Výsledky
XV. Caterpillar Rally 2016

 Absolutní pořadí Zlín 3.4. 2016, startujících - 58 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Vít Kutal Kajetanowicz - Baran VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD 20:56,3
2 Karel Bajza Tänak - Mölder Peugeot 207 S2000 Sheron Racing Team 4WD +0:45,2
3 Kamil Sedláček Casier - Caesemaeker Škoda Fabia WRC Sheron Racing Team 4WD +0:56,6
4 Filip Bezděk Robert - Bedon VW Polo R WRC Red Bull 4WD +1:01,7
5 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl Fiat Grande Punto S2000 Doktor Racing 4WD +1:15,9
6 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Peugeot 207 S2000 Doktor Racing 4WD +1:21,2
7 Josef Pekař Panizzi - Panizzi Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD +1:34,5
8 Vladimír Matucha Vlček - Žáková Ford Fiesta RS WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +1:56,8
9 David Kubeš Kubeš - Kubeš Fiat 131 Abarth ASport Rally Team Legend +2:00,3
10 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký VW Polo R WRC Doktor Racing 4WD/Junior +2:05,6
11 Alexandr Řezníček Ptaszek - Kozdroń VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD/Junior +2:26,9
12 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek Peugeot 306 Maxi PMJ Racing F2 +2:29,5
13 David Šintál Wiegand - Šintál VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD +2:35,5
14 David Sedláček Grzyb - Mazur Škoda Fabia WRC Red Bull 4WD +2:35,9
15 Marián Dalajka Dalajka - Kadlečík Hyundai i20 WRC Rockstar Energy Team 4WD/Junior +2:36,2
16 Matyáš Zbranek Biasion - Siviero Peugeot 306 Maxi MAKA E-motor F2 +2:45,2
17 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Legend +2:46,0
18 Michal Holínek Holínek - Holínek Škoda 130 LR ASport Rally Team Legend +2:50,6
19 Stanislav Dalajka Ogryzek - Dalajka Ford Fiesta R5 Rockstar Energy Team 4WD +2:51,4
20 Ivan Zmrzlík Cantamessa - Capolongo Peugeot 208 T16 4 Rombi Corse 4WD +3:00,0
21 Petr Sekula P.Sekula - Sekulová Porsche 911 GT2 Seki Motorsport F2 +3:08,6
22 Jan Zbranek Vatanen - Richards Lancia Delta HF Integrale MAKA E-motor Legend +3:13,3
23 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Fiat 124 Abarth Rally Čamlíkov RallySport Zlín Legend +3:22,2
24 Radek Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara Kit Car Marlboro Dealer Racing F2 +3:46,9
25 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +3:51,2
26 Ondřej Záruba Záruba - Řeháček Ford Fiesta RS WRC Z Sport 4WD +3:53,0
27 Kryštof Fadler Fadler - Fadler VW Polo R WRC MAGSY Fados Rally Team 4WD/Junior +3:58,4
28 Robin Šiška Al-Attiyah - Bernacchini Toyota Celica Turbo Rockstar Energy Team Legend +4:30,3
29 Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Belga Team Legend +5:15,3
30 Marek Šiška Al Qassimi - Martin Hyundai i20 WRC RR Team 4WD +5:16,9
31 Petr Šíma Solberg - Minor VW Polo R WRC M-Sport 4WD +5:17,7
32 Radek Vymětalík Volta - Moliterni BMW M3 J-R Rally Team Legend +5:39,1
33 Ivo Šimeček ml. Ingram - Becker Subaru Impreza WRC Viking Speed Racing 4WD +5:42,8
34 Tomáš Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Fiat 500 Abarth Gerd Rally Team F2 +5:54,8
35 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Toyota GT86 CS-R3 Coyote Racing Team F2 +6:08,1
36 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Grande Punto S2000 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +6:43,3
37 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +6:46,3
38 Michal Pospíšil Sibera - Jirátko Peugeot 208 T16 Marlboro Dealer Racing 4WD +6:48,2
39 Michal Odstrčil Stohl - Müller Škoda Fabia Kit Car Barum Team F2 +7:58,8
40 Jana Fendrychová Stratieva - Nyírfás Subaru Impreza WRX PMJ Racing 4WD/Lady +8:18,6
41 Tomáš Polepil ml. Polepil jun. - Valerián Subaru Impreza WRC Tom Polep Team 4WD +8:19,1
42 Martina Matulíková Karlsson - Walfridsson Suzuki SX4 WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +8:46,8
43 Stanislav Malaník Malaník - Bačová Ford Focus WRC VM Racing 4WD +9:05,4
44 Jan Suchánek Bouffier - Panseri MG Rover Metro 6R4 Jamaica Rally Team Legend +9:15,7
45 Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Ford Escort RS 1800 Viking Speed Racing Legend +9:24,0
46 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Subaru Impreza WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +9:29,5
47 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Ford Fiesta RS WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +10:07,8
48 Adam Sedláček Sedláček - Sedláček VW Golf GTi Sedláček Racing 4WD/Junior +10:54,1
49 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg Lancia Delta HF Integrale Belga Team Legend/Junior +11:32,5
50 Tomáš Polepil Polepil - Polepilová Citroën DS3 R3T Tom Polep Team F2 +12:56,4
51 Ondřej Bětík Bětík jun. - Bětíková Suzuki SX4 WRC MOVO Racing 4WD/Junior +12:56,5
52 Ondřej Hříbek Hříbek - Hříbek Toyota Celica Turbo MAKA E-motor Legend +13:07,0
53 Michaela Sedláčková Bloom - Laila Citroën Xsara WRC Winx Rally Team 4WD/Junior/Lady +13:26,4
54 Martin Berger Droogmans - Joosten Lancia Delta S4 Belga Team Legend +15:33,2
55 Petr Hanák Harrach - Zeltner Suzuki Swift S1600 Barum Team F2 +17:14,6
             

            

 Odstoupili
soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Ford Fiesta RS WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady převodovka
Patrik Šimeček D.Pattison - Whittaker Škoda Felicia Kit Car Viking Speed Racing F2/Junior tech. problémy
Petr Dušek Dušek - Dušek Lancia Delta HF Integrale Douša Rally Team Legend/Junior požár vozu
     
       


  

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Kajetanowicz (Vít Kutal) 7
kompletní časy a výsledky (pdf)  
  startovní listina     


 Teamy  Značky
poř.  team poř.  značka
       
1  Sheron Racing Team 1  VW
2  Doktor Racing 2  Peugeot
3  Monster Energy Team 3  Škoda
4  Red Bull 4  Fiat
5  Čamlíkov RallySport Zlín 5  Citroën
6  ASport Rally Team 6  Ford
7  PMJ Racing 7  Hyundai
8  Rockstar Energy Team 8  Toyota




VYDAŘENÝ VSTUP DO NOVÉ SEZÓNY


Euro RC Rally Challenge navazuje i v roce 2016 na bohatou historii a tradice RC Rally soutěží na Zlínsku. Letošní šampionát opět otevírala Caterpillar Rally, jenž se konala již po patnácté. Vítězem se stal nespornými kvalitami oplývající Kajetan Kajetanowicz s VW Polo R WRC v barvách Monster Energy Teamu, pro stříbro si přijel rovněž vždy rychlý Ott Tänak, který nasadil Peugeot 207 S2000, poslední volné místo na stupních vítězů obsadil Bernd Casier pilotující Škodu Fabii WRC a reprezentující, stejně jako druhý Estonec, Sheron Racing Team. Ten byl zároveň nejlépe hodnocenou stájí v Team Trophy.

     

Soutěž se odehrávala první dubnovou neděli v "profláklé" lokalitě v prostorách tří pater nadzemního parkoviště u budovy Zlínského kraje. Již od rána panovalo vcelku přívětivé počasí, i když mezi chladnými zdmi garáží to občas pěkně profukovalo. Zdejší klasickou charakteristiku tratí tvoří především uklouzaný hladký beton v kombinaci s hrubým zpevněným podkladem, což spolu s častým střídáním povrchů v rámci jednotlivých rychlostních zkoušek a délkou některých úseků dělá z "Catru" pro soutěžící poměrně náročnou rally spojenou s volbou vhodných pneumatik. Pro všech 58 jezdců, kteří se ráno prezentovali, bylo již předem připraveno a kompletně vytyčeno celkem 7 rychlostních testů. Před startem se ještě odehrál organizovaný shakedown, ten měl zde tradičně svého startéra a nebyl jím nikdo jiný, než vítěz vůbec první historicky zaznamenané RC Rally v ČR Henri Pescarolo (Pavel Konečný). "Rádi jsme opět přijali pozvání od pořadatelů ERC podílet se aspoň trochu na chodu závodu. Letošní ročník byl úchvatný, vysoký počet startujících byl znát už při shakedownu a rozhodně se bylo na co dívat. Dnešní celková úroveň se absolutně nedá srovnat s tím, co jsme absolvovali při začátcích v roce 1992, kdy se mi tenkrát podařilo vyhrát nejstarší soutěž v Bratřejově. Ten level je v současnosti naprosto někde jinde, za což můžou jezdci děkovat hlavně léty prověřeným organizátorům." To byl pohled vedoucího "shaku", po jehož ukončení pak následovala krátká rozprava v uzavřeném parkovišti těsně před startem a vzápětí se mašinérie ERC znovu naplno rozběhla. Adeptů na prvenství bylo více, i když do role asi největšího favorita byl pasován Kajetan Kajetanowicz nasazující hned od začátku extra vysoké tempo. Přesná a bezchybná jízda jeho zánovního Pola nedávala nikomu dalšímu žádné šance, "Kajto" neustále navyšoval svůj náskok, který se v cíli vyšplhal až na hodnotu 45 sekund, což není zrovna málo. Mladý Polák navíc vyhrál všechny rychlostní zkoušky a doslova tedy deklasoval konkurenci. Podobně jasně si od začátku držel druhou příčku Estonec Tänak s Peugeotem, na kterého ovšem chvíli dotíral výborně jedoucí Bernd Casier. Belgičan se časem usadil na bronzové pozici, kterou až do cíle nepustil. První trojka si jela své tempo až do konce a nikoho dalšího mezi sebe nepustila. Pořadí na čele tak zůstalo po celou rally konstantní. Trojnásobný mistr ERC Cédric Robert, jenž na letošek nasadil zbrusu novou techniku, neměl zrovna moc vydařený vstup do soutěže, pak se ale rozjel a připisoval si kvalitní časy v erzetách. Francouzský závodník se po třetí zkoušce zabydlel na "bramborovém" postu a snažil se protlačit na "bednu", na ni mu ale nakonec v cíli scházelo 11,4 sekund. Cédric tak ani letos neprolomil své "Caterpillární prokletí". Na dalších pozicích to nebylo nijak jednoznačné a spousta jezdců sváděla vyrovnané boje. Velmi dobře jeli všichni tři zástupci Doktor Racingu, mezi nimiž postupně gradoval interní týmový souboj. Z toho na konci vyšel nejlépe Brane Küzmič, jehož předvedený výkon s klasickou čtyřkolkou byl snad až nad očekávání a Jugoslávec se svým Fiatem v cíli obsadil páté místo. Po velké přetahované o vteřinky skončil těsně za ním jeho kolega Ital Basso, jedoucí tradičně velmi rychle. Až na poslední chvíli se na sedmou příčku vyšvihl nestárnoucí Gilles Panizzi, nedaleko za vlasatým Francouzem pak dojel nečekaně rychlý Martin Vlček s Fiestou, který se o lepší umístění připravil až pro sebe nepovedenou závěrečnou zkouškou. Na deváté příčce byl klasifikován velice rychlý David Kubeš, kterému patří smeknutí před faktem, že musel absolvovat celou rally na gumách předepsaných pro Legend Trophy, na nichž Davidův Abarth na hladkém povrchu moc "nedržel". Za tímto vítězem Legend dokončil nejrychlejší z juniorů Filip Kopecký, jehož ovšem výrazně zpomalil nepříjemně zaseknutý kamínek v přední nápravě Volkswagenu při jedné z RZ, když ji musel absolvovat s náhonem jen na tři kola. Důstojný reprezentant ambiciózní stáje Doktor Racing tím sice ztratil vydobyté umístění z předchozí pěkné jízdy, v závěru pak z toho bylo desáté místo, což vlastně není vzhledem ke konkurenci úplně špatný výsledek. Tím končí výčet bodované desítky, do níž se jen o kousek nevešlo pár dalších zajímavých jezdců, jako junior Hubert Ptaszek, vítěz F2 Václav Blahna, nebo stále lepší Sepp Wiegand. Ten dojel na hezkém 13. místě, až za německým mladíkem pak byl zklamaný Grzegorz Grzyb, jehož jsme zvyklí vídat na nepoměrně vyšších postech výsledkové listiny. Soutěž nevyšla ani vracejícímu se dvojnásobnému mistrovi Siberovi, který u svého fungl nového Peugeotu 208 T16 vylomil kolo a propadl se do hloubi pole. Nelze nezmínit elitní patnáctku uzavírajícího Mariána Dalajku, tento bronzový junior totiž zaznamenal i několik dost pozoruhodných časů v RZ. Jistou dávku chvály zaslouží rovněž všechny ostatní posádky, jež dojely zdárně do cíle této nelehké rally. To se ovšem nepodařilo třem z nich, a to z důvodu různých technických problémů.

Junior Trophy
Oblíbená kategorie vypsaná pro jezdce do 15. let přilákala na start 15 závodníků, mezi něž se řadilo i pět mladých závodnic. Po předsezónním odchodu některých soutěžících mezi "dospěláky" se v současnosti může zdát, že pár "mládežníků" v konkurenci lehce ubylo, na druhou stranu do řad přibývají další nové mladé tváře a tato kategorie tak stále plní svůj nesporný význam. A to je samozřejmě jen a jen dobře. V první erzetě zajel nejlépe trochu nečekaně Marián Dalajka, druhá mu ale naopak vůbec nevyšla a vedení převzal favorizovaný Filip Kopecký s novým VW Polo R WRC. Reprezentant stále Doktor Racing jel skvěle, mezi juniory si začínal budovat hezký náskok a pral se rovněž o bodované příčky v absolutní klasifikaci. Ke konci však zaznamenal díky menšímu problému ztrátu, ta ale nebyla zas tolik výrazná a Filipovo vítězné tažení nebylo narušeno. O juniorské stříbro se časem vykrystalizoval boj mezi Mariánem Dalajkou a Hubertem Ptaszkem, jenž v jedné z rychlostek ztratil kvůli nevhodným pneumatikám. Nicméně polský jezdec dokázal v samotném závěru svůj Volkswagen oblečený do barev Monster Energy Teamu posunout na druhou pozici před Mariána Dalajku pilotujícího Hyundai i20 WRC. Konečné pořadí na čele juniorů tak bylo nakonec v podstatě předpokládané, jak ovšem ukázal tento závod, dopředu není jasné vůbec nic a jistě se ještě letos dočkáme napínavých soubojů. Nutno poznamenat, že všichni tři nejrychlejší junioři se vešli do první patnáctky absolutně. Po tradičně výborné jízdě si pro čtvrté místo dojela nejlepší z dívek Molly Taylor. Příčka pátá pak byla souzena Kryštofu Fadlerovi s Polem WRC. Dále následovala dvojice děvčat v pořadí Cook a Karlsson, hned za nimi pak skončili nejlepší závodníci z nevypsané kategorie pro kluky do osmi let zvané Junior Academy - Pavel Maštalíř a Esapekka Lappi. Až za touto dvojicí nejmladších bojovníků dojel desátý junior Adam Sedláček, kousek za bodovanou desítkou dokončil zkušenosti sbírající Emil Bergkvist, jenž navíc startoval v Legendách na předepsaných pneu a jeho výsledek je tudíž velice hodnotný. Za nadějným Švédem byl v pořadí třetí z Junior Academy Ondra Bětík, za nímž následovala mladice Bloomová. Svou porci nezdaru si pak vybral jinak docela rychlý Petr Dušek, jemuž v závěru při jízdě doslova shořela elektronika, což byl poměrně akční moment pro přihlížející.

Legend Trophy
Tato populární kategorie přivítala na startu 14 krásných vozů. Trojnásobný šampión Brane Küzmič pro letošek Legendy opustil a jal se zkusit štěstí v hlavní klasifikaci, nutno dodat, že zatím s úspěchem. Na Jugoslávcem uvolněný trůn však bude zcela jistě mnoho adeptů. Jedním z nich je i David Kubeš, jenž zde odstartoval s osvědčeným Fiatem 131 Abarth týmu ASport. "Dejv" si po celou rally počínal zcela suverénně, když v této kategorii vyhrál všechny rychlostní zkoušky, dokonce dojel na výborném 9. místě celkového pořadí a své soupeře deklasoval rozdílem třídy. O stříbro se ovšem vyrovnaně bojovalo, když hlavními aktéry se stali Michal Holínek s krásnou "stotřicítkou" a Alex Bengué, jenž letos vyměnil Audi za Toyotu. Oba kvalitní jezdci si nedarovali ani vteřinku a byl to krásný souboj. Z něj vyšel úspěšněji Francouz Bengué reprezentující stáj Čamlíkov RallySport Zlín, bronzový "ASporťák" Míša Holínek za ním nakonec zaostal jen o 4,5 sekundy. Ostatní už za nejlepší trojicí mírně zaostávali, i když ne moc výrazně. Po pomalejším začátku se na čtvrtou příčku propracoval Ari Vatanen s Lancií, a tu až do cíle neopustil. Jeho blízkým a vyrovnaným soupeřem byl dravý Španěl Ojeda dokončující závod jako pátý. Příčku níže pak obsadil mladý a spíš šotolinově laděný Katařan Al-Attiyah s Celicou. Sedmý "flek" si vyjel zkušený Belgičan Loix s Deltou, jenž však dlouho soupeřil se zlepšujícím se Italem Voltou. Ten dojel do cíle se svým novým BMW M3 osmý, za ním byl klasifikován s již velkým časovým odstupem Bryan Bouffier s "Jamaiským" MG Metrem. Do bodované desítky se vešel i protřelý nestor Mike Pattison pilotující krásný Ford Escort RS 1800.

F2 Trophy
Ve dvoukolkách to vypadá na pokračující tendenci z loňska, tedy na zajímavý počet startujících jezdců, i když se v dalších rally uvidí, zda se všichni soutěžící budou scházet zcela pravidelně. Nicméně o vyrovnané souboje by mělo být postaráno i nadále. Na Caterpillaru se sjela slušná ekipa deseti účastníků. Podle předpokladů byl nejrychlejším úřadující mistr Václav Blahna, který nedal moc šancí ostatním předokolkám. Šikovný řidič Peugeotu 306 Maxi a reprezentant rodinného týmu PMJ Racing vyhrál na pěti erzetách a připsal si též velice hezké 12. místo v absolutním pořadí. Jeho předvedená jízda byla v mnohých momentech zcela neuvěřitelná a vypadá to na skutečnost, že jej v F2 bude letos těžké porazit. Na stříbrný post byl jasným adeptem Miki Biasion, jenž jel taky naprosto skvěle a zaznamenal dva nejlepší časy. Zpočátku však musel bojovat s Petrem Sekulou a jeho Porsche. Mladý Ital Biasion, pilotující stejný vůz jako vítěz, pak v závěru svému soupeři "Sekimu" ujel a druhou příčku bez problémů pohlídal. Petr byl tak v cíli klasifikován jako bronzová dvoukolka a rozhodně se svými dosahovanými časy postaral o hezké oživení špičky F2. Chvíli o "bednu" bojoval i matador Gibo Fagaso, jenž po loňském zdejším úspěchu nasadil svoji Xsaru Kit Car, Španěl se v průběhu soutěže však musel smířit se čtvrtým místem. Jako pátý dokončil Tomáš "Gerd" Grebeníček s malým "Fiátkem" 500, který za sebou dokázal jen o kousek udržet Václava Arazima představujícího se tady s novou Toyotou GT86. Sedmý byl známý "Österreichman" Manfred Stohl řídící novou Kitovou Fabii, do cíle pak dojeli i osmý Tom Polepil a nepřehlédnutelný Rakušan Harrach. Mladý Brit Dave Pattison dobře rozjetý závod pro technické problémy své Felicie nedokončil.

Lady Trophy
Od letošního ročníku ERC je nově vypsána oficiální klasifikace pro dívky, jež se již vloni začaly početně rozrůstat. Nyní bylo na startu šestice závodnic převážně juniorského věku. Jasnou favoritkou byla Molly Taylor s "nadupaným" Peugeotem 208 T16. Australanka svou roli bezezbytku splnila a po jasném vítězství si domů odvážela také skalp mnoha jiných jezdců, když obsadila 25. místo absolutně a čtvrté mezi všemi juniory. Jako druhá byla dle očekávání klasifikována Louise Cook s Fiatem Punto, zpočátku jí ovšem trochu zaskočil výkon stále zrychlující Ekateriny Stratievy, ostřílená Britka Cooková se ale vzápětí bezvadně rozjela a pak už si stříbrnou příčku v Lady Trophy nenechala nikým vzít. Svůj hezký výsledek pak podtrhla ještě 6. pozicí v hodnocení juniorů. Zmíněná Bulharka Stratieva soutěž dokončila jako třetí. Tato jediná "nejuniorka" mezi zástupkyněmi něžného pohlaví pilotovala krásné růžové Subaru, neustále si však musela hlídat čtvrtou Ramonu Karlsson, která se svou novou Suzuki bulharské jezdkyni zle zatápěla. Přesto, že si tato nadějná Švédka odbývala premiéru na "velké" soutěži ERC, postupně se rozjela k dost zajímavým výkonům a dala tak svým soupeřkám najevo, že s ní bude třeba vážně počítat. Pátá mezi holkami dojela mladá Seveřanka Bloom s Xsarou, německá pilotka Johanna Steer závod pro poruchu své Fiesty nedokončila.

Závěrem
Na závěr slova pořadatele Petra Matulíka: "15. ročník Caterpillar Rally se dá označit za velmi vydařený vstup do čtvrté sezóny pod hlavičkou Euro RC Rally Challenge. Soutěž nepostrádala pohodovou atmosféru, hezké souboje a svou pozitivní roli sehrálo i přívětivé počasíčko. Rád bych poděkoval všem, co se aktivně podíleli na stavbě tratí a rovněž na přípravách a chodu celé rally. V současném trendu není jednoduché uspořádat takovýto závod pro tak početné množství jezdců, tady šlo ovšem dobře vidět, že organizační skupina ERC drží nastolenou linii a díky tomu vše funguje jak má. Nebudu vyjmenovávat jednotlivce, ale jsem vděčný za semknutost našeho ERC týmu. Další mé díky patří rovněž všem soutěžícím za účast a za pomoc při uklízení materiálu po skončení. Děkuji taktéž partnerům za ceny pro závodníky, časoměřiči za obětavost a "fotovideomanům" za jejich práci."
 
Ohlasy některých účastíků:

Kajetan Kajetanowicz (Vít Kutal):
"Caterpillar je můj oblíbený závod, tak jsem se dost těšil. Na shaku jsem odzkoušel VR tyres a Schumachery, lepší se zdály být Schumachery, tak jsem je nechal na první RZ. Myslel jsem, že zajedu tak 3. čas, ale byl z toho čas nejlepší a ještě i s nějakou rezervou. Autu se moc nechtělo do zatáček, tak jsem si pohrál s nastavením a zkusil ještě trochu zrychlit. To se dařilo. Potom jsem si jen užíval jízdu a dojel si pro krásný výsledek. Priorita "A" je zpět! Díky pořadatelům za pěkné tratě a za fajn starty po 30. sekundách."

Ott Tänak (Karel Bajza):
"
Celá rally byla parádní, až na pár drobností co jsem pokazil. Závody byly dobře připravené, ale to zde bývá standardem. Možná bych uvítal ještě více kluzkého povrchu, ale i tak to bylo super. Vítek si jel totálně jinou ligu, za což mu smekám "klobúček". Ten kluk to má v rukách a snad ho letos aspoň párkrát ještě potrápím. Musím pochválit i týmového kolegu Casiera, který jel taky famózně a podtrhnul tak naše vítězství v týmech.

Bernd Casier (Kamil Sedláček): 
"Na závod jsme se připravovali jako vždy. Novinkou byla hlavně nová smlouva s týmem Sheron Racing. Další změna byla v našem vozu a podařilo se nám sehnat zánovní Fábii ("žakalínu") z Belgie, se kterou jsme si sedli již na zimním šampionátu a doufáme, že tak jak funguje, bude fungovat i nadále. Chci poděkovat celému týmu, našim mechanikům a rovněž pořadatelskému týmu, který pro všechny připravil jako vždy krásné tratě. A nesmím zapomenout poděkovat všem soupeřům, bez kterých by závody nebyly závody. Už se těšíme na Great Cross Rally a snad nám tam bude přát počasí, jako na tomhle závodě."

Cédric Robert (Filip Bezděk):
"Už od mého působení v RC Rally jsem přemýšlel nad vlastníma úpravama k lepším jízdním vlastnostem auta. Není to cesta jednoduchá přenést myšlenku do skutečné podoby z rýsovacího prkna, zajištění výroby dílů po následné funkční testy a také testy výdrže a spolehlivosti. Na začátku dlouhé cesty bylo nad slunce jasné, že vůz musí bezpochyby splňovat pravidla. Jako vzor byl použit již osvědčený podvozek Xray s nemalými úpravami na nápravách a pohonné soustavě. Změny ihned po prvních ujetých metrech byli velmi znát, což má za následek jiný jízdní styl a taky jiné nastavení. Hodně jsme se těšili na první ostrý start s novým podvozkem a taky s krásným VW Polem R WRC. Jelikož vůz byl finálně dokončen týden před startem soutěže, nezbyla možnost přímého testování a naladění nastavení. To se nám ale dařilo během soutěže zlepšovat. Ale i tak hodnotím závod jako velmi pozitivní, máme svá data a poznatky do budoucna, které se nám hodí a určitě se máme kam posunovat. Závody byl již tradičně výborně připravený a na můj vkus byly volnější tratě, takže skvělé svezení."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"To byl panečku závod. Na našem neoblíbeném povrchu - poprvé ve 4WD. A výsledek - los fantasticos. Líp to asi nešlo. V sobotu odpoledne se potestovalo na dílně, kde je obdobný povrch. Jenom na asfaltových částech s dobrou přilnavostí jsme asi ztráceli, protože jsme nevěděli, jak se bude auto chovat na pinech na betonu. Asi až v poslední RZ jsme na to našli recept. Krásný souboj s týmovým Bassem. První start v ERC po půl minutě přinesl své úskalí, ale spád závodu byl slušný. Potěšila chvála závodníků, kteří přišli ráno k nachystaným tratím a pak za své startovné najeli velmi slušný čas - prý to tak jinde často nefunguje. Startovaný shake je taky super - vládne tam patřičný pořádek. Příjemná únava na konci dne spolu s neočekávaným výsledkem byl důvod k dobré náladě…."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Na Caterpillaru byly jako vždy super tratě se super poježděním. Náš výkon nebyl nic moc, nemohli jsme se trefit do správného nastavení vozu, ale jeli jsme s tím co to šlo. Za sedmé místo jsme v této konkurenci rádi."

Václav Blahna (Pavel Ondrašík):
"Letošní Caterpillar nemůžeme hodnotit jinak, než pozitivně. I když klouzavý povrch moc v oblibě nemáme, tentokrát nám to nějak sedlo a jízdu jsme si náramně užili. Výsledkově maximální spokojenost. Kloubouček dolů před pořadateli za skvěle zvládnutý závod a připravené tratě. Po všech stránkách to byla krásná rally."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"
Poděkování pořadateli za pěkně připravené tratě. Celé závody jsem si náramně užíval a stejně tak i velký souboj o vteřinky s Michalem. Teď jsem mu to vrátil za loňský rok, kdy mě porazil o 2 sekundy. Gratuluji Davidovi k prvnímu místu v Legendách."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"
Závod pro mě začal dle očekávání. Postupně jsem se chtěl dotáhnout na Romana, to se i povedlo, ale najetý náskok jsem hned v další erzetě ztratil a už jsem to nedokázal dohnat. I tak jsem dojel na 3. místě na tomto povrchu, který mi prostě nejde a neumím na něj najít nastavení ani auta ani ruk. Takže za mě spokojenost a už se těším na jiné závody, kde doufám zabojuji..."

Slawomir Ogryzek (Stanislav Dalajka):
"Hezký závod. Vše probíhalo plynule a bez problémů, ale možná by soutěži prospěla jedna RZ navíc. Možná by se nemuselo čekat na každou RZ 15 nebo 20 minut, ale jinak jsem se starty po 30. sekundách rozhodně spokojený. Tratě mi příliš nesedly, protože některé RZ byly skoro čistě "asfaltové" a dost otevřené, ale každému sedí něco jiného. Já jsem jel, jak jsem uměl, ale bohužel jsem hodně dlouho hledal ideální obutí a nastavení a když už jsem ho konečně našel, tak mi upadlo kolo a nabral jsem ztrátu asi 30s. S tím už se nedalo moc dělat a jsem rád, že jsem skončil alespoň v TOP 20. Šotolinu mám přece jen radši, takže doufám, že na "Greatu" to bude lepší."

Petr Sekula (Petr Sekula):
"Letošní Caterpillar vyšel suprově. Hlavně počasím a pěknými tratěmi. Auto fungovalo bezproblémově, ve dvoukolkách byla pěkná konkurence a bojovalo se tvrdě až do poslední zkoušky. V cíli jsem obsadil 3. místo v F2, s čímž jsem spokojený, protože auto nebylo ideální konstrukce pro tuhle kategorii. Na další závod připravuju nový vůz i podvozek, a snad nás to posune o nějaký stupínek výš."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Stejně jako loni jsme se na poslední možnou chvilku rozhodli ppro start ve skupině F2. Kit Car drží skvěle stopu a hlavně v kamínkovitých pasážích se nám dařilo jet docela "kudlu", na kluzkém jsme ztráceli. V RZ 4 nás postihl problémek s elektronikou, ale nakonec nic zásadního. Loňský skvělý výsledek se nám zopakovat nepodařilo a ani jsme nepočítali s tím, že bychom mohli konkurovat špičce dvoukolek, nicméně ztráta na třetí Sekiho Porsche byla přeci jen výrazná. Organizačně byl letošní Caterpillar na velmi vysoké úrovni, zkušený pořadatel připravil fantastický závod, kde nebylo co vytknout. Hozená rukavice pro další soutěže ERC."

Molly Taylor (Marťa Pekařová):
"Tratě byly perfektní, auto fungovalo a pořádně jsem si zazávodila. Byla to skvělá rally."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Na letošní Caterpillar jsme se po menším zimním "absťáku" dost těšili. Žádná zvláštní příprava před startem neproběhla, přeci jenom tuhle soutěž dobře známe. Na první erzetě jsme si tradičně chvíli zvykali na kluzký povrch, pak už to ale docela šlo a jelo se nám výborně. V pořadí Legend jsme se pohybovali tam, kde jsme tak nějak očekávali, svým výkonem nás ovšem zaskočil Ital Volta, který s novým podvozkem výrazně zrychlil a byl velmi těsně za námi. Tak jsme si se Svenem řekli, že bude třeba v rámci možností přidat. To se vcelku dařilo, ale občas jsme v přemíře snahy vyrobili zbytečné chyby, jež vždy stojí cenné sekundy. Nakonec jsme zmíněného Itala po vyvedeném závěru zvládli v pohodě udržet za námi a konečná 7. příčka v rámci Legend Trophy není vůbec špatná. Měli jsme z jízdy dobrý pocit a určitě jsme spokojení. Skvěle jsme se povozili, akorát nám rally připadala dost náročná, jelikož jsme po celou dobu poctivě pečovali i o naši "chráněnkyni" Ramonu Karlsson, takže jsme si to fyzicky vychutnávali minimálně dvojnásobně. Převažují ale jen a jen pozitivní dojmy."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Soutěž jsem si užil. Nicméně chyby jsou a chyby budou, je pořád co zlepšovat, ať už na stylu jízdy, tak i na technice. Velký dík patří pořadatelům. Těším se na další závod."

Louise Cook (Míša Valentová):
"Konečně začala sezóna! Zimní klouzání pro mě není to pravé ořechové, a tak jsem se na oblíbený Caterpillar hrozně těšila. Velmi mě překvapil zájem spousty jezdců o výsledky naší posádky. Díky tipovačce ERC za námi chodili a neustále zjišťovali jak na tom zrovna jsme. Po mě tak vznikla velká výzva probojovat se do první pětatřicítky, což byla KO otázka pro tipující. Nakonec se mi to o jedno místečko nepodařilo. Krásně jsem si ale zazávodila a se svým výkonem jsem spokojená. Tratě byly nádherné, stejně jako počasí."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Na tuto rally jsme se docela těšili. Po dlouhé době venku na čistém vzduchu! Auto prošlo zásadní repasí v autorizovaném špičkovém servisu dosti známého jména - Sedláček a spol. Bylo perfektně připravené na rally a na nás zbývalo pouze zvolit optimální obutí a použít umu ovládat rychlost tohoto vozu. To se nám bohužel ani v jednom případě nepodařilo. V prvních třech RZ jsme laborovali s obutím, což se rapidně ukázalo na časech. V RZ 2  jsme dokonce asi od půle vložky jeli pouze trojkolku - po předchozí rychlé výměně a nedůsledném utažení kol - což nám ještě více podrazilo nohy. Po třetí erzetě se vše změnilo. Dostali jsme zapůjčeny optimální gumy od jedné nejmenované špičkové stáje. To nám sice dosti pomohlo, ale na dobré umístění už bylo pozdě. S prvním závodem z naší strany nejsme vůbec spokojeni. Ze strany pořadatelské byl závod perfektně připraven! Pouze malý nezvyk na starty po 30. sekundách, ale to je pouze o zvyku."

Ekaterina Stratieva (Jana Fendrychová):
"Byl to můj první Caterpillar a musím říct, že se mi soutěž moc líbila. Pořadatelé závodu odvedli skvělou práci - tratě byly pěkně připravené, dobře značené a snad vůbec poprvé jsem nikde nezabloudila. Celou soutěž jsme sváděli krásné a vyrovnané boje s Ramonou Karlsson, která se závod od závodu zlepšuje. Poslední erzety soutěže naznačily, že určitě nebude jednoduché ji udržet za sebou na dalších závodech. Ještě jednou díky pořadatelům za perfektně připravenou a zvládnutou rally a už teď se těším na Great Cross, kde to bude moje premiéra na šotolinovém povrchu."

Ramona Karlsson (Marťa Matulíková):
"Byl to můj první start na "velkém" závodě. Po prohlídce tratí mi to přišlo strašně dlouhé, ale nakonec to nebylo tak hrozné. Na začátku jsem si nemohla zvyknout na to časté střídání povrchů, chvíli to drželo, chvíli hodně klouzalo, tohle bylo pro mě docela těžké. Nejhorší byly asi ty kamínky na střeše garáží. Nakonec jsem si na to všechno tak nějak zvykla a bylo to v pohodě. Určitě to celé byla velká a zajímavá zkušenost. Sice jsem zase čtvrtá v holkách, podobně jako v zimních závodech, ale nejbližší soupeřku Ekaterinu Stratievu jsem tady celkem třikrát porazila na rychlostní zkoušce. Dokonce i v celkovém pořadí to nebylo vůbec špatné, čekala jsem to horší, taťka mě chválil, takže jsem spokojená."

Mike Pattison (Ivo Šimeček):
"Rally se nám celkem povedla, až na první RZ, kde nám odešlo řízení. Technika má ještě rezervy, ale na příště budeme připraveni. Závod byl pěkný a počasí taky super."

Ondřej Bětík (Ondřej Bětík):
"Je tady jaro a i jeho vlaštovka v podobě Caterpillar rally. A také jedna z mála možností našeho týmu odskočit si s kolotoče závodu Race Trucků na okruzích k "běhací soutěži" a zlepšit si kondičku :). Na závod jsem se těšil a mile mne překvapil perfektní organizací. Dokonce i pořadatelé zajistili správnou teplotu vzduchu. Tratě byly skvěle připraveny, časový harmonogram fungoval a vyvěšení časů startu do jednotlivých RZ nám juniorům hodně pomáhalo. 51. místo celkově a 3. místo v Junior Academy je docela dobrý výsledek. Uklouzaný beton zkombinovaný s úseky hrubé penetračky jsou opravdu náročný povrch oproti nagripovanému zimnímu koberci. Ještě jednou velký dík pořadatelům za nádhernou soutěž, kterou jsem si hodně užil."

J. "Laila" Bloom (Míša Sedláčková):
"Konečně po zimě venku! Na tyto závody jsem se moc těšila. Bylo to pěkné, líbilo se mi to střídání povrchů z hladkého klouzavého na drsný neklouzavý. Velká změna pro mě byla startování po 30. sekundách - moc se mi to nezamlouvalo, protože jsem měla pořád někoho v "patách" a to mě dost znervózňovalo. V garážích bylo docela chladno, ale dalo se to přežít. Závod se mi jinak docela povedl, auto mě poslouchalo bez závad a s výsledkem jsem spokojená. Pomalu se učím rychlosti, techniku a styl jízdy a tohle byla dobrá škola."

Dave Pattison (Patrik Šimeček):
"Super rally, erzety byly skvělé. Bohužel v RZ 5 se mi pokazilo auto, doteď jsme pořádně nezjistili co se stalo, domnívám se, že byl problém v senzorovém kabelu. Ale to je rally."

Rudi Šali (Team DOKTOR RACING):
"Druhé místo se stejným počtem získaných pomocných bodů jako vítězný Sheron. To je malinko škoda, protože po většinu závodu jsme figurovali na prvním místě. Filda měl nějaký ten technický problém a to nás připravilo o kýžené body v pomocné tabulce. Všem díky za super závod."

Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"Tentokrát to byl nic moc výsledek, všem našim posádkám se nedařilo. Konkurence holt nespí a dostala od nás teď šanci, ale na další závody zaberem a pokusíme se vrátit na bednu!"

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Přes zimní pauzu jsme do Marlbora angažovali avízovanou posilu v podobě dvojnásobného šampióna Pavla Sibery. Ten na "Catu" startoval po delší pauze se špičkovým, nicméně ještě syrovým Peugeotem 208 T16. V úvodu soutěže potvrzoval své kvality a jezdecké umění, ve čtvrté zkoušce však přišla havárie a uražené kolo znamenalo velký propad pořadím. Výsledné 38. místo je zklamáním. Jen o jednu příčku před Siberou dokončil soutěž po žalostném výkonu Gustavo Trelles s repasovanou Xsarou, důvodem jeho nevalného výsledku je zejména nedostatek vhodných pneumatik. Oba pak zůstali na štítu juniorské amazonky Cookové, což zavání mírnou ostudou. Jediný, kdo výrazně nezklamal, byl nestor Gibo Fagaso, který odjel s dvoukolkou svůj standard a bodoval alespoň v F2 Trophy. Po nevydařeném vstupu do sezóny a částečném zklamání se musíme důkladně připravit na následující The Great Cross Rally, kde chceme bodovat!"

Karl Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING):
"Naše stáj se letos skládá výhradně z mladých děvčat, proto na body v týmech zas tolik nepomýšlíme. Musím ovšem všechny tři holky pochválit za předvedené výkony na této rally, především pak vítězku Lady Trophy Molly Taylor, jež předvedla opět výborný výkon s hezkým celkovým umístěním. Svému dobrému jménu neudělala ostudu ani Louise Cook startující po delší době se čtyřkolkou. Do našich řad jsme letos přivítali Ramonu Karlsson. Tato dívka se i přes minimum zkušeností poprala se soutěží parádně a ukázala svůj nesporný talent."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM):
"V průběhu podzimních a zimních měsíců se nám povedlo dát dohromady nový tým, jehož zakladatelem je aktivní jezdec Robert Droogmans. Původně se jednalo jen o jeho "soukromé tažení" v ERC, s postupným vývojem však nastaly zlomy, a tak se vykrystalizovala zajímavá týmová sestava. Po několika jednáních se podařilo angažovat známého a populárního Belgičana Loixe, který nedostal možnost prodloužit smlouvu u Marlbora, což byla pro tento legendární tým určitě chyba, jenž se na této rally výsledkově projevila. K němu do naší sestavy přibyl mladý talentovaný jezdec Emil Bergkvist ze Švédska, jenž byl doporučen právě Freddym. A protože je Robert srdcem i duší Legenda, domluvili jsme se, že by všechny posádky měly startovat v Legend Trophy. Prozatím disponujeme trojicí Lancií, v průběhu roku se však očekává pár změn ve vozovém parku. Do první společné rally jsme nastoupili v kompletní sestavě a myslím, že jsme byli dobře připraveni. Nemáme žádné ambice na body v Team Trophy, spíš se snažíme podpořit naše posádky v co nejlepším výkonu pro umístění v kategoriích. Na Caterpillaru byl z naší sestavy nejlepší velezkušený "Loa", který předvedl hezkou jízdu. Svůj dobrý standard jel Droogmans, jeho výsledek ovšem ovlivnil nečekaný výpadek v jedné z RZ díky vypadlé spojovačce řízení. Doslova vynikající byl junior Bergkvist, pro něhož to byla první opravdová velká soutěž a dokázal tak celému týmu, že naděje do něj vložené, nemusí být v žádném případě marné. Všem jezdcům děkuji za odvedenou práci a musím konstatovat, že se "nám to rozjelo" líp, než jsem očekával."




                                                                                                                                                                                                                         „Loa“