Výsledky
XVIII. Criterium Fryšták 2015

 Absolutní pořadí Fryšták 12.9. 2015, startujících - 60 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Vít Kutal Kutal - Kutal Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/Junior 20:39,2
2 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Škoda Fabia S2000 Doktor Racing 4WD +0:52,7
3 Filip Bezděk Robert - Bedon Fiat Grande Punto S2000 Red Bull 4WD +1:01,2
4 Tomáš Pikner Duval - Pivato Ford Escort RS 1800 4 Rombi Corse Legend +1:18,2
5 Karel Bajza Tänak - Sikk Subaru Impreza WRC Sheron Racing Team 4WD +1:34,7
6 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl Renault 5 Turbo Doktor Racing Legend +1:36,0
7 David Kubeš Kubeš - Kubeš Fiat 131 Abarth ASport Rally Team Legend +1:38,2
8 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD/Junior +1:45,2
9 Josef Pekař Panizzi - Panizzi Škoda Fabia S2000 Red Bull 4WD +1:53,7
10 Kamil Sedláček Casier - Caesemaeker Škoda Fabia WRC Playboy Red Racing 4WD +1:54,1
11 Roman Kalík Bengué - Escudero Audi Quattro Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín Legend +1:54,4
12 Michal Holínek Holínek - Holínek Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Legend +1:54,8
13 Roman Seifert Kresta - Gross Škoda Felicia Kit Car Patriot RC Rally Team F2 +2:53,4
14 Robin Šiška Al-Attiyah - Bernacchini Toyota Celica Turbo Rockstar Energy Team Legend +2:53,9
15 Matyáš Zbranek Biasion - Siviero Citroën Xsara Kit Car MAKA E-motor F2/Junior +2:54,5
16 Jakub Kašný Jakeš - Jakeš Ford Focus WRC Monster Energy Team Junior 4WD/Junior +2:57,5
17 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek Peugeot 306 Maxi PMJ Racing F2 +2:58,6
18 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Hyundai i20 WRC ASport Rally Team 4WD +3:06,9
19 Radek Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara Kit Car Marlboro Dealer Racing F2 +3:57,6
20 David Sedláček Grzyb - Mazur Škoda Fabia WRC Red Bull 4WD +3:58,6
21 Alexandr Řezníček Řezníček - Řezníček Citroën DS3 R5 Monster Energy Team Junior 4WD/Junior +4:11,3
22 Ivo Žaludek Černý - Kohout Ford Fiesta RS WRC RR Team 4WD/Junior +4:30,3
23 Tadeáš Volf Volf - Dresler Škoda Fabia S2000 Volf Rally Team 4WD/Junior +4:38,7
24 Kryštof Fadler Fadler - Fadler BMW M3 MAGSY Fados Rally Team Legend/Jun. +4:39,0
25 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +5:16,4
26 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Legend +5:23,5
27 Martina Pekařová Taylor - Cleo Škoda Fabia S2000 Playboy Red Racing 4WD/Junior +5:48,5
28 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Peugeot 306 Maxi Coyote Racing Team F2 +5:56,1
29 Marek Šiška Al-Qassimi - Martin Hyundai i20 WRC RR Team 4WD +5:56,6
30 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Nissan 350 Z Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín F2 +6:01,4
31 Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Legend +6:04,3
32 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Subaru Impreza WRC TB Racing 4WD/Junior +6:40,7
33 Tomáš Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Fiat 500 Abarth Gerd Rally Team F2 +7:05,2
34 Jan Zbranek Vatanen - Richards Toyota Celica Turbo MAKA E-motor Legend +7:10,1
35 Michal Odstrčil Kalnay - Lux Mitsubishi Lancer Evo III Barum Team Legend +7:16,4
36 Jan Suchánek Bouffier - Panseri BMW M3 Jamaica Rally Team Legend +7:16,5
37 Patrik Šimeček D.Pattison - Whittaker Škoda Felicia Kit Car Viking Speed Racing F2/Junior +7:21,0
38 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Lancia 037 Rally RV Racing Legend +7:45,4
39 Marián Dalajka Dalajka - Kadlečík Hyundai i20 WRC Rockstar Energy Team 4WD/Junior +7:45,7
40 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Punto JTD Playboy Red Racing F2/Junior +8:02,3
41 Tomáš Polepil ml. Polepil jun. - Polepilová Subaru Impreza WRC Tom Polep Team 4WD/Junior +9:35,7
42 Adam Sedláček Sedláček - Sedláček VW Golf GTi Sheron Racing Team 4WD/Junior +11:03,8
43 Petr Dušek Dušek - Dušek Subaru Impreza WRC Douša Rally Team 4WD/Junior +11:19,6
44 Sabina Suchánková Kelly - Hunter Citroën Xsara WRC Jamaica Rally Team 4WD/Junior +11:29,6
45 Ivo Šimeček ml. Ingram - Moreau Ford Escort WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior +12:01,5
46 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Ford Fiesta RS WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +12:42,5
47 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Subaru Impreza WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +14:19,1
48 Tomáš Polepil Polepil - Polepilová Subaru Impreza WRC Tom Polep Team 4WD +16:10,3
49 Milan Kadlečík Kadlečík - Kresta Hyundai i20 WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +16:58,7
50 Jiří Podvala Podvala - Skřivánková Fiat 131 Abarth JP Motorsport Legend +18:21,4
51 Jana Fendrychová Stratieva - Nyírfás BMW M3 PMJ Racing Legend +19:24,1
52 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Suzuki Swift S1600 Barum Team Junior F2/Junior +19:42,9
53 Martin Karlík Karlík - Karlíková Škoda Fabia WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +19:55,5
54 Michaela Sedláčková Bloom - Laila Citroën Xsara WRC Winx Rally Team 4WD/Junior +22:35,0
55 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Škoda Fabia S2000 Junior Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior +39:20,9
             

                                                                                                                         

 Odstoupili
  soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
 
x Michal Pospíšil Sibera - Jirátko Citroën DS3 WRC Chardonnet 4WD neklasifikován
x Ivan Zmrzlík Cantamessa - Capolongo Peugeot 208 T16 4 Rombi Corse 4WD neklasifikován
x Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan Toyota Celica Turbo 4 Rombi Corse Legend odstoupil
x Stanislav Dalajka Ogryzek - Dalajka Honda Civic Type-R Rockstar Energy Team F2 tech. problémy
x Petr Hanák Cvrček - Cvrčková Škoda Felicia Kit Car Barum Team F2 řízení
               


  

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Kutal (Vít Kutal) 7
kompletní časy a výsledky (pdf) Kopecký (Filip Kopecký) 1
  startovní listina    


 Teamy  Značky
poř.  team poř.  značka
       
1  Doktor Racing 1  Ford
2  Red Bull 2  Škoda
3  Monster Energy Team 3  Fiat
4  ASport Rally Team 4  Subaru
5  4 Rombi Corse 5  Renault
6  Sheron Racing Team 6  Peugeot
7  Playboy Red Racing 7  Audi
8  Bodlinare Čamlíkov RallySport Zlín 8  Lancia





KORUNOVACE MISTRA ERC 2015

Předposlední letošní akcí v rámci Euro RC Rally Challenge byla rally zvaná Criterium Fryšták. Oblíbená a náročná asfaltová soutěž přivítala na startu letos zatím nejvyšší počet šedesáti jezdců. Z nich byl v cíli nejlepší Víťa Kutal se svou osvědčenou Fiestou RS WRC v barvách Monster Energy Teamu, stříbro vybojoval Giandomenico Basso pilotující Škodu Fabia S2000 Doktor Racingu, jako třetí dojel Cédric Robert s Fiatem Grande Punto S2000 týmu Red Bull. Tato zmíněná stáj "Býčků" tentokráte výjimečně nezvítězila, v rámci týmového hodnocení si maximum bodů totiž připisoval Doktor Racing.

     

Criterium Fryšták - věhlasná soutěž na asfaltovém povrchu, kde tratě v rámci areálu ObalPrintu nepostrádají převýšení, pestrost, změny přilnavosti a spoustu záludných míst. Byť se jedná "jen" o asfalt, jde o jednu z nejnáročnějších rally v rámci šampionátu ERC. Ale zároveň i jednu z nejhezčích. Oblíbenost soutěže dokladuje i velká "snůška" startujících posádek, na které čekala krom jiného i častá změna rytmu jízdy a především dost různorodého a letos z části nově zpevněného podkladu. Poslední dva roky provázela tuto prestižní rally nepřízeň počasí, které však letos bylo konečně ideální a všech "pět tuctů" závodníků se tak s dobrou náladou mohlo pustit do osmi rychlostních zkoušek. Již naladěnou hezkou atmosféru na startu první erzety umocňoval i výborný komentář hlavního organizátora, jenž neopomněl zmínit žádného z plejády startujících. Na úvod se vytáhl jeden z favoritů, a to Vítek Kutal. Hned první zkoušku vyhrál docela přesvědčivě a v následujících dvou dlouhých měřených úsecích své výsostné postavení jen utvrdil. Po třech erzetách na něj ztrácel nejbližší pronásledovatel Cédric Robert již 18 sekund, což bylo pro mnoho zúčastněných malým překvapením. Právě tato dvojice závodníků se měla "tahat" o prvenství, Víťa jel však opravdu neskutečně a nikomu nedával šanci se přiblížit. To platilo i v následujících rychlostních zkouškách. Cédric jako by věděl, že ke kýženému zisku předčasného titulu nemusí posbírat všechny body a soustředěně kontroloval svoji rychlou jízdu před ostatními soupeři. Ti byli ovšem až neuvěřitelně rychlí, do soubojů o bednu s francouzským jezdcem se dokázali postupně dostat Giandomenico Basso, Ott Tänak a zpočátku i nejlepší z Legend Francois Duval. Jediný, kdo přerušil nastolenou suverénní hegemonii jasně vedoucího Víti Kutala, byl průběžně šestý Filip Kopecký, který zajel nejrychlejší čas na prvním průjezdu záludné RZ "Příjezd". Ta se letos premiérově odehrála také v obráceném směru a nutno dodat, že zde si početní fandové přišli opravdu na své. Předvedená jízda některých pilotů byla famózní, ze špičky lze zmínit především Belgičana Casiera, který dostal početné přihlížející do opravdového varu. Mimochodem, ani rychlý Bernd Casier, nebo bývalý mistr a "navrátilec" Sibera, nestačili těm nejlepším a pohybovali se na hranici bodované desítky. Kousek před zmíněnou dvojicí byl "domácí" Panizzi, jehož drtily i nejlepší tři jezdci z Legend, jmenovitě Duval, Küzmič a Bengué, navíc výborný David Kubeš byl v souboji rovněž. Holt, předepsané pneumatiky pro Legend Trophy měly na asfaltu svou určitou výhodu a tito jezdci se tak dle očekávání pohybovali vysoko i v absolutním pořadí. Na ty úplně nejlepší to ale stejně bylo málo. Na průběžných stupních vítězů se kromě drtivě nejrychlejšího Vítka Kutala nacházeli Robert a Basso, atakováni výborným Estoncem Tänakem a specialistou na Fryšták Duvalem. Na první příčce se do konce soutěže nic nezměnilo. 18. ročník Fryštáku tak přesvědčivě vyhrála Fiesta, kterou měl ve svých rukách Víťa Kutal a krom letošního druhého prvenství byl opět klasifikován jako nejlepší z juniorů. Vítek vyhrál, mimo jednu, všechny RZ, což byl opravdu až nečekaně suverénní výkon s velkým náskokem deklasující všechny ostatní jezdce. Za ním se ale odehrál velký boj o stříbro. To nakonec vyválčil v závěru excelentní Ital Basso na úkor třetího Cédrica Roberta. Ten byl ale i tak velmi spokojen, jelikož bodový příděl mu již s předstihem zajistil titul absolutního mistra ERC pro letošní rok. Na "bramborové" pozici byl v cíli nejrychlejší z Legend Trophy "Franta" Duval, kterému se podařilo za sebou udržet Tänakovo Subaru. Estonec si ale i tak pojistil celkovou "bednu" v mistrovství. Na šestém "fleku" dovezl do cíle svůj Renault 5 Turbo stříbrný z Legend Brane Küzmič před závodníkem stejné kategorie Davidem Kubešem s Fiatem 131 Abarth. Osmé místo a stříbro v Junior Trophy si na své konto připisoval Filip Kopecký, jenž opět prokázal rychlost a neustálý jezdecký růst. Dokonce se mu podařilo porazit i extra zkušeného Francouze Gilla Panizziho dokončujícího soutěž na deváté příčce. Desítku bodujících pak uzavíral "bavič" Bernd Casier s Fabií WRC.

Junior Trophy
V kategorii závodníků a závodnic do 15. let odstartoval rekordní počet 25 soutěžících, z nichž bylo také 5 holek. Jasným vítězem byl Víťa Kutal, který exceloval i absolutně, druhá pozice v juniorech je již téměř povinností pro Filipa Kopeckého, jenž tyhle předpoklady dokonale splnil a svoji pěknou jízdu ještě vyšperkoval celkovým 8. místem. O juniorský bronz si zabojoval dvoukolkář Biasion s epizodně startujícím rychlým Jakešem. Ten se na třetí příčce držel v podstatě celý den, na posledním měřeném testu byl ale předstižen, a to právě italským závodníkem. Jako pátý byl klasifikován Saša Řezníček s "DéEstrojkou", za ním pak dojel Jan Černý jen kousek před zlepšujícím se Tadeášem Volfem. Na pozici osmé skončil Kryštof Fadler startující zároveň v Legendách. Je třeba dodat, že posledně jmenovaní tři jezdci, tedy Černý, Volf a Fadler, mezi sebou velmi vyrovnaně zápolili až do konce. Na devátém místě dojela nejlepší z klasifikace "Lady Academy" Molly Taylor, kterou na stupních vítězů v této nevypsané trofeji doplnily holky Louise Cook a Toni Kelly. První body do juniorů zaznamenal desátý Tom Bílek. V rámci "Junior Academy", určené pro jezdce do 8. roků věku, byl nejlépe hodnocen populární Esapekka Lappi před Pavlem Maštalířem a Milanem Kadlečíkem. Obdiv ovšem zasluhují všichni mladíci a mladice včetně těch nejmenších, když zvládli všechny nástrahy a dokončili celou rally.

Legend Trophy
Také v této akční kategorii se sjelo letos zatím nejvíce startujících, přesněji 16. Legendy opět představovali hezké a vyrovnané souboje a nepostrádaly velký náboj. Ti nejlepší se navíc dle očekávání pohybovali vysoko v absolutním pořadí. Tuto prestižní skupinu okořenil svým prvním letošním startem v ERC Francois Duval, který pilotoval krásný vůz Ford Escort RS 1800. O kvalitách známého belgického zástupce týmu 4 Rombi Corse není pochyb a již před startem se řadil k favoritům. A svoji roli začal plnit dokonale již od začátku, když se ujal vedení, které až do konce nepustil. Také další přední jezdci klasifikace Legend jeli velice rychle a kromě "nahánění" Duvala z toho byla přetahovaná o vteřinky, hlavními aktéry v těchto bojích byli především Küzmič, Kubeš, Holínek, Vatanen a Bengué a všichni zmínění ukazovali velice pěkný sport. "Fransoá" Duval pokračoval v bezvadném výkonu a vyjel si prvenství. Navíc byl zapleten též do soubojů o "bednu" v absolutním pořadí, nakonec z toho bylo 4. místo. Stříbro vybojoval úřadující šampión Brane Küzmič, jenž konečně prolomil smůlu, která ho zde ve Fryštáku provázela v minulých ročnících. Jugoslávec si tak upevnil vedoucí pozici v tabulce, přesto je před poslední rally v bojích o titul ještě vše otevřené. Jen těsně za ním dojel David Kubeš potvrzující tak své nesporné asfaltové kvality. "Doktor" a "Dejv" pak soutěž dokončili jako šestý a sedmý celkově. Čtvrtý v rámci Legend byl klasifikován Francouz Bengué s Audinou, jen o necelou půlsekundu na něj pak v cíli ztrácela žlutá Lancie Michala Holínka. Šestou příčku si za svůj výkon zasloužil Katařan Al-Attiyah se svojí Toyotou Celica, dále pak v pořadí následoval Kryštof Fadler, který spadá ještě mezi juniory. Na osmém místě byl zkušený Uruguajec Gustavo Trelles, na jehož drtivý finiš nestačil týmový i značkový kolega Freddy Loix končící jako devátý.  Na desáté příčce se ocitl Ari Vatanen, jenž se celou dobu pohyboval na daleko vyšších pozicích, v úplně poslední zkoušce jej však zradila Toyota z dílen MAKA E-motor a Fin si připsal na konto velkou ztrátu. Kousek za bodovanou desítkou dojeli dva nesmiřitelní rivalové Gerhard Kalnay a Bryan Bouffier, jejichž těsný souboj skončil lépe pro prvně jmenovaného Rakušana o pouhou jednu desetinu sekundy. Za nimi pak následovali Ital Volta a Jirka Podvala, do cíle dojela také premiérově startující Ekaterina Stratieva s "Baworákem" rodinného klanu PMJ Racing.

F2 Trophy
V rámci dvoukolek se sešlo také nejvíc posádek, a to konkrétně 12, tato kategorie k tomu letos zaznamenává zvýšený zájem proti minulým rokům. Vedoucí muž tabulky Gibo Fagaso přijel se svou Xsarou Kit Car s vidinou co nejlepšího výsledku v boji o celkový titul v F2 Trophy. Tam je jeho největším soupeřem Václav Blahna, ale také on, stejně jako Španěl, dobře věděl o mimořádně kvalitní konkurenci. Od začátku se bojovalo opravdu na ostří nože a pořadí se i na vedoucí pozici několikrát změnilo. V úvodní vložce byl nejlepší italský junior Miki Biasion, vzápětí jej vystřídal Blahna, ale otěže následně převzal Roman Kresta startující letos v ERC podruhé. Reprezentant Patriot RC Rally Teamu vodící Škodou Felicii Kit Car se sice zabydlel na první příčce, ale svým souputníkům nijak neujížděl a stále musel o vítězství tvrdě bojovat. Velká přetahovaná se strhla mezi bílou Xsarou Biasiona a Blahnovým Peugeotem, mladý Miki byl v závěru nakonec lepší a ještě zvládl ohrozit vítězícího Krestu. Za třetím "Vencou" Blahnou dojel Gibo Fagaso, jenž si udržel vedení v šampionátu mezi vozy s jednou hnanou nápravou. Na poslední soutěži to však mezi ním a Blahnou bude ještě velký boj o celkový titul. Pátým "předohrabem" v cíli byl Václav Arazim s klasickou oranžovou "třistašestkou", zástupce stáje Coyote zvládl na poslední erzetě za sebe odsunout bláznivého Ojedu a jeho Nissan. Sedmým v pořadí byl Tomáš "Gerd" Grebeníček, dále pak následovali skvělí junioři v pořadí Dave Pattison, Louise Cook  a Johanna Steer. Technika pak měla za následek odstoupení pro Ogryzka a Cvrčka. 

Závěrem
Výborné svezení, výborná atmosféra, výborné počasí. Tak by se dal charakterizovat letošní Criterium Fryšták. I když to bylo dlouhé a pro všechny náročné, letošní 18. ročník této legendární asfaltové rally se podařil. Opět byl k vidění nespočet zajímavých soubojů, kvalitní organizace a bezmála i obrovský divácký zájem. Velké poděkování směřuje na ředitele závodu Martina Vavřičku, který opět poskytl atraktivní lokalitu se zpevněným povrchem, parádní zázemí a klasické vynikající pitné občerstvení pro všechny účastníky. Díky patří rovněž všem, co pomáhali se stavbou a úklidem na tratích, fotografům, časoměřiči a fanouškům za tu bezkonkurenční atmosféru.

 
Ohlasy některých účastíků:

Vít Kutal (Víťa Kutal):
"Na tento závod jsem si hodně věřil. Minulý rok mi tady uhořel regulátor, tak jsem chtěl letos konečně vyhrát. A to se povedlo, navíc ještě s velkým náskokem na druhého. Takový rozdíl jsem vůbec nečekal, takže velká spokojenost. Děkuju pořadatelům za pěkné tratě a už se těším na další ročník."

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"
Criterium Fryšták patří mezi moje oblíbené závody. Snažil jsem se na závod co nejlépe připravit a jízdu si užít. S výsledkem je velká spokojenost, i když s velkou ztrátou na prvního Víťu už menší, ale pozitivní je, že jsem v průběhu závodu zjistil, kde je chyba. Na příští soutěž poladíme diferáky a uvidíme, kam se posuneme. Jinak tratě krásné, organizace bez problému, jen ty hodinové intervaly jsou krize."

Cédric Robert (Filip Bezděk):
"Criterium byl letos výborný. Tratě byly parádní a pestré, střídaly se technické a těžké úseky s rychlými pasážemi, traťově jeden z nejlepších ročníků co jsem kdy jel! Ke spokojenosti samozřejmě přispívá i to, že se mi podařilo už s předstihem obhájit titul. Je pravda, že jsem asi nejel s takovým nasazením, ale jak jsem na začátku zjistil, že nám Víťa ujíždí, podřídil jsem taktiku jízdy zisku potřebných bodů. Navíc jsem v autě testoval novou koncepci a nastavení. Tato rally je celkově těžká a zbytečná chyba by byla v mém případě fakt zbytečná. Ale moje klasika na zdejší rally - technický problém, naštěstí jen zanedbatelného rázu a nešlo o moc. Nikdy jsem tady ale nevyhrál, snad se to podaří příště napravit."

Francois Duval (Tomáš Pikner):
"Criterium Fryšták patří mezi mé nejoblíbenější rally. Kdysi dávno jsem zde poprvé zvítězil a vždy se sem rád i s určitou nostalgií vracím. Tak jako každý rok, i letos byly postaveny velmi kvalitní a krásné asfaltové tratě spolu s výborným zázemím ve společnosti ObalPrint a s počasím, které snad ani nemohlo být lepší, to byla super soutěž, za kterou patří pořadateli s celým týmem velké poděkování. Jednu výtku, která je ale směřována spíše na pořadatele šampionátu, si neodpustím. Celá soutěž byla pomalá a zbytečně natažená. Myslím, že pořadatelé šampionátu by se měli vykašlat na svou ješitnost a přiznat si, že zvládnout v rozumném čase šedesátihlavé startovní pole lze jen zkrácením startovních intervalů."

Ott Tänak (Karel Bajza):
"
Před závodem jsme měli velké přípravy, ale všechno bylo úplně jinak. Hned po sjezdu ze startovní rampy nám uletěl šroubek, takže jsme byli rádi, že jsme odstartovali a dojeli první RZ s tak malou ztrátou. Následně jsme na problému zapracovali v servise a auto fungovalo. Tlačili jsme na dalších erzetách, až jsme se dostali za skvěle jedoucího Bassa. Těšili jsme se na pěkný souboj na závěr, ale udělali jsme penalizaci a k tomu Bassův výborný výkon, tyhle okolnosti tak boj o bednu zmařily. V předposlední RZ jsme se chtěli dostat zpátky na 4. místo před Duvala, ale ten jel také neskutečně. V poslední zkoušce jsme se nechali trošku unést a výsledek hovoří jasně… S celou rally jsem byl spokojený, protože rozhodla v náš historický úspěch, a to že budeme celkově na bedně v šampionátu. Pořadatelům bych chtěl poděkovat za super svezení a dobře připravené závody, nicméně bych na ně chtěl apelovat, aby zvážili dlouho propíraný start po 30. sekundách. Bylo vidět, že hlavně ti menší toho měli celkem dost."

Brane Küzmič (Ondra Dočkal):
"
Bylo předem jasné, že tento závod bude mít zásadní vliv na vývoj v šampionátu. Bohužel nebylo moc prostoru k testování, protože nastaly velmi nepříjemné starosti. Nicméně auto bylo nachystáno dle nejlepšího svědomí a vědomí. Trénování bohužel neproběhlo ani u domu. Ráno v sobotu jsme se teda docela věnovali shaku. Od začátku jsme se soustředili na své hlavní soupeře v boji o celkové pořadí. Od prvních do posledních metrů to byl boj o sekundy a rozhodovali maličkosti a nutno sportovně přiznat, že i menší drobné zádrhele u soupeřů. Ty se nevyhly ani nám a na neoblíbeném "Příjezdu" zapadl do zadního kola šutr, což nás stálo zhruba osm sekund. Nicméně vše dopadlo dobře a v náš prospěch, druhé místo za suverénním Duvalem je pro nás perfektní výsledek a výborná výchozí pozice do poslední rally. Traťově nelze závodu nic vyčíst. Na zamyšlení je únava startujících v 19 hodin večer a to jaké jsou možnosti to zlepšit. Super novinka byly komentované starty při první RZ - Martin si s tím musel dát spoustu práce a jeho záměr vyšel na jedničku s hvězdičkou - to mě bavilo!"

David Kubeš (David Kubeš):
"
Tento závod je pro mě nejpěknější závod sezóny ERC. Tým sice postihly technické problémy, ale nakonec jsme se s tím popasovali a dopadlo to, jak to dopadlo. Mám jen jedinou radu pro pořadatele, příště bych se nebál a zavedl starty po 30. sekundách. Jinak děkuji pořadatelům za přípravu parádního závodu se super zázemím, jen tak dál."

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"
Criterium se řadí mezi mé nejoblíbenější rally. Dá se tu jet neskutečně rychle, což mi vyhovuje a hodně si to užívám. Bohužel z nedostatku testování a startů na jiných soutěžích nestačím na špičku, která jede neuvěřitelně rychle. To mi ale vůbec nekazí náladu, neboť dravá a rychlá jízda mě neuvěřitelně baví a dokáži si ji plně užít. Děkuji za parádní svezení na opět krásných tratích. Jen bych vytkl minutový interval startů do každé rychlostní zkoušky. Myslím si, že by se mohlo zvážit, zdali by se nemělo při takhle hojné účasti soutěžících startovat po 30. sekundovém intervalu, neboť čekání na další rychlostní zkoušku bylo moc zdlouhavé a únavné."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Závod jsem si moc užil a s výsledkem jsem spokojen, ale na příští asfaltovou soutěž budu muset více potrénovat, ať se zapojím o boj v první trojce Legend.
Tratě byli jako vždy nachystané na jedničku."

Václav Blahna (Pavel Ondrašík):
"Criterium Fryšták patří mezi naše nejoblíbenější závody. Zdejší trať zaručuje vždy skvělé svezení a nejinak tomu bylo i letos. Cíl byl pro tento závod jasný - smazat bodovou ztrátu na celkově prvního Fagasa, což se nám bohužel nakonec nepovedlo. Po prvních dvou erzetách to vypadalo nadějně, poté jsme však vyrobili několik chyb a famózně jedoucí Kresta a Biasion nás přeskočili. V závěru jsme se snažili jet naplno, nicméně tuto dvojici se nám již do cíle překonat nepodařilo a skončili jsme na třetím místě, těsně před Fagasem. I tak panuje v týmu po závodě spokojenost - skvělé počasí, atmosféra, tratě, vyrovnané souboje s Krestou, Biasionem a Fagasem, to vše přispělo k tomu, že jsme si rally náramně užili. Velké díky patří pořadatelům za skvěle připravený a zvládnutý závod. Již teď se těšíme na závěrečný podnik, kde se pokusíme porazit našeho velkého rivala Španěla Fagasa a získat tak titul v F2. Nebude to vůbec jednoduché, neboť stále máme v živé paměti loňský Winter, kde nám tento jezdec vytoužený titul v posledním závodě vyfoukl."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Tak v naší skupině F2 startovalo rekordních 12 posádek, a to velmi kvalitních. I přesto jsme se chtěli poprat o bednu, ale na elitní trojici jsme nakonec neměli. Přeci jen, koncepce našeho vozu s motorem vzadu není pro dvoukolku optimální. My jsme s "bramborou" spokojení, a to taky proto, že nás bodový příděl udržel v průběžném vedení F2 Trophy. Taky 19. příčka absolutně v této ohromné konkurenci dokazuje, že jsme se moc neflákali. Fryšták opět nezklamal, je to opravdová asfaltová perla, která si už mnoho let drží nejvyšší standard, což dokazuje i počet 60. posádek na startu této legendární rally."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Na soutěž jsme se moc nepřipravovali, jelikož jaksi nebyl čas. I přes to auto fungovalo docela dobře. Závod byl jako vždy precizně připravený, erzety krásné a počasí perfektní. Krásné svezení."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Na asfaltový vrchol sezóny jsme se moc těšili a očekávali jsme, že opět ukážeme naši rychlost. Nezačalo to zle, i když byl znát několikatýdenní jezdecký půst od Vikingu a my se hned zpočátku nevyvarovali jezdeckým chybám. Nicméně nás těšilo, že se dařilo držet krok s naším letošním velkým soupeřem Bin Sulayemem. Na obou průjezdech RZ "Příjezd" jsme se snažili zatáhnout, protože tyto kratší rychlé zkoušky nám prostě vyhovují nejvíc. No a navíc jsme se tady při povzbuzování početných fandů náležitě pobavili, byla to fakt skvělá divácká erzeta nepostrádající jezdecký adrenalin. Do toho nám odpadl soupeř "Vladimírek" Sulayem, a tak jsme se mohli více uklidnit. Celkem to šlo i na následující dlouhé vložce, a to i přes krátkodobý technický problém. Předposlední dlouhý úsek však znamenal nečekaný pád na nižší pozice. Začal totiž úřadovat náš kolega Trelles, jenž jak známo zrychluje až na konci soutěže, tentokrát jsme mu však dost pomohli i my - tolik zbytečných chyb, až to nebylo pěkné. Časomíra je však neúprosná. Na závěrečném testu jsme sice ještě zkusili vyždímat poslední zbytky sil, ale stejně to nestačilo a "Božolé" byl tentokrát v cíli prostě lepší. I tak nás těší získané body do Legend Trophy, což bylo vlastně hlavním cílem naší posádky. Criterium Fryšták je vždy zárukou kvality a výborného svezení. To se potvrdilo i letos a my si to se Svenem užívali, i to počasí bylo akorát. Po všech stránkách pěkná rally s úžasnou atmosférou, díky Martine!"

Bryan Bouffier (Jan Suchánek):
"
Dobrý sport, ale výsledek horší, než jsme čekali. Před Fryštákem jsme byli trochu testovat na ZedArtu, tam jsme byli spokojení z rychlosti i s nastavením techniky. V naší kategorii Legend se zde ve Fryštáku vytvořilo klubko tří jezdců, kteří jsou si v současné době docela vyrovnaní - Kalnay, stále rychlejší Volta a Bouffier, tedy naše posádka Jamaica Rally Teamu. Věřili jsme si, ale jen do RZ 3, kde se všechno po . . . lo. Zbytek závodu jsme se dívali těm dvěma jen na záda a snažili jsme se stáhnout asi půlminutové manko. Kalnay se vrátil k osvědčenému "TéÁčku" a jeho rychlost byla pro nás nepříjemným překvapením. Ale protože každá rally končí až po poslední RZ, tak jsme stále bojovali jako lvi. A málem to vyšlo. Voltu jsme zmákli v předposlední zkoušce a Kalnay byl nakonec před námi v součtu o srandovních 00:00:00:089 tisícin. Všem slibuju, že ty jamajské mechaniky budu tak dlouho kopat do zadku, až se nebude na závodech v autě nic kazit a ono to pak půjde i s tím stařičkým podvozkem TL. Nicméně musím uznat, že mezi sedačkou a volantem byl taky problém, holt chyběly naše oblíbené "Jamajské klobásy" - znalí věci vědí… Jinak moc díky za parádně připravenou soutěž, do kostela sice nechodím, ale - díky bože za to počasí. Jen bych se při tom velkém počtu startujících přimlouval za starty po 30s, ať to trochu líp odsýpá. Děcka se při pauzách pak nudí, tahají z rodičů peníze na blbiny, fotři se opíjejí, nedávají pozor na děcka, které by se taky mohly opít, všeci jsou unavení jak sviňa a Radek pak přijde o hlasivky jak při vyhlašování musí přeřvávat ty, co hlučí, protože se už strašně těší dom. A to nemluvím o rozdováděných medailistech, kteří pak stříkají šampusy všude kolem, foťák, nefoťák…"

Giuseppe Volta (Radek Vymětalík):
"
Pro nás jako nováčky v ERC je každá rally cestou do neznáma, ale co se týče organizace a hlavně zázemí, tak tento závod prostě neměl chybu. Z Vikingu jsme byli bodově namlsaní, ale žádné přehnané bodové ambice jsme si nedělali, jelikož se tu sešla až nebývale velká konkurence. Našimi hlavními protivníky byla jamajská posádka a závodníci z Barum Teamu. Naše přetahovaná o vteřinky musela všechny bavit. Potom jsme se ale dopustili zbytečných chyb, díky kterým jsme si přivodili následné penalizace a závod tak po RZ 6 pro nás vlastně skončil. Zbytek jsme odjeli pro diváky a užili jsme si to až do konce. Ještě jednou před organizátory a hlavně před hostitelem klobouk dolů a už se těšíme na příště."

Louise Cook (Míša Valentová):
"
Criterium Fryšták je mou nejoblíbenější soutěží a letos to byla zase velká paráda. Tratě nádherné, atmosféra jedinečná, stejně jako zázemí. Mrzí mě jen, že se nepodařilo vybojovat nějaký ten bodík do F2 Trophy."

J. "Laila" Bloom (Míša Sedláčková):
"
Na tuto rally jsem se moc těšila, protože se jede jen na asfaltu a na něm jsem zatím ještě moc nezávodila. Trochu jsme nastavili auto, namontovali nové rychlejší servo a hned jsem měla z jízdy lepší pocit. Závody se mi moc líbily, erzety byly super postavené, i když startovalo hodně aut a rally trvala dlouho, tak jsem to vydržela. Měla jsem tam hodně kamarádek a to bylo perfektní. Nejvíc se mi líbily úseky ve skladu, kde se střídal klouzavý a neklouzavý povrch, našly se ale taky úseky, které mi moc nešly. To však nevadí - stále se učím. Už se těším na další závody."

Slawomir Ogryzek (Standa Dalajka):
"Závod ve Fryštáku mám celkem rád, protože je zde úžasné zázemí a vždy slušná konkurence. Tratě mi ovšem v předchozích letech příliš neseděli , což se tento rok změnilo - tratě byly celkem technické a to mi vyhovovalo. Bohužel, můj výkon byl opravdu špatný. V první RZ jsem nebyl rozježděný a ztráta na konkurenci byla propastná. V další zkoušce jsem chtěl trochu zatáhnout, ovšem auto nedokázalo akceptovat mé tempo a urval jsem kolo. Tuto závadu jsem jen provizorně opravil a další erzety jsem už jezdil spíš na jistotu. Ale i tak jsem v RZ 6 chtěl dosáhnout aspoň dílčího úspěchu, jenže provizorní oprava nápor nevydržela, což znamenalo konec mého působení v soutěži. Na další ročník se už teď těším a doufám, že se mi zadaří víc než tentokrát."

Rudi Šali (Team Manager Doktor Racing):
"Co se potichučku šeptalo před závodem - stalo se, realitou. Konečně jsme prolomili řadu pokusů a konečně se dočkali vítězství. Basso byl plný sebevědomí a od Fildy se čekal taky dobrý výkon na asfaltu. Brane to měl tak nějak doplnit. Dopadlo to nad očekávání dobře, druhý Basso, šestý Küzmič a osmý Kopecký. Bohužel na oslavy nebyl v sobotu čas a tak snad příště..." 

Franco Paiero (Team Manager Marlboro Dealer Racing): 
"
Naši jezdci patří vesměs k těm asfaltově laděným, ale v náročné konkurenci jsme moc úspěchů nečekali. Fagaso nasadil dvoukolku, která ovšem nemohla na nejlepší v kategorii stačit, i tak předvedl úctyhodný výkon a navíc se stále drží v hodnocení F2 na prvním místě, rozhodně dobrý počin. Budeme se snažit mu na rozhodující závod sezóny připravit Xsaru co nejlíp a držet palce na titul ve dvoukolkách. Trelles i Loix jeli oba v Legendách s týmovými Lanciemi, každý z nich pak předvedl něco. Loix byl výborný do první poloviny rally, Trelles pak zhruba od druhé půle do cíle. Oba si tak mezi sebou zabojovali o výsledek. V závěru byl lepší náš uruguajský zástupce, výsledek obou byl na bodech v kategorii, což nebylo špatné. Ale lepší to být mohlo, to každopádně…"  

                                                                                                                                                                                                                         „Loa“