Výsledky
VI. Rajd Luzskowyczki 2022

 Absolutní pořadí  Lužkovice 6.8. 2022, startujících - 47 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Tomáš Bílek ml.     Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD 17:39,4
2 Šimon Večerka     Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD + 0:05,2
3 Jakub Charvát     Charvát - Charvát Škoda Fabia R5 Samohýl Škoda Team 4WD + 0:48,8
4 Lukáš Zámečník      Basso - Dotta Citroën DS3 WRC Red Bull 4WD + 0:54,7
5 Petr Pavlát Senna - Pavlát
VW Polo R WRC AyA Racing 4WD/OldBoys + 1:05,2
6 Karel Bajza          Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC Doktor Racing 4WD + 1:08,4
7 Ondřej Dočkal     Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD + 1:09,7
8 David Vaculík Vaculík - Vaculík Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD/Junior + 1:15,9
9 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Red Bull 4WD/Lady + 1:45,9
10 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal Peugeot 208 T16 AMK Rudý Říjen 4WD + 1:48,8
11 David Sedláček Grzyb - Mazur Peugeot 205 T16 Marlboro Dealer Racing Historic + 1:48,8
12 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic + 1:52,6
13 Tomáš Barták Rossi - Cassina VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD + 1:57,3
14 Tomáš Bobál Abbring - Hostens Škoda Fabia R5 RC Lukov 4WD/Junior + 2:14,3
15 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Citroën C3 WRC '17 Barum Team 4WD + 2:15,5
16 Václav Březík V.Březík - Holý Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD/Junior + 2:15,9
17 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic + 2:22,4
18 Richard Vávra Yates - Edmondson
Subaru Impreza WRC DX Racing 4WD/Junior + 2:23,9
19 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Toyota Yaris WRC TB Racing 4WD + 2:26,1
20 Matěj Sedláček Lappi - Ferm VW Polo R WRC Red Bull Junior 4WD/Junior + 2:32,5
21 Daniel Gargulák Gargulák - Polášek Lancia Delta HF Integrale Valachia Racing Team Historic + 2:36,9
22 Ayrton Alex Pavlát Pavlát - Pavlát Toyota Yaris WRC AyA Racing 4WD/Junior/Academy + 2:48,8
23 Robert Fryš Fryš - Fryš Subaru Impreza WRX Tasmania Racing Team 4WD + 2:53,8
24 Jan Rohel Dirtl - Pattermann Mini Cooper Casea F2 + 3:20,5
25 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Ford Fiesta WRC '17 Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady + 3:30,3
26 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Toyota GT86 CS-R3 Coyote Racing Team F2/OldBoys + 3:35,2
27 Radek Hobza Fagaso - Moya Renault Mégane Maxi Marlboro Dealer Racing F2/OldBoys + 4:01,4
28 David Březík D.Březík - Březík Subaru Impreza WRC Bretech Fly Motorsport 4WD/Junior/Academy + 4:10,1
29 Dominik Zapletal Zapletal - Zapletal Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD/Junior + 4:23,5
30 Dan Prokeš Gardemeister - Honkanen Audi Quattro A2 4 Rombi Corse Historic/OldBoys + 4:26,2
31 Michal Králík Králík - Králíková Ford Escort RS Cosworth MK Racing Historic + 4:52,1
32 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic + 5:09,0
33 Petr Šíma H.Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/OldBoys + 5:55,6
34 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic/Lady + 6:05,2
35 Kamil Sedláček Casier - Vyncke Ford Escort RS Cosworth Barum Team Historic + 6:15,3
36 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2/OldBoys + 6:34,9
37 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Škoda Fabia Kit Car Michel's Racing F2/Lady + 6:49,0
38 Jan Medek Medek jun. - Fujiwara Škoda 130 RS Hönig Motorsport Historic + 6:54,0
39 David Zapletal Zapletal jun. - Zapletal Hyundai i20 Coupe WRC Zapa Racing 4WD/Junior/Academy + 7:07,9
40 Tomáš Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Renault Clio R3 Gerd Rally Team F2 + 7:39,0
41 Vít Bobál Pedersoli - Tomasi Škoda Felicia Kit Car RC Lukov F2 + 7:41,2
42 Jiří Podvala Wilson - Palmer BMW M3 JP Racing Historic/OldBoys + 9:33,6
43 Libor Vyvlečka Vyvlečka - Palkovič Škoda Fabia WRC Dobeš Lužkovice Team 4WD + 9:34,7
44 Alice Štěpánková Štěpánková - Bábek Subaru Impreza WRC KFC Racing 4WD/Lady + 13:29,3
45 Zdeněk Medek Medek - Hýbner VW Polo R WRC Hönig Motorsport 4WD/OldBoys + 18,39,4

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Petr Matulík Loix - Smeets Audi Quattro A2 Belga Team Historic zdrav.problémy
x Jaroslav Kovařík Chulykanov - Ivaschenko Ford Fiesta WRC '17 AMK Humpolec 4WD řízení

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) 6
startovní listina Večerka (Šimon Večerka) 2



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Vest Rally Team 1  VW
2  Red Bull 2  Škoda
3  Doktor Racing 3  Peugeot
4  Samohýl Škoda Team 4  Citroën
5  AyA Racing 5  Hyundai
6  AMK Rudý Říjen 6  Lancia
7  Marlboro Dealer Racing 7  Subaru
8  ASport Rally Team   



 

"V POLSKÉM LESE ÚŘADOVAL TOM BÍLEK"

Šestým podnikem Next RC Rally Championship byl šestý ročník šotolinové soutěže zvané Rajd Luzskowyczki. Ta se konala v tradičním termínu na začátku srpna ve známé lesní lokaci v Lužkovicích. Zároveň to byla pro letošek poslední akce na nezpevněném povrchu. Zdejší tratě toho nabízejí velmi mnoho a pořadatel Michal "Many" Odstrčil se toho snaží vždycky využít. Proti minulému roku tak přibylo pár nových míst, a hlavně se některé úseky lehce "ztechničtily", zároveň zůstaly i ty svižné pasáže, takže z toho vznikl takový technicko-rychlý mix, což drtivá většina soutěžících chválila. Prostě letos se to traťově vydařilo. Ale aby to nebylo tak jednoduché, zase se do všeho "vmotalo" to letos proklínané počasí. Ráno před závodem to vypadalo jak u Mazurských jezer, déšť byl vydatný, povrch tratí po skončení té "hrůzy" nevypadal vůbec dobře a už se spekulovalo o možném přesunutí rally na neděli. Což ovšem není žádná oblíbená věc, navíc vše bylo připraveno i včetně klasického bufetářského místečka "u rodinky Odstrčilů", mimochodem opět velmi luxusního. No nakonec se po troše toho čekání start uskutečnil. Zdejší podklad dobře vsakuje a tratě hodně rychle osychaly. Avizovaná předpověď dalšího padání vody z nebes se pak nekonala - ti meteo "borci" jsou letos buď trvale zfetovaní, nebo jim ty nové technologie způsobily to že nic nefunguje a žádná předpověď vlastně neplatí. Ve finále tedy bylo správné rozhodnutí jet jak to půjde, a ono to šlo, bylo to povrchově čím dál lepší a všech 47 startujících si to pak do sytosti užilo. Takže po počátečních obavách přišlo vlastně jakési velké uspokojení v podobě celkově vydařené soutěže a i přes pozdější start se zvládlo všech naplánovaných 8 rychlostních zkoušek. Nestartující hlavní organizátor Manfred se jako vždycky představil v roli předjezdce, akorát letos s tím ujel sotva jen pár metrů - to jediné by chtělo na příště zlepšit…

Vzhledem k tomu, že po ránu byl povrch poněkud vlhký a až později se "vyjezdil" a prosychal, přišly na řadu i různé laborace s pneumatikami. To samozřejmě nějakou měrou ovlivňovalo výsledky.
Největšími aspiranty na vítězství byli tradičně dva borci z týmu Vest - Šimon Večerka a Tomáš Bílek jun. Na „bednu“ však bylo ještě jako vždycky dost dalších rychlých adeptů, jako třeba Basso, Tänak, Küzmič, Charvát, Rossi, či mladý Vaculík. Bohatou konkurenci ještě rozšířil i epizodně startující Senna. Favoriti z Vestu od začátku potvrzovali svou roli, i když tentokrát tahal za delší konec Tom. Vyhrával jednu erzetu za druhou, akorát dvakrát "dovolil" zajet nejrychlejší čas kolegovi Šimonovi. Tomáš si ale hlídal náskok, který sice nebyl nijak závratný, nakonec se mu pak podařilo zvítězit, a to o nějakých 5 sekund. Tom Bílek si tímto počinem znovu navýšil náskok v průběžné tabulce a k titulu už mu chybí jen pomyslný krůček, nebo možná dva. Šimon Večerka si v Lužkovicích vyzávodil stříbro, a tato dvojice z vítězné stáje Vest Rally Team vcelku v pohodě poodjela všem ostatním sokům. Na třetím místě se nějakou dobu držel Estonec Tänak, velmi blízko se držel jeho týmový "kolegáček" Küzmič, oba zástupci Doktor Racingu se však nevyvarovali menších zaváhání a přespurtoval je italský "krasoň" Basso. Ten však na stupních taky dlouho nevydržel, když se ke konci velmi svižně rozjel Kuba Charvát a to mu vydrželo až do cíle. "Kubík" se tedy letos už po druhé objevil mezi nejlepší trojicí soutěžících. Kousíček za jezdcem Samohýl Škoda Teamu skončil Giandomenico Basso z Red Bullu, jenž stále hájí bronzový post v klasifikaci. Po vydařeném závěru se na pátou příčku prosadil brazilsko-český host z Malé Skály Ayrton Senna, jakožto zároveň i nejrychlejší muž kategorie Old Boys. Až za ním dojela dvojice "Docentů" v pořadí Ott Tänak a Brane Küzmič, rozdíly však byly zcela minimální. Osmý dojel nejrychlejší z juniorů David Vaculík, do bodované desítky se na poslední chvíli prosadila i soutěživá rodina Pekařů - Molly Taylor a Gil Panizzi. 
Cíl soutěže spatřilo 45 posádek.


 

Junior Trophy
Juniorů do 15. let odstartovalo jenom 10, ony ty prázdniny a dovolené vykonaly své. Z takových těch rychlejších chyběl třeba Bergkvist, Morbicer, nebo Falcón, ale i někteří další. Za daných okolností neměl problém opět zvítězit David Vaculík, který už má nakročeno ke kýženému titulu, prozatím jej totiž ještě v Nextu nezískal (jen v zimním šampionátu) a to letos čeří juniorské vody naposled. O další příčky se docela dost bojovalo. Ve finále se na stříbro prosadil letos stále rychlejší Nizozemec Abbring, což je jeho životní výsledek, když porazil (byť jen o 1,5s) bronzového a už kvalitního Vaška Březíka. Jako čtvrtý dojel Brit Rhys Yates, nedaleko za ním byl v cíli populární Fin Esapekka Lappi. Na pozici šesté byl nejrychlejší z Akademiků Ayrton Alex Pavlát, syn slavného Brazilce, který přijel z dalekých Čech. V pořadí pak následovala dravá dívka Charlotta Hennningsson, dále pak David Březík a duo klučinů Zapletalů Dominik a Davídek. Všichni startující posádky Junior Trophy si tak připsali body.

Historic Trophy
Historiků se zde sjelo 12. Konkurence byla hodně slušná a přes to, že nyní chyběl Bengué, bylo aspirujících jezdců na prvenství popřípadě na "bednu" dost. Nejlíp to rozjel dvojnásobný úřadující šampión Grzyb s "Marlboráckým" Peugeotem, velmi rychle ho však na vedoucí příčce vystřídal tuto sezónu skvělý Ital Volta. Polský "démon" ale vzápětí zatáhl a znovu se propracoval na první místo on. Zrodil se z toho velmi vyrovnaný souboj o vítězství, který přetrval až do samotného závěru. Grzegorz Grzyb to nakonec o necelé 4 vteřinky udržel a po zásluze si z Lužkovic odvážel maximální bodový zisk. Giuseppe Volta se tak smiřoval se stříbrem, ovšem do průběžné tabulky mu přiskočily další důležité bodíky, jenž mu zatím zajišťují solidní vedení této bezesporu atraktivní kategorie. O bronzový post se taky dost těsně bojovalo. Hlavní role sehráli dva mladí závodníci s vozy Lancia, konkrétně Dan Gargulák a Paolo Alessandrini. Do poloviny soutěže byl tím lepším Daniel, ovšem italský dravec poté dost zabral a svému sokovi z týmu Valachia nedal šanci na zvrat. Třetí "flek" si tedy připsal výborně jedoucí mladý "Červ" Alessandrini, avšak Dan Gargulák je proti němu na tom stále bodově líp a živí naději na zisk celkových stupňů v klasifikaci. Tady to bude při závěrečných asfaltových kláních ještě zajímavá mela. Jako pátý na Rajdu skončil Fin Gardemeister s hezkou Audi Quattro A2, což je pro něj zcela jistě dobrý výsledek, za známým finským pohodářem pak dojel Michal Králík s Escortem, což je pro tohoto zatím stále ne moc zkušeného jezdce taktéž povedené umístění. Sedmým v cíli byl Dario Cerrato, jenž měl nakročeno k daleko lepšímu místu ve výsledkové listině, jenže ho dvě erzety před cílem potrápil technický problém. Osmá mezi historiky byla pěkně jedoucí Ida Törnhult s rodinnou "Integrálkou". Až za touto proslulou postavou se umístil Belgičan Casier, který patřil k těm nejvíce favorizovaným, bohužel jej hned ve druhé zkoušce zradilo řízení "Barumáckého" Fordu a po přiděleném pětiminutovém "penále" tak jen stahoval velkou ztrátu, nutno dodat, že s velkým nasazením a čtyřmi nejrychlejšími časy v RZ mezi Historic Trophy. Na poslední bod dosáhl i Honza Medek s japonským spolujezdcem a s hezkým "vozítkem" Škoda 130 RS.

F2 Trophy
Dvoukolek se se do Lužkovic odhodlalo 7, což je příjemná kvantita, a to ještě nedorazil původně přihlášený Sarrazin. Pole naopak nečekaně obohatili dva letos poprvé se objevující jezdci - Christoph Dirtl a Tomáš Grebeníček. Prvně jmenovaný Rakušan byl v Nextu znám spíš po jednorázových účastech s historickým vozem, a tak ostatní soupeři s napětím očekávali, jak se tu prosadí s Mini Cooperem poháněným na přední nápravu. No, prosazoval se na výbornou. Zpočátku se potýkal s Vencou Arazimem, ten byl rozjetý jak "parní lokomotiva" a oba si nedarovali ani vteřinku, došlo mezi nimi i na častou výměnu vedoucí pozice. Přibližně od druhé půle rally se však doslova "rozvášnil" Dirtl a začal "Kořeňovi" trošku ujíždět. Dirtl si pak přijel do cíle pro zlatý pohár a je už čtvrtým chlapíkem, který v letošní sezóně zvítězil v F2. Arazim se tak musel spokojit se stříbrem. Na třetí příčce s jistotou dovezl svého Mégana španělský Matador Gibo Fagaso, jemuž pořád patří vedení v klasifikaci. Jako čtvrtý skončil zarputilý "zadokolkař" Rob Droogmans, což je určitě na šotolině povedený výsledek. Páté místo patřilo Johanně Steer s Fabií, jako šestý byl nakonec Tom Grebeníček, a to po velkém boji se sedmým Lucou Pedersolim, který s jednorázově jedoucím "Gerdem" prohrál o nicotné 2 sekundy.

Lady Trophy
Do závodu vyrazilo 5 holek. Soutěž jako vždy suverénně ovládla Molly Taylor, jenž se už teď předčasně stala mistryní Lady Trophy 2022. Tentokrát na startu absentovala rychlá Španělka Falcón, a tak byly ostatní pódiové pozice otevřené. No a nepřijela ani stále se zotavující Britka Munnings a ani dovolenkující Karolínka Kalíková. Za těchto okolností si stříbro vcelku v pohodě vyjela stále lepší Švédka Charlotta Henningsson, což jí bodově výborně nahrálo a souboj o konečné pořadí na "bedýnce" tak bude ještě velice napínavý. Bronzovou "Lejdy" se zde stala "hell-metal-girl" Ida Törnhult, což je pro ni fantastický úspěch. Za švédskou "drtičkou" pak skončila o pár roků mladší Němka Johanna Steer, jíž se soutěž docela podařila a hlavně ji netrápily vleklé problémy s autem. Cíl viděla taky zkušenosti sbírající Alice "jídla lačná" Štěpánková s Imprezou.

Next Academy
Nejmladší borci do 11. roků se sešli v počtu 3. Tentokrát chyběl jeden z těch nejhlavnějších favoritů Erik Cais, a tak měli volnou cestičku ostatní. Pořadí bylo v podstatě od začátku do konce konstantní, když tím nejrychlejším se stal Ayrton Alex Pavlát, stříbrem se ověnčil David Březík a bronzový pohárek si domů odvážel nejmladší ze všech David Zapletal.

Old Boys 50+
Mezi Old Boys 50+ se představilo 8 bardů. A to ještě chyběli stále "pajdající" Trelles a též zdravotně indisponovaný Pattison. Jasným vítězem se stal Jihoameričan Senna s VW Polo. Tato kategorie tak už má letos čtvrtého vítěze závodu. Senna jel hlavně o absolutní pořadí, a i vzhledem k faktu, že drtivá většina zástupců této "ligy" jede dvoukolku nebo historika, tak nedával nikomu žádnou šanci. Karty byly i na dalších pozicích od začátku víceméně jasně rozdané, dobře sice začal populární "letec" Solberg, jenž ovšem kvůli nějakým potížím s technikou rychle klesl. Na stříbrné pozici se pak umístil Vašek Arazim s "předohrabem", ten pilotoval rovněž bronzový Gibo Fagaso, který stále hájí těsné vedení v tabulce. Jako čtvrtý dojel Toni Gardemeister, dál pak následoval již zmíněný Henning Solberg, za nímž se úspěšně do cíle dostal Robert Droogmans. Sedmým v pořadí se stal Angličan Malcolm Wilson, tím osmým pak byl zdatně bojující Zdeňa Medek.


 

 
Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Michal Odstrčil):  
"Tak v první řadě musím poděkovat Martinovi a Liborovi, kteří mi už někdy v dubnu chodili pomáhat s hrubým vymetením tratí, to na tom byla ta nejhorší práce dostat ven ty tuny listí. A pak samozřejmě Fankovi, Pepovi, Radkovi a Lolinovi za páteční páskovačku. V sobotu ráno, když začalo pršet, tak mi moc do smíchu nebylo, ale vše se v dobré obrátilo a doufám, že jste si to užili. Díky všem za účast a příští rok snad v Luźkovicích zase čao. "

 

   
 

Ayrton Senna (Petr Pavlát):
"Jsem rád, že se i přes ranní nepřízeň počasí závod odjel. Tratě perfektně připravený, před každou RZ čištěný a upravovaný. Vše přehledné a bez problému. Velký dík pořadatelům. My jsme si s Ayrtonem závod užili a i přes velkou pauzu nám to celkem šlo. A ještě - skvělý catering za rozumný peníze. Maso a pivo prostě k pohodě patří."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Byl to pěkný závod. Vzhledem ke zdravotnímu stavu jsem se nedal ani do tipovačky a doufal v bodík. Nakonec jsou to body 4 za sedmý flek. Vyvíjelo se to líp, ale s osychající tratí jsme začali ztrácet = důvod k zamyšlení. Těšíme se na asfalty..."

Molly Taylor (Martina Pekařová):
"Ze začátku jsme si mysleli, že letošní Rajd nedopadne nic moc. Po ranním dešti nám mokré tratě neseděly a s průběžným výsledkem jsme spokojeni nebyli. Ovšem v druhé půlce, po doladění vozu , jsme začali zajíždět lepší časy a nakonec se nám podařilo skončit na docela slušném 9. místě."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Rajd nezklamal, krásné, luxusní tratě a Manyho suprový bufet A1. Kdysi se nám na Rajdu docela dařilo, letos to však byla docela katastrofa, pocitově jsme se krásně svezli, ale časy byly hrůza. Až jsme v sedmé RZ přezuli na piny, tak jsme konečně zajeli slušný čas. Ale jen díky velké "Hříbkově" chybě v poslední erzetě se nám podařilo urvat aspoň 1 bod."

Kevin Abbring (Tomáš Bobál):
"Letošní Rajd byl velice krásně připravený, a i když začal za těžkých podmínek, nakonec byl pro mě ve znamení konečného druhého místa v juniorech po velkém souboji s Vaškem Březíkem. Tratě špičkové a seděly mi. Technika úžasná díky šéfmechanikovi Kubovi Charvátovi, což svědčí nejen o jeho jezdeckém umění, ale jeho tři podvozky, které připravil, spatřili umístění na bedně. Děkuji řediteli soutěže za pěkné svezení na super tratích, kde se budu vždy velice rád vracet."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Tentokrát jsem na Rajd vyrazil sám, Eriček prázdninuje. Počasí ráno sice nepřálo, ale rozhodnutí organizátorů bylo nakonec značky ideál. Super, že se nenechali odradit a závod jsme odjeli. Já "prokaučoval" první dvě vložky. Od třetí jsem to nějak vychytal a začaly padat lepší časy. Snažil jsem se i zkoušet jiné věci, abych tu ztrátu zpočátku stáhl, ale ne vždy to bylo ku prospěchu. Aspoň jsem vyzkoušel nové věci a získal nové zkušenosti. Děkuji za super závody, tratě byly perfektní. Bufet skvělý."

Tomáš Bílek (Tomáš Bílek st.):
"Musím říct, že jsem nevěřil, že se závod v sobotu pojede. Ale pořadatelé měli zmáklé i počasí. Tratě nakonec nebyly ani moc mokré, a tak se dalo dobře závodit. Nízké startovní číslo mě hodně znervózňovalo. Takže průběžný 15. flek po třetí RZ moc dlouho nevydržel. Lehké líznutí brány, možná trochu sporné, přineslo penalizaci a bylo po radosti. Nicméně závod jsem si užil. Radost znásobil i junior celkovým vítězstvím, a tak nakonec je maximální spokojenost. Ještě jednou dík pořadatelům za luxusně uspořádaný závod."

Robert Fryš (Robert Fryš):
"Když jsme přijeli na místo, tak pršelo jak sviňa, ale pořadatelé nakonec řekli že se jede. Tratě byly nejlepší pomalu ze všech. Přemýšlel jsem jaké pneumatiky dát a vyhrály to vystřihané bloky, které se musely po každé RZ pořádně vyčistit od bahna. Bylo to ale stejně trochu zbytečné, protože hned druhá zatáčka a hned byly zas obalené bahnem."

Václav Arazim (Bronislav Kořínek):
"Po smolné Tour de Cabin, kde jsme museli kvůli technické závadě odstoupit hned v první erzetě, jsme se na další soutěž těšili. Nic jsme neponechali náhodě, a tak stanovený cíl byl beze zbytku splněn. Cílem bylo vrátit se s maximálním bodovým ziskem do bojů o titul v kategorii dvoukolek a Old Boys. Celou dobu se nám dařilo držet za zády našeho největšího rivala Giba Fagase a při neúčasti Sarrazina byly naše maximum dvě druhá místa. Podařilo se nám tímto snížit bodovou ztrátu na první místa a vše se ukáže v posledních dvou soutěžích. Tratě byly krásné široké a výborně připravené, nejen pořadateli, ale i počasím. Velké díky patří Manymu za přípravu celé soutěže, výborné občerstvení a za zmáklou organizaci."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Ráno to vypadalo zle, nedobře, déšť byl vydatný a dokonce se uvažovalo o přesunutí soutěže na neděli. Nakonec se závodilo a bylo to velmi správné rozhodnutí. Povrch tratí byl po zkrápění dokonalý a nepotvrdily se ani mé obavy z příliš velké atletiky. Naopak svezení bylo naprosto suprové, užil jsem si to moc. S výsledkem jsem spokojen, na víc jsme neměli, ale i tak zůstáváme v boji o tituly v F2 i v Old Boys, což byl náš cíl. Díky Michalovi za parádní závody, osobně si myslím, že to byly nejlepší Lužkovice v jejich dosavadní historii."

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"
Smůla smůla - tak se dá zhodnotit letošní sezóna. Chtěli jsme urvat ještě nějaké body do konečného hodnocení, ale po karambolu v první rychlostní zkoušce, kdy "Vynkl" zahlásil horizont dvakrát naplno, jsme skončili v kolostřešní kombinaci. A to byl možná důsledek výpadku na následující rychlostní zkoušce, kdy se nám vyšroubovala spojovací tyč řízení, a poté přišel propad do hloubky výsledkové listiny. Nicméně se vše podařilo opravit a my mohli začít tahat a zkusit se prokousat na lepší cílové umístění. Časy jsme zajížděli senzační, auto nám sedělo a bylo dobře nastavené, za to musím poděkovat Gříbkovi, který nám nastavil správný set-up. Děkuji brácho. Jinak k závodu nemám sebemenší výtku. Traťově i organizačně to byl super Rajd. Děkuji všem organizátorům za další hezký závod."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Tak za mě "šolich šolíšek". Jedna z nejlepších rally, co jsem kdy jel. Ráno jsme měli obavu, jestli se pojede, ale dopadlo to nakonec dobře. Tratě brzo oschly, ten povrch byl fakt akorát. Tratě super, nebyla to ani motanina a ani tak rychlé jako vloni, sedělo nám to, užili jsme si to - prostě paráda. S výsledky v kategoriích jsme vzhledem ke konkurenci určitě spokojení. Manymu díky za skvělý závod a za kvalitní bufet."

Luca Pedersoli (Vít Bobál):
"Předem chci moc poděkovat Manymu za skvělé tratě (hlavně nový úsek) a jako vždy za rodinný catering. Technika držela dobře, ale můj výkon neodpovídal mým ambicím zlepšovat se. Poslední místo v F2 zamrzelo, ale snad se zadaří lépe příště. Rajd je pro mě velice oblíbený, tady se budu určitě rád vracet."

Malcolm Wilson (Jiří Podvala):
"Na letošních Lužkovicích byl nepříjemný jenom déšť a následně poměrně kluzký povrch na trati, což pro mě znamenalo opatrnější jízdu. Trať sama byla asi nejlepší za celou dobu pořádání. Většina RZ byla sice poměrně dlouhá, ale ne přehnaně. Za mne pěkné svezení, dobrá organizace, startování na mobil bylo možná ještě lepší než na standardní hodiny, a už tradiční bufet. Auto tentokrát bez problémů. Není na co si stěžovat."

   
 

Christian Homer (Team Manager RED BULL a RED BULL JUNIOR):
"Všichni jezdci Red Bullu v první devítce, což je super. Kdysi to v pohodě stačilo na vítězství v soutěži. Bohužel letos je Vest tak našlapaný, že jsme rádi za 2. flek. Doufám, že na posledních dvou asfaltových závodech urve náš team aspoň nějaké vítězství, protože o titulu je již asi rozhodnuto."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"No a je to všechno zhruba jasné. Absence Taxise a budoucí absence Tänaka asi rozhodly o tom, jak to letos v "mačaft trophy" bude. Jsme smíření s naším osudem a hledíme do budoucna."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Famózní Grzíbek zase na vítězné vlně. Parádní výkon okořeněný vítězstvím v historicích a skvělým 11. místem absolutně. Po Tour další teamové body, obrovská spokojenost, jen ten náš uruguayský marod nám kazí radost. Fagaso odjel svůj standard a stále vévodí průběžné klasifikaci F2 i Oldboys, což je skvělé."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM):
"Ne tentokrát žádná sláva a žádný bod. Bergkvist prázdninoval na nějakém pionýrském táboře, a po zdravotním odstoupení Freddyho Loixe, držel žezlo pouze Droogmans. Alespoň ten dojel se ctí do cíle a vybojoval pěkná umístění v kategoriích F2 i Old. Pevně věříme, že na následujících asfaltech bude už vše jak má být a že se podaří ještě nějaké ty bodíky urvat."




                                                                                                                                                                                                                         „Loa“ NRC