Výsledky
XIV. Criterium Fryšták 2011 | Fryšták, 10.září 2011 | ||||||
poř. | soutěžící | posádka | N | vůz | team | body | čas |
1 | K. Sedláček | Casier - Kolaříková | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Racing | 15 | 21:05,5 | |
2 | M. Pospíšil | Sibera - Jirátko | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 12 | +0:07,3 | |
3 | P. Pavlát | Senna - Pavlát | Toyota Celica Turbo | AMK Malá Skála | 10 | +0:07,6 | |
4 | T. Lysák | Lysák - Viktora | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 8 | +0:12,2 | |
5 | M. Mudřík | Thiry - Prévot | Nissan 350 Z | Grifone | 6 | +0:20,9 | |
6 | A. Hráček | Hráček - Hráček | Nissan 350 Z | Grifone | 5 | +0:40,2 | |
7 | F. Vítů | Cavigioli - Cantoni | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 4 | +0:40,5 | |
8 | T. Mikl | Vouilloz - Klinger | Nissan 350 Z | Grifone | 3 | +1:05,6 | |
9 | L. Jež | Ladin - Ladin | Škoda Fabia S2000 | Škoda Motorsport | 2 | +1:23,1 | |
10 | J. Viktora | Viktora - Lysák | Škoda Fabia S2000 | Samohýl Motor Zlín | 1 | +1:25,3 | |
11 | M. Čuřík | Arai - Barritt | Subaru Impreza WRC | Red Bull | 0 | +1:28,0 | |
12 | T. Pikner | Duval - Pivato | Fiat Grande Punto S2000 | Marlboro Dealer Racing | 0 | +1:36,2 | |
13 | P. Sekula | Sarrazin - Renucci | VW Scirocco TSFi (F2) | RC Klub Elišky Junkové | 0 | +1:44,1 | |
14 | V. Karlík | Jean-Joseph - Boyere | Fiat Grande Punto S2000 | 4 Rombi Corse | 0 | +1:46,7 | |
15 | F. Bezděk | Robert - Bedon | Škoda Fabia S2000 | Top Run | 0 | +2:04,1 | |
16 | J. Pavlík | Pavlík - Pavlík | Suzuki Swift S1600 (F2) | JP Racing | 0 | +2:26,1 | |
17 | R. Hobza | Fagaso - Moya | Citroën Xsara WRC | Marlboro Dealer Racing | 0 | +2:32,5 | |
18 | L. Zámečník | Basso - Dotta | Fiat Punto JTD (F2) | BF Goodrich Racing | 0 | +3:11,1 | |
19 | J. Řezanina | Řezanina - Řezanina | Mitsubishi Lancer EVO VI | AMK RC Vsetín | 0 | +3:14,2 | |
20 | B. Sedláček | Trelles - Christie | Citroën Xsara WRC | Viking Speed Racing | 0 | +3:18,8 | |
21 | D. Sedláček | Grzyb - Hundla (J) | Škoda Fabia S2000 | BF Goodrich Junior | 0 | +3:53,5 | |
22 | P. Kliment | Volf - Volf | Suzuki SX4 WRC | OE Racing | 0 | +3:56,9 | |
23 | D. Prokeš | Gardemeister - Honkanen | Peugeot 207 S2000 | Marlboro Dealer Racing | 0 | +4:28,7 | |
24 | P. Matulík | Loix - Smeets | Peugeot 207 S2000 | Top Run | 0 | +4:31,2 | |
25 | J. Mezírka | Mezírka - Mezírka | Suzuki SX4 WRC | JP Racing | 0 | +4:44,3 | |
26 | V. Matucha | Štefka - Bartoš (J) | Subaru Impreza WRC | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +4:46,6 | |
27 | J. Mašláň | J.Mašláň - Mašláň (J) | Ford Focus WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +4:58,2 | |
28 | R. Seifert | Kneifel - Blažek | Honda Civic VTi (F2) | Pegas Rally Team | 0 | +5:10,3 | |
29 | P. Šíma | H.Solberg - Minor | Subaru Impreza WRC | Monster Energy Team | 0 | +5:29,0 | |
30 | O. Dočkal | Küzmič - Raúl | Lancia Delta HF Integrale | Doktor Racing | 0 | +5:33,7 | |
31 | T. Grebeníček | Grebeníček - Grebeníček | Fiat 500 Abarth (F2) | Gerd Rally Team | 0 | +5:37,4 | |
32 | V. Mašláň | V.Mašláň - Mašláňová (J) | Subaru Impreza WRC | BF Goodrich Junior | 0 | +5:38,1 | |
33 | J. Rosík | Rosík - Rosík (J) | Subaru Impreza WRC | R+R Racing | 0 | +5:40,7 | |
34 | M. Jakubů | Jakubů - Bartík | Subaru Impreza WRC | WB Racing | 0 | +5:43,1 | |
35 | M. Bartík | Bartík - Jakubů | Subaru Impreza WRC | WB Racing | 0 | +5:51,0 | |
36 | J. Martinek | Martinek - Martinek | Subaru Impreza WRC | Kenatram Racing Team | 0 | +6:58,1 | |
37 | P. Bábek | Ojeda - Barrabes | Ford Focus WRC | Monster Energy Team | 0 | +7:31,7 | |
38 | J. Pospíšil | Darniche - Mahé | Fiat Grande Punto S2000 | Pegas Rally Team | 0 | +7:45,4 | |
39 | L. Petrla | Andersson - Axelsson | Peugeot 306 Maxi (F2) | Sheron Racing Team | 0 | +7.55,5 | |
40 | R. Kalík | Bengué - Escudero | Škoda Fabia S2000 | Čamlíkov Rally Sport Zlín | 0 | +7.58,1 | |
41 | M. Hanák | Peták - Benešová | Škoda Felicia Kit Car (F2) | Barum Team | 0 | +8:41,3 | |
42 | M. Odstrčil | Stohl - Müller | Honda Civic VTi (F2) | Castrol Rally Team | 0 | +9:07,6 | |
43 | V. Kutal | Kutal - Kutal (J) | VW Golf V GTi | RC Klub Elišky Junkové | 0 | +9:47,0 | |
44 | T. Mudřík | Mudřík - Mudřík (J) | Subaru Impreza WRC | Grifone Junior | 0 | +9:50,5 | |
45 | P. Bětík | Belli - Urban (J) | Peugeot 207 S2000 | RockStar Racing Team | 0 | +11:37,1 | |
46 | D. Kubeš | Kubeš - Kubeš (J) | Subaru Impreza WRC | Kubeda Rally Team | 0 | +12:22,0 |
Vítězové RZ: Senna - 3, Casier - 2, Sibera - 2, Lysák - 1, Thiry - 1 |
Odstoupili
|
||||||
x | J. Jandouš ml. | Novikov - Moscatt (J) | VW Scirocco TSFi (F2) | Ruby's Pub Motorsport | tech. problémy | |
x | J. Jandouš st. | Kosmides - Noyes | Opel Kadett MkIII GTE (F2) | Ruby's Pub Motorsport | tech. problémy |
Teamy | Značky | ||
Grifone | 10 | Škoda | 10 |
Samohýl Motor Zlín | 8 | Nissan | 8 |
Red Bull | 6 | Subaru | 6 |
BF Goodrich Racing | 5 | Toyota | 5 |
AMK Malá Skála | 4 | Fiat | 4 |
Škoda Motorsport | 3 | Volkswagen | 3 |
Marlboro Dealer Racing | 2 | Suzuki | 2 |
RC Klub Elišky Junkové | 1 | Citroën | 1 |
Předposlední závod mistrovství obstarala druhou zářijovou
sobotu rally pojmenovaná Criterium Fryšták, jenž se již počtrnácté konala
v dobře známém areálu firmy ObalPrint ve Fryštáku. Pořadatelé zde
připravili 9 rychlostních zkoušek na asfaltovém povrchu, který byl ovšem místy
velmi nevyzpytatelný a tato soutěž rozhodně patřila mezi ty náročnější. Na
start se postavilo 48 soutěžících, mezi nimiž nechyběla kompletní špička včetně
vedoucího muže šampionátu Ayrtona Senny z Malé Skály. Ten se chtěl pokusit
předčasně vybojovat letošní mistrovský titul, k čemuž mu stačilo jakkoliv
porazit průběžně druhého a třetího jezdce klasifikace, Bruna Thiryho a Tomáše
Lysáka.
Roli favorita hned od začátku plnil Pavel Sibera, který
neskrýval velkou touhu po vítězství. Pilot
výborně naladěné Imprezy WRC se taky
hned po úvodní erzetě ujal vedení, po
následujícím měřeném úseku ho ale
vystřídal skvěle jedoucí Tom Lysák
s Fabií týmu Samohýl Motor Zlín.
Postupem času se vykrystalizovala pětice nejrychlejších
jezdců, jenž si
nedarovala ani metr trati a pořadí se neustále měnilo. Do
čela se vrátil Sibera
a své vedení udržel až do sedmé rychlostní
zkoušky, po níž převzal otěže závodu
Bernd Casier. Ten předváděl až do konce bezchybnou a
zároveň velmi rychlou jízdu
a zaslouženě zvítězil. Je to pro něj letos již druhé
prvenství, kterým tak
dokázal, že triumf z Jump Rally nebyla žádná
náhoda a mladý Belgičan tak
potvrdil příslušnost k absolutní
špičce. Až do samotného závěru se sváděli
těsné souboje o další volné pozice na
stupních vítězů. Po vydařeném finále se
nakonec ze stříbrné příčky radoval Pavel Sibera,
jenž však toto umístění bral
spíš jako prohru a dvojnásobný
šampión stále letos čeká na
vítězství. Bronz
vybojoval Brazilec Senna, kterému toto umístění
stačilo na předčasný zisk mistrovského
titulu letošní sezóny. Podařilo se mu totiž
porazit hlavní rivaly Tomáše Lysáka
a Bruna Thiryho, kteří v tomto pořadí dojeli hned za
„Sennátorem“. Na
šestém místě byl klasifikován Tonda
Hráček, jenž po skončení soutěže překvapivě
ohlásil ukončení aktivní kariéry. Po
vynikajícím výkonu skončil na sedmé
příčce
Marco Cavigioli následovaný osmým Nicolasem
Vouillozem, devátým v cíli pak
byl Laďa Ladin, desítku bodujících uzavíral
stejně jako minule Honza Viktora.
V kategorii Junior's Trophy se poprvé z prvenství
radoval polský talent Grzegorz Grzyb, na druhém místě dojel Vláďa Matucha, což
mu ovšem stačilo na zajištění si letošního titulu mezi mladíky do patnácti let.
Bronzovou příčku v juniorech vybojoval ve Fryštáku Jindra Mašláň.
Criterium byla poslední započítávanou
soutěží do poháru F2
Trophy a na startu se objevil úctyhodný počet
desíti vozů s jednou
poháněnou nápravou. Tentokrát všechny
„vyškolil“ loňský mistr Stéphane
Sarrazin,
na druhé pozici dojel letošní
šampión Jirka Pavlík, třetí dvoukolku do
cíle
přivezl italský dravec Giandomenico Basso. Výsledky
nejlepší trojice již neměly
vliv na konečné účtování, jelikož
Jiří Pavlík se svojí Suzukou má titul
„v
kapse“ již z předchozího závodu
v Hodoníně. Sledovaný byl pak zejména
souboj o stříbrný post klasifikace „efdvojek“
mezi Milanem Kneifelem a Ralphem
Kosmidesem. V cíli byl s přehledem lepší
český jezdec stáje Pegas
Rally Team, který Fryšták dokončil na
čtvrtém místě a bodový zisk mu stačil na
zajištění konečného stříbra, navíc
jeho rival z USA neměl vydařený den a
po problémech se svým Kadettem odstoupil.
Tato rally tedy stanovila již čtyři jisté tituly letošní
sezóny, když zbývá doplnit i jistota prvního místa v Manufacturer’s Trophy
pro značku Škoda. Akorát v týmech ještě není rozhodnuto, i když je velmi
pravděpodobné, že i nyní vítězná stáj Grifone svoje vedoucí postavení
v tabulce udrží i po závěrečné soutěži. Tou bude šotolinová Total Rally,
na níž se bude rozhodovat ještě o dalších místech ve všech kategoriích (kromě
F2) včetně absolutního pořadí.
Na závěr lze konstatovat, že 14. Criterium Fryšták byl
povedenou soutěží, a to po všech stránkách. Vyzdvihnout lze bezchybnou
organizaci, hezky připravené tratě, které sklidili u většiny pozitivní ohlasy a
za zmínku stojí též pořadatelem zajištěný perfektní catering. Výbornou
atmosféru dokreslilo též vydařené počasí.
Ohlasy některých jezdců:
„Paráda a spokojenost. Líp to snad ani popsat nejde. Tři
závody, tři bedny, dvakrát zlato a k tomu ještě porážka rychlých soupeřů, kteří
jezdí na tituly. Malinko jsme se ze začátku trápili, ale drželi jsme se v tempu
první trojky, což jsme nečekali. Zhruba v polovině soutěže, lépe řečeno na
RZ5-"Příjezd", nám selhal zadní diferenciál a mechanici měli co
dělat, ostatně od toho jsou tam. Vše stihli ve skvělém čase a mohli jsme tak
pokračovat dál. Chtěli jsme zrychlit, a to se povedlo. Po vyhrané RZ jsme se
dostali do vedení před jména, jako jsou Pavel Sibera, Ayrton Senna, Tomáš Lysák
nebo Bruno Thiry, a to nás těšilo. Jediné, co se mi v daný moment honilo
hlavou, bylo udržet si vedeni a jet bez zbytečných chyb. Senna byl hodně
rychlý, před poslední erzetou byl za mnou o 1,4s a bylo jasné, že bude chtít
zatáhnout. A taky že tahal, ale zároveň udělal mnoho chyb a já se na poslední
zkoušce rozhodl zajet rychle a čistě. Vyšlo to a slavíme tak s týmem další
vítězství v soutěži Intercupu. Děkuji všem soupeřům za vyrovnané souboje,
protože se muselo jet od začátku až do poslední RZ ve vysokém tempu.“
„Co říct? Abych pravdu řekl, moc se mi to nechce komentovat. Moc jsem chtěl
vyhrát a vítězství věnovat bezva klukovi, který již není od 7.9. mezi námi a
který navíc míval na dresu stejné číslo jako jsem měl já na autě. A je mi ctí,
že jsem ho mohl osobně poznat. Byl to pro mě hodně emotivní závod a dal jsem do
toho všechno. Neměl jsem optimální gumy na RZ "Příjezd" a první dva
průjezdy jsem se protrápil. Stále jsem ale vedl. V sedmé vložce přišla
větší chyba, ale stále se dalo vyhrát. Na poslední průjezd RZ
"Příjezd" jsem si mohl půjčit od Cédrica Roberta, kterému tímto děkuji,
optimální pneu a hned to bylo poznat. Bohužel asi v polovině erzety se dostal
mezi ráfek a rameno kamínek a nešel ven. Ztráta asi 7 sekund už byla v té
vyrovnanosti prakticky nesmazatelná. Poslední rychlostku jsem jel úplně naplno
a podařilo se mi porazit v konečném účtování Ayrtona Sennu, který jel tradičně
velmi dobře a kterému tímto dodatečně gratuluji k zisku titulu. Druhé místo je
určitě pěkné, ale přeci jen jsem chtěl trošku víc.“
Ayrton Senna (3.) :
„Dalo to zabrat, ale nakonec se podařilo splnit úkol, se
kterým jsem do
Fryštáku přijel, a tím bylo dojet před
svými dvěma pronásledovateli Thirym a
Lysákem a zajistit si tak před posledním závodem
letošní sezóny titul. Takže
děkuji všem soupeřům 2011, že nebyli rychlejší a
umožnili starci vyniknout.
Zázemí bylo jako vždy ve Fryštáku
perfektní doplněné bonusy ve formě stravenek
- to nemělo chybu. Jen bych se možná zamyslel nad
počínáním jednoho
nejmenovaného jezdce z týmu "R.. .ůl", který když
se mu nedaří podle
představ, tak se chová v duchu názvu svého
týmu. Myslím si, že toto chování
jednotlivce
poškozuje image šampionátu a určitě není
dobrým příkladem pro závodící
juniory.
Navrhoval bych mu jako cenu za letošní sezónu
poukázku na vyšetření na
psychiatrii....“
„Začátek rally byl víc než dobrý, ale na třetí erzetě, která byla první
z těch delších, jsem nabral velkou ztrátu a hledal příčinu proč to tak je.
Za vším byly pneumatiky, které jsem nezvolil dobře, což se projevilo na čase.
Po výměně pneu se pak začalo dařit a časy byly lepší. Rychlostní zkouška
"Příjezd", která se jela třikrát, mi seděla nejvíc a tu jsem si
užíval. Ke konci rally jsem hlídal 8. místo a zkoušel různý styl jízdy. Před
poslední RZ to vypadalo, že náš tým závod nevyhraje, ale díky Tondovi, jenž
ustál těsný souboj s divokým Cavigiolim, Ladinovi, který v poslední erzetě
udolal Viktoru a taky Siberovi, který odsunul Sennu z týmu AMK Malá Skála o
jedno místo dolů, se náš tým může radovat z desetibodového zisku a
solidního náskoku 9. bodů v Team’s Trophy před posledním závodem letošního
roku.“
„Tento podnik jsme v úvodu rozjeli dobře, pak jsme zvolili
pomalejší tempo a
rytmus jízdy v domnění, že zlepšíme
optimální stopu. To se později na konečných
časech projevilo jako chyba a navíc auto nebylo na tento styl a
různorodý
povrch příliš naladěno. V závěrečných
asfaltových vložkách jsme přidali, ale
ztráta se doháněla při takových kvalitách
posádek velmi nesnadno. Rally měla
kouzlo také díky velkému počtu diváků kolem
trati, kteří tomu dodávali
fantastickou atmosféru. Celkově tento závod
hodnotím jako velmi povedený
především díky perfektnímu
pořadatelskému přístupu, sponzorovanému cateringu
a
krásně připraveným asfaltovým tratím.
Nyní nás čeká naše oblíbená
Total Rally, a
tak nezbývá, než doufat v ještě
lepší výsledky v řadách prvních
deseti profesionálních
posádek.“
„Letošní Fryšták byla opět velmi pěkná a výborně
zorganizovaná soutěž. Pořadateli proto patří velký dík. Co se týká našeho
výkonu, očekávali jsme lepší umístění, ale i tak jsme spokojeni, protože jsme
hlavně testovali novou techniku a vychytávali drobné mouchy.“
„Asfaltové závody nám sedí a s dvoukolkou můžeme konkurovat i čtyřkolkám.
Povedlo se nám vyhrát tuto soutěž v kategorii F2, ale na konečné třetí místo v
šampionátu to nakonec nestačilo. Ale závod jsme si užili a tratě byly
připravené na jedničku! Takových závodů více! Mechanici pomalu předělávají
Subaru Impreza STi na závěrečný podnik, do kterého jdeme s vidinnou zisku pár
bodíků do hodnocení týmů.“
Cédric Robert (15.) :
„Co říci k výsledku. Nemám z toho radost. Měli jsme špatně nastavený
diferenciál a stejně jako loni i nevhodné pneu. V závěru jsme
v servisu tyto problémy vychytali, ale s ohledem na rozestupy jezdců
přede mnou i za mnou jsme už neměli motivaci závodit. Nicméně je potřeba
zvednout hlavu vzhůru a na Totalu soupeřům ukázat, že s námi musí počítat.
Chceme se na poslední rally pokusit kvalitním výsledkem poděkovat členům týmu
za celou sezónu.“
Gustavo Trelles (20.) :
„Fryštácký "maraton" se nám docela zamlouval,
erzety jako i samotná rally byly skvěle připraveny. Naše technika nás
nezklamala, pouze jezdecké umění je třeba neustále zdokonalovat. S naším
umístěním jsme docela spokojeni.“
„Na tuto naši oblíbenou rally jsme se velmi
těšili, jelikož Fryšták
považujeme za vrchol sezóny na asfaltovém povrchu. Před
startem jsme do našeho
Peugeotu aplikovali nové servo (tímto chceme poděkovat
našemu týmovému kolegovi
za výraznou pomoc) a očekávali jsme
zlepšení proti minulým závodům. Na
úvodní
erzetě jsme vzhledem k našlapané konkurenci zajeli
solidní čas, potom se
nám však přestalo dařit, když jsme v přemíře
snahy začali dělat hodně
chyb. To nás stálo lepší
umístění. I tak jsme ale spokojeni, jelikož nám
auto
už konečně funguje podle představ, tedy až na pár
drobností, které je potřeba
ještě doladit. Ale bylo to výborné svezení,
rychlostky nebyly nějak přehnaně
dlouhé, což nám vyhovuje a my jsme si to užívali.
Děkujeme hlavnímu pořadateli
za povedenou soutěž okořeněnou vynikajícím
občerstvením a zázemím.“
„Na tuto soutěž jsme se po posledním místě v
Hodoníně svědomitě
připravovali - proběhlo testování, i v
garážích se tvrdě pracovalo na nastavení
auta. Snad kombinací obojího se dostavil pro nás
velmi lichotivý výsledek v
podobě 30. místa absolutně. Důležitým
zjištěním je další stahovaní
ztráty na
naše soupeře z vrchních pater výsledkové
listiny v poměru najetý čas vs. ztráta
- a to je pro nás to hlavní. Věříme, že tento
trend bude mít další pokračování,
i když samozřejmě v našem Doktor Racing
týmu víme, že to bude čím dál
tím
složitější. Děkujeme pořadatelům za hezkou soutěž a
sobotu. Na úplný závěr nás velice
potěšil bohužel nepublikovatelný komentář o
našem výkonu spřátelené posádky
Loix - Smeets.“
/ Loa /