Výsledky
XIX. Caterpillar Rally 2020

 Absolutní pořadí  Zlín, 20.9. 2020, startujících - 46 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Karel Bajza Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC Doktor Racing 4WD 21:22,1
2 Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +0:15,3
3 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Ford Fiesta WRC '17 Toksport WRT 4WD/Junior +0:27,8
4 Dan Nedbal Gryazin - Fedorov Ford Fiesta WRC '17 Toksport WRT 4WD +0:48,5
5 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +0:51,4
6 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Ford Fiesta WRC '17 Toksport WRT 4WD +1:19,0
7 Kamil Sedláček Casier - Renier Lancia Delta HF Integrale S-Racing Historic +1:24,1
8 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD/OldBoys +1:31,1
9 David Vaculík Vaculík - Vaculík Škoda Fabia R5 RR Team 4WD/Junior +1:32,9
10 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Toyota Yaris WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior +1:41,9
11 David Sedláček Grzyb - Mazur Ford Escort RS Cosworth Marlboro Dealer Racing Historic +1:54,0
12 David Kubeš Kubeš - Vyoralová Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 +1:59,2
13 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic +2:00,9
14 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg Toyota Yaris WRC Belga Team 4WD/Junior +2:01,0
15 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Ford Fiesta RS WRC Vest Rally Team 4WD +2:07,0
16 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Red Bull 4WD/Junior/Lady +2:12,4
17 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Peugeot 306 Maxi Barum Team F2 +2:13,9
18 Petr Sekula Sarrazin - Renucci Škoda 130 LR Barum Team Historic/OldBoys +2:16,3
19 Ondřej Kalík Fábián - Radványi Mitsubishi Lancer Evo X DX Racing 4WD +2:35,6
20 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +2:41,0
21 Richard Vávra Yates - Edmondson Škoda Fabia R5 DX Racing 4WD/Junior +3:00,5
22 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 4WD/OldBoys +3:10,2
23 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic/OldBoys +3:12,2
24 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Toyota Yaris WRC Red Bull Junior 4WD/Junior/Academy +3:18,7
25 Matěj Kalík Suninen - Salminen Mitsubishi Lancer Evo X DX Junior 4WD/Junior +4:02,7
26 Petr Šíma H.Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC M-Sport 4WD/OldBoys +4:07,8
27 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Ford Fiesta WRC '17 Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +4:17,5
28 Petr Matulík Loix - Smeets Audi Quattro A2 Belga Team Historic +4:23,9
29 Eliška Schwábová Falcón - González VW Polo R WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +4:32,2
30 Václav Březík V.Březík - Březík Subaru Impreza WRC Racing Team Lukov 4WD/Junior +4:33,1
31 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD/OldBoys +4:42,6
32 Tomáš Bobál Abbring - Hostens Subaru Impreza WRC Bobin Racing 4WD/Junior +4:50,9
33 Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Seat Cordoba WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Academy +5:26,2
34 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Toyota Yaris WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +5:27,7
35 Daniel Gargulák Gargulák - Gargulák Lancia Delta HF Integrale Valachia Racing Team Kašava Historic/Junior +6:13,9
36 Michal Odstrčil Stohl - Müller Peugeot 306 Maxi Barum Team F2 +6:14,7
37 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Ford Fiesta RS WRC TB Racing 4WD/OldBoys +6:56,2
38 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +6:59,4
39 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic/Lady +7:25,0
40 Marek Kalina Tlusťák - Pavlík Toyota 86 Black Horse Racing F2/OldBoys +8:16,8
41 Jiří Podvala Wilson - Palmer Toyota Corolla AE 86 JP Racing Historic/OldBoys +8:27,2
42 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2/OldBoys +9:38,1
43 Adam Škach K.Rovanperä - Halttunen Subaru Impreza WRC DX Junior 4WD/Junior +10:35,5
44 Josef Březík J.Březík - Březík Subaru Impreza WRX Racing Team Lukov 4WD/Junior/Academy +11:13,3
45 David Zrník O.Solberg -  Johnston Subaru Impreza WRC Sheron Racing Team 4WD/Junior/Academy +13:36,3
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Šimon Večerka Večerka - Večerka Ford Fiesta R5 Vest Rally Team 4WD/Junior tech.závada

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Rossi (Tomáš Barták) 2
startovní listina Večerka (Šimon Večerka) 2
Tänak (Karel Bajza) 1
Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) 1
Kopecký (Filip Kopecký) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Toksport WRT 1  Ford
2  Doktor Racing 2  Peugeot
3  Monster Energy Team 3  Hyundai
4  S-Racing 4  Lancia
5  Red Bull 5  Toyota
6  RR Team 6  VW
7  ASport Rally Team 7  Škoda
8  Čamlíkov RallySport Zlín 8  Opel






"CATREM SE NEJLÍP PROKLOUZAL ESTONEC"

 

Caterpillar Rally v nadzemních garážích u 21. budovy Zlínského Kraje zahajovala v mnoha posledních letech sezónu Next RC Rally Championship, letos tomu bylo ovšem nečekaně jinak. Jarní "koronka" opatření neumožnila uspořádat 19. ročník této soutěže v tradičním jarním termínu, a tak se tentokrát jelo nezvykle 20. září. Plusem byl určitě fakt, že na již tak velmi kluzkém betonovém podkladu, nebylo na přelomu léta-podzimu tolik "bordýlku" a prachu, navíc i počasí bylo velmi příjemné. Ale klouzalo to na tom zánovním "betónku" obdobně, jako minulý rok. Byla to tak opět velká loterie pro jezdce a mechaniky ve výběru těch správných pneumatik. Své jisté měli akorát Historici, ti mají "ty svoje gumky" dané. Účast byla v této, řekněme podivné době" asi slabší, kdy po spoustě odhlášenek startovalo 46 posádek. Na ty čekalo 7 rychlostních zkoušek, jejichž styl navazoval na předchozí osvědčené ročníky, jen s malými změnami formátu. To že se při všech z nich mění povrch a přilnavost, je už všeobecně známo, ale že se budou dít různé "větrníky" ve výsledkové listině, to už asi očekával málokdo. I když, bylo to zase hlavně o pneumatikách a nakonec taky o technických problémech některých předních jezdců. Jedním z nich byl hlavní favorit Šimon Večerka, ten sice vyhrál úvodní vložku, pak se mu ovšem začala jeho Fiesta "sypat" a i po provizorních opravách a dalších skvělých časech v RZ to nakonec skončilo odstoupením. Ještě, že má Šimon od minulého závodu jistotu mistrovského titulu. "Véčův" týmový kolega z Vestu Filda Kopecký začal rovněž dobře, jenže ani jemu to následně "nefachčilo" a po velkém boji skončil mimo bodované pozice. Situace dokonale využil Estonec Ott Tänak, jenž i tak se svým výborně naladěným Hyundaiem patřil k těm nejlepším. "Ottík" sice vyhrál jen jednu rychlostní zkoušku, ale zajížděl stabilně rychlé časy, což vyústilo v jeho premiérové vítězství. Rodák z obce Kärla samozřejmě neskrýval obrovskou radost, navíc si tímto prvenstvím upevnil stříbrnou příčku v šampionátu. Senzace se konala i na druhém místě, jenž si po "vlažnějším" začátku a následném pekelném zrychlování vydobyl zástupce Monsterů Valentino Rossi. Tímto tak byly uděleny dvě nové priority - Tänak "A", Rossi "B" - platící i příští sezónu. Bronzovým borcem Caterpillaru se po vynikajícím výkonu stal Tomáš Bílek jun., u něhož stále platí, že je letošním "králem třetích míst". Možná by to tak mohlo dopadnout i v konečné klasifikaci, ale ta je stále otevřená. Čtvrtý "flek" na uklouzaných tratích vybojoval Rus Gryazin, což je taktéž výborná práce, jen o necelé 3 sekundy za ním pak dojel rozvášněný Jugoslávec Brane Küzmič, který má nyní stejný počet bodů v tabulce jako Tomáš Bílek jun. a atakuje tak svůj loňský třetí post. "Podkolenkář" by jistě rád obhájil, tohle by tak mohl být jeden z nejnapínavějších soubojů na poslední soutěži. Místo šesté si na "Catru" po konstantní kvalitní jízdě zajistil Christopher Ingram, jenž tak "dopekl" vítězství stáje Toksport WRT v této rally a mladý Angličan se po různých peripetiích v minulých soutěžích dočkal povedeného umístění. Jen kousek za Chrisem skončil dravý Belgičan Casier, startující jen sporadicky. O to je jeho parádní výsledek v dané konkurenci cennější a Bernd navíc jel s historickou Lancií na omezených pneu. Prostě dvojnásobný vítěz Caterpillaru je jakýmsi "expertem" na tento závod. Osmé místo připadlo na nejrychlejšího "OldBoysáře" Gila Panizziho. Jen o 1,7s za "předsednickým" Polem dojel rychlý junior David Vaculík, desítku nejrychlejších pak uzavíral další z řad agresivně jedoucích mladíků Alex Lukyanuk, což je jeho životním výsledkem.
19. Caterpillar Rally letos znovu nabídla dramatické chvíle a bylo to zase takové "Monte" s proměnlivými výsledky. Tuto soutěž zvládli, i přes několik přidělených časů, dokončit všichni účastníci, tedy až na jednoho nového mistra….

 

 

Junior Trophy
Do vždy sledované Junior Trophy odstartovalo celkem 20 soutěžících do 15. let. Šimon Večerka je už jistým "maestrem", a tak mu vlastně ani nakonec nevadilo, že soutěž nedojel. A tak se zlatého triumfu letos poprvé dočkal někdo jiný. Byl jím Tomáš Bílek jun., jedoucí jako vždy agresivně a rychle. Podobně jako stříbrný David Vaculík, jenž si ovšem stěžoval na nevhodné nastavení a drobné problémy. A to, že tito rychlíci dokážou atakovat absolutní pořadí, dokazuje i bronzový Alexej Lukyanuk. Ruský "bohatýr" zajel 10. celkově, což je výborný až nečekaný počin. Za ním skončil švédský dravec Emil Bergkvist s dalším Yarisem, do nejlepší pětice se po potížích vešla Molly Taylor. Nutno vzpomenout i krásné šesté místo Brita Yatese, ten skutečně zazářil.

Historic Trophy
Desítka historických vozů, jedoucích na předepsaných gumách Kobra Blok Stock, se na této soutěži neztratila. Ty pneu totiž fungují vcelku dobře, důkazem tohoto je především umístění vítěze "Belgána" Casiera na sedmém "fleku" absolutně. Přišel, přijel, zajel, vyhrál - tento jezdec je prostě neopakovatelnou ikonou Caterpillar Rally. Porazil i favorizovaného "polského bratra" Grzyba. Tento už jistý mistr skončil druhý, ale prakticky po celý závod bojoval s výborně jedoucím Italem Voltou. Pilot žluté Lancie byl tedy o "fous" bronzovým historikem. Na pozici čtvrté byl klasifikován klidně a účelně jedoucí Sarrazin, do nejlepší pětice se dostal také další Francouz Alex Bengué, jehož při jinak bezvadné jízdě potrápila technika, Alex měl totiž nakročeno k většímu výsledku.

F2 Trophy
Ve dvoukolkách, kde se stabilně neschází zas moc účastníků, si pro téměř jistý titul přijel Josef Sivík, kterému v nastolené konkurenci pěti závodníků stačilo jen slušně dojet. Což se povedlo, Pepa, končící zde druhý, je již jistým mistrem F2 Trophy 2020. Tento zástupce Barum Teamu byl na všech soutěžích vždy dominantní, s výjimkou té minulé, kde zaúřadoval host z daleké Malé Skály Ayrton Senna, no a nyní se objevil další rychlík David Kubeš. Ten startoval po větší pauze, ale bylo vidět, že ze svých kvalit neztratil vůbec nic. "Dejv" s mrštným Opelem Adam R2 řádil dokonce tak vehementně, že se v jednu chvíli držel na senzačním čtvrtém místě absolutního pořadí, poté jej však technické potíže stály nějaký ten drahocenný čas, a tak z toho bylo místečko dvanácté, ovšem v F2 i tak pokořil všechny a zaznamenal prvenství. Stříbrný Sivík mezitím dlouho vedl, jenže jak David stahoval a vyhrával erzety, tak i mistr "Baňa" se musel až po poslední zkoušce před ním sklonit. Pro třetí "flek" si již s relevantním odstupem, dojel Pan Barum "Říjen Vraník" Team "Direktor" Manfred Stohl s Peugeotem, což se na jeho neoblíbené rally dá považovat za úspěšnou akci. Dobře zajel i čtvrtý Tonda Tlusťák s hezkou Toyotou, pátým "dvoukolkářem" v cíli byl Robert Droogmans, který se u svého Porsche musel spolehnout na pohon zadní nápravy, což na tomto povrchu nebylo zrovna "medové".

Lady Trophy
Multišampiónka Molly Taylor se i přes pár problémů stala opět jasnou vítězkou v Lady Trophy, což platí rovněž i v celkové klasifikaci. Tam už je jasno i na stříbrném postu. Ten letos ovládla Španělka Emma Falcón, která ovšem dojela na Caterpillaru jako třetí. I tento bodový přínos jí však stačil. V soutěži se dlouho přetahovala s nakonec druhou Catie Munnings, jenž zajela povedený závod a v celkové tabulce se drží na "bedně", ta je ovšem ještě otevřená i pro tentokrát čtvrtou Charlottku Henningson. Na páté příčce skončila nadějná Kája Kalíková, před jedinou "nejuniorkou" Idou Törnhult pilotující historickou Deltu.

Next Academy
Kategorie pro "ogárky" do 10. let měla na startu - i v cíli - čtveřici bojovníků. Jednoznačným vítězem se stal finský dravý závodník Esapekka Lappi, rovněž suverénní stříbro si vyjel stále rychlejší Erik Ticháček s jedinečnou Cordobou, na bronz dosáhl také rychle rostoucí Josef Březík a cíl spatřil i začínající "driver" Oliver Solberg jedoucí pod "křídly" celkového vítěze "Catru".

Old Boys 45+
Tato kategorie "lehounce starších kusů" bývá v poslední době docela početná. Tentokrát se sice někteří odhlásili, ale i tak do závodu odstartovalo 10 chlapů. Již jasný titul má v kapse Gilles "vlasáč" Panizzi, vítězící i v této soutěži. Druhou pozici si zde vybojoval Francouz Sarrazin s historikem, bronzová příčka se stala kořistí Gustava Trellese, což je úspěch pro tohoto matadora. Téměř do konce se na tomto postu spolehlivě držel Tomáš Bílek, jehož ovšem v poslední RZ zradila technika, na třetí místo si tak v závěru brousil španělské "zuby" Gibo Fagaso, jenže jeho týmový kolega Trelles byl proti a po vydařené "Stage" 7 se před ním Fagaso musel potupně sklonit. Do top 5 se vešel ještě tentokrát "hodný Letec" Henning Solberg. V klasifikační tabulce se rýsují zajímavé boje o zbývající místečka na stupních vítězů, kde jistě bude hrát roli i zde šestý Zanussi - v tabulce zatím třetí.

 
Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Petr Matulík):
"Jsem velmi rád, že se v této nelehké době Caterpillar vůbec uskutečnil. Přesun termínu z jara do září byl možná zajímavý v tom, že v garážích bylo tak nějak více čisto, než bývá po zimě. Jako při každém ročníku, byla snaha nakombinovat rychlostní zkoušky tak, aby nebyly úplně stejné jak loni a hlavně aby se všichni dobře svezli, což se doufám podařilo. Musím poděkovat organizačnímu týmu Nextu a nejvíc asi Ondrovi a Pepovi, kteří se postarali o tentokrát nelehký úkol zvaný materiál. Děkuji těm, kteří pomohli při stavbě tratí a rovněž všem soutěžícím, co se ochotně zapojili při uklízení. Díky směřuje i našim stálým sponzorům VEST a VITAR za příspěvky do cen, Zlínskému Kraji za bezproblémové poskytnutí prostorů, dík taky Ivanovi za bezchybnou časomíru, Pavlovi "Fuffarovi" za vedení shakedownu, a taktéž oběma sourozencům Sedláčkovic za pomoc při předávání cen."


Ott Tänak (Karel Bajza):
"Je to tááám! Nic jiného nejde napsat po tak dlouhém čekání na první výhru. Konečně nejsem první v historických tabulkách, kterému se ještě nepodařilo vyhrát závod. Teď je na řadě Doktor… Závod se pro mě začal vyvíjet dobře hned na shaku, kdy nám "Loa" půjčil super pneu, za což mu moooc děkuju. Na konci se ukázalo, že to byla ta nejlepší volba, jelikož ty samé pneu obul i Rossi a závěr mu neskutečně vyšel, musím mu ještě jednou pogratulovat k první bedně. Konečně se nám taky povedlo po tolika letech využít i výpadku kluků před náma a tzv. se z toho nepo..rat a dotáhnout to do konce. Snad se mi to ještě párkrát podaří. Do posledního závodu budu vstupovat se solidním náskokem, a tak spíš pojedu hlavou... Snad nějak i pomůžeme Doktorovi, aby se nám zadařila dvojitá bedna v celkovém pořadí. V teamu to snad už taky udržíme a dojedeme pro titul." 

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Tak se ten závod krásně vyvíjel a pak nám to jaksi přestalo jít. Nebo ostatní tak pekelně zrychlili. Nevím. Ale páté místo bereme. Hlavně gratulace týmovému Tänakovi k premiérovému vítězství."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Udělal jsem pár změn a vedlo to ke spokojenosti. Pořád to není jak bych si představoval, ale je to vývoj. S výsledkem jsem maximálně spokojený. Největší problém byl asi s neustále vyzutýma kolama, ale to jsem doma už vyřešil. Děkuji pořadatelům a těším se na poslední závod sezóny, kde se představím s vozem kategorie R5."

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"Nevím přesně kde začít. Do závodu jsme nastoupili za účelem se krásně sklouznout s "překoňovanou Lanciou", ale po dojetí první RZ jsme tušili, že nepůjde jen a jen o sklouznutí, ale i parádní výsledek. Sedmé místo absolutně a k tomu prvenství ve skupině Historic je pro nás super výsledkem a jsme nadmíru spokojeni. Chtěl bych poděkovat i Gillu Panizzimu za zapůjčení jelo Lancie, pořadatelům za krásně tratě a hlavně mechanikům za výborně nachystané auto, které fungovalo po celý závod bezchybně!"

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"No letos to bylo pro mě asi ještě větším oříškem, než loni. Od první RZ jsem nemohl najít ideální gumy. Oproti loňsku fungovaly zase jiné. Tato hádanka se podařila rozluštit až v páté RZ, kdy už jsem se s autem aspoň trošku domluvil. Celkově to bylo trápení na povrchu, který nepatří zrovna mezi nejoblíbenější. Každopádně Davidovi gratulace k prvnímu místu, jel výborně. Poděkování frčí určitě organizátorům. Vše klapalo skvěle a já i syn jsme si užili perfektní neděli."

Stéphane Sarrazin (Petr Sekula):
"Caterpillar Rally byla opět pěkně připravená soutěž. Technika nám vydržela a i nové nastavení elektroniky se povedlo. Konkurence na tento závod vzrostla a bojovalo se celých 7 RZ naplno. V kategorii 45+ se nám povedlo získat 2. místo a v Háčkách 4. místo. Na naši starou ŠKODU 130 LR to je pěkné umístění. Na poslední závod jen umyjeme karoserii a nastavení zůstane stejné."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Pořadateli poděkování za pěkně připravené závody. Klouzavý povrch na garážích nemám rád, a tak jsem spokojený z 5. místa v kategorii, na víc jsem neměl, po závadě zavěšení levého kola jsem ztratil na čtvrtého 20 vteřin a ty jsem již nedokázal stáhnout. Proto jsem si užíval jízdu ze široka a pěkně jsem se sklouznul. Davidovi Sedláčkovi gratulace k titulu v kategorii Historik."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Caterpillar Rally je vždy zárukou parádního sklouznutí, což se opět potvrdilo. Moc jsme si to užili. Historické gumy docela držely, stejně jako technika. Snažil jsem se tlačit a pocitově byla jízda OK, ale ty časy tam prostě nepadají. Velká gratulace "Gříbkovi" k titulu v historicích a poděkování "Lolííímu" za parádní rally."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Loni jsme zde nestartovali, a tak to vlastně na současných historických pneumatikách byla pro nás premiéra. Mile nás překvapilo, jak ty gumy drží, sice kloužou, ale tak akorát. Jelo se na tom dobře a kde to šlo, tak jsme se snažili trochu sklouznout a užít si jízdu. Ono hned od začátku se to pořadí v naší kategorii tak nějak vyvinulo, že před námi "díra", za námi "dvě díry", a nebylo tak potřeba s posádkami v Historic Trophy moc rovnat síly a časy. Ale byli zde jiní soupeři a soupeřky v absolutním pořadí, a tak jsme se i docela snažili. Samozřejmě jsme nasekali hromadu chyb, ale kdo je nedělal… Výsledek je nakonec dobrý. Celkově to bylo pěkné, díky všem."

Kevin Abbring (Tomáš Bobál):
"Tratě opravdu rychlé a široké, moc se mi líbí driftování, ale brzy jsem zjistil, že tudy cesta ke zlepšení nevede. Měl jsem volnou ruku, kdy jsem si zkoušel nájezdy do zatáček a brzdu, ale na tomto extrém povrchu to prostě bez praxe a zkušeností nejde, v tom posunu výkonem nahoru. Další poslední letošní závod v Malenovicích chci zakončit pro mě důstojným nováčkovským výsledkem."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Cater je mou nejmíň oblíbenou soutěží a ještě když na mne vypsali KO v tipovačce, tak mi nezůstalo nic jiného, než zabrat. Celou dobu jsem se soustředil jen na souboj se Zuzkou a to se povedlo, tak u mne dobrý….a ještě….ČAO NULAŘI."

Antonín Tlusťák (Marek Kalina):
"Tak byl to pěkný závod, střídání povrchů bylo trochu náročnější vzhledem k podmínkám, jakou zvolit taktiku a hlavně gumy, ale podmínky jsme měli všichni stejné. Účast byla tak akorát, počasí také přálo a nakonec jsme se všichni úspěšně dopracovali až do cíle."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
"
Těžko se mi odchází od darované knížky (i s obrázky) a jenom proto, abych nadrásal pár řádek. Tratě perfektně připravené - jako vždycky, letos bez překvapení novým nátěrem podlah. Kromě druhé RZ, kde doteď nevím co jsem dělal, vcelku spokojenost a dokonce zbyl i jeden bodík do historiků. Takže dobré - jen ty "Krkonošské pohádky" mělo asi dostat nějaké dítě…."

 

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Škoda neúčasti Taxise. Možná to mohlo být upečeno. Ale hlavně díky skvělému výkonu Tänaka máme v týmech vše ve svých rukou. Brane dobře začal, ale pak se nějak přestalo dařit a nebyla z toho obhajoba loňské bedny. No a na poslední závod půjdou dva naši s prioritou "A", a ten třetí by se mohl přidat!"

Tolga Okazinci (Team Manager TOKSPORT WRT):
"Do závodu jsme nastoupili jako jediný kompletní mančaft, a když se nám povedlo dotáhnout všechny tři auta v top 10, tak to znamenalo výhru v týmech. Tentokrát byl problém jen na jednom autě, ale to si jízdou sedlo a dokonce s tím vybojoval náš ruský dravec krásné 4. místo. Tom si vyjel opět svoji klasiku - 3. místo a Ingram se pomalinku dostává výsledkama nahoru. Zatím jsme druzí v týmech, ale králíci se počítají až po honu."
 
Roman Kalík (Team Manager ČAMLÍKOV RALLYSPORT ZLÍN):
"Tentokrát musíme pochválit Láďu "Lukyanuka" Schwába, jel parádně a přidal nám bod do teamu. Kája se na tom klouzavém trochu trápila a nenašli jsme správné pneumatiky na tento povrch, a tak výsledek není úplně podle našich představ."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Tak je to doma! Grzyb je mistrem Next RC Rally Championship 2020 v prestižní skupině Historic Trophy. Velká gratulace k zisku titulu!"

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN a AMK RUDÝ ŘÍJEN JUNIOR):
"Na Caterpillar jsme dorazili s pěti posádkami. A jak už je letos zvykem, tak nejlíp dopadl Alda, i když už po druhé nebere zlato ve třídě, tak titul už má jistý, takže může být spokojený. Náš nejmenší Erik jel skvěle a vyjel si druhé místo v Akademce, což je skvělý výsledek. Naší Kačce to konečně sedlo a dojela si pro bednu v holkách. Na bednu to dovezl i Seki, ten ale pro změnu v těch nejstarších. No a na bednu to dotáhl i Manny, a tak už má stříbro v F2 na 99 procent jisté."

Víťa Bobál (Team Manager BOBIN RACING):
"Tak Caterpillar byl opravdu jedna velká neznámá a hlavně z předchozích ohlasů jezdců asi ne moc oblíbený povrch, ale ten byl pro všechny stejný. My jsme opět jako premianti měli respekt k této soutěži, nakonec jsme však zdárně doklouzali do cíle. Hlavní záměr byl hlavně soutěž dokončit a do budoucna se zaměřit na volbu pneumatik, která je to na tomto povrchu opravdu alchymie. Abbring tak dlouho zkoušel pneu, až nakonec zůstal u rallyblocků, což nebyla asi správná volba (moc možností zatím nemáme), ale snad bude příště šťastnější při jejich volbě. Závěrem bych chtěl poděkovat "Lolimu" za krásně připravenou trať a za průběh celé rally. Snad to příště bude už s lepším výsledkem pro Kevina."



 







                                                                                                                                                                                                                         „Loa“ NRC