Výsledky
XIX. Criterium Fryšták 2016

 Absolutní pořadí Fryšták 10.9. 2016, startujících - 63 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Vít Kutal Kajetanowicz - Baran VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD 22:06,5
2 Filip Bezděk Robert - Bedon VW Polo R WRC Red Bull 4WD +0:21,7
3 Karel Bajza Tänak - Mölder Subaru Impreza WRC Sheron Racing Team 4WD +0:32,1
4 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Peugeot 207 S2000 Doktor Racing 4WD +0:35,0
5 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +0:40,5
6 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký VW Polo R WRC Doktor Racing 4WD/Junior +1:08,9
7 Michal Holínek Holínek - Holínek Wartburg 353 WR ASport Rally Team Legend +1:13,5
8 David Šintál Wiegand - Šintál VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD +1:23,7
9 David Kubeš Kubeš - Kubeš Fiat 131 Abarth ASport Rally Team Legend +1:34,4
10 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Legend +1:41,7
11 David Sedláček Grzyb - Mazur Škoda Fabia WRC Red Bull 4WD +2:01,9
12 Jan Zbranek Vatanen - Richards Ford Escort RS 1800 MAKA E-motor Legend +2:21,8
13 Dan Peťovský Peťovský - Úlehla Škoda Fabia Kit Car ASport Rally Team F2 +2:46,7
14 Marián Dalajka Dalajka - Kadlečík Hyundai i20 WRC Rockstar Energy Team 4WD/Junior +3:02,7
15 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek Škoda 130 RS PMJ Racing Legend +3:16,7
16 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Subaru Impreza WRC TB Racing 4WD/Junior +3:19,9
17 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +3:21,7
18 Stanislav Dalajka Ogryzek - Dalajka Peugeot 106 Maxi Rockstar Energy Team F2 +3:23,4
19 Robin Šiška Al-Attiyah - Bernacchini Toyota Celica Turbo Rockstar Energy Team Legend +3:44,7
20 Ivo Žaludek Černý - Kohout Honda Civic Type-R RR Team F2 +3:49,0
21 Matyáš Zbranek Biasion - Siviero Peugeot 306 Maxi MAKA E-motor F2 +4:01,9
22 Radek Vymětalík Volta - Moliterni BMW M3 J-R Rally Team Legend +4:10,3
23 Kryštof Fadler Fadler - Řiháková Subaru Impreza WRX MAGSY Fados Rally Team 4WD/Junior +4:27,5
24 Radek Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara Kit Car Marlboro Dealer Racing F2 +4:41,2
25 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Peugeot 306 Maxi Coyote Racing Team F2 +5:02,0
26 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +5:02,7
27 Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Belga Team Legend +5:14,5
28 Patrik Šimeček D.Pattison - Krlić Peugeot 306 Maxi Viking Speed Racing F2/Junior +5:37,9
29 Petr Dušek Dušek - Dušek Lancia Delta HF Integrale Douša Rally Team Legend/Junior +6:11,8
30 Petr Šíma Solberg - Minor VW Polo R WRC M-Sport 4WD +6:19,0
31 Ladislav Jež ml. Jež jun. - Ladik Škoda Fabia S2000 Škoda Motorsport 4WD/Junior +7:13,9
32 Tomáš Polepil ml. Polepil jun. - Valerián Subaru Impreza WRC Tom Polep Team 4WD +7:18,7
33 Marek Šiška Al-Qassimi - Martin Hyundai i20 WRC RR Team 4WD +7:46,7
34 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Subaru Impreza WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +8:17,5
35 Tomáš Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Fiat 500 Abarth Gerd Rally Team F2 +8:32,6
36 Martina Matulíková Karlsson - Walfridsson Suzuki SX4 WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +8:33,8
37 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia S2000 Red Bull Junior 4WD/Junior +8:47,1
38 Jana Fendrychová Stratieva - Nyírfás Subaru Impreza WRX PMJ Racing 4WD/Lady +9:02,6
39 Daniel Mikl Solá - Amigo Citroën Xsara Kit Car ZedArt Racing F2 +9:02,9
40 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Grande Punto S2000 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +9:13,7
41 Ondřej Kysel Washio - Suzuki Subaru Impreza WRC Kamikaze Racing 4WD +9:25,4
42 Martin Berger Droogmans - Joosten Lancia Delta S4 Belga Team Legend +9:43,4
43 Michal Odstrčil Stohl - Müller Škoda Fabia Kit Car Barum Team F2 +9:49,2
44 Jiří Pospíšil Darniche - Mahé Škoda Fabia S2000 Chardonnet 4WD +10:25,9
45 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Legend/Junior +10:47,3
46 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Legend +10:55,1
47 Petr Hanák Harrach - Wicha Toyota Celica GT-Four Barum Team Legend +11:54,8
48 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Golf GTi Belga Team 4WD/Junior +12:36,3
49 Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Ford Escort RS 1800 Viking Speed Racing Legend +12:50,3
50 Martin Ondrašík Consani - Vilmot Subaru Impreza WRC PMJ Racing 4WD/Junior +13:02,4
51 Jiří Podvala Podvala - Skřivánková Lancia Stratos HF J-R Rally Team Legend +13:56,5
52 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Ford Focus WRC Junior Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +14:26,8
53 David Vaculík Vaculík - Vaculík Lancia Delta HF Integrale RR Team Legend/Junior +15:00,9
54 Michaela Sedláčková Bloom - Laila Citroën Xsara WRC Winx Rally Team 4WD/Junior/Lady +15:11,7
55 Martin Karlík Karlík - Karlíková Mini JCW S2000 Karlík Motorsport 4WD/Junior +15:41,8
56 Milan Kadlečík Kadlečík - Kresta Hyundai i20 WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +20:17,1
57 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Peugeot 207 S2000 MM Racing 4WD/Junior +20:28,2
58 Dominik Motal Griebel - Winklhofer Subaru Impreza WRC Motalovci Rally Team 4WD/Junior +22:41,4
             

            

 Odstoupili
soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl VW Polo R WRC Doktor Racing 4WD zadřený náhon
Michal Pospíšil Sibera - Jirátko Peugeot 208 T16 Marlboro Dealer Racing 4WD odstoupil
Ivo Šimeček ml. Ingram - Becker Hyundai i20 WRC Viking Speed Racing 4WD tech. problémy
Tomáš Polepil Polepil - Polepilová Citroën DS3 WRC Tom Polep Team 4WD odstoupil
Lucie Bílková Bílková - Bílek Ford RS200 TB Racing Legend/Junior/Lady odstoupila
     
       


  

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Kajetanowicz (Vít Kutal) 7
kompletní časy a výsledky (pdf) Panizzi (Josef Pekař) 1
  startovní listina     


 Teamy  Značky
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  VW
2  Monster Energy Team 2  Subaru
3  Doktor Racing 3  Škoda
4  ASport Rally Team 4  Peugeot
5  Sheron Racing Team 5  Wartburg
6  Čamlíkov RallySport Zlín 6  Fiat
7  MAKA E-motor 7  Toyota
8  Rockstar Energy Team 8  Ford




 

"ASFALTOVÉ PEKLO NEZKLAMALO"

Letos šestým závodem šampionátu Euro RC Rally Challenge byl asfaltový Criterium Fryšták. Již popáté v sezóně se z prvenství radoval nezastavitelný Kajetan Kajetanowicz s VW Polo R WRC z dílen Monster Energy Teamu, stejný vůz pilotoval i druhý v cíli Cédric Robert reprezentující vítěznou stáj Red Bull, na bronz zde dosáhl Ott Tänak se Subaru Impreza WRC týmu Sheron Racing Team. 
 

     

Druhá nejstarší a oblíbená rally Criterium Fryšták se tradičně konala v září v prostorném areálu firmy ObalPrint ve Fryštáku. Zdejší asfalt je spíš směsicí různých zpevněných povrchů a jejich časté střídání se změnami přilnavosti dělá z této soutěže opravdu náročnou zkoušku, kde je potřeba nejen přesná a rychlá jízda, ale i jezdecký cit. Právě proto jsou tratě ve Fryštáku zárukou dramatických momentů, kterých bylo letos k vidění vcelku dost. Za velmi letního počasí se na startu prezentovalo rekordních 63 jezdců, mezi nimiž bylo i několik úplných nováčků. Ze špičky šampionátu nechyběl prakticky nikdo, snad jen krom Casiera. Letošní 19. ročník nabídl celkem 8 rychlostních zkoušek různé délky. 

Od prvopočátku bylo opět jasné, kdo zde bude diktovat tempo. Samozřejmě to byl polský rychlík Kajetanowicz, jenž vyhrával jednu erzetu za druhou a budoval si na ostatní pronásledovatele náskok. Ten sice narůstal pomalu, ale jistě a v cíli měl hodnotu necelých 22 sekund. Nejblíže se "Kajtovi" držel trojnásobný mistr Cédric Robert, který strávil celou soutěž na druhém místě a i když se svým Polem předváděl bezchybnou jízdu, na suverenitu polského mladíka to ani tentokrát nestačilo. Na třetí příčce se v průběhu rally vystřídali tři závodníci, když nejlíp začal Tänak, na bronzový post na chvíli nakoukl taky rychlý Basso a rovněž skvěle rozjetý Panizzi. Posledně jmenovaný "soutěživec" si dokonce připsal nejrychlejší čas na zrádné RZ Příjezd a byl vlastně jediným, kdo narušil hegemonii Kajetanových vítězných časů v RZ. Nakonec však třetí pozici vybojoval Estonec Ott Tänak s Imprezou a svým výkonem i výsledkem utvrdil stejnou příčku v průběžné klasifikaci šampionátu. Té vévodí Kajetanowicz, který je nyní jen krůček od titulu absolutního mistra. Ohrozit už jej může pouze Francouz Robert, jeho šance na obhajobu jsou ale spíš v teoretické rovině a za nepředpokládaných událostí. Ovšem i ty se někdy stávají a definitivně tak rozhodne až závěrečná soutěž mistrovství. Něco podobného platí i o dvojici Basso a Panizzi, ti spolu ještě svedou boj o konečné umístění v tabulce, kde navíc oba můžou živit naději na případný bronzový pohár na úkor Tänaka. Ve Fryštáku se však ani jednomu z nich nepodařilo estonskou "střelu" dostihnout. Pořadí první pětice v klasifikaci kopíruje i pořadí v této soutěži, kde tedy Giandomenico Basso dojel na místě čtvrtém, ambiciózní Gil Panizzi pak byl těsně pátý. Ve výsledcích pak následoval Filip Kopecký, jehož Volkswagenu asfalt očividně svědčí a vítěz z řad juniorů tady dosáhl dalšího svého výborného výsledku. Naprosto skvěle si počínal taky Michal Holínek s Wartburgem, když tento vítěz Legend dojel na parádní sedmé příčce po nesčetných soubojích s ostatními jezdci. Jako osmý byl klasifikován Sepp Wiegand potvrzující opět své nesporné kvality. Do bodované desítky se vešli ještě dva zástupci Legend Trophy v pořadí David Kubeš a Alex Bengué jedoucí na předepsaných pneu pro tuto kategorii, "Sedanky" ale jak známo na asfaltu fungují. Z jezdců, majících vždy ambice na přední příčky, se tentokráte na body neprosadil třeba nakonec jedenáctý Grzyb, hůře však dopadl Brane Küzmič odstoupivší se zaseknutým "šutýrkem" v náhonu, cíl nespatřil ani Pavel Sibera, jehož spolujezdec "prokecal" nástup na start jedné z RZ. Z různých důvodů nedokončilo těžkou soutěž i pár dalších a cíli bylo klasifikováno 58 účastníků.

Junior Trophy
Že je tato proklamovaná kategorie stále oblíbenější, dokazuje i letos zatím nejvyšší počet 23 startujících posádek ve věku do 15. let. Z nich tvořilo téměř třetinu i sedm mladých děvčat. Na startu bylo také několik zcela nových juniorských tváří. K nim rozhodně nepatří již od minule úřadující mistr Filda Kopecký, který se opět stal suverénním vítězem a svým výborně připraveným vozem VW Polo R WRC svedl bitvu o výsledek v absolutním pořadí, kde nakonec dosáhl na parádní šesté místo. O stříbro v juniorech se podle očekávání postaral Marián Dalajka s Hyundaiem, který při neúčasti Huberta Ptaszeka měl celkem snadnou pozici. Dlouho se na třetí příčce držela nejrychlejší "děvčica" Molly Taylor, nakonec se však až v úplném závěru musela sklonit před Tomášem Bílkem jun. Ten se postaral o milé překvapení soutěže, jeho jízda byla nenápadná, ale postupně lepší a lepší časy jej v závěru posunuly na hodnotný bronz, byť jen o necelé 2 vteřinky, a to na úkor právě "Taylorky". Na pátém "fleku" skončil dravý Kryštof Fadler s Imprezou, za ním se klasifikoval Dave Pattison soustředící se hlavně na brázdění bujarých řek dvoukolek. Sedmý dojel Petr Dušek, jenž se s Lancií zároveň účastnil i kategorie Legend, v pořadí pak následoval nadějný Ladík Jež jun. řídící "rodinně tovární" Fabii S2000. Devátým juniorem byl Pavel Maštalíř, kterému soutěž opravdu vyšla a tento mladý talent se navíc stal nejrychlejším v nevypsaném hodnocení Junior Academy. Desítku bodujících doplnila ještě žlutá Suzuki Ramony Karlsson. Hned za ní dojel stříbrný jezdec zmíněné "Akademky", určené pro nejmladší závodníky do osmi let, populární Esapekka Lappi, třetí v tomto neoficiální hodnocení skončil Robert Consani. Ovšem všichni ostatní nejmenovaní junioři a juniorky, jež tento nelehký závod dokončili, zaslouží pochvalu za své výkony a za tradičně velkou bojovnost.

Legend Trophy
Početné složení měly na startu taky Legendy, ve speciálním uzavřeném parkovišti bylo k vidění hned 17 pěkných historických skvostů. Největšími adepty na prvenství byla elitní trojice jezdců - Bengué, Holínek, Kubeš. Rozčeřit vody měl taky jasný mistr dvoukolek Václav Blahna, jenž nasadil "eReSovou Stotřicítku", ta byla ovšem poháněna jen jednou nápravou a na rychlé jezdce se čtyřkolkami to nemohlo stačit. Od začátku udával tempo Míša Holínek, který představil legendární vůz Wartburg 353 WR. I přes veškerou snahu mu nikdo z Legend významněji nestíhal a Michal si tak do tabulky připsal maximální počet bodů. Tím tak ještě zdramatizoval boj o letošní titul, který jistě bude kořením závěrečné rally. Stříbrný byl "Holasův" kolega z týmu ASport David Kubeš s Fiatem, jenž na zpevněném povrchu prezentoval svoji rychlost, což dokazují i dva nejrychlejší časy v erzetách. Spíš šotolinově laděný Alex Bengué se tentokrát musel spokojit se třetí příčkou, přesto však zůstává v těsném vedení klasifikační tabulky. Na místě čtvrtém zde dojel Ari Vatanen, pro něhož to byla povedená soutěž, za usměvavým Finem pak skončil po sympatickém výkonu Václav Blahna. Jako šestá byla klasifikována Toyota rychlého katarského závodníka Al-Attiyaha, za nímž pak dokončil Ital Giuseppe Volta s "Baworákem". Dále pak následovaly tři vozy Lancia Delta, když osmou Legendou v cíli byl Belgičan Freddy Loix, body za deváté místo si domů odvážel junior Petr Dušek, desítku pak uzavíral vlasatý Belgičan Robert Droogmans.

F2 Trophy
"Efdvojky" byly klasicky velmi zajímavé. Při neúčasti mistra Blahny, expandujícího do Legend, se uvolnila cesta k prvenství pro více účastníků. Těch bylo na startu celkem 10. Hlavním adeptem na první "flek" byl především Dan Peťovský, ale již úvodní erzeta ukázala vyrovnanost většiny ostatních jezdců. Dan se svou Fabií Kit Car nakonec postupně všem ujel a zaznamenal v cíli premiérový triumf v F2 Trophy. Výbornou jízdu předvedl rovněž Polák Ogryzek, který se dlouho držel na dostřel, nakonec se pak musel smířit se stříbrem, ale zanechal velmi dobrý dojem. Skvěle si vedl taky Honza Černý s Hondou Civic a z jeho počínání byla v cíli hezká třetí příčka. Až za ním pak skončil Ital Biasion, který si jistě dělal ambice na lepší výsledek. Pátou dvoukolkou v cíli byl Citroën nestora Giba Fagasa, jen kousek za španělským "Marlborářem" pak dojel Václav Arazim. V pořadí dále následoval junior Dave Pattison s novou "třistašestkou". Za ním závod dokončila osmá předokolka Fiat 500 Abarth, kterou pilotoval Tomáš "Gerd" Grebeníček, devátým vozem s jednou poháněnou nápravou byla Xsara Daniho Solá, jenž se na startu "velké" soutěže objevil po několika letech, poslední bod pak zůstal na Manfreda Stohla. Situace v tabulce šampionátu F2 nabrala na akčnosti, když druhý, třetí a čtvrtý v celkovém pořadí mají naprosto shodný počet bodů a o umístění na konečné bedně tak rozhodnou výsledky závěrečného podniku.

Lady Trophy
Kategorie děvčat obsahovala ve startovní listině 7 jmen. A některé souboje o pořadí se ve Fryštáku vyvíjely poměrně dramaticky. Neplatilo to ale o již obligátní vítězce Molly Taylor, ta si jela opět "svou ligu" a soustředění australské závodnice bylo spíše v rovině celkových juniorů. Další maximální bodový zisk jí v rámci Lady Trophy zajistil očekávaný titul nejrychlejší holky. Na místě druhém se zpočátku pohybovala rychlá Louise Cook, té ovšem štěstí nepřálo, když zaznamenala problémy s elektronikou svého Fiatu, v jedné z RZ navíc poškodila zavěšení a klesla na čtvrté místo. Na druhé pozici ji tak vystřídala jiná zástupkyně Playboy Red Racingu Ramona Karlsson, jenž předváděla konstantně pěkný výkon a odměnou jí bylo vytoužené umístění na bedně ozdobené nečekaným stříbrem. Na bronzové příčce dovezla do cíle své růžovoučké Subaru Jekatěrina Stratieva, která se až do úplně poslední erzety musela obávat mocně finišující Angličanky Cook. Náročnou soutěž úspěšně dokončila ještě mladičká Karolínka Kalíková, jenž znovu porazila Švédku Bloom, další velmi mladá bojovnice Lucka Bílková cíl nakonec nespatřila.

Závěrem
19. ročník Criterium Fryšták byl letos velmi vydařenou akcí. Soutěž provázely hezké souboje na mnoha frontách, vše bez výrazných potíží v pohodě klapalo, obětavý časoměřič Mira se v tom vedru taky neupekl a atmosféra byla jako vždycky vynikající. Velké poděkování míří především na adresu hlavního organizátora Martina Vavřičky za poskytnutí firemního areálu, kde je možnost postavit jedinečné erzety, za parádní zázemí, za ceny pro závodníky a v neposlední řadě za zajištění občerstvení. Jde cítit, že i když Martin sám aktivně nezávodí, nechybí mu zapálení a cit pro uspořádání tohoto krásného asfaltového podniku.

 
Ohlasy některých účastíků:

Kajetan Kajetanowicz (Vít Kutal):
"
Závod byl pěkný. Trochu jsem se bál pneumatik, protože jsem měl jen hodně sjeté Dashe. Ale auto jelo i tak super a nebyl problém ani s nastavením. Tratě se mi tady líbily, jako každý rok, a ceny pro vítěze byly taky pěkné. Jen bych možná ocenil, když má někdo problém a myslí si, že jsem podjel kužel, přitom to ani neviděl, kdyby slušně přišel a zeptal se jak to bylo, a nevydával hned za pravdu, jak si myslí, že to bylo, jen na základě toho jak byly kužely po mém průjezdu."

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník): 
"
První polovina závodu byla pro nás trápení a nalezení správného nastavení. Ve druhé polovině se podařilo auto nastavit a hlavně RZ 6 a 7 nás hodně bavily. Nakonec z toho byl i boj o třetí místo, které jsme nakonec prohráli a tímto gratuluji Tänakovi. Nejvíc nás ale mrzí bodová ztráta v týmech, kde nám Red Bull odskočil na tři body a titul se vzdaluje."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Pěkné závody a pěkné souboje.
Drželi jsme krok s Bassem a Tänakem, dokonce jsme chvíli okupovali i třetí flek, ovšem nepovedená sedmá erzeta rozhodla o našem „až“ pátém místě. Jsme ale i tak s výsledkem a s naším předvedeným výkonem spokojení. Děkujeme pořadateli Martinovi za opravdu hezký a podařený závod."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"
Na soutěž jsem jel 100% připraven a jsem rád, že se to vyplatilo. Minulý rok jsem na tomto závodě měl samé technické potíže, letos jsem měl problém jen v jedné RZ, kdy jsem jel jen na přední náhon. I přes tento problém jsem kategorii vyhrál a navíc mě velice těší i výsledek Davida, který dojel jako druhý a tím jsem získal dost bodů proti Romanovi. Dobojováno teda určitě není a v posledním závodě bych rád tento výsledek zopakoval."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"
Pořadateli poděkování za už tradičně pěkné závody. Po dlouhé době to byla soutěž na asfaltu a tak to taky pro mě dopadlo. Michal s Davidem začali rychle ujíždět a než jsem si stihl zvyknout na nízké nastavení, tak byli oba kluci daleko. V posledních dvou RZ se mi podařilo zatáhnout, ale bylo už pozdě. „Dejv“ mi tady vzal cenné body, ovšem doufám, že je dokáži vzít zpátky na poslední soutěži. Tam chci jet od začátku naplno. Míšovi gratuluji k vítězství, ale o titulu v Legendách rozhodne až závěrečná rally a já se moc těším na souboj o něj."

Václav Blahna (Pavel Ondrašík):
"Původně jsme na tomto závodě z důvodu naší pracovní vytíženosti v posledních dnech neměli startovat, ale nakonec jsme se rozhodli, že tak krásnou asfaltovou soutěž prostě nemůžeme vynechat. Po Rajdu v naší garáži padlo rozhodnutí, že již definitivně opustíme kategorii dvojkolek a vrátíme se zpět do Legend. Osedlali jsme tedy naši stařičkou „stotřicítkua parádně jsme se s ní na těchto luxusních tratích svezli. S výsledkem spokojenost, na víc jak pátý flek to tentokrát nebylo, pánové vpředu jedou hroznou kudlu. Díky pořadatelům za krásný závod a příjemně strávený den."

Slawomir Ogryzek (Stanislav Dalajka):
"Hezká soutěž a krásné tratě. Trošku jsem prodělával na startovní pozici, nicméně v 6. RZ Dan ukázal, že je na asfaltu prostě lepší, takže jsem bral to co zbylo, a to 2. místo v kategorii. Poslední dvě RZ už jsem se soustředil jen na šetření nezrovna 2WD podvozku a udržení druhé pozice. Děkuji za slušně probíhající závod, jen to věčné předjíždění a nemožnost posunout mě ve startovce mi trošku vadila."

Giuseppe Volta (Radek Vymětalík):
"
Pan Vavřička nachystal i letos dokonalé zázemí pro závodníky, takže jsem se hodně na závod těšil. Ovšem s mým výkonem nemůžu být spokojen, bylo to pomalé a celkově takové neslané, nemastné. V podstatě  mi výsledkově vyšly krátké dvě RZ před firmou, a to je hodně málo. Příště budu muset zabrat."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"
Parádní „Frysko“, jak je tady už zvykem - nádherné tratě, skvělé zázemí, prostě moje oblíbená rally. Jen to horko nám dalo zabrat a ještě ztížilo již tak náročnou soutěž. I tak jsme si to náramně užili. Musím opět vzpomenout na nejkratší RZ Příjezd, který znám za ty roky dokonale, ale vždy mě něčím překvapí. Letos jsem nedobrzdil v kamínkové pasáži odbočení, při druhém průjezdu touto záludnou erzetou mě zaskočila úzká rovinka po nejvzdálenějším vracáku, do které jsme se nevešli. Tak to zkusím bez chyb příští rok, jak si to říkám vždycky. Na jubilejní 20. ročník Fryštáku se těším už teď!"

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Pěkné počasí , skvělá atmosféra a občerstvení , těžké ale zároveň skvěle připravené tratě a v neposlední řadě perfektní organizace celé rally - to byl letošní Criterium Fryšták .K Marťovi jsme se dost těšili, konečně asfalt!!! Auto po malých úpravách a nastaveních fungovalo docela dobře. Rally jsme si báječně užili a krásně jsme se svezli. S výsledkem jsme docela spokojeni, i když jsme si představovali umístění aspoň o pár fleků nahoru."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Tato soutěž je prostě klasika, která nezklamala ani letos. Svezení bylo jako každý rok výborné, jen to počasí mohlo být mírnější, bylo to díky tomu únavné. Ještě, že nás hlavní pořadatel Martin skvěle zásoboval chlazenými nápoji, tímto mu děkujeme za tradičně hezké závody!"

Dave Pattison (Patrik Šimeček):
"Premiéra s novým vozem Peugeot 306 Maxi byla bezproblémová, ale nebyla úplně podle mých představ. Od nového vozu jsme očekávali více, než jen velice průměrný závod, jako jsem zajel. Chtěl bych se přiblížit více špičce F2 ,která mi stále uniká. Podle mého názoru je Criterium jedna z nejlepších soutěží kalendáře, takže se mi tratě jako vždy velice líbily. Těšíme se na další závod…."

Ramona Karlsson (Marťa Matulíková):
"Paráda. Konečně na bedně a ještě k tomu na stříbrném místě. Na celoroční soupeřku Janu jsem si tady věřila, dařilo se mi ji porážet a vyšlo to. To, že jsem skončila druhá z holek, způsobily i problémy Míši Cook, která je jinak rychlejší. Jen můj servisák se hodně zapotil, protože mi po skončení třetí erzety shořela elektronika a vypadalo to na odstoupení. Naštěstí se narychlo podařilo vypůjčit regulátor od Sibery, kterému tak děkuji. Jinak tratě a závody celkově byly krásné, nejvíc se mi líbily ty dlouhé erzety a taky bezvadné zázemí od pořadatele."

Ekaterina Stratieva (Jana Fendrychová):
"První čistě asfaltová soutěž se dle našeho názoru vydařila. Krásné tratě, super počasí a výborná atmosféra, prostě rally jak má být. Nám sice asfalt příliš nesvědčí, holky nám ujížděly, nicméně jsme se krásně svezli a celý den si náramně užili. Díky pořadatelům za opravdu parádní soutěž! Teď si jen v koutku duše přejeme, aby asfaltové cestičky na malenovickém dopravním hřišti rozryli krtci a jel se poslední závod na šotolině…. Néé, teď vážně, snad se nám všem holkám vyhnou na závěrečném podniku technické problémy a dobře si zajezdíme a zazávodíme."

Louise Cook (Míša Valentová):
"Tak nás na slavném Fryštáku potrápila technika. Úvod byl z našeho pohledu dobrý, po třetí zkoušce jsme figurovali mezi děvčaty na druhé pozici, následující RZ Příjezd, na kterou nás taťka upozorňoval, však všechno změnila. Problém s elektronikou nás stál asi 25 vteřin horší to ale bylo v následujícím druhém průjezdu, kde jsme chtěli zabrat a ztrátu smazat. Náraz do obrubníku a poškozené zavěšení pravého předního kola nás stálo další minutu. Do následujících RZ jsme šli naplno s velkou dávkou rizika, podařilo se nám tak na naši nejbližší soupeřku z Bulharska najet 50 sekund a před finálovou zkouškou jsme s ní měli skoro shodný součet časů. Poslední vložka nám ovšem nesedla a dokonce jsme trefili cílové značení, takže z toho nakonec byla jen „brambora“ v Lady Trophy. Škoda. Přesto jsem spokojená, náramně jsme si zazávodili a užili si krásnou sobotu."

Shunichi Washio (Ondřej Kysel):
"Na svůj první závod jsem se chystal už delší dobu a sobota mě ujistila v tom, že jsem si lépe vybrat nemohl. A to nejen proto, že jsem neskončil poslední a nezničil auto, ale především díky skvělé organizaci a atmosféře. Domů jsem odjížděl nadšený a vím, že příští rok se sem určitě vrátím."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Na této rally jsme startovali poprvé. Asfalt nepatří mezi naše oblíbené povrchy, což nás utvrzovalo hned od začátku, z naší jízdy jsme neměli moc dobrý pocit, navíc jsme dělali „hafo“ chyb. O to víc nás pak překvapil celkový výsledek v soutěži. Takže nakonec spokojenost. Až na to vedro byla celá rally parádní, areál a zázemí super, tratě byly kvalitní, ani ty dlouhé zkoušky nebyly nijak zvlášť běhavé. Nám se tady prostě moc líbilo."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"
Závod to byl hodně kvalitní, tratě super, jen to horko bylo neúprosné. Začátek nám moc nevyšel, už ve druhé zatáčce první erzety jsme urvali vypínač a bylo hotovo. Škoda, jinak by jsme se přetahovali s Gerdem o vteřinky. Pořadatelům palec nahoru za pěknou sobotu...."  

Paolo Alessandrini (Jan Červenka):
"Cílem bylo dojet aspoň 10 míst od konce a porazit dospěláka Cerrata. To, že porazím i některé další jezdce, jsem nečekal, takže spokojenost."  

Dario Cerrato (Daniel Červenka):
"Závod se mi velmi líbil a užil jsem si to. Splnil jsem si, co jsem chtěl." 

Jirka Podvala (Jiří Podvala):
"I přes tropické podmínky dopadlo asfaltové „peklo“  lépe než jsem očekával. Technika si zablbla sice jen málo, ale nepříjemně. Zázemí naprosto luxusní letos i loni - palec nahoru. Trať zajímavá a díky absenci nezávodících „pobíhačů“ dobře čitelná, bez odkopaných kuželů apod. Velký dík pořadatelům a hlavně majiteli areálu. Jinak bude pro některé závodníky dobré prostudovat si pravidla šampionátu - možná pak nebude docházet k různým nepříjemným a emocionálně vypjatým scénám. Určitě neúmyslně, díky neznalosti, protože nevěřím, že by se někdo dopouštěl porušování pravidel v honbě za lepším výsledkem."

Karolínka Kalíková (Karolína Kalíková):
"Byly to zase pěkné závody. Délka tratí byla akorát a začínám pomalu zrychlovat. Budu nadále trénovat a pokusím se zrychlovat o 5 až 10 sekund na minutu, ať bojuji o stupně v dámách a taky mezi nejmladšími kluky. Děkuji všem za opravdu povedené závody."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"
Není co bych řekl. Jsme velmi smutní, zklamaní, nasraní…."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Criterium bylo pro nás trápení od první RZ až do čtvrté, ve které jsme nakonec odstoupili. Naše trápení započalo v první zkoušce, ve které jsme dali rally blocky, což ovšem nebyl dobrý nápad. Díky této chybě jsme nemohli pořádně zatáčet. Ve čtvrté RZ jsem v "plné palbě" přehlédl kachli, do které jsem narazil. Autu se nic nestalo, ale odstoupili jsme kvůli tomu, že si myslel, že jsem zlomil rameno, avšak byl to jen zaseklej kamínek pod ním. Příště se budu řídit příslovím dvakrát měř jednou řež. Jinak tratě byly parádní a atmosféra taky. Těším se na další soutěž šampionátu, kde snad ukážeme svoji rychlost."

Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"Super výhra, náš tým se posunul do čela tabulky Team Trophy. Všechny naše posádky jely na maximum, za což jim patří dík. O titulu mezi týmy rozhodne poslední závod a my nasadíme všechny naše síly…."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Dva se snaží a třetí má smůlu. Tohle nás až moc často začíná provázet. A silný Red Bull nelze porážet ve dvou jezdcích v poli…. Bohužel, stalo se co se stalo a my se musíme připravit na Yugošku a pokusit se o nemožné, ale je téměř jasné, jak to dopadne…."

Karl Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING):
"Opět musím pochválit všechny naše závodnice za předvedené výkony a velkou bojovnost. Molly Taylor se po dalším prvenství stala vítězkou Lady Trophy 2016, k čemuž jí celý náš tým gratuluje! Teď ještě udržet celkovou bednu v juniorech a bude to dokonalé. Louise Cook tady předvedla svou rychlost, bohužel ji potrápila technika a zbrzdila havárie, což mělo vliv na konečný výsledek. Přesto věříme, že konečné stříbro v klasifikaci děvčat na závěrečném podniku udrží. Ramona Karlsson jela na asfaltu fantasticky a konečně se jí podařilo dosáhnout na bednu, a to hned na skvělé druhé místo, takže gratulace i do Švédska. Náš tým sice ještě nikdy neobsadil kompletní stupně vítězů v závodě, ale to chceme na poslední soutěži sezóny změnit. Navíc bychom rádi viděli všechny tři holky na bedně i v konečném pořadí šampionátu Lady, což není nereálné. Budeme bojovat…."

Ladin (Team Manager ŠKODA MOTORSPORT):
"Za náš tým, který opět odvedl poctivou práci, musím poděkovat všem, kteří se podíleli na přípravě i organizaci tohoto podniku. Taky děkujeme za milé pohoštění a vlídnost od majitele areálu. Tratě naprosto luxusní, přehledné, zajímavé střídání povrchů a i pro mladší jezdce průjezdné. Naše týmová jednička (Ladik Jež jun.) si tento závod velice pochvaloval a díky různosti povrchů se toho spoustu naučil o brzdných bodech i o koncentraci ve vypjatých situacích během jízdy. Děkujeme a těšíme se na některé další závody."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM):
"Soutěž se nám celkem povedla, máme v cíli všechny tři vozy bez výraznějších problémů a jezdci vydrželi i to vedro. Naše belgické posádky nejsou na takové teploty moc zvyklé, no a o té švédské ani nemluvě. Zkušenosti sbírající Emil Bergkvist se stále zlepšuje, zajel na této těžké rally dobře, jen škoda, že na něj nevyšly body do juniorů. Za to oba Belgičani ve své kategorii Legend zabodovali. Droogmans skončil v početné konkurenci desátý, což bylo trochu nad očekávání. Hodně si tady věřil zkušený Loix, který ve Fryštáku startoval již po šestnácté, jeho výkon nebyl špatný, ale i on sám se čekal ve výsledkové listině o malinko výš. Holt, po „čtyřicítce“ už to asi není, co bývávalo…."

Gerhard Kalnay (Team Manager BARUM TEAM):
"Jsem rád, že za náš tým jely konečně dvě posádky a že pan „hrabě“ rozhýbal své kyčle a spatřil cíl. Jeho výkon byl, vzhledem k jeho věku a zdravotnímu stavu, výborný. Jsem spokojen. No a Manfred - škoda mluvit, první erzeta a vše ztraceno. Takže doufám, že Okuka bude lepší, i když žádné zázraky nečekáme, jsou to už starší páni. Ale náš generální manažer pan Regner má něco rozjednaného s mladšími jezdci na příští starty, tak se uvidí."


                                                                                                                                                                                                                         „Loa“