Absolutní pořadí | Zlín 30.4. 2017, startujících - 50 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Kamil Sedláček | Casier - Renier | Škoda Fabia WRC | Red Bull | 4WD | 19:28,2 | |
2 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | +0:09,4 | |
3 | Karel Bajza | Tänak - Järveoja | Subaru Impreza WRC | Doktor Racing | 4WD | +0:14,8 | |
4 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Mini JCW WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +0:30,8 | |
5 | David Kubeš | Madsen - Jensen | Opel Adam R2 | ASport Rally Team | F2 | +0:33,8 | |
6 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | +0:39,3 | |
7 | David Šintál | Wiegand - Šintál | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team | 4WD | +1:13,7 | |
8 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Raúl | VW Polo R WRC | Doktor Racing | 4WD | +1:25,7 | |
9 | Dan Peťovský | Tannert - Thielen | Opel Adam R2 | ASport Rally Team | F2 | +1:38,3 | |
10 | Matyáš Zbranek | Biasion - Siviero | Peugeot 306 Maxi | MAKA E-motor | F2 | +1:56,2 | |
11 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +2:18,8 | |
12 | Michal Holínek | Holínek - Holínek | Ford Escort RS Cosworth | ASport Rally Team | Historic | +2:24,9 | |
13 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Fiat Grande Punto S2000 | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +2:34,1 | |
14 | Jan Zbranek | Vatanen - Richards | Ford Escort RS 1800 | MAKA E-motor | Historic | +2:39,1 | |
15 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Citroën DS3 WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +2:40,1 | |
16 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Doktor Racing | Historic | +2:49,0 | |
17 | Patrik Šimeček | Sirmacis -Šimins | Peugeot 306 Maxi | Viking Speed Racing | F2/Junior | +2:53,8 | |
18 | Bronislav Kořínek | Arazim - Gál | Honda Civic Type-R | Coyote Racing Team | F2 | +3:30,2 | |
19 | Petr Stružka | Kremer - Winklhofer | Ford Focus WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD | +3:58,2 | |
20 | Petr Šíma | Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD | +4:11,6 | |
21 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Lancia Delta HF Integrale | Belga Team | Historic | +4:26,4 | |
22 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | Ford Escort RS 1800 | J-R Rally Team | Historic | +4:26,9 | |
23 | Ondřej Kysel | Chardonnet - Daniel's | Lancia 037 Rally | Martini K Racing | Historic | +5:14,2 | |
24 | Michaela Valentová | Cook - Davis | Fiat Grande Punto S2000 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +5:36,4 | |
25 | Filip Kopecký | Kopecký - Kopecký | VW Polo R WRC | Monster Energy Team | 4WD | +5:45,8 | |
26 | Tomáš Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Fiat 500 Abarth | Gerd Rally Team | F2 | +5:50,8 | |
27 | Pavel Maštalíř | Maštalíř - Zámečník | Subaru Impreza WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +5:55,8 | |
28 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Škoda Fabia WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +5:57,6 | |
29 | Radek Adam | Kostka - Adam | Subaru Impreza WRC | Nofear | 4WD | +6:12,0 | |
30 | Martina Matulíková | Karlsson - Walfridsson | Suzuki SX4 WRC | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +7:10,8 | |
31 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Lancia Delta S4 | Belga Team | Historic | +7:22,4 | |
32 | Ivo Šimeček ml. | Ingram - Edmondson | Peugeot 208 T16 | Viking Speed Racing | 4WD | +7:46,4 | |
33 | Ondřej Kráčalík | Diana - Kráčalík | Lancia Delta HF Integrale | Nofear | Historic/Junior | +7:49,4 | |
34 | Matyáš Morbicer | Morbicer - Morbicer | Škoda Fabia S2000 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +7:51,8 | |
35 | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | Lancia Delta HF Integrale | Belga Team | Historic/Junior | +7:56,5 | |
36 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Porsche 911 Carrera RS | Barum Team | Historic | +8:18,7 | |
37 | Daniel Červenka | Cerrato - Cerri | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | +8:51,2 | |
38 | Jaroslav Kovařík | "Hary" - Beran | Fiat Grande Punto S2000 | Ibalgin | 4WD | +9:21,2 | |
39 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Lancia Delta HF Integrale | TALE RC Sport | Historic | +9:56,0 | |
40 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | Subaru Impreza WRX | Schwáb Racing | 4WD/Junior | +10:08,6 | |
41 | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | Citroën Xsara WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Lady | +10:56,6 | |
42 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Ford Focus WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +11:13,7 | |
43 | Michaela Odstrčilová | Steer - Hepperle | Subaru Impreza WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Lady | +11:15,2 | |
44 | Petr Hanák | Harrach - Zeltner | Toyota Celica GT-Four | Barum Team | Historic | +11:28,3 | |
45 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Subaru Impreza WRC | Schwáb Racing | 4WD | +11:37,2 | |
46 | Marek Kalina | Tlusťák - Kalina | Ford Focus WRC | Black Horse Racing | 4WD | +11:47,7 | |
47 | Jan Červenka | Alessandrini - Alessandrini | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic/Junior | +12:27,1 | |
48 | Jiří Podvala | Wilson - Palmer | Lancia Stratos HF | J-R Rally Team | Historic | +12:46,4 | |
49 | Matěj Petr | Paddon - Kennard | Subaru Impreza WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior | +25:05,0 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Ivo Šimeček | M.Pattison - Watts | Ford Escort WRC | Viking Speed Racing | 4WD | řízení | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
6 |
kompletní časy a výsledky (html) | Casier (Kamil Sedláček) | 5 |
startovní listina | Tänak (Karel Bajza) | 1 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Red Bull | 1 | Škoda | |
2 | ASport Rally Team | 2 | Subaru | |
3 | Doktor Racing | 3 | Opel | |
4 | Marlboro Dealer Racing | 4 | Mini | |
5 | Monster Energy Team | 5 | Peugeot | |
6 | MAKA E-motor | 6 | VW | |
7 | Playboy Red Racing | 7 | Ford | |
8 | Fiat |
"CASIERŮV CATERPILLÁRNÍ HATTRICK" V rámci nově pojmenovaného mistrovství Next RC Rally Championship se uskutečnila první oficiálně započítávaná Caterpillar Rally. 16. ročník této dobře
známé soutěže se tradičně odehrál v
nadzemních garážích vedle budovy
Zlínského
Kraje, povrch tak klasicky tvořil především
uklouzaný hladký beton v kombinaci
s dalšími zpevněnými podklady. Bylo připraveno
celkem 6 rychlostních zkoušek, z
nichž polovina vyčnívala svou vcelku smělou délkou, často
se zde v rámci
jednotlivých erzet měnila přilnavost povrchů a jezdci se tak
museli poprat s
náhlými změnami rytmu a způsobu jízdy.
Právě v tomto častém střídání
tkví jedna
z hlavních charakteristik Caterpillaru. Letošní
tratě byly proti loňsku místy
malinko svižnější, a tak poskytovaly docela pěkné
svezení, což s povděkem
kvitovali také občas vášniví
fanoušci lemující tratě měřených
úseků. Menší
novinkou byla zkouška zvaná Col de Reynoc, která
byla jedna z těch delších
prověrek. Za vcelku příznivého jarního
počasí se na start postavila rovná
padesátka soutěžících a v uzavřeném
parkovišti byl k vidění pestrý rallyový
park včetně několika nových "vozítek". Při trochu nečekané neúčasti superpilota Kajetanowicze, se
"okénko" pro vítězství otevíralo hned několika jezdcům. Startovní
číslo 1 měl na dveřích své Imprezy velice rychlý Ott Tänak, jež zde skončil
loni druhý. Mezi favority se řadilo i několik dalších známých jezdců, jako třeba
Giandomenico Basso, Gil Panizzi, či Bernd Casier. No a právě tento zkušený
Belgičan se postaral o nejrychlejší čas hned na úvodní vložce, a to i přes to,
že po ránu byl dle svých slov lehce "povečírkově" indisponován. Jeho nový
"mitfára" Renier ho však hnal neustále dopředu,
a to i na dalších zkouškách, které
Casier vyhrával, i když rozdíly byly
naprosto minimální. Do role "naháněčů" se k
Estonci Tänakovi přidal
taky rychlý Basso, zdatně sekundoval rovněž Grzyb a na
začátku i Kopecký. Ten
však záhy doplatil na poruchu elektroniky svého
Pola. Prvně jmenovaná trojice
se od ostatních pronásledovatelů pak postupně odpoutala.
Nekompromisní Casier
jel pořád jako "z praku" a stále držel těsné
vedení před Bassem a
Tänakem, když estonskému rychlíkovi dovolil
zvítězit ve čtvrté erzetě. To byl
ale jediný nejlepší čas mimo stále
vítězícího "Casiho". Bernd stále
odolával nátlaku soupeřů až do konce a se svou
Fabií si tak připsal triumf s
konečným náskokem 9,4 sekundy. Zopakoval si
zdejší prvenství z roku 2013 a
netajil se hláškou: "Už podruhé jsem vítěz
prvního závodu nově založeného
šampionátu…." Výborně jedoucí Basso
se i přes obrovskou snahu nakonec
musel smířit se stříbrem, italský
závodník se svou Fábií R5 dokonale
"zdabloval"
jasné vítězství mezi týmy pro Red Bull, za
který letos "zápasí" též
Casier. Stupně vítězů pak dokompletoval Ott Tänak
premiérově reprezentující
Doktor Racing. "Ottík" z boje o vítězství tak
trochu vypadl po
lehčích potížích v RZ 5. Ač to tak podle
výsledků nemusí vypadat, tak souboje a
hlavně jezdecké nasazení této vyrovnané
trojice jezdců, byly ozdobou letošní
Caterpillar Rally. Na neoblíbené, i když v dané
konkurenci hodnotné, bramborové
pozici byla klasifikována nová polská akvizice
stáje Marlboro Grzegorz Grzyb, jehož
jízda s krásným "Miníkem" byla
dravá, pohledná a divácky vděčná. Na
pátém místě se zrodilo menší
překvapení, když tuto příčku obsadila
nejrychlejší
dvoukolka v rukách Dána Madsena. Ten se svým
mrštným Opelem Adam R2 předčil
všechna očekávání a po bezchybné a
okulahodící jízdě si zasloužil obdiv soupeřů.
Nejen, že významně dopomohl ASportu k zisku
týmového stříbra, ale domů si
odvážel taky cenný skalp šestého Gillese
Panizziho, což čekal asi málokdo. Favorizovaný
"vlasatý náčelník" Red Bullu byl v závěru
lehce rozhozen z faktu, že
ho poráží "předohrab", ale rozhodně nebyl v tomto
jediný. Už s jistým
odstupem dojel na sedmé příčce nejlepší
zástupce Monster Energy Teamu Sepp
Wiegand. Za mladým a stále lepšícím
se Němcem pak v pořadí následoval Brane
Küzmič, jenž neskrýval menší
zklamání ze svého výsledku a přesto, že ho
při
razantní jízdě často podpořila divácká
"Smoke Fannek Barca aréna", nebylo to od Jugoslávce prostě cosi ono.
Že trať dvoukolkám svědčila, dokazují i další dva v pořadí Tannert a Biasion,
kteří uzavřeli desítku bodujících. Nelehkou soutěž dokončilo 49 účastníků, když
vypadl jen matador Mike Pattison s vylomeným řízením. Junior Trophy Historic Trophy
Zajímavosti: - podesáté se uskutečnila Caterpillar Rally
přímo v této lokalitě "u jedenadvacítky" - Casier vyhrál potřetí tuto soutěž a
dorovnal tak počet vítězství legendárního Trinera - poprvé v historii zvítězila v Junior
Trophy holka - Molly Taylor - velmi mrzela omluvenka celého týmu PMJ
Racing, kde by se všechny tři posádky jistě účastnily soubojů ve svých
kategoriích - v první desítce absolutního pořadí
nebyla ani jedna česká posádka - nejúspěšnější značkou, kterou pilotoval
některý z vítězů této rally, je už pošesté Škoda - soutěže se zúčastnilo celkem 14 značek
a po velmi dlouhé době bodoval Opel |
Ohlasy některých účastíků: |
Hlavní pořadatel soutěže (Petr Matulík): Bernd
Casier (Kamil Sedláček):
Gilles Panizzi (Josef Pekař):
Gustavo
Trelles (Bohdan Sedláček):
Christian
Homer (Team Manager RED BULL):
"Náš tým byl opět v plné letošní sestavě, což mě potěšilo, ale moc spokojený nejsem. Manfredovi se tu tradičně nedařilo, nemohl chytit ten správný rytmus. Catie zajela velice slušný výsledek a jsem s touto novou posilou v juniorském týmu moc spokojen. Trochu zklamala Johannka, závod se jí vůbec nepovedl. Mladičký "Paddonek" se krůček po krůčku zlepšuje, jen tak dál. No a náš pan "Hrábě" - ten měl den před závodem na svém sídle oslavu, tak viděl některé kužely dvakrát, jeho výsledek pak odpovídal jeho stavu. Jen doufám, že příště to bude lepší!" |