Absolutní pořadí | Zlín-Podhoří 28.5. 2022, startujících - 56 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Šimon Večerka | Večerka - Večerka | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | 21:15,4 | |
2 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | +0:51,2 | |
3 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Jameson | Peugeot 208 T16 | Doktor Racing | 4WD | +0:53,1 | |
4 | Tomáš Bílek ml. | Bílek jun. - Bílek | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | +0:54,9 | |
5 | Karel Bajza | Tänak - Järveoja | Hyundai i20 Coupe WRC | Doktor Racing | 4WD | +1:20,0 | |
6 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | VW Polo R WRC | AMK Rudý Říjen | 4WD | +1:30,1 | |
7 | David Vaculík | Vaculík - Vaculík | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD/Junior | +1:34,5 | |
8 | Tomáš Barták | Rossi - Cassina | VW Polo GTI R5 | Vest Rally Team | 4WD | +1:41,5 | |
9 | Václav Březík | V.Březík - Holý | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD/Junior | +1:58,3 | |
10 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Red Bull | 4WD/Lady | +2:13,8 | |
11 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | Lancia Delta HF Integrale | ASport Rally Team | Historic | +2:14,8 | |
12 | Matyáš Morbicer | Morbicer - Morbicer | Škoda Fabia R5 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +2:19,4 | |
13 | Kamil Sedláček | Casier - Vyncke | Ford Escort RS Cosworth | Barum Team | Historic | +2:24,4 | |
14 | Richard Vávra | Yates - Edmondson | Subaru Impreza WRC | DX Racing | 4WD/Junior | +2:30,3 | |
15 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | Hyundai i20 Coupe WRC | Monster Energy Team | 4WD | +2:40,7 | |
16 | Patrik Šimeček | von Thurn und Taxis - Ettel | Škoda Fabia R5 | Doktor Racing | 4WD | +2:42,1 | |
17 | Eliška Schwábová | Falcón - González | Subaru Impreza WRC | Playboy Red Racing | 4WD/Junior/Lady | +2:58,1 | |
18 | Ondřej Kalík | Fábián - Kaszás | Subaru Impreza WRC | DX Racing | 4WD | +3:00,2 | |
19 | Jiří Vávra | Suárez - Carrera | Mitsubishi Lancer Evo X | DX Racing | 4WD | +3:05,9 | |
20 | Tomáš Bílek | Bílek - Bílek | Toyota Yaris WRC | TB Racing | 4WD | +3:16,3 | |
21 | Daniel Gargulák | Gargulák - Polášek | Lancia Delta HF Integrale | Valachia Racing Team | Historic | +3:36,7 | |
22 | Bronislav Kořínek | Arazim - Gál | Toyota GT86 CS-R3 | Coyote Racing Team | F2/OldBoys | +4:27,1 | |
23 | Erik Ticháček | Cais - Žáková | Hyundai i20 Coupe WRC | Barum Team Junior | 4WD/Junior/Academy | +4:28,1 | |
24 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | VW Polo R WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +4:29,5 | |
25 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Čamlíkov RallySport Zlín | Historic | +4:30,7 | |
26 | Robert Fryš | Fryš - Fryš | Subaru Impreza WRX | Tasmania Racing Team | 4WD | +4:45,1 | |
27 | Tomáš Bobál | Abbring - Hostens | Škoda Fabia WRC | RC Lukov | 4WD/Junior | +4:56,3 | |
28 | Josef Březík | J.Březík - Javora | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD/Junior | +5:05,5 | |
29 | Ivo Šimeček | Pattison - Watts | Ford Escort RS 1800 | Viking Speed Racing | Historic/OldBoys | +5:08,4 | |
30 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Hyundai i20 Coupe WRC | Schwáb Racing | 4WD | +5:08,7 | |
31 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Fiat Punto JTD | Marlboro Dealer Racing | F2/OldBoys | +5:23,5 | |
32 | Petr Šíma | H.Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD/OldBoys | +5:29,1 | |
33 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Audi Quattro A2 | Belga Team | Historic | +6:17,1 | |
34 | Daniel Červenka | Cerrato - Cerri | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | +6:39,6 | |
35 | Martin Hubáček | Hubáček - Hubáčková | Mitsubishi Lancer Evo VI | Zumar Team | Historic | +6:40,4 | |
36 | Jakub Charvát | Charvát - Charvát | Škoda Fabia R5 | Samohýl Škoda Team | 4WD | +7:04,1 | |
37 | Markéta Šimečková | Henningsson - Emilsson | Ford Fiesta WRC '17 | Viking Speed Racing | 4WD/Junior/Lady | +7:08,8 | |
38 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Škoda Fabia R5 | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +7:28,9 | |
39 | Michal Králík | Králík - Králíková | Ford Escort RS Cosworth | MK Racing | Historic | +7:29,5 | |
40 | Zuzana Šimečková | Törnhult - Wilén | Lancia Delta HF Integrale | Viking Speed Racing | Historic/Lady | +7:31,1 | |
41 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Porsche 911 GT3 | Belga Team | F2/OldBoys | +8:30,2 | |
42 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Citroën C3 WRC '17 | Barum Team | 4WD | +8:54,2 | |
43 | David Březík | D.Březík - Březík | Mitsubishi Lancer Evo X | Bretech Fly Motorsport | 4WD/Junior/Academy | +9:30,8 | |
44 | Jaroslav Kovařík | Chulykanov - Ivaschenko | Fiat Grande Punto S2000 | AMK Humpolec | 4WD | +9:55,7 | |
45 | Jakub Sedláček | Huttunen - Lukka | Citroën C3 WRC '17 | Kronos Racing Team | 4WD/Junior/Academy | +11:23,4 | |
46 | Libor Vyvlečka | Vyvlečka - Palkovič | Škoda Fabia WRC | Dobeš Lužkovice Team | 4WD | +11:45,9 | |
47 | Michaela Odstrčilová | Steer - Hepperle | Škoda Fabia Kit Car | Michel's Racing | F2/Lady | +13:07,8 | |
48 | Vladimír Karlík | Bin Sulayem - Morgan | Toyota Celica Turbo | 4 Rombi Corse | Historic | +13:09,8 | |
49 | Michal Odstrčil | Stohl - Müller | Toyota Corolla WRC | Barum Team | 4WD | +13:20,6 | |
50 | Alice Štěpánková | Štěpánková - Štěpánková | Subaru Impreza WRC | KFC Racing | 4WD/Lady | +21:51,5 | |
51 | Zdeněk Medek | Medek - Hýbner | VW Polo R WRC | Hönig Motorsport | 4WD/OldBoys | +29:18,0 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Martin Karlík | Karlík - Karlíková | Škoda Fabia WRC | Karlík Motorsport | 4WD/Junior | řízení | |
x | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | Škoda Octavia WRC | Michel's Racing | 4WD/Lady | tech. problémy | |
x | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | VW Polo GTI R5 | Belga Team | 4WD/Junior | řízení | |
x | Vít Bobál | Pedersoli - Tomasi | Peugeot 306 Maxi | RC Lukov | F2 | tech. problémy | |
x | Jan Červenka | Alessandrini - Alessandrini | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | tech. problémy | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
7 |
kompletní časy a výsledky (html) | Večerka (Šimon Večerka) | 4 |
startovní listina | Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) | 2 | |
Küzmič (Ondřej Dočkal) | 1 |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Vest Rally Team | 1 | VW | |
2 | Red Bull | 2 | Škoda | |
3 | Doktor Racing | 3 | Peugeot | |
4 | AMK Rudý Říjen | 4 | Hyundai | |
5 | Valachia Racing Team | 5 | Subaru | |
6 | ASport Rally Team | 6 | Lancia | |
7 | Red Bull Junior | 7 | Ford | |
8 | Barum Team |
Po létech, a to po létech v podstatě třech. Viking Rally
se uskutečnila v areálu školy a v přilehlém lese na Podhoří naposledy na jaře
2019, bohužel tuto neúmyslnou pauzu způsobil "slavný covid". Takže velký
návrat na pro někoho oblíbené a pro někoho neoblíbené asfalto-šotolinové tratě
v různých kombinacích. Tento specifický povrchový "miš-maš"
charakterizoval, stejně jako dřív, třetí soutěž letošního Next RC Rally
Championship. 15. ročník se jel poslední květnovou sobotu a obsahoval celkem 7
rychlostních zkoušek. Nezpevněný povrch zde byl hodně vyprahlý, a to místy až
moc, v některých pasážích se závodní speciály často bořily do prachu a moc nepomohl
ani tak trochu neočekávaný déšť. Ten přišel v průběhu rally celkem dvakrát v
podobě rychlých a vydatných přeháněk. Nebylo to však nakonec nic dramatického, co
by ohrozilo chod soutěže, kterou spolu s tradiční partou Nextu s nadšením zastřešoval
jako pořadatel Bohda Sedláček. Skladba jednotlivých erzet pak vycházela z
osvědčeného minulého ročníku a důraz byl kladen zejména na precizní přípravu
tratí - ostatně, jako vždycky. V našlapané
startovní listině bylo 56 soutěžících, a přesto,
že sem tam někdo chyběl,
kvalita byla opět vysoká. Vedoucí borec průběžné
tabulky šampionátu Tomáš Bílek
jun. patřil k nevětším adeptům na zisk prvenství,
nicméně úřadující mistr Šimon
Večerka, jenž je taky vždycky všude favoritem, chtěl letos
konečně rovněž
vyhrát. No a to se mu povedlo. Šimon převzal otěže od
druhé zkoušky a postupně
všem ostatním soupeřům dokazoval, kdo tady bude
letošním Pánem. Po zcela
suverénním výkonu jej pak v cíli zdobil
úctyhodný náskok 51 vteřin na druhého v
pořadí. Tím ovšem nebyl mladý Tom
Bílek, jak by se možná dalo předpokládat.
Tomáš se totiž nechal vtáhnout do bitvy o
zbylá místa na stupních vítězů s
jinými jezdci, kteří předváděli taktéž
parádní sport a dosahovaly velmi kvalitních
časů. Ony občas hrály roli, mimo jiné, i zvolené
pneumatiky, na zdejší podmínky
totiž nebylo snadné najít nějaký funkční
recept. Na druhý "flek" se
poměrně brzy vypracoval "hvozdenský švihák"
Giandomenico Basso a toto
skvělé umístění ho zdobilo i v konečném
účtování. Ke konci soutěže se však
musel se svou Fabií hodně snažit, na nejdelší
šesté vložce se totiž úplně
"zbláznil" Jugoslávec Brane Küzmič, jenž dokonce
zajel na zmíněné RZ
č. 6 nejlepší čas a těsně se přilepil na Bassa. Byla to
až nečekaně dobrá jízda
v podání "Docenta Kuzmy", který po
vyvedeném závěru nakonec skončil
na bronzové pozici o 1,8s za "Bassištěm". Se
stejným rozdílem na
Braneho pak dojel jako čtvrtý Tomáš Bílek
jun., který na "bednu"
prostě tentokrát nestačil - na to by si před závodem
samozřejmě nikdo nevsadil,
ti dva (nebo vlastně tři) před ním jeli totiž jak z partesu.
"Tomík"
ale pořád zůstává v čele "mistráku", byť
jen o jediný bodík před
týmovým kolegou Šimonem. Pátá
příčka zde patřila estonskému rychlíkovi Ottu
Tänakovi, ten sice dlouho usiloval o medailové
umístění a nějakou dobu byl
zapleten do těsných bojů o něj, ke konci mu však
souputníci před ním odskočili.
Jen o 10 sekund zpět za "Ottoslavem" dojel tuto sezónu
zatím parádně
rozzávoděný Gil Panizzi, jenž zase podával velmi
spolehlivé výkony a jednoduše
to "drtil hlava-nehlava, vlasy-nevlasy", co to jen šlo. "Pepek"
dokonce porazil i velice rychlého Davida Vaculíka
odvážejícího si domů triumf
za prvenství mezi juniory. Na osmém místě byl
Klasifikován Ital Rossi s VW
stáje Vest Rally Team, kterážto už po třetí
získala maximum bodů do hodnocení
Team Trophy. Velké "překvápko" se zrodilo na pozici
deváté, tu
obsadil stříbrný junior Vašek Březík, je to
od něj vynikající počin a zaslouží
asi největší chválu ze všech.
Desítku nejlepších pak uzavírala dravkyně z
Austrálie Molly Taylor, jakožto klasicky nejlepší
z Lady, na body se však
vyšvihla až v poslední erzetě na úkor o jedinou
vteřinku pomalejšího vítěze
historiků Volty. Do cíle této náročné
soutěže se dostalo 51 posádek, takže pět
z nich z nějakého důvodu odstoupilo, a taktéž tady bylo
zaznamenáno nemálo
přidělených časů a nejrůznějších problémů,
vesměs s technikou. Junior
Trophy Historic
Trophy F2
Trophy Lady
Trophy Next Academy Hlavní pořadatel soutěže (Bohdan Sedláček):
Brane Küzmič
(Ondřej Dočkal): Tomáš Bílek jun. (Tomáš
Bílek ml.): Ott Tänak (Karel
Bajza): Gilles Panizzi
(Josef Pekař): Molly Taylor
(Martina Pekařová): Giuseppe Volta (Radek
Vymětalík): Alex Bengué (Roman
Kalík): Robert Fryš (Robert
Fryš): Kevin Abbring (Tomáš Bobál): Gibo Fagaso (Radek
Hobza): Freddy Loix (Petr
Matulík): Robert Droogmans
(Martin Berger): Josef Sivík (Aleš
Ticháček): David Březík (David
Březík): Manfred Stohl
(Michal Odstrčil):
Christian Homer
(Team Manager RED BULL a RED BULL JUNIOR): Rudi Šali (Team
Manager DOKTOR RACING): Harald Reitler (Team
Manager AMK RUDÝ ŘÍJEN): Sepp Haider (Team
Manager BARUM TEAM, BARUM TEAM JUNIOR, MICHEL'S RACING): Jean-Pierre
Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM):
"ŠIMONOVA KRASOJÍZDA"
Účastníků ve věku do 15. let se na Podhoří potkalo
celkem 15, z toho trojice byla něžného pohlaví. Systémem start-cíl tentokrát v
pohodě vyhrál "Dejv" Vaculík, který už od začátku diktoval tempo. A po
druhém triumfu teď jasně vede klasifikační tabulku. Loňský šampión a vítěz
minulé The Great Cross Rally Emil Bergkvist je podobně jako David taky vždy aspirantem
na zlatý pohár, Švédovi se ovšem "sypala" technika, když po ztrátě v
RZ 2 zdárně dotahoval, ale potíže s řízením Volkswagenu se pak náhle vrátily a
vystavily mu stopku. Na stříbrném postu se poměrně brzy zabydlel Václav "Valach"
Březík a vydržel na něm až do konce. Svůj bezvadný výkon navíc ozdobil 9. místem
absolutně, což je od tohoto rychle rostoucího mladíka super práce! Tento
rok se daří taky Matyáši Morbicerovi, který už po druhé za sebou dojel na v Junior
Trophy na "bedně", když nyní z jeho povedené jízdy byl bronz. Jen kousek
za ním následoval další kvalitní závodník Brit Rhys Yates s Imprezou. Na
výborné páté příčce se umístila Emma "Playboy-Eliška" Falcón,
následovaná nejrychlejším z Next Academy
Erikem Caisem. Ten jel skutečně
famózně a zaslouží velký obdiv. Nechal za sebou
nakonec i trochu se trápícího
Fina Lappiho, kterého jsme jinak zvyklí vídat
hodně vysoko. Pěkný závod má za
sebou i osmý Nizozemec Abbring, podobně jako další
dravý a velice nadějný
junior Jožka Březík. Do bodované desítky se
vešla ještě stále usměvavější
Charlotta
"Marky" Henningsson s Fiestou rodinné stáje Viking Speed
Racing Přerov.
Na startu bylo tentokráte 12 krásných historických
"kusů". Neúčastnil se (patrně výjimečně) dvojnásobný mistr Grzyb, a
tak se čekalo, kdo že to "vybere". Jména jako Bengué, Volta nebo
Casier budila samozřejmě respekt, ale prosadit se hodlali i ostatní. Velice
brzy se na první pozici "usádlil" skvělý Giuseppe Volta s Lancií,
přísně ho však atakoval Belgičan Casier. Volta to celé nakonec ustál ve svůj
prospěch a Bernd Casier musel vzít za vděk druhou příčkou, i když jen o 9,5s.
Dále to bylo velmi zajímavé, a to nejen v soubojích o pódium, ale i na
ostatních pozicích. Na tu třetí se nakonec prosadil Dan Gargulák, což je v
nastolené konkurenci výborný úspěch. Bronz před tím dlouho okupoval rychlý Ital
Alessandrini, jehož však "Červovská Integrálka" zradila a musel
opustit výsledkovou listinu. Alex Bengué dojel až na místě čtvrtém, neměl svůj
den ani štěstí a k tomu ho taky pozlobila technika. I přesto drží první
"flek" v průběžné tabulce, kde je to ovšem dost našlapané. Do Top 5
se za daných okolnostní vlezl velmi dobře jedoucí nestor Mike Pattison.
Dvoukolek odstartovalo 5. Zcela ve své režii to měl
znovu Venca Arazim a na Podhoří byl jednoznačným vítězem. Jeho nejbližší rival
Gibo Fagaso na něj moc nestačil, tedy krom úvodní RZ, ale aspoň má důležité
body za druhou pozici. Na bronzovém stupínku stanul letos už po druhé Robert Droogmans
s "devětsetjedenáctkou" ovládanou zadním náhonem. Jako čtvrtá skončila
technickými problémy sužovaná Johanna Steer. Ital Pedersoli pak se svým
"Maxíkem" cíl nespatřil.
Tato krásná kategorie měla na startu 8 holek,
dívek, žen,
nebo dam - jak kdo chce. Jako obvykle si pro zlato přijela Molly Taylor
a jasné
bylo i stříbro Emmy Falcón. Tyto dvě děvčata, pokud
nemají potíže, jsou vlastně
výsledkově tak trochu daná. Na ostatních
pozicích je to ovšem vždycky otevřené.
Nyní se na třetí "flíček" vcelku v pohodě
prosadila Švédka Henningsson,
když jí soutěž vyšla na výbornou. Některé
závodnice se malinko trápily, a tak
se na čtvrté příčce dlouho nacházela "Paní
Pekerkele pekele" Ida
Törnhult, v závěrečné zkoušce ji však
přeskočila Karolínka Kalíková. Té se
jinak ale moc celkově nevedlo. Za pátou Idou byla smolařka
Johanna Steer a v
cíli se objevila i Alice Štěpánková.
Bohužel to musela "zabalit"
Catie Munnings, když jí Octavia přestala jaksi fungovat.
Hoši do 11. let si to rozdali ve třech a všichni
zdárně
spatřili cíl této náročné rally. Zcela
suverénně byl tím nejlepším Erik Cais,
který navíc "zařádil" i v mezi celkovými
juniory, ten "ogar"
prostě teďka letěl jak "kameň". Stříbro mezi "Akademiky" si
vyjel dravec David Březík, bronzovou příčku obsadil Jari
Huttunen s velmi
hezkým Citroënem.
Borci ve věku "pade plus" jeli v šesti, když
opět chyběl chromý Trelles. Z počátku to bylo vcelku zajímavé, ve vedení se na
prvních třech vložkách vystřídali tři jezdci, když nejlíp začal Fagaso, pak šel
do čela Arazim a následně "letec" Solberg. Velmi rychle se ale do
popředí vrátil Vašek Arazim a pak už si to uhlídal. Mezi ostatními to však
vřelo i nadále a pořadí se často točilo. Rozhodlo se v podstatě až na dlouhé předposlední
erzetě a na té poslední vlastně trochu taky. Na Vaška z Coyote už nikdo
nestačil, a "Kořének" si po druhé připsal plný počet bodů. Druhý
skončil nestárnoucí "Tattus" Pattison a na bronzovou pozici se na
poslední chvíli prodral "El Matadore" Fagaso na úkor trochu nešťastně
čtvrtého Henninga Solberga. Dál pak následoval "vousman" Droogmans a
po druhé startující Zdeňa Medek.
Ohlasy některých účastíků:
"Takže po třech rokách opět
na Vikingu. Soutěž plná očekávání, ale i dřiny. Po tak dlouhé době se
musely tratě v lese znovu vytvořit, tzn. odtahat větve po kácení
stromů a erzety znovu vyhrabat a zprůjezdnit. Ale i vytahat ten veškerý
matroš od aut nahoru na hřiště je vždy na Vikingu úmorná robota. Za to
velikánské díky celé tlupě ogarů Nexťáků, ale i klučinům z tiskárny. Všici si
řádně mákli. Hodně nám pomohli i samotní jezdci, kteří pomáhali po závodu
snést věci zpět dolů. Díky též Doktůrkovi za vyřízení všech povolení a
papírových věcí a Ivanovi za časomíru. Každopádně nesmím ještě zapomenout
poděkovat všem sponzorům, kteří dodali nějaké ty ceny. No a co říct k samotnému
závodu? Jelikož jsem bohužel musel jenom přihlížet (kvůli úrazu kotníku) a
nemohl se zúčastnit, tak si myslím, že jsme udělali hodně pěknou
rally. Prášilo se za kočárem, střídaly se povrchy a v neposlední řadě i
počasí, což udělalo celou rally dosti zajímavou. Doufám, že jste si náročný
Viking pořádně užili. Za mě veliká spokojenost."
"Tak to byla bomba. Bedna je super počin. Ale nebylo to jednoduché.
Hlavně díky výpadku baterky v RZ 3, kde jsme opravdu hodně ztratili. Avšak v RZ
4, a hlavně ve vítězné RZ 6, jsme si chuť spravili a nakonec to v těsném souboji
dotáhli na celkové třetí místo, což bereme jako velký úspěch. Soutěž je velmi
náročná, a to nejen traťově, ale hlavně přípravou a úklidem. Díky všem za pomoc
a férové souboje. Bohužel únava byla tak velká, že oslava netrvala příliš
dlouho."
"Viking jsem jel letos poprvé a byl jsem nadšený. Krásné tratě, různé
povrchy, které vyžadují změnu jízdního stylu. Výsledek už tak dobrý nebyl,
chvíli jsme laborovali s pneumatikami a v erzetách jsem dělal hodně
chyb. Každopádně jsem si závod užil a těším se na další. Díky pořadatelům za
skvělý závod."
"Na Viking jsem se těšil, ale měl jsem i obavy, jak to
tam bude
vypadat, když se tam už delší dobu nejelo. Závod
pro nás nezačal dobře, jelikož
jsem nechal doma všechny pneu na asfalt, a to se ukázalo
být rozhodující, kdy
jsme na asfaltových RZ dostávali na prdel. Bohužel i RZ s
deštěm, kde jsem
nakonec přezul z ARP na piny, se ukázala jako katastrofa, ale
bylo nás víc... Holt
závod prokaučovaný pneu. Ještě že nás
drží Kuzmič, který jede stále stabilně.
Na příštím závodě to snad bude
lepší a víc potrápíme konkurenci."
"No konečně jsme se po 3 letech dočkali našeho
oblíbeného Vikingu a
mohli jsme se prohánět po super tratích.
Náš výkon docela dobrý, mrzí
nás jen pátá
RZ, kde jsme nasekali moc chyb, i tak jsme se 6. místem velmi
spokojeni."
"V první zkoušce jsme laborovaly s obutím našeho
Peugeota, když jsme konečně trefili správné pneu, začali jsme zrychlovat a
posunuli jsme se na bodovanou pozici, tak pár body jsme dopomohli teamu na
druhé místo."
"Je to tam! Konečně. Na Catru mi vítězství uniklo o
chlup a tentokrát to vyšlo. Viking mám za jednu z nejoblíbenějších lokalit a
možná i proto mi to sedlo hned od začátku. Postupně jsem si začal dělat náskok
a snažil se na předposlední RZ, která byla nejdelší a hřiště dole bylo mokré
vlivem deště, moc neztratit. Naštěstí to byla jenom krátká přeháňka a
poslední RZ, která už osychala, jsem si pohlídal. Díky pořadatelům za
nachystaný závod, bylo to super."
"Závody se mi tentokrát moc nepovedly. Trápily nás technické problémy,
a když to jelo, tak jsem dělal spoustu chyb. Provedeme kontrolu vozu a snad na
dalších závodech to bude mnohem lepší. Radkovi gratuluji k prvnímu místu v
kategorii."
"Viking byl za mě zajímavý a tratě byly dobré. Jediná chyba byla
v autě, první a druhou erzetu auto jelo nějak zvláštně a po dojetí 2. RZ
jsem zjistil, že jsem měl přetočený řemen. Tak jsem vše opravil, tyčky řízení
zalepil, aby se tam nic nezaseklo a jel do dalších rychlostních zkoušek, které už
byly o poznání lepší…."
"Moje premiéra na těžkém Vikingu byla velice vydařená,
všechno mi sedělo, gumy, trať, technika vydržela. Konečně body po delší době a
už se těším do Fryštáku na Žabu, i s novou technikou."
"Naše rozhodnutí startovat na
těžkém Vikingu s dvoukolkou nebylo příliš
šťastné, ale nechtěli jsme to dát "Broněčkovi
Arazimůj" zadarmo. V prašných výjezdech to byl boj
o přežití a oproti
našemu konkurentovi s jakousi "špérou" na
přední nápravě jsme
hrozně ztráceli. Nedal nám šanci a zaslouženě
vyhrál. Parádní souboj to byl
mezi staršími pány, kde se pořadí hodně
přelévalo. My jsme na poslední převážně
asfaltové zkoušce zatáhli a prodrali jsme se na
bronzový stupínek před letce
Šímu. Nakonec jsem spokojen, protože to byla opravdu
náročná rally. Traťově
pěkné, typický Viking, kde prostě najdete všechno
a do sytosti. Velké
poděkování Boďovi, který i přes zraněnou nohu
všechno zvládl skvěle a oživil po
dvouleté přestávce tuto slavnou soutěž."
"U nás velká spokojenost. Vzhledem k naší
momentální sezónní
"nerozjetosti" to dopadlo nad očekávání. Ostatně,
on Viking patří
mezi ty naše oblíbené soutěže, i když letos ty
podmínky byly těžké. Na šotolině
nám Quattro ve výjezdech hrabalo, při sjezdech se to
jaksi "šmýkalo",
no najít na to nějaký recept snad ani nešlo. Ale
bylo to pro všechny stejné,
každý se s těmi nástrahami musel nějak popasovat. Na
asfaltu to bylo naopak
dobré, to jsme se hezky svezli, hlavně při té
mokré erzetě - to jsme si to na
těch historických gumách parádně užívali.
Jakýmsi paradoxem bylo, že vždy, když
jsme z toho měli dobý pocit, tak čas tam moc nebyl a
někteří blízcí soupeři nám
dali. Naopak při zkouškách, kde jsme dost chybovali, nebo
jeli jaksi pomalu,
tak ty dosažené časy proti ostatním byly
slušné. Asi nějaké "erekce"
na slunku nebo co… Z této rally máme
zajímavé jezdecké zážitky, to
svezení tam
bylo, a určitě jsme rádi za to, že se všechno
pořadatelsky povedlo/zvládlo, a
že je Viking konečně zpět. Nakonec nás potěšil i
výsledek, takže za nás - super."
"Viking je zajímavá rally, pro dvoukolky ale
náročná. Na té šotolině to bylo doslova utrpení, auto ve výjezdech hrabalo a
přitom se skoro nehýbalo, byl to chvílama velký boj. Pro "zadokolu"
to prostě tady není. Výsledek máme ale parádní, třetí místo v F2 je na tu
hrůzu skvělé, i když nám pomohly problémy některých soupeřů, nebo přesněji -
hlavně jedné velké soupeřky."
"Tratě super, byly zábavné. Jezdilo se parádně,
když
tedy fungovalo auto. I čas nějaký padl, za který se
člověk nemusel stydět.
Bohužel je tu to obligátní ale, čtyři erzety ze sedmi
bohužel zlobilo auto.
Začalo to řemínkem, pak se vypínalo, že jsem odstartoval
do rychlostky jen
setrvačností a zlobilo celou zkoušku, následoval
zaseklý kamínek no a na závěr
se vyplo úplně a rozjet už se nechtělo, takže VP. Jsem nakonec
rád, že když už
mělo takové trápení být, tak že se to
sešlo v jeden den a tak snad na příští
závod bude vše připravené na 100%. U juniora
fungovalo všechno perfektně, ten
naštěstí žádné problémy
neřešil. Když i po druhé rychlostce ztratil trošku
respektu z kopce, tak se rozjel k super výkonu. Bylo radost
koukat, jak si to
užíval a jak ho to bavilo. Děkujeme za skvělou sobotu."
"Jako jeden z nejmladších můžu říct, že
tohle byla jedna z více
propracovanějších rally. Na shakedownu bylo
důležité nastavit si optimální
výkon, který mi bude vyhovovat v lese i na asfaltu. Na
první erzetu, která byla
cca z 80% na asfaltu, jsem si na doporučení dal pneumatiky
značky Pirelli, ale
jelikož jsem s těmito pneumatikami zatím nikdy nejel, tak jsem
měl velkou
obavu, jestli mi to pojede v lese, ale nakonec jsem zjistil, že to byla
dobrá
volba. Jelikož mám základní podvozek Tamiya XV-01,
který nemá příliš dobrý
rejd, tak technická pasáž v první RZ na asfaltu mi
moc nevyhovovala. V páté
erzetě se mi zasekl klacek v autě, takže mi auto nezatáčelo,
naštěstí přiběhl
táta, se kterým jsme to dali do pořádku, ale mezi
tím mě předjel můj "spolu-Academik"
Jakub Sedláček, ale naštěstí jsem ho pak dohnal a
nakonec jsem v této zkoušce
byl pomalejší jen o 12 sekund. Pak v šesté
erzetě nám počasí nehrálo do karet,
sice na mě moc nepršelo, ale na asfaltu to bylo
zajímavé, protože to hodně
klouzalo, ale moc mi to nevadilo a jel jsem jak pán….
Poslední sedmá erzeta se
jela stejně jako první, takže jsem už věděl jak na to, a kvůli
tomu jsem zajel
hodně dobrý čas, proto jsem byl v této RZ o 38
nejrychlejší, tohle mi hodně
pomohlo dostat se na lepší celkové pořadí.
Na vyhlašování jsem byl hodně
zvědavý, protože jsem se před tím nedíval na
výsledky, takže jsem nevěděl,
kolikátý budu. Nakonec jsem byl 43. z celkového
pořadí a druhý z Academy, takže
jsem si domů odnesl už čtvrtý pohár a druhý za
druhé místo, a taky jsem měl
fotku s legendou Eričkem Caisem. Tenhle závod se mi hodně
líbil a už se moc
těším na další rally ve
Fryštáku."
"Viking byl po pauze dost náročný na techniku, hodně jezdců nedojelo,
nebo mělo "příděl". Samozřejmě jsem měl taky "pětku", tak
mi to trochu připomnělo velkou rally v Polsku, když se jela část v Litvě a taky
tam hodně aut zůstalo..."
Luca Pedersoli (Vít
Bobál):
"Po dlouhé době jsem se chtěl svézt, ale osud byl
proti. Nic mi nešlo a asi to tak mělo být. Pro mě to zde byl první a zároveň
poslední start. Bohužel, dvoukolkáři mají tvrdý chleba. Tak se snad zadaří na
Žabě."
"Basso opět výborný výkon, jen tak dále,
vítězství
se už blíží. Taylorka s Davidem už také
zrychlují a očekáváme od nich další
progres na Forestu. Věříme, že ještě zatopíme
Doktorům v boji o 2. místo v Team
Trophy."
"No nemohu být příliš spokojen. Porazili nás dva
konkurenční týmy a musíme dát do zbytku sezony maximum a sbírat body co to dá.
Po třech titulech po sobě musím po svých chlapcích chtít víc - logicky. Takže
hlavu vzhůru a do boje!!!"
"No není to úžasné? Je to úžasné. Naše týmová
jednička "Frantik " Panizzi opět zabral a další bodíky do týmů jsou
doma, za což mu patří velká pochvala."
"No tentokrát to pro náš team nedopadlo moc dobře.
Čtyři naše posádky měly technické problémy a Kačka ani nespatřila cíl. Ale
musím pogratulovat Kamčovi za druhý "flek" ve třidě, a jsem rád za
bodík do teamu. Samozřejmě musím vyzdvihnout Erička, ten opět ovládl Academku a
předvedl famózní výkon."
"Tak nyní to dopadlo bodově naprázdno, což je velká
škoda. Náš mladý Emil Bergkvist, jenž je schopen jediný dovézt týmové
body, měl už letos po druhé technický problém. Mrzí nás to, samozřejmě mu
unikají i cenné bodíky v juniorech. Mechanici už teď makají na plné
obrátky, aby dovedli to zánovní Polo GTI R5 ke spolehlivosti. Do cíle se
podařilo dojet alespoň našim dvěma belgickým "bardům", a to poměrně
úspěšně, když Loix konečně
letos cosi zajel a vybojoval slušné šesté místo v Historic,
kolega
Droogmans se sice na této trati musel trápit se
zadním náhonem, vyjel si však
další bronz v F2 i dobré umístění v
OldBoys. Tak aspoň něco nás ve stáji
potěšilo. Doufáme, že dál už to bude u
všech našich jezdců jen lepší a
lepší."