Výsledky
XXVI. Criterium Fryšták 2023

 Absolutní pořadí  Fryšták 2.9. 2023, startujících - 60 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Tomáš Lysák Lysák - Charvát Škoda Fabia RS Rally2 TUX Racing 4WD 24:20,4
2 Tomáš Bílek ml. Bílek jun. - Bílek Ford Focus WRC 2L Competition 4WD +0:06,0
3 Lukáš Zámečník   Basso - Dotta Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +0:53,0
4 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Polo GTI R5 Doktor Racing 4WD +1:00,6
5 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov VW Polo GTI R5 Monster Energy Team 4WD +1:16,6
6 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Citroën C3 WRC '17 Doktor Racing 4WD +1:22,0
7 Jakub Charvát       Charvát - Lysák Škoda Fabia RS Rally2 TUX Racing 4WD +1:29,8
8 Karel Bajza Tänäk - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC Doktor Racing 4WD +1:31,9
9 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +1:35,4
10 David Březík D.Březík - Březík Subaru Impreza WRC Belga Juniors 4WD/Junior +1:42,6
11 David Vaculík Vaculík - Vaculík Škoda Fabia RS Rally2 TUX Racing 4WD +1:49,3
12 Tomáš Bobal Abbring - Hostens Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +1:57,5
13 David Sedláček Grzyb - Mazur Ford Escort Mk I. Marlboro Dealer Racing Historic +1:58,2
14 Kamil Sedláček Casier - Vyncke Mitsubishi Lancer Evo V AMK Rudý Říjen Historic +2:08,1
15 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Ettel Ford Focus WRC 2L Competition 4WD +2:15,7
16 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +2:16,0
17 Daniel Gargulák Gargulák - Latinák Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD +2:26,5
18 Václav Březík V.Březík - Holý Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD +2:36,3
19 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Lady +2:44,2
20 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Mini JCW WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +2:54,7
21 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda Felicia Kit Car Barum Team F2 +3:13,5
22 Ivo Šimeček ml. Ingram - Drew BMW E36 Toksport WRT Historic +3:17,3
23 Eliška Schwábová Falcón - González Subaru Impreza WRC Belga Team 4WD/Junior/Lady +3:22,5
24 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Peugeot 306 Maxi Hroch Rally Team F2 +3:27,5
25 Pavel Klajbl ml. Klajbl jun.- Klajbl Škoda Fabia R5 Emseko Racing Team 4WD/Junior +3:45,3
26 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +3:47,5
27 Radek Hobza Fagaso - Moya Renault Mégane Maxi Marlboro Dealer Racing F2/OldBoys +3:50,3
28 Josef Březík J.Březík - Javora Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD/Junior +3:59,8
29 Erik Ticháček Cais - Žáková Škoda Fabia WRC Barum Team 4WD/Junior/Academy +4:08,4
30 Šimon Večerka Večerka - Večerka Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +4:48,9
31 Robert Fryš Urban - Urban Škoda 130 LR Tasmania Racing Team Historic +4:51,0
32 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD/OldBoys +5:15,4
33 Tobiáš Gavenda Gavenda jun.- Gavenda Subaru Impreza WRC Gepard Racing Team 4WD/Junior/Academy +5:19,0
34 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Škoda Fabia R5 Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +5:25,8
35 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD/OldBoys +5:26,1
36 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Toyota Yaris WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +5:42,4
37 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Škoda Fabia WRC Michel's Racing 4WD/Lady +5:56,3
38 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Hyundai i20 Coupe WRC Schwáb Racing 4WD +6:15,4
39 Petr Šíma H.Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/OldBoys +6:24,5
40 Pavel Klajbl Klajbl - Klajbl Honda Civic VTi Emseko Racing Team F2 +6:43,5
41 Vít Bobal Pedersoli - Tomasi Peugeot 306 Maxi RC Lukov F2 +6:51,0
42 Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan Lancia Delta HF Integrale 4 Rombi Corse Historic +6:55,0
43 Michal Králík Králík - Králíková Alfa Romeo 2000 GTAm MK Racing Historic +7:13,3
44 Martin Karlík Karlík - Karlíková Mitsubishi Lancer Evo X Karlík Motorsport 4WD/Junior +8:02,0
45 Jiří Marholt Marholt - Marholt Audi Quattro A2 2 Draci Historic +8:37,3
46 Petr Matulík Loix - Smeets Audi Quattro A2 Belga Team Historic +8:43,2
47 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic/OldBoys +8:54,7
48 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic/Lady +9:10,9
49 Michal Odstrčil Salonen - Müller Peugeot 206 S1600 JZD Slušovice F2 +9:27,4
50 Jaroslav Kovářík "Harry Ředitel" - Chulykanov Mercedes Benz 190 E AMK Humpolec Historic +9:58,1
51 Jiří Marholt ml. Marholt jun. - Marholt Subaru Impreza WRC 2 Draci 4WD/Junior/Academy +10:03,9
52 Roman Gavenda Gavenda - Gavendová Audi Quattro A2 Gepard Racing Team Historic +10:11,8
53 Alice Štěpánková Štěpánková - Bábek Subaru Impreza WRC Hroch Rally Team 4WD/Lady +11:54,1
54 David Lacina Lacina - Lacinová Toyota Celica Turbo Autosport Servis Historic +13:01,5
55 Jakub Sedláček Huttunen - Lukka Citroën C3 WRC '17 Belga Juniors 4WD/Junior/Academy +14:46,1
56 Alexej Skřivánek Skřivánek - Skřivánek Subaru Impreza WRX Lakos Racing 4WD/Junior +18:26,5
57 Zdeněk Medek Medek - Hýbner VW Polo R WRC Hönig Motorsport 4WD/OldBoys +20:35,3
58 Libor Vyvlečka Vyvlečka - Palkovič Audi Quattro S1 Motorsport Nášel Historic +20:53,4

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod

x Daniel Mikl Solá - Amigo Toyota Yaris WRC ZedArt Racing 4WD motor
x Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Ford Escort WRC Zumar Team 4WD tech. problémy

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Lysák (Tomáš Lysák) 4
startovní listina Večerka (Šimon Večerka) 3
Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Doktor Racing 1  Škoda
2  TUX Racing 2  Ford
3  2L Competition 3  VW
4  Red Bull 4  Citroën
5  Monster Energy Team 5  Hyundai
6  Red Bull Junior 6  Subaru
7  Belga Juniors 7  Mitsubishi
8  Marlboro Dealer Racing 8  Toyota




"NEČEKANÝ VÍTĚZ"

 

Předposledním podnikem Next RC Rally Championship 2023 byla druhá nejstarší soutěž osmidílného kalendáře Criterium Fryšták. Jako vždy se závodilo na velice pestrých asfaltových tratích v areálu tiskárny ObalPrint. Hlavní pořadatel Martin Vavřička připravil kromě 8 zajímavých rychlostních zkoušek také již tradiční bezchybné zázemí a v neposlední řadě perfektní pitný režim pro všechny zúčastněné. Mimo to zajistil na první zářijovou sobotu hezké počasí s nádechem babího léta, takže prostě všecko na jedničku. Přestože je skladba tratí už několik let neměnná, pokaždé se najde nějaká ta drobná novinka či změna. To platilo i při tomto 26. ročníku, když několik nových zajímavostí čekalo na soutěžící ve skladech, kde to na hladkém betonu vždy kvalitně klouže, největší perličkou pak byla RZ "Příjezd", jenž nepostrádala z určité části i šotolinu - tento rok, kvůli probíhajícím stavebním pracím, hodně "výživnou". Byla to tedy opět směsice nejrůznějších povrchů. Criterium bývá velmi oblíbeným závodem, kde se často schází vysoký počet startujících a nejinak tomu bylo i letos. S nástrahami technických i svižných úseků nejrůznějších délek se do Fryštáku přijela popasovat rovná šedesátka posádek.

Ve "startovce", která byla klasicky nabitá, figurovalo všech osm aktivních prioritních jezdců, z nichž byli hlavními favority samozřejmě Tomáš Bílek jun. a Šimon Večerka. Posledně jmenovaný tuhle soutěž v uplynulých čtyřech letech vždy ovládl a usiloval tak o pátý triumf v řadě. Navíc byl před startem za vedoucím borcem tabulky Tomem Bílkem jen o 3 body zpět a schylovalo se tak k potencionálnímu souboji o titul - roli tady může hrát každý bodík. Jenže k tomu nakonec nedošlo. Tedy snad jen v prvních dvou erzetách, kdy jeli oba zmiňovaní rovnocenné časy. Šimon totiž pro poruchu náhonu motoru, kde byl příčinou vadný pastorek, nedokončil RZ 3, a s přiděleným časem se propadl do hloubi pole. Poté sice v závodě pokračoval, avšak bez nadějí na nějaký výsledek. Tomáš to tak měl relativně snadnější a jel si pro jistý bodový zisk. Nebyl to však on, kdo diktoval tempo na čele výsledkové listiny, jak často bývá zvykem. Tentokrát se totiž až nečekaně "urval" jeho jmenovec Tomáš Lysák vítězící na prvních třech zkouškách. "Lysmen" býval v minulosti vždy rychlý především na asfaltech a s "nadupanou" Fabií RS Rally2 týmu TUX Racing tuhle "starou hlášku" jen potvrzoval. Na čele si vybudoval jakýsi menší náskok - skoro 8 vteřin, jenže pak přišly dva průjezdy zaprášeným a záludným rychlostním testem "Příjezd", kde se mu moc nevedlo. Tomáš Bílek jun. byl rázem za ním, a to v součtu o 24 tisícin sekundy po RZ č. 6. Bylo tedy jasné, že tato dvojice "Tomíků" se porve o prvenství. V té chvíli byl na třetím místě svižně jedoucí Ital Basso, jenž si tuhle pozici hlídal v podstatě po celou soutěž, "Hvozdno-kras" měl tou dobou časové manko přes půl minuty. Tom Lysák v tom boji o kýžený nejvyšší stupínek na "bedně" ve finále uspěl, když v závěru na "čistějším" podkladu mocně zabral a v cíli ho zdobil sice malý, ale v tomto případě rozhodující náskok 6 vteřin. Takže je zde takový nový velký favorit pro závěrečnou soutěž, nyní si Tom Lysák zaslouží určitě gratulaci, je to již čtvrtý jezdec co letos v šampionátu vyhrál rally, a k tomu všemu si zajistil prioritu "A". Stříbrný Tomáš Bílek byl ovšem taky spokojen, posílil si šance na svůj druhý mistrovský titul, k němuž mu chybí už jen pomyslný krůček v podobě jednoho jediného bodíku. Třetí příčku ve Fryštáku spolehlivě uhájil Giandomenico Basso, velice blízko něj však dojel švédský mladík Emil Bergkvist - člen tentokrát vítězného týmu Doktor Racing. A to měl ještě v jedné z RZ problém s náhonovým řemínkem, nebýt toho, jistě by si domů na sever odvážel lepší výsledek… Na pozici páté byl klasifikován ruský "rebel" Alex Lukyanuk, což je v nastolené konkurenci životní výsledek, asi to jeho Polo R5 bylo "napájeno" nějakou kvalitní vodkou. Alex o toto umístění dlouho bojoval s nakonec šestým Brane Küzmičem, kterému se ale i přes tuto drobnou prohru soutěž podařila a do rodné Jugoslávie se se ctí mohl vrátit letadlem (a ne vlakem jak minule). O další bodované příčky se velice tvrdě soupeřilo až do konce mezi vícero závodníky. Až na posledním měřeném úseku si sedmý "flek" zajistil letos Kuba Charvát. Tomu se zde možná nedařilo jak by si představoval, ale to se dá konstatovat o více jezdcích. Kuba je přeci jen asi víc "šotolinový". Boj s tímto "TUXákem" prohrál jen o 2s letos výsledkově trochu rozporuplný Ott Tänak. I když tady jeho výkon nebyl vůbec špatný a dopomohl k tomu stájovému vítězství pro Doktor Racing (v tom letadle se muselo po dvouletém čekání na 1. místo v Team Trophy teda pořádně slavit). Devátým borcem ve Fryštáku byl nejlepší z juniorů Matyáš Morbicer, usilující chvílemi o lepší umístění, desítku na bodech uzavřel další člen Junior Trophy David Březík, který byl rovněž v těchto těsných soubojích. Oni ti mladí stále zrychlují a někteří "vo fous" déle jezdící už někdy na tyto "ogary" chvilkama nestačí… Až za "Dejvem Břézou" byl na jedenácté pozici jeden z těch nejrychlejších Dejv Vaculík, jenž měl ovšem už v první erzetě technický problém s ukrouceným kardanem a po celou rally stahoval velkou ztrátu. Nelze nezmínit hned za ním dojíždějícího Kevina Abbringa, což byl třetí z řad juniorů, "Kevča" byl absolutně tentokrát opravdu velice vysoko.

Někteří aspiranti na body vůbec neuspěli, třeba takový von Thurn und Taxis s nekonečnými problémy s autem dokončil na 15. příčce, nyní se striktně nevedlo ani slavné posádce Panizzi-Wüzenttal pro potíže se samovolným vypínáním "Redbullácké" Fabie, o stejném vozu stejné stáje v rukách Šimona už byla řeč.
Do cíle dojelo i přes nemalou náročnost soutěže 58 soutěžících, ale byla zde velká snůška nejrůznějších problémů vesměs technického rázu, to ovšem ke Criterium Fryšták už tak nějak patří.

 

Junior Trophy
Junioři a juniorky ve věku do 15 let se ve Fryštáku sešli v úctyhodném počtu 15. Opět zde byla kvalitní konkurence slibující těsné souboje, jež se pak na mnoha frontách odehrály. První zkoušku vyhrál Kevin Abbring, což bylo možná trochu "překvápko", na druhé erzetě však byl sesazen Matyášem Morbicerem a Davidem Březíkem, kteří nizozemského dravce přeskočili. Tato trojice mladíků i nadále pokračovala ve velice vyrovnaných vzájemných bojích, nicméně pořadí zůstávalo zachováno, přičemž ostatním dost razantně poodjeli. Jejich vysoké tempo a taktéž pořadí vydrželo až do konce. Zvítězil tedy Maty Morbicer, stříbro bral Dejv Březík, a tato dvojice se tak v tabulce klasifikace prohodila, když Maty má teď k dobru jeden jediný bod. Bude to tedy na poslední soutěži hodně napínavá bitva o titul. Bronz si z Criteria odvážel Holanďan Abbring, jenž nyní předvedl opravdu povedený a nepřehlédnutelný výkon. Čtvrtý skončil dobře známý Fin Esapekka Lappi. Hvozdenské "Véčko" sice na ty nejlepší tři tentokrát nestačilo, ovšem Lappi stále hájí juniorskou "bednu" a je velmi pravděpodobné, že ji zvládne udržet před dotírajícím Abbringem. Na pátém místě soutěž dokončila "Emmča" Falcón, a tímto zdařilým výsledkem si dala hezký dárek k nadcházejícím narozeninám. Za ní pak dojel Pája Klajbl jun., tento novodobý talent možná čekal lepší výsledek, ale konkurence je tvrdá. Sedmým juniorem byl Jožka Březík s tradiční "Fábkou" týmu Valachia, na osmé pozici pak stanul vítěz Next Academy Erik Cais. Devátý byl klasifikován nováček v Nextu Tobiáš Gavenda jun. jako zároveň druhý mezi Akademiky. To je bezesporu super výsledek, a vypadá to, že tu máme dalšího velkého talenta z řad mladých kluků. Desítku bodujících uzavřela letos pěkně rozjetá Kája Kalíková z Čamlíkova.

Historic Trophy
Ve zvlášť odděleném uzavřeném parkovišti - jak tady bývá hezkým zvykem - bylo pro letošek zatím rekordních 16 speciálů. Špička se jako vždycky skládala z "bratrů Sedláčků" a francouzského rychlíka Alexe Benguého. Ostatní měli šance na stupně vítězů jen minimální. Ale bylo jasné, že se v tom vysokém konkurenčním počtu budou odehrávat zajímavé souboje o další příčky. Což se dělo, a to i na té úplné špičce. Zpočátku se vyvinul pěkný "bratrovražedný" souboj Casier vs. Grzyb, posledně jmenovaný Polák však začínal mít brzy trochu navrch a svému belgickému sokovi lehounce ujížděl. Oba si téměř po celý závod udržovali rozestup necelých 10 vteřin. A tak to taky skončilo. Loňský šampión Grzyb, který je v klasifikaci historiků třetí a to pódium už má jisté, si po tomto triumfu stále udržuje jakousi naději na vylepšení svého postavení. Ve "Frysku" stříbrný Casier tabulku vede a s desetibodovým náskokem to zatím vypadá na titul. Ale uvidíme. Těch 10 bodů na něj ztrácí Alex Bengué, jenž na této rally dojel jako bronzový, je však stále ve hře… Na pozici čtvrté se zde umístil Chris Ingram. Mladý Angličan se na tratích objevil po delší přestávce a hned vytáhl pěkné BMW, s kterým mu to šlo. Jako pátý byl klasifikován kvalitní Ital Alessandrini, dále pak v pořadí následovala dravá "Stotříca" rychlého Roberta Fryše. Sedmým mužem v cíli byl "sběratel mincí, žen, krůt a bagrů" ze Spojených Arabských Emirátů Mohammed Bin Sulayem, což byl za dané konkurence dobrý výkon. Devátá dojela Audina Quattro A2 Jirky Marholta, stejný vůz pak uzavřel těch 10 bodovaných v rukách Freddyho Loixe.

F2 Trophy
Vozů s jednou poháněnou nápravou se ve Fryštáku objevilo 6. Na čele to bylo tentokrát hodně zajímavé. Výborný vstup do soutěže měl Jožka Sivík s Felicií Barum Teamu a rovněž se skvěle dařilo i Renaultu, za jehož volantem "seděl" španělský matador Gibo Fagaso. Ten zkraje porážel letos velice rychlého krajana Enrique García Ojedu, "Hrocho-Španěl" se však brzy dostal do svého obvyklého tempa a po třetí rychlostní zkoušce šel nadobro před Fagasa. To pořadí už dále zůstávalo zachováno, časové rozdíly mezi první trojicí sice nebyly moc velké, ale všichni tito borci si své vydobyté pozice zkušeně hlídali. Zvítězil tak Pepa Sivík, čímž se dostal do vedení v tabulce F2 o pouhé 2 bodíky před "Hrocha" Ojedu, který zde dokončil na stříbrném postu. V posledním závodě to tak bude ještě velká "řežba" o mistrovský titul. A podobné to bude i v souboji o konečný třetí "flek". Nestor Gialberto Fagaso tady bral místo třetí, a tyto body ho stále drží ve velké naději o celkový bronz. Popasovat by se s ním měl letos skvělý Luca Pedersoli. Tento Ital zde skončil na páté příčce, když ho nakonec dokázal porazit nováček této kategorie Pavel "Emseko" Klajbl s Hondou. Do cíle už tak nějak na pohodu dorazil i "slušovicko-lužkovicko-finsko-rakouský zemědělec" Timo Salonen s Peugeotem vlastní výroby.

Lady Trophy
Tahle nejkrásnější kategorie obsahovala celkem 7 dívek, slečen a žen. Vítězka a už jistá mistryně Molly Taylor si dojela pro samozřejmé prvenství, nicméně tentokrát se jí nedařilo v absolutním pořadí, když skončila až na 19. místě. Prostě jí to asi nesedlo. Naproti tomu známá Španělka Emma Falcón, končící nedaleko Molly jako třiadvacátá absolutně, zajela vydařenou soutěž, zřejmě k tomu dopomohl speciální jamajsko-bulharsko-španělský fialový účes. Eliška Falcón už má stříbro v klasifikaci prakticky jisté, i když existuje jakási teoretická naděje pro Karolínku Kalíkovou. Ta dojela ve Fryštáku na třetí pozici a stejné postavení má taky v tabulce Lady Trophy. Kája si tady to umístění ale musela tvrdě vybojovat, když se dlouho potýkala s nakonec čtvrtou Charlottou "Marky" Henningsson z rodinné stáje Viking. Toto pořadí v podstatě rozhodlo o tom, že se sympatická Markétka na celkovou "bednu" v šampionátu holek už nemá šanci dostat. Na místě pátém jsme ve fryštáckém cíli mohli spatřit letos možná trochu nevýraznou Catie Munnings, i když od "dcérek" před sebou nebyla vůbec nijak daleko. Dále v pořadí následovala spolehlivá Ida "Zuzka-Peklo-Metal" Törnhult vodící historickou Lancii. No a na cílovou rampu se dostavila i po jídle vždy usměvavá Alice Ája Štěpánková z týmu Hroch.

Next Academy
"Klučíci" ve věku do 11 let zde odstartovali v počtu 4. Už jistý mistr Erik Cais znovu potvrdil své dominantní postavení v této kategorii a s velkým přehledem zvítězil. Je to vlastně taková malá "Taylorka", když Erik i Marťa jako jediní v klasifikaci vyhráli dosud všechny soutěže. Druhé místo v závodě si vyjel poprvé v Nextu závodící Tobiáš Gavenda, ten už má jakési zkušenosti z jiných šampionátů a zdá se, že není "žádné ořezávátko". Určitě se v podání tohoto kluka máme ještě na co těšit. Třetí "flek" obsadil Jirka Marholt jun., což je pěkný výsledek, až za ním byl v pořadí ostřílený Fin Jari Huttunen, který ovšem kvůli technice nedojel jednu erzetu a byl tak obtěžkán pětiminutovou penalizací. Tito všichni mladíci zvládli náročnou rally se ctí dokončit, jen je trochu škoda, že se jich tentokrát nesešlo více, určitě zde některé jména chyběly.

Old Boys 50+
Takových těch RC "pamětníků" se tu sešlo 6. Jasný favorit Gil Panizzi si jel pro jistotu titulu, což se povedlo, ale soutěž nevyhrál. Vleklé potíže s technikou zapříčinily "příděl" a totální propad pořadím. "Pepík" se však při dalším pokračování dral pořadím nahoru, i když zmíněný problém se ještě opakoval, vždy se mu ale podařilo erzety dokončovat. Za dané situace vyhrál asfaltový španělský mág Gibo Fagaso s předokolkovým Renaultem Mégane Maxi, to bylo jakoby "řádil" Bugalski za staré éry těchto kitových vozů. "Předseda" Panizzi si nakonec zajistil druhou příčku, na tu třetí klesl Gustavo Trelles, který to měl fantasticky rozjeté, jenže ho dost zpomalila vyzutá pneumatika jeho "DéEsTojky". Jako čtvrtý zde dojel norský "Letec Šíma" Henning Solberg, pátým Old Boys borcem byl Ital Cerrato s Historikem, a tím šestým v pořadí se stal bojovník Zdeňa Medek.

  


Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Martin Vavřička):
"Jsem velice potěšen, že jste se sešli v tak hojném počtu. Díky klukům z Nextu, kteří postavili tradiční tratě. Doufám že se vám líbily a že jste se na nich dobře svezli. Atmosféra byla myslím si pohodová, počasí nám taky vyšlo. Jsem rád, že jste to všichni přežili bez úhony na zdraví. Chtěl bych poděkovat organizační skupině Next RC Rally a taky všem co pomáhali s úklidem. Dík patří i časoměřiči Ivanovi. Budu se na vás zase těšit příští rok.

     

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"
Konečně závod dle našich představ. Možná se vyplatila pečlivá příprava vozu včetně předzávodního testu s Fagasem. Začátek byl z říše snů, pak to bylo trošku z hrušky dolů. V průběhu soutěže se vykrystalizoval krásný souboj s mladým a divokým Lukyanukem, který nás na poslední RZ udolal, když jsme skoro vyzuli kolo. Traťově to byl opravdu krásný závod, a to svezeníčko stálo zato. Sportovně je třeba přiznat, že ke krásnému šestému místu dopomohly problémy dvou jezdců ze špičky. Děkujeme za celodenní starost panu pořadateli! Ještě jednou - krásný závod, krásná sobota = úsměv na našem yugoxichtu. Těším se na Vás všechny na naší Yugošce 30.9."

Ott Tänak (Karel Bajza):
"
Jako každý rok jsem se na Criterium těšil. Je to můj nejoblíbenější podnik v kalendáři a mám tu i nejlepší historické výsledky. Letošní ročník byl opět povedený. Martin opět připravil skvělé zázemí včetně občerstvení. Co se týká závodů, tak jsem zajel takový můj strop, na který aktuálně mám. Mladí kluci se derou dopředu a jde to znát. Jediná drobná kapka na závěr je, kdy starší parta uklízí a mladé to nezajímá..."

David Březík (David Březík):
"
Na sobotní XXVI. Criterium Fryšták byly tratě jako vždy krásné připravené, počasí se vydařilo, občerstvení zajištěno, co více si přát. Jelikož se dlouho asfalt nejel, tak jsem měl obavy jak to celé dopadne. Auto bylo jako vždy skvěle připravené a již záleželo jen na mě jak s tím povrchem poperu. Na první RZ jsem zvolil pneu Pirelli, s kterýma mám minimum zkušeností, což byl celkem risk. Jelikož 1. zkouška nebyla pro mě časově ani skvělá, ale ani špatná, tak jsem usoudil, že na dalších třech RZ na Pirelli již zůstanu. Pak přišla velká výzva v páté erzetě, kde se jela část trati šotolina, a já nevěděl jestli mám nechat Pirelli nebo přezut na Pro-line. Nakonec jsem to risknul s Pro-line a byl jsem velmi překvapený s celkovým 4. místem v RZ. Další tato šotolinová RZ se mě zas tak nepovedla, stejně jako na RZ 7 a ani na konečné RZ 8 jsem nezajel moc dobře, ale i tak jsem na konec dojel 10. celkově a druhý z Juniorů. Letošní Criterium Fryšták se mi vydařil a již se moc těším na dopravní hřiště v Malenovicích, kde si to jistě zase všichni užijeme."

Kevin Abbring (Tomáš Bobal):
"Letošní závod v Obalprintu mi náramně vyšel. Vše fungovalo jak mělo, počasí super, tratě velice těžké ale pěkné, a konečný výsledek prostě paráda. Na posledním závodě v Malenovicich chci zajet minimálně tento výsledek, abych tuto sezónu zakončil úspěšně."

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"Fryšták patří mezi mé oblíbené závody. Jsou zde krásné rychlostní zkoušky, které jsou svou skladbou a povrchem originální. Je tady skvělé zázemí, za které patří velké poděkování Martinovi. Jel jsem na závod udržet si první místo v tabulce před Benguém, a to se nám podařilo. Grzybovi gratuluji k 1. místu, jede opravdu pekelně rychle. Uvidíme se na Jugošce, kde se vše snad rozhodne na rychlostních zkouškách."

Albert von Thurn und Taxis (Patrik Šimeček):
"Letošní sezóna zdá se být pro mě zakletá, po ztrátě 6. místa kvůli zlomené poloose na Rajdu, přišlo další trápení. Už ráno jsem zlomil na shaku páku řízení, což znamenalo nainstalování staré páky, která měla takové vůle, že mi zbylo tak 15% rejdu. A aby toho nebylo málo, v dalších zkouškách přicházely další mechanické problémy, takže můžu být vůbec rád, že jsem se umístil 15. a přinesl jsem aspoň malý bod útěchy do teamu. Traťově to letos byla zase bomba a těším se na Yugošku, kde snad konečně zlomím smůlu a dojedu bez problémů."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Na závody jsem se moc těšil. Po dlouhé době závody na asfaltu. Tratě jako vždy parádní. V první RZ jsem dělal moc chyb, a to mě stálo 8 sekund. V dalších RZ už to bylo super, ale Kamil a David jeli parádně a urvat nějakou tu sekundu bylo velmi těžké. Nakonec jsem vyhrál jen poslední erzetu, a to jsme se všichni tři vešli do 0,5 sekundy. Neskutečně moc vyrovnané, zde už není místo na chyby. Gratuluji Davidovi k prvnímu místu v kategorii Historic. A už se těším na poslední závod, kde se rozhodne kdo bude kde na stupních vítězů. Děkujeme Martinovi Vavřičkovi za poskytnutí nádherného prostoru pro závody a pěkné ceny, děkujeme."

Molly Taylor (Martina Pekařová):
"Náš letošní výkon ve Fryštáku nebyl nejlepší. Na začátku jsme se trápily, pak jsme se dostaly do tempa, ale již bylo pozdě na lepší něž 19. místo. Díky pořadateli za super ceny a krásné rychlostky."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Opět jsem se přišel hlavně pobavit, což tato sobota splnila do puntíku. Auto fungovalo perfektně, i když se přiznám, že se mi ho skrz nedostatek času málem nepodařilo nachystat. O to víc pak potěšil konečný výsledek. Potěšitelné je, že má stále ve svých rukách výsledek za celou sezónu, a že bude o co jet v posledním závodě. Velké díky za krásné poháry, bohaté ceny, perfektní zázemí, super připravený závod."

Chris Ingram (Ivo Šimeček ml.):
"Po dlouhé pauze jsem se mohl svézt a po pár letech si zkusil kategorii Historic. Už 5 let se na mě usmívala karoserie BMW E36 ze skříně, tak jsem si řekl, že teď nastala její chvíle. Fryšták mám rád a na pneumatikách co moc nedrží to bylo snad ještě lepší. Výsledek jsem nečekal tak dobrý a opravdu z něj mám radost. Děkuji Martinovi za perfektní zázemí a za perfektně nachystané tratě."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"
Tak konečně oblíbený asfalt na milovaném Fryštáckém Critériu. Do třetí zkoušky jsme drželi krok se špičkou dvoukolek, potom nám ale odskočili a i když se nám podařilo vyhrát druhý průjezd ikonické vložky Příjezd, už se je nepodařilo dostihnout. Bronz ale beru všemi deseti, protože bedna je vždy úspěch, zvláště v takové konkurenci. Ještě lepší to pro nás bylo v OldBoys, kde jsme využili technických problémů našich soupeřů a podařilo se s velkým náskokem zvítězit. Skalp suveréna této kategorie Pepíčka Panizziho se určitě počítá. Technika konečně fungovala bez jediného problému, takže velké poděkování směřuje do ZedArt Racingu, kde proběhla celková repase našeho speciálu. Tratě jako každý rok špičkové, skvěle jsme se svezli a měl jsem z jízdy dobrý pocit. Díky Martinovi za bezchybnou organizaci, skvělý servis, i parádní ceny."

Josef Urban (Robert Fryš):
"Na "domácí" závod jsem se těšil celou sezónu, erzety ve firmě Obalprint mají svého závodního ducha. Erzety byly krásně dlouhé, sice jsem měl technický problém, ale i přes to jsem se krásně svezl a sklouzl."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Frysko jako vždy super, tratě A1. Občerstvení od Martina bomba. Náš výkon katastrofa, stávkovala elektronika."

Gustavo Trelles (Bohdan Sedláček):
"
Po šotolinách konečně asfalt. Criterium ve Frysku jako vždy perfektně zorganizovaná soutěž - za což velké díky Marťasovi. Zařídil mimo jiné také supr počasí, tratě ,věcné ceny zúčastněným a bohatý pitný režim. A z našeho hlediska docela povedená soutěž, i když jsme museli po závodech dát výpověď našemu dvornímu servismanovi za špatné obutí pneumatik, což nás katapultovalo v cíli do druhé polovičky startovního pole. V dědkách jsme utrpěli třetí flek. Na tu hrůzu docela obstojné a jsme rádi aspoň za těch pár bodíků. Díky Martinovi za pěkný weekend."

Henning Solberg (Petr Šíma):
"Opět tradičně skvělý Fryšták, kde jsem kdysi jel svou první RC rally, takže srdeční záležitost. Krásné náročné a dlouhé RZ, ještě letos víc šotolinový Příjezd, perfektní zázemí s Martinovým občerstvením. Za mně spokojenost a palec nahoru!."

Luca Pedersoli (Vít Bobal):
"Děkuji řediteli závodu Martinovi za super tratě, zázemí, objednané počasí a celkovou organizaci na vysoké úrovni, jako vždy…"

Jiří Marholt (Jiří Marholt):
"Hezky připravený závod. Netušili jsme, jak nám to po posledních závodech v lesích půjde. Po pár erzetách jsme se dostali do tempa a užívali si to. Krásné tratě, krátká RZ Příjezd byla velmi zrádná - několik povrchů, dalo se rychle ztratit ale i získat. Výborné zázemí a skvělý pitný režim. Děkujeme a rádi zase přijedeme - 2 Draci."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Konečně asfalt a zároveň náš neoblíbenější. Při pohledu do startovní listiny jsme ale po letošních našich nevalných výsledcích ani moc nevěřili v zisk nějakých bodů do kategorie. Hned od začátku jsme zvolili na náš vkus vyšší tempo a jakési časy tam padaly, nebylo to vůbec marné, dokonce jsme poráželi i některé, co bývají jinak před námi. Samozřejmě jsme u toho dělali nějaké ty chyby, ale to už tak bývá. Z 16 startujících historiků se nám podařilo dostat na 9. "flek", jenže v poslední erzetě jsme se Svenem vyrobili fatální chybu, když jsme nechtěně podjeli jednu kuželku ve skladu. Ale jak jsme byli přepnutí na ten závodní mód, reakce na návrat přišla příliš pozdě, navíc to bylo v takovém zapeklitém místě, takže jsme pokračovali a v cíli si nechali dát 10s penalizaci. To nás stálo jednu příčku, a tak jsme až desátí. Nicméně i přesto spokojenost. Hlavně jsme se dobře svezli, ty tratě byly parádní, líbilo se nám ve skladech, kde bylo na mnoha místech pěkné poklouzání. Díky Martinovi za bezvadné zázemí a za tradiční občerstvení, celá soutěž byla moc fajn a užili jsme si to. Za nás velmi povedený ročník."

Timo Salonen (Michal Odstrčil):
"Tak Fryšták bývá traťově super a letos to nebylo jinak. Jen já nechodím na shake a do RZ Příjezd jsem ladil auto, takže ztráta už byla veliká. A tak jsem to jen dojel a jakési body získal. Díky Marťovi, že se můžeme svézt v tak skvělé lokalitě ."

 

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Juchúúúúú! Bereme výhru v týmech, která znamená třetí místo v šampionátu. Všichni tři naši borci v první osmičce a tak se nám to líbí. Mladý Bergkvist sahal po bedně, ale zase to těsně uniklo - už to musí jednou přijít! Brane se konečně probral z letargie a podal výkon dle našich představ a Tänak nebyl příliš daleko za ním. Velmi se nám líbily tratě a zajímavým zpestřením byl velmi prašný Příjezd. Díky Martinovi za zázemí a supr závod!"

Patrik Love (Team Manager 2L COMPETITION):
"Zwei litři zase znovu útočili ve dvou a jako vždy to dopadlo stejně, Albert by měl přestat trávit hodiny v šenku na degustacích tvrdého alkoholu a začít dojíždět na bodech. Jeho sezóna je letos slabá jako čaj a měl by to konečně změnit. Tomáš jel již klasicky skvěle a i přes to, že si ze závodu odváží druhé místo, nedojetí Šimona ho přibližuje velmi blízko ke druhému titulu. Bohužel v hodnocení teamu to tak veselé není, třetí místo je již nereálné a není se čemu divit, když jen jeden vyjíždí body, druhý má furt něco zlomeného a třetí zahynul na italsko-chorvatských hranicích. Příští závod se budou obnovovat smlouvy a je možné, že nastanou změny..."

Christian Homer (Team Manager RED BULL a RED BULL JUNIOR):
"Basso zaslouží pochvalu, zajel fantasticky. Šimon a Panizzi řešili problémy se svými rally speciály a bohužel skončili až kolem 30. pozice. Letošní titul v Team Trophy je nenávratně fuč..."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM a BELGA JUNIORS):
"Tak nyní jsme sice nebyli v kompletní sestavě, ale i tak jsou výsledky a panuje spokojenost. Belga Juniors reprezentovali David Březík a Jari Huttunen, Tom Kristensson chyběl. David zajel opět fantasticky a po velkém souboji skončil těsně druhý v rámci Junior Trophy. Sice přišel o vedení v tabulce, ovšem stále živí velké naděje na juniorský titul, takže tady je jasné, komu budeme ze všech z našeho týmu fandit asi nejvíc! Finský mladík Huttunen si ve své kategorii sice dojel "až" pro čtvrté místo, ale bodovým přínosem si zároveň zajistil konečné stříbro v Next Academy. V Belga Teamu znovu nezklamala výborná Emma Falcón s novým "jamaiským" účesem, Eliška si vyjela pátou příčku mezi juniory, což je v nadupané konkurenci velmi kvalitní výsledek. V Lady byla tradičně druhá, i když od neporazitelné "Taylorky" nebyla tentokrát vůbec daleko, určitě povedený výkon. Nakonec poprvé v kariéře nedorazil Belgičan Droogmans, plnící jakési svatební povinnosti (týkající se však jiných osob, než jeho samotného), a tak čest těch našich starších závodníků zkoušel zachránit aspoň Freddy Loix. Ten v těžké konkurenci historiků vybojoval bod za 10. místo, když o lepší umístění přišel svou chybou až v úplném závěru. Každopádně již teď se intenzivně připravujeme na závěrečný podnik, kde bychom se chtěli předvést v tom nejlepším světle. A jako vždycky, spoléháme hlavně na ty mladé..."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Naše jednička má očividně skvělou formu, což dokázala i na Fryštáku. Další vítězství v našlapaném šestnáctičlenném poli historiků po výborném výkonu, gratulujeme. Fagaso také nezklamal a zvítězil mezi starší garniturou, když porazil i neporazitelného předsedu z Francie. K tomu ve skupině F2 bere bronz. Gustávo měl problémy s vyzutou pneumatikou, ale i tak se dokázal protlačit na bednu v OldBoys."

Vilík Wolf (Team Manager BARUM TEAM):
"Sivík to už bere s nadhledem a je těžké z něj dostat lepší časy, už to bere prostě jinak. Criterium mu letos ale vyšlo, přeci jen nechal za sebou pár jezdců, kteří ho letos dávají. Pro Caisíka to tentokrát byla nová situace, kdy startoval kousek za taťkou, a tak se musel plně spolehnout na sebe. Myslím, že to zvládl perfektně a zajel svůj aktuální standard. Moc děkujeme za celý tým za perfektně připravený závod. Jsme rádi, že jsme se mohli zúčastnit a svézt se."


 



                                                                                                                                                                                                                         „Loa“ NRC