Absolutní pořadí | Fryšták 9. 9. 2017, startujících - 54 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Citroën DS3 WRC | Red Bull | 4WD | 23:23,3 | |
2 | David Šintál | Wiegand - Šintál | VW Polo R WRC | Monster Energy Team | 4WD | +0:15,3 | |
3 | Tomáš Lysák | Lysák - Viktora | Škoda Fabia R5 | Samohýl Motor Zlín | 4WD | +0:15,8 | |
4 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | VW Polo R WRC | Red Bull | 4WD | +0:19,4 | |
5 | Filip Kopecký | Kopecký - Kopecký | VW Polo R WRC | Monster Energy Team | 4WD | +0:52,1 | |
6 | Michal Holínek | Holínek - Holínek | Citroën 2CV | ASport Rally Team | Historic | +1:04,2 | |
7 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Doktor Racing | Historic | +1:30,7 | |
8 | David Kubeš | Madsen - Jensen | Opel Adam R2 | ASport Rally Team | F2 | +1:49,0 | |
9 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Raúl | VW Polo R WRC | Doktor Racing | 4WD | +2:07,3 | |
10 | Tomáš Bílek ml. | Bílek jun. - Bílek | Ford Fiesta RS WRC | TB Racing | 4WD/Junior | +2:20,7 | |
11 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +2:32,9 | |
12 | Stanislav Dalajka | Ogryzek - Dalajka | Ford Fiesta R5 | Rockstar Energy Team | 4WD | +3:00,7 | |
13 | Dan Peťovský | Tannert - Thielen | Opel Adam R2 | ASport Rally Team | F2 | +3:20,0 | |
14 | Robin Šiška | Al-Attiyah - Bernacchini | Fiat Grande Punto S2000 | Rockstar Energy Team | 4WD | +3:26,9 | |
15 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Lancia Delta HF Integrale | Marlboro Dealer Racing | Historic | +3:57,9 | |
16 | Bronislav Kořínek | Arazim - Gál | Toyota GT86 CS-R3 | Coyote Racing Team | F2 | +4:46,9 | |
17 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Lancia Delta HF Integrale | Belga Team | Historic | +5:21,5 | |
18 | Tomáš Barták | Barták - Barták | Ford Fiesta R5 | Barták Rally Sport | 4WD/Junior | +5:28,7 | |
19 | Petr Stružka | Kremer - Winklhofer | Subaru Impreza WRX | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD | +5:38,6 | |
20 | Pavel Maštalíř | Maštalíř - Zámečník | Lancia Delta HF Integrale | Red Bull Junior | Historic/Junior | +6:13,2 | |
21 | Martina Matulíková | Karlsson - Walfridsson | Suzuki SX4 WRC | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +6:46,1 | |
22 | Michaela Valentová | Cook - Davis | Peugeot 208 T16 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +6:46,5 | |
23 | Martin Hanák | Peták - Benešová | Ford Fiesta RS WRC | Barum Team | 4WD | +7:04,3 | |
24 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | Peugeot 207 S2000 | Schwáb Racing | 4WD/Junior | +7:30,9 | |
25 | Marián Dalajka | Dalajka - Kadlečík | Ford Fiesta RS WRC | Rockstar Energy Team | 4WD | +7:34,0 | |
26 | Matyáš Morbicer | Morbicer - Morbicer | Peugeot 207 S2000 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +7:34,5 | |
27 | David Vaculík | Vaculík - Vaculík | VW Golf GTi | RR Team | 4WD/Junior | +8:02,3 | |
28 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Porsche 911 Carrera RSR | Belga Team | Historic | +8:03,1 | |
29 | Ivo Žaludek | Černý - Kohout | Porsche 911 GT3 | RR Team | F2 | +8:05,4 | |
30 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Škoda Fabia WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +8:27,6 | |
31 | Patrik Šimeček | Sirmacis -Šimins | Peugeot 306 Maxi | Viking Speed Racing | F2/Junior | +8:38,8 | |
32 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Mini JCW WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +8:45,5 | |
33 | Ivo Šimeček | M.Pattison - Watts | Lancia Delta HF Integrale | Viking Speed Racing | Historic | +9:32,9 | |
34 | Jan Suchánek | Bouffier - Panseri | Citroën 2CV | Jamaica Rally Team | Historic | +9:50,8 | |
35 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Subaru Impreza WRX | Schwáb Racing | 4WD | +10:06,3 | |
36 | Petr Dušek | Dušek - Dušek | Lancia Delta HF Integrale | RR Team | Historic | +10:25,8 | |
37 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Škoda 130 RS | TALE RC Sport | Historic | +10:31,0 | |
38 | Petr Hanák | Harrach - Zeltner | MG Rover Metro 6R4 | Barum Team | Historic | +10:55,4 | |
39 | Jiří Podvala | Wilson - Palmer | BMW M3 | J-R Rally Team | Historic | +11:18,3 | |
40 | Jaroslav Kovařík | "Hary" - Beran | Fiat Grande Punto S2000 | Ibalgin | 4WD | +11:33,2 | |
41 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Audi Coupé Quattro | Barum Team | Historic | +11:37,8 | |
42 | Marek Kalina | Tlusťák - Pavlík | Lancia Stratos HF | Black Horse Racing | Historic | +13:00,3 | |
43 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Ford Focus WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +13:24,3 | |
44 | Michaela Odstrčilová | Steer - Hepperle | Suzuki Swift Maxi 2000 | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Lady | +13:34,2 | |
45 | Martin Karlík | Karlík - Karlíková | Mini JCW WRC | Karlík Motorsport | 4WD/Junior | +14:25,2 | |
46 | Milan Kadlečík | Kadlečík - Kresta | Subaru Impreza WRC | Rockstar Energy Team Junior | 4WD/Junior | +16:15,8 | |
47 | Tomáš Polepil | Polepil - Polepilová | Citroën DS3 WRC | Tom Polep Team | 4WD | +20:38,6 | |
48 | Matěj Petr | Paddon - Kennard | Subaru Impreza WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior | +33:23,6 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Kamil Sedláček | Casier - Renier | Škoda Fabia WRC | Red Bull | 4WD | regulátor | |
x | Jan Zbranek | Vatanen - Richards | Ford Escort RS 1800 | MAKA E-motor | Historic | tech.problémy | |
x | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | Ford Escort RS 1800 | J-R Rally Team | Historic | řemínek | |
x | Ivo Šimeček ml. | Ingram - Edmondson | Citroën Xsara WRC | Viking Speed Racing | 4WD | tech.problémy | |
x | Tomáš Polepil ml. | Polepil jun. - Valerián | Subaru Impreza WRC | Tom Polep Team | 4WD | tech.problémy | |
x | Ondřej Kráčalík | Diana - Kráčalík | Škoda 130 LR | Nofear | Historic/Junior | odstoupil | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
8 |
kompletní časy a výsledky (html) | Basso (Lukáš Zámečník) | 2 |
startovní listina | Wiegand (David Šintál) | 2 | |
Lysák (Tomáš Lysák) | 2 | ||
Panizzi (Josef Pekař) | 1 | ||
Casier (Kamil Sedláček) | 1 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Red Bull | 1 | VW | |
2 | Monster Energy Team | 2 | Citroën | |
3 | ASport Rally Team | 3 | Škoda | |
4 | Doktor Racing | 4 | Opel | |
5 | Samohýl Motor Zlín | 5 | Ford | |
6 | TB Racing | 6 | Toyota | |
7 | Rockstar Energy Team | 7 | Peugeot | |
8 | Playboy Red Racing | 8 | Fiat |
"OSLAVA
20. JUBILEA" Šampionát Next RC Rally Championship 2017 pokračoval velmi prestižní soutěží zvanou Criterium Fryšták slavící 20. jubileum své existence.
Pátým letošním
kláním v šampionátu Next RC Rally
Championship byl jubilejní 20. ročník Criterium
Fryšták. Tato soutěž,
odehrávající se jako vždy v rozlehlém
areálu firmy ObalPrint, znovu nabídla
pěkné rychlé svezení a množství
zážitků. Charismatický organizátor Martin
Vavřička se ve spolupráci s dalšími staviteli
tratí, snažil udělat tento ročník
výjimečným a v rámci nových
poskytnutých možností to mělo svůj efekt.
Jednotlivé rychlostní zkoušky se mohly pochlubit
četným střídáním povrchů, změnami
jízdního rytmu a některé úseky i svou
nemalou délkou s klasickým
převýšením. K
tomu všemu lze připočíst obrovské nasazení
většiny posádek, množství fanoušků a
neustále se měnící pořadí. Prostě to byla
jedna velká událost a akce hned od
samotného začátku. V sobotu 9. září sjelo ze
startovní rampy 54 vozidel, jež
provázelo vcelku hezké slunné počasí. To
naštěstí vydrželo až do konce dne a
všichni si tak mohli naplno vychutnávat všech 8
přichystaných erzet. Jak již
bylo vzpomenuto, na tratích bylo proti minulým
létům pár novinek a zpestření,
včetně vzpomínky na "starý sklad". Jednalo se tak o
opravdu náročnou
zkoušku pro všechny zúčastněné jezdce.
Někteří však nedbali varování v
obtížnosti zdánlivě jednoduchých
širších tratích a jeli velké
drtivé tempo hned
ze startu. K vidění tady bylo až nečekaně mnoho
havárií, problémů s technikou a
"urvané" kola se staly oblíbenou činností nezvykle
velkého množství
závodníků. Dost často tak bylo co sledovat, což ocenili i
početní přihlížející
diváci. Criterium má svou neocenitelnou historickou sílu a vítězství v této druhé nejstarší rally při sobě nese velkou prestiž. Adeptů na zlatý fryštácký pohár bylo opět dost a čelo startovní listiny zde zaručovalo kvalitu. Všech peripetií se vyvaroval jeden z letos nejlepších jezdců Giandomenico Basso, který se svým "Citrónkem" dokázal držet nejvyšší tempo a chytře si pohlídat ostatní. Sice vyhrál jen dvě erzety, ale jeho jízda byla téměř spanilá a moc šancí soupeřům nedával. Basso tak oslavil krásný triumf a zisk nejvyššího možného počtu bodů. Byla to od tohoto Itala parádní práce. Nakonec druhý Sepp Wiegand profitoval ze spolehlivosti a tradičně drtivé jízdy bez výrazných chyb, ale taky si tento famózní Němec připsal na své konto dva nejlepší časy. Taky super a snad i životní výsledek. Soutěž svou účastí velmi obohatil dobře známý Tomáš Lysák, který skončil po velkých bojích třetí, zaznamenal rovněž dvě vítězné erzety, jeho kvalitní jízdu však zpomalil menší technický problémek, kdy měl chvíli ze své Fabie R5 jen "předokolu", přesto dojel jen o 0,4s od druhého "fleku". Jinak ale hezký výkon a okulahodící jízda, což samozřejmě platí o celé špičce včetně Panizziho. Tento soutěživý Francouz byl nějakou dobu na "bedně", nutné zpomalení však přišlo s poněkud "rallyově chrastícím" převodem, kdy byl náruživý Gilles nucen svůj VW mírně šetřit, i když to tak na pohled nevypadalo. Každopádně na oko jel furt hranu doprovázenou nenapodobitelným zvukem "sypajících se zemáků", takže z toho byla ve výsledku zase "Pepova oblíbená brambora". Pátá příčka pak v cíli patřila Fildovi Kopeckému, jenž vodil své Polo fakt skvěle a tento výkon i výsledek má určitě pro něj velkou hodnotu. Hned po něm byl v cíli Fryštáku nejlepší z řad Historiků, a to vždy rychlý Míša "Holas" Holínek před svým soupeřem Alexem Bengué předvádějícím taky parádní a konstantní výkony. Na vynikající osmé místo to dotáhla nejlepší dvoukolka v rukou Jacoba Madsena, což bylo pro mnohé překvápkem, za ním pak do cíle dojel letos se mírně trápící Brane Küzmič, kterému nepomohly ani dvoje jugoslávské podkolenky naráz, prostě jak se říká "sviňa rok". Jako ale snažil se a nejel špatně, jinak by nedal ani nakonec desátého Toma Bílka, jenž má mladou a fantastickou formu. Nejrychlejší junior Tomáš uzavřel bodovanou desítku před souputnicí "Taylorkou" a rychlým Polákem Ogryzkem. Nutno dodat náhlé odstoupení špičkového Casiera, jemuž shořela elektronika a málem i celá "Fábka". Nebyl však sám, kdo odstoupil, v cíli letošního náročného Fryštáku bylo klasifikováno 48 posádek. V týmech to nakonec těsně vyhrál zase Red Bull. Junior Trophy Historic Trophy F2 Trophy
Zajímavosti: - časově nejdelší ročník ve
dvacetileté historii této rally - poprvé zde zvítězila italská posádka - na vítězství v rychlostních zkouškách
dosáhlo hned 5 různých jezdců - náročnost soutěže dokazuje
celkem 13 přidělených časů a 6 odstoupivších jezdců - rekord v počtu startujících na jedné soutěži
v rámci Historic Trophy - jediným soutěžícím, který dokončil všechny ročníky
Criterium Fryšták je Radek Hobza |
Ohlasy některých účastíků: |
Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník): Sepp Wiegand (David Šintál): Gilles Panizzi (Josef Pekař): Michal Holínek (Michal Holínek): Alex Bengué (Roman Kalík): Jacob Madsen (David Kubeš): Brane Küzmič (Ondřej Dočkal): Slawomir Ogryzek (Stanislav Dalajka): Gibo
Fagaso (Radek Hobza): Freddy Loix (Petr Matulík): Ramona Karlsson (Martina Matulíková): Matyáš Morbicer (Matyáš Morbicer): Robert Droogmans (Martin Berger): Bryan Bouffier (Jan
Suchánek): Ernst Harrach (Petr Hanák): Malcolm Wilson (Jiří Podvala): Christian Homer (Team Manager RED BULL): Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING): Karl Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING): Franco Paiero (Team Manager
MARLBORO DEALER RACING): Jean-Pierre
Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM): Gerhard Kalnay (Team Manager BARUM TEAM): |