Absolutní pořadí | Zlín 29.4. 2018, startujících - 55 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Vít Kutal | Kajetanowicz - Baran | Škoda Fabia R5 | Monster Energy Team | 4WD | 20:49,6 | |
2 | David Šintál | Wiegand - Šintál | Škoda Fabia R5 | Vest Rally Team | 4WD | +0:24,4 | |
3 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | +0:25,9 | |
4 | Karel Bajza | Tänak - Järveoja | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | +0:33,5 | |
5 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | VW Polo R WRC | Red Bull | 4WD | +0:36,4 | |
6 | Šimon Večerka | Večerka - Večerka | Škoda Fabia R5 | Vest Rally Team | 4WD/Junior | +0:38,5 | |
7 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Mini JCW WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +1:05,3 | |
8 | Filip Kopecký | Kopecký - Kopecký | Škoda Fabia R5 | Vest Rally Team | 4WD | +1:06,5 | |
9 | Petr Bábek | Ojeda - Barrabes | VW Polo R WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD | +1:06,7 | |
10 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Jameson | VW Polo R WRC | Doktor Racing | 4WD | +1:22,4 | |
11 | Ivo Šimeček ml. | Ingram - Whittock | Peugeot 208 T16 | Doktor Racing | 4WD | +1:41,0 | |
12 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +1:44,2 | |
13 | Pavel Ondrašík | Blahna - Schovánek | Peugeot 306 Maxi | PMJ Racing | F2 | +2:12,5 | |
14 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Citroën DS3 WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD | +2:46,1 | |
15 | David Kubeš | Kubeš - Kubeš | Ford Escort RS Cosworth | ASport Rally Team | Historic | +2:52,3 | |
16 | Patrik Šimeček | Sirmacis -Šimins | Citroën Xsara WRC | Viking Speed Racing | 4WD | +2:52,5 | |
17 | Michal Holínek | Holínek - Holínek | Ford Escort RS Cosworth | ASport Rally Team | Historic | +2:53,2 | |
18 | Jan Zbranek | Vatanen - Richards | Ford Escort RS 1800 | Belga Team | Historic | +2:54,6 | |
19 | Dan Peťovský | Peťovský - Úlehla | Opel Adam R2 | BSport Rally Team | F2 | +3:15,7 | |
20 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Doktor Racing | Historic | +3:16,6 | |
21 | Michal Cibulka | Cibulka - Pochylá | Peugeot 207 RC Rallye | BSport Rally Team | F2 | +3:22,7 | |
22 | Tomáš Barták | Rossi - Cassina | Ford Escort RS Cosworth | Barum Team | Historic | +3:42,0 | |
23 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | Ford Escort RS 1800 | ASport Rally Team | Historic | +3:42,9 | |
24 | Bronislav Kořínek | Arazim - Gál | Honda Civic VTi | BSport Rally Team | F2 | +3:43,8 | |
25 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Lancia Delta HF Integrale | Marlboro Dealer Racing | Historic | +3:45,7 | |
26 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | Škoda Fabia R5 | Belga Juniors | 4WD/Junior | +4:05,6 | |
27 | Petr Šíma | Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD | +4:08,6 | |
28 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Škoda Fabia WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +4:24,4 | |
29 | Petr Stružka | Kremer - Winklhofer | Citroen DS3 WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD | +4:44,1 | |
30 | Matyáš Morbicer | Morbicer - Morbicer | Škoda Fabia R5 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +4:47,9 | |
31 | Michaela Valentová | Cook - Davis | Peugeot 208 T16 | Playboy Red Racing | 4WD/Lady | +4:48,0 | |
32 | Daniel Mikl | Solá - Amigo | Subaru Impreza WRC | ZedArt Racing | 4WD | +4:50,2 | |
33 | Pavel Maštalíř | Maštalíř - Zámečník | Škoda Fabia R5 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +5:09,5 | |
34 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Škoda 130 RS | Barum Team | Historic | +5:23,9 | |
35 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Toyota Celica Turbo | Belga Team | Historic | +6:04,4 | |
36 | Martin Ondrašík | Kopáček - Rendlová | Ford Fiesta RS WRC | PMJ Racing | 4WD/Junior | +6:07,5 | |
37 | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | VW Golf GTi | Belga Juniors | 4WD/Junior | +6:10,5 | |
38 | Ivo Šimeček | M.Pattison - Watts | Lancia Delta HF Integrale | Viking Speed Racing | Historic | +6:17,6 | |
39 | Dan Nedbal | Nedbal - Nedbal | Ford Fiesta RS WRC | Dan Racing Team | 4WD/Junior | +6:20,4 | |
40 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Toyota Celica Turbo | Barum Team | Historic | +6:35,9 | |
41 | Petr Podvala | Pedro - Baldaccini | Ford Fiesta RS WRC | Pedro Racing Team | 4WD/Junior | +6:53,0 | |
42 | Jana Fendrychová | Stratieva - Nyírfás | Subaru Impreza WRC | PMJ Racing | 4WD/Lady | +6:55,1 | |
43 | Jan Červenka | Alessandrini - Alessandrini | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic/Junior | +7:30,0 | |
44 | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | Citroën Xsara WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Lady | +7:49,8 | |
45 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Škoda Fabia R5 | Schwáb Racing | 4WD | +8:09,9 | |
46 | Michaela Odstrčilová | Steer - Hepperle | Suzuki SX4 WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Lady | +8:15,1 | |
47 | Daniel Červenka | Cerrato - Cerri | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | +9:26,9 | |
48 | Eliška Schwábová | Schwábová - Schwáb | Peugeot 207 S2000 | Schwáb Racing | 4WD/Junior/Lady | +9:28,6 | |
49 | Jiří Podvala | Wilson - Palmer | BMW 318i | J-R Rally Team | Historic | +10:53,1 | |
50 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Subaru Impreza WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +11:01,6 | |
51 | Martin Karlík | Karlík - Karlíková | Mini JCW WRC | Karlík Motorsport | 4WD/Junior | +11:18,0 | |
52 | Marek Kalina | Tlusťák - Pavlík | Lancia Delta S4 | Black Horse Racing | Historic | +11:27,6 | |
53 | Erik Ticháček | Ticháček - Ticháček | Subaru Impreza WRX | TALE RC Sport | 4WD/Junior | +29:15,3 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Petr Hanák | Joki - Lindelöf | Mitsubishi Lancer Evo IV | AMK Rudý Říjen | Historic | zdrav. důvody | |
x | Martin Hanák | Peták - Benešová | Subaru Impreza WRC | AMK Rudý Říjen | 4WD | odstoupil | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
7 |
kompletní časy a výsledky (html) | Kajetanowicz (Vít Kutal) | 5 |
startovní listina | Wiegand (David Šintál) | 1 | |
Basso (Lukáš Zámečník) | 1 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Red Bull | 1 | Škoda | |
2 | Vest Rally Team | 2 | VW | |
3 | Monster Energy Team | 3 | Peugeot | |
4 | Marlboro Dealer Racing | 4 | Mini | |
5 | Doktor Racing | 5 | Citroën | |
6 | Čamlíkov RallySport Zlín | 6 | Ford | |
7 | Playboy Red Racing | |||
8 | PMJ Racing |
"CATERPILLAR S NAŠLAPANOU KONKURENCÍ"
Sezónu Next RC Rally Championship 2018 odstartovala již
tradičně Caterpillar Rally, jejíž 17. ročník se opět
odehrál v prostorách
nadzemních garáží vedle budovy
Zlínského Kraje. Zdejší velmi kluzký
povrch na
hladkém betonu, zkombinovaný s přilnavým
zpevněným podkladem a z malé části i
se zrádnými "kamínky", tak tvořil klasickou
směsici a
"všehochuť" i v rámci jednotlivých
rychlostních zkoušek. Časté
střídání těchto povrchů a nutné změny rytmu
a stylu jízdy vždy dokonale prověří
cit pro řízení všech jezdců. Bylo připraveno
celkem 7 měřených úseků na poměrně
svižných a otevřených tratích, které
skýtaly prostor pro svezení s nějakým tím
akčním smykem, což oceňovali především
nadšení diváci. Poslední dubnovou neděli
panovalo příjemně teplé jarní počasí, a tak
se v pestře obsazeném uzavřeném
parkovišti blýskalo 55 krásných
speciálů. A jak bývá na začátku
sezóny zvykem,
bylo k vidění spousta nových "neokoukaných"
karosérií s mnohdy
nápaditými designy. Konkurence se tu sjela velká a
jedním z nejvíc
favorizovaných závodníků byl všude dobře
známý Kajetan Kajetanowicz, jenž se na
soutěži šampionátu Next ukázal v podstatě
poprvé. Na startu pak nechyběli
prioritní jezdci jako "Maestro" Basso, Gil Panizzi, Sepp
Wiegand, či
Ott Tänak, ale i krom nich bylo adeptů na čelní
příčky víc než dost. Chyběl
však loňský vítěz Caterpillaru Bernd Casier, jenž
ohlásil závodnickou pauzu, a
tak měl startovní číslo 1 na dveřích své
hezké Fabie R5 úřadující šampion
Giandomenico Basso. A jak se mistra sluší, vstoupil do
nové sezóny
nejrychlejším časem na RZ 1. Očekávaná
dominance horkého favorita
"Kajta" totiž dostala hned v úvodu trhlinu v podobě
vyzuté pneumatiky
u jeho "Fábky" týmu Monster a polský jezdec se tak
nedobrovolně
odsoudil do role stahovače ztráty. Ta však nebyla ze
zmíněného problému zas tak
dramaticky velká, aby ji pilot jeho formátu
nedokázal brzy eliminovat.
"Kajtowicz" vyhrával jednu zkoušku za druhou a velmi brzy
se dostal
do vedení soutěže. To až do konce rally nepustil a v cíli
ho pak zdobil náskok
téměř 25 sekund na ostatní. Takže Kajetanowicz zde
nakonec ukázal svoji
neklamnou suverenitu a je možné, že dostal i chuť na
případný titul. O další
umístění se to dle očekávání
neustále "mlelo". Velice oku lahodící a
zároveň časově rychlou jízdu demonstroval pan mistr
Basso, a když jej "Kajto"
sesadil z prvního místa po RZ 3, Giandomenico se "usadil"
na pozici
druhé. Jenže významně rozjetý mladý Němec
Sepp Wiegand, jehož razance
vygradovala nejrychlejším časem v poslední erzetě,
se v závěru postaral o italský
skalp, a tak se Basso musel smířit s velmi těsnou
porážkou a s bronzem. Stříbrný
Wiegand, reprezentující ambiciózní Vest
Rally Team, tak potvrdil, že se s ním
letos musí počítat fakt "na tvrdo". Jen kousek za pod
stupni vítězů
dojel rychlý Ott Tänak, který se dlouho
míchal do bojů o "bednu". Estonec je novou posilou ambiciózní stáje
Red Bull, a tu zastupuje, jak jinak, taky tentokrát pátý Gil Panizzi. Francouzský
dravec tradičně bojoval jako "Rudý Býk" a za týmovým kolegou zůstal v
součtu jen necelé 3 vteřiny pozadu. Další 2s pak ztrácel velmi šikovný a
nadějný zástupce Vestu Šimon Večerka, který vyhrál kategorii juniorů a mezi
plejádou dospělejších dravců rozhodně vynikl. Vzhledem k jeho věku se jedná o
vskutku pozoruhodný výkon. O sedmou příčku se to "řezalo" až
do konce a v cíli byly rozdíly v řádu desetin hned mezi trojicí závodníků. Při
tradičně atraktivní jízdě s "Miníkem" vybojoval sedmý
"flek" Polák Grzegorz
Grzyb, za nímž
pak v pořadí následoval Filip Kopecký,
který po vynikající jízdě a druhém
čase
na posledním testu těsně přeskočil španělského
"exota" Ojedu
jedoucího neobvykle vyrovnaně. Do nejlepší Top Ten
se dokázal prosadit slavný
Jugoslávec Brane Küzmič, což v dané konkurenci
určitě není zlá práce. Jeho nová
stájová akvizice za Doktor Racing Chris Ingram soutěž
dokončil kousek
za body, v
pořadí pak následovala druhá juniorka "Taylorka",
jejíž tradičně
skvělá jízda stačila na 12. místo. Za
nejlepší dívkou byl klasifikován
vítěz
dvoukolek Venca Blahna, na pěkném čtrnáctém
místě dojel nestárnoucí
vášnivý
Uruguayec Gustavo Trelles s "Citrónem" od Marlboro, do
absolutní
patnáctky se vešel ještě
nejrychlejší z historiků David Kubeš. Vítězství v prestižním hodnocení Team Trophy vybojoval
titul obhajující Red Bull.
Australanka Molly Taylor si podle očekávání počínala v rámci Lady Trophy opět neohroženě a její soustředění se odehrává spíš do celkových juniorů a taky do absolutního pořadí. Prvenství v holkách by musela zhatit snad jen neočekávaná technická závada, její precizně připravený Peugeot 208 T16 to však prakticky vylučuje. Nekompromisně rychlá Molly navíc přinesla bodíky do týmu pro Playboy Red Racing. Druhou dívkou byla skoro podobně jasně Louise Cook, jenž si se stejným vozem a za stejnou stáj dojela pro stříbro. Třetí "Playboyka" Karlsson tentokrát chyběla, a tak bylo třetí místo trošku otevřené. Nakonec se ho zhostila bulharsko-maďarská posádka Stratieva-Nyírfás s tradičně růžovým Subaru. O čtvrtou příčku panoval dlouho docela lítý boj mezi Johannou Steer a Catie Munnings, v cíli na tom pak byla lépe posledně jmenovaná britská závodnice. Obě mladé amazonky z Barum Team Junior prokázali jisté zkušenosti a neustálé zrychlování spojené se stále větší jistotou v řízení svých rychlých vozů. No a podobně to platí také o další poměrně vyrovnané dvojici děvčat, jenž závod dokončily v pořadí Eliška Schwábová a Karolínka Kalíková. Svou jízdou udivila zejména Eliška, která má proti "Káji" podstatně míň zkušeností, což ovšem nijak nesnižuje klasicky sympatický výkon mladičké bojovnice Karolínky. Do cíle nelehké soutěže dojelo všech 7 holek, které jsou vždy krásným oživením všech rally. Zajímavosti: - vůz Škoda Fabia R5 obsadil první čtyři
místa absolutního pořadí - Panizzi zaznamenal své nejlepší
umístění v Caterpillar Rally za posledních 9 let - na startu letošního ročníku byli tři
vítězní jezdci z celé historie této soutěže (Fagaso, Loix, Kajetanowicz) - ve všech 17. ročnících Caterpillar
Rally startovali jen dva soutěžící - Radek Hobza a Petr Matulík - soutěže se zúčastnilo celkem 14 značek,
nejpočetněji byla zastoupena vítězná Škodovka - Caterpillar Rally se v této lokalitě jela po
jedenácté |
Ohlasy některých účastíků: |
Hlavní pořadatel soutěže (Petr Matulík): Kajetan
Kajetanowicz (Vít Kutal):
Ralfs
Sirmacis (Patrik Šimeček): Michal Holínek (Michal Holínek):
Dani
Solá (Daniel Mikl):
Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
Rudi Šali
(Team Manager DOKTOR RACING):
Jean-Pierre
Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS): "Na letošním Caterpillaru startovalo za náš team 7 posádek. Nejlíp na tom byl mladíček Rossi, který obsadil 22. místo celkově a 5 v Historic Trophy, což je velký úspěch. Druhým nejlepším byl nestárnoucí Jožka Sivík, který byl mezi nabitými Historiky osmý, což považujeme za velmi slušný výsledek. Velice nás potěšil pěkný souboj mezi našimi děvčaty, jenž si nedarovala ani metr trati. Jen v jedné erzetě Johannka zabloudila, ztratila na Kačku asi 25 sekund a už to nedohnala, ale i tak to bylo 4. a 5. místo v holkách, což nás velice těší. Manfred nedosáhl ani na bodované pozice v kategorii, tak tam je to zklamání. No a náš bratrský AMK Rudý Říjen - Petáček měl poruchu řízení a po velké ztrátě se rozhodl odstoupit, Hary měl nějaké zdravotní potíže, tak nakonec taky vzdal. Doufáme, že si to vybrali a příště to bude lepší!" |