Výsledky
X. Viking Rally 2014

 Absolutní pořadí Zlín-Podhoří 9.8. 2014, startujících - 41 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Vít Kutal Kutal - Kutal Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/Junior 23:41,6
2 Filip Bezděk Robert - Bedon Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD +0:06,6
3 Tomáš Procházka Jackson - Mashiter Ford Fiesta RS WRC RC Club Čistá 4WD +0:06,9
4 Frantin Doležal Diehl dos Santos - Soneca Ford Fiesta RS WRC RC Club Čistá 4WD +0:26,7
5 Tomáš Lysák Lysák - Viktora Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor 4WD +0:31,9
6 Josef Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia S2000 Red Bull 4WD +1:03,5
7 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Škoda Fabia S2000 Doktor Racing 4WD +1:13,2
8 Jiří Rosík Kruuda - Järveoja Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/Junior +1:40,3
9 Ivan Zmrzlík Cantamessa - Capolongo Mini JCW WRC 4 Rombi Corse 4WD +1:56,6
10 Jiří Martinek J.Martinek - Martinek Škoda 130 RS Kenatram RC Rally Team Legend +2:01,3
11 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Fiat 124 Abarth Rally Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín Legend +2:01,4
12 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl Renault 5 Turbo Doktor Racing Legend +2:03,1
13 Josef Vacek Alén - Kivimäki Fiat 124 Abarth Rally Lančia Martini Legend +2:13,3
14 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Red Bull 4WD/Junior +2:30,8
15 Radek Hobza Fagaso - Moya Fiat Grande Punto S2000 Marlboro Dealer Racing 4WD +2:44,8
16 David Kubeš Kubeš - Kubeš Fiat 131 Abarth A-Sport Rally Team Legend +3:09,1
17 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Subaru Impreza WRC Doktor Racing 4WD/Junior +3:26,4
18 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +3:36,7
19 Robin Šiška Al-Attiyah - Bernacchini Toyota Celica Turbo Rockstar Energy Team Legend +4:09,5
20 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +4:13,6
21 Jakub Řezanina Řezanina - Řezanina Lancia Delta HF Integrale RC Racing Vsetín Legend +4:14,9
22 Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan Toyota Celica Turbo 4 Rombi Corse Legend +4:35,0
23 Jaroslav Kovařík Fontana - Arena Fiat Grande Punto S2000 Racing Lukov 4WD +4:36,8
24 Petr Sekula Sarrazin - Renucci Honda Civic Type-R Seki Motorsport F2 +4:42,7
25 David Šintál Wiegand - Gottschalk Subaru Impreza WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +4:57,2
26 Alexandr Řezníček Řezníček - Řezníček Subaru Impreza WRC PSG Zlín 4WD/Junior +5:26,5
27 Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Legend +5:33,2
28 Adam Martinek A.Martinek - Martinek Subaru Impreza WRC Kenatram RC Rally Team 4WD/Junior +5:56,9
29 Ivo Žaludek Žaludek - Žaludek Subaru Impreza WRC Iwo Rally Team 4WD/Junior +6:28,5
30 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek BMW M3 RC Racing Vsetín Legend +6:40,5
31 Martina Pekařová Taylor - Cleo Subaru Impreza WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior +8:17,3
32 Matyáš Zbranek Biasion - Siviero Citroën Xsara WRC MAKA E-motor 4WD/Junior +8:25,3
33 Jan Suchánek Bouffier - Panseri Ford Escort RS Cosworth Jamaica Rally Team Legend +12:37,9
34 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Grande Punto S2000 Playboy Red Racing 4WD/Junior +12:48,8
35 Patrik Šimeček Pattison - Whittaker Ford Escort WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior +17:33,5
36 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia S2000 Red Bull Junior 4WD/Junior +19:04,1
37 Sabina Suchánková Kelly - Hunter Citroën Xsara WRC Jamaica Rally Team 4WD/Junior +21:06,0
38 Michal Odstrčil Stohl - Lux Opel Corsa GSi Barum Team F2 +21:12,8
39 Martin Karlík Karlík - Karlíková Subaru Impreza WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +40:40,7
             

                                                                                                                         

 Odstoupili
  soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Lukáš Bardoděj Kubica - Szcepaniak Subaru Impreza WRC Monster Energy Team Junior 4WD/Junior odstoupil
x Ondřej Mašek Zajíc - Čermák Trabant 601 Lančia Martini Legend/Jun. neklasifikován


  

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Jackson (Tomáš Procházka) 2
kompletní časy a výsledky (pdf) Lysák (Tomáš Lysák) 2
  startovní listina Kutal (Vít Kutal) 1
Robert (Filip Bezděk) 1
Diehl dos Santos (Frantin Doležal) 1


 Teamy  Značky
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  Ford
2  RC Club Čistá 2  Škoda
3  Monster Energy Team 3  Citroën
4  Doktor Racing 4  Fiat
5  Samohýl Motor 5  Mini
6  4 Rombi Corse 6  Renault
7  Kenatram RC Rally Team 7  Subaru
8  Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín     






PREMIÉROVÉ VÍTĚZSTVÍ VÍTKA KUTALA

Letošní šampionát Euro RC Rally Challenge pokračoval velmi zajímavým a atraktivním závodem na Podhoří, kde se začátkem srpna odjel již 10. ročník Viking Rally. Velkým a zároveň příjemným překvapením bylo prvenství Víti Kutala s Fiestou RS WRC, tento mladý reprezentant Monster Energy Teamu se svým výkonem a výsledkem zapsal do historie šampionátu a nejednoho z mnoha fandů ohromil. Na druhém místě dojel Cédric Robert s "Déestrojkou" stáje Red Bull, bronzový pohár si domů odvážel Ken Jackson s Fordem Fiesta z dílen RC Clubu Čistá. Tento silný tým byl letos poprvé poražen, když "o fous" zvítězil ambiciózní Red Bull. 

     

Jubilejní ročník Viking Rally skýtal velice pestrou trať v podobě sedmi rychlostních zkoušek, jejichž povrch tvořil jak asfalt, tak z větší části i šotolina s převýšením. Poslední dvě dlouhé erzety pak nabídly svezení na obou těchto površích zároveň, krom jezdeckého umu tak přišla ke slovu také taktika a nelehká volba pneumatik. Za slunečného a dost teplého počasí se na start postavilo 41 závodníků, mezi nimiž byla spousta adeptů na prvenství. Nejlépe soutěž zahájil Tomáš Lysák, který na úvodní ryze asfaltové zkoušce zajel se svou Fábií nekompromisní čas, jeho vedení však dlouho netrvalo, když na následujících dvou měřených úsecích situovaných na pěkné šotolinové tratě v přilehlém lese, ztratil docela dost času. Jedním z důvodů bylo také menší pochybení v podobě pozdního nástupu na start, což při vyrovnanosti na špičce absolutního pořadí znamenalo jen stěží dostihnutelnou ztrátu. Ve vedení se usadil Cédric Robert, jenž si připsal nejrychlejší čas ve druhé vložce, v té třetí zajel pro změnu nejlépe Angličan Jackson, což jej posunulo na průběžné druhé místo. Těsně za ním se držel rychlý junior Víťa Kutal před loňským vítězem Vikingu Gillesem Panizzim.
Následovala znovu kratší erzeta na zpevněném povrchu, na kterém Tom Lysák dokázal dalším vítězným časem, že mu "asfaltík" sedí. Průběžně byl ale po předešlé ztrátě na pátém místě. Ve vedení se stále "vyhříval" Francouz Robert, rozdíly se ovšem zmenšovaly a bylo jasné, že není ani z daleka nic rozhodnuto. To potvrdil prvním vítězstvím v následné rychlostce i dosud trochu nevýrazný Diehl dos Santos. Závěrečné RZ 6 a 7 nazvané "Troll" měly ovšem teprve rozhodnout. Obě se jely na kombinaci povrchů a obě byly i přes drobnou změnu v každé z nich podobně náročné. Jednalo se o dost dlouhé testy, na kterých se mohlo odehrát prakticky cokoli. A jisté věci se i děly. První průjezd "Trollem" vyhrál Vítek Kutal a rázem se ocitl ve vedení soutěže, sesadil tak z dosud vedoucí pozice Citroën "Sédrika" Roberta, jenž na Víťův Ford pak ztrácel v součtu jen jednu sekundu. Do závěrečného boje tak šli oba jezdci samozřejmě naplno. Trochu paradoxně nezajel ani jeden z nich nejrychlejší čas, ten si připsal Ken Jackson, čímž ještě mírně zdramatizoval finální souboje. Ale přesto se o vítězi rozhodlo, a to ve prospěch Vítka Kutala, který měl famózní závěr a svému nejbližšímu francouzskému soupeři v boji o prvenství nadělil 5 sekund. To znamenalo jedinečné vítězství pro tohoto mladého jezdce spadajícího stále ještě do Junior Trophy. Bylo ovšem jen otázkou času, kdy se talentovanému a zrychlujícímu Vítkovi podaří dosáhnout mety nejvyšší. Nutno dodat, že v celé zaznamenané historii je to teprve druhý pilot z řad juniorů do 15. let, kterému se podařilo takového úspěchu na soutěži dosáhnout. Stříbrným v cíli byl tedy nakonec úřadující mistr Cédric Robert, ovšem třetí Ken Jackson na něj nakonec v součtu ztratil pouhé 3 desetinky sekundy! Již s mírnou ztrátou soutěž dokončil na "bramborové" pozici Brazilec Ilo Diehl "Frantin" dos Santos stěžující si na předchozí zdravotní potíže, které ale v zápalu boje nebyly znát a po vydařeném konci rally předstihl i své některé zdatné soupeře. Jedním z nich byl i pátý Tomáš Lysák, nebo šestý Gil Panizzi. Ten byl nakonec rád, že za sebou udržel zběsilého Itala Bassa. Giandomenico se po minulé odmlce a předchozích soutěžích s dvoukolkou nyní objevil za volantem čtyřkolkové Fabie a konečné sedmé místo je jistě důkazem jeho nesporných kvalit. Na příčce osmé si "ustlal" stříbrný a též rychlý z juniorů Karl Kruuda pilotující stejný vůz stejné stáje jako vítěz Vikingu. Po velkém boji se na devátou pozici dostal "taťka" Luca Cantamessa s Mini Cooperem WRC, bodovanou desítku uzavřel vítěz v hodnocení Legend Trophy Jirka Martinek. Také na dalších pozicích však nebyla nouze o zajímavé souboje, taktéž jednotlivé kategorie nabídly řadu pěkných momentů a zapáleného soupeření.

V tabulce mistrovství se na čele stále drží zkušený Diehl dos Santos, ale pouhý jeden bod na něj ztrácí Cédric Robert, což slibuje ještě drama v boji o absolutní titul. Třetí je Ken Jackson a také on, podobně jako trojice dalších jezdců v pořadí (Lysák, Kutal, Mišalko), má ještě teoretickou šanci na zisk prestižního putovního poháru ERC. Vše je tedy před závěrečnou dvojicí asfaltových podniků ještě hodně otevřené…

Junior Trophy
V juniorech se na startu sešlo celkem 17 závodníků, mezi nimiž figurovala také tři nadšená děvčata. Hned od počátku vedl Vít Kutal bojující tradičně v absolutním pořadí, o stříbro v juniorech se chvíli přetahovali Estonec Kruuda a Polák Grzyb. Po suverénním vítězství Víti Kutala a také nakonec jasném druhém místě jeho kolegy Estonce Kruudy, se postupně s třetí pozicí smířil Grzegorz Grzyb. Za nimi se časem usadil Filip Kopecký, pořadí však nebylo moc konstantní a chvílemi se mezi jednotlivými mládežníky a mládežnicemi měnilo. O další příčky a důležité body se tak soupeřilo až do konce. Tu pátou za Filipem obsadil stále lepší Sepp Wiegand, za ním pak dojel zkušenosti sbírající Alex Řezníček, který také roste závod od závodu. V pořadí následoval Adam Martínek, dále pak Ivo Žaludek a hned za těmito borci nejrychlejší z dívek Molly Taylor. Do desítky bodujících se vešel i Miki Biasion, kterému tato soutěž moc nevyšla. Druhou mladicí z Ladies Cupu byla jedenáctá Louise Cook, zdatně porážející "synátora" legendy Pattisona. Do cíle dojeli i ti úplně nejmladší, jmenovitě Esapekka Lappi a Martin Karlík, jejichž výkon je vždy nepřehlédnutelný. Mezi ně se v pořadí ještě vešla bronzová z dívek Toni Kelly.
Ve vedení klasifikační tabulky je stále Vít Kutal s luxusním náskokem a již na následující soutěži si může zajistit juniorský titul. Druhý je pak jeho kolega Karl Kruuda, třetí místo hájí Filip Kopecký, rozdíly však nejsou velké a jistě bude ještě o celkovou "bednu" velký boj.

F2 Trophy
Letošní šampionát dvoukolek trpí nedostatkem jezdců, z těch pravidelných navíc chyběli Slawomir Ogryzek, Ital Basso přesedlající na čtyřkolku, absentoval i Němec Demuth. Tak se na startu Vikingu sešla jen dvojice "předohrabů". Jasným vítězem se stal Stéphane "Seki" Sarrazin, jenž si po dalším plném bodovém zisku již s předstihem zajistil titul mistra F2 Trophy pro letošní rok. Stříbrný pak soutěž dokončil Manfred Stohl, jehož trápily technické problémy s exotickým vozem Opel Corsa.

Legend Trophy
V rámci této prestižní a sledované kategorie se odehrály krásné a vyrovnané souboje o vítězství, což bylo velkým kořením celé soutěže. Startovní rampu přejelo celkem 12 těchto hezkých vozidel. Nejlépe začal úřadující šampión Brane Küzmič s Renaultem 5 Turbo, brzy se však na něj dotáhl Jirka Martinek, jenž se usadil po třetí erzetě ve vedení. To mu vydrželo až do předposlední zkoušky, kdy otěže převzal vítěz minulého závodu Španěl Ojeda s Abarthem. Na prvním místě se tak vystřídali hned tři jezdci. Do soubojů o "bednu" se zapojovali, krom zmíněné trojice, ještě David Kubeš a Markku Alén. Před závěrečným dlouhým měřeným úsekem sice vedl dravý Ojeda, ale skvělou jízdou ho až v závěru dokázal se svou "stotřicítkou" pokořit Jirka Martinek, jenž se tedy stal vítězem v Legend Trophy. Stříbrný Enrique García Ojeda však za ním v součtu časů zaostal jen o 6 setin sekundy, třetí Küzmič pak ztratil dalších 1,7s. Tyto rozdíly jsou naprosto nicotné a dokazují nesmírnou vyrovnanost, když po prvenství sahali minimálně tito tři soutěžáci. Na místě čtvrtém pak dojel Fin Markku Alén, jako pátý byl klasifikován David Kubeš. Výborný výsledek si z Podhoří odváží šestý Katařan Al-Attiyah pilotující Toyotu Celica, na body dosáhli ještě Kuba Řezanina a zkušený Mohammed Bin Sulayem.
Tabulku vede Jugoslávec Küzmič s náskokem 12 bodů na druhého Ojedu, třetí zůstává Alén, bodové rozdíly jsou však minimální a jistě bude zajímavé sledovat další vzájemné souboje na následujících rally.  

Závěrem
Jubileum v podobě 10. ročníku Viking Rally se dá nazvat jako velmi vydařená akce. Tratě byly skvěle připraveny a nabídly všem účastníkům parádní svezení. Závod se obešel bez jediné kapky deště, ale soutěžící naopak sužovalo úmorné vedro. Pořadateli Bohdovi Sedláčkovi patří velký dík za hezkou soutěž s parádní atmosférou, za zajištění jedinečného občerstvení a také množství cen pro závodníky.


Ohlasy některých účastíků:

Cédric Robert (Filip Bezděk):
"Do rally jsme šli s cílem snížit ztrátu na Santose, což se nám povedlo, a také se nám podařilo zvýšit bodový náskok na Jacksona. Auto, se kterým jsme vyrazili na soutěž, nebylo v dobré kondici, většina ložisek byla zanesena prachem, což ještě umocnila prašná písečná část šotolinových RZ. Ale i tak se nám podařilo zajet pár slušných časů. Soutěž byla již tradičně perfektně připravena a taky počasí vyšlo na jedničku."

Ilo Diehl dos Santos (Frantin Doležal):
"Než něco řeknu, tak musím přiznat, že vrcholem sezóny a proč tu letos závodím, byla 22. Tour de Cabin International Rally, kde jsem opět "lehce" porušil životosprávu, ale stálo za to! Na Vikingu jsem nikdy nebyl a do poslední chvíle nad mým startem vlál otazník. Problém je s levým kolenem, které vůbec neposlouchá a dělá si co chce! Páteční lehký zátěžový test, ale dopadl dobře. Podle informací nás čekalo jen trochu asfaltu a příjemné lesní cesty, ale po první obhlídce tratí, jsem šel málem do kolen... což bohužel nedokážu! Z trocha asfaltu se vyklubala pěkná asfaltová plocha, včetně spojovacího úseku a po shlédnutí lesních tratí na docela ostrém svahu to bylo na ručník do ringu! Začal jsem trochu vlažně, ale po RZ 2 jsem necítil žádnou bolest v koleni ani obvykle píchající astma si nežádala žádnou podporu inhalátoru. Prostě musím před pořadateli smeknout, velmi dobře postavená trať! Mým cílem bylo páté místo, což jsem nakonec dokázal o jedno místo vylepšit, takže velká spokojenost s umístěním. Časový odstup na nejlepší jsem však čekal o něco menší. Příští závod bude asfaltový, takže to bude pouze o přežití a příliš neztratit na místní "asfaltovou" špičku."

Tomáš Lysák (Tomáš Lysák):
"Chtěl bych poděkovat pořadatelům za hezký závod v nádherné lokalitě i za "domluvené" počasí. Po první rychlostní zkoušce jsme si mysleli, že máme soutěž pěkně rozjetou, ale hned v RZ 2 nastaly komplikace, kdy se náš vůz nedokázal vyrovnat s prudkým klesáním a s odkloněnými zatáčkami na šotolině. Aby toho nebylo málo, zmeškali jsme naší vinou start třetí erzety, kde jsme nabrali největší ztrátu. Bylo tak rázem po naději na zisk cenných kovů, ale nevzdali jsme to a snažili se až do konce závodu. Nakonec z toho bylo slušné 5. místo v cíli." 

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"Na Viking jsme vyrazili povozit se podruhé v sezóně se čtyřkolkou. Pořídili jsme novou RC soupravu a oprášili naše obstarožní "FKáčko". Cíl byl skončit ve výsledcích do první desítky, což se podařilo nad očekávání. Bohužel na třetí RZ jsme ohnuli řízení, a to nám vzalo nějaký ten čas a možná i umístění. Jinak probíhal závod bez větších problémů. Je potřeba si zvyknout na staro-novou techniku a dokonce sezóny ještě zlepšit a zpřesnit jízdu. Na poslední dva asfaltové závody se opět ukážeme ve skupině 4WD, kde chceme nabrat zkušenosti a hlavně se jízdou bavit."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Hodně jsem se těšil na Viking, ale bohužel až moc hektické týdny zapříčinily téměř žádnou starost o auto a už vůbec ne nějaký šoto tréning. Nicméně to byl neskutečně krásný souboj v naší kategorii, kdy se přelévalo pořadí z jedné strany na druhou. Nás rozhodně mrzí příděl dvaceti "buchet" při technických problémech a pak ještě jedno vypnutí auta po skoku na asfaltu, ale historie se neptá. Nakonec s tím bronzem panuje jakž takž spokojenost, ale cílem bylo lepší umístění. Traťově to bylo naprosto perfektní a ani závěrečné dvě pětiminutovečky nijak nevadily - naopak - super svezení. Díky všem fair-play jezdcům za hezkou sobotu."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Původně jsme měli na Vikingu startovat s Lancií v Legendách, ale týmové vedení rozhodlo, že se pokusíme urvat nějaký bodík pro tým, což se ale nakonec nepovedlo. Začátek byl v našem podání slušný a pokukovali jsme dokonce po první desítce absolutního pořadí. Nepovedl se nám ale průjezd prvního "Trolla" a bylo po nadějích
na Top ten a po plánované porážce Cantamessy, který nám uletěl k vysněným bodům a ledovému Taliánovi patří naše gratulace. Svezení bylo naprosto super, hlavně šotolinové úseky byly nádherné. Jubilejní 10. ročník byl z mého pohledu na jedničku s hvězdičkou."

Jakub Řezanina (Jakub Řezanina):
"Rally byla po organizační stránce velmi dobře zvládnutá. Tratě byly pro mě tak 50/50, lesní pasáž mohla být možná méně zamotaná. Začal jsem dle očekávání, ale na šotolině v lese jsem se začal propadat. Ale suma sumárum to byly povedené závody, teda až na toho neustále štěkajícího psa..." 

Stéphane Sarrazin (Petr Sekula):
"Tratě tohoto závodu byly pěkně připravené a s vozem 2WD dobře průjezdné. Délka erzet byla akorát a bylo to hezké svezení. Trochu nám scházela konkurence ve třídě, ale body jsme si vyjeli a s předstihem si zajistili titul v F2 Trophy. Mechanici teď budou předělávat auto na závěrečné dvě asfaltové soutěže, které si můžeme užívat v klidu a bez stresu."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Krásné, krásné, krásné. Tato rally je opravdu jedinečná a letošní jubilejní ročník byl toho důkazem. Výborně přichystané tratě, parádní svezení a vynikající catering. Jediné co nám vadilo, bylo to vedro, u nás v Belgii to přeci jen bývá o cosi snesitelnější. Pozitivní byl i fakt, že se nám konečně vyhýbaly technické problémy a mohli jsme tak naplno závodit. Myslíme, že jsme podali dobrý výkon, ovšem konkurence v Legendách je dneska velká a konečné deváté místo, tudíž bez bodu, není podle našich představ. Je pravdou, že jsme udělali v přemíře snahy dost chyb, ale když se závodí… Velmi se nám líbily ty souboje na čele naší kategorie, jde vidět, že Legend Trophy je opravdu prestižní a má úroveň. Jinak ještě samozřejmě díky pořadateli, bylo to sice náročné, ale bylo to opravdu super." 

Bryan Bouffier (Jan Suchánek):
"
Co říci k Vikingu? Ještě ráno, když jsme se škrábali do kopce k hřišti, jsme si mysleli, že ani neodstartujeme kvůli zdravotním problémům. Nakonec jsme zatli zuby a dojeli jsme až do cíle. Výsledek nebudeme komentovat, protože příděl hned v první RZ nám přistřihnul křídla. Mohl za to bohužel opět laxní přístup Jamajčanů k přípravě vozu. Od začátku sezony do nich tlučeme, že by se měli zkontrolovat kardany na hnacích hřídelích. Ale se slovy - "No fear, it's O.K." - se na to vždy vykašlali a takhle to dopadlo. Zahryznuté pravé přední kolo a bylo vymalováno. Pak už to byl jen boj o přežití. Rychlostní zkoušky byly moc pěkné, jen těch zrádných kamenů a kořenů mohlo být méně. Ale to by musel Boďa jezdit po lese 14 dní před závodem s buldozerem. Pořadateli a všem, co mu pomohli, patří dík. Jo a škvarkové sádlo bylo taky super..."

Louise Cook (Michaela Valentová):
"
Těžký, ale parádní závod. Asfalty mi šly, ale na šotolině se stále učíme a právě na ní mi Martinka ujela. Jsem však spokojená, hodně jsem se toho zase naučila, škoda jen, že nám těsně unikly body do klasifikace juniorů."

Toni Kelly (Sabina Suchánková):
"
Trápení, trápení, trápení. Nová vysílačka, na kterou jsme si nezvykli, přehřívání auta, které se muselo i několikrát během RZ restartovat, špatné pneumatiky, vybitá baterie v RZ... Vybrali jsme si snad všechny potíže, které nás mohli potkat. Touto cestou díky Petru Bábkovi za zápůjčku šotolinových pneu. S těmi se to dalo aspoň nějak projet. Jinak tratě OK, hezky jsme se proběhli po lese."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Velké velké trápení. Prostě se nás drží smůla a ne a ne se pustit. Tentokrát nás zlobil diferák a jsme tak rádi, že jsme se doploužili až do cíle. Doufáme, že ve Fryštáku bude vše OK a že si zajezdíme. Auto teď projde generálkou, tak uvidíme… Jinak zdejší tratě byly velice pěkné a přehledné, žádná motanica. Skvělá atmosféra, výborný chlebík se sádlem a s cibulí, pořadatelsky prostě za jedna." 

Frantin Doležal (Team Manager RC Club Čistá):
"Naším cílem bylo vybojovat druhé místo, což v našem nekompletním složení byla slušná výzva. "Red Bulláci" i Monster Energy Team jsou opravdu silné týmy, což dokazuje i vítězství Víti Kutala a druhé místo Cédrica Roberta. Bohužel, náš Ken "Prochy" Jackson měl opět lehkou smůlu, ještě pár erzet před koncem to vypadalo na zisk priority "A". Doufám, že na následující Criterium Fryšták se mu to povede! Musím dodat, že náš cíl se nám podařilo splnit, dokonce jsme k vítězství v Team Trophy měli jen kousíček. Příští soutěž opět absolvujeme v tomto složení a už se těšíme na další urputné boje!"

Rudi Šali (Team Manager Doktor Racing):
"Vlajku Doktor Racingu tentokráte držel v cíli nejvýše Giandomenico, což je pozitivní. Na zbylé asfalty by měl nasadit opět vůz 4WD. Brane mířil výš, ale holt závody jsou závody a on tomu poslední dobou moc nedal, takže se to trošku dalo čekat - avšak slibuje nápravu. Fildovi se tentokráte moc nedařilo ani v jeho juniorské kategorii a vzhlíží k asfaltům, kde věřím, že bude týmu velmi nápomocen."

Johny Suchos (Team Manager Jamaica Rally Team):
"Jamaica Rally Team hledá externího mechanika s dobrou znalostí elektro na údržbu našich závodních speciálů. Jsme chudý tým z malého karibského ostrůvku a nemůžeme si proto dovolit stálého zaměstnance. Odměna v naturáliích (kokosové ořechy a ananasy)."


  

                                                                                                                                                                                                                                 „Loa“