Výsledky
XXII. Caterpillar Rally 2023

 Absolutní pořadí  Zlín 23.4. 2023, startujících - 61 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Vít Kutal Kajetanowicz - Baran Ford Fiesta R5 Vest Rally Team 4WD 21:21,4
2 Tomáš Lysák Lysák - Charvát Škoda Fabia RS Rally2 TUX Racing 4WD +0:25,9
3 Tomáš Bílek ml.  Bílek jun. - Bílek Ford Focus WRC 2L Competition 4WD +0:28,2
4 Šimon Večerka  Večerka - Večerka Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +0:56,4
5 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal Peugeot 208 T16 Red Bull 4WD/OldBoys +1:02,0
6 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Polo GTI R5 Doktor Racing 4WD +1:06,9
7 Jakub Charvát Charvát - Lysák Škoda Fabia RS Rally2 TUX Racing 4WD +1:08,2
8 David Vaculík Vaculík - Vaculík Škoda Fabia R5 TUX Racing 4WD +1:19,7
9 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +1:20,9
10 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Ettel Ford Focus WRC 2L Competition 4WD +1:32,6
11 Jan Viktora Viktora - Viktora Škoda Fabia RS Rally2 Viktora Racing 4WD +1:34,7
12 Václav Březík V.Březík - Holý Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD +1:58,0
13 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Lady +2:03,2
14 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Mini JCW WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +2:08,5
15 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +2:08,6
16 Richard Vávra Yates - Edmondson Subaru Impreza WRC DX Racing 4WD/Junior +2:13,3
17 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov Hyundai i20 Coupe WRC Monster Energy Team 4WD +2:20,2
18 David Březík D.Březík - Březík Subaru Impreza WRC Belga Juniors 4WD/Junior +2:20,6
19 Tomáš Bobal Abbring - Hostens Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +2:34,9
20 Kamil Sedláček Casier - Vyncke Mitsubishi Lancer Evo V AMK Rudý Říjen Historic +2:38,2
21 David Sedláček Grzyb - Mazur Ford Escort Mk I. Marlboro Dealer Racing Historic +2:38,4
22 Eliška Schwábová Falcón - González Subaru Impreza WRC Belga Team 4WD/Junior/Lady +2:40,9
23 Ondřej Kalík Fábián - Kaszás Subaru Impreza WRC DX Racing 4WD +2:49,3
24 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD/OldBoys +2:53,5
25 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Subaru BRZ Hroch Rally Team F2 +2:54,5
26 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +3:03,3
27 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Peugeot 205 T16 ASport Rally Team Historic +3:21,6
28 Radek Hobza Fagaso - Moya Renault Mégane Maxi Marlboro Dealer Racing F2/OldBoys +3:28,0
29 Robert Fryš Urban - Urban Škoda 130 LR Tasmania Racing Team Historic +3:35,3
30 Josef Březík J.Březík - Javora Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD/Junior +3:37,6
31 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +3:50,5
32 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda Felicia Kit Car Barum Team F2 +3:54,1
33 Erik Ticháček Cais - Žáková Citroën C3 WRC '17 Barum Team 4WD/Junior/Academy +4:19,8
34 Dominik Zapletal Llarena - Fernández Subaru Impreza WRX Zapa Racing 4WD +4:36,3
35 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Škoda Fabia R5 Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +4:54,1
36 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Hyundai i20 Coupe WRC Schwáb Racing 4WD +5:24,4
37 Jakub Loubal Loubet - Landais VW Polo R WRC Kolokroužek Zlín 4WD/Junior/Academy +5:41,5
38 Petr Šíma H.Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/OldBoys +6:02,5
39 David Novotný Novotný - Martinisko Toyota Yaris GR Tasmania Racing Team 4WD +6:10,7
40 Michaela Sedláčková Munnings - Evans VW Polo GTI R5 Michel's Racing 4WD/Lady +6:27,5
41 Vít Bobal Pedersoli - Tomasi Peugeot 306 Maxi RC Lukov F2 +6:30,6
42 Pavel Klajbl ml. Klajbl jun.- Klajbl Mitsubishi Lancer WRC Emseko Racing Team 4WD/Junior +6:34,2
43 Jaroslav Kovářík "Harry Ředitel" - Chulykanov BMW 2002 AMK Humpolec Historic +7:01,2
44 David Zapletal Wagner - Winter Hyundai i20 Coupe WRC Zapa Racing 4WD/Junior/Academy +7:03,9
45 Jakub Sedláček Huttunen - Lukka Citroën C3 WRC '17 Belga Juniors 4WD/Junior/Academy +7:16,2
46 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic/OldBoys +7:49,8
47 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2/OldBoys +8:39,6
48 Petr Hanák Harrach - Wicha Škoda Octavia Kit Car AMK Rudý Říjen F2/OldBoys +9:02,9
49 Michal Králík Králík - Králíková Lancia Delta HF Integrale MK Racing Historic +9:04,9
50 Jiří Kutal Stříteský - Hovorka Subaru Impreza WRC Podhoří Racing 4WD +9:50,6
51 Miroslav Loubal Loubal - Kantor Subaru Impreza WRC Kolokroužek Zlín 4WD +10:01,5
52 Michal Odstrčil Salonen - Müller Audi Quattro S1 JZD Slušovice Historic +11:09,8
53 Alice Štěpánková Štěpánková - Bábek Subaru Impreza WRC Hroch Rally Team 4WD/Lady +11:24,7
54 Tomáš Gajdůšek Aarto - Latsarus Mitsubishi Lancer Evo X DX Racing 4WD +12:40,9
54 Jiří Podvala Wilson - Palmer Nissan Skyline GT-R JP Racing F2/OldBoys +13:10,6
56 Alexej Skřivánek Skřivánek - Skřivánek Subaru Impreza WRX Lakos Racing 4WD/Junior +13:28,5
57 Pavel Klajbl Klajbl - Klajbl Subaru Impreza WRC Emseko Racing Team 4WD +15:33,3
58 Zdeněk Medek Medek - Hýbner VW Polo R WRC Hönig Motorsport 4WD/OldBoys +16:17,4

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Citroën C3 WRC '17 Doktor Racing 4WD řízení
x Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Focus WRC 2L Competition 4WD řízení
x Ivo Šimeček Pattison - Watts Ford Escort RS 1800 Viking Speed Racing Historic/OldBoys rodinné dův.

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
7
kompletní časy a výsledky (html) Kajetanowicz (Vít Kutal) 5
startovní listina Lysák (Tomáš Lysák) 1
Večerka (Šimon Večerka) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  TUX Racing 1  Ford
2  Red Bull 2  Škoda
3  2L Competition 3  Peugeot
4  Vest Rally Team 4  VW
5  Doktor Racing 5  Subaru
6  Viktora Racing 6  Mini
7  Valachia Racing Team 7  Hyundai
8  Playboy Red Racing 8  Mitsubishi






"KAJTŮV SLAVNÝ NÁVRAT"

 

22. ročník Caterpillar Rally už v podstatě tradičně otevřel sezónu Next RC Rally Championship. A otevřel ji hezky - krásné počasí, což koncem dubna nebývává super, byla velká konkurence, krásné souboje, a v neposlední řadě klasické rychlostní zkoušky v počtu 7. Ty doznaly velmi drobných změn, ale zásadní byl povrch. Dobře známý kluzký beton v kombinaci s kamínky a "profláklými" pasážemi ve sjezdech/výjezdech kde to drží, byl pro letošek trošku záludnější. Zhruba týden před závodem v této parkingo-garážové lokalitě u 21. budovy Zlínského Kraje proběhl jakýsi jarní úklid, což lehce rozleštilo ten kluzký "betónek". No a tak přišly ke slovu pneumatiky. To co tady dříve jaksi fungovalo, tak nyní ne, takže se spousta posádek na začátku rally potrápila. Ona ta pneu loterie trvala asi tak do 3 erzety, než každý ze soutěžících našel to správné obutí na svůj vůz. Těch jezdců a jezdkyň bylo mimochodem na startu hned 61, což je velice slušné číslo. A to ještě některé stálice chyběly. Famózní byla konkurence v absolutním pořadí. Takový "nářez" už tady dlouho nebyl. Kompletní loňská špička (krom Tänaka) v čele s úřadujícím mistrem Tomášem Bílkem jun., velmi rychlým bývalým šampiónem Šimonem Večerkou a dalšími, byla tentokráte obohacena ještě o asi dva roky nejedoucího Poláka Kajetanowicze, a ještě k tomu přibyl kvalitní Tom Lysák a nebo třeba i Honza Viktora. Ti se v Nextu nějakou dobu neukázali. Ukázali ovšem nové auta. Škoda Fabia RS Rally2, což bylo velké oživení. Stejně jako sestava týmů, která pro letošek doznala velkých proměn. A to je jen dobře, nemusí vyhrávat furt jedni a ti samí, třeba 3x Doktor… Vzniklo i pár řekněme nových stájí sestavených z takových těch elitních jezdců, což pro sezónu slibuje velkou zajímavost.

Na Caterpillaru se hrálo o už zmíněné gumy, takže se pořadí přelévalo, a to dost. Po každé erzetě bylo vše jinak. Všechny ale udivoval a "rozsekával" navrátilec Kajetanowicz. Ten to vzal celé do svých polských rukou a všem ostatním prostě vytíral… zrak. Takovou oblož asi nikdo nečekal. "Kajto" vyhrál s parádním náskokem 25 vteřin. Prostě furt z toho svého lesku nic neztratil. Chvilinku vedl i několikanásobný mistr Šimon Večerka, tomu se však nevyhnuly lehké potíže s technikou, a tak cosi ztratil. Na druhém místě se postupem času zabydlel Tom Lysák, tento také navrátilec, jež to občas "drtil" i v zimním Nextu, byl dobře naladěn stejně jako jeho nová Fábie týmu TUX. Tomášovi ten druhý "flek" vyšel a je zde naděje, že by to mohlo být velké oživení šampionátu. "Maestro" Tomáš Bílek jun. dojel jako třetí chlapík v pořadí, ovšem bojoval jako lev. Jenže nová technika zřejmě nebyla to pravé "ořechové", Tomovi to tam jaksi významně "rachtalo", podobně jako jeho kolegům ze stáje "Zwei-liter" Competition. To bylo zvukově takové DDR. Ale Tomáš to má v rukách a ví co má dělat i s "dvoukatktním" Focusem, takže si ten bronz vyjel. Až tedy čtvrtý byl klasifikován Šimon "Véča" jedoucí nově za tým Red Bull, ale bylo to díky technice. Překvapení se zjevilo na místě pátém, a to Šimonův "kolegáček" Pepa Panizzi - Peugeot, Pet Bull, Pátý, Pořád Perfektní, Pekelný, Předseda, Prvotně Padesátník (Ještě jednou gratulujeme Pepíku). To je nezmar. Vlasy vlály, Panizzi jel jak o dušu, dobře obuté, a ono to vyšlo. Parádní Práce Pepčo. Na poslední zkoušce za sebe dokonce odsunul mladou naději Bergkvista, jež byl se svým Polem pro letošek angažován stájí Doktor Racing. Švédský závodník už od teď nespadá mezi juniory a není sám. Je to ovšem velice rychlý borec, stejně jako nakonec sedmý Kuba Charvát - výrobce a propagátor podvozku TUX včetně týmového mangementu. Jakubovi se tady možná nezadařilo dle představ, ale jeho chvíle ještě určitě přijdou. Na poslední RZ se na osmou pozici dostal bývalý junior David Vaculík, jenž si ze začátku stěžoval právě na pneumatiky. Do bodované desítky se vešel italský "krasoň" Basso, od něhož se asi čekalo víc, obdobně jako od desátého Taxise. No ale těch lidí, co mohli být v elitní Top 10 bylo více, dohromady možná i 20. Prostě obrovská a až neuvěřitelná konkurenční "řežba" spojená někdy i se štěstím v obutí vozidel. Odstoupily 3 posádky vesměs na techniku - Küzmič, Rossi, Pattison. Mimochodem Brane Küzmič přerušil sérii 41 bodovaných umístění…

 

Junior Trophy
Mladých soutěžících bylo na startu 14. Některé stálice ze špičky už pro svůj věk opustili tuhle protěžovanou kategorii, například David Vaculík, Emil Bergkvist, nebo Vašek Březík - samí rychlý jezdci, kteří již nějakou dobu bojují především v tom absolutním pořadí. A tak se "mistrovská vrátka" otevřela dalším adeptům. Nejvíce favorizovaným byl Matyáš Morbicer, který již v zimním šampionátu dobře "řádil". A zhostil se toho naplno, když po první erzetě figuroval dokonce na celkovém šestém místě - klobouček dolů, ten ogara fakt umí. Z juniorů byl samozřejmě nejrychlejší, ale ve třetí zkoušce se vloudila chybička kvůli technickému problému a přišel pád pořadím. Tím se tak na první pozici ocitl David Březík, bývalý Academik, od něhož to bylo neuvěřitelné překvapení - v tom pozitivním. "Maty" Morbicer však notně dotahoval a vrátil se do vedení. Záhy se ale jeho závada na Fabii opakovala a byla to pochopitelně zase ztráta. Mezitím velice zrychlil Rhys Yates, o jehož kvalitách není pochyb a vyhoupl se na první "fléček". Bylo to hodně vyrovnané, když časové rozdíly mezi první čtveřicí byly do 5 sekund. No a byl to velký nářez do poslední RZ, když po ní se na první příčku dostal známý "Pan Véčko" Esapekka Lappi. To byl senzační počin a toto prvenství má mezi juniory určitě svou váhu. Navíc za ním dojel na stříbrném postu jeho stájový kolega Matyáš Morbicer o pouhých 0,1s! O čtyři vteřinky skončil jako bronzový Brit Yates. No letos to vypadá na pořádnou vyrovnanost mezi všemi hochy a i dívkami do 15. let. Nová a nadějná akvizice týmu Belga Juniors David Březík bral nakonec místo čtvrté, ale tady je hmatatelný velký předpoklad i na vyšší pozice. Na pátém postu dojel rovněž nadějný borec Kevin Abbring, Holanďan však radši šotolinu, takže i s ním se musí na dalších rally určitě počítat. Jako šestá dojela do cíle velmi progresivně se zlepšující Emma Falcón, kterou stálo penalizované trefení brány lepší umístění mezi juniory. Sedmý byl Jožka Březík, taktéž rychle to rostoucí závodník. Za ním byl v pořadí Erik Cais jako nejlepší z "Academky", však on Eriček není už dávno žádné "ořezávátko" a umí využít svých nasbíraných zkušeností. Devátá dojela talentovaná Kája Kalíková a elitní desítku uzavíral překvapivě rychlý Francouz Loubet spadající do Next Academy.

Historic Trophy
Krásné historické exponáty ozdobily startovní listinu s počtem 11 "kusů". Tato kategorie aspoň nemusí řešit pneumatiky, jež jsou předepsané, takže podmínky měli všichni stejně nastavené. Úřadující šampión Giuseppe Volta se představil s parádním Peugeotem 205 T16 E2, ale v průběhu rally si stěžoval na nevhodně zvolený podvozek a jeho nastavení, takže úřadovali jiní. Ono těch adeptů na čelní příčky je zase letos dost. V podstatě po celou soutěž probíhal bratrovražedný souboj mezi Grzybem a Casierem. Belgický pilot Mitsubishi začal nejlépe, ovšem časem jej přespurtoval Polák Grzyb s nádherným Fordem Escort Mk.I. Rozdíl mezi oběma byl však stále malý, navíc na jízdu, kterou oba "Sedláčci" předváděli, byla opravdu radost pohledět. Až v poslední rychlostní zkoušce se podařilo Berndu Casierovi svého mladšího bráchu přeskočit a po fantastické bitvě si zopakoval první místo z loňska. "Cejsí" je tak trochu specialistou na tuto soutěž, vždy se mu zde dařilo a má na kontě už několik triumfů včetně absolutních. Grzegorz Grzyb prohrál jen o pouhou 1 desetinku sekundy, což je možná rozdíl jedné zatáčky - no a těch bylo na "Catru" nespočet. Po vlažnějším začátku se na třetí "flek" prokousal zkušený Alex Bengué s obligátní Celicou, ovšem o ten bronz usilovalo více jezdců a Francouz z toho nakonec vyšel nejlíp. Jako čtvrtý byl klasifikován mistr Volta, a do TOP 5 se vlezl novic této kategorie Urban, jež to pořadí hodně provětrával a dokonce byl chvilku i třetí. To se dá považovat za skvělé oživení Historiků okořeněné krásnou a osvětlenou Škodou 130 LR v rukou tohoto závodníka. Ital Alessandrini skončil šestý, ale i on se dá řadit do té špičky. Jeho chvilky jistě přijdou hlavně na šotolinách. Sedmým v cíli byl "Harry Ředitel" s novým BMW 2002, jenž bylo v průběhu soutěže postupně "odlehčováno", což zapříčinil "super-kvalitní´" lexan o tloušťce papíru… Osmý dojel "Cerv" Cerrato s tradiční Lancií Delta HF Integrale, stejný vůz pilotoval také devátý Michal Králík, jemuž se ovšem nevyhnuly technické problémy, poslední bod za 10. místo si připsal "cigaretový zemědělec a tudíž i pěstitel tabáku" (dříve Stohl) s hezkou Audinou. Slavný Mike Pattison po havárii a ulomené spojovačce řízení musel odstoupit, ve stejné chvíli pak dostal informaci pro rychlý návrat domů kvůli nějaké rodinné (technické) záležitosti. 

F2 Trophy
Ve dvoukolkách se představilo 7 účastníků, a to chyběl vicemistr Arazim. Nechyběl však úřadující "maestro" Gibo Fagaso. Konkurence byla tentokrát velká a zatím to vypadá, že to bude pokračovat i na dalších závodech. Do F2 se vrátil trojnásobný šampión Jožka Sivík, jenž byl největším favoritem. Plány mu -a taky všem dalším - překazil Enrique García Ojeda, který disponoval kvalitními pneu a soutěž mu prostě sedla. Tento Španěl tudíž nečekaně vyhrál. Na malou chvilinku se ve vedení ocitl i další zástupce tohoto "horkokrevného" státu Gialberto Fagaso. Tomu se s klasickým Méganem dařilo a chvíli byl Ojedovi na dostřel. Postupem času se ale soustředil na druhé místo, zezadu jej totiž zkoušel atakovat Jožka Sivík. Vykrystalizované pořadí se časem ustálilo, což platilo taky na ostatních příčkách, nejen na "bedně". Stříbro bral tedy nestor Fagaso, bronzovým "dvoukolkářem" se stal Pepa Sivík. Solidní výkon předvedl čtvrtý Luca Pedersoli s "třistašestkou" a novým podvozkem, jenž mu očividně sedí. Pátý byl Belgičan Robert Droogmans vodící "zadokolku" Porsche tentokrát nově v šedivých barvách. Nedaleko za ním dojel Hrabě Ernst Harrach s kitovou Octávií, který chvílemi předváděl až neuvěřitelně rychlý pohyb za svým vozidlem. Klasifikaci F2 pak uzavřel Malcolm Wilson, který přešel z Historiků do této kategorie, jež mu více vyhovuje.

Lady Trophy
Holek startovalo 5, což je proti zvyklostem docela málo, některé totiž absentovaly. Samozřejmé vítězství si vyjela Australanka Molly Taylor a je to dle historie její jubilejní 50. výhra v Lady Trophy. Ovšem chvilinku se o něj musela obávat. Totiž až nečekaně rychlá byla španělská krasotinka Emma Falcón a dlouho se držela "Taylorce" na dostřel v řádu jen pár sekund. Vznikl z toho vlastně takový nenápadný souboj. Nakonec se však "Emmča Eliška" musela smířit se stříbrem, ukázala však, že by neporazitelnou multišampiónku Molly mohla ohrozit! Bronz si domů odvážela nenápadná Karolínka Kalíková, jež si tento post s přehledem hlídala od startu až do cíle. Na pozici čtvrté skončila Catie Munnings s novým Polem, pátou příčku pak obsadila Alice "Hrochová" Štěpánková.

Next Academy
Kluci ve věku do 11. let se objevili 4. Není to málo, ale možná se čekalo o něco více. Někteří bývalí Akademici už totiž nejsou Akademiky, tak jak to při růstu chodí. Nejvíc favorizovaný byl Erik Cais, který se svým Citroënem rozhodně nezklamal a vcelku s přehledem si domů odvážel maximální bodový zisk. Stříbro bral překvapivě rychlý Pierre-Louis Loubet, na to že mladý Francouz toho ještě tolik neodjezdil, tak to byl bezvadný výkon. Třetím v cíli byl šikovný Rakušan "Davídek" Wagner, jen o 12s za ním pak skončil perspektivní Fin Jari Huttunen.

Old Boys 50+
Old Boys borců se představilo 10. To je vysoké číslo, ovšem to se dá čekat - juniorů lehce ubývá a "OldBoysáčků" lehce přibývá. Takže letos tam někteří zase přiskočili, no a jedním z nich je i obávaný "Předseda" Gil Panizzi. U něj se s tím prvenstvím vlastně už tak nějak počítá, což "Pepson" potvrdil a s velkým náskokem vyhrál. Předpokládá se, že tak tomu bude po celou sezónu. Druhý "flek" si jasně vyjel Gustavo Trelles, jehož pro tentokrát opustily technické problémy a byla to navíc solidní jízda. Na bronzu dojel Gibo Fagaso s "eFdvojkou" a doplnil tak svého kolegu stáje Marlboro na "bedně". Čtvrtý byl klasifikován Henning "Letec" Solberg, do pětice nejlepších se vešel i nováček této kategorie Dario Cerrato s historickou Deltou. Za ním pak skončil belgický "vousáč" Droogmans, v pořadí pak následovali Harrach, Wilson a Zdeňa Medek.

 

 

 
Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Petr Matulík):
"Tak letos jsme meteorologickým rosničkám připlatili a hned to bylo znát. Jsme velmi rádi, že to počasí proti loňsku bylo pěkné, hned to bylo celé pohodovější. A to jsme pro jistotu časoměřiče Ivana schovali mimo ty nepříjemné foukací zóny, což ocenil. Malinko se tak změnil dojezd do cíle, takže zas to bylo lehce jiné jak minule, navíc se podařilo zrealizovat takovou řekněme novou poslední erzetu, jež měla kladný ohlas, podobně jako většina přichystaných úseků. Za to jsem jako pořadatel velice rád. Vždy je snaha to udělat tak, aby se lidi svezli a líbilo se jim to, a když se to aspoň zčásti vydaří, tak to člověka potěší. Každopádně děkuji všem klukům z Nextu, a taky těm co se z řad soutěžících či doprovodů jakkoli podíleli a aktivně zapojili, jak při chystání, tak potom při úklidu materiálu. Díky taky všem sponzorům za hodnotné příspěvky do cen - především firmám Vest, Sabe a Vitar. Samozřejmě poděkování směřuje i Ivanovi, a v neposlední řadě Míši Sedláčkové za perfektní spolupráci při vyhlašování
."

 
 

Kajetan Kajetanowicz (Vít Kutal):
"Parádní závody, všechno vyšlo. Auto jsem doma pořádně nachystal, aby na něm bylo všechno v pořádku. Přece jen když člověk jede po roce závod, tak nechce, aby v půlce závodu skončil na technický problém. Podařilo se mi ho i dobře nastavit, tudíž to bylo jen o rukách. Klouzavé rovné povrchy, kde se jede na čistotu a je třeba hlídat si stopu mě dost baví, proto jsem si i vybral tento závod. Jde vidět, že se jede dobrá palba. Stačilo ve druhé a třetí RZ trochu polevit a hned jsem dostal od konkurence oblož. Pak jsem si to přenastavil v hlavě a už to šlo. Dopadlo to nejlíp jak mohlo. Děkuju všem za parádní závody a za souboje."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Letošní Caterpillar byl super, tratě nám seděly. S 5. místem naprostá spokojenost, tak vysoko v této konkurenci jsme se fakt nečekali. Peťa letos obstaral i super počasí, takže za nás A1 neděle."

Jakub Charvát (Jakub Charvát):
"Závod byl organizačně zvládnutý na jedničku, jako vždy. Do závodu jsem nenastupoval s moc velkými ambicemi. Cíl byl získat alespoň nějaké body. I když mě tento povrch příliš nevyhovuje, byl jsem schopný se v průběhu závodu pohybovat okolo 5. místa. Bohužel v závěru rally jsem vlastními chybami ztratil několik sekund a propadl se na sedmé místo. Nejvíce jsem bojoval s Pepou Pekařem a byl to pěkný souboj."

Albert von Thurn und Taxis (Patrik Šimeček):
"Na Caterpillar jsem se letos po super zimní sezóně dost těšil, v posledních pár letech se mi tu dařilo a já doufal, že na to i letos navážu. Na první dvě zkoušky jsem obul sedany jako minulý rok, což se ovšem ukázalo jako chyba, časy nebyly zrovna nejhorší, ale mně ta jízda vůbec nebavila a ani moc nešla, takže jsem na zbylé vložky nasadil piny a hnedka to bylo pocitově lepší. 10. místo celkově jsou body a to se počítá. Díky za super tratě."

Molly Taylor (Martina Pekařová):
"Ze začátku závodu jsme bojovali s pneu, které jsme na poslední erzetu vyměnili a zajeli jsme konečně slušný čas. Po závodu byla zjištěna závada na diferenciálu, v dílnách Playboy Red Racing se už pracuje na odstranění závady, aby jsme na Great Cross byli ve 100% kondici."

David Březík (David Březík):
"Jelikož jsem Caterpillar Rally jel už po druhé, tak jsem již věděl, co mě přibližně čeká. Na první RZ jsem si nasadil úplně novou sadu pneumatik Schumacher a po odjetí první RZ jsem zjistil, že to byla správná volba. Auto bylo krásně ovladatelné a vše fungovalo výborně. Byl jsem velice překvapený s mým výsledkem. Na předposlední RZ jsem si vyměnil pneumatiky, protože ty které jsem do teď měl, už byly hodně sjeté, ale hned po startu RZ jsem zjistil, že to byl špatný nápad. Tak jsem se z 2. místa v Juniorech propadl až na 4. místo a tím byla bedna pro mě již snem. I přes tuto nemilou zkušenost jsem si Caterpillar Rally hodně užil a již se moc těším na další."

Kevin Abbring (Tomáš Bobal):
"I když byl závod skvěle připravený, nějak jsem čekal že se posunu výkonnostně výše, ale kluzké povrchy mi prostě nevoní. Snad se mi bude více dařit na dalších závodech a hlavně na šotolině."

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"Před sezónou jsme provedli kompletní generálku vozu, která byla dokončena den před závodem, tudíž nebyl čas ani na nějaké testování. Při shakedownu auto fungovalo parádně, a tak to bylo i při závodě. Byla to nádherná soutěž plná přetahování s Grzybem o desetiny vteřiny. Po půli závodu nám začal postupně ujíždět a časový rozdíl navýšil na 3,5 vteřiny před posledním měřeným testem. Chtěli jsme Grzyba ještě potrápit a nevzdat se bez boje, tak jsme zkusili opět přidat výkon, využít zkušeností z předešlých ročníků a vložit se do toho na maximum. Nakonec to vyšlo o 0,1s na první místo. Byl to super závod plný adrenalinu, nervů, ale hlavně parádního závodění se všemi soupeři. Už se těšíme na další soutěž."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"Tak konečně závody venku na čerstvém vzduchu. Katr. Hladký a uklouzaný povrch střídající se s drsným povrchem, který dovolí i tvrdé průjezdy zatáčkami, které by sis na jinačím povrchu nemohl dovolit. Prostě paráda. Docela jsem se těšil. Technika konečně nezklamala a ani já jsem nenadělal moc chyb. Umístění na mě solidní, organizace skvělá, tratě dobře postavené, tak akorát běhavé, a i počasí vyšlo. Takže za mě velká spokojenost."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Po zimní pauze opět začala nová sezóna. Nabité startovní pole naznačovalo pěkně souboje. Na novou sezónu jsem si připravil nový podvozek. Byla to velká změna a než jsem si na to zvyknul, tak jsem byl na 5. místě. Ale v třetí RZ jsem už začal zajíždět pěkně časy a už se bojovalo o vteřinky. Nakonec jsem dojel na pěkném 3. místě v kategorii Historik. Kamilovi gratuluji k vítězství v Historicích."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Letošní Caterpillar se vydařil ve všech směrech. Všechno si dokonale sedlo, nádherné počasí, nepamatuji se že by to bylo v garážích na tričko. Rekordní počet startujících, krásné tratě, parádní souboje, když především junioři a historici předvedli neuvěřitelné bitvy, prostě ideální začátek sezony. Já jsem se snažil tlačit od první zkoušky a měl jsem z jízdy dobrý pocit. Technika držela a tak to byl zážitek. To že budeme do půlky závodu bojovat o vítězství ve dvoukolkách jsem tedy opravdu nečekal. Podařilo se nám porazit výborného Aldu Sivíka a brát stříbro, což je velký úspěch. Teď mám ale velké dilema s jakým autem pojedeme Great, protože s předohrabem je to tam těžké a já chci obstát i v Old Boys, kde jsme průběžně třetí. Petříkovi díky za skvělou organizaci, byl to jeden s nejlepších Catrů, co pamatuji."

Josef Urban (Robert Fryš):
"Závod to byl krásný, auto bylo připraveno, soupeři byly připraveni a mohlo se odstartovat. Auto za celý závod nezradilo, jen jsem se snažil si nějak pohrát v nastavení ve vysílačce a to byla chyba, ale nakonec jsem se umístil na krásném 5. místě."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Nemám prostě tento povrch v oblibě a vyrážel jsem s cílem užít si to a hlavně dojet. No fakt mi to nešlo, ale cíl jsem spatřil. Za mě je i spokojenost s juniorem. Neodjel to špatně, nedostatky byly v nastavení auta, ale prostě jsem to tu stále nevychytal. Každopádně moc děkuji pořadatelské bandě za fajnovou neděli a i za ceny."

Karolína Kalíková (Karolínka Kalíková):
"Super závody a taky pěkné počasí. Sice to trochu klouzalo, ale přišlo mi to míň než loni. Děkuji za závody."

Luca Pedersoli (Vít Bobal):
"V první řadě chci moc poděkovat mistrovi Kuba Charvát a firmě TUX za postavení nového podvozku. Mám radost z této nové techniky a zároveň velký respekt. Závod byl skvěle nachystaný, ale nějak nejsem kamarád s tímto kluzkým povrchem. Všichni měli stejné podmínky, takže vše ok. Po projetí prvních metrů erzety jsem ztratil auto z dohledu a najednou jsem zjistil, že musím začít já autu stíhat fyzicky. Tak nějak jsem závod dokončil, protože chci letos maximálně poznat novou techniku. Už se těším na šotolinu, kde si zkusím podvozek, který je pro tento povrch stavěný. Tento závodní rok budu mít hlavně testovací, ale dílčí zlepšení budu brát všemi deseti. Ahojte na příštím závodě v lese na Great Crossu."

Ernst Harrach (Petr Hanák):
"Za nás pohoda závod. Konečně vyšlo počasí. Pořadatelsky opět na jedničku. Náš Kiteček šlapal jak hodinky, takže s výsledkem jsme spokojeni. Velká gratulace naší nové posile do týmu Casierovi k vítězství v Historicich."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Jelikož garáže nejsou můj oblíbený závod, tak jsem tam jel jen tak si zajezdit. To, že budu bodovat jsem ani nedoufal, ale podařilo se urvat jeden bod, který zajišťuje jistotu panáčka na závěrečném večírku, a votom to je."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Pro nás tato soutěž moc není, zadní náhon prostě na tomto povrchu klouže a je to boj. I když tratě byly dobré a vesměs široké, takže jakési svezeníčko bylo. Hlavně vyšlo počasí a byla dobrá atmosféra, pěkně to odsýpalo a závod se celkově vydařil. Výsledek neřešíme, tady navíc byla slušná konkurence, takže to líp nešlo. Už se těšíme na šotolinku."

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Po jistě rekordních 41 závodech na bodech v řadě přišlo něco co jednou přijít muselo. Konec této skvostné série. Zlomená spojovačka řízení při malém doteku se špulkou nás vyřadila ze závodu, který se nám traťově velmi líbil. A zrovna v RZ, která byla pocitově velmi dobrá. Smutek zavládl na celém Balkánu..."

 
 

Kuba Charvát (Team Manager TUX RACING):
"První start továrního týmu TUX-racing na Nextu a hned vítězství. Co víc si přát? Lysmen jel luxusně a vybojoval si parádní druhou příčku v celkovém pořadí. Jakub a David si rozdělili sedmou a osmou příčku a věřím, že tady je prostor pro zlepšení. Každopádně to byli důležité body. I celkově pro výrobce podvozků TUX RC Rally Racing závod dopadl nad očekávání. Druhého Tomáše Lysáka doplnil na bedně třetím místem Tomáš Bílek ml., který se teprve sžívá s novou technikou. Sedmý Jakub, devátý Basso. Čtyři podvozky TUX v TOP10. Desítka utekla Honzovi Viktorovi o 2 s. Davidovi Březíkovi patří krásná 18. příčka v celkovém pořadí a 4. pozice v Juniorech, ale ambice v průběhu závodu byla bedna, která bohužel utekla špatnou volbou pneu v předposlední RZ. Tomáš Bobal dojel jako pátý Junior. Třetí místo v kategorii Historic vybojoval Roman Kalík. S podvozkem TUX ve verzi 2WD se teprve učí Bobin a zajel čtvrtou příčku ve dvoukolkách."

Patrik Love (Team Manager 2L COMPETITION):
"Po titulu ze zimního šampionátu jsme do naší první velké sezóny šli ve stejném složení a bylo nám jasné, že na velké sezóně to bude mnohem těžší. Tom Bílek nasadil novou techniku a bez příprav a testů vstoupil rovnou do soutěže, jenže v nepřítomnosti "génia na všechny problémy s autem" Toma Bílka staršího byla souhra s novou technikou náročná, on ten stroj "sypal" tak 80 km/h, a i přes rady týmového stratéga Standy Řezáče stahovat jeden určitý trim na vysílači, nebyl znát žádný rozdíl ve výkonu, ale jak se pak ukázalo, onen trim byla brzda a Tom tak celý závod odjel na 100% plynu. Ale i přes to vše je 3. místo neskutečný počin a do dalších závodů super výhledy na další výhry. Albertovi to letos nějak nešlo, ranní problémy s rušením na shakedownu a špatná volba gum, doprovázená nemastnou-neslanou rychlostí, znamenala 10. místo, ale důležité body do týmů. Za to Rossi měl velmi mizerný závod, porucha hned na 1. vložce a následné odstoupení na stejný problém je velmi smolné, Valentinovo auto toho má asi již "hafo" a čeká ho už tížená údržba, nebo pohřeb, to se ještě uvidí. Tým si odváží 3. místo a jde se bojovat dál do lesů, kde se může toho dít mnoho."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Bohužel pouze se dvěma jezdci jsme se chtěli poprat o body do letos velmi nabité týmové soutěže. Avšak během čtvrté vložky se zredukoval počet jezdců v soutěži na jednoho. Naše nová akvizice ze Švédska prokázala, proč jsme o ni tolik stáli v našich garážích. Sám Emil tak vybojoval páté místo pro DR, což lze považovat za úspěch. Avšak Great taky asi jenom ve dvou."

Christian Homer (Team Manager RED BULL a RED BULL JUNIOR):
"Pěkné 2. místo pro team po hubených letech - jsme spokojeni. Šimon měl smůlu, ale prokázal, že je jeden z nejrychlejších jezdců na trati. Panizzi svou rychlostí překvapil všechny, včetně sebe. Basso si zvyká na nový podvozek a je jen otázkou času, kdy pořádně zrychlí. PS: Po tomto závodě již máme na kontě v historických tabulkách 1000 bodů. Těšíme se na Great Cross, kde doufejme načneme druhý tisíc bodů vítězstvím..."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Pro náš tým začala sezona úspěšně. "Gříbek" s novým Fordem svedl bratrovražednou bitvu s Casierem a podlehl mu o setinky až ve finálové zkoušce. Tento souboj byl ozdobou celé soutěže a oba protagonisté si ho náležitě užívali. Gustávo zajel taky velmi pěkně a odměnou mu bylo stříbro v Old Boys. Fagaso se prosadil mezi dvoukolkami, když skončil druhý a mezi staršími kluky bral bronz. Našim pilotům se vyhnuli technické problémy i jezdecké chyby, a tak můžeme být nadmíru spokojeni."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM a BELGA JUNIORS):
"Tak my jsme pro letošek udělali několik týmových změn a opět vsadili na mládí. No a nestačili jsme se chvílemi divit - ovšem pozitivně. Všichni mile překvapili. Kvalitního Bergkvista, který vzal angažmá jinde, nahradila velmi nadějná juniorka Emma Falcón a nutno dodat, že naplno. Eliška podala fantastický výkon, dokonce nějakou dobu časově stíhala slavné "Taylorce", což je až udivující. Jen tak dál Eli…! Možná škoda trefeného cíle, ale to se při rally občas stává, my jen doufáme, že to "Falcónka" nebude řešit vodkou jako její ruský bratr… Jinak Loix pro pořadatelské povinnosti už tradičně nestartoval, jeho krajan Droogmans se s novým Porsche vůbec neztratil a vyjel si v nastolené konkurenci F2 slušné páté místo. Za znovuobnovený juniorský tým nás nově reprezentovali David Březík a Jari Huttunen. David trochu řádil už v zimě, ale nyní doslova zazářil, když za jistých okolností dokonce chvíli vedl mezi všemi juniory! Nakonec se ale bohužel musel sklonit před o cosi zkušenějšími a bylo z toho čtvrté místo. Nicméně na to, že ten klučina byl donedávna Akademik, je to velice skvělý výkon i výsledek. Fin Huttunen taky bojoval jak lev, jel výborně, mezi Academy bral sice až nepopulární čtvrtou příčku - oni ti kluci jsou tam však vyrovnaní a jedou prakticky stejně, což bylo na tratích vidět. Jeho chvíle ještě přijdou, a to velice brzy, nebojte se. Každopádně u nás panuje spokojenost. Mládí vpřed."


 



                                                                                                                                                                                                                         „Loa“ NRC