Absolutní pořadí | Fryšták 2.9. 2023, startujících - 60 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Tomáš Lysák | Lysák - Charvát | Škoda Fabia RS Rally2 | TUX Racing | 4WD | 24:20,4 | |
2 | Tomáš Bílek ml. | Bílek jun. - Bílek | Ford Focus WRC | 2L Competition | 4WD | +0:06,0 | |
3 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | +0:53,0 | |
4 | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | VW Polo GTI R5 | Doktor Racing | 4WD | +1:00,6 | |
5 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | VW Polo GTI R5 | Monster Energy Team | 4WD | +1:16,6 | |
6 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Jameson | Citroën C3 WRC '17 | Doktor Racing | 4WD | +1:22,0 | |
7 | Jakub Charvát | Charvát - Lysák | Škoda Fabia RS Rally2 | TUX Racing | 4WD | +1:29,8 | |
8 | Karel Bajza | Tänäk - Järveoja | Hyundai i20 Coupe WRC | Doktor Racing | 4WD | +1:31,9 | |
9 | Matyáš Morbicer | Morbicer - Morbicer | Škoda Fabia R5 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +1:35,4 | |
10 | David Březík | D.Březík - Březík | Subaru Impreza WRC | Belga Juniors | 4WD/Junior | +1:42,6 | |
11 | David Vaculík | Vaculík - Vaculík | Škoda Fabia RS Rally2 | TUX Racing | 4WD | +1:49,3 | |
12 | Tomáš Bobal | Abbring - Hostens | Škoda Fabia R5 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +1:57,5 | |
13 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Ford Escort Mk I. | Marlboro Dealer Racing | Historic | +1:58,2 | |
14 | Kamil Sedláček | Casier - Vyncke | Mitsubishi Lancer Evo V | AMK Rudý Říjen | Historic | +2:08,1 | |
15 | Patrik Šimeček | von Thurn und Taxis - Ettel | Ford Focus WRC | 2L Competition | 4WD | +2:15,7 | |
16 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Čamlíkov RallySport Zlín | Historic | +2:16,0 | |
17 | Daniel Gargulák | Gargulák - Latinák | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD | +2:26,5 | |
18 | Václav Březík | V.Březík - Holý | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD | +2:36,3 | |
19 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Playboy Red Racing | 4WD/Lady | +2:44,2 | |
20 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Mini JCW WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +2:54,7 | |
21 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Škoda Felicia Kit Car | Barum Team | F2 | +3:13,5 | |
22 | Ivo Šimeček ml. | Ingram - Drew | BMW E36 | Toksport WRT | Historic | +3:17,3 | |
23 | Eliška Schwábová | Falcón - González | Subaru Impreza WRC | Belga Team | 4WD/Junior/Lady | +3:22,5 | |
24 | Petr Bábek | Ojeda - Barrabes | Peugeot 306 Maxi | Hroch Rally Team | F2 | +3:27,5 | |
25 | Pavel Klajbl ml. | Klajbl jun.- Klajbl | Škoda Fabia R5 | Emseko Racing Team | 4WD/Junior | +3:45,3 | |
26 | Jan Červenka | Alessandrini - Alessandrini | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | +3:47,5 | |
27 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Renault Mégane Maxi | Marlboro Dealer Racing | F2/OldBoys | +3:50,3 | |
28 | Josef Březík | J.Březík - Javora | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD/Junior | +3:59,8 | |
29 | Erik Ticháček | Cais - Žáková | Škoda Fabia WRC | Barum Team | 4WD/Junior/Academy | +4:08,4 | |
30 | Šimon Večerka | Večerka - Večerka | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | +4:48,9 | |
31 | Robert Fryš | Urban - Urban | Škoda 130 LR | Tasmania Racing Team | Historic | +4:51,0 | |
32 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD/OldBoys | +5:15,4 | |
33 | Tobiáš Gavenda | Gavenda jun.- Gavenda | Subaru Impreza WRC | Gepard Racing Team | 4WD/Junior/Academy | +5:19,0 | |
34 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Škoda Fabia R5 | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +5:25,8 | |
35 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Citroën DS3 WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD/OldBoys | +5:26,1 | |
36 | Markéta Šimečková | Henningsson - Emilsson | Toyota Yaris WRC | Viking Speed Racing | 4WD/Junior/Lady | +5:42,4 | |
37 | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | Škoda Fabia WRC | Michel's Racing | 4WD/Lady | +5:56,3 | |
38 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Hyundai i20 Coupe WRC | Schwáb Racing | 4WD | +6:15,4 | |
39 | Petr Šíma | H.Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD/OldBoys | +6:24,5 | |
40 | Pavel Klajbl | Klajbl - Klajbl | Honda Civic VTi | Emseko Racing Team | F2 | +6:43,5 | |
41 | Vít Bobal | Pedersoli - Tomasi | Peugeot 306 Maxi | RC Lukov | F2 | +6:51,0 | |
42 | Vladimír Karlík | Bin Sulayem - Morgan | Lancia Delta HF Integrale | 4 Rombi Corse | Historic | +6:55,0 | |
43 | Michal Králík | Králík - Králíková | Alfa Romeo 2000 GTAm | MK Racing | Historic | +7:13,3 | |
44 | Martin Karlík | Karlík - Karlíková | Mitsubishi Lancer Evo X | Karlík Motorsport | 4WD/Junior | +8:02,0 | |
45 | Jiří Marholt | Marholt - Marholt | Audi Quattro A2 | 2 Draci | Historic | +8:37,3 | |
46 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Audi Quattro A2 | Belga Team | Historic | +8:43,2 | |
47 | Daniel Červenka | Cerrato - Cerri | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic/OldBoys | +8:54,7 | |
48 | Zuzana Šimečková | Törnhult - Wilén | Lancia Delta HF Integrale | Viking Speed Racing | Historic/Lady | +9:10,9 | |
49 | Michal Odstrčil | Salonen - Müller | Peugeot 206 S1600 | JZD Slušovice | F2 | +9:27,4 | |
50 | Jaroslav Kovářík | "Harry Ředitel" - Chulykanov | Mercedes Benz 190 E | AMK Humpolec | Historic | +9:58,1 | |
51 | Jiří Marholt ml. | Marholt jun. - Marholt | Subaru Impreza WRC | 2 Draci | 4WD/Junior/Academy | +10:03,9 | |
52 | Roman Gavenda | Gavenda - Gavendová | Audi Quattro A2 | Gepard Racing Team | Historic | +10:11,8 | |
53 | Alice Štěpánková | Štěpánková - Bábek | Subaru Impreza WRC | Hroch Rally Team | 4WD/Lady | +11:54,1 | |
54 | David Lacina | Lacina - Lacinová | Toyota Celica Turbo | Autosport Servis | Historic | +13:01,5 | |
55 | Jakub Sedláček | Huttunen - Lukka | Citroën C3 WRC '17 | Belga Juniors | 4WD/Junior/Academy | +14:46,1 | |
56 | Alexej Skřivánek | Skřivánek - Skřivánek | Subaru Impreza WRX | Lakos Racing | 4WD/Junior | +18:26,5 | |
57 | Zdeněk Medek | Medek - Hýbner | VW Polo R WRC | Hönig Motorsport | 4WD/OldBoys | +20:35,3 | |
58 | Libor Vyvlečka | Vyvlečka - Palkovič | Audi Quattro S1 | Motorsport Nášel | Historic | +20:53,4 |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Daniel Mikl | Solá - Amigo | Toyota Yaris WRC | ZedArt Racing | 4WD | motor | |
x | Martin Hubáček | Hubáček - Hubáčková | Ford Escort WRC | Zumar Team | 4WD | tech. problémy | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
8 |
kompletní časy a výsledky (html) | Lysák (Tomáš Lysák) | 4 |
startovní listina | Večerka (Šimon Večerka) | 3 | |
Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) | 1 | ||
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Doktor Racing | 1 | Škoda | |
2 | TUX Racing | 2 | Ford | |
3 | 2L Competition | 3 | VW | |
4 | Red Bull | 4 | Citroën | |
5 | Monster Energy Team | 5 | Hyundai | |
6 | Red Bull Junior | 6 | Subaru | |
7 | Belga Juniors | 7 | Mitsubishi | |
8 | Marlboro Dealer Racing | 8 | Toyota |
"NEČEKANÝ
VÍTĚZ" Předposledním
podnikem Next RC Rally
Championship 2023 byla druhá nejstarší soutěž
osmidílného kalendáře Criterium
Fryšták. Jako vždy se závodilo na velice
pestrých asfaltových tratích v areálu
tiskárny ObalPrint. Hlavní pořadatel Martin Vavřička
připravil kromě 8
zajímavých rychlostních zkoušek také
již tradiční bezchybné zázemí a v
neposlední řadě perfektní pitný režim pro
všechny zúčastněné. Mimo to zajistil
na první zářijovou sobotu hezké počasí s
nádechem babího léta, takže prostě
všecko na jedničku. Přestože je skladba tratí už několik
let neměnná, pokaždé
se najde nějaká ta drobná novinka či změna. To platilo i
při tomto 26. ročníku,
když několik nových zajímavostí čekalo na
soutěžící ve skladech, kde to na
hladkém betonu vždy kvalitně klouže, největší
perličkou pak byla RZ
"Příjezd", jenž nepostrádala z určité části
i šotolinu - tento rok,
kvůli probíhajícím stavebním pracím,
hodně "výživnou". Byla to tedy
opět směsice nejrůznějších povrchů. Criterium
bývá velmi oblíbeným závodem, kde
se často schází vysoký počet
startujících a nejinak tomu bylo i letos. S
nástrahami technických i svižných úseků
nejrůznějších délek se do Fryštáku
přijela popasovat rovná šedesátka posádek. Ve
"startovce", která byla klasicky
nabitá, figurovalo všech osm aktivních
prioritních jezdců, z nichž byli
hlavními favority samozřejmě Tomáš Bílek
jun. a Šimon Večerka. Posledně
jmenovaný tuhle soutěž v uplynulých čtyřech letech vždy
ovládl a usiloval tak o
pátý triumf v řadě. Navíc byl před startem za
vedoucím borcem tabulky Tomem
Bílkem jen o 3 body zpět a schylovalo se tak k
potencionálnímu souboji o titul
- roli tady může hrát každý bodík. Jenže k tomu
nakonec nedošlo. Tedy snad jen
v prvních dvou erzetách, kdy jeli oba zmiňovaní
rovnocenné časy. Šimon totiž
pro poruchu náhonu motoru, kde byl příčinou vadný
pastorek, nedokončil RZ 3, a
s přiděleným časem se propadl do hloubi pole. Poté sice v
závodě pokračoval,
avšak bez nadějí na nějaký výsledek.
Tomáš to tak měl relativně snadnější a jel
si pro jistý bodový zisk. Nebyl to však on, kdo
diktoval tempo na čele
výsledkové listiny, jak často bývá zvykem.
Tentokrát se totiž až nečekaně
"urval" jeho jmenovec Tomáš Lysák
vítězící na prvních třech
zkouškách. "Lysmen" býval v minulosti vždy
rychlý především na asfaltech
a s "nadupanou" Fabií RS Rally2 týmu TUX Racing tuhle
"starou
hlášku" jen potvrzoval. Na čele si vybudoval
jakýsi menší náskok - skoro 8
vteřin, jenže pak přišly dva průjezdy
zaprášeným a záludným
rychlostním testem
"Příjezd", kde se mu moc nevedlo. Tomáš
Bílek jun. byl rázem za ním,
a to v součtu o 24 tisícin sekundy po RZ č. 6. Bylo tedy
jasné, že tato dvojice
"Tomíků" se porve o prvenství. V té chvíli
byl na třetím místě svižně
jedoucí Ital Basso, jenž si tuhle pozici hlídal v
podstatě po celou soutěž,
"Hvozdno-kras" měl tou dobou časové manko přes půl minuty. Tom
Lysák
v tom boji o kýžený nejvyšší
stupínek na "bedně" ve finále uspěl,
když v závěru na "čistějším" podkladu mocně zabral
a v cíli ho zdobil
sice malý, ale v tomto případě rozhodující
náskok 6 vteřin. Takže je zde takový
nový velký favorit pro závěrečnou soutěž,
nyní si Tom Lysák zaslouží určitě
gratulaci, je to již čtvrtý jezdec co letos v
šampionátu vyhrál rally, a k tomu
všemu si zajistil prioritu "A". Stříbrný
Tomáš Bílek byl ovšem taky
spokojen, posílil si šance na svůj druhý
mistrovský titul, k němuž mu chybí už
jen pomyslný krůček v podobě jednoho jediného
bodíku. Třetí příčku ve Fryštáku
spolehlivě uhájil Giandomenico Basso, velice blízko něj
však dojel švédský
mladík Emil Bergkvist - člen tentokrát
vítězného týmu Doktor Racing. A to měl
ještě v jedné z RZ problém s
náhonovým řemínkem, nebýt toho, jistě by si
domů
na sever odvážel lepší výsledek… Na
pozici páté byl klasifikován ruský
"rebel" Alex Lukyanuk, což je v nastolené konkurenci
životní
výsledek, asi to jeho Polo R5 bylo "napájeno" nějakou
kvalitní
vodkou. Alex o toto umístění dlouho bojoval s nakonec
šestým Brane Küzmičem,
kterému se ale i přes tuto drobnou prohru soutěž podařila a do
rodné Jugoslávie
se se ctí mohl vrátit letadlem (a ne vlakem jak minule).
O další bodované
příčky se velice tvrdě soupeřilo až do konce mezi vícero
závodníky. Až na
posledním měřeném úseku si sedmý "flek"
zajistil letos Kuba Charvát. Tomu
se zde možná nedařilo jak by si představoval, ale to se
dá konstatovat o více
jezdcích. Kuba je přeci jen asi víc
"šotolinový". Boj s tímto
"TUXákem" prohrál jen o 2s letos výsledkově trochu
rozporuplný Ott
Tänak. I když tady jeho výkon nebyl vůbec
špatný a dopomohl k tomu stájovému
vítězství pro Doktor Racing (v tom letadle se muselo po
dvouletém čekání na 1.
místo v Team Trophy teda pořádně slavit).
Devátým borcem ve Fryštáku byl
nejlepší z juniorů Matyáš Morbicer,
usilující chvílemi o lepší
umístění,
desítku na bodech uzavřel další člen Junior Trophy
David Březík, který byl
rovněž v těchto těsných soubojích. Oni ti mladí
stále zrychlují a někteří
"vo fous" déle jezdící už někdy na tyto "ogary"
chvilkama
nestačí… Až za "Dejvem Břézou" byl na
jedenácté pozici jeden z těch
nejrychlejších Dejv Vaculík, jenž měl ovšem
už v první erzetě technický problém
s ukrouceným kardanem a po celou rally stahoval velkou
ztrátu. Nelze nezmínit
hned za ním dojíždějícího Kevina Abbringa,
což byl třetí z řad juniorů,
"Kevča" byl absolutně tentokrát opravdu velice vysoko. Někteří aspiranti na body vůbec neuspěli,
třeba takový von Thurn und Taxis s nekonečnými problémy s autem dokončil na 15.
příčce, nyní se striktně nevedlo ani slavné posádce Panizzi-Wüzenttal pro
potíže se samovolným vypínáním "Redbullácké" Fabie, o stejném vozu
stejné stáje v rukách Šimona už byla řeč. Junior Trophy Historic
Trophy F2 Trophy Lady Trophy Next Academy Old Boys 50+
Hlavní pořadatel soutěže (Martin Vavřička):
Brane
Küzmič (Ondřej Dočkal): Rudi
Šali (Team Manager DOKTOR RACING): Patrik
Love (Team Manager 2L COMPETITION):
Do cíle dojelo i přes nemalou náročnost
soutěže 58 soutěžících, ale byla zde velká snůška nejrůznějších problémů vesměs
technického rázu, to ovšem ke Criterium Fryšták už tak nějak patří.
Junioři a juniorky ve věku do 15 let se ve Fryštáku sešli
v úctyhodném počtu 15. Opět zde byla kvalitní konkurence slibující těsné
souboje, jež se pak na mnoha frontách odehrály. První zkoušku vyhrál Kevin
Abbring, což bylo možná trochu "překvápko", na druhé erzetě však byl
sesazen Matyášem Morbicerem a Davidem Březíkem, kteří nizozemského dravce
přeskočili. Tato trojice mladíků i nadále pokračovala ve velice vyrovnaných vzájemných
bojích, nicméně pořadí zůstávalo zachováno, přičemž ostatním dost razantně
poodjeli. Jejich vysoké tempo a taktéž pořadí vydrželo až do konce. Zvítězil
tedy Maty Morbicer, stříbro bral Dejv Březík, a tato dvojice se tak v tabulce
klasifikace prohodila, když Maty má teď k dobru jeden jediný bod. Bude to tedy na
poslední soutěži hodně napínavá bitva o titul. Bronz si z Criteria odvážel
Holanďan Abbring, jenž nyní předvedl opravdu povedený a nepřehlédnutelný výkon.
Čtvrtý skončil dobře známý Fin Esapekka Lappi. Hvozdenské "Véčko"
sice na ty nejlepší tři tentokrát nestačilo, ovšem Lappi stále hájí juniorskou
"bednu" a je velmi pravděpodobné, že ji zvládne udržet před
dotírajícím Abbringem. Na pátém místě soutěž dokončila "Emmča"
Falcón, a tímto zdařilým výsledkem si dala
hezký dárek k nadcházejícím
narozeninám. Za ní pak dojel Pája Klajbl
jun., tento
novodobý talent možná čekal lepší
výsledek, ale konkurence je tvrdá. Sedmým
juniorem byl Jožka Březík s tradiční "Fábkou"
týmu Valachia, na osmé
pozici pak stanul vítěz Next Academy Erik Cais.
Devátý byl klasifikován nováček
v Nextu Tobiáš Gavenda jun. jako zároveň
druhý mezi Akademiky. To je bezesporu
super výsledek, a vypadá to, že tu máme
dalšího velkého talenta z řad mladých
kluků. Desítku bodujících uzavřela letos pěkně
rozjetá Kája Kalíková z Čamlíkova.
Ve
zvlášť odděleném uzavřeném
parkovišti - jak tady bývá hezkým zvykem -
bylo pro
letošek zatím rekordních 16 speciálů.
Špička se jako vždycky skládala z
"bratrů Sedláčků" a francouzského rychlíka Alexe
Benguého. Ostatní
měli šance na stupně vítězů jen minimální.
Ale bylo jasné, že se v tom vysokém
konkurenčním počtu budou odehrávat zajímavé
souboje o další příčky. Což se dělo,
a to i na té úplné špičce. Zpočátku
se vyvinul pěkný "bratrovražedný"
souboj Casier vs. Grzyb, posledně jmenovaný Polák
však začínal mít brzy trochu
navrch a svému belgickému sokovi lehounce ujížděl.
Oba si téměř po celý závod
udržovali rozestup necelých 10 vteřin. A tak to taky skončilo.
Loňský šampión Grzyb,
který je v klasifikaci historiků třetí a to pódium
už má jisté, si po tomto
triumfu stále udržuje jakousi naději na vylepšení
svého postavení. Ve "Frysku"
stříbrný Casier tabulku vede a s desetibodovým
náskokem to zatím vypadá na
titul. Ale uvidíme. Těch 10 bodů na něj ztrácí
Alex Bengué, jenž na této rally
dojel jako bronzový, je však stále ve hře…
Na pozici čtvrté se zde umístil
Chris Ingram. Mladý Angličan se na tratích objevil po
delší přestávce a hned
vytáhl pěkné BMW, s kterým mu to šlo. Jako
pátý byl klasifikován kvalitní Ital
Alessandrini, dále pak v pořadí následovala
dravá "Stotříca" rychlého
Roberta Fryše. Sedmým mužem v cíli byl "sběratel
mincí, žen, krůt a bagrů"
ze Spojených Arabských Emirátů Mohammed Bin
Sulayem, což byl za dané konkurence
dobrý výkon. Devátá dojela Audina Quattro
A2 Jirky Marholta, stejný vůz pak
uzavřel těch 10 bodovaných v rukách Freddyho Loixe.
Vozů s jednou poháněnou
nápravou se ve Fryštáku
objevilo 6. Na čele to bylo tentokrát hodně
zajímavé. Výborný vstup do soutěže
měl Jožka Sivík s Felicií Barum Teamu a rovněž se skvěle
dařilo i Renaultu, za
jehož volantem "seděl" španělský matador Gibo Fagaso. Ten
zkraje
porážel letos velice rychlého krajana Enrique
García Ojedu, "Hrocho-Španěl"
se však brzy dostal do svého obvyklého tempa a po
třetí rychlostní zkoušce šel nadobro
před Fagasa. To pořadí už dále zůstávalo
zachováno, časové rozdíly mezi první
trojicí sice nebyly moc velké, ale všichni tito
borci si své vydobyté pozice
zkušeně hlídali. Zvítězil tak Pepa Sivík,
čímž se dostal do vedení v tabulce F2
o pouhé 2 bodíky před "Hrocha" Ojedu, který zde
dokončil na stříbrném
postu. V posledním závodě to tak bude ještě
velká "řežba" o mistrovský
titul. A podobné to bude i v souboji o konečný
třetí "flek". Nestor
Gialberto Fagaso tady bral místo třetí, a tyto body ho
stále drží ve velké
naději o celkový bronz. Popasovat by se s ním měl letos
skvělý Luca Pedersoli.
Tento Ital zde skončil na páté příčce, když ho
nakonec dokázal porazit nováček
této kategorie Pavel "Emseko" Klajbl s Hondou. Do cíle už
tak nějak
na pohodu dorazil i
"slušovicko-lužkovicko-finsko-rakouský zemědělec"
Timo Salonen s Peugeotem vlastní výroby.
Tahle
nejkrásnější kategorie obsahovala celkem
7 dívek, slečen a žen. Vítězka a už jistá mistryně
Molly Taylor si dojela pro
samozřejmé prvenství, nicméně tentokrát se
jí nedařilo v absolutním pořadí,
když skončila až na 19. místě. Prostě jí to asi nesedlo.
Naproti tomu známá
Španělka Emma Falcón, končící nedaleko
Molly jako třiadvacátá absolutně, zajela
vydařenou soutěž, zřejmě k tomu dopomohl speciální
jamajsko-bulharsko-španělský
fialový účes. Eliška Falcón už má
stříbro v klasifikaci prakticky jisté, i když
existuje jakási teoretická naděje pro Karolínku
Kalíkovou. Ta dojela ve
Fryštáku na třetí pozici a stejné
postavení má taky v tabulce Lady Trophy. Kája
si tady to umístění ale musela tvrdě vybojovat, když se
dlouho potýkala s
nakonec čtvrtou Charlottou "Marky" Henningsson z rodinné
stáje
Viking. Toto pořadí v podstatě rozhodlo o tom, že se
sympatická Markétka na
celkovou "bednu" v šampionátu holek už nemá
šanci dostat. Na místě
pátém jsme ve fryštáckém cíli
mohli spatřit letos možná trochu nevýraznou Catie
Munnings, i když od "dcérek" před sebou nebyla vůbec nijak
daleko.
Dále v pořadí následovala spolehlivá Ida
"Zuzka-Peklo-Metal" Törnhult
vodící historickou Lancii. No a na cílovou rampu
se dostavila i po jídle vždy
usměvavá Alice Ája Štěpánková z
týmu Hroch.
"Klučíci" ve věku do 11 let
zde
odstartovali v počtu 4. Už jistý mistr Erik Cais znovu potvrdil
své dominantní
postavení v této kategorii a s velkým přehledem
zvítězil. Je to vlastně taková
malá "Taylorka", když Erik i Marťa jako jediní v
klasifikaci vyhráli
dosud všechny soutěže. Druhé místo v závodě
si vyjel poprvé v Nextu závodící
Tobiáš Gavenda, ten už má jakési
zkušenosti z jiných šampionátů a zdá
se, že
není "žádné ořezávátko". Určitě se v
podání tohoto kluka máme ještě
na co těšit. Třetí "flek" obsadil Jirka Marholt jun., což
je pěkný
výsledek, až za ním byl v pořadí
ostřílený Fin Jari Huttunen, který ovšem
kvůli
technice nedojel jednu erzetu a byl tak obtěžkán pětiminutovou
penalizací. Tito
všichni mladíci zvládli náročnou rally se
ctí dokončit, jen je trochu škoda, že
se jich tentokrát nesešlo více, určitě zde
některé jména chyběly.
Takových těch RC
"pamětníků" se tu
sešlo 6. Jasný favorit Gil Panizzi si jel pro jistotu
titulu, což se povedlo,
ale soutěž nevyhrál. Vleklé potíže s technikou
zapříčinily "příděl" a
totální propad pořadím. "Pepík" se
však při dalším pokračování dral
pořadím nahoru, i když zmíněný problém se
ještě opakoval, vždy se mu ale
podařilo erzety dokončovat. Za dané situace vyhrál
asfaltový španělský mág Gibo
Fagaso s předokolkovým Renaultem Mégane Maxi, to bylo
jakoby "řádil"
Bugalski za staré éry těchto kitových vozů.
"Předseda" Panizzi si
nakonec zajistil druhou příčku, na tu třetí klesl Gustavo
Trelles, který to měl
fantasticky rozjeté, jenže ho dost zpomalila vyzutá
pneumatika jeho
"DéEsTojky". Jako čtvrtý zde dojel norský "Letec
Šíma" Henning
Solberg, pátým Old Boys borcem byl Ital Cerrato s
Historikem, a tím šestým v
pořadí se stal bojovník Zdeňa Medek.
Ohlasy některých účastíků:
"Konečně
závod dle našich představ. Možná se vyplatila
pečlivá příprava vozu včetně
předzávodního testu s Fagasem. Začátek byl z
říše snů, pak to bylo trošku z
hrušky dolů. V průběhu soutěže se vykrystalizoval
krásný souboj s mladým a
divokým Lukyanukem, který nás na poslední
RZ udolal, když jsme skoro vyzuli
kolo. Traťově to byl opravdu krásný závod, a to
svezeníčko stálo zato.
Sportovně je třeba přiznat, že ke krásnému
šestému místu dopomohly problémy
dvou jezdců ze špičky. Děkujeme za celodenní starost panu
pořadateli! Ještě
jednou - krásný závod, krásná sobota
= úsměv na našem yugoxichtu. Těším se na
Vás všechny na naší Yugošce 30.9."
"Jako
každý rok jsem se na Criterium těšil. Je to můj
nejoblíbenější podnik v
kalendáři a mám tu i nejlepší
historické výsledky. Letošní ročník
byl opět
povedený. Martin opět připravil skvělé
zázemí včetně občerstvení. Co se
týká
závodů, tak jsem zajel takový můj strop, na který
aktuálně mám. Mladí kluci se
derou dopředu a jde to znát. Jediná drobná kapka
na závěr je, kdy starší parta
uklízí a mladé to nezajímá..."
"Na
sobotní XXVI. Criterium Fryšták byly tratě jako
vždy krásné připravené, počasí
se vydařilo, občerstvení zajištěno, co více si
přát. Jelikož se dlouho asfalt
nejel, tak jsem měl obavy jak to celé dopadne. Auto bylo jako
vždy skvěle
připravené a již záleželo jen na mě jak
s tím povrchem poperu. Na první
RZ jsem zvolil pneu Pirelli, s kterýma mám minimum
zkušeností, což byl celkem
risk. Jelikož 1. zkouška nebyla pro mě časově ani skvělá,
ale ani špatná, tak
jsem usoudil, že na dalších třech RZ na Pirelli již
zůstanu. Pak přišla velká
výzva v páté erzetě, kde se jela část trati
šotolina, a já nevěděl jestli mám
nechat Pirelli nebo přezut na Pro-line. Nakonec jsem to risknul s
Pro-line a
byl jsem velmi překvapený s celkovým 4.
místem v RZ. Další tato
šotolinová
RZ se mě zas tak nepovedla, stejně jako na RZ 7 a ani na konečné
RZ 8 jsem
nezajel moc dobře, ale i tak jsem na konec dojel 10. celkově a
druhý
z Juniorů. Letošní Criterium Fryšták
se mi vydařil a již se moc těším na
dopravní hřiště v Malenovicích, kde si to
jistě zase všichni užijeme."
"Letošní
závod v Obalprintu mi náramně vyšel. Vše fungovalo jak mělo, počasí super, tratě
velice těžké ale pěkné, a konečný výsledek prostě paráda. Na posledním závodě v
Malenovicich chci zajet minimálně tento výsledek, abych tuto sezónu zakončil
úspěšně."
"Fryšták patří mezi mé oblíbené závody. Jsou zde krásné
rychlostní zkoušky, které jsou svou skladbou a povrchem originální. Je tady
skvělé zázemí, za které patří velké poděkování Martinovi. Jel jsem na
závod udržet si první místo v tabulce před Benguém, a to se nám podařilo.
Grzybovi gratuluji k 1. místu, jede opravdu pekelně rychle. Uvidíme se na
Jugošce, kde se vše snad rozhodne na rychlostních zkouškách."
"Letošní
sezóna zdá se být pro mě zakletá, po
ztrátě 6. místa kvůli zlomené poloose na Rajdu,
přišlo další trápení. Už ráno
jsem zlomil na shaku páku řízení, což znamenalo
nainstalování staré páky, která
měla takové vůle, že mi zbylo tak 15% rejdu. A aby toho nebylo
málo, v dalších
zkouškách přicházely další
mechanické problémy, takže můžu být vůbec
rád, že
jsem se umístil 15. a přinesl jsem aspoň malý bod
útěchy do teamu. Traťově to
letos byla zase bomba a těším se na Yugošku, kde
snad konečně zlomím smůlu a
dojedu bez problémů."
"Na
závody jsem se moc těšil. Po dlouhé době
závody na asfaltu. Tratě jako vždy
parádní. V první RZ jsem dělal moc chyb, a to
mě stálo 8 sekund. V
dalších RZ už to bylo super, ale Kamil a David jeli
parádně a urvat nějakou tu
sekundu bylo velmi těžké. Nakonec jsem vyhrál jen
poslední erzetu, a to jsme se
všichni tři vešli do 0,5 sekundy. Neskutečně moc
vyrovnané, zde už není místo
na chyby. Gratuluji Davidovi k prvnímu místu v kategorii
Historic. A už se
těším na poslední závod, kde se rozhodne
kdo bude kde na stupních vítězů. Děkujeme
Martinovi Vavřičkovi za poskytnutí nádherného
prostoru pro závody a pěkné ceny,
děkujeme."
"Náš
letošní výkon ve Fryštáku nebyl
nejlepší. Na začátku jsme se trápily, pak
jsme
se dostaly do tempa, ale již bylo pozdě na lepší něž 19.
místo. Díky pořadateli
za super ceny a krásné rychlostky."
"Opět jsem se přišel hlavně
pobavit, což
tato sobota splnila do puntíku. Auto fungovalo perfektně, i když
se přiznám, že
se mi ho skrz nedostatek času málem nepodařilo nachystat. O to
víc pak potěšil
konečný výsledek. Potěšitelné je, že
má stále ve svých rukách výsledek za
celou
sezónu, a že bude o co jet v posledním závodě.
Velké díky za krásné poháry,
bohaté ceny, perfektní zázemí, super
připravený závod."
"Po
dlouhé pauze jsem se mohl svézt a po pár letech si
zkusil kategorii Historic.
Už 5 let se na mě usmívala karoserie BMW E36 ze skříně,
tak jsem si řekl, že
teď nastala její chvíle. Fryšták mám
rád a na pneumatikách co moc nedrží to
bylo snad ještě lepší. Výsledek jsem
nečekal tak dobrý a opravdu z něj mám radost.
Děkuji Martinovi za perfektní zázemí a za
perfektně nachystané tratě."
"Tak konečně
oblíbený asfalt na milovaném
Fryštáckém Critériu. Do třetí
zkoušky jsme drželi
krok se špičkou dvoukolek, potom nám ale odskočili a i
když se nám podařilo
vyhrát druhý průjezd ikonické vložky
Příjezd, už se je nepodařilo
dostihnout. Bronz ale beru všemi deseti, protože bedna je vždy
úspěch, zvláště
v takové konkurenci. Ještě lepší to pro
nás bylo v OldBoys, kde jsme využili
technických problémů našich soupeřů a podařilo se
s velkým náskokem zvítězit. Skalp
suveréna této kategorie Pepíčka Panizziho se
určitě počítá. Technika konečně
fungovala bez jediného problému, takže velké
poděkování směřuje do ZedArt Racingu,
kde proběhla celková repase našeho speciálu. Tratě
jako každý rok špičkové,
skvěle jsme se svezli a měl jsem z jízdy dobrý pocit.
Díky Martinovi za
bezchybnou organizaci, skvělý servis, i parádní
ceny."
"Na
"domácí" závod jsem se těšil celou
sezónu, erzety ve firmě Obalprint
mají svého závodního ducha. Erzety byly
krásně dlouhé, sice jsem měl technický
problém,
ale i přes to jsem se krásně svezl a sklouzl."
"Frysko
jako vždy super, tratě A1. Občerstvení od Martina bomba. Náš výkon katastrofa,
stávkovala elektronika."
"Po šotolinách
konečně asfalt. Criterium ve Frysku jako
vždy perfektně zorganizovaná soutěž - za což velké
díky Marťasovi. Zařídil mimo
jiné také supr počasí, tratě ,věcné
ceny zúčastněným a bohatý pitný režim.
A z našeho hlediska docela povedená soutěž, i když jsme
museli po závodech dát
výpověď našemu dvornímu servismanovi za
špatné obutí pneumatik, což nás
katapultovalo v cíli do druhé polovičky
startovního pole. V dědkách jsme
utrpěli třetí flek. Na tu hrůzu docela obstojné a jsme
rádi aspoň za těch
pár bodíků. Díky Martinovi za pěkný weekend."
"Opět
tradičně skvělý Fryšták, kde jsem kdysi jel svou
první RC rally, takže srdeční
záležitost. Krásné náročné a
dlouhé RZ, ještě letos víc
šotolinový Příjezd, perfektní
zázemí s Martinovým občerstvením. Za mně
spokojenost a palec nahoru!."
"Děkuji
řediteli závodu Martinovi za super tratě, zázemí, objednané počasí a celkovou
organizaci na vysoké úrovni, jako vždy…"
"Hezky
připravený závod. Netušili jsme, jak nám to po posledních závodech v lesích
půjde. Po pár erzetách jsme se dostali do tempa a užívali si to. Krásné tratě,
krátká RZ Příjezd byla velmi zrádná - několik povrchů, dalo se rychle ztratit
ale i získat. Výborné zázemí a skvělý pitný režim. Děkujeme a rádi zase
přijedeme - 2 Draci."
"Konečně asfalt a zároveň náš
neoblíbenější. Při pohledu do startovní
listiny jsme ale po letošních našich
nevalných výsledcích ani moc nevěřili v
zisk nějakých bodů do kategorie. Hned od začátku jsme
zvolili na náš vkus vyšší
tempo a jakési časy tam padaly, nebylo to vůbec marné,
dokonce jsme poráželi i
některé, co bývají jinak před námi.
Samozřejmě jsme u toho dělali nějaké ty
chyby, ale to už tak bývá. Z 16
startujících historiků se nám podařilo dostat
na 9. "flek", jenže v poslední erzetě jsme se Svenem vyrobili
fatální
chybu, když jsme nechtěně podjeli jednu kuželku ve skladu. Ale jak jsme
byli
přepnutí na ten závodní mód, reakce na
návrat přišla příliš pozdě, navíc to
bylo v takovém zapeklitém místě, takže jsme
pokračovali a v cíli si nechali dát
10s penalizaci. To nás stálo jednu příčku, a tak
jsme až desátí. Nicméně i přesto
spokojenost. Hlavně jsme se dobře svezli, ty tratě byly
parádní, líbilo se nám
ve skladech, kde bylo na mnoha místech pěkné
poklouzání. Díky Martinovi za
bezvadné zázemí a za tradiční
občerstvení, celá soutěž byla moc fajn a užili
jsme si to. Za nás velmi povedený ročník."
"Tak
Fryšták bývá traťově super a letos to nebylo jinak. Jen já nechodím na shake a
do RZ Příjezd jsem ladil auto, takže ztráta už byla veliká. A tak jsem to jen
dojel a jakési body získal. Díky Marťovi, že se můžeme svézt v tak skvělé
lokalitě ."
"Juchúúúúú!
Bereme výhru v týmech, která znamená
třetí místo v šampionátu. Všichni
tři naši
borci v první osmičce a tak se nám to líbí.
Mladý Bergkvist sahal po bedně, ale
zase to těsně uniklo - už to musí jednou přijít! Brane se
konečně probral z
letargie a podal výkon dle našich představ a Tänak
nebyl příliš daleko za ním.
Velmi se nám líbily tratě a zajímavým
zpestřením byl velmi prašný Příjezd.
Díky
Martinovi za zázemí a supr závod!"
"Zwei
litři zase znovu útočili ve dvou a jako vždy to dopadlo stejně,
Albert by měl
přestat trávit hodiny v šenku na degustacích
tvrdého alkoholu a začít dojíždět
na bodech. Jeho sezóna je letos slabá jako čaj a měl by
to konečně změnit.
Tomáš jel již klasicky skvěle a i přes to, že si ze
závodu odváží druhé místo,
nedojetí Šimona ho přibližuje velmi blízko ke
druhému titulu. Bohužel v
hodnocení teamu to tak veselé není, třetí
místo je již nereálné a není se čemu
divit, když jen jeden vyjíždí body, druhý
má furt něco zlomeného a třetí
zahynul na italsko-chorvatských hranicích.
Příští závod se budou obnovovat
smlouvy a je možné, že nastanou změny..."
"Basso
zaslouží pochvalu, zajel fantasticky. Šimon a Panizzi řešili problémy se svými
rally speciály a bohužel skončili až kolem 30. pozice. Letošní titul v Team Trophy
je nenávratně fuč..."
"Tak nyní jsme sice nebyli
v kompletní
sestavě, ale i tak jsou výsledky a panuje spokojenost. Belga
Juniors reprezentovali
David Březík a Jari Huttunen, Tom Kristensson chyběl. David
zajel opět
fantasticky a po velkém souboji skončil těsně druhý v
rámci Junior Trophy. Sice
přišel o vedení v tabulce, ovšem stále
živí velké naděje na juniorský titul,
takže tady je jasné, komu budeme ze všech z našeho
týmu fandit asi nejvíc!
Finský mladík Huttunen si ve své kategorii sice
dojel "až" pro čtvrté
místo, ale bodovým přínosem si zároveň
zajistil konečné stříbro v Next Academy.
V Belga Teamu znovu nezklamala výborná Emma Falcón
s novým
"jamaiským" účesem, Eliška si vyjela pátou
příčku mezi juniory, což
je v nadupané konkurenci velmi kvalitní výsledek.
V Lady byla tradičně druhá, i
když od neporazitelné "Taylorky" nebyla tentokrát vůbec
daleko,
určitě povedený výkon. Nakonec poprvé v
kariéře nedorazil Belgičan Droogmans,
plnící jakési svatební povinnosti
(týkající se však jiných osob, než
jeho
samotného), a tak čest těch našich starších
závodníků zkoušel zachránit aspoň Freddy
Loix. Ten v těžké konkurenci historiků vybojoval bod za 10.
místo, když o lepší
umístění přišel svou chybou až v
úplném závěru. Každopádně již teď se
intenzivně připravujeme na závěrečný podnik, kde bychom
se chtěli předvést v
tom nejlepším světle. A jako vždycky,
spoléháme hlavně na ty mladé..."
"Naše
jednička má očividně
skvělou formu, což dokázala i na Fryštáku.
Další vítězství v našlapaném
šestnáctičlenném poli historiků po
výborném výkonu, gratulujeme. Fagaso také
nezklamal a zvítězil mezi starší garniturou, když
porazil i neporazitelného
předsedu z Francie. K tomu ve skupině F2 bere bronz. Gustávo měl
problémy s
vyzutou pneumatikou, ale i tak se dokázal protlačit na bednu v
OldBoys."
"Sivík
to už bere s nadhledem a je těžké z něj dostat lepší časy, už to bere prostě
jinak. Criterium mu letos ale vyšlo, přeci jen nechal za sebou pár jezdců,
kteří ho letos dávají. Pro Caisíka to tentokrát byla nová situace, kdy
startoval kousek za taťkou, a tak se musel plně spolehnout na sebe. Myslím, že
to zvládl perfektně a zajel svůj aktuální standard. Moc děkujeme za celý tým za
perfektně připravený závod. Jsme rádi, že jsme se mohli zúčastnit a svézt se."