Výsledky
XXV. Tour de Cabin Int. Rally 2017

 Absolutní pořadí  Bratřejov 7.-8. 7. 2017, startujících - 37 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD 30:52,4
2 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +0:26,6
3 Kamil Sedláček Casier - Renier Škoda Fabia WRC Red Bull 4WD +1:24,8
4 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +1:39,7
5 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD +1:59,4
6 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Doktor Racing Historic +2:06,0
7 David Šintál Wiegand - Šintál VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD +2:09,2
8 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +3:08,4
9 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Peugeot 208 T16 Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +4:15,3
10 David Kubeš Madsen - Jensen Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 +4:45,0
11 Jan Zbranek Vatanen - Richards Ford Escort RS 1800 MAKA E-motor Historic +5:18,4
12 Dan Peťovský Tannert - Thielen Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 +6:00,1
13 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +6:21,8
14 Patrik Šimeček Sirmacis -Šimins Škoda Felicia Kit Car Viking Speed Racing F2/Junior +6:34,8
15 Petr Stružka Kremer - Winklhofer Subaru Impreza WRX Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +6:39,1
16 Ivo Žaludek Černý - Kohout Porsche 911 GT3 RR Team F2 +6:45,7
17 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +7:34,8
18 Ivo Šimeček ml. Ingram - Edmondson Peugeot 208 T16 Viking Speed Racing 4WD +7:55,8
19 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Grande Punto S2000 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +9:51,8
20 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Subaru Impreza WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +9:52,7
21 Tomáš Barták Barták - Barták Ford Fiesta R5 Barták Rally Sport 4WD/Junior +9:53,0
22 Roman Krejčí Bettega - Perissinot Lancia 037 Rally Martini Lancia Ostrava Historic +10:01,3
23 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +10:08,1
24 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda 130 RS TALE RC Sport Historic +10:33,9
25 Michal Odstrčil Stohl - Müller Škoda 130 LR Barum Team Historic +10:54,6
26 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Škoda Fabia S2000 Red Bull Junior 4WD/Junior +10:55,6
27 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Subaru Impreza WRX Schwáb Racing 4WD/Junior +11:12,6
28 Martin Berger Droogmans - Joosten Lancia Delta S4 Belga Team Historic +13:27,0
29 Jan Suchánek Bouffier - Panseri Ford Escort RS Cosworth Jamaica Rally Team Historic +15:00,7
30 Martin Karlík Karlík - Karlíková Mini JCW WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +22:45,7
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl VW Polo R WRC Doktor Racing 4WD mech.problém
x Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Belga Team Historic odstoupil
x Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic odstoupil
x Michal Holínek Holínek - Holínek Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic elektronika
x Bronislav Kořínek Arazim - Gál Toyota GT86 CS-R3 Coyote Racing Team F2 řízení
x Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Subaru Impreza WRC Schwáb Racing 4WD tech.problémy
x Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg Lancia Delta HF Integrale Belga Team Historic/Junior odstoupil

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
14
kompletní časy a výsledky (html) Basso (Lukáš Zámečník) 10
startovní listina Panizzi (Josef Pekař) 4



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  VW
2  Monster Energy Team 2  Citroën
3  Marlboro Dealer Racing 3  Škoda
4  Doktor Racing 4  Peugeot
5  ASport Rally Team 5  Mini
6  Playboy Red Racing 6  Toyota
7  Čamlíkov RallySport Zlín 7  Opel
8  MAKA E-motor 8  Ford






"DŮSTOJNÉ ČTVRTSTOLETÍ TOUR"

Šampionát Next RC Rally Championship 2017 přepůlila jedinečná a nejstarší soutěž v ČR Tour de Cabin International Rally slavící jubileum 
v podobě čtvrtstoletí své existence. 

Obec Bratřejov, která hostí tento slavný závod již od jeho vzniku, se počátkem července opět stala útočištěm pro jubilejní 25. ročník Tour. Náročná a nezaměnitelně charakteristická soutěž, ozdobená tou vůbec nejbohatší historií, byla tradičně rozdělena do dvou samostatných dnů. Úvodní páteční část začala v odpoledních hodinách a stejně jak vloni čítala 5 erzet na vcelku svižných asfaltových tratích u fotbalového hřiště v obci. Rozhodující a konečné výsledky tvořící byl jako vždy den druhý, kdy se tratě dalších devíti rychlostních zkoušek odehrávaly na drsných horských šotolinách s hodně velkým převýšením. Celkem bylo tedy přichystáno 14 měřených úseků na pestrých a zároveň těžkých tratích. Letošní suché léto pokračovalo i zde a nepomohl ani z "Taravýchodu" narychlo seslaný předstartovní ranní deštík, celá rally se tak odjela za teplého počasí na vysušených tratích. Klasickou náročnost tady zvýšilo taky již zaběhlé "spešl" pravidlo, když se při jakémkoli výpadku není možno vrátit zpět do závodu s penalizací, jak bývá jindy v šampionátu zvykem. A hned na toto pravidlo doplatil jeden z předních závodníků, Brane Küzmič. Ten urval už na shakedownu rameno svého "Doktorského" VW a neměl možnost opravy. Jugoslávec tak vlastně skončil dřív než začal a nepomohly mu ani oblíbené "Raúlovské" podkolenky. Ty byly nakonec ukryty po celou dobu pod časoměřičským stolkem, což na druhou stranu významně pomohlo hladkému průběhu celé soutěže. Tradiční časoměřič Mirda totiž absentoval. No a absentoval tentokrát i jeden jezdec ze špičky - Ott Tänak, který možná ztratil motivaci po nepovedené minulé rally. Ostatní favorité však nechyběli. V uzavřeném parkovišti se objevilo celkem 37 vozů včetně následně nenastupujícího "Kuzmy". 

Nejlíp ze všech vyrazil pilot vozu Citroën DS3 WRC, jenž měl kvůli výsledku z loňska na "vratoch" číslo 1, tedy Giandomenico Basso. Vyhrál první asfaltový test, následně si však nejlepší časy začal připisovat bojovný Gil Panizzi, pro jehož spolujezdce Karla Wüzenttala se jednalo o polodomácí soutěž. Vše ale bylo na rychlých a ne zas moc dlouhých erzetách dost těsné, Panizzi sice chvilku vedl, ale stejně se v závěru etapy neubránil ataku Bassa. Zmíněné dvojici zdárně sekundoval i jejich týmový kolega Bernd Casier, ten však na jedné vložce poškodil rameno své Fabie a byl rád, že dokončil s ne moc velkou ztrátou. Pořadí se přelévalo i na dalších příčkách a na většině bylo vidět, že jedou od začátku "pilu". Po čtyřech klasických zkouškách přišla na řadu divácky vděčná paralelka, kde se dá v podstatě spíš ztratit. Většina jezdců totiž v té chvíli vkládá do svého úsilí hlavně prestiž v souboji s aktuálním soupeřem na trati. Nutno podotknout, že některé tyto přímé boje byly jak pro soutěžící, tak pro fanoušky dost atraktivní a rozhodně se nikdo neměl čas nudit. Po pětici pátečních asfaltových erzet tedy držel čelo výsledkové listiny rozjetý italský mládenec Basso. O 4 sekundy pomalejší byl po asfaltové sekci druhý Panizzi, na třetí příčce figuroval letos stále výraznější Sepp Wiegand. Za německým reprezentantem Monsterů následoval Casier, dále potom po dobrém výsledku prahnoucí Grzyb, těsně následovaný Kopeckým. Na sedmé pozici byla nejrychlejší dvoukolka Madsena, do elitní desítky se vešli ještě nejlepší dva z historiků, Holínek a Bengué, desátou příčku si po pátku držela skvělá juniorka Molly Taylor s Peugeotem. Po skončení úvodního dne se jako vždy přesunul konvoj soutěžících do centra závodu k chatě, kde přišla na řadu zavedená a občas krutá "afterpárty".

Sobotní ráno bylo ve znamení přesunu na dlouhou sekci za louku, kde na soutěžící čekala tvrdá zkouška odolnosti v podobě šestice měřených úseků s velmi drsným profilem a obrovským převýšením. V nastoleném pekelném tempu pokračoval stále Basso, jenu zkoušku sice vyhrál snahu nepostrádající Panizzi, italský krasavec už ho pak ale ke slovu nepustil a připisoval si jeden nejrychlejší čas za druhým. Tato "RedBullácká" dvojka ostatním soupeřům velmi rychle ujela. Z jezdců, bojujících o bronz a další bodované příčky, zaznamenaly různé technické potíže třeba Casier a hlavně Wiegand, jehož Polo se stalo na nějaký čas pouze zadokolkou a tím tak vyřadilo "germánského pařmena" ze souboje o bednu. Nezvykle velký počet problémů však potkával i další závodníky, z nichž nebylo některým souzeno dokončit. Jedním z nich byl třeba i rychlý historik Míša Holínek, kterému zde asi není úplně přáno. Belgičan Casier svou Fabii i přes peripetie s řízením dokázal držet na třetím místě, a to i po dvojím průjezdu pekelné RZ "Tarzan". Výborně jedoucí Polák Grzyb pak zdatně bojoval o čtvrtý "flek" s Filipem Kopeckým. Po této šotolinové části byly sice karty vcelku jasně rozdány, ale jak známo, až do cíle není nikdy nic předem rozhodnuto. Konečné resumé mělo přijít až při závěrečné atraktivní sekci nad chatou, kde byly na programu tři rychlostní zkoušky včetně obávané erzety "El Condor". Pořadí stále vévodil Basso před Panizzim, jehož lehce zpomalila kdoví kým naimplantovaná "RC vosa" nepříjemně zavrtaná pod závodnickou kombinézou. Vlasatý jezdec ze země milovníků vína a tepelně upravených plžů se ale i přes to nevzdával a náruživě bojoval až do samotného konce. Poslední zkouška obohacená tradičním diváckým průjezdem "túrúrú" už na konečných výsledcích moc nezměnila. 

Legendárním vítězem jubilejního ročníku Tour de Cabin Int. Rally se tak po zásluze stal u většiny oblíbený Giandomenico Basso s "DéeS-trojkou" týmu Red Bull a připsal si velmi prestižní a nesmazatelné vítězství. Charismatický "Talián" si navíc upevnil vedení v tabulce šampionátu a jeho kolegové na bedně tak měli znovu možnost obdařit jej při vyhlášení šampaňskou sprchou. Za konečné stříbro byl určitě velmi rád "pan vrchní vosař" Panizzi, který tady zase předvedl velké věci, do posledních chvil neztrácel naději na prvenství a ještě si u toho všeho stihl při závěrečné jízdě zazpívat. Prostě osobnost. Třetím borcem byl rovněž tvrdě bojující Bernd Casier, jenž by se rád účastnil bitev o prvenství, nevyhnuly se mu však problémy s technikou. No ale nakonec z toho byly další kompletní stupně vítězů pro tým Red Bull, což si kluci nezapomněli patřičně vychutnat. Na sice "zemákovém", ale v tomto případě parádním, čtvrtém místě skončil po celou dobu stabilní Grzegorz Grzyb s "Miníkem" stáje Marlboro. Zdá se, že tento polský dravec je zpátky ve formě, jen tak dál. Nesporně vynikajícně zajel taky pátý Filda Kopecký pilotující nejlépe postavený vůz Monster Energy Teamu. Na pozici šesté byl klasifikován vítěz Historic Trophy Alex Bengué, jenž opět předvedl bezvadný šotolinově laděný výkon. I přes předepsané gumy se s tím na místy rozbitých a prašných cestách Alex vůbec nemazal. Za tímto Francouzem z Doktor Racingu pak v pořadí následoval Sepp Wiegand, velká škoda těch náhlých technických potíží, ale i tak zanechal svým snažením velice sympatický dojem. Na senzační osmé příčce dojela až neuvěřitelně rychlá Molly Taylor, zároveň vítězka Junior Trophy a Lady  Trophy, tento famózní výsledek určitě není třeba více komentovat. Lehce překvapil další Peugeot 208, kterého pěkně vodil celkově devátý García Ojeda jedoucí až nezvykle v pohodě. Do bodované desítky se vešla i nejlepší dvoukolka, a to v rukách rychlého Dána Madsena. Ten to měl sice po prvním dnu lépe rozjeté, ale jak známo, nezpevněné bratřejovské tratě nebývají pro F2 zrovna jednoduché, takže určitě dobrý počin. V pořadí za "bodíky" následovali Ari Vatanen s historikem a Julius Tannert s dalším "předohrabem", hned za nimi pak dojel na pěkném 13. místě Gustavo "Božolé" Trelles, který tímto výsledkem překvapil možná i sám sebe. Taky díky němu si za vítězným Red Bullem a druhým Monsterem připsal nečekaný úspěch třetí nejlíp hodnocený tým letošní Tour Marlboro Dealer Racing. Aby byla zmínkou dokompletována první patnáctka, tak zbývají ještě dva borci - výborný junior a dvoukolkář Sirmacis a stále se lepšící Němec Kremer, který se na 15. pozici dostal až na poslední vložce. Cíl letošního "Brátru" spatřilo 30 posádek, takže "odpad" byl tentokrát slušný.

Junior Trophy
Bývá zvykem, že na této soutěži se neprezentuje moc velký počet juniorů, což částečně platilo i letos. Chybělo zde především několik dívek, ale ta z nich vždycky nejrychlejší, tedy Molly Taylor, samozřejmě závod nevynechala. Její prvenství mezi soutěžícími do 15. let bylo prakticky jasné a australská dívčina se hnala hlavně za absolutními body, což se jí bez skrupulí podařilo. 8. místo je životním výsledkem hovořícím o vzrůstající tendenci. Po dalším zisku maximálního počtu bodů kráčí slečna Molly mílovými kroky za titulem v Junior Trophy. Od začátku si jel svoji rovněž lehce "předplacenou" druhou příčku Ralfs Sirmacis, bojující zároveň v F2 Trophy a stříbro si s přehledem pohlídal. Lotyš je na tom stejně stříbrně i v průběžné tabulce juniorů. Jak byl na letošní Tour první dva "fleky" celkem jasné, tak o třetí bylo svedeno několik zajímavých soubojů. Maštalíř, Barták, Lappi, Cook - tyhle jména se v průběhu rally vystřídaly na pomyslném bronzu. Ten po tradičně vydatném finiši pro sebe urvala britská bojovnice Louise Cook, nutno dodat, že čtvrtý Pája Maštalíř nakonec zaostal v součtu jen o 8 desetin a o další dvě desetinky sekundy zpět byl novic Tom Barták zanechávající za sebou premiérově příjemný dojem. Tyhle opravdu těsné a nervy drásající tuhé boje až do samotného konce byly jednou z ozdob letošního ročníku. Jen malý kousíček za touto trojicí dojel na jako šestý junior nejlepší z Academy, "neofiko" vypsané pro jezdce do 8. let, dravý "smíšek" Esapekka Lappi. Finského mladíčka v pořadí následoval týmový kolegáček z Red Bull Junior Mates Morbicer, který taktéž předvedl parádní výkon. Výborný a nepřehlédnutelný byl i Alex Lukyanuk, jemuž se závod opravdu podařil. Pro bodíky si přijel i mlaďas z rodu Karlíků, a to Martin, což byl v cíli třetí "Akademik". Za úspěšné dokončení náročné soutěže je potřeba pogratulovat všem juniorům a juniorkám, zejména lze vyzdvihnout opravdu ty nejmladší soutěžáky, kteří ukázali, že nepatří mezi žádné "měkkoty". Z 10. startujících dojeli všichni, kromě na úplném konci odstupujícího Bergkvista.  

Historic Trophy
Na start se postavilo 12 historiků, což byla v podstatě třetina celého startovního pole. Bylo předem jasné, že se o cenné prvenství budou chtít poprat lídr tabulky Alex Bengué a "vrchní kastlař" Michal Holínek, který měl z loňska Francouzovi co vracet. Všem ale na úvodní zkoušce vypálil rybník nenápadný a pohodový Ari Vatanen, to byla ale jen krátká "finská labutí sonátka", otěže totiž velice rychle převzala předem zmíněná dvojice nezastavitelných jezdců. Po lehké výměně pořadí se na čele usadil Míša Holínek s Cosworthem a do šotolinové části vstupoval se čtrnáctisekundovým náskokem na Benguého Toyotu. V závěru dne se na průběžné třetí místo protlačil velezkušený Gibo Fagaso, na úkor Vatanena, ten totiž zaznamenal nemalou ztrátu pro potíže svého Escorta. Nebyl však rozhodně jediný, dost se potrápil taky po delší době jedoucí "ostravský host" Bettega, jehož Krásná Lancia 037 často stávkovala, a tak si pěknou pátou příčku po pátku držel rozjetý "Baňa" Sivík se stylovou Škodou 130 RS před nečekaně dobrým Droogmansem.
Sobotní šotolinová etapa byla ve znamení vyrovnaného souboje dua Holínek vs. Bengué, "Holas" statečně dlouho držel těsné vedení, ale jen do druhého průjezdu "Tarzana", kde mu vytrhlý drátek od baterky vystavil definitivní stopku. Michal však nebyl jediným odstoupivším z řad historiků. Soutěž už předtím přišla o tři "Deltaře". Tradiční bratřejovská atmosféra zase jednou "pohltila" Freddyho Loixe, jenž do druhé etapy už ani nenastoupil, řady odpadlíků rozšířil hned z rána taky další matador Mike
"Tattus" Pattison tiše "po Anglicku" hlásící potíže s vozem. Jak již bylo zmíněno, tak ke konci závodu se z rodinných důvodů z výsledků vytratil i pěkně jedoucí junior Bergkvist. Do cíle tedy dojelo 8 borců. Po odstoupení Michala se Alex Bengué mohl plně soustředit na "klidnou" jízdu, která ovšem znamenala taky parádní konečnou šestou příčku absolutně a bezproblémový triumf v Historic Trophy. V klasifikaci to pak pro tohoto pohodového "žabojedlíka" znamená jasné vedení a odvěký úhlavní souputník Michal by se asi musel "nakrájet", aby ho ještě bodově dostihl. Na stříbrném postu v Bratřejově skončil Fin Vatanen, jemuž se v sobotní části dařilo držet velké tempo a v podstatě smazat původní ztrátu. Z toho si ovšem nic moc nedělal třetí muž v pořadí, kterým nebyl nikdo jiný než Gibo Fagaso, neskrývající radost z krásného výsledku. Ten zdobí mimo jiné taky jezdecká trpělivost a rozvaha, holt španělský "El Matadore" tady nejel zrovna poprvé. O místo čtvrté byl sveden docela boj a proběhlo i střídání pořadí. Nakonec se z něj radoval nesporně rychlý Ital Attilio Bettega, jenž předvedl v sobotu fantastické stahování ztráty, na které se fakt dalo v jeho podání dívat. V závěru se tak ocitl na páté pozici po celou dobu hezky jedoucí "gaťař" Pepa Sivík, který nezapomněl na diváky a kromě části trenek v průběhu erzety na úzkém mostku ukázal všem i výživný průjezd "túrúrú". Prostě po všech stránkách dobrá práce. Výborně se držel taky populární Manfred Stohl, v závěru těžkého dne však už moc neútočil, byla totiž znát lehčí "únava materiálu" po předchozím večírku. Za ním pak zdárně dojel Belgičan Droogmans, jenž se však trápil především s neopravitelně zaseknutým tlumičem, což na uskákaných pasážích nebyl rozhodně žádný med. Body urval i osmý "jamajsko-francouzsko-šátkovičný" Bryan Bouffier soustřeďující se zejména na fotky.

F2 Trophy
V rámci této kategorie odstartovalo 5 jezdců. Dozajista byl nejjasnějším favoritem Jacob Madsen, který už na asfaltové části soutěže ukazoval, že takto s dvoukolkou může jet jenom "magor" nebo pan jezdec. Samozřejmě byl stále ve vedení a dokonce opět vnutil obavu o výsledek i několika dobrým "čtyřkolkářům". Madsen nepřestal moc "bláznit" ani na šotolině, i když tam se už naděje na výsledek v absolutním pořadí pomalu rozplývaly, přeci jenom byly výjezdy do některých kopců pro vůz s předním náhonem docela boj. Ovšem dánský reprezentant ASportu nezklamal a vydobyl si krásný desátý "flek" celkově a prvenství v F2 Trophy jej opět vrátilo na čelo průběžné klasifikace. Jeho týmový parťák Julius Tannert jel taky skvěle, v podstatě si stále hlídal druhou příčku a výborně doplnil kolegu s dalším "splašeným" Adamem. Na třetí místo si brousilo "předohrabní zoubky" víc adeptů a pořadí se párkrát měnilo. Z konečného bronzu se v cíli radoval "junák" Ralf Sirmacis, jen těsně za ním skončil sympaticky jedoucí Černý s Porsche 911 GT3. Jedním z původně zainteresovaných bojovníků byl taky "brátrmilující" Václav Arazim, kterému však nevydrželo řízení u Toyoty GT86 CS-R3, což nejen tohoto "Coyotáře" velmi mrzelo.

Lady Trophy
Na Bratřejov přijely jen dvě dívky a jejich pořadí bylo při zdárném dokončení vlastně předem dané. Molly Taylor opět vyhrála a s druhou v pořadí Louise Cook mohla dokonce oslavit další zisk bodů do Team Trophy. Playboy Red Racing totiž znovu parádně zabodoval. Nicméně i přes jisté zkušenosti lze holky vyzdvihnout za předvedené výkony na této těžké rally. "Taylorka", sbírající klasicky hodně pohárů a cen, zaslouží zvláštní pochvalu. Protože aby toho nebylo málo, obdržela i vylosovaný hezký model Ferrari, následně však udělala pěkné gesto, když ho věnovala šťastnému Lappimu.
 

Závěrem
25. Tour de Cabin byla po všech stránkách podařenou událostí, a to i přes počáteční odpor některých bývalých "kamarádů", kteří se snažili zkomplikovat pořadateli život. Průběh samotné soutěže neměl snad jedinou kaňku a závodníci i přihlížející fandové se po celé dva dny dobře bavili. V Bratřejově panovaly krásné souboje doplněné výbornou a jedinečnou atmosférou. Nezbývá než na rok začít další čtvrtstoletí….

Zajímavosti:

- první vítězství v historii této soutěže pro italského jezdce

- Molly Taylor je dosud nejvýše postavenou dívkou absolutního pořadí

- první Tour de Cabin se konala v roce 1992 a vítěz prvního ročníku byl letos osobně přítomen

- na startu letos bylo hned 9 soutěžících, kteří tuto rally jeli poprvé v životě

- i přes příznivé počasí a podmínky byl velký počet technických problémů a odpadlých

- za posledních 21 let se jednalo časově o nejdelší ročník

 



 Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Radek Hobza): 
"
Obrovské díky všem, kteří se podíleli na pořádání letošní Tour. Nemůžu jmenovitě poděkovat každému, protože bych mohl na někoho zapomenout a to bych nechtěl. Vypíchnout ovšem musím Ondru Dočkala, jenž se významně podílel na zajištění všech povolení, které byla k uspořádání tohoto závodu nutná, opět totiž došlo k udání od psychopata z Klobouk." 

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník): 
"
Legenda pokořena! Vyhrát nejstarší závod u nás, je snad snem každého jezdce. Nám se to podařilo a zapsali jsme se do historických tabulek. Panizzi s Casierem nás drželi po celé dva dny v napětí a nebylo to nic lehkého na psychiku. Nakonec po technických problémech Casiera a "znásilnění" Panizziho se nám podařilo vyhrát. Musím poděkovat mechanikům, že na tak těžkých a rozbitých tratích auto vydrželo bez větších problémů. Šampionát je skvěle rozjetý, tak snad nám forma vydrží. Děkujeme pořadatelům za pečlivou přípravu soutěže."

Gilles Panizzi (Josef Pekař): 
"
Kde začít...... Pátek na asfaltu fantastický, že vyhrajeme dvě RZ a budeme se po pátku držet na druhém místě, jsme opravdu nečekali. V sobotu jsme se snažili zaútočit na Bassa, nepodařilo se, jel prostě fantasticky! A navíc nepřejícní RC šamani na nás ve třinácté RZ poslali rozzuřenou vosu. S druhým místem jsme i tak nadmíru spokojeni. Samozřejmě díky pořadateli za skvělý závod."

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"Závod byl fakt super připravený. My jsme se opět potýkali s technickými problémy, v pátek jsme zlomili rameno a tak tak do dovlekli do cíle, v sobotu zas pro změnu zlobil servosaver, prostě moc problémů naráz. Ty už ale byly po závodě vyřešeny, takže snad příště…. Basso podal fantastický výkon a my mu gratulujeme za vítězné zdolání této legendární rally."

Alex Bengué (Roman Kalík): 
"
Poděkování pořadateli za pěkné a precizně připravené tratě. Strategie na tento závod byla jasná, v pátečních RZ moc neztratit a v sobotu zaútočit na přední příčku. V pátek jsem nabral 14 sekund ztrátu na Michala, kterou jsem v sobotu hned v první RZ snížil na 1 sekundu. Pak jsme s Michalem bojovali o vteřinky, ale Michal měl o kousek lepší čas. Poté co jej zradila elektronika na posledním Tarzanovi jsem byl rázem na prvním místě s cca dvouapůlminutovým náskokem, jenž jsem nakonec ještě navýšil a již potřetí v řadě jsem vyhrál "Brátr". Takže velká spokojenost. Už se těším na další souboje na šotolině v Lužkovicích."

Sepp Wiegand (David Šintál):
"V pátek auto jelo výborně a před sobotní sekcí jsem se držel na třetí pozici, s čímž jsem byl více než spokojený. V sobotu proběhly první dvě erzety podle představ a náskok na Casiera jsem mírně navýšil. Ale v třetí sobotní zkoušce začaly problémy s předním diferenciálem. Provizorní řešení vydrželo do Tarzana II, kde jsem skoro celou RZ jel pouze na zadní náhon a byla z toho minutová ztráta. Po přesunu nad chatu, jsem z rozbitého planetového diferenciálu vytvořil pevnou osu a ještě jsem se pokusil zatáhnout. Bylo z toho nakonec 7. místo. Další závod se to pokusíme trochu ztížit RedBullům. Pořadatelům patří poděkování za pěkné a výborně připravené tratě."

Molly Taylor (Martina Pekařová): 
"
Letošní Bratřejov se nám opravdu povedl, s 8. místem celkově jsme nepočítali. Dařilo se nám již v pátek na asfaltu, poté jsme se přemístili do wellness centra ve Fryštáku, kde jsme nabírali síly na sobotní etapu. V sobotu se nám velmi dařilo, zajeli jsme pár skvělých časů a skončili jsme na výborném 8. místě. Děkujeme pořadateli za pěkné tratě a skvělé ceny."

Gibo Fagaso (Radek Hobza): 
"Bronz v naší skupině historiků je pro nás fantastický výsledek. V závěru už jsme hodně šetřili techniku, nechtěli jsme o bednu na Tour přijít."

Louise Cook (Míša Valentová): 
"Pro nás fantastická soutěž s vynikajícím výsledkem. Asfalt nám sedl a panovala spokojenost. Ve druhé etapě jsme měli problémy s elektronikou, ty jsme ale odstranili a mohli v posledních třech zkouškách nad chatou svést nádherný souboj s divokými mladíčky Lappim, Maštalířem a novicem Bartákem o bronz v juniorech. S trochou toho štěstíčka to vyšlo, takže super. Tratě byly náročné ale krásné, zkouška "El Condor", to byl pro nás očistec."

Attilio Bettega (Roman Krejčí):
"
Jsem rád, že jsem se mohl zúčastnit této poměrně náročné rally. Celý závod jsme pojali trošku jako rodinnou záležitost, přesto jsem se chtěl pokusit o umístění v první polovině startovního pole. Bohužel hned první RZ znamenala ztrátu přes 1,5 minuty a podobný problém se dvakrát zopakoval v RZ 3 a tím pádem byly úvahy o pěkném umístění pryč. Důvodem byl patrně špatný kontakt na jedné ze tří připravených baterek. Nastala tak chvíle pro stíhací jízdu z beznadějně posledního 12. místa mezi historickými vozy. Jasný cíl byl pokořit soutěž a dojet v pořádku do cíle, přesto v některých erzetách dosahovala naše Lancia slušných časů, zejména po zvýšení sbíhavosti za účelem zvětšení rejdu při otáčení, které bylo stále nedostatečné. Nebyl čas na zkoušení, nejel sem žádný shakedown, na druhou etapu jsem měl nachystané dvě baterie, které nakonec bohatě vystačily. Postupné vylepšování absolutního pořadí i pořadí v rámci historiků přineslo v závěru závodu přeci jen uspokojivé umístění na 4. místě. Perfektně připravená a mimořádně pestrá trať spojená s večerním táborákem zůstane na dlouho v paměti jako super zážitek."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Tak začátek se nám moc nepovedl, na asfaltu jsme nechali 20 buchet. Po paralélce nám Pepino Sedláčků nastavil tlumiče (za to ještě jednou velké DÍKY), pak ve večerní pauze jsem si dal nějaké bylinky z Alp a ráno jsme zajížděli perfektní časy, dokonce ve dvou vložkách jsme dali i Fagáskovi. Jenomže pak ze mne ty byliny vyprchaly a v poslední sekci jsem vše ztratil, ale zase to byli krásné souboje s Aldou a Martinem - ty mě fakt baví. Pořadateli klobouk dolů jak to letos nachystal, tratě byli super!"

Matyáš Morbicer (Matyáš Morbicer):
"
Začnu od konce - krásné druhé místo v "akademce". Jel jsem tyto závody poprvé a byly velmi fyzicky náročné, ale souboje s Pájou Maštalířem a Matym Sedláčkem byly super. Chtěl bych poděkovat pořadatelům za krásný dvoudenní závod i za pěkné počasí ,které objednali…."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"V Bratřejově jsme startovali poprvé a musím říct, že sobotní šotolinová etapa byla teda echt náročná. Výsledek mohl být možná lepší, ale my jsme to brali jako velkou zkušenost a raději jeli v klidu. Až po závodě naši mechoši zjistili, že nám prasklo zadní plato pod diferákem, takže jsme rádi, že jsme viděli cíl. Jinak závod fakt pěkný a ta atmosféra neměla chybu."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"
Tour nás naučila spoustu nových věcí. A nejen naši posádku, ale hodně členů z pořadatelské skupiny Nextu. Klobouk dolů před Fagasem, který pro svůj závod, i přes odporné - už z dob vzniku komunismu zdomácnělého - udavačtví, špinění a závisti, udělal s relativně chladnou hlavou, co bylo nutné a ještě pořadatelsky ošéfoval tento legendární závod. Brane se celý víkend věnoval časomíře a Raúl měl veget…. Tak snad příště…."

 

Christian Homer (Team Manager RED BULL):

"První, druhé a třetí místo celkově - fantazie!!! V týmu vládne skvělá nálada, jen Casier by si měl pořádně zrepasovat svůj vůz, aby nesváděl boj o třetí místo, ale mohl se zapojit do sobojů o vítězství. Bassovi velká gratulace k pokoření bratřejovské legendy."

 

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"
Tänak nejel, Brane vlastně taky ne a Alex se snažil co to dalo. Ten bodový příděl je vlastně ještě pekelně dobrý. Ale Brane to pěkně pohnojil…."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Fantastický výsledek! Díky "Grzíbkovi" za vynikající výkon, taky Gustávo zlomil místní prokletí a bodově pomohl. Náš nestor Fagaso urval bednu v Historic Trophy. Bronz v týmech je až neuvěřitelný počin, zvláště pak na legendární Tour de Cabin. Tohle je pro nás velká paráda!"

Karl Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING):
"Tak letos nám tady jely jen dvě holky, protože Ramona si užívala na táboře. Ale jak Molly, tak Louise zajely fantasticky a máme další porci bodů do týmové tabulky. Doufám, že to takhle suprovně půjde i dál."













                                                                                                                                                                                                                         
                                                                                                                                                                                                                          „Loa“ NRC