Doktor Racing 7  VW
8  Playboy Red Racing    





13. ROČNÍK CATERPILLARU OKOŘENILA VYSOKÁ ÚČAST POSÁDEK


Letošní úvodní podnik šampionátu ERC přilákal na start úctyhodný počet 58. startujících. Ze všech nejrychlejší byl David Mišalko pilotující Škodu Fabii S2000 týmu RC Club Čistá, stříbrnou příčku obsadil obhájce loňského titulu Cédric Robert s Citroënem DS3 WRC v barvách Red Bullu, na bronz dosáhl vůz Ford Fiesta RS WRC, který kočíroval "nestárnoucí Frantin" Diehl dos Santos, jenž stejně jako vítěz reprezentuje tentokrát nejlépe hodnocenou stáj z Čisté u Mladé Boleslavi.

     

Třiadvacetiletá tradice RC Rally soutěží na Zlínsku pokračuje i letos pod novým názvem Euro RC Rally Challenge, co se ale stále nemění, jsou legendární soutěže a především zkušení pořadatelé, které velké množství závodníků na startu 13. Caterpillar Rally nezaskočilo. Na již obligátním místě, tedy v prostorách nadzemního parkoviště vedle budovy Zlínského kraje, bylo pro všechny připraveno celkem šest rychlostních zkoušek na zpevněném povrchu. Ten byl klasicky dosti hladký a uklouzaný, strukturu tohoto záludného podkladu ovšem v rámci jednotlivých erzet různě protkávaly přilnavější druhy betonu a též "kamínkovitého" asfaltu. Takže klasická "Caterpillární" směsice.  

Soutěž nejlépe rozjel favorizovaný Dejv Mišalko, když si na prvních třech erzetách připsal nejlepší časy a vybudoval si mírný náskok na ostatní pronásledovatele. Těch bylo poměrně dost. Na první vložce se za Davidovou Fabií seřadili dokonce hned oba jeho stájoví spolubojovníci Ilo Diehl dos Santos a Ken Jackson. Na bedně se to ale v průběhu těch tří vložek docela přelévalo, snad s výjimkou vedoucího jezdce. Na nejvyšší metu si brousil zuby především obhájce titulu Cédric Robert, jenž se nebezpečně přibližoval k vedoucímu Dejvovi. Ale ani ostatní rychlí jezdci, jako třeba Sibera, Lysák, Tänak, či Panizzi, nijak nepolevovali, časové rozdíly nebyly velké a o těsné vzájemné souboje tak bylo postaráno až do samotného závěru. Bojovalo se na všech frontách, do desítky nejrychlejších tentokrát nenahlídli piloti vozů jiných kategorií, jako Legend a F2 Trophy. Uklouzaný povrch jim totiž moc nenahrával, navíc konkurence byla výborná. Na bodovaných příčkách se kromě zmíněných drželi i dva nejlepší junioři Víťa Kutal a Grzegorz Grzyb. Především Víťa "čeřil vodu" a nakoukl i do první pětice. Zbývající tři rychlostní testy nabídly, mimo pokračování soubojů a výměn pořadí, také gradující atmosféru. Zajímavý byl zejména dvojí průjezd RZ 4 a 6 "Col de Peyrac", kde krom rychlosti rozhodoval i cit pro jízdu, na tomto měřeném testu se totiž několikrát měnil nejen povrch, ale i rytmus jízdy, navíc se jednalo o dvě nejdelší zkoušky soutěže. Čtvrtou zkoušku pro sebe ukořistil Tomáš Lysák, pilot "Samohýlovské Škodovky" měl však již mírnou ztrátu z trošku nepovedeného úvodu rally. Poslední dvě erzety vyhrál skvěle rozjetý Francouz Robert. Nakonec na Davidovu "Fábku" nestačil o necelých 5 sekund. "Dejw" Mišalko se tak v cíli mohl radovat z prvního triumfu v rámci ERC, ovšem při pohledu na jeho excelentní jízdu, to nebylo nijak velkolepé překvapení. Stříbrný Robert potvrdil svým výkonem kvality vozu i jezdce, a také z něj bylo cítit obrovské nasazení. Ke třetímu místu "Matadora" Santose není co dodat, jeho profesionální výkon kopíruje i výsledek. Na něj nakonec o pouhou jednu sekundu nestačil Pavel Sibera, i tak je jeho současná rychlost stále nezanedbatelná. Další tři jezdci byli ve výsledném čase srovnáni do jediné sekundy! Takže souboje až do posledního metru. Jako celkově pátý byl klasifikován jeden z účastníků "reprezentace" z Čisté Ken Jackson, nutno podotknout, že jeho skvělý výsledek byl asi pro některé nečekaným překvapením. Na šestém "fleku" soutěž dokončil nejrychlejší z juniorů Vítek Kutal, hned těsně za ním pak dojel do cíle Tom Lysák. Na osmém místě skončil Estonec Ott Tänak, velmi těsně za ním následoval druhý mezi juniory Polák Grzyb, desítku nejlepších pak uzavřel Gil Panizzi. Hned za vicemistrem dojela Fábie pilotovaná dravým Italem Bassem, jenž bojoval do poslední chvíle o body. V absolutním pořadí je dále nejrychlejší dvoukolka v rukou Casiera a hned potom i vítězná "Škodule" Legendy Küzmiče.

Junior Trophy
V této protěžované kategorii odstartovalo 19 juniorů, což bývalo snem všech pořadatelů. Ale jak jde vidět, o mladíky a mladice nouze nakonec není, a to je jen dobře. Zvítězil Víťa Kutal před Grzybem, kteří bojovali spíš i o absolutní body. Třetí místo nakonec "klaplo" rychle rostoucímu Filipovi Kopeckému, před rychlými Karlem Kruudou a Miki Biasionem. Také další v pořadí předvedli parádní výkon. Sledovanou a nepsanou "minikategorií" mezi juniory byly i holky, mezi nimiž byla nejlepší Louise Cook, jenž překvapivě "dala" i favoritku Molly Taylor, třetí z děvčat dojela statečná Adélka Skácelová.

F2 Trophy
Ve dvoukolkách se sešlo 6 startujících. Jim jednoznačně vévodil Bernd Casier, který tímhle počinem tak trochu kráčí "ve stopách Trinera". Jeho neočekávaný start byl v F2 Trophy velkým oživením. "Casi" je navíc absolutní vítěz loňského Caterpillaru, díky čemuž taky startoval s číslem 1 na "vratech" své Fabie Kit Car. Belgičanův výkon byl stejně atraktivní a stejně sledovaný jako kdysi ten Emilův. A nezklamal ani diváky, jeho dravá jízda a bezchybný výkon nedaly nikomu jinému šanci na vítězství ve dvoukolkách. Druhý skončil zkušený Francouz Stéphane "Seki" Sarrazin, bronz v F2 vybojoval Harald Demuth.

Legend Trophy
Do prvního závodu vystartovalo až nečekané množství 16. Legend. Na tuto plejádu krásných vozů byla opravdu radost pohledět. Nejeden pilot dělal čest své kategorii. To také díky předepsaným pneumatikám, kvůli nimž na tom nejklouzavějším povrchu mnozí předváděli krásné smyky. Loňský šampión Küzmič vyměnil Lancii za "Pipotovu Stotřicítku" a dle očekávání bojoval s Francoisem Duvalem o metu nejvyšší. Nakonec to doslova "o fous" vyšlo jugoslávskému jezdci, pro kterého je skalp stříbrného Duvala jistě skvělou satisfakcí za loňské dva závody. Bronzovým "Legendárníkem" se stal Španěl Enrigue García Ojeda s krásným Fiatem 124 Abarth, nedaleko za ním skončil výborný David Kubeš se "Stojednaatřicítkou". O bednu dlouho bojoval i otrlý jezdec ze Spojených Arabských Emirátů, jenž je zároveň známý "milovník žen a sběratel mincí" - Mohammed Bin Sulayem, který dokončil rally na místě pátém. I tak v této prestižní kategorii porazil spoustu rychlých jezdců se známými jmény.  


Ohlasy některých účastíků:

POŘADATEL SOUTĚŽE (Petr Matulík):
"Caterpillar 2014 byl velmi hezkou a atmosféricky nabitou soutěží, která nepostrádala pro těsné souboje ten správný náboj. Vše fungovalo výborně a konečně bylo vcelku přívětivé počasí. Díky všem, co do tohoto závodu dali energii, především těm, co se starají o měření časů a jiné zázemí. Děkuji za pomoc při chystání, udržování, a taky uklízení tratí. Bylo to celkově náročné, ale výsledek je, i díky neocenitelné pomoci všech, vždy dobrý. Skvěle zafungoval bufet, paráda, pochvala a opět poděkování. Samozřejmě také velký dík všem zúčastněným posádkám a hlavně těm juniorským.  

Ilo Diehl dos Santos (Frantin Doležal):
"Tento závod nepatří mezi mé oblíbené, ale chtěl jsem ještě jednou, na sklonku mé "závodní" kariéry, zazávodit s těmi, co stáli u zrodu RC Rally a samozřejmě i zavzpomínat. Jinak co se týká zázemí, tak s tím jsem byl velice spokojen. Tratě byly téměř shodné s těmi, které jsem tu před dvěma roky absolvoval. Co bylo tenkrát pro mě noční můrou, to fungovalo i letos! Vrchní patro + sjezdy do čtvrtého (pokryté volnou šotolinou), na to jsem opět nenašel recept! Vyzkoušel jsem tři druhy pneumatik, ale všechen čas jsem ztratil na RZ 3, 4 a 6. Zbytek naopak OK. Ztráty byly právě na tom vršku se sjezdy do čtvrtýho patra, zbytek byl pro mě fajn. Na ty kritický jsem měl úzký piny "zahraniční" žlutý i červený....výsledek stejný..."na p*ču". Na RZ 6 jsem nasadil taky "zahraniční" - žlutý, ale široký (předtím je měl Dejw). Výsledek byl o něco lepší, ale stejně jsem se dvakrát ve sjezdu přetočil. Největší klíč k úspěchu bylo zvládnout ty "nešťastný" sjezdy do 4. patra. Rozhodně jsem neočekával, že bych mohl být nejrychlejší. Tipoval jsem, že David vyhraje, čekal jsem "Prochyho" okolo třetího místa a já chtěl skončit okolo pátýho místa, takže jakýsi ambice byly. Tedy já v případě toho, že mi bude ten ...."nahoře" ...nakloněn. Mládí se dere opravdu kupředu. Rozhodně jsem měl a mám dál velký respekt před výkony Cédrica Roberta, Toma Lysáka a Pavla Sibery, s nima to bylo vždycky dramatický! Samozřejmě jsem čekal, že může i někdo překvapit např. Víta Kutal., Viki nebo Tänak. Moje zdraví je docela už na hraně, všechno bolí a nejdu do žádnýho rizika, které mi může ublížit, takže....už mě raději do tipovačky nepište!"

Cédric Robert (Filip Bezděk): 
"První rally šampionátu můžeme z pohledu výsledku hodnotit pozitivně. V dané situaci jsme z toho "vytřískali" co se dalo, na Dejwa jsme bohužel nestačili, jel výborně, i když v závěru se nám dařilo se mu přiblížit. Tento závod nám nikdy moc nevycházel a druhé místo je vlastně náš nejúspěšnější start na Caterpillaru. Byla to jinak parádní neděle, užili jsme si to. Tratě tady byly tradičně přehledné, i když ne zrovna lehké, to střídání povrchů v rámci některých zkoušek bylo docela peklo." 

Tomáš Lysák (Tomáš Lysák):
"
Tratě i organizace byly z našeho pohledu na výbornou. Děkuju pořadatelům za pěkný závod, který jsem si náramně užil. Tratě Caterpillar Rally byly rychlé, velmi zábavné a hlavně pro diváky. V první rychlostce jsem přehnal razantnost jízdy a byl jsem nespokojen se svým vozem, velkou roli v tom ale hrály pneumatiky, které nebyly ideální. Ve druhé RZ jsem zkusil úplně nové pneu a čas byl lepší, na vedoucí jezdce však byla velká ztráta. Na to jsem se rozhodl změnit tuhost pružin a přezout na "piny", které jela většina jezdců. Tahle volba byla tím správným krokem a projevilo se to na časech. Bohužel, konkurence už byla daleko, ale přesto jsem bojoval a s konečným výsledkem jsem spokojen. Už se velmi těším na další závod.

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"Po dlouhé zimní přestávce konečně venkovní rally, i když s úplně odlišným povrchem. Pro nás tento závod znamenal odzkoušení staro-nové techniky. Mechanici se snažili přes zimu zamakat na obstarožním "FKáčku". Největší změna musí nastat ve stylu jízdy, jelikož jsme zvyklí na dravou jízdu s dvoukolkou, což na tak hladkém povrchu, jako byl na "Catru", nepřinášelo ovoce. Nakonec jsme ale náš cíl, pohybovat se kolem první desítky, splnili. Technika vydržela, proto vládne celková spokojenost. "

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Seznam přihlášených a hlavně pak 16 startujících v kategorii Legend Trophy říkalo, že letošní konkurence bude velká a proto je třeba připravit vůz i Braneho. Vůz prošel přes zimu spřátelenou garáží, kde se upgradovalo na vícero frontách. Pak bylo vše otestováno, něco maličkého bylo vráceno do původního stavu. Taky se trochu potrénovalo, aby se jezdec dostal do kondice - ideálním místem k tomuto se stalo nové pracoviště. Taktéž bylo nutné pořídit nové červené podkolenky a mohlo se jít na věc. Již zmiňovaná startovní listina byla doopravdy nabitá a ambicí bylo umístění v první trojce kategorie Legend Trophy. Velcí soupeři jako Duval, Ojeda, Kubeš, Bengué, Bin Sulayem, Cantamessa, Matucha či Loix a další - ti všichni si určitě mysleli na pódiové umístění a Brane byl mezi nimi. Celkem šest rychlostních zkoušek bylo nachystáno a ty měly rozhodnout. Avšak hned ta první naznačila další běh událostí a možná i rozhodla. V mých očích jasný favorit Duval ztratil celých 11 sekund a byl po první RZ až šestý. Ojeda dostal 10 trestných sekund a Brane jel docela slušně a od první RZ se ujal vedení ve své kategorii. Ve druhé erzetě jsem jel nastolené tempo (plíseň), ale ono to prostě funguje. Taky z toho byl první čas a celkově jedenáctisekundový náskok na druhého Davida Kubeše. To už při malých rozdílech v zkouškách je docela slušné, a tak jsem se začal soustředit na to, abych dělal co nejméně chyb. Bohužel jedna, dost zásadní, se stala hned krátce po startu třetí RZ a bylo tím způsobeno trošku drama do dalšího průběhu závodu. No ve zkratce jsem dal nohu a taky ji sportovně přiznal (né jako někteří ostatní). Tím pádem "trojku" vyhrál Duval a určitě mu to dodalo chuť do dalšího stíhání Braneho na špici. Náskok byl i po trojce slušný (12 sekund na již druhého Duvala), ale bylo zde malinké znejistění, co se bude dít ve druhé polovině soutěže. Na RZ 4 se rozhodlo, že boj o vítězství bude už jen Duval vs. Küzmič. Buď ti dva jeli tak dobře (Duval vyhrál o 1,8 s), nebo ostatní chybovali, ale na konci už měl Brane náskok na třetího 25 sekund. Avšak na Duvala se to ztenčilo na deset. Byla trošku nervozitka, ale identický čas s Duvalem na páté vložce jasně říkal, že když se něco zásadního nevysere na poslední erzetě, tak by to mělo dopadnout. A tak to taky dopadlo. Před cílovou rampou si Brane dovolil (naposledy) vítězné kolečko, které ho stálo jedno místo v celkovém pořadí a furt mě to mrzí, jak jsem to tomu Casierovi daroval k jeho výhře v F2 Trophy. No loni byl Bernd v týmu, tak aspoň taková malá náplast, ale takové zbytečnosti by se fakt nemusely stávat a nechat si frajeřinky třeba za cíl. No holt jugoslávská krev se nezapře a těžce se krotí ... Závod to byl fakt pěkný - konkurence nabitá jako prase, a tak vítězství má velkou váhu a moc si toho ceníme i v garážích Doktor Racingu".

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček): 
"Tak je tu opět ten Katr!!!!!!!!!!!! První rally této sezóny byla opět dosti obtížná. V chladivých garážích se nám od začátku dosti dařilo. Sice jsme se postupně pomaličku propadávali dosti nabitým startovním polem , ale i tak jsme s umístěním docela spokojeni. Technika nás nezklamala a i nastavení podvozku se nám na uklouzaném povrchu podařilo. Velmi se nám líbily pasáže, kde se měnil povrch RZ. Chvíli drsný a chvíli hladký. Hodně náročné na pozornost. Prostě SUPER Rally jak má být. 

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Letošní Caterpillar jsme si přijeli především užít a zároveň dohlídnout na mladou "amazonku" Luise Cook při její premiéře s novým vozem na velké soutěži. Úvod soutěže jsem "zpackal" a pak už to bylo spíš uvolněné klouzání se, navíc za nádherného počasí a na nádherných zkouškách. Zamlouvali se mi především nevyzpytatelné kamínkové pasáže, tam je to ta pravá rally. Zmíněná juniorka, která jezdí pod našimi křídly, zajela parádní soutěž a velmi rychle se učí, což je pozitivní. Dokonce porazila favorizovanou Molly Taylorovou, což se jí dosud nepodařilo. Velkým překvapením pro mě byla početná a kvalitní účast v Legend Trophy, v dalším průběhu šampionátu se v této skupině určitě objevíme."

Petr Sekula (Petr Sekula):
"Na Caterpillar Rally jsem startoval s novým podvozkem Tamiya FF-03 EVO SEKi. Závod byl ostrým testem nové techniky. Dopadlo to dobře a s druhým místem v F2 Trophy jsem spokojený. Všechny rychlostní zkoušky byly pěkně připravené a i počasí nám přálo, takže super závod. Zatím nová technika šlape dobře a snad se tak bude dařit po celou sezonu."  

Freddy Loix (Petr Matulík):
"V této velké konkurenci naší kategorie jsme si dali za cíl umístění do osmého bodovaného "fleku" v Legendách. Ze začátku jsme se nerozjeli úplně podle našich představ, pak jsme ovšem získali na jistotě a měli jsme z jízdy dobrý pocit. Bojovali jsme o tu osmičku s Cantamessou a hlavně s Markku Alénem, ten nedal nic zadarmo. Vše šlo celkem dobře a začali jsme si postupně věřit. Dokonce jsme se i před zmíněnými soupeři výsledkově pohybovali. Jenže poslední, v dobrém tempu rozjetá, erzeta se pro nás stala osudnou, když nás zpomalily potíže s předním diferenciálem. Od půlky poslední zkoušky auto nezatáčelo a ztráta minimálně dvaceti sekund už nás vyřadila z těchto bojů. I tak jsme si celý závod užívali a na starších "ogloncaných" pneumatikách jsme rozhodně nejezdili moc čistou stopu, byla to tudíž zároveň i zábava. Těšíme se na další souboje v této atraktivní kategorii. V našich plánech je teď velký zásah do techniky a průnik na vyšší patra výsledkové listiny."

Louise Cook (Míša Valentová):
"Strašně jsem se na tento závod těšila. Potom jsem ale dostala trošku strach, protože tak dlouhý a těžký závod jsem nikdy nejela. První rychlostní zkouška se mi moc nepovedla, druhá ale byla o dost lepší, a pak to už šlo jak po másle. Tréma ze mne spadla a soutěž jsem si už užívala. Nakonec se mi podařilo porazit i týmovou kamarádku Molly a vyhrát tak dámský pohár, což je můj zatím největší úspěch. Poděkování patří hlavně taťkovi za přípravu nového podvozku a perfektní navigaci."

Frantin Doležal (Team Manager RC Club Čistá): 
"Tak úspěch tentokrát byl a naši kluci zajeli zhruba to, co se očekávalo. Uvidíme dále, nejedeme v plné sestavě celý šampionát, vše je otevřený, každopádně vítězství v týmech vždy potěší." 

Rudi Šali (Team Manager Doktor Racing):
"Tým v novém složení, kdy do stáje přišli Giandomenico Basso a Filip Kopecký, byl na první soutěži kompletní a umístění dvou posádek v první patnáctce je slušným počinem. Brane dostal za tu frajeřinku na konci za vyučenou a snad se již podobných "yugošovin" pro příště vyvaruje. Cílem je pro letošní rok sbírat bodíky do Team Trophy na všech soutěžích a pravidelně porážet Marlboro Dealer Racing!"

Honza Zbranek (Team Manager MAKA E-motor): 
"
Účast naší stáje na Caterpillar  Rally 2014 neproběhla vůbec dle našich představ. Naše vozy doznaly od minulé sezóny výrazných vylepšení a úprav, ale všechny vylepšení byly smazány špatnou volbou pneu na první RZ (šéf mechaniků na hodinu propuštěn). Díky nim jsme nabrali obrovskou ztrátu, kterou se už v dalším průběhu dne, v letošní velké konkurenci, nepodařilo dohnat. Až poslední erzeta a jedenáctý čas Ariho přinesla do týmu trochu optimismu, že bychom letos mohli na pár týmových bodů dosáhnout. Nezbývá, než se poučit z chyb a soustředit se na příští šotolinu, na které si naši jezdci věří o trochu více, než na asfaltu. Samozřejmě, musíme pochválit celý organizační tým ERC za skvěle připravenou soutěž a její bezproblémový průběh." 


                                                                                                                                                                                                                                 „Loa“