Absolutní pořadí | Bratřejov 7.-8. 7. 2017, startujících - 37 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Citroën DS3 WRC | Red Bull | 4WD | 30:52,4 | |
2 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | VW Polo R WRC | Red Bull | 4WD | +0:26,6 | |
3 | Kamil Sedláček | Casier - Renier | Škoda Fabia WRC | Red Bull | 4WD | +1:24,8 | |
4 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Mini JCW WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +1:39,7 | |
5 | Filip Kopecký | Kopecký - Kopecký | VW Polo R WRC | Monster Energy Team | 4WD | +1:59,4 | |
6 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Doktor Racing | Historic | +2:06,0 | |
7 | David Šintál | Wiegand - Šintál | VW Polo R WRC | Monster Energy Team | 4WD | +2:09,2 | |
8 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +3:08,4 | |
9 | Petr Bábek | Ojeda - Barrabes | Peugeot 208 T16 | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD | +4:15,3 | |
10 | David Kubeš | Madsen - Jensen | Opel Adam R2 | ASport Rally Team | F2 | +4:45,0 | |
11 | Jan Zbranek | Vatanen - Richards | Ford Escort RS 1800 | MAKA E-motor | Historic | +5:18,4 | |
12 | Dan Peťovský | Tannert - Thielen | Opel Adam R2 | ASport Rally Team | F2 | +6:00,1 | |
13 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Citroën DS3 WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +6:21,8 | |
14 | Patrik Šimeček | Sirmacis -Šimins | Škoda Felicia Kit Car | Viking Speed Racing | F2/Junior | +6:34,8 | |
15 | Petr Stružka | Kremer - Winklhofer | Subaru Impreza WRX | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD | +6:39,1 | |
16 | Ivo Žaludek | Černý - Kohout | Porsche 911 GT3 | RR Team | F2 | +6:45,7 | |
17 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Lancia Delta HF Integrale | Marlboro Dealer Racing | Historic | +7:34,8 | |
18 | Ivo Šimeček ml. | Ingram - Edmondson | Peugeot 208 T16 | Viking Speed Racing | 4WD | +7:55,8 | |
19 | Michaela Valentová | Cook - Davis | Fiat Grande Punto S2000 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +9:51,8 | |
20 | Pavel Maštalíř | Maštalíř - Zámečník | Subaru Impreza WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +9:52,7 | |
21 | Tomáš Barták | Barták - Barták | Ford Fiesta R5 | Barták Rally Sport | 4WD/Junior | +9:53,0 | |
22 | Roman Krejčí | Bettega - Perissinot | Lancia 037 Rally | Martini Lancia Ostrava | Historic | +10:01,3 | |
23 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Škoda Fabia WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +10:08,1 | |
24 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Škoda 130 RS | TALE RC Sport | Historic | +10:33,9 | |
25 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Škoda 130 LR | Barum Team | Historic | +10:54,6 | |
26 | Matyáš Morbicer | Morbicer - Morbicer | Škoda Fabia S2000 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +10:55,6 | |
27 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | Subaru Impreza WRX | Schwáb Racing | 4WD/Junior | +11:12,6 | |
28 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Lancia Delta S4 | Belga Team | Historic | +13:27,0 | |
29 | Jan Suchánek | Bouffier - Panseri | Ford Escort RS Cosworth | Jamaica Rally Team | Historic | +15:00,7 | |
30 | Martin Karlík | Karlík - Karlíková | Mini JCW WRC | Karlík Motorsport | 4WD/Junior | +22:45,7 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Ondřej Dočkal | Küzmič - Raúl | VW Polo R WRC | Doktor Racing | 4WD | mech.problém | |
x | Petr Matulík | Loix - Smeets | Lancia Delta HF Integrale | Belga Team | Historic | odstoupil | |
x | Ivo Šimeček | M.Pattison - Watts | Lancia Delta HF Integrale | Viking Speed Racing | Historic | odstoupil | |
x | Michal Holínek | Holínek - Holínek | Ford Escort RS Cosworth | ASport Rally Team | Historic | elektronika | |
x | Bronislav Kořínek | Arazim - Gál | Toyota GT86 CS-R3 | Coyote Racing Team | F2 | řízení | |
x | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Subaru Impreza WRC | Schwáb Racing | 4WD | tech.problémy | |
x | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | Lancia Delta HF Integrale | Belga Team | Historic/Junior | odstoupil | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
14 |
kompletní časy a výsledky (html) | Basso (Lukáš Zámečník) | 10 |
startovní listina | Panizzi (Josef Pekař) | 4 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Red Bull | 1 | VW | |
2 | Monster Energy Team | 2 | Citroën | |
3 | Marlboro Dealer Racing | 3 | Škoda | |
4 | Doktor Racing | 4 | Peugeot | |
5 | ASport Rally Team | 5 | Mini | |
6 | Playboy Red Racing | 6 | Toyota | |
7 | Čamlíkov RallySport Zlín | 7 | Opel | |
8 | MAKA E-motor | 8 | Ford |
"DŮSTOJNÉ ČTVRTSTOLETÍ TOUR" Šampionát Next RC Rally Championship 2017 přepůlila
jedinečná a nejstarší soutěž v ČR Tour de Cabin International Rally slavící
jubileum
Obec Bratřejov, která hostí
tento slavný závod již od jeho
vzniku, se počátkem července opět stala útočištěm
pro jubilejní 25. ročník
Tour. Náročná a nezaměnitelně charakteristická
soutěž, ozdobená tou vůbec
nejbohatší historií, byla tradičně rozdělena do
dvou samostatných dnů. Úvodní
páteční část začala v odpoledních
hodinách a stejně jak vloni čítala 5 erzet na
vcelku svižných asfaltových tratích u
fotbalového hřiště v obci. Rozhodující a
konečné výsledky tvořící byl jako vždy den
druhý, kdy se tratě dalších devíti
rychlostních zkoušek odehrávaly na drsných
horských šotolinách s hodně velkým
převýšením. Celkem bylo tedy přichystáno 14
měřených úseků na pestrých a
zároveň těžkých tratích. Letošní
suché léto pokračovalo i zde a nepomohl ani z
"Taravýchodu"
narychlo seslaný předstartovní ranní
deštík, celá rally se tak odjela za
teplého počasí na vysušených
tratích. Klasickou náročnost tady zvýšilo
taky již
zaběhlé "spešl" pravidlo, když se při jakémkoli
výpadku není možno
vrátit zpět do závodu s penalizací, jak
bývá jindy v šampionátu zvykem. A hned
na toto pravidlo doplatil jeden z předních
závodníků, Brane Küzmič. Ten urval
už na shakedownu rameno svého "Doktorského" VW a neměl
možnost
opravy. Jugoslávec tak vlastně skončil dřív než začal a
nepomohly mu ani oblíbené
"Raúlovské" podkolenky. Ty byly nakonec ukryty po celou
dobu pod
časoměřičským stolkem, což na druhou stranu významně
pomohlo hladkému průběhu
celé soutěže. Tradiční časoměřič Mirda totiž absentoval.
No a absentoval
tentokrát i jeden jezdec ze špičky - Ott Tänak,
který možná ztratil motivaci po
nepovedené minulé rally. Ostatní favorité
však nechyběli. V uzavřeném
parkovišti se objevilo celkem 37
vozů včetně následně nenastupujícího "Kuzmy". Nejlíp ze všech vyrazil pilot
vozu Citroën DS3 WRC, jenž měl
kvůli výsledku z loňska na "vratoch" číslo 1, tedy
Giandomenico
Basso. Vyhrál první asfaltový test,
následně si však nejlepší časy začal
připisovat bojovný Gil Panizzi, pro jehož spolujezdce Karla
Wüzenttala se
jednalo o polodomácí soutěž. Vše ale bylo na
rychlých a ne zas moc dlouhých
erzetách dost těsné, Panizzi sice chvilku vedl, ale
stejně se v závěru etapy
neubránil ataku Bassa. Zmíněné dvojici
zdárně sekundoval i jejich týmový kolega
Bernd Casier, ten však na jedné vložce poškodil
rameno své Fabie a byl rád, že
dokončil s ne moc velkou ztrátou. Pořadí se
přelévalo i na dalších příčkách a
na většině bylo vidět, že jedou od začátku "pilu". Po
čtyřech
klasických zkouškách přišla na řadu
divácky vděčná paralelka, kde se dá v
podstatě spíš ztratit. Většina jezdců totiž v
té chvíli vkládá do svého
úsilí
hlavně prestiž v souboji s aktuálním soupeřem na trati.
Nutno podotknout, že
některé tyto přímé boje byly jak pro
soutěžící, tak pro fanoušky dost
atraktivní a rozhodně se nikdo neměl čas nudit. Po pětici
pátečních asfaltových
erzet tedy držel čelo výsledkové listiny rozjetý
italský mládenec Basso. O 4
sekundy pomalejší byl po asfaltové sekci
druhý Panizzi, na třetí příčce
figuroval letos stále výraznější Sepp
Wiegand. Za německým reprezentantem Monsterů
následoval Casier, dále potom po dobrém
výsledku prahnoucí Grzyb, těsně
následovaný Kopeckým. Na sedmé pozici byla nejrychlejší dvoukolka Madsena, do elitní desítky se vešli ještě
nejlepší dva z historiků, Holínek a Bengué, desátou příčku si po pátku držela
skvělá juniorka Molly Taylor s Peugeotem. Po skončení úvodního dne se
jako vždy přesunul konvoj soutěžících do centra závodu k chatě, kde přišla na
řadu zavedená a občas krutá "afterpárty". Sobotní ráno bylo ve znamení přesunu na dlouhou sekci za louku, kde na soutěžící čekala tvrdá zkouška odolnosti v podobě šestice měřených úseků s velmi drsným profilem a obrovským převýšením. V nastoleném pekelném tempu pokračoval stále Basso, jenu zkoušku sice vyhrál snahu nepostrádající Panizzi, italský krasavec už ho pak ale ke slovu nepustil a připisoval si jeden nejrychlejší čas za druhým. Tato "RedBullácká" dvojka ostatním soupeřům velmi rychle ujela. Z jezdců, bojujících o bronz a další bodované příčky, zaznamenaly různé technické potíže třeba Casier a hlavně Wiegand, jehož Polo se stalo na nějaký čas pouze zadokolkou a tím tak vyřadilo "germánského pařmena" ze souboje o bednu. Nezvykle velký počet problémů však potkával i další závodníky, z nichž nebylo některým souzeno dokončit. Jedním z nich byl třeba i rychlý historik Míša Holínek, kterému zde asi není úplně přáno. Belgičan Casier svou Fabii i přes peripetie s řízením dokázal držet na třetím místě, a to i po dvojím průjezdu pekelné RZ "Tarzan". Výborně jedoucí Polák Grzyb pak zdatně bojoval o čtvrtý "flek" s Filipem Kopeckým. Po této šotolinové části byly sice karty vcelku jasně rozdány, ale jak známo, až do cíle není nikdy nic předem rozhodnuto. Konečné resumé mělo přijít až při závěrečné atraktivní sekci nad chatou, kde byly na programu tři rychlostní zkoušky včetně obávané erzety "El Condor". Pořadí stále vévodil Basso před Panizzim, jehož lehce zpomalila kdoví kým naimplantovaná "RC vosa" nepříjemně zavrtaná pod závodnickou kombinézou. Vlasatý jezdec ze země milovníků vína a tepelně upravených plžů se ale i přes to nevzdával a náruživě bojoval až do samotného konce. Poslední zkouška obohacená tradičním diváckým průjezdem "túrúrú" už na konečných výsledcích moc nezměnila. Legendárním
vítězem jubilejního ročníku Tour de Cabin Int.
Rally se tak po zásluze stal u
většiny oblíbený Giandomenico Basso s
"DéeS-trojkou" týmu Red Bull a
připsal si velmi prestižní a nesmazatelné
vítězství. Charismatický
"Talián" si navíc upevnil vedení v tabulce
šampionátu a jeho kolegové
na bedně tak měli znovu možnost obdařit jej při
vyhlášení šampaňskou sprchou.
Za konečné stříbro byl určitě velmi rád "pan
vrchní vosař" Panizzi,
který tady zase předvedl velké věci, do posledních
chvil neztrácel naději na
prvenství a ještě si u toho všeho stihl při
závěrečné jízdě zazpívat. Prostě
osobnost. Třetím borcem byl rovněž tvrdě bojující
Bernd Casier, jenž by se rád
účastnil bitev o prvenství, nevyhnuly se mu však
problémy s technikou. No ale
nakonec z toho byly další kompletní stupně
vítězů pro tým Red Bull, což si
kluci nezapomněli patřičně vychutnat. Na sice
"zemákovém", ale v
tomto případě parádním, čtvrtém
místě skončil po celou dobu stabilní Grzegorz
Grzyb s "Miníkem" stáje Marlboro. Zdá se, že tento
polský dravec je
zpátky ve formě, jen tak dál. Nesporně vynikajícně
zajel taky pátý Filda
Kopecký pilotující nejlépe postavený
vůz Monster Energy Teamu. Na pozici šesté
byl klasifikován vítěz Historic Trophy Alex
Bengué, jenž opět předvedl bezvadný šotolinově
laděný výkon. I přes
předepsané gumy se s tím na místy rozbitých
a prašných cestách Alex vůbec
nemazal. Za tímto Francouzem z Doktor Racingu pak v
pořadí následoval Sepp
Wiegand, velká škoda těch náhlých
technických potíží, ale i tak zanechal svým
snažením velice sympatický dojem. Na senzační osmé příčce dojela až
neuvěřitelně rychlá Molly Taylor, zároveň vítězka
Junior Trophy a Lady Trophy, tento
famózní výsledek určitě není třeba více komentovat. Lehce překvapil další
Peugeot 208, kterého pěkně vodil celkově devátý García Ojeda jedoucí až
nezvykle v pohodě. Do bodované desítky se vešla i nejlepší dvoukolka, a to v rukách
rychlého Dána Madsena. Ten to měl sice po prvním dnu lépe rozjeté, ale jak
známo, nezpevněné bratřejovské tratě nebývají pro F2 zrovna jednoduché, takže určitě
dobrý počin. V pořadí za "bodíky" následovali Ari Vatanen s
historikem a Julius Tannert s dalším "předohrabem", hned za nimi pak
dojel na pěkném 13. místě Gustavo "Božolé" Trelles, který
tímto výsledkem překvapil možná i sám sebe. Taky díky němu si za vítězným Red
Bullem a druhým Monsterem připsal nečekaný úspěch třetí nejlíp hodnocený tým
letošní Tour Marlboro Dealer Racing. Aby byla zmínkou dokompletována první
patnáctka, tak zbývají ještě dva borci - výborný junior a dvoukolkář Sirmacis a
stále se lepšící Němec Kremer, který se na 15. pozici dostal až na poslední
vložce. Cíl letošního "Brátru" spatřilo 30 posádek, takže "odpad"
byl tentokrát slušný. Junior Trophy Historic Trophy F2 Trophy
Závěrem
Zajímavosti: - první vítězství v historii této soutěže
pro italského jezdce - Molly Taylor je dosud nejvýše postavenou
dívkou absolutního pořadí - první Tour de Cabin se konala v roce 1992 a vítěz prvního ročníku byl letos osobně
přítomen - na startu letos bylo hned 9
soutěžících, kteří tuto rally jeli poprvé v životě - i přes příznivé počasí a podmínky byl
velký počet technických problémů a odpadlých - za posledních 21 let se jednalo časově
o nejdelší ročník |
Ohlasy některých účastíků: |
Hlavní pořadatel soutěže (Radek Hobza): Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník): Gilles Panizzi (Josef Pekař): Bernd Casier (Kamil Sedláček): Alex Bengué (Roman Kalík): Sepp Wiegand (David Šintál): Molly Taylor (Martina Pekařová): Gibo Fagaso (Radek Hobza): Louise Cook (Míša Valentová): Attilio
Bettega (Roman Krejčí): Manfred Stohl (Michal Odstrčil): Matyáš Morbicer (Matyáš Morbicer): Robert Droogmans (Martin Berger): Brane
Küzmič (Ondřej Dočkal): Christian
Homer (Team Manager RED BULL): "První, druhé a
třetí místo celkově - fantazie!!! V týmu vládne skvělá nálada, jen Casier by si
měl pořádně zrepasovat svůj vůz, aby nesváděl boj o třetí místo, ale mohl se
zapojit do sobojů o vítězství. Bassovi velká gratulace k pokoření bratřejovské
legendy." Rudi
Šali (Team Manager DOKTOR RACING): Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING): Karl Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING): |