Výsledky
XV. Viking Rally 2022

 Absolutní pořadí  Zlín-Podhoří 28.5. 2022, startujících - 56 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Šimon Večerka Večerka - Večerka VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD 21:15,4
2 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +0:51,2
3 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Peugeot 208 T16 Doktor Racing 4WD +0:53,1
4 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD +0:54,9
5 Karel Bajza Tänak - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC Doktor Racing 4WD +1:20,0
6 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal VW Polo R WRC AMK Rudý Říjen 4WD +1:30,1
7 David Vaculík Vaculík - Vaculík Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD/Junior +1:34,5
8 Tomáš Barták Rossi - Cassina VW Polo GTI R5 Vest Rally Team 4WD +1:41,5
9 Václav Březík V.Březík - Holý Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD/Junior +1:58,3
10 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Red Bull 4WD/Lady +2:13,8
11 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic +2:14,8
12 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +2:19,4
13 Kamil Sedláček Casier - Vyncke Ford Escort RS Cosworth Barum Team Historic +2:24,4
14 Richard Vávra Yates - Edmondson Subaru Impreza WRC DX Racing 4WD/Junior +2:30,3
15 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Hyundai i20 Coupe WRC Monster Energy Team 4WD +2:40,7
16 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Ettel Škoda Fabia R5 Doktor Racing 4WD +2:42,1
17 Eliška Schwábová Falcón - González Subaru Impreza WRC Playboy Red Racing 4WD/Junior/Lady +2:58,1
18 Ondřej Kalík Fábián - Kaszás Subaru Impreza WRC DX Racing 4WD +3:00,2
19 Jiří Vávra Suárez - Carrera Mitsubishi Lancer Evo X DX Racing 4WD +3:05,9
20 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Toyota Yaris WRC TB Racing 4WD +3:16,3
21 Daniel Gargulák Gargulák - Polášek Lancia Delta HF Integrale Valachia Racing Team Historic +3:36,7
22 Bronislav Kořínek Arazim - Gál Toyota GT86 CS-R3 Coyote Racing Team F2/OldBoys +4:27,1
23 Erik Ticháček Cais - Žáková Hyundai i20 Coupe WRC Barum Team Junior 4WD/Junior/Academy +4:28,1
24 Matěj Sedláček Lappi - Ferm VW Polo R WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +4:29,5
25 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +4:30,7
26 Robert Fryš Fryš - Fryš Subaru Impreza WRX Tasmania Racing Team 4WD +4:45,1
27 Tomáš Bobál Abbring - Hostens Škoda Fabia WRC RC Lukov 4WD/Junior +4:56,3
28 Josef Březík J.Březík - Javora Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD/Junior +5:05,5
29 Ivo Šimeček Pattison - Watts Ford Escort RS 1800 Viking Speed Racing Historic/OldBoys +5:08,4
30 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Hyundai i20 Coupe WRC Schwáb Racing 4WD +5:08,7
31 Radek Hobza Fagaso - Moya Fiat Punto JTD Marlboro Dealer Racing F2/OldBoys +5:23,5
32 Petr Šíma H.Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/OldBoys +5:29,1
33 Petr Matulík Loix - Smeets Audi Quattro A2 Belga Team Historic +6:17,1
34 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +6:39,6
35 Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Mitsubishi Lancer Evo VI Zumar Team Historic +6:40,4
36 Jakub Charvát Charvát - Charvát Škoda Fabia R5 Samohýl Škoda Team 4WD +7:04,1
37 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Ford Fiesta WRC '17 Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +7:08,8
38 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Škoda Fabia R5 Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +7:28,9
39 Michal Králík Králík - Králíková Ford Escort RS Cosworth MK Racing Historic +7:29,5
40 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic/Lady +7:31,1
41 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2/OldBoys +8:30,2
42 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Citroën C3 WRC '17 Barum Team 4WD +8:54,2
43 David Březík D.Březík - Březík Mitsubishi Lancer Evo X Bretech Fly Motorsport 4WD/Junior/Academy +9:30,8
44 Jaroslav Kovařík Chulykanov - Ivaschenko Fiat Grande Punto S2000 AMK Humpolec 4WD +9:55,7
45 Jakub Sedláček Huttunen - Lukka Citroën C3 WRC '17 Kronos Racing Team 4WD/Junior/Academy +11:23,4
46 Libor Vyvlečka Vyvlečka - Palkovič Škoda Fabia WRC Dobeš Lužkovice Team 4WD +11:45,9
47 Michaela Odstrčilová Steer - Hepperle Škoda Fabia Kit Car Michel's Racing F2/Lady +13:07,8
48 Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan Toyota Celica Turbo 4 Rombi Corse Historic +13:09,8
49 Michal Odstrčil Stohl - Müller Toyota Corolla WRC Barum Team 4WD +13:20,6
50 Alice Štěpánková Štěpánková - Štěpánková Subaru Impreza WRC KFC Racing 4WD/Lady +21:51,5
51 Zdeněk Medek Medek - Hýbner VW Polo R WRC Hönig Motorsport 4WD/OldBoys +29:18,0
             

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Martin Karlík Karlík - Karlíková Škoda Fabia WRC Karlík Motorsport 4WD/Junior řízení
x Michaela Sedláčková Munnings - Evans Škoda Octavia WRC Michel's Racing 4WD/Lady tech. problémy
x Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Polo GTI R5 Belga Team 4WD/Junior řízení
x Vít Bobál Pedersoli - Tomasi Peugeot 306 Maxi RC Lukov F2 tech. problémy
x Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic tech. problémy

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Večerka (Šimon Večerka) 4
startovní listina Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) 2
Küzmič (Ondřej Dočkal) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Vest Rally Team 1  VW
2  Red Bull 2  Škoda
3  Doktor Racing 3  Peugeot
4  AMK Rudý Říjen 4  Hyundai
5  Valachia Racing Team 5  Subaru
6  ASport Rally Team 6  Lancia
7  Red Bull Junior 7  Ford
8  Barum Team  



 



"ŠIMONOVA KRASOJÍZDA"

Po létech, a to po létech v podstatě třech. Viking Rally se uskutečnila v areálu školy a v přilehlém lese na Podhoří naposledy na jaře 2019, bohužel tuto neúmyslnou pauzu způsobil "slavný covid". Takže velký návrat na pro někoho oblíbené a pro někoho neoblíbené asfalto-šotolinové tratě v různých kombinacích. Tento specifický povrchový "miš-maš" charakterizoval, stejně jako dřív, třetí soutěž letošního Next RC Rally Championship. 15. ročník se jel poslední květnovou sobotu a obsahoval celkem 7 rychlostních zkoušek. Nezpevněný povrch zde byl hodně vyprahlý, a to místy až moc, v některých pasážích se závodní speciály často bořily do prachu a moc nepomohl ani tak trochu neočekávaný déšť. Ten přišel v průběhu rally celkem dvakrát v podobě rychlých a vydatných přeháněk. Nebylo to však nakonec nic dramatického, co by ohrozilo chod soutěže, kterou spolu s tradiční partou Nextu s nadšením zastřešoval jako pořadatel Bohda Sedláček. Skladba jednotlivých erzet pak vycházela z osvědčeného minulého ročníku a důraz byl kladen zejména na precizní přípravu tratí - ostatně, jako vždycky.

 
 

V našlapané startovní listině bylo 56 soutěžících, a přesto, že sem tam někdo chyběl, kvalita byla opět vysoká. Vedoucí borec průběžné tabulky šampionátu Tomáš Bílek jun. patřil k nevětším adeptům na zisk prvenství, nicméně úřadující mistr Šimon Večerka, jenž je taky vždycky všude favoritem, chtěl letos konečně rovněž vyhrát. No a to se mu povedlo. Šimon převzal otěže od druhé zkoušky a postupně všem ostatním soupeřům dokazoval, kdo tady bude letošním Pánem. Po zcela suverénním výkonu jej pak v cíli zdobil úctyhodný náskok 51 vteřin na druhého v pořadí. Tím ovšem nebyl mladý Tom Bílek, jak by se možná dalo předpokládat. Tomáš se totiž nechal vtáhnout do bitvy o zbylá místa na stupních vítězů s jinými jezdci, kteří předváděli taktéž parádní sport a dosahovaly velmi kvalitních časů. Ony občas hrály roli, mimo jiné, i zvolené pneumatiky, na zdejší podmínky totiž nebylo snadné najít nějaký funkční recept. Na druhý "flek" se poměrně brzy vypracoval "hvozdenský švihák" Giandomenico Basso a toto skvělé umístění ho zdobilo i v konečném účtování. Ke konci soutěže se však musel se svou Fabií hodně snažit, na nejdelší šesté vložce se totiž úplně "zbláznil" Jugoslávec Brane Küzmič, jenž dokonce zajel na zmíněné RZ č. 6 nejlepší čas a těsně se přilepil na Bassa. Byla to až nečekaně dobrá jízda v podání "Docenta Kuzmy", který po vyvedeném závěru nakonec skončil na bronzové pozici o 1,8s za "Bassištěm". Se stejným rozdílem na Braneho pak dojel jako čtvrtý Tomáš Bílek jun., který na "bednu" prostě tentokrát nestačil - na to by si před závodem samozřejmě nikdo nevsadil, ti dva (nebo vlastně tři) před ním jeli totiž jak z partesu. "Tomík" ale pořád zůstává v čele "mistráku", byť jen o jediný bodík před týmovým kolegou Šimonem. Pátá příčka zde patřila estonskému rychlíkovi Ottu Tänakovi, ten sice dlouho usiloval o medailové umístění a nějakou dobu byl zapleten do těsných bojů o něj, ke konci mu však souputníci před ním odskočili. Jen o 10 sekund zpět za "Ottoslavem" dojel tuto sezónu zatím parádně rozzávoděný Gil Panizzi, jenž zase podával velmi spolehlivé výkony a jednoduše to "drtil hlava-nehlava, vlasy-nevlasy", co to jen šlo. "Pepek" dokonce porazil i velice rychlého Davida Vaculíka odvážejícího si domů triumf za prvenství mezi juniory. Na osmém místě byl Klasifikován Ital Rossi s VW stáje Vest Rally Team, kterážto už po třetí získala maximum bodů do hodnocení Team Trophy. Velké "překvápko" se zrodilo na pozici deváté, tu obsadil stříbrný junior Vašek Březík, je to od něj vynikající počin a zaslouží asi největší chválu ze všech. Desítku nejlepších pak uzavírala dravkyně z Austrálie Molly Taylor, jakožto klasicky nejlepší z Lady, na body se však vyšvihla až v poslední erzetě na úkor o jedinou vteřinku pomalejšího vítěze historiků Volty. Do cíle této náročné soutěže se dostalo 51 posádek, takže pět z nich z nějakého důvodu odstoupilo, a taktéž tady bylo zaznamenáno nemálo přidělených časů a nejrůznějších problémů, vesměs s technikou.

 
 

Junior Trophy
Účastníků ve věku do 15. let se na Podhoří potkalo celkem 15, z toho trojice byla něžného pohlaví. Systémem start-cíl tentokrát v pohodě vyhrál "Dejv" Vaculík, který už od začátku diktoval tempo. A po druhém triumfu teď jasně vede klasifikační tabulku. Loňský šampión a vítěz minulé The Great Cross Rally Emil Bergkvist je podobně jako David taky vždy aspirantem na zlatý pohár, Švédovi se ovšem "sypala" technika, když po ztrátě v RZ 2 zdárně dotahoval, ale potíže s řízením Volkswagenu se pak náhle vrátily a vystavily mu stopku. Na stříbrném postu se poměrně brzy zabydlel Václav "Valach" Březík a vydržel na něm až do konce. Svůj bezvadný výkon navíc ozdobil 9. místem absolutně, což je od tohoto rychle rostoucího mladíka super práce! Tento rok se daří taky Matyáši Morbicerovi, který už po druhé za sebou dojel na v Junior Trophy na "bedně", když nyní z jeho povedené jízdy byl bronz. Jen kousek za ním následoval další kvalitní závodník Brit Rhys Yates s Imprezou. Na výborné páté příčce se umístila Emma "Playboy-Eliška" Falcón, následovaná nejrychlejším z Next Academy Erikem Caisem. Ten jel skutečně famózně a zaslouží velký obdiv. Nechal za sebou nakonec i trochu se trápícího Fina Lappiho, kterého jsme jinak zvyklí vídat hodně vysoko. Pěkný závod má za sebou i osmý Nizozemec Abbring, podobně jako další dravý a velice nadějný junior Jožka Březík. Do bodované desítky se vešla ještě stále usměvavější Charlotta "Marky" Henningsson s Fiestou rodinné stáje Viking Speed Racing Přerov.

Historic Trophy
Na startu bylo tentokráte 12 krásných historických "kusů". Neúčastnil se (patrně výjimečně) dvojnásobný mistr Grzyb, a tak se čekalo, kdo že to "vybere". Jména jako Bengué, Volta nebo Casier budila samozřejmě respekt, ale prosadit se hodlali i ostatní. Velice brzy se na první pozici "usádlil" skvělý Giuseppe Volta s Lancií, přísně ho však atakoval Belgičan Casier. Volta to celé nakonec ustál ve svůj prospěch a Bernd Casier musel vzít za vděk druhou příčkou, i když jen o 9,5s. Dále to bylo velmi zajímavé, a to nejen v soubojích o pódium, ale i na ostatních pozicích. Na tu třetí se nakonec prosadil Dan Gargulák, což je v nastolené konkurenci výborný úspěch. Bronz před tím dlouho okupoval rychlý Ital Alessandrini, jehož však "Červovská Integrálka" zradila a musel opustit výsledkovou listinu. Alex Bengué dojel až na místě čtvrtém, neměl svůj den ani štěstí a k tomu ho taky pozlobila technika. I přesto drží první "flek" v průběžné tabulce, kde je to ovšem dost našlapané. Do Top 5 se za daných okolnostní vlezl velmi dobře jedoucí nestor Mike Pattison.

F2 Trophy
Dvoukolek odstartovalo 5. Zcela ve své režii to měl znovu Venca Arazim a na Podhoří byl jednoznačným vítězem. Jeho nejbližší rival Gibo Fagaso na něj moc nestačil, tedy krom úvodní RZ, ale aspoň má důležité body za druhou pozici. Na bronzovém stupínku stanul letos už po druhé Robert Droogmans s "devětsetjedenáctkou" ovládanou zadním náhonem. Jako čtvrtá skončila technickými problémy sužovaná Johanna Steer. Ital Pedersoli pak se svým "Maxíkem" cíl nespatřil.

Lady Trophy
Tato krásná kategorie měla na startu 8 holek, dívek, žen, nebo dam - jak kdo chce. Jako obvykle si pro zlato přijela Molly Taylor a jasné bylo i stříbro Emmy Falcón. Tyto dvě děvčata, pokud nemají potíže, jsou vlastně výsledkově tak trochu daná. Na ostatních pozicích je to ovšem vždycky otevřené. Nyní se na třetí "flíček" vcelku v pohodě prosadila Švédka Henningsson, když jí soutěž vyšla na výbornou. Některé závodnice se malinko trápily, a tak se na čtvrté příčce dlouho nacházela "Paní Pekerkele pekele" Ida Törnhult, v závěrečné zkoušce ji však přeskočila Karolínka Kalíková. Té se jinak ale moc celkově nevedlo. Za pátou Idou byla smolařka Johanna Steer a v cíli se objevila i Alice Štěpánková. Bohužel to musela "zabalit" Catie Munnings, když jí Octavia přestala jaksi fungovat.

Next Academy
Hoši do 11. let si to rozdali ve třech a všichni zdárně spatřili cíl této náročné rally. Zcela suverénně byl tím nejlepším Erik Cais, který navíc "zařádil" i v mezi celkovými juniory, ten "ogar" prostě teďka letěl jak "kameň". Stříbro mezi "Akademiky" si vyjel dravec David Březík, bronzovou příčku obsadil Jari Huttunen s velmi hezkým Citroënem.

Old Boys 50+
Borci ve věku "pade plus" jeli v šesti, když opět chyběl chromý Trelles. Z počátku to bylo vcelku zajímavé, ve vedení se na prvních třech vložkách vystřídali tři jezdci, když nejlíp začal Fagaso, pak šel do čela Arazim a následně "letec" Solberg. Velmi rychle se ale do popředí vrátil Vašek Arazim a pak už si to uhlídal. Mezi ostatními to však vřelo i nadále a pořadí se často točilo. Rozhodlo se v podstatě až na dlouhé předposlední erzetě a na té poslední vlastně trochu taky. Na Vaška z Coyote už nikdo nestačil, a "Kořének" si po druhé připsal plný počet bodů. Druhý skončil nestárnoucí "Tattus" Pattison a na bronzovou pozici se na poslední chvíli prodral "El Matadore" Fagaso na úkor trochu nešťastně čtvrtého Henninga Solberga. Dál pak následoval "vousman" Droogmans a po druhé startující Zdeňa Medek.

 

 
Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Bohdan Sedláček):
"Takže po třech rokách opět na Vikingu. Soutěž plná očekávání, ale i dřiny. Po tak dlouhé době se musely tratě v lese znovu vytvořit, tzn. odtahat větve po kácení stromů a erzety znovu vyhrabat a zprůjezdnit. Ale i vytahat ten veškerý matroš od aut nahoru na hřiště je vždy na Vikingu úmorná robota. Za to velikánské díky celé tlupě ogarů Nexťáků, ale i klučinům z tiskárny. Všici si řádně mákli. Hodně nám pomohli i samotní jezdci, kteří pomáhali po závodu snést věci zpět dolů. Díky též Doktůrkovi za vyřízení všech povolení a papírových věcí a Ivanovi za časomíru. Každopádně nesmím ještě zapomenout poděkovat všem sponzorům, kteří dodali nějaké ty ceny. No a co říct k samotnému závodu? Jelikož jsem bohužel musel jenom přihlížet (kvůli úrazu kotníku) a nemohl se zúčastnit, tak si myslím, že jsme udělali hodně pěknou rally. Prášilo se za kočárem, střídaly se povrchy a v neposlední řadě i počasí, což udělalo celou rally dosti zajímavou. Doufám, že jste si náročný Viking pořádně užili. Za mě veliká spokojenost."

   
 

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Tak to byla bomba. Bedna je super počin. Ale nebylo to jednoduché. Hlavně díky výpadku baterky v RZ 3, kde jsme opravdu hodně ztratili. Avšak v RZ 4, a hlavně ve vítězné RZ 6, jsme si chuť spravili a nakonec to v těsném souboji dotáhli na celkové třetí místo, což bereme jako velký úspěch. Soutěž je velmi náročná, a to nejen traťově, ale hlavně přípravou a úklidem. Díky všem za pomoc a férové souboje. Bohužel únava byla tak velká, že oslava netrvala příliš dlouho."

Tomáš Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.):
"Viking jsem jel letos poprvé a byl jsem nadšený. Krásné tratě, různé povrchy, které vyžadují změnu jízdního stylu. Výsledek už tak dobrý nebyl, chvíli jsme laborovali s pneumatikami a v erzetách jsem dělal hodně chyb. Každopádně jsem si závod užil a těším se na další. Díky pořadatelům za skvělý závod."

Ott Tänak (Karel Bajza):
"Na Viking jsem se těšil, ale měl jsem i obavy, jak to tam bude vypadat, když se tam už delší dobu nejelo. Závod pro nás nezačal dobře, jelikož jsem nechal doma všechny pneu na asfalt, a to se ukázalo být rozhodující, kdy jsme na asfaltových RZ dostávali na prdel. Bohužel i RZ s deštěm, kde jsem nakonec přezul z ARP na piny, se ukázala jako katastrofa, ale bylo nás víc... Holt závod prokaučovaný pneu. Ještě že nás drží Kuzmič, který jede stále stabilně. Na příštím závodě to snad bude lepší a víc potrápíme konkurenci."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"No konečně jsme se po 3 letech dočkali našeho oblíbeného Vikingu a mohli jsme se prohánět po super tratích. Náš výkon docela dobrý, mrzí nás jen pátá RZ, kde jsme nasekali moc chyb, i tak jsme se 6. místem velmi spokojeni."

Molly Taylor (Martina Pekařová):
"V první zkoušce jsme laborovaly s obutím našeho Peugeota, když jsme konečně trefili správné pneu, začali jsme zrychlovat a posunuli jsme se na bodovanou pozici, tak pár body jsme dopomohli teamu na druhé místo."

Giuseppe Volta (Radek Vymětalík):
"Je to tam! Konečně. Na Catru mi vítězství uniklo o chlup a tentokrát to vyšlo. Viking mám za jednu z nejoblíbenějších lokalit a možná i proto mi to sedlo hned od začátku. Postupně jsem si začal dělat náskok a snažil se na předposlední RZ, která byla nejdelší a hřiště dole bylo mokré vlivem deště, moc neztratit. Naštěstí to byla jenom krátká přeháňka a poslední RZ, která už osychala, jsem si pohlídal. Díky pořadatelům za nachystaný závod, bylo to super."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Závody se mi tentokrát moc nepovedly. Trápily nás technické problémy, a když to jelo, tak jsem dělal spoustu chyb. Provedeme kontrolu vozu a snad na dalších závodech to bude mnohem lepší. Radkovi gratuluji k prvnímu místu v kategorii."

Robert Fryš (Robert Fryš):
"Viking byl za mě zajímavý a tratě byly dobré. Jediná chyba byla v autě, první a druhou erzetu auto jelo nějak zvláštně a po dojetí 2. RZ jsem zjistil, že jsem měl přetočený řemen. Tak jsem vše opravil, tyčky řízení zalepil, aby se tam nic nezaseklo a jel do dalších rychlostních zkoušek, které už byly o poznání lepší…."

Kevin Abbring (Tomáš Bobál):
"Moje premiéra na těžkém Vikingu byla velice vydařená, všechno mi sedělo, gumy, trať, technika vydržela. Konečně body po delší době a už se těším do Fryštáku na Žabu, i s novou technikou."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Naše rozhodnutí startovat na těžkém Vikingu s dvoukolkou nebylo příliš šťastné, ale nechtěli jsme to dát "Broněčkovi Arazimůj" zadarmo. V prašných výjezdech to byl boj o přežití a oproti našemu konkurentovi s jakousi "špérou" na přední nápravě jsme hrozně ztráceli. Nedal nám šanci a zaslouženě vyhrál. Parádní souboj to byl mezi staršími pány, kde se pořadí hodně přelévalo. My jsme na poslední převážně asfaltové zkoušce zatáhli a prodrali jsme se na bronzový stupínek před letce Šímu. Nakonec jsem spokojen, protože to byla opravdu náročná rally. Traťově pěkné, typický Viking, kde prostě najdete všechno a do sytosti. Velké poděkování Boďovi, který i přes zraněnou nohu všechno zvládl skvěle a oživil po dvouleté přestávce tuto slavnou soutěž."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"U nás velká spokojenost. Vzhledem k naší momentální sezónní "nerozjetosti" to dopadlo nad očekávání. Ostatně, on Viking patří mezi ty naše oblíbené soutěže, i když letos ty podmínky byly těžké. Na šotolině nám Quattro ve výjezdech hrabalo, při sjezdech se to jaksi "šmýkalo", no najít na to nějaký recept snad ani nešlo. Ale bylo to pro všechny stejné, každý se s těmi nástrahami musel nějak popasovat. Na asfaltu to bylo naopak dobré, to jsme se hezky svezli, hlavně při té mokré erzetě - to jsme si to na těch historických gumách parádně užívali. Jakýmsi paradoxem bylo, že vždy, když jsme z toho měli dobý pocit, tak čas tam moc nebyl a někteří blízcí soupeři nám dali. Naopak při zkouškách, kde jsme dost chybovali, nebo jeli jaksi pomalu, tak ty dosažené časy proti ostatním byly slušné. Asi nějaké "erekce" na slunku nebo co… Z této rally máme zajímavé jezdecké zážitky, to svezení tam bylo, a určitě jsme rádi za to, že se všechno pořadatelsky povedlo/zvládlo, a že je Viking konečně zpět. Nakonec nás potěšil i výsledek, takže za nás - super."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Viking je zajímavá rally, pro dvoukolky ale náročná. Na té šotolině to bylo doslova utrpení, auto ve výjezdech hrabalo a přitom se skoro nehýbalo, byl to chvílama velký boj. Pro "zadokolu" to prostě tady není. Výsledek máme ale parádní, třetí místo v F2 je na tu hrůzu skvělé, i když nám pomohly problémy některých soupeřů, nebo přesněji - hlavně jedné velké soupeřky."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Tratě super, byly zábavné. Jezdilo se parádně, když tedy fungovalo auto. I čas nějaký padl, za který se člověk nemusel stydět. Bohužel je tu to obligátní ale, čtyři erzety ze sedmi bohužel zlobilo auto. Začalo to řemínkem, pak se vypínalo, že jsem odstartoval do rychlostky jen setrvačností a zlobilo celou zkoušku, následoval zaseklý kamínek no a na závěr se vyplo úplně a rozjet už se nechtělo, takže VP. Jsem nakonec rád, že když už mělo takové trápení být, tak že se to sešlo v jeden den a tak snad na příští závod bude vše připravené na 100%. U juniora fungovalo všechno perfektně, ten naštěstí žádné problémy neřešil. Když i po druhé rychlostce ztratil trošku respektu z kopce, tak se rozjel k super výkonu. Bylo radost koukat, jak si to užíval a jak ho to bavilo. Děkujeme za skvělou sobotu."

David Březík (David Březík):
"Jako jeden z nejmladších můžu říct, že tohle byla jedna z více propracovanějších rally. Na shakedownu bylo důležité nastavit si optimální výkon, který mi bude vyhovovat v lese i na asfaltu. Na první erzetu, která byla cca z 80% na asfaltu, jsem si na doporučení dal pneumatiky značky Pirelli, ale jelikož jsem s těmito pneumatikami zatím nikdy nejel, tak jsem měl velkou obavu, jestli mi to pojede v lese, ale nakonec jsem zjistil, že to byla dobrá volba. Jelikož mám základní podvozek Tamiya XV-01, který nemá příliš dobrý rejd, tak technická pasáž v první RZ na asfaltu mi moc nevyhovovala. V páté erzetě se mi zasekl klacek v autě, takže mi auto nezatáčelo, naštěstí přiběhl táta, se kterým jsme to dali do pořádku, ale mezi tím mě předjel můj "spolu-Academik" Jakub Sedláček, ale naštěstí jsem ho pak dohnal a nakonec jsem v této zkoušce byl pomalejší jen o 12 sekund. Pak v šesté erzetě nám počasí nehrálo do karet, sice na mě moc nepršelo, ale na asfaltu to bylo zajímavé, protože to hodně klouzalo, ale moc mi to nevadilo a jel jsem jak pán…. Poslední sedmá erzeta se jela stejně jako první, takže jsem už věděl jak na to, a kvůli tomu jsem zajel hodně dobrý čas, proto jsem byl v této RZ o 38 nejrychlejší, tohle mi hodně pomohlo dostat se na lepší celkové pořadí. Na vyhlašování jsem byl hodně zvědavý, protože jsem se před tím nedíval na výsledky, takže jsem nevěděl, kolikátý budu. Nakonec jsem byl 43. z celkového pořadí a druhý z Academy, takže jsem si domů odnesl už čtvrtý pohár a druhý za druhé místo, a taky jsem měl fotku s legendou Eričkem Caisem. Tenhle závod se mi hodně líbil a už se moc těším na další rally ve Fryštáku."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Viking byl po pauze dost náročný na techniku, hodně jezdců nedojelo, nebo mělo "příděl". Samozřejmě jsem měl taky "pětku", tak mi to trochu připomnělo velkou rally v Polsku, když se jela část v Litvě a taky tam hodně aut zůstalo..."

Luca Pedersoli (Vít Bobál):
"Po dlouhé době jsem se chtěl svézt, ale osud byl proti. Nic mi nešlo a asi to tak mělo být. Pro mě to zde byl první a zároveň poslední start. Bohužel, dvoukolkáři mají tvrdý chleba. Tak se snad zadaří na Žabě."


 
 

Christian Homer (Team Manager RED BULL a RED BULL JUNIOR):
"Basso opět výborný výkon, jen tak dále, vítězství se už blíží. Taylorka s Davidem už také zrychlují a očekáváme od nich další progres na Forestu. Věříme, že ještě zatopíme Doktorům v boji o 2. místo v Team Trophy."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"No nemohu být příliš spokojen. Porazili nás dva konkurenční týmy a musíme dát do zbytku sezony maximum a sbírat body co to dá. Po třech titulech po sobě musím po svých chlapcích chtít víc - logicky. Takže hlavu vzhůru a do boje!!!"

Harald Reitler (Team Manager AMK RUDÝ ŘÍJEN):
"No není to úžasné? Je to úžasné. Naše týmová jednička "Frantik " Panizzi opět zabral a další bodíky do týmů jsou doma, za což mu patří velká pochvala."

Sepp Haider (Team Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, MICHEL'S RACING):
"No tentokrát to pro náš team nedopadlo moc dobře. Čtyři naše posádky měly technické problémy a Kačka ani nespatřila cíl. Ale musím pogratulovat Kamčovi za druhý "flek" ve třidě, a jsem rád za bodík do teamu. Samozřejmě musím vyzdvihnout Erička, ten opět ovládl Academku a předvedl famózní výkon."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM):
"Tak nyní to dopadlo bodově naprázdno, což je velká škoda. Náš mladý Emil Bergkvist, jenž je schopen jediný dovézt týmové body, měl už letos po druhé technický problém. Mrzí nás to, samozřejmě mu unikají i cenné bodíky v juniorech. Mechanici už teď makají na plné obrátky, aby dovedli to zánovní Polo GTI R5 ke spolehlivosti. Do cíle se podařilo dojet alespoň našim dvěma belgickým "bardům", a to poměrně úspěšně, když Loix konečně letos cosi zajel a vybojoval slušné šesté místo v Historic, kolega Droogmans se sice na této trati musel trápit se zadním náhonem, vyjel si však další bronz v F2 i dobré umístění v OldBoys. Tak aspoň něco nás ve stáji potěšilo. Doufáme, že dál už to bude u všech našich jezdců jen lepší a lepší."

 





                                                                                                                                                                                                                         „Loa“ NRC