Absolutní pořadí | Zlín 10.4. 2022, startujících - 55 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Tomáš Bílek ml. | Bílek jun. - Bílek | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | 20:56,6 | |
2 | Karel Bajza | Tänak - Järveoja | Hyundai i20 Coupe WRC | Doktor Racing | 4WD | +0:37,7 | |
3 | Šimon Večerka | Večerka - Večerka | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | +0:40,1 | |
4 | Patrik Šimeček | von Thurn und Taxis - Ettel | Škoda Fabia R5 | Doktor Racing | 4WD | +0:42,4 | |
5 | David Vaculík | Vaculík - Vaculík | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD/Junior | +0:52,5 | |
6 | Tomáš Barták | Rossi - Cassina | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | +1:13,7 | |
7 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | VW Polo R WRC | AMK Rudý Říjen | 4WD | +1:19,1 | |
8 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Jameson | Peugeot 208 T16 | Doktor Racing | 4WD | +1:22,4 | |
9 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | Hyundai i20 Coupe WRC | Monster Energy Team | 4WD | +1:37,7 | |
10 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Red Bull | 4WD/Lady | +1:45,6 | |
11 | Richard Vávra | Yates - Edmondson | Subaru Impreza WRC | DX Racing | 4WD/Junior | +2:00,4 | |
12 | Jakub Charvát | Charvát - Charvát | Škoda Fabia R5 | Samohýl Škoda Team | 4WD | +2:02,2 | |
13 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | VW Polo R WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +2:17,4 | |
14 | Tomáš Lysák | Lysák - Viktora | Škoda Fabia R5 | Samohýl Škoda Team | 4WD | +2:25,2 | |
15 | Václav Březík | V.Březík - Holý | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD/Junior | +2:28,8 | |
16 | Ondřej Kalík | Fábián - Kaszás | Subaru Impreza WRC | DX Racing | 4WD | +2:32,5 | |
17 | Kamil Sedláček | Casier - Vyncke | Ford Escort RS Cosworth | Barum Team | Historic | +2:42,1 | |
18 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | Peugeot 205 T16 | ASport Rally Team | Historic | +2:43,0 | |
19 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Čamlíkov RallySport Zlín | Historic | +2:51,6 | |
20 | Tomáš Bílek | Bílek - Bílek | Toyota Yaris WRC | TB Racing | 4WD | +3:21,9 | |
21 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Citroën C3 WRC '17 | Barum Team | 4WD | +3:34,5 | |
22 | Robert Fryš | Fryš - Fryš | Subaru Impreza WRX | Tasmania Racing Team | 4WD | +3:35,8 | |
23 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Subaru Impreza WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD/OldBoys | +3:54,9 | |
24 | Tomáš Bobál | Abbring - Hostens | Škoda Fabia WRC | RC Lukov | 4WD/Junior | +4:10,5 | |
25 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | VW Golf GTI | Marlboro Dealer Racing | F2/OldBoys | +4:13,5 | |
26 | Daniel Gargulák | Gargulák - Polášek | Lancia Delta HF Integrale | Valachia Racing Team | Historic | +4:18,8 | |
27 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Hyundai i20 Coupe WRC | Schwáb Racing | 4WD | +4:20,2 | |
28 | Jan Červenka | Alessandrini - Alessandrini | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | +4:31,5 | |
29 | Jaroslav Kovařík | Chulykanov - Ivaschenko | Fiat Grande Punto S2000 | AMK Humpolec | 4WD | +5:05,6 | |
30 | Dan Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Audi Quattro A2 | 4 Rombi Corse | Historic/OldBoys | +5:19,9 | |
31 | Bronislav Kořínek | Arazim - Gál | Toyota GT86 CS-R3 | Coyote Racing Team | F2/OldBoys | +5:22,9 | |
32 | Josef Březík | J.Březík - Javora | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD/Junior | +5:27,4 | |
33 | Markéta Šimečková | Henningsson - Emilsson | Ford Fiesta WRC '17 | Viking Speed Racing | 4WD/Junior/Lady | +5:36,4 | |
34 | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | Škoda Octavia WRC | Michel's Racing | 4WD/Lady | +6:10,1 | |
35 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Subaru Impreza WRC | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +6:27,2 | |
36 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Peugeot 205 T16 | Marlboro Dealer Racing | Historic | +6:45,6 | |
37 | Michal Králík | Králík - Králíková | Ford Escort RS Cosworth | MK Racing | Historic | +6:54,9 | |
38 | Daniel Červenka | Cerrato - Cerri | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | +6:56,2 | |
39 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Alpine-Renault A110 | Barum Team | Historic | +6:59,1 | |
40 | Zuzana Šimečková | Törnhult - Wilén | Lancia Delta HF Integrale | Viking Speed Racing | Historic/Lady | +7:02,6 | |
41 | Petr Hanák | Harrach - Wicha | Škoda Felicia Kit Car | AMK Rudý Říjen | F2/OldBoys | +7:53,9 | |
42 | David Březík | D.Březík - Březík | Mitsubishi Lancer Evo X | Bretech Fly Motorsport | 4WD/Junior/Academy | +8:21,3 | |
43 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Porsche 911 GT3 | Belga Team | F2/OldBoys | +8:48,7 | |
44 | Erik Ticháček | Cais - Žáková | Citroën C3 WRC '17 | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Academy | +9:08,4 | |
45 | Petr Šíma | H.Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD/OldBoys | +9:15,8 | |
46 | Jakub Sedláček | Huttunen - Lukka | Citroën C3 WRC '17 | Kronos Racing Team | 4WD/Junior/Academy | +9:31,0 | |
47 | Ivo Šimeček | Pattison - Watts | Ford Escort RS 1800 | Viking Speed Racing | Historic/OldBoys | +9:34,4 | |
48 | Vít Bobál | Pedersoli - Tomasi | Peugeot 306 Maxi | RC Lukov | F2 | +9:48,6 | |
49 | Michaela Odstrčilová | Steer - Hepperle | Škoda Fabia Kit Car | Michel's Racing | F2/Lady | +10:17,8 | |
50 | Dominik Zapletal | Zapletal - Zapletal | Subaru Impreza WRX | Zapa Racing | 4WD/Junior | +10:18,0 | |
51 | David Zapletal | Zapletal jun. - Zapletal | Hyundai i20 Coupe WRC | Zapa Racing | 4WD/Junior/Academy | +11:56,2 | |
52 | Libor Vyvlečka | Vyvlečka - Palkovič | Škoda Fabia WRC | Dobeš Lužkovice Team | 4WD | +18:54,1 | |
53 | Alice Štěpánková | Štěpánková - Štěpánková | Subaru Impreza WRC | KFC Racing | 4WD/Lady | +21:53,2 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Eliška Schwábová | Falcón - González | Subaru Impreza WRC | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | zdrav. důvody | |
x | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | VW Polo GTI R5 | Belga Team | 4WD/Junior | zavěšení kola | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
7 |
kompletní časy a výsledky (html) | Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) | 7 |
startovní listina | |||
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Vest Rally Team | 1 | VW | |
2 | Doktor Racing | 2 | Škoda | |
3 | Red Bull | 3 | Hyundai | |
4 | AMK Rudý Říjen | 4 | Peugeot | |
5 | Monster Energy Team | 5 | Subaru | |
6 | Samohýl Škoda Team | 6 | Ford | |
7 | DX Racing | 7 | Toyota | |
8 | Red Bull Junior |
Velmi "krutý severní"
vítr a zima nepříjemně
provázely 21. ročník Caterpillar Rally. Ta
zahájila již šestý ročník
šampionátu
pod názvem Next RC Rally Championship. Letos to po dvou letech
problémů a termínových
přesunů kvůli "koronáči" bylo konečně všechno podle
plánu. Doufejme,
že to tak vydrží po celý rok. Na startu se objevilo 55
soutěžících, což je
velmi pozitivní číslo. Původně
přihlášených byla dokonce rovná
šedesátka. Startovní
listina byla velmi "nabušená", z předních favoritů
dorazili snad
všichni, chyběl snad jen tatínek Basso, nebo
horlivý student Filip Kopecký.
Naopak kvalitní konkurenci obohatila dvojice jezdců ze
Samohýl Škoda Teamu.
Některé posádky změnili na sezónu tým,
někteří nachystali nové "káry"
a v jednotlivých kategoriích došlo po
zaběhlých létech taky k několika změnám.
Bylo tak rozhodně co sledovat. Tato soutěž je známá
svým uklouzaným povrchem se
střídající se přilnavostí a jako vždy zde
hraje významný podíl na výsledku
výběr pneumatik. Ten byl u mnoha soutěžících
rozdílný, každému vyhovovalo něco
jiného a nedá se říct, že by na
"caterpillární beton" existoval
nějaký jasný recept. Ostatně to ale pro všechny
závodící bylo v nadzemních
garážích u "mrakáče" Zlínského Kraje
podmínkově stejné. Při všech
sedmi rychlostních zkouškách však v neděli
10. dubna panovalo již zmíněné
nevlídné počasí. Zima, studené
přívaly větru a "kousavé" sluníčko
střídal chvílemi i jemný deštík,
prostě apríl jak vyšitý. Nejvíc si musel
vytrpět především časoměřič Ivan. K aspirantům na celkové
prvenství se řadili především
úřadující mistr a loňský vítěz
Šimon Večerka, pak rovněž jeho kolega z Vest
Rally Teamu a nedávný zimní šampión
Tomáš Bílek jun. Samozřejmě ve hře bylo i
spousta dalších kvalitních jmen. Jenže
mladý Tom "Bílků" to vzal celé
do své režie. Od začátku všem ukazoval, kdo tady
bude tím nejrychlejším, vyhrával
erzety jak na běžícím pásu, a nakonec je
vyhrál všechny. To byl od něj až
nečekaně suverénní počin. Tomáš na
Caterpillaru zvítězil poprvé a v cíli jej
zdobil jasný náskok 37,7 sekund na druhého. Při
současné vyrovnanosti je to vcelku
výjimečný časový rozdíl. No dál to
ovšem bylo velice zajímavé a
"přelévací", pořadí se měnilo po každé
odjeté RZ. Hlavní favorit
Šimon Večerka se tak nějak "začlenil" do malé skupinky
jezdců
bojujících o ostatní pódiové
příčky, k němu se přidal ještě vítěz "Catru"
z roku 2020 Ott Tänak a neočekávaně taky
další zástupce stáje Doktor Racing
Albert von Thurn und Taxis. Ten byl jednu dobu dokonce druhý.
Pak však
zaúřadovali Večerka a Tänak a těsně "vystrnadili" Taxise z
"bedny". Vše ale ve vteřinkách, takže to byly opravdu
vyrovnané boje.
Ke konci se vytáhl estonský borec Tänak,
kterému se za sebou podařilo udržet
Šimona "Véču" od 2,4s. Takže Estonec bral s velkou
spokojeností
stříbro a Šimon bronz. Německý šlechtic
Albert Maria Lamoral Miguel Jan Gabriel
Prinz von Thurn und Taxis skončil po překvapivě skvělém
výkonu o pouhých 2,3
vteřinek čtvrtý, i tak si zaslouží velké
uznání za předvedou jízdu. A zdálo se,
že mu ty stupně přihlížející přáli. No
třeba příště. Pátý dojel David
Vaculík,
vítěz juniorů, ten si tuto pozici v podstatě hájil
celý závod. Byl také tím z
těch aspirujícím na "bedýnku", on to ogara
umí rozvášnit, jenže
tentokrát tam na "stupňoch" byla docela "tlačenice". Po
trošku vlažnějším začátku se až na
konečné šesté místo prodral akčně
jedoucí
Ital Rossi, jenž je novým přírůstkem do týmu Vest.
A taky díky němu ti
"Vestmani" nyní vyhráli v hodnocení Team Trophy.
Jako sedmý byl
klasifikován "nesmrtelně rychlý" Gil Panizzi.
Francouzský
"vlasáč" aplikoval nový podvozek, stále se na něco
vymlouval - ostatně
jako vždy - přesto jel jak "z praku" a výsledek je v této
nelehké
konkurenci určitě vynikající. Těsně za ním byl
jugoslávsko-slovinský Brane
"drtič" Küzmič. Ten také předvedl, že to umí, ale na
lepší umístění
to nestačilo, přesto se na jeho sportovní nasazení dalo
tentokrát dívat. Alexej
Lukyanuk, to je jméno na místě devátém.
Tento mladík, od letoška
vypadávající z
řad juniorů, zajel velice podařenou soutěž a určitě ho není
radno podceňovat.
Porazil totiž i velice rychlou Molly Taylor, kterážto
uzavírala absolutní
desítku bodujících. Junior
Trophy Historic
Trophy F2
Trophy Lady
Trophy Next Academy Old Boys 50+
Ott Tänak (Karel
Bajza): Gilles Panizzi
(Josef Pekař): Brane Küzmič
(Ondřej Dočkal): Josef Sivík (Aleš
Ticháček): Gibo Fagaso (Radek Hobza): Manfred Stohl
(Michal Odstrčil): Ernst Harrach (Petr Hanák): Robert Droogmans
(Martin Berger): Rudi Šali (Team
Manager DOKTOR RACING): Franco Paiero
(Team Manager MARLBORO DEALER RACING): Jean-Pierre
Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM): Sepp Haider (Team
Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, MICHEL'S RACING a AMK RUDÝ ŘÍJEN):
Soutěžících ve věku do 15. let bylo
na startu 15. No,
není to vysoké číslo, proti
dřívějším zvyklostem, ale někteří
absentovali a
navíc jsou i tací, jenž už od letoška přestoupili
mezi "dospěláky".
Ze známých jsou to jmenovitě třeba Lukyanuk,
Gargulák, nebo Munnings. Jinak se
ta elita moc nezměnila a vypadá to, že po minulém velice
akčním ročníku se
dočkáme napínavých soubojů i letos. Takovým
asi největším adeptem na prvenství
je David Vaculík, který dokáže často
"zatápět" i v absolutním pořadí.
Tady na Caterpillaru nezklamal, dojel celkově pátý a v
juniorech jasně vyhrál. Další,
kdo patří k "JUN špici" je loňský
šampión Emil Bergkvist, švédský
dravec sice od začátku na "Dejva" nestačil, ale i tak byl hodně
vysoko
a držel si stříbro. Jenže ve čtvrté erzetě musel
své účinkování skončit kvůli
rozlomenému zavěšení předního kola
svého krásného Pola GTI R5. To byla škoda a
taky
voda na mlýn ostatním mládežníkům. Na
druhou příčku se prodral vicemistr Rhys
Yates s novou Imprezou a až do cíle ji s přehledem
uhájil. O bronzový post se
ke konci bojovalo, chvíli měl navrch stále se
lepšící Václav Březík, jenže jej
přespurtovala
finská "střela" Esapekka Lappi, jedoucí na pohled dost
agresivně a
zároveň účelně. Vašek z týmu Valachia se
tedy musel spokojit s
"bramboračkou". Po sympatickém výkonu si pro
výbornou pátou pozici
dojel nizozemský "pekelník" Kevin Abbring, tak trochu
překvapením
bylo i šesté místo zrychlujícího
Jožky Březíka. No a aby těch Březíků nebylo
málo, tak za dvojicí zkušených děvčat
Charlottou Henningsson a Karolínkou Kalíkovou
byl jako devátý junior klasifikován
nečekaný vítěz "Akademky" David
Březík s Mitsubishi. Bodovanou desítku i přes
pětiminutové "penále"
uhájil Erik Cais jakožto druhý v v Next Academy.
Tato kategorie vždy krásných
historických exponátů ozdobila
startovní listinu s počtem 12 "kousků".
Dvojnásobný "maestro"
Grzegorz Grzyb se představil s novým zajímavým
Peugeotem 205 T16 E2 a pochopitelně
byl pasován do role hlavního favorita. Jenže se objevila
nečekaná konkurence z
Belgie. Bernd Casier pilotující Cosworth Barum Teamu se
hned od začátku ujal
vedení, byť ovšem velmi těsného. Rozjetý
"bratrovražedný" souboj mezi
ním a "Grzýbkem" skončil velmi rychle již ve třetí
rychlostní zkoušce.
Polák Grzyb pro náhlý mechanický
problém erzetu nedojel a byl dle pravidel obtěžkán
přidělenou "pentlí". V závodě sice po opravě pokračoval,
s tou 5 min.
ztrátou to však bylo bez naděje na nějaký
kvalitní výsledek. Casier tak mohl
být na čele v klidu, jenže taky on zaznamenal jisté
potíže a v pátém měřeném
testu ztratil mnoho drahocenného času. Vedoucí
příčku byl nucen opustit, když
jej přeskočili kvalitní jezdci v pořadí Giuseppe Volta a
Alex Bengué. O
Casierovi je známé, že na této rally mu to
parádně jde, a tomu odpovídala jeho
následující stíhací jízda.
"Sázel" tam nejrychlejší časy a v
závěrečné "stage" dne zajel fakt neskutečně. Povedlo se
mu tak obdivuhodně
vyšvihnout zpátky na první příčku. A v
součtu to bylo o pouhých 8 desetin
sekundy! O tento rozdíl s ním prohrál skvěle
jedoucí Ital Volta, který zde
přestavil taktéž novou zbraň sk. B "dvěstěpětku" Turbo 16.
Kousek za
ním následoval bronzový Francouz Bengué
pilotující Toyotu Celica. Jako čtvrtý byl
klasifikován nováček v Historic Trophy Daniel
Gargulák a ukázal tak, že bude potřeba
s ním počítat. V dané konkurenci se do TOP 5 vlezl
Ital Alessandrini s tradiční
Lancií Delta HF Integrale.
Ve dvoukolkách se představilo 6
účastníků. Trojnásobný
šampión Jožka Sivík to letos zkouší
se čtyřkolkou, tudíž bylo dříve jasné první
místo otevřené. Vloni druhý muž sezóny Mike
Pattison obohatil historiky, a tak bylo
zajímavé sledovat, kdo se ujme uvolněných
čelních příček. Jistým překvapením
pak byl start některých jezdců, jmenovitě
španělského "matadora"
Fagasa a hlavně navrátilce Vaška Arazima. Soutěž
ovládl systémem start-cíl Gibo
Fagaso s Golfem a zvítězil s náskokem víc než 1
minuty. Druhým v cíli pak byl
Václav "Coyote" Arazim, jenž se na závodních
tratích objevil po
nějakých třech letech. Nečekaný bronz si vyjel
rakouský "Pan Hrábě"
Ernst Harrach, který za předvedený výkon zasluhuje
jistý obdiv. O čtvrtou
pozici se bojovalo, přetahovali se o ni hlavně mladá Němka Steer
a o téměř dvě
generace starší Belgičan Droogmans. Ten to nakonec s
neposlušnou "zadokolkou"
na tom klouzavém ubojoval, jenže ona měla slečna Johanna
menší technické
problémy a v rozhodujících okamžicích
ztratila hromadu času. Velká škoda, jinak
jí to s tou Fabií KitCar šlo. Mezi tyto
jmenované se pak vklínil ještě Luca
"Bobin" Pedersoli s " RC Lukovským" Peugeotem.
Holek startovalo 8, což je stejně jako tato kategorie
velice hezký počet. Samozřejmou vítězkou byla australská "roťačka" Molly
Taylor, končící jinak na desátém místě absolutně. Dobře známá "rychlice"
Emma Falcón figurovala po úvodní RZ na druhém "fleku", ihned pak ale
odstoupila pro zdravotní problémy. Ono závodit s nějakou tou horečkou v takové
"kose" opravdu nebaví. Na uvolněné 2. příčce se rychle zabydlela
Britka Catie Munnings, ve druhé půli soutěže ji však důrazně
"vyšoupla" mladá Švédka Charlotta Henningsson. Té se závod i přes
drobnou závadu neskutečně vydařil a domů si tak odvážela cenné stříbro. "Kejtý"
pak musela vzít za vděk bronzovým stupínkem. Nedaleko za ním skončila Kája
Kalíková s klasickým "Čamlíkovským" Subaru, do nejlepší pětice se
vešla ještě Ida "metalwoman" Törnhult s historikem. Za její Deltou
pak následovala dvoukolkářka "Johannka" Steer a taky Alice "KFC"
Štěpánková.
Tak tentokrát to bylo u těch "ogárků" do 11.
let velice zajímavé. Hlavní favorit Erik Cais
nedojel pro technické potíže
první zkoušku a pak musel ztrátu po
"přídělu" stahovat. Velký souboj
o prvenství se tak rozhořel mezi Davidem Zapletalem a Davidem
Březíkem. Ten
vcelku udivoval svou rychlostí. Většinou měl lehce navrch
"klučina
Zapletalovic", ale v samotném závěru měl poruchu a musel
se po přiděleném
čase smířit s porážkou a velkým pádem v
pořadí. Zvítězil tedy "Dejv"
Březík, což je neočekávaný
premiérový úspěch, velká paráda! Po
stíhací jízdě se
na stříbrné pozici umístil Eriček Cais a připsal
si důležité body, bronzovou
příčku obsadil perspektivní Jari Huttunen s
krásným Citroënem. Čtvrtý
"flíček" pak zbyl na smolaře Davídka Zapletala.
Old Boys borců se sešlo hned 8, zajímavé a vysoké číslo,
ale jsou tady se zvyšujícím se věkem dva nováčci. Konkrétně Gardemeister a
Arazim, posledně jmenovaný "Koyot" je navíc velkým navrátilcem na
závodní RC tratě. Většina starých "bardů" si závodila i v
jednotlivých kategoriích, jako F2 a Historic. No, asi dle očekávání, to tady
vybral Gustavo Trelles s "Malrboro" Subarem, i když druhý Gibo Fagaso
s dvoukolkou nebyl vůbec daleko. Na bronz nakonec dosáhl dobře jedoucí Fin
Gardemeister, "premiérek" kategorie 50. Za plejádou dvoukolkářů v
pořadí Arazim, Harrach, Droogmans skončil Henning Solberg, jenž po přiděleném
čase spadl z třetí příčky, podobně smolně dopadl i Mike Pattison, ale bodíky
mají oba…
Ohlasy některých účastíků:
Hlavní pořadatel soutěže (Petr Matulík):
"Tak letos to bylo konečně bez jakýchsi těch omezení,
přesunů a kdo ví
čeho. Aspoň jsme to při přípravách takto pocítili.
Snažili jsme se za významné
pomoci kluků z Nextu nachystat nějaké rozumné tratě, aby
bylo svezení. No, snad
se to povedlo. Každopádně chci poděkovat všem, co se
jakkoli podíleli a aktivně
zapojili, a to jak při chystání, tak v průběhu rally, a
hlavně při nelehkém
uklízení materiálu. Velmi mě těší ta
hojná účast, pokud vím tak se závodilo
fair-play a bylo to celé fajn. No, tedy až na to počasí,
ta "kosa"
byla fakt otravná pro všechny. Ale co naděláme.
Asi jsme nějakému tomu
nejvyššímu "rosničkáři" dali málo do
"štrozochu". Největší
oběť těchto nepříjemných podmínek byl časoměřič
Ivan a moc mu ještě jednou
děkuji za statečnost - je to ocelový muž. Jinak díky taky
všem sponzorům za
hodnotné příspěvky do cen a v neposlední řadě
též sourozencům Sedláčkovým
(Lukáš a Míša) za už tradiční pomoc
při vyhlášení."
"Do začátku sezóny jsem vstupoval v lehké nejistotě, jelikož zimní
příprava byla nulová. První erzeta nás ale překvapila a zdálo se, že se zase
tak moc nestalo. Nicméně už druhá RZ nás vytrestala a zadřelo se ložisko.
Bohužel i tohle k závodům patří. Nakonec se však povedlo zatáhnout ve zbytku rychlostek
a byl z toho nakonec úžasný druhý flek (za nedostižným Tomem - alespoň jeden
čas nám mohl nechat :D), s čímž jsem ani nepočítal, jelikož na poslední RZ bylo
mnoho chyb. Pěkně zajel i teamový Taxis, kterému gratuluju. Škoda, že z toho
nebyla taky bedna - zasloužil by si ji.…"
"Cater, jako každý rok, super tratě, letos navíc krásná poslední RZ a
super zima. Po vyhazovu z Red Bullu se nás ujal AMK Rudý Říjen. Na sezónu jsme
nazbrojili nový podvozek a novou vysílačku, které nám špičkově vyladili v
dílnách Grifone. Bohužel ruce zůstali staré, ty nejdou koupit ani poladit. Team
manager hrabě Harrach přikázal získat první bod v historii pro náš team, to se
naštěstí podařilo a máme pro letošní sezónu splněno."
"Zajímavý start do nové sezony. Po
problémech s vysílačkou na několika
Lukovských závodech jsme na poslední chvíli
přezbrojili na novou a chceme
poděkovat do Norska H.Solbergovi, který během pár
orosených moků položil
základy a představil základní funkce.
Nicméně nebyl moc čas na zvykání si a
trénování. A proto jsme od závodu moc
neočekávali a cílem bylo umístění na
bodech. Avšak celá nedělní rally se
vyvíjela poněkud optimističtěji a proto
celkové osmé místo je s menší
pachutí způsobenou několika chybami v posledních
erzetách,
a tím způsobeným pádem na celkové
osmé místo. No co už. Traťově to byla velmi
kvalitní soutěž - Cater je už klasika a asi tam není
velice co měnit. Jenom ty
čachry/machry s poslední RZ bych vynechal.
Neříkám, že to byl špatný nápad (RZ
byla super), ale jeho příprava trvala zbytečně dlouho a
nevím jestli to
přineslo to pravé ovoce. A musíme zvážit
umístění cíle kvůli zdraví časoměřiče.
Díky všem, co férově závodili a i těm co
poctivě uklízeli. PS: @ Panizzi -
první vyhrání z kapsy
vyhání.…"
Alex Bengué (Roman
Kalík):
"Poděkování pořadateli za pěkně nachystané tratě. Letos byla ale kosa.
Závody jsem si náležitě užíval a jsem rád, že to klouzavé peklo je za námi a za
3. místo jsem navýsost spokojen. Kamilovi gratuluji k prvnímu
"flíčku" a klobouk dolů, jak v poslední RZ zatáhnul. Seš dobrý jezdec…."
"Těšili jsme se s juniorem oba. Pro mě to není
zrovna oblíbená soutěž, ale mladému to tu většinou jde. Moc dobře to ale
nezačalo. Já nic moc, více v rukách jsem to měl, než aby to jelo po betonu. No
a juniorovi to po pár zatáčkách přestalo jet, spadl nám řemínek, a tak blbě, že
s tím nešlo nic dělat. Tak hned do začátku VP. Od té doby mu to už vše
fungovalo, postupně zrychloval a poslední dvě RZ už byly zase tak, jak umí
jezdit. Tak bylo super, že už se mu problémy vyhnuly a spatřil cíl. Já to nějak
protrpěl, chvíli to šlo, chvíli to bylo na ručník. Každopádně děkujeme klukům
za super závody, strávili jsme příjemnou neděli a moc si to užili. Děkujeme i
za ceny."
"Po pěti letech
s historikem jsem zvolil změnu a osedlal VW Golf ve skupině F-2. V roce 2015
jsme ""Catr" s dvoukolkou vyhráli a tak jsme se chtěli pokusit
to zopakovat. No a ono to vyšlo. Technika fungovala skvěle, jeli jsme absolutně
v klidu, prostě užívačka. Tratě byli super, nádherné poklouzáníčko, dík
Petříkovi za parádní závod. Jen ta zima byla vlezlá, ale ono to k Monte patří a
rally je tvrdá disciplína."
"Byl to velice krásný závod (myšleno ironicky)…."
"Za nás letošní Caterpillar - naprostá spokojenost. Tratě vymazlené,
které nám sedly. Pořadatelům klobouček. Třetí místo v F2 jsme opravdu
nečekali. Nová posila týmu "Frantík" Panizzi nás nezklamal přínosem
historicky prvních bodů do týmu, za což mu hluboce děkujeme."
"Letos to bylo sice dobré, ale… Trochu jsme si
nebyli jistí s pneu, nakonec to dopadlo dobře. Se zadokolkou na
tom klouzavém
to nebylo vůbec lehké. Tratě se však povedly na jedničku,
bylo to otevřené,
takže my jsme se pěkně svezli, fakt super. Výsledek
neřešíme, nebyl ale
nejhorší, bereme. Jenom ta zima a studený větr, to
byla fakt síla. Jsme totál vyfoukaní
a vymrzlí, takový hnus v Belgii nemáme…."
"Náš mančaft se nám ustálil a splnil
úkol. U nás ve
stáji je maximální spokojenost. Tänak
ukázal parádní formu a hlad po závodech.
Taxis jel jak drak a velmi mile překvapil. Kuzma bojoval nejen z RB
vypoklonkovaného Pepsonem, ale spíše sám se
sebou. Všichni tři do osmého fleku
je sakra kvalitní počin a já z nich mám velkou
radost. Světu mír.…"
"Naše jednička "G.Grřib"
představil nádhernou legendu skupiny B Peugeot 205 T16 E2. V úvodu předváděl
svou dravou oku lahodící jízdu a pral se o vedení v historicích. Potom přišel
technický problém a bylo po nadějích na vítězství. I tak se dokázal Polský
rychlík prodrat na sedmou příčku ve skupině a bodovat. G.Trelles i přes malé
problémy s elektronikou ovládl OldBoys, Fagaso byl druhý. Španělský matador
navíc suverénně vyhrál dvoukolky, takže se vstupem do sezony převládá
spokojenost.."
"No, žádný zázrak, žádný bod. Na této soutěži to ale
v poslední době bývá pravidlem. Loix kvůli pořadatelským povinnostem klasicky nestatoval
(i když ten by týmový bod stejně nepřinesl…), mladá naděje Bergkvist to měl
skvěle rozjeté, ale smolně odstoupil pro prasklé zavěšení, takže v cíli byl
akorát Droogmans, který si zajel svůj standard ve dvoukolkách a dopadl v rámci
možností dobře. Teď to tedy za náš tým nebyla žádná "hitpoška", ale naše
chvíle přijdou a již nyní ladíme techniku na Great."
"Letošní promrzlé garáže se našemu
teamu moc
nepovedly. Hned tři posádky měly technické
problémy, když naší nové posile
Kamilovi Caiserovi se zastavilo auto na čtvrté rychlostce a
ztratil náskok,
kterým si držel první místo v historikách,
ale v poslední RZ zabojoval, ovládl kategorii
a dokázal že nebyl před deseti lety mistrem náhodou - od
nás velká gratulace. Dalším,
komu se nevyhnuly problémy byl náš
nejmenší Eriček Caisů, ale dokázal že je
velký bojovník a bere druhé místo v
Akademce, taky od nás palec nahoru. Na
bedně byla taky naše Kačka, která bere třetí
místo v holkách a i jí moc
gratulujeme, hezký výkon. Alda Sivík přesedlal z
dvoukolky do WRC a ještě si na
to zvyká, věříme že se bude posouvat směrem nahoru.
Naší Johance se tady nikdy
nedařilo, což potvrdila i letos, a když se k tomu přidala ještě
baterka v
poslední RZ, tak to nebyla žádná hitparáda.
No a Manfred - ten zajel desátý
flek v Historic, i když se přetahoval s Idou o vteřinky, nakonec o
pár malých
buchtiček získal poslední bod. Jen škoda, že jsme
nebodovali v pořadí teamů,
tak snad příště...."