Výsledky
XX. Caterpillar Rally 2021

 Absolutní pořadí  Zlín, 23.5. 2021, startujících - 46 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Šimon Večerka       Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD 22:19,393
2 Tomáš Bílek ml.    Bílek jun. - Bílek Toyota Yaris WRC Vest Rally Team 4WD +0:44,299
3 Karel Bajza            Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC Doktor Racing 4WD +0:46,823
4 David Vaculík Vaculík - Vaculík Škoda Fabia R5 RR Team 4WD/Junior +1:19,088
5 Ondřej Dočkal       Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +1:29,771
6 David Sedláček Grzyb - Mazur Ford Escort RS Cosworth Marlboro Dealer Racing Historic +1:47,255
7 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Ettel Škoda Fabia R5 Doktor Racing 4WD +1:53,294
8 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Red Bull 4WD/Lady +1:58,694
9 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Ford Fiesta RS WRC Toksport WRT 4WD +2:14,967
10 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic +2:25,898
11 Richard Vávra Yates - Edmondson Mitsubishi Lancer Evo X DX Racing 4WD/Junior +2:29,763
12 Josef Pekař Panizzi - Panizzi VW Polo R WRC Red Bull 4WD +2:36,787
13 Jiří Vávra Suárez - Carrera Mitsubishi Lancer Evo X DX Racing 4WD +3:09,752
14 Ondřej Kalík Fábián - Kaszás Mitsubishi Lancer Evo X DX Racing 4WD +3:16,048
15 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Toyota Yaris WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +3:17,121
16 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +3:20,757
17 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 4WD/OldBoys +3:30,612
18 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Peugeot 306 Maxi Barum Team F2 +3:42,449
19 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +3:43,426
20 Václav Březík V.Březík - Březík Subaru Impreza WRC Valachia Racing Team 4WD/Junior +3:55,462
21 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic/OldBoys +4:09,525
22 Dominik Zapletal Zapletal - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior +4:38,783
23 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +4:58,289
24 Jan Rohel Dirtl - Pattermann Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +5:02,631
25 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Toyota Yaris WRC TB Racing 4WD +5:11,671
26 Tomáš Bobál Abbring - Hostens Škoda Octavia WRC RC Lukov 4WD/Junior +5:17,581
27 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Hyundai i20 Coupe WRC Schwáb Racing 4WD +5:29,664
28 Petr Šíma H.Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/OldBoys +5:52,541
29 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Škoda Octavia WRC Michel's Racing 4WD/Junior/Lady +6:06,957
30 Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan Toyota Celica Turbo 4 Rombi Corse Historic +6:07,737
31 Adam Škach K.Rovanperä - Halttunen Subaru Impreza WRC DX Junior 4WD/Junior +6:13,766
32 Eliška Schwábová Falcón - González Subaru Impreza WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +6:17,973
33 Ivo Šimeček Pattison - Watts Honda Civic VTi Viking Speed Racing F2/OldBoys +6:18,781
34 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Toyota Yaris WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +6:45,373
35 Tomáš Barták         Rossi - Cassina Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD +6:50,015
36 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +7:02,139
37 Josef Březík J.Březík - Březík Subaru Impreza WRX Valachia Racing Team 4WD/Junior +8:22,217
38 Michal Odstrčil Stohl - Müller Škoda Favorit 136 L Barum Team F2 +8:51,993
39 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2/OldBoys +8:56,668
40 Matěj Kalík Suninen - Salminen Mitsubishi Lancer Evo X DX Junior 4WD/Junior +9:09,403
41 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +9:42,004
42 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Škoda Octavia KitCar Michel's Racing F2/Lady +10:32,813
43 David Zapletal Zapletal jun. - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior/Acad. +14:03,922
44 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW M3 JP Racing Historic/OldBoys +15:38,894
45 Filip Palkovič Greensmith - Patterson Škoda Octavia WRC Barum Team Junior 4WD/Junior +15:55,153

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Škoda Felicia KitCar Zumar RC Team Řetechov F2 neúčast na vyhlášení

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Večerka (Šimon Večerka) 6
startovní listina Tänak (Karel Bajza) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Doktor Racing 1  Škoda
2  Vest Rally Team 2  VW
3  RR Team 3  Peugeot
4  Red Bull 4  Ford
5  Marlboro Dealer Racing 5  Toyota
6  DX Racing 6  Hyundai
7  Toksport WRT 7  Mitsubishi
8  ASport Rally Team 8  Lancia







"RC RALLY SRDCEM"

 

Po dlouhé vynucené přestávce se ty RC Rally "vody" konečně rozproudily. Jubilejní 20. ročník Caterpillar Rally byl po dlouhé pauze konečně startem do sezóny. A byla to dokonce první "pořádná" oficiální RC Rally v ČR. I přes veškerá vládní opatření proti covidu - tedy přesněji řečeno - jakési rozvolnění o uspořádání těchto akcí vyšlo cca 10 dní před startem, napnula organizační skupina NEXT RC Rally veškeré síly a ihned a rychle se začalo vyjednávat s potřebnými státními úřady a vymýšlet, jak to celé musí proběhnout. Samozřejmostí v tomto ohledu bylo předstartovní testování všech zúčastněných na covid, zrušení shakedownu a UP, nutné rozdělení lidí do dvou zcela oddělených servisních zón (včetně dvojí rozpravy) a dodržování všech těch vládních pravidel. Sice jsme u toho jako pořadatelská parta "uronili krev", ale povedlo se a ukázali jsme tak všem organizátorům RC komunit jakousi cestu, že i v této nevlídné době to za jistých okolností prostě jde a můžeme provozovat náš milovaný sport. Takže se pořadatelé nebojte, všechno jde, když se chce (i když to snad bude za chvíli možná jednodušší - díky rozvolnění)...

Tak a teď něco k tomu Caterpillaru. Tedy k průběhu. Trošku pozlobil déšť, naštěstí ne moc výrazný, jinak vše na připravených 7 rychlostních zkouškách s tradičně střídajícími se povrchy zafungovalo. Včetně těsných bojů a velkého nasazení jednotlivých posádek. Na startu se jich 23. května potkalo celkem 46. Slušný počet, ovšem někteří očekávaní zde chyběli. Loňský mladý mistr Šimon Večerka od začátku ukazoval, kdo je tady ten nejlepší a v podstatě nedal nikomu žádné velké šance, aby jej ze zlatého postu vyřadil. Takže Šimon opět - i po té dlouhé obecné závodnické přestávce - vítězem. Na "bedně" se tak trochu "točili" loňský caterpillární vítěz Tänak a Tomáš Bílek jun., oba jeli velmi razantně, což tedy platí i o "blonďákovi" Večerkovi. Na uklouzaném povrchu to bylo často velice hezké "pokoukání". Stříbro nakonec "vybral" mladý Tomáš, takže na estonského krotitele Hyundaie zůstala jen o 2,5s příčka třetí. Ale nádherný souboj. Ostatní už byli lehce časově vzdálení, ale o ty další bodované místa byla taky "mela". Parádní čtvrtou pozici si po vydařeném konci závodu vyjel nejlepší z juniorů David Vaculík, za nímž pak skončil možná lehce zklamaný jugoslávský "docent" Brane Küzmič. Docela zajímavé překvapení se zrodilo na místě šestém, které obsadil vítěz historiků Grzyb - ony ty předepsané pneumatiky pro Historic Trophy tady asi fakt celkem fungují... Sedmý dojel německý "velkovévoda" von Thurn und Taxis, jenž tak potvrdil nejen své nesporné kvality, ale hlavně prvenství pro Doktor Racing. Obhájce týmového titulu opět "zaúřadoval" v hodnocení Team Trophy, uvidíme jak to "ogarům" půjde dál. Osmou pozici získala Molly Taylor, která měla našlápnuto na lepší výsledek, ale v závěru jí to prostě nevyšlo. Konkurence nebyla lehká, což dokazuje i konečné deváté místo Angličana Chrise Ingrama, bodovanou desítku uzavřel Druhý z "Háček" Volta. Do ní se jen velmi těsně nedostal skvělý Yates kvůli zbytečné penalizaci, zmínit tady určitě patří i jeho týmové kolegy Suáreze a Fábiána, končící překvapivě do první patnáctky. Kvalitně jedoucí Rossi neobhájil loňskou stříbrnou příčku, když v jedné RZ poškodil přední rameno svého Fordu, no a kde je nestor Panizzi? Byl dvanáctý - no bývávalo to lepší...

 

 

Junior Trophy
Závodníků a závodnic ve věku do 15 let se zde ukázalo 16. Proti minulým létům je tady znát jakýsi úbytek, ale to je samozřejmě dáno tím, že ty "děcani" rostou. Loňská silná skvadra - Večerka, Bílek jun., Taylor - již opustila tuto populární kategorii, a tak na jejich dlouho "držená" místa ve špici nastupují jiní. Adeptů je víc než dost, ovšem z nich nakonec někteří na startu chyběli. Nepřihlásil se rychlý Švéd Bergkvist, no a na titul si "zoubky brousící" Lukyanuk už ten titul asi slavil předsezónně, když den před soutěží proběhla "vodečka staličnaja", což způsobilo nečekanou neúčast ruského "rebela". Ale stejně jsme tu pro tento rok měli papírově jiného největšího favorita, a tím je David Vaculík. Ten svoji roli naplno potvrdil. I když po první erzetě vedl zcela překvapivě Rhys Yates. Ten dokonce hodně "zařádil" v absolutním pořadí, kde zaznamenal celkový 7. čas, což tedy bylo opravdu neuvěřitelné. David Vaculík ale pak převzal juniorské otěže do svých rukou a nepřipustil žádné další "extempóre". S přehledem zvítězil a absolutně skončil na vynikající čtvrté příčce! Začíná tak plně nahrazovat své o rok či dva starší junior předchůdce. Brit Yates dojel na stříbrném postu a i on atakoval celkové bodované místa. Nakonec to jenom o fous nevyšlo, když musel být penalizován za neobjetý kužel, holt i to je rally a pravidla se musí dodržovat. Tato dvojice celkem brzy ujela ostatním mládežníkům a mládežnicím. Dlouho se na bronzové pozici držel pěkně rozjetý Matyáš Morbicer, v závěru ovšem vehementně zatáhl finský bojovník Esapekka Lappi a svého týmového "spolukolegáčka" ze stupňů vítězů vyřadil. Taky na dalších příčkách se pořadí krystalizovalo až do konce. Pátý "flek" získal stále lepší Vašek Březík před rovněž výborným Dominikem Zapletalem. Dlouho sedmá Emma Falcón klesla až v poslední zkoušce kvůli problémům až na poslední bodované místo, takže ji na tom sedmém vystřídal ambiciózní Kevin Abbring, následovala "vysmátá třešňožroutka" Catie Munnings, nečekaně povedený výsledek zaznamenal devátý Kalle Rovanperä před zmíněnou španělskou "amazonkou" Emmou.

Historic Trophy
Minulý vítěz Caterpillaru v Historicích Bernd Casier, který zde loni startoval jen epizodně, "vybral" tehdy 7. absolutní "fléček", a navíc je to "specialista" na tuto rally, letos nejel, ale jeho Polský "brácha" Grzegorz Grzyb ho plně nahradil a i překonal. "Grzýbek" byl celkově dokonce šestý, věc nevídaná, ale jel jak z partesu, radost pohledět! I když "GG" se svým Escortem lehce zaváhal v úvodní RZ, kterou vyhrál rychlý Ital Volta s krásnou Lancií, nepřipustil pak další kontaktní souboje a své zlato si po zásluze vydobyl. Giuseppe Volta se tak musel spokojit s druhým místem, ovšem taky to byla hezká podívaná a kvalitní výsledek v absolutní TOP 10. Bronzovým mužem se stal kvalitní Alex Bengué, jenž po "neslaném" úvodu tuto příčku pak už v pohodě udržel před zkraje dotírajícím Gibem Fagasem, končícím tedy na místě "bramborovém". Po vydařeném výkonu byl jako pátý klasifikován Ital Alessandrini, před stájovým kolegou Dirtlem, od něhož se možná čekalo asi malinko víc. Rakouský jezdec, který vloni zazářil v Lužkovicích, jel tady však poprvé a očividně se mu nevedlo podle představ. Pěknou jízdu a konečnou sedmou pozici mezi historickými vozy si vysloužil legendární Bin Sulayem, byl to opravdu povedený výkon - zřejmě si dal před startem "krůtí maso s vejci", které ho "nakoplo". Za ním pak do cíle dojeli Ital Cerrato a Brit Wilson.

F2 Trophy
Dvoukolek odstartovalo celkem šest. Již dvojnásobný šampión Jožka Sivík byl jasným favoritem a opět s velkým náskokem triumfoval. Dále to pak nebylo moc předem jasné. Výborně začal po víc než roce startující Martin Hubáček s krásnou kitovou Felicií, později ho však začala zlobit technika a nebyl nakonec ani klasifikován. Stříbro obsadil nestárnoucí anglický drtič Mike Pattison s rodinnou vikingskou Hondou, na bronz se v závěru dostal neméně známý rakouský "jézéďák" Manfred Stohl se zajímavým vozem Škoda Favorit 136 L. Těsně za svým velkým rivalem dojel na čtvrtém "fleku" Belgičan Robert Droogmans se "zadokolkou" Porsche, v pořadí pak následovala jediná dámská "okrasa" této kategorie Johanna Steer.

Lady Trophy
Holky se sjely v počtu 6. "Mollyna Taylorka" byla tradiční jasnou vítězkou, dále se to však "mydlilo" a přehazovalo až do poslední RZ. Po většinu závodu byla na stříbrné příčce "horkokrevná" Emma Falcón, po potížích v závěru se ale musela spokojit s bronzem. Na její post postoupila dobře rozjetá Britka "Kejta" Munnings, a to přesto, že začala až čtvrtým místem. Až v úplném závěru se na 4. pozici prokousala švédská "dravkyně" Charlotta Henningsson, na úkor velmi pěkně jedoucí Káji Kalíkové. Ona vlastně skoro všechna děvčata neprojela soutěž bez nějakého toho problému. Šestou dívkou v cíli pak byla Němka Johanna Steer, krotící dvoukolku.

Next Academy
"Academka" pro chlapce do 10. roků už od letoška přišla o minulého mistra Lappiho, a taky o některé další, i tak je tady stále dost borců, kteří můžou uvolněný trůn obsadit. Na Caterpillaru se ale kupodivu zúčastnil jen jeden jediný - Davídek Zapletal. Měl tak sice jednoduchou práci, a to zdárně dojet do cíle, ovšem zvládnout všechny nástrahy soutěže taky nebyl pro jasně nejmladšího soutěžícího zrovna lehký úkol. "Dejv" to ovšem všechno bez problému dal a taktéž byl znát jeho jezdecký progres, ani v Junior Trophy nebyl poslední, prostě povedená jízda a skvělý výkon!

Old Boys 50+
Vloni to bylo od "pětačtyřicítky", byla to však taková spíš taková testovací sezóna v této "služebně nejmladší", tudíž nejnovější kategorii. Takže od letoška od "páďa", ale chlapíků nad 50 roků taky už není úplně málo. Tentokrát jich startovalo 6. V úvodní vložce se nejlíp prosadil Gibo Fagaso, velmi rychle se však do čela dostal uruguayský nestor Gustavo Trelles a svého Marlboráckého kolegu "školil" i nadále. Trelles se pak tedy stal jasným vítězem, Fagaso bral stříbro. Od začátku do konce se na třetí příčce držel "letec" Henning Solberg, čtvrtým OldBoyem pak byl rovněž legendární Mike Pattison. Minisouboj proběhl o místo páté, které nakonec obsadil Robert Droogmans před Malcolmem Wilsonem.

 

 

Zajímavosti:

- Šimon Večerka vyhrál Caterpillar Rally poprvé v kariéře

- na startu byl stejný počet Kalíků jako Sedláčků (včetně holek), což se nestává moc často

- věkový rozdíl mezi nejmladším a nejstarším ze soutěžících byl (zaokrouhleně) 50 let

- závodu se zúčastnilo 12 značek vozů, když po dvou letech strádání zvítězila zn. Škoda

 

 
Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Petr Matulík):
"
Přátelé, kamarádi - jsem velice rád, že se to celé nakonec povedlo, i když to nebylo lehké. Soutěž jsme dělali na poslední chvíli, takže to bylo fakt hektické. V tomto ohledu musím poděkovat celé organizační partě za zvýšené úsilí, ale zejména Ondrovi "Doktorovi", který zajistil i ty tentokrát nestandardní věci kolem celého závodu a hlavně před ním. Musím se omluvit těm, které v průběhu možná "rozhodil" a mystifikoval časový harmonogram s lehce jinou skladbou RZ, než byla plánovaná realita. Asi mě dostala ta hektičnost po přípravách - bylo to prostě na papíru jinak, ale moje chyba. Počasí se taky nestihlo moc objednat, nebyl na to jaksi čas. Jinak díky všem, co pomáhali stavět a pak i uklízet materiál na tratích, děkuji Zlínskému Kraji za poskytnutí prostor a za vstřícné jednání, díky Ivanovi za bezchybné časoměření a díky taky sponzorům za příspěvky do cen."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Konečně jsme si mohli zazávodit. Ale stálo to hodně úsilí a ještě více času. Zajištění všeho důležitého - ujistit úřady, že všechno máme zařízeno a opatřeno dle zatím stále velmi přísných podmínek - to je RC RALLY SRDCEM. Nebudu nám tady ohřívat polívčičku (to nechám na Petrův článek), ale opět jsme otevřeli ostatním dveře a ukázali cestu k pořádání závodů. Nyní k samotnému závodu. Bohužel nebyl čas na nějaké velké testování. A tak jsem se musel spokojit s cca 15-ti minutama u mě na KM dílně, kde však povrch moc nekoresponduje s tím, co je na Caterpillaru. Ale možná to bylo více o tom chytnout auto do ruky a trošku chytit zase jízdní návyky. Už před závodem jsme se v garážích rozhodli, že pojedeme relativně nízký výkon a budeme se soustředit na super "plíseň". To znamenalo ještě větší plíseň, než obvykle. Chtěli jsme to jet někam na šesté sedmé místo. Nakonec to byl velký boj o čtvrté místo s mladým Vaculíkem, kterému jsme nakonec podlehli. Takže páté místo bereme a uvidíme co nachystáme na Forest. Traťově nabídl Caterpillar to, co jsme od něho očekávali = kvalitu. Až na tu poslední RZ. Tam začal Petr vymýšlet něco naprosto zbytečného - takže ta poslední RZ byla trošku kaňka. Ale to nic nemění na dobrém pocitu z jízdy a závodu. Super bylo si hlavně zase zazávodit. Rádi jsme viděli všechny soupeře, někteří junioři pěkně porostli za tu dobu... Takže jubilejní dvacátý ročník se zapsal velkým písmem do historie a doufejme, že tím otevřel RC dobu "pocovidovou" (už definitivně)."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Po dlouhé pauze a rychlém oznámení závodu, kdy mi leželo auto rozdělané do šroubku ve skříni, bylo zase co dělat. Nejdřív jsem ani neměl v plánu startovat, ale nakonec jsem se hecnul a složil to pár hodin před závodem. Kupodivu auto fungovalo dobře a neukázalo se ani moc chyb. Závody jsem si užil a na lepší výsledek na tomhle povrchu nemám, tak jsem si spíš užíval jízdu bokem a pomalu se dostával výsledkama dopředu. Teď už na výsledky nehledím, takže za mě absolutní spokojenost s pár bodíkama. Děkuji pořadatelům za uspořádaní soutěže v téhle nelehké době. Těším se na další závody."

Giuseppe Volta (Radek Vymětalík):
"Klobouk dolů před pořadateli, že našli odvahu v této podivné době uspořádat závody a odstartovat šampionát. Vůbec jsem netušil, jak bude moje jízda po tak dlouhé pauze vypadat, ale na bednu v Historicích jsem si věřil i proto, že auto zůstalo nastavené ještě ze zářijového Catru. Celkové desáté místo je pro mě taková třešnička na dortu."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Po dlouhé době zase nějaký ten závod. V první zatáčce náraz do kolíku, posléze vypadlo zavěšení kola  a hned jsem měl ztrátu. V další erzetě jsem se dostal na třetí pozici v kategorii, a tu jsem již udržel do cíle. Mohlo to být lepší, ale bod za 3. místo v kategorii beru a je to pěkný začátek sezóny."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Pánové, super. Jsem rád, že se to zase konečně rozjelo a díky za Vaši práci a trpělivost se vším, co jste museli nejspíš podstoupit. Byl to super pocit si zase zajezdit a to díky Vám. K samotnému průběhu. První RZ vyšla slušně, čas nebyl špatný. Dvojka už byla časově horší, ale stále ještě v normě. S přibývajícími RZ jsem ale stále více ztrácel a byla to hrůza. Pozdě jsem se v tom začal rýpat a vše přeházel. A ano, musím říci, že po přeházení to jelo o dost lépe. Takže pro mě i poučení, zase další zkušenost. Poslední dvě RZ byly již super. Bohužel mi všichni ujeli, takže jsem si otestoval aspoň gumy. Děkuji i za ceny a závěrem určitě ještě jednou děkuji, že jste do toho šli a dali si s tím tu práci."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Předem chci poděkovat Loanovi a Doktorovi za velké úsilí při přípravě soutěže. V dnešní covidové době je to obrovská výzva, kterou zvládli na výbornou, a mohlo se konečně zase závodit. Traťově je Cater dlouhodobě skvělý, letos to ještě ztížil déšť. Výjezdy z mokrých kamínkových pasáží na uklouzaný povrch garáží byl velký zážitek. Monte jak vyšité, přilnavost se měnila s každým metrem tratě, a to mně moc baví. Moc jsem si to užil."

Kevin Abbring (Tomáš Bobál):
"
Nějak mě tato soutěž nelákala, ale moc jsem se chtěl po tak dlouhé době projet. Projet opravdu doslova, protože jsem na víc neměl a technika taky stávkovala. Těším se moc na "Žabu", i když mám po poslední následky do dneška - a proto jsem od vedení vyfasoval chrániče na lokty a kolena."

Karolína Kalíková (Karolínka Kalíková):
"Na závodech jsem si pěkně svezla. Děkuji Alešovi za půjčení pneu. A velkou radost mě udělala vyhraná karoserie."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Dobré to bylo. Proti loňsku se nám tady podařilo hned zkraja zvolit správné gumy, to bylo hnedka znát, a tím pádem se nám vůbec nejelo špatně. Výsledek na této soutěži je pro naši posádku jakýmsi překvapením, docela jsme se i povozili, jsme velice spokojení." 

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Mistrovský tým se po dlouhé odmlce sešel opět ve stejném složení a nemůžeme mít jinou ambici, než bojovat o příčky nejvyšší. A to se nám na Catru povedlo. V plné sestavě potvrdil Tänak pozici jedničky, Brane to s tou plísní trochu přeháněl, ale nešlo s ním hnout a Taxis velmi příjemně překvapil. Nezbývá mi než všechny kluky pochválit a doufat, že se bude dařit i nadále..."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Fantazie! "Grzíbek" zase neskutečně řádil. 6. místo absolutně s historikem na této specifické rally - to je výsledek z říše snů. Velká gratulace. Ale tentokrát se neztratili ani naši matadoři Trelles s Fagasem, kteří suverénně ovládli skupinu OldBoys. Výtečný start do sezóny, jen tak dál."

Vít Bobál (Team Manager RC LUKOV):
"Asi to vše zařídila vyšší moc, ale od začátku této soutěže se nepříjemný pocit proměnil v realitu. Jako vždy se začalo laborovat s pneu a po prvním erzetě byla volba jasná a Abbringovi sedly Pirellky. Začátek velice vlažný výsledkově, a nastal čas se rozjet naplno. Bohužel na plno znamenalo technický problém se ztrátou výkonu způsobenou závadou v elektronice. Abbring po zbytek erzet tak nějak doklouzal do cíle. Celkově jsme tuto soutěž brali všemi deseti, po tak dlouhé pauze, ale tohle vyloženě klouzaní nám nesedí a už vyhlížíme k té pravé kované RC Rally na "Žabě", kde se moc těšíme. Pořadatelům děkujeme za uspořádání prvního ofiko závodu v tomto nelehkém  RC roce a věříme v lepší zítřky."





                                                                                                                                                                                                                         „Loa“ NRC