Výsledky
XXII. Tour de Cabin International Rally 2014

 Absolutní pořadí Bratřejov 4.-5.7. 2014, startujících - 35 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 David Mišalko Mišalko - Starý Ford Fiesta R5 RC Club Čistá 4WD 28:01,7
2 Filip Bezděk Robert - Bedon Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD +0:35,4
3 Frantin Doležal Diehl dos Santos - Soneca Ford Fiesta RS WRC RC Club Čistá 4WD +0:47,7
4 Tomáš Procházka Jackson - Mashiter Ford Fiesta RS WRC RC Club Čistá 4WD +1:34,5
5 Michal Pospíšil Sibera - Jirátko Citroën DS3 WRC Chardonnet 4WD +1:40,6
6 Vít Kutal Kutal - Kutal Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/Junior +2:04,7
7 Josef Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia S2000 Red Bull 4WD +2:31,1
8 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Red Bull 4WD/Junior +2:31,8
9 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Fiat 124 Abarth Rally Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín Legend +2:37,4
10 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl Renault 5 Turbo Doktor Racing Legend +2:55,0
11 David Kubeš Kubeš - Kubeš Fiat 131 Abarth A-Sport Rally Team Legend +3:25,5
12 Josef Vacek Alén - Kivimäki Fiat 124 Abarth Rally Lančia Martini Legend +3:33,0
13 Roman Kalík Bengué - Escudero Audi Quattro Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín Legend +3:38,8
14 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Ford Focus WRC A-Sport Rally Team 4WD +3:51,9
15 Radek Hobza Fagaso - Moya Fiat Grande Punto S2000 Marlboro Dealer Racing 4WD +4:45,2
16 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +4:57,7
17 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Subaru Impreza WRC Doktor Racing 4WD/Junior +5:00,1
18 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +5:01,0
19 Ivan Zmrzlík Cantamessa - Capolongo Mini JCW WRC 4 Rombi Corse 4WD +5:03,0
20 Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan Toyota Celica Turbo 4 Rombi Corse Legend +5:41,3
21 Matyáš Zbranek Biasion - Siviero Citroën Xsara WRC MAKA E-motor 4WD/Junior +6:05,6
22 Petr Sekula Sarrazin - Renucci Honda Civic Type-R Seki Motorsport F2 +8:12,4
23 David Šintál Wiegand - Gottschalk Subaru Impreza WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +8:20,6
24 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek BMW M3 RC Racing Vsetín Legend +8:47,5
25 Marián Dalajka Dalajka - Kadlečík Ford Focus WRC Rockstar Energy Team 4WD/Junior +8:51,4
26 Alexandr Řezníček Řezníček - Řezníček Subaru Impreza WRX PSG Zlín 4WD/Junior +8:51,8
27 Jan Suchánek Bouffier - Panseri MG Rover Metro 6R4 Jamaica Rally Team Legend +9:50,0
28 Jaroslav Kovařík Fontana - Arena Lancia Delta HF Integrale Racing Lukov Legend +10:06,4
29 Martin Plšek Adolf - Gross Škoda Fabia S2000 APP Racing 4WD +10:31,0
30 Ivo Žaludek Žaludek - Žaludek Subaru Impreza WRC Iwo Rally Team 4WD/Junior +12:19,4
31 Michal Holínek Holínek - Holínek Lancia Delta HF Integrale Dirt Racing Legend +14:32,0
32 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia S2000 Red Bull Junior 4WD/Junior +27:14,9
             

                                                                                                                         

 Odstoupili
  soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Stanislav Dalajka Ogryzek - Dalajka Peugeot 106 Maxi Rockstar Energy Team F2 tech. závada
x Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Legend řízení
x Michal Odstrčil Stohl - Lux Honda Accord Barum Team F2 tech. závada
       
       


  

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
15
kompletní časy a výsledky (html) Mišalko (David Mišalko) 9
kompletní časy a výsledky (pdf) Robert (Filip Bezděk) 4
  startovní listina Diehl dos Santos (Frantin Doležal) 2


 Teamy  Značky
poř.  team poř.  značka
       
1  RC Club Čistá 1  Ford
2  Red Bull 2  Citroën
3  Chardonnet 3  Fiat
4  Monster Energy Team 4  Škoda
5  Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín 5  Mini
6  A-Sport Rally Team 6  Renault
7  Doktor Racing 7  Audi
8  Lančia Martini 8  Subaru 





DVAADVACÁTÁ TOUR "DEJV" CABIN

Šampionát Euro RC Rally Challenge 2014 přepůlila slavná dvoudenní Tour de Cabin International Rally v Bratřejově, kde před více než dvaceti lety vznikla tato dnes populární modelářská odnož zvaná RC Rally. Po 15. rychlostních zkouškách, které se uskutečnily v rámci tohoto prestižního podniku, si připsal ceněné prvenství člen RC Clubu Čistá Dejv Mišalko s Fordem Fiesta R5, druhou příčku obsadil loňský vítěz Cédric Robert s "Déestrojkou" týmu Red Bull, bronz vybojoval nestárnoucí Ilo Diehl dos Santos s Fiestou RS WRC, reprezentující stejnou stáj jako vítěz, a to znovu nejlépe hodnocený RC Club z Čisté u Mladé Boleslavi.

     

Startovní rampu letošního ročníku přejelo 35 závodníků, mezi nimiž figurovalo i několik vítězů této prestižní rally. Prvenství z minulého roku obhajoval Cédric Robert, mezi favority nechyběli ani dvojnásobný přemožitel "Tour" Pavel Sibera nebo vedoucí muž šampionátu Diehl dos Santos ("Frantin" tady vyhrál pod jiným jménem posádky v roce 2012). Adepty na zdejší triumf byli ovšem také další borci z RC Clubu Čistá - David Mišalko a Ken Jackson. Chyběl snad jen "dovolenkující" Tomáš Lysák, i tak ale byla mezi ostatními účastníky dobrá "snůška" jiných kvalitních jezdců, jako například vloni druhý Vít Kutal, či třetí Gilles Panizzi. 
Drtivá většina zainteresovaných ale věřila extra rychlému Dejvu Mišalkovi, jenž si začal budovat náskok již od samotného počátku. Se svojí novou "Erpětkou" vyhrál všechny čtyři páteční vložky, které se tradičně uskutečnily na zpevněném povrchu u fotbalového hřiště v obci. Za ním se však odehrávaly velmi zajímavé boje a pořadí se neustále "přelévalo". Na pomyslných stupních vítězů se vystřídalo množství jezdců a někteří občas překvapili svými dosaženými časy. Vpředu se chvíli držel Vítek Kutal, aby pak svoji pozici trochu nechtěně přepustil Jacksonovi, skvěle jeli taky Cédric Robert a Pavel Sibera. Na asfaltu se na "svých oblíbených pneumatikách" neztrácely ani Legendy, a to především vždy rychlý Jugoslávec Küzmič a Alex Bengué s Audinou, jenž si dokonce připsal i jeden druhý absolutní čas v RZ. Asfaltová část soutěže končila divácky vděčnou "paralelkou", která nabídla pěknou podívanou pro nadšené fanoušky a nechybělo množství hezkých "vyhecovaných" soubojů mezi jednotlivými dvojicemi soutěžících. Po pátku tedy vedl David Mišalko a přenocoval s náskokem 16. sekund na druhého kolegu Kena Jacksona. Na třetí příčce byl o další 4 vteřinky pomalejší Francouz Robert. Dále pak následovali Pavel Sibera a Diehl dos Santos. Po úvodní etapě a přesunu drtivé většiny soutěžících do centra rally, pak proběhla tradiční "Afterparty", protahující se do pozdních nočních hodin.

Bylo proto také s podivem, že všichni startující se odporoučeli do první ranní a velice náročné erzety "El Condor". Ale již na ní byla znát mnohá nekoncentrovanost a také nějaké technické potíže u pár účastníků. Těžké tratě sobotní části soutěže na nezpevněném povrchu, čítající 11 rychlostních testů, totiž vždy prověřují všechny a všechno. Letos byla obtížnost o to větší, že nikdo neměl tu "vymoženost", jaká je obvyklá na ostatních závodech ERC, čili pokračování v závodě po nedokončené RZ. V takovém případě následovalo okamžité odstoupení. Tato nekompromisní výjimka znamenala i několik "akčních" chvilek u pár jezdců, kteří mnohdy dojížděli do cíle erzet s "pochroumaným" vozem, ale stále v rámci pravidel bojovali.
Vedoucí David Mišalko pokračoval ve velkém stylu, a to i přes to, že po předchozí "party" na vítěznou jízdu na první pohled zrovna moc nevypadal. Mládí je ovšem v dnešní době silné. Dejv i po ránu v sekci nad chatou zajížděl nejlepší časy a svůj náskok z pátku bez potíží udržoval, ba i navyšoval. Za ním se však pořadí opět rychle měnilo. Hned od první sobotní erzety se na druhý "flek" prokousal obhájce zdejšího loňského prvenství Cédric Robert, za ním se na třetím místě dále vystřídali Sibera a Diehl dos Santos, taktéž jeho stájový spolubojovník Jackson byl zapojen do soupeření o "bednu". Po klasickém stěhování do "zadního lesa" na obtížné, ale zároveň krásné měřené testy, začal trochu úřadovat Cédric Robert. V této sekci byl též na programu dvojí průjezd obávané dlouhé RZ "Tarzan" s největším převýšením. Při jednom z nich dokonce začalo silně pršet, což ale znervóznilo spíše organizátory. Akční přeháňka neznamenala však žádný zásadní zásah do lesních tratí. Pořadí se již dost krystalizovalo, přestože se ve vítězných časech vystřídali jak druhý Robert, tak i třetí místo držící Diehl dos Santos. Vedoucí "ogara" Dejv Mišalko si v pohodě hlídal první pozici. Plejáda účastníků se opět vrátila na závěrečnou sekci tří zkoušek na tratě nad chatou, kde krom jiného proběhlo i tradiční závěrečné divácké fandění. Na prvních třech místech se už pořadí dále neměnilo, a tak si pro suverénní prvenství dojela česká posádka Mišalko - Starý. Zvítězila s pěkným náskokem 35 sekund a je jednou z těch, jenž se zapsala do historie této slavné rally. Jako stříbrný byl klasifikován úřadující mistr Cédric Robert před "Frantinem" Diehl dos Santosem, připisujícím si důležité body do celkové tabulky, kterou i po této rally stále vede. Na "oblíbeném" čtvrtém místě dojel Angličan Ken Jackson, jenž nakonec udolal pátého Pavla Siberu až v úplně poslední zkoušce. Dále v pořadí následoval nejlepší z juniorů Víťa Kutal, za ním potom nestor Gil Panizzi. Na místo osmé se v závěru dokázal propracovat stříbrný z juniorů Grzegorz Grzyb s "Miníkem". Na úpatí první desítky si zabojovali nejrychlejší z Legend Trophy, když se z premiérového vítězství v této kategorii radoval vlasatý Španěl Ojeda před šampiónem Brane Küzmičem, uzavírajícím desítku nejlepších. I přes náročnou a dlouhou trať, okořeněnou výše zmíněným pravidlem o "jedinečném odstoupení", bylo v cíli 32 jezdců, jimž všem je potřeba vzdát holt za dokončení soutěže a za nespornou bojovnost.
 

Junior Trophy
V kategorii soutěžících do patnácti let odstartovalo 9 mladíků, holky tentokráte všechny absentovaly. Vcelku jasným aspirantem na prvenství byl Víťa Kutal, když jeho týmový kolega Kruuda na startu letos chyběl. Počítalo se ale taky se zkušeným Polákem Grzybem, jenž i přes neúčast na dvou předešlých závodech, nic ze své rychlosti neztratil. Vítek Kutal se jasně soustředil na boje v absolutním pořadí, jak je již zvykem. To se mu taky hned zpočátku dařilo a tradičně zlobil starší závodníky. V rámci první etapy zajel dokonce tři absolutně druhé časy, ale v jedné zkoušce docela dost ztratil a byl odsouzen do role "naháněče". Do čela juniorů se tak propracoval na asfaltu skvělý Filip Kopecký, jenž se stal malým překvapením úvodní části závodu. Zajímavostí je, že jeden z měřených úseků v rámci juniorů vyhrál "usmátý" Ital Biasion. "Mládežníci" se prostě mezi sebou zdravě "mlátili". Rychlý Vít Kutal se ale vrátil do čela ještě v závěru dne a do sobotní části Tour de Cabin už nastupoval s vidinou vítězství. To se mu nakonec s přehledem podařilo vybojovat a spíš se zase soustředil na absolutní pořadí. Na šotolině zrychlil taky Grzegorz Grzyb, jenž se svým Mini JCW nabíral postupně nekompromisní tempo, z čehož byla nakonec stříbrná pozice v cíli. Pro bronzovou příčku si dojel Filda Kopecký, jehož potenciál stále narůstá. Nakonec jako jasně čtvrtý soutěž dokončil Miki Biasion s novou Xsarou, jako pátý byl klasifikován stále zajímavější Němec Wiegand. Souboj o šestou příčku spolu svedli Alex Řezníček a Marián Dalajka, nakonec to až v samotném závěru vyšlo "o fous" lépe posledně jmenovanému. Na osmém místě dojel se svou Imprezou Ivo Žaludek, body z řad juniorů si připsal také srdnatý Esapekka Lappi. "Klóbrc" dolů před výkonem tohoto čtyřletého bojovníka. 

F2 Trophy
V Bratřejově se obvykle neschází moc dvoukolek a nejinak tomu bylo i letos, kdy v uzavřeném parkovišti byly k vidění pouze tři tyhle skvosty. No ale pořád víc než loni. Pro prvenství si s přehledem a v "klídečku" dojel Stéphane "Seki" Sarrazin se svou žlutou Hondou. Polský jezdec Slawomir Ogryzek a Rakušan Manfred Stohl se sice snažili oč to šlo, ale ani jeden z nich rally pro technické závady nedokončili.

Legend Trophy
V rámci této oblíbené kategorie se na start postavilo 11 krásných legendárních vozů, mezi nimiž tentokrát chyběl vítěz minulého závodu Duval. Vedoucí muž průběžné klasifikace Brane Küzmič představil zbrusu nový Renault 5 Turbo, a to že právě on je opět favoritem, potvrzoval hned od samotného začátku. Dle očekávání atakoval na asfaltu i vysoké pozice v absolutním pořadí a po prvním dnu se usadil ve vedení Legend Trophy. V rámci velmi vyrovnané úvodní etapy mu ovšem zdatně sekundovali Alex Bengué s Quattrem a David Kubeš s Abarthem. Blízko byl taky Enrique García Ojeda. No a právě tento dychtivý Španěl se "rozvášnil" hned po sobotním ránu a nečekaně převzal vedení. To se mu podařilo dlouho držet, v dalším průběhu se však na první pozici vrátil Jugoslávec Küzmič. Rozjetý Ojeda se ale nevzdával a dravou jízdou se mu podařilo na vedoucí příčku se svým Fiatem vrátit. Udržel ji až do cíle a stal se překvapivým, ale zaslouženým vítězem. Brane se v závěru již smířil se stříbrem, které mu však nadále postačuje na udržení vedení klasifikační tabulky mistrovství. Velmi pěkný sport na šotolinovém povrchu byl k vidění také v podání dalších Legend v pořadí. Bronz nakonec těsně vybojoval David Kubeš před Markku Alénem a Francouzem Benguém, když všichni tři spolu sváděli velmi hezké a těsné souboje a neztratili se ani v absolutní výsledkové listině. Za nimi pak na šesté příčce dojela známá postava Mohammed Bin Sulayem, jenž se dlouho držel v kontaktu s předešlou pěticí závodníků. Je dobře známo, že tento typicky vousatý Arab je milovníkem žen a sběratelem mincí, jeho nepřehlédnutelný výkon na soutěži zřejmě v závěru narušila právě jedna z žen a možná by se měl prioritněji zaměřit spíš na ty mince. Za věčně usmívajícím se pilotem Toyoty rally dokončil Vašek Blahna, který již při své první sezóně začíná předvádět dost hezké výkony. Na poslední bodované osmé pozici v cíli stanul zkušený Bryan Bouffier, jenž až v úplném závěru udolal dokončivšího Itala Fontanu. Premiant Michal Holínek s Deltou pak desítku Legend uzavřel.  


Závěrem 

22. ročník nejstarší RC rally
letos opět dopadl na výbornou. V Bratřejově panovalo po celou dobu přívětivé letní počasí, až tedy na jednu přeháňku, která ale samotný průběh nijak moc nenarušila. Organizačně vše klapalo bez potíží, a to i přes složitou logistiku této soutěže. Tratě byly připraveny tradičně na výbornou a jezdci zažívali mnoho krásných a zajímavých soubojů. Kouzelnou atmosféru Tour de Cabin dotvářeli nejen fanoušci, ale hlavně samotní soutěžící, ke všemu přispěl taky akční bufet nad chatou.  


Ohlasy některých účastíků:

Cédric Robert (Filip Bezděk):
"Asfaltovou část jsme již tradičně absolvovali na upraveném šotolinovém autě pro jízdu na asfalt. Hned na shakedownu jsem měl velký problém sžít se s novými úpravami na podvozku a po první jízdě jsem musel měnit levé přední rameno, takže na otestování vozu na asfaltu nezbylo moc času. V průběhu první etapy jsem se erzetu od erzety s autem učil a prokousal se až na 3. místo. Hned na úvodní šotolinové sobotní zkoušce se nám povedlo posunout se na 2. místo. Během dne už jen stačilo si pozici hlídat. K tomu přišla i třešnička v podobě pár vyhraných RZ, takže velká spokojenost. Soutěž byla již tradičně pečlivě nachystána a my jsme si to s Géraldem náramně užili."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Po roce zase udeřil čas Bratřejova. A bylo to maso. Především ve stáji přes super hektické období na stavbu nového Renaultu 5 Turbo. I přes hodně ubohé připomínky některých soupeřů, jsme s dílem spokojeni a rozhodně toto auto v této sezóně už nedáme na tratích ERC z ruky. Komu se to nelíbí ať nám..... i políbí. Náš cíl byl přiblížit se maximálně onomu historickému vozu, ve kterém jezdil Brane, a to se dle naší stáje povedlo. Ale nám jde hlavně o výsledky a boj o body. A ten byl od prvních metrů doslova v desetinkách, setinkách a místy i tisícinkách. Byly to krásné souboje s Romanem, Davidem, místy i Pepou s "Hříbkem" a nakonec s Ojedou, který nás trvalým tlakem udolal, jelikož průjezd "tú rúrú" a následné hlavně psychicky nezvládlé metry rozhodly v prospěch Španěla. Byl to moc dobře zorganizovaný závod, super zábava a tvrdý boj. Konečné druhé místo znamená navýšení vedení v hodnocení Legend Trophy. Gratulujeme vítězi a všem férovým děkujeme za super souboje na tratích a za dobrou zábavu."

Markku Alén (Josef Vacek):
"Rád bych poděkoval pořadatelům a všem závodníkům za příjemnou atmosféru v Bratřejově. Moje pocity jsou jen a jen kladné. Na soutěž jsme dorazili v klasickém letošním složení - Dejv, Tom, Frantin (RC Club Čistá) a já (Lančia Martini). Na start jsem se postavil s vidinou lepšího výsledku, než byl zde v loňském roce. První den jsem ale moc spokojen nebyl, byla to ovšem jen má chyba, nikoli tratí ani pořadatelů, naopak trať byla na asfaltu výborně připravena. V závěru pátku jsme se všichni svorně přesunuli z obce do hor k chatě, kde vzniklo stanové městečko a večer u ohně se rozjela skvělá zábava ve společnosti dobrých přátel. Sezení se protáhlo až do ranních hodin, což bylo na některých po první ranní erzetě značně vidět. Horské úseky byly naprosto skvěle připraveny, šlo poznat, že pořadatelé odvedli kvalitní práci, za což bych jim rád, i za celou naši výpravu, poděkoval. I když mi nyní "bedna" utekla jen o malou píď, nepřestávám doufat a dál bojovat. Největší frajer závodu byl pro mě Matěj Sedláček se startovním číslem 35. Děkuju za krásný závod a těším se na příště!" 

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Na této rally byly nádherně nachystané tratě. První den jsem měl trochu obavy z asfaltu, aby ti mladší jezdci neutekli, ale opak byl pravdou. Dokonce jsem na druhé zkoušce dosáhl druhého času absolutně, což mě dost překvapilo. Po prvním dnu jsem byl druhý v Legendách a sedmý celkově, tak příjemné přenocování jsem si opravdu nepředstavoval. Naopak v sobotu na šotolině, kde se mi většinou víc daří, tak to nešlo podle představ a propad na konečné páté místo v Legend Trophy mě nutí na voze dále zapracovat."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Tak už to začíná být klasika, opět bratrovražedný souboj s týmovým kolegou Trellesem. Na asfaltu nás držel v šachu, na šotolině jsme se ale dokázali prodrat před něj a udrželi to až do cíle. Letos tedy zatím 3:1 pro nás. Z partičky starších kozo…… jsme byli nejrychlejší, takže spokojenost, na víc už myslet nemůžeme. Od Vikingu přecházíme do kategorie Legend, kam patříme."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Tour de Cabin je rally, která dozajista oplývá mnoha NEJ. Je to v první řadě NEJdelší závod, NEJtěžší na připravenost techniky vozu i posádky, NEJsložitější z hlediska přípravy a stavby tratí a hlavně NEJkrásnější soutěž celé sezony. Na tohle dlouhé a těžké bratřejovské klání jsme se moc těšili. Proto jsme se přípravě techniky dost věnovali, a to se vyplatilo. Celý závod jsme absolvovali bez jediného technického problému. Horší už to bylo z jezdeckého hlediska. Po prvním dni na asfaltu jsme byli s umístěním spokojeni, ale druhý den na náročné šotolině pro nás znamenal výsledkový propad o pár míst dolů. To nás samozřejmě mrzelo. Snažili jsme ze všech sil prokousávat se startovním polem výše, což se nám za pomoci jedné smolné RZ pro "Aisíka" i podařilo. V neposlední řadě musíme pochválit týmového kolegu Fagasa za skvělé osobní souboje, kdy jsme se celou rally přetahovali o cenné sekundy. Ale především za výborně připravenou soutěž! Díky za super weekend!"

Stéphane Sarrazin (Petr Sekula):
"Letošní ročník byl opravdu velice pěkně připravený. Nejvíc se mi líbila RZ "Tarzan", ty tratě byly fakt pěkné. Po sobotním poledni jsem ve své kategorii zbyl už sám, a tak jsem si jen dojížděl pro jistých 10 bodíků v F2. Je škoda, že konkurence odpadla a neodvezla si domů jisté body. Ale závod byl dlouhý a náročný a prověřil jak techniku, tak i jezdce. I já jsem měl menší problém v RZ 14, a to s diferákem, podařilo se ale pak klidnou jízdou rally dokončit. Děkuji pořadatelům za pěkný víkend a už teď se těším na další ročník."

Bryan Bouffier (Jan Suchánek):
"
Naše letošní účinkování v této prestižní rally bylo poznamenáno především nervozitou, zda a jak se s přípravou našeho stařičkého vozu poprali naši dredovaní mechanici. Pravidlo nedojedeš RZ a končíš, nám dělalo trošku vrásky na čele. Nicméně mechanici šli asi do sebe a auto vydrželo celý závod, bez nutnosti jakýchkoli oprav. Těší nás to, že jsme dojeli až do cíle, navíc se nám podařil i první bod v legendách, což je v letošní nabité sezoně veleúspěch.  K našemu klidu pomohlo i to, že jsem nemusel řešit focení, jelikož toho se myslím více než dobře ujal náš stájový kolega Jarda Suchánek. Díky Jardo. V každém případě náleží obrovský dík také pořadateli soutěže a všem, kdo pomáhali na přípravě tratí. Těšíme se na další ročník."

Slawomir Ogryzek (Stanislav Dalajka):
"
Pořadatelé odvedli dozajista skvělou práci a tato soutěž byla na vysoké úrovni. Bohužel jsem ji nedojel, ale trochu jsem s tím i počítal. Potěšili mě dílčí úspěchy na asfaltu a doufám, že na příští rally to bude mnohem lepší."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Krásné závody na výborně připravených tratích s tradičně vynikající atmosférou. Nám se bohužel nedařilo, auto prošlo velkou předělávkou, která se ale naprosto minula účinkem. Jezdec sice taky nebyl ve 100% kondici, ale zásadní odstoupení přišlo na techniku, což pro nás bylo zklamáním. Čím víc do té staré Tamiye člověk "hrabe", tím hůř. Budeme holt muset dále a důkladněji zapracovat na předělávce řízení, nic jiného nezbývá. Věříme, že se vše podaří dát do kupy a na další naší oblíbené Viking Rally budeme v plné síle bojovat o body do tabulky Legend." 

Rudi Šali (Team Manager Doktor Racing):
"Bohužel tým nenastoupil kompletní, protože náš dravý Ital jel na Sicílii vyřizovat nějaké problémy v jakési dobročinné organizaci na pomoc opuštěných policejních manželek (Cosa Nostra). A tak jsme nastupovali pouze ve dvou, ale i tak z toho nakonec byly body do celkového hodnocení, a to nás těší. V týmu vládne spokojenost."

Roman Kalík (Team Manager Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín):
"Za náš tým jsem velmi spokojený, Ojeda zajel svůj životní výsledek a patří mu velká gratulace. Konečně jsme si připsali i týmové body do tabulky. Velká spokojenost!" 

 


  

                                                                                                                                                                                                                                 „Loa“