Výsledky
XXV. Criterium Fryšták 2022

 Absolutní pořadí  Fryšták 3.9. 2022, startujících - 59 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Šimon Večerka    Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD 26:11,6
2 Tomáš Bílek ml.  Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD + 0:19,5
3 Lukáš Zámečník     Basso - Dotta Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD + 0:57,5
4 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal Peugeot 208 T16 AMK Rudý Říjen 4WD + 1:03,9
5 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Polo GTI R5 Belga Team 4WD/Junior + 1:06,2
6 Ondřej Dočkal      Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD + 1:08,8
7 David Vaculík Vaculík - Vaculík Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD/Junior + 1:13,7
8 Jakub Charvát   Charvát - Charvát Škoda Fabia R5 Samohýl Škoda Team 4WD + 1:22,8
9 Kamil Sedláček Casier - Vyncke Ford Escort RS Cosworth Barum Team Historic + 1:40,6
10 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Red Bull 4WD/Lady + 1:55,4
11 David Sedláček Grzyb - Mazur Peugeot 205 T16 Marlboro Dealer Racing Historic + 2:04,0
12 Tomáš Barták Rossi - Cassina VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD + 2:36,5
13 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic + 2:51,2
14 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Toyota Yaris WRC TB Racing 4WD + 3:04,9
15 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic + 3:05,2
16 Richard Vávra Yates - Edmondson Subaru Impreza WRC DX Racing 4WD/Junior + 3:07,3
17 Václav Březík V.Březík - Holý Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD/Junior + 3:07,8
18 Matěj Sedláček Lappi - Ferm VW Polo R WRC Red Bull Junior 4WD/Junior + 3:08,1
19 Daniel Gargulák Gargulák - Polášek Lancia Delta HF Integrale Valachia Racing Team Historic + 3:16,3
20 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Ettel Ford Escort Maxi Kit Car Doktor Racing F2 + 3:17,9
21 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Citroën C3 WRC '17 Barum Team 4WD + 3:30,2
22 Robert Fryš Fryš - Fryš Subaru Impreza WRX Tasmania Racing Team 4WD + 3:37,6
23 Radek Hobza Fagaso - Moya Renault Mégane Maxi Marlboro Dealer Racing F2/OldBoys + 3:39,6
24 Tomáš Bobál Abbring - Hostens Škoda Fabia R5 RC Lukov 4WD/Junior + 3:48,2
25 Ivo Šimeček ml. Ingram - Whittock Fiat Punto JTD Toksport WRT F2 + 3:51,3
26 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic + 4:05,6
27 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Hyundai i20 Coupe WRC Monster Energy Team 4WD + 4:14,9
28 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Toyota GT86 CS-R3 Coyote Racing Team F2/OldBoys + 4:41,7
29 Josef Březík J.Březík - Javora Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD/Junior + 4:50,5
30 Jaroslav Kovařík Chulykanov - Ivaschenko Ford Fiesta WRC '17 AMK Humpolec 4WD + 5:07,5
31 Ivo Šimeček Pattison - Watts Ford Escort RS 1800 Viking Speed Racing Historic/OldBoys + 5:23,9
32 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Hyundai i20 Coupe WRC Schwáb Racing 4WD + 5:28,0
33 Eliška Schwábová Falcón - González Subaru Impreza WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady + 5:28,8
34 David Březík D.Březík - Březík Subaru Impreza WRC Bretech Fly Motorsport 4WD/Junior/Academy + 6:33,9
35 Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Ford Escort RS Cosworth Zumar Team Historic + 6:35,0
36 Michal Králík Králík - Králíková Ford Escort RS Cosworth MK Racing Historic + 7:10,4
37 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Škoda Fabia R5 Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady + 7:10,9
38 Petr Šíma H.Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/OldBoys + 7:23,8
39 Dan Prokeš Gardemeister - Honkanen Audi Quattro A2 4 Rombi Corse Historic/OldBoys + 7:35,9
40 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Škoda Fabia WRC Michel's Racing 4WD/Lady + 7:45,5
41 Petr Matulík Loix - Smeets Audi Quattro A2 Belga Team Historic + 7:54,9
42 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2/OldBoys + 8:16,0
43 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic/Lady + 8:25,7
44 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic + 8:35,3
45 Martin Karlík Karlík - Karlíková Škoda Fabia WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior + 8:58,7
46 Vít Bobál Pedersoli - Tomasi Peugeot 306 Maxi RC Lukov F2 + 9:54,2
47 Dominik Zapletal Zapletal - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior + 10:21,6
48 David Zapletal Zapletal jun. - Zapletal Hyundai i20 Coupe WRC Zapa Racing 4WD/Junior/Academy + 10:42,3
49 Jakub Sedláček Huttunen - Lukka Citroën C3 WRC '17 Kronos Racing Team 4WD/Junior/Academy + 10:49,2
50 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Ford Fiesta WRC '17 Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady + 10:55,4
51 Jan Medek Medek jun. - Fujiwara Škoda 130 RS Hönig Motorsport Historic + 11:04,2
52 Jakub Loubal Loubet - Landais VW Polo R WRC Kolokroužek Zlín 4WD/Junior/Academy + 11:42,8
53 Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan
Toyota Celica Turbo 4 Rombi Corse Historic + 11:43,6
54 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW M3 JP Racing Historic/OldBoys + 17:27,9
55 Alice Štěpánková Štěpánková - Bábek VW Golf GTI KFC Racing F2/Lady + 18:16,1
56 Zdeněk Medek Medek - Hýbner VW Polo R WRC Hönig Motorsport 4WD/OldBoys + 25:35,5
57 Libor Vyvlečka Vyvlečka - Palkovič Škoda Fabia WRC Dobeš Lužkovice Team 4WD + 25:53,0

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD/OldBoys zavěšení 
x Michal Odstrčil Stohl - Müller Ford Escort Kit Car Barum Team F2 zavěšení 

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) 3
startovní listina Večerka (Šimon Večerka) 3
Panizzi (Josef Pekař) 2



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Vest Rally Team 1  VW
2  Red Bull 2  Škoda
3  AMK Rudý Říjen 3  Peugeot
4  Belga Team 4  Toyota
5  Doktor Racing  5  Ford
6  Samohýl Škoda Team 6  Lancia
7  Barum Team 7  Subaru
8  Marlboro Dealer Racing   





"DŮSTOJNÁ OSLAVA ČTVRTSTOLETÍ"

Již po pětadvacáté se ve Fryštáku v areálu firmy ObalPrint "rozburácely motory" rally vozů RC 1:10. Tato asfaltová "pekelná" soutěž byla předposledním podnikem Next RC Rally Championship 2022 a konala se v tradičně na začátku září. Často zde v tomto poprázdninovém termínu zlobívá počasí, letos to ovšem vyšlo na jedničku. Závod provázelo krásné babí léto, a tak si všech 59 soutěžících mohlo naplno vychutnat 8 náročných rychlostních zkoušek, na nichž se klasicky střídaly nejrůznější zpevněné povrchy. Právě toto v kombinaci s různými délkami jednotlivých měřených úseků dělá Criterium Fryšták velmi obtížným podnikem se spoustou nástrah. K tomu všemu samozřejmě patří soutěž zastřešující hlavní pořadatel Martin Vavřička, jenž kromě poskytnutí lokality a potřebného zázemí vždy zajistí pitný režim pro posádky, a v neposlední řadě i bohaté ceny.

Ve startovní listině to bylo opět nabité, v některých kategoriích padaly dokonce kvantitativní rekordy, což značí, že je to tady pro závodníky a závodnice oblíbené. Z nejužší špičky chyběl akorát Ott Tänak, hlavními favority byli jako obvykle dva borci z Vest Rally Teamu Šimon Večerka a Tomáš Bílek jun., pochopitelně tu číhali i ostatní rychlí jezdci, i když Šimon s Tomem jsou většinou nedostižní. To se potvrdilo i teď, kdy hned od začátku začali všem pronásledovatelům suverénně ujíždět. Lehce navrch měl Šimon "Véča", po polovině odjetých erzet vedl před Tomášem o necelých 5 sekund, za ním pak už zela časová "díra", když třetím v pořadí byl italský "krasojezdec" Basso se ztrátou přes půl minuty. Dál to ovšem bylo neskutečně našlapané a o ten bronzový stupínek na "bedně" usilovalo více jezdců. Následovaly dva průjezdy krátkou ale velice zrádnou RZ "Příjezd", kde se vždycky dějou nějaké věci a i tentokrát tento u některých neoblíbený test způsobil přesuny v pořadí. Tom Bílek jun. hodně ztratil při prvním pokusu o zdolání této vložky, a tak se v čele vyhříval Šimon Večerka s klidným náskokem přes 20 sekund. Tom však zůstával druhý. Oba "Příjezdy" naprosto nečekaně vyhrál "předsednický Predátor Pepson" Panizzi, který při té šílené rychlosti nešel ani vyfotit. Neuvěřitelný počin tohoto rozsoutěženého barda pak způsobil jeho nenadálý posun na čtvrtou příčku, jen o 0,8s za stále bronzového Bassa. Poté se už rozhodovalo jen na předposlední nejdelší zkoušce, ta závěrečná kratší už moc změn v pořadí nepřinesla. Zvítězil tak zde už po čtvrté v řadě "Šimonátor" Večerka o necelých 20 vteřin před Tomášem Bílkem jun., jenž stále vede průběžnou klasifikaci a už jen "fousíček" mu chybí k zisku svého prvního velkého titulu. Bronzovou pozici nakonec uhájil Giandomenico Basso s Fabií R5 od Red Bullu a stejný post mu patří i v tabulce, kde už to má v podstatě na 99% jisté. Parádní "zemákový flek" uhlídal Gilles Panizzi, což je v této konkurenci skvělý výsledek, nutno dodat, že to vše okolo něho a vlastně v celé první desítce bylo extrémně vyrovnané. Páté místo i přes lehký technický problém obsadil fantasticky jedoucí vítěz juniorů Emil Bergkvist, jako šestý skončil "věčně uřvaný docent" Jugoslávec Brane Küzmič, následovaný stříbrným jezdcem Junior Trophy Davidem Vaculíkem. Osmý byl v cíli Kuba Charvát, který to měl zkraje perfektně rozjeté a usiloval o pódium, po slavné stage "Příjezd" ovšem klesl kvůli potížím s technikou a již se mu nepodařilo nabitou ztrátu dohnat. Nejrychlejší z historiků Bernd Casier si ve Fryštáku dojel pro výborné deváté místo absolutně, bodující desetičlennou skvadru uzavírala nejlepší z holek Molly Taylor s Peugeotem. Sice pouze dvě posádky těžkou soutěž nedokončili, ale přidělených časů pro různé problémy bylo rozdáno vcelku dost. V týmech vyhrál opět "nabušený" Vest, čímž si už předčasně zajistil svůj první stájový titul.

 

 

 

Junior Trophy
Ve startovním poli bylo celkem 16 juniorů a juniorek do 15. let. Stejně jako v létě na "Žabě", tudíž proti ostatním závodům nejvíc. Ony ty Fryštáky tento rok nečekaně vycházejí - nejvyšší počet startujících taky celkově (zase shodně) a jediné dvě rally, kde dosud vyšlo počasí. Jasnými adepty na vítězství byli David Vaculík a Emil Bergkvist. David sice nemusel nutně vyhrát, ale on je svou rychlostí dobře znám a neponechával nic žádným náhodám. Po trošku vlažnějším začátku se dostal do tempa a vyšplhal se na první "flek" před dosud vedoucího Bergkvista. Oba se však dopouštěli nějakých těch drobných chybek a občas byly zaznamenány lehké potíže technického rázu. Ke konci se na čelo vrátil mladý Švéd Emil a po zásluze si vyjel prvenství, a k tomu parádní 5. příčku v absolutním pořadí. Tam zabodoval i Dejv Vaculík (7. místo), prohrávající s Bergkvistem o nějakých 7,5s. To mu ovšem nijak nevadilo, toto umístění mu bohatě stačilo k získání premiérového mistrovského titulu v rámci Junior Trophy. O poslední volné místečko na stupních se dost bojovalo. Téměř po celou soutěž jej okupoval Vašek Březík, na RZ č. 7 však trefil cílovou bránu a desetisekundová penalizace ho sesadila až na pozici pátou, za dvojici velice rychlých kluků Lappiho a Yatese. Před koncem to ale bylo našlapané ve vteřinkách a rozhodla až závěrečná vložka. Bronz nakonec vyválčil anglický závodník Rhys Yates se Subaru, jenž za sebou nechal čtvrtého Václava Březíka o pouhou půl sekundu. Naprostou vyrovnanost této trojice stvrzuje i fakt, že v cíli pátý finský dravec Lappi ztrácel v součtu dvě desetiny sekundy! Ostatní pak už měli mezi sebou jakési rozestupy. Do nejlepší pětky se tentokráte nevešel Nizozemec Kevin Abbring, který zazářil na minulých dvou závodech, zřejmě mu tak sedí více šotolina. Sedmý dojel stále se lepšící Jožka Březík z ambiciózní a bohaté stáje Valachia, na osmé příčce skončila španělská bojovnice Emma Falcón, dále pak byl klasifikován nejrychlejší z Akademiků David Březík a desítku bodujících uzavřela Karolínka Kalíková s klasicky růžovou Fabií.

Historic Trophy
Do Fryštáku zavítalo 16 historických vozidel, což je prozatímní letošní rekord a konkurence byla opět velmi našlápnutá. O prvenství se očekával především souboj "dua Sedláčků" - tedy Grzyba a Casiera, k těm letos nejrychlejším patří též vedoucí muž klasifikace Volta, a pozadu jistě nechtěl zůstat ani velezkušený Bengué. Na dobré umístění si však "brousilo drápky" více jezdců. Od začátku nasadil nejvyšší tempo Belgičan Bernd Casier, jemuž se nyní dařilo opravdu skvěle a konečně ho nepronásledoval žádný problém se žlutomodrým "barumáckým" Escortem. Po klasicky dravé a divácky vděčné jízdě zaslouženě zvítězil, což se mu v sezóně povedlo po druhé. Dlouho mu byl na dostřel úřadující šampión Grzegorz Grzyb, který rovněž umí notně "tahat za ručku" svého Peugeotu 205 Turbo16, na šesté erzetě však dostal "pentli" za trefný cíl, a pak už za Casierem zaostával o víc jak 20 sekund, což je při té vyrovnanosti vcelku dost. No, ostatní již na tyto dva "drtiče" cosi ztráceli. Dobře se rozjel Ital Volta, pak se mu ale trochu nezadařilo na jedné z RZ a na třetí "flek" se brzy propracoval Alex Bengué. Giuseppe Volta sice dále "tahal" a byl to poměrně vyrovnaný boj, "francouzský Čamlíkovec" Bengué se ovšem nedal a bronz udržel. Volta se tak musel chtě nechtě smířit s místem čtvrtým, je však stále v čele průběžné klasifikace, i když rozhodnutí o konečném pořadí této parádní kategorie padne až na poslední soutěži. Pátý skončil Daniel Gargulák s "valašskou" Deltou HF Integrale, tomuto rychlému jezdci se závod slušně vydařil a výsledek je zcela jistě na výbornou. Šestým byl jeho často blízký soupeř Paolo Alessandrini pilotující stejný typ auta, mladý Ital tentokrát Danovi možná lehce nestačil, je totiž asi víc "šotolinově laděný". Povedenou rally zajel sedmý Mike Pattison, jenž na rozdíl od předešlých dvou soutěžících už "brázdí RC vody" o pár desítek let víc - určitě je to v této konkurenci dobrá práce. Skvěle se vedlo i Martinovi Hubáčkovi s nádherným Cosworthem, ten nestartuje moc pravidelně a o to více jeho výkon překvapil. Devátý Michal Králík se taky nemusí za nic stydět, na to že jede svoji první ostrou sezónu, jsou jeho výsledky pozoruhodné. Mezi nejlepších 10 se vešel ještě nestor Toni Gardemeister s Audi. Přes cílovou rampu projelo všech 16 skvostů, i když někteří z dokončivších nedopadli podle svých ambicí a představ.

F2 Trophy
Dvoukolky odstartovaly v počtu 8, takže zase úctyhodná účast. Svojí účastní překvapili bráchové Šimečci - von Thurn und Taxis a Ingram. Ti byli také papírově favorizováni. A patřili k nejrychlejším. Úvodní ne moc dlouhá zkouška vyšla nejlépe Taxisovi, ovšem do jedné jediné sekundy s ním se vměstnali ještě Fagaso a Ingram. Další z rychlých dvoukolkářů Arazim si připsal "desítečku" za kontakt s cílovou rampou a navíc se mu ta erzeta moc nepovedla. Na svého vždy hlavního soka Fagasa už hned zkraje ztrácel půl minuty, což tedy pro "Coyoťáka" nebyl příjemný začátek rally. Na dalších už těch dlouhých rychlostkách trochu poodjel německý šlechtic Taxis, stále to však byl jen slabý náskok na zrychlující pronásledovatele. Chvilku se na druhém místě vyhříval Brit Ingram a dokonce se dostal do těsného kontaktu se svým germánským bratrem, bohatými zkušenostmi oplývající "El Matadore" Gibo Fagaso byl ale pořád nebezpečně blízko a zaúřadoval na RZ "Příjezd", kde se propracoval před mladého Chrise Ingrama. Gialbertovi se i nadále dařilo a udržel divokého "Anglána" za svými už postaršími zády až do cíle. Mezitím si tu druhou půlku soutěže užíval Princ Albert von Thurn und Taxis, který se svým Maxi KitCar Escortem nasadil vyšší tempo a nakonec zmíněné bojující dvojici s přehledem unikl. "Paťas" tak slavil zasloužené prvenství a stal se dalším novým, již pátým, vítězem v F2 Trophy v letošním roce. Stříbro si vydobyl Gialberto Fagaso, jemuž to vždy na asfaltu jde. Pilot krásného Renaultu si tímto velmi nakročil k získání nejvyššího konečného stupínku v klasifikaci, i když stále se ještě může cokoli stát… Třetím borcem závodu se stal Christopher Ingram s "Fiátkem", jenž jel v sezóně poprvé, ale zkušeností má z nedávných let spousty a ukázal, že stále nic ze své rychlosti neztratil. Na čtvrté pozici dojel lehce zklamaný Vašek Arazim, kterému se tady asi nezadařilo podle představ, naděje na titul však stále živí. Pátý byl spolehlivý Belgičan Droogmans s tradičním zadním pohonem svého dobře vyladěného Porsche, a tento bodový zisk už mu zajistil kýženou "bednu" v konečném účtování. V pořadí dále následoval o něco "horkokrevnější" závodník Luca Pedersoli a za Italem pak rovněž "divočejší" Alice Štěpánková. Do cíle se nepodíval rakouský "JZD-Radikalle" Manfred Stohl, pro něhož soutěž skončila kvůli zlomenému zavěšení Fordu z týmu Barum.

Lady Trophy
Tuto soutěž absolvovalo 7 holek, dívčin, slečen, či paní. O zcela jasném vítězství už jisté mistryně Molly Taylor se není třeba snad ani zmiňovat. Svoji soutěž si jela taky s přehledem druhá "Emmča" Falcón, která to prostě umí a ani nyní nepřipustila žádnou jinou dámskou posádku na dostřel. O třetí místo, a i o ty další, se ovšem sváděly tvrdé boje. Na bronzové pozici se vystřídaly hned 4 Lady. Na začátku tam nečekaně byla Švédka Törnhult, hned vzápětí ji předjela její dcerka Henningsson, ta ovšem neměla na růžích moc dlouho ustláno, protože kvůli technickému problému nedojela třetí rychlostní zkoušku a po pětiminutovém "přídělu" byla ze soupeření o čelní umístění mimo. Na "bednu" se podívala také po pár vynechaných závodech - jak jinak než ze zdravotních důvodů - Britka Munnings, ovšem ani ona tam nevydržela, když byla přeskočena dobře jedoucí Kájou Kalíkovou. Ta naopak pokračovala ve spolehlivém výkonu a zaslouženě si vyjela pódium. Jako čtvrtá skončila Catie Munnings s novou Fabií, za ní pak byla klasifikována metalová "Perkelnice" Ida Törnhult, opět slušně kočírující svou historickou Lancii. Na šesté příčce byla smolařka Charlotta "Marky" Henningsson, která to má stále rozehrané o konečné stříbro proti "Amazonce" Falcón. Cíl spatřila i "hladná Ája" Štěpánková s dvoukolkou. Bohužel zde nestartovala německá jezdkyně Steer, jinak by ten počet letos celkově zúčastněných holek byl kompletní.

Next Academy
Nejmladší a nejmenší - výška neplatí vždy u všech - ve věku do 11. roků se tady potkali v počtu 4. Znovu absentoval favorit Erik Cais, a tak byl jasným kandidátem na vítězství David Březík. To také potvrzoval a poměrně snadno všem ostatním statečným klučinům ujížděl. S přehledem pak vyhrál a díky neúčasti Caise se už s předstihem může radovat z možná trochu nečekaného zlatého poháru Next Academy za sezónu 2022. Je to ovšem naposledy, příští rok už mezi ty nejmladší spadat nebude. Na dalších místech se to ve Fryštáku vykrystalizovalo celkem rychle, i když zbylá trojice bojovníků zajížděla na některých erzetách vcelku rovnocenné časy. Na stříbrném postu se od začátku držel Jari Huttunen s krásným Citroënem od Kronosu a už už to vypadalo na životní výsledek. Proti však byl o něco zkušenější David Zapletal. Ten nezačal zrovna nejlíp a zpočátku něco málo ztratil, poté se ale rychle "rozkoukal" a začal postupně zrychlovat. Nejdříve "přejel" chvíli třetího Loubeta, a dvě zkoušky před koncem se mu podařilo přeskočit i Huttunena. Dobře známý Davídek tak se svým Hyundaiem vybojoval druhou příčku a znovu předvedl jezdecký progres. Bronzový tedy skončil Fin Huttunen, což ho však nemusí zas tak moc mrzet, protože důležitý příděl bodů do tabulky mu zatím zajišťuje stejné umístění, a pokud se nestane na poslední rally nic nečekaného, bude na konci roku slavit Akademickou "bednu". Jako čtvrtý byl v cíli klasifikován zkušenosti sbírající, ovšem nadějný, Francouz Pierre-Louis Loubet s VW.

Old Boys 50+
V této neméně zajímavé kategorii startoval rekordní počet 9 pánů. Poprvé od Caterpillaru se objevil po zranění uzdravený Trelles, jenž jako jeden z mála "Old Boysáků" jel bez omezení pneumatik či počtu hnaných kol, většina totiž soutěží zároveň v F2 nebo Historic. Zpočátku se uruguayský matador ujal těsného vedení, docela záhy ho však přeskočil týmový kolega z Marlbora Gibo Fagaso s předokolkou. No a netrvalo dlouho a byl dostižen a pak předstižen dalším rychlým dvoukolkářem Václavem Arazimem. Gustavo se ale na druhý "flek" vrátil, i když na "Kořeňa" Arazima měl jen malilinkatý náskok. Mezitím všem časově odskočil skvěle jedoucí Španěl Fagaso a s přehledem hájil první pozici. Tu nakonec v pohodě uhájil až do cíle a poprvé v sezóně se radoval z "oldáckého" prvenství. Jihoamerický "častý lamač svých kostí" Trelles se nadále snažil urvat alespoň tu druhou příčku, jenže v předposlední erzetě se lámalo něco jiného. Bylo to přední zavěšení jeho "DéEsTrojky", kdy hned po startu naplno trefil železnou traverzu. Po tomto incidentu pak musel ze soutěže odstoupit. Takže Vašek měl v závěru zjednodušenou pozici a nikým neohrožován si dojel pro stříbro. Celoroční boj Fagaso vs. Arazim je před posledním kláním dál otevřený, když je nyní v tabulce dělí 3 body ve prospěch prvně jmenovaného. Na bronzový post tady ve "Frysku" dosáhl starý známý Angličan Mike "Ublátor" Pattison s historickým Escortem, což je jistě výborný počin. Čtvrtý skončil vláčný Nor Henning Solberg, jen o málo pomalejší pak byl další severský jezdec Toni Gardemeister, v pořadí následoval "zadohrab" v rukách Roberta Droogmanse, a body si odvezli i pohodoví Malcolm Wilson a Zdeňa Medek.






Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Martin Vavřička):
"
Zdravím všechny příznivce rally sportu, hlavně toho RC 1:10. Doufám, že se vám všem závod ve Fryštáku líbil. Věřím, že Markétku Šimečkovou již odřeniny z nešťastného pádu přebolely. Díky všem za hojnou účast, a za sportovní a ohleduplné chování během závodu, i za vzorný úklid po něm. Také děkuji všem členům spolku NEXT RC RALLY za stavbu trati a organizaci rychlostních zkoušek. Rovněž bych chtěl poděkovat svým bratrům, společníkům naší firmy, Petrovi a Pavlovi za porozumění pro konání závodu. Velký dík zaslouží i kolegové z firmy Obal print, kteří zajišťují přípravu prostoru, pomůcek pro stavbu trati a také úklid po závodech. V neposlední řadě děkuji i své rodině za pomoc s přípravou, poskytnuté zázemí a servis pro hosty závodu. Velmi také děkuji Svatému Petrovi za to, že odložil déšť až na nedělní ráno. Na všechny z vás se těším i v roce 2023!"

   
 

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"Závod ve Fryštáku je vždy záruka skvělého svezení. Až při psaní komentáře jsem zjistil, že jsme se Criteria zúčastnili naposledy v roce 2019. Každopádně rychlostky jsou tady za ty roky už velmi "vymazlené", nejvíce jsem si užil Magistrálu a Obal Sprint - jejich délka, měnící se povrch, rytmus. Trochu nás zradila volba pneu, kterou jsme měli na závod nachystanou, a proto se pak vrátili k osvědčeným "sedankám". Po dvou erzetách jsme byli dost rozhozeni z celkového umístění. Proto jsem si s Dottou naordinovali klid a zpět jsme se soustředili na naši jízdu bez zbytečných chyb. To se povedlo a až do cíle jsme si hlídali třetí pozici. Musím uznat, že v tempu nás udržoval jak ze začátku "Kuzma", tak potom Dejv Vaculík a na závěr Panizzi, který zajížděl velmi pěkné časy. Ze závodu máme i nějaké poznatky pro nastavení vozu, které budeme testovat. Opravdu nejsem spokojený, nechávat se porážet od prvních dvou o takový "ranec"!!!!"

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"25. Criterium Fryšták nemělo chybu. Martin opět dokázal, že je jedním z nejlepších pořadatelů. Catering byl A1, počasí taky ošéfoval. Ceny luxusní, a ty tratě byly letos, aspoň podle nás, nejlepší co kdy byly. Žádný letecký den, ani moc utáhlé, prostě akorát. Náš výkon super, nad očekávání. Po testu v pátek doma jsem se nedal ani do tipovačky, ale v sobotu to jelo suprově, takže 4. flek paráda. A navíc dvě vyhrané rychlostky - super. Už se těšíme na Jugošku."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Criterium je nejen velmi oblíbený závod, ale i velmi náročný. Několik druhů povrchů vyžaduje neustálou koncentraci a změny jízdního stylu. Upřímně se přiznám, že jsme chtěli být o flek výš a být v první pětce. Rozdíly od třetího do osmého fleku byly místy tak malé, že každá chyba, nebo sebemenší problém znamenaly pád průběžným pořadím. Souboje s Bassem, Panizzim, Bergkvistem, Vaculíkem a Charvim byly těsné a zábavné. A to, že nás pojezdil Panizzi (čtvrtý celkově) nás pěkně štve. Tento odvěký rival má perfektně naladěné auto, excelovalo hlavně na dvou Příjezdech, které vyhrál a položil tam základy své "brambory". Díky patří Martinovi za poskytnutí firmy k závodu a za skvělé občerstvení. Těšíme se na YUGO!"

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"
Konečně slušný výsledek bez technických problémů. Z mé strany panuje velká radost. Závod jsme si neskutečně užili, tratě byly tak akorát rychlé a dalo se to krásně posílat. Soupeřům děkuji za krásný souboj a hlavně pořadatelům a pořadateli za super závod se skvělým zázemím."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Konečně závody kdy nepršelo. Závod jsem si užil a podařilo se mi dojet na pěkném 3. místě. Jen netuším, jak ten Kamil může jet tak rychle… tímto mu gratuluji. Pořadatelům za precizně připravené tratě velká poklona. A Martinovi Vavřičkovi díky za pěkné ceny a stálé doplňování pitného režimu."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"V prvé řadě poděkování za super závodní den. Opět vše skvěle připravené, perfektní pohoštění, skvělé zázemí, mňam káva, ...... Jinak k samotným závodům. Mě to nějak moc nešlo, spíše jsem se trápil. Začal jsem první RZ slušně, pak ale furt ne a ne najít správný rytmus, dělal jsem moc chyb. Nakonec jsem to tedy pojal testovně. Poslední tři RZ už byly lepší, tak snad si to přenesu na Jugošku."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Na Fryšták přijeli tvrdit muziku v F2 výborní Taxis a Ingram, a byl to docela mazec, hodně to oživili. Pro nás bylo zásadní, že nám na první RZ daroval náskok 30 vteřin největší rival Broňa Arazim, bojoval ale dál a nám se ho asi podařilo zlomit až po RZ 4. A když se nám povedly oba průjezdy zrádnou zkouškou Příjezd, prodrali jsme se na druhou příčku ve dvoukolkách, kterou jsme udrželi až do cíle, což je pro nás velký úspěch. Třešničkou na dortu je vítězství v Old Boys. Těsné souboje byly super, moc mě to bavilo. Traťově skvělé, náročné a docela dlouhé vložky. Dík Martinovi za to, že drží tuto asfaltovou legendu už 25 let při životě."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Tak zas po nějaké době v cíli. Letos ty tratě byly povedené, možná lehce "motlejší", ale bylo to super, nám to sedělo a skvěle jsme se svezli. Dokonce se i celkem dařilo, měli jsme našlápnuto na dobrý výsledek, ale poslední dvě zkoušky se nám vůbec nepovedly. Přišly zbytečné chyby a polevila koncentrace. Soupeři za námi nebyli daleko a byli ostražití, a tak nás někteří přeskočili v pořadí. Nakonec jsme bez bodu v Historicích, co se dá dělat, konkurence byla tentokrát hodně hustá. Jinak soutěž samotná byla fantastická, užívali jsme si to, i když to teda bylo dlouhé a náročné. Díky Martinovi za super zázemí, tekuté občerstvení a vůbec za všechno, co pro svůj závod dělá
. Je to naše oblíbená rally a letos se to očekávání opět naplno potvrdilo."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Tak soutěž vyšla pěkně, počasí parádní, zázemí a servis od Martina tradičně skvělé. Tratě se taky povedly, nebylo to tak uběhané jak v minulých letech. Nám to ovšem od začátku vůbec nešlo. Na každé erzetě jsme tropili moc chyb, zkoušeli jsme laborovat s výkonem, bohužel nic nepomáhalo. Asi jsme se blbě vyspali nebo co. Výsledek tak mohl být možná lepší, ale jsme rádi za body, díky kterým už to máme jisté v F2. Tak aspoň že tak. Každopádně velká pochvala Martinovi."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Kulatiny Criteria Fryšták jsem si nemohl nechat uniknout. Jednak je to krásná rally - za což velké díky Martinovi - jednak je to asfalt, který mě trochu jde a v neposlední řadě mě konečně opustily problémy s kotníkem, který mě vystavil stopku na pět závodů. V tomto vynuceném volnu jsem si aspoň dal auto dohromady, udělal nějaké úpravy na které jsem neměl pořád čas. To se projevilo hned v první RZ, na níž jsem zajel docela solidní čas. Jenom jsem potřeboval vychytat nějaké mouchy v nastavení mé nové vysílačky. Tak jsem laboroval až do sedmé RZ, kde jsem se pokusil ve třetí zatáčce posunout metrákové ocelové schodiště - což bohužel nešlo. Odneslo to rozpůlené rameno. Takže konec. Ale jinak supr závod, jenom škoda že bez bodíků v dědkách."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Letošní Obal byl pro mne smolný. Po Lužkovicich, kde bylo auto v pronájmu, jsme neudělali důkladný servis a hned v první RZ vypínal motor, na vině byl vyčvachtaný káblík. Ve druhé zkoušce jsem jemně zavadil o paletu a upadlo rameno. Mohl za to držák ramen, už byl načatý a nevydržel, a byl pak pro nás prostě konec."

   
 

Christian Homer (Team Manager RED BULL a RED BULL JUNIOR):
"Znovu druhý flek. Vest jede letos jinou ligu. Basso parádně, gratulace k bedně, Davča s Taylorkou taky dobře, ale na "Jugošce" bychom je rádi viděli o pár míst výše."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM):
"Tak zas konečně body do týmů a k tomu ještě letos zatím nejvyšší počet. Paráda a spojenost. O to se zasloužil samozřejmě náš mladík Emil Bergkvist, který dosáhl výborného výsledku. Do cíle dojeli i naše další dvě posádky, a to v absolutním pořadí dokonce hned za sebou. Oba Belgičané - Loix a Droogmans - zajeli tak nějak v rámci možností, i když tam byly určité nepodařené věci a ve svých kategoriích mohli být možná malinko výš. Snad se podaří zabodovat i na posledním závodě a hlavně udržet slušné šesté místo v Team Trophy."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Při neúčasti Tänaka na Criteriu bylo jasné, že ve dvou to bude složité. Navíc Taxis nemá stále řemínek a tak usedl do F2. A to je v nabité konkurenci zásadní oslabení. Na 99% je jasný třetí flek v Team Trophy, což je po třech po sobě jdoucích titulech trošku ústup ze slávy. Takže král je mrtev ať žije král..."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, MICHEL'S RACING):
"Na letošní Fryšták jsme dorazili se čtyřma posádkama. Nejlépe na tom byl Kamča který nedal v Historikách nikomu šanci a dokázal, že když drží technika, tak je neporazitelný - blahopřejeme a díky za bodíky do teamu. Hned o malý kousek za ním skončil náš dlouholetý reprezentant Alda, který si ještě zvyká na WRCo a ještě to není ono. Po dlouhé době se ukázala taky naše Kačka, na které ta pauza šla znát, snad příště už to bude lepší. No a o Manfredovi se nemá cenu ani zmiňovat - hrůza!!! Tak čao na jugošce."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Na slavném Fryštáckém Critériu jsme konečně startovali v kompletní sestavě. Letos teprve podruhé stanul na startu vyléčený Trelles a nevedl si špatně, bojoval úspěšně o druhé místo v Old Boys. Bohužel na předposlední zkoušce po startu havaroval, zničil zavěšení a musel odstoupit. Fagaso podal v této sezoně asi nejlepší výkon, ovládl staré pány a ve skupině F2 bral stříbro. Naše jednička opět předvedla dravou oku lahodící jízdu, škoda kontaktu s cílem na RZ Příjezd a penalizace. I tak získal stříbro ve skvěle obsazených historicích a vykřesal jiskérku naděje na obhajobu titulu."





                                                                                                                                                                                                                         „Loa“ NRC