Absolutní pořadí | Lužkovice 6.8. 2022, startujících - 47 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Tomáš Bílek ml. | Bílek jun. - Bílek | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | 17:39,4 | |
2 | Šimon Večerka | Večerka - Večerka | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | + 0:05,2 | |
3 | Jakub Charvát | Charvát - Charvát | Škoda Fabia R5 | Samohýl Škoda Team | 4WD | + 0:48,8 | |
4 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Citroën DS3 WRC | Red Bull | 4WD | + 0:54,7 | |
5 | Petr Pavlát | Senna - Pavlát | VW Polo R WRC | AyA Racing | 4WD/OldBoys | + 1:05,2 | |
6 | Karel Bajza | Tänak - Järveoja | Hyundai i20 Coupe WRC | Doktor Racing | 4WD | + 1:08,4 | |
7 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Jameson | Peugeot 208 T16 | Doktor Racing | 4WD | + 1:09,7 | |
8 | David Vaculík | Vaculík - Vaculík | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD/Junior | + 1:15,9 | |
9 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Red Bull | 4WD/Lady | + 1:45,9 | |
10 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | Peugeot 208 T16 | AMK Rudý Říjen | 4WD | + 1:48,8 | |
11 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Peugeot 205 T16 | Marlboro Dealer Racing | Historic | + 1:48,8 | |
12 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | Lancia Delta HF Integrale | ASport Rally Team | Historic | + 1:52,6 | |
13 | Tomáš Barták | Rossi - Cassina | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | + 1:57,3 | |
14 | Tomáš Bobál | Abbring - Hostens | Škoda Fabia R5 | RC Lukov | 4WD/Junior | + 2:14,3 | |
15 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Citroën C3 WRC '17 | Barum Team | 4WD | + 2:15,5 | |
16 | Václav Březík | V.Březík - Holý | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD/Junior | + 2:15,9 | |
17 | Jan Červenka | Alessandrini - Alessandrini | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | + 2:22,4 | |
18 | Richard Vávra | Yates - Edmondson | Subaru Impreza WRC | DX Racing | 4WD/Junior | + 2:23,9 | |
19 | Tomáš Bílek | Bílek - Bílek | Toyota Yaris WRC | TB Racing | 4WD | + 2:26,1 | |
20 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | VW Polo R WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | + 2:32,5 | |
21 | Daniel Gargulák | Gargulák - Polášek | Lancia Delta HF Integrale | Valachia Racing Team | Historic | + 2:36,9 | |
22 | Ayrton Alex Pavlát | Pavlát - Pavlát | Toyota Yaris WRC | AyA Racing | 4WD/Junior/Academy | + 2:48,8 | |
23 | Robert Fryš | Fryš - Fryš | Subaru Impreza WRX | Tasmania Racing Team | 4WD | + 2:53,8 | |
24 | Jan Rohel | Dirtl - Pattermann | Mini Cooper | Casea | F2 | + 3:20,5 | |
25 | Markéta Šimečková | Henningsson - Emilsson | Ford Fiesta WRC '17 | Viking Speed Racing | 4WD/Junior/Lady | + 3:30,3 | |
26 | Bronislav Kořínek | Arazim - Gál | Toyota GT86 CS-R3 | Coyote Racing Team | F2/OldBoys | + 3:35,2 | |
27 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Renault Mégane Maxi | Marlboro Dealer Racing | F2/OldBoys | + 4:01,4 | |
28 | David Březík | D.Březík - Březík | Subaru Impreza WRC | Bretech Fly Motorsport | 4WD/Junior/Academy | + 4:10,1 | |
29 | Dominik Zapletal | Zapletal - Zapletal | Subaru Impreza WRX | Zapa Racing | 4WD/Junior | + 4:23,5 | |
30 | Dan Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Audi Quattro A2 | 4 Rombi Corse | Historic/OldBoys | + 4:26,2 | |
31 | Michal Králík | Králík - Králíková | Ford Escort RS Cosworth | MK Racing | Historic | + 4:52,1 | |
32 | Daniel Červenka | Cerrato - Cerri | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | + 5:09,0 | |
33 | Petr Šíma | H.Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD/OldBoys | + 5:55,6 | |
34 | Zuzana Šimečková | Törnhult - Wilén | Lancia Delta HF Integrale | Viking Speed Racing | Historic/Lady | + 6:05,2 | |
35 | Kamil Sedláček | Casier - Vyncke | Ford Escort RS Cosworth | Barum Team | Historic | + 6:15,3 | |
36 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Porsche 911 GT3 | Belga Team | F2/OldBoys | + 6:34,9 | |
37 | Michaela Odstrčilová | Steer - Hepperle | Škoda Fabia Kit Car | Michel's Racing | F2/Lady | + 6:49,0 | |
38 | Jan Medek | Medek jun. - Fujiwara | Škoda 130 RS | Hönig Motorsport | Historic | + 6:54,0 | |
39 | David Zapletal | Zapletal jun. - Zapletal | Hyundai i20 Coupe WRC | Zapa Racing | 4WD/Junior/Academy | + 7:07,9 | |
40 | Tomáš Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Renault Clio R3 | Gerd Rally Team | F2 | + 7:39,0 | |
41 | Vít Bobál | Pedersoli - Tomasi | Škoda Felicia Kit Car | RC Lukov | F2 | + 7:41,2 | |
42 | Jiří Podvala | Wilson - Palmer | BMW M3 | JP Racing | Historic/OldBoys | + 9:33,6 | |
43 | Libor Vyvlečka | Vyvlečka - Palkovič | Škoda Fabia WRC | Dobeš Lužkovice Team | 4WD | + 9:34,7 | |
44 | Alice Štěpánková | Štěpánková - Bábek | Subaru Impreza WRC | KFC Racing | 4WD/Lady | + 13:29,3 | |
45 | Zdeněk Medek | Medek - Hýbner | VW Polo R WRC | Hönig Motorsport | 4WD/OldBoys | + 18,39,4 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Petr Matulík | Loix - Smeets | Audi Quattro A2 | Belga Team | Historic | zdrav.problémy | |
x | Jaroslav Kovařík | Chulykanov - Ivaschenko | Ford Fiesta WRC '17 | AMK Humpolec | 4WD | řízení | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
8 |
kompletní časy a výsledky (html) | Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) | 6 |
startovní listina | Večerka (Šimon Večerka) | 2 | |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Vest Rally Team | 1 | VW | |
2 | Red Bull | 2 | Škoda | |
3 | Doktor Racing | 3 | Peugeot | |
4 | Samohýl Škoda Team | 4 | Citroën | |
5 | AyA Racing | 5 | Hyundai | |
6 | AMK Rudý Říjen | 6 | Lancia | |
7 | Marlboro Dealer Racing | 7 | Subaru | |
8 | ASport Rally Team |
"V POLSKÉM LESE
ÚŘADOVAL TOM BÍLEK" Šestým podnikem Next RC
Rally Championship byl šestý
ročník šotolinové soutěže zvané Rajd
Luzskowyczki. Ta se konala v tradičním
termínu na začátku srpna ve známé
lesní lokaci v Lužkovicích. Zároveň to byla
pro letošek poslední akce na nezpevněném povrchu.
Zdejší tratě toho nabízejí
velmi mnoho a pořadatel Michal "Many" Odstrčil se toho snaží
vždycky
využít. Proti minulému roku tak přibylo pár
nových míst, a hlavně se některé
úseky lehce "ztechničtily", zároveň zůstaly i ty
svižné pasáže, takže
z toho vznikl takový technicko-rychlý mix, což
drtivá většina soutěžících
chválila. Prostě letos se to traťově vydařilo. Ale aby to nebylo
tak
jednoduché, zase se do všeho "vmotalo" to letos
proklínané počasí.
Ráno před závodem to vypadalo jak u Mazurských
jezer, déšť byl vydatný, povrch
tratí po skončení té "hrůzy" nevypadal vůbec dobře
a už se spekulovalo
o možném přesunutí rally na neděli. Což ovšem
není žádná oblíbená věc,
navíc
vše bylo připraveno i včetně klasického
bufetářského místečka "u rodinky
Odstrčilů", mimochodem opět velmi luxusního. No nakonec se po
troše toho
čekání start uskutečnil. Zdejší podklad
dobře vsakuje a tratě hodně rychle
osychaly. Avizovaná předpověď dalšího
padání vody z nebes se pak nekonala - ti
meteo "borci" jsou letos buď trvale zfetovaní, nebo jim ty
nové
technologie způsobily to že nic nefunguje a žádná
předpověď vlastně neplatí. Ve
finále tedy bylo správné rozhodnutí jet jak
to půjde, a ono to šlo, bylo to
povrchově čím dál lepší a všech 47
startujících si to pak do sytosti užilo.
Takže po počátečních obavách přišlo vlastně
jakési velké uspokojení v podobě
celkově vydařené soutěže a i přes pozdější start
se zvládlo všech naplánovaných
8 rychlostních zkoušek. Nestartující
hlavní organizátor Manfred se jako vždycky
představil v roli předjezdce, akorát letos s tím ujel
sotva jen pár metrů - to
jediné by chtělo na příště zlepšit… Vzhledem k tomu, že po ránu byl povrch poněkud vlhký a až
později se "vyjezdil" a prosychal, přišly na řadu i různé laborace s
pneumatikami. To samozřejmě nějakou měrou ovlivňovalo výsledky.
Junior
Trophy
Hlavní pořadatel soutěže (Michal Odstrčil):
Ayrton Senna (Petr
Pavlát): Brane Küzmič
(Ondřej Dočkal): Molly Taylor
(Martina Pekařová): Gilles Panizzi
(Josef Pekař): Kevin Abbring (Tomáš
Bobál): Josef Sivík (Aleš
Ticháček): Tomáš Bílek (Tomáš
Bílek st.): Robert Fryš (Robert Fryš): Václav Arazim (Bronislav Kořínek): Gibo Fagaso (Radek
Hobza): Bernd Casier (Kamil
Sedláček): Robert Droogmans (Martin Berger): Luca Pedersoli
(Vít Bobál): Malcolm Wilson
(Jiří Podvala):
Christian Homer
(Team Manager RED BULL a RED BULL JUNIOR): Rudi Šali (Team
Manager DOKTOR RACING): Franco Paiero
(Team Manager MARLBORO DEALER RACING): Jean-Pierre
Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM):
Největšími aspiranty na vítězství byli
tradičně dva borci
z týmu Vest - Šimon Večerka a Tomáš
Bílek jun. Na „bednu“ však bylo ještě
jako
vždycky dost dalších rychlých adeptů, jako třeba
Basso, Tänak, Küzmič, Charvát,
Rossi, či mladý Vaculík. Bohatou konkurenci ještě
rozšířil i epizodně
startující Senna. Favoriti z Vestu od začátku
potvrzovali svou roli, i když
tentokrát tahal za delší konec Tom.
Vyhrával jednu erzetu za druhou, akorát
dvakrát "dovolil" zajet nejrychlejší čas kolegovi
Šimonovi. Tomáš si
ale hlídal náskok, který sice nebyl nijak
závratný, nakonec se mu pak podařilo
zvítězit, a to o nějakých 5 sekund. Tom Bílek si
tímto počinem znovu navýšil
náskok v průběžné tabulce a k titulu už mu chybí
jen pomyslný krůček, nebo
možná dva. Šimon Večerka si v Lužkovicích
vyzávodil stříbro, a tato dvojice z
vítězné stáje Vest Rally Team vcelku v pohodě
poodjela všem ostatním sokům. Na
třetím místě se nějakou dobu držel Estonec Tänak,
velmi blízko se držel jeho
týmový "kolegáček" Küzmič, oba
zástupci Doktor Racingu se však
nevyvarovali menších zaváhání a
přespurtoval je italský "krasoň"
Basso. Ten však na stupních taky dlouho nevydržel, když
se ke konci velmi
svižně rozjel Kuba Charvát a to mu vydrželo až do cíle.
"Kubík" se
tedy letos už po druhé objevil mezi nejlepší
trojicí soutěžících. Kousíček za
jezdcem Samohýl Škoda Teamu skončil Giandomenico Basso z
Red Bullu, jenž stále
hájí bronzový post v klasifikaci. Po
vydařeném závěru se na pátou příčku
prosadil brazilsko-český host z Malé Skály Ayrton
Senna, jakožto zároveň i
nejrychlejší muž kategorie Old Boys. Až za ním
dojela dvojice
"Docentů" v pořadí Ott Tänak a Brane Küzmič,
rozdíly však byly zcela
minimální. Osmý dojel nejrychlejší z
juniorů David Vaculík, do bodované desítky
se na poslední chvíli prosadila i soutěživá rodina
Pekařů - Molly Taylor a Gil
Panizzi.
Cíl soutěže spatřilo 45 posádek.
Juniorů do 15. let odstartovalo jenom 10, ony ty
prázdniny a dovolené vykonaly své. Z takových těch rychlejších chyběl třeba
Bergkvist, Morbicer, nebo Falcón, ale i někteří další. Za daných okolností
neměl problém opět zvítězit David Vaculík, který už má nakročeno ke kýženému
titulu, prozatím jej totiž ještě v Nextu nezískal (jen v zimním šampionátu) a
to letos čeří juniorské vody naposled. O další příčky se docela dost bojovalo. Ve
finále se na stříbro prosadil letos stále rychlejší Nizozemec Abbring, což je
jeho životní výsledek, když porazil (byť jen o 1,5s) bronzového a už kvalitního
Vaška Březíka. Jako čtvrtý dojel Brit Rhys Yates, nedaleko za ním byl v cíli
populární Fin Esapekka Lappi. Na pozici šesté byl nejrychlejší z Akademiků
Ayrton Alex Pavlát, syn slavného Brazilce, který přijel z dalekých Čech. V
pořadí pak následovala dravá dívka Charlotta Hennningsson, dále pak David
Březík a duo klučinů Zapletalů Dominik a Davídek. Všichni startující posádky
Junior Trophy si tak připsali body.
Historiků se zde sjelo 12. Konkurence byla hodně
slušná a přes to, že nyní chyběl Bengué,
bylo aspirujících jezdců na prvenství
popřípadě
na "bednu" dost. Nejlíp to rozjel dvojnásobný
úřadující šampión Grzyb
s "Marlboráckým" Peugeotem, velmi rychle ho však
na vedoucí příčce
vystřídal tuto sezónu skvělý Ital Volta.
Polský "démon" ale vzápětí
zatáhl a znovu se propracoval na první místo on.
Zrodil se z toho velmi
vyrovnaný souboj o vítězství, který
přetrval až do samotného závěru. Grzegorz
Grzyb to nakonec o necelé 4 vteřinky udržel a po zásluze
si z Lužkovic odvážel maximální
bodový zisk. Giuseppe Volta se tak smiřoval se stříbrem,
ovšem do průběžné
tabulky mu přiskočily další důležité
bodíky, jenž mu zatím zajišťují
solidní vedení
této bezesporu atraktivní kategorie. O bronzový
post se taky dost těsně
bojovalo. Hlavní role sehráli dva mladí
závodníci s vozy Lancia, konkrétně Dan
Gargulák
a Paolo Alessandrini. Do poloviny soutěže byl tím
lepším Daniel, ovšem italský
dravec poté dost zabral a svému sokovi z týmu
Valachia nedal šanci na zvrat.
Třetí "flek" si tedy připsal výborně jedoucí
mladý "Červ"
Alessandrini, avšak Dan Gargulák je proti němu na tom
stále bodově líp a živí
naději na zisk celkových stupňů v klasifikaci. Tady to bude při
závěrečných
asfaltových kláních ještě
zajímavá mela. Jako pátý na Rajdu skončil
Fin
Gardemeister s hezkou Audi Quattro A2, což je pro něj zcela jistě
dobrý
výsledek, za známým finským
pohodářem pak dojel Michal Králík s Escortem, což
je pro tohoto zatím stále ne moc zkušeného
jezdce taktéž povedené umístění.
Sedmým v cíli byl Dario Cerrato, jenž měl nakročeno k
daleko lepšímu místu ve výsledkové
listině, jenže ho dvě erzety před cílem potrápil
technický problém. Osmá mezi
historiky byla pěkně jedoucí Ida Törnhult s rodinnou "Integrálkou".
Až za touto proslulou postavou se umístil Belgičan Casier, který patřil k těm nejvíce
favorizovaným, bohužel jej hned ve druhé zkoušce zradilo řízení
"Barumáckého" Fordu a po přiděleném pětiminutovém "penále" tak
jen stahoval velkou ztrátu, nutno dodat, že s velkým nasazením a čtyřmi
nejrychlejšími časy v RZ mezi Historic Trophy. Na poslední bod dosáhl i Honza
Medek s japonským spolujezdcem a s hezkým "vozítkem" Škoda 130 RS.
Dvoukolek se se do Lužkovic odhodlalo 7, což je
příjemná
kvantita, a to ještě nedorazil původně
přihlášený Sarrazin. Pole naopak nečekaně
obohatili dva letos poprvé se objevující jezdci -
Christoph Dirtl a Tomáš
Grebeníček. Prvně jmenovaný Rakušan byl v Nextu
znám spíš po jednorázových
účastech
s historickým vozem, a tak ostatní soupeři s
napětím očekávali, jak se tu
prosadí s Mini Cooperem poháněným na přední
nápravu. No, prosazoval se na
výbornou. Zpočátku se potýkal s Vencou Arazimem,
ten byl rozjetý jak "parní
lokomotiva" a oba si nedarovali ani vteřinku, došlo mezi nimi i
na častou
výměnu vedoucí pozice. Přibližně od druhé půle
rally se však doslova
"rozvášnil" Dirtl a začal "Kořeňovi" trošku
ujíždět. Dirtl
si pak přijel do cíle pro zlatý pohár a je už
čtvrtým chlapíkem, který v
letošní sezóně zvítězil v F2. Arazim se tak
musel spokojit se stříbrem. Na
třetí příčce s jistotou dovezl svého Mégana
španělský Matador Gibo Fagaso,
jemuž pořád patří vedení v klasifikaci. Jako
čtvrtý skončil zarputilý
"zadokolkař" Rob Droogmans, což je určitě na šotolině
povedený
výsledek. Páté místo patřilo Johanně Steer
s Fabií, jako šestý byl nakonec Tom
Grebeníček, a to po velkém boji se sedmým Lucou
Pedersolim, který s jednorázově
jedoucím "Gerdem" prohrál o nicotné 2 sekundy.
Do závodu vyrazilo 5 holek. Soutěž jako vždy suverénně
ovládla Molly Taylor, jenž se už teď předčasně stala mistryní Lady Trophy 2022.
Tentokrát na startu absentovala rychlá Španělka Falcón,
a tak byly ostatní pódiové pozice otevřené. No a nepřijela ani stále se
zotavující Britka Munnings a ani dovolenkující Karolínka Kalíková. Za těchto
okolností si stříbro vcelku v pohodě vyjela stále lepší Švédka Charlotta
Henningsson, což jí bodově výborně nahrálo a souboj o konečné pořadí na "bedýnce"
tak bude ještě velice napínavý. Bronzovou "Lejdy" se zde stala "hell-metal-girl"
Ida Törnhult, což je pro ni fantastický úspěch. Za švédskou "drtičkou"
pak skončila o pár roků mladší Němka Johanna Steer, jíž se soutěž docela
podařila a hlavně ji netrápily vleklé problémy s autem. Cíl viděla taky zkušenosti
sbírající Alice "jídla lačná" Štěpánková s Imprezou.
Nejmladší borci do 11. roků se sešli v počtu 3. Tentokrát
chyběl jeden z těch nejhlavnějších favoritů Erik Cais, a tak měli volnou
cestičku ostatní. Pořadí bylo v podstatě od začátku do konce konstantní, když
tím nejrychlejším se stal Ayrton Alex Pavlát, stříbrem se ověnčil David Březík
a bronzový pohárek si domů odvážel nejmladší ze všech David Zapletal.
Mezi Old Boys 50+ se představilo 8 bardů. A to ještě
chyběli stále "pajdající" Trelles a též
zdravotně indisponovaný
Pattison. Jasným vítězem se stal Jihoameričan Senna s VW
Polo. Tato kategorie tak
už má letos čtvrtého vítěze závodu. Senna
jel hlavně o absolutní pořadí, a i
vzhledem k faktu, že drtivá většina zástupců
této "ligy" jede
dvoukolku nebo historika, tak nedával nikomu žádnou
šanci. Karty byly i na
dalších pozicích od začátku
víceméně jasně rozdané, dobře sice začal
populární
"letec" Solberg, jenž ovšem kvůli nějakým
potížím s technikou rychle
klesl. Na stříbrné pozici se pak umístil
Vašek Arazim s "předohrabem",
ten pilotoval rovněž bronzový Gibo Fagaso, který
stále hájí těsné vedení v
tabulce. Jako čtvrtý dojel Toni Gardemeister, dál pak
následoval již zmíněný
Henning Solberg, za nímž se úspěšně do cíle
dostal Robert Droogmans. Sedmým v
pořadí se stal Angličan Malcolm Wilson, tím osmým
pak byl zdatně bojující Zdeňa
Medek.
Ohlasy některých účastíků:
"Tak v první řadě musím
poděkovat Martinovi a Liborovi, kteří mi už někdy v dubnu chodili pomáhat s
hrubým vymetením tratí, to na tom byla ta nejhorší práce dostat ven ty tuny
listí. A pak samozřejmě Fankovi, Pepovi, Radkovi a Lolinovi za páteční
páskovačku. V sobotu ráno, když začalo pršet, tak mi moc do smíchu nebylo, ale
vše se v dobré obrátilo a doufám, že jste si to užili. Díky všem za účast a
příští rok snad v Luźkovicích zase čao.
"
"Jsem rád, že se i přes ranní nepřízeň počasí závod odjel. Tratě
perfektně připravený, před každou RZ čištěný a upravovaný. Vše přehledné a bez
problému. Velký dík pořadatelům. My jsme si s Ayrtonem závod užili a i
přes velkou pauzu nám to celkem šlo. A ještě - skvělý catering za rozumný
peníze. Maso a pivo prostě k pohodě patří."
"Byl to pěkný závod. Vzhledem ke zdravotnímu stavu jsem se nedal ani
do tipovačky a doufal v bodík. Nakonec jsou to body 4 za sedmý flek. Vyvíjelo
se to líp, ale s osychající tratí jsme začali ztrácet = důvod k zamyšlení.
Těšíme se na asfalty..."
"Ze začátku jsme si mysleli, že letošní Rajd
nedopadne nic moc. Po ranním dešti nám mokré tratě neseděly a s průběžným výsledkem
jsme spokojeni nebyli. Ovšem v druhé půlce, po doladění vozu , jsme začali
zajíždět lepší časy a nakonec se nám podařilo skončit na docela slušném 9.
místě."
"Rajd nezklamal, krásné, luxusní tratě a Manyho suprový bufet A1.
Kdysi se nám na Rajdu docela dařilo, letos to však byla docela katastrofa, pocitově
jsme se krásně svezli, ale časy byly hrůza. Až jsme v sedmé RZ přezuli na piny,
tak jsme konečně zajeli slušný čas. Ale jen díky velké "Hříbkově"
chybě v poslední erzetě se nám podařilo urvat aspoň 1 bod."
"Letošní Rajd byl velice krásně připravený, a i když začal za
těžkých podmínek, nakonec byl pro mě ve znamení konečného druhého místa v
juniorech po velkém souboji s Vaškem Březíkem. Tratě špičkové a seděly mi.
Technika úžasná díky šéfmechanikovi Kubovi Charvátovi, což svědčí nejen o
jeho jezdeckém umění, ale jeho tři podvozky, které připravil, spatřili umístění
na bedně. Děkuji řediteli soutěže za pěkné svezení na super tratích, kde se
budu vždy velice rád vracet."
"Tentokrát jsem na Rajd vyrazil sám, Eriček prázdninuje.
Počasí ráno sice nepřálo, ale rozhodnutí organizátorů bylo nakonec značky
ideál. Super, že se nenechali odradit a závod jsme odjeli. Já
"prokaučoval" první dvě vložky. Od třetí jsem to nějak vychytal a
začaly padat lepší časy. Snažil jsem se i zkoušet jiné věci, abych tu ztrátu
zpočátku stáhl, ale ne vždy to bylo ku prospěchu. Aspoň jsem vyzkoušel nové
věci a získal nové zkušenosti. Děkuji za super závody, tratě byly perfektní.
Bufet skvělý."
"Musím říct, že jsem nevěřil, že se závod v sobotu pojede. Ale pořadatelé
měli zmáklé i počasí. Tratě nakonec nebyly ani moc mokré, a tak se dalo dobře
závodit. Nízké startovní číslo mě hodně znervózňovalo. Takže průběžný 15. flek
po třetí RZ moc dlouho nevydržel. Lehké líznutí brány, možná trochu sporné,
přineslo penalizaci a bylo po radosti. Nicméně závod jsem si užil. Radost
znásobil i junior celkovým vítězstvím, a tak nakonec je maximální spokojenost.
Ještě jednou dík pořadatelům za luxusně uspořádaný závod."
"Když jsme přijeli na místo, tak pršelo jak sviňa, ale pořadatelé
nakonec řekli že se jede. Tratě byly nejlepší pomalu ze všech. Přemýšlel jsem
jaké pneumatiky dát a vyhrály to vystřihané bloky, které se musely po každé RZ
pořádně vyčistit od bahna. Bylo to ale stejně trochu zbytečné, protože hned druhá
zatáčka a hned byly zas obalené bahnem."
"Po smolné Tour de Cabin, kde jsme museli kvůli
technické závadě
odstoupit hned v první erzetě, jsme se na další
soutěž těšili. Nic jsme
neponechali náhodě, a tak stanovený cíl byl beze
zbytku splněn. Cílem bylo
vrátit se s maximálním bodovým
ziskem do bojů o titul v kategorii dvoukolek
a Old Boys. Celou dobu se nám dařilo držet za zády
našeho největšího rivala
Giba Fagase a při neúčasti Sarrazina byly naše maximum
dvě druhá místa.
Podařilo se nám tímto snížit bodovou ztrátu
na první místa a vše se ukáže v
posledních dvou soutěžích. Tratě byly
krásné široké a výborně
připravené, nejen
pořadateli, ale i počasím. Velké díky patří
Manymu za přípravu celé soutěže,
výborné občerstvení a za zmáklou organizaci."
"Ráno to vypadalo zle, nedobře,
déšť byl vydatný a dokonce se uvažovalo o
přesunutí soutěže na neděli. Nakonec
se závodilo a bylo to velmi správné
rozhodnutí. Povrch tratí byl po zkrápění
dokonalý a nepotvrdily se ani mé obavy z
příliš velké atletiky. Naopak svezení
bylo naprosto suprové, užil jsem si to moc. S výsledkem
jsem spokojen, na víc
jsme neměli, ale i tak zůstáváme v boji o tituly v F2 i v
Old Boys, což byl náš
cíl. Díky Michalovi za parádní
závody, osobně si myslím, že to byly
nejlepší
Lužkovice v jejich dosavadní historii."
"Smůla smůla - tak se dá zhodnotit
letošní sezóna. Chtěli jsme
urvat ještě nějaké body do konečného
hodnocení, ale po karambolu v první
rychlostní zkoušce, kdy "Vynkl" zahlásil horizont
dvakrát naplno,
jsme skončili v kolostřešní kombinaci. A to byl
možná důsledek výpadku na
následující rychlostní zkoušce, kdy
se nám vyšroubovala spojovací tyč
řízení, a
poté přišel propad do hloubky výsledkové
listiny. Nicméně se vše podařilo
opravit a my mohli začít tahat a zkusit se prokousat na
lepší cílové umístění.
Časy jsme zajížděli senzační, auto nám sedělo a
bylo dobře nastavené, za to
musím poděkovat Gříbkovi, který nám
nastavil správný set-up. Děkuji brácho.
Jinak k závodu nemám sebemenší
výtku. Traťově i organizačně to byl super Rajd.
Děkuji všem organizátorům za další
hezký závod."
"Tak za mě "šolich šolíšek". Jedna z nejlepších rally, co
jsem kdy jel. Ráno jsme měli obavu, jestli se pojede, ale dopadlo to nakonec
dobře. Tratě brzo oschly, ten povrch byl fakt akorát. Tratě super, nebyla to
ani motanina a ani tak rychlé jako vloni, sedělo nám to, užili jsme si to - prostě
paráda. S výsledky v kategoriích jsme vzhledem ke konkurenci určitě spokojení.
Manymu díky za skvělý závod a za kvalitní bufet."
"Předem chci moc poděkovat Manymu za skvělé tratě
(hlavně nový úsek) a jako vždy za rodinný catering. Technika držela dobře, ale
můj výkon neodpovídal mým ambicím zlepšovat se. Poslední místo v F2 zamrzelo,
ale snad se zadaří lépe příště. Rajd je pro mě velice oblíbený, tady se budu
určitě rád vracet."
"Na letošních Lužkovicích byl nepříjemný jenom déšť a následně poměrně
kluzký povrch na trati, což pro mě znamenalo opatrnější jízdu. Trať sama byla
asi nejlepší za celou dobu pořádání. Většina RZ byla sice poměrně dlouhá, ale
ne přehnaně. Za mne pěkné svezení, dobrá organizace, startování na mobil bylo
možná ještě lepší než na standardní hodiny, a už tradiční bufet. Auto tentokrát
bez problémů. Není na co si stěžovat."
"Všichni jezdci Red Bullu v první devítce, což je
super. Kdysi to v pohodě stačilo na vítězství v soutěži. Bohužel letos je Vest
tak našlapaný, že jsme rádi za 2. flek. Doufám, že na posledních dvou asfaltových
závodech urve náš team aspoň nějaké vítězství, protože o titulu je již asi rozhodnuto."
"No a je to všechno zhruba jasné. Absence Taxise a
budoucí absence Tänaka asi rozhodly o tom, jak to letos v "mačaft
trophy" bude. Jsme smíření s naším osudem a hledíme do budoucna."
"Famózní
Grzíbek zase na vítězné vlně.
Parádní výkon okořeněný
vítězstvím v historicích
a skvělým 11. místem absolutně. Po Tour
další teamové body, obrovská
spokojenost, jen ten náš uruguayský marod
nám kazí radost. Fagaso odjel svůj
standard a stále vévodí průběžné
klasifikaci F2 i Oldboys, což je skvělé."
"Ne tentokrát žádná sláva a
žádný bod. Bergkvist
prázdninoval na nějakém pionýrském
táboře, a po zdravotním odstoupení Freddyho
Loixe, držel žezlo pouze Droogmans. Alespoň ten dojel se ctí do
cíle a
vybojoval pěkná umístění v kategoriích F2 i
Old. Pevně věříme, že na
následujících asfaltech bude už vše jak
má být a že se podaří ještě nějaké
ty
bodíky urvat."