Absolutní pořadí | Zlín-Podhoří 8.8. 2015, startujících - 26 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Filip Bezděk | Robert - Bedon | Fiat Grande Punto S2000 | Red Bull | 4WD | 20:46,9 | |
2 | Karel Bajza | Tänak - Sikk | Subaru Impreza WRC | Sheron Racing Team | 4WD | +0:09,0 | |
3 | Josef Pekař | Panizzi - Panizzi | Škoda Fabia S2000 | Red Bull | 4WD | +0:13,2 | |
4 | Filip Kopecký | Kopecký - Kopecký | Peugeot 208 T16 | Doktor Racing | 4WD/Junior | +0:41,2 | |
5 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Raúl | Renault 5 Turbo | Doktor Racing | Legend | +0:49,1 | |
6 | Michal Holínek | Holínek - Holínek | Lancia Delta HF Integrale | ASport Rally Team | Legend | +0:58,7 | |
7 | Robin Šiška | Al-Attiyah - Bernacchini | Toyota Celica Turbo | Rockstar Energy Team | Legend | +1:41,6 | |
8 | Dan Peťovský | Peťovský - Úlehla | Hyundai i20 WRC | ASport Rally Team | 4WD | +1:56,3 | |
9 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +2:25,7 | |
10 | Pavel Ondrašík | Blahna - Schovánek | Peugeot 306 Maxi | PMJ Racing | F2 | +2:36,2 | |
11 | Jan Zbranek | Vatanen - Richards | Toyota Celica Turbo | MAKA E-motor | Legend | +2:46,6 | |
12 | Marek Šiška | Al-Qassimi - Martin | Hyundai i20 WRC | RR Team | 4WD | +3:38,1 | |
13 | Matyáš Zbranek | Biasion - Siviero | Citroën Xsara Kit Car | MAKA E-motor | F2/Junior | +4:08,9 | |
14 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Škoda Fabia S2000 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior | +4:09,5 | |
15 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Lancia Delta HF Integrale | Marlboro Dealer Racing | Legend | +4:12,2 | |
16 | David Kubeš | Kubeš - Kubeš | Fiat 131 Abarth | ASport Rally Team | Legend | +4:29,1 | |
17 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | Lancia 037 Rally | RV Racing | Legend | +7:15,7 | |
18 | Jan Suchánek | Bouffier - Panseri | Ford Escort RS Cosworth | Jamaica Rally Team | Legend | +8:22,6 | |
19 | Tomáš Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Fiat 500 Abarth | Gerd Rally Team | F2 | +8:57,0 | |
20 | Michal Odstrčil | Kalnay - Lux | Ford Escort RS Cosworth | Barum Team | Legend | +9:23,9 | |
21 | Sabina Suchánková | Kelly - Hunter | Peugeot 206 WRC | Jamaica Rally Team | 4WD/Junior | +10:42,9 | |
22 | Tomáš Polepil ml. | Polepil jun. - Polepilová | Subaru Impreza WRC | Tom Polep Team | 4WD/Junior | +12:37,9 | |
23 | Tomáš Polepil | Polepil - Polepilová | Subaru Impreza WRC | Tom Polep Team | 4WD | +14:45,2 | |
24 | Martin Ondrašík | Ondrašík - Fendrychová | Ford Fiesta RS WRC | PMJ Racing | 4WD/Junior | +21:24,2 | |
25 | Jiří Podvala | Podvala - Skřivánková | Fiat 131 Abarth | JP Motorsport | Legend | +23:11,7 | |
26 | Michaela Odstrčilová | Steer - Hepperle | Suzuki SX4 WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior | +23:46,3 | |
Odstoupili | |||||||
soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod | |
|
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
7 |
kompletní časy a výsledky (html) | Robert (Filip Bezděk) | 3 |
kompletní časy a výsledky (pdf) | Panizzi (Josef Pekař) | 2 | |
startovní listina | Kopecký (Filip Kopecký) | 1 | |
Holínek (Michal Holínek) | 1 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Red Bull | 1 | Peugeot | |
2 | Doktor Racing | 2 | Fiat | |
3 | ASport Rally Team | 3 | Škoda | |
4 | Sheron Racing Team | 4 | Subaru | |
5 | Rockstar Energy Team | 5 | Toyota | |
6 | Marlboro Dealer Racing | 6 | Hyundai | |
7 | MAKA E-motor | 7 | Renault | |
8 | PMJ Racing | 8 | Lancia |
Šampionát
Euro RC Rally Challenge 2015 měl pátou
letošní zastávku. A to v klasické lokalitě
na Podhoří u školy, kde se před
mnoha lety psala ta pravá historie RC Rally. Ta ale spolu s ERC
našla před
třemi lety své pokračování a letošní
11. ročník této výjimečné soutěže opět
prokázal svoji vysokou kvalitu. Nejlepším
závodníkem zde byl letos vcelku suverénní
Cédric Robert pilotující Fiat Grande Punto S2000
stáje Red Bull, jako druhý byl
klasifikován Ott Tänak s klasickou bílou Imprezou od
Sheron Racing Teamu, třetí
dojel bojovný Panizzi se Škodou Fabia S2000. A "Pekiho"
vítězná stáj
Red Bull si už předem zajistila titul v Team Trophy. Největším favoritem na zisk
prvenství byl jako obvykle
Cédric Robert. Na první ryze asfaltové
zkoušce ale všem vypálil rybník
Míša
Holínek s Lancií spadající do Legend
Trophy. Předepsané "Sedanky" pro
tuto kategorii jsou jak známo na zpevněném povrchu
konkurenceschopné a Michal navíc
předvedl bezchybně rychlou jízdu. Pak ovšem
následovaly dvě erzety na šotolině
a tam se pro Legendy povinné pneumatiky logicky už tolik
"nechytaly".
Do čela se dle očekávání dostal dravě
jedoucí Francouz Robert, za něhož se
propracoval týmový krajan Panizzi. Toho však
vzápětí předstihnul rychlý Estonec
Ott Tänak. Čtvrtý měřený úsek, jenž v
podstatě soutěž přepůlil, tvořil znovu
jen asfaltový povrch. I přes vítězný čas,
zůstával urputně bojující Gil Panizzi
stále na třetím místě, jeho estonský soupeř
byl však na dostřel, což
předznamenávalo následné souboje mezi touto
dvojicí zkušených borců o druhou
pozici. Na té první se mezitím vyhříval
"Sédrik" Robert, jenž si
vytvořil již šestnáctisekundový náskok. Za
nejrychlejší trojicí bojoval
nejlepší
zástupce z řad juniorů Filip Kopecký s duem jezdců Legend
Trophy, Michalem
Holínkem a Brane Küzmičem. V páté
šotolinové vložce opět vyhrál se svou Fabií
pěkně
rozjetý Panizzi a nejen, že se mu podařilo vrátit se na
druhou příčku, dokonce
se přiblížil i vedoucímu Robertovi na rozdíl
šesti sekund. Úřadující
šampión
zaznamenal totiž náhlé technické potíže se
svým Fiatem Punto. Soutěživý Gilles
vycítil jistou naději a v hlavě se mu jistě vyrojily
vzpomínky na jeho zdejší
vítězství z roku 2013, francouzský "vlasáč"
se tak rozvášnil až do
maxima. To mu ovšem nakonec nebylo nic platné. Na řadu
přišel průjezd velmi
dlouhou RZ "Troll", k jejíž náročnosti přispěla kombinace
rozpáleného
asfaltu a šotoliny. Tady hraje roli do jisté míry
i volba pneumatik, ale
především soustředěnost a nasazení posádek.
Cédric Robert dal svůj vůz zpět
"do richtiku" a tímto testem prolétl nejrychleji, znovu
se tak
vzdálil svým nejbližším
pronásledovatelům a prakticky rozhodl o tom, kdo bude
králem letošního Vikingu. Přemotivovaný
Panizzi jel sice stále jako "z
partesu", ale ani to nepomohlo k tomu, aby jej předstihl jeho
úhlavní
soupeř Tänak. I když časový rozdíl činil v součtu
jen 4 sekundy. Na prvních
třech místech, jejichž zástupci všem
ostatním ujeli, byly před koncem karty jasně
rozdány. Velká vyrovnanost však byla v
bojích o další pozice. Poslední měřenou
erzetu obstarala letos nově vytvořená "Viking Arena"
jedoucí se z
větší části na asfaltu a jen krátce na
"šotce". Obrovské nasazení v
závěru předvedl Filip Kopecký, jenž tento
atraktivní úsek vyhrál a připsal si
tak hezký "zářez do pažby" ve své kariéře.
Celkovým vítězem se ovšem
stala posádka Robert - Bedon, která i přes malinké
zaváhání v závěru dokázala v
pohodě udržet svou neotřesitelnou pozici. Tu má
momentálně také v klasifikační
tabulce šampionátu. Vynikající a
vyrovnaný výkon "Ottíka" Tänaka byl v
cíli oceněn jeho letošním druhým
stříbrem, které mu patří po této rally
taktéž
v průběžném celkovém hodnocení mistrovství.
Na "Pekiho" Panizziho
zůstal i přes impozantní snahu bronz, ale právě ten mu
zajistil v ERC budoucí prioritu
"B". Již zmiňovaný Filip Kopecký, dokázal po
vydařeném závěru za
sebou jen o málo udržet další soupeře.
Mladý "Kopejda" zaznamenal
kromě svého největšího úspěchu v podobě
čtvrtého místa absolutně také
jednoznačný triumf v juniorech a navíc i "skalp"
pár dalších jezdců.
Především pak pátého Küzmiče a
šestého Holínka. Oba zástupci Legend již
patří
bezesporu k těm kvalitním a přesto, že je občas trochu
limitují pneumatiky,
dokážou být až neskutečně rychlí. Brane i Michal
dlouho stíhali Filipovi a na
konci se spíš soustředili na souboj mezi sebou, než na
výsledek v absolutním
pořadí. Nicméně to byl hezký souboj ve prospěch
Küzmiče. Na místě sedmém dojel
třetí z řad Legend, a to Al-Attiyah, což bylo pro mnohé
docela udivující. Holt
jezdci rostou a mladý Katařan to jen potvrzuje. Stejně jako on,
tak svůj dosud
nejlepší výsledek v ERC zajel osmý Dan
Peťovský s Hyundaiem, za ním pak soutěž
dokončil velezkušený španělský matador Gibo
Fagaso pilotující Xsaru WRC.
Bodovanou desítku uzavírala nejrychlejší dvoukolka v rukou Václava Blahny. Cíl
spatřili nakonec všichni účastníci. Junior
Trophy Legend
Trophy F2 Trophy Závěrem
Cédric
Robert (Filip Bezděk): Michal
Holínek (Michal Holínek): Gibo Fagaso
(Radek Hobza): Václav
Blahna (Pavel Ondrašík): Freddy Loix
(Petr Matulík): Bryan
Bouffier (Jan Suchánek): Toni Kelly
(Sabina Suchánková): Franco Paiero
(Team Manager Marlboro Dealer Racing):
"STYLOVÝ VIKING"
Viking Rally letos opět nabídla atraktivní tratě s mixem
asfaltu a šotoliny. Některé rychlostní
zkoušky byly navíc kombinací obou
povrchů, což vždy přidává této soutěži na
jedinečnosti. Ti kdo znají tyhle
tratě, dobře ví, že nejsou nijak triviální a k
jejich úspěšnému zdolání je
třeba ten správný cit pro řízení
spojený s častým střídáním rytmu
jízdy. Také
délka jednotlivých měřených testů, kterých
bylo na pořadu dne celkem sedm, je hodně
různá a spolu s pestrostí má Viking stále
svůj nenapodobitelný charakter okořeněný
pestrou historií. Za tropických teplot se na startu
sešlo 26 závodníků, což
byla tak trochu menší účast, než
bývá letos v ERC obvyklé.
Prázdninový termín udělal
své a krom ostatních důvodů se našla
především spousta "dovolenkářů".
Částečně to platilo i z řad pravidelně
startujících bojovníků ze špičky,
podobně tomu bylo i v jednotlivých kategoriích.
V této prestižní kategorii do 15. roků odstartovalo nyní jen 7
soutěžících a vzhledem k menší účasti se junioři rozdělili skoro spravedlivě na
polovic - 4 "ogárci" a 3 "cérky". Při neúčasti Víti Kutala
byl jasným favoritem Filip Kopecký s Peugeotem 208 T16. Zástupce týmu Doktor
Racing svou roli bezezbytku splnil a připsal si maximum bodů do tabulky
juniorů, kterou po této soutěži vede. Filip se navíc prosazoval vysoko i mezi
"velkými kluky", když dojel na výborném 4. místě absolutně. O
stříbrnou příčku v Junior Trophy usilovala po celou rally nejlepší z dívek
Molly Taylor, jenž se svou "Playboy Fabií" opět předváděla vyzrálou
jízdu. Nakonec se jí ale jen těsně nepodařilo za sebou udržet mocně
finišujícího Itala Biasiona pilotujícího Xsaru s jednou poháněnou nápravou. S
odstupem pak na místě čtvrtém dojela Peugeot kočírující irská
"děvčica" Toni Kelly, za ní byl pak klasifikován Tom Polepil s pěknou
stylovou Imprezou. V pořadí juniorů dále následoval ten zcela nejmladší bojovník
Martin Ondrašík s "Banana" Fiestou, svou Suzuki dostala do cíle taky
třetí z holek Johanna Steer.
U této zajímavé kategorie, v
níž se představilo 10 jezdců, se již před
startem očekávaly napjaté souboje o prvenství.
Hlavními aktéry měli být
především ti, jež letos usilují o titul a situace
v průběžné tabulce předem
naznačovala opětovnou vyrovnanost. Zpočátku byl
nejlepší Míša Holínek, který
se
dokonce blýskl vítězným časem v absolutním
pořadí na první asfaltové zkoušce. Pak
ovšem zaúřadoval mistr Küzmič a usadil se v čele.
Jedním z favoritů byl také
dosud vedoucí muž klasifikace Legend Trophy David Kubeš,
toho ovšem hned od
startu sužovaly potíže se "zlobivou" elektronikou Fiatu a David
se
tak do bojů o nejvyšší mety nezapojil. Brane
Küzmič se na prvním
"fleku" dlouho neudržel, když otěže dokázal se svou
Lancií znovu převzít
Michal Holínek. Pak se ovšem dopustil
fatální chyby v podobě trefené
cílové
brány a následná penalizace znamenala při
té velké vyrovnanosti opětovný pád na
druhou příčku. Situace nebyla ani tak jasná až do
poslední chvíle. Po velkém
boji dokázal však nakonec vedoucí pozici těsně
udržet Jugoslávec Küzmič a
podařil se mu tak posun do vedení mistrovství v
průběžné tabulce Legend Trophy.
Rozdíl jednoho bodu ale slibuje další
napínavé boje o celkový výsledek. Nutno
dodat, že oba zmínění atakovali též vysoké
posty absolutního pořadí závodu. Třetí
v rámci Legend a dokonce sedmý absolutně
zdejší soutěž dokončil Nasser
Al-Attiyah, který se svojí Toyotou Celica předvedl
nenápadnou a zároveň rychlou
jízdu. Na čtvrtém "fleku" byl Ari Vatanen se
stejným vozem, Fin byl
od začátku "obtěžkán" penalizací, což jej
ovšem ve výsledku moc nezbrzdilo.
Hezké páté místo si i přes
menší potíže vyzávodil Freddy Loix, za
Belgičanem
pak skončil smolař David Kubeš. Na sedmé příčce
byl Ital Volta s hezkou "nulatřicetsedmou",
v pořadí jej pak následoval Bryan Bouffier. Na
bodíky dosáhli taky Gerhard
Kalnay a Jirka Podvala.
Z řad dvoukolek se na tuto rally odvážila trojice jezdců. Jasným
favoritem byl Václav Blahna, jenž se svou "třistašestkou" bojoval
dokonce i o body v absolutním pořadí. A to se mu nakonec povedlo, když po
zdařilém výkonu dokázal být na celkovém 10. místě. Celkem v klidu si pro
stříbro v F2 dojel mladý Miki Biasion, jenž si s vozem hnaným jednou nápravou odbyl
premiéru. Třetí z dvoukolek byl na pohodu jedoucí Tom Grebeníček s
"vajcem" 500 Abarth.
11.
Viking Rally ozdobily pestré tratě s
nezaměnitelnou podobou a také nespočet zajímavých
momentů spojených se souboji
mezi jezdci. Vzhledem k vysokoteplotním podmínkám
se jednalo o vcelku náročnou
zkoušku pro všechny účastníky, a
také proto je třeba poděkovat všem, jenž se
podíleli na přípravách závodu a na
úklidu materiálů z tratí. S díky nelze
zapomenout taky na hlavního časoměřiče Miru, na opravdu
velké množství sponzorských
cen a samozřejmě ani na tradičně vynikající
občerstvovací "Vikingský selský
stůl".
Ohlasy některých účastíků:
"Hned
za začátku jsme se snažili držet vysoké tempo, což i navzdory předělanému
nastavení auta, celkem šlo. Asfaltová část dopadla nad očekávání dobře. Přechod
na šotolinu byl doslova fantastický a dařilo se nám upevňovat vedení v soutěži.
Bohužel na páté rychlostní zkoušce došlo několikrát k odstavení vozidla kvůli
poruše ventilátoru chlazení. V servisu jsme to opravili dodatečným ventilátorem
a snížením výkonu motoru o 40%. Jízda s autem už nebyla taková, na jakou jsme
byli zvyklí, ale i tak se nám podařilo po čtvrté v řadě zvítězit."
"Tratě mě celkem překvapily, protože jsem očekával
větší podíl
asfaltu, než šotoliny, a tak jsem si vzal jen staré
sjeté gumy. Ty fungovaly na
asfaltu, ale na šotolině jsem okamžitě dostal od Küzmiče
nálož. Naštěstí
zafungoval tým a Dan mi půjčil svoje o něco lepší
pneu a já mohl dál bojovat.
Po návratu na první příčku v Legendách jsem
v šesté erzetě trefil časomíru a
přišel o vedení. Rozdíl mezi mnou a Küzmičem
byl ale nepatrný a boj tedy měl
být v poslední RZ. Celkem jsem věřil, že to první
místo získám, ale smůla
trvala dál a já v krátkém úseku
šotoliny v závěru dostal něco do řízení a
tím
jsem hodně ztratil. Gratulace vítězům a příště to
snad bude lepší."
"Tropické počasí udělalo z
letošního Vikingu tvrdou zkoušku
techniky a hlavně jezdců. My jsme, stejně jako na domácí
Tour de Cabin,
startovali se čtyřkolkou, abychom si zdejší těžké,
ale krásné šotolinové vložky
mohli užít. A taky jsme si to užívali, soutěž byla
skvělá. Problém jsme měli
jen na již legendární zkoušce "Troll", kde se
nám dostal kámen do
řízení, z čehož pramenila poměrně velká
ztráta. Ale i tak nakonec převládá spokojenost.
Devátá bodovaná pozice je výtečná,
stejně jako úspěšné vystoupení
našeho týmu
Marlboro. Teď se již soustředíme na asfaltový
závěr sezóny ERC, kde chceme
bojovat o titul v F2 Trophy."
"Z naší strany to byl povedený závod. Počasí vyšlo,
"Pažoutek" fungoval na jedničku, tratě byly skvěle připravené, prostě
parádní svezení. Jediné na čem musíme trochu zapracovat, je jízda na asfaltu,
tam děláme stále hodně chyb. Velký dík patří pořadatelům za perfektně zorganizovanou
rally."
"Viking
patří mezi naše nejoblíbenější rally
a tak jsme se samozřejmě těšili i na tento
ročník. Jediné, co nám vadilo, byla
vyhlídka celodenních veder, které my
nemusíme. Do soutěže jsme vstoupili lépe, než jsme sami
čekali, dvanáctý čas absolutně
na úvodní asfaltovce nás mile překvapil.
Také na šotolině to šlo vcelku dobře.
Nepříjemná "masáž" však přišla na
třetí erzetě, kde se nám vytrhlo
uchycení předního ramene, navíc se zasekla i
poloosa a my museli po provizorní
rychlé opravě pokračovat s "vyvaleným" předním
kolem. Sice nás to zbrzdilo,
ztratili jsme možná půlminutku, ale aspoň jsme to
dovlékli do cíle vložky. V
servisu jsme dali vše do kupy, takže jsme se snažili bojovat
dál. Je pravda, že
jsme moc nesledovali pořadí a spíš se bavili
jízdou, hlavně na šotolinových
úsecích. Celkem to šlo a i dosažené časy
nebyly zas tak úplně marné, i když
jsme občas dělali nějaké ty chyby. Pěkná akce byla při
pokusu o předjetí
Bouffiera před koncem předlouhého "Trolla", prostě jsme se
pobavili i
tímto stylem. Naše účinkování bylo
oceněno pátým místem v Legendách a dokonce
jsme lehce přispěli i do bodové kasičky Marlbora, takže
výsledek byl nad
očekávání dobrý, a to i přes
zmíněné peripetie. Celá soutěž byla
výborná a my
se na tratích hezky svezli."
"Na úvod musím smeknout přede všemi,
kteří se podíleli na přípravě
Vikingu. Neumím si představit, co to muselo dát
práce a potu v těchto vedrech
to všechno nachystat. Pánové, máte můj
obdiv. My se s Xavierem přijeli jako
vždy jen svézt a musím říct, že to bylo docela
trápení, no jako vždy. Snad jen
asfaltová část a pár vybraných úseků
na šotolině nám sedlo, jinak bída. Ale
alespoň jsme udělali něco pro zdraví a hezky se proběhli po
lese. Máme to
prostě rádi!"
"Celková spokojenost. I díky neúčasti
Míši Valentové, jsme si
dovezli cenu za druhé místo v holkách a
navíc slušný bodový příděl v
juniorech.
Od začátku jsme byli trošku nervózní, jak
nám to půjde s novou vysílačkou, ale
nakonec jsme se s ní sžili a šlo to. Snad se nám
podaří se objevit ve Fryštáku
a ještě o něco zrychlit. Jinak pořadatelům patří
dík, za skvěle připravenou
soutěž.
Děkujeme taky Martě Pekařové za asistenční navigaci."
"Tentokrát se náš tým objevil pouze ve dvou. Trelles
nemá totiž stále doléčené zranění z předchozí Tour de Cabin a nemohl se tak
vydat na tratě. Gibo Fagaso nasadil opět čtyřkolku a vedlo se mu parádně, až na
jednu ztrátu způsobenou zaseknutým kamenem v řízení, ale i to se při rally
stává. Každopádně mu gratuluji k zisku bodů do klasifikace jezdců. Dobrý výkon
podal taky Freddy Loix, většinu soutěže odjel s velkým nasazením a bylo to
znát. Škoda jen toho jednoho mechanického problému, ale po analýze jsme
zjistili, že se rameno vytrhlo po dvojitém nárazu, takže chyba je na straně
jezdce. Obě posádky, jak ta španělská, tak belgická, mě ovšem velice potěšily.
Letos poprvé se našemu týmu podařilo zabodovat do tabulky v celkové
klasifikaci, což je úspěch."