Absolutní pořadí | Zlín-Podhoří 20.5. 2017, startujících - 47 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | VW Polo R WRC | Red Bull | 4WD | 21:44,9 | |
2 | Kamil Sedláček | Casier - Renier | Škoda Fabia WRC | Red Bull | 4WD | +0:06,9 | |
3 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Citroën DS3 WRC | Red Bull | 4WD | +0:17,6 | |
4 | Karel Bajza | Tänak - Järveoja | Subaru Impreza WRC | Doktor Racing | 4WD | +0:30,1 | |
5 | David Šintál | Wiegand - Šintál | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team | 4WD | +0:41,1 | |
6 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Doktor Racing | Historic | +0:58,9 | |
7 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Mini JCW WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +1:03,9 | |
8 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Raúl | VW Polo R WRC | Doktor Racing | 4WD | +1:22,6 | |
9 | Michal Holínek | Holínek - Holínek | Ford Escort RS Cosworth | ASport Rally Team | Historic | +1:31,9 | |
10 | Stanislav Dalajka | Ogryzek - Dalajka | Ford Fiesta R5 | Rockstar Energy Team | 4WD | +1:52,9 | |
11 | Jan Zbranek | Vatanen - Richards | Ford Escort RS 1800 | MAKA E-motor | Historic | +2:02,1 | |
12 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +2:44,0 | |
13 | Filip Kopecký | Kopecký - Kopecký | VW Polo R WRC | Monster Energy Team | 4WD | +2:55,8 | |
14 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | BMW M3 | J-R Rally Team | Historic | +3:10,9 | |
15 | David Kubeš | Madsen - Jensen | Opel Adam R2 | ASport Rally Team | F2 | +3:23,6 | |
16 | Lukáš Bardoděj | Kubica - Szczepaniak | VW Polo R WRC | Lotos Rally Team | 4WD | +3:42,1 | |
17 | Ondřej Kysel | Chardonnet - Daniel's | Lancia 037 Rally | Martini K Racing | Historic | +4:15,3 | |
18 | Ivo Šimeček ml. | Ingram - Edmondson | Peugeot 208 T16 | Viking Speed Racing | 4WD | +4:16,9 | |
19 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Citroën DS3 WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +4:40,9 | |
20 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Lancia Delta HF Integrale | Marlboro Dealer Racing | Historic | +4:42,5 | |
21 | Patrik Šimeček | Sirmacis -Šimins | Škoda Felicia Kit Car | Viking Speed Racing | F2/Junior | +5:04,9 | |
22 | Jaroslav Kovařík | "Hary" - Beran | Fiat Grande Punto S2000 | Ibalgin | 4WD | +5:10,6 | |
23 | Bronislav Kořínek | Arazim - Gál | Toyota GT86 CS-R3 | Coyote Racing Team | F2 | +5:31,9 | |
24 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Lancia Delta HF Integrale | Belga Team | Historic | +6:15,3 | |
25 | Marián Dalajka | Dalajka - Kadlečík | Ford Fiesta RS WRC | Rockstar Energy Team | 4WD | +6:17,5 | |
26 | Michaela Valentová | Cook - Davis | Fiat Grande Punto S2000 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +6:20,4 | |
27 | Petr Dušek | Dušek - Dušek | Lancia Delta HF Integrale | RR Team | Historic | +6:34,7 | |
28 | Martina Matulíková | Karlsson - Walfridsson | Suzuki SX4 WRC | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +6:34,7 | |
29 | Petr Stružka | Kremer - Winklhofer | Ford Focus WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD | +6:53,0 | |
30 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Škoda Fabia WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +6:53,9 | |
31 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Lancia 037 Rally | Barum Team | Historic | +7:31,2 | |
32 | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | Lancia Delta HF Integrale | Belga Team | Historic/Junior | +8:08,2 | |
33 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Škoda 130 RS | TALE RC Sport | Historic | +8:18,3 | |
34 | Matyáš Morbicer | Morbicer - Morbicer | Škoda Fabia S2000 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +8:24,7 | |
35 | Pavel Maštalíř | Maštalíř - Zámečník | Subaru Impreza WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +8:28,9 | |
36 | Ivo Šimeček | M.Pattison - Watts | Ford Escort WRC | Viking Speed Racing | 4WD | +8:40,7 | |
37 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Lancia Delta S4 | Belga Team | Historic | +8:55,0 | |
38 | Dan Peťovský | Tannert - Thielen | Opel Adam R2 | ASport Rally Team | F2 | +8:55,4 | |
39 | Ivo Žaludek | Černý - Kohout | Ford Fiesta RS WRC | RR Team | 4WD | +8:57,5 | |
40 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | Peugeot 207 S2000 | Schwáb Racing | 4WD/Junior | +10:38,3 | |
41 | Tomáš Polepil | Polepil - Polepilová | Citroën DS3 WRC | Tom Polep Team | 4WD | +12:48,5 | |
42 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Subaru Impreza WRC | Schwáb Racing | 4WD | +12:58,6 | |
43 | Tomáš Polepil ml. | Polepil jun. - Valerián | Subaru Impreza WRC | Tom Polep Team | 4WD | +14:02,6 | |
44 | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | Citroën Xsara WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Lady | +14:32,7 | |
45 | Milan Kadlečík | Kadlečík - Kresta | Subaru Impreza WRC | Rockstar Energy Team Junior | 4WD/Junior | +15:39,4 | |
46 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Ford Focus WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +15:54,1 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Jiří Podvala | Wilson - Palmer | BMW 318i | J-R Rally Team | Historic | baterka | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
7 |
kompletní časy a výsledky (html) | Casier (Kamil Sedláček) | 3 |
Panizzi (Josef Pekař) | 2 | ||
startovní listina | Basso (Lukáš Zámečník) | 2 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Red Bull | 1 | VW | |
2 | Doktor Racing | 2 | Subaru | |
3 | Monster Energy Team | 3 | Ford | |
4 | Marlboro Dealer Racing | 4 | Škoda | |
5 | ASport Rally Team | 5 | Citroën | |
6 | Rockstar Energy Team | 6 | Toyota | |
7 | MAKA E-motor | 7 | Mini | |
8 | Playboy Red Racing | 8 | Peugeot |
"PANIZZIHO HISTORICKY ŠESTÉ VÍTĚZSTVÍ" Druhou letošní započítávanou soutěží v rámci Next RC Rally
Championship byla 12. Viking Rally. Po loňské vynucené pauze, kdy
se na Podhoří u školy nemohlo
kvůli místním rekonstrukcím startovat, se Viking
vrátil do kalendáře a do své
domovské lokality. V ní pak čekalo na pořadatele několik
změn, a tak bylo třeba
se jim traťově lehce přizpůsobit. To se v rámci daných
možností podařilo a na
47 soutěžících čekalo 7 poměrně dlouhých a
náročných rychlostních zkoušek. Viking
je znám svým různorodým povrchem, kdy se v
rámci jednotlivých měřených testů
nejednou střídá jak asfalt, tak šotolina s
převýšením. S tím souvisí i
nelehká
volba pneumatik, která bývá na každé erzetě
jinak optimální, svou úlohu zde
hraje taky potřeba časté změny rytmu jízdy.
Podmínky v lesních pasážích byly
letos poměrně těžké, podklad byl dost suchý a
prašný a bylo třeba pořád držet
správnou stopu. Každé zaváhání pak
zde bylo potrestáno nekompromisním
zahrabáním ve vytahaném nánosu prachu, a to
i přes skutečnost, že tratě měly
výborné šířkové parametry,
možná až na pár nutných výjimek.
Klasická část na
asfaltovém hřišti byla pro letošek trochu
přepracována a časově delší, než
bývalo zvykem v minulosti. Zároveň však
skýtala hezké svezení, jako i
nezpevněná záludnější část rally, na
níž se odjela většina soutěže. Viking
dokonale potvrdil květnovou vrtkavost počasí, když se v den
konání náhle
ochladilo, ale asi to bylo lepší, než slunná
"vypékačka" jako v
předchozích dvou ročnících (2014,2015). Celodenně
hrozící déšť naštěstí
přišel
až při vyhlašování výsledků, takže průběh
závodu nebyl tímto nijak ovlivněn. Vzhledem k pestrosti povrchů a dalším okolnostem, neměla
soutěž jednoznačného favorita. Podle jistých "spekulativních"
předpokladů se o nejvyšší příčky měli poprat především na "vítězné
vlně" naladěný Casier, vždy rychlý Tänak, nebo neméně kvalitní Basso. Bojovný
Panizzi se chtěl po trochu nevydařené předchozí rally rovněž vrátit na výsluní,
no a počítat se muselo i s několika dalšími borci. Takže adeptů bylo víc než
dost. Nejlíp se úvod podařil Berndu Casierovi, vyhrál první dvě vložky, ale
těsné vedení mu dlouho nevydrželo. V blízkosti se držící soutěživý Gil Panizzi,
vědom si faktu, že může zaútočit na svoje historické šesté prvenství kariéry,
nasadil pekelné tempo a začal doslova "bláznit". Jeho Polo
proplouvalo jednotlivými pasážemi o cosi rychleji než ostatní auta a od třetího
měřeného úseku byl "Pepson" na vedoucí pozici, kterou až do cíle nepustil.
Kýženého triumfu tak Panizzi dosáhl i přesto, že vyhrál jen dvě erzety a že jej
neustále atakoval Belgičan Casier. Naproti tomu "Kamil Kaiser" si
připsal nejrychlejší čas hned třikrát, to ale jednoduše nestačilo a Bernd se
musel spokojit se stříbrem. Nutno dodat, že "Belgán" rozvášněného Gillese
zlobil a zlobil až do poslední chvíle, oba pak postupně ostatním lehce utekli. Taky
na dalších příčkách šlo od začátku do konce do tuhého. Třetího
"fleku" se po velmi vydařené druhé polovině závodu a dvou vítězných
časech zhostil italský "krasoň" Basso, který se svou DS3 přeskočil i výtečného
pobaltského "drtiče" Tänaka.
Tento Čudským jezerem ošplouchlý Estonec
prokázal obrovské nasazení,
stejně jako zmíněná nejlepší trojice, ale i
tak to prostě nevycházelo na lepší,
než čtvrtý "flek". Pátý byl agresivně
jedoucí Sepp Wiegand, jenž se
taky chvíli držel na dostřel nejlepším, v
závěru pak číhal jako sup na případné
problémy jezdců před sebou a je snad jen otázkou času,
kdy "zatne své
drápy" a dočká se vysněného pódia.
Parádní výkon předvedl celkově šestý
Alex Bengué. Tento nesmírně rychlý Francouz se
zkraje držel i na vyšších
postech, a to přes fakt, že je omezen pneu pro Historic Trophy.
Jednoznačný "klóbrc
dolů" před jeho počínáním na této soutěži.
Za ním totiž zůstali i někteří
velmi dobří piloti, nemající žádný
pneumatikový handicap. Jako třeba sedmý
Grzyb, jenž zazářil při minulé rally. Polský borec
jel pěkně, ale na začátku ho
sužovaly zdravotní potíže a bolesti, nemohl tak
útočit dle svých představ a
kvalit, naštěstí nepohrdnul "léčivem" od jednoho
nejmenovaného
rakouského závodníka a "Vídeňská
příroda" vykonala svá pozitiva. Tedy
aspoň na tomto závodě, další zprávy o
"Grzíbkovi" již nejsou po
vyhlášení výsledků známy. Jako
osmý dojel velice zklamaný Brane Küzmič. Velká
příprava, přestavba nastavení vozu v průběhu, ale stejně to líp jak na osmou
pozici nešlo. Jugoslávský jezdec pak v cíli aspoň neskrýval radost, že se mu na
poslední chvíli podařilo udolat Míšu Holínka jedoucího s historickým Escortem,
který byl obut do předepsaných gum. Michal ale řádil výborně i tak. Vynikajícně
se soutěž podařila Poláku Ogryzkovi, jenž uzavřel bodovanou desítku a na
poslední chvíli se dostal před Vatanena. Ve sledované Team Trophy je to letos
asi jasné, o vítězství
Red Bullu nemůže být pochyb, navíc všichni
hoši této ambice neskrývající
stáje
degradovali ostatní, když si dočasně pronajmuli stupně
vítězů. To platí taky o
absolutní jezdecké klasifikaci. Druhým
nejlíp hodnoceným týmem na Podhoří byl
Doktor Racing, jehož zástupci se úspěšně
vešli do nejrychlejší osmičky, body za
třetí místo brali "Monsteři".
Zajímavosti: - první Viking se jel již v roce 1999 - letos byl rekordní počet startujících v
celé historii Viking Rally - dosud nejúspěšnějším jezdcem je zde
stále Gustavo Trelles, který vyhrál první tři ročníky - jediným soutěžícím, který odjel všechny
ročníky je Radek Hobza (jezdci Fagaso a Bica) - jednalo se o druhý nejdelší ročník,
největší nájezdový čas byl v roce 2014 - Panizzi zde zvítězil po čtyřech letech - ve startovním poli bylo 13 značek vozů,
z toho se jich hned 10 vystřídalo v nejlepší patnáctce - vítězný tým Red Bull udělal
"zářez" do historie, když jeho posádky obsadily kompletní
"bednu" |
Ohlasy některých účastíků: |
Hlavní pořadatel soutěže (Bohdan Sedláček): Gilles Panizzi (Josef Pekař):
Alex Bengué
(Roman Kalík):
"Hezká rally, na které jsem jel teprv podruhé. Auto i přes nulovou přípravu fungovalo solidně a byl z toho jeden bod. Děkuji pořadatelům za dobrou organizaci a ten kdo skládal časový harmonogram zaslouží velkou pochvalu, protože počasí vyšlo na sekundy!"
Freddy Loix (Petr Matulík): Louise Cook
(Míša Valentová): Ramona
Karlsson (Marťa Matulíková): Manfred Stohl (Michal
Odstrčil): Robert Droogmans (Martin Berger): Julius Tannert (Dan Peťovský): Catie Munnings (Michaela Sedláčková): Karolínka Kalíková (Karolína Kalíková): Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
Karl
Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING): Jean-Pierre
Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM): Gerhard
Kalnay (Team Manager BARUM TEAM): |