Absolutní pořadí | Lužkovice 12.8. 2023, startujících - 56 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Šimon Večerka | Večerka - Večerka | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | 19:52,6 | |
2 | David Vaculík | Vaculík - Vaculík | Škoda Fabia RS Rally2 | TUX Racing | 4WD | +0:44,3 | |
3 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | +0:46,2 | |
4 | Tomáš Lysák | Lysák - Charvát | Škoda Fabia RS Rally2 | TUX Racing | 4WD | +1:09,6 | |
5 | Jakub Charvát | Charvát - Lysák | Škoda Fabia RS Rally2 | TUX Racing | 4WD | +1:28,2 | |
6 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Ford Escort Mk I. | Marlboro Dealer Racing | Historic | +1:48,1 | |
7 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Mini JCW WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +1:51,1 | |
8 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD/OldBoys | +1:54,3 | |
9 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | VW Polo GTI R5 | Monster Energy Team | 4WD | +1:57,4 | |
10 | Ondřej Dočkal | Küzmič - Jameson | Citroën C3 WRC '17 | Doktor Racing | 4WD | +2:01,1 | |
11 | Karel Bajza | Tänäk - Järveoja | Hyundai i20 Coupe WRC | Doktor Racing | 4WD | +2:02,5 | |
12 | David Březík | D.Březík - Březík | Subaru Impreza WRC | Belga Juniors | 4WD/Junior | +2:07,9 | |
13 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Čamlíkov RallySport Zlín | Historic | +2:14,9 | |
14 | Kamil Sedláček | Casier - Vyncke | Mitsubishi Lancer Evo V | AMK Rudý Říjen | Historic | +2:24,2 | |
15 | Patrik Šimeček | von Thurn und Taxis - Ettel | Ford Focus WRC | 2L Competition | 4WD | +2:40,1 | |
16 | Pavel Klajbl ml. | Klajbl jun.- Klajbl | Škoda Fabia R5 | Emseko Racing Team | 4WD/Junior | +2:41,0 | |
17 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Playboy Red Racing | 4WD/Lady | +2:52,8 | |
18 | Radek Vymětalík | Volta - Moliterni | Lancia Delta HF Integrale | ASport Rally Team | Historic | +2:53,9 | |
19 | Petr Bábek | Ojeda - Barrabes | Peugeot 306 Maxi | Hroch Rally Team | F2 | +2:59,8 | |
20 | Richard Vávra | Yates - Edmondson | Subaru Impreza WRC | DX Racing | 4WD/Junior | +3:02,4 | |
21 | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | VW Polo GTI R5 | Doktor Racing | 4WD | +3:04,0 | |
22 | Daniel Gargulák | Gargulák - Latinák | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD | +3:06,0 | |
23 | Tomáš Bobal | Abbring - Hostens | Škoda Fabia R5 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +3:10,7 | |
24 | Erik Ticháček | Cais - Žáková | Škoda Fabia WRC | Barum Team | 4WD/Junior/Academy | +3:11,9 | |
25 | Ondřej Kalík | Fábián - Kaszás | Subaru Impreza WRC | DX Racing | 4WD | +3:14,0 | |
26 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Škoda Felicia Kit Car | Barum Team | F2 | +3:14,9 | |
27 | Eliška Schwábová | Falcón - González | Subaru Impreza WRC | Belga Team | 4WD/Junior/Lady | +3:30,9 | |
28 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Citroën DS3 WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD/OldBoys | +3:42,0 | |
29 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Škoda Fabia R5 | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +4:20,3 | |
30 | Daniel Mikl | Solá - Amigo | Toyota Yaris WRC | ZedArt Racing | 4WD | +4:23,8 | |
31 | David Novotný | Novotný - Martinisko | Toyota Yaris GR | Tasmania Racing Team | 4WD | +4:43,6 | |
32 | Michal Králík | Králík - Králíková | Alfa Romeo 2000 GTAm | MK Racing | Historic | +4:59,3 | |
33 | Petr Šíma | H.Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD/OldBoys | +5:07,5 | |
34 | Pavel Klajbl | Klajbl - Klajbl | Škoda Fabia S2000 | Emseko Racing Team | 4WD | +5:18,7 | |
35 | Jaroslav Kovářík | "Harry Ředitel" - Chulykanov | Mercedes-Benz 190 E | AMK Humpolec | Historic | +5:19,6 | |
36 | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | Škoda Fabia WRC | Michel's Racing | 4WD/Lady | +5:50,6 | |
37 | Vít Bobal | Pedersoli - Tomasi | Peugeot 306 Maxi | RC Lukov | F2 | +5:56,4 | |
38 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Hyundai i20 Coupe WRC | Schwáb Racing | 4WD | +5:58,7 | |
39 | Jakub Sedláček | Huttunen - Lukka | Citroën C3 WRC '17 | Belga Juniors | 4WD/Junior/Academy | +6:00,9 | |
40 | Martin Hubáček | Hubáček - Hubáčková | Toyota Celica GT-Four | Zumar Team | Historic | +6:21,2 | |
41 | Jiří Marholt | Marholt - Marholt | Audi Quattro A2 | 2 Draci | Historic | +6:33,8 | |
42 | Tomáš Richtr | Kristensson - Johansson | Ford Fiesta RS WRC | Belga Juniors | 4WD/Junior/Academy | +7:04,2 | |
43 | Tomáš Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Citroën C2 S1600 | Gerd Rally Team | F2 | +7:12,3 | |
44 | Zuzana Šimečková | Törnhult - Wilén | Lancia Delta HF Integrale | Viking Speed Racing | Historic/Lady | +7:16,8 | |
45 | Jan Suchánek | Bouffier - Panseri | Lancia Delta HF Integrale | Jamaica Rally Team | Historic | +8:16,2 | |
46 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Renault Mégane Maxi | Marlboro Dealer Racing | F2/OldBoys | +8:32,5 | |
47 | Jiří Marholt ml. | Marholt jun. - Marholt | Subaru Impreza WRC | 2 Draci | 4WD/Junior/Academy | +8:36,9 | |
48 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Porsche 911 GT3 | Belga Team | F2/OldBoys | +8:43,6 | |
49 | Alice Štěpánková | Štěpánková - Bábek | Subaru Impreza WRC | Hroch Rally Team | 4WD/Lady | +9:05,8 | |
50 | Markéta Šimečková | Henningsson - Emilsson | Toyota Yaris WRC | Viking Speed Racing | 4WD/Junior/Lady | +10:28,7 | |
51 | Petr Matulík | Loix - Smeets | Audi Quattro A2 | Belga Team | Historic | +10:33,3 | |
52 | Daniel Vlček | Vlček - Vlček | Toyota Yaris WRC | ZedArt Racing | 4WD/Junior/Academy | +10:42,7 | |
53 | Libor Vyvlečka | Vyvlečka - Palkovič | Audi Quattro S1 | Motorsport Nášel | Historic | +13:48,6 | |
54 | Elen Jarcovjáková | Jarcovjáková - Jarcovjáková | Subaru Impreza WRC | 2 Draci | 4WD/Junior/Lady | +17:57,6 | |
55 | Zdeněk Medek | Medek - Hýbner | VW Polo R WRC | Hönig Motorsport | 4WD/OldBoys | +18:15,4 |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Jiří Podvala | Wilson - Palmer | Nissan Skyline GT-R | JP Racing | F2/OldBoys | zdrav. důvody | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
8 |
kompletní časy a výsledky (html) | Večerka (Šimon Večerka) | 7 |
startovní listina | Vaculík (David Vaculík) | 1 | |
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | TUX Racing | 1 | Škoda | |
2 | Red Bull | 2 | Ford | |
3 | Doktor Racing | 3 | Mini | |
4 | Marlboro Dealer Racing | 4 | VW | |
5 | Red Bull Junior | 5 | Citroën | |
6 | Monster Energy Team | 6 | Hyundai | |
7 | Belga Juniors | 7 | Subaru | |
8 | Čamlíkov RallySport Zlín | 8 | Toyota |
"V HLAVNÍ ROLI ŠIMON VEČERKA" Počátkem
srpna pokračoval
Next RC Rally Championship 2023 sedmým ročníkem Rajdu
Luzskowyczki. Bylo to pro
letošek zároveň loučení se šotolinou, teď
už nás čekají pouze zpevněné povrchy.
A jak už to uprostřed létá bývá,
počasí bylo velmi teplé, nicméně v lesní
lokalitě v Lužkovicích byl chládek a tedy vcelku
příjemně. K tomu přispěly i
předchozí deště panující v týdnu
před soutěží, ovšem ještě
významnější funkci
udělaly na povrchu tratí, které tím pádem
byly ideálně proschlé a přilnavé,
žádný prach ani bláto, prostě takový super
kompromis. To si plejáda 56
startujících velice pochvalovala. Jinak toto číslo
je pro Rajd rekordem,
kterých tak začínáme mít v
letošním šampionátu čím dál
víc. Hlavní pořadatel
Michal Odstrčil přichystal 8 krásných rychlostních
zkoušek, jenž byly vesměs
otevřené a velmi svižné, v podstatě á la Polsko
jako na MS v Rally. Kromě toho
se postaral o již tradiční občerstvovací "stanici",
kterou zdatně a
bezvadně šéfovaly holky "Odstrčilovic". Pořádající
"Manfréd" na své soutěži v posledních letech nezávodí, a tak si jako
vždycky střihnul jen úvodní zkoušku v roli předjezdce s Fiestou WRC, následně
ho tentokrát ještě doplnil "Fannek" řídící Ford Puma, oba pak se
vzpomínkovými polepy nedávno zesnulého "velkého" jezdce Craiga Breena…
Startovní
listina
obsahovala sedm prioritních závodníků, když do
Lužkovic nedorazil lídr průběžné
klasifikace a loňský vítěz Tomáš
Bílek jun. Prázdniny jsou prostě i termínem
pro nějaké dovolené, což si nyní užíval i
Tom, ale i pár dalších, tak už to
bývá. Hlavním favoritem tak byl bezesporu
Šimon Večerka s Fabií R5 stáje
RedBull. Šimon do puntíku splnil, co se od něj
očekávalo, vyhrál 7 RZ, a v cíli
ho zdobil náskok 44 vteřin na druhého. Tím byl, po
velkých soubojích a po
vítězství v poslední zkoušce, David
Vaculík reprezentující ambiciózní
TUX
Racing. Dejv premiérově osedlal novou Škodu Fabia RS
Rally2 a šlo vidět, že mu
to sedlo, jedná se o jeho druhé nejlepší
vystoupení na Nextu '23. Davidův asi
největší soupeř byl dobře známý
italský "hřebec" Giandominico Basso,
prohrávající nakonec až v poslední vložce o
1,8 s. Dále pak následovali dva
"Tuxmani" v pořadí Tom Lysák a Kuba Charvát. Oba
jeli opět
fantasticky, ale do bojů o kýženou "bednu" jim nebylo souzeno
moc
zasáhnout, ta nejlepší dravá trojka byla v
podstatě jasná po celý závod. Na
prvních pěti místech tím pádem dojeli vozy
Škodu Fabia různých modifikací.
Zcela jiné auto se dost nečekaně "zjevilo" na konečné
šesté příčce.
Byl to Ford Escort Mk.I v rukách skvělé polské
posádky Grzyb - Mazur, který
spadá do Historic Trophy a závodil tudíž na
předepsaných pneu. Holt
"domácí" rally, každopádně klobouk dolů před jeho
výkonem. Těsně za
ním (asi 3 sec) pak skončil mladší
"bráška" z Finska Esapekka Lappi,
který zajel naprosto famózně a po některých ne
vždy vydařených výsledcích
letošní sezóny to byla až překvapivá
vzpruha "Pana usmívajícího se
Véčka". Navíc vyhrál juniory. A vyhrál i za
ním dojíždějící jezdec, a to
soutěživý "Předsedátor" Gil Panizzi, ten se však
na rozdíl od Lappiho
počítá do OldBoys. Ale "Pepíček" ztrácel
jen 3 sekundy, takže jistě
výborný výkon. S podobným rozdílem
dojel taky devátý ruský bohatýr a rebel v
jedné osobě Alex Lukyanuk, jemuž se po delší době
povedlo zajet slušně a bez
problémů. No a aby těch "třísekunďákových"
časových rozdílů nebylo
málo, tak s tímto mankem uzavíral bodovanou
desítku Brane "Bogdan-Kuzma"
Küzmič, odsunující svého
týmového kolegu Tanäka na místo
jedenácté (o 1,4 s) v
poslední erzetě. Další letošní smůlu
měl jinak pěkně jedoucí německý šlechtic a princ Albert von
Thurn und Taxis, jenž dlouho válčil o pořadí okolo 5.-6. "fleku",
nakonec byl tento zde jediný zástupce mladého "punkového" týmu 2L
Competition po potížích patnáctý. Když jsme
u těch týmů, tak
dříve zmíněný TUX byl tady hodnocen nejlépe
a vede v tabulce Team Trophy,
vypadá to ale na dramatické klání s
momentálně druhým Red Bullem o titul. Dále
se taky ještě uvidí. Jsou před námi
závěrečné dva závody na asfaltu. V
absolutním
pořadí šampionátu se to po této soutěži
určitě zdramatizovalo, sice stále vede Tom
Bílek jun., jenže Šimon "Véča"
ztrácí pouhé 3 bodíky a schyluje se k
velkému souboji o konečný titul. Zajímavé
to bude i v bojích o bronz, kde je
zatím víc adeptů, takže určitě bude nadále co
sledovat…
Hlavní pořadatel soutěže (Michal Odstrčil):
Kevin Abbring
(Tomáš Bobal): Freddy Loix (Petr
Matulík): Rudi Šali (Team
Manager DOKTOR RACING): Franco Paiero
(Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
Junior Trophy
Na startu se sešlo celkem 14 juniorů
včetně tří juniorek a pěti Akademiků. Konkurence byla tradičně "našláplá",
akorát chyběl jeden z největších favoritů Maty Morbicer. Ale to zároveň
slibovalo velmi zajímavé souboje o první místo, na které bylo několik
aspirantů. Zpočátku se ve vedení držel výborný David Březík, poměrně brzy jej
však přespurtoval Esapekka Lappi, jenž jel opravdu "extratřídu" a
nedal nikomu šanci. Po zásluze si tak letos podruhé odvážel maximální bodový
zisk, zde kořeněný super výsledkem v podobě sedmé absolutní příčky. Tím si
upevnil postavení v tabulce a stále zatím živí naději na případný titul,
nicméně už spíš jen v teoretické rovině. O mistra se s největší
pravděpodobností utkají Matyáš Morbicer a David Březík, který v "Lužkách"
skončil druhý a nyní vede o dva bodíky juniorskou klasifikaci. Výtečně opět
zajel Pavel Klajbl
jun., jenž si připsal
už třetí bronz v soutěži za sebou. Nějakou dobu se o tu
"bedýnku"
tahal s dobře známým Kevinem Abbringem, ten ovšem
v jedné erzetě docela dost ztratil
a "Emseko Pája" už si pak pro ten třetí "flíček"
dojel
relativně v klidu. Na pozici čtvrté se umístil
nekompromisní Brit Rhys Yates, tomu
ale i přes sympatický výkon chybělo na stupně přes 20
sekund. V závěru si ještě
musel ohlídat za ním dojíždějícího
Abbringa, holandský blonďák při dohánění
jakési té ztráty dokonce vyhrál
předposlední RZ a vydal ze sebe úplně všecko co
šlo i na té poslední, aby si zajistil
slušný bodový příděl, což tedy
vyústilo v
5. místo. Jako šestý mladík byl
klasifikován fantastický Erik Cais, jakožto
vítěz Next Academy, ta jeho jízda tady byla opravdu na
velkou jedničku s obří
hvězdičkou. Akorát že Eriček už není jen "hvězdička", ale
pořádná
hvězda, jelikož se mu v absolutním pořadí povedlo zdolat
i svého "tatíčka
Sivíčka". Na sedmé příčce byla v cíli
Eliška Falcón za zády s
"rozptylující
lesní laní", která už rozjeté
Španělce přestávala stíhat. Dále pak
následovala další holčina Kája
Kalíková, do bodované Top 10 se dostaly dva
severští
zástupci Akademky Huttunen a Kristensson.
V uzavřeném
parkovišti bylo k vidění
12 krásných historických speciálů. Co se
týká špičky, po absenci na minulé
soutěži se tu ukázal Grzyb, konkurenci po nějaké době
rozšířil i stále
úřadující šampión Volta, z těch
přednějších jezdců naopak chyběli
"dovolenkáři" Alessandrini či Urban. První
rychlostní zkoušku vyhrál
vedoucí muž tabulky Bernd Casier, jenž ovšem
neskrýval jisté obavy. Ráno se
totiž dostavil ještě "pochroumaný" po nějakém
belgickém večírku a
následné přirozené metabolické
působení těla začalo postupně vykonávat svoji
práci. Bernd tak hned po druhé RZ klesl na místo
třetí a otěže přebral v dobré
náladě a kondici jedoucí Grzegorz Grzyb. Nějakou dobu mu
zdatně sekundoval
letos výborný Alex Bengué, Grzyb pak ale začal
doslova "řádit" a
nedal nikomu sebemenší naději. Zvítězil s
náskokem téměř 27 vteřin, což navíc
okořenil neuvěřitelnou šestou pozicí absolutně.
Stříbrný dojel Francouz Bengué,
a i když to byl bezvadný výkon, na
"zblázněného" Poláka to tentokrát
prostě nešlo. Belgičan Casier se v průběhu závodu začal
trochu aklimatizovat a
uhlídal si třetí příčku, což mu stále
zajišťuje vedení v klasifikaci historiků.
Mezi touto trojicí kvalitních jezdců jsou docela
malé bodové rozdíly a vypadá
to na velké "mače" až do konce mistrovství. Je už
téměř jisté, že o
titulu se bude rozhodovat právě jenom mezi nimi. Již s
jakýmsi odstupem dojel
čtvrtý Giuseppe Volta, ten na víc tentokrát
nestačil, možná je to tím malým
počtem závodů v letošním roce, ta špička se
zdá totiž nenápadně zrychluje. Ale
i tak potvrdil své kvality. Pátý "flek" je
jakýmsi životním úspěchem
v kategorii pro Míšu Králíka s
krásnou Alfou. Za ním byl v pořadí
atraktivní
Mercedes v rukách "Harryho Ředitela", což je taktéž velmi
slušný
výsledek, podobně jako sedmé místo dlouho
nejedoucího Marti Hubáčka s nádhernou
Celicou. Jako osmý byl klasifikován Jirka Marholt s Audi,
odbývající si v Nextu
premiéru, zkušenosti už však má z
jiných šampionátů. Na bodech se podařilo
dojet ještě Idě "Zuzance" Törnhult a možná nečekaně
i fotografovi
Bryanu Bouffierovi.
Do dvoukolek šlo na této soutěži 7
posádek. Tady je to letos v souboji o mistrovský titul velmi napínavé,
konkrétně jde o rychlou dvojici jezdců Sivík vs. Ojeda. Podobně tomu bylo i na
zdejších tratích, kdy si to tito dva rozdávali a při tom ostatním soupeřům "o
parník" ujížděli. Lépe začal Jožka Sivík s "Barumáckou" Felicií,
od třetí erzety se však do velkého tempa dostal Španěl Enrique
García Ojeda, nekompromisně převzal
vedení v soutěži a po sérii dobrých časů si už
vítězství nenechal vzít.
Stříbrný post tak bral Sivík a toto pořadí
stanovilo momentální rovnost celkových
bodů v tabulce. Dlouho to nebylo v F2 Trophy takto vyrovnané. A
ono se schyluje
i k dalšímu zajímavému souboji o
konečné třetí místo, kde si to mezi sebou
rozdají Fagaso, Pedersoli a možná taky Droogmans. To
ještě bude dost zajímavé. Bronz
si tady vyjel právě Luca Pedersoli, jemuž závod sedl,
čtvrtým mužem Rajdu pak
byl epizodně startující Tom "Gerd" Grebeníček se
zapůjčeným Citroënem.
Na to, že rok nejel, předvedl celkem hodnotný výkon.
Pátým v cíli byl nestor Gibo
Fagaso. Jenže ten soutěž dokončil s pětiminutovým
"penále", jelikož
se mu hned ve druhé zkoušce rozsypal diferenciál.
Velkou ztrátu se pak snažil
postupně dohánět, jelikož body jsou body a ty jsou potřeba. V
poslední RZ se mu
dokonce podařilo zdolat zadokolové Porsche Droogmanse, ten měl
ovšem rovněž
problém, když právě v tom závěru urval kolo a
poškodil zavěšení, s kterým musel
opatrně dokončit poslední rychlostku. Takže i takovéto
dramata se tu děly.
Soutěž bohužel musel pro zdravotní
problémy vzdát Malcolm Wilson.
Zástupkyň
nejkrásnější
kategorie se do Lužkovic sjelo 8. Tak vítězka je jasná,
kdo jiný než Molly "Playboy"
Taylor, která spíš zdatně bojuje o ten
absolutní výsledek. To stříbro je taky
trochu "předplacené", a to pro Emmu Falcón, i když
zpočátku jí na "fráček"
trochu dávala Karolínka Kalíková.
Eliška se ovšem dokázala rychle vrátit na
to
druhé místo, což do cíle s přehledem a s
úsměvem sobě vlastním dokázala
uhlídat. Kája z Čamlíkova se i tak po
slušném výkonu nemá za co stydět,
ostatním Ladies totiž ujela o 1,5 minuty. Čtvrtou dívkou
byla Britka Catie
Munnings, což je pěkný počin. Ono těch uchazeček na to
čtvrté bylo víc a docela
se pořadí v průběhu měnilo. Nakonec byla pátou "děvčicou"
známá "Brutus
Hardcore Girl" IdaTörnhult s historickou Lanciií, za
ní pak rally úspěšně
dokončila s dobrým apetitem jedoucí Slečna "Já
chci přidat, bylo toho málo"
Ája Štěpánková. Až jako sedmá v
pořadí se ocitla Charlotta "Markétka"
Henningsson, která právě měla rozjetou tu čtvrtou pozici,
možná útočila i výš,
ale technická potíž s následnou pětiminutovou
"přídělovkou" ji
srazila dolů bez naděje na lepší umístění.
Osmou holkou v cíli byla u nás
poprvé startující Elen Jarcovjáková,
výkon bezesporu s velkým nasazením,
uvidíme co nám "dračice" z týmu 2 Draci předvede v
budoucích
závodech.
Kluků ve věku do 11 let tady
bylo pět, což je slušné číslo. Jasná "star" Eriček Cais si vystřihl šesté
prvenství sezóny a už teď je suverénním mistrem této kategorie. Gratulace! Jinak
pořadí i na dalších místech bylo v podstatě konstantní po celou soutěž, ti
nejmladší kluci si prostě rozdali karty už v první rychlostní zkoušce. Stříbro
si domů vezl velice dravý Fin Jari Huttunen, což byl hezký počin, stejně jako
od nepravidelně startujícího Toma Kristenssona, končícího na bronzu. Na tyto
mladíčky byla radost pohledět, ale to vlastně platí i o těch následujících.
Jako čtvrtý dokončil Jirka Marholt jun., v Nextu nováček, záludnosti tratí
zvládl i učenlivý Dan Vlček pod odborným dohledem španělského trenéra.
Old Boys borci vyrazili na
nelehké tratě v počtu 7 "kousků". Samozřejmostí bylo
opětovné
prvenství "vlajících francouzských
vlásků" Panizziho, jemuž teď chybí
k titulu už jen pomyslný krůček. Poměrně jasně si stříbro
vydobyl Gustavo
Trelles, uruguayský matador, kterému se zase jednou
vyhnuly problémy, nedal
nikomu za sebou šanci na přiblížení a
prozatím s přehledem hájí stejnou pozici
i v klasifikační tabulce. Na bronz tady dosáhl
rozporuplný "Letec Šíma"
Henning Solberg, jenž je ale v průběžné klasifikaci až
čtvrtý. Třetí "flek"
totiž hájí velezkušený Gibo Fagaso. Ten zde
v Lužkovicích dojel na 4. místě,
což vzhledem k přidělenému času není vůbec zlé a
svědčí to o jeho stálých
kvalitách. Pátým "Old Boyem" byl Belgičan Robert
Droogmans,
přicházející o lepší
umístění až v úplném závěru, a to
právě po jakémsi mini souboji
právě s "Fagáskem". Dále se podařilo zdárně
zdolat nástrahy této rally
Zdeňovi Medkovi s VW, naopak se do cíle nedostavil Nissan
Angličana
Wilsona, o kterém už byla řeč.
Ohlasy některých účastíků:
"Tak v první řadě musím
poděkovat Liborovi a Martinovi, kteří mi někdy začátkem dubna pomohli vyházet
asi pět tun listí. Pak nesmím zapomenout na Fanka a taky kluky z Nextu a všem
co pomohli s úklidem. Taky děkuju všem sponzorům - hlavně firmám Vest, Vitar a
Graspo. Jsem rád, že se nikomu nic nestalo a že nám přálo i počasí, a doufám že
jste si všichni sobotu užili. Těším se na vás příští rok..."
"Nevydařený závod, který nám už od rána nechutnal. A
tak ten bod za desátý flek je vlastně zlatý. Více bude na
"doktorovkách", protože zde musím psát slušně..."
"Tratě i zázemí skvělé, soupeři byli rychlejší, a my svou hloupostí
indisponováni. Teď se musíme soustředit na další závody."
"I když jsem se na letošní Rajd opět
těšil jako vždy, tak proběhl pro
mě osobním zklamáním, že jsem přišel svou
vlastní chybou o boj o stupně vítězů.
Počasí skvělé, tratě špičkově nachystané a
občerstvení vynikající. Musím zabrat
na dalších závodech, abych se dostal na
konečné celkové třetí místo."
"Rajd patří mezi oblíbené soutěže. Krásná lesní
šotolina, perfektní tratě, výborné občerstvení a v minulosti se mi dařilo zde i
zajet solidní časy. Den jsme si užili, jezdecky jsem ale čekal trošku lepší
výkon. Bylo to tentokrát takové upracované, chyběla mi větší lehkost. Z osmi
odjetých zkoušek mohu říci bohužel jen u dvou, že jsem je zajel dobře. Nakonec
mě regulérně poprvé pojel i junior, který předváděl krásnou jízdu. Tak si to
plně zasloužil a měl z toho právem radost. Moc děkujeme oba za ceny a fajnový
den."
"Krásná soutěž. RZ sice dlouhé, ale široké, a to nám vyhovovalo. Bylo
z toho krásné 30. místo, ani jsme s tím nepočítali, že tak dobře dopadneme.
Týmový kolega Dan Vlček zajel 52. místo celkově a byl šestý v Academy - musíme
ještě hodně trénovat, ale zlepšuje se a bojuje."
"Tratě pro mě velice pěkné, rychlé, novější úseky velice pěkné, počasí
vyšlo. Vše korunováno třetím místem v F2, což je pro mě zatím maximum v Nextu a
věřím v další zlepšování. Technika TUX fungovala na výbornou a snažím se
zrychlovat. Výsledek z říše snů beru všemi dvaceti a pokusím se zapojovat o
celkovou a konečnou třetí příčku v celém šampionátu. Děkuji Mannymu za super
sobotu."
"Po dlouhé době opět na tratích Nextu, přijeli jsme si závod hlavně
užít a udělat si radost. Časy jsme vůbec neřešili a bavili jsme se. Tratě byly
úžasně připravené a pro naši srando jízdu dokonalé. To, že jsme vyjely nějaké
body do historek byl jen příjemný bonus pro nás."
"Musím začít u tratí, protože ty
byly letos naprosto úchvatné. Jak namotáním, tak především dokonalým
povrchem, kterému prospěly vydatné deště v týdnu před soutěží. Nám se na druhé
zkoušce rozpadl diferenciál, a tak jsme po přiděleném čase mohli na slušný
výsledek zapomenout. Chci poděkovat Danovi Miklovi, Jarovi Kovaříkovi a "Babánkovi"
za opravu techniky, protože jsem to chtěl zabalit. Pak už to byla jen "užívačka"
na finské šotolině ve slušném tempu, protože nikdy nevíte co se může stát
soupeřům, a stalo se. Technické problémy měl i Droogmans se svým Porsche a nám
se podařilo ho na poslední RZ přeskočit. Takže nakonec nebyl bodový příděl až
tak tragický. Auto jde na repas do Zedart Racingu a já už se moc těším na
oblíbený asfalt do Fryštáku. Díky Manymu za fantastickou rally, vynikající
rodinný bufet i objednané počasí."
"Klasický pěkný závod u Manyho na velice hezkých
tratích. Povrchově letos fantastické, traťově naprostý luxus, tady se jede
dobře i s tím zadním náhonem. My jsme se fakticky parádně svezli. Celá soutěž
výborná, v lese nebylo vedro, takže počasí vyšlo skvěle. Michalův naprosto
vynikající bufet tomu zase dodal jedinečnost, bylo to prostě celé super. My
jsme si jeli tak nějak svoje, akorát v předposlední zkoušce nám upadlo kolo,
takže úplně na konci závodu jsme trochu klesli. Výsledek ale neřešíme, důležitý
je pro nás celkový dojem, díky Many za takovou rally."
"Rajd je pěkná soutěž s pěknými tratěmi. Letos to bylo
docela dost
otevřené a tím pádem hodně svižné,
navíc ten povrch byl akorátní, čímž se to
možná ještě zrychlilo. Pro naši posádku
tím pádem i náročné z fyzického
hlediska. Vzhledem ke konkurenci v kategorii Historic jsme
pomýšleli na nějaké
ty body do tabulky. Chvíli to vypadalo dokonce dost nadějně, že
by se to mohlo
podařit. Rychle však přišla studená sprcha v
podobě vyskočené spojovačky řízení,
což se stalo po nárazu do kolíku, takže naše
jezdecká chyba. Podařilo se nám to
v erzetě dát do kupy dojet do cíle, ale ztráta z
tohoto incidentu byla něco
kolem dvou minut. Přišel tak pád na nebodované 11.
místo, které nám nakonec připadlo
i v celé soutěži. A zase nás o ty body připravil
Bouffier, letos už po druhé.
Co naděláme, snad se na asfaltech bude dařit lépe,
naše sezóna jaksi nestojí za
nic, sviňa rok. Jinak Many měl tradičně vynikající
rodinné občerstvení, což zcela
jistě potěšilo víc jak výsledek, navíc i
počasí bylo fajn."
"Cíl byl před Rajdem jasný. Třetí místo v
týmech. To
bylo splněno, avšak výkony našich chlapců
trošku zaostaly za očekáváním. Ott a
Brane nebyli ve správném závodním
nastavení a mladý Emil měl vícero
technických
problémů. Máme před sebou dva asfalty a čekám
zlepšení od celého týmu. Cílem je
třetí místo v šampionátu!!!"
"Tak v Gřibovi
zase jednou bouchly saze a po fenomenálním výkonu získal s vozem skupiny
historik neuvěřitelnou šestou příčku absolutního pořadí. V nabité konkurenci je
to opravdový majsterštyk. Vítězství v historicích v taktéž velmi silné
"My jsme opět velmi spokojení s výkony a výsledky
našich posádek, především těch
mladých. Kluci z Belga Juniors zajeli všichni na
výbornou. Jasnou letošní hvězdou je David
Březík, který útočí na titul v
juniorech. Tentokrát bral druhé místo,
ovšem dostal se do těsného vedení v
tabulce a jsou do něj vloženy nemalé naděje.
Nejmladší severští bojovníci Jari
Huttunen a Tom Kristensson si ve své kategorii Next Academy
vedli skvěle a
vyjeli si oba "bednu", což je super. Jde vidět, že jezdecky
stále
rostou, a to se nám líbí. Určitě velká
pochvala všem třem zmíněným borcům. V
Belga Teamu, kde naší jedničkou Emma Falcón, to
taky nebylo zlé. Eliška si
zajela svůj standard a dokonce chvíli mohla pokukovat i po
vítězství mezi Lady,
ale skončila opět stříbrná, v Junior Trophy sedmá,
i když to chvílemi vypadalo
na lepší pozici. I tak výborný
výkon. Naši staří bardi z Belgie už na tom
nebyli ve svých kategoriích zas tak dobře, Droogmans
přišel o páté místo v F2
až v poslední erzetě, kde řešil technický
problém, ale jakési body jsou doma.
Hůř dopadl Freddy Loix, jenž musel po havárii v jedné z
RZ dlouho spravovat na
trati a přišel tak o řekněme valně rozjetý závod a
hlavně o kýžený bod. Ale
všechny auta jsou v cíli bez větších
šrámů, a my už své soustředění nyní
směřujeme na asfaltové podniky, kde se snad předvedeme znova v
plné sestavě."