23. Caterpillar Rally

Termín
14.04.2024
Místo
Zlín-střed (nadzemní parkoviště u Zl. Kraje)
Povrch
beton
Ročník
23
Koeficient
1
Zákaz testování od 03.04.2024
Pořadatel
Petr Matulík, tel.: 604994884, e-mail: freddy.loa@seznam.cz
Jury
Petr Matulík, Radek Hobza, Josef Pekař
Registrace od
03.04.2024 00:01
Registrace do
10.04.2024 21:00

Tato soutěž je charakteristická svým různorodým zpevněným povrchem, který tvoří především hodně klouzavý hladký beton doplněný pasážemi z hrubého asfaltobetonového podkladu a rovněž záludnými "kamínky". Je zde důležitá správná volba pneumatik a taky zejména cit pro řízení, když technické tratě nutí jezdce k časté změně rytmu jízdy. Specifikum rally spočívá právě v kombinaci různě kluzkých povrchů. Nezřídka bývá mezi prochladlými zdmi nadzemních garáží zima.

Celkem příhlašených: 60   Junior: 16   Historic: 15   F2: 8   Lady: 5   Old Boys 50+: 11   4WD: 37   Next Academy: 7
Výsledková listina
Pořadí a jméno
Startovní číslo
Tým
Čas
Body
1. Šimon Večerka
3
2L Competition
20:14.741000
15
2. Tomáš Bílek ml.
2
2L Competition
21:04.110000
12
3. David Vaculík
5
TUX-racing
21:07.214000
10
4. Tomáš Lysák
1
TUX-racing
21:26.747000
8
5. Jakub Charvát
6
TUX-racing
21:33.262000
6
6. Filip Sedláček
7
Doktor Racing
21:42.072000
5
7. Lukáš Zámečník
4
Red Bull
21:45.121000
4
8. Pavel Klajbl ml.
13
TUX-racing Junior
21:49.871000
3
9. Karel Bajza
9
Doktor Racing
21:51.352000
2
10. Ondřej Dočkal
8
Doktor Racing
22:15.838000
1
11. Václav Březík
17
Valachia Racing Team
22:17.018000
0
12. David Březík
12
TUX-racing Junior
22:21.754000
0
13. Matyáš Morbicer
11
Red Bull
22:27.599000
0
14. Patrik Šimeček
16
2L Competition
22:31.683000
0
15. Daniel Gargulák
15
Valachia Racing Team
22:48.850000
0
16. Eliška Schwábová
19
M-Sport
22:53.164000
0
17. Kamil Sedláček
22
AMK Rudý Říjen
22:55.340000
0
18. Josef Březík
21
Valachia Racing Team
23:03.863000
0
19. Ladislav Schwáb
18
M-Sport
23:09.530000
0
20. Petr Bábek
30
Hroch Rally Team
23:22.018000
0
21. Radek Vymětalík
24
Belga Team
23:23.969000
0
22. Matěj Sedláček
14
Marlboro Dealer Racing
23:25.085000
0
23. Roman Kalík
23
Čamlíkov RallySport Zlín
23:29.715000
0
24. Bohdan Sedláček
26
Marlboro Dealer Racing
23:40.037000
0
25. Erik Ticháček
20
TUX-racing Junior
23:42.015000
0
26. Dominik Zapletal
28
Zapa Racing
23:47.425000
0
27. Radek Hobza
32
Marlboro Dealer Racing
23:56.963000
0
28. Ondřej Kalík
33
DX Racing
24:04.832000
0
29. Aleš Ticháček
29
Barum Team
24:29.218000
0
30. Pavel Klajbl
31
Emseko Racing Team
24:36.853000
0
31. Karolína Kalíková
35
Čamlíkov RallySport Zlín
24:42.051000
0
32. Josef Pekař
10
Red Bull
24:48.565000
0
33. Stanislav Schwáb
37
Schwáb Racing
25:21.417000
0
34. Michal Králík
34
MK Racing
25:25.464000
0
35. Petr Šíma
38
M-Sport
25:53.603000
0
36. Daniel Mikl
36
ZedArt Racing
26:17.027000
0
37. Robert Fryš
25
Tasmania Racing Team
26:17.170000
0
38. Tomáš Richtr
43
Belga Juniors
26:24.752000
0
39. David Zapletal
40
Zapa Racing
26:26.929000
0
40. Daniel Prokeš
46
4 Rombi Corse
26:39.966000
0
41. Jakub Sedláček
41
Belga Juniors
26:45.835000
0
42. Jiří Marholt ml.
42
2 Draci
27:01.808000
0
43. Jaroslav Kovářík
45
Čamlíkov RallySport Zlín
27:09.730000
0
44. Michaela Sedláčková
39
Michel's Racing
27:12.155000
0
45. Jiří Marholt
48
2 Draci
27:13.700000
0
46. David Lacina
47
Autosport Servis
27:14.244000
0
47. Martin Berger
52
Belga Team
28:04.991000
0
48. Zuzana Šimečková
49
Viking Speed Racing
28:19.743000
0
49. Tomáš Bílek
27
TB Racing
28:37.871000
0
50. Daniel Vlček
54
ZedArt Racing
29:01.453000
0
51. Matěj Petr
53
JZD Slušovice
29:19.298000
0
52. Alice Štěpánková
55
Hroch Rally Team
29:51.879000
0
53. Michal Odstrčil
50
JZD Slušovice
30:34.725000
0
54. Ladislav Fryš
57
Tasmania Racing Team
35:16.947000
0
55. Jiří Podvala
56
JP Racing
36:44.431000
0
56. Zdeněk Medek
58
Hönig Motorsport
37:41.257000
0
57. Marek Hanák
59
AMK Rudý Říjen
41:28.805000
0
58. Jan Zámečník
60
Red Bull Junior
53:08.609000
0
Jiří Suchánek
61
Emseko Racing Team
53:08.609000
0
David Novotný
44
Tasmania Racing Team
07:41.456000
0
Petr Hanák
51
AMK Rudý Říjen
18:59.522000
0
Rozhovory

Hlavní pořadatel soutěže (Petr Matulík): 
"Tak za mě dobrý ročník, skvělá účast, hlavně to teplé počasí vykonalo své a hned to bylo s lepší náladou. Jelo se podle loňského osvědčeného formátu a snad se to líbilo a všichni se na těchto tratích svezli dle gusta. Děkuji všem klukům z Nextu, především pak Ondrovi, který se hodně staral, a taky všem co se jakkoli podíleli a aktivně zapojili, jak při chystání, tak potom při úklidu. Díky taky všem sponzorům za hodnotné příspěvky do cen a mé poděkování směřuje i Ivanovi, v neposlední řadě též Lukymu Sedláčkovi za bezvadnou pomoc při předávání cen u vyhlašování. Rád vás všechny uvidím při dalším ročníku."  

Brane Küzmič (Ondřej Dočkal):
"Letošní Catr nám jaksi nesedl. S novým podvozkem jsme si nerozuměli na asfaltových částech, kde se nám zdálo, že děláme moc chyb a ztrácíme zbytečně hodně času. I mezi jednotlivými RZ-tami byly velké výkonnostní rozdíly. Jednou dobré, pak hned špatné. Konečné desáté místo bereme a jsme za něho rádi. Celá rally docela slušně šlapala a o zajímavé situace nebylo nouze. Krásné a teplé počasí bylo třešničkou na dortu."

David Březík (David Březík):
"Na 23. Caterpillar Rally jsem se hodně těšil, a to především kvůli uklouzanému povrchu a krásnému zázemí. Prvních pár RZ jsem několikrát přenastavoval auto a hledal optimální setting. To se mi podařilo až po třetí RZ, pak začalo auto fungovat o dost lépe, ale i tak to nebyla až tak dobrá jízda, jak bych čekal. I přes moji počáteční nespokojenost s autem jsem dojel na 12. místě celkově a na 2. místě v Juniorech, s čímž jsem velmi spokojený. Jelikož jsem měl možnost během zimního období vyzkoušet RC závody okruhů, kde jsem zjistil, že mě to též velmi baví, tak kvůli stejným termínům závodů ještě nevím, jestli pojedu všechny závody hlavní sezóny Next. Pokud vše vyjde, tak bych měl jet domácí 13. RC Lukov, na který se též těším."

Bernd Casier (Kamil Sedláček):
"Myslím si, že lepší vstup do sezóny jsme mít nemohli. Nový „MYŠÁK“ jel skvěle bez jakýchkoliv problémů. Bengué i Volta jeli neskutečně rychle a nebyl žádný prostor na chyby, proto jsme se museli celou dobu maximálně soustředit a neubírat plyn. Nyní nás bude čekat velký servis, který naše auto nutně potřebuje a možná i nějaký test před Rally Lukov. Děkuji všem za pěkné závody, a především svým soupeřům."

Giuseppe Volta (Radek Vymětalík):
"Letošní Cater se nám vydařil. Auto bylo dobře nastavené a tratě nebyly tolik utáhlé. Naposledy jsme byli na bedně v mistrovské sezóně 2022 a od té doby nic. Až teď skvělé druhé místo a ještě pod hlavičkou legendárního Belga Teamu, který nám dal příležitost za něj startovat. Díky pořadatelům za svižné tratě a ceny v cíli."

Alex Bengué (Roman Kalík):
"Na závody jsem se moc těšil, že po zimní pauze se opět kola pěkně roztočí. Závod se vcelku povedl, jen škoda druhé a třetí erzety, kde jsem udělal moc chyb a už jsem je nedokázal napravit. Souboje byly o vteřiny, ale kluci byli o chlup rychlejší. Doufám, že jim to na dalším závodě vrátím. Děkuji za pěkné závody."

Gibo Fagaso (Radek Hobza):
"Nádherné počasí, skvělé tratě, parádní a početná konkurence - co víc si na úvod sezony přát. I když jsem závodil s kašlem a nachlazením, náramně jsem si oblíbený Caterpillar užil. Ve dvoukolkách, kde jsme nakonec startovali, se sešla opravdu silná sestava a o zábavné souboje nebyla nouze. To že jsme nakonec vybojovali stříbro beru jako velký úspěch kterého so hodně vážím. Na Ojedu nebylo, ale s divokým Csomóšem a multišampiónem Aldou Sivíkem, či se stále lepším Pavlíkem Klajblem to byla vyrovnaná bitva se šťastným koncem pro nás. Nad očekávání se zadařilo i v OldBoys, kde nás porazil jen týmový kolegáček Gustavo Trelles, takže velká spokojenost, zvláště když za náma skončil po technickém kolapsu na předposlední zkoušce favorit číslo 1 Pepa Panizzi. Už se těším na následující Lukov, který se po 13. letech vrací 13. ročníkem do kalendáře toho správného šampionátu."

Josef Sivík (Aleš Ticháček):
"Letos organizátoři objednali super počasí, konečně jednou člověk nemrzl v garážích. To v mém případě ale bylo asi jediným pozitivem. Povrch těchto závodů nepatří mezi mé oblíbené. Navíc v sobotu jsme měli jiné závody, a tak jsem byl rád, že jsem rád. Čekal jsem, že to rozchodím, ale tentokrát mě tělo zradilo a bylo to s přibývajícím časem horší. Navíc se nemohu zbavit určitého dojmu z jedné RZ. Tak jsem pak na to hodil vidle. Každopádně nechci těmito slovy znevažovat výkon Radka a Ondry. Jsem přesvědčen, že bych na ně stejně neměl, jeli perfektně a tímto jim i gratuluji k bedně. Děkuji jinak za perfektně připravené závody a nejen za tyto."

Gilles Panizzi (Josef Pekař):
"Caterpillar Rally jako vždy OK, kluzké tratě nám vyhovují, letos i počasí OK. Na to, že jsme jeli skoro po půl roce, tak náš výkon až do předposlední RZ OK, pak jsme přezuli na méně jeté pneu, vůz jsme neodzkoušeli a šli jsme hned na start, no a bylo to KO."

Josef Urban (Robert Fryš):
"Na závody jsem se těšil, konečně venku tak jsem si říkal že to pojede. Ale právě naopak, povrch v garážích byl strašně nevyzpytatelný. Někde auto fungovalo jak má a místama to nedělalo nic. Asfaltové sjezdy a výjezdy byly parádní, to mi celkem šlo, ale zbytek už byla hrozná bída. Ke konci závodu už jsem si to užíval a létal dveřma napřed."

Marc Duez (Jiří Marholt):
"Rally se nám moc líbila. Za každého počasí se dá v pohodě zajet - počasí vyšlo náramně. Těšil jsem se na souboj s Loa, ale musím si počkat. Těšíme se na další závod a velké díky všem pořadatelům z Next RC Rally..."

David Lacina (David Lacina):
"První závod letošního šampionátu, který se uskutečnil v neděli v srdci Zlína, se velmi vydařil. Počasí nám přálo, tratě byly kvalitně připravené, průběh závodu naprosto bezproblémový. Byl to náš první start na tomhle závodě a zároveň první start s nově postaveným podvozkem X-ray. První 3 erzety jsme se prali s ideálním nastavením našeho Skylinu a vysílačky, avšak když se nám ve třetí zkoušce podařil zajet 38. čas, a pokořit tak i favorizované posádky historiků, věděli jsme, že je to posun dopředu a k lepšímu. Radost mírně opadla v páté RZ, kdy jsme v závěru zkoušky nezvládli cílový drift a nabourali jsme do fotobuňky, za což jsme dostali penalizaci. S výsledky a novým podvozkem jsme však velmi spokojeni. Pouze bychom chtěli apelovat při podobných závodech na to, aby každý závodník měl před sebou "čističe", a hlavně aby "čističi" opravdu trať uklízeli, nevymlouvali se na přípravy vozů, které musejí dělat i ostatní a stejně čistí, na zapomenutí nebo si alespoň našli za sebe náhradu. Hlavně v rámci druhé poloviny startovní listiny, kdy se občas některým závodníkům stávalo, že měli trať v opravdu v "dezolátním" stavu a ztráceli tak cenné vteřiny. Jinak se už těšíme na další podnik."

Robert Droogmans (Martin Berger):
"Dobré… nakonec vlastně dobré. Ze začátku to moc nešlo, na tom klouzavém to prostě na naše Porsche není ideální. Dostali jsme se ale časem do jakéhosi tempa a pěkně jsme se povozili. Výsledek neřešíme. Pěkná soutěž a počasí na jedničku."

Manfred Stohl (Michal Odstrčil):
"Na garáže jsem udělal slušovického bastarda, takže to znamenalo kategorii historik, ale nenalepil jsem gumy a pro jistotu jsem v první RZ tři vyzul, a tak bylo po závodě. Původně jsem chtěl po čtverce odstoupit, ale můj skoro teamový kolega Fanek byl rychlejší, tak aby dojela aspoň jedna 160, tak jsem pokračoval a zbyl na mne jeden bodík. Ale hlavně jsem chtěl aby dojel do cíle můj svěřenec Paddonek, jel po tříleté pauze a jel skvěle, jen měl v jedné RZ problém s řízením - vypadl mu šroubek a ztratil minutu, pak ještě desítka za kužel, ale jinak mne mile překvapil, takže jestli pojede dál, věřím že se bude jen zlepšovat. Čus v Lukově."

Rudi Šali (Team Manager DOKTOR RACING):
"Doktor Racing se sešel na Caterpillaru ve starém dobrém složení a v plné síle. To je to hlavní a snad to tak bude stále. Všichni kluci se snažili co to šlo a všichni tři se vešli do první desítky. Mladý a nadějný volejbalista Bergkvist byl šestý a potvrdil tak svůj talent. Tänak nasadil starou „dvěstasedmičku“ a totálně zhulené „RIPY“ a dojel na devátém místě. Küzmič svedl těsný souboj o desítku s Vaškem Březíkem, a tento souboj Brane nakonec o 1,180 sekundy vyhrál, a tak všichni tři borci berou body do celkové klasifikace. V týmech to vyšlo na třetí místo a o to nám letos jde! Začátek slibný, těšíme se na Lukov!"

Jean-Pierre Vandewauwer (Team Manager BELGA TEAM a BELGA JUNIORS):
"Tak my jsme spokojení. Do hlavního týmu jsme pro letošek angažovali nového jezdce Giuseppe Voltu, který zajel perfektní druhé místo v historicích, to jsme ani nečekali. Byl to v jeho podání skvělý výkon. Další naši dva historičtí představitelé z Belgie to měli jinak. Loix tradičně pro pořadatelské povinnosti nestartoval a Droogmans na tom klouzavém nemohl zajet lépe, jak zajel - ovšem i tak pěkné. Mladá sestava Belga Juniors se sešla ve dvou. Velice mile překvapil Tom Kristensson, jenž v nelehké konkurenci Academy dojel druhý, za nás velká pochvala. Fin Huttunen nakonec vyválčil v Next Academy čtvrté místo, což se počítá, dobrý výkon. Na obnovený Lukov se všichni velmi těšíme a předpokládáme, že pojedeme bojovat v plné sestavě a taky v plné síle."

Franco Paiero (Team Manager MARLBORO DEALER RACING):
"Naše jednička si vzala na tuto sezonu volno a bude startovat asi jen na vybraných soutěžích, a tak Davida letos vystřídá další z osvědčeného rodu Sedláčků Maty Lappi. Na úvodním podniku se junior ovšem s velkými zkušenostmi objevil s novým vozem Škoda Fabia Rally2 evo a od začátku tvrdil muziku v nabité skupině mladých pušek. Bohužel přišly technické problémy a finská posádka se propadla na konečné 6. místo v juniorech a 22. celkově. Nicméně nějaké body do tabulky jsou doma a pozice nejrychlejšího „Marlboromena“ je neotřesitelná. Slušně zajeli ovšem i zkušení harcovníci Trelles a Fagaso. Prvně jmenovaný slavně zvítězil v OldBoys a Španěl mu s dvoukolkou druhým místem kryl záda. El Matador navíc vyválčil ve skvěle obsazené skupině F2 výbornou stříbrnou pozici. S vystoupením našich posádek určitě převládá spokojenost, takže hurá na slavný Lukov, jehož návrat do kalendáře velmi vítáme."