Absolutní pořadí | Fryšták 3.9. 2022, startujících - 59 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Šimon Večerka | Večerka - Večerka | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | 26:11,6 | |
2 | Tomáš Bílek ml. | Bílek jun. - Bílek | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | + 0:19,5 | |
3 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | + 0:57,5 | |
4 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | Peugeot 208 T16 | AMK Rudý Říjen | 4WD | + 1:03,9 | |
5 | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | VW Polo GTI R5 | Belga Team | 4WD/Junior | + 1:06,2 | |
6 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Jameson | Peugeot 208 T16 | Doktor Racing | 4WD | + 1:08,8 | |
7 | David Vaculík | Vaculík - Vaculík | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD/Junior | + 1:13,7 | |
8 | Jakub Charvát | Charvát - Charvát | Škoda Fabia R5 | Samohýl Škoda Team | 4WD | + 1:22,8 | |
9 | Kamil Sedláček | Casier - Vyncke | Ford Escort RS Cosworth | Barum Team | Historic | + 1:40,6 | |
10 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Red Bull | 4WD/Lady | + 1:55,4 | |
11 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Peugeot 205 T16 | Marlboro Dealer Racing | Historic | + 2:04,0 | |
12 | Tomáš Barták | Rossi - Cassina | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | + 2:36,5 | |
13 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Čamlíkov RallySport Zlín | Historic | + 2:51,2 | |
14 | Tomáš Bílek | Bílek - Bílek | Toyota Yaris WRC | TB Racing | 4WD | + 3:04,9 | |
15 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | Lancia Delta HF Integrale | ASport Rally Team | Historic | + 3:05,2 | |
16 | Richard Vávra | Yates - Edmondson | Subaru Impreza WRC | DX Racing | 4WD/Junior | + 3:07,3 | |
17 | Václav Březík | V.Březík - Holý | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD/Junior | + 3:07,8 | |
18 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | VW Polo R WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | + 3:08,1 | |
19 | Daniel Gargulák | Gargulák - Polášek | Lancia Delta HF Integrale | Valachia Racing Team | Historic | + 3:16,3 | |
20 | Patrik Šimeček | von Thurn und Taxis - Ettel | Ford Escort Maxi Kit Car | Doktor Racing | F2 | + 3:17,9 | |
21 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Citroën C3 WRC '17 | Barum Team | 4WD | + 3:30,2 | |
22 | Robert Fryš | Fryš - Fryš | Subaru Impreza WRX | Tasmania Racing Team | 4WD | + 3:37,6 | |
23 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Renault Mégane Maxi | Marlboro Dealer Racing | F2/OldBoys | + 3:39,6 | |
24 | Tomáš Bobál | Abbring - Hostens | Škoda Fabia R5 | RC Lukov | 4WD/Junior | + 3:48,2 | |
25 | Ivo Šimeček ml. | Ingram - Whittock | Fiat Punto JTD | Toksport WRT | F2 | + 3:51,3 | |
26 | Jan Červenka | Alessandrini - Alessandrini | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | + 4:05,6 | |
27 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | Hyundai i20 Coupe WRC | Monster Energy Team | 4WD | + 4:14,9 | |
28 | Bronislav Kořínek | Arazim - Gál | Toyota GT86 CS-R3 | Coyote Racing Team | F2/OldBoys | + 4:41,7 | |
29 | Josef Březík | J.Březík - Javora | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD/Junior | + 4:50,5 | |
30 | Jaroslav Kovařík | Chulykanov - Ivaschenko | Ford Fiesta WRC '17 | AMK Humpolec | 4WD | + 5:07,5 | |
31 | Ivo Šimeček | Pattison - Watts | Ford Escort RS 1800 | Viking Speed Racing | Historic/OldBoys | + 5:23,9 | |
32 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Hyundai i20 Coupe WRC | Schwáb Racing | 4WD | + 5:28,0 | |
33 | Eliška Schwábová | Falcón - González | Subaru Impreza WRC | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | + 5:28,8 | |
34 | David Březík | D.Březík - Březík | Subaru Impreza WRC | Bretech Fly Motorsport | 4WD/Junior/Academy | + 6:33,9 | |
35 | Martin Hubáček | Hubáček - Hubáčková | Ford Escort RS Cosworth | Zumar Team | Historic | + 6:35,0 | |
36 | Michal Králík | Králík - Králíková | Ford Escort RS Cosworth | MK Racing | Historic | + 7:10,4 | |
37 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Škoda Fabia R5 | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | + 7:10,9 | |
38 | Petr Šíma | H.Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD/OldBoys | + 7:23,8 | |
39 | Dan Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Audi Quattro A2 | 4 Rombi Corse | Historic/OldBoys | + 7:35,9 | |
40 | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | Škoda Fabia WRC | Michel's Racing | 4WD/Lady | + 7:45,5 | |
41 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Audi Quattro A2 | Belga Team | Historic | + 7:54,9 | |
42 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Porsche 911 GT3 | Belga Team | F2/OldBoys | + 8:16,0 | |
43 | Zuzana Šimečková | Törnhult - Wilén | Lancia Delta HF Integrale | Viking Speed Racing | Historic/Lady | + 8:25,7 | |
44 | Daniel Červenka | Cerrato - Cerri | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | + 8:35,3 | |
45 | Martin Karlík | Karlík - Karlíková | Škoda Fabia WRC | Karlík Motorsport | 4WD/Junior | + 8:58,7 | |
46 | Vít Bobál | Pedersoli - Tomasi | Peugeot 306 Maxi | RC Lukov | F2 | + 9:54,2 | |
47 | Dominik Zapletal | Zapletal - Zapletal | Subaru Impreza WRX | Zapa Racing | 4WD/Junior | + 10:21,6 | |
48 | David Zapletal | Zapletal jun. - Zapletal | Hyundai i20 Coupe WRC | Zapa Racing | 4WD/Junior/Academy | + 10:42,3 | |
49 | Jakub Sedláček | Huttunen - Lukka | Citroën C3 WRC '17 | Kronos Racing Team | 4WD/Junior/Academy | + 10:49,2 | |
50 | Markéta Šimečková | Henningsson - Emilsson | Ford Fiesta WRC '17 | Viking Speed Racing | 4WD/Junior/Lady | + 10:55,4 | |
51 | Jan Medek | Medek jun. - Fujiwara | Škoda 130 RS | Hönig Motorsport | Historic | + 11:04,2 | |
52 | Jakub Loubal | Loubet - Landais | VW Polo R WRC | Kolokroužek Zlín | 4WD/Junior/Academy | + 11:42,8 | |
53 | Vladimír Karlík | Bin Sulayem - Morgan | Toyota Celica Turbo | 4 Rombi Corse | Historic | + 11:43,6 | |
54 | Jiří Podvala | Wilson - Palmer | BMW M3 | JP Racing | Historic/OldBoys | + 17:27,9 | |
55 | Alice Štěpánková | Štěpánková - Bábek | VW Golf GTI | KFC Racing | F2/Lady | + 18:16,1 | |
56 | Zdeněk Medek | Medek - Hýbner | VW Polo R WRC | Hönig Motorsport | 4WD/OldBoys | + 25:35,5 | |
57 | Libor Vyvlečka | Vyvlečka - Palkovič | Škoda Fabia WRC | Dobeš Lužkovice Team | 4WD | + 25:53,0 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Citroën DS3 WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD/OldBoys | zavěšení | |
x | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Ford Escort Kit Car | Barum Team | F2 | zavěšení | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
8 |
kompletní časy a výsledky (html) | Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) | 3 |
startovní listina | Večerka (Šimon Večerka) | 3 | |
Panizzi (Josef Pekař) | 2 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Vest Rally Team | 1 | VW | |
2 | Red Bull | 2 | Škoda | |
3 | AMK Rudý Říjen | 3 | Peugeot | |
4 | Belga Team | 4 | Toyota | |
5 | Doktor Racing | 5 | Ford | |
6 | Samohýl Škoda Team | 6 | Lancia | |
7 | Barum Team | 7 | Subaru | |
8 | Marlboro Dealer Racing |
"DŮSTOJNÁ
OSLAVA ČTVRTSTOLETÍ" Již po pětadvacáté se ve
Fryštáku v areálu firmy
ObalPrint "rozburácely motory" rally vozů RC 1:10. Tato
asfaltová
"pekelná" soutěž byla předposledním podnikem Next RC
Rally
Championship 2022 a konala se v tradičně na začátku
září. Často zde v tomto
poprázdninovém termínu zlobívá
počasí, letos to ovšem vyšlo na jedničku.
Závod
provázelo krásné babí léto, a tak si
všech 59 soutěžících mohlo naplno
vychutnat 8 náročných rychlostních zkoušek,
na nichž se klasicky střídaly
nejrůznější zpevněné povrchy. Právě toto v
kombinaci s různými délkami
jednotlivých měřených úseků dělá Criterium
Fryšták velmi obtížným podnikem se
spoustou nástrah. K tomu všemu samozřejmě patří
soutěž zastřešující hlavní pořadatel
Martin Vavřička, jenž kromě poskytnutí lokality a
potřebného zázemí vždy
zajistí pitný režim pro posádky, a v
neposlední řadě i bohaté ceny. Ve startovní listině to bylo opět
nabité, v některých
kategoriích padaly dokonce kvantitativní rekordy, což
značí, že je to tady pro
závodníky a závodnice oblíbené. Z
nejužší špičky chyběl akorát Ott
Tänak,
hlavními favority byli jako obvykle dva borci z Vest Rally Teamu
Šimon Večerka
a Tomáš Bílek jun., pochopitelně tu číhali
i ostatní rychlí jezdci, i když
Šimon s Tomem jsou většinou nedostižní. To se
potvrdilo i teď, kdy hned od
začátku začali všem pronásledovatelům
suverénně ujíždět. Lehce navrch měl Šimon
"Véča", po polovině odjetých erzet vedl před
Tomášem o necelých 5
sekund, za ním pak už zela časová "díra", když
třetím v pořadí byl
italský "krasojezdec" Basso se ztrátou přes půl minuty.
Dál to ovšem
bylo neskutečně našlapané a o ten bronzový
stupínek na "bedně"
usilovalo více jezdců. Následovaly dva průjezdy
krátkou ale velice zrádnou RZ
"Příjezd", kde se vždycky dějou nějaké věci a i
tentokrát tento u
některých neoblíbený test způsobil přesuny v
pořadí. Tom Bílek jun. hodně
ztratil při prvním pokusu o zdolání této
vložky, a tak se v čele vyhříval Šimon
Večerka s klidným náskokem přes 20 sekund. Tom
však zůstával druhý. Oba "Příjezdy"
naprosto nečekaně vyhrál "předsednický Predátor
Pepson" Panizzi,
který při té šílené rychlosti
nešel ani vyfotit. Neuvěřitelný počin tohoto
rozsoutěženého barda pak způsobil jeho nenadálý
posun na čtvrtou příčku, jen o
0,8s za stále bronzového Bassa. Poté se už
rozhodovalo jen na předposlední
nejdelší zkoušce, ta závěrečná
kratší už moc změn v pořadí nepřinesla.
Zvítězil
tak zde už po čtvrté v řadě "Šimonátor" Večerka o
necelých 20 vteřin
před Tomášem Bílkem jun., jenž stále vede
průběžnou klasifikaci a už jen
"fousíček" mu chybí k zisku svého prvního
velkého titulu. Bronzovou
pozici nakonec uhájil Giandomenico Basso s Fabií R5 od
Red Bullu a stejný post
mu patří i v tabulce, kde už to má v podstatě na 99%
jisté. Parádní "zemákový
flek" uhlídal Gilles Panizzi, což je v této konkurenci
skvělý výsledek,
nutno dodat, že to vše okolo něho a vlastně v celé
první desítce bylo extrémně
vyrovnané. Páté místo i přes lehký
technický problém obsadil fantasticky
jedoucí vítěz juniorů Emil Bergkvist,
jako šestý skončil "věčně uřvaný
docent" Jugoslávec Brane Küzmič, následovaný
stříbrným jezdcem Junior
Trophy Davidem Vaculíkem. Osmý byl v cíli Kuba
Charvát, který to měl zkraje
perfektně rozjeté a usiloval o pódium, po slavné
stage "Příjezd"
ovšem klesl kvůli potížím s technikou a již se mu
nepodařilo nabitou ztrátu
dohnat. Nejrychlejší z historiků Bernd Casier si ve
Fryštáku dojel pro výborné
deváté místo absolutně, bodující
desetičlennou skvadru uzavírala nejlepší z holek
Molly Taylor s Peugeotem. Sice pouze dvě posádky těžkou soutěž
nedokončili, ale
přidělených časů pro různé problémy bylo
rozdáno vcelku dost. V týmech vyhrál
opět "nabušený" Vest, čímž si už předčasně
zajistil svůj první
stájový titul. Junior
Trophy Historic
Trophy F2
Trophy Lady
Trophy Next Academy Old Boys 50+
Giandomenico Basso
(Lukáš Zámečník): Gilles Panizzi
(Josef Pekař): Brane Küzmič (Ondřej
Dočkal): Bernd Casier (Kamil
Sedláček): Alex Bengué (Roman
Kalík): Freddy Loix (Petr
Matulík): Robert Droogmans (Martin Berger): Gustavo Trelles (Bohdan
Sedláček): Manfred Stohl
(Michal Odstrčil):
Christian Homer
(Team Manager RED BULL a RED BULL JUNIOR): Jean-Pierre
Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM): Rudi Šali (Team
Manager DOKTOR RACING): Sepp Haider (Team
Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, MICHEL'S RACING): Franco Paiero
(Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
Ve startovním poli bylo celkem 16 juniorů a juniorek do
15. let. Stejně jako v létě na "Žabě", tudíž proti ostatním závodům
nejvíc. Ony ty Fryštáky tento rok nečekaně vycházejí - nejvyšší počet
startujících taky celkově (zase shodně) a jediné dvě rally, kde dosud vyšlo
počasí. Jasnými adepty na vítězství byli David Vaculík a Emil Bergkvist.
David sice nemusel nutně vyhrát, ale on je svou rychlostí
dobře znám a
neponechával nic žádným náhodám. Po
trošku vlažnějším začátku se dostal do
tempa a vyšplhal se na první "flek" před dosud
vedoucího Bergkvista.
Oba se však dopouštěli nějakých těch
drobných chybek a občas byly zaznamenány lehké
potíže technického rázu. Ke konci se na čelo
vrátil mladý Švéd Emil a po
zásluze si vyjel prvenství, a k tomu
parádní 5. příčku v absolutním
pořadí. Tam
zabodoval i Dejv Vaculík (7. místo),
prohrávající s Bergkvistem o nějakých
7,5s. To mu ovšem nijak nevadilo, toto umístění mu
bohatě stačilo k získání
premiérového mistrovského titulu v rámci
Junior Trophy. O poslední volné
místečko na stupních se dost bojovalo. Téměř po
celou soutěž jej okupoval Vašek
Březík, na RZ č. 7 však trefil cílovou
bránu a desetisekundová penalizace ho
sesadila až na pozici pátou, za dvojici velice rychlých
kluků Lappiho a Yatese.
Před koncem to ale bylo našlapané ve vteřinkách a
rozhodla až závěrečná vložka.
Bronz nakonec vyválčil anglický závodník
Rhys Yates se Subaru, jenž za sebou
nechal čtvrtého Václava Březíka o pouhou půl
sekundu. Naprostou vyrovnanost
této trojice stvrzuje i fakt, že v cíli
pátý finský dravec Lappi ztrácel v
součtu dvě desetiny sekundy! Ostatní pak už měli mezi sebou
jakési rozestupy.
Do nejlepší pětky se tentokráte nevešel
Nizozemec Kevin Abbring, který zazářil
na minulých dvou závodech, zřejmě mu tak sedí
více šotolina. Sedmý dojel stále
se lepšící Jožka Březík z
ambiciózní a bohaté stáje Valachia, na
osmé příčce
skončila španělská bojovnice Emma Falcón, dále pak byl klasifikován
nejrychlejší z Akademiků David Březík a desítku bodujících uzavřela Karolínka
Kalíková s klasicky růžovou Fabií.
Do Fryštáku zavítalo 16
historických vozidel, což je
prozatímní letošní rekord a konkurence byla
opět velmi našlápnutá. O prvenství
se očekával především souboj "dua Sedláčků"
- tedy Grzyba a Casiera,
k těm letos nejrychlejším patří též
vedoucí muž klasifikace Volta, a pozadu
jistě nechtěl zůstat ani velezkušený Bengué. Na
dobré umístění si však
"brousilo drápky" více jezdců. Od začátku nasadil
nejvyšší tempo Belgičan
Bernd Casier, jemuž se nyní dařilo opravdu skvěle a konečně ho
nepronásledoval
žádný problém se žlutomodrým
"barumáckým" Escortem. Po klasicky dravé
a divácky vděčné jízdě zaslouženě zvítězil,
což se mu v sezóně povedlo po
druhé. Dlouho mu byl na dostřel úřadující
šampión Grzegorz Grzyb, který rovněž
umí notně "tahat za ručku" svého Peugeotu 205 Turbo16, na
šesté
erzetě však dostal "pentli" za trefný cíl, a pak
už za Casierem
zaostával o víc jak 20 sekund, což je při té
vyrovnanosti vcelku dost. No,
ostatní již na tyto dva "drtiče" cosi ztráceli. Dobře se
rozjel Ital
Volta, pak se mu ale trochu nezadařilo na jedné z RZ a na
třetí
"flek" se brzy propracoval Alex Bengué. Giuseppe Volta sice
dále
"tahal" a byl to poměrně vyrovnaný boj, "francouzský
Čamlíkovec" Bengué se ovšem nedal a bronz udržel.
Volta se tak musel chtě
nechtě smířit s místem čtvrtým, je však
stále v čele průběžné klasifikace, i
když rozhodnutí o konečném pořadí této
parádní kategorie padne až na poslední
soutěži. Pátý skončil Daniel Gargulák s
"valašskou" Deltou HF
Integrale, tomuto rychlému jezdci se závod slušně
vydařil a výsledek je zcela
jistě na výbornou. Šestým byl jeho často
blízký soupeř Paolo Alessandrini
pilotující stejný typ auta, mladý Ital
tentokrát Danovi možná lehce nestačil,
je totiž asi víc "šotolinově laděný". Povedenou
rally zajel sedmý
Mike Pattison, jenž na rozdíl od předešlých dvou
soutěžících už "brázdí RC
vody" o pár desítek let víc - určitě je to v
této konkurenci dobrá práce. Skvěle
se vedlo i Martinovi Hubáčkovi s nádherným
Cosworthem, ten nestartuje moc
pravidelně a o to více jeho výkon překvapil.
Devátý Michal Králík se taky
nemusí za nic stydět, na to že jede svoji první ostrou
sezónu, jsou jeho
výsledky pozoruhodné. Mezi nejlepších 10 se
vešel ještě nestor Toni
Gardemeister s Audi. Přes cílovou rampu projelo všech 16
skvostů, i když
někteří z dokončivších nedopadli podle
svých ambicí a představ.
Dvoukolky odstartovaly v počtu 8, takže zase úctyhodná
účast. Svojí účastní překvapili bráchové Šimečci
- von Thurn und Taxis a
Ingram. Ti byli také papírově favorizováni. A
patřili k nejrychlejším. Úvodní ne
moc dlouhá zkouška vyšla nejlépe Taxisovi,
ovšem do jedné jediné sekundy s ním
se vměstnali ještě Fagaso a Ingram. Další z
rychlých dvoukolkářů Arazim si
připsal "desítečku" za kontakt s cílovou rampou a
navíc se mu ta erzeta
moc nepovedla. Na svého vždy hlavního soka Fagasa už hned
zkraje ztrácel půl
minuty, což tedy pro "Coyoťáka" nebyl příjemný
začátek rally. Na
dalších už těch dlouhých rychlostkách
trochu poodjel německý šlechtic Taxis,
stále to však byl jen slabý náskok na
zrychlující pronásledovatele. Chvilku se
na druhém místě vyhříval Brit Ingram a dokonce se
dostal do těsného kontaktu se
svým germánským bratrem, bohatými
zkušenostmi oplývající "El
Matadore" Gibo Fagaso byl ale pořád nebezpečně blízko a
zaúřadoval na RZ "Příjezd",
kde se propracoval před mladého Chrise Ingrama. Gialbertovi se i
nadále dařilo
a udržel divokého "Anglána" za svými už
postaršími zády až do cíle. Mezitím
si tu druhou půlku soutěže užíval Princ Albert von Thurn und
Taxis, který se
svým Maxi KitCar Escortem nasadil vyšší
tempo a nakonec zmíněné bojující
dvojici s přehledem unikl. "Paťas" tak slavil zasloužené
prvenství a
stal se dalším novým, již pátým,
vítězem v F2 Trophy v letošním roce.
Stříbro si
vydobyl Gialberto Fagaso, jemuž to vždy na asfaltu jde. Pilot
krásného Renaultu
si tímto velmi nakročil k získání
nejvyššího konečného stupínku v
klasifikaci,
i když stále se ještě může cokoli stát…
Třetím borcem závodu se stal Christopher
Ingram s "Fiátkem", jenž jel v sezóně poprvé, ale
zkušeností má z
nedávných let spousty a ukázal, že stále
nic ze své rychlosti neztratil. Na
čtvrté pozici dojel lehce zklamaný Vašek Arazim,
kterému se tady asi nezadařilo
podle představ, naděje na titul však stále živí.
Pátý byl spolehlivý Belgičan Droogmans
s tradičním zadním pohonem svého dobře vyladěného Porsche, a tento bodový zisk
už mu zajistil kýženou "bednu" v konečném účtování. V pořadí dále
následoval o něco "horkokrevnější" závodník Luca Pedersoli a za
Italem pak rovněž "divočejší" Alice Štěpánková. Do cíle se
nepodíval rakouský "JZD-Radikalle" Manfred Stohl, pro něhož soutěž
skončila kvůli zlomenému zavěšení Fordu z týmu Barum.
Tuto soutěž absolvovalo 7 holek, dívčin, slečen, či paní.
O zcela jasném vítězství už jisté mistryně Molly Taylor se není třeba snad ani
zmiňovat. Svoji soutěž si jela taky s přehledem druhá "Emmča" Falcón,
která to prostě umí a ani nyní nepřipustila žádnou jinou dámskou posádku na
dostřel. O třetí místo, a i o ty další, se ovšem sváděly tvrdé boje. Na
bronzové pozici se vystřídaly hned 4 Lady. Na začátku tam nečekaně byla Švédka
Törnhult, hned vzápětí ji předjela její dcerka Henningsson, ta ovšem neměla na
růžích moc dlouho ustláno, protože kvůli technickému problému nedojela třetí
rychlostní zkoušku a po pětiminutovém "přídělu" byla ze soupeření o
čelní umístění mimo. Na "bednu" se podívala také po pár vynechaných
závodech - jak jinak než ze zdravotních důvodů - Britka Munnings, ovšem ani ona tam
nevydržela, když byla přeskočena dobře jedoucí Kájou Kalíkovou. Ta naopak
pokračovala ve spolehlivém výkonu a zaslouženě si vyjela pódium. Jako čtvrtá
skončila Catie Munnings s novou Fabií, za ní pak byla klasifikována metalová
"Perkelnice" Ida Törnhult, opět slušně kočírující svou
historickou Lancii. Na šesté příčce byla smolařka Charlotta "Marky"
Henningsson, která to má stále rozehrané o konečné stříbro proti "Amazonce"
Falcón. Cíl spatřila i "hladná Ája" Štěpánková s dvoukolkou.
Bohužel zde nestartovala německá jezdkyně Steer, jinak by ten počet letos celkově
zúčastněných holek byl kompletní.
Nejmladší a nejmenší - výška neplatí vždy u všech - ve
věku do 11. roků se tady potkali v počtu 4. Znovu absentoval favorit Erik Cais,
a tak byl jasným kandidátem na vítězství David Březík. To také potvrzoval a
poměrně snadno všem ostatním statečným klučinům ujížděl. S přehledem pak vyhrál
a díky neúčasti Caise se už s předstihem může radovat z možná trochu nečekaného
zlatého poháru Next Academy za sezónu 2022. Je to ovšem naposledy, příští rok
už mezi ty nejmladší spadat nebude. Na dalších místech se to ve Fryštáku
vykrystalizovalo celkem rychle, i když zbylá trojice bojovníků zajížděla na
některých erzetách vcelku rovnocenné časy. Na stříbrném postu se od začátku
držel Jari Huttunen s krásným Citroënem od Kronosu a už už to vypadalo na
životní výsledek. Proti však byl o něco zkušenější David Zapletal. Ten nezačal zrovna
nejlíp a zpočátku něco málo ztratil, poté se ale rychle "rozkoukal" a
začal postupně zrychlovat. Nejdříve "přejel" chvíli třetího Loubeta,
a dvě zkoušky před koncem se mu podařilo přeskočit i Huttunena. Dobře známý
Davídek tak se svým Hyundaiem vybojoval druhou příčku a znovu předvedl jezdecký
progres. Bronzový tedy skončil Fin Huttunen, což ho však nemusí zas tak moc
mrzet, protože důležitý příděl bodů do tabulky mu zatím zajišťuje stejné
umístění, a pokud se nestane na poslední rally nic nečekaného, bude na konci
roku slavit Akademickou "bednu". Jako čtvrtý byl v cíli klasifikován
zkušenosti sbírající, ovšem nadějný, Francouz Pierre-Louis Loubet s VW.
V této neméně zajímavé kategorii startoval rekordní počet
9 pánů. Poprvé od Caterpillaru se objevil po zranění uzdravený Trelles, jenž
jako jeden z mála "Old Boysáků" jel bez omezení pneumatik či počtu
hnaných kol, většina totiž soutěží zároveň v F2 nebo Historic. Zpočátku se
uruguayský matador ujal těsného vedení, docela záhy ho však přeskočil týmový
kolega z Marlbora Gibo Fagaso s předokolkou. No a netrvalo dlouho a byl
dostižen a pak předstižen dalším rychlým dvoukolkářem Václavem Arazimem. Gustavo
se ale na druhý "flek" vrátil, i když na "Kořeňa" Arazima
měl jen malilinkatý náskok. Mezitím všem časově odskočil skvěle jedoucí Španěl
Fagaso a s přehledem hájil první pozici. Tu nakonec v pohodě uhájil až do cíle
a poprvé v sezóně se radoval z "oldáckého" prvenství. Jihoamerický
"častý lamač svých kostí" Trelles se nadále snažil urvat alespoň tu
druhou příčku, jenže v předposlední erzetě se lámalo něco jiného. Bylo to
přední zavěšení jeho "DéEsTrojky", kdy hned po startu naplno trefil
železnou traverzu. Po tomto incidentu pak musel ze soutěže odstoupit. Takže
Vašek měl v závěru zjednodušenou pozici a nikým neohrožován si dojel pro
stříbro. Celoroční boj Fagaso vs. Arazim je před posledním kláním dál otevřený,
když je nyní v tabulce dělí 3 body ve prospěch prvně jmenovaného. Na bronzový
post tady ve "Frysku" dosáhl starý známý Angličan Mike
"Ublátor" Pattison s historickým Escortem, což je jistě výborný
počin. Čtvrtý skončil vláčný Nor Henning Solberg, jen o málo pomalejší pak byl
další severský jezdec Toni Gardemeister, v pořadí následoval
"zadohrab" v rukách Roberta Droogmanse, a body si odvezli i
pohodoví Malcolm Wilson a Zdeňa Medek.
Ohlasy některých účastíků:
Hlavní pořadatel soutěže (Martin Vavřička):
"Zdravím všechny příznivce rally sportu,
hlavně toho RC 1:10.
Doufám, že se vám všem závod ve
Fryštáku líbil. Věřím, že Markétku
Šimečkovou
již odřeniny z nešťastného pádu
přebolely. Díky všem za hojnou účast, a za
sportovní a ohleduplné chování během
závodu, i za vzorný úklid po něm. Také
děkuji všem členům spolku NEXT RC RALLY za stavbu trati a
organizaci
rychlostních zkoušek. Rovněž bych chtěl poděkovat
svým bratrům, společníkům naší
firmy, Petrovi a Pavlovi za porozumění pro konání
závodu. Velký dík zaslouží i
kolegové z firmy Obal print, kteří
zajišťují přípravu prostoru, pomůcek pro
stavbu trati a také úklid po závodech. V
neposlední řadě děkuji i své rodině za
pomoc s přípravou, poskytnuté zázemí a
servis pro hosty závodu. Velmi také
děkuji Svatému Petrovi za to, že odložil déšť až
na nedělní ráno. Na všechny z vás
se těším i v roce 2023!"
"Závod ve Fryštáku je vždy záruka skvělého svezení. Až při psaní
komentáře jsem zjistil, že jsme se Criteria zúčastnili naposledy v roce 2019.
Každopádně rychlostky jsou tady za ty roky už velmi "vymazlené",
nejvíce jsem si užil Magistrálu a Obal Sprint - jejich délka, měnící se povrch,
rytmus. Trochu nás zradila volba pneu, kterou jsme měli na závod nachystanou, a
proto se pak vrátili k osvědčeným "sedankám". Po dvou erzetách jsme
byli dost rozhozeni z celkového umístění. Proto jsem si s Dottou naordinovali
klid a zpět jsme se soustředili na naši jízdu bez zbytečných chyb. To se
povedlo a až do cíle jsme si hlídali třetí pozici. Musím uznat, že v tempu nás
udržoval jak ze začátku "Kuzma", tak potom Dejv Vaculík a na závěr
Panizzi, který zajížděl velmi pěkné časy. Ze závodu máme i nějaké poznatky pro
nastavení vozu, které budeme testovat. Opravdu nejsem spokojený, nechávat se
porážet od prvních dvou o takový "ranec"!!!!"
"25. Criterium Fryšták nemělo chybu. Martin
opět dokázal, že je jedním
z nejlepších pořadatelů. Catering byl A1, počasí
taky ošéfoval. Ceny luxusní, a
ty tratě byly letos, aspoň podle nás, nejlepší co
kdy byly. Žádný letecký den,
ani moc utáhlé, prostě akorát. Náš
výkon super, nad očekávání. Po testu v
pátek
doma jsem se nedal ani do tipovačky, ale v sobotu to jelo suprově,
takže 4.
flek paráda. A navíc dvě vyhrané rychlostky -
super. Už se těšíme na Jugošku."
"Criterium je nejen velmi oblíbený
závod, ale i velmi náročný. Několik
druhů povrchů vyžaduje neustálou koncentraci a změny
jízdního stylu. Upřímně se
přiznám, že jsme chtěli být o flek výš a
být v první pětce. Rozdíly od třetího
do osmého fleku byly místy tak malé, že
každá chyba, nebo sebemenší problém
znamenaly pád průběžným pořadím. Souboje s Bassem,
Panizzim, Bergkvistem,
Vaculíkem a Charvim byly těsné a zábavné. A
to, že nás pojezdil Panizzi (čtvrtý
celkově) nás pěkně štve. Tento odvěký rival
má perfektně naladěné auto,
excelovalo hlavně na dvou Příjezdech, které vyhrál
a položil tam základy své
"brambory". Díky patří Martinovi za poskytnutí
firmy k závodu a za
skvělé občerstvení. Těšíme se na YUGO!"
"Konečně slušný výsledek bez technických problémů. Z mé strany
panuje velká radost. Závod jsme si neskutečně užili, tratě byly tak akorát
rychlé a dalo se to krásně posílat. Soupeřům děkuji za krásný souboj a hlavně
pořadatelům a pořadateli za super závod se skvělým zázemím."
"Konečně závody kdy nepršelo. Závod jsem si užil a podařilo se mi
dojet na pěkném 3. místě. Jen netuším, jak ten Kamil může jet tak rychle… tímto
mu gratuluji. Pořadatelům za precizně připravené tratě velká poklona. A
Martinovi Vavřičkovi díky za pěkné ceny a stálé doplňování pitného režimu."
"V prvé řadě poděkování za super
závodní den. Opět
vše skvěle připravené, perfektní
pohoštění, skvělé zázemí, mňam
káva, ......
Jinak k samotným závodům. Mě to nějak moc nešlo,
spíše jsem se trápil. Začal
jsem první RZ slušně, pak ale furt ne a ne najít
správný rytmus, dělal jsem moc
chyb. Nakonec jsem to tedy pojal testovně. Poslední tři RZ už
byly lepší, tak
snad si to přenesu na Jugošku."
"Na Fryšták přijeli tvrdit
muziku v F2 výborní Taxis a Ingram, a byl to docela
mazec, hodně to oživili. Pro
nás bylo zásadní, že nám na první RZ
daroval náskok 30 vteřin největší rival
Broňa Arazim, bojoval ale dál a nám se ho asi podařilo
zlomit až po RZ 4. A
když se nám povedly oba průjezdy zrádnou zkouškou
Příjezd, prodrali jsme se na
druhou příčku ve dvoukolkách, kterou jsme udrželi až do
cíle, což je pro nás
velký úspěch. Třešničkou na dortu je
vítězství v Old Boys. Těsné souboje byly
super, moc mě to bavilo. Traťově skvělé, náročné a
docela dlouhé vložky. Dík
Martinovi za to, že drží tuto asfaltovou legendu už 25 let při
životě."
"Tak zas po nějaké době v cíli. Letos ty tratě byly povedené, možná lehce
"motlejší", ale bylo to super, nám to sedělo a skvěle jsme se svezli.
Dokonce se i celkem dařilo, měli jsme našlápnuto na dobrý výsledek, ale
poslední dvě zkoušky se nám vůbec nepovedly. Přišly zbytečné chyby a polevila
koncentrace. Soupeři za námi nebyli daleko a byli ostražití, a tak nás někteří
přeskočili v pořadí. Nakonec jsme bez bodu v Historicích, co se dá dělat,
konkurence byla tentokrát hodně hustá. Jinak soutěž samotná byla fantastická,
užívali jsme si to, i když to teda bylo dlouhé a náročné. Díky Martinovi za
super zázemí, tekuté občerstvení a vůbec za všechno, co pro svůj závod dělá. Je to naše oblíbená rally a letos se to očekávání opět naplno potvrdilo."
"Tak soutěž vyšla pěkně, počasí parádní, zázemí a servis od Martina
tradičně skvělé. Tratě se taky povedly, nebylo to tak uběhané jak v minulých
letech. Nám to ovšem od začátku vůbec nešlo. Na každé erzetě jsme tropili moc
chyb, zkoušeli jsme laborovat s výkonem, bohužel nic nepomáhalo. Asi jsme se
blbě vyspali nebo co. Výsledek tak mohl být možná lepší, ale jsme rádi za body,
díky kterým už to máme jisté v F2. Tak aspoň že tak. Každopádně velká pochvala
Martinovi."
"Kulatiny Criteria Fryšták jsem
si nemohl nechat uniknout. Jednak je to krásná rally - za což velké díky
Martinovi - jednak je to asfalt, který mě trochu jde a v neposlední řadě mě
konečně opustily problémy s kotníkem, který mě vystavil stopku na pět závodů. V
tomto vynuceném volnu jsem si aspoň dal auto dohromady, udělal nějaké úpravy na
které jsem neměl pořád čas. To se projevilo hned v první RZ, na níž jsem zajel
docela solidní čas. Jenom jsem potřeboval vychytat nějaké mouchy v nastavení mé
nové vysílačky. Tak jsem laboroval až do sedmé RZ, kde jsem se pokusil ve třetí
zatáčce posunout metrákové ocelové schodiště - což bohužel nešlo. Odneslo to
rozpůlené rameno. Takže konec. Ale jinak supr závod, jenom škoda že bez
bodíků v dědkách."
"Letošní Obal byl pro mne smolný. Po Lužkovicich, kde bylo auto v
pronájmu, jsme neudělali důkladný servis a hned v první RZ vypínal motor, na
vině byl vyčvachtaný káblík. Ve druhé zkoušce jsem jemně zavadil o paletu a
upadlo rameno. Mohl za to držák ramen, už byl načatý a nevydržel, a byl pak pro
nás prostě konec."
"Znovu druhý flek. Vest jede letos jinou ligu. Basso
parádně, gratulace k bedně, Davča s Taylorkou taky dobře, ale na
"Jugošce" bychom je rádi viděli o pár míst výše."
"Tak zas konečně body do týmů a k tomu ještě letos
zatím nejvyšší počet. Paráda a
spojenost. O to se zasloužil samozřejmě náš mladík
Emil Bergkvist, který dosáhl výborného
výsledku. Do cíle dojeli i naše
další dvě
posádky, a to v absolutním pořadí dokonce hned za
sebou. Oba Belgičané - Loix a
Droogmans - zajeli tak nějak v rámci možností, i když tam
byly určité
nepodařené věci a ve svých kategoriích mohli
být možná malinko výš. Snad se
podaří zabodovat i na posledním závodě a hlavně
udržet slušné šesté místo v
Team Trophy."
"Při neúčasti Tänaka na Criteriu bylo jasné, že ve
dvou to bude složité. Navíc Taxis nemá stále řemínek a tak usedl do F2. A to je
v nabité konkurenci zásadní oslabení. Na 99% je jasný třetí flek v Team Trophy,
což je po třech po sobě jdoucích titulech trošku ústup ze slávy. Takže král je
mrtev ať žije král..."
"Na letošní Fryšták jsme dorazili se čtyřma
posádkama.
Nejlépe na tom byl Kamča který nedal v Historikách
nikomu šanci a dokázal, že
když drží technika, tak je neporazitelný - blahopřejeme a
díky za bodíky do
teamu. Hned o malý kousek za ním skončil
náš dlouholetý reprezentant Alda,
který si ještě zvyká na WRCo a ještě to
není ono. Po dlouhé době se ukázala
taky naše Kačka, na které ta pauza šla
znát, snad příště už to bude lepší.
No a
o Manfredovi se nemá cenu ani zmiňovat - hrůza!!! Tak čao na
jugošce."
"Na slavném
Fryštáckém Critériu jsme konečně startovali v kompletní sestavě. Letos teprve
podruhé stanul na startu vyléčený Trelles a nevedl si špatně, bojoval úspěšně o
druhé místo v Old Boys. Bohužel na předposlední zkoušce po startu havaroval, zničil
zavěšení a musel odstoupit. Fagaso podal v této sezoně asi nejlepší výkon,
ovládl staré pány a ve skupině F2 bral stříbro. Naše jednička opět předvedla
dravou oku lahodící jízdu, škoda kontaktu s cílem na RZ Příjezd a penalizace. I
tak získal stříbro ve skvěle obsazených historicích a vykřesal jiskérku naděje
na obhajobu titulu."