Absolutní pořadí | Zlín 23.4. 2023, startujících - 61 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Vít Kutal | Kajetanowicz - Baran | Ford Fiesta R5 | Vest Rally Team | 4WD | 21:21,4 | |
2 | Tomáš Lysák | Lysák - Charvát | Škoda Fabia RS Rally2 | TUX Racing | 4WD | +0:25,9 | |
3 | Tomáš Bílek ml. | Bílek jun. - Bílek | Ford Focus WRC | 2L Competition | 4WD | +0:28,2 | |
4 | Šimon Večerka | Večerka - Večerka | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | +0:56,4 | |
5 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | Peugeot 208 T16 | Red Bull | 4WD/OldBoys | +1:02,0 | |
6 | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | VW Polo GTI R5 | Doktor Racing | 4WD | +1:06,9 | |
7 | Jakub Charvát | Charvát - Lysák | Škoda Fabia RS Rally2 | TUX Racing | 4WD | +1:08,2 | |
8 | David Vaculík | Vaculík - Vaculík | Škoda Fabia R5 | TUX Racing | 4WD | +1:19,7 | |
9 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | +1:20,9 | |
10 | Patrik Šimeček | von Thurn und Taxis - Ettel | Ford Focus WRC | 2L Competition | 4WD | +1:32,6 | |
11 | Jan Viktora | Viktora - Viktora | Škoda Fabia RS Rally2 | Viktora Racing | 4WD | +1:34,7 | |
12 | Václav Březík | V.Březík - Holý | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD | +1:58,0 | |
13 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Playboy Red Racing | 4WD/Lady | +2:03,2 | |
14 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Mini JCW WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +2:08,5 | |
15 | Matyáš Morbicer | Morbicer - Morbicer | Škoda Fabia R5 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +2:08,6 | |
16 | Richard Vávra | Yates - Edmondson | Subaru Impreza WRC | DX Racing | 4WD/Junior | +2:13,3 | |
17 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | Hyundai i20 Coupe WRC | Monster Energy Team | 4WD | +2:20,2 | |
18 | David Březík | D.Březík - Březík | Subaru Impreza WRC | Belga Juniors | 4WD/Junior | +2:20,6 | |
19 | Tomáš Bobal | Abbring - Hostens | Škoda Fabia R5 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +2:34,9 | |
20 | Kamil Sedláček | Casier - Vyncke | Mitsubishi Lancer Evo V | AMK Rudý Říjen | Historic | +2:38,2 | |
21 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Ford Escort Mk I. | Marlboro Dealer Racing | Historic | +2:38,4 | |
22 | Eliška Schwábová | Falcón - González | Subaru Impreza WRC | Belga Team | 4WD/Junior/Lady | +2:40,9 | |
23 | Ondřej Kalík | Fábián - Kaszás | Subaru Impreza WRC | DX Racing | 4WD | +2:49,3 | |
24 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Citroën DS3 WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD/OldBoys | +2:53,5 | |
25 | Petr Bábek | Ojeda - Barrabes | Subaru BRZ | Hroch Rally Team | F2 | +2:54,5 | |
26 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Čamlíkov RallySport Zlín | Historic | +3:03,3 | |
27 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | Peugeot 205 T16 | ASport Rally Team | Historic | +3:21,6 | |
28 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Renault Mégane Maxi | Marlboro Dealer Racing | F2/OldBoys | +3:28,0 | |
29 | Robert Fryš | Urban - Urban | Škoda 130 LR | Tasmania Racing Team | Historic | +3:35,3 | |
30 | Josef Březík | J.Březík - Javora | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD/Junior | +3:37,6 | |
31 | Jan Červenka | Alessandrini - Alessandrini | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | +3:50,5 | |
32 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Škoda Felicia Kit Car | Barum Team | F2 | +3:54,1 | |
33 | Erik Ticháček | Cais - Žáková | Citroën C3 WRC '17 | Barum Team | 4WD/Junior/Academy | +4:19,8 | |
34 | Dominik Zapletal | Llarena - Fernández | Subaru Impreza WRX | Zapa Racing | 4WD | +4:36,3 | |
35 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Škoda Fabia R5 | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +4:54,1 | |
36 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Hyundai i20 Coupe WRC | Schwáb Racing | 4WD | +5:24,4 | |
37 | Jakub Loubal | Loubet - Landais | VW Polo R WRC | Kolokroužek Zlín | 4WD/Junior/Academy | +5:41,5 | |
38 | Petr Šíma | H.Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD/OldBoys | +6:02,5 | |
39 | David Novotný | Novotný - Martinisko | Toyota Yaris GR | Tasmania Racing Team | 4WD | +6:10,7 | |
40 | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | VW Polo GTI R5 | Michel's Racing | 4WD/Lady | +6:27,5 | |
41 | Vít Bobal | Pedersoli - Tomasi | Peugeot 306 Maxi | RC Lukov | F2 | +6:30,6 | |
42 | Pavel Klajbl ml. | Klajbl jun.- Klajbl | Mitsubishi Lancer WRC | Emseko Racing Team | 4WD/Junior | +6:34,2 | |
43 | Jaroslav Kovářík | "Harry Ředitel" - Chulykanov | BMW 2002 | AMK Humpolec | Historic | +7:01,2 | |
44 | David Zapletal | Wagner - Winter | Hyundai i20 Coupe WRC | Zapa Racing | 4WD/Junior/Academy | +7:03,9 | |
45 | Jakub Sedláček | Huttunen - Lukka | Citroën C3 WRC '17 | Belga Juniors | 4WD/Junior/Academy | +7:16,2 | |
46 | Daniel Červenka | Cerrato - Cerri | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic/OldBoys | +7:49,8 | |
47 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Porsche 911 GT3 | Belga Team | F2/OldBoys | +8:39,6 | |
48 | Petr Hanák | Harrach - Wicha | Škoda Octavia Kit Car | AMK Rudý Říjen | F2/OldBoys | +9:02,9 | |
49 | Michal Králík | Králík - Králíková | Lancia Delta HF Integrale | MK Racing | Historic | +9:04,9 | |
50 | Jiří Kutal | Stříteský - Hovorka | Subaru Impreza WRC | Podhoří Racing | 4WD | +9:50,6 | |
51 | Miroslav Loubal | Loubal - Kantor | Subaru Impreza WRC | Kolokroužek Zlín | 4WD | +10:01,5 | |
52 | Michal Odstrčil | Salonen - Müller | Audi Quattro S1 | JZD Slušovice | Historic | +11:09,8 | |
53 | Alice Štěpánková | Štěpánková - Bábek | Subaru Impreza WRC | Hroch Rally Team | 4WD/Lady | +11:24,7 | |
54 | Tomáš Gajdůšek | Aarto - Latsarus | Mitsubishi Lancer Evo X | DX Racing | 4WD | +12:40,9 | |
54 | Jiří Podvala | Wilson - Palmer | Nissan Skyline GT-R | JP Racing | F2/OldBoys | +13:10,6 | |
56 | Alexej Skřivánek | Skřivánek - Skřivánek | Subaru Impreza WRX | Lakos Racing | 4WD/Junior | +13:28,5 | |
57 | Pavel Klajbl | Klajbl - Klajbl | Subaru Impreza WRC | Emseko Racing Team | 4WD | +15:33,3 | |
58 | Zdeněk Medek | Medek - Hýbner | VW Polo R WRC | Hönig Motorsport | 4WD/OldBoys | +16:17,4 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Ondřej Dočkal | Küzmič - Jameson | Citroën C3 WRC '17 | Doktor Racing | 4WD | řízení | |
x | Tomáš Barták | Rossi - Cassina | Ford Focus WRC | 2L Competition | 4WD | řízení | |
x | Ivo Šimeček | Pattison - Watts | Ford Escort RS 1800 | Viking Speed Racing | Historic/OldBoys | rodinné dův. | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
7 |
kompletní časy a výsledky (html) | Kajetanowicz (Vít Kutal) | 5 |
startovní listina | Lysák (Tomáš Lysák) | 1 | |
Večerka (Šimon Večerka) | 1 | ||
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | TUX Racing | 1 | Ford | |
2 | Red Bull | 2 | Škoda | |
3 | 2L Competition | 3 | Peugeot | |
4 | Vest Rally Team | 4 | VW | |
5 | Doktor Racing | 5 | Subaru | |
6 | Viktora Racing | 6 | Mini | |
7 | Valachia Racing Team | 7 | Hyundai | |
8 | Playboy Red Racing | 8 | Mitsubishi |
"KAJTŮV SLAVNÝ NÁVRAT" 22. ročník Caterpillar Rally už v
podstatě tradičně
otevřel sezónu Next RC Rally Championship. A otevřel ji hezky -
krásné počasí,
což koncem dubna nebývává super, byla velká
konkurence, krásné souboje, a v
neposlední řadě klasické rychlostní zkoušky
v počtu 7. Ty doznaly velmi
drobných změn, ale zásadní byl povrch. Dobře
známý kluzký beton v kombinaci s
kamínky a "profláklými" pasážemi ve
sjezdech/výjezdech kde to drží,
byl pro letošek trošku záludnější.
Zhruba týden před závodem v této
parkingo-garážové lokalitě u 21. budovy
Zlínského Kraje proběhl jakýsi jarní
úklid, což lehce rozleštilo ten kluzký
"betónek". No a tak přišly ke
slovu pneumatiky. To co tady dříve jaksi fungovalo, tak
nyní ne, takže se spousta
posádek na začátku rally potrápila. Ona ta pneu
loterie trvala asi tak do 3
erzety, než každý ze soutěžících našel to
správné obutí na svůj vůz. Těch jezdců
a jezdkyň bylo mimochodem na startu hned 61, což je velice
slušné číslo. A to
ještě některé stálice chyběly.
Famózní byla konkurence v absolutním
pořadí.
Takový "nářez" už tady dlouho nebyl. Kompletní
loňská špička (krom
Tänaka) v čele s úřadujícím mistrem
Tomášem Bílkem jun., velmi rychlým
bývalým
šampiónem Šimonem Večerkou a
dalšími, byla tentokráte obohacena ještě o
asi dva
roky nejedoucího Poláka Kajetanowicze, a ještě k
tomu přibyl kvalitní Tom Lysák
a nebo třeba i Honza Viktora. Ti se v Nextu nějakou dobu
neukázali. Ukázali
ovšem nové auta. Škoda Fabia RS Rally2, což bylo
velké oživení. Stejně jako
sestava týmů, která pro letošek doznala
velkých proměn. A to je jen dobře,
nemusí vyhrávat furt jedni a ti samí, třeba 3x
Doktor… Vzniklo i pár řekněme nových
stájí sestavených z takových těch
elitních jezdců, což pro sezónu slibuje
velkou zajímavost. Na Caterpillaru se hrálo o už
zmíněné gumy, takže se
pořadí přelévalo, a to dost. Po každé erzetě bylo
vše jinak. Všechny ale
udivoval a "rozsekával" navrátilec Kajetanowicz. Ten to
vzal celé do
svých polských rukou a všem ostatním prostě
vytíral… zrak. Takovou oblož asi
nikdo nečekal. "Kajto" vyhrál s parádním
náskokem 25 vteřin. Prostě
furt z toho svého lesku nic neztratil. Chvilinku vedl i
několikanásobný mistr
Šimon Večerka, tomu se však nevyhnuly lehké
potíže s technikou, a tak cosi
ztratil. Na druhém místě se postupem času zabydlel Tom
Lysák, tento také navrátilec,
jež to občas "drtil" i v zimním Nextu, byl dobře naladěn stejně
jako
jeho nová Fábie týmu TUX. Tomášovi
ten druhý "flek" vyšel a je zde
naděje, že by to mohlo být velké oživení
šampionátu. "Maestro" Tomáš
Bílek jun. dojel jako třetí chlapík v
pořadí, ovšem bojoval jako lev. Jenže
nová technika zřejmě nebyla to pravé "ořechové",
Tomovi to tam jaksi
významně "rachtalo", podobně jako jeho kolegům ze stáje
"Zwei-liter"
Competition. To bylo zvukově takové DDR. Ale Tomáš
to má v rukách a ví co má
dělat i s "dvoukatktním" Focusem, takže si ten bronz vyjel. Až
tedy
čtvrtý byl klasifikován Šimon "Véča"
jedoucí nově za tým Red Bull,
ale bylo to díky technice. Překvapení se zjevilo na
místě pátém, a to Šimonův
"kolegáček" Pepa Panizzi - Peugeot, Pet Bull,
Pátý, Pořád Perfektní,
Pekelný, Předseda, Prvotně Padesátník
(Ještě jednou gratulujeme Pepíku). To je
nezmar. Vlasy vlály, Panizzi jel jak o dušu, dobře
obuté, a ono to vyšlo. Parádní
Práce Pepčo. Na poslední zkoušce za sebe dokonce
odsunul mladou naději
Bergkvista, jež byl se svým Polem pro letošek
angažován stájí Doktor Racing.
Švédský
závodník už od teď nespadá mezi juniory a
není sám. Je to ovšem velice rychlý
borec, stejně jako nakonec sedmý Kuba Charvát -
výrobce a propagátor podvozku
TUX včetně týmového mangementu. Jakubovi se tady
možná nezadařilo dle představ,
ale jeho chvíle ještě určitě přijdou. Na poslední
RZ se na osmou pozici dostal
bývalý junior David Vaculík, jenž si ze
začátku stěžoval právě na pneumatiky. Do
bodované desítky se vešel italský "krasoň"
Basso, od něhož se asi
čekalo víc, obdobně jako od desátého Taxise. No
ale těch lidí, co mohli být v
elitní Top 10 bylo více, dohromady možná i 20.
Prostě obrovská a až
neuvěřitelná konkurenční "řežba" spojená někdy i
se štěstím v obutí
vozidel. Odstoupily 3 posádky vesměs na techniku - Küzmič,
Rossi, Pattison.
Mimochodem Brane Küzmič přerušil sérii 41
bodovaných umístění… Junior
Trophy Historic
Trophy F2
Trophy Lady
Trophy Next Academy Old Boys 50+
Kajetan
Kajetanowicz (Vít Kutal): Gilles Panizzi
(Josef Pekař): Jakub Charvát (Jakub
Charvát): Albert von Thurn und
Taxis (Patrik Šimeček): Molly Taylor (Martina
Pekařová): David Březík
(David Březík): Kevin Abbring
(Tomáš Bobal): Bernd Casier
(Kamil Sedláček): Gustavo Trelles
(Bohdan Sedláček): Alex Bengué (Roman
Kalík): Gibo Fagaso (Radek
Hobza): Josef Urban (Robert
Fryš): Josef Sivík (Aleš
Ticháček): Karolína Kalíková
(Karolínka Kalíková): Luca Pedersoli
(Vít Bobal): Ernst Harrach (Petr Hanák): Manfred Stohl
(Michal Odstrčil): Robert Droogmans
(Martin Berger):
Kuba Charvát (Team
Manager TUX RACING): Christian Homer
(Team Manager RED BULL a RED BULL JUNIOR): Franco Paiero
(Team Manager MARLBORO DEALER RACING): Jean-Pierre
Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM a BELGA JUNIORS):
Mladých soutěžících bylo na
startu 14. Některé stálice
ze špičky už pro svůj věk opustili tuhle protěžovanou kategorii,
například
David Vaculík, Emil Bergkvist, nebo Vašek Březík -
samí rychlý jezdci, kteří
již nějakou dobu bojují především v tom
absolutním pořadí. A tak se
"mistrovská vrátka" otevřela dalším
adeptům. Nejvíce favorizovaným
byl Matyáš Morbicer, který již v zimním
šampionátu dobře "řádil". A
zhostil se toho naplno, když po první erzetě figuroval dokonce
na celkovém
šestém místě - klobouček dolů, ten ogara fakt
umí. Z juniorů byl samozřejmě
nejrychlejší, ale ve třetí zkoušce se
vloudila chybička kvůli technickému
problému a přišel pád pořadím. Tím
se tak na první pozici ocitl David Březík,
bývalý Academik, od něhož to bylo neuvěřitelné
překvapení - v tom pozitivním. "Maty"
Morbicer však notně dotahoval a vrátil se do
vedení. Záhy se ale jeho závada na
Fabii opakovala a byla to pochopitelně zase ztráta.
Mezitím velice zrychlil
Rhys Yates, o jehož kvalitách není pochyb a vyhoupl se na
první
"fléček". Bylo to hodně vyrovnané, když časové
rozdíly mezi první
čtveřicí byly do 5 sekund. No a byl to velký nářez
do poslední RZ, když po ní
se na první příčku dostal známý "Pan
Véčko" Esapekka Lappi. To byl
senzační počin a toto prvenství má mezi juniory
určitě svou váhu. Navíc za ním
dojel na stříbrném postu jeho stájový
kolega Matyáš Morbicer o pouhých 0,1s! O
čtyři vteřinky skončil jako bronzový Brit Yates. No letos to
vypadá na pořádnou
vyrovnanost mezi všemi hochy a i dívkami do 15. let.
Nová a nadějná akvizice
týmu Belga Juniors David Březík bral nakonec místo
čtvrté, ale tady je
hmatatelný velký předpoklad i na
vyšší pozice. Na pátém postu dojel
rovněž
nadějný borec Kevin Abbring, Holanďan však radši
šotolinu, takže i s ním se
musí na dalších rally určitě počítat. Jako
šestá dojela do cíle velmi
progresivně se zlepšující Emma Falcón,
kterou stálo penalizované trefení brány
lepší umístění mezi juniory. Sedmý
byl Jožka Březík, taktéž rychle to rostoucí
závodník. Za ním byl v pořadí Erik Cais
jako nejlepší z "Academky",
však on Eriček není už dávno žádné
"ořezávátko" a umí využít svých
nasbíraných zkušeností.
Devátá dojela talentovaná Kája
Kalíková a elitní
desítku uzavíral překvapivě rychlý Francouz Loubet
spadající do Next Academy.
Krásné historické
exponáty ozdobily startovní listinu
s počtem 11 "kusů". Tato kategorie aspoň nemusí řešit
pneumatiky, jež
jsou předepsané, takže podmínky měli všichni
stejně nastavené. Úřadující
šampión Giuseppe Volta se představil s
parádním Peugeotem 205 T16 E2, ale v
průběhu rally si stěžoval na nevhodně zvolený podvozek a jeho
nastavení, takže
úřadovali jiní. Ono těch adeptů na čelní
příčky je zase letos dost. V podstatě
po celou soutěž probíhal bratrovražedný souboj mezi
Grzybem a Casierem.
Belgický pilot Mitsubishi začal nejlépe, ovšem
časem jej přespurtoval Polák
Grzyb s nádherným Fordem Escort Mk.I. Rozdíl mezi
oběma byl však stále malý, navíc
na jízdu, kterou oba "Sedláčci" předváděli, byla
opravdu radost
pohledět. Až v poslední rychlostní zkoušce se
podařilo Berndu Casierovi svého
mladšího bráchu přeskočit a po fantastické
bitvě si zopakoval první místo z
loňska. "Cejsí" je tak trochu specialistou na tuto soutěž, vždy
se mu
zde dařilo a má na kontě už několik triumfů včetně
absolutních. Grzegorz Grzyb
prohrál jen o pouhou 1 desetinku sekundy, což je možná
rozdíl jedné zatáčky -
no a těch bylo na "Catru" nespočet. Po vlažnějším
začátku se na třetí
"flek" prokousal zkušený Alex Bengué s
obligátní Celicou, ovšem o ten
bronz usilovalo více jezdců a Francouz z toho nakonec
vyšel nejlíp. Jako čtvrtý
byl klasifikován mistr Volta, a do TOP 5 se vlezl novic
této kategorie Urban,
jež to pořadí hodně provětrával a dokonce byl chvilku i
třetí. To se dá považovat
za skvělé oživení Historiků okořeněné
krásnou a osvětlenou Škodou 130 LR v
rukou tohoto závodníka. Ital Alessandrini skončil
šestý, ale i on se dá řadit
do té špičky. Jeho chvilky jistě přijdou hlavně na
šotolinách. Sedmým v cíli
byl "Harry Ředitel" s novým BMW 2002, jenž bylo v průběhu
soutěže
postupně "odlehčováno", což zapříčinil
"super-kvalitní´"
lexan o tloušťce papíru… Osmý dojel "Cerv"
Cerrato s tradiční Lancií
Delta HF Integrale, stejný vůz pilotoval také
devátý Michal Králík, jemuž se
ovšem nevyhnuly technické problémy,
poslední bod za 10. místo si připsal
"cigaretový zemědělec a tudíž i pěstitel tabáku"
(dříve Stohl) s
hezkou Audinou. Slavný Mike Pattison po havárii a
ulomené spojovačce řízení
musel odstoupit, ve stejné chvíli pak dostal informaci
pro rychlý návrat domů
kvůli nějaké rodinné (technické)
záležitosti.
Ve dvoukolkách se představilo 7
účastníků, a to chyběl
vicemistr Arazim. Nechyběl však úřadující
"maestro" Gibo Fagaso.
Konkurence byla tentokrát velká a zatím to
vypadá, že to bude pokračovat i na
dalších závodech. Do F2 se vrátil
trojnásobný šampión Jožka Sivík,
jenž byl
největším favoritem. Plány mu -a taky všem
dalším - překazil Enrique García
Ojeda, který disponoval kvalitními pneu a soutěž mu
prostě sedla. Tento Španěl
tudíž nečekaně vyhrál. Na malou chvilinku se ve
vedení ocitl i další zástupce
tohoto "horkokrevného" státu Gialberto Fagaso. Tomu se s
klasickým
Méganem dařilo a chvíli byl Ojedovi na dostřel. Postupem
času se ale soustředil
na druhé místo, zezadu jej totiž zkoušel atakovat
Jožka Sivík. Vykrystalizované
pořadí se časem ustálilo, což platilo taky na
ostatních příčkách, nejen na
"bedně". Stříbro bral tedy nestor Fagaso, bronzovým
"dvoukolkářem" se stal Pepa Sivík. Solidní
výkon předvedl čtvrtý Luca
Pedersoli s "třistašestkou" a novým podvozkem, jenž mu
očividně sedí.
Pátý byl Belgičan Robert Droogmans vodící
"zadokolku" Porsche
tentokrát nově v šedivých barvách. Nedaleko
za ním dojel Hrabě Ernst Harrach s
kitovou Octávií, který chvílemi
předváděl až neuvěřitelně rychlý pohyb za svým
vozidlem. Klasifikaci F2 pak uzavřel Malcolm Wilson, který
přešel z Historiků
do této kategorie, jež mu více vyhovuje.
Holek startovalo 5, což je proti zvyklostem docela málo,
některé totiž absentovaly. Samozřejmé vítězství si vyjela Australanka Molly
Taylor a je to dle historie její jubilejní 50. výhra v Lady Trophy. Ovšem chvilinku
se o něj musela obávat. Totiž až nečekaně rychlá byla španělská krasotinka Emma
Falcón a dlouho se držela "Taylorce" na dostřel v řádu jen pár
sekund. Vznikl z toho vlastně takový nenápadný souboj. Nakonec se však
"Emmča Eliška" musela smířit se stříbrem, ukázala však, že by
neporazitelnou multišampiónku Molly mohla ohrozit! Bronz si domů odvážela
nenápadná Karolínka Kalíková, jež si tento post s přehledem hlídala od startu
až do cíle. Na pozici čtvrté skončila Catie Munnings s novým Polem, pátou
příčku pak obsadila Alice "Hrochová" Štěpánková.
Kluci ve věku do 11. let se objevili 4. Není to málo, ale
možná se čekalo o něco více. Někteří bývalí Akademici už totiž nejsou
Akademiky, tak jak to při růstu chodí. Nejvíc favorizovaný byl Erik Cais, který
se svým Citroënem rozhodně nezklamal a vcelku s přehledem si domů odvážel maximální
bodový zisk. Stříbro bral překvapivě rychlý Pierre-Louis Loubet, na to že mladý
Francouz toho ještě tolik neodjezdil, tak to byl bezvadný výkon. Třetím v cíli
byl šikovný Rakušan "Davídek" Wagner, jen o 12s za ním pak skončil perspektivní
Fin Jari Huttunen.
Old Boys borců se představilo 10. To je vysoké číslo, ovšem
to se dá čekat - juniorů lehce ubývá a "OldBoysáčků" lehce přibývá. Takže
letos tam někteří zase přiskočili, no a jedním z nich je i obávaný
"Předseda" Gil Panizzi. U něj se s tím prvenstvím vlastně už tak
nějak počítá, což "Pepson" potvrdil a s velkým náskokem vyhrál.
Předpokládá se, že tak tomu bude po celou sezónu. Druhý "flek" si
jasně vyjel Gustavo Trelles, jehož pro tentokrát opustily technické problémy a
byla to navíc solidní jízda. Na bronzu dojel Gibo Fagaso s "eFdvojkou"
a doplnil tak svého kolegu stáje Marlboro na "bedně". Čtvrtý byl
klasifikován Henning "Letec" Solberg, do pětice nejlepších se vešel i
nováček této kategorie Dario Cerrato s historickou Deltou. Za ním pak skončil
belgický "vousáč" Droogmans, v pořadí pak následovali Harrach, Wilson
a Zdeňa Medek.
Ohlasy některých účastíků:
Hlavní pořadatel soutěže (Petr Matulík):
"Tak letos jsme meteorologickým
rosničkám připlatili a hned to bylo znát. Jsme velmi rádi, že to počasí proti
loňsku bylo pěkné, hned to bylo celé pohodovější. A to jsme pro jistotu
časoměřiče Ivana schovali mimo ty nepříjemné foukací zóny, což ocenil. Malinko
se tak změnil dojezd do cíle, takže zas to bylo lehce jiné jak minule, navíc se
podařilo zrealizovat takovou řekněme novou poslední erzetu, jež měla kladný
ohlas, podobně jako většina přichystaných úseků. Za to jsem jako pořadatel
velice rád. Vždy je snaha to udělat tak, aby se lidi svezli a líbilo se jim to,
a když se to aspoň zčásti vydaří, tak to člověka potěší. Každopádně děkuji všem
klukům z Nextu, a taky těm co se z řad soutěžících či doprovodů jakkoli
podíleli a aktivně zapojili, jak při chystání, tak potom při úklidu materiálu.
Díky taky všem sponzorům za hodnotné příspěvky do cen - především firmám Vest,
Sabe a Vitar. Samozřejmě poděkování směřuje i Ivanovi, a v neposlední řadě Míši
Sedláčkové za perfektní spolupráci při vyhlašování."
"Parádní závody, všechno vyšlo. Auto jsem doma pořádně nachystal, aby
na něm bylo všechno v pořádku. Přece jen když člověk jede po roce závod, tak
nechce, aby v půlce závodu skončil na technický problém. Podařilo se mi ho i
dobře nastavit, tudíž to bylo jen o rukách. Klouzavé rovné povrchy, kde se jede
na čistotu a je třeba hlídat si stopu mě dost baví, proto jsem si i vybral
tento závod. Jde vidět, že se jede dobrá palba. Stačilo ve druhé a třetí RZ
trochu polevit a hned jsem dostal od konkurence oblož. Pak jsem si to
přenastavil v hlavě a už to šlo. Dopadlo to nejlíp jak mohlo. Děkuju všem za
parádní závody a za souboje."
"Letošní Caterpillar byl super, tratě nám seděly. S 5. místem naprostá
spokojenost, tak vysoko v této konkurenci jsme se fakt nečekali. Peťa letos
obstaral i super počasí, takže za nás A1 neděle."
"Závod byl organizačně zvládnutý na jedničku, jako vždy. Do závodu
jsem nenastupoval s moc velkými ambicemi. Cíl byl získat alespoň nějaké body. I
když mě tento povrch příliš nevyhovuje, byl jsem schopný se v průběhu závodu
pohybovat okolo 5. místa. Bohužel v závěru rally jsem vlastními chybami ztratil
několik sekund a propadl se na sedmé místo. Nejvíce jsem bojoval s Pepou
Pekařem a byl to pěkný souboj."
"Na Caterpillar jsem se letos po super zimní sezóně dost těšil, v
posledních pár letech se mi tu dařilo a já doufal, že na to i letos navážu. Na
první dvě zkoušky jsem obul sedany jako minulý rok, což se ovšem ukázalo jako
chyba, časy nebyly zrovna nejhorší, ale mně ta jízda vůbec nebavila a ani moc
nešla, takže jsem na zbylé vložky nasadil piny a hnedka to bylo pocitově lepší.
10. místo celkově jsou body a to se počítá. Díky za super tratě."
"Ze začátku závodu jsme bojovali s pneu, které jsme na poslední erzetu
vyměnili a zajeli jsme konečně slušný čas. Po závodu byla zjištěna závada na
diferenciálu, v dílnách Playboy Red Racing se už pracuje na odstranění závady,
aby jsme na Great Cross byli ve 100% kondici."
"Jelikož jsem Caterpillar Rally jel už po druhé, tak
jsem již věděl, co mě přibližně čeká. Na první RZ jsem si nasadil úplně novou
sadu pneumatik Schumacher a po odjetí první RZ jsem zjistil, že to byla správná
volba. Auto bylo krásně ovladatelné a vše fungovalo výborně. Byl jsem velice
překvapený s mým výsledkem. Na předposlední RZ jsem si vyměnil pneumatiky,
protože ty které jsem do teď měl, už byly hodně sjeté, ale hned po startu RZ
jsem zjistil, že to byl špatný nápad. Tak jsem se z 2. místa
v Juniorech propadl až na 4. místo a tím byla bedna pro mě již snem. I
přes tuto nemilou zkušenost jsem si Caterpillar Rally hodně užil a již se moc
těším na další."
"I když byl závod skvěle připravený, nějak jsem čekal že se posunu
výkonnostně výše, ale kluzké povrchy mi prostě nevoní. Snad se mi bude více
dařit na dalších závodech a hlavně na šotolině."
"Před sezónou jsme provedli
kompletní generálku vozu, která byla dokončena den před závodem, tudíž nebyl
čas ani na nějaké testování. Při shakedownu auto fungovalo parádně, a tak to
bylo i při závodě. Byla to nádherná soutěž plná přetahování s Grzybem o
desetiny vteřiny. Po půli závodu nám začal postupně ujíždět a časový rozdíl
navýšil na 3,5 vteřiny před posledním měřeným testem. Chtěli jsme Grzyba ještě
potrápit a nevzdat se bez boje, tak jsme zkusili opět
"Tak konečně
závody venku na čerstvém vzduchu. Katr. Hladký a uklouzaný povrch střídající se
s drsným povrchem, který dovolí i tvrdé průjezdy zatáčkami, které by sis na
jinačím povrchu nemohl dovolit. Prostě paráda. Docela jsem se těšil. Technika
konečně nezklamala a ani já jsem nenadělal moc chyb. Umístění na mě solidní, organizace
skvělá, tratě dobře postavené, tak akorát běhavé, a i počasí vyšlo. Takže za mě
velká spokojenost."
"Po zimní pauze opět začala nová sezóna. Nabité startovní pole
naznačovalo pěkně souboje. Na novou sezónu jsem si připravil nový
podvozek. Byla to velká změna a než jsem si na to zvyknul, tak jsem byl na 5.
místě. Ale v třetí RZ jsem už začal zajíždět pěkně časy a už se bojovalo o
vteřinky. Nakonec jsem dojel na pěkném 3. místě v kategorii Historik. Kamilovi
gratuluji k vítězství v Historicích."
"Letošní Caterpillar se vydařil
ve všech směrech. Všechno si dokonale sedlo,
nádherné počasí, nepamatuji se že
by to bylo v garážích na tričko. Rekordní počet
startujících, krásné tratě,
parádní
souboje, když především junioři a historici předvedli
neuvěřitelné bitvy, prostě
ideální začátek sezony. Já jsem se snažil
tlačit od první zkoušky a měl jsem z
jízdy dobrý pocit. Technika držela a tak to byl
zážitek. To že budeme do půlky
závodu bojovat o vítězství ve dvoukolkách
jsem tedy opravdu
nečekal. Podařilo se nám porazit výborného
Aldu Sivíka a brát stříbro, což
je velký úspěch. Teď mám ale velké dilema s
jakým autem pojedeme Great, protože
s předohrabem je to tam těžké a já chci obstát i
v Old Boys, kde jsme
průběžně třetí. Petříkovi díky za skvělou
organizaci, byl to jeden s nejlepších
Catrů, co pamatuji."
"Závod to byl krásný, auto bylo připraveno, soupeři byly připraveni a
mohlo se odstartovat. Auto za celý závod nezradilo, jen jsem se snažil si nějak
pohrát v nastavení ve vysílačce a to byla chyba, ale nakonec jsem se umístil na
krásném 5. místě."
"Nemám prostě tento povrch v oblibě a vyrážel jsem s
cílem užít si to a hlavně dojet. No fakt mi to nešlo, ale cíl jsem spatřil. Za
mě je i spokojenost s juniorem. Neodjel to špatně, nedostatky byly v nastavení
auta, ale prostě jsem to tu stále nevychytal. Každopádně moc děkuji
pořadatelské bandě za fajnovou neděli a i za ceny."
"Super závody a taky pěkné počasí. Sice to trochu klouzalo, ale přišlo
mi to míň než loni. Děkuji za závody."
"V první řadě chci moc poděkovat mistrovi Kuba
Charvát a firmě TUX za
postavení nového podvozku. Mám radost z
této nové techniky a zároveň velký
respekt. Závod byl skvěle nachystaný, ale nějak nejsem
kamarád s tímto kluzkým
povrchem. Všichni měli stejné podmínky, takže
vše ok. Po projetí prvních metrů
erzety jsem ztratil auto z dohledu a najednou jsem zjistil, že
musím začít já
autu stíhat fyzicky. Tak nějak jsem závod dokončil,
protože chci letos maximálně
poznat novou techniku. Už se těším na šotolinu,
kde si zkusím podvozek, který
je pro tento povrch stavěný. Tento závodní rok
budu mít hlavně testovací, ale
dílčí zlepšení budu brát
všemi deseti. Ahojte na příštím
závodě v lese na Great
Crossu."
"Za nás pohoda závod. Konečně vyšlo počasí. Pořadatelsky opět na
jedničku. Náš Kiteček šlapal jak hodinky, takže s výsledkem jsme spokojeni.
Velká gratulace naší nové posile do týmu Casierovi k vítězství v Historicich."
"Jelikož garáže nejsou můj oblíbený závod, tak jsem tam jel jen tak si
zajezdit. To, že budu bodovat jsem ani nedoufal, ale podařilo se urvat jeden
bod, který zajišťuje jistotu panáčka na závěrečném večírku, a votom to je."
"Pro nás tato soutěž moc není, zadní náhon prostě na
tomto povrchu klouže a je to boj. I když tratě byly dobré a vesměs široké,
takže jakési svezeníčko bylo. Hlavně vyšlo počasí a byla dobrá atmosféra, pěkně
to odsýpalo a závod se celkově vydařil. Výsledek neřešíme, tady navíc byla
slušná konkurence, takže to líp nešlo. Už se těšíme na šotolinku."
"Po jistě rekordních 41 závodech na bodech v řadě přišlo něco co
jednou přijít muselo. Konec této skvostné série. Zlomená spojovačka řízení při
malém doteku se špulkou nás vyřadila ze závodu, který se nám traťově velmi
líbil. A zrovna v RZ, která byla pocitově velmi dobrá. Smutek zavládl na celém
Balkánu..."
"První start továrního týmu TUX-racing na
Nextu a
hned vítězství. Co víc si přát? Lysmen jel
luxusně a vybojoval si parádní
druhou příčku v celkovém pořadí. Jakub a David si
rozdělili sedmou a osmou
příčku a věřím, že tady je prostor pro
zlepšení. Každopádně to byli důležité
body. I celkově pro výrobce podvozků TUX RC Rally Racing
závod dopadl nad
očekávání. Druhého Tomáše
Lysáka doplnil na bedně třetím místem
Tomáš Bílek
ml., který se teprve sžívá s novou technikou.
Sedmý Jakub, devátý Basso. Čtyři
podvozky TUX v TOP10. Desítka utekla Honzovi Viktorovi o 2 s.
Davidovi
Březíkovi patří krásná 18. příčka v
celkovém pořadí a 4. pozice v Juniorech,
ale ambice v průběhu závodu byla bedna, která bohužel
utekla špatnou volbou
pneu v předposlední RZ. Tomáš Bobal dojel jako
pátý Junior. Třetí místo v
kategorii Historic vybojoval Roman Kalík. S podvozkem TUX ve
verzi 2WD se
teprve učí Bobin a zajel čtvrtou příčku ve
dvoukolkách."
"Po titulu ze zimního šampionátu jsme do
naší první velké
sezóny šli ve stejném složení a bylo
nám jasné, že na velké sezóně to bude
mnohem těžší. Tom Bílek nasadil novou techniku a
bez příprav a testů vstoupil
rovnou do soutěže, jenže v nepřítomnosti "génia na
všechny problémy s
autem" Toma Bílka staršího byla souhra s novou
technikou náročná, on ten
stroj "sypal" tak 80 km/h, a i přes rady týmového
stratéga Standy
Řezáče stahovat jeden určitý trim na vysílači,
nebyl znát žádný rozdíl ve
výkonu, ale jak se pak ukázalo, onen trim byla brzda a
Tom tak celý závod odjel
na 100% plynu. Ale i přes to vše je 3. místo
neskutečný počin a do dalších
závodů super výhledy na další výhry.
Albertovi to letos nějak nešlo, ranní
problémy s rušením na shakedownu a
špatná volba gum, doprovázená
nemastnou-neslanou rychlostí, znamenala 10. místo, ale
důležité body do týmů. Za
to Rossi měl velmi mizerný závod, porucha hned na 1.
vložce a následné
odstoupení na stejný problém je velmi
smolné, Valentinovo auto toho má asi již "hafo"
a čeká ho už tížená údržba, nebo pohřeb, to
se ještě uvidí. Tým si odváží 3.
místo a jde se bojovat dál do lesů, kde se může toho
dít mnoho."
"Bohužel pouze se dvěma jezdci jsme se chtěli poprat
o body do letos velmi nabité týmové soutěže. Avšak během čtvrté vložky se
zredukoval počet jezdců v soutěži na jednoho. Naše nová akvizice ze Švédska
prokázala, proč jsme o ni tolik stáli v našich garážích. Sám Emil tak vybojoval
páté místo pro DR, což lze považovat za úspěch. Avšak Great taky asi jenom ve
dvou."
"Pěkné 2. místo pro team po hubených letech - jsme
spokojeni. Šimon měl smůlu, ale prokázal, že je jeden z nejrychlejších jezdců
na trati. Panizzi svou rychlostí překvapil všechny, včetně sebe. Basso si zvyká
na nový podvozek a je jen otázkou času, kdy pořádně zrychlí. PS: Po tomto
závodě již máme na kontě v historických tabulkách 1000 bodů. Těšíme se na Great
Cross, kde doufejme načneme druhý tisíc bodů vítězstvím..."
"Pro náš tým
začala sezona úspěšně. "Gříbek" s novým Fordem svedl bratrovražednou
bitvu s Casierem a podlehl mu o setinky až ve finálové zkoušce. Tento souboj
byl ozdobou celé soutěže a oba protagonisté si ho náležitě užívali. Gustávo
zajel taky velmi pěkně a odměnou mu bylo stříbro v Old Boys. Fagaso se prosadil
mezi dvoukolkami, když skončil druhý a mezi staršími kluky bral bronz. Našim
pilotům se vyhnuli technické problémy i jezdecké chyby, a tak můžeme být
nadmíru spokojeni."
"Tak my jsme pro letošek udělali několik týmových
změn a opět vsadili na mládí. No a nestačili jsme se
chvílemi divit - ovšem
pozitivně. Všichni mile překvapili. Kvalitního
Bergkvista, který vzal angažmá
jinde, nahradila velmi nadějná juniorka Emma Falcón a
nutno dodat, že naplno.
Eliška podala fantastický výkon, dokonce nějakou
dobu časově stíhala slavné "Taylorce",
což je až udivující. Jen tak dál Eli…!
Možná škoda trefeného cíle, ale to se
při rally občas stává, my jen doufáme, že to
"Falcónka" nebude řešit
vodkou jako její ruský bratr… Jinak Loix pro
pořadatelské povinnosti už
tradičně nestartoval, jeho krajan Droogmans se s novým Porsche
vůbec neztratil
a vyjel si v nastolené konkurenci F2 slušné
páté místo. Za znovuobnovený
juniorský tým nás nově reprezentovali David
Březík a Jari Huttunen. David
trochu řádil už v zimě, ale nyní doslova zazářil,
když za jistých okolností
dokonce chvíli vedl mezi všemi juniory! Nakonec se ale
bohužel musel sklonit
před o cosi zkušenějšími a bylo z toho
čtvrté místo. Nicméně na to, že ten
klučina byl donedávna Akademik, je to velice skvělý
výkon i výsledek. Fin
Huttunen taky bojoval jak lev, jel výborně, mezi Academy bral
sice až nepopulární
čtvrtou příčku - oni ti kluci jsou tam však
vyrovnaní a jedou prakticky stejně,
což bylo na tratích vidět. Jeho chvíle ještě
přijdou, a to velice brzy, nebojte
se. Každopádně u nás panuje spokojenost.
Mládí vpřed."