Absolutní pořadí | Zlín 3.4. 2016, startujících - 58 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Vít Kutal | Kajetanowicz - Baran | VW Polo R WRC | Monster Energy Team | 4WD | 20:56,3 | |
2 | Karel Bajza | Tänak - Mölder | Peugeot 207 S2000 | Sheron Racing Team | 4WD | +0:45,2 | |
3 | Kamil Sedláček | Casier - Caesemaeker | Škoda Fabia WRC | Sheron Racing Team | 4WD | +0:56,6 | |
4 | Filip Bezděk | Robert - Bedon | VW Polo R WRC | Red Bull | 4WD | +1:01,7 | |
5 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Raúl | Fiat Grande Punto S2000 | Doktor Racing | 4WD | +1:15,9 | |
6 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Peugeot 207 S2000 | Doktor Racing | 4WD | +1:21,2 | |
7 | Josef Pekař | Panizzi - Panizzi | Citroën DS3 WRC | Red Bull | 4WD | +1:34,5 | |
8 | Vladimír Matucha | Vlček - Žáková | Ford Fiesta RS WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD | +1:56,8 | |
9 | David Kubeš | Kubeš - Kubeš | Fiat 131 Abarth | ASport Rally Team | Legend | +2:00,3 | |
10 | Filip Kopecký | Kopecký - Kopecký | VW Polo R WRC | Doktor Racing | 4WD/Junior | +2:05,6 | |
11 | Alexandr Řezníček | Ptaszek - Kozdroń | VW Polo R WRC | Monster Energy Team | 4WD/Junior | +2:26,9 | |
12 | Pavel Ondrašík | Blahna - Schovánek | Peugeot 306 Maxi | PMJ Racing | F2 | +2:29,5 | |
13 | David Šintál | Wiegand - Šintál | VW Polo R WRC | Monster Energy Team | 4WD | +2:35,5 | |
14 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Škoda Fabia WRC | Red Bull | 4WD | +2:35,9 | |
15 | Marián Dalajka | Dalajka - Kadlečík | Hyundai i20 WRC | Rockstar Energy Team | 4WD/Junior | +2:36,2 | |
16 | Matyáš Zbranek | Biasion - Siviero | Peugeot 306 Maxi | MAKA E-motor | F2 | +2:45,2 | |
17 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Čamlíkov RallySport Zlín | Legend | +2:46,0 | |
18 | Michal Holínek | Holínek - Holínek | Škoda 130 LR | ASport Rally Team | Legend | +2:50,6 | |
19 | Stanislav Dalajka | Ogryzek - Dalajka | Ford Fiesta R5 | Rockstar Energy Team | 4WD | +2:51,4 | |
20 | Ivan Zmrzlík | Cantamessa - Capolongo | Peugeot 208 T16 | 4 Rombi Corse | 4WD | +3:00,0 | |
21 | Petr Sekula | P.Sekula - Sekulová | Porsche 911 GT2 | Seki Motorsport | F2 | +3:08,6 | |
22 | Jan Zbranek | Vatanen - Richards | Lancia Delta HF Integrale | MAKA E-motor | Legend | +3:13,3 | |
23 | Petr Bábek | Ojeda - Barrabes | Fiat 124 Abarth Rally | Čamlíkov RallySport Zlín | Legend | +3:22,2 | |
24 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara Kit Car | Marlboro Dealer Racing | F2 | +3:46,9 | |
25 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +3:51,2 | |
26 | Ondřej Záruba | Záruba - Řeháček | Ford Fiesta RS WRC | Z Sport | 4WD | +3:53,0 | |
27 | Kryštof Fadler | Fadler - Fadler | VW Polo R WRC | MAGSY Fados Rally Team | 4WD/Junior | +3:58,4 | |
28 | Robin Šiška | Al-Attiyah - Bernacchini | Toyota Celica Turbo | Rockstar Energy Team | Legend | +4:30,3 | |
29 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Lancia Delta HF Integrale | Belga Team | Legend | +5:15,3 | |
30 | Marek Šiška | Al Qassimi - Martin | Hyundai i20 WRC | RR Team | 4WD | +5:16,9 | |
31 | Petr Šíma | Solberg - Minor | VW Polo R WRC | M-Sport | 4WD | +5:17,7 | |
32 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | BMW M3 | J-R Rally Team | Legend | +5:39,1 | |
33 | Ivo Šimeček ml. | Ingram - Becker | Subaru Impreza WRC | Viking Speed Racing | 4WD | +5:42,8 | |
34 | Tomáš Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Fiat 500 Abarth | Gerd Rally Team | F2 | +5:54,8 | |
35 | Bronislav Kořínek | Arazim - Gál | Toyota GT86 CS-R3 | Coyote Racing Team | F2 | +6:08,1 | |
36 | Michaela Valentová | Cook - Davis | Fiat Grande Punto S2000 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +6:43,3 | |
37 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +6:46,3 | |
38 | Michal Pospíšil | Sibera - Jirátko | Peugeot 208 T16 | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +6:48,2 | |
39 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Škoda Fabia Kit Car | Barum Team | F2 | +7:58,8 | |
40 | Jana Fendrychová | Stratieva - Nyírfás | Subaru Impreza WRX | PMJ Racing | 4WD/Lady | +8:18,6 | |
41 | Tomáš Polepil ml. | Polepil jun. - Valerián | Subaru Impreza WRC | Tom Polep Team | 4WD | +8:19,1 | |
42 | Martina Matulíková | Karlsson - Walfridsson | Suzuki SX4 WRC | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +8:46,8 | |
43 | Stanislav Malaník | Malaník - Bačová | Ford Focus WRC | VM Racing | 4WD | +9:05,4 | |
44 | Jan Suchánek | Bouffier - Panseri | MG Rover Metro 6R4 | Jamaica Rally Team | Legend | +9:15,7 | |
45 | Ivo Šimeček | M.Pattison - Watts | Ford Escort RS 1800 | Viking Speed Racing | Legend | +9:24,0 | |
46 | Pavel Maštalíř | Maštalíř - Zámečník | Subaru Impreza WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +9:29,5 | |
47 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Ford Fiesta RS WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +10:07,8 | |
48 | Adam Sedláček | Sedláček - Sedláček | VW Golf GTi | Sedláček Racing | 4WD/Junior | +10:54,1 | |
49 | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | Lancia Delta HF Integrale | Belga Team | Legend/Junior | +11:32,5 | |
50 | Tomáš Polepil | Polepil - Polepilová | Citroën DS3 R3T | Tom Polep Team | F2 | +12:56,4 | |
51 | Ondřej Bětík | Bětík jun. - Bětíková | Suzuki SX4 WRC | MOVO Racing | 4WD/Junior | +12:56,5 | |
52 | Ondřej Hříbek | Hříbek - Hříbek | Toyota Celica Turbo | MAKA E-motor | Legend | +13:07,0 | |
53 | Michaela Sedláčková | Bloom - Laila | Citroën Xsara WRC | Winx Rally Team | 4WD/Junior/Lady | +13:26,4 | |
54 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Lancia Delta S4 | Belga Team | Legend | +15:33,2 | |
55 | Petr Hanák | Harrach - Zeltner | Suzuki Swift S1600 | Barum Team | F2 | +17:14,6 | |
Odstoupili | ||||||
soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
Michaela Odstrčilová | Steer - Hepperle | Ford Fiesta RS WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Lady | převodovka | |
Patrik Šimeček | D.Pattison - Whittaker | Škoda Felicia Kit Car | Viking Speed Racing | F2/Junior | tech. problémy | |
Petr Dušek | Dušek - Dušek | Lancia Delta HF Integrale | Douša Rally Team | Legend/Junior | požár vozu | |
|
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
7 |
kompletní časy a výsledky (html) | Kajetanowicz (Vít Kutal) | 7 |
kompletní časy a výsledky (pdf) | |||
startovní listina |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Sheron Racing Team | 1 | VW | |
2 | Doktor Racing | 2 | Peugeot | |
3 | Monster Energy Team | 3 | Škoda | |
4 | Red Bull | 4 | Fiat | |
5 | Čamlíkov RallySport Zlín | 5 | Citroën | |
6 | ASport Rally Team | 6 | Ford | |
7 | PMJ Racing | 7 | Hyundai | |
8 | Rockstar Energy Team | 8 | Toyota |
Soutěž se odehrávala první dubnovou neděli v
"profláklé" lokalitě v prostorách tří pater nadzemního parkoviště u
budovy Zlínského kraje. Již od rána panovalo vcelku přívětivé počasí, i když
mezi chladnými zdmi garáží to občas pěkně profukovalo. Zdejší klasickou
charakteristiku tratí tvoří především uklouzaný hladký beton v kombinaci s
hrubým zpevněným podkladem, což spolu s častým střídáním povrchů v rámci
jednotlivých rychlostních zkoušek a délkou některých úseků dělá z
"Catru" pro soutěžící poměrně náročnou rally spojenou s volbou
vhodných pneumatik. Pro všech 58 jezdců, kteří se ráno prezentovali, bylo již
předem připraveno a kompletně vytyčeno celkem 7 rychlostních testů. Před
startem se ještě odehrál organizovaný shakedown, ten měl zde tradičně svého
startéra a nebyl jím nikdo jiný, než vítěz vůbec první historicky zaznamenané
RC Rally v ČR Henri Pescarolo (Pavel Konečný). "Rádi jsme opět přijali
pozvání od pořadatelů ERC podílet se aspoň trochu na chodu závodu. Letošní
ročník byl úchvatný, vysoký počet startujících byl znát už při shakedownu a
rozhodně se bylo na co dívat. Dnešní celková úroveň se absolutně nedá srovnat s
tím, co jsme absolvovali při začátcích v roce 1992, kdy se mi tenkrát podařilo
vyhrát nejstarší soutěž v Bratřejově. Ten level je v současnosti naprosto někde
jinde, za což můžou jezdci děkovat hlavně léty prověřeným organizátorům."
To byl pohled vedoucího "shaku", po jehož ukončení pak následovala
krátká rozprava v uzavřeném parkovišti těsně před startem a vzápětí se
mašinérie ERC znovu naplno rozběhla. Adeptů na prvenství bylo více, i když do
role asi největšího favorita byl pasován Kajetan Kajetanowicz
nasazující hned od začátku extra vysoké
tempo. Přesná a bezchybná jízda jeho
zánovního Pola nedávala nikomu
dalšímu žádné šance, "Kajto"
neustále
navyšoval svůj náskok, který se v cíli
vyšplhal až na hodnotu 45 sekund, což
není zrovna málo. Mladý Polák navíc
vyhrál všechny rychlostní zkoušky a doslova
tedy deklasoval konkurenci. Podobně jasně si od začátku držel
druhou příčku
Estonec Tänak s Peugeotem, na kterého ovšem
chvíli dotíral výborně jedoucí
Bernd Casier. Belgičan se časem usadil na bronzové pozici,
kterou až do cíle
nepustil. První trojka si jela své tempo až do konce a
nikoho dalšího mezi sebe
nepustila. Pořadí na čele tak zůstalo po celou rally
konstantní. Trojnásobný
mistr ERC Cédric Robert, jenž na letošek nasadil zbrusu
novou techniku, neměl
zrovna moc vydařený vstup do soutěže, pak se ale rozjel a
připisoval si
kvalitní časy v erzetách. Francouzský
závodník se po třetí zkoušce zabydlel na
"bramborovém" postu a snažil se protlačit na "bednu", na ni
mu ale nakonec v cíli scházelo 11,4 sekund. Cédric
tak ani letos neprolomil své
"Caterpillární prokletí".
Na dalších
pozicích to nebylo nijak jednoznačné a spousta jezdců
sváděla vyrovnané boje.
Velmi dobře jeli všichni tři zástupci Doktor Racingu,
mezi nimiž postupně
gradoval interní týmový souboj. Z toho na konci
vyšel nejlépe Brane Küzmič,
jehož předvedený výkon s klasickou čtyřkolkou byl snad až
nad očekávání a
Jugoslávec se svým Fiatem v cíli obsadil
páté místo. Po velké přetahované o
vteřinky skončil těsně za ním jeho kolega Ital Basso,
jedoucí tradičně velmi
rychle. Až na poslední chvíli se na sedmou příčku
vyšvihl nestárnoucí Gilles
Panizzi, nedaleko za vlasatým Francouzem pak dojel nečekaně
rychlý Martin Vlček
s Fiestou, který se o lepší umístění
připravil až pro sebe nepovedenou
závěrečnou zkouškou. Na deváté
příčce byl klasifikován velice rychlý
David Kubeš, kterému patří smeknutí před
faktem, že musel absolvovat celou
rally na gumách předepsaných pro Legend Trophy, na nichž
Davidův Abarth na
hladkém povrchu moc "nedržel". Za tímto vítězem
Legend dokončil
nejrychlejší z juniorů Filip Kopecký, jehož
ovšem výrazně zpomalil nepříjemně
zaseknutý kamínek v přední nápravě Volkswagenu
při jedné z RZ, když ji musel
absolvovat s náhonem jen na tři kola. Důstojný
reprezentant ambiciózní stáje Doktor
Racing tím sice ztratil vydobyté umístění z
předchozí pěkné jízdy, v závěru pak
z toho bylo desáté místo, což vlastně není
vzhledem ke konkurenci úplně špatný
výsledek. Tím končí výčet bodované
desítky, do níž se jen o kousek nevešlo pár
dalších zajímavých jezdců, jako junior
Hubert Ptaszek, vítěz F2 Václav Blahna,
nebo stále lepší Sepp Wiegand. Ten dojel na
hezkém 13. místě, až za německým
mladíkem pak byl zklamaný Grzegorz Grzyb, jehož jsme
zvyklí vídat na nepoměrně
vyšších postech výsledkové listiny.
Soutěž nevyšla ani vracejícímu se
dvojnásobnému
mistrovi Siberovi, který u svého fungl nového
Peugeotu 208 T16 vylomil kolo a
propadl se do hloubi pole. Nelze nezmínit elitní
patnáctku uzavírajícího
Mariána Dalajku, tento bronzový junior totiž zaznamenal i
několik dost
pozoruhodných časů v RZ. Jistou dávku chvály
zaslouží rovněž všechny ostatní
posádky, jež dojely zdárně do cíle této
nelehké rally. To se ovšem nepodařilo
třem z nich, a to z důvodu různých technických
problémů. Junior
Trophy Legend
Trophy F2 Trophy Lady Trophy Kajetan
Kajetanowicz (Vít Kutal): Ott Tänak
(Karel Bajza): Bernd
Casier (Kamil Sedláček): Cédric
Robert (Filip Bezděk): Brane
Küzmič (Ondřej Dočkal): Gilles
Panizzi (Josef Pekař): Václav
Blahna (Pavel Ondrašík): Alex Bengué
(Roman Kalík): Michal
Holínek (Michal Holínek): Slawomir
Ogryzek (Stanislav Dalajka): Petr Sekula
(Petr Sekula): Gibo Fagaso
(Radek Hobza): Molly
Taylor (Marťa Pekařová): Freddy Loix
(Petr Matulík): Chris
Ingram (Ivo Šimeček ml.): Louise Cook
(Míša Valentová): Gustavo
Trelles (Bohdan Sedláček): Ekaterina
Stratieva (Jana Fendrychová): Ramona
Karlsson (Marťa Matulíková): Mike
Pattison (Ivo Šimeček): Ondřej
Bětík (Ondřej Bětík): J.
"Laila" Bloom (Míša Sedláčková): Dave
Pattison (Patrik Šimeček): Rudi Šali
(Team DOKTOR RACING): Christian
Homer (Team Manager RED BULL): Franco
Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING): Karl Wüzenttal
(Team Manager PLAYBOY RED RACING): Jean-Pierre
Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM):
VYDAŘENÝ VSTUP DO NOVÉ SEZÓNY
Euro RC Rally
Challenge navazuje i v roce 2016 na bohatou historii a tradice RC Rally soutěží
na Zlínsku. Letošní šampionát opět otevírala Caterpillar Rally, jenž se konala
již po patnácté. Vítězem se stal nespornými kvalitami oplývající Kajetan
Kajetanowicz s VW Polo R WRC v barvách Monster Energy Teamu, pro stříbro si
přijel rovněž vždy rychlý Ott Tänak, který nasadil Peugeot 207 S2000, poslední
volné místo na stupních vítězů obsadil Bernd Casier pilotující Škodu Fabii WRC
a reprezentující, stejně jako druhý Estonec, Sheron Racing Team. Ten byl
zároveň nejlépe hodnocenou stájí v Team Trophy.
Oblíbená kategorie vypsaná
pro jezdce do 15. let přilákala na start 15
závodníků, mezi něž se řadilo i pět mladých
závodnic. Po předsezónním odchodu
některých soutěžících mezi "dospěláky" se v
současnosti může zdát, že
pár "mládežníků" v konkurenci lehce ubylo, na
druhou stranu do řad
přibývají další nové mladé
tváře a tato kategorie tak stále plní svůj
nesporný
význam. A to je samozřejmě jen a jen dobře. V první
erzetě zajel nejlépe trochu
nečekaně Marián Dalajka, druhá mu ale naopak vůbec
nevyšla a vedení převzal
favorizovaný Filip Kopecký s novým VW Polo R WRC.
Reprezentant stále Doktor
Racing jel skvěle, mezi juniory si začínal budovat hezký
náskok a pral se
rovněž o bodované příčky v absolutní klasifikaci.
Ke konci však zaznamenal díky
menšímu problému ztrátu, ta ale nebyla zas
tolik výrazná a Filipovo vítězné
tažení nebylo narušeno. O juniorské stříbro
se časem vykrystalizoval boj mezi Mariánem
Dalajkou a Hubertem Ptaszkem, jenž v jedné z rychlostek ztratil
kvůli nevhodným
pneumatikám. Nicméně polský jezdec dokázal
v samotném závěru svůj Volkswagen
oblečený do barev Monster Energy Teamu posunout na druhou pozici
před Mariána
Dalajku pilotujícího Hyundai i20 WRC. Konečné
pořadí na čele juniorů tak bylo
nakonec v podstatě předpokládané, jak ovšem
ukázal tento závod, dopředu není
jasné vůbec nic a jistě se ještě letos dočkáme
napínavých soubojů. Nutno
poznamenat, že všichni tři nejrychlejší junioři se
vešli do první patnáctky
absolutně. Po tradičně výborné jízdě si pro
čtvrté místo dojela nejlepší z
dívek Molly Taylor. Příčka pátá pak byla
souzena Kryštofu Fadlerovi s Polem
WRC. Dále následovala dvojice děvčat v pořadí Cook
a Karlsson, hned za nimi pak
skončili nejlepší závodníci z
nevypsané kategorie pro kluky do osmi let zvané
Junior Academy - Pavel Maštalíř a Esapekka Lappi. Až za
touto dvojicí
nejmladších bojovníků dojel desátý
junior Adam Sedláček, kousek za bodovanou
desítkou dokončil zkušenosti
sbírající Emil Bergkvist, jenž navíc
startoval v
Legendách na předepsaných pneu a jeho výsledek je
tudíž velice hodnotný. Za
nadějným Švédem byl v pořadí třetí z
Junior Academy Ondra Bětík, za nímž
následovala mladice Bloomová. Svou porci nezdaru si pak
vybral jinak docela
rychlý Petr Dušek, jemuž v závěru při jízdě
doslova shořela elektronika, což
byl poměrně akční moment pro přihlížející.
Tato populární kategorie
přivítala na startu 14 krásných vozů.
Trojnásobný šampión Brane Küzmič pro
letošek Legendy opustil a jal se zkusit
štěstí v hlavní klasifikaci, nutno dodat, že
zatím s úspěchem. Na Jugoslávcem uvolněný
trůn však bude zcela jistě mnoho adeptů. Jedním z nich je
i David Kubeš, jenž
zde odstartoval s osvědčeným Fiatem 131 Abarth týmu
ASport. "Dejv" si
po celou rally počínal zcela suverénně, když v
této kategorii vyhrál všechny
rychlostní zkoušky, dokonce dojel na
výborném 9. místě celkového pořadí a
své
soupeře deklasoval rozdílem třídy. O stříbro se
ovšem vyrovnaně bojovalo, když
hlavními aktéry se stali Michal Holínek s
krásnou "stotřicítkou" a
Alex Bengué, jenž letos vyměnil Audi za Toyotu. Oba
kvalitní jezdci si
nedarovali ani vteřinku a byl to krásný souboj. Z něj
vyšel úspěšněji Francouz
Bengué reprezentující stáj Čamlíkov
RallySport Zlín, bronzový "ASporťák"
Míša Holínek za ním nakonec zaostal jen o
4,5 sekundy. Ostatní už za nejlepší
trojicí mírně zaostávali, i když ne moc
výrazně. Po pomalejším začátku se na
čtvrtou příčku propracoval Ari Vatanen s Lancií, a tu až
do cíle neopustil. Jeho
blízkým a vyrovnaným soupeřem byl dravý
Španěl Ojeda dokončující závod jako
pátý. Příčku níže pak obsadil mladý
a spíš šotolinově laděný Katařan Al-Attiyah
s Celicou. Sedmý "flek" si vyjel zkušený Belgičan
Loix s Deltou, jenž
však dlouho soupeřil se zlepšujícím se
Italem Voltou. Ten dojel do cíle se svým
novým BMW M3 osmý, za ním byl klasifikován
s již velkým časovým odstupem Bryan
Bouffier s "Jamaiským" MG Metrem. Do bodované
desítky se vešel i
protřelý nestor Mike Pattison pilotující
krásný Ford Escort RS 1800.
Ve dvoukolkách to vypadá na
pokračující tendenci z loňska, tedy na
zajímavý počet startujících jezdců, i když
se v dalších rally uvidí, zda se všichni
soutěžící budou scházet zcela pravidelně.
Nicméně o vyrovnané souboje by mělo
být postaráno i nadále. Na Caterpillaru se sjela
slušná ekipa deseti účastníků.
Podle předpokladů byl nejrychlejším
úřadující mistr Václav Blahna, který
nedal
moc šancí ostatním předokolkám.
Šikovný řidič Peugeotu 306 Maxi a reprezentant
rodinného týmu PMJ Racing vyhrál na pěti
erzetách a připsal si též velice hezké
12. místo v absolutním pořadí. Jeho
předvedená jízda byla v mnohých momentech
zcela neuvěřitelná a vypadá to na skutečnost, že jej v F2
bude letos těžké
porazit. Na stříbrný post byl jasným adeptem Miki
Biasion, jenž jel taky
naprosto skvěle a zaznamenal dva nejlepší časy.
Zpočátku však musel bojovat s
Petrem Sekulou a jeho Porsche. Mladý Ital Biasion,
pilotující stejný vůz jako
vítěz, pak v závěru svému soupeři "Sekimu" ujel a
druhou příčku bez
problémů pohlídal. Petr byl tak v cíli
klasifikován jako bronzová dvoukolka a
rozhodně se svými dosahovanými časy postaral o
hezké oživení špičky F2. Chvíli
o "bednu" bojoval i matador Gibo Fagaso, jenž po loňském
zdejším
úspěchu nasadil svoji Xsaru Kit Car, Španěl se v průběhu
soutěže však musel
smířit se čtvrtým místem. Jako pátý
dokončil Tomáš "Gerd" Grebeníček
s malým "Fiátkem" 500, který za sebou
dokázal jen o kousek udržet
Václava Arazima představujícího se tady s novou
Toyotou GT86. Sedmý byl známý
"Österreichman" Manfred Stohl řídící novou
Kitovou Fabii, do cíle pak
dojeli i osmý Tom Polepil a nepřehlédnutelný
Rakušan Harrach. Mladý Brit Dave
Pattison dobře rozjetý závod pro technické
problémy své Felicie nedokončil.
Od letošního ročníku ERC je nově vypsána oficiální klasifikace pro
dívky, jež se již vloni začaly početně rozrůstat. Nyní bylo na startu šestice
závodnic převážně juniorského věku. Jasnou favoritkou byla Molly Taylor s
"nadupaným" Peugeotem 208 T16. Australanka svou roli bezezbytku
splnila a po jasném vítězství si domů odvážela také skalp mnoha jiných jezdců,
když obsadila 25. místo absolutně a čtvrté mezi všemi juniory. Jako druhá byla
dle očekávání klasifikována Louise Cook s Fiatem Punto, zpočátku jí ovšem
trochu zaskočil výkon stále zrychlující Ekateriny Stratievy, ostřílená Britka
Cooková se ale vzápětí bezvadně rozjela a pak už si stříbrnou příčku v Lady
Trophy nenechala nikým vzít. Svůj hezký výsledek pak podtrhla ještě 6. pozicí v
hodnocení juniorů. Zmíněná Bulharka Stratieva soutěž dokončila jako třetí. Tato
jediná "nejuniorka" mezi zástupkyněmi něžného pohlaví pilotovala
krásné růžové Subaru, neustále si však musela hlídat čtvrtou Ramonu Karlsson,
která se svou novou Suzuki bulharské jezdkyni zle zatápěla. Přesto, že si tato
nadějná Švédka odbývala premiéru na "velké" soutěži ERC, postupně se
rozjela k dost zajímavým výkonům a dala tak svým soupeřkám najevo, že s ní bude
třeba vážně počítat. Pátá mezi holkami dojela mladá Seveřanka Bloom s Xsarou, německá
pilotka Johanna Steer závod pro poruchu své Fiesty nedokončila.
Na
závěr slova pořadatele Petra Matulíka: "15.
ročník Caterpillar Rally se dá označit za velmi
vydařený vstup do čtvrté sezóny
pod hlavičkou Euro RC Rally Challenge. Soutěž nepostrádala
pohodovou
atmosféru, hezké souboje a svou pozitivní roli
sehrálo i přívětivé počasíčko. Rád
bych poděkoval všem, co se aktivně podíleli na
stavbě tratí a rovněž na přípravách a chodu
celé rally. V současném trendu není
jednoduché uspořádat takovýto závod pro tak
početné množství jezdců, tady šlo
ovšem dobře vidět, že organizační skupina ERC drží
nastolenou linii a díky tomu
vše funguje jak má. Nebudu vyjmenovávat
jednotlivce, ale jsem vděčný za
semknutost našeho ERC týmu. Další mé
díky patří rovněž všem soutěžícím za
účast
a za pomoc při uklízení materiálu po
skončení. Děkuji taktéž partnerům za ceny
pro závodníky, časoměřiči za obětavost a "fotovideomanům"
za jejich
práci."
Ohlasy některých účastíků:
"Caterpillar
je můj oblíbený závod, tak jsem se dost těšil. Na shaku jsem odzkoušel VR tyres
a Schumachery, lepší se zdály být Schumachery, tak jsem je nechal na první RZ.
Myslel jsem, že zajedu tak 3. čas, ale byl z toho čas nejlepší a ještě i s
nějakou rezervou. Autu se moc nechtělo do zatáček, tak jsem si pohrál s
nastavením a zkusil ještě trochu zrychlit. To se dařilo. Potom jsem si jen
užíval jízdu a dojel si pro krásný výsledek. Priorita "A" je zpět!
Díky pořadatelům za pěkné tratě a za fajn starty po 30. sekundách."
"Celá rally byla parádní, až na
pár drobností co jsem pokazil.
Závody byly dobře připravené, ale to zde
bývá standardem. Možná bych uvítal
ještě více kluzkého povrchu, ale i tak to bylo
super. Vítek si jel totálně
jinou ligu, za což mu smekám "klobúček". Ten kluk to
má v rukách a
snad ho letos aspoň párkrát ještě
potrápím. Musím pochválit i
týmového kolegu
Casiera, který jel taky famózně a podtrhnul tak
naše vítězství v týmech."
"Na
závod jsme se připravovali jako vždy. Novinkou byla hlavně nová smlouva s týmem
Sheron Racing. Další změna byla v našem vozu a podařilo se nám sehnat zánovní
Fábii ("žakalínu") z Belgie, se kterou jsme si sedli již na zimním
šampionátu a doufáme, že tak jak funguje, bude fungovat i nadále. Chci
poděkovat celému týmu, našim mechanikům a rovněž pořadatelskému týmu, který pro
všechny připravil jako vždy krásné tratě. A nesmím zapomenout poděkovat všem
soupeřům, bez kterých by závody nebyly závody. Už se těšíme na Great Cross
Rally a snad nám tam bude přát počasí, jako na tomhle závodě."
"Už od mého
působení v RC Rally jsem přemýšlel nad
vlastníma
úpravama k lepším jízdním
vlastnostem auta. Není to cesta jednoduchá přenést
myšlenku do skutečné podoby z rýsovacího
prkna, zajištění výroby dílů po
následné funkční testy a také testy
výdrže a spolehlivosti. Na začátku dlouhé
cesty bylo nad slunce jasné, že vůz musí bezpochyby
splňovat pravidla. Jako
vzor byl použit již osvědčený podvozek Xray
s nemalými úpravami na
nápravách a pohonné soustavě. Změny ihned po
prvních ujetých metrech byli velmi
znát, což má za následek jiný
jízdní styl a taky jiné nastavení. Hodně
jsme se těšili
na první ostrý start s novým podvozkem a taky
s krásným VW Polem R
WRC. Jelikož vůz byl finálně dokončen týden před startem
soutěže, nezbyla
možnost přímého testování a naladění
nastavení. To se nám ale dařilo během
soutěže zlepšovat. Ale i tak hodnotím závod jako
velmi pozitivní, máme svá data
a poznatky do budoucna, které se nám hodí a určitě
se máme kam posunovat.
Závody byl již tradičně výborně připravený a na
můj vkus byly volnější tratě,
takže skvělé svezení."
"To byl panečku závod. Na našem
neoblíbeném povrchu - poprvé ve
4WD. A výsledek - los fantasticos. Líp to asi
nešlo. V sobotu odpoledne se potestovalo
na dílně, kde je obdobný povrch. Jenom na
asfaltových částech s dobrou
přilnavostí jsme asi ztráceli, protože jsme nevěděli, jak
se bude auto chovat
na pinech na betonu. Asi až v poslední RZ jsme na to
našli recept. Krásný
souboj s týmovým Bassem. První start v ERC po půl
minutě přinesl své úskalí,
ale spád závodu byl slušný. Potěšila
chvála závodníků, kteří přišli
ráno k
nachystaným tratím a pak za své startovné
najeli velmi slušný čas - prý to tak
jinde často nefunguje. Startovaný shake je taky super -
vládne tam patřičný
pořádek. Příjemná únava na konci dne spolu
s neočekávaným výsledkem byl důvod k
dobré náladě…."
"Na
Caterpillaru byly jako vždy super tratě se super poježděním. Náš výkon nebyl
nic moc, nemohli jsme se trefit do správného nastavení vozu, ale jeli jsme s
tím co to šlo. Za sedmé místo jsme v této konkurenci rádi."
"Letošní
Caterpillar nemůžeme hodnotit jinak, než pozitivně. I když
klouzavý povrch moc
v oblibě nemáme, tentokrát nám to nějak sedlo a
jízdu jsme si náramně užili.
Výsledkově maximální spokojenost. Kloubouček dolů
před pořadateli za skvěle
zvládnutý závod a připravené tratě. Po
všech stránkách to byla krásná rally."
"Poděkování pořadateli za pěkně připravené tratě. Celé závody jsem
si náramně užíval a stejně tak i velký souboj o vteřinky s Michalem. Teď jsem
mu to vrátil za loňský rok, kdy mě porazil o 2 sekundy. Gratuluji Davidovi k
prvnímu místu v Legendách."
"Závod pro mě začal dle očekávání. Postupně jsem se chtěl dotáhnout
na Romana, to se i povedlo, ale najetý náskok jsem hned v další erzetě ztratil
a už jsem to nedokázal dohnat. I tak jsem dojel na 3. místě na tomto povrchu,
který mi prostě nejde a neumím na něj najít nastavení ani auta ani ruk. Takže
za mě spokojenost a už se těším na jiné závody, kde doufám zabojuji..."
"Hezký závod. Vše probíhalo plynule a bez problémů, ale možná by soutěži
prospěla jedna RZ navíc. Možná by se nemuselo čekat na každou RZ 15 nebo 20
minut, ale jinak jsem se starty po 30. sekundách rozhodně spokojený. Tratě mi
příliš nesedly, protože některé RZ byly skoro čistě "asfaltové" a
dost otevřené, ale každému sedí něco jiného. Já jsem jel, jak jsem uměl, ale
bohužel jsem hodně dlouho hledal ideální obutí a nastavení a když už jsem ho
konečně našel, tak mi upadlo kolo a nabral jsem ztrátu asi 30s. S tím už se
nedalo moc dělat a jsem rád, že jsem skončil alespoň v TOP 20. Šotolinu mám
přece jen radši, takže doufám, že na "Greatu" to bude lepší."
"Letošní Caterpillar vyšel suprově. Hlavně počasím a pěknými tratěmi. Auto
fungovalo bezproblémově, ve dvoukolkách byla pěkná konkurence a bojovalo se
tvrdě až do poslední zkoušky. V cíli jsem obsadil 3. místo v F2, s čímž jsem
spokojený, protože auto nebylo ideální konstrukce pro tuhle kategorii. Na další
závod připravuju nový vůz i podvozek, a snad nás to posune o nějaký stupínek
výš."
"Stejně jako loni jsme se na poslední možnou chvilku rozhodli ppro start
ve skupině F2. Kit Car drží skvěle stopu a hlavně v kamínkovitých pasážích se
nám dařilo jet docela "kudlu", na kluzkém jsme ztráceli. V RZ 4 nás
postihl problémek s elektronikou, ale nakonec nic zásadního. Loňský skvělý
výsledek se nám zopakovat nepodařilo a ani jsme nepočítali s tím, že bychom
mohli konkurovat špičce dvoukolek, nicméně ztráta na třetí Sekiho Porsche byla
přeci jen výrazná. Organizačně byl letošní Caterpillar na velmi vysoké úrovni,
zkušený pořadatel připravil fantastický závod, kde nebylo co vytknout. Hozená
rukavice pro další soutěže ERC."
"Tratě
byly perfektní, auto fungovalo a pořádně jsem si zazávodila. Byla to skvělá
rally."
"Na letošní Caterpillar jsme se po menším zimním "absťáku" dost
těšili. Žádná zvláštní příprava před startem neproběhla, přeci jenom tuhle
soutěž dobře známe. Na první erzetě jsme si tradičně chvíli zvykali na kluzký
povrch, pak už to ale docela šlo a jelo se nám výborně. V pořadí Legend jsme se
pohybovali tam, kde jsme tak nějak očekávali, svým výkonem nás ovšem zaskočil
Ital Volta, který s novým podvozkem výrazně zrychlil a byl velmi těsně za námi.
Tak jsme si se Svenem řekli, že bude třeba v rámci možností přidat. To se
vcelku dařilo, ale občas jsme v přemíře snahy vyrobili zbytečné chyby, jež vždy
stojí cenné sekundy. Nakonec jsme zmíněného Itala po vyvedeném závěru zvládli v
pohodě udržet za námi a konečná 7. příčka v rámci Legend Trophy není vůbec
špatná. Měli jsme z jízdy dobrý pocit a určitě jsme spokojení. Skvěle jsme se
povozili, akorát nám rally připadala dost náročná, jelikož jsme po celou dobu poctivě
pečovali i o naši "chráněnkyni" Ramonu Karlsson, takže jsme si to fyzicky
vychutnávali minimálně dvojnásobně. Převažují ale jen a jen pozitivní dojmy."
"Soutěž jsem si užil. Nicméně chyby jsou a
chyby budou, je pořád co zlepšovat, ať už na stylu jízdy, tak i na technice.
Velký dík patří pořadatelům. Těším se na další závod."
"Konečně začala sezóna! Zimní
klouzání pro
mě není to pravé ořechové, a tak jsem se na
oblíbený Caterpillar hrozně těšila.
Velmi mě překvapil zájem spousty jezdců o výsledky
naší posádky. Díky tipovačce
ERC za námi chodili a neustále zjišťovali jak na
tom zrovna jsme. Po mě tak
vznikla velká výzva probojovat se do první
pětatřicítky, což byla KO otázka pro
tipující. Nakonec se mi to o jedno místečko
nepodařilo. Krásně jsem si ale
zazávodila a se svým výkonem jsem
spokojená. Tratě byly nádherné, stejně jako
počasí."
"Na tuto rally jsme se
docela těšili. Po dlouhé době venku na čistém vzduchu! Auto
prošlo zásadní repasí v
autorizovaném špičkovém servisu dosti
známého
jména - Sedláček a spol. Bylo perfektně připravené
na rally a na nás zbývalo pouze zvolit optimální obutí a použít umu ovládat
rychlost tohoto vozu. To se nám bohužel ani v jednom případě nepodařilo. V
prvních třech RZ jsme laborovali s obutím, což se rapidně ukázalo na časech. V
RZ 2 jsme dokonce asi od půle vložky jeli pouze trojkolku - po
předchozí rychlé výměně a nedůsledném
utažení kol - což nám ještě
více podrazilo nohy. Po třetí erzetě se
vše změnilo. Dostali jsme
zapůjčeny optimální gumy od jedné
nejmenované špičkové stáje. To nám
sice
dosti pomohlo, ale na dobré umístění už bylo pozdě. S prvním závodem z naší strany nejsme vůbec spokojeni. Ze strany
pořadatelské byl závod perfektně připraven! Pouze malý nezvyk na starty po
30. sekundách, ale to je pouze o zvyku."
"Byl to můj první Caterpillar a musím říct,
že se mi soutěž moc líbila. Pořadatelé závodu odvedli skvělou práci - tratě
byly pěkně připravené, dobře značené a snad vůbec poprvé jsem nikde
nezabloudila. Celou soutěž jsme sváděli krásné a vyrovnané boje s Ramonou Karlsson,
která se závod od závodu zlepšuje. Poslední erzety soutěže naznačily, že určitě
nebude jednoduché ji udržet za sebou na dalších závodech. Ještě jednou díky
pořadatelům za perfektně připravenou a zvládnutou rally a už teď se těším na
Great Cross, kde to bude moje premiéra na šotolinovém povrchu."
"Byl
to můj první start na "velkém" závodě. Po prohlídce tratí mi to
přišlo strašně dlouhé, ale nakonec to nebylo tak hrozné. Na začátku jsem si
nemohla zvyknout na to časté střídání povrchů, chvíli to drželo, chvíli hodně
klouzalo, tohle bylo pro mě docela těžké. Nejhorší byly asi ty kamínky na
střeše garáží. Nakonec jsem si na to všechno tak nějak zvykla a bylo to v
pohodě. Určitě to celé byla velká a zajímavá zkušenost. Sice jsem zase čtvrtá v
holkách, podobně jako v zimních závodech, ale nejbližší soupeřku Ekaterinu
Stratievu jsem tady celkem třikrát porazila na rychlostní zkoušce. Dokonce i v
celkovém pořadí to nebylo vůbec špatné, čekala jsem to horší, taťka mě chválil,
takže jsem spokojená."
"Rally se nám celkem povedla, až na první RZ,
kde nám odešlo řízení. Technika má ještě rezervy, ale na příště budeme
připraveni. Závod byl pěkný a počasí taky super."
"Je tady jaro a i jeho vlaštovka v podobě
Caterpillar rally. A také jedna z mála možností našeho týmu odskočit si s
kolotoče závodu Race Trucků na okruzích k "běhací soutěži" a zlepšit
si kondičku :). Na závod jsem se těšil a mile mne překvapil perfektní
organizací. Dokonce i pořadatelé zajistili správnou teplotu vzduchu. Tratě byly
skvěle připraveny, časový harmonogram fungoval a vyvěšení časů startu do
jednotlivých RZ nám juniorům hodně pomáhalo. 51. místo celkově a 3. místo v
Junior Academy je docela dobrý výsledek. Uklouzaný beton zkombinovaný s úseky
hrubé penetračky jsou opravdu náročný povrch oproti nagripovanému zimnímu
koberci. Ještě jednou velký dík pořadatelům za nádhernou soutěž, kterou jsem si
hodně užil."
"Konečně po zimě venku! Na tyto závody jsem
se moc těšila. Bylo to pěkné, líbilo se mi to střídání povrchů z hladkého
klouzavého na drsný neklouzavý. Velká změna pro mě byla startování po 30.
sekundách - moc se mi to nezamlouvalo, protože jsem měla pořád někoho v
"patách" a to mě dost znervózňovalo. V garážích bylo docela chladno,
ale dalo se to přežít. Závod se mi jinak docela povedl, auto mě poslouchalo bez
závad a s výsledkem jsem spokojená. Pomalu se učím rychlosti, techniku a styl
jízdy a tohle byla dobrá škola."
"Super rally, erzety byly skvělé. Bohužel v
RZ 5 se mi pokazilo auto, doteď jsme pořádně nezjistili co se stalo, domnívám
se, že byl problém v senzorovém kabelu. Ale to je rally."
"Druhé místo se stejným počtem
získaných pomocných bodů jako vítězný Sheron. To je malinko škoda, protože po
většinu závodu jsme figurovali na prvním místě. Filda měl nějaký ten technický
problém a to nás připravilo o kýžené body v pomocné tabulce. Všem díky za super
závod."
"Tentokrát to byl nic moc výsledek, všem našim posádkám se nedařilo.
Konkurence holt nespí a dostala od nás teď šanci, ale na další závody zaberem a
pokusíme se vrátit na bednu!"
"Přes zimní pauzu jsme do Marlbora
angažovali avízovanou posilu v
podobě dvojnásobného šampióna Pavla Sibery.
Ten na "Catu" startoval
po delší pauze se špičkovým, nicméně
ještě syrovým Peugeotem 208 T16. V úvodu
soutěže potvrzoval své kvality a jezdecké umění,
ve čtvrté zkoušce však přišla
havárie a uražené kolo znamenalo
velký propad pořadím. Výsledné 38.
místo je zklamáním. Jen o jednu příčku před
Siberou dokončil soutěž po
žalostném výkonu Gustavo Trelles s repasovanou Xsarou,
důvodem jeho nevalného
výsledku je zejména nedostatek vhodných pneumatik.
Oba pak zůstali na štítu
juniorské amazonky Cookové, což zavání
mírnou ostudou. Jediný, kdo výrazně
nezklamal, byl nestor Gibo Fagaso, který odjel s dvoukolkou svůj
standard a
bodoval alespoň v F2 Trophy. Po nevydařeném vstupu do
sezóny a částečném
zklamání se musíme důkladně připravit na
následující The Great Cross Rally, kde
chceme bodovat!"
"Naše stáj se letos skládá výhradně
z mladých děvčat, proto na body v týmech zas tolik nepomýšlíme. Musím ovšem
všechny tři holky pochválit za předvedené výkony na této rally, především pak
vítězku Lady Trophy Molly Taylor, jež předvedla opět výborný výkon s hezkým
celkovým umístěním. Svému dobrému jménu neudělala ostudu ani Louise Cook
startující po delší době se čtyřkolkou. Do našich řad jsme letos přivítali
Ramonu Karlsson. Tato dívka se i přes minimum zkušeností poprala se soutěží
parádně a ukázala svůj nesporný talent."
"V průběhu
podzimních a zimních měsíců se
nám povedlo dát dohromady nový tým, jehož
zakladatelem je aktivní jezdec Robert
Droogmans. Původně se jednalo jen o jeho "soukromé
tažení" v ERC, s
postupným vývojem však nastaly zlomy, a tak se
vykrystalizovala zajímavá týmová
sestava. Po několika jednáních se podařilo angažovat
známého a populárního Belgičana
Loixe, který nedostal možnost prodloužit smlouvu u Marlbora, což
byla pro tento
legendární tým určitě chyba, jenž se na
této rally výsledkově projevila. K němu
do naší sestavy přibyl mladý talentovaný
jezdec Emil Bergkvist ze Švédska, jenž
byl doporučen právě Freddym. A protože je Robert srdcem i
duší Legenda,
domluvili jsme se, že by všechny posádky měly startovat v
Legend Trophy.
Prozatím disponujeme trojicí Lancií, v průběhu
roku se však očekává pár změn ve
vozovém parku. Do první společné rally jsme
nastoupili v kompletní sestavě a
myslím, že jsme byli dobře připraveni. Nemáme
žádné ambice na body v Team
Trophy, spíš se snažíme podpořit naše
posádky v co nejlepším výkonu pro
umístění v kategoriích. Na Caterpillaru byl z
naší sestavy nejlepší
velezkušený
"Loa", který předvedl hezkou jízdu. Svůj dobrý
standard jel Droogmans,
jeho výsledek ovšem ovlivnil nečekaný
výpadek v jedné z RZ díky vypadlé
spojovačce řízení. Doslova vynikající byl
junior Bergkvist, pro něhož to byla
první opravdová velká soutěž a dokázal tak
celému týmu, že naděje do něj
vložené, nemusí být v žádném
případě marné. Všem jezdcům děkuji za odvedenou
práci a musím konstatovat, že se "nám to rozjelo"
líp, než jsem
očekával."