Výsledky
XXII. The Great Cross Rally 2023

 Absolutní pořadí  Zlín-Podhoří 13.5. 2023, startujících - 55 
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie čas (min)
1 Tomáš Bílek ml.  Bílek jun. - Bílek Ford Focus WRC 2L Competition 4WD 18:51,6
2 Jakub Charvát Charvát - Lysák Škoda Fabia RS Rally2 TUX Racing 4WD +0:03,6
3 Lukáš Zámečník Basso - Dotta Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +0:13,3
4 Šimon Večerka Večerka - Večerka Škoda Fabia R5 Red Bull 4WD +0:18,9
5 Filip Sedláček Bergkvist - Sjöberg VW Polo GTI R5 Doktor Racing 4WD +1:02,9
6 Martina Pekařová Taylor - Cleo Peugeot 208 T16 Playboy Red Racing 4WD/Lady +1:07,4
7 Patrik Šimeček von Thurn und Taxis - Ettel Ford Focus WRC 2L Competition 4WD +1:07,6
8 Václav Březík V.Březík - Holý Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD +1:07,8
9 Josef Pekař Panizzi - Wüzenttal Peugeot 208 T16 Red Bull 4WD/OldBoys +1:08,9
10 Matyáš Morbicer Morbicer - Morbicer Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +1:33,6
11 David Vaculík Vaculík - Vaculík Škoda Fabia R5 TUX Racing 4WD +1:36,7
12 David Sedláček Grzyb - Mazur Ford Escort Mk I. Marlboro Dealer Racing Historic +1:41,3
13 Kamil Sedláček Casier - Vyncke Mitsubishi Lancer Evo V AMK Rudý Říjen Historic +1:45,5
14 Roman Kalík Bengué - Escudero Toyota Celica Turbo Čamlíkov RallySport Zlín Historic +1:49,7
15 David Březík D.Březík - Březík Subaru Impreza WRC Belga Juniors 4WD/Junior +1:52,8
16 Tomáš Barták Rossi - Cassina Ford Focus WRC 2L Competition 4WD +1:53,8
17 Eliška Schwábová Falcón - González Subaru Impreza WRC Belga Team 4WD/Junior/Lady +2:00,2
18 Tomáš Bobal Abbring - Hostens Škoda Fabia R5 Red Bull Junior 4WD/Junior +2:07,6
19 Jan Červenka Alessandrini - Alessandrini Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic +2:15,4
20 Ondřej Kalík Fábián - Kaszás Subaru Impreza WRC DX Racing 4WD +2:17,7
21 Ladislav Schwáb Lukyanuk - Arnautov VW Polo GTI R5 Monster Energy Team 4WD +2:21,8
22 Petr Bábek Ojeda - Barrabes Subaru BRZ Hroch Rally Team F2 +2:25,2
23 Matěj Sedláček Lappi - Ferm Mini JCW WRC Red Bull Junior 4WD/Junior +2:26,4
24 Tomáš Bílek Bílek - Bílek Toyota Yaris WRC TB Racing 4WD +2:26,8
25 Aleš Ticháček Sivík - Čermák Škoda Felicia Kit Car Barum Team F2 +2:28,6
26 Richard Vávra Yates - Edmondson Subaru Impreza WRC DX Racing 4WD/Junior +2:37,4
27 Robert Fryš Urban - Urban Škoda 130 LR Tasmania Racing Team Historic +2:54,5
28 Josef Březík J.Březík - Javora Škoda Fabia R5 Valachia Racing Team 4WD/Junior +2:54,8
29 Karolína Kalíková Kalíková - Kalík Škoda Fabia R5 Čamlíkov RallySport Zlín 4WD/Junior/Lady +2:57,6
30 Jaroslav Kovářík "Harry Ředitel" - Chulykanov Peugeot 205 T16 AMK Humpolec Historic +3:31,6
31 Jan Rohel Dirtl - Pattermann Mini Cooper Casea F2 +3:40,9
32 Radek Hobza Fagaso - Moya Renault Mégane Maxi Marlboro Dealer Racing F2/OldBoys +3:54,4
33 David Novotný Novotný - Martinisko Toyota Yaris GR Tasmania Racing Team 4WD +4:00,2
34 Erik Ticháček Cais - Žáková Citroën C3 WRC '17 Barum Team 4WD/Junior/Academy +4:06,2
35 Stanislav Schwáb Zanussi - Fachim Hyundai i20 Coupe WRC Schwáb Racing 4WD +4:20,0
36 Pavel Klajbl ml. Klajbl jun.- Klajbl Mitsubishi Lancer WRC Emseko Racing Team 4WD/Junior +4:27,4
37 Markéta Šimečková Henningsson - Emilsson Ford Fiesta WRC '17 Viking Speed Racing 4WD/Junior/Lady +4:39,7
38 Michal Králík Králík - Králíková Lancia Delta HF Integrale MK Racing Historic +4:49,9
39 Petr Šíma H.Solberg - Minor Ford Fiesta RS WRC Monster Energy Team 4WD/OldBoys +4:52,0
40 Bohdan Sedláček Trelles - Christie Citroën DS3 WRC Marlboro Dealer Racing 4WD/OldBoys +5:00,1
41 Jakub Sedláček Huttunen - Lukka Citroën C3 WRC '17 Belga Juniors 4WD/Junior/Academy +5:19,1
42 Daniel Mikl Solá - Amigo Toyota Yaris WRC ZedArt Racing 4WD +5:28,4
43 Michaela Sedláčková Munnings - Evans VW Polo GTI R5 Michel's Racing 4WD/Lady +5:29,1
44 Vít Bobal Pedersoli - Tomasi Peugeot 306 Maxi RC Lukov F2 +5:32,6
45 Vladimír Karlík Bin Sulayem - Morgan Toyota Celica Turbo 4 Rombi Corse Historic +5:35,4
46 Martin Karlík Karlík - Karlíková Mitsubishi Lancer Evo X Karlík Motorsport 4WD/Junior +5:56,8
47 Martin Berger Droogmans - Joosten Porsche 911 GT3 Belga Team F2/OldBoys +6:10,9
48 Daniel Červenka Cerrato - Cerri Lancia Delta HF Integrale Cerv Martini Racing Historic/OldBoys +6:19,3
49 Zuzana Šimečková Törnhult - Wilén Lancia Delta HF Integrale Viking Speed Racing Historic/Lady +6:41,4
50 Pavel Klajbl Klajbl - Klajbl Subaru Impreza WRC Emseko Racing Team 4WD +8:05,7
51 Alice Štěpánková Štěpánková - Bábek Subaru Impreza WRC Hroch Rally Team 4WD/Lady +10:26,6
52 Michal Odstrčil Salonen - Müller Audi Quattro S1 JZD Slušovice Historic +12:27,9
53 Tomáš Borovian Fumero - Miranda Lancia Delta HF Integrale Boreczech Historic +16:05,0
54 Zdeněk Medek Medek - Hýbner VW Polo R WRC Hönig Motorsport 4WD/OldBoys +18:49,7

                                                              

 Odstoupili
poř. soutěžící jezdec - spolujezdec stát vůz team kategorie důvod
x Ondřej Dočkal Küzmič - Jameson Citroën C3 WRC '17 Doktor Racing 4WD řízení

               

 RZ, časy v RZ, výsledky, startovní listina  Vítězství v RZ 
počet RZ   jezdec vyhraných RZ
8
kompletní časy a výsledky (html) Bílek jun. (Tomáš Bílek ml.)  5
startovní listina Charvát (Jakub Charvát) 2
Večerka (Šimon Večerka) 1



 Teamy   Značky 
poř.  team poř.  značka
       
1  Red Bull 1  Škoda
2  2L Competition 2  Ford
3  TUX Racing 3  Peugeot
4  Doktor Racing 4  VW
5  Playboy Red Racing 5  Subaru
6  Valachia Racing Team 6  Mitsubishi
7  Red Bull Junior 7  Toyota
8  Marlboro Dealer Racing 8  Lancia




"NA GREATU TĚSNĚ VÍTĚZÍ MISTR"

 

Druhou květnovou sobotu jsme se sešli k 22. ročníku Great Cross Rally ve Zlíně - Podhoří u hřbitova. Tento tradiční závod v tradičním termínu otvírá šotolinovou část šampionátu a všichni se na tu příjemnou změnu již těšili (jak je znát z komentářů). Poslední "šotkou" byl prázdninový Rajd, a od té doby jsme jezdili pouze na zpevněných površích. Těšit jsme se mohli na místy rychlé, místy technické, tratě s docela slušným převýšením. Bývá zde však problém s počasím a všichni si pamatujeme loňské, v sobotu naprosto nesjízdné, tratě a následný přesun na neděli. Letos k nám bylo počasí značně milosrdnější a vše se odehrálo na suchém povrchu, i když nějakým pádům jste se vy závodníci nevyhnuli.

Na start závodu se postavilo 55 posádek, avšak nedostavil se po Catru vedoucí "Kajto", a tak bylo velmi pravděpodobné, že budeme mít po Great Crossu nového pana vedoucího. Těch uchazečů bylo několik a hned od první RZ (z osmi) se rozhořel boj o trůn.  Na prvním místě se v průběhu závodu vystřídali Bílek jun., Večerka i Charvát. I boj o bednu nebyl jasný a pořadí se téměř po každé rychlostní zkoušce měnilo a přelévalo, roli na bodovaných umístěních hrály i zmiňované pády a poruchy. S blížícím se koncem soutěže souboje gradovaly a nakonec se radoval aktuální šampión Nextu Tom Bílek jun., který dal do poslední erzety všechen svůj um a udolal výborného "Charviho", který ještě před poslední RZ vedl o 0,466 sekundy. Kuba Charvát tak stále čeká na první výhru, ale bookmakeři to vidí v brzké době nadějně. Zajímavostí je, že při jedné z těch dvou vyhraných RZ Kuba zaznamenal docela drsný "držkopád", a i tak danou zkoušku vyhrál. Holt ti mladí střelci se oklepou v řádu sekund, starším to trvá týdny. Tím starším je myšlen "vlající hříva" Jožka Pekař, který si poranil koleno. Avšak vraťme se ještě k bojům o bednu. Tam to byla taktéž přetahovaná, kterou pro sebe nakonec urval Basso zvykající si na nový podvozek a bral tak bronz. Pomyslnou bramboru si vyjezdil ex-šampión Šimon Večerka, který zaznamenal jedno dílčí vítězství v RZ, a jak bylo již zmiňováno, mihl se i na vedoucí pozici, následně však lehce klesl. Na pátou pozici se díky skvělému závěru soutěže dostal švédský mladík Emil Bergkvist, jenž v půlce závodu udělal nějaké změny v nastavení vozu a z desátého "fleku" po čtvrté erzetě se dostal až na páté místo na konci závodu. Zde je možno vložit zmínku o vyklizení pátého místa v sedmé (předposlední) RZ jeho týmovým kolegou Küzmičem, který měl opět problém s řízením a vypadá to, že o smolaři tohoto ročníku je již rozhodnuto. V době psaní toho článku je Branko totiž v lékařské péči (což je u Doktora docela ironie) a vypadá to, že ani nebude moci odstartovat do následujícího Vikingu. Na šesté místo se dostala tradičně nejlepší „Ladyholkakotě“ Moly Taylor, využívající tak tatínkovi indispozice a zároveň lehkého zaváhání Vaška Březíka. No a taktéž ustála o 0,220 sec. velký nápor Taxise a se šestým místem prostě musí být spokojena. Z toho plyne, že sedmou příčku obsadil německý šlechtic von Thurm und Taxis, aktuálně obývající panství v Přerově. Patrik byl se svým Focusem skoro po celý závod kolem devátého místa, ale pak si dal svůj milovaný Bráníček a na poslední rychlostce se vyhoupl na sedmou příčku. Rozdíly zde byly velmi malé a dokazuje to na osmém místě překvapení soutěže Vašek Březík, který ztratil na Taxise pouhopouhých 0,168 sec. Vašek byl ještě před poslední RZ dokonce pátý, ale asi zahrála roli nezkušenost a nervozita mladého závodníka a pád na osmičku určitě mrzel. Vypadá to, že tento závodník nám v budoucnu chystá velké věci a my ho určitě budeme pečlivě sledovat. Za Vaškem se na devátém místě umístil "Oldboysák Pjeceda" a zastupující hospodský ve "Frycu" Gilles Panizzi, který ztratil na osmý "flek" 1,153 sekundy. Jak jste již četli, Jožka dokončoval závod s bolavým kolenem, které stále léčí, ale u tohoto závodníka je Viking daleko reálnější jak u Küzmiče (Josef by jel i bez nohy - Küzmič je "srákora"). Bodovanou desítku nám uzavírá vítězný junior Maty Morbicer, který měl už větší odstup (23 s) od Panizziho a zároveň o 3 vteřky ustál nápor Davida Vaculíka, od kterého se v tipech čekalo malinko víc, než jedenácté místo celkově. Zajímavostí je, že 12.,13. a 14. místo obsadili kluci z kategorie Historic Trophy (k tomu se dostaneme) a celkovou patnáctku nám uzavírá druhý v juniorech Březík David, což je obrovský úspěch pro tohoto ještě vloni akademika.

 

Junior Trophy
Deset kluků a tři holky utvořili skupinu třinácti soutěžících v kategorii Junior Trophy a celou soutěž statečně bojovali o body. O dvou nejlepších juniorech byla již řeč v souvislosti s celkovým hodnocením závodu, nicméně sluší se i v tomto odstavci zmínit docela s přehledem zlato, v této kategorii beroucího, Matyho Morbicera, který se svou Fábií poráží Subaru WRC v rukách Davida Březíka. David byl ještě loni Academik a jak vidíte, hraje jednu z hlavních rolí i o ligu výš. Na třetím místě se trochu překvapivě umístila Eliška Falcón Schwábová, která vypálila rybník zkušenějším a favorizovanějším závodníkům a brala tak cenný bronz. "Až" za ní se seřadili oni již docela zkušení Abbring a Lappi. Naši mladíci mají o motivaci na Viking postaráno. Nebo se hodlají spokojit s umístěním mimo bednu? Lappi, jenž začal ročník výhrou na Catru, určitě mířil výš. Uvidíme… Holanďan Abbring zřejmě Viking Rally vynechá (poslední zprávy hovoří o zlomené ruce). Šestý se umístil stále kritický Yates, jehož komentáře v cíli každé RZ zaznamenávala časoměřička Jana a jsou opravdu úsměvné. Je vidět, jak junioři a juniorky bojují a každý dílčí neúspěch je štve. A je tomu tak dobře. Na sedmý "flek" se v poslední RZ dostal Jožka Březík, který se svou Fabií předjel růžovou "Fábku" Karolínky Kalíkové, která tak brala tři body za osmé místo. Devátý dojel Academik Erik Cais se svou "svíťavou" C3 WRC a pro poslední bod do klasifikace si dojel Pavel Klajbl s Lancerem WRC. Posádky Henningsson a Huttunen v této kategorii nebodovaly, avšak vynahradily si to v Lady resp. v Next Academy. Třináctý Martin Karlík se určitě zamyslí, poladí Lancer a bude se chtít zlepšit.

Historic Trophy
12 historických kousků se postavilo na start soutěže a všichni se těšili na povrch, kde historické gumy fungují přece jenom o poznání lépe než na Catru, neřkuli v tělocvičně. Při absenci Volty by se dala bedna docela dobře tipovat, ale přesné pořadí ne. Souboje o vítězství byly těsné, tvrdé, ale férové a "kucí" historičtí si to pěkně dávali a nedarovali si ani píď trati. Ti tři jsou Casier, Grzyb a Bengué (dle pořadí na Catru). I oni se vystřídali na prvním místě všichni. Nejlépe začal Casier, pak převzal na tři RZ žezlo Bengué, aby na druhou půlku soutěže ukázal všem záda z trojice nejmladší Grzyb a soutěž ve své kategorii se svým Escortem vyhrál. O čtyři buchty druhý dorazil na cílovou rampu Casier, hlavně díky času na sedmé vložce a o další čtyři buchty zpět byl třetí Bengué. Za těmito borci zela už téměř půlminutka. Čtvrtou příčku bere zrychlující mladý "Červ" Alessandrini s Lancií a na čtvrtou příčku se dostal i v průběžné klasifikaci této kategorie. To musí být slušná motivace do dalších závodů. Pátý dorazil se svou "stotřícou elerem" vždy usměvavý Urban, potvrdil tak umístění z Catru a je pátý i v klasifikaci. Šestý dojel někdy nečitelný "Harry Ředitel", který se startovním číslem 48 na vratech svého Peugeotu 205 lítal jak Trajbold za mlada a překvapil nejen stavitele startovní listiny, ale i širokou odbornou veřejnost. Snad mu tato fazóna vydrží. Na sedmém "fleku" se umístil Michal Králík s Deltou. Ten už však ztrácí 3 minuty na Grzyba. Osmý Bin Sulayem s Celicou zajel asi dle očekávání a souboj s devátým Cerratem měl docela pod kontrolou, o čem svědčí konečný rozdíl 45 sekund. Bodovanou desítku uzavřela "metal girl" Törnhult s další Deltou v cíli, která měla ztrátu rovných 5 minut na prvního. Bez bodů se tentokráte musí obejít jak Fin Salonen, tak Španěl Fumero (oba Lancia), jejichž stroje měly technické problémy a dostaly přidělený čas.

F2 Trophy
Šest posádek představilo v této kategorii šest různých značek. Od Škodovky po Porsche. A odehrály se zde dva velmi těsné a zároveň zajímavé souboje a to o místo první a třetí. Pochopitelně se prvně budeme zajímat o souboj o vítězství. Dá se říci, že po třetí RZ se vykrystalizovala dvojice Ojeda a Sivík. Sivík vedl od první do sedmé, ale Ojeda pomalinku stahoval jeho náskok buchtičku po buchtičce a nakonec v poslední erzetě, kdy dal Sivíkovi 4 sekundy, převzal vedení v ten pravý okamžik. Velezkušený a tituly ověnčený Pepa Sivík už neměl prostor na odpověď a bere druhé místo. Takže v tomto souboji porazilo Subaru Škodovku. O bednu bojovalo Mini vs. Renault, resp. Dirtl vs. Fagaso. Dirtl po třetí RZ střídá Fagasa na pomyslné bedně a tu drží až na cílovou rampu. Zde Fagaso svůj boj o pódium sice prohrál, ale bednu v celkové klasifikaci zatím udržel. Máme však info, že na Viking nemá v plánu start v této kategorii. Pátý dojel s Peugeotem jedoucí Ital Pedersoli, který si pochvaluje novou techniku a hodlá se zlepšovat. Šestý dojel se svým Porsche Belgičan Droogmans, jenž v některých částech šoto tratí trpí se svým zadním náhonem.

Lady Trophy
Sedm posádek v hodnocení Lady se postavilo na trať a oproti jiným kategoriím se zde udála jedna zajímavá událost. Jak holky odstartovaly, tak dojely do cíle. V průběhu soutěže se ani jednou nezměnilo pořadí, které stanovila první rychlostní zkouška. Rozdíly se samozřejmě měnily a v cíli byly mezi jednotlivými posádkami docela výrazné rozestupy. Čekáš snad překvapení? Ne to se zatím (jestli vůbec někdy) dít nebude. Výhra Taylorky je jasnou (snad jedinou) konstantou NEXT RC RALLY. I Fagaso někdy něco změní, ale výhra v Lady, když startuje posádka Taylor - Cleo, ta se měnit nebude. NIKDY! Nebo je možné, že by se do souboje přihlásily mladé nadějné Falcón či Kalíková? Na to si asi budeme muset ještě počkat. Falcón se velice zlepšila, jezdí stabilní druhé časy, ale na výhru to zatím není. Nejhezčí bednu doplnila Karolínka Kalíková se svou čamlíkovskou Fábií. Henningsson dovezla svou Fiestu WRC na čtvrtém místě a pátá byla Míša Munnings s VW Polo. Sedmá Ida Törnhult měla trochu nevýhodu v pneu, protože její Lancia Delta spadá do Histroric Trophy, i tak si však poradila se Subaru z KFC rozvozu, které by mělo trochu zrychlit. Všichni víme, že ho vodí KFC lady Ája Štěpánková. Všechny holky, které spatřily cíl, braly body do hodnocení své kategorie.

Next Academy
Bohužel pouze dva klučíci se postavili na trať Great Crossu, a tak to bylo Cais vs. Huttunen. Erik Cais byl jasným favoritem a tuto roli do puntíku splnil, kdy po celý závod hlídal svého soka, jeho Citröen C3 WRC šlapal jak dobře namazaný stroj a po zásluze svého konkurenta porazil. Nicméně Jari Huttunen sedlající stejný vůz ukázal pár nadějných časů, kdy se dokázal přiblížit svému soupeři.

Old Boys 50+
Sedm "kusů", kteří pamatují, když Mrtvé moře ještě marodilo, se rozhodlo zazávodit si na Greatu, což je malinký pokles od Cateru, kde jich bylo deset. Začíná zde však platit, co všichni čekali. Panizzi se stane takovou "Taylorkou" v Old Boys kategorii. Takže když se dostaví na start, tak vyhraje. I přes pád, i přes bolest, tak není, kdo by ho ohrozil. Fagaso jedoucí s F2 měl jasný handicap, Trelles měl opět všelijaké problémy (např. s parohy, které dodala firma Hrabovský Ltd) a letec Šíma už holt nestačí. Takže Pepson docela s přehledem vyhrál, druhý Fagaso to měl celý den pod kontrolou na druhém "fleku" a díky vícero Trellesovým problémům s technikou bral bronz H. Solberg, který uhájil bednu o 8 sekund před dotahujícím Trellesem. Ten bral nakonecl čtvrtou příčku. Pátý dojíždí další zástupce F2 v této kategorii Belgičan Droogmans se svým "zadohrabem", jenž na poslední erzatě předjel nakonec šestého Cerrata s Deltou na historických pneu. Sedmý dokončil závod bojovník Zdeňa Medek, který si svým zaujetím a zápalem získává respekt všech, i přesto, že malinko ztrácí.

 

Závěrem
Závěrem bychom chtěli poděkovat všem, co pomohli donést či odnést nějakou tu věc k závodu potřebnou z a do auta. A jmenovitě Romanovi Kalíkovi, který přišel sám od sebe chystat tratě v pátek a ještě vnesl určitou novou myšlenku při tvorbě tratí. Díky všem a na Vikingu na viděnou.
 

 
Ohlasy některých účastíků:

Giandomenico Basso (Lukáš Zámečník):
"Z naší strany vládne spokojenost. Vypadá to, že si začínáme rozumět s našim novým podvozkem zakoupený od firmy TUX. Celý den jsme se pohybovali "okolo bedny" a hlavně ztráta na nejrychlejší nebyla nijak závratná. Výsledek nám spravil chuť z posledních závodů a vlil do žil pár závodních oktanů."

Molly Taylor (Martina Pekařová):
"Narozdíl od Caterpillaru auto fungovalo parádně, tratě nám seděly a pěkně jsme se svezli. Celý závod jsme bojovali bojovat o top5, což se nám sice nakonec nepovedlo, ale s 6. místem jsme spokojeni."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Great, jako každoročně, paráda, super svezení. Náš výkon docela dobrý, ze začátku jsme se drželi v boji o 5. flek. Na posledních třech erzetách jsme stejně jako loni ztratili pár pozic, ale 9. místo je docela dobré."

Albert von Thurn und Taxis (Patrik Šimeček):
"Na první šotolinu po dlouhé pauze jsem se opravdu hodně těšil, den před závodem jsem udělal nastavení a vůz trošku projel, ale jak se po první zkoušce ukázalo, auto bylo moc nízké a musel jsem ho zvýšit. A aby toho nebylo málo, zjistil jsem, že mám přední poloosu ve stavu "jedna zatáčka a konec", tak jsem ji na poslední chvíli vyměnil a pokračoval dál. Závod jsem si užíval a jezdil jsem celkem dobré časy, tedy až do 5. vložky, po které jsem zjistil, že je znovu zlomená ta stejná poloosa, ale na jízdě to nešlo poznat, asi jsem měl štěstí. V konečném pořadí je sedmé místo super. Díky za super závod a těším se na Viking."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Letošní Great byl super. V jednu chvíli jsem byl i na 10. celkovém místě a první v kategorii. Vteřinové souboje s Kamilem a Davidem byly super. Davidovi gratuluji k prvnímu místu. A už se těším na další souboje. Povrch tratí letos byl top a tratě byly pěkně připravené."

David Březík (David Březík):
"Po závodech ve vnitřních prostorech přišel konečně na řadu les a tím i šotolina, na kterou jsem se již moc těšil. Na 22. The Great Cross Rally jsem se první dvě RZ seznamoval s tratí a s chováním auta, ono pneu a šotolina jsou hodně jiné, jak na čistém povrchu. Teprve až na třetí RZ jsem se skamarádil jak s povrchem, pneumatikami a nastavením auta, a již to bylo vidět i na výsledku, když jsem zajel celkově 9. čas, což je můj zatím nejlepší výsledek. V dalších RZ to pak bylo na střídačku, jednou se mi dařilo a z toho další RZ byla samá chyba. Ale i přes to jsem se umístil na 15. místě celkově a na 2. místě v Juniorech, čehož si velmi vážím. Great Cross Rally byla z pohledu připravených tratí super a již se těším na Viking Rally."

Kevin Abbring (Tomáš Bobal):
"Letošní Great Cross byl pro mě výsledkově nahoru a dolů, nějak mi nevyšel celkový dojem z mého celkového výsledku. Tratě pro mě paráda a počasí luxusní."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Great patří mezi mé oblíbené soutěže. Terén byl fajnový, mohl být i trošku ještě "mokřejší". Tempo, co jsem nasadil, stačilo k průběžnému lehkému navyšování náskoku, což mě i překvapilo. Měl jsem to tentokrát dost v rukách, na můj vkus jsem to hodně kazil. Nakonec to o chlup nevyšlo. Každopádně Great nezklamal a moc děkuji i se synátorem za fajnovou sobotu."

Karolína Kalíková (Karolínka Kalíková):
"Závody byly super. V jedné RZ jsem měla stejný čas jak taťka. Dojela jsem na 3. místě v holkách. Už se těším na další závody."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Po pěkném výsledku ve dvoukolkách na úvodní soutěži šampionátu jsme se rozhodli pokračovat v této skupině i na Greatu. Díky speciálním pinovkám zapůjčeným od Doktůrka to nebylo takové trápení jako loni a jelo se parádně. Užíval jsem si souboj s Honzou Rohelem a i když jsme boj o bednu prohráli, není proč smutnit, protože v Old Boys jsme i s hendikepem jedné poháněné nápravy skončili stříbrní za nedostižným Pepíčkem, super. Traťově jako každoročně nádherné, ten povrch je na Greatu dokonalý. Poděkování Víťovi "Asphyx" Bobalovi za super sobotu.......při své pořadatelské premiéře to zvládl na jedničku. Na extrémně náročném Vikingu budeme startovat se čtyřkolkou a pokusíme se udržet naše postavení v průběžné tabulce šampionátu mezi staršími chlapci."

Luca Pedersoli (Vít Bobal):
"Letošní Great byl pro mě premiéra jako pro pořadatele, navíc startujícího na této soutěži, a taky poprvé s novou technikou v lese na šotolině. Vše OK, ale bohužel ruce a fyzička stále chybí. Tratě paráda, počasí vydrželo. Nový podvozek TUX funguje fantasticky a já budu muset na sobě udělat osobní progres, pokud chci získat větší ambice."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Soutěž byla pro nás hodně fyzicky náročná, a navíc se nám ani moc nedařilo. S výsledkem a s naším výkonem jsme velmi nespokojeni. Ale traťově to bylo naprosto parádní, fakt bomba, počasí tady konečně taky luxus."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Moc se mi závod nepovedl, vše co se mělo pokazit tak se pokazilo, hned od první RZ stávkovala elektronika, ve druhé se k tomu přidala poloosa a "pětka" byla na světě. Pak už jsem chtěl jen dojet. Doufám, že už jsem si to vybral, podvozek prochází malou repasí, tak uvidíme."


 

Christian Homer (Team Manager RED BULL, RED BULL JUNIOR a PLAYBOY RED RACING):
"Basso přišel na chuť novému podvozku, jede parádně, jen tak dál. Šimon měl bohužel znovu technické problémy a jistě chtěl víc než jen 4. flek. Věříme, že poladí techniku a na Vikingu bude bojovat o vítězství. Panizzi nic moc, ale potřebné body pro team získal, takže OK. Již se těšíme na Viking, kde bychom rádi zopakovali naše vítězství v Team Trophy."

Patrik Love (Team Manager 2L COMPETITION):
"Na první šotolinu se náš tým dost těšil, všichni naši jezdci jsou na tomto povrchu rychlí, což nejlépe ukázal Tom Bílek, který se ujal vedení soutěže celkem v klidu, avšak řada chyb vedla ke ztrátě vedení před poslední zkouškou, jak Tom sám řekl: "Doufám, že spadnu ze židle a rozbiju si hlavu…" -  naštěstí Tomáš předvedl kvalitní poslední RZ a sebevraždu odložil na jindy. Albert ráno špatně nastavil vůz a vstoupil do soutěže jako patnáctý, rady Toma Bílka st. a vypůjčená poloosa, znamenala zrychlení. Sice během soutěže Albert zlomil další poloosu, ale bez ztrát pokračoval dál. O avizovaném dílu se celý den vedla diskuze a tzv. "homokineťák" trápil Taxise celkem "fest". Posun po poslední RZ na 7. místo, kde "zmlátil" Vaška Březíka o 0.168s byl dobrý. Tomášovi to přišlo málo a rozhodl se tento "céres" dokončit, a kvalitním backhandem trefil pana otce Březíka - v Tomovi se probudil Branický Rytíř a byl nezastavitelný. Tímto se chceme ještě jednou omluvit panu Březíkovi. Pro Rossiho byl tento závod celkem tichý, ale určité dílčí časy tam byly, a my věříme, že v dalším závodě zrychlí. Celý tým se těší na Viking."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Náš tým neprožívá zrovna nejlepší období své historie. Opět jsme startovali pouze ve dvou a opět dojel pouze mladý a perspektivní Bergkvist. Ten svým skvostným finišem zachránil alespoň pár pomocných bodů, které nás dostaly aspoň na to čtvrté místo. Braneho odstoupení tak bylo velmi bolestivou ztrátou. Konkurence tak uniká a my doufáme, že s návratem Tänaka se vrátí i ta vlna, na které chceme jezdit. Vzhůru na Viking a Kuzma servisovat auti..."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Naše jednička zase jednou potvrdila svou extra třídu, tohle byl fenomenální výkon. "Gříbek" zvítězil v bitvě mezi Historiky, když porazil skvělé konkurenty Casiera a Benguého v nervy drásajícím celodenním souboji. Třešničkou na dortu je bodík v našlapané Team Trophy pro Marlboro. Velká gratulace a poděkování. Fagaso odvedl svůj slušný standard a bodoval v F2, a především i druhým místem v Old Boys. Gustáva bohužel pronásledovali nejrůznější technické problémy, a tak byl nakonec rád za bramborovou medaili mezi staříky, i když v závěru soutěže mocně dotahoval."

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM a BELGA JUNIORS):
"Náš omlazený tým - skvěle, výborně, super, pecky... Eliška zase předvedla fantastický výkon a nakonec byla i třetí v Junior Trophy. Paráda Eli, pochvala. Ta chvála patří taky Davidu Březíkovi, ten zcela předčil všechna očekávání a nakonec po vyrovnaných soubojích dojel druhý mezi juniory. To je až neskutečné, gratulace Dejve k tomuto životnímu výsledku. Belga Juniors tak září, skvělý byl i Jari Huttunen, jenž si vyjel cenné stříbro mezi Akademiky a rovněž zaslouží "poplácání po zádech" za hezký výkon. Loix "sviňa" zase nestartoval, jeho krajan Droogmans zajel slušně, ale on sám nebyl se svým výsledkem moc spokojen. Uvidíme co přinese Viking, hlavně že nám to mládí jede výborně, my jsme zatím s výsledky těch mladíků včetně horkokrevné Španělky nadšení."


                                                                                                                                                                                                                         „Doktor“ NRC