Výsledky
XVII. Criterium Fryšták 2014

 Absolutní pořadí Fryšták 13.9. 2014, startujících - 46 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Tomáš Lysák Lysák - Viktora Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor 4WD 20:28,3
2 Karel Bajza Tänak - Sikk Subaru Impreza WRC Sheron Racing Team 4WD +0:38,9
3 Tomáš Procházka Jackson - Mashiter Ford Fiesta RS WRC RC Club Čistá 4WD +0:42,7
4 Frantin Doležal Diehl dos Santos - Soneca Ford Fiesta RS WRC RC Club Čistá 4WD +0:47,4
5 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Škoda Fabia S2000 Doktor Racing 4WD +0:55,0
6 Michal Pospíšil Sibera - Jirátko Mitsubishi Lancer Evo VI Chardonnet Legend +0:58,1
7 Filip Bezděk Robert - Bedon Fiat Grande Punto S2000 Red Bull 4WD +1:02,9
8 Jan Viktora Viktora - Lysák Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor 4WD +1:05,2
9 Josef Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia S2000 Red Bull 4WD +1:07,4
10 David Kubeš Kubeš - Kubeš Fiat 131 Abarth A-Sport Rally Team Legend +1:22,4
11 Roman Kalík Bengué - Escudero Audi Quattro Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín Legend +1:37,1
12 Vít Kutal Kutal - Kutal Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/Junior +1:47,7
13 Petr Sekula Sarrazin - Renucci Honda Civic Type-R Seki Motorsport F2 +1:55,8
14 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Fiat 124 Abarth Rally Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín Legend +2:07,7
15 Ivan Zmrzlík Cantamessa - Capolongo Mini JCW WRC 4 Rombi Corse 4WD +2:16,2
16 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Ford Focus WRC A-Sport Rally Team 4WD +2:24,7
17 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Legend +2:24,8
18 Josef Vacek Alén - Kivimäki Fiat 124 Abarth Rally Lančia Martini Legend +2:35,2
19 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Subaru Impreza WRC Doktor Racing 4WD/Junior +2:55,5
20 David Šintál Wiegand - Gottschalk Subaru Impreza WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +3:18,2
21 Marián Dalajka Dalajka - Kadlečík Ford Focus WRC Rockstar Energy Team 4WD/Junior +3:18,7
22 Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan Toyota Celica Turbo 4 Rombi Corse Legend +3:27,0
23 Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Legend +3:36,1
24 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +3:50,2
25 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek BMW M3 RC Racing Vsetín Legend +4:04,4
26 Stanislav Dalajka Ogryzek - Dalajka Peugeot 106 Maxi Rockstar Energy Team F2 +4:04,9
27 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl Renault 5 Turbo Doktor Racing Legend +4:05,0
28 Luboš Večeřa Večeřa - Večeřa Audi S3 Gerd Rally Team 4WD +4:28,3
29 Jaroslav Kovařík Fontana - Arena Fiat Grande Punto S2000 Racing Lukov 4WD +4:31,4
30 Ivo Žaludek Žaludek - Žaludek Subaru Impreza WRC Iwo Rally Team 4WD/Junior +4:36,6
31 Jan Kňákal Šimurda - Dlouhý Ford Capri RS Lančia Martini Legend +4:47,6
32 Michal Holínek Holínek - Holínek Lancia Delta HF Integrale Dirt Racing Legend +5:42,7
33 Tomáš Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Fiat 500 Abarth Gerd Rally Team F2 +6:29,4
34 Robin Šiška Al-Attiyah - Bernacchini Toyota Celica Turbo Rockstar Energy Team Legend +6:42,2
35 Michal Odstrčil Stohl - Lux Peugeot 106 Maxi Barum Team F2 +7:14,5
36 Martina Pekařová Taylor - Cleo Subaru Impreza WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior +7:34,0
37 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Grande Punto S2000 Playboy Red Racing 4WD/Junior +9:12,7
38 Jiří Pospíšil Darniche - Mahé Lancia Stratos HF Chardonnet Legend +9:21,1
39 Tomáš Polepil ml. Polepil jun. - Polepil Subaru Impreza WRC Tom Polep Team 4WD/Junior +11:52,6
40 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Mini JCW WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +17:32,9
41 Tomáš Polepil Polepil - Polepil Subaru Impreza WRC Tom Polep Team 4WD +18:52,1
42 Milan Kadlečík Kadlečík - Kresta Subaru Impreza WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +23:07,7
43 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Subaru Impreza WRC Barum Team Junior 4WD/Junior +25:49,7
44 Martin Karlík Karlík - Karlíková Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +32:28,0
             

                                                                                                                         

 Odstoupili
  soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
  David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Red Bull 4WD/Junior elektronika
Martin Šimčík Demuth - Radaelli VW Golf GTi A-Sport Rally Team F2 odstoupil


  

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Lysák (Tomáš Lysák) 6
kompletní časy a výsledky (pdf) Tänak (Karel Bajza) 1
  startovní listina Sibera (Michal Pospíšil) 1


 Teamy  Značky
poř.  team poř.  značka
       
1  RC Club Čistá 1  Škoda
2  Samohýl Motor 2  Ford
3  Red Bull 3  Fiat
4  Sheron Racing Team 4  Subaru
5  Doktor Racing 5  Mitsubishi
6  Chardonnet 6  Audi
7  Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín 7  Honda
8  A-Sport Rally Team 8  Mini 




  

FRYŠTÁK PATŘÍ "LYSMENOVI"

Šestým letošním podnikem v rámci Euro RC Rally Challenge byla rally Criterium Fryšták, tento druhý nejstarší závod šampionátu se odehrál v polovině září na atraktivních tratích v areálu firmy ObalPrint, kde bylo k dispozici osm rychlostních zkoušek na pestrém asfaltovém povrchu. Na nejvyšším postu stupňů vítězů stanul Tomáš Lysák pilotující svou oblíbenou "Fábku" S2000 týmu Samohýl Motor, jako stříbrný byl v cíli hodnocen Estonec Ott Tänak se Subaru Sheron Racing Teamu, bronz vybojoval Ken Jackson s Fiestou z dílen vítězné stáje RC Clubu Čistá, která si již s předstihem zabezpečila mistrovský titul v Team Trophy.

     


17. ročník Criterium Fryšták tradičně poskytl velmi pěkné tratě, rozmanitost zpevněného povrchu navíc okořenila nová pasáž ve skladu. Poctivou snahu pořadatelů se podobně v jako minulém roce snažilo zhatit počasí. Loňský deštivý scénář se ale nakonec úplně neopakoval, voda skrápěla trať jen v úvodu, asfalt poté velmi rychle osychal, a tak se většina erzet odjela na suchu. Až na posledním měřeném úseku přišel opět prudký déšť, na průběh soutěže to ovšem nemělo výraznější vliv. V tomto ohledu to bylo docela zajímavé i co se týká volby pneumatik. Favoritů na prvenství bylo jako vždycky dost, šlo také o důležité body do tabulky šampionátu a Fryšták měl v tomto směru mnohé napovědět. Soutěž rozjel nejlépe jeden z nejvíce favorizovaných jezdců Tomáš Lysák, stal se vítězem prvních čtyřech rychlostních zkoušek a po polovině závodu byl v čele s náskokem necelých pěti sekund na velmi rychlého Estonce Tänaka. Ten svým výkonem mnohé udivoval, na jeho bezchybnou jízdu i přes veškeré snažení nestačili ani rychlé Fordy v rukou dvojice soutěžáků z RC Clubu Čistá. Na prozatímním třetím "fleku" se po RZ 4 držel Diehl dos Santos, jeho kolega Ken Jackson byl však v těsném závěsu. Průběžné páté místo okupoval Gil Panizzi. Rozdíly však byly minimální a pořadí se neustále měnilo. Do pořadí na bodovaných příčkách zasahovaly také nejrychlejší jezdci kategorie Legend Trophy, jmenovitě Sibera, Ojeda, Kubeš a Bengué. Mírně za očekáváním zůstali loňský vítěz této rally Jan Viktora a taky Cédric Robert, oba se však drželi v bodované desítce, kde byl taky nečekaně rychle jedoucí Ital Basso s Fabií. Výborné časy zajížděl vítěz minulého závodu Víťa Kutal, ale tohoto juniora hned v úvodu potrápily potíže s elektronikou jeho "Monster" Fiesty, a tak se tentokrát do bojů o nejvyšší příčky nezapojil.

Ve druhé půli soutěže pokračoval Tomáš "Lysmen" v bezchybném výkonu a své vedení suverénně navýšil až na konečných 39 sekund. Je to jeho druhé prvenství v letošním šampionátu ERC a stále je ve hře o mistrovský titul. Estonská hvězda za volantem bílého Subaru Ott Tänak se ověnčil stříbrem, v závěru však musel odolávat ataku dvojici kluků z Čisté. Ti se až do posledních metrů poprali o bronzovou příčku, nakonec se z ní radoval Ken Jackson, Brazilec Ilo Diehl "Frantin" dos Santos tak bral "bramboru". Na pátém místě soutěž dokončil Giandomenico Basso, jehož výkon byl obdivuhodný a dravý Ital "strčil do kapsy" i několik dosud rychlejších pilotů. Jako šestý byl klasifikován vítěz Legend Pavel Sibera, který oprášil letitého Lancera a jel s ním, jako by to ani Legenda nebyla. Výborný výkon okořeněný vítězstvím v závěrečné RZ. Jen těsně za reprezentantem týmu Chardonnet skončil Cédric Robert, jehož výsledek byl poznamenán menšími technickými problémy, osmý pak byl Honza Viktora s "Fábkou" stáje Samohýl Motor. Do bodované desítky se vešli ještě Gil Panizzi a stříbrný v Legend Trophy David Kubeš. Ovšem i na dalších pozicích nebyla nouze o zajímavé a vyrovnané zápolení.

Situace v tabulce mistrovství se docela zdramatizovala, na jejím čele je stále Diehl dos Santos s náskokem pěti bodů, za ním je to ovšem vyrovnané, když obhájce titulu Robert a Angličan Jackson mají shodný počet bodů, další dva pak ztrácí Tomáš Lysák. Bude to tedy na závěrečné soutěži velký boj, a to jak o celkový titul, tak o ostatní místa na "bedně".

Junior Trophy
V kategorii jezdců do patnácti let se na startu sešlo celkem 13 závodníků, mezi nimiž figurovala také trojice děvčat. Jediným odstoupeným byl vítěz úvodní zkoušky Grzegorz Grzyb, kterého však vzápětí zradila elektronika, jejíž "odchod" byl doprovázen menším požárem. Favorizovaný Vítek Kutal, pomýšlející tradičně na přední umístění v absolutním pořadí, měl na začátku rovněž technické problémy, a tak se na čele usadil německý mladík Sepp Wiegand s Imprezou Rockstar Energy Teamu. Rychle jej však ve vedení vystřídal Víťa Kutal, jenž již dál nedal nikomu šanci a v cíli se radoval z dalšího prvenství. Tento pilot Fiesty WRC v barvách Monster Energy Teamu tak navýšil náskok na čele celkové tabulky a již s předstihem si zajistil letošní titul mistra v Junior Trophy. O stříbrnou i bronzovou příčku se ve Fryštáku poprala trojice jezdců, jejichž vyrovnané souboje trvaly až do samotného konce rally. Z druhého místa se v cíli těšil postupně zrychlující Filip Kopecký, který zpočátku mírně ztratil po špatné volbě pneumatik, poté však již svým pronásledovatelům mírně odskočil a neminulo ho tak zasloužené stříbro. Velmi těsným rozdílem 0,5s skončila bitva o třetí pozici mezi Seppem Wiegendem a Mariánem Dalajkou, nakonec ve prospěch prvně jmenovaného. Oba jeli s vysokým nasazením a pohybovaly na velice slušných příčkách absolutního pořadí. Kvalitní jízdu předvedl také pátý Ivo Žaludek, za ním pak v pořadí následovala nejrychlejší z dívek Molly Taylor, její kolegyně Louise Cook pak soutěž dokončila jako sedmá juniorka. Na osmém místě dojel při své premiéře Tom Polepil mladší, do bodované desítky se vešli také ti úplně nejmladší bojovníci, konkrétně nepřehlédnutelný Esapekka Lappi a také Milan Kadlečík. Za nimi pak byla třetí z dívek Johanna Steer, pro kterou to byl první start na ostré soutěži, cíl spatřil taky malý "showman" Martin Karlík.
V klasifikační tabulce se za suverénním mistrem Vítkem Kutalem vyhřívá Filip Kopecký, šanci jej v závěru předstihnout má ale ještě Karl Kruuda, jenž tentokrát na startu chyběl. Určitou naději na celkovou "bednu" chovají také Wiegand, Grzyb a Biasion.

F2 Trophy
Z pětice startujících dvoukolek se nejvíce prosadil Francouz Stéphane Sarrazin, který s vědomím toho, že jej už nikdo nemůže v celkovém hodnocení šampionátu předstihnout, jel uvolněně, z čehož krom dalšího vítězství v F2 Trophy byla také slušná 13. příčka absolutně. Na začátku se sice na prvním místě před "Sekim" usadil rychlý Harald Demuth s Golfem, záhy jej však postihly technické potíže a Němec po velké ztrátě své další účinkování v soutěži ukončil. Na druhé pozici v cíli byl prakticky nikým neohrožován Slawomir Ogryzek, jenž si tak připsal důležité body do tabulky, na udržení celkového druhého místa by však měl ještě nějaké ty bodíky přidat. O bronz se spolu utkali Manfred Stohl a Tomáš Grebeníček, posledně jmenovaný jezdec s "pětikilem" Abarth byl na tom nakonec lépe, Rakušanu Stohlovi se ale nevyhnuly již tradiční menší problémy technického rázu. Oba zmínění závodníci živí naději na "bednu" celkové klasifikace, i když "Manfrédek" je na tom zatím bodově lépe. Zasáhnout však může ještě Demuth a pokud bude chtít, tak i nyní "čtyřkolkový" Basso.

Legend Trophy
V rámci Legend se na start postavilo 14 skvostných vozidel, jejich povinné pneumatiky Sedan Hawk dávaly nejrychlejším pilotům taktéž slušné šance na absolutní výsledek, jelikož tyto gumy na asfaltech fungují velmi slušně. Vedoucí muž této sledované kategorie Brane Küzmič hlásil před startem zdravotní komplikace a jeho účinkování v soutěži bylo do poslední chvíle nejisté. Nakonec však odstartoval, na růžích ustláno ale rozhodně neměl. Zásadním problémem byla především stávkující elektronika jugoslávského Renaultu 5 Turbo a Brane řešil technické potíže prakticky po celou soutěž. To se samozřejmě významně odrazilo i na dosažených časech. Jeho nejbližší soupeř v boji o prvenství v šampionátu Enrique García Ojeda si na Jugoslávce "brousil zuby" a svojí dravou a zároveň rychlou jízdou dokazoval, že to myslí naprosto vážně. Ale ani on se nevyhnul menším potížím. Hned od samotného začátku se na čele držel Pavel Sibera, jenž chtěl vyzkoušet, jaké že to v Legend Trophy vlastně je. A rozhodně nebyl zklamán, spíše naopak. Na vedoucí pozici jej však po třetí erzetě vystřídal výborně jedoucí David Kubeš. "Siberíňu" se ovšem nedal a skvělou jízdou se propracoval zpátky na první místo, které do konce soutěže už neopustil. Dokonce si se svým Mitsubishi připsal jeden absolutně nejrychlejší čas v poslední mokré rychlostní zkoušce. Pro stříbro si tedy dojel David Kubeš s Abarthem, bronz vybojoval rychlý Francouz Alex Bengué s Quattrem. Španělský dravec Ojeda soutěž dokončil až na místě čtvrtém, za ním pak byl klasifikován jeho krajan, nestárnoucí Gibo Fagaso s Lancií. Na šesté pozici byl v cíli Markku Alén, do bodované osmičky se vměstnali ještě ostřílení Bin Sulayem a Loix.
Pohled do celkové tabulky Legend Trophy naznačuje ještě souboje o pořadí, vedoucí jezdec Küzmič vyšel tentokrát bodově na prázdno, ale stále se drží na nejvyšší příčce. Druhý Ojeda na něj ztrácí 7 bodů, a tak má "Doktor" poměrně velké šance na obhajobu loňského titulu. Třetí je zatím David Kubeš, jen těsně však následuje Fin Alén a šanci vejít se do nejlepší trojky má i Francouz Bengué, o konečném pořadí se tak bude rozhodovat na poslední soutěži.  


Závěrem
17. ročník Criterium Fryšták byl skvělou soutěží, tratě byly parádně připraveny a i přes vrtkavé počasí poskytly výborné svezení. Poděkování patří hlavnímu pořadateli Martinu Vavřičkovi za poskytnutí atraktivní lokality a za tradičně vynikající zázemí.



Ohlasy některých účastíků:

Ott Tänak (Karel Bajza):
"Na této rally jsem neměl ani původně odstartovat, ale nakonec mě "Viki" překecal ať jedem obhajovat dobré výsledky z minulých let. Závod byl velice pěkně přípraven, za což patří pořadatelům velké díky. Počítal jsem, že bych mohl bojovat kolem pátého místa, ale vůbec jsem nečekal, že z toho nakonec bude místo druhé. Navíc se mi povedla i vyhrát jedna RZ, takže jsem nadmíru spokojen."

Ilo Diehl dos Santos (Frantin Doležal):
"Pro mě to byla výborná soutěž, překvapil jsem sám sebe. Po ránu, kdy to bylo ještě trochu vlhký, se mi jelo dobře. Bohužel, když rychlostní úseky oschly, tak jsem si nedokázal poradit s velkým gripem, což vyvrcholilo několika kolo-střešními kombinacemi a lehkou časovou ztrátou. Ta se nekompromisně projevila na výsledku, ale "brambora" je pro mne i tak parádní výsledek! Potěšilo mě i několik dobrých dílčích časů, takže se těším do Malenovic, kde se rozhodne o celkovém výsledku, bude to bitva!"

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"Z naší strany vládne spokojenost. Opravdu jsme se krásně svezli. Po dlouhé době jsme si jízdu užívali a vše klapalo podle našich představ. Snad jen na mokrých RZ jsme hodně ztráceli. Na autě zkusíme udělat ještě pár změn v diferenciálech a uvidíme, jak se bude dařit dál."

Pavel Sibera (Michal Pospíšil):
"Letošní Fryšták byl naprosto super. Tratě byly úžasné a moc jsme si to s Karlem užili. Sice bylo na začátku a na konci soutěže mokro, ale aspoň jsme si to pořádně vyzkoušeli na vodě a kupodivu nám to hodně sedí. Navíc jsme zkusili kategorii Legend a nevěděli co přesně čekat. Ale cítili jsme se úplně v pohodě a první RZ rozptýlila naše obavy, že nebudeme po dvou měsících neježdění stíhat. Zvrat k horšímu nastal na RZ 3, která už se jela skoro celá na suchu a předepsané pneu úplně změnily své vlastnosti, což vyústilo ve tři "boudy" a jeden výlet mimo trať. Byl jsem na sebe trochu naštvaný, jak jsem to zvrtal. Na následujícím "Příjezdu" přišla sice před cílem chyba na kuželu, ale jinak už byla spokojenost. Po adaptování se na suchý povrch už jsme si to moc a moc užili a dokonce zlomili prokletí RZ "Příjezd", která nám nikdy nešla, a to druhým časem absolutně ve druhém průjezdu. Na závěr zkropil trať poslední RZ silný déšť, ale jelo se nám výborně, hlavně průjezd uklouzaným skladem byl parádní."

Cédric Robert (Filip Bezděk):
"Na tento závod jsme se nijak zvlášť nepřipravovali a bylo to hned ze začátku znát. Na první dvě vložky jsme zvolili příliš tvrdou směs pneumatik, na třetí erzetě se nám navíc vytrhl zadní tlumič, což mělo za následek ztrátu minimálně 20. vteřin. Dále jsme se ale snažili o vybojování cenných bodů, což se nám i díky průtrži mračen na poslední zkoušce podařilo. Soutěž byla již tradičně velmi dobře připravená a příjemným zpestřením byla i nová pasáž ve skladu na uklouzaném povrchu. Letos to bylo výborné svezení, ty tratě snad ani dokonaleji udělat nejdou."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Díky pořadateli za hezké a výborně připravené tratě, rally jsem si náramně užil a s výsledkem jsem velmi spokojen. Už se těším na další závod šampionátu na dopravním hřišti v Malenovicích."

Stéphane Sarrazin (Petr Sekula):
"
Byl to pěkně připravený závod a tratě byly dobře čitelné. Ve skupině F2 nebyla moc velká konkurence a mohli jsme se tak soustředit i na boje v absolutním pořadí. Nebýt špatně zvolených pneu v jedné z rychlostních zkoušek, mohl náš výsledek být ještě lepší. Ale v této nabité konkurenci celkové 13. místo bereme a doufáme, že i na posledním závodě to půjde podobně dobře. Celou soutěž jsme měli na autě obuty pneumatiky Rally Block od ARP prořezané žiletkou, motor Johnson byl na konkurenci taky dostačující..."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Byl to náš 17. start na slavném Fryštáku, spolu s Vladimírem Karlíkem jsme tady nikdy nechyběli a navíc oba vždy projeli cílovou rampou. Úkol byl tedy jasný - úspěšně se popasovat s Vladimírkem a pokusit se urvat nějaký ten bod v letos velmi nabité konkurenci Legend. Úvod na vodě nám sednul, na osychající trati už to ale bylo horší, navíc jsme na RZ 4 měli malý problém s řízením. Nakonec je to ale dobré, náš předstartovní cíl jsme s přehledem splnili. Zdejší kultovní asfalty tady mám moc rád, letos byly tratě opět fantastické, navíc přibyly nové uklouzané pasáže ve skladech, které mi připomínaly úseky z Caterpillaru. Tohle prostě vždy byla a stále je naprosto jedinečná rally!"

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Naše oblíbená rally Criterium Fryšták byla letos velmi povedená. Tratě měly "říz" a krásně jsme se svezli. Po loňském úspěchu jsme pomýšleli na nějaké ty body v Legendách. V této kategorii je letos nesmírná konkurence, a tak jsme rádi, že se nám bodovat nakonec podařilo. Nebylo to ale vůbec jednoduché, naši nejbližší soupeři taky bojovali a museli jsme být stále ve střehu. Snažili jsme se co to šlo, ovšem dělali jsme i nějaké ty chyby, což se projevilo na časech. Jednou nás dokonce krátce zazlobila technika, že by ta voda?... No každopádně jsme s umístěním spokojení. Soutěž byla parádní, jen trochu škoda rozmarného počasí a absence bufetu, pořadatel nás ale jako vždy nenechal "žíznit", a tak vlastně vše vynahradil. Martine, díky za tradičně hezký závod s dobrou atmosférou!" 

Václav Blahna (Pavel Ondrašík):
"
Na letošní Fryšták jsme se hodně těšili, neboť to byla po dlouhé době čistě asfaltová rally - šotolina nám zatím vůbec nesvědčí. Po nepovedeném Vikingu se mechanici snažili nastavit "Bavoráčka" tak, abychom se poprali o co nejlepší umístění v naší kategorii. Nezačali jsme nejlépe, když jsme z přílišné přemotivanosti nevybrali poslední zatáčku a trefili cílové zařízení, za což jsme obdrželi "dárek" v podobě 10 vteřin navíc. Poté jsme se trošku zklidnili a začali stahovat ztrátu na naše soupeře. Před posledními třemi erzetami jsme "ucítili" šanci bodovat, nicméně po velkých jezdeckých chybách jsme nakonec obsadili sice nebodované, ale i tak pěkné 9. místo v Legendách hned za skvěle jedoucím Loixem. Pořadatelům patří dík za perfektně připravenou soutěž a již se těšíme na závěrečnou rally, kde budeme chtít vylepšit naše umístění z Fryštáku."

Slawomir Ogryzek (Stanislav Dalajka):
"Tato soutěž se mi celkem líbila a počasí mě po minulém roce nijak nepřekvapilo. Tratě byly na můj vkus dost otevřené a myslím si, že na asfaltu by se to mohlo klidně víc zamotat, naopak se mi líbila část v halách, která zpestřila profil tratí. S výsledkem jsem spokojen, i když špatná volba pneu v jedné z RZ mě stála možná i dvě pozice v celkovém pořadí. Už teď se ale těším na poslední závod do Malenovic a doufám, že nebude pršet, aby nehrozilo "stávkování" časomíry."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Fryšták je pro nás zemí zakletou. Jestli si někdo vzpomene na komentář z roku 2012 (je stále na stránkách Doktor Racingu), tak je to richtig to samé. A navíc stejně jako v roce 2013 zdravotní indispozice - tentokrát vážnější. Suma sumárum nemělo cenu vůbec tento závod jezdit a ještě víc dráždit svůj problém, ale bojovné Jugoslávské srdce velelo jinak. Z pohledu našeho výkonu bylo naprosto vše špatně a je nutné přijmout opatření, aby se podobný výsledkový výbuch neopakoval."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Závod jsme rozjeli dobře, drželi jsme "Gerda" za sebou, ale na třetí erzetě jsme od něj dostali asi půl minuty, no pak i něco navíc a nakonec z toho byla skoro minuta ztráty. Fryšták byl pro mě hodně fyzicky náročný, musel jsem chodit s naší týmovou juniorkou, navíc i při čištění tratě před "Kuzmou", takže každou RZ jsem si dal vlastně třikrát. Jinak závod byl povedený, kluci nachystali krásné tratě, "atmoška" byla super, takže příjemně strávená sobota. Už se těšíme na Yugo Rally, kde pojedeme naposledy dvoukolku."

Louise Cook (Michaela Valentová):
"Na asfalt jsem se moc těšila, protože mi jde pořád líp, než šotolina. Tratě byly parádní, zatím asi nejlepší, co jsem kdy jela. Sice jsem na páté rychlostní zkoušce urazila na "Fiátkovi" kolo a ztratila asi půl minuty, ale i tak to nakonec dopadlo dobře a v cíli z toho bylo sedmé místo v juniorech, což je můj zatím největší výsledkový úspěch v této skupině
."

Frantin Doležal (Team Manager RC Club Čistá):
"Opět se nám podařilo v závodě vyhrát kategorii týmů, čímž jsme si splnili náš hlavní cíl - vyhrát celkově v sezóně 2014 Team Trophy. Věřím, že nyní z jezdců spadne nervozita a dokáží se dokonale připravit na rozhodující závod a vybojují v absolutním pořadí jezdců medailové pozice. Závodu se pravděpodobně zúčastní i Dejv, který by chtěl své účinkování v ERC ukončit vítězným hattrickem! V Malenovicích na shledanou!"

Rudi Šali (Team Manager Doktor Racing):
"Musím se přiznat, že jsme v týmu čekali víc. Výkon Bassa je nad očekávání, ale je to taky jediný pozitivní bod tohoto závodu. I přes penalizaci bojoval a vybojoval skvělé páté místo a zajistil tak bodový přísun do tabulky Team Trophy. Filda měl nové nářadí a nastoupil bez testování rovnou do závodu - čekal jsem však malinko víc. Brane neměl vůbec startovat a když už, tak na reverz, navíc měl mít vůz patřičně v cajku - jeho přístup a celkový výkon je předmětem disciplinárního řízení uvnitř týmu."

Franco Paiero (Team Manager Marlboro Dealer Racing): 
"Náš tým nastoupil na oblíbený Fryšták s dvojicí posádek v kategorii Legend. Bohužel nás velmi zklamala neúčast Gustava Trellese. A tak jsme se museli spolehnout na Fagasa a Loixe, když oba pilotovali naše tovární Lancie. Nutno podotknout, že ani jeden z nich nezklamal, Gibo Fagaso zajel výborný výsledek v Legendách a tentokrát i Freddy Loix podal velice slušný výkon. Oba zaslouží pochvalu. Bohužel už nyní víme, že na závěrečné soutěži nebudeme opět v kompletní sestavě. Letos nám to cosi nevychází podle představ, a tak již nyní přemýšlíme, zda by nebylo lepší zasáhnout do jezdeckého složení na příští rok. 


  

                                                                                                                                                                                                                                 „Loa“