Výsledky
III. Rajd Luzskowyczki 2019

 Absolutní pořadí  Lužkovice 10. 8. 2019, startujících - 49 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Vít Kutal Kajetanowicz - Baran Ford Fiesta R5 Vest Rally Team 4WD 17:38,8
2 Šimon Večerka Večerka - Večerka Ford Fiesta R5 Vest Rally Team 4WD +0:12,9
3 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD +0:32,5
4 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD +0:32,6
5 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +0:37,8
6 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Ford Fiesta R5 Doktor Racing 4WD +0:42,6
7 David Sedláček Grzyb - Mazur Mini JCW WRC Marlboro Dealer Racing 4WD +0:46,0
8 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +0:52,3
9 David Šintál Wiegand - Šintál Ford Fiesta R5 Vest Rally Team 4WD +1:09,3
10 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +1:12,3
11 Karel Bajza Tänak - Järveoja Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +1:17,7
12 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Toyota Yaris WRC TB Racing 4WD/Junior +1:19,4
13 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Mitsubishi Lancer Evo VI ASport Rally Team Historic +1:47,7
14 Michal Holínek Holínek - Holínek Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic +1:48,7
15 Dan Nedbal Nedbal - Matějný Mitsubishi Lancer Evo IX Furt Bokem! 4WD +2:12,2
16 Petr Sekula Sarrazin - Renucci Škoda 130 LR Barum Team Historic +2:34,7
17 Pavel Ondrašík Blahna - Schovánek Škoda 130 LR PMJ Racing Historic +2:46,5
18 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Ford Fiesta RS WRC TB Racing 4WD +2:49,0
19 Kryštof Fadler Fadler - Souhrada Mitsubishi Lancer Evo X Furt Bokem! 4WD +2:50,0
20 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Škoda Fabia R5 Belga Juniors 4WD/Junior +2:56,4
21 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda Felicia Kit Car Barum Team F2 +2:56,4
22 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg Toyota Yaris WRC Belga Juniors 4WD/Junior +3:07,6
23 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Toyota Yaris WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +3:37,4
24 Ivo Šimeček Pattison - Watts Peugeot 208 T16 Viking Speed Racing 4WD +3:41,7
25 Jakub Janalík Janalík - Camilli Mitsubishi Lancer Evo VII Furt Bokem! 4WD +3:52,4
26 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Peugeot 207 S2000 Red Bull Junior 4WD/Junior +3:54,4
27 Martin Hanák Peták - Benešová Subaru Impreza WRC AMK Rudý Říjen 4WD +4:00,7
28 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +4:20,3
29 Jana Fendrychová Stratieva - Nyirfás Škoda Fabia S2000 PMJ Racing 4WD/Lady +4:28,6
30 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic +4:33,9
31 Eliška Schwábová Falcón - Gonzáles Subaru Impreza WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +4:41,0
32 Martin Ondrašík Kopáček - Rendlová Ford Fiesta RS WRC PMJ Racing 4WD/Junior +4:50,2
33 Petr Matulík Loix - Smeets Mitsubishi Carisma GT Evo VI Belga Team Historic +4:51,8
34 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD +4:53,3
35 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic/Junior +5:01,8
36 Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Ford Escort RS Cosworth Zumar RC Team Řetechov Historic +5:07,6
37 Michaela Valentová Cook - Davis Fiat Punto JTD Playboy Red Racing F2/Lady +5:27,4
38 Jaroslav Kovařík Chulykanov - Ivaschenko Škoda Felicia Kit Car AMK Rudý Říjen F2 +5:29,1
39 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +6:07,4
40 Ondřej Kalík Csaba - Zsolt Peugeot 106 Maxi DX Racing F2/Junior +6:29,4
41 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Toyota Yaris WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +6:36,3
42 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Ettel Subaru Impreza WRC Doktor Racing 4WD +7:05,2
43 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2 +8:01,4
44 Jiří Podvala Wilson - Palmer Toyota Corolla AE 86 JPL Racing Historic +8:06,3
45 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Hyundai i20 WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +8:37,5
46 Matěj Kalík Kalík - Kalík Peugeot 106 Maxi DX Junior F2/Junior +8:46,6
47 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Ford Escort WRC Viking Speed Racing 4WD/Lady +8:50,2
48 Martin Karlík Karlík - Karlíková Škoda Fabia WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +13:22,0
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Petr Hanák Harrach - Wicha Fiat Punto JTD AMK Rudý Říjen F2 zdrav. důvody

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Kajetanowicz (Vít Kutal) 6
startovní listina Wiegand (David Šintál) 1
Večerka (Šimon Večerka) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Vest Rally Team 1  Ford
2  Red Bull 2  Peugeot
3  Doktor Racing 3  VW
4  Monster Energy Team 4  Citroën
5  Marlboro Dealer Racing 5  Mini
6  Playboy Red Racing 6  Škoda
7  ASport Rally Team 7  Mitsubishi
8  TB Racing 8  Toyota




"VELKÝ NÁVRAT DO LUŽKOVIC"


10. srpna - prázdniny v plném běhu a na programu již šestý závod Next RC Rally Championship 2019. Rajd Luzskowyczki se do dříve zaběhlého lesa v Lužkovicích vrátil po dvou letech, když byl konečně zrušen zákaz vstupu "lidu" kvůli problémům s morem divokých vepřů. V této pěkné lesní lokalitě se sice odjel jen jeden plnohodnotný ročník "Rajdu", v nedávné minulosti se tady ale konávala Legend Rally Show, a tak zde již byl určitý základ úseků RZ daný a pro mnohé známý. V rámci letošní sezóny se vlastně jednalo o poslední svezení na nezpevněném povrchu. A svezení to bylo bezesporu grandiózní. Za to vděčíme zejména hlavnímu pořadateli Michalovi "Manfrédovi" Odstrčilovi, který se o svoji soutěž v této destinaci stará vždy s velkou obětavostí a dokáže udělat z "rakousko-prasečího" prostoru v lese uprostřed "ničeho" parádní akci. To platilo i v tomto případě, zdejší tratě byly připraveny opravdu s obrovským nasazením a výsledkem se stalo 8 krásných rychlostních zkoušek na svižných, pestrých a atraktivních trasách. Vše dokonale doplňovala Michalova bezchybná občerstvovací stanice, která v letním parném počasí přišla všem zúčastněným bezesporu vhod. V lese byl sice "stíneček" ovšem nepříjemné vedro umocňovala jakási záhadně vysoká vlhkost vzduchu, a tak si tam všech 49 soutěžících připadalo jako v opravdické "prádelně".

Startovní listina obsahovala tentokráte všechny aktuální prioritní posádky. Mezi favority se řadila zejména plejáda jezdců z Vest Rally Teamu, jenž se letos poprvé sešel v kompletním složení. Vysoko mířil jako vždycky ještě rychlý Basso a na čelní příčky samozřejmě pomýšlela řada dalších jezdců, konkurence zde byla opravdu "nadupaná". Na úvodní kratší erzetě, kterou vyhrál úřadující mistr Wiegand, zaznamenal menší ztrátu po pádu na "rodnou půdu" Polák Kajetanowicz. Druhý čas zajel jeho krajan Grzegorz Grzyb, jemuž se povedla i následující RZ "Babki". Ta pro změnu nevyšla Wiegandovi a "Gříbek" se rázem senzačně vyšvihl do vedení v soutěži. Průběžně druhý byl v té chvíli pěkně jedoucí Chris Ingram následovaný Filipem Kopeckým. Takže zatím ani jeden "Vesťák" v nejlepší trojce. Rozdíly však nebyly tradičně moc velké a bylo jasné, že takové pořadí nezůstane dlouho zachováno. A taky že nezůstalo, po RZ č. 3 převzal vedoucí příčku mladý Šimon Večerka, který se dostal do očekávaného "pekelného" tempa. Na druhý "flek" se posunul Kajetan Kajetanowicz eliminující ztrátu z úvodu, a rovněž na dalších místech nezůstával kámen na kameni. Čtvrtý měřený úsek se stal kořistí Fiesty R5 v šikovných rukách Šimona Večerky zůstávajícího tak ve vedení.
Pak ale již úřadoval "Kajto" vyhrávajíce si dál jednu zkoušku za druhou, když hned po té páté figuroval v čele výsledkové listiny. Do konce soutěže už před sebe nikoho nepustil a připsal si tak znovu maximální počet bodů do tabulky, kterou nyní vede s patnáctibodovým náskokem. Stříbro si pak zajistil vítěz juniorské kategorie Šimon Večerka potvrzující své kvality. Oba tito členové nejlépe hodnocené stáje Vest Rally Team postupně všem ostatním pronásledovatelům poodjeli. O bronz se od druhé poloviny závodu vykrystalizoval krásný souboj mezi dvojicí "RedBulláků". Giandomenico Basso a Gilles Panizzi si nedarovali ani metr tratě a několikrát si mezi sebou prohodili pořadí. V cíli je nakonec dělilo nicotných 94 tisícin sekundy ve prospěch Francouze Panizziho. Panu "vlajícímu vlasu", který zde ovládl první ročník, se na Rajdu prostě daří. "Bramborový" Basso si ale bodovým přídělem zajistil posun na druhý "flek" celkové klasifikace mistrovství. Pátým v lužkovickém cíli byl skvělý Filip Kopecký, jemuž na "bednu" scházelo jen něco málo přes 5 sekund. Jen o kousek za ním dokončil britský borec Christopher Ingram, opět stvrzující svoji letošní skvělou formu. Sedmý dojel polský zkušený "harcovník" Grzyb, který se sice v této sezóně moc pravidelně neukazuje, ale ani to mu nic neubírá z jeho rychlosti, reprezentant týmu Marlboro vždycky když přijede na závody, dokáže se svým "Miníkem" pěkně rozčeřit vodu ve výsledkové listině. Osmá pozice byla pro Brane Küzmiče jistým zklamáním, jugoslávskému závodníkovi se tentokrát moc nedařilo, snad jen krom jednoho dosaženého 2. času v RZ. Až na místě devátém skončil šampión Sepp Wiegand, jemuž rally taky nevyšla úplně podle představ. Do nabité první desítky se vešla ještě Australanka Molly Taylor, odvážející si důležité body za stříbro v Junior Trophy.

Junior Trophy
Soutěžících ve věku do 15. let odstartovalo celkem 15, včetně čtveřice dívek. Po menší pauze se objevil Šimon Večerka, s nímž si to o prvenství měli rozdat Tom Bílek jun. a Molly Taylor. Tím byla papírově daná nejrychlejší trojice. Nakonec to tak i bylo a jmenovaní si tedy mezi sebou "rozebrali" stupně vítězů. Tentokrát jasně vládl Šimon a byl po zásluze vítězem kategorie. Molly a Tomáš si o stříbro celkem pěkně zabojovali, po většinu soutěže měl mírně navrch Tom Bílek, ale dvě erzety před koncem ho "Taylorka" přeskočila. Molly se tímto výsledkem významně přiblížila k zisku titulu v Junior Trophy. Bronzového Tomáše pak určitě musí mrzet desetisekundová penalizace. Na čtvrté pozici se hned ze začátku usadil ruský dravec Alex Lukyanuk a vydržel na ní spolehlivě až do cíle, což mu přineslo další várku potřebných bodíků pro udržení kýžené juniorské "bedýnky". O páté místo se zrodila přetahovaná, jejímiž účastníky byli Bergkvist, Morbicer a Lappi. Zhruba od půlky závodu se situace stabilizovala a pátý "flek" získal švédský bojovník Emil Bergkvist, jenž se svým Yarisem předváděl velmi atraktivní jízdu. Šestý dojel populární Seveřan Esapekka Lappi pilotující stejný vůz s podobně akčním velkým nasazením. Za ním pak skončil stájový kolegáček Matyáš Morbicer, který se letos objevil v Nextu poprvé, jeho jezdecký um je však dobře známý. Na osmé pozici byla klasifikována mladá "Emmča" Falcón, jen o kousíček za talentovanou Španělkou dokončil dravý Venca Kopáček, bodovanou desítku uzavíral Ital Alessandrini s historickou Lancií.

Historic Trophy
Historiků se sešlo rovných 10. Krom stálic se po malé odmlce ukázaly dvě "esa" - Sarrazin a Blahna, naopak chyběl Francouz Bengué. Nejrychlejší dva "ASporťáci" jsou letos téměř nedostižní, a tak se pozornost soustředila spíše na boje o třetí místo. Ale i o to první to bylo dost zajímavé. Michal Holínek a Giuseppe Volta jeli velmi vyrovnané časy a oba se párkrát vystřídali ve vedení. Rozhodla až poslední vložka, na které se do čela zpět vyhoupl italský jezdec a slavil tak první vítězství kariéry, k němuž měl ostatně nakročeno už vícekrát. Míša "Holas" prohrál s kolegou jen o pouhou 1 vteřinku, v klasifikační tabulce však již má slušně najeto a obhajobě titulu mu chybí už jen pověstný poslední krůček. Bronz se stal záležitostí přesně a bez chyb jedoucího Stéphane Sarrazina, jenž za sebou dokázal udržet klasicky kvalitně závodícího Vaška Blahnu. Na tyto dvě "Stotřicítky" už nestačil "El Matadore" Gibo Fagaso, kterému se občas nevedlo jak by chtěl a navíc dojel závěrečnou erzetu s pochroumaným podvozkem své Delty. Španěl se navíc stále musel ohlížet i za sebe, kde ho celý den tvrdě atakoval nezvykle rozjetý Freddy Loix. Belgičanovi se ale nakonec nepodařilo Gialberta dostihnout, a tak si zapsal šesté místo. Nedaleko za ním skončil solidně jedoucí junior Paolo Alessandrini, osmý "flek" se stal kořistí překrásného Escorta Martina Hubáčka, na deváté příčce byl Dario Cerrato před parádní Toyotou Corolla AE 86 Malcolma Wilsona.

F2 Trophy
Do soutěže vyrazilo sedm vozů s jednou hnanou nápravou. Jednoznačným favoritem byl znovu Jožka Sivík, pro kterého to byla "sladká" cesta k mistrovskému titulu. Pepa se svou Felicií v barvách Barum Teamu nenašel přemožitele ani v Lužkovicích a jeho bodový náskok na ostatní už nemůže být předstižen. Stal se tedy předčasným králem kategorie dvoukolek pro letošní rok. O stříbrnou pozici se tady utkali Viacheslav Chulykanov a Louise Cook, dlouho měl mírně navrch ruský "drak", "Cookovka" se mu však po desetinkách blížila, až jej nakonec o pouhých 1,6s přeskočila. Byl to velmi krásný ozdobný souboj. Pro místo čtvrté si přijel Maďar Csaba s "Pažoutem" 106, "oblíbená" pátá příčka náležela zadokolce Porsche v rukách Belgičana Droogmanse, za ním pak skončila mladá naděje Matěj Kalík. Letos poprvé vyrazil na tratě známý Hrabě Harrach, který ovšem ze zdravotních důvodů nedokončil.

Lady Trophy
Nejkrásnější kategorie měla na startu 7 závodnic. Předem danou vítězkou byla jako vždy Molly Taylor, která si po dalším prvenství už s předstihem zajistila několikátý titul mezi "Lejdýs". Dále to už však nijak jasné nebylo a kvalitní konkurence dávala tušit vyrovnané boje. K těm taky došlo, a to především o druhou příčku. O ten se ucházela Emma Falcón v sekundovém souboji s Bulharkou Stratievou. Jak známo, obě závodnice na šotolině umí, což taky předváděly. Rychlejší závěr měla nakonec Jekatěrina Stratieva odvážející si domů na Balkán stříbro. Bronz tedy brala španělská mladice Emma Falcón z týmu Playboy Red Racing. Stejnou stáj hájí taky v cíli čtvrtá Louise Cook, ta se s nástrahami tratí poprala znovu na výbornou i přes citelný handicap pouze jedné poháněné nápravy. Situace v tabulce mezi posledně zmiňovanou trojicí je bodově velice těsná, což věstí ještě zajímavá dramata na posledních dvou kláních. Pátou dívkou Rajdu byla "domácí" Johanna Steer, která tentokrát absolvovala bezproblémovou soutěž. Za ní se pak o šestý post vyrovnaně válčilo mezi rodinnou švédskou dvojicí Charlottou Henningson a Idou "Perkele" Törnhult, když v součtu časů byla po poslední zkoušce lepší mladá Charlotta s Hyundaiem. Nutno dodat, že na startu výjimečně chyběla dovolenkující děvčata Catie Munnings a Kája Kalíková.

Zajímavosti:

- soutěže se zúčastnilo všech 9 prioritních posádek

- Gil Panizzi dokončil všechny ročníky Rajdu Luzskowyczki na "bedně"

- předčasně si zde zajistili titul v kategoriích Molly Taylor (Lady Trophy) a Josef Sivík (F2 Trophy)

- na této soutěži nestartoval ani jeden zástupce Next Academy

- odstartovalo celkem 13 značek, vítězný Ford měl v první desítce hned 5 zástupců


 Ohlasy některých účastníků:

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Rajd Luzskowyczki patři mezi mé nejoblíbenější soutěže a jsem rád, že se zase jelo v Lužkovicích. Many vše zvládl na jedničku - bufet, tratě prostě výborné, počasí dobré. Náš výkon super, 3. flek je prostě paráda."

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"Krásně připravený závod. Od tratí až po občerstvení. Škoda nechat tak pěkné tratě zapadnout listím. Závod musíme hodnotit pozitivně, protože po dvou RZ to vypadalo na strašný propadák, ale pak z toho byl boj o třetí místo s Předsedou. Nakonec jsme mu podlehli, ale aspoň bereme nějaké body do celkové klasifikace. Teď nás čekají dvě krásné asfaltové soutěže, tak doufáme, že se nám podaří co nejlépe se připravit a zabojovat o udržení druhé příčky v šampionátu."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Celkově špatné období bylo zakončeno velmi špatným výsledkem na supr tratích, které máme tak rádi. Manymu klobouk dolů za tu dřinu a komfort co nachystal pro závodníky."

Sepp Wiegand (David Šintál):
"V této lokalitě jsem ještě nikdy nejel, tak jsem byl zvědavý. Tratě se mi dost líbily, akorát škoda, že se jich víc nevyužilo, když tam ta délka byla. No tak do závodu jsem vstoupil překvapivě prvním místem v úvodní RZ, ale postupně to šlo z kopce. Ve čtvrté RZ jsem se "rozplácl" na zem dvě zatáčky před cílem, po nějaké ráně, asi vysílačkou, mi přestalo auto na chvíli reagovat, a byla z toho časová ztráta, naražený loket, lehce otřesená hlava a špinavé oblečení.... Do konce závodu jsem se postupně dostal na 9. místo. Díky pořadatelům za super závod, pěkné tratě a výborný bufet."

Molly Taylor (Martina Pekařová):
"Další vydařený závod, který jsme dokončili na bodované pozici, za což jsme velice rádi. Tratě byly velmi hezky nachystané a celkově to byl velmi dobrý závod."

Giuseppe Volta (Radek Vymětalík):
"Tak jsme se po třech letech dočkali Rajdu v Lužkovicích. Tady jsem se hodně těšil. Už z předchozího ročníku jsem věděl, že budou precizně přichystány tratě a super bufet. A taky, že jo. Svižňé tratě v lese mám rád, auto jsem měl na ně myslím dobře nastavené. Zase jsme se s Michalem tahali, bohužel kořeny a různé kmeny mě stáli pár důležitých vteřin a radosti z jízdy. Smířený s tím, že to bude opět další druhý flek, jsem do poslední RZ přidal výkon a zajel úplně bez chyby. A z druhého místa bylo najednou první. Paráda. Akorát najet na padesáti vteřinové RZ šest vteřin na do té doby vedoucího Michala, je trochu nesmysl. Ale na to už se historie ptát nebude."

Stéphane Sarrazin (Petr Sekula):
"Tratě nám sedly a auto jelo na jedničku. To nám pomohlo získat 3. místo v kategorii historik. Je to náš nejlepší "flek" v této kategorii, kterou letos zkoušíme jet. Dík patří hlavně pořadateli za skvělé jídlo a samozřejmě připravené tratě. A když nám to sponzoři umožní, tak příští rok se opět na tomto podniku ukážeme. Je to z Francie daleko, ale to menu bylo prostě super a ta cesta za to stojí. Jen nás trochu mrzí celkové 16. místo a žádné teamové body. Ale snažil jsem se a i běhal."

Václav Blahna (Pavel Ondrašík):
"Po menší závodní odmlce se naskytla volná "nestavební" sobota, takže jsem se konečně opět mohl postavit na start závodu. Na tuto rally jsem se hrozně těšil - tratě jsou zde vždy super a Manfrédův bufet nemá široko daleko konkurenci. To platilo i letos - parádní svezeníčko, hlavně ta dlouhá cílová rovinka, ta mě fakt bavila. No a ten bufet, ten byl přímo famóóózní. Jinak závodně vše v cajku, problém jsem měl jen s občas neviditelnými kořínky, na kterých jsem často zůstal viset. Menší krize pak přišla v předposlední erzetě, kdy jsem po smlsnutém výborném steaku a následném běhu v erzetě neměl daleko od zmáčknuté ikonky aplikace Záchranka na svém mobilu. V tom počasí a po posilnění, byl běh pěkný mordor. Co se týče výsledku, tak o spokojenosti nemůže být řeč. Po odhlášení Romana jsem pomýšlel na třetí flek, ale ten mi tentokráte vyfouknul skvěle jedoucí Seki. Takže na mě zbyla opět brambora a vysněná bedna v historicích mi stále uniká. Uvidíme, snad se mi ji podaří ještě do konce sezóny urvat, i když zbývají jen asfaltové závody, na kterých se mi moc nedaří. Ještě jednou gratulace klukům na bedně. Jinak velké díky pořadatelům za opět bezchybnou rally, celému našemu týmu PMJ se závod moc líbil. Smekám klobouk před Manfrédem a jeho rodinou - díky za skvělý servis. Už teď se těšíme na další Rajd."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"V Lužkovicích jsem jel poprvé, tak jsem netušil, co čekat. Do tempa jsem se tentokrát dostával pomalu, nějak mi nechtěly "jít" z počátku nohy. Ani povrch nebyl ideální, ta dvoukolka tam prostě hodně bojovala, zahrabávalo se to. Překopal jsem trošku nastavení a od 4. RZ, kdy se hlavně vyjezdila/vyčistila trať (podklad byl již pak tvrdší), tak už se to dalo. Nakonec to bylo pěkné zaježdění, kdy i v celkovém pořadí se podařilo posunout výše. Děkuji organizátorům za přípravu celého závodu, organizace byla jako vždy, super. Mockrát děkuji i za ceny. Byla to jako vždy, super sobota."

Ekaterina Stratieva (Jana Fendrychová):
"Před závodem jsem poslala svoji káru do garáží ASportu, kde se na ni mrknul "Xvéčkový majstr" Míša Holínek. Na podvozku udělal pár úprav a hlavně z něj odstranil "Blahnovic" neodstranitelné masivní závažíčko, které by i Dorotu Máchalavou bezpečně katapultovalo z pekelné váhy nahoru do nebe. Bohužel z nedostatku času neproběhl žádný předstartovní test, takže jsem překopané auto zkusila poprvé až na shakedownu. A můžu říci, že jsem byla v mírném šoku - kára jede úplně jinak, samozřejmě lépe a dokonce konečně i zatáčí! Takže plná očekávání, jsem se postavila na start první erzety. Hlavou mi problesklo Blahničovo hospodské motto: hlavně nepřepálit start, a to se mi z hlavy během erzety nepodařilo vytěsnit, takže hned na úvod menší ztráta na Elišku. Dvojka byla o fous lepší, ale ještě to nebylo ono. Za to trojka mi sedla jak prdel na hrnec - zajela jsem snad životní rychlostku, pouze 7 vteřinek za Blahnou! Ten valil v cíli bulvy. Čtverka a pětka zase zpátky na zem, hrooozně moc chyb, navigátor trpěl. Od šestky jsem už zase i díky Míšovým radám a točenému pivu zajížděla výsledky, ze kterých jsem měla opět sama radost a dostala se zpět před Elišku. Nakonec z toho byl druhý flek v Ladies a k tomu skalp našeho malého Kopáčka. Takže výsledkově velká spokojenost. Ta vládne i s naším novým podvozkem. Teď už to bude jen o hlavě a hlavně o rukách, které ještě nemám takové, jaké bych si přála. Tímto ještě jednou děkuji Míšovi za úpravu káry a za jeho pomoc v podobě navigace při závodě. Jinak co se týče samotné rally, já si to hrozně moc užila - parádní tratě, pohodová atmoška, prvotřídní bufet, prostě skvělá sobota. Velké díky pořadatelům a palec nahoru celé Manfrédově rodině!"

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Letos jsme se Lužkovicema vyloženě protrápili. Především to dusno mě totálně zdevastovalo. Ani auto nebylo ideální a o jezdci ani nemluvě. V poslední vložce jsme měli obrovské štěstí, když jsem vylomil kolo a silou vůle se dobelhal do cíle bez zásadnější ztráty. Tratě krásné, zabezpečení závodu na profesionální úrovni, no a ten bufet - třešnička na dortu, super!"

Václav Kopáček (Martin Ondrašík):
"Do Lužkovic jsem se moc těšil. Šotolinu mám rád, zvlášť když se práší za kočárem. A musím uznat, že jsem si tyto závody opět náramně užil. Byly zde pěkné široké tratě, kdy nebyla nouze o jízdu bokem - bombaaaa! K tomu se ještě přidalo výborné občerstvení, takže já byl velice spokojen. Výsledek nějak neřeším, s velkými kluky se ještě porovnávat nemůžu. Důležité je, že mě to stále baví. Děkuji moc pořadatelům za pěkně připravené závody, božský bufet a krásné ceny. To rally pexeso je super! Už jsme jej s mamkou zahráli, a jelikož nerozpozná "Pažouta" od Škodovky tak byla předem odsouzena k prohře."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Tato lokalita je na tratě výborná a letos se to zas potvrdilo. Many to dobře nakombinoval, byly dlouhé i kratší erzety a na všech vynikající svezení. Hned na první zkoušce jsme dostali od několika našich soupeřů, a to i přes to, že nám to sedlo. Rozhodli jsme se tak zatáhnout na druhé RZ "Babki", která byla mimochodem nejkrásnější vložkou celé rally, a výsledkem byl skvělý čas s překvapivou porážkou Fagasa. Ta se povedla i v následující rychlostce a naráz se rýsoval zajímavý souboj. Byli jsme z toho pak dost "hecnutí" a dávali jsme do toho fakt všechno. Nakonec jsme sice "Fagiho" neudělali, ale i tak máme z našeho výkonu dobrý pocit a domů si vezeme dobré šesté místo v Historic Trophy. Celkově to byl skvělý závod, na skvělých tratích s téměř ideálním povrchem. No a vše zastřešoval skvělý bufet. Jedinou chybičkou bylo to devastující "pralesní" počasí, už dlouho jsme neměli tak propocené závodnické kombinézy
."

Martin Hubáček (Martin Hubáček):
"Po smolném odstoupení na Bratřejově přišly zásadní změny na autě, které nás měly přiblížit ke špičce historiků. Rajd pro nás začal dobře a to pátým časem ve skupině, což vzhledem ke konkurenci, jaká se sešla, bylo super, ale hlavně jsem měl dobrý pocit z auta. Dvojka je rozjetá dobře bez chyb až do chvíle než se kotník ocitne v poloze, ve které být nemá a pak je to už jen o tom nějak celou rally dojet. Výsledkem je 8. místo ve skupině a pár slušných časů na jednotlivých RZ. Tratě byly velice krásně připravené, za což patří velký dík pořadatelům."

Louise Cook (Michaela Valentová):
"Těsně před startem úvodní zkoušky jsme měli problém s elektronikou, ale nic závažného. Postupně jsme zrychlovali a užívali si souboj s naším ruským konkurentem, který byl jako na houpačce. Závěr byl docela infarktový, ale ustáli jsme to a vybojovali fantastické stříbro v F2, což se nám ještě nepodařilo. Poděkování pořadateli za nádherné tratě a luxusní bufet."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Lužkovice jsou lokalita na závody jak dělaná. Ale, že bude v evropském lese vedro s vlhkostí, jak v argentinských subtropických provinciích, to jsme v polských "kotároch" fakt nečekali, na to my v Belgii teda zvyklí nejsme. Jinak to ale bylo dobré svezení, tratě pěkně široké a pestré, se "zadokolou" jsme si to užívali. Nicméně taky fyzicky náročné, však už nejsme žádní "zajíci", ještě že měl Manfred to výborné občerstvení, to byla vzpruha. Výsledek jsme moc neřešili, tak jak vždycky. Akorát nás překvapilo, že jsme v poslední erzetě přeskočili Wilsona, který už měl před tím na nás "lavór" náskoku."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
"U nás se závodem naprostá spokojenost, tratě na jaké jsme na Rajdu zvyklí, skvělé zázemí, prostě na lesní soutěž luxus. Naše výsledky sice nic moc, ale to je rukama. Svezení to bylo moc pěkné, pro pořadatele jednička s hvězdičkou."

Christian Homer (Team Manager RED BULL):
"Cíl na Rajdu porazit Doktor Racing splněn. Naděje na obhajobu žije. Jen nám nějak "zahaprovala" team režie, Panizzi byl zpacifikován, již se to nestane."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Celkově vzato to není dobré. Ingram by zasloužil pochvalu, ale z celkového pohledu jsme si docela zavařili a dle garážové kalkulačky to vypadá na pád na třetí místo na konci sezóny... A to je škoda."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Gříbek podal opět výtečný výkon a chvíli dokonce vedl v celkovém pořadí. Na to, že startuje sporadicky, je to obdivuhodné. Nakonec se mírně propadl, ale i tak opět přispěl k bodům do Team Trophy. Fagaso se trápil, přesto však urval v historicích důležité body. No a náš "pompo" se válel u moře, tak snad doléčil své zraněními sužované tělo a na slavné fryštácké Critérium nastoupí v plné síle."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN a AMK RUDÝ ŘÍJEN JUNIOR):
"Po malé odmlce se jelo v Lužkovicich a pro spoustu posádek to bylo nové, i pro ty naše. Nejlépe na tom byl Péťa Sarrazin, který zajel 17. celkově a 3. ve třídě, což je super výsledek, jen škoda že z toho nebyly body do teamu, snad příště. Další, kdo se blýskl, byl Pepa Sivík, který skončil 21. celkově a jak už tradičně, ovládl F2 a tím si přiblížil titul. Pepa Peták skončil 27. Celkově, a to je jeho letošní nejhorší výsledek. To samé se dá říci i o "Chulim", který měl opět malé technické problémy a je z toho až 38. místo celkově a vydřená bedna v F2. Kousíček za ním skončila Johanka, pro niž zbyl až pátý flek v holkách a 41. celkově. Doufáme, že další závod bude lepší a dočkáme se nějakého bodíku do teamu....."




                                                                                                            

                                                                                                                                                                                                                      „Loa“ NRC