Absolutní pořadí | Fryšták 4.9. 2021, startujících - 56 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Šimon Večerka | Večerka - Večerka | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | 24:31,1 | |
2 | Karel Bajza | Tänak - Järveoja | Hyundai i20 Coupe WRC | Doktor Racing | 4WD | +0:13,1 | |
3 | Tomáš Bílek ml. | Bílek jun. - Bílek | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | +0:24,7 | |
4 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Jameson | Peugeot 208 T16 | Doktor Racing | 4WD | +0:52,1 | |
5 | Patrik Šimeček | von Thurn und Taxis - Ettel | Škoda Fabia R5 | Doktor Racing | 4WD | +1:11,6 | |
6 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Ford Escort RS Cosworth | Marlboro Dealer Racing | Historic | +1:25,5 | |
7 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Red Bull | 4WD/Lady | +1:29,2 | |
8 | Tomáš Pikner | Duval - Pivato | Alfa Romeo 2000 GTAm | Ortex RC Rally Team | Historic | +1:38,4 | |
9 | Tomáš Barták | Rossi - Cassina | VW Polo GTI R5 | Monster Energy Team | 4WD | +1:48,9 | |
10 | David Kubeš | Kubeš - Vyoralová | Opel Adam R2 | ASport Rally Team | F2 | +2:00,6 | |
11 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Čamlíkov RallySport Zlín | Historic | +2:13,9 | |
12 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Peugeot 306 Maxi | Barum Team | F2 | +2:40,7 | |
13 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | Hyundai i20 Coupe WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior | +2:40,7 | |
14 | Václav Březík | V.Březík - Holý | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD/Junior | +2:49,8 | |
15 | Richard Vávra | Yates - Edmondson | Mitsubishi Lancer Evo X | DX Racing | 4WD/Junior | +3:02,4 | |
16 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Toyota Yaris WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +3:08,7 | |
17 | Tomáš Bílek | Bílek - Bílek | Toyota Yaris WRC | TB Racing | 4WD | +3:09,9 | |
18 | Jiří Vávra | Suárez - Carrera | Subaru Impreza WRX | DX Racing | 4WD | +3:30,5 | |
19 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Subaru Impreza WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD/OldBoys | +3:47,3 | |
20 | Dominik Zapletal | Zapletal - Zapletal | Subaru Impreza WRX | Zapa Racing | 4WD/Junior | +3:57,2 | |
21 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | Ford Escort RS 1800 | ASport Rally Team | Historic | +3:59,3 | |
22 | Dan Peťovský | Tannert - Thielen | Opel Adam R2 | ASport Rally Team | F2 | +4:02,0 | |
23 | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | Toyota Yaris WRC | Belga Team | 4WD/Junior | +4:08,4 | |
24 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Lancia Delta HF Integrale | Marlboro Dealer Racing | Historic/OldBoys | +4:17,4 | |
25 | Pavel Maštalíř | Maštalíř - Zámečník | Subaru Impreza WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +4:18,7 | |
26 | Ondřej Kalík | Fábián - Kaszás | Ford Fiesta R5 | DX Racing | 4WD | +4:36,0 | |
27 | Tomáš Pikner ml. | Tidemand - Floene | Škoda Fabia R5 | Ortex RC Rally Team | 4WD/Junior | +4:41,8 | |
28 | Eliška Schwábová | Falcón - González | Subaru Impreza WRC | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +4:45,2 | |
29 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Hyundai i20 Coupe WRC | Schwáb Racing | 4WD | +5:03,6 | |
30 | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | Škoda Octavia WRC | Michel's Racing | 4WD/Junior/Lady | +5:21,0 | |
31 | Erik Ticháček | Ticháček - Ticháček | Hyundai i20 Coupe WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Academy | +5:40,3 | |
32 | Josef Pekař | Panizzi - Panizzi | VW Polo R WRC | Red Bull | 4WD | +6:18,6 | |
33 | Petr Šíma | H.Solberg - Minor | VW Polo GTI R5 | Monster Energy Team | 4WD/OldBoys | +6:33,8 | |
34 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Porsche 911 GT3 | Belga Team | F2/OldBoys | +6:36,0 | |
35 | Tomáš Bobál | Abbring - Hostens | Škoda Octavia WRC | RC Lukov | 4WD/Junior | +6:42,4 | |
36 | Martin Hubáček | Hubáček - Hubáčková | Toyota Celica GT-Four | Zumar RC Team Řetechov | Historic | +6:53,2 | |
37 | Daniel Gargulák | Gargulák - Polášek | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD/Junior | +7:12,8 | |
38 | Josef Březík | J.Březík - Javora | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD/Junior | +7:19,0 | |
39 | Michaela Odstrčilová | Steer - Hepperle | Škoda Octavia Kit Car | Michel's Racing | F2/Lady | +7:27,9 | |
40 | Markéta Šimečková | Henningsson - Emilsson | Toyota Yaris WRC | Viking Speed Racing | 4WD/Junior/Lady | +7:38,2 | |
41 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Subaru Impreza WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +7:39,8 | |
42 | Zuzana Šimečková | Törnhult - Wilén | Ford Escort RS 1800 | Viking Speed Racing | Historic/Lady | +8:29,8 | |
43 | Ivo Šimeček | Pattison - Watts | Fiat Grande Punto JTD | Viking Speed Racing | F2/OldBoys | +10:00,0 | |
44 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Škoda Fabia Kit Car | Barum Team | F2 | +10:23,4 | |
45 | Martin Karlík | Karlík - Karlíková | Škoda Fabia WRC | Karlík Motorsport | 4WD/Junior | +10:38,1 | |
46 | Marek Kalina | Tlusťák - Pavlík | Toyota 86 | Black Horse Racing | F2 | +10:52,6 | |
47 | David Zapletal | Zapletal jun. - Zapletal | Subaru Impreza WRX | Zapa Racing | 4WD/Junior/Academy | +12:55,1 | |
48 | Jiří Podvala | Wilson - Palmer | BMW M3 | JP Racing | Historic/OldBoys | +12:56,3 | |
49 | Vít Bobál | Pedersoli - Tomasi | Peugeot 306 Maxi | RC Lukov | F2 | +14:41,4 | |
50 | David Zrník | O.Solberg - Johnston | Subaru Impreza WRC | Sheron Racing Team | 4WD/Junior/Academy | +16:39,5 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Petr Hanák | Harrach - Wicha | Toyota Celica Turbo | AMK Rudý Říjen | Historic | tech. problémy | |
x | Petr Matulík | Loix - Smeets | Audi Quattro A2 | Belga Team | Historic | porucha řízení | |
x | Vladimír Karlík | Bin Sulayem - Morgan | Toyota Celica Turbo | 4 Rombi Corse | Historic | tech. problémy | |
x | Matěj Petr | Paddon - Kennard | Hyundai i20 Coupe WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Academy | tech. problémy | |
x | Matěj Kalík | Suninen - Salminen | Mitsubishi Lancer Evo X | DX Junior | 4WD/Junior | tech. problémy | |
x | Filip Kopecký | Kopecký - Kopecký | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | tech. problémy | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
8 |
kompletní časy a výsledky (html) | Večerka (Šimon Večerka) | 4 |
startovní listina | Kopecký (Filip Kopecký) | 3 | |
Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) | 1 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Doktor Racing | 1 | VW | |
2 | Vest Rally Team | 2 | Peugeot | |
3 | Marlboro Dealer Racing | 3 | Hyundai | |
4 | Red Bull | 4 | Škoda | |
5 | Ortex RC Rally Team | 5 | Ford | |
6 | Čamlíkov RallySport Zlín | 6 | Alfa | |
7 | Monster Energy Team | 7 | Opel | |
8 | ASport Rally Team | 8 | Toyota |
Předposlední zastávkou v
kalendáři Next RC Rally
Championship 2021 byla populární asfaltová soutěž
Criterium Fryšták. Letos se
pod vedením hlavního pořadatele Martina Vavřičky jel už
24. ročník této druhé
nejstarší rally. Martin je známý
svým nesporným zápalem pro
organizování, což
se samozřejmě potvrdilo i v tomto roce. Na sobotu 4. září
bylo v areálu tiskárny
ObalPrint zajištěno hezké počasí, tradičně
perfektní zázemí, nějaké to
občerstvení, bohaté ceny pro soutěžící, a
především kvalitní svezení na 8
rychlostních zkouškách. Tratě bývají
v posledních letech podobného formátu, pro
stavitele však Pan pořadatel vždycky nachystá nějakou tu
novinku. Tentokrát se
jelo jiným způsobem v horních skladech, což bylo docela
přínosné, částečně se
obnovila "Slayer aréna", i když v takovém malém
provedení, a nechyběl
ani hned dvojitý průjezd "šotolinkou". Rytmus
jízdy se v průběhu
soutěže tady neustále mění, znovu byly k nalezení
technické a náročné pasáže,
zároveň taktéž svižná místa, velmi
časté změny povrchů, prostě pestrost
obrovská. To je Criterium. Na startu nemohla chybět
aktuální špička bojující o
celkové body do šampionátu včetně vedoucího
"ogary" Šimona Večerky,
pomýšlejícího na obhajobu
mistrovského titulu z roku minulého, kdy se mu ho
právě
tady povedlo předčasně zajistit. Jenže tu stále byli i
ostatní adepti, jako
třeba Tänak, či Bílek jun., ona ta situace v tabulce byla
stále dost otevřená a
stát se mohlo cokoliv. Favorizovaný Šimon Večerka
začal nejlíp, po třetí RZ jej
však vystřídal kolega z Vest Rally Teamu
Tomáš Bílek jun., no a aby těch "Vestmanů"
nebylo málo, po čtvrté rychlostní zkoušce
šel do vedení Filip Kopecký. Byla to
velká přetahovaná, Šimon ovšem po
předešlé menší ztrátě zatáhl
a vrátil se na
první místo. Mezi tyto "Vesťáky" se ještě
průběžně míchal klasicky rychlý
Estonec Ott Tänak, a z mírného
zpovzdálí "si to šéfoval" Küzmič,
jakoby čekající na chyby těch nesmírně
rozjetých borců před sebou, kterým ovšem
nestíhal jen o málo. Takže i od tohoto
"podkolenkového Jugoša" byl vidět
dobrý výkon. Po šesté vložce, kterou
obstarala tradičně ne moc dlouhá, ale o to
zákeřnější RZ Příjezd 2, šel do čela
znovu Filda Kopecký. Bohužel se to v
následující dlouhé erzetě všechno
"žvejklo". Filip musel kvůli
technice odstoupit, měl to skvěle rozjeté, předvedl vskutku
impozantní umění,
ale rozhodly jiné okolnosti, škoda. Pak už si to
Šimon Večerka, postupující
tímto do vedení, pohlídal. Vyhrál letos po
páté a zatím to vypadá na tu
obhajobu. Ještě to však není hotové,
chybí mu 2 body do jistoty titulu, to by
se ale muselo něco nečekaného stát na poslední
soutěži, aby to
"neuválčil". Na stříbrném postu ve
Fryštáku dojel po pěkné a
spolehlivé jízdě "Ottíček" Tänak, jenž jako
jediný ještě může
překazit Šimonův plán. Jako třetí byl
klasifikovaný Tom Bílek jun.,
předvádějící
opět agresivní jízdu. Pořadí na stupních v
tomto závodě zároveň kopíruje i
průběžnou klasifikaci první trojice, ale ono je vše
stále docela "open".
Protože to pořadí kopíruje i nakonec čtvrtý
"brambora" Brane Küzmič,
zajíždějící v nastolené konkurenci
slušně a mající šance na případnou
"zase
bednu" v konečném účtování. Excelentně se
soutěž povedla páté posádce ve
složení Albert von Thurn und Taxis-Bernhard Ettel s červenou
Fabií stáje Doktor
Racing. Tento tým byl nyní v hodnocení
nejlepší, stále vede tabulku v Team
Trophy, ovšem zatím je předčasné hovořit o
obhajobě, situace je v tomto ohledu
pořád otevřená. Na místě šestém
dovezl svůj krásný Escort do cíle
nejlepší z
historiků Polák Grzyb, což je nesporně parádní
výsledek, je to prostě borec a "showman".
Sedmá skončila nejrychlejší holka všech dob
"domácí" Molly Taylor s
Peugeotem, jenž na poslední erzetě za sebe odsunula
stříbrného historika
Duvala, který teda rovněž "zařádil" a jde poznat, že to
umí. Na
devátém místě byl Ital Rossi, jedoucí na
oko "pekelně", bodovanou
desítku pak uzavíral vítěz F2 David Kubeš,
což je tedy od něj parádní "kaufík".
Náročnost této soutěže dokazuje počet odstoupených, nebo
popřípadě přidělených časů za nějaké jedno nedojetí. Největším důkazem, krom
šestice zcela odpadlých, je i propad Gillese Panizziho chvíli před koncem, jenž
do té doby atakoval dokonce šesté místo v celkovém pořadí. Junior
Trophy
Hlavní pořadatel (Martin
Vavřička):
Ott Tänak (Karel
Bajza): Brane Küzmič
(Ondřej Dočkal): Josef Sivík (Aleš
Ticháček): Tomáš Bílek (Tomáš
Bílek st.): Gustavo Trelles (Bohdan
Sedláček): Emil Bergkvist (Filip
Sedláček): Gibo Fagaso (Radek
Hobza): Robert Droogmans
(Martin Berger): Martin Hubáček (Martin Hubáček): Manfred Stohl
(Michal Odstrčil): Oliver Solberg (David
Zrník): Rudi Šali (Team
Manager DOKTOR RACING): Franco Paiero
(Team Manager MARLBORO DEALER RACING): Roman Kalík (Team
Manager ČAMLÍKOV RALLYSPORT ZLÍN): Jean-Pierre
Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
No a že se tato soutěž posádkám líbí,
dokazuje
jejich počet. V uzavřeném parkovišti bylo celkem 56
vozů (mimochodem je to cca
o třetinu více soutěžících, než na nedávno
odjetém "vyhlášeném a slavném"
MČR na Uherko-Hradišťsku).
Z těch takových elitních aspirantů na body nepřijeli
Ingram,
Vaculík a tento rok sporadický Basso, naopak
startovní listinu obohatila
některá nečekaná jména, ovšem to se
týkalo spíše jednotlivých kategorií
(např.
Duval, Kubeš, Tannert, ...)
Holt, tato rally s často dlouhými RZ bývá
opravdu tvrdá.
Soutěžících do 15. let se
prezentovalo celkem 21. Tato
kategorie je v letošním ročníku nejvíce
vyrovnanou záležitostí, tento rok to má
grády jak nikdy. Aspirantů na stále velmi otevřený
titul je hned pětice, což
platí taky po Criteriu, tady to prostě bude kdo z koho na
poslední rally. Této
soutěže se neúčastnil jeden z těch nejrychlejších
David Vaculík, čímž se to
možná ještě víc zdramatizovalo. Máme zde
ale pořád dostatečné množství rychlých
juniorů, kteří dokážou předvádět opravdu
pohledný sport. O vyrovnanosti svědčí
i to, že hned 5 jezdců dokázalo vyhrát aspoň jednu
rychlostní zkoušku, to je
určitě pestrý výčet. Na úvod byl
nejlepší "naspeedovaný" Alexej
Lukyanuk, vzápětí ho vystřídal
výborný Emil Bergkvist, jenž ovšem zaznamenal
problémy s diferenciálem a nemalou ztrátu v RZ
číslo 3. A jeho potíže občas dál
pokračovaly, přesto že zkoušky vesměs slušně
dojížděl, sem tam
"diferák" zazlobil, a bylo tak jasné, že je z boje o
prvenství venku.
Ruský chlapec Lukyanuk se hned po té "trojce"
vrátil do vedení, které
se mu podařilo udržet až do cíle. Tentokrát to byl od něj
určitě pěkný výkon,
"vodečka stalyčnaja" asi zas nějak zafungovala. Velké
"překvápko" se zrodilo na místě druhém. To
opanoval Vašek Březík,
jenž podal fantastický výkon, a "bedna" je pro
"Valachian" Václava
prozatím životním úspěchem, jen tak
dál… Na bronzovém stupni dojel Rhys Yates,
nenápadný irský dravec se po tomto výsledku
vrátil na 1. místo průběžné
klasifikace Junior Trophy, kterou vede i přesto, že letos zatím
ani jednou
nezvítězil. Dlouho však musel bojovat se skvěle
rozjetým Esapekkou Lappim,
končícím jen těsně na čtvrté příčce,
mladému Finovi ale v průběžné tabulce zatím
náleží ta třetí. Po excelentní jízdě
si pátou pozici z Fryštáku odváží
progresivní
Dominik Zapletal, což je dosud jeho nejlepší počin
kariéry, výborná práce. Za
ním dojel problémy sužovaný Švéd
Bergkvist, jenž si aspoň připsal nějaké ty
bodíky, a ty se mu můžou v boji o titul náramně hodit.
Sedmým v pořadí pak byl "Pája"
Maštalíř s novou Imprezou, dál následoval
Pontus Tidemand, objevující se v Nextu
vůbec poprvé, ovšem se zkušenostmi z jiných
šampionátů. Desítku bodujících
uzavíraly dvě dívky v pořadí 9. Emma Falcón a 10. Catie Munnings.
Všichni junioři a juniorky zaslouží opět pochvalu za předvedené velké nasazení
a krásné souboje, tady je opravdu stále co sledovat. A ještě bude…
Tato populární kategorie
historicích vozů už zná pro
letošek svého mistra. Je jím po druhé za
sebou polský střelec Grzegorz Grzyb,
jenž zvítězil i tady ve Fryštáku. Soutěž sice
začal až třetím časem, hned po RZ
2 se však dostal do vedení, a to do konce závodu
už nepustil. Kvalitní
konkurenci, krom stálic, obohatil především po
dlouhé době v našem šampionátu
startující Francois Duval s krásnou Alfou,
který se "Gříbka" držel jako
belgické klíště, nakonec se ale musel
smířit se stříbrem. I tak to byl vcelku
zajímavý souboj, když oba jezdci se mezi sebou pohybovali
jen s velmi malými
časovými rozdíly v řádu sekund, a že do toho
šlapali jak do "varhan" dokladuje
taky jejich umístění v absolutním pořadí na
bodech. A to je na předepsaných
historických pneumatikách jistě úctyhodné.
Bronz vybojoval rovněž kvalitní
závodník Alex Bengué, ten se ovšem na
první dva nejrychlejší díval už trochu
zpovzdálí.
Na místě čtvrtém zde skončil Giuseppe Volta, ten sice
taktéž patří do té užší
špičky a snažil se z kraje sekundovat těm
nejlepším, zbrzdily jej však potíže s
poloosou. Italský Ford se snažil stahovat vzniklou ztrátu
a dlouho okupoval
pátý "flek", na ten čtvrtý se dostal až
chvíli před koncem na úkor
spolehlivě jedoucího zkušeného matadora Giba
Fagasa končícího tak na pozici
páté. V pořadí pak následoval
řetechovský "kanec" Martin Hubáček s
nádhernou Celicou, za ním náročnou rally
úspěšně dokončila pěkně jedoucí
švédská "brutalmetalmaniawoman" Ida Törnhult, před klasicky pohodovým
Britem Malcolmem Wilsonem pilotujícím "orange-Baworák". Z 11
startujících spatřilo cíl jen 8 "přeživších" historiků. Mistr je už
sice znám, na dalších příčkách ale není nic rozhodnuto a může to být na
poslední soutěži ještě velice zajímavé.
V počtu startujících ve
dvoukolkách padl prozatímní
letošní rekord, když se jich sešlo hned 9.
Velkým překvapením byla účast dvou
kluků z ASportu Davida Kubeše a Juliuse Tannerta s
mrštnými Opely Adam R2,
kteří již RC závody nijak pravidelně nejezdí.
Přesto nebylo pochyb o jejich
jezdeckých schopnostech známých z minulosti a
výborně tak zpestřili letos jaksi
zaběhlou konkurenci. Suverénní Jožka Sivík měl
nyní tedy nečekané soupeře. No
vlastně spíš jednoho, kterým byl "Dejv"
Kubeš se spolujezdkyní
Vyoralovou. Začátek mu sice příliš nevyšel,
bylo znát, že dlouho nezávodil,
záhy se ale dostal do tempa a po polovině soutěže už přeskočil
do té doby
vedoucího Sivíka. Jožka jel však možná s
vědomím, že přípis důležitých bodů mu
může předčasně zajistit mistrovský titul, i když
menší přetahovaná o vteřinky
mezi oběma borci na jednotlivých erzetách tak nějak
probíhala. V závěru se ale
David "urval" a zaslouženě zvítězil. Dokonce z toho bylo
solidní 10.
místo absolutně, což je samozřejmě chvályhodný
počin. "Baňa" Sivík se
v klidu spokojil s druhou příčkou, která mu zajistila ten
kýžený "hattrickový"
titul - takže už třetí po sobě. Na bronzovém
stupínku ve Fryštáku dojel Němec
Tannert, jenž na dvojici před sebou trochu nestačil, ovšem i on
jel na pohled
pěkně a se zbytkem soutěžících v této kategorii si
hravě poradil. Na vynikající
čtvrté příčce byl klasifikován jediný pilot
"zadohrabu" Robert
Droogmans. To je pro tohoto belgického "mága" s Porsche
další letošní
povedené umístění, kteréžto mu nyní
předem zaručuje "bednu" v
šampionátu mezi F2 Trophy. Za tím věkově
nejstarším dvoukolkářem skončila
věkově nejmladší dvoukolkářka Johanna Steer. Němka
zajela letos snad poprvé
povedený závod, konečně se jí vyhýbaly
problémy a opravdu jela jak z partesu.
Dokonce "na hromadu sesekala" i svého rakouského
tatínka, před kterým
však byl v pořadí ještě Mike Pattison. Ten měl ale
v dlouhé třetí RZ potíže s
technikou a byl v pořadí dost sražen dolů po nutném
"přídělu". Jelikož
je to ale stále šikovný jezdec, svoji
ztrátu dokázal postupně hezky stáhnout až
k tomu šestému "fleku". A i tento anglický nestor
má po předchozích
výsledcích zajištěny konečné stupně
vítězů v F2, otázka je jen, které místo to
nakonec
bude. Sedmým v cíli byl tedy zmíněný
"vídeňský super sedlák" Manfred
Stohl bojující tradičně s občasnými
technickými obtížemi. Za ním skončil Tonda
Tlusťák, u něhož to chvíli vypadalo na trošku
lepší umístění. To byl poslední
bodující, když na italského stále trochu
nováčka Pedersoliho už žádné body
tentokrát nevyšly, a to i přes fakt, že předvedl oproti
předchozím závodům
zlepšení.
Děvčat se zde sjelo 7 a všechny to úspěšně dotáhly až na
cílovou rampu. Jasnou vítězkou se tradičně stala Australanka Molly Taylor,
která to tak dotáhla na svůj už šestý titul v Lady a počet vítězství v
jednotlivých rally zaokrouhlila na 40. Stříbro vybojovala Španělka "Emmča"
Falcón, slavící v den soutěže narozeniny, a přestože při vyhlášení prohlásila,
že je malá, závodnice je to už bezesporu velká a hlavně rychlá. To dokazuje
také fakt, že si tímto výsledkem zajistila konečné druhé místo v Lady Trophy za
letošní sezónu. Bronzovou dívkou v cíli Criterium Fryšták byla Britka Catie
Munnings, jíž to očividně na asfaltu jde líp než na šotolině. Po velice
podařeném výkonu skončila na čtvrtém "fleku" její týmová kolegyně z
Michel's Racing Johanna Steer s dvoukolkou, což bylo jistě nečekané.
Hlavně pro její další soupeřky. Tou, co to nakonec dotáhla na pátou pozici,
byla Charlotta Henningsson, která až v poslední zkoušce předjela o
pouhých 1,6s Karolínku Kalíkovou. Nutno dodat, že Charlottka zaznamenala v
jedné erzetě ztrátu kvůli technice a pak vehementně stahovala a útočila. Pro 7.
místo si spolehlivě dojela její švédská "ďábelská" maminka Ida
Törnhult. Jak už bylo zmíněno, tak první dvě pozice v klasifikaci jsou již
neoblomně obsazeny, o bronz to ale bude velký souboj mezi často vyrovnanou trojicí
- Munnings, Henningsson, Kalíková.
Kategorie určená pro ty nejmladší jezdce do 10.
let měla
na startu pro letošek nejvyšší počet 4
účastníků. No a i tady už bylo
rozhodnuto o mistrovi pro rok 2021. Stal se jím Eriček
Ticháček, který je už
stabilně natolik rychlý, že zle zatápí mnohem
starším soutěžícím a v absolutním
pořadí jej vídáme poměrně vysoko. Erik si i tady
ve "Frysku" připsal
jasné prvenství, stejně jako v ostatních
závodech sezóny. Stříbro si vyjel
nadějný Davídek Zapletal a taky on si už v tabulce
předčasně zajistil toto
konečné umístění. Třetím v cíli pak
byl technickými problémy hodně sužovaný
Oliver Solberg, jenž svoje Subaru dotáhl do cíle jen s
velkou podporou "ochránce"
Tänaka. Ale je to bojovník, o tom žádná.
Odstoupit naopak musel Hayden Paddon,
jenž výborně začal, ale brzy ho zradila technika.
Proti Academy jen "vo fous" starší jezdci odstartovali
v počtu 7. Se zánovně "porichtovanou" technikou byl od začátku do
konce tím nejlepším "pěstitel uruguayských sršní" Gustavo Trelles a
po třetí v sezóně si připsal maximální počet bodů. Jasné druhé místo si vyjel
Gibo Fagaso s historickou Lancií, který stále vede průběžnou tabulku této kategorie
a zatím ještě není nic rozhodnuto. Jasné je jen to, že o Old Boys 50+ v letošním
ročníku si to rozdají pouze tito dva "Marlboráci". Souboj o fryštácký
bronz byl velmi zajímavý. Nejdřív tam byl "Pan Ublo" Pattison, ten se
ale brzo propadl díky přidělenému času, pak se na třetí příčce zabydlel
"letec" Henning Solberg, aby jej po prvním průjezdu dramatické RZ zvané
Příjezd nečekaně předstihl "Luftwafe" Droogmans. Ten to udržel i v
dalších erzetách, v tomto ohledu je nutné dodat, že Belgičan řídí jen zadní
náhon a jeho výkon byl tudíž bezesporu brilantní. Byl z toho ve finále velice těsný
boj mezi posledně zmíněnou dvojicí. Rozhodl až poslední měřený úsek, kdy Nor Solberg
přeskočil Droogmanse, rozdíl byl ovšem velmi velmi malý. Na pátou příčku to po
předešlých potížích s technikou dotáhl Mike Pattison, za nímž pak soutěž dokončil
"Anglán" Wilson. Hned na RZ č. 1 odstoupil letos poprvé "povinně"
jedoucí Rakušan Harrach.
Ohlasy některých účastíků:
"Jsem velice rád, že jste se u nás sešli v tak hojném počtu. Těší mě,
že samotná soutěž proběhla
bez problémů a nikdo se nezranil. Počasí letos vyšlo taky na jedničku.
Kluci z našeho Nextu umí postavit hezké tratě a od jezdců byla slyšet vesměs
jenom chvála. Snad jste si to všichni užili. Chci poděkovat všem, kteří nám
pomohli se závěrečným úklidem, toho materiálu bylo opravdu hodně a každá pomoc
je dobrá. A díky patří taky Ivanovi za spolehlivé měření časů. Budu se na vás
všechny těšit zase za rok při 25. ročníku."
"V první řadě musím poděkovat Martinovi za skvělé závody. Do Fryštáku
jezdím vždy rád. Co se týká závodů, tak jelikož jsem si prošel školou Red
Bullu, tak hlavní cíl byl potrápit Vest v teamech a udržet se co nejblíže
Tomovi, ať nám před posledním závodem zbude nějaká bodová rezerva, což se
povedlo. Teplo po celý závod bylo pekelné a smekám před všema ogarama z Vestu.
Na jejich tempo jsme neměli, a to jsme neudělali žádnou velkou chybu. Pak
bohužel odpadl Filda, který měl na to vyhrát celý závod. Naše oblíbená RZ
Příjezd pak potrápila Toma a tak nám taky bez boje celkem vyklidil pozici na
druhé místo, kterého si vážně cením. Snad to tak bude pokračovat i na Yugošce…"
"Fryšták patří všeobecně mezi nejoblíbenější soutěže. A právem.
Traťově, zázemím i všeobecným servisem pro závodníky je v mnohých ohledech
jedinečná. Martin tomu věnuje velké úsilí a pozornost, a za to mu patří velké
díky, a nejen jemu z jeho tiskárny. Jelikož se jednalo o přechod ze šotky na
asfalt, tak bylo třeba se pověnovat autu. Trochu jsme v garážích ladili diferák
a taky ostatní nastavení. Ale spokojenost s tím nastavením není úplně 100%tní.
Není to úplně ono. A co k závodu? Bojovali jsme, jeli jsme co to šlo, ale furt
to na ty kýžené pozice nestačilo. Nicméně nám nakonec spadla do klína brambora.
Dobrá brambora. Nakonec zavládla spokojenost. Ale ta afterpárty. Tak to byla
velká slabota - hoši asi stárnete…"
Alex Bengué (Roman
Kalík):
"Závody jsem si velmi užil a bylo to super. Sešla se pěkná konkurence,
do třetí RZ jsme se přetahovali o vteřinky z Radkem Vymětalíkem, na dostřel
bylo i 1. místo, ale David s Tomášem se pak začali vzdalovat a Radek měl
technické potíže, a tak jsem se soustředil dojet bez poruch do cíle a držet 3.
místo. Děkuji za pěkné závody."
"Do Fryštáku se nejde netěšit, a to jak na
"žabu", tak i na právě proběhlé "Critérium".
Navíc při
pohledu do startovky potěšilo, že přibyla staronová
konkurence, která dávala
tušit, že nic nebude zadarmo. Zpátky ale k lokalitě a k
organizátorům, kde
patří velký díky za veškerou
přípravu, zázemí, krásné
svezení, pohoštění, ....
no prostě palec nahoru za vše i nevyřčené a díky.
K samotnému závodění. U mě
vyšla první RZ nad očekávání a byl
tam slušný náskok. Dvojka už dávala
tušit,
že to David rychle dostal zpátky do ruk. Čtverka mi moc
nevyšla, ale furt vše
bylo otevřené. RZ "Příjezd" mi vyhovovala, škoda
jen druhého
průjezdu, kdy mi pár vteřin sebral kamínek. Do sedmičky
jsem šel ale se ztrátou
na prvního pouze sedmi vteřin, a tak to bylo stále
otevřené. No bohužel hned na
začátku mi začalo dělat neplechu ovládání,
kdy auto někdy nezatočilo, někdy
nezabrzdilo, jindy zase nezabralo, ..... Tak jsem byl ve finále
rád, že jsem
udržel celkové 12.místo, protože opravy před osmičkou
nepomohly a bylo to to
samé. Každopádně u mě celkově spokojenost a rád
jsem si v rámci kategorie
zazávodil. Davidovi gratulace k vítězství, i kdyby
potíže nepřišly, tak bych ho
asi stěží honil. Potěšil opět ale junior, jezdí
čím dál lépe a je radost ho
sledovat. Náramně se bavil a opět jezdil s minimem chyb."
"Za mě skvělý
závod. Criterium jako vždy perfektní, luxusní počasí, precizně připravené tratě
a dokonalé zázemí Obal Printu. Technika fungovala bez problémů, jen ty ruky
jsou pořád nějak olšové. Celkové 17. místo v takové konkurenci je pro mě velký
výkon a zatím asi maximum. Borci ve předu jeli zase neskutečnou pilu, takže
jsem jen zpovzdálí sledoval krásnou bitvu o bednu. Velké poděkování pořadatelům
a sponzorům za príma závod a pohodovou sobotu."
"Na Fryšták jsem se na můj
způsob docela dost připravoval. Namontoval jsem nové rychlejší servo, k tomu
nový régl a za pomoci Lukyna Zámečníka - za což mu velké díky - jsem to
zprovoznil. A ejhle vono to zatáčá, a to sakra dobře. Takže svezení parádní a
ten výsledek si myslím taky na mě dobrý. Musím poděkovat hlavnímu šéfovi
soutěže Martinovi za skvělou organizaci, za velmi solidní zázemí, občerstvení a
ceny. Prostě u mě veliká spokojenost."
"Criterium Fryšták měla, jako vždy, nádherné tratě. Moc jsem si to
užil, přesto že jsem měl po celou dobu technické problémy. Ale na další závod
se hodlám připravit ještě víc, aby se mi podařilo vyhrát v juniorech."
"Criterium Fryšták to je
záruka
nejvyšší kvality. Krásné
dlouhé a náročné zkoušky, kde najdete
několik druhů
asfaltů, zámkovku, kluzké povrchy v halách, i
špetku šotolinky. Vše
okoření nevyzpytatelná RZ Příjezd. Moje
nejoblíbenější soutěž v kalendáři. Ohromně
jsem si to užil a krásně se svezl. Technika držela, a tak jsme
splnili cíl, dojet
až na závěrečnou rampu a získat nějaké ty
bodíky. Velké poděkování všem,
kteří
se podíleli na přípravě rally."
"Fryšták nezklamal. Náročné a dlouhé
tratě, ale bylo
to perfektní svezení. My jsme měli na zadokolce
"špéru" a nebyl čas
to jinak nachystat, nicméně jsme asi dobře zvolili pneumatiky, a
tak se to
jakoby eliminovalo. Ze začátku to byl docela boj, ale jeli jsme
obezřetně a
často aj "plíseň, a ty časy tam pak jakési padaly. V
závěru nás dost
hecoval Jožka Panizzi, který nám dělal čističe,
závodili jsme totiž s
"Letcem" v Old Boys v rámci vteřinek. Nakonec nás sice
porazil, ale i
tak je celkový výsledek, hlavně v F2, pro nás
nečekaně dobrý. Byla to jinak po
všech stránkách parádní rally,
pořádajícímu Martinovi patří poklona a
velké
díky, fakt to bylo super."
"Původně jsem měl Fryšták vynechat z důvodu pracovní vytíženosti. No
nakonec se našel čas a já mohl odstartovat. Skupina Historic byla velice
našlapaná a prvních 5 fleků bylo rozebráno, nám tedy zbývalo zabojovat o 6.
místo. První dvě RZ byly soubojem naší Toyoty a našlapané bestie Audi Loixe,
bohužel od RZ 3 začala jeho Audinka zlobit a náš soupeř musel po
čtverce odstoupit, což nás mrzelo, protože to bylo krásně nahecované. Do
konce závodu už jsme se neměli kam hnát, protože na soupeře před námi nemáme a
náskok na posádku za námi byl dost velký, a tak jsme si užili jízdu bokem
hlavně v halách. Šestý flek je to co jsme před závodem chtěli a čeho jsme
dosáhli, takže za naši posádku spokojenost. Díky za parádní tratě a všem kdo se
na nich podíleli, a taky panu Vavřičkovi za přísun tekutin, to bylo v tom
pařáku potřeba."
"Letos jsem od Fryštáku nečekal žádné zázraky, chtěli jsme se jen
vyblbnout, ale ve druhé erzetě začala vyskakovat spojovačka, tak jsem hodně
ztratil a vůbec se mi to nechtělo spravovat, takže jsem ubral výkon a jen se
plazil do cíle. Práci mi stejně zařídil Paddonek, který po nárazu nevím do čeho
rozšaloval servosaver, a ten po výměně strhl i servo, takže konec. Jediná Miška
se předvedla a mile překvapila, protože asfsalt není její oblíbený povrch, ale
po letošní nevydařené a trošku smolné sezoně se jí zadařilo a vše fungovalo jak
mělo. Tak doufám, že tak bude i v Malenách. O tratích se nemá smysl bavit, ty
byly jako každý rok skvělé a letos i čističi odvedli výbornou práci."
"Závody se mi líbily, jen nás pozlobila technika a celý den jsme
bojovali se servem, které když se přehřálo, tak si dělalo co chtělo. Na
poslední závod se těšíme a budeme se snažit vyjet celkovou bednu v Academy."
"Tak zase to posr… řízení. Po minulém
nezdaru jsme auto zkontrolovali,
vyzkoušeli co se dalo a vše bylo v pořádku. V
první erzetě to fungovalo, od té
druhé se nám to ale zas nezdálo, nicméně
závodit s tím ještě šlo. Jenže pak
přišla rána do palety na konci RZ 4 a bylo po srandě.
Původní varianta
zničeného serva se nakonec nepotvrdila, hodně dlouho jsme se
snažili přijít na
problém, ale nepodařilo se to ani přes velké
úsilí Pepy Březíka - kterému tímto
moc děkujeme - zprovoznit. Dost nás to štve, že jsme si
to nemohli jezdecky
užít až do konce, Fryšták je totiž
parádní soutěž s pestrými tratěmi a s
výborným
svezením."
"Výborný výkon mojich kluků. Mám z nich radost.
Výhra ve Frycu se počítá, i když nám to trochu spadlo do klína, ale šli jsme
tomu naproti. Všichni tři kluci jeli výborně a já je za to velmi chválím. I
když Brane tam měl jeden moment, za který dostal pokutu. Tak se to snad nebude
opakovat. A co dál? Na Yugo s čistou hlavou a s vědomím souvislostí…"
"Můžeme opět
slavit. "Gříbek" zase exceloval a stejně jako loni získal
již na
Fryštáku svůj druhý titul v Historic Trophy.
Suverénní obhajoba v neskutečné
životní formě. Třešničkou na
Fryštáckém vítězném dortu je
třetí příčka Marlbora
v teamech před slavným Pepíčkovým rudým
býkem. Naši veteráni si to opět rozdali
o prvenství v Old Boys, Gustávo tentokrát nedal
Fagáskovi šanci a potřetí letos
zvítězil. Průběžná tabulka této skupiny má
ale zatím opačné pořadí, a tak se o
titulu rozhodne až na závěrečné YUgošce."
"Velká spokojenost, odvezli jsme si teamové body.
Lukyanuk zajel pěkně a tak chválím. Karolínka měla technické potíže v
předposlední RZ a tím ztratila šanci na slušný výsledek, budeme se to snažit
v příštím závodě napravit."
"Tak tentokrát to na body bohužel nevyšlo. Naše
největší naděje Emil Bergkvist měl technické
problémy s diferenciálem a hodně
ztratil. Belgičtí matadoři to neměli taky lehké, ale
bojovali co to šlo. Freddy
Loix musel nakonec odstoupit pro poruchu v řízení,
zatím nevíme kde je chyba a
musíme se na to v našich garážích zaměřit.
Naopak Robert Droogmans zajel
fantastický závod a slušné
umístění v kategoriích, takže aspoň někdo z
našeho
týmu to měl bez problémů s technikou. Ještě
nás čeká "Jugoška", kde
snad zase zabereme a urveme nějaký ten bodík."