Absolutní pořadí | Zlín 30.3. 2014, startujících - 58 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | David Mišalko | Mišalko - Starý | Škoda Fabia S2000 | RC Club Čistá | 4WD | 17:56,9 | |
2 | Filip Bezděk | Robert - Bedon | Citroën DS3 WRC | Red Bull | 4WD | +0:04,8 | |
3 | Frantin Doležal | Diehl dos Santos - Soneca | Ford Fiesta RS WRC | RC Club Čistá | 4WD | +0:25,9 | |
4 | Michal Pospíšil | Sibera - Jirátko | Citroën DS3 WRC | Chardonnet | 4WD | +0:26,9 | |
5 | Tomáš Procházka | Jackson - Mashiter | Ford Fiesta RS WRC | RC Club Čistá | 4WD | +0:37,0 | |
6 | Vít Kutal | Kutal - Kutal | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD/Junior | +0:37,1 | |
7 | Tomáš Lysák | Lysák - Viktora | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor | 4WD | +0:37,8 | |
8 | Karel Bajza | Tänak - Sikk | Subaru Impreza WRC | Sheron Racing Team | 4WD | +1:19,1 | |
9 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Mini JCW WRC | Red Bull | 4WD/Junior | +1:19,9 | |
10 | Josef Pekař | Panizzi - Panizzi | Škoda Fabia S2000 | Red Bull | 4WD | +1:24,1 | |
11 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Škoda Fabia S2000 | Doktor Racing | 4WD | +1:31,4 | |
12 | Kamil Sedláček | Casier - Caesemaeker | Škoda Fabia Kit Car | Playboy Red Racing | F2 | +1:42,0 | |
13 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Raúl | Škoda 130 RS | Doktor Racing | Legend | +1:42,3 | |
14 | Tomáš Pikner | Duval - Pivato | Ford Escort RS Cosworth | 4 Rombi Corse | Legend | +1:48,7 | |
15 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +1:50,6 | |
16 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Fiat Grande Punto S2000 | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +2:04,7 | |
17 | Filip Kopecký | Kopecký - Kopecký | Subaru Impreza WRC | Doktor Racing | 4WD/Junior | +2:05,3 | |
18 | Petr Sekula | Sarrazin - Renucci | VW Scirocco TSFi | Seki Motorsport | F2 | +2:05,6 | |
19 | Jiří Rosík | Kruuda - Järveoja | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD/Junior | +2:15,6 | |
20 | Jan Zbranek | Vatanen - Richards | Citroën Xsara WRC | MAKA E-motor | 4WD | +2:16,9 | |
21 | Petr Bábek | Ojeda - Barrabes | Fiat 124 Abarth Rally | Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín | Legend | +2:17,1 | |
22 | David Kubeš | Kubeš - Kubeš | Fiat 131 Abarth | A-Sport Rally Team | Legend | +2:33,3 | |
23 | Matyáš Zbranek | Biasion - Siviero | Citroën Xsara WRC | MAKA E-motor | 4WD/Junior | +2:37,8 | |
24 | Vladimír Karlík | Bin Sulayem - Morgan | Toyota Celica GT-Four | 4 Rombi Corse | Legend | +2:40,8 | |
25 | Jan Viktora | Viktora - Lysák | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor | 4WD | +2:48,0 | |
26 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Audi Quattro | Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín | Legend | +2:54,0 | |
27 | Dan Peťovský | Peťovský - Úlehla | Ford Focus WRC | A-Sport Rally Team | 4WD | +2:55,8 | |
28 | Vladimír Matucha | Matucha - Matucha | Lancia Delta HF Integrale | Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín | Legend | +3:00,2 | |
29 | Martin Šimčík | Demuth - Radaelli | Mini Cooper Racing | A-Sport Rally Team | F2 | +3:05,1 | |
30 | Jakub Kašný | Jakeš - Jakeš | Ford Focus WRC | Monster Energy Team Junior | 4WD/Junior | +3:10,0 | |
31 | Josef Vacek | Alén - Kivimäki | Fiat 124 Abarth Rally | Lančia Martini | Legend | +3:14,6 | |
32 | Marián Dalajka | Dalajka - Kadlečík | Ford Focus WRC | Rockstar Energy Team | 4WD/Junior | +3:42,8 | |
33 | Ivan Zmrzlík | Cantamessa - Capolongo | Fiat 131 Abarth | 4 Rombi Corse | Legend | +3:44,4 | |
34 | Tomáš Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Fiat 500 Abarth | Gerd Rally Team | F2 | +3:56,0 | |
35 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Lancia Delta HF Integrale | Marlboro Dealer Racing | Legend | +3:58,5 | |
36 | Petr Šíma | Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD | +4:11,5 | |
37 | Pavel Ondrašík | Blahna - Schovánek | BMW M3 | RC Racing Vsetín | Legend | +4:30,1 | |
38 | Luboš Večeřa | Večeřa - Večeřa | Audi S3 | Gerd Rally Team | 4WD | +5:18,4 | |
39 | Jakub Řezanina | Řezanina - Řezanina | Lancia Delta HF Integrale | RC Racing Vsetín | Legend | +5:28,8 | |
40 | Stanislav Dalajka | Ogryzek - Dalajka | Peugeot 106 Maxi | Rockstar Energy Team | F2 | +6:02,8 | |
41 | Kryštof Fadler | Fadler - Manďák | Ford Focus WRC | Fados Rally Team | 4WD/Junior | +6:18,2 | |
42 | David Šintál | Wiegand - Gottschalk | Subaru Impreza WRC | Rockstar Energy Team Junior | 4WD/Junior | +6:20,8 | |
43 | Marek Šiška | Al Qassimi - Martin | Suzuki SX4 WRC | Rockstar Energy Team Junior | 4WD/Junior | +6:30,1 | |
44 | Milan Šimčík | Čubrikov - Kirov | Audi Quattro | Shimmi Team | Legend | +6:31,5 | |
45 | Petr Kratina | Kratina - Kratina | Škoda Fabia S2000 | Škoda Sport | 4WD | +7:03,9 | |
46 | Robin Šiška | Al-Attiyah - Bernacchini | Subaru Impreza WRC | Rockstar Energy Team | 4WD | +7:16,7 | |
47 | Jiří Pospíšil | Darniche - Mahé | Lancia Stratos HF | Chardonnet | Legend | +8:43,1 | |
48 | Michaela Valentová | Cook - Davis | Fiat Grande Punto S2000 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior | +8:43,9 | |
49 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Subaru Impreza WRC | Playboy Red Racing | 4WD/Junior | +9:06,5 | |
50 | Tadeáš Volf | T. Volf - Dresler | Škoda Fabia S2000 | Volf Rally Team | 4WD/Junior | +12:07,1 | |
51 | Milan Kadlečík | Kadlečík - Kresta | Subaru Impreza WRC | Rockstar Energy Team Junior | 4WD/Junior | +13:53,4 | |
52 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Škoda Fabia S2000 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +14:06,2 | |
53 | Lukáš Bardoděj | Kubica - Szczepaniak | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team Junior | 4WD/Junior | +15:21,2 | |
54 | Adéla Skácelová | Skácelová - Matucha | Ford Fiesta RS WRC | Bodlinare Čamlíkov RS Zlín Junior | 4WD/Junior | +17:01,1 | |
Odstoupili | |||||||
soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod | |
x | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Škoda 130 RS | Barum Team | Legend | elektronika | |
x | Jaroslav Kovařík | Fontana - Arena | Lancia Delta HF Integrale | Racing Lukov | Legend | odstoupil | |
x | Tomáš Pikner ml. | Tidemand - Floene | Fiat Grande Punto S2000 | Grifone Junior | 4WD/Junior | odstoupil | |
x | Stanislav Bartoň | Bartoň - Bartoň | Renault Clio S1600 | Jolanda Racing | F2/Junior | odstoupil | |
|
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
6 |
kompletní časy a výsledky (html) | Mišalko (David Mišalko) | 3 |
kompletní časy a výsledky (pdf) | Robert (Filip Bezděk) | 2 | |
startovní listina | Lysák (Tomáš Lysák) | 1 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | RC Club Čistá | 1 | Ford | |
2 | Red Bull | 2 | Citroën | |
3 | Chardonnet | 3 | Škoda | |
4 | Monster Energy Team | 4 | Subaru | |
5 | Samohýl Motor | 5 | Mini | |
6 | Sheron Racing Team | 6 | Fiat | |
7 | Doktor Racing | 7 | VW | |
8 | Playboy Red Racing |
Soutěž
nejlépe rozjel favorizovaný Dejv Mišalko, když si
na
prvních třech erzetách připsal nejlepší
časy a vybudoval si mírný náskok na
ostatní pronásledovatele. Těch bylo poměrně dost. Na
první vložce se za
Davidovou Fabií seřadili dokonce hned oba jeho
stájoví spolubojovníci Ilo Diehl
dos Santos a Ken Jackson. Na bedně se to ale v průběhu těch tří
vložek docela
přelévalo, snad s výjimkou vedoucího jezdce. Na
nejvyšší metu si brousil zuby
především obhájce titulu Cédric Robert,
jenž se nebezpečně přibližoval k
vedoucímu Dejvovi. Ale ani ostatní rychlí jezdci,
jako třeba Sibera, Lysák, Tänak,
či Panizzi, nijak nepolevovali, časové rozdíly nebyly
velké a o těsné vzájemné
souboje tak bylo postaráno až do samotného závěru.
Bojovalo se na všech
frontách, do desítky nejrychlejších
tentokrát nenahlídli piloti vozů jiných
kategorií, jako Legend a F2 Trophy. Uklouzaný povrch jim
totiž moc nenahrával,
navíc konkurence byla výborná. Na
bodovaných příčkách se kromě
zmíněných drželi
i dva nejlepší junioři Víťa Kutal a Grzegorz
Grzyb. Především Víťa "čeřil
vodu" a nakoukl i do první pětice.
Zbývající tři rychlostní testy
nabídly,
mimo pokračování soubojů a výměn pořadí,
také gradující atmosféru.
Zajímavý byl
zejména dvojí průjezd RZ 4 a 6 "Col de Peyrac", kde krom
rychlosti
rozhodoval i cit pro jízdu, na tomto měřeném testu se
totiž několikrát měnil
nejen povrch, ale i rytmus jízdy, navíc se jednalo o dvě
nejdelší zkoušky
soutěže. Čtvrtou zkoušku pro sebe ukořistil Tomáš
Lysák, pilot
"Samohýlovské Škodovky" měl však již
mírnou ztrátu z trošku
nepovedeného úvodu rally. Poslední dvě erzety
vyhrál skvěle rozjetý Francouz Robert.
Nakonec na Davidovu "Fábku" nestačil o necelých 5 sekund.
"Dejw"
Mišalko se tak v cíli mohl radovat z prvního
triumfu v rámci ERC, ovšem při
pohledu na jeho excelentní jízdu, to nebylo nijak
velkolepé překvapení.
Stříbrný Robert potvrdil svým výkonem
kvality vozu i jezdce, a také z něj bylo
cítit obrovské nasazení. Ke třetímu
místu "Matadora" Santose není co
dodat, jeho profesionální výkon kopíruje i
výsledek. Na něj nakonec o pouhou jednu
sekundu nestačil Pavel Sibera, i tak je jeho současná rychlost
stále
nezanedbatelná. Další tři jezdci byli ve
výsledném čase srovnáni do jediné
sekundy! Takže souboje až do posledního metru. Jako celkově
pátý byl
klasifikován jeden z účastníků "reprezentace" z
Čisté Ken Jackson,
nutno podotknout, že jeho skvělý výsledek byl asi pro
některé nečekaným
překvapením. Na šestém "fleku" soutěž dokončil
nejrychlejší z juniorů
Vítek Kutal, hned těsně za ním pak dojel do cíle
Tom Lysák. Na osmém místě skončil
Estonec Ott Tänak, velmi těsně za ním následoval druhý mezi juniory Polák Grzyb,
desítku nejlepších pak uzavřel Gil Panizzi. Hned za vicemistrem dojela Fábie
pilotovaná dravým Italem Bassem, jenž bojoval do poslední chvíle o body. V absolutním
pořadí je dále nejrychlejší dvoukolka v rukou Casiera a hned potom i vítězná
"Škodule" Legendy Küzmiče. Cédric Robert (Filip Bezděk): Tomáš Lysák
(Tomáš Lysák):
13. ROČNÍK CATERPILLARU OKOŘENILA VYSOKÁ ÚČAST POSÁDEK
Letošní
úvodní podnik šampionátu ERC
přilákal na start
úctyhodný počet 58. startujících. Ze
všech nejrychlejší byl David Mišalko
pilotující Škodu Fabii S2000 týmu RC Club
Čistá, stříbrnou příčku obsadil
obhájce loňského titulu Cédric Robert s
Citroënem DS3 WRC v barvách Red Bullu,
na bronz dosáhl vůz Ford Fiesta RS WRC, který
kočíroval "nestárnoucí Frantin"
Diehl dos Santos, jenž stejně jako vítěz reprezentuje
tentokrát nejlépe
hodnocenou stáj z Čisté u Mladé Boleslavi.
V této protěžované kategorii odstartovalo 19 juniorů, což bývalo snem
všech pořadatelů. Ale jak jde vidět, o mladíky a mladice nouze nakonec není, a
to je jen dobře. Zvítězil Víťa Kutal před Grzybem, kteří bojovali spíš i o
absolutní body. Třetí místo nakonec "klaplo" rychle rostoucímu
Filipovi Kopeckému, před rychlými Karlem Kruudou a Miki Biasionem. Také další v
pořadí předvedli parádní výkon. Sledovanou a nepsanou "minikategorií"
mezi juniory byly i holky, mezi nimiž byla nejlepší Louise Cook, jenž
překvapivě "dala" i favoritku Molly Taylor, třetí z děvčat dojela statečná
Adélka Skácelová.
Ve dvoukolkách se sešlo 6
startujících. Jim jednoznačně vévodil Bernd
Casier, který tímhle počinem tak trochu
kráčí "ve stopách Trinera". Jeho
neočekávaný start byl v F2 Trophy velkým
oživením. "Casi" je navíc absolutní
vítěz loňského Caterpillaru, díky čemuž taky
startoval s číslem 1 na
"vratech" své Fabie Kit Car. Belgičanův výkon byl stejně
atraktivní a
stejně sledovaný jako kdysi ten Emilův. A nezklamal ani
diváky, jeho dravá
jízda a bezchybný výkon nedaly nikomu
jinému šanci na vítězství ve
dvoukolkách.
Druhý skončil zkušený Francouz Stéphane
"Seki" Sarrazin, bronz v F2
vybojoval Harald Demuth.
Do prvního
závodu vystartovalo až nečekané množství 16.
Legend. Na tuto
plejádu krásných vozů byla opravdu radost
pohledět. Nejeden pilot dělal čest
své kategorii. To také díky předepsaným
pneumatikám, kvůli nimž na tom
nejklouzavějším
povrchu mnozí předváděli krásné smyky.
Loňský šampión Küzmič vyměnil Lancii za
"Pipotovu Stotřicítku" a dle očekávání
bojoval s Francoisem Duvalem o
metu nejvyšší. Nakonec to doslova "o fous"
vyšlo jugoslávskému jezdci,
pro kterého je skalp stříbrného Duvala jistě
skvělou satisfakcí za loňské dva
závody. Bronzovým "Legendárníkem" se stal
Španěl Enrigue García Ojeda
s krásným Fiatem 124 Abarth, nedaleko za ním
skončil výborný David Kubeš se
"Stojednaatřicítkou". O bednu dlouho bojoval i otrlý
jezdec ze Spojených
Arabských Emirátů, jenž je zároveň
známý "milovník žen a sběratel mincí"
- Mohammed Bin Sulayem, který dokončil rally na místě
pátém. I tak v této
prestižní kategorii porazil spoustu rychlých jezdců se
známými jmény.
Ohlasy některých účastíků:
"Caterpillar
2014 byl velmi hezkou a atmosféricky nabitou soutěží,
která nepostrádala pro těsné
souboje ten správný náboj. Vše fungovalo
výborně a konečně bylo vcelku přívětivé
počasí. Díky všem, co do tohoto závodu dali
energii, především těm, co se
starají o měření časů a jiné zázemí.
Děkuji za pomoc při chystání, udržování, a
taky uklízení tratí. Bylo to celkově
náročné, ale výsledek je, i díky
neocenitelné
pomoci všech, vždy dobrý. Skvěle zafungoval bufet,
paráda, pochvala a opět
poděkování. Samozřejmě také velký
dík všem zúčastněným posádkám
a hlavně těm
juniorským.
"Tento
závod nepatří mezi mé oblíbené, ale chtěl jsem ještě jednou, na sklonku mé
"závodní" kariéry, zazávodit s těmi, co stáli u zrodu RC Rally a
samozřejmě i zavzpomínat. Jinak co se týká zázemí, tak s tím jsem byl velice
spokojen. Tratě byly téměř shodné s těmi, které jsem tu před dvěma roky absolvoval.
Co bylo tenkrát pro mě noční můrou, to fungovalo i letos! Vrchní patro + sjezdy
do čtvrtého (pokryté volnou šotolinou), na to jsem opět nenašel recept!
Vyzkoušel jsem tři druhy pneumatik, ale všechen čas jsem ztratil na RZ 3, 4 a
6. Zbytek naopak OK. Ztráty byly právě na tom vršku se sjezdy do čtvrtýho
patra, zbytek byl pro mě fajn. Na ty kritický jsem měl úzký piny
"zahraniční" žlutý i červený....výsledek stejný..."na p*ču".
Na RZ 6 jsem nasadil taky "zahraniční" - žlutý, ale široký (předtím
je měl Dejw). Výsledek byl o něco lepší, ale stejně jsem se dvakrát ve sjezdu
přetočil. Největší klíč k úspěchu bylo zvládnout ty "nešťastný"
sjezdy do 4. patra. Rozhodně jsem neočekával, že bych mohl být nejrychlejší. Tipoval
jsem, že David vyhraje, čekal jsem "Prochyho" okolo třetího místa a
já chtěl skončit okolo pátýho místa, takže jakýsi ambice byly. Tedy já v
případě toho, že mi bude ten ...."nahoře" ...nakloněn. Mládí se dere
opravdu kupředu. Rozhodně jsem měl a mám dál velký respekt před výkony Cédrica
Roberta, Toma Lysáka a Pavla Sibery, s nima to bylo vždycky dramatický!
Samozřejmě jsem čekal, že může i někdo překvapit např. Víta Kutal., Viki nebo
Tänak. Moje zdraví je docela už na hraně, všechno bolí a nejdu do žádnýho
rizika, které mi může ublížit, takže....už mě raději do tipovačky nepište!"
"První rally šampionátu můžeme z pohledu
výsledku hodnotit pozitivně. V dané situaci jsme z toho
"vytřískali" co se dalo, na Dejwa jsme bohužel nestačili, jel
výborně, i když v závěru se nám dařilo se mu
přiblížit. Tento závod nám nikdy moc
nevycházel a druhé místo je vlastně
náš nejúspěšnější start na
Caterpillaru. Byla to jinak parádní neděle, užili jsme si
to. Tratě tady byly tradičně přehledné, i když ne zrovna
lehké, to střídání povrchů v rámci
některých zkoušek bylo docela peklo."
"Tratě i organizace byly z našeho pohledu na výbornou. Děkuju
pořadatelům za pěkný závod, který jsem si náramně užil. Tratě Caterpillar Rally
byly rychlé, velmi zábavné a hlavně pro diváky. V první rychlostce jsem přehnal
razantnost jízdy a byl jsem nespokojen se svým vozem, velkou roli v tom ale
hrály pneumatiky, které nebyly ideální. Ve druhé RZ jsem zkusil úplně nové pneu
a čas byl lepší, na vedoucí jezdce však byla velká ztráta. Na to jsem se
rozhodl změnit tuhost pružin a přezout na "piny", které jela většina
jezdců. Tahle volba byla tím správným krokem a projevilo se to na časech. Bohužel,
konkurence už byla daleko, ale přesto jsem bojoval a s konečným výsledkem jsem
spokojen. Už se velmi těším na další závod."
"Po
dlouhé zimní přestávce konečně venkovní rally, i když s úplně odlišným
povrchem. Pro nás tento závod znamenal odzkoušení staro-nové techniky.
Mechanici se snažili přes zimu zamakat na obstarožním "FKáčku". Největší
změna musí nastat ve stylu jízdy, jelikož jsme zvyklí na dravou jízdu s
dvoukolkou, což na tak hladkém povrchu, jako byl na "Catru",
nepřinášelo ovoce. Nakonec jsme ale náš cíl, pohybovat se kolem první desítky,
splnili. Technika vydržela, proto vládne celková spokojenost. "
"Seznam přihlášených a hlavně pak 16 startujících v kategorii
Legend Trophy říkalo, že letošní konkurence bude velká a proto je třeba
připravit vůz i Braneho. Vůz prošel přes zimu spřátelenou garáží, kde se
upgradovalo na vícero frontách. Pak bylo vše otestováno, něco maličkého bylo
vráceno do původního stavu. Taky se trochu potrénovalo, aby se jezdec dostal do
kondice - ideálním místem k tomuto se stalo nové pracoviště. Taktéž bylo nutné
pořídit nové červené podkolenky a mohlo se jít na věc. Již zmiňovaná startovní
listina byla doopravdy nabitá a ambicí bylo umístění v první trojce kategorie
Legend Trophy. Velcí soupeři jako Duval, Ojeda, Kubeš, Bengué, Bin Sulayem,
Cantamessa, Matucha či Loix a další - ti všichni si určitě mysleli na pódiové
umístění a Brane byl mezi nimi. Celkem šest rychlostních zkoušek bylo nachystáno
a ty měly rozhodnout. Avšak hned ta první naznačila další běh událostí a možná
i rozhodla. V mých očích jasný favorit Duval ztratil celých 11 sekund a byl po
první RZ až šestý. Ojeda dostal 10 trestných sekund a Brane jel docela slušně a
od první RZ se ujal vedení ve své kategorii. Ve druhé erzetě jsem jel nastolené
tempo (plíseň), ale ono to prostě funguje. Taky z toho byl první čas a celkově
jedenáctisekundový náskok na druhého Davida Kubeše. To už při malých rozdílech
v zkouškách je docela slušné, a tak jsem se začal soustředit na to, abych dělal
co nejméně chyb. Bohužel jedna, dost zásadní, se stala hned krátce po startu
třetí RZ a bylo tím způsobeno trošku drama do dalšího průběhu závodu. No ve
zkratce jsem dal nohu a taky ji sportovně přiznal (né jako někteří ostatní).
Tím pádem "trojku" vyhrál Duval a určitě mu to dodalo chuť do dalšího
stíhání Braneho na špici. Náskok byl i po trojce slušný (12 sekund na již
druhého Duvala), ale bylo zde malinké znejistění, co se bude dít ve druhé
polovině soutěže. Na RZ 4 se rozhodlo, že boj o vítězství bude už jen Duval vs.
Küzmič. Buď ti dva jeli tak dobře (Duval vyhrál o 1,8 s), nebo ostatní
chybovali, ale na konci už měl Brane náskok na třetího 25 sekund. Avšak na
Duvala se to ztenčilo na deset. Byla trošku nervozitka, ale identický čas s
Duvalem na páté vložce jasně říkal, že když se něco zásadního nevysere na
poslední erzetě, tak by to mělo dopadnout. A tak to taky dopadlo. Před cílovou
rampou si Brane dovolil (naposledy) vítězné kolečko, které ho stálo jedno místo
v celkovém pořadí a furt mě to mrzí, jak jsem to tomu Casierovi daroval k jeho výhře
v F2 Trophy. No loni byl Bernd v týmu, tak aspoň taková malá náplast, ale
takové zbytečnosti by se fakt nemusely stávat a nechat si frajeřinky třeba za
cíl. No holt jugoslávská krev se nezapře a těžce se krotí ... Závod to byl fakt
pěkný - konkurence nabitá jako prase, a tak vítězství má velkou váhu a moc si
toho ceníme i v garážích Doktor Racingu".
"Tak
je tu opět ten Katr!!!!!!!!!!!! První rally této sezóny byla opět dosti
obtížná. V chladivých garážích se nám od začátku dosti dařilo. Sice jsme se
postupně pomaličku propadávali dosti nabitým startovním polem , ale i tak
jsme s umístěním docela spokojeni. Technika nás nezklamala a i nastavení
podvozku se nám na uklouzaném povrchu podařilo. Velmi se nám líbily pasáže, kde
se měnil povrch RZ. Chvíli drsný a chvíli hladký. Hodně náročné na pozornost.
Prostě SUPER Rally jak má být.
"Letošní Caterpillar jsme si přijeli
především užít a zároveň dohlídnout
na mladou "amazonku" Luise Cook při její premiéře s
novým vozem na
velké soutěži. Úvod soutěže jsem "zpackal" a pak už to
bylo spíš
uvolněné klouzání se, navíc za
nádherného počasí a na nádherných
zkouškách. Zamlouvali
se mi především nevyzpytatelné
kamínkové pasáže, tam je to ta pravá rally.
Zmíněná juniorka, která jezdí pod
našimi křídly, zajela parádní soutěž a
velmi
rychle se učí, což je pozitivní. Dokonce porazila
favorizovanou Molly
Taylorovou, což se jí dosud nepodařilo. Velkým
překvapením pro mě byla početná
a kvalitní účast v Legend Trophy, v dalším
průběhu šampionátu se v této skupině
určitě objevíme."
"Na Caterpillar Rally jsem startoval s novým podvozkem Tamiya FF-03 EVO
SEKi. Závod byl ostrým testem nové techniky. Dopadlo to dobře a s druhým místem
v F2 Trophy jsem spokojený. Všechny rychlostní zkoušky byly pěkně připravené a
i počasí nám přálo, takže super závod. Zatím nová technika šlape dobře a snad
se tak bude dařit po celou sezonu."
"V této velké konkurenci naší kategorie jsme si dali za cíl umístění do
osmého bodovaného "fleku" v Legendách. Ze začátku jsme se nerozjeli
úplně podle našich představ, pak jsme ovšem získali na jistotě a měli jsme z
jízdy dobrý pocit. Bojovali jsme o tu osmičku s Cantamessou a hlavně s Markku
Alénem, ten nedal nic zadarmo. Vše šlo celkem dobře a začali jsme si postupně
věřit. Dokonce jsme se i před zmíněnými soupeři výsledkově pohybovali. Jenže poslední,
v dobrém tempu rozjetá, erzeta se pro nás stala osudnou, když nás zpomalily
potíže s předním diferenciálem. Od půlky poslední zkoušky auto nezatáčelo a
ztráta minimálně dvaceti sekund už nás vyřadila z těchto bojů. I tak jsme si
celý závod užívali a na starších "ogloncaných" pneumatikách jsme
rozhodně nejezdili moc čistou stopu, byla to tudíž zároveň i zábava. Těšíme se
na další souboje v této atraktivní kategorii. V našich plánech je teď velký
zásah do techniky a průnik na vyšší patra výsledkové listiny."
"Strašně
jsem se na tento závod těšila. Potom jsem ale dostala
trošku strach, protože
tak dlouhý a těžký závod jsem nikdy nejela.
První rychlostní zkouška se mi moc
nepovedla, druhá ale byla o dost lepší, a pak to
už šlo jak po másle. Tréma ze
mne spadla a soutěž jsem si už užívala. Nakonec se mi podařilo
porazit i
týmovou kamarádku Molly a vyhrát tak
dámský pohár, což je můj zatím
největší
úspěch. Poděkování patří hlavně taťkovi za
přípravu nového podvozku a perfektní
navigaci."
"Tak úspěch tentokrát byl a naši kluci zajeli zhruba to, co se očekávalo.
Uvidíme dále, nejedeme v plné sestavě celý šampionát, vše je otevřený,
každopádně vítězství v týmech vždy potěší."
"Tým v novém složení, kdy do stáje přišli Giandomenico
Basso a Filip Kopecký, byl na první soutěži kompletní a umístění dvou posádek v
první patnáctce je slušným počinem. Brane dostal za tu frajeřinku na konci za
vyučenou a snad se již podobných "yugošovin" pro příště vyvaruje.
Cílem je pro letošní rok sbírat bodíky do Team Trophy na všech soutěžích a
pravidelně porážet Marlboro Dealer Racing!"
"Účast naší stáje na Caterpillar Rally
2014 neproběhla vůbec dle našich
představ. Naše vozy doznaly od minulé sezóny
výrazných vylepšení a úprav, ale
všechny vylepšení byly smazány
špatnou volbou pneu na první RZ (šéf
mechaniků
na hodinu propuštěn). Díky nim jsme nabrali obrovskou
ztrátu, kterou se už v
dalším průběhu dne, v letošní velké
konkurenci, nepodařilo dohnat. Až poslední erzeta
a jedenáctý čas Ariho přinesla do týmu trochu
optimismu, že bychom letos mohli
na pár týmových bodů dosáhnout.
Nezbývá, než se poučit z chyb a soustředit se
na příští šotolinu, na které si
naši jezdci věří o trochu více, než na asfaltu.
Samozřejmě, musíme pochválit celý
organizační tým ERC za skvěle připravenou soutěž
a její bezproblémový průběh."
„Loa“