Výsledky
XX. Criterium Fryšták 2017

 Absolutní pořadí  Fryšták 9. 9. 2017, startujících - 54 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD 23:23,3
2 David Šintál Wiegand - Šintál VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD +0:15,3
3 Tomáš Lysák Lysák - Viktora Škoda Fabia R5 Samohýl Motor Zlín 4WD +0:15,8
4 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +0:19,4
5 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD +0:52,1
6 Michal Holínek Holínek - Holínek Citroën 2CV ASport Rally Team Historic +1:04,2
7 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Doktor Racing Historic +1:30,7
8 David Kubeš Madsen - Jensen Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 +1:49,0
9 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl VW Polo R WRC Doktor Racing 4WD +2:07,3
10 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Ford Fiesta RS WRC TB Racing 4WD/Junior +2:20,7
11 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +2:32,9
12 Stanislav Dalajka Ogryzek - Dalajka Ford Fiesta R5 Rockstar Energy Team 4WD +3:00,7
13 Dan Peťovský Tannert - Thielen Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 +3:20,0
14 Robin Šiška Al-Attiyah - Bernacchini Fiat Grande Punto S2000 Rockstar Energy Team 4WD +3:26,9
15 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +3:57,9
16 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Toyota GT86 CS-R3 Coyote Racing Team F2 +4:46,9
17 Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Belga Team Historic +5:21,5
18 Tomáš Barták Barták - Barták Ford Fiesta R5 Barták Rally Sport 4WD/Junior +5:28,7
19 Petr Stružka Kremer - Winklhofer Subaru Impreza WRX Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +5:38,6
20 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Lancia Delta HF Integrale Red Bull Junior Historic/Junior +6:13,2
21 Martina Matulíková Karlsson - Walfridsson Suzuki SX4 WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +6:46,1
22 Michaela Valentová Cook - Davis Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +6:46,5
23 Martin Hanák Peták - Benešová Ford Fiesta RS WRC Barum Team 4WD +7:04,3
24 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Peugeot 207 S2000 Schwáb Racing 4WD/Junior +7:30,9
25 Marián Dalajka Dalajka - Kadlečík Ford Fiesta RS WRC Rockstar Energy Team 4WD +7:34,0
26 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Peugeot 207 S2000 Red Bull Junior 4WD/Junior +7:34,5
27 David Vaculík Vaculík - Vaculík VW Golf GTi RR Team 4WD/Junior +8:02,3
28 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 Carrera RSR Belga Team Historic +8:03,1
29 Ivo Žaludek Černý - Kohout Porsche 911 GT3 RR Team F2 +8:05,4
30 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +8:27,6
31 Patrik Šimeček Sirmacis -Šimins Peugeot 306 Maxi Viking Speed Racing F2/Junior +8:38,8
32 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +8:45,5
33 Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic +9:32,9
34 Jan Suchánek Bouffier - Panseri Citroën 2CV Jamaica Rally Team Historic +9:50,8
35 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Subaru Impreza WRX Schwáb Racing 4WD +10:06,3
36 Petr Dušek Dušek - Dušek Lancia Delta HF Integrale RR Team Historic +10:25,8
37 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda 130 RS TALE RC Sport Historic +10:31,0
38 Petr Hanák Harrach - Zeltner MG Rover Metro 6R4 Barum Team Historic +10:55,4
39 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW M3 J-R Rally Team Historic +11:18,3
40 Jaroslav Kovařík "Hary" - Beran Fiat Grande Punto S2000 Ibalgin 4WD +11:33,2
41 Michal Odstrčil Stohl - Müller Audi Coupé Quattro Barum Team Historic +11:37,8
42 Marek Kalina Tlusťák - Pavlík Lancia Stratos HF Black Horse Racing Historic +13:00,3
43 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Ford Focus WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +13:24,3
44 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Suzuki Swift Maxi 2000 Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +13:34,2
45 Martin Karlík Karlík - Karlíková Mini JCW WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +14:25,2
46 Milan Kadlečík Kadlečík - Kresta Subaru Impreza WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +16:15,8
47 Tomáš Polepil Polepil - Polepilová Citroën DS3 WRC Tom Polep Team 4WD +20:38,6
48 Matěj Petr Paddon - Kennard Subaru Impreza WRC Barum Team Junior 4WD/Junior +33:23,6
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Kamil Sedláček Casier - Renier Škoda Fabia WRC Red Bull 4WD regulátor
x Jan Zbranek Vatanen - Richards Ford Escort RS 1800 MAKA E-motor Historic tech.problémy
x Radek Vymětalík Volta - Moliterni Ford Escort RS 1800 J-R Rally Team Historic řemínek
x Ivo Šimeček ml. Ingram - Edmondson Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 4WD tech.problémy
x Tomáš Polepil ml. Polepil jun. - Valerián Subaru Impreza WRC Tom Polep Team 4WD tech.problémy
x Ondřej Kráčalík Diana - Kráčalík Škoda 130 LR Nofear Historic/Junior odstoupil

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Basso (Lukáš Zámečník) 2
startovní listina Wiegand (David Šintál) 2
  Lysák (Tomáš Lysák) 2
  Panizzi (Josef Pekař) 1
  Casier (Kamil Sedláček) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  VW
2  Monster Energy Team 2  Citroën
3  ASport Rally Team 3  Škoda
4  Doktor Racing 4  Opel
5  Samohýl Motor Zlín 5  Ford
6  TB Racing 6  Toyota
7  Rockstar Energy Team 7  Peugeot
8  Playboy Red Racing 8  Fiat








"OSLAVA 20. JUBILEA"


Šampionát Next RC Rally Championship 2017 pokračoval velmi prestižní soutěží zvanou Criterium Fryšták slavící 20. jubileum své existence. 

Pátým letošním kláním v šampionátu Next RC Rally Championship byl jubilejní 20. ročník Criterium Fryšták. Tato soutěž, odehrávající se jako vždy v rozlehlém areálu firmy ObalPrint, znovu nabídla pěkné rychlé svezení a množství zážitků. Charismatický organizátor Martin Vavřička se ve spolupráci s dalšími staviteli tratí, snažil udělat tento ročník výjimečným a v rámci nových poskytnutých možností to mělo svůj efekt. Jednotlivé rychlostní zkoušky se mohly pochlubit četným střídáním povrchů, změnami jízdního rytmu a některé úseky i svou nemalou délkou s klasickým převýšením. K tomu všemu lze připočíst obrovské nasazení většiny posádek, množství fanoušků a neustále se měnící pořadí. Prostě to byla jedna velká událost a akce hned od samotného začátku.

V sobotu 9. září sjelo ze startovní rampy 54 vozidel, jež provázelo vcelku hezké slunné počasí. To naštěstí vydrželo až do konce dne a všichni si tak mohli naplno vychutnávat všech 8 přichystaných erzet. Jak již bylo vzpomenuto, na tratích bylo proti minulým létům pár novinek a zpestření, včetně vzpomínky na "starý sklad". Jednalo se tak o opravdu náročnou zkoušku pro všechny zúčastněné jezdce. Někteří však nedbali varování v obtížnosti zdánlivě jednoduchých širších tratích a jeli velké drtivé tempo hned ze startu. K vidění tady bylo až nečekaně mnoho havárií, problémů s technikou a "urvané" kola se staly oblíbenou činností nezvykle velkého množství závodníků. Dost často tak bylo co sledovat, což ocenili i početní přihlížející diváci.

Criterium má svou neocenitelnou historickou sílu a vítězství v této druhé nejstarší rally při sobě nese velkou prestiž. Adeptů na zlatý fryštácký pohár bylo opět dost a čelo startovní listiny zde zaručovalo kvalitu. Všech peripetií se vyvaroval jeden z letos nejlepších jezdců Giandomenico Basso, který se svým "Citrónkem" dokázal držet nejvyšší tempo a chytře si pohlídat ostatní. Sice vyhrál jen dvě erzety, ale jeho jízda byla téměř spanilá a moc šancí soupeřům nedával. Basso tak oslavil krásný triumf a zisk nejvyššího možného počtu bodů. Byla to od tohoto Itala parádní práce. Nakonec druhý Sepp Wiegand profitoval ze spolehlivosti a tradičně drtivé jízdy bez výrazných chyb, ale taky si tento famózní Němec připsal na své konto dva nejlepší časy. Taky super a snad i životní výsledek. Soutěž svou účastí velmi obohatil dobře známý Tomáš Lysák, který skončil po velkých bojích třetí, zaznamenal rovněž dvě vítězné erzety, jeho kvalitní jízdu však zpomalil menší technický problémek, kdy měl chvíli ze své Fabie R5 jen "předokolu", přesto dojel jen o 0,4s od druhého "fleku". Jinak ale hezký výkon a okulahodící jízda, což samozřejmě platí o celé špičce včetně Panizziho. Tento soutěživý Francouz byl nějakou dobu na "bedně", nutné zpomalení však přišlo s poněkud "rallyově chrastícím" převodem, kdy byl náruživý Gilles nucen svůj VW mírně šetřit, i když to tak na pohled nevypadalo. Každopádně na oko jel furt hranu doprovázenou nenapodobitelným zvukem "sypajících se zemáků", takže z toho byla ve výsledku zase "Pepova oblíbená brambora". Pátá příčka pak v cíli patřila Fildovi Kopeckému, jenž vodil své Polo fakt skvěle a tento výkon i výsledek má určitě pro něj velkou hodnotu. Hned po něm byl v cíli Fryštáku nejlepší z řad Historiků, a to vždy rychlý Míša "Holas" Holínek před svým soupeřem Alexem Bengué předvádějícím taky parádní a konstantní výkony. Na vynikající osmé místo to dotáhla nejlepší dvoukolka v rukou Jacoba Madsena, což bylo pro mnohé překvápkem, za ním pak do cíle dojel letos se mírně trápící Brane Küzmič, kterému nepomohly ani dvoje jugoslávské podkolenky naráz, prostě jak se říká "sviňa rok". Jako ale snažil se a nejel špatně, jinak by nedal ani nakonec desátého Toma Bílka, jenž má mladou a fantastickou formu. Nejrychlejší junior Tomáš uzavřel bodovanou desítku před souputnicí "Taylorkou" a rychlým Polákem Ogryzkem. Nutno dodat náhlé odstoupení špičkového Casiera, jemuž shořela elektronika a málem i celá "Fábka". Nebyl však sám, kdo odstoupil, v cíli letošního náročného Fryštáku bylo klasifikováno 48 posádek. V týmech to nakonec těsně vyhrál zase Red Bull. 

Junior Trophy
V nabité a populární kategorii se sešlo celkem 17 jezdců a jezdkyň ve věku do 15. let. Nad všemi dle očekávání vyčnívala dvojice Molly Taylor a letos nepravidelně startující Tom Bílek jun., jež začal o malinko lépe. Otěže pak od druhé erzety dlouho držela nejrychlejší dívka Molly, vyrovnaně jedoucí Tomáš Bílek se ale po skvělém výkonu dokázal vrátit na první místo a po zásluze se svým "Fordíkem" zvítězil. Stříbrná Australanka má i tak nakročeno k titulu v juniorech. Tahle dvojice se navíc krásně pobila o absolutní bodík, což dokazuje vynikající kvality obou z nich. V podstatě od začátku až do konce se na bronzovém stupínku držel Tom Barták s Fiestou, kterého jsme na startu Nextu viděli letos teprve podruhé. Tomáš se rozhodně "neflákal" a zatím to vypadá, že tady roste nová neočekávaná konkurence. Na další příčce dojel po perfektním výkonu Pavel Maštalíř, nově zkoušející historickou Lancii. Páté a šesté místo obsadily holky v pořadí Karlsson a Cook, které si to mezi sebou rozdaly hlavně v Lady Trophy. Výborný výsledek v dané konkurenci zaznamenal sedmý Lukyanuk, ten kluk roste doslova před očima, což dokladují i jeho letošní výsledky. Podobně je na tom i nakonec těsně osmý junior Matyáš Morbicer, který se taky mílovými kroky zlepšuje. Tentokrát se mu navíc podařilo poprvé vyhrát v Junior Academy "neofiko" vypsané pro závodníky do 8. let. Neméně kvalitní výkon podal i David Vaculík s Golfem končící na deváté pozici, je to opět další příslib do budoucna. Poslední juniorský bodík urval dravý Esapekka Lappi, jenž ovšem čelil potížím technického rázu. Finský borec pak bral stříbro v "Akademce", kde ho dále v pořadí doplnili "usmítý" Marťas Karlík a začínající drsný bojovník Paddon. Ostatní mladíci a mladice rovněž zvládali nástrahy této nelehké rally a snažili se co to šlo, tato kategorie fakt baví i děti i dospěláky a nemá chybu. Ještě třeba vzpomenout dobrých jezdců Sirmacise a Kráčalíka, kteří neměli to štěstí po přidělených časech zabodovat, což je škoda.

Historic Trophy
Startovka Historiků byla tentokrát opravdu "nabušená", ve speciálním uzavřeném parkovišti byl k vidění rekordní počet 17. skvostů této krásné kategorie. Předepsané gumy na tomto druhu asfaltu fungují, což se projevilo i letos. Jasnými favority pak byli Michal Holínek a Alex Bengué, od kterých se krom souboje o vítězství, očekával taky atak na bodované pozice v absolutním pořadí. Tyhle předpovědi se do písmene naplnily, když dojeli na 6. a 7. příčce celkově. Za delší konec tahal Michal, pilotující atraktivní "Kačenu" 2CV, jenž vyhrál, krom jedné, všechny erzety, a zaslouženě zvítězil. Druhý Alex se vzhledem k vývoji šampionátu nemusel nikam moc hnát, ale i tak jel velmi rychle a především si dojel pro důležité body. Francouz je se svou Toyotou na nejlepší cestě k dalšímu mistrovskému titulu, k němuž mu chybí už jen pověstný krůček. Jasným adeptem na bronz byl skvělý Ari Vatanen, ten se však brzy začal potýkat s různými technickými problémy svého Escortu a po několika nadějných pokusech své další účinkování v soutěži musel vzdát. O volný post na stupních vítězů se rozhořel souboj mezi italským rychlíkem Voltou a "El Matadorem" Fagasem. Záhy však odpadl taky Volta, jehož Ford zastavil prasklý řemínek a nestárnoucí Gibo Fagaso si tak s klidem sobě vlastním dojel pro nečekaný a velmi cenný bronzový výsledek. Na dalších příčkách se to taky různě "mlelo" a svou roli zde rovněž sehrálo množství technických potíží některých jezdců. Nakonec byl jako čtvrtý v pořadí klasifikován Freddy Loix s obstarožní Deltou, jenž svým výkonem dokázal, že "staré železo reziví dlouho a pomalu". Pátým Historikem v cíli byl stále lepšící se junior Pája Maštalíř, kterému jízda s Lancií sedla a jeho výsledek by se dal zařadit na seznam těch nečekaných příjemných překvapení letošního Fryštáku. Toto místo mu na poslední zkoušce nuceně uvolnil do té doby výborný Petr Dušek, kterého taky potrápila technika. Na hezké šesté pozici skončil s krásným belgicko-japonským Porsche Robert Droogmans, jemuž se závod velice povedl. Sedmý byl "nejtvrdší anglický Slayerista" jménem Mike Pattison s Deltou před další hvězdou Bryanem Bouffierem řídícím atraktivní Citroën 2CV. Za již zmíněným devátým Petrem Duškem dojel na posledním bodovaném místě rychlý Pepa Sivík, který "uvalil" kolo hned na první RZ a celou rally doháněl nemalou ztrátu. Cíl spatřily ještě další 4 krásné historické vozy.  

F2 Trophy
Dvoukolky odstartovaly v pěti a měly jasného favorita v podobě Dána Madsena. Ten opět potvrdil svou rychlost a svým výkonem nezklamal, když se po dalším přesvědčivém prvenství v F2 Trophy dočkal i bodů v absolutní klasifikaci. Jeho značkový a stájový kolega, pilotující tedy stejně mrštný Opel Adam R2 z dílen ASportu, Julius Tannert, si přijel pro očekávané stříbro a rovněž za sebou zanechal příjemný dojem. Třetím "předohrabem" v cíli byl Vašek Arazim s pěknou "Coyotou" GT86 CS-R3, kterému se tato soutěž určitě podařila. Dále pak v pořadí F2 následoval Honza Černý, jenž pilotoval atraktivní "Pechózní" Porsche se stylovým pohonem zadní nápravy. Body za pátou pozici bral technikou potrápený Ralfs Sirmacis připisující si nesmazatelnou ztrátu v dlouhé RZ 4.

Lady Trophy
Na startu stálo pět juniorských děvčat, mezi nimiž byly v podstatě karty rozdány. Předpokládanou "bednu" chtěly komplet obsadit závodnice z týmu Playboy Red Racing, za nimi se pak měla pobít zbývající dvojice. Tento papírový předpoklad mohly změnit snad jen technické problémy, ty se ale holkám vyhýbaly. I tak bylo o zábavu v této hezké kategorii postaráno. Jasná vítězka Molly Taylor sice opět všem ujela, ovšem na dalších místech panovaly boje až do posledních metrů. Zejména ten o stříbro měl grády po celou dobu. Vesměs vždy lepší a zkušenější Louise Cook, která tady představila svůj krásný nový Peugeot 208 T16, v závěru trochu překvapivě podlehla kolegyni Ramoně Karlsson se Suzuki. Obě závodnice jely fakt vysoké tempo a očividně šly do soubojů s velkou vervou, v cíli je pak dělily nicotné 4 desetiny sekundy ve prospěch dravé Švédky. Podobně se soupeřilo taky o čtvrtou příčku. Aktérkami byly mladičká Karolínka Kalíková a po malé pauze startující Johanna Steer. Po těsném dlouhém boji byla na cílové rampě šťastnější "malá Čamlice" Karolínka. Všechna děvčata zde bezesporu předvedla velice krásnou podívanou.

Závěrem
Letošní ročník byl důstojnou oslavou dvacátého jubilea asfaltové legendy. Ve Fryštáku byla opět znát velká snaha zkušeného pořadatele Martina Vavřičky, kterému patří obrovské díky za všechno, co pro svoji soutěž obětuje a dělá. Samozřejmě zde nechybělo tradiční komfortní zázemí, nekonečný přísun pitného občerstvení a v neposlední řadě i množství cen pro zúčastněné. Krásné souboje, příznivé počasí a přátelská atmosféra pak byly doplňkem v rámci této opravdu jedinečné soutěže. Velké poděkování má i časoměřič Mirda, který si to tentokrát hodně "odmakal". 

Zajímavosti:

- časově nejdelší ročník ve dvacetileté historii této rally

- poprvé zde zvítězila italská posádka

- na vítězství v rychlostních zkouškách dosáhlo hned 5 různých jezdců

- náročnost soutěže dokazuje celkem 13 přidělených časů a 6 odstoupivších jezdců

- rekord v počtu startujících na jedné soutěži v rámci Historic Trophy

- jediným soutěžícím, který dokončil všechny ročníky Criterium Fryšták je Radek Hobza


 Ohlasy některých účastíků:

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník): 
"Přiznávám, že jsem s výkonem z předešlého závodu ve Štípě nebyl vůbec nadšený, a tak během týdne proběhla kompletní rozborka auta. V pátek před závodem proběhl test a v sobotu ráno jsme do Fryštáku odjížděli s velkou neznámou a mírnou nervozitou, jak si povedeme v ostrém tempu. Potřebovali jsme hlavně dovézt nějaké body do celkové tabulky. Ve druhé RZ jsme vycítili šanci odrazit útok od zle dotírajících spolutýmových Casiera a Panizziho. Povedlo se, a i díky technickým problémům všech ostatních, se nám podařilo udržet první pozici. Toto vítězství řadím hodně vysoko, protože Criterium Fryšták je pro mě jeden z nejlepších závodů sezony a musím říct, že jsem se opravdu, ale opravdu krásně svezl."

Sepp Wiegand (David Šintál):
"V první řadě patří dík pořadatelům za výborně připravený závod. Na prvních dvou RZ jsem měl obuté sjeté blocky, se kterými auto bylo hodně nedotáčivé. Na třetí erzetu jsem obul dashe, udělal mírné změny nastavení a začal stahovat mírnou ztrátu, co jsem nabral. V průběhu soutěže se mi podařilo vyhrát dvě zkoušky, ale zase rozhodovala poslední rychlostka. Bylo z toho nakonec 2. místo, takže jsem více než spokojený. Už se těším na další závod a další pěkné souboje."

Gilles Panizzi (Josef Pekař): 
"Fryšták byl zase super, jako každoročně. Pěkné tratě, výborné občerstvení a krásné ceny. Náš výsledek byl zas "pod bednou", jeli jsme naplno, bohužel se nám nepovedla sedmá erzeta, kde nás soupeři poslali mimo stupně vítězů."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"Na závod jsem jel s myšlenkou, že mi už o nic nejde. Roman má titul, Honza bude druhý a Radka nějak udržím za sebou, aby alespoň to celkové 3. místo bylo. No asi to dopadne trochu jinak.... Jelo se mi fakt moc pěkně, auto fungovalo, až na malé vrtochy v náladě a tratě mi taky sedly. Až na úseky, kde místo asfaltu je nesmyslné kamení. První erzety byli krásné boje, pak bohužel odpadl Honza, což mě mrzí, ale s Romanem to stále pokračovalo. Nakonec jsem to urval pro sebe. 6. místo celkově a 1. místo v kategorii, naprostá spokojenost. Chválím tratě (mimo kamenitých úseků), super ceny a ještě to, že jsem byl vylosován a odvezl si skvělou knihu. Prostě super den."

Alex Bengué (Roman Kalík): 
"Pořadateli poděkování za pěkné závody a tratě. Michalovi gratulace k prvnímu místu v kategorii a poděkování za pěkné souboje o vteřinky. Celý závod byl bez problému, a tak vše záleželo na tom kolik chyb udělám při samotné jízdě. Určitě velká spokojenost s umístěním v kategorii a 7. místo celkově je taky super. Už se těším na další závod, kde opět budeme soupeřit o vteřinky."

Jacob Madsen (David Kubeš):
"Na tento závod se těším celý rok a ani tento rok mě nezklamal. Každoročně se tratě vylepšují, zejména přidání skladu bylo velké zpestření. Trochu se má dvojkolka trápila na třech zatáčkách, které vedly po kamenité cestě, ale zvládnout se to dalo. Jel jsem na závody s tím, že chci všem dokázat, že jsem schopný zajet do 9. místa jak se ptala KO otázka v tipovačce. Když jsme dorazili na závody a začal jsem se ptát, jak kdo dával tipovačku, celkem mě zarazilo, že mi moc lidí nevěřilo a o to více jsem se snažil. Už od první erzety jsem věděl, že na to mám, jen jsem doufal, že vydrží technika. Sice jsem na druhé erzetě ukroutil poloosu, což je u vozu s jednou poháněnou nápravou celkem problém, ale naštěstí se to stalo kousek před cílem na rovném úseku a utažený diferenciál dokázal auto dotlačit do cíle. Chtěl bych poděkovat všem pořadatelům za super závod, který byl asi jeden z nejbohatších, co si pamatuju za dobu, co jezdím závody."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal): 
"Super závod. Tak pěkně jsem se od 10.6. nesvezl. I když nám značně nevyšly RZ 2, 3 a 4, tak výsledek bereme a těšíme se z něho. Paradoxně nás nakopl do teďka dost neoblíbený (čti nenáviděný) Příjezd. Tam se karta otočila a začali jsme jezdit docela slušně. Pocitově byla úplně nejlepší RZ 7. Tak pěkné svezení bychom mohli jezdit častěji. Naprostá bomba. Rád bych poděkoval Martinovi Vavřičkovi za tu snahu a poskytnutí firmy. Škoda té malé kaňky v podobě kousnutého PC - ale proti tomu asi není obrany."

Slawomir Ogryzek (Stanislav Dalajka):
"Jako každý rok to byly skvělé závody v dobré lokalitě s přátelskou atmosférou. Organizace byla taky v pohodě, i když časomíra trochu zlobila a skladba startovky způsobila v delších erzetách trochu zmatky po dojezdu, hlavně jsem to pozoroval u slabších jezdců, kde bylo fakt hodně předjetí. Jinak z mé strany to bylo super, tratě mi vcelku seděly, i když jsem zase pohořel na Příjezdu, kde jsem nechal úplně zbytečně 10 sekund. A taky mé proroctví o tom, že bude hodně urvaných kol, se vyplnilo, přičemž mě samotnému se to povedlo dvakrát - jednou na třetí RZ mě to stálo nějakých 40s a podruhé za cílem Příjezdu, kdy jsem trefil altán za cílem, to mě zrovna nepotěšilo. Ale nějak jsem se s tím vypořádal a soutěž jsem i přes menší problémy dokončil na hezkém dvanáctém místě, za což jsem rád i vzhledem k tomu, že jsem jel po dlouhé době. Nebýt problémů asi by to byla Top 10, ale to je jen "kdyby". Na Rajd se nechystám, protože teď nemám na RC auta moc času a auto je slušně nastavené na asfalt, takže si zajedu ještě Malenovice, kde zkusím opět atakovat bodované umístění." 

Gibo Fagaso (Radek Hobza): 
"Kulatiny legendárního Fryštáku byly z našeho pohledu jedním slovem fantazie. Velké varování přišlo už na úvodní zkoušce, kde jsme těsně před cílem urazili přední kolo, ani jsem to nepostřehl. Žádná časová ztráta nevznikla, ale zásadně jsem se zklidnil a maximálně zkoncentroval. Po problémech Vatanena a odstoupení Volty jsme si už jen užívali skvostné tratě rychlostních zkoušek, nijak jsme se sice neflákali, ale už jsme prostě tak netlačili na pilu. Bronz v historicích je pro nás snový výsledek a mám z něho obrovskou radost, s tím autem co jedeme je to zázrak. Škoda problémů s časomírou, jinak to byl ale fantastický závod. Velké díky Martinovi za dvacet let pořádání tohoto jedinečného podniku."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Skvělá soutěž se skvělým výsledkem. Nezačali jsme sice zrovna nejlíp, když hned na první zkoušce přišel trefený cíl. Postupem času se nám ale dařilo minimalizovat chyby a když jsme pak viděli, že někteří v naší kategorii mají problémy, snažili jsme se jet na výsledek. Musíme poděkovat soupeřům (hlavně to byli Petr Dušek a Pavel Maštalíř), kteří nás donutili nepolevit z tempa a vyvinout snahu v boji o důležité bodíky. Čtvrtý "flek" je v dané konkurenci parádní a doufáme, že jsme některé závodníky snad i trochu zaskočili. Jelo se nám opravdu dobře, tratě nám seděly a jízdou jsme se v rámci možností bavili. Děkujeme Martinovi za krásnou rally okořeněnou tradiční atmosférou se vším všudy."

Ramona Karlsson (Martina Matulíková): 
"Parádní výsledek. Byl to asi můj nejpovedenější závod kariéry. Vysílačku jsem držela v ruce po třech měsících a přesto se mi jelo dobře, až na pár chyb. Jsem ráda, že po krásném souboji se mi podařilo konečně porazit Míšu, bylo to těsné a o to víc mě to bavilo. Tratě se mi moc líbily, bylo to super svezení, fakt jsem si zazávodila. Díky pořadateli za poskytnuté občerstveníčko, za ceny a za celkově pěkný závod."

Louise Cook (Míša Valentová): 
"Černí čuníci nám odložili lužkovický Rajd a tak jsme se už hrozně těšili na oblíbený Fryšták. Na 20. ročník jsme se důkladně připravovali a přezbrojili na techniku R5 - krásný Peugeot 208 T16. Do náročné soutěže jsme vstupovali s velkým respektem a na našem výkonu se to projevilo, tentokrát to prostě nebylo ono. Přetahovaná o vteřinky s týmovou kamarádkou Ramonou nakonec skončila o facku v náš neprospěch. Tratě byly nádherné, ale hrozně těžké. Děkujeme pořadateli za krásné ceny a veškerý servis."

Matyáš Morbicer (Matyáš Morbicer):
"Děkuji za perfektně připravené závody korunované prvním místem v Akademce."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Fryšták byl tradičně náročnou soutěží, ale tratě byly fakt pěkné. Většinou i dost takové otevřené, což nám vyhovuje a parádně jsme se svezli. Nedělali jsme ani moc chyb, tak jsme z jízdy měli dobrý pocit, navíc auto po menších změnách fungovalo líp než dřív. Výsledek je v této konkurenci z říše snů, i když pár soupeřů odpadlo, ale to je rally. Takže u nás vládne maximální spokojenost. Fakt povedený závod - počasí, tratě, organizace, výsledek - prostě všechno bylo super."

Bryan Bouffier (Jan Suchánek):
"Co říci k závodu? Výborné zázemí, výborné tratě, výborně zajištěný pitný režim, výborná káva…. Náš výkon - dobrý, příprava vozu - nedostatečně. Opět tady budu žehrat na flegmatickou přípravu auta od našich jamajských mechaniků. Holt, opět zřejmě dorazila zelená zásilka z Kolumbie, a to se zřejmě podepsalo na koncentraci při důležitých věcech v přípravě "Kachny". Asi vážně angažujeme dívčí katolickou školu v čele s matkou představenou, co by servisženy. Snad budou pečlivější a k tomu jim dopomáhej bůh…. S konečným výsledkem jsme nakonec spokojeni a mohlo to být i lepší, nebýt toho, že jsme skoro celou nejdelší RZ museli absolvovat bez pravého zadního kola a hned další RZ s polovyzutou levou přední. Výsledku samozřejmě značně napomohla smůla, která se nalepila na naše konkurenty v kategorii Historic. Jinak bychom si na body nesáhli. Nicméně, tento závod ukázal, že asfalty nás docela baví a profil tratí nám docela vyhovoval, až na ty výběhy, u kterých hlava myslela na to, co všechno v těle přestává fungovat víc, než na to jak se řídí auto. A to byl někdy docela problém. Obrovské díky pořadatelům v čele s Martinem, díky také všem, co se aktivně podíleli na chystání aúklidu tratí. Tady jen drobná výtka. Myslím, že když všichni jezdíme, tak bychom měli také všichni uklízet. Někdy mám při úklidu tratí dojem, že vidím tytéž staré, známé tváře, ale jiné vidím jen na startu a při vyhlášení. Ze sluncem zalité jamajské pláže všechny zdraví B.B.…."

Ernst Harrach (Petr Hanák): 
"Do závodu jsme šli s cílem hlavně dojet tak těžkou soutěž. 38. místo celkově jsme opravdu nečekali, a to že nás "škatulka" doveze na 11. místě v historikách už vůbec ne. Pořadatelům dík za pěknou soutěž a super sobotu."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala): 
"Povedená ale náročná soutěž - počet vyřazených hovoří za vše. Naše posádka na zapůjčené technice (laskavost týmového kolegy) myslím docela dobrá, chce si to víc osahat kam až to lze pustit. Technika šlapala skvěle, takže spokojenost. U kolegy problémy se šotolinou - příště tomu neříkat asfaltová soutěž. Zázemí závodu bylo jako vždy skvělé."

Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"Velká gratulace Bassovi k vítězství na této slavné rally. Panizzi a Casier tentokrát moc neoslnili, ale bylo to i díky technickým problémům. Přesto jsme si zapsali další prvenství našeho týmu."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Ale jo, výsledek bereme…. Při dalším závodu ve dvou holt musíme brát to co je. Alex bojuje jak lev a Brane se musí věnovat "trénirovce", ale v jeho situaci je to složité. Těšíme se na Rajd nad tiskárnou a pak na Yugošku...."

Karl Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING):
"Děvčata jako vždy fantasticky. Molly bojovala o celkové body a o vítězství v juniorech, i když to tentokrát těsně nevyšlo, tak opět ukázala svou rychlost. Další dvě "Playboyky" Louise a Ramona zajeli rovněž výborně a k tomu se krásně poprali o stříbro v Lady Trophy, které asi trochu nečekaně získala Ramona - takže gratulace k zaslouženému stříbru. Všechny tři holky nás svými výkony nepřestávají letos udivovat, navíc máme další bodík do týmové tabulky."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Bohužel jsme na slavném Fryštáku nestartovali v plné sestavě. Náš uruguajský kolegáček dal přednost dovolené v nechvalně známém letovisku Hurghada v Egyptě, tak snad se nám vrátí. "Gříbek" měl tentokrát technické problémy, a tak v závěru soutěže už jen testoval nové pneu a bavil diváky dravými průjezdy v řízeném smyku. Trošku té radosti nám udělal alespoň nesmrtelný Fagaso bednou v Historic Trophy. Pokaždé prostě není posvícení."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM):
"Do této slavné soutěže jsme odstartovali jen ve dvou, když mladík Bergkvist nestihl připravit z testů poškozenou techniku, navíc postupně chystá přechod na nový podvozek, ale určitě je škoda jeho neúčasti. Naši dva belgičtí "fůsatí bardi" Loix a Droogmans nám ale vše vynahradili a zvládli tuto náročnou rally naprosto excelentně. Při pohledu do konečných výsledků je až neuvěřitelné jejich umístění v absolutním pořadí, no a k tomu čtvrté a šesté místo v Historic Trophy je v dané konkurenci opravdu skvělým počinem. Dobrá práce."

Gerhard Kalnay (Team Manager BARUM TEAM):
"Letošní Obal byl pro náš tým pozitivní. Startovalo nám pět posádek a "Pan Hrabě" zajel celkem slušný výsledek, technika mu fungovala, takže musí být spokojený. Po dlouhé době startoval i "Petáček", který si pořídil novou techniku, jeho jsme sice čekali v pořadí o trošku výš, no ale po takové době to berem. Manfrédovi se ve druhé RZ namotal řemínek na zadní nápravu, následoval "příděl" a bylo po závodě. Naše Johannka se přetahovala o cenné vteřinky do hodnocení Lady s Karolínkou a nakonec jí podlehla, závod jí moc neseděl. No a náš nejmladší "Paddonek" - ten už na shakedownu urval obě kola, takže servis měl plné ruce práce, aby vůbec odstartoval, pak už ale bojoval statečně. Tak za nás celkem slušná sobota ."


























                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC