Absolutní pořadí | Zlín-Podhoří 13.5. 2023, startujících - 55 | ||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | čas (min) |
1 | Tomáš Bílek ml. | Bílek jun. - Bílek | Ford Focus WRC | 2L Competition | 4WD | 18:51,6 | |
2 | Jakub Charvát | Charvát - Lysák | Škoda Fabia RS Rally2 | TUX Racing | 4WD | +0:03,6 | |
3 | Lukáš Zámečník | Basso - Dotta | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | +0:13,3 | |
4 | Šimon Večerka | Večerka - Večerka | Škoda Fabia R5 | Red Bull | 4WD | +0:18,9 | |
5 | Filip Sedláček | Bergkvist - Sjöberg | VW Polo GTI R5 | Doktor Racing | 4WD | +1:02,9 | |
6 | Martina Pekařová | Taylor - Cleo | Peugeot 208 T16 | Playboy Red Racing | 4WD/Lady | +1:07,4 | |
7 | Patrik Šimeček | von Thurn und Taxis - Ettel | Ford Focus WRC | 2L Competition | 4WD | +1:07,6 | |
8 | Václav Březík | V.Březík - Holý | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD | +1:07,8 | |
9 | Josef Pekař | Panizzi - Wüzenttal | Peugeot 208 T16 | Red Bull | 4WD/OldBoys | +1:08,9 | |
10 | Matyáš Morbicer | Morbicer - Morbicer | Škoda Fabia R5 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +1:33,6 | |
11 | David Vaculík | Vaculík - Vaculík | Škoda Fabia R5 | TUX Racing | 4WD | +1:36,7 | |
12 | David Sedláček | Grzyb - Mazur | Ford Escort Mk I. | Marlboro Dealer Racing | Historic | +1:41,3 | |
13 | Kamil Sedláček | Casier - Vyncke | Mitsubishi Lancer Evo V | AMK Rudý Říjen | Historic | +1:45,5 | |
14 | Roman Kalík | Bengué - Escudero | Toyota Celica Turbo | Čamlíkov RallySport Zlín | Historic | +1:49,7 | |
15 | David Březík | D.Březík - Březík | Subaru Impreza WRC | Belga Juniors | 4WD/Junior | +1:52,8 | |
16 | Tomáš Barták | Rossi - Cassina | Ford Focus WRC | 2L Competition | 4WD | +1:53,8 | |
17 | Eliška Schwábová | Falcón - González | Subaru Impreza WRC | Belga Team | 4WD/Junior/Lady | +2:00,2 | |
18 | Tomáš Bobal | Abbring - Hostens | Škoda Fabia R5 | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +2:07,6 | |
19 | Jan Červenka | Alessandrini - Alessandrini | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic | +2:15,4 | |
20 | Ondřej Kalík | Fábián - Kaszás | Subaru Impreza WRC | DX Racing | 4WD | +2:17,7 | |
21 | Ladislav Schwáb | Lukyanuk - Arnautov | VW Polo GTI R5 | Monster Energy Team | 4WD | +2:21,8 | |
22 | Petr Bábek | Ojeda - Barrabes | Subaru BRZ | Hroch Rally Team | F2 | +2:25,2 | |
23 | Matěj Sedláček | Lappi - Ferm | Mini JCW WRC | Red Bull Junior | 4WD/Junior | +2:26,4 | |
24 | Tomáš Bílek | Bílek - Bílek | Toyota Yaris WRC | TB Racing | 4WD | +2:26,8 | |
25 | Aleš Ticháček | Sivík - Čermák | Škoda Felicia Kit Car | Barum Team | F2 | +2:28,6 | |
26 | Richard Vávra | Yates - Edmondson | Subaru Impreza WRC | DX Racing | 4WD/Junior | +2:37,4 | |
27 | Robert Fryš | Urban - Urban | Škoda 130 LR | Tasmania Racing Team | Historic | +2:54,5 | |
28 | Josef Březík | J.Březík - Javora | Škoda Fabia R5 | Valachia Racing Team | 4WD/Junior | +2:54,8 | |
29 | Karolína Kalíková | Kalíková - Kalík | Škoda Fabia R5 | Čamlíkov RallySport Zlín | 4WD/Junior/Lady | +2:57,6 | |
30 | Jaroslav Kovářík | "Harry Ředitel" - Chulykanov | Peugeot 205 T16 | AMK Humpolec | Historic | +3:31,6 | |
31 | Jan Rohel | Dirtl - Pattermann | Mini Cooper | Casea | F2 | +3:40,9 | |
32 | Radek Hobza | Fagaso - Moya | Renault Mégane Maxi | Marlboro Dealer Racing | F2/OldBoys | +3:54,4 | |
33 | David Novotný | Novotný - Martinisko | Toyota Yaris GR | Tasmania Racing Team | 4WD | +4:00,2 | |
34 | Erik Ticháček | Cais - Žáková | Citroën C3 WRC '17 | Barum Team | 4WD/Junior/Academy | +4:06,2 | |
35 | Stanislav Schwáb | Zanussi - Fachim | Hyundai i20 Coupe WRC | Schwáb Racing | 4WD | +4:20,0 | |
36 | Pavel Klajbl ml. | Klajbl jun.- Klajbl | Mitsubishi Lancer WRC | Emseko Racing Team | 4WD/Junior | +4:27,4 | |
37 | Markéta Šimečková | Henningsson - Emilsson | Ford Fiesta WRC '17 | Viking Speed Racing | 4WD/Junior/Lady | +4:39,7 | |
38 | Michal Králík | Králík - Králíková | Lancia Delta HF Integrale | MK Racing | Historic | +4:49,9 | |
39 | Petr Šíma | H.Solberg - Minor | Ford Fiesta RS WRC | Monster Energy Team | 4WD/OldBoys | +4:52,0 | |
40 | Bohdan Sedláček | Trelles - Christie | Citroën DS3 WRC | Marlboro Dealer Racing | 4WD/OldBoys | +5:00,1 | |
41 | Jakub Sedláček | Huttunen - Lukka | Citroën C3 WRC '17 | Belga Juniors | 4WD/Junior/Academy | +5:19,1 | |
42 | Daniel Mikl | Solá - Amigo | Toyota Yaris WRC | ZedArt Racing | 4WD | +5:28,4 | |
43 | Michaela Sedláčková | Munnings - Evans | VW Polo GTI R5 | Michel's Racing | 4WD/Lady | +5:29,1 | |
44 | Vít Bobal | Pedersoli - Tomasi | Peugeot 306 Maxi | RC Lukov | F2 | +5:32,6 | |
45 | Vladimír Karlík | Bin Sulayem - Morgan | Toyota Celica Turbo | 4 Rombi Corse | Historic | +5:35,4 | |
46 | Martin Karlík | Karlík - Karlíková | Mitsubishi Lancer Evo X | Karlík Motorsport | 4WD/Junior | +5:56,8 | |
47 | Martin Berger | Droogmans - Joosten | Porsche 911 GT3 | Belga Team | F2/OldBoys | +6:10,9 | |
48 | Daniel Červenka | Cerrato - Cerri | Lancia Delta HF Integrale | Cerv Martini Racing | Historic/OldBoys | +6:19,3 | |
49 | Zuzana Šimečková | Törnhult - Wilén | Lancia Delta HF Integrale | Viking Speed Racing | Historic/Lady | +6:41,4 | |
50 | Pavel Klajbl | Klajbl - Klajbl | Subaru Impreza WRC | Emseko Racing Team | 4WD | +8:05,7 | |
51 | Alice Štěpánková | Štěpánková - Bábek | Subaru Impreza WRC | Hroch Rally Team | 4WD/Lady | +10:26,6 | |
52 | Michal Odstrčil | Salonen - Müller | Audi Quattro S1 | JZD Slušovice | Historic | +12:27,9 | |
53 | Tomáš Borovian | Fumero - Miranda | Lancia Delta HF Integrale | Boreczech | Historic | +16:05,0 | |
54 | Zdeněk Medek | Medek - Hýbner | VW Polo R WRC | Hönig Motorsport | 4WD/OldBoys | +18:49,7 | |
Odstoupili | |||||||
poř. | soutěžící | jezdec - spolujezdec | stát | vůz | team | kategorie | důvod |
x | Ondřej Dočkal | Küzmič - Jameson | Citroën C3 WRC '17 | Doktor Racing | 4WD | řízení | |
RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina | Vítězství v RZ | ||
počet RZ | jezdec | vyhraných RZ | |
8 |
kompletní časy a výsledky (html) | Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.) | 5 |
startovní listina | Charvát (Jakub Charvát) | 2 | |
Večerka (Šimon Večerka) | 1 | ||
Teamy | Značky | |||
poř. | team | poř. | značka | |
1 | Red Bull | 1 | Škoda | |
2 | 2L Competition | 2 | Ford | |
3 | TUX Racing | 3 | Peugeot | |
4 | Doktor Racing | 4 | VW | |
5 | Playboy Red Racing | 5 | Subaru | |
6 | Valachia Racing Team | 6 | Mitsubishi | |
7 | Red Bull Junior | 7 | Toyota | |
8 | Marlboro Dealer Racing | 8 | Lancia |
"NA
GREATU TĚSNĚ VÍTĚZÍ MISTR" Druhou květnovou sobotu jsme se
sešli k 22. ročníku
Great Cross Rally ve Zlíně - Podhoří u hřbitova. Tento
tradiční závod
v tradičním termínu otvírá
šotolinovou část šampionátu a
všichni se na tu
příjemnou změnu již těšili (jak je znát
z komentářů). Poslední "šotkou"
byl prázdninový Rajd, a od té doby jsme jezdili
pouze na zpevněných površích.
Těšit jsme se mohli na místy rychlé, místy
technické, tratě s docela
slušným převýšením.
Bývá zde však problém s počasím
a všichni si
pamatujeme loňské, v sobotu naprosto
nesjízdné, tratě a následný přesun na
neděli. Letos k nám bylo počasí značně
milosrdnější a vše se odehrálo na
suchém povrchu, i když nějakým pádům jste se vy
závodníci nevyhnuli. Na start závodu se postavilo 55 posádek, avšak nedostavil
se po Catru vedoucí "Kajto", a tak bylo velmi pravděpodobné, že
budeme mít po Great Crossu nového pana vedoucího. Těch uchazečů bylo několik a
hned od první RZ (z osmi) se rozhořel boj o trůn. Na
prvním místě se v průběhu závodu
vystřídali Bílek jun., Večerka i Charvát. I boj o
bednu nebyl jasný a pořadí se
téměř po každé rychlostní zkoušce měnilo a
přelévalo, roli na bodovaných
umístěních hrály i zmiňované pády a
poruchy. S blížícím se koncem soutěže
souboje gradovaly a nakonec se radoval aktuální
šampión Nextu Tom Bílek jun.,
který dal do poslední erzety všechen svůj um a
udolal výborného "Charviho",
který ještě před poslední RZ vedl o 0,466 sekundy.
Kuba Charvát tak stále čeká
na první výhru, ale bookmakeři to vidí
v brzké době nadějně. Zajímavostí
je, že při jedné z těch dvou vyhraných RZ Kuba
zaznamenal docela drsný "držkopád",
a i tak danou zkoušku vyhrál. Holt ti mladí
střelci se oklepou v řádu
sekund, starším to trvá týdny. Tím
starším je myšlen "vlající
hříva"
Jožka Pekař, který si poranil koleno. Avšak vraťme se
ještě k bojům o
bednu. Tam to byla taktéž přetahovaná, kterou pro sebe
nakonec urval Basso
zvykající si na nový podvozek a bral tak bronz.
Pomyslnou bramboru si vyjezdil
ex-šampión Šimon Večerka, který zaznamenal
jedno dílčí vítězství v RZ, a
jak bylo již zmiňováno, mihl se i na vedoucí pozici,
následně však lehce klesl.
Na pátou pozici se díky skvělému závěru
soutěže dostal švédský mladík Emil
Bergkvist,
jenž v půlce závodu udělal nějaké změny
v nastavení vozu a
z desátého "fleku" po čtvrté erzetě se dostal
až na páté místo
na konci závodu. Zde je možno vložit zmínku o
vyklizení pátého místa
v sedmé (předposlední) RZ jeho týmovým
kolegou Küzmičem, který měl opět
problém s řízením a vypadá to, že o
smolaři tohoto ročníku je již
rozhodnuto. V době psaní toho článku je Branko totiž
v lékařské péči
(což je u Doktora docela ironie) a vypadá to, že ani nebude moci
odstartovat do
následujícího Vikingu. Na šesté
místo se dostala tradičně nejlepší
„Ladyholkakotě“
Moly Taylor, využívající tak tatínkovi
indispozice a zároveň lehkého
zaváhání
Vaška Březíka. No a taktéž ustála o 0,220
sec. velký nápor Taxise a se šestým
místem prostě musí být spokojena. Z toho
plyne, že sedmou příčku obsadil
německý šlechtic von Thurm und Taxis, aktuálně
obývající panství
v Přerově. Patrik byl se svým Focusem skoro po celý
závod kolem devátého
místa, ale pak si dal svůj milovaný
Bráníček a na poslední rychlostce se
vyhoupl na sedmou příčku. Rozdíly zde byly velmi
malé a dokazuje to na osmém
místě překvapení soutěže Vašek Březík,
který ztratil na Taxise pouhopouhých
0,168 sec. Vašek byl ještě před poslední RZ
dokonce pátý, ale asi zahrála roli
nezkušenost a nervozita mladého závodníka a
pád na osmičku určitě mrzel. Vypadá
to, že tento závodník nám v budoucnu
chystá velké věci a my ho určitě
budeme pečlivě sledovat. Za Vaškem se na devátém
místě umístil "Oldboysák Pjeceda"
a zastupující hospodský ve "Frycu" Gilles Panizzi,
který ztratil na
osmý "flek" 1,153 sekundy. Jak jste již četli, Jožka dokončoval
závod
s bolavým kolenem, které stále
léčí, ale u tohoto závodníka je Viking
daleko reálnější jak u Küzmiče (Josef by jel
i bez nohy - Küzmič je "srákora").
Bodovanou desítku nám uzavírá
vítězný junior Maty Morbicer, který měl už
větší
odstup (23 s) od Panizziho a zároveň o 3 vteřky ustál
nápor Davida Vaculíka, od
kterého se v tipech čekalo malinko víc, než
jedenácté místo celkově.
Zajímavostí je, že 12.,13. a 14. místo obsadili
kluci z kategorie Historic
Trophy (k tomu se dostaneme) a celkovou patnáctku nám
uzavírá druhý
v juniorech Březík David, což je obrovský
úspěch pro tohoto ještě vloni
akademika. Junior Trophy
Giandomenico Basso
(Lukáš Zámečník): Albert von Thurn
und Taxis (Patrik Šimeček): Karolína Kalíková
(Karolínka Kalíková): Luca Pedersoli
(Vít Bobal): Manfred Stohl
(Michal Odstrčil):
Christian Homer
(Team Manager RED BULL, RED BULL JUNIOR a PLAYBOY RED RACING): Patrik Love (Team
Manager 2L COMPETITION): Rudi Šali (Team
Manager DOKTOR RACING): Franco Paiero
(Team Manager MARLBORO DEALER RACING): Jean-Pierre
Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM a BELGA JUNIORS):
Deset kluků a tři holky utvořili skupinu třinácti
soutěžících v kategorii Junior Trophy a celou soutěž
statečně bojovali o
body. O dvou nejlepších juniorech byla již řeč
v souvislosti
s celkovým hodnocením závodu, nicméně
sluší se i v tomto odstavci
zmínit docela s přehledem zlato, v této
kategorii beroucího, Matyho
Morbicera, který se svou Fábií
poráží Subaru WRC v rukách Davida
Březíka.
David byl ještě loni Academik a jak vidíte, hraje jednu
z hlavních rolí i
o ligu výš. Na třetím místě se trochu
překvapivě umístila Eliška Falcón
Schwábová, která vypálila rybník
zkušenějším a favorizovanějším
závodníkům a
brala tak cenný bronz. "Až" za ní se seřadili oni již
docela zkušení
Abbring a Lappi. Naši mladíci mají o motivaci na
Viking postaráno. Nebo se
hodlají spokojit s umístěním mimo bednu?
Lappi, jenž začal ročník výhrou na
Catru, určitě mířil výš. Uvidíme…
Holanďan Abbring zřejmě Viking Rally vynechá (poslední
zprávy hovoří o zlomené ruce). Šestý
se umístil stále kritický Yates, jehož
komentáře v cíli každé RZ
zaznamenávala časoměřička Jana a jsou opravdu
úsměvné. Je vidět, jak junioři a juniorky bojují a
každý dílčí neúspěch je
štve. A je tomu tak dobře. Na sedmý "flek" se
v poslední RZ dostal
Jožka Březík, který se svou Fabií předjel růžovou
"Fábku" Karolínky
Kalíkové, která tak brala tři body za osmé
místo. Devátý dojel Academik Erik
Cais se svou "svíťavou" C3 WRC a pro poslední bod do
klasifikace si
dojel Pavel Klajbl s Lancerem WRC. Posádky Henningsson a
Huttunen
v této kategorii nebodovaly, avšak vynahradily si to
v Lady resp.
v Next Academy. Třináctý Martin Karlík se
určitě zamyslí, poladí Lancer a
bude se chtít zlepšit.
12 historických kousků se postavilo na start soutěže a
všichni se těšili na povrch, kde historické gumy
fungují přece jenom o poznání
lépe než na Catru, neřkuli v tělocvičně. Při absenci Volty
by se dala
bedna docela dobře tipovat, ale přesné pořadí ne. Souboje
o vítězství byly
těsné, tvrdé, ale férové a "kucí"
historičtí si to pěkně dávali a
nedarovali si ani píď trati. Ti tři jsou Casier, Grzyb a
Bengué (dle pořadí na
Catru). I oni se vystřídali na prvním místě
všichni. Nejlépe začal Casier, pak
převzal na tři RZ žezlo Bengué, aby na druhou půlku soutěže
ukázal všem záda
z trojice nejmladší Grzyb a soutěž ve své
kategorii se svým Escortem
vyhrál. O čtyři buchty druhý dorazil na cílovou
rampu Casier, hlavně díky času
na sedmé vložce a o další čtyři buchty zpět byl
třetí Bengué. Za těmito borci
zela už téměř půlminutka. Čtvrtou příčku bere
zrychlující mladý "Červ"
Alessandrini s Lancií a na čtvrtou příčku se dostal
i v průběžné
klasifikaci této kategorie. To musí být
slušná motivace do dalších závodů.
Pátý
dorazil se svou "stotřícou elerem" vždy usměvavý Urban,
potvrdil tak
umístění z Catru a je pátý i
v klasifikaci. Šestý dojel někdy
nečitelný "Harry Ředitel", který se startovním
číslem 48 na vratech
svého Peugeotu 205 lítal jak Trajbold za mlada a
překvapil nejen stavitele
startovní listiny, ale i širokou odbornou veřejnost. Snad
mu tato fazóna
vydrží. Na sedmém "fleku" se umístil Michal
Králík s Deltou. Ten
už však ztrácí 3 minuty na Grzyba. Osmý Bin
Sulayem s Celicou zajel asi
dle očekávání a souboj
s devátým Cerratem měl docela pod kontrolou, o čem
svědčí konečný rozdíl 45 sekund. Bodovanou
desítku uzavřela "metal girl"
Törnhult s další Deltou v cíli,
která měla ztrátu rovných 5 minut na
prvního. Bez bodů se tentokráte musí obejít
jak Fin Salonen, tak Španěl Fumero (oba
Lancia), jejichž stroje měly technické problémy a dostaly
přidělený čas.
Šest posádek představilo v této kategorii šest
různých značek. Od Škodovky po Porsche. A odehrály se zde dva velmi těsné a
zároveň zajímavé souboje a to o místo první a třetí. Pochopitelně se prvně
budeme zajímat o souboj o vítězství. Dá se říci, že po třetí RZ se vykrystalizovala
dvojice Ojeda a Sivík. Sivík vedl od první do sedmé, ale Ojeda pomalinku
stahoval jeho náskok buchtičku po buchtičce a nakonec v poslední erzetě,
kdy dal Sivíkovi 4 sekundy, převzal vedení v ten pravý okamžik. Velezkušený
a tituly ověnčený Pepa Sivík už neměl prostor na odpověď a bere druhé místo.
Takže v tomto souboji porazilo Subaru Škodovku. O bednu bojovalo Mini vs.
Renault, resp. Dirtl vs. Fagaso. Dirtl po třetí RZ střídá Fagasa na pomyslné
bedně a tu drží až na cílovou rampu. Zde Fagaso svůj boj o pódium sice prohrál,
ale bednu v celkové klasifikaci zatím udržel. Máme však info, že na Viking
nemá v plánu start v této kategorii. Pátý dojel s Peugeotem
jedoucí Ital Pedersoli, který si pochvaluje novou techniku a hodlá se
zlepšovat. Šestý dojel se svým Porsche Belgičan Droogmans, jenž
v některých částech šoto tratí trpí se svým zadním náhonem.
Sedm posádek v hodnocení Lady se postavilo na trať a
oproti jiným kategoriím se zde udála jedna
zajímavá událost. Jak holky
odstartovaly, tak dojely do cíle. V průběhu soutěže se ani
jednou
nezměnilo pořadí, které stanovila první
rychlostní zkouška. Rozdíly se
samozřejmě měnily a v cíli byly mezi jednotlivými
posádkami docela výrazné
rozestupy. Čekáš snad překvapení? Ne to se
zatím (jestli vůbec někdy) dít
nebude. Výhra Taylorky je jasnou (snad jedinou) konstantou NEXT
RC RALLY. I
Fagaso někdy něco změní, ale výhra v Lady, když
startuje posádka Taylor -
Cleo, ta se měnit nebude. NIKDY! Nebo je možné, že by se do
souboje přihlásily
mladé nadějné Falcón či Kalíková? Na
to si asi budeme muset ještě počkat.
Falcón se velice zlepšila, jezdí stabilní
druhé časy, ale na výhru to zatím
není. Nejhezčí bednu doplnila Karolínka
Kalíková se svou čamlíkovskou Fábií.
Henningsson dovezla svou Fiestu WRC na čtvrtém místě a
pátá byla Míša Munnings
s VW Polo. Sedmá Ida Törnhult měla trochu
nevýhodu v pneu, protože
její Lancia Delta spadá do Histroric Trophy, i tak si
však poradila se Subaru
z KFC rozvozu, které by mělo trochu zrychlit.
Všichni víme, že ho vodí KFC
lady Ája Štěpánková. Všechny holky,
které spatřily cíl, braly body do hodnocení
své kategorie.
Bohužel pouze dva klučíci se postavili na trať Great
Crossu, a tak to bylo Cais vs. Huttunen. Erik Cais byl jasným favoritem a tuto
roli do puntíku splnil, kdy po celý závod hlídal svého soka, jeho Citröen C3
WRC šlapal jak dobře namazaný stroj a po zásluze svého konkurenta porazil.
Nicméně Jari Huttunen sedlající stejný vůz ukázal pár nadějných časů, kdy se
dokázal přiblížit svému soupeři.
Sedm "kusů", kteří pamatují, když Mrtvé moře
ještě marodilo, se rozhodlo zazávodit si na Greatu, což
je malinký pokles od
Cateru, kde jich bylo deset. Začíná zde však
platit, co všichni čekali. Panizzi
se stane takovou "Taylorkou" v Old Boys kategorii. Takže když se
dostaví na start, tak vyhraje. I přes pád, i přes bolest,
tak není, kdo by ho
ohrozil. Fagaso jedoucí s F2 měl jasný handicap,
Trelles měl opět
všelijaké problémy (např. s parohy,
které dodala firma Hrabovský Ltd) a
letec Šíma už holt nestačí. Takže Pepson docela
s přehledem vyhrál, druhý
Fagaso to měl celý den pod kontrolou na druhém "fleku" a
díky vícero
Trellesovým problémům s technikou bral bronz H.
Solberg, který uhájil
bednu o 8 sekund před dotahujícím Trellesem. Ten bral
nakonecl čtvrtou příčku.
Pátý dojíždí další
zástupce F2 v této kategorii Belgičan Droogmans se
svým
"zadohrabem", jenž na poslední erzatě předjel nakonec
šestého Cerrata
s Deltou na historických pneu. Sedmý dokončil
závod bojovník Zdeňa Medek,
který si svým zaujetím a zápalem
získává respekt všech, i přesto, že malinko
ztrácí.
Závěrem bychom chtěli poděkovat všem, co pomohli donést
či odnést nějakou tu věc k závodu potřebnou z a do auta. A jmenovitě
Romanovi Kalíkovi, který přišel sám od sebe chystat tratě v pátek a ještě
vnesl určitou novou myšlenku při tvorbě tratí. Díky všem a na Vikingu na viděnou.
Ohlasy některých účastíků:
"Z naší strany vládne spokojenost. Vypadá to, že si začínáme rozumět s
našim novým podvozkem zakoupený od firmy TUX. Celý den jsme se pohybovali
"okolo bedny" a hlavně ztráta na nejrychlejší nebyla nijak závratná.
Výsledek nám spravil chuť z posledních závodů a vlil do žil pár závodních
oktanů."
"Narozdíl od Caterpillaru auto fungovalo parádně, tratě nám seděly a pěkně
jsme se svezli. Celý závod jsme bojovali bojovat o top5, což se nám sice
nakonec nepovedlo, ale s 6. místem jsme spokojeni."
"Great, jako každoročně, paráda, super svezení. Náš výkon docela
dobrý, ze začátku jsme se drželi v boji o 5. flek. Na posledních třech erzetách
jsme stejně jako loni ztratili pár pozic, ale 9. místo je docela dobré."
"Na první šotolinu po dlouhé pauze jsem
se opravdu hodně těšil, den
před závodem jsem udělal nastavení a vůz trošku
projel, ale jak se po první
zkoušce ukázalo, auto bylo moc nízké a
musel jsem ho zvýšit. A aby toho nebylo
málo, zjistil jsem, že mám přední poloosu ve stavu
"jedna zatáčka a konec",
tak jsem ji na poslední chvíli vyměnil a pokračoval
dál. Závod jsem si užíval a
jezdil jsem celkem dobré časy, tedy až do 5. vložky, po
které jsem zjistil, že
je znovu zlomená ta stejná poloosa, ale na jízdě
to nešlo poznat, asi jsem měl
štěstí. V konečném pořadí je sedmé
místo super. Díky za super závod a
těším se
na Viking."
"Letošní Great byl super. V
jednu chvíli jsem byl i na 10. celkovém místě a první v kategorii. Vteřinové
souboje s Kamilem a Davidem byly super. Davidovi gratuluji k prvnímu místu. A
už se těším na další souboje. Povrch tratí letos byl top a tratě byly
pěkně připravené."
"Po závodech ve vnitřních prostorech přišel
konečně na řadu les a tím i šotolina, na kterou jsem se již moc těšil. Na 22.
The Great Cross Rally jsem se první dvě RZ seznamoval s tratí a s chováním
auta, ono pneu a šotolina jsou hodně jiné, jak na čistém povrchu. Teprve až na
třetí RZ jsem se skamarádil jak s povrchem, pneumatikami a nastavením auta,
a již to bylo vidět i na výsledku, když jsem zajel celkově 9. čas, což je můj
zatím nejlepší výsledek. V dalších RZ to pak bylo na střídačku, jednou se
mi dařilo a z toho další RZ byla samá chyba. Ale i přes to jsem se umístil na
15. místě celkově a na 2. místě v Juniorech, čehož si velmi vážím. Great Cross
Rally byla z pohledu připravených tratí super a již se těším na Viking
Rally."
"Letošní Great Cross byl pro mě výsledkově nahoru a dolů, nějak mi
nevyšel celkový dojem z mého celkového výsledku. Tratě pro mě paráda a počasí
luxusní."
"Great patří mezi mé oblíbené soutěže. Terén byl
fajnový, mohl být i trošku ještě "mokřejší". Tempo, co jsem nasadil,
stačilo k průběžnému lehkému navyšování náskoku, což mě i překvapilo. Měl jsem
to tentokrát dost v rukách, na můj vkus jsem to hodně kazil. Nakonec to o chlup
nevyšlo. Každopádně Great nezklamal a moc děkuji i se synátorem za fajnovou
sobotu."
"Závody byly super. V jedné RZ jsem měla stejný čas jak taťka. Dojela
jsem na 3. místě v holkách. Už se těším na další závody."
"Po pěkném výsledku ve
dvoukolkách na úvodní soutěži šampionátu jsme se rozhodli pokračovat v této
skupině i na Greatu. Díky speciálním pinovkám zapůjčeným od Doktůrka to nebylo
takové trápení jako loni a jelo se parádně. Užíval jsem si souboj s Honzou
Rohelem a i když jsme boj o bednu prohráli, není proč smutnit, protože v Old Boys
jsme i s hendikepem jedné poháněné nápravy skončili stříbrní za nedostižným
Pepíčkem, super. Traťově jako každoročně nádherné, ten povrch je na Greatu
dokonalý. Poděkování Víťovi "Asphyx" Bobalovi za super
sobotu.......při své pořadatelské premiéře to zvládl na jedničku. Na extrémně
náročném Vikingu budeme startovat se čtyřkolkou a pokusíme se udržet naše
postavení v průběžné tabulce šampionátu mezi staršími chlapci."
"Letošní Great byl pro mě premiéra jako pro pořadatele, navíc startujícího
na této soutěži, a taky poprvé s novou technikou v lese na šotolině. Vše OK,
ale bohužel ruce a fyzička stále chybí. Tratě paráda, počasí vydrželo. Nový
podvozek TUX funguje fantasticky a já budu muset na sobě udělat osobní progres,
pokud chci získat větší ambice."
"Soutěž byla pro nás hodně fyzicky náročná, a navíc
se nám ani moc nedařilo. S výsledkem a s naším výkonem jsme velmi nespokojeni.
Ale traťově to bylo naprosto parádní, fakt bomba, počasí tady konečně taky luxus."
"Moc se mi závod nepovedl, vše co se mělo pokazit tak se pokazilo,
hned od první RZ stávkovala elektronika, ve druhé se k tomu přidala poloosa a "pětka"
byla na světě. Pak už jsem chtěl jen dojet. Doufám, že už jsem si to
vybral, podvozek prochází malou repasí, tak uvidíme."
"Basso přišel na chuť novému podvozku, jede parádně,
jen tak dál. Šimon měl bohužel znovu technické problémy a jistě chtěl víc než
jen 4. flek. Věříme, že poladí techniku a na Vikingu bude bojovat o vítězství. Panizzi
nic moc, ale potřebné body pro team získal, takže OK. Již se těšíme na Viking,
kde bychom rádi zopakovali naše vítězství v Team Trophy."
"Na první šotolinu se náš tým
dost těšil, všichni naši jezdci jsou na tomto povrchu rychlí, což nejlépe
ukázal Tom Bílek, který se ujal vedení soutěže celkem v klidu, avšak řada chyb
vedla ke ztrátě vedení před poslední zkouškou, jak Tom sám řekl: "Doufám, že
spadnu ze židle a rozbiju si hlavu…" - naštěstí
Tomáš předvedl kvalitní poslední RZ a
sebevraždu odložil na jindy. Albert ráno špatně nastavil
vůz a vstoupil do
soutěže jako patnáctý, rady Toma Bílka st. a
vypůjčená poloosa, znamenala
zrychlení. Sice během soutěže Albert zlomil další
poloosu, ale bez ztrát
pokračoval dál. O avizovaném dílu se celý
den vedla diskuze a tzv. "homokineťák"
trápil Taxise celkem "fest". Posun po poslední RZ na 7.
místo, kde "zmlátil"
Vaška Březíka o 0.168s byl dobrý.
Tomášovi to přišlo málo a rozhodl se tento
"céres"
dokončit, a kvalitním backhandem trefil pana otce Březíka
- v Tomovi se
probudil Branický Rytíř a byl nezastavitelný.
Tímto se chceme ještě jednou
omluvit panu Březíkovi. Pro Rossiho byl tento závod
celkem tichý, ale určité
dílčí časy tam byly, a my věříme, že v
dalším závodě zrychlí. Celý
tým se těší
na Viking."
"Náš tým neprožívá zrovna nejlepší období své
historie. Opět jsme startovali pouze ve dvou a opět dojel pouze mladý a
perspektivní Bergkvist. Ten svým skvostným finišem zachránil alespoň pár
pomocných bodů, které nás dostaly aspoň na to čtvrté místo. Braneho odstoupení tak
bylo velmi bolestivou ztrátou. Konkurence tak uniká a my doufáme, že s návratem
Tänaka se vrátí i ta vlna, na které chceme jezdit. Vzhůru na Viking a Kuzma
servisovat auti..."
"Naše jednička
zase jednou potvrdila svou extra třídu, tohle byl
fenomenální výkon. "Gříbek"
zvítězil v bitvě mezi Historiky, když porazil skvělé
konkurenty Casiera a Benguého
v nervy drásajícím celodenním souboji.
Třešničkou na dortu je bodík v našlapané
Team Trophy pro Marlboro. Velká gratulace a
poděkování. Fagaso odvedl svůj
slušný standard a bodoval v F2, a především
i druhým místem v Old Boys. Gustáva
bohužel pronásledovali nejrůznější
technické problémy, a tak byl nakonec rád za
bramborovou medaili mezi staříky, i když v závěru soutěže
mocně dotahoval."
"Náš omlazený tým - skvěle, výborně,
super, pecky...
Eliška zase předvedla fantastický výkon a nakonec
byla i třetí v Junior Trophy.
Paráda Eli, pochvala. Ta chvála patří taky Davidu
Březíkovi, ten zcela předčil
všechna očekávání a nakonec po
vyrovnaných soubojích dojel druhý mezi juniory.
To je až neskutečné, gratulace Dejve k tomuto životnímu
výsledku. Belga Juniors
tak září, skvělý byl i Jari Huttunen, jenž si
vyjel cenné stříbro mezi
Akademiky a rovněž zaslouží "poplácání po
zádech" za hezký výkon. Loix
"sviňa" zase nestartoval, jeho krajan Droogmans zajel slušně,
ale on
sám nebyl se svým výsledkem moc spokojen.
Uvidíme co přinese Viking, hlavně že
nám to mládí jede výborně, my jsme
zatím s výsledky těch mladíků včetně
horkokrevné
Španělky nadšení."