Výsledky
I. Legend Rally Show 2014

 Absolutní pořadí Lužkovice 26.7. 2014, startujících - 15 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Filip Bezděk Andruet - Biche Ford RS 200 Patate de L'Équipe Legend 11:47,8
2 Josef Pekař Wüzenttal - Nalbandian Ford Escort RS Cosworth Patate de L'Équipe Legend +0:08,8
3 Ondřej Dočkal Pipota - Mouton Škoda 130 RS Fahren macht frei RC Club A.II-B Legend +0:15,1
4 David Kubeš Kubeš - Kubeš Fiat 131 Abarth A-Sport Rally Team Legend +0:48,7
5 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Fiat 124 Abarth Rally Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín Legend +0:59,6
6 Jakub Řezanina Řezanina - Poláchová Lancia Delta HF Integrale RC Racing Vsetín Legend +1:10,4
7 Michal Holínek Holínek - Holínek Audi Sport Quattro S1 Dirt Racing Legend +2:07,8
8 Jan Suchánek Gonzales - Coffie MG Rover Metro 6R4 Jamaica Rally Team Legend +2:23,2
9 Petr Matulík Van de Wauwer - Van Loo Lancia Delta HF Integrale Scuderia Autorizata Padova Legend +6:10,1
10 Michal Odstrčil Moosleitner - Lux Audi Sport Quattro S1 HB Audi Team Legend +7:41,6
11 Sabina Suchánková Kelly - Hunter BMW M3 Jamaica Rally Team Legend/Jun/Lady +9:19,6
12 Michaela Odstrčilová Sterr - Hepperle Audi Coupé Quattro HB Audi Team Legend/Jun/Lady +30:42,8
             

                                                                                                                         

 Pořadí mimo Legend
  soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Red Bull 4WD/Junior 12:54,4 
2 Martina Pekařová Taylor - Cleo Subaru Impreza WRC '08 Playboy Red Racing 4WD/Jun/Lady +3:20,8
3 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia S2000 Red Bull Junior 4WD/Junior +6:54,2


  

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
6
kompletní časy a výsledky (html) Andruet (Filip Bezděk) 4
kompletní časy a výsledky (pdf) Wüzenttal (Josef Pekař) 1
  startovní listina Pipota (Ondřej Dočkal) 1


 Teamy  Značky
poř.  team poř.  značka
       
1  Patate de L'Équipe 1  Ford
2  Fahren macht frei RC Club A.II-B 2  Fiat
3  Jamaica Rally Team 3  Audi
4  A-Sport Rally Team 4  Lancia
5  Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín 5  Škoda
6  RC Racing Vsetín 6  MG
7  HB Audi Team 7  BMW
8  Dirt Racing
9  Scuderia Autorizata Padova    







POVEDENÉ PRÁZDNINOVÉ ZPESTŘENÍ

Prázdniny v rámci ERC se rozhodně nedají letos nazvat jako volné, krom dvou klasických soutěží je vyplnila také volná nezapočítávaná Legend Rally Show. První ročník této zajímavé soutěže byl, jak udává název, ve znamení vozů kategorie Legend, které byly jako jediné hodnoceny v absolutním pořadí. Na start se za příjemného počasí postavilo 12 těchto skvostů, které doplnila trojice juniorů se soudobými vozy, jenž byly hodnoceny samostatně. V nové zajímavé lesní lokalitě v Lužkovicích bylo pro všech 15 startujících připraveno 6 rychlostních zkoušek na hezky přichystaných a atraktivních tratích. Od začátku udával tempo Francouz Andruet se speciálem Ford RS 200, který vyhrál 4 měřené úseky a po právu si domů odvážel vítězný pohár. Jeho týmový a značkový kolega Karl Wüzenttal startující s Escortem RS Cosworth se po celou soutěž držel v blízkém kontaktu s vítězem, nakonec mu v cíli scházelo 8 sekund. Jako bronzový byl klasifikován o dalších 7 vteřin pomalejší Zdeněk Pipota se Škodou 130 RS. Nejrychlejší trojice jezdců pak všem ostatním pronásledovatelům celkem odskočila. Tím nejbližším za nimi byl David Kubeš s tradičním Fiatem 131 Abarth. Před ním se až do poslední zkoušky držel dravý Enrique García Ojeda se "stočtyřiadvacítkou", jenž ovšem na závěrečné erzetě ztratil nějaký čas, když ho opustila přední pneumatika. Španěl navíc vše obětoval měřenému "Fafe" skoku, který byl oceněn pohárem za nejdelší "dolet". A ten se právě Ojedovi, i přes snahu většiny soutěžících, podařilo vyhrát. Na šesté příčce pak dojel do cíle Kuba Řezanina s Lancií, jehož v jedné zkoušce zpomalil prasklý řemínek náhonu. Za ním soutěž dokončil Michal Holínek, jenž s krásnou Audi Sport Quattro S1 teprve sbírá zkušenosti a jeho časy i jízda byly docela překvapením. Jako osmý dojel do cíle Speedy Gonzales s jamaiským MG Roverem, za ním následoval Belgičan Jean-Pierre Vandewauwer, kterého o lepší umístění připravil jeden přidělený čas kvůli technickým problémům Delty HF Integrale. Desítku uzavíral Matthias Moosleitner, německého jezdce rovněž potrápila jeho "eSjednička" Audi. V závěru pak dojeli dvě mladé závodnice, Toni Kelly s BMW M3 a Johanna Sterr s Quattrem. Obě pak byly hodnoceny na druhé, resp. na třetí pozici v hodnocení Ladies Cupu.  

Ve zvlášť hodnocené klasifikaci 4WD/Junior byly karty rozdány poměrně jasně. Zvítězil polský rychlík Grzegorz Grzyb, jenž by byl v celkovém hodnocení se svým Mini Cooperem na 6. místě absolutně. Na stříbrné pozici dojela vítězka Ladies Cupu Molly Taylor, bronzový skončil nejmladší bojovník Esapekka Lappi.

První ročník této nové volné soutěže byl po všech stránkách velmi vydařený. Rally měla spád, svezení na tratích bylo velice pěkné a všichni si závod užívali. Je třeba poděkovat obětavému hlavnímu pořadateli Michalovi Odstrčilovi, k výborné "atmošce" přispěl taky jeho skvělý bufet. 

Ohlasy některých účastíků:

Jean-Claude Andruet (Filip Bezděk):
"Na tuto soutěž jsme vzali podvozek z bratřejovské rally, na který jsme napasovali karoserii Forda RS 200 Gr.B a celý vůz jsme upravili tak, aby odpovídal předpisům pro skupinu Legend. Díky předepsaným pneumatikám, se kterýma na šotolině nemáme žádné zkušenosti, jsme byli zpočátku hodně nejistí, ale nakonec to bylo úplně jednoduché. Auto krásné klouzalo a nebylo problém projíždět i úzké vracečky a odbočky dvěřma napřed. Jízdu na šotolině na těchto gumách bych doporučoval každému, najednou auto nereaguje na každé pootočení volantu, při přidání plynu okamžitě začne zadek tancovat, fakt dobré svezení. I když se jelo jen pro zábavu, tak výsledky byli fantastické, jezdci našeho francouzského týmu obsadily první dvě místa, a také se nám podařilo vyhrát pohár značek i týmů. Tyto soutěžní tratě jsou úplně nové, ale většina úseků byla vynikající a soutěž byť jako volná byla výborně zorganizována. Pořadatel odvedl kus dobré práce."

Zdeněk Pipota (Ondřej Dočkal):
"Do této soutěže jsme sedli do vozu 130 RS. Za volant se posadil Zdeněk Pipota a na sedadlo spolujezdce se nám podařilo angažovat hvězdu hvězd "super řezivo" Michele Mounton. Byla zde tudíž možnost se za volantem i vystřídat. Zda-li se tak dělo zůstalo utajeno v kokpitu. Cílem bylo se hlavně pobavit a poměřit se s Fildou a Pepou při obutí stejných gum. A hlavně s Pepou to byl super souboj o vteřinky. Nakonec to dopadlo tak, že nás Pepa udolal. Třetí místo je však velmi lichotivé. Traťově to byl velice pěkný závod. Myslím, že toto místo má potenciál se ještě zlepšovat a udělat tak tuto super myšlenku Legend Trophy ještě atraktivnější. Michal udělal maximum pro zkvalitnění soutěže - vč. točeného "pifka", různých pochutin na grilu atd. Za naši stáj palec nahoru."

Kuba Řezanina (Jakub Řezanina):
"Když jsem jel na tento závod, měl jsem trochu smíšené pocity, přeci jen první ročník, neznámá lokalita a nový pořadatel atd. Tyhle pocity mě ale velmi rychle opustily. Soutěž byla výborně připravená, a to jak po stránce organizační, tak i kvalitou tratí. Byl jsem mile překvapen. Pěkně jsem si zazávodil. Jen trochu mrzí prasklý řemínek v našem voze, z něhož se stala najednou dvoukolka, což stálo nějaký čas. Touto cestou děkuji "Sedláčkům" za zapůjčení náhradního řemenu, bez něj bych nemohl dál pořádně závodit. S výsledkem jsem tak spokojený."

Speedy Gonzales (Jan Suchánek):
"
Na tento závod jsme ve voze Metro nahradili posádku Bouffier – Panseri, jelikož od nás vedení Jamajského týmu očekávalo lepší výsledek, než od asfaltového specialisty Bryana. Přece jen v Mexiku máme té šotoliny trochu víc. Nicméně se ukázalo, že to moc nepomohlo. Bylo to jako na houpačce. Jednou dobrý, pak horší, ale celkově jsme byli s průběhem závodu celkem spokojeni. Hlavně jsme moc neztráceli na našeho největšího rivala Michala Holínka, kterého jsme chtěli porazit. Možná by se to i povedlo, kdybychom si nechtěli tolik zaskákat v poslední RZ. Tolik jsme se motivovali na ten jump, až z toho nakonec byla jen obrovská megapecka přímo na čumák do pařezu na okraji skoku. A protože jsme si chtěli skočit za každou cenu, vrátili jsme auto 2 metry před skokánek a dali si to znovu. Taky nic moc. Nechali jsme tam minimálně 10 sekund, a to nás natolik rozhodilo, že bylo po závodění. Ten skok byl asi zakletý, neboť naše týmová kolegyně Toni Kelly s BMW, zase na skoku předvedla parádní kolostřešní kombinaci s vývrtkou. Málem to odneslo i Bábkovo záznamové zařízení a diváci kolem trati. V každém případě moc pěkný závod, výborné tratě, slušný servis, a kupodivu ani jedno klíště. (Michale díky). Jen škoda, že bylo tolik zbabělců, kteří odjeli někam na dovolenou…

Jean-Pierre Vandewauwer (Petr Matulík):
"Povedená rally na velmi krásných tratích. Bylo to sice místy dost rychlé, ale my jsme si to užívali a svezení bylo opravdu perfektní. Sice jsme jednu RZ nedokončili pro utrhlou zadní nápravu, ale i tak jsme aspoň otestovali předělané řízení a s tím spojené jízdní vlastnosti auta. Navíc jsme měli z jízdy lepší pocit, než v předešlých soutěžích, několik dosažených časů nás docela překvapilo, na špičku jsme ztráceli míň, než obvykle. Jinak to byl skvělý závod na skvěle přichystaných tratích, do toho skvělý bufet, skvělá atmosféra, skvělé poježdění, skvělý pořadatel. Dovedeme si na těchto tratích představit i případnou budoucí rally v šampionátu ERC. Díky, Michale
!" 

Matthias Moosleitner (Michal Odstrčil):
"
Myslím, že se závod povedl, i když to byl jen takový "sranda mač", tak bylo vidět, že si to všichni užívali a to je jen dobře. Přesto, že nás potkaly technické potíže, ostatně tak jako letos každý závod, jsme se pěkně svezli a už teď se těšíme na další souboje se soupeři v ERC. Byla to příjemně strávená sobota se skvělými jezdci a děkuji organizátorům šampionátu, kteří mi umožnili tento podnik pod hlavičkou ERC uskutečnit."



  

                                                                                                                                                                                                                                 „Loa“