Výsledky
XXI. Caterpillar Rally 2022

 Absolutní pořadí  Zlín 10.4. 2022, startujících - 55 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD 20:56,6
2 Karel Bajza Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC Doktor Racing 4WD +0:37,7
3 Šimon Večerka Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD +0:40,1
4 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Ettel Škoda Fabia R5 Doktor Racing 4WD +0:42,4
5 David Vaculík Vaculík - Vaculík Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD/Junior +0:52,5
6 Tomáš Barták Rossi - Cassina VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD +1:13,7
7 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC AMK Rudý Říjen 4WD +1:19,1
8 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +1:22,4
9 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Hyundai i20 Coupe WRC Monster Energy Team 4WD +1:37,7
10 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Red Bull 4WD/Lady +1:45,6
11 Richard Vávra Yates - Edmondson Subaru Impreza WRC DX Racing 4WD/Junior +2:00,4
12 Jakub Charvát Charvát - Charvát Škoda Fabia R5 Samohýl Škoda Team 4WD +2:02,2
13 Matěj Sedláček Lappi - Ferm VW Polo R WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +2:17,4
14 Tomáš Lysák Lysák - Viktora Škoda Fabia R5 Samohýl Škoda Team 4WD +2:25,2
15 Václav Březík V.Březík - Holý Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD/Junior +2:28,8
16 Ondřej Kalík Fábián - Kaszás Subaru Impreza WRC DX Racing 4WD +2:32,5
17 Kamil Sedláček Casier - Vyncke Ford Escort RS Cosworth Barum Team Historic +2:42,1
18 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Peugeot 205 T16 ASport Rally Team Historic +2:43,0
19 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +2:51,6
20 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Toyota Yaris WRC TB Racing 4WD +3:21,9
21 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Citroën C3 WRC '17 Barum Team 4WD +3:34,5
22 Robert Fryš Fryš - Fryš Subaru Impreza WRX Tasmania Racing Team 4WD +3:35,8
23 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Subaru Impreza WRC Marlboro Dealer Racing 4WD/OldBoys +3:54,9
24 Tomáš Bobál Abbring - Hostens Škoda Fabia WRC RC Lukov 4WD/Junior +4:10,5
25 Radek Hobza Fagaso - Moya VW Golf GTI Marlboro Dealer Racing F2/OldBoys +4:13,5
26 Daniel Gargulák Gargulák - Polášek Lancia Delta HF Integrale Valachia Racing Team Historic +4:18,8
27 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Hyundai i20 Coupe WRC Schwáb Racing 4WD +4:20,2
28 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +4:31,5
29 Jaroslav Kovařík Chulykanov - Ivaschenko Fiat Grande Punto S2000 AMK Humpolec 4WD +5:05,6
30 Dan Prokeš Gardemeister - Honkanen Audi Quattro A2 4 Rombi Corse Historic/OldBoys +5:19,9
31 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Toyota GT86 CS-R3 Coyote Racing Team F2/OldBoys +5:22,9
32 Josef Březík J.Březík - Javora Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD/Junior +5:27,4
33 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Ford Fiesta WRC '17 Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +5:36,4
34 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Škoda Octavia WRC Michel's Racing 4WD/Lady +6:10,1
35 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Subaru Impreza WRC Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +6:27,2
36 David Sedláček Grzyb - Mazur Peugeot 205 T16 Marlboro Dealer Racing Historic +6:45,6
37 Michal Králík Králík - Králíková Ford Escort RS Cosworth MK Racing Historic +6:54,9
38 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +6:56,2
39 Michal Odstrčil Stohl - Müller Alpine-Renault A110 Barum Team Historic +6:59,1
40 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic/Lady +7:02,6
41 Petr Hanák Harrach - Wicha Škoda Felicia Kit Car AMK Rudý Říjen F2/OldBoys +7:53,9
42 David Březík D.Březík - Březík Mitsubishi Lancer Evo X Bretech Fly Motorsport 4WD/Junior/Academy +8:21,3
43 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2/OldBoys +8:48,7
44 Erik Ticháček Cais - Žáková Citroën C3 WRC '17 Barum Team Junior 4WD/Junior/Academy +9:08,4
45 Petr Šíma H.Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/OldBoys +9:15,8
46 Jakub Sedláček Huttunen - Lukka Citroën C3 WRC '17 Kronos Racing Team 4WD/Junior/Academy +9:31,0
47 Ivo Šimeček Pattison - Watts Ford Escort RS 1800 Viking Speed Racing Historic/OldBoys +9:34,4
48 Vít Bobál Pedersoli - Tomasi Peugeot 306 Maxi RC Lukov F2 +9:48,6
49 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Škoda Fabia Kit Car Michel's Racing F2/Lady +10:17,8
50 Dominik Zapletal Zapletal - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior +10:18,0
51 David Zapletal Zapletal jun. - Zapletal Hyundai i20 Coupe WRC Zapa Racing 4WD/Junior/Academy +11:56,2
52 Libor Vyvlečka Vyvlečka - Palkovič Škoda Fabia WRC Dobeš Lužkovice Team 4WD +18:54,1
53 Alice Štěpánková Štěpánková - Štěpánková Subaru Impreza WRC KFC Racing 4WD/Lady +21:53,2
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Eliška Schwábová Falcón - González Subaru Impreza WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady zdrav. důvody
x Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Polo GTI R5 Belga Team 4WD/Junior zavěšení kola

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) 7
startovní listina



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Vest Rally Team 1  VW
2  Doktor Racing 2  Škoda
3  Red Bull 3  Hyundai
4  AMK Rudý Říjen 4  Peugeot
5  Monster Energy Team 5  Subaru
6  Samohýl Škoda Team 6  Ford
7  DX Racing 7  Toyota
8  Red Bull Junior  






"MEZI PROCHLADLÝMI ZDMI TRIUMFOVAL TOM BÍLEK JUN."

Velmi "krutý severní" vítr a zima nepříjemně provázely 21. ročník Caterpillar Rally. Ta zahájila již šestý ročník šampionátu pod názvem Next RC Rally Championship. Letos to po dvou letech problémů a termínových přesunů kvůli "koronáči" bylo konečně všechno podle plánu. Doufejme, že to tak vydrží po celý rok. Na startu se objevilo 55 soutěžících, což je velmi pozitivní číslo. Původně přihlášených byla dokonce rovná šedesátka. Startovní listina byla velmi "nabušená", z předních favoritů dorazili snad všichni, chyběl snad jen tatínek Basso, nebo horlivý student Filip Kopecký. Naopak kvalitní konkurenci obohatila dvojice jezdců ze Samohýl Škoda Teamu. Některé posádky změnili na sezónu tým, někteří nachystali nové "káry" a v jednotlivých kategoriích došlo po zaběhlých létech taky k několika změnám. Bylo tak rozhodně co sledovat. Tato soutěž je známá svým uklouzaným povrchem se střídající se přilnavostí a jako vždy zde hraje významný podíl na výsledku výběr pneumatik. Ten byl u mnoha soutěžících rozdílný, každému vyhovovalo něco jiného a nedá se říct, že by na "caterpillární beton" existoval nějaký jasný recept. Ostatně to ale pro všechny závodící bylo v nadzemních garážích u "mrakáče" Zlínského Kraje podmínkově stejné. Při všech sedmi rychlostních zkouškách však v neděli 10. dubna panovalo již zmíněné nevlídné počasí. Zima, studené přívaly větru a "kousavé" sluníčko střídal chvílemi i jemný deštík, prostě apríl jak vyšitý. Nejvíc si musel vytrpět především časoměřič Ivan.


 

K aspirantům na celkové prvenství se řadili především úřadující mistr a loňský vítěz Šimon Večerka, pak rovněž jeho kolega z Vest Rally Teamu a nedávný zimní šampión Tomáš Bílek jun. Samozřejmě ve hře bylo i spousta dalších kvalitních jmen. Jenže mladý Tom "Bílků" to vzal celé do své režie. Od začátku všem ukazoval, kdo tady bude tím nejrychlejším, vyhrával erzety jak na běžícím pásu, a nakonec je vyhrál všechny. To byl od něj až nečekaně suverénní počin. Tomáš na Caterpillaru zvítězil poprvé a v cíli jej zdobil jasný náskok 37,7 sekund na druhého. Při současné vyrovnanosti je to vcelku výjimečný časový rozdíl. No dál to ovšem bylo velice zajímavé a "přelévací", pořadí se měnilo po každé odjeté RZ. Hlavní favorit Šimon Večerka se tak nějak "začlenil" do malé skupinky jezdců bojujících o ostatní pódiové příčky, k němu se přidal ještě vítěz "Catru" z roku 2020 Ott Tänak a neočekávaně taky další zástupce stáje Doktor Racing Albert von Thurn und Taxis. Ten byl jednu dobu dokonce druhý. Pak však zaúřadovali Večerka a Tänak a těsně "vystrnadili" Taxise z "bedny". Vše ale ve vteřinkách, takže to byly opravdu vyrovnané boje. Ke konci se vytáhl estonský borec Tänak, kterému se za sebou podařilo udržet Šimona "Véču" od 2,4s. Takže Estonec bral s velkou spokojeností stříbro a Šimon bronz. Německý šlechtic Albert Maria Lamoral Miguel Jan Gabriel Prinz von Thurn und Taxis skončil po překvapivě skvělém výkonu o pouhých 2,3 vteřinek čtvrtý, i tak si zaslouží velké uznání za předvedou jízdu. A zdálo se, že mu ty stupně přihlížející přáli. No třeba příště. Pátý dojel David Vaculík, vítěz juniorů, ten si tuto pozici v podstatě hájil celý závod. Byl také tím z těch aspirujícím na "bedýnku", on to ogara umí rozvášnit, jenže tentokrát tam na "stupňoch" byla docela "tlačenice". Po trošku vlažnějším začátku se až na konečné šesté místo prodral akčně jedoucí Ital Rossi, jenž je novým přírůstkem do týmu Vest. A taky díky němu ti "Vestmani" nyní vyhráli v hodnocení Team Trophy. Jako sedmý byl klasifikován "nesmrtelně rychlý" Gil Panizzi. Francouzský "vlasáč" aplikoval nový podvozek, stále se na něco vymlouval - ostatně jako vždy - přesto jel jak "z praku" a výsledek je v této nelehké konkurenci určitě vynikající. Těsně za ním byl jugoslávsko-slovinský Brane "drtič" Küzmič. Ten také předvedl, že to umí, ale na lepší umístění to nestačilo, přesto se na jeho sportovní nasazení dalo tentokrát dívat. Alexej Lukyanuk, to je jméno na místě devátém. Tento mladík, od letoška vypadávající z řad juniorů, zajel velice podařenou soutěž a určitě ho není radno podceňovat. Porazil totiž i velice rychlou Molly Taylor, kterážto uzavírala absolutní desítku bodujících.

 

 
 

Junior Trophy
Soutěžících ve věku do 15. let bylo na startu 15. No, není to vysoké číslo, proti dřívějším zvyklostem, ale někteří absentovali a navíc jsou i tací, jenž už od letoška přestoupili mezi "dospěláky". Ze známých jsou to jmenovitě třeba Lukyanuk, Gargulák, nebo Munnings. Jinak se ta elita moc nezměnila a vypadá to, že po minulém velice akčním ročníku se dočkáme napínavých soubojů i letos. Takovým asi největším adeptem na prvenství je David Vaculík, který dokáže často "zatápět" i v absolutním pořadí. Tady na Caterpillaru nezklamal, dojel celkově pátý a v juniorech jasně vyhrál. Další, kdo patří k "JUN špici" je loňský šampión Emil Bergkvist, švédský dravec sice od začátku na "Dejva" nestačil, ale i tak byl hodně vysoko a držel si stříbro. Jenže ve čtvrté erzetě musel své účinkování skončit kvůli rozlomenému zavěšení předního kola svého krásného Pola GTI R5. To byla škoda a taky voda na mlýn ostatním mládežníkům. Na druhou příčku se prodral vicemistr Rhys Yates s novou Imprezou a až do cíle ji s přehledem uhájil. O bronzový post se ke konci bojovalo, chvíli měl navrch stále se lepšící Václav Březík, jenže jej přespurtovala finská "střela" Esapekka Lappi, jedoucí na pohled dost agresivně a zároveň účelně. Vašek z týmu Valachia se tedy musel spokojit s "bramboračkou". Po sympatickém výkonu si pro výbornou pátou pozici dojel nizozemský "pekelník" Kevin Abbring, tak trochu překvapením bylo i šesté místo zrychlujícího Jožky Březíka. No a aby těch Březíků nebylo málo, tak za dvojicí zkušených děvčat Charlottou Henningsson a Karolínkou Kalíkovou byl jako devátý junior klasifikován nečekaný vítěz "Akademky" David Březík s Mitsubishi. Bodovanou desítku i přes pětiminutové "penále" uhájil Erik Cais jakožto druhý v v Next Academy.

 

Historic Trophy
Tato kategorie vždy krásných historických exponátů ozdobila startovní listinu s počtem 12 "kousků". Dvojnásobný "maestro" Grzegorz Grzyb se představil s novým zajímavým Peugeotem 205 T16 E2 a pochopitelně byl pasován do role hlavního favorita. Jenže se objevila nečekaná konkurence z Belgie. Bernd Casier pilotující Cosworth Barum Teamu se hned od začátku ujal vedení, byť ovšem velmi těsného. Rozjetý "bratrovražedný" souboj mezi ním a "Grzýbkem" skončil velmi rychle již ve třetí rychlostní zkoušce. Polák Grzyb pro náhlý mechanický problém erzetu nedojel a byl dle pravidel obtěžkán přidělenou "pentlí". V závodě sice po opravě pokračoval, s tou 5 min. ztrátou to však bylo bez naděje na nějaký kvalitní výsledek. Casier tak mohl být na čele v klidu, jenže taky on zaznamenal jisté potíže a v pátém měřeném testu ztratil mnoho drahocenného času. Vedoucí příčku byl nucen opustit, když jej přeskočili kvalitní jezdci v pořadí Giuseppe Volta a Alex Bengué. O Casierovi je známé, že na této rally mu to parádně jde, a tomu odpovídala jeho následující stíhací jízda. "Sázel" tam nejrychlejší časy a v závěrečné "stage" dne zajel fakt neskutečně. Povedlo se mu tak obdivuhodně vyšvihnout zpátky na první příčku. A v součtu to bylo o pouhých 8 desetin sekundy! O tento rozdíl s ním prohrál skvěle jedoucí Ital Volta, který zde přestavil taktéž novou zbraň sk. B "dvěstěpětku" Turbo 16. Kousek za ním následoval bronzový Francouz Bengué pilotující Toyotu Celica. Jako čtvrtý byl klasifikován nováček v Historic Trophy Daniel Gargulák a ukázal tak, že bude potřeba s ním počítat. V dané konkurenci se do TOP 5 vlezl Ital Alessandrini s tradiční Lancií Delta HF Integrale.

 

F2 Trophy
Ve dvoukolkách se představilo 6 účastníků. Trojnásobný šampión Jožka Sivík to letos zkouší se čtyřkolkou, tudíž bylo dříve jasné první místo otevřené. Vloni druhý muž sezóny Mike Pattison obohatil historiky, a tak bylo zajímavé sledovat, kdo se ujme uvolněných čelních příček. Jistým překvapením pak byl start některých jezdců, jmenovitě španělského "matadora" Fagasa a hlavně navrátilce Vaška Arazima. Soutěž ovládl systémem start-cíl Gibo Fagaso s Golfem a zvítězil s náskokem víc než 1 minuty. Druhým v cíli pak byl Václav "Coyote" Arazim, jenž se na závodních tratích objevil po nějakých třech letech. Nečekaný bronz si vyjel rakouský "Pan Hrábě" Ernst Harrach, který za předvedený výkon zasluhuje jistý obdiv. O čtvrtou pozici se bojovalo, přetahovali se o ni hlavně mladá Němka Steer a o téměř dvě generace starší Belgičan Droogmans. Ten to nakonec s neposlušnou "zadokolkou" na tom klouzavém ubojoval, jenže ona měla slečna Johanna menší technické problémy a v rozhodujících okamžicích ztratila hromadu času. Velká škoda, jinak jí to s tou Fabií KitCar šlo. Mezi tyto jmenované se pak vklínil ještě Luca "Bobin" Pedersoli s " RC Lukovským" Peugeotem.

 

Lady Trophy
Holek startovalo 8, což je stejně jako tato kategorie velice hezký počet. Samozřejmou vítězkou byla australská "roťačka" Molly Taylor, končící jinak na desátém místě absolutně. Dobře známá "rychlice" Emma Falcón figurovala po úvodní RZ na druhém "fleku", ihned pak ale odstoupila pro zdravotní problémy. Ono závodit s nějakou tou horečkou v takové "kose" opravdu nebaví. Na uvolněné 2. příčce se rychle zabydlela Britka Catie Munnings, ve druhé půli soutěže ji však důrazně "vyšoupla" mladá Švédka Charlotta Henningsson. Té se závod i přes drobnou závadu neskutečně vydařil a domů si tak odvážela cenné stříbro. "Kejtý" pak musela vzít za vděk bronzovým stupínkem. Nedaleko za ním skončila Kája Kalíková s klasickým "Čamlíkovským" Subaru, do nejlepší pětice se vešla ještě Ida "metalwoman" Törnhult s historikem. Za její Deltou pak následovala dvoukolkářka "Johannka" Steer a taky Alice "KFC" Štěpánková.

 

Next Academy
Tak tentokrát to bylo u těch "ogárků" do 11. let velice zajímavé. Hlavní favorit Erik Cais nedojel pro technické potíže první zkoušku a pak musel ztrátu po "přídělu" stahovat. Velký souboj o prvenství se tak rozhořel mezi Davidem Zapletalem a Davidem Březíkem. Ten vcelku udivoval svou rychlostí. Většinou měl lehce navrch "klučina Zapletalovic", ale v samotném závěru měl poruchu a musel se po přiděleném čase smířit s porážkou a velkým pádem v pořadí. Zvítězil tedy "Dejv" Březík, což je neočekávaný premiérový úspěch, velká paráda! Po stíhací jízdě se na stříbrné pozici umístil Eriček Cais a připsal si důležité body, bronzovou příčku obsadil perspektivní Jari Huttunen s krásným Citroënem. Čtvrtý "flíček" pak zbyl na smolaře Davídka Zapletala.

 

Old Boys 50+
Old Boys borců se sešlo hned 8, zajímavé a vysoké číslo, ale jsou tady se zvyšujícím se věkem dva nováčci. Konkrétně Gardemeister a Arazim, posledně jmenovaný "Koyot" je navíc velkým navrátilcem na závodní RC tratě. Většina starých "bardů" si závodila i v jednotlivých kategoriích, jako F2 a Historic. No, asi dle očekávání, to tady vybral Gustavo Trelles s "Malrboro" Subarem, i když druhý Gibo Fagaso s dvoukolkou nebyl vůbec daleko. Na bronz nakonec dosáhl dobře jedoucí Fin Gardemeister, "premiérek" kategorie 50. Za plejádou dvoukolkářů v pořadí Arazim, Harrach, Droogmans skončil Henning Solberg, jenž po přiděleném čase spadl z třetí příčky, podobně smolně dopadl i Mike Pattison, ale bodíky mají oba…


 


 
Ohlasy některých účastíků:


Hlavní pořadatel soutěže (Petr Matulík):
"Tak letos to bylo konečně bez jakýchsi těch omezení, přesunů a kdo ví čeho. Aspoň jsme to při přípravách takto pocítili. Snažili jsme se za významné pomoci kluků z Nextu nachystat nějaké rozumné tratě, aby bylo svezení. No, snad se to povedlo. Každopádně chci poděkovat všem, co se jakkoli podíleli a aktivně zapojili, a to jak při chystání, tak v průběhu rally, a hlavně při nelehkém uklízení materiálu. Velmi mě těší ta hojná účast, pokud vím tak se závodilo fair-play a bylo to celé fajn. No, tedy až na to počasí, ta "kosa" byla fakt otravná pro všechny. Ale co naděláme. Asi jsme nějakému tomu nejvyššímu "rosničkáři" dali málo do "štrozochu". Největší oběť těchto nepříjemných podmínek byl časoměřič Ivan a moc mu ještě jednou děkuji za statečnost - je to ocelový muž. Jinak díky taky všem sponzorům za hodnotné příspěvky do cen a v neposlední řadě též sourozencům Sedláčkovým (Lukáš a Míša) za už tradiční pomoc při vyhlášení."

 
 

Ott Tänak (Karel Bajza):
"Do začátku sezóny jsem vstupoval v lehké nejistotě, jelikož zimní příprava byla nulová. První erzeta nás ale překvapila a zdálo se, že se zase tak moc nestalo. Nicméně už druhá RZ nás vytrestala a zadřelo se ložisko. Bohužel i tohle k závodům patří. Nakonec se však povedlo zatáhnout ve zbytku rychlostek a byl z toho nakonec úžasný druhý flek (za nedostižným Tomem - alespoň jeden čas nám mohl nechat :D), s čímž jsem ani nepočítal, jelikož na poslední RZ bylo mnoho chyb. Pěkně zajel i teamový Taxis, kterému gratuluju. Škoda, že z toho nebyla taky bedna - zasloužil by si ji.…"

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Cater, jako každý rok, super tratě, letos navíc krásná poslední RZ a super zima. Po vyhazovu z Red Bullu se nás ujal AMK Rudý Říjen. Na sezónu jsme nazbrojili nový podvozek a novou vysílačku, které nám špičkově vyladili v dílnách Grifone. Bohužel ruce zůstali staré, ty nejdou koupit ani poladit. Team manager hrabě Harrach přikázal získat první bod v historii pro náš team, to se naštěstí podařilo a máme pro letošní sezónu splněno."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Zajímavý start do nové sezony. Po problémech s vysílačkou na několika Lukovských závodech jsme na poslední chvíli přezbrojili na novou a chceme poděkovat do Norska H.Solbergovi, který během pár orosených moků položil základy a představil základní funkce. Nicméně nebyl moc čas na zvykání si a trénování. A proto jsme od závodu moc neočekávali a cílem bylo umístění na bodech. Avšak celá nedělní rally se vyvíjela poněkud optimističtěji a proto celkové osmé místo je s menší pachutí způsobenou několika chybami v posledních erzetách, a tím způsobeným pádem na celkové osmé místo. No co už. Traťově to byla velmi kvalitní soutěž - Cater je už klasika a asi tam není velice co měnit. Jenom ty čachry/machry s poslední RZ bych vynechal. Neříkám, že to byl špatný nápad (RZ byla super), ale jeho příprava trvala zbytečně dlouho a nevím jestli to přineslo to pravé ovoce. A musíme zvážit umístění cíle kvůli zdraví časoměřiče. Díky všem, co férově závodili a i těm co poctivě uklízeli. PS: @ Panizzi - první vyhrání z kapsy vyhání.…"

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Poděkování pořadateli za pěkně nachystané tratě. Letos byla ale kosa. Závody jsem si náležitě užíval a jsem rád, že to klouzavé peklo je za námi a za 3. místo jsem navýsost spokojen. Kamilovi gratuluji k prvnímu "flíčku" a klobouk dolů, jak v poslední RZ zatáhnul. Seš dobrý jezdec…."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Těšili jsme se s juniorem oba. Pro mě to není zrovna oblíbená soutěž, ale mladému to tu většinou jde. Moc dobře to ale nezačalo. Já nic moc, více v rukách jsem to měl, než aby to jelo po betonu. No a juniorovi to po pár zatáčkách přestalo jet, spadl nám řemínek, a tak blbě, že s tím nešlo nic dělat. Tak hned do začátku VP. Od té doby mu to už vše fungovalo, postupně zrychloval a poslední dvě RZ už byly zase tak, jak umí jezdit. Tak bylo super, že už se mu problémy vyhnuly a spatřil cíl. Já to nějak protrpěl, chvíli to šlo, chvíli to bylo na ručník. Každopádně děkujeme klukům za super závody, strávili jsme příjemnou neděli a moc si to užili. Děkujeme i za ceny."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Po pěti letech s historikem jsem zvolil změnu a osedlal VW Golf ve skupině F-2. V roce 2015 jsme ""Catr" s dvoukolkou vyhráli a tak jsme se chtěli pokusit to zopakovat. No a ono to vyšlo. Technika fungovala skvěle, jeli jsme absolutně v klidu, prostě užívačka. Tratě byli super, nádherné poklouzáníčko, dík Petříkovi za parádní závod. Jen ta zima byla vlezlá, ale ono to k Monte patří a rally je tvrdá disciplína."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Byl to velice krásný závod (myšleno ironicky)…."

Ernst Harrach (Petr Hanák):
"Za nás letošní Caterpillar - naprostá spokojenost. Tratě vymazlené, které nám sedly. Pořadatelům klobouček. Třetí místo v F2 jsme opravdu nečekali. Nová posila týmu "Frantík" Panizzi nás nezklamal přínosem historicky prvních bodů do týmu, za což mu hluboce děkujeme."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Letos to bylo sice dobré, ale… Trochu jsme si nebyli jistí s pneu, nakonec to dopadlo dobře. Se zadokolkou na tom klouzavém to nebylo vůbec lehké. Tratě se však povedly na jedničku, bylo to otevřené, takže my jsme se pěkně svezli, fakt super. Výsledek neřešíme, nebyl ale nejhorší, bereme. Jenom ta zima a studený větr, to byla fakt síla. Jsme totál vyfoukaní a vymrzlí, takový hnus v Belgii nemáme…."


 
 

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Náš mančaft se nám ustálil a splnil úkol. U nás ve stáji je maximální spokojenost. Tänak ukázal parádní formu a hlad po závodech. Taxis jel jak drak a velmi mile překvapil. Kuzma bojoval nejen z RB vypoklonkovaného Pepsonem, ale spíše sám se sebou. Všichni tři do osmého fleku je sakra kvalitní počin a já z nich mám velkou radost. Světu mír.…"

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Naše jednička "G.Grřib" představil nádhernou legendu skupiny B Peugeot 205 T16 E2. V úvodu předváděl svou dravou oku lahodící jízdu a pral se o vedení v historicích. Potom přišel technický problém a bylo po nadějích na vítězství. I tak se dokázal Polský rychlík prodrat na sedmou příčku ve skupině a bodovat. G.Trelles i přes malé problémy s elektronikou ovládl OldBoys, Fagaso byl druhý. Španělský matador navíc suverénně vyhrál dvoukolky, takže se vstupem do sezony převládá spokojenost.."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM):
"No, žádný zázrak, žádný bod. Na této soutěži to ale v poslední době bývá pravidlem. Loix kvůli pořadatelským povinnostem klasicky nestatoval (i když ten by týmový bod stejně nepřinesl…), mladá naděje Bergkvist to měl skvěle rozjeté, ale smolně odstoupil pro prasklé zavěšení, takže v cíli byl akorát Droogmans, který si zajel svůj standard ve dvoukolkách a dopadl v rámci možností dobře. Teď to tedy za náš tým nebyla žádná "hitpoška", ale naše chvíle přijdou a již nyní ladíme techniku na Great."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, MICHEL'S RACING a AMK RUDÝ ŘÍJEN):
"Letošní promrzlé garáže se našemu teamu moc nepovedly. Hned tři posádky měly technické problémy, když naší nové posile Kamilovi Caiserovi se zastavilo auto na čtvrté rychlostce a ztratil náskok, kterým si držel první místo v historikách, ale v poslední RZ zabojoval, ovládl kategorii a dokázal že nebyl před deseti lety mistrem náhodou - od nás velká gratulace. Dalším, komu se nevyhnuly problémy byl náš nejmenší Eriček Caisů, ale dokázal že je velký bojovník a bere druhé místo v Akademce, taky od nás palec nahoru. Na bedně byla taky naše Kačka, která bere třetí místo v holkách a i jí moc gratulujeme, hezký výkon. Alda Sivík přesedlal z dvoukolky do WRC a ještě si na to zvyká, věříme že se bude posouvat směrem nahoru. Naší Johance se tady nikdy nedařilo, což potvrdila i letos, a když se k tomu přidala ještě baterka v poslední RZ, tak to nebyla žádná hitparáda. No a Manfred - ten zajel desátý flek v Historic, i když se přetahoval s Idou o vteřinky, nakonec o pár malých buchtiček získal poslední bod. Jen škoda, že jsme nebodovali v pořadí teamů, tak snad příště...." 

 



                                                                                                                                                                                                                         „Loa“ NRC