Výsledky
XXIII. Criterium Fryšták 2020

 Absolutní pořadí  Fryšták 5.9. 2020, startujících - 53 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Šimon Večerka Večerka - Večerka Ford Fiesta R5 Vest Rally Team 4WD/Junior 23:28,5
2 Karel Bajza Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC Doktor Racing 4WD +0:09,5
3 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Ford Fiesta RS WRC Vest Rally Team 4WD +0:14,7
4 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +0:23,8
5 Petr Pavlát Senna - Pavlát Honda Civic VTi AyA Racing F2/OldBoys +1:09,4
6 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD/OldBoys +1:19,1
7 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Red Bull 4WD/Junior/Lady +1:27,9
8 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Ettel Škoda Fabia R5 Doktor Racing 4WD +1:38,2
9 Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +1:40,6
10 David Vaculík Vaculík - Vaculík Škoda Fabia R5 RR Team 4WD/Junior +1:47,7
11 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Ford Fiesta WRC '17 Toksport WRT 4WD +1:55,1
12 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +2:02,8
13 David Sedláček Grzyb - Mazur Ford Escort RS Cosworth Marlboro Dealer Racing Historic +2:02,8
14 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Peugeot 306 Maxi Barum Team F2 +2:07,1
15 Petr Sekula Sarrazin - Renucci Škoda 130 LR Barum Team Historic/OldBoys +2:35,5
16 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Toyota Yaris WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior +3:17,9
17 Martin Hanák Peták - Benešová Audi Quattro A2 AMK Rudý Říjen Historic +3:22,9
18 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic/OldBoys +3:23,6
19 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Hyundai i20 Coupe WRC Red Bull Junior 4WD/Junior/Academy +3:24,9
20 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 4WD/OldBoys +3:38,1
21 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg Citroën C3 WRC '17 Belga Team 4WD/Junior +3:56,2
22 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +3:56,3
23 Ondřej Kalík Fábián - Radványi Mitsubishi Lancer Evo X DX Racing 4WD +4:00,5
24 Matěj Kalík Suninen - Salminen Mitsubishi Lancer Evo X DX Junior 4WD/Junior +4:22,8
25 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +4:26,2
26 Petr Šíma H.Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC M-Sport 4WD/OldBoys +4:49,8
27 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD/OldBoys +4:51,6
28 Dominik Zapletal Zapletal - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior +5:01,5
29 Petr Matulík Loix - Smeets Audi Quattro A2 Belga Team Historic +5:02,3
30 Ayrton Alex Pavlát Pavlát - Pavlát Ford Fiesta WRC '17 AyA Racing 4WD/Junior/Academy +5:14,5
31 Tomáš Bobál Abbring - Hostens Subaru Impreza WRC Bobin Racing 4WD/Junior +5:34,1
32 Václav Březík V.Březík - Březík Subaru Impreza WRC Racing Team Lukov 4WD/Junior +5:43,1
33 Eliška Schwábová Falcón - González VW Polo R WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +6:01,8
34 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Toyota Yaris WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +6:22,5
35 Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Seat Cordoba WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Academy +6:36,0
36 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +6:44,7
37 Daniel Gargulák Gargulák - Gargulák Lancia Delta HF Integrale Valachia Racing Team Kašava Historic/Junior +6:54,4
38 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic/Lady +7:02,8
39 Michal Odstrčil Stohl - Müller Peugeot 306 Maxi Barum Team F2 +7:03,2
40 Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan Toyota Celica Turbo 4 Rombi Corse Historic/OldBoys +7:18,1
41 Marek Kalina Tlusťák - Pavlík Toyota 86 Black Horse Racing F2/OldBoys +8:15,3
42 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Peugeot 306 Maxi Barum Team Junior F2/Junior/Lady +8:51,1
43 Dan Prokeš Gardemeister - Honkanen Peugeot 207 S2000 4 Rombi Corse 4WD/OldBoys +9:18,3
44 Ivo Šimeček Pattison - Watts Ford Escort RS 1800 Viking Speed Racing Historic/OldBoys +9:26,0
45 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2/OldBoys +9:27,2
46 Martin Karlík Karlík - Karlíková Škoda Fabia WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +10:20,5
47 Jiří Podvala Wilson - Palmer Alfa Romeo 1750 GTAm JP Racing Historic/OldBoys +12:03,3
48 Josef Březík J.Březík - Březík Subaru Impreza WRX Racing Team Lukov 4WD/Junior/Academy +12:07,8
49 David Zapletal Zapletal jun. - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior/Academy +14:16,2
50 David Zrník O.Solberg -  Johnston Subaru Impreza WRC Sheron Racing Team 4WD/Junior/Academy +18:01,1
51 Jakub Urban Mitchell - Urban Ford Fiesta Open N Urban Jobs 4WD +21:16,4
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Ford Fiesta WRC '17 Toksport WRT 4WD/Junior tech.závada
x Dan Nedbal Gryazin - Fedorov Ford Fiesta WRC '17 Toksport WRT 4WD tech.závada

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Večerka (Šimon Večerka) 5
startovní listina Tänak (Karel Bajza) 1
Kopecký (Filip Kopecký) 1
Vaculík (David Vaculík) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Doktor Racing 1  Ford
2  Vest Rally Team 2  Peugeot
3  Red Bull 3  Škoda
4  AyA Racing 4  Hyundai
5  Monster Energy Team 5  Honda
6  RR Team 6  VW
7  Toksport WRT 7  Toyota
8  Čamlíkov RallySport Zlín 8  Audi




 


"KORUNOVACE NOVÉHO MISTRA"

V sobotu 5. září pokračoval Next RC Rally Championship 2020 pátou soutěží s názvem Criterium Fryšták. Tento asfaltový vrchol sezóny navštívilo 53 startujících, na něž čekalo 8 vesměs tradičních rychlostních zkoušek v areálu tiskárny ObalPrint ve Fryštáku. Menší omezení nastalo však v jedné části kvůli stavebním pracím, čímž byla odbourána populární "Slayer aréna". I přesto poskytl letošní 23. ročník opět parádní a kvalitní tratě s výborným svezením, jak je tady už dlouho dobrým zvykem. Hlavní pořadatel Martin Vavřička dává do svého podniku vždy maximum, což se potvrdilo i letos. Skvělé zázemí s promyšlenými detaily, perfektní občerstvovací servis, bohaté ceny pro soutěžící a celková "promakanost" zdobí tuhle druhou nejstarší rally již řadu let, k tomu všemu se tento rok konečně podařilo Martinovi "objednat" i hezké počasí. Takže nálada a atmosféra byla vynikající. Nic tak nebránilo krásným soubojům na precizně nachystaných svižných a zároveň technických tratích.

První kratší erzeta měla zajímavé výsledky. Vyhrál ji Filip Kopecký před "Doktoráky" Tänakem a Küzmičem, hlavní favorit Šimon Večerka byl až čtvrtý. Poté však přišly na řadu dlouhé úseky, kde už se projevily rozdíly a Šimon šel rychle do čela. Tam vydržel až do konce závodu a vcelku s přehledem si svoji pozici po celou dobu hájil. Junior Večerka tak "zopákl" své zdejší prvenství z loňska. Na dalších příčkách se ovšem tvrdě zápolilo a pořadí nebylo do poslední chvíle moc konstantní. Však ono těch "pardálů" na stupně vítězů, eventuálně na bodovanou desítku, bylo ve startovní listině víc než dost. Po opravdu skvělé jízdě si pro stříbro dojel Estonec Ott Tänak, jehož výkon gradoval a nakonec zaostal za "Véčou" jen o necelých 10 sekund. To byl od tohoto člena vítězného týmu Doktor Racing opravdu povedený počin. Velice rychlý Filda Kopecký, jenž s "Ottíkem" dlouho bojoval, zakončil své účinkování na bronzové pozici. Loňskou obhajobu v podobě čtvrtého místa si dal Brane Küzmič, slavný jugoslávský "podkolenkov" jel velmi dobře a snažil se atakovat "bednu", kterou měl neustále na dosah. Malé překvapení se zrodilo na pozici páté, česko-brazilský host Ayrton Senna se v Nextu objevil poprvé, i když je znám svým působením "za staré éry" a jeho rychlost je pořád neoddiskutovatelná. Senna pilotoval dvoukolku Honda Civic a vytřel zrak všem z kategorií F2 a Old Boys. S malou ztrátou za ním pak dojel "domácí dolnoves" Gil Panizzi, jenž se až ke konci propracoval před svojí "cérku" Molly Taylor, která ve finále vybrala druhou příčku v juniorech. Své zdejší 8. místo z minulého ročníku si zopakoval německý šlechtic Albert von Thurn und Taxis s Fabií R5. Devátý "flek" ukořistil Ital Valentino Rossi, bodovanou desítku pak uzavřel třetí z juniorů "Dejvid" Vaculík. Do výsledků promlouvaly i různé technické či jiné problémy některých posádek, jak už to bývá na této náročné soutěži pravidlem. Do cíle nedojeli dva prioritní rychlíci Tomáš Bílek jun. a Nikolay Gryazin.

 
Junior Trophy
Do Fryštáku přijel úctyhodný počet 24 soutěžících ve věku do 15 let, z čehož bylo 5 holek a 6 mladých spadajících do Academy. Jasným vítězem byl Šimon Večerka, jenž ovládl i absolutní pořadí. Z velmi nadějně rozjeté soutěže odstoupil v závěru Tom Bílek jun., který se do té doby držel na stříbrném postu. Ten pak obsadila loňská mistryně Molly Taylor, jenž Tomáše předtím těsně atakovala. Juniorskou "bednu" pak doplnil neméně rychlý David Vaculík. Čtvrtým juniorem v cíli byl ruský dravec Alex Lukyanuk, jemuž se závod bez diskuzí povedl, na místě pátém skončil nejrychlejší "Akademik" Esapekka Lappi, jenž dojel jen o 7 sekund za "Lukynem". V popředí se zpočátku držel kvalitní Švéd Emil Bergkvist, toho ovšem záhy potkaly technické potíže nového Citroënu C3 WRC, a tak byl po stíhací jízdě klasifikován jako šestý.

Historic Trophy
14 tisícin sekundy - takový nicotný rozdíl byl v cíli mezi vítězem a druhým v pořadí. Byl to opravdu nádherný souboj mezi Benguém a Grzybem, když od začátku těsně vedl francouzský jezdec, v záludné RZ "Příjezd" ovšem významně ztratil a do čela se tak dostal Polák Grzyb. Alex však začal famózně zatahovat a svou asi patnáctisekundovou ztrátu rychle mazal. Nakonec to bylo excelentně vyrovnané a oba protagonisté předváděli maximální nasazení - fakt výborná podívaná. Bengué se na první místo prodral až na poslední zkoušce, kde "Grzýbkovi" nadělil 8 vteřin a zvítězil tak s výše zmíněným nicotným rozdílem. Bronzovou příčku si po spolehlivé jízdě zajistil Francouz Sarrazin se "Stotřicítkou". Za ním pak dojela divoká Audina v rukách Pepy Petáka, jenž za sebou o pouhých 6 desetin udržel zkušeného Giba Fagasa. Všech 11 historiků předvádělo na předepsaných klouzavých "Kobra" gumách oku lahodící sport.

F2 Trophy
Dvoukolek bylo na startu šest. Vedoucí borec této klasifikace Josef Sivík mohl teoreticky už dosáhnout na celkový zlatý pohár v F2 Trophy, ale do cesty se mu v tomto závodě postavil Ayrton Senna, který s přehledem vyhrál a prosadil se taky absolutně. Zde stříbrný Jožka tak svou korunovaci musel oddálit, ale i tak je téměř jisté, že svůj titul obhájí. Po nezvykle vydařené jízdě dosáhl na poslední volný pódiový stupínek rakouský "Züchter alles Möglich" Manfred Stohl. Na "zemákové" pozici dojel Antonín Tlusťák s Toyotou 86, jemuž se taky dařilo. Pátou příčku v F2 obsadila srdnatá bojovnice Johanna Steer porážející belgického "bradkáče" Roberta Droogmanse s Porsche 911 GT3 hnaným zadními koly.

Lady Trophy
Celkem 6 Ladies se zúčastnilo letošního ročníku, opětovné a jisté prvenství získala multišampiónka "Mollyna" Taylor. Druhá příčka byla taky od počátku jasná, tu s přehledem hájila Emma Falcón a v podstatě neměla výraznější soupeřku. I když v jedné chvíli se k ní lehce přiblížila skvěle jedoucí Karolínka Kalíková, "Čamlíkovka" se dlouho držela na třetím místě, jenže nakonec se musela sklonit před další rychlou závodnicí Charlottou Henningsson. Švédská bojovnice měla trochu nepovedený začátek soutěže, pak ovšem nasadila vysoké tempo a postupně se prokousávala pořadím až na bronzovou pozici. Kája tak dojela jako čtvrtá. Na pátém postu skončila známá vikingská "perkelajnice" Ida Törnhult pilotující historickou Lancii, za ní pak byla v cíli Němka Johanna Steer s dvoukolkovým Peugeotem.

Next Academy
V "Akademce" pro klučiny do 10 roků zde padl početní rekord, když se jich na této soutěži objevilo hned šest. Vcelku jisté bylo další prvenství ostříleného Fina Lappiho, zpočátku se ho sice snažil držet poprvé zde startující Ayrton Alex Pavlát, host z daleké Malé Skály však postupně nabíral ztrátu zejména kvůli nepovedené volbě pneumatik a své premiérové účinkování v Nextu zakončil na druhém místě v Academy a jedenáctém mezi všemi juniory, což vůbec není v početné konkurenci špatné. Bronzovým klukem se ve Fryštáku stal stále se lepšící a spolehlivý Erik Ticháček se svou oblíbenou Cordobou. Pořadí na všech příčkách této populární kategorie bylo po celý závod konstantní, ale všichni tito mladí borci předváděli velké nasazení. Čtvrtý byl klasifikován talentovaný Jožka Březík, dále pak následoval rovněž nadějný Davídek Zapletal a nelehkou rally zvládl při své závodnické premiéře i Oliver Solberg.

Old Boys 45+
"Mladíků" ve věku nad 45 let se ve Fryštáku prezentovalo 13. Zde se zrodilo několik zajímavých soubojů a šlo vidět, že ani tihle matadoři si nedarují ani vteřinku a do bojů dávají hodně zápalu. Pro prvenství si přijel Ayrton Senna s "předohrabkou", jenž o 20 sekund porazil Panizziho. Francouzský "vlajkovlas" však nemusel smutnit, když i tento výsledek mu bohatě stačil k potvrzení titulu pro letošní rok. Bronzovým "Oldboysákem" se ve Fryštáku stal další galský kohout Stéphane Sarrazin před urputně bojujícími "Marlboráky" Fagasem a Trellesem.

 


 

 
Ohlasy některých účastíků:

Ott Tänak (Karel Bajza):
"V první řadě musím opět poděkovat pořadatelům za super připravené tratě, které byly opět dost náročné. Na závody do Fryštáku jsem se hodně těšil, jelikož už na asfaltové části v Bratřejově se mi podařilo držet krok s prvníma. Celý závod proběhl bez sebemenšího problému. Teoreticky až v poslední RZ, když jsem si začal říkat, že už musí bedna klapnout, jsem udělal výrazně více chyb. Více jsme se v závodě soustředili na juniora, což mi asi pomohlo jet víc v pohodě. Co se týká teamů, tak konečně nám Paťa pořádně pomohl a jsme zase o krok blíže obhajobě titulu pro Doktor Racing!"

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Na velmi populární Criterium v Obal Printu se těšíme každý rok. Pořadatel Martin vždy připraví velmi pohostinné prostředí a letos objednal i perfektní počasí. Na druhou stranu začal stavět nějakou halu a tak zmizela slavná Slayer aréna a taky jedna spojovačka ve skladech. No ale to je evoluce. A nájezdový čas mluví jasnou řečí. O nic zásadního jsme nepřišli. Naopak. Tratě byly velmi dobré, svižné a nám docela seděly. Zde panuje naprostá spokojenost. Od druhé RZ jsme se usadili na čtvrtém místě. Snažili jsme se bojovat jak s Tänakem tak následně s Kopejdou. Rozdíly nebyly velké. Ale pak se asi rozhodlo na námi nepříliš oblíbeném Příjezdu. Problém s tratí na druhém průjezdu touto RZ způsobil již nedohnatelnou ztrátu na Kopejdu. A pak už total údržba na poslední RZ a překvapení v podobě druhého místa v posle RZ (moc nechápu jak je to možné). Byl to super závod. Čtvrté místo bereme jako úspěch, ale ta bedna byla blízko a dosažitelná... Tak snad příští rok. Díky Martinovi za skvělý závod a soupeřům za pěkné souboje."

Ayrton Senna (Petr Pavlát):
"Tak jsem po letech opět vyrazil na RC rally do Fryštáku a vzal jsem sebou syna Ayrtona, kterému se před týdnem hodně dařilo na šotolinovém oválu v Březolupech. Bohužel jeho buggynový podvozek od Martina Vorlíčka je mnohem lepší na šotolině při dravé jízdě, než na asfaltu, kde je potřeba přesnost. Dohromady s jeho paličatostí ohledně volby pneumatik to ve Fryštáku žádná sláva nebyla. Snad jen poslední RZ naznačila, že má na lepší výsledky. No a já jsem si to užil se svou letitou dvoukolkou naplno. Teď už je mi jasné, proč je tento závod mezi závodníky tak oblíbený. Má jednoznačně nejlepšího šéfa cateringu ze všech závodů, který neúnavně doplňuje nápoje do ledniček. Krom toho se mi líbilo omalování objízdných bodů křídou, aby bylo jasné, kde má bod být a tedy je každému jasné, kam ho má při odsunutí vrátit. Za mě pěkný závod s bezchybnou organizací."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Před závodem jsem ladil techniku tím způsobem, že první metry shakedownu byly vůbec první metry mého nového podvozku. Čekal jsem více dětských nemocí, ale za mě úspěšný první start. Kdyby nebylo utržené antény z přijímače namotaného do řemenice a následného spadnutí řemínku tak by možná mohl být i lepší výsledek. Jinak jsem spokojený a těším se na další závody. Děkuji pořadatelům za skvěle strávenou sobotu."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Pořadateli poděkování za pěkně závody. Do soutěže jsem vstupoval s tím, urvat co nejvíce bodů a dotáhnout se na celkovou bednu. Do páté RZ vše fungovalo jak mělo, ale v právě v té páté zkoušce se mi vypnulo auto a než jsem posunul správně konektor, tak jsem na Davida ztratil 18 sekund (děkuji i Davidovi že mě přepájel konektor). A tím jsem se již smířil, že v tak těsných bojích nemám šanci ztrátu během posledních tří RZ stáhnout a že budu druhý . Ale jak říkám - zajíci se počítají až po honě, tak jsem jel naplno až dokonce a v cíli jsem byl nakonec pře Davidem o 0,014 sekund a stáhnul jsem 8 sekund (neskutečné, jsem nadšený z toho jak auto fungovalo) Děkuji za pěkné souboje."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Na Fryšták jsem se těšil, většinou se mi tu daří. Navíc nečekaně přibyla do dvoukolek kvalitní posádka a já nebyl určitě favoritem na první místo. Tak jsem se těšil, jaké bude srovnání a zda mu aspoň občas zatopíme. No popravdě jsem mu cestu za vítězstvím moc nezkomplikoval, škoda. Ale se závody je u mě spokojenost. Tu hlavně už klasicky podpořil syn, kdy opět jel výborně. Škoda jen dvou slabších RZ, mohlo to být o chlup ještě lepší. Trať mu ale vyloženě sedla, kdy nebyla tolik běhavá a on stíhal. Mockrát děkujeme za všechny ceny a hlavně za skvělou sobotu. Všechno bylo opět super."

Stéphane Sarrazin (Petr Sekula):
"Na Criterium Fryšták jsem vytáhl Škodu 130 LR s novým regulátorem a klasickým Johnsonem co jezdím. Byl to ostrý test elektroniky v rally a chování mě moc nenadchlo. Ale musel jsem se s tím poprat a výsledek byl na ty problémy dobrý. Cíl byl se celkově vlézt do první dvacítky, a to se povedlo. Vedení teamu Barum bylo snad spokojené se 3. místy v kategorii H a 45+. Na další podnik musíme doladit brzdy, které mě trápily celou fryštáckou soutěž. Velký dík patří pořadatelům za pěkně připravený závod, a taky ohleduplným divákům."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Před kultovním fryštáckým kritériem proběhla větší repase podvozku a montáž nového serva. Vyplatilo se, auto jelo skvěle a na lepší odezvu při zatáčení jsem si rychle zvykl. I když se firma Obalprint rozrůstá o další budovy a stavební práce mírně omezily soutěž, traťově to byla zase paráda. Ty nádherné zkoušky se neomrzí. S výsledkem i výkonem spokojenost, moc jsem si tu sobotu užil. Díky Martinovi za dokonalou rally."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Velmi povedená soutěž. Martin letos konečně zajistil i počasí, nechyběl tradiční pitný režim a dobrá atmosféra, takže jsme si to užili. Nám se vcelku dařilo, výsledek není vůbec špatný a k tomu to bylo fakt parádní svezení. Pro nás zatím nejlepší závod sezóny."

Kevin Abbring (Tomáš Bobál):
"Moc se mi líbily tratě, rytmus a rychlost mi vyhovovala, vše bylo široké a přehledné. Mám rád, když můžu jezdit smykem, ale chci se zlepšovat v ovládání jízdy, jak mi bylo doporučeno zkušenými jezdci, kteří mě podpořili radami, jak správně používat rychlost a nájezd do zatáček. Děkuji a slibuji, že udělám maximum pro to, abych se zlepšoval jak v ovládání auta tak v používání jejich rad, aplikovaných v každém závodu."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Letošní Fryšták byl perfektně připravený, tratě mi seděly a třetí místo v F2 beru všemi deseti, takže u mne dobrý."

Antonín Tlusťák (Marek Kalina):
"Závod to byl super, vše krásně nachystané, počasí také přálo, skvělá atmosféra a parta dobrých lidí, pivo teklo proudem. Fyzicky trochu náročnější, ale přitom nic co by se nedalo zvládat. Pořadatelům zaslouženě patří dík."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
"O této soutěži se účastníci vyjadřují jen v superlativech (naprostá většina) - takže skvělá trať a naprosto luxusní zázemí - není co dodat.  Výkony, tam už to bylo horší  - chyba na chybě, korunu tomu nasadilo rozšlápnuté auto  a šutr v řízení, který ne a ne ven - tak je to vždy když člověk potřebuje něco rychle udělat. Jeden (poslední) bod v historicích sice utekl, co se dá dělat, ale jinak dobré."


 

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Musím všechny kluky pochválit. Ott jede jak z praku, Brane mu kryl záda a mladý Albert se na svém oblíbeném asfaltu dostal docela vysoko. V garážích je dobrá nálada, ale už se chystáme na náročný Catr. Tam se bude lámat chleba a my musíme být plně soustředění…."

Tolga Okazinci (Team Manager TOKSPORT WRT):
"Moc se nedařilo, naše jednička měla od rána problémy s technikou, které se nepodařilo vyřešit a v jedné z delších zkoušek už to nešlo bohužel dotáhnout do cíle. Ale Tom ještě ukáže, že na asfaltu umí a ještě zatopí pod kotlem na bedně. Gryazin také nedokázal dotáhnout auto do cíle kvůli problémům s poloosou a upadeným kolem, ale i tak jeho dílčí výsledky ukazují že umí i na asfaltu a ještě potahá a ukáže co v něm je. Jediný jezdec, který spatřil cíl z našeho mančaftu, byl Ingram, který se sžívá s novým autem, ale i tak se mu povedlo utrhnout pár bodů do týmu a podržet nás. Sezóna nekončí, ještě by jsme chtěli zabojovat o bednu v týmech."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"I když přišel "Gřegoř" v poslední zkoušce o vítězství v historicích, zaslouží absolutorium. Dravá jízda plná smyků lahodí oku diváka. Být na asfaltu tak vysoko absolutně, to je fantazie. Tentokrát se neztratili ani naši Oldboys, kteří čeřili vodu ve svých skupinách a nakonec se prodrali v početné a kvalitní konkurenci do první dvacítky."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN a AMK RUDÝ ŘÍJEN JUNIOR):
"Letošní Obal byl pro náš team povedený. Opět skvěle zajel náš Síva, i když tentokrát nebere zlato v F2, ale i tak podal skvělý výkon – 14. místo celkově je určitě dobré. Hned za ním dojel náš Sary, který se po dlouhé době stavil a hned zajel bronz v historicích, jen škoda, že kluci nepřipsali nějaký bodík do teamů. Hned o jedno místo za nimi dojel Banny, který měl menší potíže v jedné erzetě, ale nakonec zatáhl a bere bramboru v H. Náš nejmenší Erda měl v Akademce velikou konkurenci, ale rval se s nima a dojel si pro bronz, když za sebou nechal i hodně zkušených borců. Johanka jela opět dvoukolku a docela si už zvyká, jenže opět utrhla zavěšení zadního kola a dost ztratila, bere tak 5. místo v F2. Tentokrát to sedlo i Mannymu, ten vyjel bronz ve třídě, což je slušné."

Víťa Bobál (Team Manager BOBIN RACING):
"Tak jsme se dočkali, konečně !!!!!!!!! Už první věta napovídá, že jsme nadmíru spokojeni se závodem, kde jsme letos jako nováčci startovali. Počasí nádhera, tratě skvěle připravené. Od prvních ujetých metrů vše vycházelo jak technicky tak i strategicky, a to dojet bez problémů do cíle. Abbring se dobře vyspal a tím pádem to bylo znát i na jeho průjezdech. Nějak se uchlácholil dobrým pocitem a najednou se ocitl v bitvě o vteřinky se svým nejbližším soupeřem Vaškem Březíkem. Tento krásný souboj byl opravdu napínavý až do samého konce a v cíli soutěže si mohl Abbring šťastně vydechnout, protože v tomto mini souboji byl o něco rychlejší. Abbring nesmí ale do budoucna usnout na vavřínech a jen dobrém pocitu, musí hlavně zrychlit (technika je zatím na to dostačující, a taky nenápadné ty ty ty od strýčka "Lolího", který ho neustále hnal před sebou) a vždy se od závodu k závodu jenom zlepšovat směrem nahoru. Jsou to sice odvážné a velké cíle od nováčka, který teprve sbírá zkušenosti, ale věříme, že letošní pro něho nekompletní sezona v Nextu dopadne minimálně dobře - naučit se jezdit hlavou, přijímat výzvy všech soupeřů a hlavně se naučit třeba i prohrávat v duchu fair play. Děkujeme pořadatelům za skvělé tratě a vlastně celou rally, budeme se zde vracet velice rádi a už se těšíme na další závod, který nás v Nextu čeká."

 







                                                                                                                                                                                                                         „Loa“ NRC