Absolutní pořadí | Bratřejov 3.-4.7. 2020, startujících - 47 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | David Šintál | Wiegand - Šintál | VW Polo R WRC | Monster Energy Team | 4WD | 31:25,2 | |
2 | Šimon Večerka | Večerka - Večerka | Ford Fiesta R5 | Vest Rally Team | 4WD/Junior | +0:00,7 | |
3 | Tomáš Bílek ml. | Bílek jun. - Bílek | Ford Fiesta WRC '17 | Toksport WRT | 4WD/Junior | +0:42,4 | |
4 | Filip Kopecký | Kopecký - Kopecký | Ford Fiesta RS WRC | Vest Rally Team | 4WD | +0:46,2 | |
5 | Karel Bajza | Tänak - Järveoja | Hyundai i20 Coupe WRC | Doktor Racing | 4WD | +1:11,4 | |
6 | Ivo Šimeček ml. | Ingram - Whittock | Ford Fiesta WRC '17 | Toksport WRT | 4WD | +1:20,4 | |
7 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Red Bull | 4WD/Junior/Lady | +1:25,1 | |
8 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Jameson | Peugeot 208 T16 | Doktor Racing | 4WD | +1:43,6 | |
9 | Dan Nedbal | Gryazin - Fedorov | Ford Fiesta WRC '17 | Toksport WRT | 4WD | +2:00,6 | |
10 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | VW Polo R WRC | Red Bull | 4WD/OldBoys | +2:19,8 | |
11 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Čamlíkov RallySport Zlín | Historic | +4:00,0 | |
12 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Peugeot 306 Maxi | Barum Team | F2 | +5:29,7 | |
13 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Hyundai i20 Coupe WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior/Academy | +5:34,3 | |
14 | Martin Hanák | Peták - Benešová | Toyota Celica GT-Four | AMK Rudý Říjen | Historic | +6:07,0 | |
15 | Ondřej Kalík | Fábián - Radványi | Mitsubishi Lancer Evo X | DX Racing | 4WD | +6:19,0 | |
16 | Eliška Schwábová | Falcón - González | VW Polo R WRC | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +6:37,7 | |
17 | Petr Sekula | Sarrazin - Renucci | Toyota 86 | Barum Team | F2 | +7:42,0 | |
18 | Petr Šíma | Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | M-Sport | 4WD/OldBoys | +7:42,3 | |
19 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Škoda Fabia R5 | Schwáb Racing | 4WD/OldBoys | +8:00,6 | |
20 | Jaroslav Kovařík | Chulykanov - Ivaschenko | Škoda Felicia Kit Car | AMK Rudý Říjen | F2 | +8:37,7 | |
21 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Lancia Delta HF Integrale | Marlboro Dealer Racing | Historic/OldBoys | +8:49,5 | |
22 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Subaru Impreza WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +9:12,8 | |
23 | Matěj Kalík | Suninen - Salminen | Mitsubishi Lancer Evo X | DX Junior | 4WD/Junior | +9:26,2 | |
24 | Jan Červenka | Alessandrini - Alessandrini | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | +10:47,4 | |
25 | Markéta Šimečková | Henningsson - Emilsson | Toyota Yaris WRC | Viking Speed Racing | 4WD/Junior/Lady | +11:11,1 | |
26 | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | Ford Fiesta WRC '17 | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Lady | +12:08,4 | |
27 | Daniel Červenka | Cerrato - Cerri | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic/OldBoys | +12:32,3 | |
28 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Audi Quattro A2 | Belga Team | Historic | +12:37,7 | |
29 | Vladimír Karlík | Bin Sulayem - Morgan | Toyota Celica Turbo | 4 Rombi Corse | Historic/OldBoys | +13:09,6 | |
30 | Erik Ticháček | Ticháček - Ticháček | Seat Cordoba WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Academy | +13:14,9 | |
31 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Porsche 911 GT3 | Belga Team | F2/OldBoys | +13:51,1 | |
32 | Zuzana Šimečková | Törnhult - Wilén | Lancia Delta HF Integrale | Viking Speed Racing | Historic/Lady | +15:41,1 | |
33 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Porsche 911 GT3 | Barum Team | F2 | +15:44,4 | |
34 | Tomáš Bobál | Abbring - Hostens | Subaru Impreza WRC | Bobin Racing | 4WD/Junior | +18:58,1 | |
35 | Martin Karlík | Karlík - Karlíková | Škoda Fabia WRC | Karlík Motorsport | 4WD/Junior | +19:22,5 | |
36 | Michaela Odstrčilová | Steer - Hepperle | Citroën C3 WRC '17 | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Lady | +23:15,4 | |
37 | David Zapletal | Zapletal jun. - Zapletal | Subaru Impreza WRX | Zapa Racing | 4WD/Junior/Academy | +32:02,5 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Ford Escort RS Cosworth | Marlboro Dealer Racing | Historic | elektronika | |
x | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Ford Escort RS Cosworth | Marlboro Dealer Racing | Historic/OldBoys | zdrav.problém | |
x | Ivo Šimeček | Pattison - Watts | Ford Escort RS 1800 | Viking Speed Racing | Historic/OldBoys | řízení | |
x | Marie Jandoušová | Cetinkaya - Güney | Ford Fiesta R5 | Monster Energy Team | 4WD/Lady | elektronika | |
x | Patrik Šimeček | von Thurn und Taxis - Ettel | Peugeot 208 T16 | Doktor Racing | 4WD | motor | |
x | Tomáš Barták | Rossi - Cassina | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD | tech.závada | |
x | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | Toyota Yaris WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior | tech.závada | |
x | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | Toyota Yaris WRC | Belga Team | 4WD/Junior | el.kabeláž | |
x | Jiří Vávra | Suárez - Carrera | Mitsubishi Lancer Evo X | DX Racing | 4WD | motor | |
x | Marek Jandouš | Torn - Pannas | Ford Fiesta R5 | EuroOil Invelt Team | 4WD | zdrav.problém | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
14 |
kompletní časy a výsledky (html) | Wiegand (David Šintál) | 7 |
startovní listina | Večerka (Šimon Večerka) | 4 | |
Kopecký (Filip Kopecký) | 2 | ||
Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) | 1 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Toksport WRT | 1 | Ford | |
2 | Vest Rally Team | 2 | VW | |
3 | Doktor Racing | 3 | Peugeot | |
4 | Monster Energy Team | 4 | Hyundai | |
5 | Red Bull | 5 | Toyota | |
6 | Čamlíkov RallySport Zlín | 6 | Mitsubishi | |
7 | Barum Team | |||
8 | Red Bull Junior |
"28. TOUR VE ZNAMENÍ REKORDŮ" Rekord č. 1 - nejvíc posádek na startu této soutěže za
celou historii - 47 Rekord č. 2 - nejvíce odstoupených posádek v historii - 10 Rekord č. 3 - nejvíc startujících vozů se zadním náhonem
- 3 a k tomu všechny v cíli Rekord č. 4 - poprvé v historii byly na stupních vítězů 2 jezdci z kategorie Junior Trophy Slavná Tour de Cabin International
Rally se tento rok
odehrála již po osmadvacáté. Tato
nejstarší soutěž je kvůli dvoudennímu
formátu
a nejvyššímu koeficientu 3 vždy vrcholem
šampionátu a bývává zvykem, že se
koná
tak nějak v polovině rozjeté sezóny. Ovšem letos,
kvůli dobře známým problémům
s Covidem, to byl teprve druhý závod Next RC Rally
Championship 2020. Prostředí
pro zápolení o body obstarala, jako vždy, obec Bratřejov,
kde se první den se
závodilo na svižných asfaltových tratích u
fotbalového hřiště se zázemím
místní
hospůdky a sobotní část pak byla ve znamení
těžkých horských šotolin okolo
hlavního centra rally. Celkem bylo na programu 14
rychlostních zkoušek a jejich
skladba vycházela z osvědčených minulých
ročníků. První červencový víkend se do
"Brátru" sjelo 47 posádek z 21 světových
zemí. Když International,
tak přece mezinárodní. Takže nejen pestrost, ale i
kvalita startovního pole
měla jistou úroveň. Na startu se sice neukázal
minulý vítěz Kajetanowicz, chyběl
tu taky kvalitní Basso, ale i tak bylo jasné, že nebude
nouze o tvrdé boje o
prvenství. Asi nejvíce skloňované jméno v
tomto ohledu bylo Šimon Večerka,
který má velkou formu a šampionát vede. Ale
určitě nebyl jediným adeptem,
jezdci jako Wiegand nebo Kopecký se taktéž řadili mezi ty
nejpreferovanější.
Ovšem Bratřejov je dlouhý a často nevyzpytatelný,
takže kdokoli z ostatních,
především prioritních, mohl jmenované
favority velmi snadno zaskočit. Asi je na
místě připomenout, že na Tour de Cabin platí pravidlo,
které posílá místo tzv.
VP a případného druhého pokusu, posádky,
jež z nějakého důvodu nedokončí
erzetu, do "věčných lovišť", takže následuje
okamžitý odstup. O to
větší nároky na techniku nebo její
přípravu je tak potřeba brát v potaz. 1. etapa - pátek -
asfalt - 5 RZ 2. etapa - sobota
- šotolina - 9 RZ Do druhého dne odstartovalo 45 posádek, ráno totiž, krom
Grzyba, nenastoupil pro pochroumané uruguayské koleno Gustavo
"Walter" Trelles. No ale nakonec to nebyli jediní odpadlíci. Hned na
první RZ "El Machete" skončil nestor Mike Pattison pro mechanickou
poruchu. No ale "čistky" ve startovním poli pokračovaly i nadále. Co
zkouška, to někdo "ven". Z drtivé většiny byly příčinou odstoupení
technické problémy. Albert von "Jägermeister" und Taxis, Cetinkaya,
Lukyanuk, Rossi, Bergkvist - to je výčet těch, co se s rozjetým závodem museli
smolně rozloučit. A byly i někteří, co se potýkali s problémy, avšak povedlo se
jim přes velký boj erzety dokončit, a byly zaznamenány i nějaké pády se srázu k
potoku, což už vlastně k této rally neodmyslitelně patří. Takže furt se děly
věci, a děly se chvíli i na čele pořadí. Po úvodním měřeném ranním testu šel do
čela trochu překvapivě Tomáš Bílek jun., poté však hned začal úřadovat vítěz
Tour z roku 2018 Sepp Wiegand, který tímto dokazoval, že mu "Brátr"
sedí, vždyť zde dojel vloni druhý za neporazitelným "Kajtem". Na
velice blízký kontakt se ho neustále držel nepolevující Šimon Večerka, ale Sepp
vyhrál oba průjezdy dlouhými RZ "Tarzan", kde si vybudoval nějaký
náskok. V týmech tady zvítězil poprvé v historii Toksport WRT,
před ambiciózním Vest Rally Teamem a Doktor Racingem... Všímáte si, že tam v
trojce nefiguruje Red Bull? To se taky dlouho nestalo. Hlavní pořadatel soutěže (Radek Hobza): Sepp Wiegand
(David Šintál): Chris Ingram (Ivo
Šimeček ml.): Brane Küzmič
(Ondřej Dočkal): Gilles Panizzi
(Josef Pekař): Alex Bengué (Roman
Kalík): Josef Sivík (Aleš
Ticháček): Dániel Fábián (Ondřej Kalík): Stéphane Sarrazin
(Petr Sekula): Henning Solberg (Petr Šíma): Gibo Fagaso (Radek Hobza): Dario Cerrato (Daniel
Červenka): Freddy Loix (Petr
Matulík): Robert Droogmans
(Martin Berger): Tolga Okazinci
(Team Manager TOKSPORT WRT): Rudi Šali (Team
Manager DOKTOR RACING): Roman Kalík (Team
Manager ČAMLÍKOV RALLYSPORT ZLÍN): Sepp Haider (Team
Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, AMK RUDÝ ŘÍJEN a AMK RUDÝ ŘÍJEN JUNIOR):
Franco Paiero
(Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
Páteční etapa bývá podstatně
kratší, než ta sobotní a nic
moc se zde nerozhoduje. Svezení na poměrně rychlých a
pestře udělaných
asfaltech je však opravdu velké a často to nutí
jezdce k velkým výkonům. To se
samozřejmě nemusí vždy vyplatit, tedy "drtit" to hned od
začátku, a
pak třeba přijít o možnost dál pokračovat kvůli
nesmyslné havárii, na druhou
stranu se prostě závodí a hlavně špička to
"drtí" fakt pořád. A to i
bez ohledu na počasí. Ono totiž sprchlo, a ne málo.
Naštěstí zásadní déšť
probíhal jen ve fázi stavby tratí a v podstatě v
průběhu soutěže to začalo
dobře osychat, a tak se většina odehrála v podstatě na
suchu. Velmi těsná
přetahovaná o vteřinky vznikla ze začátku mezi už
zmiňovanou trojicí - Večerka,
Wiegand, Kopecký, a právě posledně jmenovaný byl
nakonec tím, jenž vedl závod
po úvodní etapě. Filip všem poodjel hlavně ke
konci dne, kdy měl pak náskok 11
sekund na druhého Šimona, na třetím místě
byl velice rychlý Tom Bílek jun.,
těsně následovaný Wiegandem a pátým
Tänakem. Nelze nezmínit diváckou kulisu. Ta
byla v pátek opravdu výborná, místní
fanoušci se zde sešli v opravdu hojném
počtu, skandovali, povzbuzovali jezdce i jezdkyně a při
závěrečné RZ
"Circus Maximus", což je známá paralelka, byli často na
"maximus" rozvášnění. Dokonce se vybíraly i
sázky na vítěze
jednotlivých duelů, prostě velký náboj. Tuhle
vynikající atmosféru ještě
doplňoval komentář přes "reprák". Tudíž
velká show, snad už jen ten
ohňostroj chyběl. Opět jsme zde byli svědky velkého
nasazení závodních dvojic,
což vyústilo i v pár lehčích havárek a
různých excesů. Nikdo ale nic zásadního
"nevyvedl", jediným odstoupeným tady byl Grzegorz Grzyb,
což bylo
ovšem způsobeno elektronickou závadou - i když
možná po nějakém nárazu. Velká
škoda, jelikož "Grzýbek" to měl dobře rozjeté a
navíc svým jezdeckým
stylem byl u přihlížejících velmi
populární.
Po přesunu k chatě, tedy do hlavního centra, čekala na
zúčastněné nocující tradiční
afterpárty (letos dost "výživná") spojená
s konzumací famózního guláše
připraveného v originálním turbo-kotlíku od
pana
vedoucího cateringu Pavlíka "Fufara" Konečného.
Po předchozích deštích (což přiživil i ten páteční)
panovala jistá obava, jak budou předchystané tratě vypadat. Nakonec to nebylo
překvapivě vůbec hrozné, povrch byl sice vlhčí, ale rozhodně lepší, než kdyby
bylo totálně vysušeno a prašno, což se tady už taky několikrát zažilo. Je
faktem, že některé části úseků byly horší na pohyb soutěžících za auty, či
vedle nich, ale vesměs se vždy jednalo jen o krátké pasáže, navíc v průběhu dne
bylo významné teplo a povrch vysychal. Hlavní pan pořadatel se stále snaží
tvořit a letos se to projevilo vynecháním nebo upravením těch dříve rozbitých
kousků tratí a nalezením několika nových částí erzet, což bylo jednoznačně ku
prospěchu.
Pořadí už sice dostávalo jakési "tvary", jenže
po přesunu a krátké přestávce byla na řadě
nechvalně zrádná sekce nad chatou. A
tady na těchto těžkých specifických tratích se
velmi často rozhoduje a
relativně solidní předstih před soupeři nemusí být
jistým, jak to vesměs jinak bývává
u ostatních soutěží. Jako každoročně se tady
odehrála pěkná show při průjezdech
"tú rúrú", kde asi divácky
nejvděčnější akci předvedl sběratel žen,
milovník mincí a nově i pestrých ponožek
Vladimír Bin Sulayem. Nad
"chajdou" stihli odpadnout ještě další dva
bojovníci, co to měli
navíc hezky rozjeté - Suárez a Torn. V boji o
čelní příčky stále vládl Wiegand,
a to zejména po "El Condorovi", kde se mu podařilo
navýšit náskok až
na parádních 17 vteřin. Jenže, jak známo, na
těchto těžkých specifických
tratích nad chatou, se velmi často rozhoduje a relativně
solidní předstih před
soupeři nemusí být jistým, jak to jinak vesměs
bývá u ostatních soutěží. Přesto,
že německý borec jel na oko neskutečně dravě, začal ho dost
stahovat mladý
Šimon Večerka, jenž taky letěl jak "šutr". A panovaly zde
docela
zajímavé časové rozdíly mezi
některými soupeři. To platilo i na úplně poslední
erzetě v souboji o první "flek", když "Véča" zřezal
"Wígiho" o 9 sekund. V konečném
účtování se však z prestižního
vítězství radoval Sepp Wiegand, čímž potvrdil, že
po loňské trošku sporadické
sezóně, chytl zpátky svoji nespornou rychlost.
Stříbrný Šimon Večerka zaostal
jen o 0,7s, což je po tak dlouhé soutěži naprosto nicotný
rozdíl. "Seppiště"
připomenul své zdejší prvenství z roku
2018, když vyhrál nad Bassem o 0,8s.
Více těsnější to bylo naposledy v roce 2007, a ten
rozdíl už asi nikdo
nepřekoná. Šimon tedy skončil jen o "fousíček"
druhý, ale upevnil si
pozici v jasném vedení v "mistráku". Bronz byl
dlouho otevřený,
přetahovačku mezi Tomem Bílek jun. a Fildou Kopeckým
vyhrál nakonec ten prvně
jmenovaný junior-mládežník. Filip, vedoucí
po prvním dnu si tedy domů odvážel
nepopulární "bramboru". Jako pátý byl
klasifikován estonský pohodář
Ott Tänak, jenž si pochvaloval novou techniku, která jej
nenápadně avšak účelně
zrychluje. Nedaleko za ním dokončil soustředěný Chris
Ingram, v pořadí pak
následovala nejlepší "děvčica" všech dob
Molly Taylor, jíž se po čase
opět povedlo udržet za sebou celkově osmého pana "red knee
socks" Brane
Küzmiče. Bodující desítku zvládl i
letos rozjetý Nikolay Gryazin a posledním z
těch co něco "uzmuli" byl taky slavný "klošomil" Gil
Panizzi, očekávající po loňském bronzu, a
letošním momentálním "odpadu"
jezdců asi malinko lepší výsledek.
Do Bratřejova našlo cestu celkem 16 soutěžících ve
věku do 15 let, z toho 6 děvčat. O prvních třech místech asi nebylo pochyb, i
když stát se mohlo cokoliv. Ale nic nestandardního se v tomto ohledu
neodehrálo, takže po dalším jasném prvenství Šimona Večerky si pro
stříbro dojel rovněž dravý Tom Bílek jun., třetí "flek" brala
spolehlivá "Taylorka". Jistým úspěchem je i čtvrté místo mladého
"Véčkaře" Lappiho a páté Emmy Falcón. Oni vůbec všichni junioři a
také juniorky zaslouží pochvalu za dokončení, a kdo z nich projel Tour bez
problémů, zaznamenal skvělý a v mnoha případech i životní výsledek.
Startovní pole vždy zdobí
krásné historické
"káry", letos se jich na startu sešlo 11. Velmi
vyrovnaný souboj
spolu od začátku sváděli Alex Bengué a Grzegorz
Grzyb, polský borec však v
poslední RZ prvního dne smolně odstoupil z 1.
místa. To tedy pak zaujal neméně
kvalitní a zkušený Francouz Bengué,
který už neměl významnější konkurenci. Alex
předváděl s předepsanými historickými pneu
skutečně precizní jízdu a chvílemi
dokonce atakoval absolutní bodovanou desítku.
Reprezentant Čamlíkova tak nyní
vede průběžnou klasifikaci s nemalým náskokem.
Druhým mužem Bratřejova byl
konzistentně jedoucí Pepa Peták, jenž tento rok
zažívá fantastickou sezónu.
Bronz v cíli bral ostřílený matador Gibo Fagaso s
krásnou novou Deltou v
barvách Marlboro. Do top 5 se v závěru na úkor
jiných mazáků protlačila dvojice
Lancií stáje Cerv Martini Racing v pořadí
Alessandrini a Cerrato, což je pro
oba senzačním úspěchem.
Pro dvoukolky je "Brátr" samozřejmě velmi
náročnou soutěží, přesto se jich tady objevilo 5 a z toho
dokonce z hned tři odvážlivci
se zadním náhonem. Velmi nečekaným faktem bylo, že
všichni závodníci této kategorie
zdárně soutěž dokončili. To tady nebývá k
vidění moc často. Největším favoritem
byl úřadující mistr Jožka Sivík,
který nasadil krásný Peugeot 306 Maxi v
barvách Barum Teamu. Josef nezklamal, suverénně
zvítězil a dokonce dojel na vynikajícím
12. místě absolutně. Na stříbro si brousilo zuby duo
Chulykanov a Sarrazin,
nakonec byl ale jasně lepší francouzský
velezkušený "gastroturista",
jenž navíc pilotoval Toyotu poháněnou zadními
koly. Ale pilotoval ji opravdu
fantasticky, o čemž hovoří i celkový výsledek.
Třetí pozici tak vybojoval dravý
Rusák Chulykanov s Felicií. S jakýmsi odstupem pak
následovali dva "zadohraby"
značky Porsche. Lépe dopadl Belgičan Robert Droogmans s tradiční "zebrou" a bez
výraznějších problémů spatřil tentokrát cíl, i přes "zemědělské" vůle
u svého vozu, vídeňský velkostatkář a "rančmeister" Manfred Stohl.
Do závodu odstartovalo 8 dívek a slečen.
Další
jednoznačné prvenství zaznamenala dle
očekávání Molly Taylor, za ní to pak ale
nebylo zas moc "nalajnované". Když v sobotu z druhého
místa odpadla
posmutnělá Cetinkaya, na stříbrném postu se pak
usadila malá živá španělská
"ďáblice"
Falcón, kterou na stupně vítězů doprovodila
bronzová Kája Kalíková. Pro obě
mladice je další účast na "bedně" skvělým
výsledkem. Jako čtvrtá
"děvucha" soutěž dokončila Švédka Henningsson,
zažívající v poslední
době famózní vzestup - jen tak dál Charlotto. Na
pátém "fleku"
skončila Catie Munnings, která se dlouho držela o něco
výš, těžké šotolinové
tratě této britské závodnici moc nesvědčily.
Jedinou "nejuniorkou" v
cíli byla šestá Ida Törnhult pekelně
krotící historickou
"Integrálku", no a cíl spatřila i přes paraskok ze
srázu německá
bojovnice Johanna Steer.
V hodnocení těch nejmladších jezdců do 10. roků se tady
potkali tři bojovníci. A všichni tři zvládli tuhle nelehkou soutěž na výbornou
a úspěšně dojeli do cíle. Jednoznačným vítězem byl dobře známý Esapekka Lappi,
na druhé pozici byl klasifikován taktéž populární Eriček Ticháček, bronz si
domů odvážel pohodář Davídek Zapletal. Výborná práce, kluci.
Na start se postavilo 10 jezdců spadající do této
zajímavé kategorie pro "pětačtyřicátníky" plus výše. Nejlepším z nich
se stal "vlající vlas" Gilles Panizzi, druhý dojel Stéphane Sarrazin,
a to jen velice těsně před bronzovým Henningem Solbergem. Jen nedaleko za ním
byl letos dost dobrý Ital Zanussi, do nejlepší pětice se vešel ještě nestor Gialberto
Fagaso.
28. ročník Tour de Cabin Int. Rally byl ozdoben jednou
zajímavostí, když pořadatel vypsal
speciální trofej pro závodníky
startující v
Bratřejově do roku 2005 a zároveň disponující
historickým vozem. 5
"kousků" na startu, ale jen 3 v cíli. Očekávala se
jakási vyrovnanost
mezi jednotlivými "starými harcovníky",
ovšem tak trochu podle
očekávání vyhrál Španěl Fagaso. Na
ostatních příčkách se ale schylovalo k
zajímavým soubojům. V sobotu ráno z těchto bojů
museli odpadnout Trelles a
Pattison, takže si to o stříbro rozdali Loix a Bin Sulayem,
kteří v uvedeném
pořadí takto rally dokončili. Ale byl to mezi nimi dlouhý
a prestižní duel.
Ohlasy některých účastíků:
"Velké
poděkování organizační skupině Nextu i všem ostatním za pomoc při přípravě a v průběhu
soutěže. Dvoudenní rally ve třech lokalitách je na organizaci očistec a bez
vzájemné pomoci by to nešlo uspořádat. Díky."
"Do závodu jsem šel s tím, že se chci držet co nejvýš. Ale od začátku
šlo vidět, že s klukama z Vestu to nebude snadné. První den šlo klasicky o
udržení kontaktu se špičkou. Po zajímavé noci se šlo na šotolinu. Tam se mi
konečně začalo dařit. Postupně jsem si vybudoval náskok nad Šimonem, ale po
přesunu nad chatu se mi přestalo dařit. Jel jsem jistotku a Šimon stahoval,
nakonec jsem vyhrál s náskokem 0,7s. Za mě mega spokojenost, druhý vyhraný Tour
de Cabin, takže jsem mega rád. Musím pochválit tratě, ty byly za poslední roky
asi nejlepší, nové pasáže, super příprava a navíc super organizace. Třeba se
letos na Nextu ještě ukážu…."
"Nebyl moc čas na nějakou přípravu a jel jsem s autem tak, jak se mi
vrátilo po zapůjčení. První den jsem se chtěl držet v top 10 a zároveň mít co
nejmenší ztrátu, což se dařilo tak napůl. Jel jsem Pirellky a jízda byla
pocitově dost rychlá, ale kluci mi ukazovali, že to jde ještě rychleji.
Poslední paralelní RZ jsem nechtěl úplně tlačit, ale zároveň jsem nechtěl být
poražen Taxisem, ale to se nepovedlo a dostal jsem 4s obklad a Taxis odcházel s
úsměvem na jeho německých líčkách a já spokojený, že jsem dokončil první den.
Při chystání auta na šotolinu jsem zjistil, že auto je rozpadlé na salát a sám
jsem se divil, že jsem dojel. Po celkem divoké noci začal den druhý. Cíl byl
utrhnout co nejvíce bodů. Přede mnou byli zkušení Panizzi a Küzmič asi 2s, a
Taylorka 15s. Nasadil jsem nové ARP blocky a snažil se tlačit. Byl to boj o
sekundy, ze kterého jsem vyšel ve svůj prospěch já, ale zároveň Taylorka měla
zrovna svůj den a stáhla ztrátu z prvního dne a ještě mi nadělila 9 sekund do
poslední sekce. Před posledními třemi erzetami jsem se rozhodl udělat geometrii
a hned od prvního metru jsem si nadával, že jsem to neudělal už předtím. Před
poslední RZ jsem měl náskok cca půl sekundy na Taylorku a tu jsem se rozhodl
vypustit, ať to dopadne jak to dopadne, důležité bylo udržet se v týmech. Jel
jsem klidnou stopu a před cílem jsem si říkal, že to bude propad. No, časomíra
ukázala 4. čas a 4s náskok, a tak jsem skončil na 6. místě. Pořadatelům díky za
skvělé závody a všem za skvělé souboje."
"Brátr je náročný!
Neodpouští! Je tvrdý jak na fýzu tak
psychiku.
Brátr je legenda, která si zaslouží respekt. A
především rozhoduje sobota a ne
pátek. A proto jsme nastavili auto hlavně na sobotní
sekci a páteční odjeli s
takovým hybridním nastavením. A nebylo to
nejhorší celkově vzato. Klasicky se
nám nepovedla "parapotvora", ale to je asi tradice a už s
tím ani
vnitřně nebojuju. V sobotu se nám závodilo velmi
slušně. Tratě u potoka jsou v
luxusním stavu. Nové úseky se velmi osvědčily!
Bohužel se nám nepovedl ani
jeden "Tarzan" a nabrali jsme tam velkou velkou ztrátu, a to
znamenalo odsun na osmé místo, které jsme na
rozbitých tratích nad chatou
ubránili v jednom momentu s veeeelkým
štěstím. Celkově to byl krásný závod
plný
soubojů a emocí. Osmé místo bereme a jsme
rádi. Mohlo to být lepší, ale na
druhou stranu to mohlo skončit průšvihem. Je třeba poděkovat
prvně Raďochovi,
za tu péči o tratě, "Hříbkovi" za jeho pomoc na
vícero frontách,
Lucce za pomoc při nošení hodin, všem co pomohli
při přenášení cíle atd. a v
neposlední
řadě Fufarovi za ten supr gulášek."
"Letošní "Brátr" byl super. V pátek jsme si zvykali na novou
elekroniku a i s šotolinovým nastavením jsme zajeli velmi slušně. Mrzí jen
prohra na paralélce s Taylorkou. Sobotní tratě byly fantastické, povrch byl po
dešti přímo ideální. Chtěli jsme zabojovat alespoň o 6. místo, ale porucha v RZ
11 nás poslala na 10. místo. "Brátr" jsme si opravdu užili, velké
díky hlavnímu pořadateli."
"Pořadatelům poděkování za precizně připravené tratě. Páteční
část závodu byla ve znamení boje o vteřiny s Davidem Sedláčkem, což bylo
super a závod jsem si užíval. Jenže v páté RZ David odstoupil a já již měl
velký náskok na ostatní kluky v kategorii. A tím byl dán cíl na sobotu - nic
neutrhnout a dojet do cíle, a když se zadaří, tak zabojovat o body do celkového
pořadí. Sobotní RZ byly na pohled mokré, ale gumy držely a jízda byla
super. Postupem dne jsem se dostal až na 11. místo celkově a vyhrál jsem v
kategorii. Takže ze závodu si vezeme slušnou porci bodů, která se nám bude
hodit, jak v kategorii tak v týmu."
"První slova by podle mě měla patřit organizátorům.
Všechna čest, musela to být dřina, udělat všechny opravy, nové úpravy a k tomu
všemu v zády s počasím, které moc nepřálo. Vše prostě perfektně připraveno a
závody skvělé. Tak ještě jednou díky. Mrzí mě asi jen jedna věc, že se zase
bude čekat na další "Brátr" celý rok. K samotnému závodu. V pátek to
bylo spíše trápení, čekal jsem od sebe lepší výkon. Bojoval jsem celou dobu s
nastavením. Nebyl na auto spoleh, chodilo nevyzpytatelně přes střechu příliš
často. V sobotu to už byla jiná kapitola. V lese bylo dost mokro a dvoukolce to
kupodivu vcelku vyhovovalo. Trefil jsem i nastavení auta, bylo perfektní. A
kromě výměny baterek nebylo potřeba nic řešit. Nakonec z toho bylo celkové 12.
místo a dva body do hodnocení týmů. Zde jsem je fakt nečekal. Letošní
"Brátr" tedy nemohu hodnotit jinak, než jako nejpovedenější, co jsem
tu jel. Závěrem ještě pochvala juniorovi, který celé dva dny jel víc než slušně
a poslední RZ v jeho podání byla perfektní, nestíhal jsem a nevěřil, jak jde
kterou zatáčku projet."
"Letošní ročník
Bratřejova byl parádní, za mě to je a vždy bude
nejlepší závod na
Zlínsku. Málem
jsem měl bod do týmu, kdybych na paralelce nevyzul gumu a pak
nespadl. Ale to
je jedno, protože kdyby byly v....atd. Jen škoda toho Jirky,
protože dvě erzety
před koncem se mu posunul motor a kvůli tomu odstoupil. Za to Matěj si
zajel
pěknou 24. pozici."
"Úžasná těžká soutěž, která prověřila techniku i jezdce. Páteční asfaltová
část nám sedla a dokončil jsem ji bez problémů. Sobotní šotolina byla ze
začátku vlhká, a to nám na zadokolku sedělo. Během dne trať trochu oschla a
začali jsme ztrácet cenné vteřinky. V RZ 13 jsem na startu zjistil povolené
řízení a musel jsem hodně zvolnit, abych ji dokončil. Po opravě v servisu jsem
poslední erzetu zatáhl a povedlo se nám dojet v kategorii 2WD a V45 na 2. místě
a jsem velice spokojený s výsledkem. Yokomo YD-02 2WD jede super v základu a
motor Johnson spolehlivě stačil. Všem pořadatelům patří dík a guláš byl super a
i počasí a atmosféra úžasná. Snad nám vyjde i účast v roce 2021."
"No, asi takhle. Páteční úkol zněl - moc
neztratit na asfaltech, které
mi moc nejdou, a v sobotu ta šotolina už nějak půjde. A ono to
nějak šlo už v
pátek, ale ve speciálce se po ťukanci o obrubník
auto zastavilo a podařilo se oživit
asi po půl minutě. V sobotu tak bylo co dohánět. Moc se mi
líbily nové úseky "Tarzana",
takhle skvěle postavené tratě ještě na "Brátru"
nebyly. Po deštích
fajně zamoklé, což mi sedí, ale s mojím břichem
jsem musel hledět na to, abych
se spíš místy nepřerazil. No páteční
ztráta po pár RZ zlikvidována, a pak už
boj se staříky. Nakonec z toho vyšlo 18. místo
celkově a 3. místo v OldBoys, i
když na druhého Sarrazina po mém zátahu v
poslední RZ zbývaly jen 2 desetiny. Děkuji
pořadatelům za skvěle připravenou rally! Gratuluji Dejvovi k
vítězství, aj
Šimon jel skvěle! A děkuji Matějovi za pomoc s postavením
stanu!"
"Úvodní zkoušky
byly po dešti v některých úsecích jako na ledu, neskutečně to klouzalo. Začali
jsme obezřetně, protože na asfaltové části rally se o výsledcích příliš
nerozhoduje. S osychající tratí jsem se už cítil pevnější v kramflecích a
snažil se tlačit, což se povedlo a den jsme zakončili jako druzí v historicích.
Zásadní část závodu v horách jsem si užil, tratě byly po deštích paradoxně ve
výborném stavu. Časově to nebylo úplně dle mých představ, ale svezl jsem se
náramně, ovšem s velkou dávkou opatrnosti, neboť ve startovním poli to
vypadalo jako u Waterloo, odpadalo jedno auto za druhým a já chtěl hlavně
dokončit. Nad chatou už jsem jel "na hyenu", došly síly, fakt jsem už
nemohl, to pořadatelství na mně dolehlo. No nic, dojeli jsme do cíle jako třetí
v historicích a vítězní mezi pamětníky, což beru jako úspěch a jsem spokojený."
"Na soutěž v Bratřejově jsme se hrozně těšili. Náš
první cíl byl, aby jsme spolu s týmovým kolegou Alessandrinim vůbec dojeli, což
se povedlo. Že naše historické Lancie budou tak dobře fungovat, jsme ani
nečekali a jsme rádi za body, které jsme získali. Trať byla super, a super byla
i atmosféra během závodu, děkujeme."
"Tour je každoročně náročnou soutěží, která je plná záludností, proto jsme
k ní přistupovali s jistým respektem. Chtěli jsme dojet, což se nám už po druhé
za sebou podařilo, hlavně jsme si chtěli vyzkoušet naši zánovní Audinku na těžkých
šotolinách. Musíme říct, že to auto jede fakt neskutečně. Vše fungovalo na
výbornou a neměli jsme sebemenší problém. Na asfaltech jsme začali možná až moc
opatrně, ale pak jsme zvyšovali nasazení a výsledkově to nebylo vůbec špatné.
Hodně jsme se "hecli" na paralelce, kde se nám podařilo zdolat
navrátilce Bin Sulayema - tímto chceme poděkovat místním fans, kteří si na nás
vsadili, za podporu. Sobota v horách pak už byla samozřejmě o něčem jiném.
Tratě sice byly méně rozbité jak vloni a jelo se na nich dobře, jen ten pohyb
vedle auta nebyl moc jistý, někde to pod nohama významně klouzalo, a tak jsme to
pojali s jakousi obezřetností i za cenu toho, že nás asi začnou někteří soupeři
"mlátit". Největší náš rival byl opět Bin "Vladimírek" Sulayem.
Ten si aplikoval stylovou pracovní obuv, z níž čouhaly originální ponožky zn. Milka
a chytly v něm takové "saze", že nás velmi rychle převálcoval. Pak
měl ovšem technický problém, což ho dost zdrželo a my vycítili novou šanci.
Nakonec se nám ho s vypětím všech sil podařilo udržet a v cíli jsme se tak
mohli radovat z překvapivého druhého místa v pořadatelské trofeji Jack Daniels
Legends. Takže za nás to byl velmi podařený ročník. Závěrem chceme poděkovat
"kotelníkovi" Fufarovi za ten skvělý guláš."
"Byla to tradičně těžká rally. Nám sice auto
fungovalo dobře, ale v sobotu na šotolinách to byl opravdu očistec, bylo to
fakt fyzicky náročné. S výsledkem jsme určitě spokojeni, ale s naší jízdou už moc
ne."
"Poprvé jsme se ukázali v plné síle a chlapci předvedli,
že jsou ve skvělé formě. Nebyl to jednoduchý víkend. Gryazin měl od prvního dne
problémy s poloosou a pomalu snižoval ztrátu na zbytek, bylo z toho nakonec 9.
místo. Ingram pro nedostatek času věnovat se přípravě techniky pomalu látal
dohromady auto a pomalu zrychloval, a vytáhl se až na 6. místo. Tom Bílek jun.
byl na asfaltu jak doma a svou rychlostí okupoval hned top 3. Na šotolině
tlačil dál a i přes pár trefených cílů a tahání auta z potoka vyjel skvělé 3.
místo celkově. Druhý závod a hned triumf na nejdůležitější soutěži sezóny je
sen. Ale ještě máme co dělat, aby jsme se dostali na vrchol, protože ostatní
týmy nám to zadarmo nenechají."
"Třetí místo v týmech na této soutěži bereme. Ott se
předvedl ve velmi dobrém světle - zde jsem maximálně spokojen. Branne mohl
zajet lépe, ale ... no ... budiž. Avšak mladý Taxis se nám trošku vymkl
kontrole. Ne každý předvede takové "čoromoro", ale my věříme, že si
to do budoucna odpustí a bude bojovat za náš mančaft a nosit body. Uvidíme u
Manfréda na Rajdu…."
"S Benguém velká spokojenost, opět se kousek
posunul na 1. místo v Historicích a dojel i 11.
celkově, tím zajistil body pro team - super . Karolínka taktéž
zabojovala a po pátečních technických problémech vše v sobotu dohnala, a veze
body opět za třetí místo v holkách, šesté v juniorech a v celkovém pořadí
dojela na pěkném 22. místě - takže taky super. A "Láďa"
Lukyanuk zabojoval a než jej zradila technika, tak byl na pěkném 16.
místě, doufáme že bude mít jeho rychlost vzestupnou tendenci a z dalšího závodu
již doveze body. Tak hodnotím za tento závod, že se nám vydařil a budeme
se těšit na další rally."
"Na letošní "Brátr" jsme vyslali celkem osm
našich posádek a všichni dojeli do cíle.
Nejlépe na tom byl opět Alda Sivík,
který skončil na krásném 12. místě celkově
a připsal nám první body do týmů, za
což mu děkujeme. Skvěle zajel i Bany, kterému chybělo
málo a bodoval taky, ale druhý
"flek" v historicích je velký úspěch.
Dalším, kdo předvedl skvělou
jízdu, byl Seki, který ze "zadohrabem" potrápil i
čtyřkolky a bere
druhý "flek" v F2. I náš Chuli podal v
pátek dobrý výkon, v sobotu už
to bylo horší, po večerní párty byl
rád, že dojel do cíle. Našim holkám se moc
nedařilo, Kačka dojela až pátá v Lady, ale na asfaltu si
vedla skvěle, Johanka
na tom byla ještě hůř, když se jí staly osudnými
"Tarzani", kde v
prvním ji praskla spojovačka a ve druhém jí auto
sjelo do šestimetrové rokle a
ztratila asi pět minut. Eriček se rval jak velký profík,
ale na Maty Lappiho
ještě zatim nemá, a tak bere stříbro v těch
nejmenších. No a Many - škoda slov.
Z Bratřejova odjíždíme spokojeni a hlavně jsme
rádi, že všechny naše posádky
dojeli do cíle."
"Do domácí soutěže odstartoval tým s novými karoseriemi a velkými ambicemi. Bohužel
už na asfaltu musel odstoupit pro technické problémy "Gříbek". Naše
jednička jela až do poslední vložky dne parádně, sváděla skvělý souboj o čelo v
historicích a bavila diváky. Za očekáváním bohužel zůstal Gustavo, na asfaltu
se mu nedařilo a na šotolině se vůbec neobjevil. Na vině bylo obnovené zranění
nohy. Do cíle nakonec dorazil jen nestor Fagaso, jako bronzový v Historic Trophy
a vítěz Jack Daniels Legends. Snad to bude na Rajdu lepší."
"Tento závod jsme v roce 2020 absolvovali
poprvé a dle našeho názoru jsme si
jako premianti v Next RC Rally vzali opravdu veliké sousto.
V
pátek po projetí prvních pár metrů z
nás opadnul stres a plně jsme se
soustředili hlavně na dojetí minimálně
páteční etapy. Až na
nováčkovské chyby a stále se učící
techniku (Tamiya TA-02SW) jsme nakonec
zdárně spatřili cíl první etapy.
Následovala sobotní etapa a s odstupem
času můžu říct, že jsme takové "RC peklo" nečekali.
První dvě RZ jsme
velice opatrně dojeli pro nás ve spokojeném čase a
nasávali jsme nejen
atmosféru těch nejlepších průjezdů, ale
zároveň jsme na sebe
nevědomky přivolali tu nováčkovskou daň formou
technických problémů, která
ovšem k tomu patří. Nicméně naši
náladu postupně zlepšoval fakt, že závod
končí
až v cíli, takže za slunečného počasí jsme
zdárně spatřili cíl této RC legend
soutěže. Závěrem bych chtěl moc poděkovat organizátorům
jak závodu samotného
Bratřejova, tak i všem co se na chodu Nextu
podílejí, kamarádům kteří pomůžou a
poradí hlavně nám nezkušeným.
Úroveň a kvalita celého šampionátu se
může
pyšnit adeptem top soutěže určitě nejen u nás v ČR. Za
rok zase přijedeme
velice rádi nejen do Bratřejova. A už teď se
těšíme na další závod v pořadí."