Výsledky
XII. Viking Rally 2017

 Absolutní pořadí  Zlín-Podhoří 20.5. 2017, startujících - 47 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD 21:44,9
2 Kamil Sedláček Casier - Renier Škoda Fabia WRC Red Bull 4WD +0:06,9
3 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD +0:17,6
4 Karel Bajza Tänak - Järveoja Subaru Impreza WRC Doktor Racing 4WD +0:30,1
5 David Šintál Wiegand - Šintál Subaru Impreza WRC Monster Energy Team 4WD +0:41,1
6 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Doktor Racing Historic +0:58,9
7 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +1:03,9
8 Ondřej Dočkal Küzmič - Raúl VW Polo R WRC Doktor Racing 4WD +1:22,6
9 Michal Holínek Holínek - Holínek Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic +1:31,9
10 Stanislav Dalajka Ogryzek - Dalajka Ford Fiesta R5 Rockstar Energy Team 4WD +1:52,9
11 Jan Zbranek Vatanen - Richards Ford Escort RS 1800 MAKA E-motor Historic +2:02,1
12 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +2:44,0
13 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD +2:55,8
14 Radek Vymětalík Volta - Moliterni BMW M3 J-R Rally Team Historic +3:10,9
15 David Kubeš Madsen - Jensen Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 +3:23,6
16 Lukáš Bardoděj Kubica - Szczepaniak VW Polo R WRC Lotos Rally Team 4WD +3:42,1
17 Ondřej Kysel Chardonnet - Daniel's Lancia 037 Rally Martini K Racing Historic +4:15,3
18 Ivo Šimeček ml. Ingram - Edmondson Peugeot 208 T16 Viking Speed Racing 4WD +4:16,9
19 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +4:40,9
20 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +4:42,5
21 Patrik Šimeček Sirmacis -Šimins Škoda Felicia Kit Car Viking Speed Racing F2/Junior +5:04,9
22 Jaroslav Kovařík "Hary" - Beran Fiat Grande Punto S2000 Ibalgin 4WD +5:10,6
23 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Toyota GT86 CS-R3 Coyote Racing Team F2 +5:31,9
24 Petr Matulík Loix - Smeets Lancia Delta HF Integrale Belga Team Historic +6:15,3
25 Marián Dalajka Dalajka - Kadlečík Ford Fiesta RS WRC Rockstar Energy Team 4WD +6:17,5
26 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Grande Punto S2000 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +6:20,4
27 Petr Dušek Dušek - Dušek Lancia Delta HF Integrale RR Team Historic +6:34,7
28 Martina Matulíková Karlsson - Walfridsson Suzuki SX4 WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +6:34,7
29 Petr Stružka Kremer - Winklhofer Ford Focus WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +6:53,0
30 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Škoda Fabia WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +6:53,9
31 Michal Odstrčil Stohl - Müller Lancia 037 Rally Barum Team Historic +7:31,2
32 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg Lancia Delta HF Integrale Belga Team Historic/Junior +8:08,2
33 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda 130 RS TALE RC Sport Historic +8:18,3
34 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Škoda Fabia S2000 Red Bull Junior 4WD/Junior +8:24,7
35 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Subaru Impreza WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +8:28,9
36 Ivo Šimeček M.Pattison - Watts Ford Escort WRC Viking Speed Racing 4WD +8:40,7
37 Martin Berger Droogmans - Joosten Lancia Delta S4 Belga Team Historic +8:55,0
38 Dan Peťovský Tannert - Thielen Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 +8:55,4
39 Ivo Žaludek Černý - Kohout Ford Fiesta RS WRC RR Team 4WD +8:57,5
40 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Peugeot 207 S2000 Schwáb Racing 4WD/Junior +10:38,3
41 Tomáš Polepil Polepil - Polepilová Citroën DS3 WRC Tom Polep Team 4WD +12:48,5
42 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Subaru Impreza WRC Schwáb Racing 4WD +12:58,6
43 Tomáš Polepil ml. Polepil jun. - Valerián Subaru Impreza WRC Tom Polep Team 4WD +14:02,6
44 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Citroën Xsara WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +14:32,7
45 Milan Kadlečík Kadlečík - Kresta Subaru Impreza WRC Rockstar Energy Team Junior 4WD/Junior +15:39,4
46 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Ford Focus WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +15:54,1
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW 318i J-R Rally Team Historic baterka

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Casier (Kamil Sedláček) 3
  Panizzi (Josef Pekař) 2
  startovní listina Basso (Lukáš Zámečník) 2



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  VW
2  Doktor Racing 2  Subaru
3  Monster Energy Team 3  Ford
4  Marlboro Dealer Racing 4  Škoda
5  ASport Rally Team 5  Citroën
6  Rockstar Energy Team 6  Toyota
7  MAKA E-motor 7  Mini
8  Playboy Red Racing 8  Peugeot





"PANIZZIHO HISTORICKY ŠESTÉ VÍTĚZSTVÍ"


Druhou letošní započítávanou soutěží v rámci Next RC Rally Championship byla 12. Viking Rally.

Po loňské vynucené pauze, kdy se na Podhoří u školy nemohlo kvůli místním rekonstrukcím startovat, se Viking vrátil do kalendáře a do své domovské lokality. V ní pak čekalo na pořadatele několik změn, a tak bylo třeba se jim traťově lehce přizpůsobit. To se v rámci daných možností podařilo a na 47 soutěžících čekalo 7 poměrně dlouhých a náročných rychlostních zkoušek. Viking je znám svým různorodým povrchem, kdy se v rámci jednotlivých měřených testů nejednou střídá jak asfalt, tak šotolina s převýšením. S tím souvisí i nelehká volba pneumatik, která bývá na každé erzetě jinak optimální, svou úlohu zde hraje taky potřeba časté změny rytmu jízdy. Podmínky v lesních pasážích byly letos poměrně těžké, podklad byl dost suchý a prašný a bylo třeba pořád držet správnou stopu. Každé zaváhání pak zde bylo potrestáno nekompromisním zahrabáním ve vytahaném nánosu prachu, a to i přes skutečnost, že tratě měly výborné šířkové parametry, možná až na pár nutných výjimek. Klasická část na asfaltovém hřišti byla pro letošek trochu přepracována a časově delší, než bývalo zvykem v minulosti. Zároveň však skýtala hezké svezení, jako i nezpevněná záludnější část rally, na níž se odjela většina soutěže. Viking dokonale potvrdil květnovou vrtkavost počasí, když se v den konání náhle ochladilo, ale asi to bylo lepší, než slunná "vypékačka" jako v předchozích dvou ročnících (2014,2015). Celodenně hrozící déšť naštěstí přišel až při vyhlašování výsledků, takže průběh závodu nebyl tímto nijak ovlivněn.

Vzhledem k pestrosti povrchů a dalším okolnostem, neměla soutěž jednoznačného favorita. Podle jistých "spekulativních" předpokladů se o nejvyšší příčky měli poprat především na "vítězné vlně" naladěný Casier, vždy rychlý Tänak, nebo neméně kvalitní Basso. Bojovný Panizzi se chtěl po trochu nevydařené předchozí rally rovněž vrátit na výsluní, no a počítat se muselo i s několika dalšími borci. Takže adeptů bylo víc než dost. Nejlíp se úvod podařil Berndu Casierovi, vyhrál první dvě vložky, ale těsné vedení mu dlouho nevydrželo. V blízkosti se držící soutěživý Gil Panizzi, vědom si faktu, že může zaútočit na svoje historické šesté prvenství kariéry, nasadil pekelné tempo a začal doslova "bláznit". Jeho Polo proplouvalo jednotlivými pasážemi o cosi rychleji než ostatní auta a od třetího měřeného úseku byl "Pepson" na vedoucí pozici, kterou až do cíle nepustil. Kýženého triumfu tak Panizzi dosáhl i přesto, že vyhrál jen dvě erzety a že jej neustále atakoval Belgičan Casier. Naproti tomu "Kamil Kaiser" si připsal nejrychlejší čas hned třikrát, to ale jednoduše nestačilo a Bernd se musel spokojit se stříbrem. Nutno dodat, že "Belgán" rozvášněného Gillese zlobil a zlobil až do poslední chvíle, oba pak postupně ostatním lehce utekli. Taky na dalších příčkách šlo od začátku do konce do tuhého. Třetího "fleku" se po velmi vydařené druhé polovině závodu a dvou vítězných časech zhostil italský "krasoň" Basso, který se svou DS3 přeskočil i výtečného pobaltského "drtiče" Tänaka. Tento Čudským jezerem ošplouchlý Estonec prokázal obrovské nasazení, stejně jako zmíněná nejlepší trojice, ale i tak to prostě nevycházelo na lepší, než čtvrtý "flek". Pátý byl agresivně jedoucí Sepp Wiegand, jenž se taky chvíli držel na dostřel nejlepším, v závěru pak číhal jako sup na případné problémy jezdců před sebou a je snad jen otázkou času, kdy "zatne své drápy" a dočká se vysněného pódia. Parádní výkon předvedl celkově šestý Alex Bengué. Tento nesmírně rychlý Francouz se zkraje držel i na vyšších postech, a to přes fakt, že je omezen pneu pro Historic Trophy. Jednoznačný "klóbrc dolů" před jeho počínáním na této soutěži. Za ním totiž zůstali i někteří velmi dobří piloti, nemající žádný pneumatikový handicap. Jako třeba sedmý Grzyb, jenž zazářil při minulé rally. Polský borec jel pěkně, ale na začátku ho sužovaly zdravotní potíže a bolesti, nemohl tak útočit dle svých představ a kvalit, naštěstí nepohrdnul "léčivem" od jednoho nejmenovaného rakouského závodníka a "Vídeňská příroda" vykonala svá pozitiva. Tedy aspoň na tomto závodě, další zprávy o "Grzíbkovi" již nejsou po vyhlášení výsledků známy. Jako osmý dojel velice zklamaný Brane Küzmič. Velká příprava, přestavba nastavení vozu v průběhu, ale stejně to líp jak na osmou pozici nešlo. Jugoslávský jezdec pak v cíli aspoň neskrýval radost, že se mu na poslední chvíli podařilo udolat Míšu Holínka jedoucího s historickým Escortem, který byl obut do předepsaných gum. Michal ale řádil výborně i tak. Vynikajícně se soutěž podařila Poláku Ogryzkovi, jenž uzavřel bodovanou desítku a na poslední chvíli se dostal před Vatanena.

Ve sledované Team Trophy je to letos asi jasné, o vítězství Red Bullu nemůže být pochyb, navíc všichni hoši této ambice neskrývající stáje degradovali ostatní, když si dočasně pronajmuli stupně vítězů. To platí taky o absolutní jezdecké klasifikaci. Druhým nejlíp hodnoceným týmem na Podhoří byl Doktor Racing, jehož zástupci se úspěšně vešli do nejrychlejší osmičky, body za třetí místo brali "Monsteři".

Junior Trophy
Při opětovné neúčasti některých velmi rychlých mladíků, zůstala Molly Taylor znovu osamocená v čele kategorie vypsané pro kluky i holky do 15. let. Nenašla přemožitele na žádné rychlostní zkoušce, vyhrála o víc jak 2 minuty a svůj tradičně bezvadný výkon zpečetila ještě 12. místem absolutně. Podobně neohroženě si počínal taky stříbrný z řad juniorů Ralfs Sirmacis pilotující Felicii s předním náhonem. O bronz si to mezi sebou rozdaly dívky Louise Cook a Ramona Karlsson. Nakonec se z dalšího umístění na "bedně" radovala Britka Cook na úkor švédské týmové kolegyně. Výsledky nejlepší trojice Junior Trophy tak kopírují předchozí závod. Ovšem jak vidno, mladé Lady začínají stále více "řádit" a kluci tak budou mít co dělat, aby se jim rovnali i v klasifikaci. Stejně jako minule, dojel na místě pátém charismatický Esapekka Lappi. Finský mladíček se stal zároveň nejlépe hodnoceným jezdcem v Junior Academy, což je nevypsaná klasifikace "bojovníčků" ve věku do 8. let. O šestou pozici mělo zájem více závodníků a zrodila se zde zajímavá přetahovaná o sekundy mezi trojicí Pavel Maštalíř, Matyáš Morbicer a Emil Bergkvist. Všichni tři se několikrát prohodili pořadí a rozhodovalo se až v úplně poslední zkoušce. Až na ní se vyšvihl na 6. místo nadějný švédský mladík Bergkvist s Deltou, který předvedl jeden z nejlepších výkonů své nedlouhé kariéry, a to byl navíc omezen předepsanými gumami pro historiky. Za ním pak byl klasifikován druhý z "Akademky" Matyáš Morbicer, jehož výsledky mají stále vzestupnou tendenci. Na místo osmé v závěru klesl Pája Maštalíř. Toho bývá zvykem vídávat výš, často třeba v těsném souboji se stájovým "kolegáčkem" Lappim, tentokrát se Pavlovi ovšem moc nedařilo a navíc občas doplácel i na nevhodnou volbu pneumatik. Devátým v cíli byl Rus Alex Lukyanuk s Peugeotem, na bod za desátou příčku dosáhla po hezkém výkonu i Angličanka Munnings. Nástrahy soutěže zvládli i v pořadí další Milan Kadlečík a Karolínka Kalíková. Všem dvanácti juniorům a juniorkám patří obdiv za úspěšné zdolání této náročné rally.

Historic Trophy
V uzavřeném parkovišti bylo před startem se objevilo 13 historických skvostů. Od začátku byl jasným lídrem Bengué s Celicou, o kterém je známo, že umí hlavně na šotolině. Alex se dokonce blýskl několika skvělými časy v absolutním pořadí a o jeho vítězství mezi Historiky nebylo pochyb. Jeho pravidelný rival Michal Holínek jel taky výborně, na Francouze však pořád něco ztrácel a musel vzít za vděk stříbrem. Finský pohodář Vatanen si jel svoje, zkraje sice trochu dýchal "Holasovi" na záda, nakonec se však se svým sněhobílým Fordem zabydlel na třetí příčce, která mu vydržela až do cíle. Vynikající a sebevědomý výkon předvedl čtvrtý Ital Volta s BMW, jenž nedal ostatním jeho pronásledovatelům ani možnost nějakého bližšího časového kontaktu. Fantastický závod zde zajel pátý Francouz Chardonnet s "nulatřicetsedmou", který dlouho bojoval s nestárnoucím matadorem Fagasem. Španěla ovšem pozlobila ne zrovna nejnovější technika a po závěrečné ztrátě se už na lepší, jak šestý "flek" nedostal. Za ním dojel známý Freddy Loix, jehož výkon tentokrát zůstal za očekáváním. Další Lancii dovezl zdárně do cíle osmý Petr Dušek, na deváté příčce skončil "rakouský radikál" Manfred Stohl, poslední bod do tabulky připadl na mladého Bergkvista s Lancií, za nímž pak dojeli taky Sivík a Droogmans. Malcolm Wilson pro různé technické potíže vygradované problematickou baterkou nedokončil.

F2 Trophy
Pro dvoukolky nebyly zdejší tratě žádnou procházkou růžovými sady, ba naopak v mnoha pasážích velkou prověrkou techniky i posádek. Na start se postavily tentokrát jen čtyři "předohraby", když nečekaně absentoval Biasion. Největším favoritem byl opět Jacob Madsen pilotující Opel Adam R2. Dánský jezdec jel jako vždy dost dravě a hned od začátku si tvořil jasný náskok, v jedné erzetě jej sice na chvíli zpomalily menší potíže, na jeho další prvenství v F2 Trophy to ale nemělo žádný vliv. Přesto, že Madsen byl nyní až patnáctý absolutně, což bylo dáno hlavně profilem tratě, znovu zanechal nesmazatelnou stopu v srdcích přihlížejících fandů. Jacobův týmový i značkový kolega Julius Tannert si jel vcelku jednoznačně pro stříbro a na jeho jízdu byla rovněž radost pohledět, ty "Adámky" z ASportu prostě jedou. Tannertův vybudovaný odstup na zatím třetího Sirmacise se však na šesté vložce rozplynul jako "pára" z výfuku, když německého jezdce zpomalil technický problém. Na závěrečné zkoušce začal pak začal jeho Opel stávkovat ještě víc a Tannert nuceně klesl na poslední místo dvoukolek. Na cenné stříbro se tak dostal rychlý junior Sirmacis, na jehož "Feldu" chvílemi útočil nakonec bronzový Václav "Kořen" Arazim s pěknou Toyotou GT86 CS-R3.

Lady Trophy
Děvčat se na startu objevilo pět a stejný počet jich dorazil i na cílovou rampu. Australanka Molly Taylor se svým "vymazleným" Peugeotem předváděla až nezvykle dravou a zároveň přesnou jízdu, která nemohla dopadnout jinak, než dalším prvním místem v hodnocení holek. Její dvě spolubojovnice ze stáje Playboy Red Racing, Louise Cook a Ramona Karlsson, zde předvedly velmi vyrovnaný boj o stříbro v Lady Trophy. Zhruba do poloviny závodu měla navrch překvapivě Ramona se svou žlutou Suzuki a svou jízdou mnohé zaskočila. Nakonec se však přeci jen podařilo zkušenější Louise svou sokyni přeskočit a britská závodnice dovezla svůj Fiat na druhé příčce před bronzovou "Ramčou". Obě Playboyky se tímto interním týmovým soubojem očividně bavily. Stejně jak posledně, "střihla" si čtvrtou pozici Catie Munnings, které se soutěž výborně povedla. Za reprezentantkou Barum Team Junior dojela do cíle nejmladší statečně bojující dívenka Karolínka Kalíková s Focusem.

Závěrem
Letošní Viking byl podařenou akcí. Roční přestávka udělala s tratěmi své, a tak pořadatel musel vložit a taky vložil mnoho své invence a bezedné energie, aby vše klapalo a aby byla soutěž adekvátní svému dobrému jménu. Vše fungovalo bez problémů, celá rally byla ozdobena pěknými souboji, panovala opravdu pohodová atmosféra a hlavní organizátor podniku dokázal na závěr potěšit množstvím pěkných cen pro všechny soutěžící.


Zajímavosti:

- první Viking se jel již v roce 1999

- letos byl rekordní počet startujících v celé historii Viking Rally

- dosud nejúspěšnějším jezdcem je zde stále Gustavo Trelles, který vyhrál první tři ročníky

- jediným soutěžícím, který odjel všechny ročníky je Radek Hobza (jezdci Fagaso a Bica)

- jednalo se o druhý nejdelší ročník, největší nájezdový čas byl v roce 2014

- Panizzi zde zvítězil po čtyřech letech

- ve startovním poli bylo 13 značek vozů, z toho se jich hned 10 vystřídalo v nejlepší patnáctce

- vítězný tým Red Bull udělal "zářez" do historie, když jeho posádky obsadily kompletní "bednu"




 Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Bohdan Sedláček):
"
Jakožto pořadatel Vikingu bych chtěl MOC poděkovat všem ogarům, kteří se podíleli na přípravě celého závodu. Všichni jsme si dost mákli - jak při tahání matrošu na hřiště, tak při přípravě a hlavně vymetání tratí. Nesmím zapomenout také na Mirdu, který se nám skvěle staral o časomíru. Velké díky za to. Závody jsme připravili dost náročné, ale i přesto doufám, že se většině líbili a docela si je i užili." 

 

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"
Viking je super závod na super tratích. Byly to nervy až do konce a výsledek je parádní. Po ne zrovna úspěšném "Catru" jsme přijeli s nově nastaveným vozem - Davide díky! Povedlo se nám držet to šílené tempo, co nasadil Casier, od první RZ až do cíle. Díky pořadateli za pěknou sobotu."

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"Druhý závod a opět bedna. Je to pro nás úžasný start do sezóny a z naší strany panuje velká spokojenost. Jen škoda protestu naší Fabie v RZ 3, kdy jsme museli dojíždět zkoušku pouze na přední pohon. Bohužel i tohle patří k závodům a bereme to tak jak to je. Velká gratulace Panizzimu k 1. místu. Rally byla pěkně uspořádaná, takže patří velké díky pořadateli a všem soupeřům za vyrovnané souboje."

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"
Na tu hrůzu ještě dobrý výsledek. Začátek jsme úplně zaspali a hlavně zvolili špatné nastavení tlumičů. Tratě byly více rozbité, než jsme čekali a proto jsme do třetí RZ celé auto změkčili. Auto se tímto uklidnilo a dalo se konečně aspoň trochu závodit a stahovat ztrátu. Takže třetí místo bereme, i když zrovna tento typ tratí nemáme moc v oblibě. Pořadatelům ale i tak děkujeme za precizní přípravu závodu."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"
Pořadateli poděkování za pěkně připravený závod. V této lokalitě jsem byl poprvé, povrch a tratě mi vyhovovali a s provedenou úpravou vozu z toho byl velmi pěkný výsledek 0,005s za třetím v celkovém pořadí po RZ 3. Nakonec se zhoršujícím se podkladem jsem klesl na 6. Místo absolutně, ale s tímto umístěním jsem spokojený. Navíc beru plný počet bodů v kategorii, takže paráda."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"
Viking je setsakra náročná soutěž. A to nejen pro jezdce svým profilem, ale hlavně pro pořadatele. Vynosit všechen ten materiál do toho strku dá doopravdy zabrat. Zde je potřeba poděkovat hlavně Kamilovi a taky všem ogarům z pořadatelské skupiny. Lokalita se po stavebních úpravách hodně změnila a bylo nutné se tomu přizpůsobit, takže se opět učíme…. V závodě jsem se pět zkoušek docela trápil. Snaha o rychlou změnu jezdeckého stylu se očividně nepovedla a celkové 11. místo po RZ 5 bylo no... jak to říci slušně... do nebe volající "katastrófe". Pak přišlo přenastavení vozu a upravení výkonu a rázem z toho byl pátý čas v RZ 6. Pak přišel slavný Troll, kde kluci vyhrožovali, že to bude mít 6,5 minuty. Nakonec z toho bylo "jenom" minut pět, pro nás šestý flek v RZ a konečné osmé místo, které asi bereme - vzhledem k vývoji. Na závěr díky všem co pomohli odnést všechen matroš k autům dolů. Pak už se šlo do rehabilitačního zařízení (jedová chýše) slavit úspěch Panizziho a vzpomínat na staré kamarády…."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"
Jak nejlépe začít, Roman ujel hned na začátku o mooooc a pak už nešlo stejně nic dělat. Tentokrát musím uznat, že jsem na něho opravdu neměl a právem mu patří gratulace k prvnímu místu. Nicméně situaci jsem zvážil a mechanici dostali za úkol pracovat na autě... a já se musím naučit dravější jízdu. Soutěž jako taková, byla připravena velmi dobře a tratě byli hodně náročné, především na techniku. Já si to užil a jsem rád za druhé místo v kategorii." 

Slawomir Ogryzek (Stanislav Dalajka):
"Hezká rally, na které jsem jel teprv podruhé. Auto i přes nulovou přípravu fungovalo solidně a byl z toho jeden bod. Děkuji pořadatelům za dobrou organizaci a ten kdo skládal časový harmonogram zaslouží velkou pochvalu, protože počasí vyšlo na sekundy!" 

Giuseppe Volta (Radek Vymětalík):
"Tentokrát se mi podařil zajet celkem slušný výsledek. 14. flek celkově jsem nečekal a je to moje prozatím nejvyšší umístění. K úplné spokojenosti mi snad chybělo víc se přiblížit prvním historikům a pojet Doktora. Snad se to podaří na "Žabě". Na závěr poděkování pořadatelům, musela to být fuška to všechno vynosit."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"
Až ve čtvrtek před startem jsem zázračně doléčil pekelně bolavou patu (asi špatně načasované voodoo šamana z východu) a mohl vyrazit na slavný Viking. A stálo to za to, nesmírně náročný ročník, krásné zkoušky s velkým převýšením, šotolina a asfalt během jedné RZ, nádhera. V závěru soutěže nás potrápila technika a ukončila náš vteřinový souboj s Chardonnetem o pátou pozici v historicích. Jsem rád, že se nám podařilo auto dovléci do cíle poslední zkoušky, protože těsně před ním se nám zlomilo horní uložení předních tlumičů. Velká poklona pořadatelům za uspořádání takového podniku. Málokdo si dovede představit jaká je to dřina."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Viking Rally patří mezi naše oblíbené soutěže, tentokrát se nám ale moc nedařilo. Na začátku jsme se do toho nemohli dostat, pak už to šlo líp, ale stejně to nebylo pořád ono. Naši soupeři nám rychle ujeli a tak už nebylo o co moc bojovat. Zbytek soutěže jsme pojali spíš tak výletnicky s cílem se pobavit a dojet si pro nějaké body v Historic Trophy. Některé pasáže na šotolině byly pro nás docela těžké, gumy na tom vyjetém prachu moc nefungovaly. Našlo se tam ale i dost hezkých míst, na kterých se dalo jet svižně a ze široka. Asfaltová část byla naopak celá parádní. Letošní ročník byl díky délce a povrchu dost náročný, ale my si ho i přes nevalný výsledek užili. Opět na nás dýchla ta historická Vikingská atmosféra, jen trochu scházel klasický Bohdův chleba se sádlem."

Louise Cook (Míša Valentová):
"Na Vikingu jsme startovali teprve po druhé a s velkým respektem. Náš výkon v úvodu soutěže byl až příliš opatrný. Postupně se nám podařilo zásadně zrychlit a nakonec jsme se probojovali až na 3. pozici v juniorech, což je skvělý výsledek. Tratě  v lesních úsecích byly velmi těžké a musela jsem ze sebe dostat to nejlepší. Dík pořadateli za skvělou rally."

Ramona Karlsson (Marťa Matulíková):
"Na této rally jsem jela poprvé, a tak jsem žádné zázraky nečekala. Překvapením ale bylo, že jsem na začátku stíhala Míši a dokonce jsem byla dlouho před ní. Byl to vyrovnaný souboj a to mě moc bavilo. Míša pak ale zkušeně zrychlila a nakonec jsem brala zase třetí místo v holkách. Závod byl jinak pěkný, erzety dlouhé a docela těžké, ale líbilo se mi to. Akorát mohlo být tepleji."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Na to, že tento závod nepatří mezi mé oblíbené, tak musím přiznat, že jsem si dobře zajezdil. Až na třetí a šestou erzetu, kde jsem hodně ztratil, protože jsem vždy zůstal na stejných kořenech - to umím jen já. Ale jinak tomu závodu nic nechybělo, takže pořadateli velké díky za skvělou  sobotu, jen příště by to chtělo o trošku větší teplo."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Všecko špatně! Teda tratě byly fakt pěkné, ale my jsme si s nimi nedokázali poradit. Na asfaltu to ještě ušlo, ale na šotolině nám to klouzalo a nedařilo se vymyslet ten správný styl. Jak nás ke konci předjel na erzetě Manfréd, už jsme ani nezávodili a jenom se doploužili do cíle. Ráno jsme vstali špatnou nohou a ještě k tomu zbytečně o hodinu dřív, prostě asi den na ho…."

Julius Tannert (Dan Peťovský):
"
Na šotolinových soutěžích se mi obvykle nedaří, ale s úvodem závodu jsem byl spokojen. Trať byla plná zajímavých úseků, které jsem si užíval i s dvoukolkou. Vypracoval jsem si slušný náskok, pak ale přišly poslední dvě RZ, kde se všechno změnilo. V šesté rychlostní zkoušce se mi zadřelo ložisko zadního kola a takovéto brzdění je u dvoukolky peklo. K tomu jsem ještě trefil cíl. K tomu, abych se vrátil zpět na druhé místo, mi chyběly tři sekundy. Na startu poslední vložky jsem byl odhodlán maximálně zabrat a stříbro vybojovat zpět. Bohužel mi auto v půlce trati zastavilo vinou konektoru baterie a nebyl jsem schopen pokračovat. Mimo problémy jsem si ale soutěž užil a chtěl bych poděkovat pořadatelům za pěkný závod v zajímavé lokalitě."

Catie Munnings (Michaela Sedláčková):
"
Na Viking jsem se velice těšila, protože dva povrchy v jedné RZ jsem ještě nikdy nejela. Tratě byly velmi dobře postavené - moc se mi líbily, i když mi některé úseky dělaly docela velké problémy. Mám totiž nízký podvozek, a to mi dost vadilo v lese. Na některých pasážích jsem zůstávala viset na kořenech. I když jsem na šotolině dost ztrácela a soupeřky mě dojížděly, tak na asfaltu jsem vše dohnala. Asfaltová část tratě mi velmi seděla a moc se mi líbila. Počasí nám vyšlo a jen tak tak jsme nezmokli."

Karolínka Kalíková (Karolína Kalíková):
"D
ěkuji pořadateli za pěkný závod a bohaté ceny. Závody jsem si moc užívala a ještě jsem získala svůj první pohár, tak jsem byla moc spokojená a už se těším na další závody."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
"
Tak především perfektně připravená a pro kategorii Historic těžká trať, stejně jako v minulosti. V závějích prachu se málo komu jede dobře, obzvlášť na oblíbených Sedanech. Naše posádka doplatila na nový a nevyzrálý vůz a zmatky při přípravě, což všechno směřovalo k jedinému. No a výsledek se zákonitě dostavil. Tak snad to příště bude lepší…."



Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"Paráda, kompletní bedna, vyhrané všechny rychlostky, jen tak dál. U nás 100% maximální spokojenost."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Spokojenost! Hlavně teda s druhým místem v týmech. Ott zajel svoje - na bednu to tentokráte nebylo, Alex zajel bombasticky - to jako klobouk dolů a Brane nás dost štve. Chápeme, že má nějaké problémy, ale asi dostane brzo žlutou kartu - takovou hodně tmavě žlutou…."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Angažování Polského rychlíku do naší sestavy se ukazuje jako skvělý tah. Grzegorz Grzyb opět letěl a především díky němu máme letos po dvou závodech víc bodů, než za celou sezonu 2016. Trelles měl bohužel problém na trati s neposlušnou větví v kole a historik Fagaso po technických útrapách se štěstím urval body alespoň ve skupině. Do týmové pokladny nepřispěli. No nevadí, máme přeci "Gříbka"...."

Karl Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING):
"Dobře fungující auta, žádné technické problémy, vynikající výkony našich posádek, znovu kompletní "bedna" v Lady Trophy a další bod do hodnocení týmů - prostě pro nás super závod. Molly byla opět vysoko v absolutním pořadí a upevnila si vedení v juniorech i v holkách. Louisa klasicky zkušeně na jistotu, Ramona podala rovněž velice sympatický výkon, když dlouho bojovala právě s Cookovou. Děvčata nás nezklamala ani jedna! Je to výborná a stále zrychlující partička."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM):
"Z výsledků našich jezdců máme takové smíšené pocity. Výborný výkon podal pouze mladík Bergkvist, jenž se dobře popasoval s náročnou šotolinou na předepsaných gumách. Za to další dva naši jezdci Loix a Droogmans se docela trápili a jejich výsledky jsou vcelku za očekáváním. Snad to bude na další rally povedenější."

Gerhard Kalnay (Team Manager BARUM TEAM):
"Letošního Vikingu se účastnily jen dvě naše posádky. Catie zajela velice slušný výsledek, když za sebou nechala zkušenější matadory a mezi holkami skončila na krásném 4. místě, tak jen tak dál. No a Manfrédovi se závod celkem povedl, jel svůj standard. Vyhnuly se nám i technické problémy, takže jsme spokojení."






                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC