Výsledky
XVIII. Caterpillar Rally 2019

 Absolutní pořadí  Zlín 14.4. 2019, startujících - 55 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Vít Kutal Kajetanowicz - Baran Ford Fiesta R5 Vest Rally Team 4WD 23:25,3
2 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Toyota Yaris WRC TB Racing 4WD/Junior +1:14,9
3 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +1:47,1
4 Šimon Večerka Večerka - Večerka Ford Fiesta R5 Vest Rally Team 4WD/Junior +1:51,0
5 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Degandt Citroën Xsara WRC Doktor Racing 4WD +1:53,1
6 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +2:09,9
7 Dan Nedbal Nedbal - Matějný VW Polo R WRC Furt Bokem! 4WD +2:12,9
8 Karel Bajza Tänak - Järveoja Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +2:15,3
9 Michal Holínek Holínek - Holínek Ford Escort RS Cosworth ASport Rally Team Historic +2:20,8
10 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +2:31,3
11 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +2:40,1
12 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +3:04,5
13 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +3:21,0
14 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda Felicia Kit Car Barum Team F2 +3:22,7
15 Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +3:22,7
16 Stanislav Dalajka Ogryzek - Dalajka Honda Civic Type-R Rockstar Energy Team F2 +3:33,8
17 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Ford Escort RS 1800 ASport Rally Team Historic +3:59,6
18 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +4:02,4
19 Martin Hanák Peták - Benešová Subaru Impreza WRC AMK Rudý Říjen 4WD +4:11,7
20 Kryštof Fadler Fadler - Souhrada Mitsubishi Lancer Evo X Furt Bokem! 4WD +4:12,8
21 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +4:15,2
22 Petr Sekula Sarrazin - Renucci Škoda 130 LR Barum Team Historic +4:18,2
23 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Peugeot 208 T16 Čamlíkov RallySport Zlín 4WD +4:25,8
24 Pavel Fajgar Fajgar - Fajgar Lancia Delta HF Integrale GnL Historic +4:28,8
25 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Škoda Fabia R5 Belga Juniors 4WD/Junior +4:46,0
26 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg Toyota Yaris WRC Belga Juniors 4WD/Junior +4:53,7
27 Petr Dušek Mareš - Hloušek Subaru Impreza WRC RR Team 4WD +4:55,6
28 Jakub Janalík Janalík - Camilli Mitsubishi Lancer Evo VII Furt Bokem! 4WD +4:57,4
29 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek Škoda 130 LR PMJ Racing Historic +5:05,5
30 Petr Podvala ml. Pedro - Baldaccini Ford Fiesta RS WRC Belga Juniors 4WD/Junior +5:06,8
31 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +5:19,6
32 Ivo Žaludek Černý - Kohout Ford Fiesta RS WRC RR Team 4WD +5:39,3
33 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Toyota Yaris WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +6:05,4
34 Michaela Sedláčková Munnings - Evans VW Polo GTi R5 Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +6:21,2
35 Martin Ondrašík Kopáček - Rendlová Ford Fiesta RS WRC PMJ Racing 4WD/Junior +6:56,7
36 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Ford Fiesta RS WRC TB Racing 4WD +7:05,0
37 Jaroslav Kovařík Chulykanov - Ivaschenko Peugeot 106 Maxi AMK Rudý Říjen F2 +7:17,9
38 Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Toyota Celica GT-Four Zumar RC Team Řetechov Historic +7:44,9
39 Ondřej Kalík Csaba - Zsolt Mitsubishi Lancer Evo X DX Racing 4WD/Junior +7:53,8
40 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD +8:06,2
41 Jana Fendrychová Stratieva - Nyirfás Škoda Fabia S2000 PMJ Racing 4WD/Lady +8:28,1
42 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Toyota Yaris WRC Doktor Racing 4WD +8:41,5
43 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle VW Polo GTi R5 Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +9:03,8
44 Michal Odstrčil Stohl - Müller Opel Manta 400 Barum Team Historic +9:36,7
45 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW M3 JPL Racing Historic +9:52,3
46 Eliška Schwábová Falcón - González Subaru Impreza WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +11:30,0
47 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Junior 4WD/Junior/Lady +12:17,3
48 Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Seat Cordoba WRC Barum Team Junior 4WD/Junior +12:26,3
49 Matěj Petr Paddon - Kennard Subaru Impreza WRC AMK Rudý Říjen Junior 4WD/Junior +12:44,3
50 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2 +13:01,6
51 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Hyundai i20 WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +13:44,1
52 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Ford Escort WRC Viking Speed Racing 4WD/Lady +13:54,2
53 Marek Ondrašík Moffett - Hayes Ford Fiesta RS WRC PMJ Racing Junior 4WD/Junior +15:31,3
54 Matěj Kalík Kalík - Kalík Mitsubishi Lancer Evo X DX Junior 4WD/Junior +15:39,6
55 Adam Škach Škach - Tománek Ford Focus WRC DX Junior 4WD/Junior +19:43,1
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Kajetanowicz (Vít Kutal) 6
startovní listina Holínek (Michal Holínek) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Vest Rally Team 1  Ford
2  Doktor Racing 2  Peugeot
3  Red Bull 3  VW
4  TB Racing 4  Toyota
5  Furt Bokem! 5  Škoda
6  ASport Rally Team 6  Citroën
7  Monster Energy Team 7  Lancia
8  Playboy Red Racing 8  Honda






"CATERPILLÁRNÍ MONTE CARLO"


Třetí sezónu Next RC Rally Championship zahájila, jako vždycky, Caterpillar Rally v nadzemních garážích u 21. budovy Zlínského Kraje. Soutěž se uskutečnila v neděli 14. dubna, kdy počasí ještě nebylo zas tak jarní, jako vloni, po chladném ránu se však odpolední teploty zpříjemnili. Na startu se po několika odhlášenkách sešlo celkem 55 posádek, pro něž bylo připraveno 7 měřených úseků na tratích, které byly řešeny v podobném duchu jako před rokem. Caterpillar vstoupil při svém 18. ročníku do tzv. plnoletosti a pomyslná oslava tohoto milníku byla více než povedená. No a především se děly věci! Zdejší povrch je, jak známo, vždy kluzký a v rámci jednotlivých rychlostních zkoušek se často mění různé druhy betonu s absolutně rozličnou přilnavostí. To však pro zkušené soutěžící neznamenalo nic zásadního, vždyť to tady každý již dost dobře zná. Jenže ve čtvrtém patře, kde se odehrává zásadní část závodu, byl nedávno implementován nový povrch. Na první pohled vypadal zcela stejně jako býval a jaký je i o patro níže, kde se konal shakedown. Ten tak ani jezdcům neodkryl žádnou záludnost. Ta přišla až po samotném startu úvodní erzety.

Jako první vyrážel na trať obhájce loňského prvenství Kajetan Kajetanowicz a při pohledu na to, jak jeho Fiesta R5 od první zatáčky extrémně klouže, všem přihlížejícím lezly "kukadla" z důlků. No a stejnou klouzanici předváděli i další startující, kteří se potýkali s udržitelností svých vozů na trati. Bylo jasné, že nový podklad je poněkud jiný, než všichni předpokládali. S napětím se čekalo na první historiky, kteří mají od letoška nové předepsané pneu Kobra Blok Stock. A ejhle, ono jim to fungovalo dost dobře. Dokonce tak dobře, že nejlepší z nich - Michal Holínek - si připsal nejrychlejší čas v RZ absolutně! Nebyl však jediný, komu tato situace vyhovovala, celkově třetí byl totiž další z Historic Trophy Gibo Fagaso a těch historiků se nakonec do první desítky vešlo šest. Při pohledu na výsledkový monitor po RZ 1 nikdo nic nechápal - vypadané oči na jeho obrazovce a popadané brady u něj na zemi by se daly zametat. Výsledky ovlivnilo taky to, že ti později startující měli čas zkusit přezout, zdárným příkladem toho je sedmý dosažený čas populární mystické postavy "Letce" Solberga. 
Po dojezdu elitních a postupně i dalších jezdců se v normálně poklidné servisní zóně rozpoutalo doslova peklo. Šroubováky a klíče na kola v rychlých otáčkách jenom "hrčely" a matice od kol lítaly vzduchem, když všichni začali řešit a zkoušet nejrůznější pneumatiky, takový mumraj v servisu jsme snad na žádných závodech ještě nikdy nezažili. No a nalézt to správné obutí se mnoha posádkám hned tak nedařilo. Kdo by to byl řekl, že "pinovky" tady nebudou fungovat. Některým se experimentování vcelku zadařilo hned na další zkoušce. Tu již vyhrál favorizovaný "Kajto", jenž jako jeden z mála na začátku zas tak moc neztratil. Polský fenomén šel ihned do čela. Zajímavostí byl druhý nejlepší čas Dana Nedbala, který za Kajetanem zaostal o 13 sekund. Po RZ 2 byly stále na "bedně" dva historici - Míša "Holas" a nestárnoucí Matador pan "anténka" Fagaso. Pneumatiková loterie pokračovala i na dalších rychlostních zkouškách, když hodně jezdců a mechaniků vymýšlelo různé roztodivné varianty a kombinace. Přesto, že se již ve třetím rychlostním testu začali konečně více prosazovat papíroví favorité, výsledkový kolotoč nebral konce. Ke změně však nedocházelo na první příčce, tu již měl pevně ve svých rukou Kajetanowicz dále vítězící v erzetách. Po čtvrté nejdelší zkoušce, která soutěž pomyslně přepůlila, vedl už o 46 sekund před velice dravě jedoucím Tomášem Bílkem jun., na třetí místo se překvapivě probojoval německý Princ Albert von Thurn und Taxis s Xsarou. Pořadí na prvních třech pozicích zůstávalo zachováno ještě po šesté, a tudíž předposlední vložce, zezadu se však rychle přibližovali Jugoslávec Küzmič a Šimon Večerka, jisté ambice na stupně vítězů si pak dělalo ještě pár dalších. 
Historici už tak nezářili a pomalinku se posouvali dozadu, neboť se většině "nehistorickým" jezdcům už podařilo pneumatiky tak nějak vychytat. Z toho se pak zrodili velmi zajímavé souboje přetrvávající až do konce rally. Vítězství si už nikým nenechal sebrat bezprecedentní
"Kajto", který od druhé erzety zcela dominoval a vlastně jako jediný tu anabázi s pneu bez větších problémů ustál. O jeho suverenitě svědčí i neskutečný náskok 1:15 min na druhého v pořadí. Tím se stal Tomáš Bílek jun., jenž se svým Yarisem předváděl neskutečně agresivní "palbu", která ho dovedla k tomuto perfektnímu umístění. Tom si ještě k tomu připsal asi málo očekávané prvenství v Junior Trophy. Bouře na závěr přišla v těsném boji o bronz. Pro životní výsledek si jel von Thurn und Taxis, jenž ovšem trochu neustál poslední RZ a po dramatické koncovce se na třetí "flek" dostal jeho týmový kolega Brane Küzmič se štěstí přinášející "dvěstěosmou" T16. Balkánec pak v cíli neskrýval radostné emoce, vždyť zisk priority na skoro dva roky se nestává na každém závodě, navíc v takové "nadupané" konkurenci. Čtvrtou příčku v závěru vyválčil druhý nejrychlejší juniorský dravec Šimon Večerka, který stejně jako vítěz, pilotoval výborně naladěný Ford Fiesta R5 stáje Vest. Posmutnělý Taxis si nakonec domů odvážel "až" páté místo, ale i tak se jedná o jeho dosud nejlepší výsledek kariéry a tento mladý kníže se dá označit jako Hvězda rally. O šestý post se rovněž soupeřilo až do posledních metrů, když jej pak obsadil zde "mírně rozladěný" soutěživec Gil Panizzi, jenž za sebe odsunul Dana Nedbala. Mladík z týmu Furt Bokem! ale i tak zajel fantastický závod a všem jednoznačně ukázal, že je třeba s ním velmi vážně počítat. Místo osmé si vydobyl Estonec Ott Tänak, který, stejně jako všichni "RedBulláci", neskrýval lehké zklamání. Na devátou pozici klesl po poslední erzetě naopak úsměvem zářící vítěz historiků Michal Holínek, do bodované desítky se po úvodní ztrátě nakonec prosadil Filip Kopecký s novým Fordem Monster Energy Teamu. Na body pak jen těsně nedosáhla rychlá juniorská "ďáblice" Molly Taylor, za níž do cíle dojel stříbrný z řad historických vozidel Španěl Fagaso, jenž svým výkonem předčil veškerá očekávání. Dokonce porazil i třináctého Giandomenica Bassa, kterému se nedařilo najít recept na zdejší klouzání. Jen o vteřinku za bývalým šampiónem pak skončil vítězný muž kategorie F2 Jožka Sivík, do top 15 se vešel ještě Ital Rossi, jehož o lepší výsledek připravily potíže s technikou. Nebyl však jediný, z čelních aspirantů na body potrápily technické problémy například také Chrise Ingrama. Nejlépe hodnoceným týmem se stal Vest Rally Team, a to i přes to, že jim tentokráte chyběl na startu úřadující mistr Sepp Wiegand. Senzační druhé místo v Team Trophy vyválčili bojovníci z Doktor Racing, bronz si připisují obhajovatelé titulu Red Bull.

18. Caterpillar Rally letos nabídla hodně dramatické chvilky a bylo to "Monte" jak se patří s proměnlivými a naprosto nečekanými výsledky. A uvidíme, co nás čeká za rok.... Tuto nelehkou soutěž zvládli i přes pár "přídělů" dokončit všichni zúčastnění. 

Junior Trophy
Do ostře sledované Junior Trophy odstartovalo celkem 22 soutěžících do 15. let. Tak nějak předpokládaným vítězem byl, je a zřejmě bude Šimon Večerka, ten se ale musel tentokrát sklonit před Tomem Bílkem jun., jenž do toho teda pořádně "šlápl". Vyhrál tedy stále progresivnější Tomáš před Šimonem a dá se očekávat jejich velký souboj i v dalších závodech. Oba se dle očekávání bijí rovněž v absolutním pořadí a řádně školí ty starší závodníky. Totéž platí i o "Taylorce", která této dvojici však trošku nestíhala, třetí místečko v juniorech si ale neohroženě vyjela. Sezóna je ještě dlouhá a vypadá to, že by to mohlo být v Junior Trophy docela zajímavé. A to nejen mezi touto momentálně nejrychlejší trojicí. Na dalších příčkách to po celou soutěž taky docela vřelo. O tu čtvrtou si to rozdali všichni tři zástupci týmu Belga Juniors, kteří se mezi sebou "ochotně a kolegiálně" prostřídávali. Nakonec se po čtvrté erzetě na "bramboráku" usadil ruský dravec Alex Lukyanuk a tuto pozici zvládl těsně uhájit až do cíle. Pátým juniorem se pak stal Emil Bergkvist, jemuž se povedlo v závěrečné vložce přeskočit italského "drtiče" Pedra. Tohle byly od všech tří borců opravdu pěkné souboje s patřičným nábojem. Sedmým juniorem byl akčně jedoucí Pája Maštalíř, za nímž dojel vždy zapálený týmový spolubojovník z Red Bull Junior Esapekka Lappi. Na deváté místo se mezi "ogárky" vklínila Angličanka Munnings, poslední volný bod si vybojoval Venca Kopáček. Ten, stejně jako Lappi, už nespadá letos do "Akademky".
Všichni junioři i juniorky opět ukázali, že jsou tady potenciály a mladé naděje, ovšem to co předvedli tři účastníci nově pojmenované Next Academy, v níž závodí kluci do 8. roků, to bylo fantastické. Dvě zkoušky před koncem se do čela této "neofiko" klasifikace posunul Erik Ticháček, přesto, že dlouho vedl o "fous" starší Hayden Paddon. Mladičký Eriček se s tím nepáral a novozélandského "Rudoříjňáka" dokázal regulérně porazit. To bylo jedno z překvapení letošního ročníku. Bronz vybojoval "naspeedovaný" Ir Josh Moffett, který sklízel pro svůj jedinečný zápal obrovské ovace u přihlížejících fandů.

Historic Trophy
Jak již bylo zmíněno, historici jedou od letoška na gumách Kobra Blok Stock, které nahradily populární avšak už nedostupné "Sedanky". Desítka zástupců této kategorie krásných speciálů se tak na Caterpillaru řadila v absolutním pořadí spíše mezi outsidery. Ale díky pneumatikovým peripetiím ostatních soutěžících bylo vše jinak. Čelo celkové výsledkové listiny okupoval po první RZ Ford Escort RS Cosworth Míši Holínka a za "Kajtem", jedoucím samozřejmě bez předepsaných pneu, hned následovali další dva historici - Fagaso a Bengué. To bylo naprosto fantastické a neočekávatelné. Postupně se však situace dostala do jakéhosi "normálu" a k dalším těmto senzacím už nedocházelo, přesto byli zástupci Historic Trophy na nových gumách jistým "překvápkem" soutěže. Pro vítězství si jel od začátku spolehlivě Michal Holínek, který nenašel z řad "Háček" žádného přemožitele ani v jedné z rychlostních zkoušek. Po celou dobu se na druhé příčce držel nestárnoucí a fenomenálně jedoucí Gialberto Fagaso s Deltou "Marlboro-Totip-TA02-Anténa-40,735MHz", který tedy své úspěšné účinkování v tomto závodě zakončil na stříbrném postu, navíc s velkým náskokem na ostatní soupeře. Třetí místo po většinu soutěže držel dvojnásobný mistr Alex Bengué, ovšem po předposlední erzetě se před "Čamlíkovskou" Toyotu dostal Ital Volta s "Fordíkem" Escort RS 1800 slavící tak v cíli bronz, což bylo pro těsně poraženého Francouze Benguého určité zklamání. Pátá pozice patřila nenápadně, ale zároveň rychle jedoucímu Stéphane Sarrazinovi, jenž řídil Škodu 130 LR Barum Teamu, nedaleko za ním pak skončil rovněž "na pohodu nenápadný" Pavel Fajgar s Lancií. Sedmá příčka připadla na trápícího se Vencu Blahnu, jeden z adeptů na přední umístění neměl na tento styl povrchu moc dobře nastavenou svoji "Stotřicítku" a musel se tak sklonit před jinými, chvíle úřadujícího mistra dvoukolek však zcela určitě v této sezóně ještě přijdou. Osmý dojel stále výraznější Martin Hubáček s hezkou novou Celicou GT-Four ST205, neméně zajímavý vůz Opel Manta 400 pak řídil devátý Manfred "Österreichisch durchgreifend Geschäftsführer" Stohl. Na bodík dosáhl taky distingovaný anglický závodník Malcolm Wilson s BMW M3.

F2 Trophy
Ve dvoukolkách to před sezónou vypadalo na vyšší účast, než jen na čtveřici borců, která se na Caterpillaru sešla. Loňský šampión Blahna přešel k historikům, Arazim se dal na "větší a dražší" závodění, a tak je to letos docela otevřené. Nejvíce byl favorizován Pepa "Baňa" Sivík, ale našel dost významného oponenta. Tím byl po delší pauze jedoucí Polák Ogryzek, který však totálně "prokaučoval" první erzetu, na níž použil zadní náhon. Po rychlé předělávce na "předek" vyhrál se svou Hondou všechny zbývající rychlostní zkoušky a Sivíkovu modrožlutou "Feldu" docela drtil. Snaživý Jožka Sivíků to ale nakonec udržel a zvítězil s náskokem 11 sekund před nečekaně rychlým Slawomirem Ogryzkem. Na dalších místech již byly větší časové rozdíly. Bronzovou pozici si domů odvážel ruský divočák Viacheslav Chulykanov s Peugeotem, do cíle dovedl své "zebrované" Porsche 911 GT3 i Belgičan Droogmans, který se ale u tohoto speciálu musel spolehnout na ne zrovna ideální pohon zadní nápravy.

Lady Trophy
Tato krásná kategorie vzkvétá a mezi Lady je rok od roku zajímavější podívaná. Předem jasnou vítězkou byla opět multišampiónka Molly Taylor, která má své soustředění především v na čelo Junior Trophy a rovněž na absolutní pořadí, kde již dokázala nejeden úspěch. Mladá Australanka tak dle očekávání se svým Peugeotem 208 T16 mezi dívkami vyhrála. Na dalších pozicích však není dopředu nic jistého, což se potvrdilo i na letošním Caterpillaru. Zpočátku se na druhém "flíčku" zabydlela skvělá rychlice Emma Falcón, ale dlouho na něm nevydržela. Vzápětí se totiž na stříbrnou příčku prodrala stále lepší britská bojovnice Catie Munnings s krásným novým VW Polo GTi R5. Ono těch adeptek na stříbro bylo sice původně více, ale avizovaná Louise Cook absentovala, Španělka Falcón pak nestihla start jedné RZ a přidělený čas ji vyřadil z bojů o "bednu", Bulharce Stratievě scházel na tom kluzkém trochu "grif" a často i vhodné pneu, a tak se na té druhé pozici udržela Munnings v pohodě až do cíle. Je to jistě jeden z nejlepších výkonů této reprezentantky Barum Team Junior a zmíněné potíže soupeřek výsledek Catie nijak nesnižují. Třetí místo, ovšem s nečekaně velkou ztrátou, se nakonec stalo kořistí slavné "Jekatěrinky" Stratievy, když se jí časem podařilo vypůjčit lepší obutí pro svou rodinnou PMJ "Fábinku" S2000. Jako čtvrtá byla v cíli německá "poníkářka" Johanna Steer, jíž se závod vcelku podařil a hlavně si v této nelehké konkurenci připsala zajímavý počet bodů do tabulky. A v té je zatím před jednou z favoritek "Emmčou" Falcón, jenž doplatila na už zmiňovanou penalizaci a skončila na pozici páté. Za ní pak soutěž úspěšně zvládla stále velice mladičká Karolínka Kalíková pod vedením svého obětavého tatíka. A určité, tentokrát pravověrné "nádražácké" vedení měly i další dvě holky, startující na velké soutěži poprvé. Obě rodinné Švédky se pod silnou manažerskou rukou Viking Speed Racingu utkaly o sedmou příčku v Lady Trophy, jíž po velkém boji obsadila ta mladší z nich, nadějná Charlotta Henningson, na úkor zapálené "Perkele" maminky Idy Törnhult. 

Zajímavosti:

- Michal Holínek vyhrál rychlostní zkoušku podruhé v kariéře s historickým vozem (poprvé na Viking Rally 2015 s Lancií)

- soutěže se zúčastnilo celkem 15 značek, nejpočetněji byl zastoupen vítězný Ford (14  vozů), který byl nejrychlejší ve všech RZ

- ve všech 18. ročnících Caterpillar Rally startoval jen soutěžící Radek Hobza

- Caterpillar Rally se v této lokalitě jela po dvanácté



 Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Petr Matulík):
"Výborná a povedená rally. A to hlavně z důvodu nového neznámého povrchu, jehož klouzavost nečekal ani nejvyšší optický betonářský analytik. Bylo vidět, že na toto nebyl nikdo z jezdců připraven a že tak nikdo na novém "garážním podloží" netestoval. Což je paráda, protože jde znát, že v našem šampionátu jsou všichni včetně aktivně závodících pořadatelů fair-play. Bylo to pravé Monte, jako za starých dobrých rallyových časů a nepostrádalo to akci ani zábavu! Z mého pohledu se jel jedinečný závod a jako pořadatel jsem nadšen! Snad si všichni soutěžící přišli na své a doufám, že se bavili a svezli se. Mé poděkování míří samozřejmě na naší "fachčenko" organizační partu a vypíchnout musím Ondru Dočkala, díky jehož nekonečné snaživosti se letošní ročník v této lokalitě uskutečnil, protože s povolením od patřičných úředníků nastávaly jisté problémy. Děkuji rovněž všem, kteří ochotně pomáhali při stavbě a uklízení tratí, našim stálým partnerům za ceny - konkrétně společnostem VEST a VITAR, Zlínskému Kraji za poskytnutí prostor, dík i Mirdovi za opět fantasticky zmáklé "časoměření", pánovi "Fuffarozza" za vedení shakedownu, Romanovi Kalíkovi za tradiční vyhlašovací aparát, a taky dvěma skvělým "Barum Team Juniorkám" za pomoc při předávání cen."

Kajetan Kajetanowicz (Vít Kutal):
"Ráno na shakedownu to vypadalo jako klasický Caterpillar. Ve spodním patře ty Schumachery docela fungovaly. Když jsem to ale zkusil projet ve druhém patře, kde je nový povrch, jelo to jak na ledě. Neřešil jsem to s domněním, že asi lepší pneumatiky stejně nebudou a že to bude klouzat všem. Po první RZ se ukázalo, že to tak úplně není. Ovšem, že jsem si vzal s sebou jediné pneumatiky, a to právě ty Schumachery, tak vypadalo, že na nich budu muset i pokračovat. Naštěstí mi ale poskytl Staňa Dalajka už trochu jeté ARP blocky, které byli ideální. Úzké pneumatiky už tam prostě nefungují. Od druhé RZ už to bylo teda lepší. I tak to byl úplně odlišný závod než "Catr" býval. V patře s tím novým povrchem se to skoro nedalo řídit. Někdy to drželo míň a někdy víc, nedalo se to předpovídat. Myslím, že to každého dost prověřilo. Díky pořadatelům a těším se na příští ročník."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Úspěch de la GRANDE!!! Ale prvně bych rád poděkoval těm, kteří pomohli. Holasovi za půjčení gum, které jsem jel v RZ 2. Janičce, že utíkala domů a donesla všecky možné gumy. Mirdovi za bezchybnou časomíru, čímž mi odboural spoustu starostí. Týmovému Ingramovi za pomoc s geometrií týden před závodem. A nakonec Petrovi, který se příkladně celý den staral o soutěž. Co napsat k závodu? No slušné Monte jak se patří. Takový šrumec po první RZ jsem v servisu ještě neviděl. Všichni přezouvali, zkoušeli a špekulovali. Jde vidět v čem je výhoda fair play = zákaz testování na tratích. Nikdo, ani my co jsme den předem chystali tratě, jsme nemohli tušit, že nový povrch udělá takový guláš, než se odjela první RZ. Spíš jsme se bavili, jestli bude naše posádka osmá (tzn. do tipovačky), nebo hůř. Avšak praxe ukázala, jak jsme se všichni pletli. Ale mělo to svůj vývoj. První RZ byla peklo pro všechny, jenom histerici žářili blahem. Na druhé RZ jsem jel Kobra Stock od Holasa (tzn. historiky). Na třetí a čtvrté (to už Janička dodala všecko co doma našla) jsem tam dal ARP Blocky a pak nastoupily Sedanky. Na těch jsem začal zajíždět časy, které nás nakonec dostaly na třetí místo. Chci ale vyjádřit velký smutek nad neúspěchem Taxise, kterému se nepovedla poslední RZ a byla i slza. Věřím, že jeho čas přijde a i on brzo ochutná "bednu". Více na stránkách Doktor Racingu."

Albert von Thurn und Taxis (Patrik Šimeček):
"Na první závod v novém teamu jsem se hodně těšil. Stejně jako všichni jsem netrefil na první RZ pneu a ztratil jsem dost času. Na druhou jsem dal Sedany a během dalších dvou erzet jsem se dostal až na 3. Místo. Bohužel pro mě, Doktor a Šimon začali pekelně zrychlovat a já sem nedokázal zlepšit jízdu a nastavení, a tak jsem padl až v poslední RZ na páté místo. Za 6 bodů jsem rád, Doktor jel bezvadně a škoda bráchy, který doplatil na přehnané úpravy auta. Jinak závod bezvadný, tratě byly super klouzavé a díky perfektním pořadatelům soutěž odsýpala. Už se těším na první závod v lese."

Michal Holínek (Michal Holínek):
"Já vyhrál erzetu.... jak jinak začít tento komentář, než velmi pozitivně. No myslím, že to co se dělo, se již nikdy opakovat nebude, bylo to super a nejvíce mě pobavily ty ksichty u toho výsledkového monitoru. Díky za 5 minut slávy. No a teď k ostatnímu. Jo, závod super, tratě taky, počasí lepší jak v sobotu, co více si přát. Líp začít sezóna nešla. Samozřejmě musím pogratulovat i Radkovi za krásné 2. místo a jsem moc rád i za Radka a jeho 3. místo."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Tak to byl tedy fičák! Především při pohledu na výsledky úvodní rychlostní zkoušky a následný šrumec v servisní zóně. To jsem ještě ve své dlouholeté kariéře nezažil. Nový povrch v zásadním středním patře rozpoutal pneumatikový poker. Co mělo držet to nedrželo a naopak, prostě pořádná loterie. Naše historické gumy k překvapení všech fungovali skvěle a my drželi po RZ 2 šokující 3. místo absolutního pořadí. Následně jsme šli dle očekávání z hrušky dolů, nicméně ve skupině historiků jsme s přehledem získali stříbrnou příčku a udrželi v šachu šampióna Benguého i střelce Voltu a Blahnu, což si nedovedu vysvětlit. Tratě jako každý rok skvělé, krásně jsme se sklouzli a ten výsledek je samozřejmě snový."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Děkuji za opět příjemně strávenou neděli. Organizace klasicky bezchybná, tratě bavily, ceny super. Navíc startovní listina dávala naději, že v rámci kategorie dvoukolek bude konkurence. Na začátku závodu jsem zariskoval a nevsadil na piny. Risk nakonec vyšel a začal jsem časem, se kterým byla spokojenost. S postupně osychající tratí mně ale pneumatiky moc nefungovaly a v této gumové loterii jsem ztrácel. Na závěr jsem na autě udělal pár změn, které byly ku prospěchu a nakonec se podařilo první místo udržet. Takže s výsledkem je spokojenost. Největší radost mám ale z juniora, kterému se dařilo a zajížděl super časy."

Valentino Rossi (Tomáš Barták):
"Závod se mi líbil, byl hodně o volbě pneumatik a vyvážení auta. Už od rána se mi celkem dařilo, byl jsem v první desítce, což mě celkem těšilo, že auto jede dobře a už je to jenom v mých rukách. Až do předposlední RZ 6, kdy se mi vepředu rozbila těhlice a tím pádem vypadla poloosa, s tím na tom kluzkém povrchu nešlo jet. Přetáčelo se to a nemělo to žádný tah. Tím pádem jsem se propadl na 15. místo a tím pro mě naděje skončila."

Slawomir Ogryzek (Stanislav Dalajka):
"Po dlouhé době jsem se tak trochu náhodou dostal na závody, přípravy nebyly nijak velkolepé... po půl roce jsem vzal auto do ruky, vyfoukal prach, zarval diferák a jelo se. Účast v hlavní kategorii po tak dlouhé době nepřicházela v úvahu, protože většina vyvíjela své auta přes zimu, nebo minimálně jezdila, právě proto padla volba na pro mě dobře známou kategorii F2 Trophy. Při pohledu na stav mých kardanů a při přihlédnutí k mému podvozku jsem se rozhodl jet zadokolu. Toto rozhodnutí zrovna na tomhle závodě nebylo šťastné a vlastně nevím co jsem si myslel, bohužel shakedown na asfaltu a starém betonu mi moc nepomohl, protože tam se zdálo vše v pohodě a auto slušně fungovalo. Po první RZ, kdy jsem nebyl nucen udělat rychlejší krok, jsem přistoupil k radikálnímu řešení a auto narychlo přeházel na předokolku, se kterou přece jen mám něco najeto, i když s tímto podvozkem jsem ji zkoušel vůbec poprvé. Od druhé RZ už mě závod velmi bavil a snažil jsem se stahovat 50s ztrátu na Aleše, a i když jsem v ní spadl, hned jsem stáhl nějaké vteřinky. V dalších erzetách se mi dařilo celkem slušně a padaly hezké časy i do celkového pořadí. Ztrátu z první vložky jsem sice nakonec nedocvakl, ale i tak to musím hodnotit jen pozitivně. Aleš mě trochu přemlouval k dalším závodům v kategorii, aby měl prý s kým zápolit, tak uvidíme, jestli se objevím i na Podhoří. Děkuji pořadatelům za krásné a plynulé závody, nemám co bych vytknul."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Pořadateli poděkování za pěkné závody a připravené tratě. Soutěž jsem si moc neužil, trápilo mě nezatáčející auto na novém povrchu. Ale po první RZ být v celkovém pořadí na 4. Místě, to jsem vůbec nečekal. Michalovi gratulace k výhře v kategorii. Už se těším na závody na šotolině a asfaltu."

Stéphane Sarrazin (Petr Sekula):
"Caterpillar Rally byla opět pěkně připravená soutěž. V kategorii H jsem se svojí Škodou 130 LR za podpory Barum Teamu vybojoval pěkné 5. místo. Povrch mě seděl a technika vydržela bez problémů celý závod. Už se těším na další rally, kde snad už bude tepleji."

Václav Blahna (Pavel Ondrašík):
"Pneuloterijní Monte Carlo v garážích se nám tentokráte moc nevydařilo. Před prvním závodem sezóny proběhly nějaké úpravy na autě. Bohužel se ukázalo, že tyto změny vedly ke zhoršení chování auta na uklouzaném povrchu, takže nebylo možné bojovat o slušný výsledek. Nakonec jsme se protrápili k sedmému "fleku" v kategorii. Ale i tak jsme si závod užili, tratě byly jako vždy super a bylo zábavné sledovat ten frmol v depu po první erzetě a překvapení závodníků po dojetí historiků, kdy byl na prvním místě Michal a na třetím nestárnoucí Fagaso! Ten mě v každé RZ skoro dojel, naštěstí jsme ale měli za sebou jeho čističe tratí "Loánka", který mě hnal dopředu a bezvadně jsme si u toho pokecali. Gratulace klukům na "bedně" a hlavně Fagasovi, toto byl jeho závod, jel famózně. Díky pořadatelům za skvěle připravené tratě, byla to pěkně strávená neděle. Uvidíme co příští závod, změny na podvozku necháme, snad se auto bude na jiném povrchu chovat lépe a více potrápíme kluky před námi."

Václav Kopáček (Martin Ondrašík):
"Caterpillar mám rád, střídání povrchu se mi na tomto závodě moc zamlouvá. Bohužel první erzety mi nefungovaly pneumatiky a hrozně to klouzalo. Ale pak jsem dostal jiné a bylo to o moc lepší. Auto jelo perfektně a já se snažil stáhnout ztrátu na závodníky přede mnou. Nakonec z toho byl desátý "flek" a první body mezi velkými juniory. Takže super začátek sezóny. Díky pořadatelům za pěkný závod, já si jej, i přes tu zimu, moc užil."

Tomáš Bílek (Tomáš Bílek st.):
"
Skvělý závod. V představě, že si pořádně zazávodím s "normálními" pneumatikami jsem se přihlásil na 4WD kategorii. Po první RZ jsem litoval. Tak klouzavé peklo jsem fakt nečekal, zlaté parkety. Během závodu mě trochu potrápila elektronika, ale jen chvíli. Spíš jsem se trápil se střídáním přilnavosti, respektive nepřilnavosti povrchu. Alespoň jsem vyzkoušel různá nastavení a zajel další ostré časy. Nakonec jsou díky Tomovi i body do celkové klasifikace týmů. Tratě byly hodně zajímavé a myslím, že velká klouzavost povrchu udělala závod zajímavým. Díky patří pořadatelům za perfektní přípravu závodu."

Martin Hubáček (Martin Hubáček):
"Po zimní anabázi s předokolkou jsme se vrátili mezi historiky a to s pořádným dělem, kterým byla Toyota Celica GT-Four. Předzávodní velmi krátký test funkčnosti dopadl dobře a tak jsme vyrazili na Caterpillar. Už od shakedownu bylo jasné, že nové nářadí je v kombinaci s pneu hodně divoká bestia a bude potřeba si zvyknout na pohon 4x4. No, hodně to zkrátím a řeknu, že jsme si na čtyřkolku vůbec nezvykli a celým závodem jsme se protrápili. Nefungoval hlavně jezdec, kdy jsem nenašel vhodný rytmus na velmi kluzký povrch. Z Caterpillaru si sice odvážíme pár bodů za osmé místo mezi Historikama, ale při plné účasti borců, kteří tentokrát nestartovali (Loix, Cibulka) by z toho nebylo nic. Jinak díky pořadatelům za přípravu tratě a na viděnou na VIKING RALLY."

Ekaterina Stratieva (Jana Fendrychová):
"Na závod jsem se i přes nepříznivou předpověď počasí moc těšila. Náš týmový manažér nám udělal na podvozku pár změn a sliboval, že tentokráte budu valit bulvy, jak to super pojede. Bulvy jsem valila již na shakedownu. Auto po jeho převratné konstrukční změně, kdy fláknul cihlu železa na plato, vůbec nezatáčelo. Snažili jsme toto "závažíčko" před zahájením závodu oddělat, ale Mamut, kterým je to přichycený, drží fakt pekelně, takže s tím budu bohužel jezdit do konce této sezóny :) No nic, říkala jsem si, že to nějak doklepu. První RZ - boj s autem a menší ztráta na Míšu s Eliškou. Na druhou RZ jsem dostala jiné gumy, které "Blahnič" vyhrabal z bedny a ejhle, jelo se lépe a byla jsem celkově třetí. Trojka byla to samé, ale po dojetí do cíle jsem viděla smutného Kopáčka, kterému to na pinech děsně klouzalo a byl z toho špatný. Takže v týmu padlo rozhodnutí mu ty mé pneu věnovat a já před čtverkou vyfasovala jakési traktorové gumy. Tato erzeta byla jedna velká katastrofa, pneu vůbec nefungovaly a já nabrala na holky velkou časovou ztrátu. Dotázala jsem se manažéra, zda má ještě nějaké vhodné pneumatiky, ale bohužel. Takže jsem rozhodila sítě a naštěstí měl jedny použitelné rallyblocky Míša Holínek. Tímto bych mu chtěla poděkovat, neboť tyto pneu fungovaly nejlépe a já nakonec vyválčila "bednu". Jinak závod to byl opravdu povedený a napínavý až do konce, kdy změna povrchu v jednom patře nadělala spousty vrásek na čele nejednomu závodníkovi. Na závěr bych chtěla poděkovat pořadatelům závodu - bylo to moc pěkné svezení a vše bylo jako vždy na jedničku. Už se těším na další soutěž."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Trápení, trápení... Letošní Caterpillar byl opravdu těžký a kvůli mým dvěma chybám jsem si pokazil výsledek. Nějak mi začíná docházet, že by to chtělo víc trénovat čistou stopu a naučit se pořádně ovládat auto, abych nedělal ostudu Doktoru i sobě. Do příště se popravím a pokusím se obhájit svoji čest a místo v Doktor Racingu. Díky za pořadatelsky skvělý závod - jako vždy.

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"No typický "Catr". Zase se mi "dařilo" jak sviňa a ještě, když se rozdávaly gumy, tak jsem šáhl vedle, prostě to vůbec nefungovalo. Ještě, že další závod je šotka." 

Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
"
Všichni, kdo se zúčastnili tohoto podniku, bezvýhradně pochopili, co s výsledkem udělají pneumatiky v kombinaci s daným povrchem. Je to trochu varování pro historiky, kteří tvrdošíjně chtějí jezdit v "klasických" kastlích - jsou povrchy na kterých si moc neškrtnou. Teď na pneu doplatili - díky náhodě, jezdci z hlavního pole. Tak uvidíme, co přinesou šotolinové povrchy. Šance se asi hodně vyrovnají a možná hrozí obávané vítězství historika nad WRC nebo R5 specifikacemi.... Jinak byla soutěž připravena velmi dobře, organizace skvělá - jako vždy. Náš výsledek ovlivnila snaha zrychlit, čímž jsme paradoxně zpomalili, začali se vršit zbytečné chyby atd. Jinak ale začínáme letošní šampionát s jedním bodem - což se snad ještě nikdy nestalo. Jak říkáme mi historici: "Nemusí pršet, stačí když kape."

Josh Moffett (Marek Ondrašík):
"Byl to můj první závod venku a musím přiznat, že se mi to moc líbilo. Bylo to něco jiného než v tělocvičně. Jednotlivé erzety byly dlouhé a to střídání povrchů, kdy na jednom to pekelně klouzalo a na druhém to drželo jako přibité, bylo super. Závod od závodu se snažím zlepšovat, nabírat nové zkušenosti a učím se auto pořádně ovládat a i trochu zrychlovat. Je to těžší než jsem si myslel, ale potěšil mě výsledek v poslední erzetě, která se mi fakt povedla a zajel jsem na ní i pro mě super čas. Děkuji pořadatelům za moc pěknou soutěž a krásné ceny, z kterých jsem měl velkou radost. Já si skvěle zajezdil a už se těším na další závod."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Jak tento závod hodnotit? Není to lehké. Druhé místo v Team Trophy = úspěch jako prase. Brane třetí = megaúspěch. Slzy Taxise = smutek. Ingram a jeho technické problémy = megaprůser. To je učebnicový příklad schizofrenní situace, ve které nyní jsem. Měli bychom asi slavit, ale neslavíme. A výhra v týmech byla velmi blízko. Nicméně buďme rádi za skalp rudých a budeme bojovat i dále. Taxis dá hlavu vzhůru, Ingram poléčí auto a nebude do toho tak moc zasahovat a Brane se bude muset pekelně snažit obhajovat pozici. Vzhůru na Viking, přátelé!"

Karl Wüzenttal (Team Manager PLAYBOY RED RACING):
"Holky nám odstartovaly jen dvě, když "Lujza" Cook se nakonec omluvila. To je samozřejmě škoda. Pneumatiky nám, tak jako všem, nadělaly v průběhu soutěže vrásky na čele. Molly si jela to svoje a opět byla poměrně vysoko, jen mrzí, že jí nevyšel aspoň ten bodík do absolutní klasifikace. Parádně jela i Eliška "Falcónová", ovšem v jedné erzetě nestihla právě kvůli přezouvání gum start a byl z toho "příděl". Nedá se nic dělat, i to je rally a příště z toho bude určitě "bedna". Ale v náročné konkurenci týmů jsme urvali bod, což nás velice těší."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Zdravotní problémy dvou našich pilotů zapříčinily oslabení naší sestavy při úvodním podniku Next RC Rally Championship. Budeme muset zřídit lazaret, kde našim jezdcům poskytneme veškerou lékařskou péči. Především u Gustáva to vnímám jako nutnost. Náš jediný zástupce na Caterpillar Rally však udělal v soutěži pořádný průvan. Nestor Gibo Fagaso byl po druhé RZ na třetím místě absolutního pořadí, když využil funkčnosti předepsaných historických pneumatik na nevyzpytatelném povrchu zkoušek. O tom se nám nezdálo ani v nejdivočejších snech. Konečná 12. příčka a stříbro v Historic Trophy je fantastickým úspěchem. Od bodů pro Marlboro chybělo jedno místečko, skončili jsme devátí. Věřím, že na Vikingu už pojedeme v plném počtu."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN a AMK RUDÝ ŘÍJEN JUNIOR):
"Začátek sezony se našemu teamu relativně povedl. Naši dva nejmenší svedli mezi sebou velký souboj o první místo v kategorii a nakonec se radoval Eriček a na Haydona zbylo druhé místo, tak si myslím, že letos nám předvedou skvělé souboje. Oběma gratulujeme. Další, kdo opanoval svou třídu byl Pepík Sivík, který nedal nikomu šanci a bral zlato v F2, na "bedně" ho doplnil náš další dvoukolkář Jarda "Chuligán", který bral bronz. Náš nestárnoucí Pepan Peták si jel se svým rudým "Subem" svůj lepší standard a v některých erzetách zajel skvělé časy. Dále musíme vyzdvihnout naši "Kačku", ta jela famózně, ve své kategorii nestačila jen na Molly a stříbro si tvrdě vydřela. Naší Johance chybělo na "bednu" jen málo, zaspali jsme na přezouvání a ztrátu už nedohnala, tak bere "bramboru", i tak oběma holkám taky gratulujeme. No a poslední dva z naší stáje jeli ve třídě historik, a tam to bylo takové trošku "nefér", protože předepsané gumy nejsou asi všechny stejné.... Myslím si, že jedny byly trošku měkčí směs, a ti co je měli, tak jeli famózně, ti co měli tvrdší, se hodně trápili. Ale i tak naši borci - jak Péťa, tak Manfred - bodovali a nezačali s prázdnou. Příští závod bude šotolina a normální asfalt, tak už se na to moc těšíme."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"Náš tým se letos opět skládá i z juniorů. Belga Juniors reprezentují tři velice nadějní a stále se zlepšující mladíci a já jsem velice rád, že se nám podařilo dát dohromady tuhle sestavu. Jak Lukyanuk, tak Bergkvist a v poslední době překvapující Pedro jsou zárukou kvalitních výsledků a jezdeckých výkonů, kteréžto potvrdili i v této těžké soutěži, když vybojovali pěkné 4., 5. a 6. místo v Junior Trophy. Jsou to budoucí hvězdy, které stále rostou, a toto nás motivuje v našem dalším plánu. Chystá se totiž "prestige team project" a ti mládežníci by mohli být hlavními účinkujícími. Podrobnosti jsou prozatím tajné, nechte se překvapit. Belga Team je spíš stále výsadou "starších" a pro sezónu tomu asi jinak nebude. Na Caterpillaru startoval jen Droogmans, když si Freddy Loix raději plnil pořadatelské povinnosti a závod nakonec vypustil. Robert Droogmans si ale narýsoval trochu těžkou bitvu v podobě startu s vysněným "zadohrabem", což pro daný povrch asi nebyla nejlepší volba, nicméně se statečně a se ctí vypořádal se vším, co mu tato rally nachystala. Na následující soutěž jsme pozitivně naladěni a doufám, že se našim jezdcům podaří urvat nějaké pěkné výsledky."







                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC