Výsledky
VII. Rajd Luzskowyczki 2023

 Absolutní pořadí  Lužkovice 12.8. 2023, startujících - 56 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Šimon Večerka     Večerka - Večerka Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD 19:52,6
2 David Vaculík      Vaculík - Vaculík Škoda Fabia RS Rally2 TUX Racing 4WD +0:44,3
3 Lukáš Zámečník   Basso - Dotta Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +0:46,2
4 Tomáš Lysák       Lysák - Charvát Škoda Fabia RS Rally2 TUX Racing 4WD +1:09,6
5 Jakub Charvát       Charvát - Lysák Škoda Fabia RS Rally2 TUX Racing 4WD +1:28,2
6 David Sedláček Grzyb - Mazur Ford Escort Mk I. Marlboro Dealer Racing Historic +1:48,1
7 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Mini JCW WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +1:51,1
8 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD/OldBoys +1:54,3
9 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov VW Polo GTI R5 Monster Energy Team 4WD +1:57,4
10 Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Citroën C3 WRC '17 Doktor Racing 4WD +2:01,1
11 Karel Bajza Tänäk - Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC Doktor Racing 4WD +2:02,5
12 David Březík D.Březík - Březík Subaru Impreza WRC Belga Juniors 4WD/Junior +2:07,9
13 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +2:14,9
14 Kamil Sedláček Casier - Vyncke Mitsubishi Lancer Evo V AMK Rudý Říjen Historic +2:24,2
15 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Ettel Ford Focus WRC 2L Competition 4WD +2:40,1
16 Pavel Klajbl ml. Klajbl jun.- Klajbl Škoda Fabia R5 Emseko Racing Team 4WD/Junior +2:41,0
17 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Lady +2:52,8
18 Radek Vymětalík Volta - Moliterni Lancia Delta HF Integrale ASport Rally Team Historic +2:53,9
19 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Peugeot 306 Maxi Hroch Rally Team F2 +2:59,8
20 Richard Vávra Yates - Edmondson Subaru Impreza WRC DX Racing 4WD/Junior +3:02,4
21 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Polo GTI R5 Doktor Racing 4WD +3:04,0
22 Daniel Gargulák Gargulák - Latinák Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD +3:06,0
23 Tomáš Bobal Abbring - Hostens Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +3:10,7
24 Erik Ticháček Cais - Žáková Škoda Fabia WRC Barum Team 4WD/Junior/Academy +3:11,9
25 Ondřej Kalík Fábián - Kaszás Subaru Impreza WRC DX Racing 4WD +3:14,0
26 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda Felicia Kit Car Barum Team F2 +3:14,9
27 Eliška Schwábová Falcón - González Subaru Impreza WRC Belga Team 4WD/Junior/Lady +3:30,9
28 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD/OldBoys +3:42,0
29 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Škoda Fabia R5 Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +4:20,3
30 Daniel Mikl Solá - Amigo Toyota Yaris WRC ZedArt Racing 4WD +4:23,8
31 David Novotný Novotný - Martinisko Toyota Yaris GR Tasmania Racing Team 4WD +4:43,6
32 Michal Králík Králík - Králíková Alfa Romeo 2000 GTAm MK Racing Historic +4:59,3
33 Petr Šíma H.Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/OldBoys +5:07,5
34 Pavel Klajbl Klajbl - Klajbl Škoda Fabia S2000 Emseko Racing Team 4WD +5:18,7
35 Jaroslav Kovářík "Harry Ředitel" - Chulykanov Mercedes-Benz 190 E AMK Humpolec Historic +5:19,6
36 Michaela Sedláčková Munnings - Evans Škoda Fabia WRC Michel's Racing 4WD/Lady +5:50,6
37 Vít Bobal Pedersoli - Tomasi Peugeot 306 Maxi RC Lukov F2 +5:56,4
38 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Hyundai i20 Coupe WRC Schwáb Racing 4WD +5:58,7
39 Jakub Sedláček Huttunen - Lukka Citroën C3 WRC '17 Belga Juniors 4WD/Junior/Academy +6:00,9
40 Martin Hubáček Hubáček - Hubáčková Toyota Celica GT-Four Zumar Team Historic +6:21,2
41 Jiří Marholt Marholt - Marholt Audi Quattro A2 2 Draci Historic +6:33,8
42 Tomáš Richtr Kristensson - Johansson Ford Fiesta RS WRC Belga Juniors 4WD/Junior/Academy +7:04,2
43 Tomáš Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Citroën C2 S1600 Gerd Rally Team F2 +7:12,3
44 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic/Lady +7:16,8
45 Jan Suchánek Bouffier - Panseri Lancia Delta HF Integrale Jamaica Rally Team Historic +8:16,2
46 Radek Hobza Fagaso - Moya Renault Mégane Maxi Marlboro Dealer Racing F2/OldBoys +8:32,5
47 Jiří Marholt ml. Marholt jun. - Marholt Subaru Impreza WRC 2 Draci 4WD/Junior/Academy +8:36,9
48 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2/OldBoys +8:43,6
49 Alice Štěpánková Štěpánková - Bábek Subaru Impreza WRC Hroch Rally Team 4WD/Lady +9:05,8
50 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Toyota Yaris WRC Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +10:28,7
51 Petr Matulík Loix - Smeets Audi Quattro A2 Belga Team Historic +10:33,3
52 Daniel Vlček Vlček - Vlček Toyota Yaris WRC ZedArt Racing 4WD/Junior/Academy +10:42,7
53 Libor Vyvlečka Vyvlečka - Palkovič Audi Quattro S1 Motorsport Nášel Historic +13:48,6
54 Elen Jarcovjáková Jarcovjáková - Jarcovjáková Subaru Impreza WRC 2 Draci 4WD/Junior/Lady +17:57,6
55 Zdeněk Medek Medek - Hýbner VW Polo R WRC Hönig Motorsport 4WD/OldBoys +18:15,4

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod

x Jiří Podvala Wilson - Palmer Nissan Skyline GT-R JP Racing F2/OldBoys zdrav. důvody

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Večerka (Šimon Večerka) 7
startovní listina Vaculík (David Vaculík) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  TUX Racing 1  Škoda
2  Red Bull 2  Ford
3  Doktor Racing 3  Mini
4  Marlboro Dealer Racing 4  VW
5  Red Bull Junior 5  Citroën
6  Monster Energy Team 6  Hyundai
7  Belga Juniors 7  Subaru
8  Čamlíkov RallySport Zlín 8  Toyota





"V HLAVNÍ ROLI ŠIMON VEČERKA"

Počátkem srpna pokračoval Next RC Rally Championship 2023 sedmým ročníkem Rajdu Luzskowyczki. Bylo to pro letošek zároveň loučení se šotolinou, teď už nás čekají pouze zpevněné povrchy. A jak už to uprostřed létá bývá, počasí bylo velmi teplé, nicméně v lesní lokalitě v Lužkovicích byl chládek a tedy vcelku příjemně. K tomu přispěly i předchozí deště panující v týdnu před soutěží, ovšem ještě významnější funkci udělaly na povrchu tratí, které tím pádem byly ideálně proschlé a přilnavé, žádný prach ani bláto, prostě takový super kompromis. To si plejáda 56 startujících velice pochvalovala. Jinak toto číslo je pro Rajd rekordem, kterých tak začínáme mít v letošním šampionátu čím dál víc. Hlavní pořadatel Michal Odstrčil přichystal 8 krásných rychlostních zkoušek, jenž byly vesměs otevřené a velmi svižné, v podstatě á la Polsko jako na MS v Rally. Kromě toho se postaral o již tradiční občerstvovací "stanici", kterou zdatně a bezvadně šéfovaly holky "Odstrčilovic".

Pořádající "Manfréd" na své soutěži v posledních letech nezávodí, a tak si jako vždycky střihnul jen úvodní zkoušku v roli předjezdce s Fiestou WRC, následně ho tentokrát ještě doplnil "Fannek" řídící Ford Puma, oba pak se vzpomínkovými polepy nedávno zesnulého "velkého" jezdce Craiga Breena…

Startovní listina obsahovala sedm prioritních závodníků, když do Lužkovic nedorazil lídr průběžné klasifikace a loňský vítěz Tomáš Bílek jun. Prázdniny jsou prostě i termínem pro nějaké dovolené, což si nyní užíval i Tom, ale i pár dalších, tak už to bývá. Hlavním favoritem tak byl bezesporu Šimon Večerka s Fabií R5 stáje RedBull. Šimon do puntíku splnil, co se od něj očekávalo, vyhrál 7 RZ, a v cíli ho zdobil náskok 44 vteřin na druhého. Tím byl, po velkých soubojích a po vítězství v poslední zkoušce, David Vaculík reprezentující ambiciózní TUX Racing. Dejv premiérově osedlal novou Škodu Fabia RS Rally2 a šlo vidět, že mu to sedlo, jedná se o jeho druhé nejlepší vystoupení na Nextu '23. Davidův asi největší soupeř byl dobře známý italský "hřebec" Giandominico Basso, prohrávající nakonec až v poslední vložce o 1,8 s. Dále pak následovali dva "Tuxmani" v pořadí Tom Lysák a Kuba Charvát. Oba jeli opět fantasticky, ale do bojů o kýženou "bednu" jim nebylo souzeno moc zasáhnout, ta nejlepší dravá trojka byla v podstatě jasná po celý závod. Na prvních pěti místech tím pádem dojeli vozy Škodu Fabia různých modifikací. Zcela jiné auto se dost nečekaně "zjevilo" na konečné šesté příčce. Byl to Ford Escort Mk.I v rukách skvělé polské posádky Grzyb - Mazur, který spadá do Historic Trophy a závodil tudíž na předepsaných pneu. Holt "domácí" rally, každopádně klobouk dolů před jeho výkonem. Těsně za ním (asi 3 sec) pak skončil mladší "bráška" z Finska Esapekka Lappi, který zajel naprosto famózně a po některých ne vždy vydařených výsledcích letošní sezóny to byla až překvapivá vzpruha "Pana usmívajícího se Véčka". Navíc vyhrál juniory. A vyhrál i za ním dojíždějící jezdec, a to soutěživý "Předsedátor" Gil Panizzi, ten se však na rozdíl od Lappiho počítá do OldBoys. Ale "Pepíček" ztrácel jen 3 sekundy, takže jistě výborný výkon. S podobným rozdílem dojel taky devátý ruský bohatýr a rebel v jedné osobě Alex Lukyanuk, jemuž se po delší době povedlo zajet slušně a bez problémů. No a aby těch "třísekunďákových" časových rozdílů nebylo málo, tak s tímto mankem uzavíral bodovanou desítku Brane "Bogdan-Kuzma" Küzmič, odsunující svého týmového kolegu Tanäka na místo jedenácté (o 1,4 s) v poslední erzetě. Další letošní smůlu měl jinak pěkně jedoucí německý šlechtic a princ Albert von Thurn und Taxis, jenž dlouho válčil o pořadí okolo 5.-6. "fleku", nakonec byl tento zde jediný zástupce mladého "punkového" týmu 2L Competition po potížích patnáctý.

Když jsme u těch týmů, tak dříve zmíněný TUX byl tady hodnocen nejlépe a vede v tabulce Team Trophy, vypadá to ale na dramatické klání s momentálně druhým Red Bullem o titul. Dále se taky ještě uvidí. Jsou před námi závěrečné dva závody na asfaltu. V absolutním pořadí šampionátu se to po této soutěži určitě zdramatizovalo, sice stále vede Tom Bílek jun., jenže Šimon "Véča" ztrácí pouhé 3 bodíky a schyluje se k velkému souboji o konečný titul. Zajímavé to bude i v bojích o bronz, kde je zatím víc adeptů, takže určitě bude nadále co sledovat…

  


Junior Trophy
Na startu se sešlo celkem 14 juniorů včetně tří juniorek a pěti Akademiků. Konkurence byla tradičně "našláplá", akorát chyběl jeden z největších favoritů Maty Morbicer. Ale to zároveň slibovalo velmi zajímavé souboje o první místo, na které bylo několik aspirantů. Zpočátku se ve vedení držel výborný David Březík, poměrně brzy jej však přespurtoval Esapekka Lappi, jenž jel opravdu "extratřídu" a nedal nikomu šanci. Po zásluze si tak letos podruhé odvážel maximální bodový zisk, zde kořeněný super výsledkem v podobě sedmé absolutní příčky. Tím si upevnil postavení v tabulce a stále zatím živí naději na případný titul, nicméně už spíš jen v teoretické rovině. O mistra se s největší pravděpodobností utkají Matyáš Morbicer a David Březík, který v "Lužkách" skončil druhý a nyní vede o dva bodíky juniorskou klasifikaci. Výtečně opět zajel Pavel Klajbl jun., jenž si připsal už třetí bronz v soutěži za sebou. Nějakou dobu se o tu "bedýnku" tahal s dobře známým Kevinem Abbringem, ten ovšem v jedné erzetě docela dost ztratil a "Emseko Pája" už si pak pro ten třetí "flíček" dojel relativně v klidu. Na pozici čtvrté se umístil nekompromisní Brit Rhys Yates, tomu ale i přes sympatický výkon chybělo na stupně přes 20 sekund. V závěru si ještě musel ohlídat za ním dojíždějícího Abbringa, holandský blonďák při dohánění jakési té ztráty dokonce vyhrál předposlední RZ a vydal ze sebe úplně všecko co šlo i na té poslední, aby si zajistil slušný bodový příděl, což tedy vyústilo v 5. místo. Jako šestý mladík byl klasifikován fantastický Erik Cais, jakožto vítěz Next Academy, ta jeho jízda tady byla opravdu na velkou jedničku s obří hvězdičkou. Akorát že Eriček už není jen "hvězdička", ale pořádná hvězda, jelikož se mu v absolutním pořadí povedlo zdolat i svého "tatíčka Sivíčka". Na sedmé příčce byla v cíli Eliška Falcón za zády s "rozptylující lesní laní", která už rozjeté Španělce přestávala stíhat. Dále pak následovala další holčina Kája Kalíková, do bodované Top 10 se dostaly dva severští zástupci Akademky Huttunen a Kristensson.

Historic Trophy
V uzavřeném parkovišti bylo k vidění 12 krásných historických speciálů. Co se týká špičky, po absenci na minulé soutěži se tu ukázal Grzyb, konkurenci po nějaké době rozšířil i stále úřadující šampión Volta, z těch přednějších jezdců naopak chyběli "dovolenkáři" Alessandrini či Urban. První rychlostní zkoušku vyhrál vedoucí muž tabulky Bernd Casier, jenž ovšem neskrýval jisté obavy. Ráno se totiž dostavil ještě "pochroumaný" po nějakém belgickém večírku a následné přirozené metabolické působení těla začalo postupně vykonávat svoji práci. Bernd tak hned po druhé RZ klesl na místo třetí a otěže přebral v dobré náladě a kondici jedoucí Grzegorz Grzyb. Nějakou dobu mu zdatně sekundoval letos výborný Alex Bengué, Grzyb pak ale začal doslova "řádit" a nedal nikomu sebemenší naději. Zvítězil s náskokem téměř 27 vteřin, což navíc okořenil neuvěřitelnou šestou pozicí absolutně. Stříbrný dojel Francouz Bengué, a i když to byl bezvadný výkon, na "zblázněného" Poláka to tentokrát prostě nešlo. Belgičan Casier se v průběhu závodu začal trochu aklimatizovat a uhlídal si třetí příčku, což mu stále zajišťuje vedení v klasifikaci historiků. Mezi touto trojicí kvalitních jezdců jsou docela malé bodové rozdíly a vypadá to na velké "mače" až do konce mistrovství. Je už téměř jisté, že o titulu se bude rozhodovat právě jenom mezi nimi. Již s jakýmsi odstupem dojel čtvrtý Giuseppe Volta, ten na víc tentokrát nestačil, možná je to tím malým počtem závodů v letošním roce, ta špička se zdá totiž nenápadně zrychluje. Ale i tak potvrdil své kvality. Pátý "flek" je jakýmsi životním úspěchem v kategorii pro Míšu Králíka s krásnou Alfou. Za ním byl v pořadí atraktivní Mercedes v rukách "Harryho Ředitela", což je taktéž velmi slušný výsledek, podobně jako sedmé místo dlouho nejedoucího Marti Hubáčka s nádhernou Celicou. Jako osmý byl klasifikován Jirka Marholt s Audi, odbývající si v Nextu premiéru, zkušenosti už však má z jiných šampionátů. Na bodech se podařilo dojet ještě Idě "Zuzance" Törnhult a možná nečekaně i fotografovi Bryanu Bouffierovi.

F2 Trophy
Do dvoukolek šlo na této soutěži 7 posádek. Tady je to letos v souboji o mistrovský titul velmi napínavé, konkrétně jde o rychlou dvojici jezdců Sivík vs. Ojeda. Podobně tomu bylo i na zdejších tratích, kdy si to tito dva rozdávali a při tom ostatním soupeřům "o parník" ujížděli. Lépe začal Jožka Sivík s "Barumáckou" Felicií, od třetí erzety se však do velkého tempa dostal Španěl Enrique García Ojeda, nekompromisně převzal vedení v soutěži a po sérii dobrých časů si už vítězství nenechal vzít. Stříbrný post tak bral Sivík a toto pořadí stanovilo momentální rovnost celkových bodů v tabulce. Dlouho to nebylo v F2 Trophy takto vyrovnané. A ono se schyluje i k dalšímu zajímavému souboji o konečné třetí místo, kde si to mezi sebou rozdají Fagaso, Pedersoli a možná taky Droogmans. To ještě bude dost zajímavé. Bronz si tady vyjel právě Luca Pedersoli, jemuž závod sedl, čtvrtým mužem Rajdu pak byl epizodně startující Tom "Gerd" Grebeníček se zapůjčeným Citroënem. Na to, že rok nejel, předvedl celkem hodnotný výkon. Pátým v cíli byl nestor Gibo Fagaso. Jenže ten soutěž dokončil s pětiminutovým "penále", jelikož se mu hned ve druhé zkoušce rozsypal diferenciál. Velkou ztrátu se pak snažil postupně dohánět, jelikož body jsou body a ty jsou potřeba. V poslední RZ se mu dokonce podařilo zdolat zadokolové Porsche Droogmanse, ten měl ovšem rovněž problém, když právě v tom závěru urval kolo a poškodil zavěšení, s kterým musel opatrně dokončit poslední rychlostku. Takže i takovéto dramata se tu děly. Soutěž bohužel musel pro zdravotní problémy vzdát Malcolm Wilson.

Lady Trophy
Zástupkyň nejkrásnější kategorie se do Lužkovic sjelo 8. Tak vítězka je jasná, kdo jiný než Molly "Playboy" Taylor, která spíš zdatně bojuje o ten absolutní výsledek. To stříbro je taky trochu "předplacené", a to pro Emmu Falcón, i když zpočátku jí na "fráček" trochu dávala Karolínka Kalíková. Eliška se ovšem dokázala rychle vrátit na to druhé místo, což do cíle s přehledem a s úsměvem sobě vlastním dokázala uhlídat. Kája z Čamlíkova se i tak po slušném výkonu nemá za co stydět, ostatním Ladies totiž ujela o 1,5 minuty. Čtvrtou dívkou byla Britka Catie Munnings, což je pěkný počin. Ono těch uchazeček na to čtvrté bylo víc a docela se pořadí v průběhu měnilo. Nakonec byla pátou "děvčicou" známá "Brutus Hardcore Girl" IdaTörnhult s historickou Lanciií, za ní pak rally úspěšně dokončila s dobrým apetitem jedoucí Slečna "Já chci přidat, bylo toho málo" Ája Štěpánková. Až jako sedmá v pořadí se ocitla Charlotta "Markétka" Henningsson, která právě měla rozjetou tu čtvrtou pozici, možná útočila i výš, ale technická potíž s následnou pětiminutovou "přídělovkou" ji srazila dolů bez naděje na lepší umístění. Osmou holkou v cíli byla u nás poprvé startující Elen Jarcovjáková, výkon bezesporu s velkým nasazením, uvidíme co nám "dračice" z týmu 2 Draci předvede v budoucích závodech.

Next Academy
Kluků ve věku do 11 let tady bylo pět, což je slušné číslo. Jasná "star" Eriček Cais si vystřihl šesté prvenství sezóny a už teď je suverénním mistrem této kategorie. Gratulace! Jinak pořadí i na dalších místech bylo v podstatě konstantní po celou soutěž, ti nejmladší kluci si prostě rozdali karty už v první rychlostní zkoušce. Stříbro si domů vezl velice dravý Fin Jari Huttunen, což byl hezký počin, stejně jako od nepravidelně startujícího Toma Kristenssona, končícího na bronzu. Na tyto mladíčky byla radost pohledět, ale to vlastně platí i o těch následujících. Jako čtvrtý dokončil Jirka Marholt jun., v Nextu nováček, záludnosti tratí zvládl i učenlivý Dan Vlček pod odborným dohledem španělského trenéra.

Old Boys 50+
Old Boys borci vyrazili na nelehké tratě v počtu 7 "kousků". Samozřejmostí bylo opětovné prvenství "vlajících francouzských vlásků" Panizziho, jemuž teď chybí k titulu už jen pomyslný krůček. Poměrně jasně si stříbro vydobyl Gustavo Trelles, uruguayský matador, kterému se zase jednou vyhnuly problémy, nedal nikomu za sebou šanci na přiblížení a prozatím s přehledem hájí stejnou pozici i v klasifikační tabulce. Na bronz tady dosáhl rozporuplný "Letec Šíma" Henning Solberg, jenž je ale v průběžné klasifikaci až čtvrtý. Třetí "flek" totiž hájí velezkušený Gibo Fagaso. Ten zde v Lužkovicích dojel na 4. místě, což vzhledem k přidělenému času není vůbec zlé a svědčí to o jeho stálých kvalitách. Pátým "Old Boyem" byl Belgičan Robert Droogmans, přicházející o lepší umístění až v úplném závěru, a to právě po jakémsi mini souboji právě s "Fagáskem". Dále se podařilo zdárně zdolat nástrahy této rally Zdeňovi Medkovi s VW, naopak se do cíle nedostavil Nissan Angličana Wilsona, o kterém už byla řeč.  

 


Ohlasy některých účastíků:

Hlavní pořadatel soutěže (Michal Odstrčil):
"Tak v první řadě musím poděkovat Liborovi a Martinovi, kteří mi někdy začátkem dubna pomohli vyházet asi pět tun listí. Pak nesmím zapomenout na Fanka a taky kluky z Nextu a všem co pomohli s úklidem. Taky děkuju všem sponzorům - hlavně firmám Vest, Vitar a Graspo. Jsem rád, že se nikomu nic nestalo a že nám přálo i počasí, a doufám že jste si všichni sobotu užili. Těším se na vás příští rok..."

     

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Nevydařený závod, který nám už od rána nechutnal. A tak ten bod za desátý flek je vlastně zlatý. Více bude na "doktorovkách", protože zde musím psát slušně..."

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"Tratě i zázemí skvělé, soupeři byli rychlejší, a my svou hloupostí indisponováni. Teď se musíme soustředit na další závody."

Kevin Abbring (Tomáš Bobal):
"I když jsem se na letošní Rajd opět těšil jako vždy, tak proběhl pro mě osobním zklamáním, že jsem přišel svou vlastní chybou o boj o stupně vítězů. Počasí skvělé, tratě špičkově nachystané a občerstvení vynikající. Musím zabrat na dalších závodech, abych se dostal na konečné celkové třetí místo."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Rajd patří mezi oblíbené soutěže. Krásná lesní šotolina, perfektní tratě, výborné občerstvení a v minulosti se mi dařilo zde i zajet solidní časy. Den jsme si užili, jezdecky jsem ale čekal trošku lepší výkon. Bylo to tentokrát takové upracované, chyběla mi větší lehkost. Z osmi odjetých zkoušek mohu říci bohužel jen u dvou, že jsem je zajel dobře. Nakonec mě regulérně poprvé pojel i junior, který předváděl krásnou jízdu. Tak si to plně zasloužil a měl z toho právem radost. Moc děkujeme oba za ceny a fajnový den."

Dani Solá (Daniel Mikl):
"Krásná soutěž. RZ sice dlouhé, ale široké, a to nám vyhovovalo. Bylo z toho krásné 30. místo, ani jsme s tím nepočítali, že tak dobře dopadneme. Týmový kolega Dan Vlček zajel 52. místo celkově a byl šestý v Academy - musíme ještě hodně trénovat, ale zlepšuje se a bojuje."

Luca Pedersoli (Vít Bobal):
"Tratě pro mě velice pěkné, rychlé, novější úseky velice pěkné, počasí vyšlo. Vše korunováno třetím místem v F2, což je pro mě zatím maximum v Nextu a věřím v další zlepšování. Technika TUX fungovala na výbornou a snažím se zrychlovat. Výsledek z říše snů beru všemi dvaceti a pokusím se zapojovat o celkovou a konečnou třetí příčku v celém šampionátu. Děkuji Mannymu za super sobotu."

Martin Hubáček (Martin Hubáček):
"Po dlouhé době opět na tratích Nextu, přijeli jsme si závod hlavně užít a udělat si radost. Časy jsme vůbec neřešili a bavili jsme se. Tratě byly úžasně připravené a pro naši srando jízdu dokonalé. To, že jsme vyjely nějaké body do historek byl jen příjemný bonus pro nás."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Musím začít u tratí, protože ty byly letos naprosto úchvatné. Jak namotáním, tak především dokonalým povrchem, kterému prospěly vydatné deště v týdnu před soutěží. Nám se na druhé zkoušce rozpadl diferenciál, a tak jsme po přiděleném čase mohli na slušný výsledek zapomenout. Chci poděkovat Danovi Miklovi, Jarovi Kovaříkovi a "Babánkovi" za opravu techniky, protože jsem to chtěl zabalit. Pak už to byla jen "užívačka" na finské šotolině ve slušném tempu, protože nikdy nevíte co se může stát soupeřům, a stalo se. Technické problémy měl i Droogmans se svým Porsche a nám se podařilo ho na poslední RZ přeskočit. Takže nakonec nebyl bodový příděl až tak tragický. Auto jde na repas do Zedart Racingu a já už se moc těším na oblíbený asfalt do Fryštáku. Díky Manymu za fantastickou rally, vynikající rodinný bufet i objednané počasí."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Klasický pěkný závod u Manyho na velice hezkých tratích. Povrchově letos fantastické, traťově naprostý luxus, tady se jede dobře i s tím zadním náhonem. My jsme se fakticky parádně svezli. Celá soutěž výborná, v lese nebylo vedro, takže počasí vyšlo skvěle. Michalův naprosto vynikající bufet tomu zase dodal jedinečnost, bylo to prostě celé super. My jsme si jeli tak nějak svoje, akorát v předposlední zkoušce nám upadlo kolo, takže úplně na konci závodu jsme trochu klesli. Výsledek ale neřešíme, důležitý je pro nás celkový dojem, díky Many za takovou rally."

Freddy Loix (Petr Matulík):
"Rajd je pěkná soutěž s pěknými tratěmi. Letos to bylo docela dost otevřené a tím pádem hodně svižné, navíc ten povrch byl akorátní, čímž se to možná ještě zrychlilo. Pro naši posádku tím pádem i náročné z fyzického hlediska. Vzhledem ke konkurenci v kategorii Historic jsme pomýšleli na nějaké ty body do tabulky. Chvíli to vypadalo dokonce dost nadějně, že by se to mohlo podařit. Rychle však přišla studená sprcha v podobě vyskočené spojovačky řízení, což se stalo po nárazu do kolíku, takže naše jezdecká chyba. Podařilo se nám to v erzetě dát do kupy dojet do cíle, ale ztráta z tohoto incidentu byla něco kolem dvou minut. Přišel tak pád na nebodované 11. místo, které nám nakonec připadlo i v celé soutěži. A zase nás o ty body připravil Bouffier, letos už po druhé. Co naděláme, snad se na asfaltech bude dařit lépe, naše sezóna jaksi nestojí za nic, sviňa rok. Jinak Many měl tradičně vynikající rodinné občerstvení, což zcela jistě potěšilo víc jak výsledek, navíc i počasí bylo fajn."

 

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Cíl byl před Rajdem jasný. Třetí místo v týmech. To bylo splněno, avšak výkony našich chlapců trošku zaostaly za očekáváním. Ott a Brane nebyli ve správném závodním nastavení a mladý Emil měl vícero technických problémů. Máme před sebou dva asfalty a čekám zlepšení od celého týmu. Cílem je třetí místo v šampionátu!!!"

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Tak v Gřibovi zase jednou bouchly saze a po fenomenálním výkonu získal s vozem skupiny historik neuvěřitelnou šestou příčku absolutního pořadí. V nabité konkurenci je to opravdový majsterštyk. Vítězství v historicích v taktéž velmi silné konkurenci bylo suverénní. Gratulujeme. Čtvrté místo pro Marlboro v týmech je z oblasti snů. Gustávo solidní jízda a důležité stříbro v OldBoys, které si upevnil i v průběžné klasifikaci šampionátu. Fagasovi pokračuje smolná sezona plná technických lapálií. Tentokrát odešel přední diferenciál což je u předohrabu fatální problém. Nakonec auto dovezl do cíle a připsal si nějaké bodíky do tabulek F2 a OlBoys."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM a BELGA JUNIORS):
"My jsme opět velmi spokojení s výkony a výsledky našich posádek, především těch mladých. Kluci z Belga Juniors zajeli všichni na výbornou. Jasnou letošní hvězdou je David Březík, který útočí na titul v juniorech. Tentokrát bral druhé místo, ovšem dostal se do těsného vedení v tabulce a jsou do něj vloženy nemalé naděje. Nejmladší severští bojovníci Jari Huttunen a Tom Kristensson si ve své kategorii Next Academy vedli skvěle a vyjeli si oba "bednu", což je super. Jde vidět, že jezdecky stále rostou, a to se nám líbí. Určitě velká pochvala všem třem zmíněným borcům. V Belga Teamu, kde naší jedničkou Emma Falcón, to taky nebylo zlé. Eliška si zajela svůj standard a dokonce chvíli mohla pokukovat i po vítězství mezi Lady, ale skončila opět stříbrná, v Junior Trophy sedmá, i když to chvílemi vypadalo na lepší pozici. I tak výborný výkon. Naši staří bardi z Belgie už na tom nebyli ve svých kategoriích zas tak dobře, Droogmans přišel o páté místo v F2 až v poslední erzetě, kde řešil technický problém, ale jakési body jsou doma. Hůř dopadl Freddy Loix, jenž musel po havárii v jedné z RZ dlouho spravovat na trati a přišel tak o řekněme valně rozjetý závod a hlavně o kýžený bod. Ale všechny auta jsou v cíli bez větších šrámů, a my už své soustředění nyní směřujeme na asfaltové podniky, kde se snad předvedeme znova v plné sestavě."

 



                                                                                                                                                                                                                         „Loa“ NRC