"V + V = W aneb VIKING + VLHKO = WIEGAND"
Druhou letošní soutěží Next RC Rally Championship byla
asfalto-šotolinová Viking Rally, odehrávající se na hřišti a v přilehlém lese u
základní školy na Podhoří.
Tento závod se jel poprvé již
v roce 1999 a krom dvou
přestávek má za sebou velice pestrou historii. Do
ní se mimo jiné zapsal taky
jako jeden z těch, které často ovlivňují rozmary
počasí. Jeho nevyzpytatelnost
se projevila i letos při 13. ročníku, když většinu
dní před startem zkrápěl
tratě nemilosrdný déšť, jenž nadělal vrásky
na čele jak pořadatelům, tak i
posádkám. V sobotu 19. května, což byl termín
konání, se po ránu ukázalo, že to
možná nebude zase tak dramatické, když se počasí
konečně umoudřilo a později bylo
k vidění dokonce i jarní sluníčko. První
průjezdy rychlostními zkouškami na
šotolinových úsecích sice byly místy
blátivé, velmi rychle však tratě osychaly
a k suššímu povrchu dopomohly také průjezdy
závodních vozů. Samozřejmě tyhle
podmínky zvyšovaly náročnost rally, k níž
patří taky občasné střídání
zpevněných a nezpevněných povrchů v rámci
jednotlivých erzet a s tím spojené
laborování při volbě pneumatik či nastavení
podvozků.
Na programu dne bylo celkem 7
různorodých rychlostních
zkoušek, na něž se vydalo 42 soutěžících. Při
neúčasti vítěze minulého
Caterpillaru Kajetanowicze byl boj o zlatý vikingský
pohár trochu více
otevřený. Nejlepší vstup do závodu měl
rychlý Němec Sepp Wiegand, jen velmi
těsně se ho držel úřadující mistr Giandomenico
Basso, což platilo i po druhé
zkoušce. V té třetí ovšem italský
šampion zatáhl a převzal průběžné vedení.
To
mu ale dlouho nevydrželo, Wiegand totiž začal se svou Fabií R5
"ďáblit" takovým způsobem, že bylo rázem po
souboji a
"Bassátor" se už pak díval na výfuk Seppovy Fabie
R5 z čím dál větší
dálky. Wiegandův náskok do cíle narostl na
úctyhodných 23 sekund, a tak tento
zástupce Vest Rally Teamu zaznamenal své druhé
prvenství kariéry. A stejně jako
minule, připsal si na své konto porážku loňského
mistra, což se cení. Ital
Basso tak dojel se svým Citroënem v barvách Red
Bullu na druhé pozici a jistě
je nažhavený na odvetu. Bronzovou příčku pak obsadil
loňský vítěz Vikingu
Gilles Panizzi tradičně profesorsky řídící VW Polo
R WRC. Aby těch "Rudých Býčků" nebylo málo, tak další z nich
byl v cíli na místě čtvrtém, což nebyl nikdo jiný, než dosavadní "král
čtvrtých příček" Ott Tänak.
Spolehlivě rychlý Estonec tak dopomohl k vítězství
týmu Red Bull.
Jen kousíček za "Ottíkem" byl klasifikován
výborně jedoucí Filda Kopecký
s "eR-pětkou" stáje Vest, jenž se nějakou dobu přetahoval se
svým
týmovým kolegáčkem Šimonem Večerkou.
Mladý Šimon jel naprosto brilantně, když
na úvodní vložce zaznamenal třetí čas, poté
okupoval průběžně pátý
"flek" a nekompromisně ohrožoval Tänaka. V nejdelší
RZ 6 však přišla
významná ztráta kvůli technickým
problémům a smutný junior se poté musel
smířit
s 13. místem. Škoda, je ale jisté, že o tomto
mlaďochovi ještě letos hodně uslyšíme.
Šestým mužem v cíli byl klasicky hlasitý
Brane Küzmič, jenž byl na dostřel i
lepšímu umístění. Jugoslávec snad
letos chytl potřebný "lauf", když
jeho "doktorské" Polo drží bez potíží
pohromadě - že by už bylo na
Balkáně nedostatek pilníků? Skvělou sedmou příčku
si vyjel nejrychlejší z
Historiků Michal Holínek, což je na předepsaných
"Sedanech" pěkný
výsledek, jako osmá soutěž dokončila vítězka
Junior Trophy i Lady Trophy Molly
Taylor, která opět ukázala své nemalé
kvality. První body kariéry pak
zaznamenal stříbrný Historik Giuseppe Volta, jenž zajel
životní závod, do
nejlepší desítky se dostal taky skvěle
jedoucí reprezentant Doktor
Racingu Chris Ingram s Peugeotem.
Cíl této náročné soutěže nebylo souzeno spatřit třem posádkám.
Junior Trophy
Na startu se sešlo celkem
14 jezdců a jezdkyň ve věku do 15. let. Největším
favoritem byl opět skvělý Šimon
Večerka, jenž svou roli plnil dokonale a s přehledem vedl. Jenže pak
přišel
problém s vozem v jedné z RZ, který ho srazil na
stříbrný post. Vítězkou se tak
stala neméně rychlá úřadující
šampiónka Molly Taylor, která nyní se
Šimonem bodově
srovnala krok. O třetí příčku se vyrovnaně bojovalo až do
samotného konce.
Hlavními aktéry byli týmoví jezdci z Red
Bull Junior Esapekka Lappi a Pavel
Maštalíř. Po celou soutěž byl na tom o "fous" lépe
Fin Lappi, na
poslední zkoušce však řádně zatáhl
Pája a svého finského soupeře těsně udolal.
Závěrečný
souboj těchto dvou mladíčků se stal ozdobou závodu a
nepostrádal náboj s
kořením prestiže. Čtvrtý Lappi se pak stal
nejrychlejším v hodnocení Junior Academy pro kluky do osmi let.
V jedné chvíli se o juniorskou bednu pokoušel taky
stále rychlejší švédský
bojovník Emil Bergkvist, ale nakonec
skončil v cíli
jako pátý. I tak za sebou zanechal opravdu velký
dojem. Stejně tak i šestý
Václav Kopáček, jehož umístění je v
nelehké konkurenci vynikajícím počinem,
když tento reprezentant rodinného klanu PMJ Racing spadá
ještě mezi
"Akademku", v níž byl druhý. Za jeho nádherně
zbarvenou Fiestou dojel
vůz stejného typu v rukách italského
závodníka Pedra, který se dlouho
přetahoval s nakonec osmým Rusem Lukyanukem.
Devátá v rámci Junior Trophy pak
dojela Catie Munnings a první bod kariéry za
desáté místo si připsala Eliška
Schwábová.
V pořadí pak následovala "Čamlíkovka" Kája
Kalíková před Martinem
Karlíkem. Soutěž kvůli technickým potížím
nedokončili junioři Dan Nedbal a
Johanna Steer.
Historic Trophy
V této oblíbené kategorii
startovalo sice jen 10 jezdců, o vyrovnané souboje a
dramatické situace však
nebyla nouze. Mezi favority se při neúčasti Dejva Kubeše
a Ariho Vatanena řadili
především Michal Holínek a Alex Bengué.
Hned zpočátku se však do tohoto očekávaného
souboje vložil překvapivě Giuseppe Volta, jenž šel se svou
Deltou po druhé
rychlostní zkoušce senzačně do vedení. To mu
vydrželo až do RZ 5, která v
mnohém rozhodovala. Na Voltu do té doby stále zle
dotíral "Holas"
pilotující tradiční Escort RS Cosworth,
šotolinově laděný Bengué už na dvojici "ASporťků"
nečekaně trochu ztrácel. Francouzský jezdec poté
pro technický problém
nedokončil zmíněnou pátou erzetu, když mu vypověděl
službu pastorek motoru u
jeho Toyoty. Po následné penalizaci se tak beznadějně
pořadím propadl. Souboj o
prvenství se tímto zúžil na týmové
duo Holínek a Volta, kde měl ovšem Michal
již mírně navrch, a to právě pro fantasticky
rychlý čas v té osudné páté RZ. Do
konce rally si Míša Holínek už vedení
pohlídal a po právu si připsal maximální
počet bodů do tabulky, které nyní vévodí.
Jeho soupeři to tak s ním budou mít
letos setsakra těžké, ovšem sezóna je ještě
dlouhá a stát se může vždy cokoli. Na
stříbrné pozici tedy dojel Ital Volta, což je
parádní výsledek, který nečekal
asi ani on sám. "Voltovič" se prosadil i devátým
místem absolutně a zaznamenal
první "Nexťáckou" bednu v rámci Historiků. Podobně
se na stupně
vítězů premiérově prosadil i Pepa Sivík, jenž po
opravdu famózní jízdě
vybojoval i dvanáctý "flek" celkově a zajistil Barum
Teamu vůbec první
týmové body. Za těmito dvěma senzacemi se bojovalo až do
poslední zkoušky, když
hlavními protagonisty byli Ital Rossi a Španěl Fagaso,
tedy dravé mladí vs. letité
zkušenosti. Nakonec se ze čtvrté příčky radoval
nestor Gibo Fagaso s Lancií,
který se však nevyvaroval jezdecké chyby a
penalizaci po "dotyku
nohy", Valentino Rossi měl ale zase na závěrečné vložce
na svém "barumáckém"
Fordu dvojitý defekt, a tak se musel sklonit před
zkušenějším matadorem. Alespoň
na šestou pozici se dokázal prosadit smolař
Bengué, na místě sedmém soutěž
dokončil dobře známý Mike Pattison
předvádějící tentokrát opravdu
perfektní výkon
profesionála a zastiňující ostatní borce z
řad Historiků. Za Mikeho "Integrálkou"
dojelo do cíle atraktivní Porsche v belgických
rukou Roberta Droogmanse, jenž v
závěru za sebe odsunul chybujícího kolegu Freddyho
Loixe, peroucího se se
špatným nastavením svojí Celicy.
Poslední bod zbyl pak na Manfreda Stohla. "Many"
nejel vůbec špatně a svými časy se pohyboval na
vyšších příčkách, po
menší
ztrátě z první zkoušky, kde ztratil
uchycení kola, přišla ale v RZ číslo 3
osudná
chyba mechanika, který rakouskému soutěžákovi
omylem připravil vysílačku
kolegyně Steer, a tak se stalo to co se stát muselo. Stohl už
nemohl na, od
servisní zóny vzdáleném, startu erzety nic
dělat a musel se smířit s přiděleným
časem. Snad jej utěšil jen fakt, že nebyl v historii
prvním, komu se něco
takového přihodilo.
F2 Trophy
Na pro dvoukolky drsné
tratě Vikingu se vydaly jen dva odvážlivci - oba shodou okolností Václavové. Tak
trochu podle očekávání byl nejrychlejším "předohrabem" spolehlivý
Peugeot Vaška Blahny, kteréhož sympatický výkon byl okořeněn slušným 11. místem
absolutně. Stříbro a důležité body do šampionátu si domů odvezl velký bojovník Venca
Arazim, jenž byl rád, že soutěž zvládl, protože kvůli technickému problému se z
jeho Hondy Civic stala spíš "jednokolka".
Lady Trophy
Juniorská "drtička" Molly Taylor byla opět
suverénní a v dívčí kategorii si jela svoji
vlastní ligu. Krom prvenství v
Junior Trophy vybojovala s Peugeotem 208 T16 taky osmou příčku v
absolutním
pořadí a body do hodnocení týmů pro Playboy Red
Racing, co víc k tomu dodat. Na
stříbrném postu v Lady opět skončila její
týmová i značková kolegyně Louise
Cook, jíž se pokoušela atakovat na
šotolinách rychlá Bulharka Stratieva,
končící nakonec v cíli s nevelkou ztrátou
jako bronzová "děvucha".
Místo čtvrté obsadila nadějně zrychlující
Britka Catie Munnings s Xsarou, pátou dívenkou v
cíli
pak byla Eliška Schwábová, která znovu
předvedla velice pěknou jízdu. Jako
šestá dojela nejmladší z holek
Karolínka Kalíková, která bojovně zdolala
všechny nástrahy těžké rally. Ze sedmi
startujících Lady chybí ve výčtu Johanna
Steer, ta se svým zbrusu novým a hezkým Seatem
Cordoba WRC zahájila soutěž
překvapivým třetím časem, záhy se jí
však rozsypala převodovka a musela se poté
smířit pouze s rolí divačky.
Zajímavosti:
- jezdec Gibo Fagaso absolvoval 150.
start kariéry (dle započítané historie)
- hned 5 posádek kategorie Junior Trophy
se vešlo do první dvacítky absolutně, což nebývá moc zvykem
- jednalo se o druhý největší časový
rozdíl mezi vítězem a druhým v cíli z celé historie Viking Rally (v roce 2005 -
24,0 sekund)
- seznam vítězů Viking Rally je pestrý, pouze
2 jezdci zde vyhráli dvakrát, jediným trojnásobným vítězem je Gustavo Trelles
- všechny ročníky absolvoval pouze
soutěžící Radek Hobza, který pokaždé dojel do cíle
- soutěže se stejně jako v minulé rally
zúčastnilo 14 značek vozů
|
Hlavní pořadatel soutěže (Bohdan Sedláček):
"Vše nasvědčovalo tomu, že se pojede mokrá a blátivá
soutěž. Počasí se ale naštěstí umoudřilo a povrch byl ve finále
optimální. Jako pořadatel bych chtěl poděkovat VŠEM ogarům, co mi jak
organizačně, tak i fyzicky pomohli s přípravou soutěže a i všem, co se aktivně
zapojili do úklidu. Dík patří samozřejmě i Mírovi za časomíru. Snad si všichni
zúčastnění užili, doufám, že solidně připravenou Vikingskou Rally."
Sepp
Wiegand (David Šintál):
"Ráno jsem se trochu bál, jaký bude stav trati po
dešti, prvních pár RZ na trati bylo bláto, ale rychle to vysychalo. Ráno byla
těžká volba pneumatik, ale nějak jsme se s tím poprali. Už před závodem jsem
věděl, že mým největším soupeřem bude Basso, a to se potvrdilo, kdy jsme první
polovinu závodili velmi těsně. Zlom přišel v RZ 5, kde už jsem měl nastavené
auto a správné pneumatiky. Do konce závodu se mi podařilo vyhrát celkem 6 zkoušek
a vytvořit si náskok. První místo, to je super výsledek. Samozřejmě jsem na
bedně dostal sprchu šampaňského od Red Bullu. Teď jenom škoda technických závad
týmového kolegy Šimona Večerky, který sahal po výborném výsledku a mohli jsme
Red Bull v soutěži týmů trochu víc pozlobit. Díky pořadatelům za výborně připravený
závod a pěkné tratě, rally měla rychlý spád, takže skončila dost brzo, dalo by
se stihnout i více erzet, ale i tak super."
Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"Viking byl jako vždy skvěle traťově i organizačně
zvládnutý. S
jízdou a umístěním už zase tak moc spokojeni
nejsme. Od půlky závodu jsme
začali až moc ztrácet na vedoucího Wieganda, a to jsme
jeli bez větších chyb. Každopádně
mu patří gratulace a bude těžkým oříškem v
této sezóně. Máme teď zhruba měsíc
pauzu od závodění, proto se zaměříme na repasi
auta a pokusíme se i o vylepšení
podvozku. Snad se bude na téměř domácí "Žabě"
více dařit."
Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Závod super, Viking nám sedí. Jenže první RZ jsme prokaučovali pneumatiky,
v té druhé nás zase zpomalil zaklíněný kameň v nápravě. Dělali jsme co jsme
mohli, ale mladíci jedou fakt moc, takže třetí flek bereme všemi deseti. Jinak
to bylo perfektní svezení, hlavně šotka byla super. Díky pořadateli za pěknou
sobotu."
Filip Kopecký (Filip Kopecký):
"Po blátivém "šejku" jsem byl rád,
že tratě začaly vysychat
a se svým výsledkem jsem vcelku spokojený.
Nejvíc mě mrzí technické problémy
Šimona, který to měl pěkně rozjeté, ale David zase
překvapil a dokázal, že na
to má a umí vyhrát. Tratě byly na velmi
vysoké úrovni a příště by to akorát
chtělo větší nasazení z mojí strany."
Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Viking je velmi náročná soutěž na nastavení vozu,
výběr pneu i obuvi a fyzičku. Po vydatných deštích zde byla obava, jak se
budeme po tratích pohybovat, ale to nakonec nebyl až takový problém. Po
výborném startu jsme ale totálně pokazili druhou zkoušku. A než jsme nabrali tolik
potřebnou sebedůvěru, trvalo to další 2-3 vložky. Zlepšení je pozitivní, ale
stále je co dohánět."
Michal Holínek (Michal Holínek):
"Na závod jsem jel v pohodě, protože podle
přihlášených posádek,
bylo jasné, že bojovat o bednu budeme asi 3. Jediné čeho
jsem se bál, bylo
počasí a povrch tratě, protože auto to zvládne, ale
já po posledním pádu na
tratích jiného šampionátu, mám
trochu respekt. Podle toho vypadaly i mé výkony
ze začátku a jasně jsem říkal, že nepojedu naplno, ale na
to, abych někde
nespadl. Pak to oschlo a já si dojel pro vítězství
v kategorii. Musím uznat, že
výkon Radka byl skvělý a jsem rád, že se už dostal
do bojů o bednu a bude to
zajímavá sezóna. Moc mě mrzí
technické problémy Romana, je to velká
škoda, ale
o to větší překvapení byl Aleš na bedně a
moc mu to přeji. Děkuji za pěkné
souboje a těším se na další závod."
Giuseppe Volta (Radek Vymětalík):
"V první řadě klobouk dolů
pro pořadatelský tým za připravené tratě. Vynést všechen materiál a nachystat
tratě v nepříznivém počasí si zaslouží obdiv. Pro mě životní výsledek, první
bedna v Nextu (doufám, že ne poslední), celkově v první desítce, ale hlavně
jsem měl po dlouhé době dobrý pocit z jízdy a chování auta a závod jsem si fakt
užil."
Chris
Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Závod
pro mě neprobíhal úplně podle plánu, bylo hodně laborování s pneu, které prostě
nejsou konkurence schopné. Na autě byl den před tím dělán zbrusu nový kryt, za
což děkuji svému tátovi. Nějak jsem se držel kolísavě na 11. místě, díky
problémům Šimona V. jsem nakonec bral 10. místo absolutně. Díky svojí
nešikovnosti jsem sebou na poslední rychlostce "řízl" tak, že jsem si
narazil nohu a RZ jsem dokončil velmi opatrně, abych mohl případně pustit Marťu
a zároveň jí nerozhazoval trať. No taková je rally, a už teď chystáme auto na
lepší výsledek na naši oblíbenou "Žabárnu". Děkuji za závod, byl
opravdu moc dobře uspořádaný."
Václav Blahna (Pavel Ondrašík):
"Viking je náročná, ale krásná
soutěž. Výjezdy byly pro naši
dvojkolu trochu utrpení, ale sjezdy a asfaltová placka
nám to zase vynahradila
- tady se nám jelo parádně. Trať byla opět skvěle
připravená, místy sice trochu
utáhlá, ale celkově to bylo moc pěkné
svezení. Párkrát jsme se nechali v
zatáčkách nachytat, kde jsme byli širocí a
auto se nemohlo vyhrabat ven, ale
jinak jsme nedělali nějaké větší chyby, takže s
naším výsledkem vládne spokojenost.
Jen je velká škoda slabší účasti v
naší kategorii, příště se nás snad
sejde
více. Pořadatelům patří opět velký dík za
skvěle připravenou soutěž. Klobouk
dolů před nimi, muselo to dát hroznou fušku tam ten
matroš všechen vynosit a
nachystat pro nás takové parádní tratě."
Josef
Sivík (Aleš Ticháček):
"Pro mě super soutěž, asi jsem se musel velmi dobře
vyspat. Od začátku se dařily zajíždět pro mě
solidní časy. Vyjma tedy jedné
vložky, kdy způsobil problémy uvízlý kus dřeva (a
nechtělo se mu ven),
fungovala naše stotřicítka výborně. No a když se k
tomu přidala smůla soupeřů,
tak jsou z toho pro mě absolutně nečekané první stupně
vítězů a 12. místo
absolutně. Navíc body pro tým, co více si
přát, prostě super výsledek. Všem díky,
hlavně pořadatelům za krásný pohár a
především za připravené tratě. Musel to být
oříšek je dát do takového stavu."
Gibo Fagaso
(Radek Hobza):
"Velmi těžká soutěž se vším všudy, úvod byl na vlhku,
ale potom tratě vyschly a povrch byl dokonalý. Svezli jsme se náramně, mám moc
rád atmosféru tohoto legendárního závodu. Technika držela, a tak nás mrzí
stupidní noha a "penále" - škoda, zase dva fleky dolů. Velké
poděkování všem, kteří se podíleli na přípravě této rally, ta dřina se
vyplatila."
Alex Bengué
(Roman Kalík):
"Dnes to na první RZ vypadalo, že se o bednu poperem Michal, Radek
a já. Ale druhá RZ mě vyvedla z omylu a oholené kolo byl jen začátek trápení.
Při průjezdu pátou zkouškou mě tentokrát vyjel pastorek a bylo dobojováno. Na
posledních dvou erzetách už 5 minut ztráty nešlo stáhnout. Michalovi gratulace
k výhře. A na "Žabě" budem bojovat znovu. A aspoň se na pódium
dostali nové tváře. Tratě byly super a i přes noční déšť se jezdilo parádně."
Václav Kopáček (Martin Ondrašík):
"Mně se závod moc líbil, hlavně šotolina, kdy od naší Fiesty
odlítávalo bláto. S výsledkem jsem také spokojen - v našem rodinném minisouboji
vedu již 2:0 a příště tam snad padne hattrick :D. Děkuji pořadatelům za super
soutěž a krásné ceny, já si závody moc užil."
Louise Cook
(Míša Valentová):
"Na asfaltu se nám dařilo, na šotolinové části už to tak dobré nebylo. Ale
jo, převládá spokojenost, naši bulharskou soupeřku jsme dokázali držet za sebou
a vybojovali předplacené stříbro v dámské trofeji, i když jsme měli trošku
problém s převodovkou."
Ekaterina Stratieva (Jana Fendrychová):
"Na závod jsme se těšili,
neboť se nám na šotolině vždy daří. Cítili
jsme se na to, že bychom mohli
tentokrát Míšu trošku potrápit a
atakovat tak druhou příčku. Před první RZ jsme
se s týmovým manažerem domluvili, že pojedeme opatrněji,
abychom se trošku
dostali do tempa a nedělali na asfaltu zbytečné chyby.
Plán jsme splnili na
120%, neboť jsme jeli až tak opatrně, že jsme dostali od
Míši nálož 20 vteřin.
V následující erzetě v nás bouchly saze a
začali jsme závodit. Konečně naše
jízda trochu vypadala a dostali se k naší soupeřce
trošku na dostřel. Další
erzety byly vyrovnané, kde jsme se tahaly o vteřinky. Na
poslední jsme neměli
již co ztratit, tak jsme zkusili zatáhnout. Z
přílišné přemotivovanosti jsme
hned na začátku vyrobili pár chyb, které jsme pak
chtěli dohnat vzadu v rohu u
zábradlí na "minišotolině", neboť zde jeli
všichni opatrně. Bohužel
náš plán nebyl jeden z těch
nejlepších - "kára" skončila ve křoví a
prolézání
zábradlí sem a tam zabralo nějakých 15 vteřin,
takže sen o přiblížení se k
druhému fleku se v této pasáži ihned vypařil. No
nic, zkusíme to zase příště.
Jinak my si závod moc užili. Tratě parádní,
počasí také, vše prostě běželo jak
má, takže díky moc pořadatelům soutěže za pěkně
strávený den."
Robert
Droogmans (Martin Berger):
"Po předstartovním zhlédnutí tratí jsem to
neviděl moc
dobře, ale jak to vcelku rychle vysychalo, nebylo to tak hrozné.
Ale jednou
jsem přece jen sebou "fláknul" o zem. Vůbec poprvé jelo
naše zánovní
"XVéčko" na šotolině a musím konstatovat, že jsem
z toho byl velmi
mile překvapen. Pocitově to auto fungovalo fakt dobře a
předepsané
"Sedanky" držely akorát. Výsledek je určitě
lepší, než jsem čekal, i
když trochu pomohli někteří soupeři, hlavně "Many" by nás
asi
porazil, nebýt jeho kuriózního problému s
vysílačkou. Hodně parádně v naší
kategorii jel "Tattus", ten má náš obdiv. V
jedné erzetě nám ještě
upadla poloosa, ale i přes to blacko a přes všechny
patálie jsme nakonec
spokojení. Závod to byl naprosto super. "
Freddy Loix (Petr Matulík):
"Pro nás výsledkově
nepovedená rally. Naprosto nevhodné nastavení přední nápravy, z toho pramenící
nedotáčivost, spousta chyb a výletů mimo trať, kluzko pod "hnátama" a
taky jalový výkon naší posádky. A když to přeci jen začalo vypadat jakž takž,
přišla nepovedená poslední erzeta, kde nám navíc začaly "rachtat"
převody a přeskočil nás týmový kolega Droogmans. Můžeme být rádi aspoň za ty
dva body do Historiků. Musíme vyzdvihnout vynikající výkon Mike Pattisona a
gratulujeme k bedně Voltovi a skvělému Sivíkovi."
Václav
Arazim (Broněk Kořínek):
"Na Viking jsme se docela těšili, i když vzhledem k
panujícímu počasí, jsme očekávali velmi náročnou soutěž. Což se nakonec
potvrdilo. Kromě těžkého terénu jsme se museli potýkat i s technickými
problémy, kdy nám po RZ 3 vypověděl službu diferenciál, a tak zbytkem soutěže
jsme se protrápili a jediným cílem bylo spatřit cíl. To bylo znát na našem
výsledku, konečné celkové 29. místo je spíše pro ostudu. Nicméně body do
šampionátu dvoukolek se nám náramně hodí a budou v závěru sezóny velmi
důležité. Příští soutěží je oblíbená "Žaba", kde budeme obhajovat
prvenství, takže se těšíme."
Gustavo
Trelles (Bohdan Sedláček):
"Smůla a zase smůla. Tento závod se nám vůbec nepovedl.
Smůla se nám lepila na paty. Hned v první erzetě jsme po doskoku urvali servo a
tím pádem jsme dostali "příděl". Takže byla celá soutěž v pr....i. To
ještě ale nebylo vše. V páté RZ se něco událo s podvozkem a my dojeli do cíle
pouze s dvoukolkou. A to se opakovalo i po následném servisu v šesté a
sedmé erzetě. Takže všechno špatně! "
Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Letos to bylo slušné
svezení, nebýt nepochopitelné chyby s vysílačkou, tak by byl i výsledek lepší,
ale fakt mne to bavilo.
Christian
Homer (Team Manager RED BULL):
"Všichni jezdci Red Bullu zaslouží velkou pochvalu, druhé, třetí
a čtvrté místo je určitě super. Hlavně jsme opět vyhráli týmy a máme trochu
náskok v tabulce. Pravděpodobně nepojedeme v kompletní sestavě celou sezónu,
takže získané body se budou hodit."
Rudi Šali
(Team Manager DOKTOR RACING):
"Třetí místo v teamech je
velmi dobrá zpráva. Mrzí nás
problémy Alexe. Tato sezóna zatím není
jeho. Ale
věříme, že už na Forestu se vrátí na špičku
Historiků, kam bezpochyby patří.
Musíme v garáži zapracovat na Ingramově vozu,
který má neustále nějaké problémy
a tím se sráží jeho kvalitní jízda.
Brane mířil výš, ale vlastníma chybama si
ubližuje."
Sepp Haider
(Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR):
"Letošní Viking byl pro náš team skvělý. Získali jsme
první body do hodnocení Team Trophy a vděčíme za to našemu Pepíkovi Sivíkovi.
Ten sváděl boj o bednu s naši další posilou Rossim až do poslední RZ, Valentino
měl však dvojnásobný defekt a Pepík si dojel pro pohár - moc mu gratulujeme.
Ale věříme, že "Vali" se ho brzo dočká taky. Kačka jela skvěle a
dojela si pro 4. místo v holkách, což ji patří i celkově, a k tomu urvala první
bodíky do juniorů. Johannka držela po první erzetě 3. flek v Lady, ale hned v
další vložce přišel problém s diferenciálem a musela odstoupit, což je škoda,
protože tratě jí seděly. No a Manfred to měl dobře rozjeté a tahal se o
desetinky s Loixem a Droogmansem, jenže před startem "trojky" si
spletl ovladač, přišla "pentle příděl" a bylo po závodě. Pak jel ale
dobré časy a aspoň si dojel pro jeden bodík ve třídě. Celkově závod hodnotíme
jako velice úspěšný!"
Franco
Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Tak bohužel žádný bodík. "Gříbek"
nestartoval, Gustávo nedokončil úvodní zkoušku. A tak vše zůstalo na Fagasovi s
historikem. Nakonec stačilo málo a přece bychom ten bod urvali, bohužel penalizace
srazila našeho matadora na konečné 15. místo, což na týmové body tentokrát nestačilo."
Jean-Pierre
Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"Při jednorázové neúčasti
našeho tahouna
Vatanena, jsme s žádnými body pochopitelně
nepočítali. Spokojenost s výsledky
našich jednotlivých posádek na této rally
jsou tak padesát na padesát. Co se
týká naší juniorské odnože, tak
naprosto skvěle jel Emil Bergkvist a vybojoval
parádní 19. místo absolutně a páté v
Junior Trophy. Opravdu až nečekaně parádní
výkon. Alex Lukyanuk jezdil taky dobře, po nevydařeném
začátku se probíjel
dopředu, ale je pravda, že konečné umístění jsme
od něj čekali malinko lepší.
Ale víme, že "Alexík" si potřebuje na
zánovní Fabii na šotolině pořádně
zvyknout a jeho chvíle ještě přijdou. Dvojice
"starých belgických
pardálů" Droogmans a Loix
zde předvedla, co bylo v jejich silách, ovšem
podařený výkon Roberta,
chválícího si nový podvozek,
tentokrát trochu zastínil
zkušenějšího Freddyho,
jenž projevil zklamání jak ze svého vozu, tak i ze
své jízdy."
|