Výsledky
XXVIII. Tour de Cabin Int. Rally 2020

 Absolutní pořadí  Bratřejov 3.-4.7. 2020, startujících - 47 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 David Šintál Wiegand - Šintál VW Polo R WRC Monster Energy Team 4WD 31:25,2
2 Šimon Večerka Večerka - Večerka Ford Fiesta R5 Vest Rally Team 4WD/Junior +0:00,7
3 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Ford Fiesta WRC '17 Toksport WRT 4WD/Junior +0:42,4
4 Filip Kopecký Kopecký - Kopecký Ford Fiesta RS WRC Vest Rally Team 4WD +0:46,2
5 Karel Bajza Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC Doktor Racing 4WD +1:11,4
6 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Ford Fiesta WRC '17 Toksport WRT 4WD +1:20,4
7 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Red Bull 4WD/Junior/Lady +1:25,1
8 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +1:43,6
9 Dan Nedbal Gryazin - Fedorov Ford Fiesta WRC '17 Toksport WRT 4WD +2:00,6
10 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC Red Bull 4WD/OldBoys +2:19,8
11 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +4:00,0
12 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Peugeot 306 Maxi Barum Team F2 +5:29,7
13 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Hyundai i20 Coupe WRC Red Bull Junior 4WD/Junior/Academy +5:34,3
14 Martin Hanák Peták - Benešová Toyota Celica GT-Four AMK Rudý Říjen Historic +6:07,0
15 Ondřej Kalík Fábián - Radványi Mitsubishi Lancer Evo X DX Racing 4WD +6:19,0
16 Eliška Schwábová Falcón - González VW Polo R WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +6:37,7
17 Petr Sekula Sarrazin - Renucci Toyota 86 Barum Team F2 +7:42,0
18 Petr Šíma Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC M-Sport 4WD/OldBoys +7:42,3
19 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Škoda Fabia R5 Schwáb Racing 4WD/OldBoys +8:00,6
20 Jaroslav Kovařík Chulykanov - Ivaschenko Škoda Felicia Kit Car AMK Rudý Říjen F2 +8:37,7
21 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic/OldBoys +8:49,5
22 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +9:12,8
23 Matěj Kalík Suninen - Salminen Mitsubishi Lancer Evo X DX Junior 4WD/Junior +9:26,2
24 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +10:47,4
25 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Toyota Yaris WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +11:11,1
26 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Ford Fiesta WRC '17 Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +12:08,4
27 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic/OldBoys +12:32,3
28 Petr Matulík Loix - Smeets Audi Quattro A2 Belga Team Historic +12:37,7
29 Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan Toyota Celica Turbo 4 Rombi Corse Historic/OldBoys +13:09,6
30 Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Seat Cordoba WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Academy +13:14,9
31 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2/OldBoys +13:51,1
32 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic/Lady +15:41,1
33 Michal Odstrčil Stohl - Müller Porsche 911 GT3 Barum Team F2 +15:44,4
34 Tomáš Bobál Abbring - Hostens Subaru Impreza WRC Bobin Racing 4WD/Junior +18:58,1
35 Martin Karlík Karlík - Karlíková Škoda Fabia WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +19:22,5
36 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Citroën C3 WRC '17 Barum Team Junior 4WD/Junior/Lady +23:15,4
37 David Zapletal Zapletal jun. - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior/Academy +32:02,5
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x David Sedláček Grzyb - Mazur Ford Escort RS Cosworth Marlboro Dealer Racing Historic elektronika
x Bohdan Sedláček Trelles - Christie Ford Escort RS Cosworth Marlboro Dealer Racing Historic/OldBoys zdrav.problém
x Ivo Šimeček Pattison - Watts Ford Escort RS 1800 Viking Speed Racing Historic/OldBoys řízení
x Marie Jandoušová Cetinkaya - Güney Ford Fiesta R5 Monster Energy Team 4WD/Lady elektronika
x Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Ettel Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD motor
x Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD tech.závada
x Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Toyota Yaris WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior tech.závada
x Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg Toyota Yaris WRC Belga Team 4WD/Junior el.kabeláž
x Jiří Vávra Suárez - Carrera Mitsubishi Lancer Evo X DX Racing 4WD motor
x Marek Jandouš Torn - Pannas Ford Fiesta R5 EuroOil Invelt Team 4WD zdrav.problém

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
14
kompletní časy a výsledky (html) Wiegand (David Šintál) 7
startovní listina Večerka (Šimon Večerka) 4
Kopecký (Filip Kopecký) 2
Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Toksport WRT 1  Ford
2  Vest Rally Team 2  VW
3  Doktor Racing 3  Peugeot
4  Monster Energy Team 4  Hyundai
5  Red Bull 5  Toyota
6  Čamlíkov RallySport Zlín 6  Mitsubishi
7  Barum Team  
8  Red Bull Junior  





"28. TOUR VE ZNAMENÍ REKORDŮ"

Rekord č. 1 - nejvíc posádek na startu této soutěže za celou historii - 47

Rekord č. 2 - nejvíce odstoupených posádek v historii - 10

Rekord č. 3 - nejvíc startujících vozů se zadním náhonem - 3 a k tomu všechny v cíli

Rekord č. 4 - poprvé v historii byly na stupních vítězů 2 jezdci z kategorie Junior Trophy

 

Slavná Tour de Cabin International Rally se tento rok odehrála již po osmadvacáté. Tato nejstarší soutěž je kvůli dvoudennímu formátu a nejvyššímu koeficientu 3 vždy vrcholem šampionátu a bývává zvykem, že se koná tak nějak v polovině rozjeté sezóny. Ovšem letos, kvůli dobře známým problémům s Covidem, to byl teprve druhý závod Next RC Rally Championship 2020. Prostředí pro zápolení o body obstarala, jako vždy, obec Bratřejov, kde se první den se závodilo na svižných asfaltových tratích u fotbalového hřiště se zázemím místní hospůdky a sobotní část pak byla ve znamení těžkých horských šotolin okolo hlavního centra rally. Celkem bylo na programu 14 rychlostních zkoušek a jejich skladba vycházela z osvědčených minulých ročníků. První červencový víkend se do "Brátru" sjelo 47 posádek z 21 světových zemí. Když International, tak přece mezinárodní. Takže nejen pestrost, ale i kvalita startovního pole měla jistou úroveň. Na startu se sice neukázal minulý vítěz Kajetanowicz, chyběl tu taky kvalitní Basso, ale i tak bylo jasné, že nebude nouze o tvrdé boje o prvenství. Asi nejvíce skloňované jméno v tomto ohledu bylo Šimon Večerka, který má velkou formu a šampionát vede. Ale určitě nebyl jediným adeptem, jezdci jako Wiegand nebo Kopecký se taktéž řadili mezi ty nejpreferovanější. Ovšem Bratřejov je dlouhý a často nevyzpytatelný, takže kdokoli z ostatních, především prioritních, mohl jmenované favority velmi snadno zaskočit. Asi je na místě připomenout, že na Tour de Cabin platí pravidlo, které posílá místo tzv. VP a případného druhého pokusu, posádky, jež z nějakého důvodu nedokončí erzetu, do "věčných lovišť", takže následuje okamžitý odstup. O to větší nároky na techniku nebo její přípravu je tak potřeba brát v potaz.

1. etapa - pátek - asfalt - 5 RZ
Páteční etapa bývá podstatně kratší, než ta sobotní a nic moc se zde nerozhoduje. Svezení na poměrně rychlých a pestře udělaných asfaltech je však opravdu velké a často to nutí jezdce k velkým výkonům. To se samozřejmě nemusí vždy vyplatit, tedy "drtit" to hned od začátku, a pak třeba přijít o možnost dál pokračovat kvůli nesmyslné havárii, na druhou stranu se prostě závodí a hlavně špička to "drtí" fakt pořád. A to i bez ohledu na počasí. Ono totiž sprchlo, a ne málo. Naštěstí zásadní déšť probíhal jen ve fázi stavby tratí a v podstatě v průběhu soutěže to začalo dobře osychat, a tak se většina odehrála v podstatě na suchu. Velmi těsná přetahovaná o vteřinky vznikla ze začátku mezi už zmiňovanou trojicí - Večerka, Wiegand, Kopecký, a právě posledně jmenovaný byl nakonec tím, jenž vedl závod po úvodní etapě. Filip všem poodjel hlavně ke konci dne, kdy měl pak náskok 11 sekund na druhého Šimona, na třetím místě byl velice rychlý Tom Bílek jun., těsně následovaný Wiegandem a pátým Tänakem. Nelze nezmínit diváckou kulisu. Ta byla v pátek opravdu výborná, místní fanoušci se zde sešli v opravdu hojném počtu, skandovali, povzbuzovali jezdce i jezdkyně a při závěrečné RZ "Circus Maximus", což je známá paralelka, byli často na "maximus" rozvášnění. Dokonce se vybíraly i sázky na vítěze jednotlivých duelů, prostě velký náboj. Tuhle vynikající atmosféru ještě doplňoval komentář přes "reprák". Tudíž velká show, snad už jen ten ohňostroj chyběl. Opět jsme zde byli svědky velkého nasazení závodních dvojic, což vyústilo i v pár lehčích havárek a různých excesů. Nikdo ale nic zásadního "nevyvedl", jediným odstoupeným tady byl Grzegorz Grzyb, což bylo ovšem způsobeno elektronickou závadou - i když možná po nějakém nárazu. Velká škoda, jelikož "Grzýbek" to měl dobře rozjeté a navíc svým jezdeckým stylem byl u přihlížejících velmi populární.
Po přesunu k chatě, tedy do hlavního centra, čekala na zúčastněné nocující tradiční afterpárty (letos dost "výživná") spojená s konzumací famózního guláše připraveného v originálním turbo-kotlíku od pana vedoucího cateringu Pavlíka "Fufara" Konečného.

2. etapa - sobota - šotolina - 9 RZ
Po předchozích deštích (což přiživil i ten páteční) panovala jistá obava, jak budou předchystané tratě vypadat. Nakonec to nebylo překvapivě vůbec hrozné, povrch byl sice vlhčí, ale rozhodně lepší, než kdyby bylo totálně vysušeno a prašno, což se tady už taky několikrát zažilo. Je faktem, že některé části úseků byly horší na pohyb soutěžících za auty, či vedle nich, ale vesměs se vždy jednalo jen o krátké pasáže, navíc v průběhu dne bylo významné teplo a povrch vysychal. Hlavní pan pořadatel se stále snaží tvořit a letos se to projevilo vynecháním nebo upravením těch dříve rozbitých kousků tratí a nalezením několika nových částí erzet, což bylo jednoznačně ku prospěchu.

Do druhého dne odstartovalo 45 posádek, ráno totiž, krom Grzyba, nenastoupil pro pochroumané uruguayské koleno Gustavo "Walter" Trelles. No ale nakonec to nebyli jediní odpadlíci. Hned na první RZ "El Machete" skončil nestor Mike Pattison pro mechanickou poruchu. No ale "čistky" ve startovním poli pokračovaly i nadále. Co zkouška, to někdo "ven". Z drtivé většiny byly příčinou odstoupení technické problémy. Albert von "Jägermeister" und Taxis, Cetinkaya, Lukyanuk, Rossi, Bergkvist - to je výčet těch, co se s rozjetým závodem museli smolně rozloučit. A byly i někteří, co se potýkali s problémy, avšak povedlo se jim přes velký boj erzety dokončit, a byly zaznamenány i nějaké pády se srázu k potoku, což už vlastně k této rally neodmyslitelně patří. Takže furt se děly věci, a děly se chvíli i na čele pořadí. Po úvodním měřeném ranním testu šel do čela trochu překvapivě Tomáš Bílek jun., poté však hned začal úřadovat vítěz Tour z roku 2018 Sepp Wiegand, který tímto dokazoval, že mu "Brátr" sedí, vždyť zde dojel vloni druhý za neporazitelným "Kajtem". Na velice blízký kontakt se ho neustále držel nepolevující Šimon Večerka, ale Sepp vyhrál oba průjezdy dlouhými RZ "Tarzan", kde si vybudoval nějaký náskok.
Pořadí už sice dostávalo jakési "tvary", jenže po přesunu a krátké přestávce byla na řadě nechvalně zrádná sekce nad chatou. A tady na těchto těžkých specifických tratích se velmi často rozhoduje a relativně solidní předstih před soupeři nemusí být jistým, jak to vesměs jinak bývává u ostatních soutěží. Jako každoročně se tady odehrála pěkná show při průjezdech "tú rúrú", kde asi divácky nejvděčnější akci předvedl sběratel žen, milovník mincí a nově i pestrých ponožek Vladimír Bin Sulayem. Nad "chajdou" stihli odpadnout ještě další dva bojovníci, co to měli navíc hezky rozjeté - Suárez a Torn. V boji o čelní příčky stále vládl Wiegand, a to zejména po "El Condorovi", kde se mu podařilo navýšit náskok až na parádních 17 vteřin. Jenže, jak známo, na těchto těžkých specifických tratích nad chatou, se velmi často rozhoduje a relativně solidní předstih před soupeři nemusí být jistým, jak to jinak vesměs bývá u ostatních soutěží. Přesto, že německý borec jel na oko neskutečně dravě, začal ho dost stahovat mladý Šimon Večerka, jenž taky letěl jak "šutr". A panovaly zde docela zajímavé časové rozdíly mezi některými soupeři. To platilo i na úplně poslední erzetě v souboji o první "flek", když "Véča" zřezal "Wígiho" o 9 sekund. V konečném účtování se však z prestižního vítězství radoval Sepp Wiegand, čímž potvrdil, že po loňské trošku sporadické sezóně, chytl zpátky svoji nespornou rychlost. Stříbrný Šimon Večerka zaostal jen o 0,7s, což je po tak dlouhé soutěži naprosto nicotný rozdíl. "Seppiště" připomenul své zdejší prvenství z roku 2018, když vyhrál nad Bassem o 0,8s. Více těsnější to bylo naposledy v roce 2007, a ten rozdíl už asi nikdo nepřekoná. Šimon tedy skončil jen o "fousíček" druhý, ale upevnil si pozici v jasném vedení v "mistráku". Bronz byl dlouho otevřený, přetahovačku mezi Tomem Bílek jun. a Fildou Kopeckým vyhrál nakonec ten prvně jmenovaný junior-mládežník. Filip, vedoucí po prvním dnu si tedy domů odvážel nepopulární "bramboru". Jako pátý byl klasifikován estonský pohodář Ott Tänak, jenž si pochvaloval novou techniku, která jej nenápadně avšak účelně zrychluje. Nedaleko za ním dokončil soustředěný Chris Ingram, v pořadí pak následovala nejlepší "děvčica" všech dob Molly Taylor, jíž se po čase opět povedlo udržet za sebou celkově osmého pana "red knee socks" Brane Küzmiče. Bodující desítku zvládl i letos rozjetý Nikolay Gryazin a posledním z těch co něco "uzmuli" byl taky slavný "klošomil" Gil Panizzi, očekávající po loňském bronzu, a letošním momentálním "odpadu" jezdců asi malinko lepší výsledek.

V týmech tady zvítězil poprvé v historii Toksport WRT, před ambiciózním Vest Rally Teamem a Doktor Racingem... Všímáte si, že tam v trojce nefiguruje Red Bull? To se taky dlouho nestalo.

 

Junior Trophy
Do Bratřejova našlo cestu celkem 16 soutěžících ve věku do 15 let, z toho 6 děvčat. O prvních třech místech asi nebylo pochyb, i když stát se mohlo cokoliv. Ale nic nestandardního se v tomto ohledu neodehrálo, takže po dalším jasném prvenství Šimona Večerky si pro stříbro dojel rovněž dravý Tom Bílek jun., třetí "flek" brala spolehlivá "Taylorka". Jistým úspěchem je i čtvrté místo mladého "Véčkaře" Lappiho a páté Emmy Falcón. Oni vůbec všichni junioři a také juniorky zaslouží pochvalu za dokončení, a kdo z nich projel Tour bez problémů, zaznamenal skvělý a v mnoha případech i životní výsledek.

Historic Trophy
Startovní pole vždy zdobí krásné historické "káry", letos se jich na startu sešlo 11. Velmi vyrovnaný souboj spolu od začátku sváděli Alex Bengué a Grzegorz Grzyb, polský borec však v poslední RZ prvního dne smolně odstoupil z 1. místa. To tedy pak zaujal neméně kvalitní a zkušený Francouz Bengué, který už neměl významnější konkurenci. Alex předváděl s předepsanými historickými pneu skutečně precizní jízdu a chvílemi dokonce atakoval absolutní bodovanou desítku. Reprezentant Čamlíkova tak nyní vede průběžnou klasifikaci s nemalým náskokem. Druhým mužem Bratřejova byl konzistentně jedoucí Pepa Peták, jenž tento rok zažívá fantastickou sezónu. Bronz v cíli bral ostřílený matador Gibo Fagaso s krásnou novou Deltou v barvách Marlboro. Do top 5 se v závěru na úkor jiných mazáků protlačila dvojice Lancií stáje Cerv Martini Racing v pořadí Alessandrini a Cerrato, což je pro oba senzačním úspěchem.

F2 Trophy
Pro dvoukolky je "Brátr" samozřejmě velmi náročnou soutěží, přesto se jich tady objevilo 5 a z toho dokonce z hned tři odvážlivci se zadním náhonem. Velmi nečekaným faktem bylo, že všichni závodníci této kategorie zdárně soutěž dokončili. To tady nebývá k vidění moc často. Největším favoritem byl úřadující mistr Jožka Sivík, který nasadil krásný Peugeot 306 Maxi v barvách Barum Teamu. Josef nezklamal, suverénně zvítězil a dokonce dojel na vynikajícím 12. místě absolutně. Na stříbro si brousilo zuby duo Chulykanov a Sarrazin, nakonec byl ale jasně lepší francouzský velezkušený "gastroturista", jenž navíc pilotoval Toyotu poháněnou zadními koly. Ale pilotoval ji opravdu fantasticky, o čemž hovoří i celkový výsledek. Třetí pozici tak vybojoval dravý Rusák Chulykanov s Felicií. S jakýmsi odstupem pak následovali dva "zadohraby" značky Porsche. Lépe dopadl Belgičan Robert Droogmans s tradiční "zebrou" a bez výraznějších problémů spatřil tentokrát cíl, i přes "zemědělské" vůle u svého vozu, vídeňský velkostatkář a "rančmeister" Manfred Stohl.

Lady Trophy
Do závodu odstartovalo 8 dívek a slečen. Další jednoznačné prvenství zaznamenala dle očekávání Molly Taylor, za ní to pak ale nebylo zas moc "nalajnované". Když v sobotu z druhého místa odpadla posmutnělá Cetinkaya, na stříbrném postu se pak usadila malá živá španělská "ďáblice" Falcón, kterou na stupně vítězů doprovodila bronzová Kája Kalíková. Pro obě mladice je další účast na "bedně" skvělým výsledkem. Jako čtvrtá "děvucha" soutěž dokončila Švédka Henningsson, zažívající v poslední době famózní vzestup - jen tak dál Charlotto. Na pátém "fleku" skončila Catie Munnings, která se dlouho držela o něco výš, těžké šotolinové tratě této britské závodnici moc nesvědčily. Jedinou "nejuniorkou" v cíli byla šestá Ida Törnhult pekelně krotící historickou "Integrálku", no a cíl spatřila i přes paraskok ze srázu německá bojovnice Johanna Steer.

Next Academy
V hodnocení těch nejmladších jezdců do 10. roků se tady potkali tři bojovníci. A všichni tři zvládli tuhle nelehkou soutěž na výbornou a úspěšně dojeli do cíle. Jednoznačným vítězem byl dobře známý Esapekka Lappi, na druhé pozici byl klasifikován taktéž populární Eriček Ticháček, bronz si domů odvážel pohodář Davídek Zapletal. Výborná práce, kluci.

Old Boys 45+
Na start se postavilo 10 jezdců spadající do této zajímavé kategorie pro "pětačtyřicátníky" plus výše. Nejlepším z nich se stal "vlající vlas" Gilles Panizzi, druhý dojel Stéphane Sarrazin, a to jen velice těsně před bronzovým Henningem Solbergem. Jen nedaleko za ním byl letos dost dobrý Ital Zanussi, do nejlepší pětice se vešel ještě nestor Gialberto Fagaso.

Jack Daniels Legends
28. ročník Tour de Cabin Int. Rally byl ozdoben jednou zajímavostí, když pořadatel vypsal speciální trofej pro závodníky startující v Bratřejově do roku 2005 a zároveň disponující historickým vozem. 5 "kousků" na startu, ale jen 3 v cíli. Očekávala se jakási vyrovnanost mezi jednotlivými "starými harcovníky", ovšem tak trochu podle očekávání vyhrál Španěl Fagaso. Na ostatních příčkách se ale schylovalo k zajímavým soubojům. V sobotu ráno z těchto bojů museli odpadnout Trelles a Pattison, takže si to o stříbro rozdali Loix a Bin Sulayem, kteří v uvedeném pořadí takto rally dokončili. Ale byl to mezi nimi dlouhý a prestižní duel.

 
Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Radek Hobza):
"Velké poděkování organizační skupině Nextu i všem ostatním za pomoc při přípravě a v průběhu soutěže. Dvoudenní rally ve třech lokalitách je na organizaci očistec a bez vzájemné pomoci by to nešlo uspořádat. Díky."

 

Sepp Wiegand (David Šintál):
"Do závodu jsem šel s tím, že se chci držet co nejvýš. Ale od začátku šlo vidět, že s klukama z Vestu to nebude snadné. První den šlo klasicky o udržení kontaktu se špičkou. Po zajímavé noci se šlo na šotolinu. Tam se mi konečně začalo dařit. Postupně jsem si vybudoval náskok nad Šimonem, ale po přesunu nad chatu se mi přestalo dařit. Jel jsem jistotku a Šimon stahoval, nakonec jsem vyhrál s náskokem 0,7s. Za mě mega spokojenost, druhý vyhraný Tour de Cabin, takže jsem mega rád. Musím pochválit tratě, ty byly za poslední roky asi nejlepší, nové pasáže, super příprava a navíc super organizace. Třeba se letos na Nextu ještě ukážu…."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Nebyl moc čas na nějakou přípravu a jel jsem s autem tak, jak se mi vrátilo po zapůjčení. První den jsem se chtěl držet v top 10 a zároveň mít co nejmenší ztrátu, což se dařilo tak napůl. Jel jsem Pirellky a jízda byla pocitově dost rychlá, ale kluci mi ukazovali, že to jde ještě rychleji. Poslední paralelní RZ jsem nechtěl úplně tlačit, ale zároveň jsem nechtěl být poražen Taxisem, ale to se nepovedlo a dostal jsem 4s obklad a Taxis odcházel s úsměvem na jeho německých líčkách a já spokojený, že jsem dokončil první den. Při chystání auta na šotolinu jsem zjistil, že auto je rozpadlé na salát a sám jsem se divil, že jsem dojel. Po celkem divoké noci začal den druhý. Cíl byl utrhnout co nejvíce bodů. Přede mnou byli zkušení Panizzi a Küzmič asi 2s, a Taylorka 15s. Nasadil jsem nové ARP blocky a snažil se tlačit. Byl to boj o sekundy, ze kterého jsem vyšel ve svůj prospěch já, ale zároveň Taylorka měla zrovna svůj den a stáhla ztrátu z prvního dne a ještě mi nadělila 9 sekund do poslední sekce. Před posledními třemi erzetami jsem se rozhodl udělat geometrii a hned od prvního metru jsem si nadával, že jsem to neudělal už předtím. Před poslední RZ jsem měl náskok cca půl sekundy na Taylorku a tu jsem se rozhodl vypustit, ať to dopadne jak to dopadne, důležité bylo udržet se v týmech. Jel jsem klidnou stopu a před cílem jsem si říkal, že to bude propad. No, časomíra ukázala 4. čas a 4s náskok, a tak jsem skončil na 6. místě. Pořadatelům díky za skvělé závody a všem za skvělé souboje."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Brátr je náročný! Neodpouští! Je tvrdý jak na fýzu tak psychiku. Brátr je legenda, která si zaslouží respekt. A především rozhoduje sobota a ne pátek. A proto jsme nastavili auto hlavně na sobotní sekci a páteční odjeli s takovým hybridním nastavením. A nebylo to nejhorší celkově vzato. Klasicky se nám nepovedla "parapotvora", ale to je asi tradice a už s tím ani vnitřně nebojuju. V sobotu se nám závodilo velmi slušně. Tratě u potoka jsou v luxusním stavu. Nové úseky se velmi osvědčily! Bohužel se nám nepovedl ani jeden "Tarzan" a nabrali jsme tam velkou velkou ztrátu, a to znamenalo odsun na osmé místo, které jsme na rozbitých tratích nad chatou ubránili v jednom momentu s veeeelkým štěstím. Celkově to byl krásný závod plný soubojů a emocí. Osmé místo bereme a jsme rádi. Mohlo to být lepší, ale na druhou stranu to mohlo skončit průšvihem. Je třeba poděkovat prvně Raďochovi, za tu péči o tratě, "Hříbkovi" za jeho pomoc na vícero frontách, Lucce za pomoc při nošení hodin, všem co pomohli při přenášení cíle atd. a v neposlední řadě Fufarovi za ten supr gulášek."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Letošní "Brátr" byl super. V pátek jsme si zvykali na novou elekroniku a i s šotolinovým nastavením jsme zajeli velmi slušně. Mrzí jen prohra na paralélce s Taylorkou. Sobotní tratě byly fantastické, povrch byl po dešti přímo ideální. Chtěli jsme zabojovat alespoň o 6. místo, ale porucha v RZ 11 nás poslala na 10. místo. "Brátr" jsme si opravdu užili, velké díky hlavnímu pořadateli."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Pořadatelům poděkování za precizně připravené tratě. Páteční část závodu byla ve znamení boje o  vteřiny s Davidem Sedláčkem, což bylo super a závod jsem si užíval. Jenže v páté RZ David odstoupil a já již měl velký náskok na ostatní kluky v kategorii. A tím byl dán cíl na sobotu - nic neutrhnout a dojet do cíle, a když se zadaří, tak zabojovat o body do celkového pořadí. Sobotní RZ byly na pohled mokré, ale gumy držely a jízda byla super. Postupem dne jsem se dostal až na 11. místo celkově a vyhrál jsem v kategorii. Takže ze závodu si vezeme slušnou porci bodů, která se nám bude hodit, jak v kategorii tak v týmu."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"První slova by podle mě měla patřit organizátorům. Všechna čest, musela to být dřina, udělat všechny opravy, nové úpravy a k tomu všemu v zády s počasím, které moc nepřálo. Vše prostě perfektně připraveno a závody skvělé. Tak ještě jednou díky. Mrzí mě asi jen jedna věc, že se zase bude čekat na další "Brátr" celý rok. K samotnému závodu. V pátek to bylo spíše trápení, čekal jsem od sebe lepší výkon. Bojoval jsem celou dobu s nastavením. Nebyl na auto spoleh, chodilo nevyzpytatelně přes střechu příliš často. V sobotu to už byla jiná kapitola. V lese bylo dost mokro a dvoukolce to kupodivu vcelku vyhovovalo. Trefil jsem i nastavení auta, bylo perfektní. A kromě výměny baterek nebylo potřeba nic řešit. Nakonec z toho bylo celkové 12. místo a dva body do hodnocení týmů. Zde jsem je fakt nečekal. Letošní "Brátr" tedy nemohu hodnotit jinak, než jako nejpovedenější, co jsem tu jel. Závěrem ještě pochvala juniorovi, který celé dva dny jel víc než slušně a poslední RZ v jeho podání byla perfektní, nestíhal jsem a nevěřil, jak jde kterou zatáčku projet."

Dániel Fábián (Ondřej Kalík):
"Letošní ročník Bratřejova byl parádní, za mě to je a vždy bude nejlepší závod na Zlínsku. Málem jsem měl bod do týmu, kdybych na paralelce nevyzul gumu a pak nespadl. Ale to je jedno, protože kdyby byly v....atd. Jen škoda toho Jirky, protože dvě erzety před koncem se mu posunul motor a kvůli tomu odstoupil. Za to Matěj si zajel pěknou 24. pozici."

Stéphane Sarrazin (Petr Sekula):
"Úžasná těžká soutěž, která prověřila techniku i jezdce. Páteční asfaltová část nám sedla a dokončil jsem ji bez problémů. Sobotní šotolina byla ze začátku vlhká, a to nám na zadokolku sedělo. Během dne trať trochu oschla a začali jsme ztrácet cenné vteřinky. V RZ 13 jsem na startu zjistil povolené řízení a musel jsem hodně zvolnit, abych ji dokončil. Po opravě v servisu jsem poslední erzetu zatáhl a povedlo se nám dojet v kategorii 2WD a V45 na 2. místě a jsem velice spokojený s výsledkem. Yokomo YD-02 2WD jede super v základu a motor Johnson spolehlivě stačil. Všem pořadatelům patří dík a guláš byl super a i počasí a atmosféra úžasná. Snad nám vyjde i účast v roce 2021."

Henning Solberg (Petr Šíma):
"No, asi takhle. Páteční úkol zněl - moc neztratit na asfaltech, které mi moc nejdou, a v sobotu ta šotolina už nějak půjde. A ono to nějak šlo už v pátek, ale ve speciálce se po ťukanci o obrubník auto zastavilo a podařilo se oživit asi po půl minutě. V sobotu tak bylo co dohánět. Moc se mi líbily nové úseky "Tarzana", takhle skvěle postavené tratě ještě na "Brátru" nebyly. Po deštích fajně zamoklé, což mi sedí, ale s mojím břichem jsem musel hledět na to, abych se spíš místy nepřerazil. No páteční ztráta po pár RZ zlikvidována, a pak už boj se staříky. Nakonec z toho vyšlo 18. místo celkově a 3. místo v OldBoys, i když na druhého Sarrazina po mém zátahu v poslední RZ zbývaly jen 2 desetiny. Děkuji pořadatelům za skvěle připravenou rally! Gratuluji Dejvovi k vítězství, aj Šimon jel skvěle! A děkuji Matějovi za pomoc s postavením stanu!"

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Úvodní zkoušky byly po dešti v některých úsecích jako na ledu, neskutečně to klouzalo. Začali jsme obezřetně, protože na asfaltové části rally se o výsledcích příliš nerozhoduje. S osychající tratí jsem se už cítil pevnější v kramflecích a snažil se tlačit, což se povedlo a den jsme zakončili jako druzí v historicích. Zásadní část závodu v horách jsem si užil, tratě byly po deštích paradoxně ve výborném stavu. Časově to nebylo úplně dle mých představ, ale svezl jsem se náramně, ovšem s velkou dávkou opatrnosti, neboť ve startovním poli to vypadalo jako u Waterloo, odpadalo jedno auto za druhým a já chtěl hlavně dokončit. Nad chatou už jsem jel "na hyenu", došly síly, fakt jsem už nemohl, to pořadatelství na mně dolehlo. No nic, dojeli jsme do cíle jako třetí v historicích a vítězní mezi pamětníky, což beru jako úspěch a jsem spokojený."

Dario Cerrato (Daniel Červenka):
"Na soutěž v Bratřejově jsme se hrozně těšili. Náš první cíl byl, aby jsme spolu s týmovým kolegou Alessandrinim vůbec dojeli, což se povedlo. Že naše historické Lancie budou tak dobře fungovat, jsme ani nečekali a jsme rádi za body, které jsme získali. Trať byla super, a super byla i atmosféra během závodu, děkujeme."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Tour je každoročně náročnou soutěží, která je plná záludností, proto jsme k ní přistupovali s jistým respektem. Chtěli jsme dojet, což se nám už po druhé za sebou podařilo, hlavně jsme si chtěli vyzkoušet naši zánovní Audinku na těžkých šotolinách. Musíme říct, že to auto jede fakt neskutečně. Vše fungovalo na výbornou a neměli jsme sebemenší problém. Na asfaltech jsme začali možná až moc opatrně, ale pak jsme zvyšovali nasazení a výsledkově to nebylo vůbec špatné. Hodně jsme se "hecli" na paralelce, kde se nám podařilo zdolat navrátilce Bin Sulayema - tímto chceme poděkovat místním fans, kteří si na nás vsadili, za podporu. Sobota v horách pak už byla samozřejmě o něčem jiném. Tratě sice byly méně rozbité jak vloni a jelo se na nich dobře, jen ten pohyb vedle auta nebyl moc jistý, někde to pod nohama významně klouzalo, a tak jsme to pojali s jakousi obezřetností i za cenu toho, že nás asi začnou někteří soupeři "mlátit". Největší náš rival byl opět Bin "Vladimírek" Sulayem. Ten si aplikoval stylovou pracovní obuv, z níž čouhaly originální ponožky zn. Milka a chytly v něm takové "saze", že nás velmi rychle převálcoval. Pak měl ovšem technický problém, což ho dost zdrželo a my vycítili novou šanci. Nakonec se nám ho s vypětím všech sil podařilo udržet a v cíli jsme se tak mohli radovat z překvapivého druhého místa v pořadatelské trofeji Jack Daniels Legends. Takže za nás to byl velmi podařený ročník. Závěrem chceme poděkovat "kotelníkovi" Fufarovi za ten skvělý guláš
."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Byla to tradičně těžká rally. Nám sice auto fungovalo dobře, ale v sobotu na šotolinách to byl opravdu očistec, bylo to fakt fyzicky náročné. S výsledkem jsme určitě spokojeni, ale s naší jízdou už moc ne."

 

Tolga Okazinci (Team Manager TOKSPORT WRT):
"Poprvé jsme se ukázali v plné síle a chlapci předvedli, že jsou ve skvělé formě. Nebyl to jednoduchý víkend. Gryazin měl od prvního dne problémy s poloosou a pomalu snižoval ztrátu na zbytek, bylo z toho nakonec 9. místo. Ingram pro nedostatek času věnovat se přípravě techniky pomalu látal dohromady auto a pomalu zrychloval, a vytáhl se až na 6. místo. Tom Bílek jun. byl na asfaltu jak doma a svou rychlostí okupoval hned top 3. Na šotolině tlačil dál a i přes pár trefených cílů a tahání auta z potoka vyjel skvělé 3. místo celkově. Druhý závod a hned triumf na nejdůležitější soutěži sezóny je sen. Ale ještě máme co dělat, aby jsme se dostali na vrchol, protože ostatní týmy nám to zadarmo nenechají."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Třetí místo v týmech na této soutěži bereme. Ott se předvedl ve velmi dobrém světle - zde jsem maximálně spokojen. Branne mohl zajet lépe, ale ... no ... budiž. Avšak mladý Taxis se nám trošku vymkl kontrole. Ne každý předvede takové "čoromoro", ale my věříme, že si to do budoucna odpustí a bude bojovat za náš mančaft a nosit body. Uvidíme u Manfréda na Rajdu…."

Roman Kalík (Team Manager ČAMLÍKOV RALLYSPORT ZLÍN):
"S Benguém velká spokojenost, opět se kousek posunul na 1. místo v Historicích a dojel i 11. celkově, tím zajistil body pro team - super . Karolínka taktéž zabojovala a po pátečních technických problémech vše v sobotu dohnala, a veze body opět za třetí místo v holkách, šesté v juniorech a v celkovém pořadí dojela na pěkném 22. místě - takže taky super. A "Láďa" Lukyanuk  zabojoval a než jej zradila technika, tak byl na pěkném 16. místě, doufáme že bude mít jeho rychlost vzestupnou tendenci a z dalšího závodu již doveze body. Tak hodnotím za tento závod, že se nám vydařil a budeme se těšit na další rally."  

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN a AMK RUDÝ ŘÍJEN JUNIOR):
"Na letošní "Brátr" jsme vyslali celkem osm našich posádek a všichni dojeli do cíle. Nejlépe na tom byl opět Alda Sivík, který skončil na krásném 12. místě celkově a připsal nám první body do týmů, za což mu děkujeme. Skvěle zajel i Bany, kterému chybělo málo a bodoval taky, ale druhý "flek" v historicích je velký úspěch. Dalším, kdo předvedl skvělou jízdu, byl Seki, který ze "zadohrabem" potrápil i čtyřkolky a bere druhý "flek" v F2. I náš Chuli podal v pátek dobrý výkon, v sobotu už to bylo horší, po večerní párty byl rád, že dojel do cíle. Našim holkám se moc nedařilo, Kačka dojela až pátá v Lady, ale na asfaltu si vedla skvěle, Johanka na tom byla ještě hůř, když se jí staly osudnými "Tarzani", kde v prvním ji praskla spojovačka a ve druhém jí auto sjelo do šestimetrové rokle a ztratila asi pět minut. Eriček se rval jak velký profík, ale na Maty Lappiho ještě zatim nemá, a tak bere stříbro v těch nejmenších. No a Many - škoda slov. Z Bratřejova odjíždíme spokojeni a hlavně jsme rádi, že všechny naše posádky dojeli do cíle."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Do domácí soutěže odstartoval tým s novými karoseriemi a velkými ambicemi. Bohužel už na asfaltu musel odstoupit pro technické problémy "Gříbek". Naše jednička jela až do poslední vložky dne parádně, sváděla skvělý souboj o čelo v historicích a bavila diváky. Za očekáváním bohužel zůstal Gustavo, na asfaltu se mu nedařilo a na šotolině se vůbec neobjevil. Na vině bylo obnovené zranění nohy. Do cíle nakonec dorazil jen nestor Fagaso, jako bronzový v Historic Trophy a vítěz Jack Daniels Legends. Snad to bude na Rajdu lepší."

Víťa Bobál (Team Manager BOBIN RACING):
"Tento závod jsme v roce 2020 absolvovali poprvé a dle našeho názoru jsme si jako premianti v Next RC Rally vzali opravdu veliké sousto. V pátek po projetí prvních pár metrů z nás opadnul stres a plně jsme se soustředili hlavně na dojetí minimálně páteční etapy. Až na nováčkovské chyby a stále se učící techniku (Tamiya TA-02SW) jsme nakonec zdárně spatřili cíl první etapy. Následovala sobotní etapa a s odstupem času můžu říct, že jsme takové "RC peklo" nečekali. První dvě RZ jsme velice opatrně dojeli pro nás ve spokojeném čase a nasávali jsme nejen atmosféru těch nejlepších průjezdů, ale zároveň jsme na sebe nevědomky přivolali tu nováčkovskou daň formou technických problémů, která ovšem k tomu patří. Nicméně naši náladu postupně zlepšoval fakt, že závod končí až v cíli, takže za slunečného počasí jsme zdárně spatřili cíl této RC legend soutěže. Závěrem bych chtěl moc poděkovat organizátorům jak závodu samotného Bratřejova, tak i všem co se na chodu Nextu podílejí, kamarádům kteří pomůžou a poradí hlavně nám nezkušeným. Úroveň a kvalita celého šampionátu se může pyšnit adeptem top soutěže určitě nejen u nás v ČR. Za rok zase přijedeme velice rádi nejen do Bratřejova. A už teď se těšíme na další závod v pořadí."

 





                                                                                                                                                                                                                         „Loa“ NRC