Výsledky
XXIV. Criterium Fryšták 2021

 Absolutní pořadí  Fryšták 4.9. 2021, startujících - 56 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Šimon Večerka Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD 24:31,1
2 Karel Bajza Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC Doktor Racing 4WD +0:13,1
3 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD +0:24,7
4 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +0:52,1
5 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Ettel Škoda Fabia R5 Doktor Racing 4WD +1:11,6
6 David Sedláček Grzyb - Mazur Ford Escort RS Cosworth Marlboro Dealer Racing Historic +1:25,5
7 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Red Bull 4WD/Lady +1:29,2
8 Tomáš Pikner Duval - Pivato Alfa Romeo 2000 GTAm Ortex RC Rally Team Historic +1:38,4
9 Tomáš Barták Rossi - Cassina VW Polo GTI R5 Monster Energy Team 4WD +1:48,9
10 David Kubeš Kubeš - Vyoralová Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 +2:00,6
11 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +2:13,9
12 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Peugeot 306 Maxi Barum Team F2 +2:40,7
13 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Hyundai i20 Coupe WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior +2:40,7
14 Václav Březík V.Březík - Holý Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD/Junior +2:49,8
15 Richard Vávra Yates - Edmondson Mitsubishi Lancer Evo X DX Racing 4WD/Junior +3:02,4
16 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Toyota Yaris WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +3:08,7
17 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Toyota Yaris WRC TB Racing 4WD +3:09,9
18 Jiří Vávra Suárez - Carrera Subaru Impreza WRX DX Racing 4WD +3:30,5
19 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 4WD/OldBoys +3:47,3
20 Dominik Zapletal Zapletal - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior +3:57,2
21 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Ford Escort RS 1800 ASport Rally Team Historic +3:59,3
22 Dan Peťovský Tannert - Thielen Opel Adam R2 ASport Rally Team F2 +4:02,0
23 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg Toyota Yaris WRC Belga Team 4WD/Junior +4:08,4
24 Radek Hobza Fagaso - Moya Lancia Delta HF Integrale Marlboro Dealer Racing Historic/OldBoys +4:17,4
25 Pavel Maštalíř Maštalíř - Zámečník Subaru Impreza WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +4:18,7
26 Ondřej Kalík Fábián - Kaszás Ford Fiesta R5 DX Racing 4WD +4:36,0
27 Tomáš Pikner ml. Tidemand - Floene Škoda Fabia R5 Ortex RC Rally Team 4WD/Junior +4:41,8
28 Eliška Schwábová Falcón - González Subaru Impreza WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +4:45,2
29 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Hyundai i20 Coupe WRC Schwáb Racing 4WD +5:03,6
30 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Škoda Octavia WRC Michel's Racing 4WD/Junior/Lady +5:21,0
31 Erik Ticháček Ticháček - Ticháček Hyundai i20 Coupe WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Academy +5:40,3
32 Josef Pekař Panizzi - Panizzi VW Polo R WRC Red Bull 4WD +6:18,6
33 Petr Šíma H.Solberg - Minor VW Polo GTI R5 Monster Energy Team 4WD/OldBoys +6:33,8
34 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2/OldBoys +6:36,0
35 Tomáš Bobál Abbring - Hostens Škoda Octavia WRC RC Lukov 4WD/Junior +6:42,4
36 Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Toyota Celica GT-Four Zumar RC Team Řetechov Historic +6:53,2
37 Daniel Gargulák Gargulák - Polášek Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD/Junior +7:12,8
38 Josef Březík J.Březík - Javora Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD/Junior +7:19,0
39 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Škoda Octavia Kit Car Michel's Racing F2/Lady +7:27,9
40 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Toyota Yaris WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +7:38,2
41 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +7:39,8
42 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Ford Escort RS 1800 Viking Speed Racing Historic/Lady +8:29,8
43 Ivo Šimeček Pattison - Watts Fiat Grande Punto JTD Viking Speed Racing F2/OldBoys +10:00,0
44 Michal Odstrčil Stohl - Müller Škoda Fabia Kit Car Barum Team F2 +10:23,4
45 Martin Karlík Karlík - Karlíková Škoda Fabia WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior +10:38,1
46 Marek Kalina Tlusťák - Pavlík Toyota 86 Black Horse Racing F2 +10:52,6
47 David Zapletal Zapletal jun. - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior/Academy +12:55,1
48 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW M3 JP Racing Historic/OldBoys +12:56,3
49 Vít Bobál Pedersoli - Tomasi Peugeot 306 Maxi RC Lukov F2 +14:41,4
50 David Zrník O.Solberg - Johnston Subaru Impreza WRC Sheron Racing Team 4WD/Junior/Academy +16:39,5
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Petr Hanák Harrach - Wicha Toyota Celica Turbo AMK Rudý Říjen Historic tech. problémy
x Petr Matulík Loix - Smeets Audi Quattro A2 Belga Team Historic porucha řízení
x Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan Toyota Celica Turbo 4 Rombi Corse Historic tech. problémy
x Matěj Petr Paddon - Kennard Hyundai i20 Coupe WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Academy tech. problémy
x Matěj Kalík Suninen - Salminen Mitsubishi Lancer Evo X DX Junior 4WD/Junior tech. problémy
x Filip Kopecký Kopecký - Kopecký VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD tech. problémy

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Večerka (Šimon Večerka) 4
startovní listina Kopecký (Filip Kopecký) 3
Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Doktor Racing 1  VW
2  Vest Rally Team 2  Peugeot
3  Marlboro Dealer Racing 3  Hyundai
4  Red Bull 4  Škoda
5  Ortex RC Rally Team 5  Ford
6  Čamlíkov RallySport Zlín 6  Alfa
7  Monster Energy Team 7  Opel
8  ASport Rally Team 8  Toyota






"CRITERIUM BYLO JAKO VŽDY OZDOBOU ŠAMPIONÁTU"

 

Předposlední zastávkou v kalendáři Next RC Rally Championship 2021 byla populární asfaltová soutěž Criterium Fryšták. Letos se pod vedením hlavního pořadatele Martina Vavřičky jel už 24. ročník této druhé nejstarší rally. Martin je známý svým nesporným zápalem pro organizování, což se samozřejmě potvrdilo i v tomto roce. Na sobotu 4. září bylo v areálu tiskárny ObalPrint zajištěno hezké počasí, tradičně perfektní zázemí, nějaké to občerstvení, bohaté ceny pro soutěžící, a především kvalitní svezení na 8 rychlostních zkouškách. Tratě bývají v posledních letech podobného formátu, pro stavitele však Pan pořadatel vždycky nachystá nějakou tu novinku. Tentokrát se jelo jiným způsobem v horních skladech, což bylo docela přínosné, částečně se obnovila "Slayer aréna", i když v takovém malém provedení, a nechyběl ani hned dvojitý průjezd "šotolinkou". Rytmus jízdy se v průběhu soutěže tady neustále mění, znovu byly k nalezení technické a náročné pasáže, zároveň taktéž svižná místa, velmi časté změny povrchů, prostě pestrost obrovská. To je Criterium. 
No a že se tato soutěž posádkám líbí, dokazuje jejich počet. V uzavřeném parkovišti bylo celkem 56 vozů (mimochodem je to cca o třetinu více soutěžících, než na nedávno odjetém "vyhlášeném a slavném" MČR na Uherko-Hradišťsku).

Na startu nemohla chybět aktuální špička bojující o celkové body do šampionátu včetně vedoucího "ogary" Šimona Večerky, pomýšlejícího na obhajobu mistrovského titulu z roku minulého, kdy se mu ho právě tady povedlo předčasně zajistit. Jenže tu stále byli i ostatní adepti, jako třeba Tänak, či Bílek jun., ona ta situace v tabulce byla stále dost otevřená a stát se mohlo cokoliv.
Z těch takových elitních aspirantů na body nepřijeli Ingram, Vaculík a tento rok sporadický Basso, naopak startovní listinu obohatila některá nečekaná jména, ovšem to se týkalo spíše jednotlivých kategorií (např. Duval, Kubeš, Tannert, ...)  

Favorizovaný Šimon Večerka začal nejlíp, po třetí RZ jej však vystřídal kolega z Vest Rally Teamu Tomáš Bílek jun., no a aby těch "Vestmanů" nebylo málo, po čtvrté rychlostní zkoušce šel do vedení Filip Kopecký. Byla to velká přetahovaná, Šimon ovšem po předešlé menší ztrátě zatáhl a vrátil se na první místo. Mezi tyto "Vesťáky" se ještě průběžně míchal klasicky rychlý Estonec Ott Tänak, a z mírného zpovzdálí "si to šéfoval" Küzmič, jakoby čekající na chyby těch nesmírně rozjetých borců před sebou, kterým ovšem nestíhal jen o málo. Takže i od tohoto "podkolenkového Jugoša" byl vidět dobrý výkon. Po šesté vložce, kterou obstarala tradičně ne moc dlouhá, ale o to zákeřnější RZ Příjezd 2, šel do čela znovu Filda Kopecký. Bohužel se to v následující dlouhé erzetě všechno "žvejklo". Filip musel kvůli technice odstoupit, měl to skvěle rozjeté, předvedl vskutku impozantní umění, ale rozhodly jiné okolnosti, škoda. Pak už si to Šimon Večerka, postupující tímto do vedení, pohlídal. Vyhrál letos po páté a zatím to vypadá na tu obhajobu. Ještě to však není hotové, chybí mu 2 body do jistoty titulu, to by se ale muselo něco nečekaného stát na poslední soutěži, aby to "neuválčil". Na stříbrném postu ve Fryštáku dojel po pěkné a spolehlivé jízdě "Ottíček" Tänak, jenž jako jediný ještě může překazit Šimonův plán. Jako třetí byl klasifikovaný Tom Bílek jun., předvádějící opět agresivní jízdu. Pořadí na stupních v tomto závodě zároveň kopíruje i průběžnou klasifikaci první trojice, ale ono je vše stále docela "open". Protože to pořadí kopíruje i nakonec čtvrtý "brambora" Brane Küzmič, zajíždějící v nastolené konkurenci slušně a mající šance na případnou "zase bednu" v konečném účtování. Excelentně se soutěž povedla páté posádce ve složení Albert von Thurn und Taxis-Bernhard Ettel s červenou Fabií stáje Doktor Racing. Tento tým byl nyní v hodnocení nejlepší, stále vede tabulku v Team Trophy, ovšem zatím je předčasné hovořit o obhajobě, situace je v tomto ohledu pořád otevřená. Na místě šestém dovezl svůj krásný Escort do cíle nejlepší z historiků Polák Grzyb, což je nesporně parádní výsledek, je to prostě borec a "showman". Sedmá skončila nejrychlejší holka všech dob "domácí" Molly Taylor s Peugeotem, jenž na poslední erzetě za sebe odsunula stříbrného historika Duvala, který teda rovněž "zařádil" a jde poznat, že to umí. Na devátém místě byl Ital Rossi, jedoucí na oko "pekelně", bodovanou desítku pak uzavíral vítěz F2 David Kubeš, což je tedy od něj parádní "kaufík".

Náročnost této soutěže dokazuje počet odstoupených, nebo popřípadě přidělených časů za nějaké jedno nedojetí. Největším důkazem, krom šestice zcela odpadlých, je i propad Gillese Panizziho chvíli před koncem, jenž do té doby atakoval dokonce šesté místo v celkovém pořadí. 
Holt, tato rally s často dlouhými RZ bývá opravdu tvrdá. 

 

 

Junior Trophy
Soutěžících do 15. let se prezentovalo celkem 21. Tato kategorie je v letošním ročníku nejvíce vyrovnanou záležitostí, tento rok to má grády jak nikdy. Aspirantů na stále velmi otevřený titul je hned pětice, což platí taky po Criteriu, tady to prostě bude kdo z koho na poslední rally. Této soutěže se neúčastnil jeden z těch nejrychlejších David Vaculík, čímž se to možná ještě víc zdramatizovalo. Máme zde ale pořád dostatečné množství rychlých juniorů, kteří dokážou předvádět opravdu pohledný sport. O vyrovnanosti svědčí i to, že hned 5 jezdců dokázalo vyhrát aspoň jednu rychlostní zkoušku, to je určitě pestrý výčet. Na úvod byl nejlepší "naspeedovaný" Alexej Lukyanuk, vzápětí ho vystřídal výborný Emil Bergkvist, jenž ovšem zaznamenal problémy s diferenciálem a nemalou ztrátu v RZ číslo 3. A jeho potíže občas dál pokračovaly, přesto že zkoušky vesměs slušně dojížděl, sem tam "diferák" zazlobil, a bylo tak jasné, že je z boje o prvenství venku. Ruský chlapec Lukyanuk se hned po té "trojce" vrátil do vedení, které se mu podařilo udržet až do cíle. Tentokrát to byl od něj určitě pěkný výkon, "vodečka stalyčnaja" asi zas nějak zafungovala. Velké "překvápko" se zrodilo na místě druhém. To opanoval Vašek Březík, jenž podal fantastický výkon, a "bedna" je pro "Valachian" Václava prozatím životním úspěchem, jen tak dál… Na bronzovém stupni dojel Rhys Yates, nenápadný irský dravec se po tomto výsledku vrátil na 1. místo průběžné klasifikace Junior Trophy, kterou vede i přesto, že letos zatím ani jednou nezvítězil. Dlouho však musel bojovat se skvěle rozjetým Esapekkou Lappim, končícím jen těsně na čtvrté příčce, mladému Finovi ale v průběžné tabulce zatím náleží ta třetí. Po excelentní jízdě si pátou pozici z Fryštáku odváží progresivní Dominik Zapletal, což je dosud jeho nejlepší počin kariéry, výborná práce. Za ním dojel problémy sužovaný Švéd Bergkvist, jenž si aspoň připsal nějaké ty bodíky, a ty se mu můžou v boji o titul náramně hodit. Sedmým v pořadí pak byl "Pája" Maštalíř s novou Imprezou, dál následoval Pontus Tidemand, objevující se v Nextu vůbec poprvé, ovšem se zkušenostmi z jiných šampionátů. Desítku bodujících uzavíraly dvě dívky v pořadí 9. Emma Falcón a 10. Catie Munnings. Všichni junioři a juniorky zaslouží opět pochvalu za předvedené velké nasazení a krásné souboje, tady je opravdu stále co sledovat. A ještě bude…

Historic Trophy
Tato populární kategorie historicích vozů už zná pro letošek svého mistra. Je jím po druhé za sebou polský střelec Grzegorz Grzyb, jenž zvítězil i tady ve Fryštáku. Soutěž sice začal až třetím časem, hned po RZ 2 se však dostal do vedení, a to do konce závodu už nepustil. Kvalitní konkurenci, krom stálic, obohatil především po dlouhé době v našem šampionátu startující Francois Duval s krásnou Alfou, který se "Gříbka" držel jako belgické klíště, nakonec se ale musel smířit se stříbrem. I tak to byl vcelku zajímavý souboj, když oba jezdci se mezi sebou pohybovali jen s velmi malými časovými rozdíly v řádu sekund, a že do toho šlapali jak do "varhan" dokladuje taky jejich umístění v absolutním pořadí na bodech. A to je na předepsaných historických pneumatikách jistě úctyhodné. Bronz vybojoval rovněž kvalitní závodník Alex Bengué, ten se ovšem na první dva nejrychlejší díval už trochu zpovzdálí. Na místě čtvrtém zde skončil Giuseppe Volta, ten sice taktéž patří do té užší špičky a snažil se z kraje sekundovat těm nejlepším, zbrzdily jej však potíže s poloosou. Italský Ford se snažil stahovat vzniklou ztrátu a dlouho okupoval pátý "flek", na ten čtvrtý se dostal až chvíli před koncem na úkor spolehlivě jedoucího zkušeného matadora Giba Fagasa končícího tak na pozici páté. V pořadí pak následoval řetechovský "kanec" Martin Hubáček s nádhernou Celicou, za ním náročnou rally úspěšně dokončila pěkně jedoucí švédská "brutalmetalmaniawoman" Ida Törnhult, před klasicky pohodovým Britem Malcolmem Wilsonem pilotujícím "orange-Baworák". Z 11 startujících spatřilo cíl jen 8 "přeživších" historiků. Mistr je už sice znám, na dalších příčkách ale není nic rozhodnuto a může to být na poslední soutěži ještě velice zajímavé.

F2 Trophy
V počtu startujících ve dvoukolkách padl prozatímní letošní rekord, když se jich sešlo hned 9. Velkým překvapením byla účast dvou kluků z ASportu Davida Kubeše a Juliuse Tannerta s mrštnými Opely Adam R2, kteří již RC závody nijak pravidelně nejezdí. Přesto nebylo pochyb o jejich jezdeckých schopnostech známých z minulosti a výborně tak zpestřili letos jaksi zaběhlou konkurenci. Suverénní Jožka Sivík měl nyní tedy nečekané soupeře. No vlastně spíš jednoho, kterým byl "Dejv" Kubeš se spolujezdkyní Vyoralovou. Začátek mu sice příliš nevyšel, bylo znát, že dlouho nezávodil, záhy se ale dostal do tempa a po polovině soutěže už přeskočil do té doby vedoucího Sivíka. Jožka jel však možná s vědomím, že přípis důležitých bodů mu může předčasně zajistit mistrovský titul, i když menší přetahovaná o vteřinky mezi oběma borci na jednotlivých erzetách tak nějak probíhala. V závěru se ale David "urval" a zaslouženě zvítězil. Dokonce z toho bylo solidní 10. místo absolutně, což je samozřejmě chvályhodný počin. "Baňa" Sivík se v klidu spokojil s druhou příčkou, která mu zajistila ten kýžený "hattrickový" titul - takže už třetí po sobě. Na bronzovém stupínku ve Fryštáku dojel Němec Tannert, jenž na dvojici před sebou trochu nestačil, ovšem i on jel na pohled pěkně a se zbytkem soutěžících v této kategorii si hravě poradil. Na vynikající čtvrté příčce byl klasifikován jediný pilot "zadohrabu" Robert Droogmans. To je pro tohoto belgického "mága" s Porsche další letošní povedené umístění, kteréžto mu nyní předem zaručuje "bednu" v šampionátu mezi F2 Trophy. Za tím věkově nejstarším dvoukolkářem skončila věkově nejmladší dvoukolkářka Johanna Steer. Němka zajela letos snad poprvé povedený závod, konečně se jí vyhýbaly problémy a opravdu jela jak z partesu. Dokonce "na hromadu sesekala" i svého rakouského tatínka, před kterým však byl v pořadí ještě Mike Pattison. Ten měl ale v dlouhé třetí RZ potíže s technikou a byl v pořadí dost sražen dolů po nutném "přídělu". Jelikož je to ale stále šikovný jezdec, svoji ztrátu dokázal postupně hezky stáhnout až k tomu šestému "fleku". A i tento anglický nestor má po předchozích výsledcích zajištěny konečné stupně vítězů v F2, otázka je jen, které místo to nakonec bude. Sedmým v cíli byl tedy zmíněný "vídeňský super sedlák" Manfred Stohl bojující tradičně s občasnými technickými obtížemi. Za ním skončil Tonda Tlusťák, u něhož to chvíli vypadalo na trošku lepší umístění. To byl poslední bodující, když na italského stále trochu nováčka Pedersoliho už žádné body tentokrát nevyšly, a to i přes fakt, že předvedl oproti předchozím závodům zlepšení.

Lady Trophy
Děvčat se zde sjelo 7 a všechny to úspěšně dotáhly až na cílovou rampu. Jasnou vítězkou se tradičně stala Australanka Molly Taylor, která to tak dotáhla na svůj už šestý titul v Lady a počet vítězství v jednotlivých rally zaokrouhlila na 40. Stříbro vybojovala Španělka "Emmča" Falcón, slavící v den soutěže narozeniny, a přestože při vyhlášení prohlásila, že je malá, závodnice je to už bezesporu velká a hlavně rychlá. To dokazuje také fakt, že si tímto výsledkem zajistila konečné druhé místo v Lady Trophy za letošní sezónu. Bronzovou dívkou v cíli Criterium Fryšták byla Britka Catie Munnings, jíž to očividně na asfaltu jde líp než na šotolině. Po velice podařeném výkonu skončila na čtvrtém "fleku" její týmová kolegyně z Michel's Racing Johanna Steer s dvoukolkou, což bylo jistě nečekané. Hlavně pro její další soupeřky. Tou, co to nakonec dotáhla na pátou pozici, byla Charlotta Henningsson, která až v poslední zkoušce předjela o pouhých 1,6s Karolínku Kalíkovou. Nutno dodat, že Charlottka zaznamenala v jedné erzetě ztrátu kvůli technice a pak vehementně stahovala a útočila. Pro 7. místo si spolehlivě dojela její švédská "ďábelská" maminka Ida Törnhult. Jak už bylo zmíněno, tak první dvě pozice v klasifikaci jsou již neoblomně obsazeny, o bronz to ale bude velký souboj mezi často vyrovnanou trojicí - Munnings, Henningsson, Kalíková.

Next Academy
Kategorie určená pro ty nejmladší jezdce do 10. let měla na startu pro letošek nejvyšší počet 4 účastníků. No a i tady už bylo rozhodnuto o mistrovi pro rok 2021. Stal se jím Eriček Ticháček, který je už stabilně natolik rychlý, že zle zatápí mnohem starším soutěžícím a v absolutním pořadí jej vídáme poměrně vysoko. Erik si i tady ve "Frysku" připsal jasné prvenství, stejně jako v ostatních závodech sezóny. Stříbro si vyjel nadějný Davídek Zapletal a taky on si už v tabulce předčasně zajistil toto konečné umístění. Třetím v cíli pak byl technickými problémy hodně sužovaný Oliver Solberg, jenž svoje Subaru dotáhl do cíle jen s velkou podporou "ochránce" Tänaka. Ale je to bojovník, o tom žádná. Odstoupit naopak musel Hayden Paddon, jenž výborně začal, ale brzy ho zradila technika.

Old Boys 50+
Proti Academy jen "vo fous" starší jezdci odstartovali v počtu 7. Se zánovně "porichtovanou" technikou byl od začátku do konce tím nejlepším "pěstitel uruguayských sršní" Gustavo Trelles a po třetí v sezóně si připsal maximální počet bodů. Jasné druhé místo si vyjel Gibo Fagaso s historickou Lancií, který stále vede průběžnou tabulku této kategorie a zatím ještě není nic rozhodnuto. Jasné je jen to, že o Old Boys 50+ v letošním ročníku si to rozdají pouze tito dva "Marlboráci". Souboj o fryštácký bronz byl velmi zajímavý. Nejdřív tam byl "Pan Ublo" Pattison, ten se ale brzo propadl díky přidělenému času, pak se na třetí příčce zabydlel "letec" Henning Solberg, aby jej po prvním průjezdu dramatické RZ zvané Příjezd nečekaně předstihl "Luftwafe" Droogmans. Ten to udržel i v dalších erzetách, v tomto ohledu je nutné dodat, že Belgičan řídí jen zadní náhon a jeho výkon byl tudíž bezesporu brilantní. Byl z toho ve finále velice těsný boj mezi posledně zmíněnou dvojicí. Rozhodl až poslední měřený úsek, kdy Nor Solberg přeskočil Droogmanse, rozdíl byl ovšem velmi velmi malý. Na pátou příčku to po předešlých potížích s technikou dotáhl Mike Pattison, za nímž pak soutěž dokončil "Anglán" Wilson. Hned na RZ č. 1 odstoupil letos poprvé "povinně" jedoucí Rakušan Harrach.

 

 


 
Ohlasy některých účastíků:


Hlavní pořadatel (Martin Vavřička):
"Jsem velice rád, že jste se u nás sešli v tak hojném počtu. Těší mě, že samotná soutěž proběhla bez problémů a nikdo se nezranil. Počasí letos vyšlo taky na jedničku. Kluci z našeho Nextu umí postavit hezké tratě a od jezdců byla slyšet vesměs jenom chvála. Snad jste si to všichni užili. Chci poděkovat všem, kteří nám pomohli se závěrečným úklidem, toho materiálu bylo opravdu hodně a každá pomoc je dobrá. A díky patří taky Ivanovi za spolehlivé měření časů. Budu se na vás všechny těšit zase za rok při 25. ročníku."

 

 

Ott Tänak (Karel Bajza):
"V první řadě musím poděkovat Martinovi za skvělé závody. Do Fryštáku jezdím vždy rád. Co se týká závodů, tak jelikož jsem si prošel školou Red Bullu, tak hlavní cíl byl potrápit Vest v teamech a udržet se co nejblíže Tomovi, ať nám před posledním závodem zbude nějaká bodová rezerva, což se povedlo. Teplo po celý závod bylo pekelné a smekám před všema ogarama z Vestu. Na jejich tempo jsme neměli, a to jsme neudělali žádnou velkou chybu. Pak bohužel odpadl Filda, který měl na to vyhrát celý závod. Naše oblíbená RZ Příjezd pak potrápila Toma a tak nám taky bez boje celkem vyklidil pozici na druhé místo, kterého si vážně cením. Snad to tak bude pokračovat i na Yugošce…"

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Fryšták patří všeobecně mezi nejoblíbenější soutěže. A právem. Traťově, zázemím i všeobecným servisem pro závodníky je v mnohých ohledech jedinečná. Martin tomu věnuje velké úsilí a pozornost, a za to mu patří velké díky, a nejen jemu z jeho tiskárny. Jelikož se jednalo o přechod ze šotky na asfalt, tak bylo třeba se pověnovat autu. Trochu jsme v garážích ladili diferák a taky ostatní nastavení. Ale spokojenost s tím nastavením není úplně 100%tní. Není to úplně ono. A co k závodu? Bojovali jsme, jeli jsme co to šlo, ale furt to na ty kýžené pozice nestačilo. Nicméně nám nakonec spadla do klína brambora. Dobrá brambora. Nakonec zavládla spokojenost. Ale ta afterpárty. Tak to byla velká slabota - hoši asi stárnete…"

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Závody jsem si velmi užil a bylo to super. Sešla se pěkná konkurence, do třetí RZ jsme se přetahovali o vteřinky z Radkem Vymětalíkem, na dostřel bylo i 1. místo, ale David s Tomášem se pak začali vzdalovat a Radek měl technické potíže, a tak jsem se soustředil dojet bez poruch do cíle a držet 3. místo. Děkuji za pěkné závody."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Do Fryštáku se nejde netěšit, a to jak na "žabu", tak i na právě proběhlé "Critérium". Navíc při pohledu do startovky potěšilo, že přibyla staronová konkurence, která dávala tušit, že nic nebude zadarmo. Zpátky ale k lokalitě a k organizátorům, kde patří velký díky za veškerou přípravu, zázemí, krásné svezení, pohoštění, .... no prostě palec nahoru za vše i nevyřčené a díky. K samotnému závodění. U mě vyšla první RZ nad očekávání a byl tam slušný náskok. Dvojka už dávala tušit, že to David rychle dostal zpátky do ruk. Čtverka mi moc nevyšla, ale furt vše bylo otevřené. RZ "Příjezd" mi vyhovovala, škoda jen druhého průjezdu, kdy mi pár vteřin sebral kamínek. Do sedmičky jsem šel ale se ztrátou na prvního pouze sedmi vteřin, a tak to bylo stále otevřené. No bohužel hned na začátku mi začalo dělat neplechu ovládání, kdy auto někdy nezatočilo, někdy nezabrzdilo, jindy zase nezabralo, ..... Tak jsem byl ve finále rád, že jsem udržel celkové 12.místo, protože opravy před osmičkou nepomohly a bylo to to samé. Každopádně u mě celkově spokojenost a rád jsem si v rámci kategorie zazávodil. Davidovi gratulace k vítězství, i kdyby potíže nepřišly, tak bych ho asi stěží honil. Potěšil opět ale junior, jezdí čím dál lépe a je radost ho sledovat. Náramně se bavil a opět jezdil s minimem chyb."

Tomáš Bílek (Tomáš Bílek st.):
"Za mě skvělý závod. Criterium jako vždy perfektní, luxusní počasí, precizně připravené tratě a dokonalé zázemí Obal Printu. Technika fungovala bez problémů, jen ty ruky jsou pořád nějak olšové. Celkové 17. místo v takové konkurenci je pro mě velký výkon a zatím asi maximum. Borci ve předu jeli zase neskutečnou pilu, takže jsem jen zpovzdálí sledoval krásnou bitvu o bednu. Velké poděkování pořadatelům a sponzorům za príma závod a pohodovou sobotu."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Na Fryšták jsem se na můj způsob docela dost připravoval. Namontoval jsem nové rychlejší servo, k tomu nový régl a za pomoci Lukyna Zámečníka - za což mu velké díky - jsem to zprovoznil. A ejhle vono to zatáčá, a to sakra dobře. Takže svezení parádní a ten výsledek si myslím taky na mě dobrý. Musím poděkovat hlavnímu šéfovi soutěže Martinovi za skvělou organizaci, za velmi solidní zázemí, občerstvení a ceny. Prostě u mě veliká spokojenost."

Emil Bergkvist (Filip Sedláček):
"Criterium Fryšták měla, jako vždy, nádherné tratě. Moc jsem si to užil, přesto že jsem měl po celou dobu technické problémy. Ale na další závod se hodlám připravit ještě víc, aby se mi podařilo vyhrát v juniorech."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Criterium Fryšták to je záruka nejvyšší kvality. Krásné dlouhé a náročné zkoušky, kde najdete několik druhů asfaltů, zámkovku, kluzké povrchy v halách, i špetku šotolinky. Vše okoření nevyzpytatelná RZ Příjezd. Moje nejoblíbenější soutěž v kalendáři. Ohromně jsem si to užil a krásně se svezl. Technika držela, a tak jsme splnili cíl, dojet až na závěrečnou rampu a získat nějaké ty bodíky. Velké poděkování všem, kteří se podíleli na přípravě rally."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Fryšták nezklamal. Náročné a dlouhé tratě, ale bylo to perfektní svezení. My jsme měli na zadokolce "špéru" a nebyl čas to jinak nachystat, nicméně jsme asi dobře zvolili pneumatiky, a tak se to jakoby eliminovalo. Ze začátku to byl docela boj, ale jeli jsme obezřetně a často aj "plíseň, a ty časy tam pak jakési padaly. V závěru nás dost hecoval Jožka Panizzi, který nám dělal čističe, závodili jsme totiž s "Letcem" v Old Boys v rámci vteřinek. Nakonec nás sice porazil, ale i tak je celkový výsledek, hlavně v F2, pro nás nečekaně dobrý. Byla to jinak po všech stránkách parádní rally, pořádajícímu Martinovi patří poklona a velké díky, fakt to bylo super."

Martin Hubáček (Martin Hubáček):
"Původně jsem měl Fryšták vynechat z důvodu pracovní vytíženosti. No nakonec se našel čas a já mohl odstartovat. Skupina Historic byla velice našlapaná a prvních 5 fleků bylo rozebráno, nám tedy zbývalo zabojovat o 6. místo. První dvě RZ byly soubojem naší Toyoty a našlapané bestie Audi Loixe, bohužel od RZ 3 začala jeho Audinka zlobit a náš soupeř musel po čtverce odstoupit, což nás mrzelo, protože to bylo krásně nahecované. Do konce závodu už jsme se neměli kam hnát, protože na soupeře před námi nemáme a náskok na posádku za námi byl dost velký, a tak jsme si užili jízdu bokem hlavně v halách. Šestý flek je to co jsme před závodem chtěli a čeho jsme dosáhli, takže za naši posádku spokojenost. Díky za parádní tratě a všem kdo se na nich podíleli, a taky panu Vavřičkovi za přísun tekutin, to bylo v tom pařáku potřeba."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Letos jsem od Fryštáku nečekal žádné zázraky, chtěli jsme se jen vyblbnout, ale ve druhé erzetě začala vyskakovat spojovačka, tak jsem hodně ztratil a vůbec se mi to nechtělo spravovat, takže jsem ubral výkon a jen se plazil do cíle. Práci mi stejně zařídil Paddonek, který po nárazu nevím do čeho rozšaloval servosaver, a ten po výměně strhl i servo, takže konec. Jediná Miška se předvedla a mile překvapila, protože asfsalt není její oblíbený povrch, ale po letošní nevydařené a trošku smolné sezoně se jí zadařilo a vše fungovalo jak mělo. Tak doufám, že tak bude i v Malenách. O tratích se nemá smysl bavit, ty byly jako každý rok skvělé a letos i čističi odvedli výbornou práci."

Oliver Solberg (David Zrník):
"Závody se mi líbily, jen nás pozlobila technika a celý den jsme bojovali se servem, které když se přehřálo, tak si dělalo co chtělo. Na poslední závod se těšíme a budeme se snažit vyjet celkovou bednu v Academy."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Tak zase to posr… řízení. Po minulém nezdaru jsme auto zkontrolovali, vyzkoušeli co se dalo a vše bylo v pořádku. V první erzetě to fungovalo, od té druhé se nám to ale zas nezdálo, nicméně závodit s tím ještě šlo. Jenže pak přišla rána do palety na konci RZ 4 a bylo po srandě. Původní varianta zničeného serva se nakonec nepotvrdila, hodně dlouho jsme se snažili přijít na problém, ale nepodařilo se to ani přes velké úsilí Pepy Březíka - kterému tímto moc děkujeme - zprovoznit. Dost nás to štve, že jsme si to nemohli jezdecky užít až do konce, Fryšták je totiž parádní soutěž s pestrými tratěmi a s výborným svezením."

 

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Výborný výkon mojich kluků. Mám z nich radost. Výhra ve Frycu se počítá, i když nám to trochu spadlo do klína, ale šli jsme tomu naproti. Všichni tři kluci jeli výborně a já je za to velmi chválím. I když Brane tam měl jeden moment, za který dostal pokutu. Tak se to snad nebude opakovat. A co dál? Na Yugo s čistou hlavou a s vědomím souvislostí…"

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Můžeme opět slavit. "Gříbek" zase exceloval a stejně jako loni získal již na Fryštáku svůj druhý titul v Historic Trophy. Suverénní obhajoba v neskutečné životní formě. Třešničkou na Fryštáckém vítězném dortu je třetí příčka Marlbora v teamech před slavným Pepíčkovým rudým býkem. Naši veteráni si to opět rozdali o prvenství v Old Boys, Gustávo tentokrát nedal Fagáskovi šanci a potřetí letos zvítězil. Průběžná tabulka této skupiny má ale zatím opačné pořadí, a tak se o titulu rozhodne až na závěrečné YUgošce."

Roman Kalík (Team Manager ČAMLÍKOV RALLYSPORT ZLÍN):
"Velká spokojenost, odvezli jsme si teamové body. Lukyanuk zajel pěkně a tak chválím. Karolínka měla technické potíže v předposlední RZ a tím ztratila šanci na slušný výsledek, budeme se to snažit v příštím závodě napravit."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM, BELGA JUNIORS):
"Tak tentokrát to na body bohužel nevyšlo. Naše největší naděje Emil Bergkvist měl technické problémy s diferenciálem a hodně ztratil. Belgičtí matadoři to neměli taky lehké, ale bojovali co to šlo. Freddy Loix musel nakonec odstoupit pro poruchu v řízení, zatím nevíme kde je chyba a musíme se na to v našich garážích zaměřit. Naopak Robert Droogmans zajel fantastický závod a slušné umístění v kategoriích, takže aspoň někdo z našeho týmu to měl bez problémů s technikou. Ještě nás čeká "Jugoška", kde snad zase zabereme a urveme nějaký ten bodík."

 






                                                                                                                                                                                                                         „Loa“ NRC