Výsledky


XIV. Criterium Fryšták 2011 Fryšták, 10.září 2011
poř. soutěžící posádka N vůz team body čas
1 K. Sedláček Casier - Kolaříková Škoda Fabia S2000 BF Goodrich Racing 15 21:05,5
2 M. Pospíšil Sibera - Jirátko Subaru Impreza WRC Red Bull 12 +0:07,3
3 P. Pavlát Senna - Pavlát Toyota Celica Turbo AMK Malá Skála 10 +0:07,6
4 T. Lysák Lysák - Viktora Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 8 +0:12,2
5 M. Mudřík Thiry - Prévot Nissan 350 Z Grifone 6 +0:20,9
6 A. Hráček Hráček - Hráček Nissan 350 Z Grifone 5 +0:40,2
7 F. Vítů Cavigioli - Cantoni Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 4 +0:40,5
8 T. Mikl Vouilloz - Klinger Nissan 350 Z Grifone 3 +1:05,6
9 L. Jež Ladin - Ladin Škoda Fabia S2000 Škoda Motorsport 2 +1:23,1
10 J. Viktora Viktora - Lysák Škoda Fabia S2000 Samohýl Motor Zlín 1 +1:25,3
11 M. Čuřík Arai - Barritt Subaru Impreza WRC Red Bull 0 +1:28,0
12 T. Pikner Duval - Pivato Fiat Grande Punto S2000 Marlboro Dealer Racing 0 +1:36,2
13 P. Sekula Sarrazin - Renucci VW Scirocco TSFi (F2) RC Klub Elišky Junkové 0 +1:44,1
14 V. Karlík Jean-Joseph - Boyere Fiat Grande Punto S2000 4 Rombi Corse 0 +1:46,7
15 F. Bezděk Robert - Bedon Škoda Fabia S2000 Top Run 0 +2:04,1
16 J. Pavlík Pavlík - Pavlík Suzuki Swift S1600 (F2) JP Racing 0 +2:26,1
17 R. Hobza Fagaso - Moya Citroën Xsara WRC Marlboro Dealer Racing 0 +2:32,5
18 L. Zámečník Basso - Dotta Fiat Punto JTD (F2) BF Goodrich Racing 0 +3:11,1
19 J. Řezanina Řezanina - Řezanina Mitsubishi Lancer EVO VI AMK RC Vsetín 0 +3:14,2
20 B. Sedláček Trelles - Christie Citroën Xsara WRC Viking Speed Racing 0 +3:18,8
21 D. Sedláček Grzyb - Hundla (J) Škoda Fabia S2000 BF Goodrich Junior 0 +3:53,5
22 P. Kliment Volf - Volf Suzuki SX4 WRC OE Racing 0 +3:56,9
23 D. Prokeš Gardemeister - Honkanen Peugeot 207 S2000 Marlboro Dealer Racing 0 +4:28,7
24 P. Matulík Loix - Smeets Peugeot 207 S2000 Top Run 0 +4:31,2
25 J. Mezírka Mezírka - Mezírka Suzuki SX4 WRC JP Racing 0 +4:44,3
26 V. Matucha Štefka - Bartoš (J) Subaru Impreza WRC Čamlíkov Rally Sport Zlín 0 +4:46,6
27 J. Mašláň J.Mašláň - Mašláň (J) Ford Focus WRC BF Goodrich Junior 0 +4:58,2
28 R. Seifert Kneifel - Blažek Honda Civic VTi (F2) Pegas Rally Team 0 +5:10,3
29 P. Šíma H.Solberg - Minor Subaru Impreza WRC Monster Energy Team 0 +5:29,0
30 O. Dočkal Küzmič - Raúl Lancia Delta HF Integrale Doktor Racing 0 +5:33,7
31 T. Grebeníček Grebeníček - Grebeníček Fiat 500 Abarth (F2) Gerd Rally Team 0 +5:37,4
32 V. Mašláň V.Mašláň - Mašláňová (J) Subaru Impreza WRC BF Goodrich Junior 0 +5:38,1
33 J. Rosík Rosík - Rosík (J) Subaru Impreza WRC R+R Racing 0 +5:40,7
34 M. Jakubů Jakubů - Bartík Subaru Impreza WRC WB Racing 0 +5:43,1
35 M. Bartík Bartík - Jakubů Subaru Impreza WRC WB Racing 0 +5:51,0
36 J. Martinek Martinek - Martinek Subaru Impreza WRC Kenatram Racing Team 0 +6:58,1
37 P. Bábek Ojeda - Barrabes Ford Focus WRC Monster Energy Team 0 +7:31,7
38 J. Pospíšil Darniche - Mahé Fiat Grande Punto S2000 Pegas Rally Team 0 +7:45,4
39 L. Petrla Andersson - Axelsson Peugeot 306 Maxi (F2) Sheron Racing Team 0 +7.55,5
40 R. Kalík Bengué - Escudero Škoda Fabia S2000 Čamlíkov Rally Sport Zlín 0 +7.58,1
41 M. Hanák Peták - Benešová Škoda Felicia Kit Car (F2) Barum Team 0 +8:41,3
42 M. Odstrčil Stohl - Müller Honda Civic VTi (F2) Castrol Rally Team 0 +9:07,6
43 V. Kutal Kutal - Kutal (J) VW Golf V GTi RC Klub Elišky Junkové 0 +9:47,0
44 T. Mudřík Mudřík - Mudřík (J) Subaru Impreza WRC Grifone Junior 0 +9:50,5
45 P. Bětík Belli - Urban (J) Peugeot 207 S2000 RockStar Racing Team 0 +11:37,1
46 D. Kubeš Kubeš - Kubeš (J) Subaru Impreza WRC Kubeda Rally Team 0 +12:22,0


kompletní výsledky ke stažení

 

Vítězové RZ:  Senna - 3, Casier - 2, Sibera - 2, Lysák - 1, Thiry - 1

 

Odstoupili
x J. Jandouš ml. Novikov - Moscatt (J)  VW Scirocco TSFi (F2) Ruby's Pub Motorsport tech. problémy
x J. Jandouš st. Kosmides - Noyes Opel Kadett MkIII GTE (F2) Ruby's Pub Motorsport tech. problémy

 

Teamy Značky
Grifone 10 Škoda 10
Samohýl Motor Zlín 8 Nissan 8
Red Bull  6  Subaru 6
BF Goodrich Racing 5 Toyota 5
AMK Malá Skála 4 Fiat 4
Škoda Motorsport 3 Volkswagen 3
Marlboro Dealer Racing 2 Suzuki 2
RC Klub Elišky Junkové 1 Citroën 1




„PŘEDČASNÉ ROZHODNUTÍ ŠAMPIONÁTU“


Předposlední závod mistrovství obstarala druhou zářijovou sobotu rally pojmenovaná Criterium Fryšták, jenž se již počtrnácté konala v dobře známém areálu firmy ObalPrint ve Fryštáku. Pořadatelé zde připravili 9 rychlostních zkoušek na asfaltovém povrchu, který byl ovšem místy velmi nevyzpytatelný a tato soutěž rozhodně patřila mezi ty náročnější. Na start se postavilo 48 soutěžících, mezi nimiž nechyběla kompletní špička včetně vedoucího muže šampionátu Ayrtona Senny z Malé Skály. Ten se chtěl pokusit předčasně vybojovat letošní mistrovský titul, k čemuž mu stačilo jakkoliv porazit průběžně druhého a třetího jezdce klasifikace, Bruna Thiryho a Tomáše Lysáka.
Roli favorita hned od začátku plnil Pavel Sibera, který neskrýval velkou touhu po vítězství. Pilot výborně naladěné Imprezy WRC se taky hned po úvodní erzetě ujal vedení, po následujícím měřeném úseku ho ale vystřídal skvěle jedoucí Tom Lysák s Fabií týmu Samohýl Motor Zlín. Postupem času se vykrystalizovala pětice nejrychlejších jezdců, jenž si nedarovala ani metr trati a pořadí se neustále měnilo. Do čela se vrátil Sibera a své vedení udržel až do sedmé rychlostní zkoušky, po níž převzal otěže závodu Bernd Casier. Ten předváděl až do konce bezchybnou a zároveň velmi rychlou jízdu a zaslouženě zvítězil. Je to pro něj letos již druhé prvenství, kterým tak dokázal, že triumf z Jump Rally nebyla žádná náhoda a mladý Belgičan tak potvrdil příslušnost k absolutní špičce. Až do samotného závěru se sváděli těsné souboje o další volné pozice na stupních vítězů. Po vydařeném finále se nakonec ze stříbrné příčky radoval Pavel Sibera, jenž však toto umístění bral spíš jako prohru a dvojnásobný šampión stále letos čeká na vítězství. Bronz vybojoval Brazilec Senna, kterému toto umístění stačilo na předčasný zisk mistrovského titulu letošní sezóny. Podařilo se mu totiž porazit hlavní rivaly Tomáše Lysáka a Bruna Thiryho, kteří v tomto pořadí dojeli hned za „Sennátorem“. Na šestém místě byl klasifikován Tonda Hráček, jenž po skončení soutěže překvapivě ohlásil ukončení aktivní kariéry. Po vynikajícím výkonu skončil na sedmé příčce Marco Cavigioli následovaný osmým Nicolasem Vouillozem, devátým v cíli pak byl Laďa Ladin, desítku bodujících uzavíral stejně jako minule Honza Viktora. 

V kategorii Junior's Trophy se poprvé z prvenství radoval polský talent Grzegorz Grzyb, na druhém místě dojel Vláďa Matucha, což mu ovšem stačilo na zajištění si letošního titulu mezi mladíky do patnácti let. Bronzovou příčku v juniorech vybojoval ve Fryštáku Jindra Mašláň.
Criterium byla poslední započítávanou soutěží do poháru F2 Trophy a na startu se objevil úctyhodný počet desíti vozů s jednou poháněnou nápravou. Tentokrát všechny „vyškolil“ loňský mistr Stéphane Sarrazin, na druhé pozici dojel letošní šampión Jirka Pavlík, třetí dvoukolku do cíle přivezl italský dravec Giandomenico Basso. Výsledky nejlepší trojice již neměly vliv na konečné účtování, jelikož Jiří Pavlík se svojí Suzukou má titul „v kapse“ již z předchozího závodu v Hodoníně. Sledovaný byl pak zejména souboj o stříbrný post klasifikace „efdvojek“ mezi Milanem Kneifelem a Ralphem Kosmidesem. V cíli byl s přehledem lepší český jezdec stáje Pegas Rally Team, který Fryšták dokončil na čtvrtém místě a bodový zisk mu stačil na zajištění konečného stříbra, navíc jeho rival z USA neměl vydařený den a po problémech se svým Kadettem odstoupil. 

Tato rally tedy stanovila již čtyři jisté tituly letošní sezóny, když zbývá doplnit i jistota prvního místa v Manufacturer’s Trophy pro značku Škoda. Akorát v týmech ještě není rozhodnuto, i když je velmi pravděpodobné, že i nyní vítězná stáj Grifone svoje vedoucí postavení v tabulce udrží i po závěrečné soutěži. Tou bude šotolinová Total Rally, na níž se bude rozhodovat ještě o dalších místech ve všech kategoriích (kromě F2) včetně absolutního pořadí.
Na závěr lze konstatovat, že 14. Criterium Fryšták byl povedenou soutěží, a to po všech stránkách. Vyzdvihnout lze bezchybnou organizaci, hezky připravené tratě, které sklidili u většiny pozitivní ohlasy a za zmínku stojí též pořadatelem zajištěný perfektní catering. Výbornou atmosféru dokreslilo též vydařené počasí.  



Ohlasy některých jezdců:

Bernd Casier (1.) :
„Paráda a spokojenost. Líp to snad ani popsat nejde. Tři závody, tři bedny, dvakrát zlato a k tomu ještě porážka rychlých soupeřů, kteří jezdí na tituly. Malinko jsme se ze začátku trápili, ale drželi jsme se v tempu první trojky, což jsme nečekali. Zhruba v polovině soutěže, lépe řečeno na RZ5-"Příjezd", nám selhal zadní diferenciál a mechanici měli co dělat, ostatně od toho jsou tam. Vše stihli ve skvělém čase a mohli jsme tak pokračovat dál. Chtěli jsme zrychlit, a to se povedlo. Po vyhrané RZ jsme se dostali do vedení před jména, jako jsou Pavel Sibera, Ayrton Senna, Tomáš Lysák nebo Bruno Thiry, a to nás těšilo. Jediné, co se mi v daný moment honilo hlavou, bylo udržet si vedeni a jet bez zbytečných chyb. Senna byl hodně rychlý, před poslední erzetou byl za mnou o 1,4s a bylo jasné, že bude chtít zatáhnout. A taky že tahal, ale zároveň udělal mnoho chyb a já se na poslední zkoušce rozhodl zajet rychle a čistě. Vyšlo to a slavíme tak s týmem další vítězství v soutěži Intercupu. Děkuji všem soupeřům za vyrovnané souboje, protože se muselo jet od začátku až do poslední RZ ve vysokém tempu.“

Pavel Sibera (2.) :
„Co říct? Abych pravdu řekl, moc se mi to nechce komentovat. Moc jsem chtěl vyhrát a vítězství věnovat bezva klukovi, který již není od 7.9. mezi námi a který navíc míval na dresu stejné číslo jako jsem měl já na autě. A je mi ctí, že jsem ho mohl osobně poznat. Byl to pro mě hodně emotivní závod a dal jsem do toho všechno. Neměl jsem optimální gumy na RZ "Příjezd" a první dva průjezdy jsem se protrápil. Stále jsem ale vedl. V sedmé vložce přišla větší chyba, ale stále se dalo vyhrát. Na poslední průjezd RZ "Příjezd" jsem si mohl půjčit od Cédrica Roberta, kterému tímto děkuji, optimální pneu a hned to bylo poznat. Bohužel asi v polovině erzety se dostal mezi ráfek a rameno kamínek a nešel ven. Ztráta asi 7 sekund už byla v té vyrovnanosti prakticky nesmazatelná. Poslední rychlostku jsem jel úplně naplno a podařilo se mi porazit v konečném účtování Ayrtona Sennu, který jel tradičně velmi dobře a kterému tímto dodatečně gratuluji k zisku titulu. Druhé místo je určitě pěkné, ale přeci jen jsem chtěl trošku víc.“

Ayrton Senna (3.) :
„Dalo to zabrat, ale nakonec se podařilo splnit úkol, se kterým jsem do Fryštáku přijel, a tím bylo dojet před svými dvěma pronásledovateli Thirym a Lysákem a zajistit si tak před posledním závodem letošní sezóny titul. Takže děkuji všem soupeřům 2011, že nebyli rychlejší a umožnili starci vyniknout. Zázemí bylo jako vždy ve Fryštáku perfektní doplněné bonusy ve formě stravenek - to nemělo chybu. Jen bych se možná zamyslel nad počínáním jednoho nejmenovaného jezdce z týmu "R.. .ůl", který když se mu nedaří podle představ, tak se chová v duchu názvu svého týmu. Myslím si, že toto chování jednotlivce poškozuje image šampionátu a určitě není dobrým příkladem pro závodící juniory. Navrhoval bych mu jako cenu za letošní sezónu poukázku na vyšetření na psychiatrii....“

Nico Vouilloz (8.) :
„Začátek rally byl víc než dobrý, ale na třetí erzetě, která byla první z těch delších, jsem nabral velkou ztrátu a hledal příčinu proč to tak je. Za vším byly pneumatiky, které jsem nezvolil dobře, což se projevilo na čase. Po výměně pneu se pak začalo dařit a časy byly lepší. Rychlostní zkouška "Příjezd", která se jela třikrát, mi seděla nejvíc a tu jsem si užíval. Ke konci rally jsem hlídal 8. místo a zkoušel různý styl jízdy. Před poslední RZ to vypadalo, že náš tým závod nevyhraje, ale díky Tondovi, jenž ustál těsný souboj s divokým Cavigiolim, Ladinovi, který v poslední erzetě udolal Viktoru a taky Siberovi, který odsunul Sennu z týmu AMK Malá Skála o jedno místo dolů, se náš tým může radovat z desetibodového zisku a solidního náskoku 9. bodů v Team’s Trophy před posledním závodem letošního roku.“

Láďa Ladin (9.) :
„Tento podnik jsme v úvodu rozjeli dobře, pak jsme zvolili pomalejší tempo a rytmus jízdy v domnění, že zlepšíme optimální stopu. To se později na konečných časech projevilo jako chyba a navíc auto nebylo na tento styl a různorodý povrch příliš naladěno. V závěrečných asfaltových vložkách jsme přidali, ale ztráta se doháněla při takových kvalitách posádek velmi nesnadno. Rally měla kouzlo také díky velkému počtu diváků kolem trati, kteří tomu dodávali fantastickou atmosféru. Celkově tento závod hodnotím jako velmi povedený především díky perfektnímu pořadatelskému přístupu, sponzorovanému cateringu a krásně připraveným asfaltovým tratím. Nyní nás čeká naše oblíbená Total Rally, a tak nezbývá, než doufat v ještě lepší výsledky v řadách prvních deseti profesionálních posádek.“

Francois Duval (12.) :
„Letošní Fryšták byla opět velmi pěkná a výborně zorganizovaná soutěž. Pořadateli proto patří velký dík. Co se týká našeho výkonu, očekávali jsme lepší umístění, ale i tak jsme spokojeni, protože jsme hlavně testovali novou techniku a vychytávali drobné mouchy.“

Stéphane Sarrazin (13.) :
„Asfaltové závody nám sedí a s dvoukolkou můžeme konkurovat i čtyřkolkám. Povedlo se nám vyhrát tuto soutěž v kategorii F2, ale na konečné třetí místo v šampionátu to nakonec nestačilo. Ale závod jsme si užili a tratě byly připravené na jedničku! Takových závodů více! Mechanici pomalu předělávají Subaru Impreza STi na závěrečný podnik, do kterého jdeme s vidinnou zisku pár bodíků do hodnocení týmů.“

Cédric Robert (15.) :
„Co říci k výsledku. Nemám z toho radost. Měli jsme špatně nastavený diferenciál a stejně jako loni i nevhodné pneu. V závěru jsme v servisu tyto problémy vychytali, ale s ohledem na rozestupy jezdců přede mnou i za mnou jsme už neměli motivaci závodit. Nicméně je potřeba zvednout hlavu vzhůru a na Totalu soupeřům ukázat, že s námi musí počítat. Chceme se na poslední rally pokusit kvalitním výsledkem poděkovat členům týmu za celou sezónu.“

Gustavo Trelles (20.) :
„Fryštácký "maraton" se nám docela zamlouval, erzety jako i samotná rally byly skvěle připraveny. Naše technika nás nezklamala, pouze jezdecké umění je třeba neustále zdokonalovat. S naším umístěním jsme docela spokojeni.“

Freddy Loix (24.) :
„Na tuto naši oblíbenou rally jsme se velmi těšili, jelikož Fryšták považujeme za vrchol sezóny na asfaltovém povrchu. Před startem jsme do našeho Peugeotu aplikovali nové servo (tímto chceme poděkovat našemu týmovému kolegovi za výraznou pomoc) a očekávali jsme zlepšení proti minulým závodům. Na úvodní erzetě jsme vzhledem k našlapané konkurenci zajeli solidní čas, potom se nám však přestalo dařit, když jsme v přemíře snahy začali dělat hodně chyb. To nás stálo lepší umístění. I tak jsme ale spokojeni, jelikož nám auto už konečně funguje podle představ, tedy až na pár drobností, které je potřeba ještě doladit. Ale bylo to výborné svezení, rychlostky nebyly nějak přehnaně dlouhé, což nám vyhovuje a my jsme si to užívali. Děkujeme hlavnímu pořadateli za povedenou soutěž okořeněnou vynikajícím občerstvením a zázemím.“

Brane Küzmič (30.) :
„Na tuto soutěž jsme se po posledním místě v Hodoníně svědomitě připravovali - proběhlo testování, i v garážích se tvrdě pracovalo na nastavení auta. Snad kombinací obojího se dostavil pro nás velmi lichotivý výsledek v podobě 30. místa absolutně. Důležitým zjištěním je další stahovaní ztráty na naše soupeře z vrchních pater výsledkové listiny v poměru najetý čas vs. ztráta - a to je pro nás to hlavní. Věříme, že tento trend bude mít další pokračování, i když samozřejmě v našem Doktor Racing týmu víme, že to bude čím dál tím složitější. Děkujeme pořadatelům za hezkou soutěž a sobotu. Na úplný závěr nás velice potěšil bohužel nepublikovatelný komentář o našem výkonu spřátelené posádky Loix - Smeets.“



/ Loa /