Výsledky
XIV. Caterpillar Rally 2015

 Absolutní pořadí Zlín 29.3. 2015, startujících - 50 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Vít Kutal Kutal - Kutal Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/Junior 17:35,8
2 Filip Bezděk Robert - Bedon Audi TTS Rallye Red Bull 4WD +0:18,6
3 Karel Bajza Tänak - Sikk Subaru Impreza WRC Sheron Racing Team 4WD +0:31,3
4 Kamil Sedláček Casier - Caesemaeker Škoda Fabia WRC Playboy Red Racing 4WD +0:36,6
5 David Sedláček Grzyb - Mazur Škoda Fabia WRC Red Bull 4WD +0:43,6
6 Josef Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia S2000 Red Bull 4WD +0:59,9
7 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD/Junior +1:42,0
8 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl Renault 5 Turbo Doktor Racing Legend +2:11,6
9 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Hyundai i20 WRC ASport Rally Team 4WD +2:13,9
10 David Kubeš Kubeš - Kubeš Fiat 131 Abarth ASport Rally Team Legend +2:16,1
11 Alexandr Řezníček Řezníček - Řezníček Citroën DS3 R5 Monster Energy Team Junior 4WD/Junior +2:23,7
12 David Šintál Wiegand - Christian Hyundai i20 WRC RR Team 4WD +2:42,0
13 Martin Pospíšil Pospíšil - Pospíšilová Ford Fiesta RS WRC Z Studio 4WD +2:43,3
14 Jan Zbranek Vatanen - Richards Lancia Delta HF Integrale MAKA E-motor Legend +2:48,9
15 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +2:52,7
16 Radek Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara Kit Car Marlboro Dealer Racing F2 +2:59,7
17 Michal Holínek Holínek - Holínek Audi Sport Quattro S1 ASport Rally Team Legend +3:00,2
18 Roman Kalík Bengué - Escudero Audi Quattro Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín Legend +3:02,1
19 Vlastimil Handl V.Handl - Handl Mitsubishi Lancer Evo VI Hufnágl Motorsport Legend +3:03,5
20 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Fiat 124 Abarth Rally Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín Legend +3:09,0
21 Matyáš Zbranek Biasion - Siviero Citroën Xsara WRC MAKA E-motor 4WD/Junior +3:09,9
22 Marián Dalajka Dalajka - Kadlečík Hyundai i20 WRC Rockstar Energy Team 4WD/Junior +3:17,4
23 Jaroslav Kovařík Chulykanov - Ivashchenko Škoda Octavia Kit Car Racing Lukov F2 +3:40,4
24 Stanislav Dalajka Ogryzek - Dalajka Honda Civic Type-R Rockstar Energy Team F2 +3:41,7
25 Ivo Žaludek Černý - Kohout Hyundai i20 WRC RR Team 4WD/Junior +3:44,5
26 Marek Šiška Al Qassimi - Martin Hyundai i20 WRC RR Team 4WD +3:49,5
27 Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan Toyota Celica Turbo 4 Rombi Corse Legend +4:01,8
28 Ondřej Záruba Záruba - Řeháček Ford Fiesta RS WRC Z Studio 4WD +4:02,9
29 Tomáš Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Fiat 500 Abarth Gerd Rally Team F2 +4:10,1
30 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +4:14,3
31 Jan Matyáš Haugland - Vegel Mitsubishi Lancer Evo VI Hufnágl Motorsport Legend +4:14,4
32 Robin Šiška Al-Attiyah - Bernacchini Toyota Celica Turbo Rockstar Energy Team Legend +4:14,6
33 Martina Pekařová Taylor - Cleo Škoda Fabia S2000 Playboy Red Racing 4WD/Junior +4:37,1
34 Kryštof Fadler Fadler - Fadler Škoda Fabia S2000 MAGSY Fados Rally Team 4WD/Junior +4:52,4
35 Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Legend +5:05,9
36 Tadeáš Volf Volf - Dresler Škoda Fabia S2000 Volf Rally Team 4WD/Junior +5:55,2
37 Michal Odstrčil Kalnay - Lux MG Rover Metro 6R4 Barum Team Legend +8:14,3
38 Tomáš Polepil ml. Polepil jun. - Polepilová Subaru Impreza WRC Tom Polep Team 4WD/Junior +8:25,5
39 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Punto JTD Playboy Red Racing F2/Junior +10:13,6
40 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Ford Fiesta RS WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +11:32,2
41 Patrik Šimeček D.Pattison - Whittaker Škoda Felicia Kit Car Viking Speed Racing F2/Junior +12:09,9
42 Tomáš Polepil Polepil - Polepilová Suzuki Swift S1600 Tom Polep Team F2 +13:07,3
43 Pavel Maštalíř Maštalíř - Holeňák Subaru Impreza WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +13:49,2
44 Milan Kadlečík Kadlečík - Kresta Hyundai i20 WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +14:19,5
45 Ivo Šimeček ml. Ingram - Moreau Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior +14:45,1
46 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Lancia 037 Rally RV Racing Legend +16:48,0
47 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Suzuki Swift S1600 Barum Team Junior F2/Junior +17:07,0
48 Martin Karlík Karlík - Karlíková Škoda Fabia WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +19:43,6
             

                                                                                                                         

 Odstoupili
  soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Lukáš Zámečník Basso - Dotta Peugeot 207 S2000 Doktor Racing 4WD neklasifikován
x Jiří Podvala Podvala - Skřivánková Fiat 131 Abarth JP Motorsport Legend tech. problémy
       
       


  

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
6
kompletní časy a výsledky (html) Kutal (Vít Kutal) 5
kompletní časy a výsledky (pdf) Casier (Kamil Sedláček) 1
  startovní listina     


 Teamy  Značky
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  Škoda
2  Doktor Racing 2  Ford
3  Monster Energy Team 3  Audi
4  Sheron Racing Team 4  Subaru
5  ASport Rally Team 5  Hyundai
6  Playboy Red Racing 6  Peugeot
7  Monster Energy Team Junior 7  Renault
8  RR Team 8  Fiat




CATERPILLARU VLÁDLA "MONSTER FIESTA" VÍTKA KUTALA



Mnohaletá tradice RC Rally soutěží na Zlínsku pokračuje i letos pod názvem Euro RC Rally Challenge. Zahajovacím podnikem byla již tradičně Caterpillar Rally, která přilákala na start 50 jezdců. Ze všech nejrychlejší byl Víťa Kutal pilotující Ford Fiesta RS WRC v barvách Monster Energy Teamu, stříbrnou příčku obsadil obhájce loňského titulu Cédric Robert s Audi TTS Rallye ve službách vítězného týmu Red Bull, na bronz dosáhl Ott Tänak, který kočíroval Subaru Impreza WRC reprezentující Sheron Racing Team. 

     

Poslední březnová neděle byla tedy ve znamení již 14. ročníku Caterpillar Rally. Soutěž se konala na dobře známém místě, v prostorách nadzemního parkoviště vedle budovy Zlínského kraje, kde bylo pro všechny připraveno celkem šest rychlostních zkoušek na zpevněném povrchu. Ten tvořil klasicky hladký uklouzaný beton, v rámci jednotlivých erzet se pak tento povrch střídal s asfaltem i betonem větší přilnavosti, nechyběly ani zrádné "kamínkovité" pasáže. Počasí nebylo nic moc, mezi prochladlými zdmi garáží to pěkně profukovalo a ani ve venkovních prostorách nebylo zrovna žádné teplo.

Svou neúčast již předem avizovali loňští mistři z RC Clubu Čistá, i tak ale nebyla konkurence vůbec špatná. Jedním z favoritů byl především úřadující šampión Cédric Robert, mezi adepty na prvenství se řadil také navrátilec Bernd Casier, na čelní příčky si ovšem brousily zuby i další rychlí jezdci jako třeba Kutal, Panizzi, Basso, Grzyb nebo Tänak. A hned od počátku byly k vidění velmi vyrovnané souboje. Nejrychlejší čas si v úvodu připsal Vítek Kutal, jen o pouhou půl sekundu pomalejší byl Robert, za nímž o další 1,3s zaostal Casier s Fabií WRC. I na druhé vložce zajel vítězný čas Vít Kutal, znovu však jen velmi těsně před Francouzem Robertem. Ten se po další erzetě posunul do vedení před Víťu. Bernd Casier zůstával třetí před Estoncem Tänakem, dále pak následoval rychlý Grzegorz Grzyb, za ním byl Ital Basso, jehož ale později postihly technické problémy. Na dalších příčkách se pořadí po každé dojeté rychlostní zkoušce celkem měnilo. Po dlouhém čtvrtém měřeném úseku se do čela výsledkové listiny vrátil Víťa Kutal, který zajel fantastický čas. Také na ostatních erzetách nedal pak nikomu šanci a v cíli se radoval ze zaslouženého vítězství. Je to jeho druhá výhra v rámci šampionátu ERC a přesto, že Vítek stále náleží i do juniorské kategorie, patří již do absolutní špičky. Se stříbrem se tak musel smířit Cédric Robert pilotující trochu exotickou Audi TTS. O třetí místo se v závěru strhl velký boj mezi Casierem a Tänakem. V této přetahované o vteřinky byl nakonec lepší posledně jmenovaný estonský závodník s Imprezou. Těsně za "bednou" tak skončil Bernd Casier, ale i on předvedl, že je třeba s ním nadále počítat. A aby těch "Sedláčků" nebylo málo, na páté pozici byl klasifikován Polák Grzyb, pro kterého to byla první rally mimo hodnocení juniorů. Grzegorz dokázal se svou novou Fabií porazit i týmového kolegu Gillese Panizziho, jenž byl tedy v cíli na místě šestém. Za "Red Bulláky" pak následovali další dva spolubojovníci z druhé nejlépe hodnocené stáje Doktor Racing. Sedmý dojel stříbrný jezdec Junior Trophy Filip Kopecký, který dokonce jednu z RZ dokončil s vylomeným kolem své "dvěstěosmičky". Za ním v pořadí následoval vítěz Legend Trophy Brane Küzmič, do bodované desítky se vešli ještě Dan Peťovský s Hyundaiem a taky stříbrná Legenda David Kubeš, oba tito zástupci ASport Rally Teamu až do konce bojovali právě se zmíněným Jugoslávcem. Nutno zmínit ještě jedenáctého Alexe Řezníčka, který byl v průběhu závodu vidět i na bodovaných příčkách. Tohoto rychle rostoucího juniora o lepší pozici připravila desetisekundová penalizace. Kompletní soutěž pak dokončilo 48 závodníků.

Junior Trophy
V této zajímavé kategorii odstartovalo 19 jezdců ve věku do 15. let. Mezi nimi figurovaly i 3 holky. Všichni z těchto jezdců i jezdkyň zaznamenávají závod od závodu velký progres, což se potvrdilo i nyní. Jednoznačným vítězem byl bezpochyby Vítek Kutal. O druhou příčku však svedlo boje několik mladíků. Hlavními adepty na juniorské stupně vítězů byli především Miki Biasion, Alex Řezníček a Filip Kopecký. Po menších potížích se na stříbrný post dostal Filda Kopecký a také on byl jeden z těch, co promlouvali do soubojů i v absolutním pořadí. Na bronz dosáhl stále lepší Alexandr Řezníček s Citroënem DS3 R5, za ním pak byl klasifikován Ital Biasion. Podobně jako on, tak i další v pořadí předvedli parádní výkony. Oficiálně nevypsanou "minikategorií" v rámci juniorů je Lady Academy, mezi nimiž byla nejlepší Molly Taylor, před Britkou Louise Cook, třetí z děvčat dojela Johanna Steer. Poslední dvě jmenované slečny navíc řídili vozy jen s jednou hnanou nápravou. Další nepsané hodnocení s názvem Junior Academy mají i ti úplně nejmladší bojovníci do osmi let. Mezi nimi byl nejlepší Esapekka Lappi před zkušenosti sbírajícím Pavlem Maštalířem, do cíle dojeli i další dva z těchto velmi mladých jezdců, Milan Kadlečík a Martin Karlík.

Legend Trophy
Legendy v ERC již patří mezi velmi sledovanou kategorii, která baví spoustu jezdců a není proto divu, že se jich na startu sešlo hned čtrnáct. K vidění bylo krom loňských stálic i několik nových vozů a posádek. Na všechny z nich byla mnohdy radost pohledět a taky v jednotlivých a často vyrovnaných soubojích bylo co sledovat. Dvojnásobný ERC šampión Küzmič nasadil osvědčenou "pětku" Turbo a dle očekávání vévodil klasifikaci Legend Trophy od samotného startu. Krom toho se pohyboval i na úpatí bodů v absolutním pořadí. Podobně jej však kopíroval i hodně rychlý David Kubeš, jenž se s Jugoslávcem dostal do bojeschopného kontaktu. Brane byl však nakonec nekompromisní a po vydařeném finiši si připsal maximum bodů do tabulky Legend, navíc obsadil skvělou osmou příčku absolutně. Se ztrátou jen 4,5 sekundy dojel stříbrný David Kubeš, jenž byl se svou "stotřicetjedničkou" Abarth celkově desátý a také on dokázal, že na předepsaných pneumatikách lze zajet dobrý výsledek v absolutní klasifikaci. Nutno však dodat, že David byl zatížen pětisekundovou penalizací, nebýt ní, bral by maximum bodů patrně právě on. Na třetí místo si dělalo v závěru nárok více jezdců, kteří mezi sebou bojovali po celou rally. V úvodu všechny překvapil Ari Vatanen, který si odbyl premiéru za volantem Lancie Delta a právě tento charismatický Fin se v cíli těšil ze třetí pozice v Legend Trophy. Zaskočil tak hodně svých protivníků, včetně čtvrtého Michala Holínka nebo pátého Alexe Benguého. V pořadí následoval další kvalitní pilot Vlasta Handl, až za ním soutěž dokončil divoký Španěl Ojeda, jenž se o lepší umístění připravil až v samotném závěru. Do bodované desítky se vešli ještě ostřílený Mohammed Bin Sulayem, protřelý Nor "Hufnágl" Haugland a mladý Katařan Al-Attiyah. Tato kategorie nyní bezezbytku prokázala, že se opět můžeme dočkat zajímavých výsledků taky v dalších soutěžích.

F2 Trophy
Ve dvoukolkách se loni scházelo minimum startujících, tentokrát to však bylo mnohem lepší, když přes startovní rampu přejelo 8 vozů s předním náhonem, mezi nimi nechyběl jeden junior a dokonce hned dvě juniorky. Do této kategorie poprvé nakoukl zkušený matador Gibo Fagaso, Španěl se hned v úvodu ujal vedení, dále pak jel se svojí Xsarou Kit Car při velké chuti a postupně všem ostatním ujížděl. Jeho náskok v cíli pak činil přes 40 sekund. O druhé místo se ovšem tvrdě bojovalo až do konce. Po velkém finiši si se svou Octávií pro stříbro přijel Rus Chulykanov, jenž pokořil Hondu loňského vicemistra Ogryzka o pouhé 1,2 sekundy. Jako čtvrtý byl klasifikován Tomáš "Gerd" Grebeníček s "pětikilem", dále pak následovala na dvoukolku si rychle zvykající mladice Louise Cook. Za ní byl v rámci F2 hodnocen další junior Dave Pattison, na bodech dojeli i Tom Polepil a velmi mladá "děvčica" Johanna Steer.

Závěrem 
Letošní 14. Caterpillar Rally jistě nepostrádala napětí, a to především v mnoha zajímavých a vyrovnaných soubojích na všech frontách. Úvodní podnik sezóny 2015 naznačil, že i přes absenci některých pravidelných soutěžících z minulého roku se bude jistě na co dívat, navíc zde letos přibyli další adepti na přední místa a o další zábavu by tak mělo být postaráno. Na závěr je třeba poděkovat všem, co se aktivně podíleli na přípravách a chodu závodu, partnerům za zajímavé ceny pro všechny účastníky, "bufetářům" za obětavost a všem jezdcům i jejich fanouškům za účast na soutěži za docela nevlídných povětrnostních podmínek. 


Ohlasy některých účastíků:

Cédric Robert (Filip Bezděk):
"Na Caterpillar jsme se moc těšili. Na této legendární rally se nám nikdy v minulosti nepodařilo vyhrát a chtěli jsme to letos prolomit. Ze začátku to byl hezký souboj s Víťou Kutalem, ten ale po třetí vložce zázračně zrychlil, my jsme se navíc na tuto dlouho RZ nemohli plně soustředit, na její start jsme totiž nastoupili na poslední chvíli. Pak už Víťu nešlo dohonit. I tak jsme za druhé místo rádi, jsou to důležité body na začátek sezóny. Soutěž byla klasicky dobře připravená a na těchto technických a zároveň otevřených tratích jsme se parádně svezli."

Ott Tänak (Karel Bajza):
"
Na legendární Caterpillar Rally jsem ani letos nemohl chybět. Již v minulosti se mi zde podařilo zajet bednu, takže mám na tuhle soutěž dobré vzpomínky. Letos se tu opět sešla pěkná konkurence, a tak jsem rád za výsledek, třetí místo by ale možná nebylo, kdyby si Casier "nehrál s kamínky". Celý závod probíhal bez jakýchkoli problémů, jel jsem svoje tempo a jen vyčkával co ostatní soupeři. Hodně mě překvapil Grzyb, ze kterého šel strach a určitě to nebude lehký soupeř v následujících soutěžích. Letos bych chtěl odjet kompletní sezónu. Vypadá to, že bude pěkně vyrovnaná a do bojů o přední příčky může zasáhnout opravdu hodně jezdců.

Bernd Casier (Kamil Sedláček): 
"Caterpillar Rally byla opět o volbě pneumatik a čisté stopě. Už v tělocvičně jsem se seznamoval s novým autem a dále to pokračovalo i na úvodní rally ERC. Ze začátku jsem držel tempo až do třetí RZ, poté nám Vítek nadělil mnoho vteřin, a tak jsem se soustředil na umístění do třetího místa. Až do předposledního měřeného testu se vše vyvíjelo dobře, ale v poslední zkoušce se vyskytly problémy, které mě stály pódiové umístění. Propadl jsem se na 4. místo, ale z toho si nedělám žádné vrásky, protože to pro i tak mě byl suprový vstup do sezóny 2015. Uvidím na další rally, kde zkusím zaútočit na co nejlepší umístění. Se závodem jsem byl spokojen, velké díky patří týmovému mechanikovi."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Díky pořadateli za výborně připravené a přehledné tratě. Jen ta zima se nám nezamlouvala. S výsledkem jsme určitě spokojení, po šesti letech jsme na pro nás prokletém "Catru" dovezli vůz do cíle na slušném 6. místě. Bufet byl taky dobrý, hlavně jsme si pochutnali na tom grilovaném cigárku."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Výsledek závodu nemůžeme hodnotit jinak, než pozitivně. Důležitá výhra na úvod šampionátu. Byl to pěkný souboj v duchu fair-play hlavně s Davidem Kubešem. Konkurence byla velká, Legendy jedou…."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Abych řekl pravdu, před startem mé již třiadvacáté sezóny jsem hledal novou motivaci, prostě nějaký impuls. Ještě v den uzávěrky přihlášek Caterpillaru jsem nevěděl, s čím pojedu, a tak jsem si nakonec hodil mincí. Následovala rychlá přestavba letité TA-02 na "předohrab", zadní diferák šel ven i s poloosami a dopředu bylo instalováno závaží. Proběhl jen krátký test a mohlo se jít na věc. Velkým překvapením pro mě byl nejrychlejší čas na úvodní erzetě před loňským vicemistrem F2 Ogryzkem. Soutěž jsem si užíval, rozhodně jsem netlačil na pilu a trochu i šetřil techniku. Rychlý přechod na dvoukolku mi nečinil větší potíže, což jsem tedy nečekal. Konečné čtyřicetisekundové vítězství v F2 Trophy a zároveň 16. místo celkově je tak maximální spokojeností. Jinak jako každoročně byly na Caterpillar Rally krásné zkoušky a parádní svezení."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Tratě byly jako vždy připraveny na 100% a krásně jsem si zajezdil. Pořadateli velká poklona. Osobně bych uvítal přidání ještě jedné erzety, a to konkrétně RZ 2, ta se jela jen jednou a právě na ní se mi dařilo. V kategorii Legend to byl velký boj o třetí místo až do poslední zkoušky. Na příští rally budu muset zrychlit a vybojovat ztracené body zpět."

Vlasťa Handl (Vlastimil Handl):
"Byl to náš start po dlouhé přestávce, a tak jsme zatím spíše nastavovali vůz a seznamovali se s tratí. Nesmí chybět pochvala pořadatelům za přípravu tratí a organizaci. Těšíme se na další start v ERC."

Viacheslav Chulykanov (Jaroslav Kovařík):
"Letošní Caterpillar byl krásný. Na prvních dvou vložkách jsme se nemohli dostat s naší Octávií do tempa. Pak jsme se ale vzpamatovali, naše Škodovka jela bezchybně a ve velkém finiši nám pomohla udolat Poláka Ogryzka o jedinou sekundu. Skončili jsme tak na výborné druhé pozici mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. Pořadatelům děkujeme za skvěle zvládnutou organizaci a za připravení nádherných rychlostních zkoušek."

Slawomir Ogryzek (Stanislav Dalajka):
"Rally byla hezky připravena, nikde jsem nebloudil. Tratě byly standardní, jen jsem čekal trochu delší časový nájezd. Moje jízda nebyla moc dobrá, i když si myslím, že rychlost mi nechyběla. Ale po nasekání mnoha chyb nebyly časy ideální. S výsledkem jsem spokojený a doufám, že to na Podhoří půjde líp."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Na Caterpillar jsme se připravovali se Svenem poctivě, auto prošlo menší předsezónní repasí a v naší Lancii se vyskytla i nová elektronika řízení. Bylo to při samotné soutěži znát, nové servo fungovalo dle představ, což nás bavilo. Horší už to bylo s naší jízdou. Na první vložce nás dost zaskočil ten uklouzaný povrch, přeci jenom je to oproti "Winter tělocvičně", na kterou jsme byli v posledních týdnech zvyklí, dost jiné. Na následujících erzetách to už šlo lépe, měli jsme dobrý pocit z jízdy, ale stejně většina posádek zrychlovala a udržet nastolené tempo nebylo snadné. Pomýšleli jsme na bodovanou desítku v Legendách, ale naše zbytečné jezdecké chyby v závěru nás o ni připravily. Svezení bylo ovšem pěkné a užili jsme si to. Do následujícího "Grejtu" jdeme ale naplno a zabojujeme o body v Legend Trophy."

Louise Cook (Míša Valentová):
"Poslední závod Winteru jsme odjeli s dvoukolkou a bylo to moc fajn. Proto jsme se rozhodli v letošním seriálu ERC startovat právě v této skupině. Na Caterpillaru jsme závodili už loni a zase to letos byla krásná soutěž. Rychlostky jsou tady super, jen ty kamínkovité úseky nám ještě úplně nejdou. S výsledkem jsme maximálně spokojeni."

David Pattison (Patrik Šimeček):
"S dvoukolkou jsme jeli poprvé a celkem to šlo, s šestým místem v F2 jsme spokojeni. Soutěž byla jako vždy kvalitní."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Byl to náš první start V ERC a bylo to o získávání zkušeností. S autem se zatím učíme. Soutěž byla perfektně přichystaná na pěkné svezení, my jsme však nakonec byli rádi, že jsme po velkých problémech dotáhli auto do cíle.

Rudi Šali (Team Manager Doktor Racing):
"I přes odstoupení Bassa a urvanému kolu Fildy jsme skončili druzí v hodnocení týmů, a to je velice slušný počin. Takže v garážích Doktor Racingu panuje spokojenost."

Franco Paiero (Team Manager Marlboro Dealer Racing): 
"Do sezóny jsme vstoupili v plné sestavě, menší novinkou pak byl start každého z našich jezdců v jiné kategorii. Trelles osedlal svou klasickou 4WD Xsaru a soutěž dokončil na pěkném 15. místě. Fagaso si vyzkoušel dvoukolku a jeho výkon i výsledek jsou bezmála pozitivním překvapením, jasným prvenstvím v F2 Trophy a 16. příčkou absolutně jistě zaskočil mnohé soupeře. Loix jel tradičně v Legendách, kdy na kluzkém povrchu na předepsaných pneu zajel v rámci možností, i když sám přiznal, že to mohlo být o něco lepší. Na body do týmů jsme v nabité konkurenci nedosáhli, ale snad to letos ještě přijde. Dobré je, že všechny naše vozy dojeli do cíle bez technických problémů, perličkou je potom fakt, že všichni tři naši jezdci se umístili na stejných pozicích absolutního pořadí, jako při loňském Caterpillaru."

   


                                                                                                                                                                                                                                 „Loa“