Absolutní pořadí | Zlín, 20.9. 2020, startujících - 46 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Karel Bajza | Tänak - Järveoja | Hyundai i20 Coupe WRC | Doktor Racing | 4WD | 21:22,1 | |
2 | Tomáš Barták | Rossi - Cassina | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD | +0:15,3 | |
3 | Tomáš Bílek ml. | Bílek jun. - Bílek | Ford Fiesta WRC '17 | Toksport WRT | 4WD/Junior | +0:27,8 | |
4 | Dan Nedbal | Gryazin - Fedorov | Ford Fiesta WRC '17 | Toksport WRT | 4WD | +0:48,5 | |
5 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Jameson | Peugeot 208 T16 | Doktor Racing | 4WD | +0:51,4 | |
6 | Ivo Šimeček ml. | Ingram - Whittock | Ford Fiesta WRC '17 | Toksport WRT | 4WD | +1:19,0 | |
7 | Kamil Sedláček | Casier - Renier | Lancia Delta HF Integrale | S-Racing | Historic | +1:24,1 | |
8 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | VW Polo R WRC | Red Bull | 4WD/OldBoys | +1:31,1 | |
9 | David Vaculík | Vaculík - Vaculík | Škoda Fabia R5 | RR Team | 4WD/Junior | +1:32,9 | |
10 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | Toyota Yaris WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior | +1:41,9 | |
11 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Ford Escort RS Cosworth | Marlboro Dealer Racing | Historic | +1:54,0 | |
12 | David Kubeš | Kubeš - Vyoralová | Opel Adam R2 | ASport Rally Team | F2 | +1:59,2 | |
13 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | Lancia Delta HF Integrale | ASport Rally Team | Historic | +2:00,9 | |
14 | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | Toyota Yaris WRC | Belga Team | 4WD/Junior | +2:01,0 | |
15 | Filip Kopecký | Kopecký - Kopecký | Ford Fiesta RS WRC | Vest Rally Team | 4WD | +2:07,0 | |
16 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Red Bull | 4WD/Junior/Lady | +2:12,4 | |
17 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Peugeot 306 Maxi | Barum Team | F2 | +2:13,9 | |
18 | Petr Sekula | Sarrazin - Renucci | Škoda 130 LR | Barum Team | Historic/OldBoys | +2:16,3 | |
19 | Ondřej Kalík | Fábián - Radványi | Mitsubishi Lancer Evo X | DX Racing | 4WD | +2:35,6 | |
20 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Čamlíkov RallySport Zlín | Historic | +2:41,0 | |
21 | Richard Vávra | Yates - Edmondson | Škoda Fabia R5 | DX Racing | 4WD/Junior | +3:00,5 | |
22 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Subaru Impreza WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD/OldBoys | +3:10,2 | |
23 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Lancia Delta HF Integrale | Marlboro Dealer Racing | Historic/OldBoys | +3:12,2 | |
24 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Toyota Yaris WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior/Academy | +3:18,7 | |
25 | Matěj Kalík | Suninen - Salminen | Mitsubishi Lancer Evo X | DX Junior | 4WD/Junior | +4:02,7 | |
26 | Petr Šíma | H.Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | M-Sport | 4WD/OldBoys | +4:07,8 | |
27 | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | Ford Fiesta WRC '17 | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Lady | +4:17,5 | |
28 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Audi Quattro A2 | Belga Team | Historic | +4:23,9 | |
29 | Eliška Schwábová | Falcón - González | VW Polo R WRC | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +4:32,2 | |
30 | Václav Březík | V.Březík - Březík | Subaru Impreza WRC | Racing Team Lukov | 4WD/Junior | +4:33,1 | |
31 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Škoda Fabia R5 | Schwáb Racing | 4WD/OldBoys | +4:42,6 | |
32 | Tomáš Bobál | Abbring - Hostens | Subaru Impreza WRC | Bobin Racing | 4WD/Junior | +4:50,9 | |
33 | Erik Ticháček | Ticháček - Ticháček | Seat Cordoba WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Academy | +5:26,2 | |
34 | Markéta Šimečková | Henningsson - Emilsson | Toyota Yaris WRC | Viking Speed Racing | 4WD/Junior/Lady | +5:27,7 | |
35 | Daniel Gargulák | Gargulák - Gargulák | Lancia Delta HF Integrale | Valachia Racing Team Kašava | Historic/Junior | +6:13,9 | |
36 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Peugeot 306 Maxi | Barum Team | F2 | +6:14,7 | |
37 | Tomáš Bílek | Bílek - Bílek | Ford Fiesta RS WRC | TB Racing | 4WD/OldBoys | +6:56,2 | |
38 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Subaru Impreza WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +6:59,4 | |
39 | Zuzana Šimečková | Törnhult - Wilén | Lancia Delta HF Integrale | Viking Speed Racing | Historic/Lady | +7:25,0 | |
40 | Marek Kalina | Tlusťák - Pavlík | Toyota 86 | Black Horse Racing | F2/OldBoys | +8:16,8 | |
41 | Jiří Podvala | Wilson - Palmer | Toyota Corolla AE 86 | JP Racing | Historic/OldBoys | +8:27,2 | |
42 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Porsche 911 GT3 | Belga Team | F2/OldBoys | +9:38,1 | |
43 | Adam Škach | K.Rovanperä - Halttunen | Subaru Impreza WRC | DX Junior | 4WD/Junior | +10:35,5 | |
44 | Josef Březík | J.Březík - Březík | Subaru Impreza WRX | Racing Team Lukov | 4WD/Junior/Academy | +11:13,3 | |
45 | David Zrník | O.Solberg - Johnston | Subaru Impreza WRC | Sheron Racing Team | 4WD/Junior/Academy | +13:36,3 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Šimon Večerka | Večerka - Večerka | Ford Fiesta R5 | Vest Rally Team | 4WD/Junior | tech.závada | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
7 |
kompletní časy a výsledky (html) | Rossi (Tomáš Barták) | 2 |
startovní listina | Večerka (Šimon Večerka) | 2 | |
Tänak (Karel Bajza) | 1 | ||
Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) | 1 | ||
Kopecký (Filip Kopecký) | 1 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Toksport WRT | 1 | Ford | |
2 | Doktor Racing | 2 | Peugeot | |
3 | Monster Energy Team | 3 | Hyundai | |
4 | S-Racing | 4 | Lancia | |
5 | Red Bull | 5 | Toyota | |
6 | RR Team | 6 | VW | |
7 | ASport Rally Team | 7 | Škoda | |
8 | Čamlíkov RallySport Zlín | 8 | Opel |
"CATREM SE NEJLÍP PROKLOUZAL ESTONEC" Caterpillar Rally v nadzemních garážích u 21. budovy
Zlínského Kraje zahajovala v mnoha posledních letech sezónu Next RC Rally
Championship, letos tomu bylo ovšem nečekaně jinak. Jarní "koronka"
opatření neumožnila uspořádat 19. ročník této soutěže v tradičním jarním
termínu, a tak se tentokrát jelo nezvykle 20. září. Plusem byl určitě fakt, že
na již tak velmi kluzkém betonovém podkladu, nebylo na přelomu léta-podzimu
tolik "bordýlku" a prachu, navíc i počasí bylo velmi příjemné. Ale
klouzalo to na tom zánovním "betónku" obdobně, jako minulý rok. Byla to
tak opět velká loterie pro jezdce a mechaniky ve výběru těch správných
pneumatik. Své jisté měli akorát Historici, ti mají "ty svoje gumky"
dané. Účast byla v této, řekněme podivné době" asi slabší, kdy po spoustě
odhlášenek startovalo 46 posádek. Na ty čekalo 7 rychlostních zkoušek, jejichž
styl navazoval na předchozí osvědčené ročníky, jen s malými změnami formátu. To
že se při všech z nich mění povrch a přilnavost, je už všeobecně známo, ale že
se budou dít různé "větrníky" ve výsledkové listině, to už asi
očekával málokdo. I když, bylo to zase hlavně o pneumatikách a nakonec taky o
technických problémech některých předních jezdců. Jedním z nich byl hlavní favorit
Šimon Večerka, ten sice vyhrál
úvodní vložku, pak se mu ovšem začala jeho
Fiesta "sypat" a i po provizorních opravách a
dalších skvělých časech
v RZ to nakonec skončilo odstoupením. Ještě, že má
Šimon od minulého závodu jistotu
mistrovského titulu. "Véčův" týmový kolega
z Vestu Filda Kopecký
začal rovněž dobře, jenže ani jemu to následně "nefachčilo" a po
velkém boji skončil mimo bodované pozice. Situace
dokonale využil Estonec Ott Tänak,
jenž i tak se svým výborně naladěným Hyundaiem
patřil k těm nejlepším.
"Ottík" sice vyhrál jen jednu rychlostní
zkoušku, ale zajížděl
stabilně rychlé časy, což vyústilo v jeho
premiérové vítězství. Rodák z obce
Kärla
samozřejmě neskrýval obrovskou radost, navíc si
tímto prvenstvím upevnil
stříbrnou příčku v šampionátu. Senzace se
konala i na druhém místě, jenž si po
"vlažnějším" začátku a následném
pekelném zrychlování vydobyl
zástupce Monsterů Valentino Rossi. Tímto tak byly uděleny
dvě nové priority - Tänak
"A", Rossi "B" - platící i příští
sezónu. Bronzovým borcem
Caterpillaru se po vynikajícím výkonu stal
Tomáš Bílek jun., u něhož stále
platí,
že je letošním "králem třetích
míst". Možná by to tak mohlo dopadnout
i v konečné klasifikaci, ale ta je stále otevřená.
Čtvrtý "flek" na
uklouzaných tratích vybojoval Rus Gryazin, což je
taktéž výborná práce, jen o
necelé 3 sekundy za ním pak dojel
rozvášněný Jugoslávec Brane Küzmič,
který má
nyní stejný počet bodů v tabulce jako Tomáš
Bílek jun. a atakuje tak svůj
loňský třetí post. "Podkolenkář" by jistě
rád obhájil, tohle by tak
mohl být jeden z nejnapínavějších soubojů
na poslední soutěži. Místo šesté si na
"Catru" po konstantní kvalitní jízdě zajistil
Christopher Ingram,
jenž tak "dopekl" vítězství stáje Toksport WRT v
této rally a mladý
Angličan se po různých peripetiích v minulých
soutěžích dočkal povedeného
umístění. Jen kousek za Chrisem skončil dravý
Belgičan Casier, startující jen
sporadicky. O to je jeho parádní výsledek v
dané konkurenci cennější a Bernd
navíc jel s historickou Lancií na omezených pneu.
Prostě dvojnásobný vítěz
Caterpillaru je jakýmsi "expertem" na tento závod.
Osmé místo připadlo
na nejrychlejšího "OldBoysáře" Gila Panizziho. Jen
o 1,7s za "předsednickým"
Polem dojel rychlý junior David Vaculík, desítku
nejrychlejších pak uzavíral
další z řad agresivně jedoucích mladíků
Alex Lukyanuk, což je jeho životním
výsledkem. Junior
Trophy Hlavní pořadatel soutěže (Petr Matulík): Ott Tänak (Karel
Bajza): Brane Küzmič (Ondřej Dočkal): Chris Ingram (Ivo
Šimeček ml.): Bernd Casier (Kamil
Sedláček): Gibo Fagaso (Radek
Hobza):
Tolga Okazinci
(Team Manager TOKSPORT WRT):
19. Caterpillar Rally letos znovu nabídla dramatické
chvíle a bylo to zase takové "Monte" s proměnlivými výsledky. Tuto soutěž
zvládli, i přes několik přidělených časů, dokončit všichni účastníci, tedy až
na jednoho nového mistra….
Do vždy sledované Junior Trophy odstartovalo celkem 20
soutěžících do 15. let. Šimon Večerka je už jistým "maestrem", a tak
mu vlastně ani nakonec nevadilo, že soutěž nedojel. A tak se zlatého triumfu
letos poprvé dočkal někdo jiný. Byl jím Tomáš
Bílek jun., jedoucí jako
vždy agresivně a rychle. Podobně jako stříbrný David
Vaculík, jenž si ovšem
stěžoval na nevhodné nastavení a drobné
problémy. A to, že tito rychlíci dokážou
atakovat absolutní pořadí, dokazuje i bronzový
Alexej Lukyanuk. Ruský "bohatýr"
zajel 10. celkově, což je výborný až nečekaný
počin. Za ním skončil švédský
dravec Emil Bergkvist s dalším Yarisem, do
nejlepší pětice se po potížích vešla
Molly Taylor. Nutno vzpomenout i krásné
šesté místo Brita Yatese, ten skutečně
zazářil.
Desítka historických vozů, jedoucích na předepsaných gumách
Kobra Blok Stock, se na této soutěži neztratila. Ty pneu totiž fungují vcelku
dobře, důkazem tohoto je především umístění vítěze "Belgána" Casiera
na sedmém "fleku" absolutně. Přišel, přijel, zajel, vyhrál - tento
jezdec je prostě neopakovatelnou ikonou Caterpillar Rally. Porazil i
favorizovaného "polského bratra" Grzyba. Tento už jistý mistr skončil
druhý, ale prakticky po celý závod bojoval s výborně jedoucím Italem Voltou.
Pilot žluté Lancie byl tedy o "fous" bronzovým historikem. Na pozici
čtvrté byl klasifikován klidně a účelně jedoucí Sarrazin, do nejlepší pětice se
dostal také další Francouz Alex Bengué, jehož při jinak bezvadné jízdě
potrápila technika, Alex měl totiž nakročeno k většímu výsledku.
Ve dvoukolkách, kde se stabilně
neschází zas moc účastníků,
si pro téměř jistý titul přijel Josef Sivík,
kterému v nastolené konkurenci pěti
závodníků stačilo jen slušně dojet. Což se
povedlo, Pepa, končící zde druhý, je
již jistým mistrem F2 Trophy 2020. Tento zástupce Barum
Teamu byl na všech
soutěžích vždy dominantní, s výjimkou té
minulé, kde zaúřadoval host z daleké
Malé Skály Ayrton Senna, no a nyní se objevil
další rychlík David Kubeš. Ten
startoval po větší pauze, ale bylo vidět, že ze
svých kvalit neztratil vůbec
nic. "Dejv" s mrštným Opelem Adam R2 řádil dokonce
tak vehementně, že
se v jednu chvíli držel na senzačním čtvrtém
místě absolutního pořadí, poté jej
však technické potíže stály nějaký
ten drahocenný čas, a tak z toho bylo
místečko dvanácté, ovšem v F2 i tak pokořil
všechny a zaznamenal prvenství. Stříbrný
Sivík mezitím dlouho vedl, jenže jak David stahoval a
vyhrával erzety, tak i
mistr "Baňa" se musel až po poslední zkoušce před
ním sklonit. Pro
třetí "flek" si již s relevantním odstupem, dojel Pan
Barum "Říjen
Vraník" Team "Direktor" Manfred Stohl s Peugeotem, což se na
jeho neoblíbené rally dá považovat za
úspěšnou akci. Dobře zajel i čtvrtý Tonda
Tlusťák s hezkou Toyotou, pátým
"dvoukolkářem" v cíli byl Robert Droogmans,
který se u svého Porsche musel spolehnout na pohon
zadní nápravy, což na tomto
povrchu nebylo zrovna "medové".
Multišampiónka Molly Taylor se i přes pár problémů stala
opět jasnou vítězkou v Lady Trophy, což platí rovněž i v celkové klasifikaci.
Tam už je jasno i na stříbrném postu. Ten letos ovládla Španělka Emma Falcón,
která ovšem dojela na Caterpillaru jako třetí. I tento bodový přínos jí však
stačil. V soutěži se dlouho přetahovala s nakonec druhou Catie Munnings, jenž
zajela povedený závod a v celkové tabulce se drží na "bedně", ta je
ovšem ještě otevřená i pro tentokrát čtvrtou Charlottku Henningson. Na páté
příčce skončila nadějná Kája Kalíková, před jedinou "nejuniorkou" Idou
Törnhult pilotující historickou Deltu.
Kategorie pro "ogárky" do 10. let měla na
startu - i v cíli - čtveřici bojovníků. Jednoznačným vítězem se stal finský
dravý závodník Esapekka Lappi, rovněž suverénní stříbro si vyjel stále
rychlejší Erik Ticháček s jedinečnou Cordobou, na bronz dosáhl také rychle
rostoucí Josef Březík a cíl spatřil i začínající "driver" Oliver
Solberg jedoucí pod "křídly" celkového vítěze "Catru".
Tato kategorie "lehounce starších kusů"
bývá v
poslední době docela početná. Tentokrát se sice
někteří odhlásili, ale i tak do
závodu odstartovalo 10 chlapů. Již jasný titul má
v kapse Gilles
"vlasáč" Panizzi, vítězící i v této
soutěži. Druhou pozici si zde vybojoval
Francouz Sarrazin s historikem, bronzová příčka se stala
kořistí Gustava
Trellese, což je úspěch pro tohoto matadora. Téměř do
konce se na tomto postu spolehlivě
držel Tomáš Bílek, jehož ovšem v
poslední RZ zradila technika, na třetí místo
si tak v závěru brousil španělské "zuby" Gibo
Fagaso, jenže jeho
týmový kolega Trelles byl proti a po vydařené
"Stage" 7 se před ním
Fagaso musel potupně sklonit. Do top 5 se vešel ještě
tentokrát "hodný
Letec" Henning Solberg. V klasifikační tabulce se
rýsují zajímavé boje o
zbývající místečka na stupních
vítězů, kde jistě bude hrát roli i zde
šestý
Zanussi - v tabulce zatím třetí.
Ohlasy některých účastíků:
"Jsem velmi rád, že se v této nelehké době
Caterpillar vůbec uskutečnil. Přesun
termínu z jara do září byl možná
zajímavý v tom, že v garážích bylo tak
nějak
více čisto, než bývá po zimě. Jako při každém ročníku, byla snaha
nakombinovat rychlostní zkoušky tak, aby nebyly
úplně stejné jak loni a hlavně
aby se všichni dobře svezli, což se doufám podařilo.
Musím poděkovat
organizačnímu týmu Nextu a nejvíc asi Ondrovi a
Pepovi, kteří se postarali o
tentokrát nelehký úkol zvaný
materiál. Děkuji těm, kteří pomohli při stavbě
tratí a rovněž všem soutěžícím, co se
ochotně zapojili při uklízení. Díky
směřuje i našim stálým sponzorům VEST a VITAR za
příspěvky do cen, Zlínskému
Kraji za bezproblémové poskytnutí prostorů,
dík taky Ivanovi za bezchybnou časomíru,
Pavlovi "Fuffarovi" za vedení shakedownu, a taktéž oběma
sourozencům
Sedláčkovic za pomoc při předávání cen."
"Je to tááám! Nic jiného nejde napsat po tak dlouhém čekání na první
výhru. Konečně nejsem první v historických tabulkách, kterému se ještě
nepodařilo vyhrát závod. Teď je na řadě Doktor… Závod se pro mě začal vyvíjet
dobře hned na shaku, kdy nám "Loa" půjčil super pneu, za což mu moooc
děkuju. Na konci se ukázalo, že to byla ta nejlepší volba, jelikož ty samé pneu
obul i Rossi a závěr mu neskutečně vyšel, musím mu ještě jednou pogratulovat k
první bedně. Konečně se nám taky povedlo po tolika letech využít i výpadku
kluků před náma a tzv. se z toho nepo..rat a dotáhnout to do konce. Snad se mi
to ještě párkrát podaří. Do posledního závodu budu vstupovat se solidním
náskokem, a tak spíš pojedu hlavou... Snad nějak i pomůžeme Doktorovi, aby se
nám zadařila dvojitá bedna v celkovém pořadí. V teamu to snad už taky udržíme a
dojedeme pro titul."
"Tak se ten závod krásně vyvíjel a pak nám to
jaksi přestalo jít. Nebo ostatní tak pekelně zrychlili. Nevím. Ale páté místo
bereme. Hlavně gratulace týmovému Tänakovi k premiérovému vítězství."
"Udělal jsem pár změn a vedlo to ke spokojenosti. Pořád to není jak
bych si představoval, ale je to vývoj. S výsledkem jsem maximálně spokojený.
Největší problém byl asi s neustále vyzutýma kolama, ale to jsem doma už
vyřešil. Děkuji pořadatelům a těším se na poslední závod sezóny, kde se
představím s vozem kategorie R5."
"Nevím přesně kde začít. Do
závodu jsme nastoupili za účelem se krásně sklouznout s "překoňovanou
Lanciou", ale po dojetí první RZ jsme tušili, že nepůjde jen a jen o
sklouznutí, ale i parádní výsledek. Sedmé místo absolutně a k tomu prvenství ve
skupině Historic je pro nás super výsledkem a jsme nadmíru spokojeni. Chtěl
bych poděkovat i Gillu Panizzimu za zapůjčení jelo Lancie, pořadatelům za
krásně tratě a hlavně mechanikům za výborně nachystané auto, které fungovalo po
celý závod bezchybně!"
"No letos to bylo pro mě asi ještě větším
oříškem,
než loni. Od první RZ jsem nemohl najít
ideální gumy. Oproti loňsku fungovaly
zase jiné. Tato hádanka se podařila rozluštit až v
páté RZ, kdy už jsem se s
autem aspoň trošku domluvil. Celkově to bylo
trápení na povrchu, který nepatří
zrovna mezi nejoblíbenější. Každopádně
Davidovi gratulace k prvnímu místu, jel
výborně. Poděkování frčí určitě
organizátorům. Vše klapalo skvěle a já i syn jsme
si užili perfektní neděli."
"Caterpillar Rally byla opět pěkně připravená
soutěž. Technika nám vydržela a i nové nastavení elektroniky se povedlo.
Konkurence na tento závod vzrostla a bojovalo se celých 7 RZ naplno. V kategorii
45+ se nám povedlo získat 2. místo a v Háčkách 4. místo. Na naši starou
ŠKODU 130 LR to je pěkné umístění. Na poslední závod jen umyjeme karoserii a
nastavení zůstane stejné."
"Pořadateli poděkování za pěkně připravené závody. Klouzavý povrch na
garážích nemám rád, a tak jsem spokojený z 5. místa v kategorii, na víc jsem
neměl, po závadě zavěšení levého kola jsem ztratil na čtvrtého 20 vteřin a ty
jsem již nedokázal stáhnout. Proto jsem si užíval jízdu ze široka a pěkně jsem
se sklouznul. Davidovi Sedláčkovi gratulace k titulu v kategorii Historik."
"Caterpillar Rally je vždy
zárukou parádního sklouznutí, což se opět potvrdilo. Moc jsme si to užili. Historické
gumy docela držely, stejně jako technika. Snažil jsem se tlačit a pocitově byla
jízda OK, ale ty časy tam prostě nepadají. Velká gratulace "Gříbkovi"
k titulu v historicích a poděkování "Lolííímu" za parádní rally."
"Loni jsme zde nestartovali, a tak to
vlastně na současných historických pneumatikách
byla pro nás premiéra. Mile nás
překvapilo, jak ty gumy drží, sice kloužou, ale tak
akorát. Jelo se na tom
dobře a kde to šlo, tak jsme se snažili trochu sklouznout a
užít si jízdu. Ono
hned od začátku se to pořadí v naší
kategorii tak nějak vyvinulo, že před námi
"díra", za námi "dvě díry", a nebylo tak potřeba s
posádkami
v Historic Trophy moc rovnat síly a časy. Ale byli zde
jiní soupeři a soupeřky
v absolutním pořadí, a tak jsme se i docela snažili.
Samozřejmě jsme nasekali
hromadu chyb, ale kdo je nedělal… Výsledek je nakonec
dobrý. Celkově to bylo pěkné, díky všem."
"Tratě opravdu rychlé a široké, moc se mi líbí driftování, ale brzy
jsem zjistil, že tudy cesta ke zlepšení nevede. Měl jsem volnou ruku, kdy jsem
si zkoušel nájezdy do zatáček a brzdu, ale na tomto extrém povrchu to prostě
bez praxe a zkušeností nejde, v tom posunu výkonem nahoru. Další poslední
letošní závod v Malenovicích chci zakončit pro mě důstojným nováčkovským
výsledkem."
"Cater je mou nejmíň oblíbenou soutěží a ještě když
na mne vypsali KO v tipovačce, tak mi nezůstalo nic jiného, než zabrat. Celou
dobu jsem se soustředil jen na souboj se Zuzkou a to se povedlo, tak u mne
dobrý….a ještě….ČAO NULAŘI."
"Tak byl to pěkný závod, střídání
povrchů bylo trochu náročnější vzhledem
k podmínkám, jakou zvolit taktiku a hlavně gumy, ale
podmínky jsme měli všichni
stejné. Účast byla tak akorát, počasí
také přálo a nakonec jsme se všichni
úspěšně dopracovali až do cíle."
"Těžko se mi odchází od darované knížky (i s obrázky) a jenom
proto, abych nadrásal pár řádek. Tratě perfektně připravené - jako vždycky,
letos bez překvapení novým nátěrem podlah. Kromě druhé RZ, kde doteď nevím co
jsem dělal, vcelku spokojenost a dokonce zbyl i jeden bodík do historiků. Takže
dobré - jen ty "Krkonošské pohádky" mělo asi dostat nějaké dítě…."
"Škoda neúčasti Taxise. Možná to mohlo být
upečeno. Ale hlavně díky skvělému výkonu Tänaka máme v týmech vše ve svých
rukou. Brane dobře začal, ale pak se nějak přestalo dařit a nebyla z toho
obhajoba loňské bedny. No a na poslední závod půjdou dva naši s prioritou "A",
a ten třetí by se mohl přidat!"
"Do závodu jsme nastoupili jako jediný kompletní
mančaft, a když se nám povedlo dotáhnout všechny
tři auta v top 10, tak to
znamenalo výhru v týmech. Tentokrát byl
problém jen na jednom autě, ale to si
jízdou sedlo a dokonce s tím vybojoval náš
ruský dravec krásné 4. místo. Tom si
vyjel opět svoji klasiku - 3. místo a Ingram se pomalinku
dostává výsledkama
nahoru. Zatím jsme druzí v týmech, ale
králíci se počítají až po honu."
Roman Kalík (Team
Manager ČAMLÍKOV RALLYSPORT ZLÍN):
"Tentokrát musíme pochválit Láďu
"Lukyanuka" Schwába, jel parádně a přidal nám bod do teamu. Kája se na
tom klouzavém trochu trápila a nenašli jsme správné pneumatiky na tento
povrch, a tak výsledek není úplně podle našich představ."
"Tak je to
doma! Grzyb je mistrem Next RC Rally Championship 2020 v prestižní skupině Historic
Trophy. Velká gratulace k zisku titulu!"
"Na Caterpillar jsme dorazili s pěti posádkami. A
jak už je letos zvykem, tak nejlíp dopadl Alda, i když už po
druhé nebere zlato
ve třídě, tak titul už má jistý, takže může
být spokojený. Náš nejmenší
Erik
jel skvěle a vyjel si druhé místo v Akademce, což je
skvělý výsledek. Naší Kačce
to konečně sedlo a dojela si pro bednu v holkách. Na bednu to
dovezl i Seki,
ten ale pro změnu v těch nejstarších. No a na bednu to
dotáhl i Manny, a tak už
má stříbro v F2 na 99 procent jisté."
"Tak Caterpillar byl opravdu jedna velká neznámá a
hlavně z předchozích ohlasů jezdců asi ne moc oblíbený povrch, ale ten byl pro
všechny stejný. My jsme opět jako premianti měli respekt k této soutěži,
nakonec jsme však zdárně doklouzali do cíle. Hlavní záměr byl hlavně soutěž
dokončit a do budoucna se zaměřit na volbu pneumatik, která je to na tomto
povrchu opravdu alchymie. Abbring tak dlouho zkoušel pneu, až nakonec zůstal u
rallyblocků, což nebyla asi správná volba (moc možností zatím nemáme), ale snad
bude příště šťastnější při jejich volbě. Závěrem bych chtěl poděkovat
"Lolimu" za krásně připravenou trať a za průběh celé rally. Snad
to příště bude už s lepším výsledkem pro Kevina."